de m14x r2 heeft standaard i5 2450m 2nd gen processor. Wordt deze geupdated naar de nieuwe 3rd gen i7 3610QM? De twee i7's zijn al wel 3rd gen, maar ik heb geen idee of dit dus ook gebeurd met de standaard i5. Hier is al eerder wat over gezegd maar daar kan ik niet uit halen of dit dus ook geld voor de i5
Verwijderd
Zie Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 8". En de i5-jes worden over een maandje ongeveer geleaset, nu zijn ze nog niet beschikbaar.
Verwijderd
Blu-ray brander past. exact zelfde maten als de blu-ray reader/dvdrw welke ik standaard krijg.(dellpartnr: CA10N)aron225 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 10:00:
vet!! laat me weten hoe of wat met die blu ray drive!!
als dat lukt, ga ik me er ook ooit aan wagen (is er iemand hier met een originele blu-ray? die het type heeft?
verder ga ik maar 16gb erin stoppen, voor mij meer als zat, alsmede een 256gb ssd..
maar allemaal na de zomer pas (verplichtingen)
Dus die gaat ik samen met ram al bestellen en erin zetten
Moet wel keyboard en palmrest eraf halen maar keyb moet er toch al af voor ram upgrade dus das kleine moeite.
blu-ray brander lijkt me wel handig, kan ik eindelijk mijn foto database op 2x50gb of 4x25gb disken backuppen inplaats van 212 dual layer dvd's..
Backup standaard al naar hidrive vanaf mijn nas maar leg kopieen neer bij schoonouders voorgeval dat:)
kan wel externe hdd gebruiken en is cheaper maar kans dat die sneller stuk gaat bij transport.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2012 11:19 ]
werkt dat knopje boven het kb dan ook? gezien er geen knopjes aan de zeikasnt van de behuizing zitten??
M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm
Verwijderd
frontje gaat eraf, alienware werkt software matige eject, werkt dus bij elke drive.aron225 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:47:
werkt dat knopje boven het kb dan ook? gezien er geen knopjes aan de zeikasnt van de behuizing zitten??
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2012 11:56 ]
Heb je hem al erin zitten? Mij lijkt het dat de eject knop toch wel in de weg zit (deze steekt iets uit)...Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:50:
[...]
frontje gaat eraf, alienware werkt software matige eject.
Je kunt via ebay dezelfde brander die dell levert vinden (dan dien je wel op het partnummer te zoeken), er zijn veel bedrijven die ze uit bestaande laptops halen en te koop aanbieden, zo ben ik ook aan mijn bluray lezer gekomen. Om blurays te branden gebruik ik mijn desktop wel.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Verwijderd
nee zit er nog niet in, wacht op om levering van de alien zelf.kfaessen schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:57:
[...]
Heb je hem al erin zitten? Mij lijkt het dat de eject knop toch wel in de weg zit (deze steekt iets uit)...
Je kunt via ebay dezelfde brander die dell levert vinden (dan dien je wel op het partnummer te zoeken), er zijn veel bedrijven die ze uit bestaande laptops halen en te koop aanbieden, zo ben ik ook aan mijn bluray lezer gekomen. Om blurays te branden gebruik ik mijn desktop wel.
ejectknop zit op de bezel welke eraf moet en kan. daar zit geen probleem.
zie originele drive van dell:
Verwijderd
Dat gaat ook gewoon passen in een r4. de maten zijn 100% hetzelfde, de sony bluray brander en de originele dell reader.Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:00:
Die ziet er hetzelfde uit als mijn originele dell blu-ray. Dat was ook een sony.
bezel eraf en hoppa.
mijn R4 word iig een beest
heb nog optie gehad voor bijbetaling naar i7-3720QM maar zie het nut niet van die paar 100 mhz boven de 3610QM. en 2 mb meer cache.
daar heb ik nu mijn blu-ray fikker voor en deels mijn ram upgrade.
wtf is de killer kaart nu wel in eens beschikbaar in R4..
Killer Wireless-N 1103 a/g/n 3x3 MIMO with Bluetooth 4.0 [[meerprijs] € 20,00 of € 1/maand1]
zal wel de Killer™ Wireless-N 1202 zijn want 1103 heeft geen BT naar mijn weten.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2012 12:17 ]
klopt heb ik gister nog naar gezocht.. maar dit gaat weer helemaal de verkeerde kant op..
ik dacht, ik koop 1 keer iets knaps... maar nu:
70 euro ram upgeade naar 16gb
210 euro ssd 256 gb
80 euro blu ray brandertje
killer wifi (geen idee wat die kost?)
210 euro ssd 256 gb
M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm
Verwijderd
Killer wifi met bluetooth niet los te koop nog.aron225 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:39:
klopt heb ik gister nog naar gezocht.. maar dit gaat weer helemaal de verkeerde kant op..
210 euro ssd 256 gb
of je moet je bluetooth niet gebruiken dan kun je de 1103 erin steken.
http://www.alternate.nl/h...r_Wireless-N_1103/987028/?
ik denk dat ik dat ga doen.
heb bluetooth nog nooit gebruikt in laptop.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2012 13:04 ]
Verwijderd
Ik vat hem niet. De R4 heeft toch minimaal 2 minipci-e slots? Dan kan je toch een losse BT kaart gebruiken?
Verwijderd
zover ik de service manual uitspit maar 1 en een msata.Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:04:
Ik vat hem niet. De R4 heeft toch minimaal 2 minipci-e slots? Dan kan je toch een losse BT kaart gebruiken?
r3 had er wel 2 maar omdat intel kaartjes heeft met wifi en bt op een is er een msata slot in gekomen ten kosten van een mini pci-e slot
Verwijderd
haha lol serieus? hmms need to do more research...Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:06:
msata = mpci-e.
geen idee, mischien heeft hij er wel 12 ?? zover heb ik hem nog niet gesloopt..
daarbij, heb ik nu de centrino ?? de nieuwste, met de gaarste intel software ooit (kan er echt niet mee worden, dus gebruik gewoon wzc)
dus ja, ik zit wel te denken aan iets anders, en als ik hem dan swap, dan beter meteen met bluetooth erbij?
mijn logitech mx revolution in gekoppeld met de interne bluetooth, dus ik wil dat zeker behouden
daarbij, heb ik nu de centrino ?? de nieuwste, met de gaarste intel software ooit (kan er echt niet mee worden, dus gebruik gewoon wzc)
dus ja, ik zit wel te denken aan iets anders, en als ik hem dan swap, dan beter meteen met bluetooth erbij?
mijn logitech mx revolution in gekoppeld met de interne bluetooth, dus ik wil dat zeker behouden
Verwijderd
Of beter genuanceerd. Een mSata slot heeft dezelfde fysieke pinnen als een mpci-e slot. Het verschil is dat er bij msata een aantal lijntjes zijn gedubbeld naar de SATA-controller. In een mSATA slot kan je 99% van de keren gewoon een mpci-e kaartje stoppen. Andersom kan het niet.
