Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:28

RoofTurkey

PredatorKalkoen

aron225 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 18:56:
jongens, zaten er bij jullie petje's in de doos ??
hahaha
Gewoon een berichtje sturen naar AlienwareNL via facebook dat je geen petje hebt gehad en die toch wel erbij vindt horen ;)

Doen ze nooit zo moeilijk om, vooral omdat dan meteen al hun fans het zien dat ze te krenterig zijn voor een petje :P

[ Voor 17% gewijzigd door RoofTurkey op 11-05-2012 18:59 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
haha, naja het verhaal zit zo:
een collega'tje van me, kwam naar me toe, hee!! ik hoorde dat je een alienware heb gekocht!! dik!!

na een heel verhaal, was hij gek van dat petje, dus heb ik hem gezegd: joh steve, if you want my cap, you can have it.

en nu zit hij er niet bij..

niet dat hij dat heel erg vind oid, maar gewoon.. grappig..

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sillyjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 22:43
nielsdiy schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 18:19:
[...]
Welke config heb je besteld?
Alienware M17x R4 (Zwart)
I7-3820QM
8GB RAM
Radeon 7970M
1080p Scherm
750GB HDD

Enigste waar ik nog over twijfel is of ik nu al meteen een SSD ga plaatsen of ik daar nog even mee wacht.
Heb in mijn desktop een Samsung 830 en ben daar wel tevreden mee.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net offerte gehad voor vervanging van mijn R3.

alleen Killer wifi kaartjes niet meer te krijgen.. dus gevraagd om upgrade naar blu-ray drive.
Killer wifi heeft toen ook aardig wat centen gekost en is 450 mbs de intel 300 mbs..
heb een 450mbs netwerk dus dat is wel jammer.. of ik schroef de killer nog snel uit mijn r3 en swap hem met de 2230 voordat hij terug gaat..

daarnaast wil ik een US tobo dan zo'n gaar NL ramplank.. had ik ook op mijn R3 een US
Ram upgrade ik zelf weer terug naar 16GB en 500GB gaat er weer uit en 2x crucial M4 ssd erin:)

ook weer netjes 3 jaar NBD gehad.

edit: toch gelukt, engels tobo en bluray drive omdat ze de killer wifi niet kunnen leveren.

Alienware M17x : Standard Base Aantal:
Components
1 Processor : Intel Core i7-3610QM (6MB Cache, up to 3.3GHz w/ Turbo Boost 2.0)
1 Display : 17.3" WideFHD (1920 x 1080) WLED LCD
1 Camera : Integrated Skype HD Certified FullHD Camera with dual digital microphones
1 LCD Back Cover : Soft Touch - Stealth Black
1 Memory : 6144MB (1x2048 + 1x4096) 1600MHz DDR3 Dual Channel
1 Hard Drive : 500GB 7,200rpm SATA 6Gb/s HDD
1 Optical Drive : BluRay Combo (Blu-ray read only, DVD, CD read & write)
1 Power Cord : Euro 250V
1 Power Supply : Alienware 240W AC Adapter
1 Battery : Primary 9-cell 93W/HR LI-ION
1 Graphics : 2GB GDDR5 AMD Radeon HD 7970M
1 Sound Card : Creative Sound Blaster Recon3Di with THX TruStudio Pro Software
1 Wireless : Intel 2230 Wireless Card + BT
1 Keyboard : Internal English/International Qwerty Keyboard
1 Avatar : Alienhead 3D
1 AlienFX Colour : Plasma Purple
1 Standard Service - 1 year of Next Business Day coverage included with your PC
1 2 Year Hardware Support - Next Business Day
1 No Accidental Damage Support

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2012 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 08:51
Wel verdomme.... Geen petje!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je mag de mijne wel, heb er al 3 en nummer 4 komt eraan haha.
stuur je adres maar in pm

R1 + pet
R2 + pet
R3 + pet
en R4 nu ook weer een dus als je wilt ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2012 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 20:53:
[...]

je mag de mijne wel, heb er al 3 en nummer 4 komt eraan haha.
stuur je adres maar in pm
Haha, dankje, maar hoeft niet! Was cynisch bedoeld. Doneer er maar een aan aron225, die heeft het nergens anders meer over ;)

Voor een extra accu en/of oplader ben ik trouwens wel beschikbaar :+

[ Voor 9% gewijzigd door ponkrucker op 11-05-2012 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
haha, nee joh, ik hoef hem niet..
ik had hem al weg gegeven voordat ik hem had ;)

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nielsdiy schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 20:56:
[...]

Haha, dankje, maar hoeft niet! Was cynisch bedoeld. Doneer er maar een aan aron225, die heeft het nergens anders meer over ;)

Voor een extra accu en/of oplader ben ik trouwens wel beschikbaar :+
hehe die heb ik al, de R3 die ik terug stuur mag ik de accu en adapter van houden, deze zijn ook R4 ready dus dat komt mooi uit voor werk, laat daar mooi een lader en accu, scheelt weer mee slepen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
Sjezus, XennOX, jij hebt echt een goede deal gemaakt!!
Net thuis, zo ff op m'n gemak alles uitpakken en dan direct die M4 erin + schone installatie.
Ik voel me net een klein jochie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nielsdiy schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 21:14:
Net thuis, zo ff op m'n gemak alles uitpakken en dan direct die M4 erin + schone installatie.
mwa heb wel 6 maanden zitten kloten om raid0 op sata3 aan de praat te krijgen.
maar ben inderdaad wel happy met de oplossing, nu hopen dat de R4 wel echt true SATA3 heeft en ook niet een vage hybrid oplossing.. O-)

heb wel iig blu-ray in nieuwe systeem en de ati kaart is 80% sneller dan de 6990M die ik had in de R3 dus kan weer vooruit:)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2012 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sillyjan
nielsdiy schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 21:14:
Veel plezier.

Ik zit ook te denken aan een M4 weet alleen niet welke ik moet bestellen de slim(7mm) of de normalen (9mm).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
ScralP schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 21:18:
[...]

Veel plezier.

Ik zit ook te denken aan een M4 weet alleen niet welke ik moet bestellen de slim(7mm) of de normalen (9mm).
Ik heb de 'normale' 256GB gekocht (nog geen 200 piek bij Alternate). Lijkt mij dat die gewoon moet passen. Zodra-ie erin zit, geef ik een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nielsdiy schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 21:23:
[...]