Verwijderd
http://hackaday.com/2010/...rk-with-mini-pci-express/Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:08:
Of beter genuanceerd. Een mSata slot heeft dezelfde fysieke pinnen als een mpci-e slot. Het verschil is dat er bij msata een aantal lijntjes zijn gedubbeld naar de SATA-controller. In een mSATA slot kan je 99% van de keren gewoon een mpci-e kaartje stoppen. Andersom kan het niet.
zal eens kieken.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2012 13:16 ]
Verwijderd
Huh. Dat wist ik nog niet. Ik dacht dat de fysieke wring hetzelfde was. Weer wat geleerd.
Wikipedia: Serial ATA
Wikipedia: Serial ATA
Mini-SATA, which is distinct from the micro connector, was announced by the Serial ATA International Organization on September 21, 2009.[26] Applications include netbooks and other devices that require a smaller solid-state drive. The connector is similar in appearance to a PCI Express Mini Card interface,[27] and is electrically compatible, However the data signals (TX±/RX± S-ATA, PETn0 PETp0 PERn0 PERp0 PCI-express) need to go to the S-ATA host controller instead of the PCI-express host controller. Due to the fact there was no standard in the beginning there is still some fogginess around this subject. What makes this clear is this application note from NXP explaining how to use a PCI-express/S-ATA router chip. Of course one does not have to use such a chip, 4 simple three way switches would suffice.
[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2012 13:14 ]
Verwijderd
weet ook niet zeker of die link correct was, lijkt eerder een mod op minipci e ssd kaart om werkend te krijgen in msata slot...Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:12:
Huh. Dat wist ik nog niet. Ik dacht dat de fysieke wring hetzelfde was. Weer wat geleerd.
gezien je wiki link toch wat geleerd:)
die R4 manual klopt van geen ene moer.
de manual zegt dat de bluetooth los zit terwijl ik 100% zeker weet dat hij is intergrated met de intel wifi kaartjes.
manual zit vol inconsistenties en fouten..
dus dan toch maar 1 mini pci e slot en 2e is geofferd voor msata..
verklaard dus waarom er wifi met intergrated BT word gebruikt in de R4.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2012 13:18 ]
Verwijderd
meer vergelijkings materiaal!
http://www.notebookcheck....eon-HD-7970M.72675.0.html
staan nu ook framerates van games bij.
test is gedaan met een R4
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2012 13:35 ]
toch een 25/30 procent sneller als de gtx675.
al twijfel ik over de in-game fps van bijvoorbeeld bf3 bij de gtx 675..
op ultra haal ik een goed speelbare fps, die vergelijkbaar is met de score van de 7970.
de gtx675 van notebookcheck is van clevo, maar zal dat verschil maken? (m17x of clevo 675m?)
al twijfel ik over de in-game fps van bijvoorbeeld bf3 bij de gtx 675..
op ultra haal ik een goed speelbare fps, die vergelijkbaar is met de score van de 7970.
de gtx675 van notebookcheck is van clevo, maar zal dat verschil maken? (m17x of clevo 675m?)
[ Voor 74% gewijzigd door aron225 op 14-05-2012 13:54 ]
Verwijderd
In de games die niet CPU of V-sync bottlenecked zijn zie ik respectievelijk 40%, 53%, 50%, 57%, 9%, 44%,44%, 55%, .... langskomen. Netjes.
En nee, de fabrikant maakt geen verschil. Alleen bij de GT550m en GT555m.
En nee, de fabrikant maakt geen verschil. Alleen bij de GT550m en GT555m.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2012 13:57 ]
Ik zie bij de benchmarks onder andere:Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:34:
meer vergelijkings materiaal!
Deze benchmark klopt volgens mij toch echt niet. Met dergelijke instellingen bij Batman Arkham City haal ik bij lange na geen 49 fps. Ik ben al blij als ik met deze instellingen de helft van dit aantal fps haal. Zie ook mijn eerdere posts hiervoor. Of doe ik iets fout?Batman Arkham City, ultra: 1920x1080, extreme, DX11, 4x MSAA: 49 fps.
[ Voor 3% gewijzigd door DarkFly op 14-05-2012 14:16 ]
Verwijderd
toch nette scores inderdaad en mooie vooruitgang op de 6990M.
nu ff die damn order bevestiging van dell.. anders kunnen ze die leverdatum ook al niet meer waar maken:P
kan niets testen omdat mijn alien nog de fabriek in moet:)
Also, the technology itself also has some other limitations that are operating system independent, as stated in the footnotes with fonts as small as 6 pt: “full enablement of all discrete graphics video and display features may not be supported on all systems (e.g. OpenGL applications will run on the integrated GPU or the APU as the case may be).” Well, at least you were warned…
mag hopen dat dell de drivers verbeterd als dit zo is..
zou vage shit kunnen opleveren. moet het nog zien want kan niets nog zonder dat dell de levering doet:)
nu ff die damn order bevestiging van dell.. anders kunnen ze die leverdatum ook al niet meer waar maken:P
Ik lees dat enduro ook kan rebooten en dat je permanent op de 7970M zit en dat je dan meer performance hebt, althans zie ik voorbij komen op notebook review forum.DarkFly schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:11:
[...]
Ik zie bij de benchmarks onder andere:
Batman Arkham City, ultra: 1920x1080, extreme, DX11, 4x MSAA: 49 fps.
Deze benchmark klopt toch echt niet. Met dergelijke instellingen bij Batman Arkham City haal ik bij lange na geen 49 fps. Ik ben al blij als ik met deze instellingen de helft fps haal. Zie ook mijn eerdere posts hiervoor. Of doe ik iets fout?
Also, the technology itself also has some other limitations that are operating system independent, as stated in the footnotes with fonts as small as 6 pt: “full enablement of all discrete graphics video and display features may not be supported on all systems (e.g. OpenGL applications will run on the integrated GPU or the APU as the case may be).” Well, at least you were warned…
zou vage shit kunnen opleveren. moet het nog zien want kan niets nog zonder dat dell de levering doet:)
[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2012 14:19 ]
Waar lees je dat? Heb je misschien nog ergens een linkje voor mij, dan kan ik het even testen...Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:11:
[...]
Ik lees dat enduro ook kan rebooten en dat je permanent op de 7970M zit en dat je dan meer performance hebt, althans zie ik voorbij komen op notebook review forum.
Ik hoop het ook. Ben benieuwd of er stiekem nog meer power in de 7970M schuilt dan dat er nu uitkomt....Also, the technology itself also has some other limitations that are operating system independent, as stated in the footnotes with fonts as small as 6 pt: “full enablement of all discrete graphics video and display features may not be supported on all systems (e.g. OpenGL applications will run on the integrated GPU or the APU as the case may be).” Well, at least you were warned…
Verwijderd
De switchable graphics, althans de 6xxx versie, liet nogal wat stof opwaaien. Volgens de theorie van AMD werkt openCL prima op de IGP. Dat is logisch, want doorgaans heb je met een AMD GPU een AMD CPU, en die hebben prima openCL /GL performance.
Met een intel CPU heb je dat echter niet. En daar waren destijds aardig wat klachten over... o.a. minecraft gebruikt openGL en draait poep op een intel IGP. Misschien hebben ze dat nu verbeterd (en sowieso is de intel 4000 een gestage vooruitgang).
Met een intel CPU heb je dat echter niet. En daar waren destijds aardig wat klachten over... o.a. minecraft gebruikt openGL en draait poep op een intel IGP. Misschien hebben ze dat nu verbeterd (en sowieso is de intel 4000 een gestage vooruitgang).
Verwijderd
notebookreview forum is deels down, zijn wat glitches met dubbel/tripple posts.
kan het ook mis hebben dat het niet kan met enduro.
dan word het wachten op bios mod en igp uitschakelen maar denk dat je dan weer meer shit krijgt gezien de 2 redelijk in elkaar zijn vernesteld.
man wil ook mijn r4 om te toyen:) ben wel uitgekeken op de R3 met de sata issues..
de intel 4000 IGP is ook al een hele vooruitgang.
hoe is eigenlijk de soundblaster kaart? kan me niet voorstellen dat het super geweldig / beter is met de interne speakers dan de realtek uit de R3.
misschien minder cpu load voor genereren van geluid, net als toen de X-fi uit kwam in BF2 tijdperk.
dan word het wachten op bios mod en igp uitschakelen maar denk dat je dan weer meer shit krijgt gezien de 2 redelijk in elkaar zijn vernesteld.
man wil ook mijn r4 om te toyen:) ben wel uitgekeken op de R3 met de sata issues..
hoe is eigenlijk de soundblaster kaart? kan me niet voorstellen dat het super geweldig / beter is met de interne speakers dan de realtek uit de R3.
misschien minder cpu load voor genereren van geluid, net als toen de X-fi uit kwam in BF2 tijdperk.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2012 14:48 ]
ik weet niet hoe de r3 zijn soundcard was, maar ik ben echt meer dan tevrede met de recon3di.
echt ALLES is in te stellen, geluidskwaliteit op mijn stereo set is merkbaar beter, vergeleken met de realtek chip in mijn acer 6530 (al een oudje)
ik vind de soundcard zo lekker, dat ik niet meer mijn dac (beresford dac) gebruik..
echt ALLES is in te stellen, geluidskwaliteit op mijn stereo set is merkbaar beter, vergeleken met de realtek chip in mijn acer 6530 (al een oudje)
ik vind de soundcard zo lekker, dat ik niet meer mijn dac (beresford dac) gebruik..
Ik kan het niet vergelijken met de R3 geen vergelijking, maar ik vind het geluid dik in orde. Stukken beter dan menig ander laptop. In vergelijking met mijn in middels door de Alienware vervangen Sony VAIO AR51SU is het geluid echt uitstekend. Uiteraard blijft het een laptop, maar voor dit geluid hoef je je niet te schamen.Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:44:
notebookreview forum is deels down, zijn wat glitches met dubbel/tripple posts.
Verwijderd
nee ok maar ongeacht welke kaart je hebt, geluid word nog altijd door de speakers naar buiten gegooid, als dat troep is kun je wel duurste kaart erin steken en nog niets van merken:).
ga ze wel naast elkaar zetten de R3 en R4, althans als dell niet eerder de R3 terug wil dan ik de R4 heb ontvangen.
ga ze wel naast elkaar zetten de R3 en R4, althans als dell niet eerder de R3 terug wil dan ik de R4 heb ontvangen.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2012 15:10 ]
Ik heb vandaag even met een engineer van Dell gesproken over het SATA 3 probleem van de M17X r3. Volgens Dell hebben ze het recht om de hardware specs van een systeem aan te passen na aankoop als dit ten goede komt aan de juiste werking van het systeem. Dit zou zo in hun voorwaarden staan en daarmee zou je als koper akkoord zijn gegaan. Dit kan natuurlijk nooit zomaar en Dell probeert op deze manier weer eens z'n eigen straatje schoon te vegen. Het zou hetzelfde zijn dat als je een auto koopt die door een fabrieksfout niet lekker loopt dat de fabrikant dan maar met een softwareupdate twee cilinders uitschakelt.
Verder kwamen ze met het verhaal dat ze alleen de originele configuratie ondersteunen en dat ik maar moest mailen met het management. Ik vrees dat dat weinig uit gaat maken Dell kennende en ik denk dat XennOX eerder een uitzondering zal zijn dan regel.
Verder kwamen ze met het verhaal dat ze alleen de originele configuratie ondersteunen en dat ik maar moest mailen met het management. Ik vrees dat dat weinig uit gaat maken Dell kennende en ik denk dat XennOX eerder een uitzondering zal zijn dan regel.
Hoppa, toetsenbord en palmrest worden kostenloos vervangen
Heb jij ook de UK helpdesk gehad of de NL mensen?biobak schreef op maandag 14 mei 2012 @ 16:09:
Volgens Dell hebben ze het recht om de hardware specs van een systeem aan te passen na aankoop als dit ten goede komt aan de juiste werking van het systeem.
......................
Dit zou zo in hun voorwaarden staan en daarmee zou je als koper akkoord zijn gegaan.
......................
Dat is excact hetzelfde verhaal als ik heb aan moeten horen.
Echt niet dat ze daarmee een sluitende zaak hebben, zou even lekker worden.
Alleen de originele config ondersteunen, ja denk het ook HDD's zijn CRU's (Customer Replaceable Units).
Al zet ik er 3 bananen en een bos uien in, het gaat om de hardwarematige beperkingen in SATA3 die zij NADERHAND hebben doorgevoerd.
Dat zij functies mogen downgraden omdat wij ze in de originele config niet gebruiken....uhuh.
Ze mogen de specificaties best wijzigen zonder dat van de daken te schreeuwen voor NIEUWE units.
Daarbij zijn de specs, manual en teksten op de site dan ook op aangepast.
Onze units zijn verkocht met x specs en als ze die niet waar kunnen maken is dat niet ons probleem.
RAID draaien op SATA3 wordt nu gewoon van de lijst gehaald omdat ZIJ het niet stabiel kunnen krijgen.
Ik heb al een mail naar management gestuurd en daar verwacht ik deze week een reactie op.
Daarin heel duidelijk gemaakt dat dit produkt zijn specificaties niet waar kan maken.
Daar zijn zij destijds ook achter gekomen, prima, nu nog een oplossing.
Dat een software matige / BIOS oplossing van de baan is, is wel duidelijk.
Joh al komen ze er een MoBo in zetten die geen problemen met SATA3 RAID heeft vind ik het ook best.
Bij mij gaan ze er niet op deze arrogante manier vanaf komen, ik laat het (indien nodig) wel juridisch escaleren.