Ik heb de 'normale' 256GB gekocht (nog geen 200 piek bij Alternate). Lijkt mij dat die gewoon moet passen. Zodra-ie erin zit, geef ik een update.
Die past wel. Heb 2 128gb m4 op 9mm in r3 en de r4 is zelfde chassis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 21:43:
[...]

Die past wel. Heb 2 128gb m4 op 9mm in r3 en de r4 is zelfde chassis.
Zit er al in :)
HDD met cage en al verplaatst naar "slot 1", SSDtje in lege cage geschroefd en in "slot 0" geplaatst... 5 minuten werk!

edit
Kanonne... dat ding gaat echt als een jekko!! Win7 wordt nu geinstalleerd...

[ Voor 12% gewijzigd door ponkrucker op 11-05-2012 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 18:33:
Hoe doet de HD7970m het eigenlijk op het gebied van accuduur? Ik vraag me af wat voor vooruitgang AMD heeft geboekt de afgelopen jaren.
Ik vind het meevallen. Ik heb een tijdje Batman Arkham City gespeeld op accu en ik vond het meevallen hoe snel de accu leeg ging.

Probleem is echter, ik heb nul vergelijkingsmateriaal. Mijn oude laptop is geen goede referentie, want daarvan was de accu na slechts 1,5 uur al leeg. Nu houdt die het zelfs nog geen 10 minuten uit op de accu. Ik wil wel een testje draaien, maar wat is voor jou een goede manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
nielsdiy schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 21:46:
[...]

Zit er al in :)
HDD met cage en al verplaatst naar "slot 1", SSDtje in lege cage geschroefd en in "slot 0" geplaatst... 5 minuten werk!

edit
Kanonne... dat ding gaat echt als een jekko!! Win7 wordt nu geinstalleerd...
Kijk, dat beloofd veel goeds. Morgenmiddag ga ik de SSD er ook in zetten, maar eerst nog even naar de dierentuin *O*. Laat even weten als je klaar bent en wat je ervaringen met installeren zijn. Mocht je problemen zijn tegengekomen, laat even weten welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
DarkFly schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 23:06:
[...]

Kijk, dat beloofd veel goeds. Morgenmiddag ga ik de SSD er ook in zetten, maar eerst nog even naar de dierentuin *O*. Laat even weten als je klaar bent en wat je ervaringen met installeren zijn. Mocht je problemen zijn tegengekomen, laat even weten welke.
Tot nu toe gaat het als de brandweer... Windows stond er binnen no-time op. Daarna tweaks uitgevoerd volgens de volgende tutorial:

Advanced User Windows 7 Complete Installation Guide For SSD's

Daarna Windows Update gedraaid en nu bezig met de drivers. Daarna nog een beetje de boel customizen en dan slapen. Moet morgenochtend nog eventjes werken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
nielsdiy schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 23:09:
[...]

Tot nu toe gaat het als de brandweer... Windows stond er binnen no-time op. Daarna tweaks uitgevoerd volgens de volgende tutorial:

Daarna Windows Update gedraaid en nu bezig met de drivers. Daarna nog een beetje de boel customizen en dan slapen. Moet morgenochtend nog eventjes werken :(
Goed bezig! Ben benieuwd of je nog problemen tegen komt met de drivers, hoop het niet. Ik ben ook erg benieuwd of switchable graphics na de re-install weer goed werkt. Laat even weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nielsdiy schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 23:09:
[...]

Tweaks zijn leuk maar niet nodig. Oudere ssds hadden wel profijt maar zoals m4 maakt het niet veel meer uit:)
Lol pagefile uitzetten ookal heb je 32 gb ram is vragen om vage shit. Minimaal altijd 400 mb laten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2012 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
DarkFly schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 23:17:
[...]

Goed bezig! Ben benieuwd of je nog problemen tegen komt met de drivers, hoop het niet. Ik ben ook erg benieuwd of switchable graphics na de re-install weer goed werkt. Laat even weten!
Enige probleem tot nu toe zijn de links naar de meeste drivers op de Dell site. Je wordt gewoon gedwongen hun downloadmanager plug-in te gebruiken omdat de links naar directe downloads hartstikke dood zijn |:(
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 23:17:
[...]

Tweaks zijn leuk maar niet nodig. Oudere ssds hadden wel profijt maar zoals m4 maakt het niet veel meer uit:)
Lol pagefile uitzetten ookal heb je 32 gb ram is vragen om vage shit. Minimaal altijd 400 mb laten.
mkay... Tja, ik heb er niet heel erg veel kaas van gegeten. Ik zal die pagefile terugzetten... Over wat voor 'vage shit' heb jij het dan?

Trouwens, dat NL toetsenbord is natuurlijk helemaal RUK!
Misschien dat ze het ontbreken van het petje en de lichte krasjes op het glimmende stukje onder het tobo kunnen compenseren met een internationaal tobo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon bellen. Ik heb het nog nooit meegemaakt dat dell niet alsnog een us-int toetsenbord leverde.
DarkFly schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 23:04:
Probleem is echter, ik heb nul vergelijkingsmateriaal. Mijn oude laptop is geen goede referentie, want daarvan was de accu na slechts 1,5 uur al leeg. Nu houdt die het zelfs nog geen 10 minuten uit op de accu. Ik wil wel een testje draaien, maar wat is voor jou een goede manier?
Helderheid middel, uurtje surfen en er op letten dat de dedicated GPU uit staat. Met de monsterlijke accu moet je theoretisch makkelijk 6 uur kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 23:30:
Gewoon bellen. Ik heb het nog nooit meegemaakt dat dell niet alsnog een us-int toetsenbord leverde.
Ga ik maandag gelijk doen!
Welke lamtak heeft dat NL toetsenbord ontworpen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee... Ik gok op iemand in india die via wilipedia heeft achterhaald dat dit toetsenbord wordt gebruikt in ons kikkerlandje. Ik begrijp werkelijk niet waarom dell die troep levert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 23:34:
Geen idee... Ik gok op iemand in india die via wilipedia heeft achterhaald dat dit toetsenbord wordt gebruikt in ons kikkerlandje. Ik begrijp werkelijk niet waarom dell die troep levert...
Haha, ik bedoelde meer de algemene lay-out.
Ik snap dat wanneer je dit gewend bent, je niets anders meer wil. Maar ik WIL hier niet aan wennen.
Maar jij denkt dus dat ze daar wel gemakkelijk in zijn?
Wie weet valt er dan nog wel iets anders uit te slepen om die krasjes te compenseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met het juiste servicecontract is dell erg makkelijk met alles in mijn ervaring. Moederbord stuk. Hop, nieuwe erin aan huis. Ontwerpfout in schanier, hop, volgende week een monteur aan huis.

Ik heb liever dat ze parts opsturen, maar ik klaag niet. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2012 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
Laat ze maar langskomen inderdaad. Ik heb liever dat zo'n kerel van Dell de boel sloopt, dan ik zelf met m'n kolenschoppen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
Ik wil trouwens nog wel even kwijt dat ik zeer onder de indruk ben van de bouwkwaliteit, gebruikte materialen, inbouwgemak en algehele uitstraling van het apparaat (zonder de 'kermisverlichting' is het gewoon een zeer strakke en stijlvolle machine).
Niet dat ik een heel breed referentiekader heb op dit gebied, maar volgens mij ben ik heel blij dat ik toch niet voor een Clevo ben gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
nielsdiy schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 23:25:
Enige probleem tot nu toe zijn de links naar de meeste drivers op de Dell site. Je wordt gewoon gedwongen hun downloadmanager plug-in te gebruiken omdat de links naar directe downloads hartstikke dood zijn |:(
Staan niet alle drivers gewoon op de DVD met drivers die meegeleverd is met de laptop? Of gaat het om nieuwere drivers?
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 23:30:
Ik vandaag dus wel. Volgens de vrouw die ik meermalen aan de telefoon heb gehad worden er helemaal geen US-int toetsenborden voor de Alienware M17x R4 geleverd. Dat was volgens haar ook de reden dat je op de site van Dell dit niet kan bestellen. Daarbij werd mij (naar mijn mening op onbeleefde wijze) verstaan gegeven dat ik zelf beter had moeten opletten bij mijn bestelling, ik had toch echt zelf het toetsenbord besteld.

Op mijn reactie dat er uberhaupt geen keuze was geboden, zoals ze even daarvoor zelf al had aangegeven, werd weer gereageerd met de opmerking dat ik dan maar wat anders had moeten bestellen. Aangezien ik geen zin heb in een verdere discussie heb ik nog gevraagd of ik het toetsenbord niet kon kopen, maar ook dat was geen optie volgens haar.

Ik geloof er eerlijk gezegd niets van dat er geen US-int toetsenborden zouden zijn. Ik ga maandag misschien weer een poging doen, als dat niets oplevert laat ik het erbij zitten. Ik heb geen zin om de discussie aan te gaan, had ik de bestelbevestiging beter moeten lezen of heeft Dell een foutje gemaakt door uberhaupt geen keuze te bieden...

Mocht iemand wel succes hebben bij Dell, dan hoor ik het graag!
Helderheid middel, uurtje surfen en er op letten dat de dedicated GPU uit staat. Met de monsterlijke accu moet je theoretisch makkelijk 6 uur kunnen halen.
Ik ga morgen eerst de SSD installeren, daarna zal ik eens kijken wat de resultaten zijn. Laat het je nog weten!

[ Voor 46% gewijzigd door DarkFly op 12-05-2012 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
DarkFly schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 00:09:
[...]

Staan niet alle drivers gewoon op de DVD met drivers die meegeleverd is met de laptop? Of gaat het om nieuwere drivers?
Dat laatste ja... maar het gaat de goede kant op nu, praktisch alle drivers geinstalleerd.
Maar wat start dat ding ontiegelijk snel op... niet normaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkFly schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 00:09:
Op mijn reactie dat er uberhaupt geen keuze was geboden, zoals ze even daarvoor zelf al had aangegeven, werd weer gereageerd met de opmerking dat ik dan maar wat anders had moeten bestellen. Aangezien ik geen zin heb in een verdere discussie heb ik nog gevraagd of ik het toetsenbord niet kon kopen, maar ook dat was geen optie volgens haar.
Ik zie nu pas dat je een nederlands toetsenbord krijgt bij die ene configuratie. Maandag nog eens proberen, denk ik. In het weekend krijg je altijd een buitenlander (meestal een indiër) aan de lijn. Ik weet niet of je daar blij van word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
Ik vind dat nogal een lompe reactie van Dell, zeker als je kijkt dat je net even 1750 euro bent komen brengen.
Maandag zal ik ze ook bellen. Door jou genoemde reacties van hun zijde voeren mij alleen maar... ik hou daar wel van ;) Desnoods dreig ik dat ding terug te sturen ofzo...
Voorlopig ga ik uit van wat Darkstone ook zegt; doordeweeks meer kans op succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 00:23:
[...]
Ik zie nu pas dat je een nederlands toetsenbord krijgt bij die ene configuratie. Maandag nog eens proberen, denk ik. In het weekend krijg je altijd een buitenlander (meestal een indiër) aan de lijn. Ik weet niet of je daar blij van word.
Bij de Alienware M17x R4 kan je überhaupt nergens kiezen voor een andere toetsenbord indeling. Bij elke configuratie krijg je gewoon het Nederlandse toetsenbord. Daarom was het volgens de persoon die ik gisteren aan de telefoon had ook niet mogelijk om een US-int te krijgen, omdat die in het geheel niet geleverd worden.

Ik blijf het wel raar vinden dat ze in Nederland niet gewoon standaard US-int leveren. Als je in Nederland een laptop besteld mag je er toch vanuit gaan dat je gewoon US-int krijgt? Blijkbaar denk Dell daar anders over.. Maar goed, ik denk dat ik gewoon pech heb gehad met de persoon die mij heeft geholpen. Ik probeer het volgende week gewoon nog een keer. Bovendien gebruik ik thuis altijd een extern toetsenbord, dus dat is het probleem verder niet.
nielsdiy schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 00:28:
Ik vind dat nogal een lompe reactie van Dell, zeker als je kijkt dat je net even 1750 euro bent komen brengen.
Maandag zal ik ze ook bellen. Door jou genoemde reacties van hun zijde voeren mij alleen maar... ik hou daar wel van ;) Desnoods dreig ik dat ding terug te sturen ofzo...
Voorlopig ga ik uit van wat Darkstone ook zegt; doordeweeks meer kans op succes
Laat het even weten of je meer succes hebt of niet!

[ Voor 30% gewijzigd door DarkFly op 12-05-2012 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkFly schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 07:12:
[...]