Verwijderd
NL support of US/UK? want NL support heeft schijt aan dit probleem. je moet de US/UK hebben.biobak schreef op maandag 14 mei 2012 @ 16:09:
Ik heb vandaag even met een engineer van Dell gesproken over het SATA 3 probleem van de M17X r3. Volgens Dell hebben ze het recht om de hardware specs van een systeem aan te passen na aankoop als dit ten goede komt aan de juiste werking van het systeem. Dit zou zo in hun voorwaarden staan en daarmee zou je als koper akkoord zijn gegaan. Dit kan natuurlijk nooit zomaar en Dell probeert op deze manier weer eens z'n eigen straatje schoon te vegen. Het zou hetzelfde zijn dat als je een auto koopt die door een fabrieksfout niet lekker loopt dat de fabrikant dan maar met een softwareupdate twee cilinders uitschakelt.
en je mag als klant de cru vervangen zoals hdd, ze geven dan geen support op je schijven maar het probleem ligt aan het moederbord!
eerste keer dat ik belde met NL support piste ik in mijn broek van lachen hoe ze er mee om gingen.
totaal 4 uur aan bel tijd.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2012 16:43 ]
Ik heb net 5 minuten een uiterst vriendelijke en behulpzame Engelse kerel aan de lijn had (via het nummer dat XennOX hier eerder genoemd heeft) en het resultaat is dus dat er iemand langskomt om mijn toetsenbord met NL-layout (KAK!!) te vervangen voor eentje met de US-layout. Ook wordt mijn palmrest (aantal zeer lichte krasjes onder de spacebar) vervangen. Dit alles kosteloos!!
Wat een wereld van verschil met de Nederlandse support van Dell. Petje af!
Over petjes gesproken, de monteur die het tobo en palmrest komt vervangen neemt ook een petje voor me mee!
Over petjes gesproken, de monteur die het tobo en palmrest komt vervangen neemt ook een petje voor me mee!
Verwijderd
yes je kunt beter de engelse support bellen, zijn ook gevoeliger voor de survey en customer satisfaction.nielsdiy schreef op maandag 14 mei 2012 @ 16:51:
Ik heb net 5 minuten een uiterst vriendelijke en behulpzame Engelse kerel aan de lijn had (via het nummer dat XennOX hier eerder genoemd heeft) en het resultaat is dus dat er iemand langskomt om mijn toetsenbord met NL-layout (KAK!!) te vervangen voor eentje met de US-layout. Ook wordt mijn palmrest (aantal zeer lichte krasjes onder de spacebar) vervangen. Dit alles kosteloos!!
Verwijderd
Dell's hoofdkantoor zit ook engeland (ierland afaik, vanwege de belastingvoordelen). Dus het is inderdaad niet zo gek dat het daar beter is. Al zou dat eigenlijk niet moeten kunnen.
Ik sta er nog steeds van te kijken!Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 16:55:
[...]
yes je kunt beter de engelse support bellen, zijn ook gevoeliger voor de survey en customer satisfaction.
Wel een beetje raar eigenlijk, ik vind dat als je een laptop van 1800 euro koopt, je daar ook behoorlijke service bij dient te krijgen. Ik weet in ieder geval al welk nummer ik moet bellen als er wat aan de hand is!
UK supportVerwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 16:39:
[...]
NL support of US/UK? want NL support heeft schijt aan dit probleem. je moet de US/UK hebben.
en je mag als klant de cru vervangen zoals hdd, ze geven dan geen support op je schijven maar het probleem ligt aan het moederbord!
eerste keer dat ik belde met NL support piste ik in mijn broek van lachen hoe ze er mee om gingen.
totaal 4 uur aan bel tijd.
Verwijderd
je moet door pushen, al zullen ze nu ook wel denken waarom ineens zoveel mensen hiervoor bellen:)
Verwijderd
Ik vind wel een beetje dat jullie je aanstellen... Is het nu zo'n ramp dat je maar 1 SATA-600 poort hebt? En belangrijker, lost een R4 het probleem op? Nee. Want de sata-600 poort zit aan de msata vast. Dan kan je dus nog steeds geen RAID draaien op volle snelheid.
Ik ga mailen naar het management. Heeft dat geen effect dan ga ik proberen de koop de ontbinden wegens een ondeugdelijk product en dan koop ik als dat lukt wel een Clevo (auw).Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 17:02:
[...]
je moet door pushen, al zullen ze nu ook wel denken waarom ineens zoveel mensen hiervoor bellen:)
Ben ik op zich met je eens, maar het is nu een principekwestie aan het worden. Volgende keer is de vga koeling niet op orde en verlagen ze de kloksnelheid of zetten ze de fan op standje stofzuiger.Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 17:05:
Ik vind wel een beetje dat jullie je aanstellen...
[ Voor 31% gewijzigd door biobak op 14-05-2012 17:07 ]
Dat is een nette oplossing! Welk nummer heb je trouewns gebeld voor de support?nielsdiy schreef op maandag 14 mei 2012 @ 16:51:
02076744594DarkFly schreef op maandag 14 mei 2012 @ 17:26:
[...]
Dat is een nette oplossing! Welk nummer heb je trouewns gebeld voor de support?
Zorg wel dat je je "express service code" bij de hand hebt. Deze staat onderop je M17... Succes!
Verwijderd
Nee hoor de andere poorten zijn ook sata3 op de optical na.Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 17:05:
Ik vind wel een beetje dat jullie je aanstellen... Is het nu zo'n ramp dat je maar 1 SATA-600 poort hebt? En belangrijker, lost een R4 het probleem op? Nee. Want de sata-600 poort zit aan de msata vast. Dan kan je dus nog steeds geen RAID draaien op volle snelheid.
Verwijderd
7 series chipset = 2 SATA-600 poorten.
Met bron erbij natuurlijk: http://www.anandtech.com/...-and-asus-n56vm-preview/2
Met bron erbij natuurlijk: http://www.anandtech.com/...-and-asus-n56vm-preview/2
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2012 17:42 ]
ik vind ook dat de mensen met een r3 niet zo zeuren..
natuurlijk is het een principe kwestie, maar nu probeert iedereen een slatje eruit te slaan, door een nieuwe r4 te vragen.. die hetzelfde probleem heeft inderdaad.
@biobak
ben je gek?
je r3 weg doen en een clevo kopen ? ik hoop dat dit een geintje is ?
@darkstone.
welke is nu sata 600 ? de hdd0 of hdd1 poort onder mijn m17xr4
natuurlijk is het een principe kwestie, maar nu probeert iedereen een slatje eruit te slaan, door een nieuwe r4 te vragen.. die hetzelfde probleem heeft inderdaad.
@biobak
ben je gek?
@darkstone.
Verwijderd
één van de 2 plus de mSATA port afaik. Dat zei iemand een dagje terug.aron225 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 18:05:
@darkstone.
Ik zal vanavond even kijken, eerst de laptop weer 100% opladen. Zal instellen dat Firefox niet op de HD 7970M draait. Je wilt dus weten wat de afname is gedurende een uur, toch? Nog voorkeur voor energiebeheerschema? Ik zat zelf te denken aan "gebalanceerd".Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 23:30:
Gewoon bellen. Ik heb het nog nooit meegemaakt dat dell niet alsnog een us-int toetsenbord leverde.
[...]
Helderheid middel, uurtje surfen en er op letten dat de dedicated GPU uit staat. Met de monsterlijke accu moet je theoretisch makkelijk 6 uur kunnen halen.
[ Voor 0% gewijzigd door DarkFly op 14-05-2012 18:15 . Reden: woordje "niet" toegevoegd. ]
Verwijderd
Juist niet. Wat moet firefox met een HD 7970M? Behalve stroom verbruiken?DarkFly schreef op maandag 14 mei 2012 @ 18:09:
Zal instellen dat Firefox op de HD 7970M draait.
De R3 gaat zo'n4 uur mee op de intel, in de configuratie met HD6970m. Zie http://www.anandtech.com/...r3-an-antidote-to-clevo/5. En ik vind het interessant om te weten hoeveel dat verbeter is. Je hoeft geen 4 uur te blijven zitten, de procentuele afname over een uurtje geeft al aardig wat inzicht als je het een beetje nauwkeurig timed.
Verwijderd
lol als dit zo is dan is mijn replacement ook BS. hoogste tech meneer van dell zei beide poorten plus msata op sata3.Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 17:41:
7 series chipset = 2 SATA-600 poorten.
als niet zo is weet dell van voor en achter niet wat hun hardware wel of niet kan.
maar goed ik ga het wel zien als ik 2 ssd drives in hang en op raid 0 zet.
dan gaat dell alweer de mist in met hun eigen specs:

staat toch duidelijk msata en andere 2 poorten ook sata3.
dus dan zullen ze wel voor de andere poorten PCIe<->SATA III Bridge hebben geimplementeerd in het R4 mobo.
Anders hebben ze weer ruzie met mij, kun je zeggen dat je ons / mij maar een zeikerd vind maar je betaald voor iets en voorals nog, als je niet krijgt waarvoor je betaald heb je recht op een oplossing..
De m18x heeft ook SATA3 op alle poorten gewoon werkend dus mag aannemen dat dell niet weer dezelfde fubar maakt. *kuch*
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2012 18:24 ]
Zo zie je maar wat één woordje verschil uitmaakt. Er had natuurlijk moeten staan "dat Firefox niet op de HD 7970M draait". Zal de stopwatch er bij het surfen naast leggen, zodat het exact een uur is.Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 18:13:
[...]
Juist niet. Wat moet firefox met een HD 7970M? Behalve stroom verbruiken?
De R3 gaat zo'n4 uur mee op de intel, in de configuratie met HD6970m. Zie http://www.anandtech.com/...r3-an-antidote-to-clevo/5. En ik vind het interessant om te weten hoeveel dat verbeter is. Je hoeft geen 4 uur te blijven zitten, de procentuele afname over een uurtje geeft al aardig wat inzicht als je het een beetje nauwkeurig timed.
oke, dus mijn r4 zou 3x sata 6gb/s hebben, dus 1x in een msata vorm, en 2x een 2.5inch normale sata connector..
@xennox.
beter had je 1 256gb ssd gehad, raid0 maakt zo goed als geen winst met 2x ssd..
daarbij mis je je trim ondersteuning, en als er iets fout gaat met 1 van de 2 drive's, ben je de sjaak..
ik ga gewoon voor 1 256gb ssd (samsung 830 zoals het er nu voorstaat, maar ik wacht even tot eind juli)
@xennox.
daarbij mis je je trim ondersteuning, en als er iets fout gaat met 1 van de 2 drive's, ben je de sjaak..
ik ga gewoon voor 1 256gb ssd (samsung 830 zoals het er nu voorstaat, maar ik wacht even tot eind juli)
Verwijderd
juist raid 0 voor sata3 gedaan. met r4 moet ik 900/1000 mb read hebben.aron225 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 18:22:
oke, dus mijn r4 zou 3x sata 6gb/s hebben, dus 1x in een msata vorm, en 2x een 2.5inch normale sata connector..
@xennox.
niet dat het wat uitmaakt 500 of 1000 mb/s maar gewoon omdat het kan!
anders heb ik ook nog wel een 256GB m4 liggen in ander systeem
trim voor raid 0 komt in de nieuwe intel rst 11.5 drivers.
ploft een schijf maakt mij niets uit, al mijn data staat op nas, geen critical data op staan.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2012 18:29 ]
ik ben benieuwd..
mocht het echt top zijn, laat ik de optie voor 2x 128gb m4's even open
Verwijderd
mwa als je storage nodig hebt zou ik gewoon 1 ssd doen. heb 10tb in een synology staan dus storage aint an issue.. kan vanuit huis op 10mbit uploaden dus rap zat om via internet data te tanken van nas naar laptop.aron225 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 18:35:
ik ben benieuwd..
Dat mag jij vinden alleen ben ik er niet zo van gediend dat er definitief features gesloopt worden.Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 17:05:
Vervolgens met teksten komen dat de originele config met 1 HDD er geen last van heeft.
Of stellen dat de aangepaste versie van het manual aangeeft dat er maar 1 port beschikbaar is.
Of stellen dat ALS je SATA3 wilt draaien je de A08 BIOS moet houden, SATA3 RAID is dan geen optie.
Of stellen dat in de voorwaarden zou staan dat het eenzijdig aangepast kan worden NA aanschaf.
De trigger voor mij is dat met het geval van XennoX duidelijk is dat het niet opgelost KAN worden.
Ik en volgens mij velen met mij waren nog in afwachting van een definitieve BIOS fix.
Het dan gewoon in het doofpotje stoppen vind ik niet zo netjes.
Ik zit niet eens te wachten op een R4 vervanger, CPU, VGA, blijven allemaal gelijk dus het is niet dat ik er ergens op vooruit zou gaan. Sterker nog, ik moet een complete re-install doen waar ik niet op zit te wachten.
Doe mij maar een MoBo die het probleem niet heeft, helemaal prima en geen re-install nodig.
Maar ik verwacht wel dat een systeem zijn beoogde specs kan halen, zo niet dan verwacht ik een normale berichtgeving/verklaring/oplossing.
Ik weet niet wat de R4 doet, misschien schakelt ie wel als er geen mSATA aanwezig is, geen idee.
Zou lekker kansloos zijn als je dual 256GB SSD besteld voor RAID die dan in SATA300 gaan draaien.
Dan is RAID 0 dus compleet zinloos op de iets hogere writes na, en incl gratis risico op compleet data verlies.
Laat ze dan maar meteen wat duidelijkheid verschaffen op de site.
Verwijderd
Dat is SATA-600 ja. Maar in de praktijk, zeker met een SSD, haal je over een onboard SATA-300 betere snelheden dan met een pci<->SATA-600 addon controller. De enige controller die je wilt gebruiken is de onboard controller, tenzij je echt met hele grote aantallen disks gaat werken.Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 18:14:
dus dan zullen ze wel voor de andere poorten PCIe<->SATA III Bridge hebben geimplementeerd in het R4 mobo.
Anders hebben ze weer ruzie met mij, kun je zeggen dat je ons / mij maar een zeikerd vind maar je betaald voor iets en voorals nog, als je niet krijgt waarvoor je betaald heb je recht op een oplossing..
En ik snap dat je er recht op hebt hoor, maar ik zou me er zelf niet zo druk om maken. Het maakt toch nauwelijks wat uit in real-life.