Bij de Alienware M17x R4 kan je überhaupt nergens kiezen voor een andere toetsenbord indeling. Bij elke configuratie krijg je gewoon het Nederlandse toetsenbord. Daarom was het volgens de persoon die ik gisteren aan de telefoon had ook niet mogelijk om een US-int te krijgen, omdat die in het geheel niet geleverd worden.

Ik blijf het wel raar vinden dat ze in Nederland niet gewoon standaard US-int leveren. Als je in Nederland een laptop besteld mag je er toch vanuit gaan dat je gewoon US-int krijgt? Blijkbaar denk Dell daar anders over.. Maar goed, ik denk dat ik gewoon pech heb gehad met de persoon die mij heeft geholpen. Ik probeer het volgende week gewoon nog een keer. Bovendien gebruik ik thuis altijd een extern toetsenbord, dus dat is het probleem verder niet.
het is mij anders wel gelukt hoor een US int keyboard.

1 Keyboard : Internal English/International Qwerty Keyboard

maar ja ik heb geen bestelling maar een replacement waar ik meer op kon in spelen.
nl keyboard ieuwwww...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2012 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee wanneer je m18x r2 eindelijk op dell.nl site te bestellen is? Op de Amerikaanse/Engelse dell sites is de r2 al wel een tijdje beschikbaar maar in Nederland nog niet :S

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2012 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sillyjan
Met ssd van tegenwoordig heb je de tweaks niet meer echt nodig.
Enigste wat je misschien uit wil zetten is indexing en automatich defragmenteren.
Defragmenteren is totaal zinloos op een ssd en veroorzaakt aleen onnodige read/write opdrachten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:17
ScralP schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 12:15:
Met ssd van tegenwoordig heb je de tweaks niet meer echt nodig.
Enigste wat je misschien uit wil zetten is indexing en automatich defragmenteren.
Defragmenteren is totaal zinloos op een ssd en veroorzaakt aleen onnodige read/write opdrachten.
Automatisch defragmenteren doet windows 7 niet op een SSD, de indexing staat op een SSD volgens mij ook uit, maar dit laatste weet ik niet zeker.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkstone, werkt 1333 mhz ram van r3 in r4?
Als dat niets of weinig scheelt, scheelt het mij 4 banken hyperx kopen:)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2012 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk. Sneller RAM levert zo weinig voordeel op dat het echt de moeite niet waard is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2012 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 12:31:
Natuurlijk. Sneller RAM levert zo weinig voordeel op dat het echt de moeite niet waard is.
Top want heb 16gb in de r3, stamp die wel in de r4!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sillyjan
kfaessen schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 12:19:
[...]

Automatisch defragmenteren doet windows 7 niet op een SSD, de indexing staat op een SSD volgens mij ook uit, maar dit laatste weet ik niet zeker.
Dacht dat je dat zelf moet instellen. Mooi om te weten dat het automatisch gaat.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefr
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-10-2012
ff vraagje.. Zit er over na te denken om de M14x te kopen ipv BTO P•BOOK 11CL45-GT650 QUAD.
Maar nu zag ik filmpje over het uit elkaar halen er daar moest ie de accu met een schroefje losmaken. Betekent dit dat je de accu nu uit kan halen van de buitenkant? En houdt dit in dat je de accu ook gebruikt als ie aan de adapter zit? gaat dit niet ten koste van de levensduur?

ik hoop na de EPP (EEP?) korting en shopkorting.nl ongeveer 1200/1300 uit te geven. Nop tips of musts voor de config? en over de shopkorting, kun je dat laten storten op je rekening of moet je het vervolgens daar weer uitgeven?

hoop vragen, en sommige dingen zullen misschien al wel beantwoord zijn, maar kan het zo niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
Bij de M17x kun je de accu er gewoon 'uitklikken'. Onder de accu zitten 2 schroefjes. Als je die losschroeft kun je de bodemplaat van de bodem afschuiven waardoor je gemakkelijk bij je HDD's, RAM, CPU/GPU kan. Lijkt mij dat de M14x wat dat betreft hetzelfde design heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://support.euro.dell....edocs/systems/alw_M14xR2/

Accu zit intern. Ik zie het nut van de accu loshalen overigens niet.... Een accu gaat vroeg of laat stuk, afhankelijk van je geluk. Ik heb hier 3x dezelfde accu van ongeveer 2 a 2.5 jaar oud, en die van mij is de enige doe het nog langer dan een uurtje doet (namelijk: bijna 3 uur, wat origineel bijna 4 uur was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
Denk dat je een accu ook meer moet zien als bijvoorbeeld banden bij een auto. Het is inherent dat ze slijten en na verloop van tijd vervangen moeten worden.
Stel dat je 4 jaar doet met je laptop en je koopt na 2 jaar een keer een nieuwe accu. Dan hebben we het over 100 euro. Doet ff zeer, maar over de tijd genomen zijn het de kosten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Est delivery date van mijn r4 is 30 mei maar dat zal wel eerder zijn:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sillyjan
Gisteren besteld, 5 juni volgens dell :s

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Gemiddeld duurt het zo'n 11 dagen, ze geven standaard veel te lang op.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:28

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Dinictus208 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 17:49:
Gemiddeld duurt het zo'n 11 dagen, ze geven standaard veel te lang op.
Op hun site staat ook ergens dat de verwachte levertijd is:
Producten Modellen Geschatte leveringstijden
Laptops Inspiron: 15, 15R, 17R, Duo, M301Z 7–8 werkdagen
XPS: 13, 15, 15z, 17 7–8 werkdagen
Alienware™: M11x-R3, M14x, M17x, M18x 11–13 werkdagen
Desktops Inspiron: 560, 570, 620/620s 7–8 werkdagen
Inspiron: All-in-One 22", All-in-One 23" 5–7 werkdagen
XPS: 8300 7–8 werkdagen
Alienware: Aurora, Aurora ALX, Area 51, Area 51 ALX 11–13 werkdagen
Electronics Monitoren, elektronica en accessoires
7-10 werkdagen

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
Ik heb ook de SSD geïnstalleerd in mijn Alienware. Het plaatsen was echt een fluitje van een cent en de clean install ging ook helemaal prima. Geen problemen tegen gekomen. Hoewel het al een snelle laptop was, nu is die nog een tandje sneller...