Verwijderd
tja ik kan me er ook niet zo druk om maken, maak er ook een sport van want dell doen het er gewoon om om aangepakt te worden..Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 18:45:
[...]
Dat is SATA-600 ja. Maar in de praktijk, zeker met een SSD, haal je over een onboard SATA-300 betere snelheden dan met een pci<->SATA-600 addon controller. De enige controller die je wilt gebruiken is de onboard controller, tenzij je echt met hele grote aantallen disks gaat werken.
En ik snap dat je er recht op hebt hoor, maar ik zou me er zelf niet zo druk om maken. Het maakt toch nauwelijks wat uit.
grootste prut ding wat ze op de markt hadden gebracht was de m1730. met sli 8600.
daar heb ik de meeste shit mee gehad.
de R2 was een van de betere.
ik ga het zien als hij binnen is, hij zal goed aan de tank gevoeld worden.
grappig is dat de nieuwe specs handleiding van de r4 een flash bestand is, zijn ze bang dat de pdf wordt opgeslagen en weer hun tere zieltjes pakt?:)
pdf is ook te krijgen, vast maar gedownload voor gevalletje revisie update:)
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2012 18:58 ]
vraagje over de combinatie van EEP en shopkorting.
Alles werkt tot nu toe alleen vraag ik mij af of shopkorting wel werkt als ik voor de betaalwijze per bankoverschrijving ga.. iemand hier ervaring mee? Zou jammer zijn als ik dat geld misloop;)
Alles werkt tot nu toe alleen vraag ik mij af of shopkorting wel werkt als ik voor de betaalwijze per bankoverschrijving ga.. iemand hier ervaring mee? Zou jammer zijn als ik dat geld misloop;)
In onder meer deze thread op notebookreview.com hebben ze het ook hier over. Het lijkt er inderdaad op dat je met switchable graphics inderdaad niet de volledige maximale power hebt waar de HD 7970M over beschikt.Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:11:
[...]
Ik lees dat enduro ook kan rebooten en dat je permanent op de 7970M zit en dat je dan meer performance hebt, althans zie ik voorbij komen op notebook review forum.
Ondertussen rustig aan het internetten op de accu. Ondertussen Al ongeveer 18 minuten bezit en nog 94% over.
Verwijderd
dark
SATA3 op poort 0 en 1. dus de sata ssd poorten voor 2.5 inch schijven.
De msata is een mini pcie > sata3 bridged poort, welke dus geen true sata3.
http://www.intel.com/cont...hipset-pch-datasheet.html
pagina 55
pagina 55
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2012 19:32 ]
Verwijderd
Dat zou kunnen. Ik vind het wel zeer netjes van AMD dat ze je de keuze bieden om ook puur op de AMD te werken. Daar is aan het groene kamp nog wel eens vraag naar.DarkFly schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:28:
[...]
In onder meer deze thread op notebookreview.com hebben ze het ook hier over. Het lijkt er inderdaad op dat je met switchable graphics inderdaad niet de volledige maximale power hebt waar de HD 7970M over beschikt.
Dat kan best. Maar volgens mij is dat een richtlijn. Hoe wil je anders notebooks maken met SATA-600 op de mSata? Ik weet iig zeker dat dat bij de M14x zo is.Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:31:
dark
pagina 55
Verwijderd
tja vind het ook allemaal maar vaag maar goed we gaan het zien als ik de r4 binnen krijg en hang er 2 ssd schijven in op raid 0. meer dan speculeren kunnen we ook niet nu:)Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:35:
[...]
Dat zou kunnen. Ik vind het wel zeer netjes van AMD dat ze je de keuze bieden om ook puur op de AMD te werken. Daar is aan het groene kamp nog wel eens vraag naar.
[...]
Dat kan best. Maar volgens mij is dat een richtlijn. Hoe wil je anders notebooks maken met SATA-600 op de mSata? Ik weet iig zeker dat dat bij de M14x zo is.
De m14x heeft zelfde gezeur als de m17xr3. via bios een downgrade op sata poorten naar sata2.
Daarnaast heeft de m14xr2 maar 1 sata hdd mogelijk dus dan is automatisch al de sata 0 of 1 de msata en de andere het 2.5 inch slot
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2012 19:45 ]
Verwijderd
4 zelfs. De drive bay, de DVD bay, eSATA, mSATA. Dell moet toch kiezen, want er kunnen er maar 2 SATA-600 zijn.Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:37:
daarnaast is de m14xr2 maar 1 sata hdd mogelijk dus dan is automatisch al de sata 0 of 1 de msata en de andere de 2.5 inch slot
Verwijderd
tja esata altijd sata2. optical op sata 3 lijkt me ook onzinnig:)Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:45:
[...]
4 zelfs. De drive bay, de DVD bay, eSATA, mSATA. Dell moet toch kiezen, want er kunnen er maar 2 SATA-600 zijn.
Verwijderd
eSATA is alleen altijd SATA2 omdat de engineering daardoor kiezen. Als er straks een engineer denkt dat SATA3 eSATA wel handig is, dan kan dat gewoon.
hoe zit het dan met de oem alienware msata ssd's?
draaien deze sata2 speeds? dat zou ik als koper dan wel beroerd vinden
draaien deze sata2 speeds? dat zou ik als koper dan wel beroerd vinden
Verwijderd
In de M14x R2 kan je een samsung 830 2.5" + samsung 830 mSATA in RAID krijgen. Die draaien dan beiden in SATA-600 gok ik. Ik kan geen reden bedenken waarom dat niet zo zou zijn.
En één uur internetten op de Alienware M17x R4 op accu is voorbij. Ik heb een uur lang met Firefox, helderheid van het scherm op 50%, een beetje gesurfd (o.a. Tweakers/GoT, notebookreview, nu.nl, wikipedia en meer). Bij energiebeheer had ik gekozen voor "Energiebesparing".Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 18:13:
[...]
Juist niet. Wat moet firefox met een HD 7970M? Behalve stroom verbruiken?
Na exact één uur had ik nog 78% over. Windows geeft aan dat het nog goed is voor nog 4 uur en 7 minuten.
Nou mijn m14x is binnen hoor. Wat is hij lekkaaahh!!
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Verwijderd
Dat is dus ongeveer hetzelfde als de voorganger. Een beetje jammer. Ik had een grotere verbetering verwacht.DarkFly schreef op maandag 14 mei 2012 @ 20:11:
[...]
En één uur internetten op de Alienware M17x R4 op accu is voorbij. Ik heb een uur lang met Firefox, helderheid van het scherm op 50%, een beetje gesurfd (o.a. Tweakers/GoT, notebookreview, nu.nl, wikipedia en meer). Bij energiebeheer had ik gekozen voor "Energiebesparing".
Na exact één uur had ik nog 78% over. Windows geeft aan dat het nog goed is voor nog 4 uur en 7 minuten.
Kan er niets meer van maken. Ik vind het nog steeds wel prima, maar goed mijn vorige laptop hield het nog geen tien minuten vol.Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 20:13:
[...]