Voor de geïnteresseerden:
Windows Prestatie-index
Processor: 7,7
Geheugen (RAM): 7,8
Grafisch: 7,3 *
Grafische weergave voor spellen: 7,3 *
Primaire harde schijf:7,9
* Dit is de score van de Intel HD Graphics 4000.
Het is niet mogelijk om de score van de HD 7970M te krijgen, maar dat zal makkelijk 7,9 zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door DarkFly op 12-05-2012 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 13:06
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 13:06:
[...]

ja dat ben ik.. info staat hier ook verspreid over paar pagina's
tevens moet je dan ook je R3 in 2011 hebben gekocht. als jij hem in 2012 heb gekocht gaat dit niet op omdat je hem dan onder manual A01 heb gekocht en dan ben je al akkoord met SATA2.
Ik heb ook maar een mailtje gestuurd richting Dell.
Ik heb een R3 van 12/5/2011 (vandaag 1 jaar oud)

Nu afwachten wat er gebeurt.
Is het niets heb ik het toch geprobeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sn0w13 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 21:24:
[...]

Ik heb ook maar een mailtje gestuurd richting Dell.
Ik heb een R3 van 12/5/2011 (vandaag 1 jaar oud)

Nu afwachten wat er gebeurt.
Is het niets heb ik het toch geprobeerd :P
Succes!
Voor de R4 aan kijken voor 128 of 256GB micron c400 msata ssd. Komt deze maand uit en is Sata3.
500mb read and 260mb write.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
DarkFly schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 18:10:

Wat een beest is die HD 7970M trouwens! Batman Arkham City, alles op het allerhoogste en nog steeds prima framerates. Damn, ondanks dat ik weet dat ik een monster had beste, is het nog best indrukwekkend...
Wat versta jij onder ´prima´ framerates?
Ik ben nog een behoorlijke nitwit met PC gamen en heb gister Batman Arkham City gekocht. Nu zit daar zo´n benchmark tooltje in en als ik die draai kom ik op een gemiddelde framerate van 27 en een maximum van 40. Uiteraard ook met alles op max. Wat haal jij als je dat tooltje draait? 27 lijkt mij namelijk niet echt denderend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nielsdiy schreef op zondag 13 mei 2012 @ 11:40:
[...]

Wat versta jij onder ´prima´ framerates?
Ik ben nog een behoorlijke nitwit met PC gamen en heb gister Batman Arkham City gekocht. Nu zit daar zo´n benchmark tooltje in en als ik die draai kom ik op een gemiddelde framerate van 27 en een maximum van 40. Uiteraard ook met alles op max. Wat haal jij als je dat tooltje draait? 27 lijkt mij namelijk niet echt denderend...
staat je batman in catalyst CC dat hij op de ati kaart moet draaien?

damn baal wel dat mijn Bigfoot Killer 1103 in R3 word vervangen met een intel 2230..
kan hem ook niet om swappen want de 2230 kaart levert ook de bluetooth.. vandaar dat de killer ook niet meer te krijgen is in de R4.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2012 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 11:46:
[...]

staat je batman in catalyst CC dat hij op de ati kaart moet draaien? lijkt meer op dat ie intel staat:)
Yup... Zal wel aan mij liggen, maar ik vind dat Catalyst Control Center niet bepaald uitblinken in overzichtelijkheid.
Maar zoals ik al zei, ik ben nog een nitwit op dit gebied. Eventuele hulp & tips zijn van harte welkom! :)
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 11:46:
[...]

damn baal wel dat mijn Bigfoot Killer 1103 in R3 word vervangen met een intel 2230..
kan hem ook niet om swappen want de 2230 kaart levert ook de bluetooth.. vandaar dat de killer ook niet meer te krijgen is in de R4.
Als je echt niet zonder BT kan, offer je toch een USB poort op voor zo´n miniscuul BT-adaptertje?

[ Voor 33% gewijzigd door ponkrucker op 13-05-2012 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nielsdiy schreef op zondag 13 mei 2012 @ 11:50:
[...]

Yup... Zal wel aan mij liggen, maar ik vind dat Catalyst Control Center niet bepaald uitblinken in overzichtelijkheid.
Maar zoals ik al zei, ik ben nog een nitwit op dit gebied. Eventuele hulp & tips zijn van harte welkom! :)
tja ik vond persoonlijk de optie of intel of ati kaart mooier zoals in de R3. toets combo en je draaide dedicated op de ene of de andere kaart.
wacht wel op modded bios en dan de intel uit, werk toch alleen maar op netstroom met accu eruit..

tja kan de killer kaart uit de R3 trekken en in mijn r4 stoppen.
en de intel in mijn r3 steken welke dan terug gaat naar dell.
maar ja dan is bluetooth wel op te lossen alleen garantie en support word lastig.
denk dat ik het wel prima vind zo als het gewoon werkt.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2012 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
Dan ben ik wel benieuwd hoe het dan kan dat ik van die ´lage´ framerates haal.
Arkham City staat op ´High Performance´ in het Switchable Graphics menu. Verder heb ik een clean install van Windows gedaan (van de bijgeleverder DVD), netjes alle drivers van de Dell site geinstalleerd en geen aanpassingen aan het systeem gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nielsdiy schreef op zondag 13 mei 2012 @ 11:59:
Dan ben ik wel benieuwd hoe het dan kan dat ik van die ´lage´ framerates haal.
Arkham City staat op ´High Performance´ in het Switchable Graphics menu. Verder heb ik een clean install van Windows gedaan (van de bijgeleverder DVD), netjes alle drivers van de Dell site geinstalleerd en geen aanpassingen aan het systeem gedaan.
staat in power settings van windows ook op max of op balans stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 12:01:
[...]

staat in power settings van windows ook op max of op balans stand?
Afbeeldingslocatie: http://img571.imageshack.us/img571/3264/screenu.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik bedoel dus in in je configuratie scherm van windows bij je stroom settings, daar staat hij op balans mode zo te zien in je ati scherm.
knal die is op max peformance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 12:08:
[...]

ja ik bedoel dus in in je configuratie scherm van windows bij je stroom settings, daar staat hij op balans mode zo te zien in je ati scherm.
knal die is op max peformance.
Beetje dom van mij haha. Dit is ook m´n eerste laptop, altijd een desktop gehad.
Ik ga het nu gelijk testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
Hmmm, 40 om 26 nu.. met een dip naar 6... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nielsdiy schreef op zondag 13 mei 2012 @ 12:15:
Hmmm, 40 om 26 nu.. met een dip naar 6... |:(
Probeer is andere games, heb geen ervaring met batman, of her uberhaupt een zware game is of niet.
Drivers voor ati zijn ook nog niet optimaal. Dell drivers van 7970 is op basis van 12.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 12:25:
[...]

Probeer is andere games, heb geen ervaring met batman, of her uberhaupt een zware game is of niet.
Drivers voor ati zijn ook nog niet optimaal. Dell drivers van 7970 is op basis van 12.1.
Ik zal BF3 zo ff installeren.
Ben nu wel benieuwd wat DarkFly aan framerates haalt binnen B:AC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nielsdiy schreef op zondag 13 mei 2012 @ 12:27:
[...]

Bf3 kan ik wel mee vergelijken met hd6990m. Die kaart heb ik nu.
Die zou je op ultra moeten kunnen draaien met alle toeters en bellen.

Fps console commando is: renderer.drawfps 1
Pak dan een online caspian border of rush metro buiten.
Dat zijn de zwaardere maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batman is nogal.. zwaar:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph5818/46428.png

Dat zijn de desktopkaarten. Maar de HD6970 haalt maar nipt 60fps, en dia kaart mag 250w verstoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 12:34:
Batman is nogal.. zwaar:
[afbeelding]

Dat zijn de desktopkaarten. Maar de HD6970 haalt maar nipt 60fps, en dia kaart mag 250w verstoken.
Verklaard het wel dus :) game zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit http://www.anandtech.com/...tx-670-review-feat-evga/1 trouwens. Je mag zelf uitzoeken welke desktopkaart het equivalent is aan jouw mobiele monster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
Beiden dank voor jullie hulp en info. Ik ben nu BF3 aan het installeren, eens kijken wat daar de scores zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 12:38:
Uit http://www.anandtech.com/...tx-670-review-feat-evga/1 trouwens. Je mag zelf uitzoeken welke desktopkaart het equivalent is aan jouw mobiele monster.
Toch raar want de 7970m is gelijk aan 7850/7870. Zou beter moeten kunnen of specs ingame te hoog:)

Specs ingame te hoog:)
http://www.techpowerup.co...MD/HD_7850_HD_7870/7.html

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2012 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Going by the core clocks, the HD 7970M should be about 15% slower than the HD 7870, and given the fact that no consumer laptops have yet shipped with an LCD resolution above 1920x1200, you can look at our HD 7870 benchmarks and subtract 15% to get a pretty good idea of how the HD 7970M will perform.
http://www.anandtech.com/...00m-and-7900m-mobile-gpus

Vervolgens kan je http://www.anandtech.com/bench/Product/548 na slaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2012 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 12:51:
[...]

Toch raar want de 7970m is gelijk aan 7850/7870. Zou beter moeten kunnen of specs ingame te hoog:)
Al spijt dat je voor de 7970m bent gegaan? haha
Dat ding is natuurlijk ook nog zo nieuw, dat de drivers de komende tijd vast in grote stappen geoptimaliseerd zullen worden.
Ik had in m´n desktop een GTX570 zitten, en ik vind het stukje config software dat Nvidia meelevert toch wel een paar klasse beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nielsdiy schreef op zondag 13 mei 2012 @ 12:55:
[...]

Al spijt dat je voor de 7970m bent gegaan? haha
Dat ding is natuurlijk ook nog zo nieuw, dat de drivers de komende tijd vast in grote stappen geoptimaliseerd zullen worden.
Ik had in m´n desktop een GTX570 zitten, en ik vind het stukje config software dat Nvidia meelevert toch wel een paar klasse beter.
Nee hoor, de 7970 is stukken sneller dan enkele 6990m en gelijk aan een crossfire 6990m.
Mobile kaarten worden gewoon anders geclassificeerd.
Met 6990m draai ik bf3 al op ultra met 2x msaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 12:59:
[...]

Nee hoor, de 7970 is stukken sneller dan enkele 6990m en gelijk aan een crossfire 6990m.
Mobile kaarten worden gewoon anders geclassificeerd.
Met 6990m draai ik bf3 al op ultra met 2x msaa.
BF3 zojuist geinstalleerd, alles op ultra en dat ziet er prima uit!
Ben met BF ook nog een noob, dus moet het allemaal nog een beetje uitvogelen.

edit
Net ff flink vernederd in Caspian Border, je moet wat over hebben voor een paar cijfertjes ;)
Met alles up ultra gaat-ie rond de 35fps. Lijkt me niet verkeerd, toch?

[ Voor 16% gewijzigd door ponkrucker op 13-05-2012 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
ik haal met 64 man op de server, caspian border, alles op ultra, zonder ms-aa, een 40fps gemiddeld.. met de gtx 675..
dat is meer dan ik verwachtte,

ik denk dat de 7970 iets meer ruimte heeft, en rond de 45 tot 50 zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
nielsdiy schreef op zondag 13 mei 2012 @ 12:27:
[...]

Ik ben op dit moment niet thuis, maar ik zal vanavond eens kijken naar de fps en op welke instellingen. Zo uit mijn hoofd was het 1920x1080, alles zo hoog mogelijk, AA weet ik niet. Volgens mij zat ik continu rond de 40+ fps.

Je moet er inderdaad voor zorgen dat de executable van Batman Arkham City bij Catalyst op "hoge prestaties" staat. Verder moet je Windows power management, zoals hiervoor ook al aangeven, op maximale prestaties zetten.

[ Voor 11% gewijzigd door DarkFly op 13-05-2012 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
DarkFly schreef op zondag 13 mei 2012 @ 14:31:
[...]

Ik ben op dit moment niet thuis, maar ik zal vanavond eens kijken naar de fps en op welke instellingen. Zo uit mijn hoofd was het 1920x1080, alles zo hoog mogelijk, AA weet ik niet. Volgens mij zat ik continu rond de 40+ fps.
Even gekeken en ik zie dat mijn settings als volgt staan:
Resolution: 1920 x 1080
Anti-Aliasing: FXAA (low)
DirectX 11 Features: off
DirectX 11 Tessellation: off
Detail level: high
Hiermee haal ik een vrij constante framerate van rond de 35 a 40 fps. Af en toe een uitglijder naar 25 fps (lager heb ik nog niet gezien). Als de locatie beperkt is en je niet veel kan zien, dan loopt het op tot richting de 60 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
dat is in batman arkham ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
In Batman Arkham City.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezzid
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-09 13:00
Ik heb hier wel eens van die links gezien naar configs van alienware die je niet vanaf hun normale website kunt samenstellen (Goedkopere :p) kan iemand me linken naar zoiets dergelijks voor een M11x als dat er is?

- Weet iemand ook wanneer de M11x uit de Nederlandse shop word gehaald?