Dat is dus ongeveer hetzelfde als de voorganger. Een beetje jammer. Ik had een grotere verbetering verwacht.
Nog andere dingen die je getest wilt zien? Misschien kan ik deze week nog zo'n testje doen als er belangstelling voor is.
[ Voor 7% gewijzigd door DarkFly op 14-05-2012 20:19 ]
Is er trouwens een manier om je performace index test te laten doen met je hardcore grafische kaart? Ik haal nu een 7,1 omdat hij draait op die intel kaart.... ik wil een 7,8!!!!
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Verwijderd
Het is ook heel erg goed in de klasse. Maar het kan altijd beter. Koloper is al tijden de Toshiba Qosmio X775. Die houd het 4 uur uit de helft van de accucapaciteit van de M17x...DarkFly schreef op maandag 14 mei 2012 @ 20:16:
[...]
Kan er niets meer van maken. Ik vind het nog steeds wel prima, maar goed mijn vorige laptop hield het nog geen tien minuten vol.
De IGP haalt geen 7,1 in games, dus je draait al op de zware VGA.Dinictus208 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 20:19:
Is er trouwens een manier om je performace index test te laten doen met je hardcore grafische kaart? Ik haal nu een 7,1 omdat hij draait op die intel kaart.... ik wil een 7,8!!!!
Zet je power maar in max performance, dan krijg je de volle score.
Edit: ik ben nog steeds benieuwd hoe een high end stand alone kaart op basis van de HD4000 techniek het zou doen. Ik schat de IGP op 10W, doe je dat x30 dan zou er toch heel veel power uit kunnen komen?
Niet dat het gaat gebeuren maar de HD4000 laat toch zien dat ze met Larabee al heel geavanceerd bezig waren.
[ Voor 27% gewijzigd door Double-X-L op 14-05-2012 20:30 ]
Verwijderd
Ik lees vooral dat de -bijvoorbeeld- GT610m een betere performance/watt heeft dan de intel 4000 IGP. Het is leuk, maar ik denk dat dat nog generaties gaat duren voordat je een echte intel GPU krijgt. Al kan je je natuurlijk altijd afvragen hoe zinvol die testen zijn. Het is niet dat intel zich specifiek op games richt.
Verwijderd
intel moet zich lekker richten op low power en genoeg performance voor de dagelijkse dingen.Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 20:33:
Ik lees vooral dat de -bijvoorbeeld- GT610m een betere performance/watt heeft dan de intel 4000 IGP. Het is leuk, maar ik denk dat dat nog generaties gaat duren voordat je een echte intel GPU krijgt. Al kan je je natuurlijk altijd afvragen hoe zinvol die testen zijn. Het is niet dat intel zich specifiek op games richt.
Nvidia en AMD zijn er wel voor de gamecards.
eigenlijk zoals het nu al is
Nvidia en AMD zullen altijd stappen voor blijven in de grafische markt todat intel een van beide koopt en die kans lijkt mij wel reeel.
De mijne net besteld!Dinictus208 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 20:12:
Verwijderd
Intel heeft bijna oneindige voorraden geld en resources. Als intel wil dat er over 4 jaar een x86 CPU is die met ARM kan concurreren, dan komt die er (medfield), en als intel het leuk vind om serieus in de GPU markt te concurreren, dan gaat dat ook zonder enige twijfel lukken. Dat intel binnenkort AMD of nvidia overneemt, acht ik dan ook zeer onwaarschijnlijk. Er is voldoende kennis in huis om dat zelf te doen.Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 20:36:
[...]
intel moet zich lekker richten op low power en genoeg performance voor de dagelijkse dingen.
Nvidia en AMD zijn er wel voor de gamecards.
eigenlijk zoals het nu al is
Nvidia en AMD zullen altijd stappen voor blijven in de grafische markt todat intel een van beide koopt en die kans lijkt mij wel reeel.
(sowieso kan intel AMD niet overnemen vanwege de monopoliepositie die dan ontstaat, en nvidia haalt een groot deel van de inkomsten uit ARM.... En dat wil intel niet).
Hoe bevalt het scherm? Voldoende werkruimte voor bijvoorbeeld 3D modelling? En hoe is hij in Battlefield 3, Skyrim, etc.? En de accu? En de rest?Dinictus208 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 20:12:
(PS, ik ben helemaal niet nieuwsgierig
Grillmeister
ik vraag me echt nog steeds af waarom de estimated time of delivery zo enorm laat is bij iederren.
iedereen heeft wel die maand levertijd gehad, en iedereen had hem binnen 8-10 dagen ?
iedereen heeft wel die maand levertijd gehad, en iedereen had hem binnen 8-10 dagen ?
Misschien doen ze dit bewust om te voorkomen dat als er opeens een stijging is in bestellingen of als een onderdeel tijdelijk op is, dat dan iedereen bericht krijgt dat de hun bestelling vertraagt is met alle gevolgen van dien?aron225 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 09:11:
ik vraag me echt nog steeds af waarom de estimated time of delivery zo enorm laat is bij iederren.
Verwijderd
jup altijd 21+ plus vanaf order geweest, komt hij eerder klant blijer.DarkFly schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 09:15:
[...]
Misschien doen ze dit bewust om te voorkomen dat als er opeens een stijging is in bestellingen of als een onderdeel tijdelijk op is, dat dan iedereen bericht krijgt dat de hun bestelling vertraagt is met alle gevolgen van dien?
Ik heb nu mijn m14X R2.
Hij is helemaal VET! Boottime is 18 seconden naar login.
Iemand ervaring met die restore ulitity?
Je moet een restore disk maken dacht ik en dan heb je ook nog "alien autopsy"?
Verwijderd
geen schijven bij gekregen?Dinictus208 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:14:
Ik heb nu mijn m14X R2.
heb voor mijn r3 een custom install usb stick gemaakt.
windows dvd naar bootable usb gezet + alle drivers welke ik steeds update.
deze kan ik weer via script in 1x installen.
respawn en andere alienware apps eigenlijk nooit gebruikt.
je kan in alien respawn een usb stick maken met een backup!
alien autopsy is een hardware scanner, die eens ind e zoveel tijd alle hardware controlleerd.
ik heb nu 2 uur op een accu gehaald, en heb nog 20 procent over.
gpu klokt zichzelf wel zo enorm veel terug dat er niet mee te gamen is op accu, ook niet op high performance
trouwens, ik had er inderdaad 3 cd's bij gekregen, iets met webcam studio, een alien resources disk, en een schijfje met daarop: windows 7 for alienware.
dus ik neem aan dat ik hem kan re-installen met de 3e genoemde disk
alien autopsy is een hardware scanner, die eens ind e zoveel tijd alle hardware controlleerd.
gpu klokt zichzelf wel zo enorm veel terug dat er niet mee te gamen is op accu, ook niet op high performance
trouwens, ik had er inderdaad 3 cd's bij gekregen, iets met webcam studio, een alien resources disk, en een schijfje met daarop: windows 7 for alienware.