[ Voor 14% gewijzigd door Mezzid op 13-05-2012 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die links komen uit mijn sheet: Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 8".
- Weet iemand ook wanneer de M11x uit de Nederlandse shop word gehaald?
Soon™? Ik zou het niet weten, maar de kans dat de M11x nog in prijs gaat dalen is ongeveer nul. Als je hem nog wilt hebben, vandaag nog kopen.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2012 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezzid
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 20:42:
Die links komen uit mijn sheet: Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 8".

[...]

Soon™? Ik zou het niet weten, maar de kans dat de M11x nog in prijs gaat dalen is ongeveer nul. Als je hem nog wilt hebben, vandaag nog kopen.
Nee idd tijd gelden zat ik nog naar de M15x te kijken, had ik het geld bij mekaar, is die niet meer te koop.. :?
Heb een Asus gekocht maar wil nu toch graag zo'n kleine Alienware :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een N55 zie ik. De N55 en M11x lopen vrij ver uit elkaar, het lijkt me dat je nog niet goed hebt gedefinieerd wat je precies wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezzid
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 20:55:
Een N55 zie ik. De N55 en M11x lopen vrij ver uit elkaar, het lijkt me dat je nog niet goed hebt gedefinieerd wat je precies wilt.
Neuh, ik weet precies wat ik wil. Het was bedoelt voor gamen, maar daar bouw ik nu toch een desktop voor. Een M11x wil ik om te internetten, films te kijken, school projecten en af en toe een spel voor op vakantie :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
DarkFly schreef op zondag 13 mei 2012 @ 18:41:
[...]

Even gekeken en ik zie dat mijn settings als volgt staan:

Resolution: 1920 x 1080
Anti-Aliasing: FXAA (low)
DirectX 11 Features: off
DirectX 11 Tessellation: off
Detail level: high

Hiermee haal ik een vrij constante framerate van rond de 35 a 40 fps. Af en toe een uitglijder naar 25 fps (lager heb ik nog niet gezien). Als de locatie beperkt is en je niet veel kan zien, dan loopt het op tot richting de 60 fps.
Ah dat verklaart mijn lagere framerates; ik had namelijk alles op max staan. Ik dacht jij ook, vandaar mijn verontwaardiging ;)
Als ik het in-game benchmarktooltje draai met bovenstaande instellingen, zijn dit de scores:

Minimaal: 18
Maximaal: 62
Gemiddeld: 42

Dat lijkt er meer op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
nielsdiy schreef op zondag 13 mei 2012 @ 21:22:
[...]

Ah dat verklaart mijn lagere framerates; ik had namelijk alles op max staan. Ik dacht jij ook, vandaar mijn verontwaardiging ;)
Als ik het in-game benchmarktooltje draai met bovenstaande instellingen, zijn dit de scores:

Minimaal: 18
Maximaal: 62
Gemiddeld: 42

Dat lijkt er meer op ;)
Ik dacht stiekem ook dat het op "very high" stond, maar bleek een tandje lager te zijn. Desondanks, nog steeds erg indrukwekkend. Ik ben erg tevreden met de aankoop, tot nu toe nog geen seconde spijt van gehad. Vooral na het installeren van de SSD is het echt een monster geworden. Hoe bevalt jou de Alienware?

[ Voor 14% gewijzigd door DarkFly op 13-05-2012 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
DarkFly schreef op zondag 13 mei 2012 @ 21:54:
[...]

Ik dacht stiekem ook dat het op "very high" stond, maar bleek een tandje lager te zijn. Desondanks, nog steeds erg indrukwekkend. Ik ben erg tevreden met de aankoop, tot nu toe nog geen seconde spijt van gehad. Vooral na het installeren van de SSD is het echt een monster geworden. Hoe bevalt jou de Alienware?
Werkelijk nog geen seconde spijt gehad. Dat ding straalt op ieder vlak enorme degelijkheid uit, al heb ik (zeer minimaal) wat flex in het toetsenbord rond de L. Toetsenbord typt overigens fantastisch.
Verder ben ik ook bijzonder onder in de indruk van de prestaties. Het scherm is werkelijk fantastisch en ook het geluid is zeer goed te noemen. Ik ga hier nog een hoop plezier aan beleven!
Toch morgen ff bij Dell zeiken over het NL toetsenbord, de mini krasjes onder het toetsenbord en het ontbreken van het petje.. kijken of daar nog een slaatje uit te slaan valt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
nielsdiy schreef op zondag 13 mei 2012 @ 22:03:
[...]

Werkelijk nog geen seconde spijt gehad. Dat ding straalt op ieder vlak enorme degelijkheid uit, al heb ik (zeer minimaal) wat flex in het toetsenbord rond de L. Toetsenbord typt overigens fantastisch.
Verder ben ik ook bijzonder onder in de indruk van de prestaties. Het scherm is werkelijk fantastisch en ook het geluid is zeer goed te noemen. Ik ga hier nog een hoop plezier aan beleven!
Toch morgen ff bij Dell zeiken over het NL toetsenbord, de mini krasjes onder het toetsenbord en het ontbreken van het petje.. kijken of daar nog een slaatje uit te slaan valt!
Goed te horen! Ik heb trouwens ook dezelfde indruk, een en al degelijkheid. Het enige kritiekpuntje is dat het scherm soms wel erg spiegelt. Verder echt een top ding.

Laat het even weten of het lukt met het toetsenbord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redboyke
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-04 05:57
naar mijn zoektocht op google hoe je alienFX moet instellen dat alle leds uitgaan als ik vlc opstart ben ik dit tegengekomen:

http://code.google.com/p/lightpack/downloads/list (exe downloaden)

is een ambilight en het werkt met alienware
(mode op ambilight zetten en device op alienfx)

ik dacht ik deel het maar moest iemand geïnteresseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
redboyke schreef op zondag 13 mei 2012 @ 23:12:
naar mijn zoektocht op google hoe je alienFX moet instellen dat alle leds uitgaan als ik vlc opstart ben ik dit tegengekomen:

http://code.google.com/p/lightpack/downloads/list (exe downloaden)

is een ambilight en het werkt met alienware
(mode op ambilight zetten en device op alienfx)

ik dacht ik deel het maar moest iemand geïnteresseerd zijn.
Ik ben eerlijk gezegd meer benieuwd in de resultaten van je eigenlijke zoektocht. Heb je iets gevonden waarmee je alle leds kan laten uitgaan als je VLC (of KMPlayer) gebruikt om media af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gewoon een USB device. Het zal niet al te veel moeite kosten om de DLL uit te pakken en vervolgens de boel aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
je kan toch in je alien command centre, per applicatie een verschillende modus maken? en dit opslaan in het profiel naar keuze?

zodra ik bf3 start gaat hij ineens van kleur veranderren, en als ik geschoten word, pulst hij rood..

je kan per applicatie de backlighting aanpassen.

open acc
druk op: geavanceerde modus weergeven.
druk op het plusje naast gebeurtenis.
maak alles zwart en sla het op in je profiel.

zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads5/4fb02c1e10cce/4fb02c1de5b11-Naamloos.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door aron225 op 13-05-2012 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redboyke
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-04 05:57
aron225 schreef op zondag 13 mei 2012 @ 23:42:
je kan toch in je alien command centre, per applicatie een verschillende modus maken? en dit opslaan in het profiel naar keuze?

zodra ik bf3 start gaat hij ineens van kleur veranderren, en als ik geschoten word, pulst hij rood..

je kan per applicatie de backlighting aanpassen.

open acc
druk op: geavanceerde modus weergeven.
druk op het plusje naast gebeurtenis.
maak alles zwart en sla het op in je profiel.

zo dus:
[afbeelding]
ja dat heb ik geprobeerd maar probleem is dat ik de touchpad, logo en mediabuttons niet kan uitschakelen je kan zwart daarbij niet kiezen en weet niet hoe het moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hé. Komt er nog wat van die diablo 3 club, of hoe zit dat? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spuky10
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-04-2020
ik wil ook een 17xR4 kopen MAAAARRR ik weet niet goed wat ik moet kiezen. is het verstandig om zelf een SSD los te kopen en de standaard harde schijf erin te laten?
kan ik het werk geheugen het best van dell kopen of ook los? ik wil gewoon 8 gb das volgens mij genoeg voor alle games.
verder weet ik ook niet welke processor ik het best kan nemen.
en dan het hoofdpunt:
ik vind het leuk om in mijn nachtdienst veel film te kijken op mijn laptop en zat te denken dat het dan misschien wel leuk is om 3d te nemen. 3d games zijn er namenlijk nog maar weinig vandaar mijn tweifel.
verder zit ik met de videokaart vraag. voor 3d moet ik nvidea nemen indien niet kan ik denk ik beter de andere kaart emen.
maar wat denken jullie?
ik speel shooters, wow, SWtoR, binnenkort diablo 3 en nog wat MMORPGs op zijn tijd.
verder wil ik gewoon een lekker snelle laptop maar vind ik het moeilijk te bepalen hoe ik de beste prijs kwaliteit aruit kan halen.
vandaar mij vraag om hulp.
(ik heb thuis gewoon een pc waar ik op game, maar ik heb dus ongeveer 11 nachtdiensten per maand waarin ik mijn laptop wil gebruiken om te gamen en om films te kijken. tevens neem ik hem mee op vakantie en gebruik ik hem af en toe ook gewoon thuis.
ik wil niet dat hij in no time verouderd is zodat ik niet meer de nieuweste games kan spelen.

[ Voor 18% gewijzigd door spuky10 op 14-05-2012 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer [NBBG Aanschaf] GameNotebook - December 2011. Dit topic is niet bedoeld voor ervaringen. Al is wat mij betreft de M17x de enige keuze op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spuky10
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-04-2020
ok, heb het daar geplaatst. dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 16:30
Mezzid schreef op zondag 13 mei 2012 @ 20:56:
[...]

Neuh, ik weet precies wat ik wil. Het was bedoelt voor gamen, maar daar bouw ik nu toch een desktop voor. Een M11x wil ik om te internetten, films te kijken, school projecten en af en toe een spel voor op vakantie :Y
Let wel he de M11x gaat eruit wanneer geen idee maar er komt geen vervanger meer hierna ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga proberen een blu-ray brander in de R4 te bouwen:)
zo te zien moet het een easy peasy zijn.
moet toch al tobo eraf trekken om ram te plaatsen.
pricewatch: Sony BD-5850H Zwart

http://www.sony-optiarc.e...slimslotinbdxlwriter.html
Read Speed (max.) BD: 6x, BDXL: 4x, DVD: 8x, CD: 24x
Write Speed BD-R: 6x, BD-R(LTH): 6x, BDXL: 4x
BD-R DL: 6x
BD-RE: 2x
DVD-R: 8x, DVD+R: 8x
DVD-R DL: 6x, DVD+R9: 6x
DVD-RW: 6x, DVD+RW: 8x
DVD-RAM: 5x
CD-R: 24x, CD-RW: 16x
Access time BD: 230 ms, DVD: 180 ms, CD: 190 ms
Mechanism Slot-in load mechanism for horizontal and vertical use
Interface S-ATA
Burst transfer rate 1.5 Gbits/sec
Cache 6 MBytes

Tevens gooi ik er toch maar 1600mhz ram in en gelijk 32GB, zo duur is het nu niet meer en 16GB werd toch krap met aantal running VM in vmware workstation.

2 setjes Corsair Vengeance CMSX16GX3M2A1600C10
heb ook al gelezen dat je xmp profiles kan flashen naar 1866 mhz van bovenstaande ram :)
niet dat je het zal merken maar nice to have:)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2012 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
vet!! laat me weten hoe of wat met die blu ray drive!!
als dat lukt, ga ik me er ook ooit aan wagen (is er iemand hier met een originele blu-ray? die het type heeft?

verder ga ik maar 16gb erin stoppen, voor mij meer als zat, alsmede een 256gb ssd..

maar allemaal na de zomer pas (verplichtingen)

@spuky 10.
ik heb juist die config ook besteld.
gtx 675 met 3d scherm.
als processor, zou ik lekker de 3610 nemen, die is snel zat, tenzij je gebruik kan maken van de belachelijke aanbieding die darkstone vond (met 3820) maar ik zelf vind de 3610 snel zat..

3d games zijn er super veel (check even de 3dvision site van nvidia)
zo speel ik battlefield 3 toch best redelijk vaak in 3d... wat echt heel grappig is.

3d films heb ik een beetje ellende mee (codecs, en een spacende driver) maar zojuist tron legacy in 3d gekeken (10 minuutjes) wat toch echt kwijlen is!

3d beeld vind ik erg goed, en het gewone 2d beeld is met dit panel ook fan-tas-tisch!

Pagina: 1 ... 29 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.