[ Voor 25% gewijzigd door aron225 op 15-05-2012 10:43 ]
Verwijderd
ja derde disk is voor clean windows install met alienware logos enzo.aron225 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:41:
je kan in alien respawn een usb stick maken met een backup!
deze hem ik op een usb stick geprakt met de laatste drivers.
dit gaat met installen sneller dan dvd.
zojuist ook mijn orderbevestiging gehad, R4 kan eindelijk in productie.
ook 32 GB ram besteld en de blu-ray brander.
Aangezien ik al contact gehad had met Dell NL nog maar eens gemaild. Ik heb ze ook netjes gewezen op jouw reactie. Antwoord van Dell: het is niet mogelijk om een US-international keyboard te krijgen.nielsdiy schreef op maandag 14 mei 2012 @ 16:51:
Ze blijven dus stug volhouden dat er geen US-international keyboard te krijgen is, terwijl dit toch echt wel mogelijk is blijkens deze reactie. Ik vind het echt een belachelijke service van de Nederlandse support van Dell. Erg jammer dat ze zich zo opstellen.
Ik heb toch nog een laatste poging ondernomen. Eens kijken of ze zich nog bedenken. Zo niet, dan maar met de UK klantenservice bellen.
Verwijderd
tja NL support werkt zowiezo voor geen meter mee.DarkFly schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 11:34:
[...]
Aangezien ik al contact gehad had met Dell NL nog maar eens gemaild. Ik heb ze ook netjes gewezen op jouw reactie. Antwoord van Dell: het is niet mogelijk om een US-international keyboard te krijgen.
Ze blijven dus stug volhouden dat er geen US-international keyboard te krijgen is, terwijl dit toch echt wel mogelijk is blijkens deze reactie. Ik vind het echt een belachelijke service van de Nederlandse support van Dell. Erg jammer dat ze zich zo opstellen.
Ik heb toch nog een laatste poging ondernomen. Eens kijken of ze zich nog bedenken. Zo niet, dan maar met de UK klantenservice bellen.
Krijg ook netjes een US keyboard geleverd op mijn replacement.
Hoe kunnen ze dat nou volhouden.............mail mij anders even voor een direct contact met iemand van tech support die snel en simpel een losse backplate heeft geregeld voor mij.DarkFly schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 11:34:
EDIT: heb al een mail gestuurd naar betreffende persoon om te vragen hoe het nu zit met deze kwestie.
[ Voor 8% gewijzigd door Double-X-L op 15-05-2012 12:13 ]
Verwijderd
je kunt ze straffen met hun survey.Double-X-L schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 12:03:
[...]
Hoe kunnen ze dat nou volhouden.............mail mij anders even voor een direct contact met iemand van tech support die snel en simpel een losse backplate heeft geregeld voor mij.
Of op Facebook een bericht zetten op hun pagina (www.facebook.com/alienwareNL), waardoor ze je wel moeten helpen/vriendelijk tegen je zijn. Als ze dan niet voor een oplossing zorgen, dan kunnen de 'likers' van alienware dat mooi zien
Grillmeister
Dank, super! Ik ben erg benieuwd!Double-X-L schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 12:03:
[...]
Hoe kunnen ze dat nou volhouden.............mail mij anders even voor een direct contact met iemand van tech support die snel en simpel een losse backplate heeft geregeld voor mij.
EDIT: heb al een mail gestuurd naar betreffende persoon om te vragen hoe het nu zit met deze kwestie.
Ik wacht voorlopig het antwoord van de support even af. Afhankelijk daarvan kijk ik even verder. Het plaatsen van een berichtje op Facebook vind ik zelf wat minder, wil het ook niet groter maken dan het is. Als ze iedereen gelijk behandeld hadden, dan had ik het ook geen ramp gevonden en het er verder bij gelaten.
Onder het motto van gelijke monniken, gelijke kappen vind ik het nu wel op gepast om ook een vervanging te krijgen. Hierbij vind ik dat het niet zou moeten uitmaken via welke support (NL of UK), het is en blijft allemaal Dell. Ik vind het wel raar dat ze blijven volhouden dat het niet mogelijk zou zijn, terwijl uit alles blijkt van wel. Ze blijven echter stug volhouden dat het niet mogelijk is, terwijl dit gewoon nie twaar is.
Toch jammer, de laptop is echt goed, alleen als dit de service is van Dell NL...
[ Voor 24% gewijzigd door DarkFly op 15-05-2012 13:06 ]
de vrouw waar ik mijne had besteld, wist ook te vertellen dat het niet kon.
daarna een switch van account manager oid, en bij mohammed kon het gewoon, geen probleem
daarna een switch van account manager oid, en bij mohammed kon het gewoon, geen probleem
Het antwoord:DarkFly schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 12:51:
[...]
Ik wacht voorlopig het antwoord van de support even af.
Als ik verder nog wat zou willen moest ik maar een klachtbrief schrijven. Ze geven trouwens niet eens aan waarom het in een ander geval wel mogelijk is en bij mij (met exact dezelfde configuratie) niet, ondanks dat ik hier wel expliciet om gevraagd heb.Volgens onze technische dienst is het niet mogelijk om uw systeem te configureren met de US international keyboard. Als dit wel mogelijk was dan hadden wij dit voor u in orde gemaakt.
Blijkbaar gaat er bij Dell ergens iets fout; wat volgens Customer Care UK zonder problemen wel kan en ook gratis wordt uitgevoerd, is volgens Customer Care NL uberhaupt niet mogelijk. Jammer dat het niet anders is.
Oja, ondanks dit ene puntje, ben ik nog steeds zeer tevreden met de laptop. Alleen jammer van de service op deze manier.
[ Voor 44% gewijzigd door DarkFly op 15-05-2012 14:30 ]
Verwijderd
boejah!
Status: Werk in uitvoering
Geschatte leveringsdatum: 1-6-2012
Verzendmethode: Standaardlevering
Datum van bestelling: 15-5-2012
in ergste geval dus 2 weekjes en beetje maar tot nu toe was elke dell bestelling bij mij onder de week binnen.
hmms blu-ray brander slecht te krijgen, ga ik later wel upgraden bij meer voorraad..
is ook maar een type van sony met slot in..
misschien koop ik wel een slimline op usb als ik het echt wil gaan gebruiken:)
geheugen word morgen al geleverd.
2x 16 gb kit totaal 32GB
Corsair Vengeance CMSX16GX3M2A1600C10
Status: Werk in uitvoering
Geschatte leveringsdatum: 1-6-2012
Verzendmethode: Standaardlevering
Datum van bestelling: 15-5-2012
in ergste geval dus 2 weekjes en beetje maar tot nu toe was elke dell bestelling bij mij onder de week binnen.
hmms blu-ray brander slecht te krijgen, ga ik later wel upgraden bij meer voorraad..
is ook maar een type van sony met slot in..
misschien koop ik wel een slimline op usb als ik het echt wil gaan gebruiken:)
geheugen word morgen al geleverd.
2x 16 gb kit totaal 32GB
Corsair Vengeance CMSX16GX3M2A1600C10
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2012 15:38 ]
Dit topic is gesloten.