Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:07

koelebobes

Wen BTC €100K

Nu zit ik dus te twijfelen of ik zal wachten op de nieuwe snellere proccesor ( zuiniger/goedkoper) of nu met de kortingsactie van 10% een M17 zal bestellen.( Ik denk namelijk niet dat er voor september weer een nieuwe kortings actie komt op de nieuwe modellen.)

Wil Full HD en perfecte kleuren kun je hier wat over zeggen hoe het bij alienware kwa kleuren zit ? Ik ga namelijk een opleiding tot fotograaf doen. en dan is dit ofc best belangrijk.

Hierbij trouwens respect voor hoelang je al op dit forum zit en altijd mensen help met het maken van beslissingen bij Alienware/Dell. ;)

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prima scherm:
http://www.anandtech.com/...r3-an-antidote-to-clevo/6

De eerste grafiek is even schrikken. Maar dat valt best mee. Ik heb mijn studio 15 en W87CU met dat 1000:1 contrast ooit naast elkaar gehad. En ik zal het verschil echt niet bij plaatjes en dergelijke. Ik stoorde me wel enorm aan de lage helderheid van dat scherm.

Een hogere gamut is beter, maar alleen voor drukwerk als alle schakels het ondersteunen. Anders kan je het beste 72% blijven. En dat geld zeker voor webdevelopment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
@darkstone..

ik snap er geen moer meer van...

in de sheet staat deze config:
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1

eindprijs 1382.....
ik kom ZO uit op 1599, en die easter egg 10 procent word het 150 euro eraf oid..
is evengoed nog 1550 en bijna 200 euro duurder als die sheet.

hoe kan dit, en wat doe ik fout??

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je vergeet de cashback actie: http://www.shopkorting.nl/winkel/Dell
Als de schermresolutie hoog genoeg is, zie je hem staan in de sheet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
1366x768 op die krakende acer... niet voor niets dat ik iets anders wil....

edit:

naadje is, dat het weer NET niet is... gtx560... als het nou een 570 was geweest... hmm..

560 is eigenlijk te duur voor wat het is.....

ik ben benieuwd volgende week, of er een 3d optie komt met een ivy i7, en een gtx 670/675

[ Voor 61% gewijzigd door aron225 op 31-03-2012 14:01 ]

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazara
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-12-2020
Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 11:19:
[...]

waarom de 580? alleen maar issues. tot nu to geen spijt van de 6990M in mijn m17x r3 sinds augustus 2011.
http://forum.notebookreview.com/alienware-m17x/
goede info te vinden tussen de bs posts:)
Omdat (volgens mij) autocad en ATI niet zo goed samengaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redboyke
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-04 05:57
ik ben tevreden met m'n laptop( m17x3) maar fn+F7 werkt nietmeer.heeft 1 keer gewerkt toen pc helemaal de eerste keer opstarte maar toen begon ik drivers en programma's enzo te installeren en heb ik er nietmeer op gelet duw ik weet niet wanneer het ophield met werken. heb tevens ook laatste dribers geinstalleerd voor intel hd 3000 ook geprobeerd drivers te verwijderen en installatie ongedaan te maken maar probleem bleef zich voor doen.verder vind ik het ook irritant dat als je powercord eruit ligt dat je iedere keer een window krijgt over die fn+F7

drivers update voor ati 6990 lukt niet omdat het niet overeenkomt met dat vam de fabrikant zoiets was de error. graag zou ik willen weten welke installatie bestand ik nodig heb want de versie van drivers dat ik mu heb is 8.0XX en de nieuwste is al zeker 10 of 11

voor de rest eigenlijk geen problemen mee maar ik hoopte dat hier iemand oplossing weet.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
Voor de M14 moest ik eerst de Intel driver installeren.
Dat is dan met Nvidia optimus met AMD i.c.m. Alienware ben ik vooralsnog onbekend.
Let er bij je drivers op dat je de Notebook varianten (mobile) van de drivers hebt.

http://www2.ati.com/DriVe..._vista_win7_64_dd_ccc.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redboyke schreef op maandag 02 april 2012 @ 01:19:
ik ben tevreden met m'n laptop( m17x3) maar fn+F7 werkt nietmeer.heeft 1 keer gewerkt toen pc helemaal de eerste keer opstarte maar toen begon ik drivers en programma's enzo te installeren en heb ik er nietmeer op gelet duw ik weet niet wanneer het ophield met werken. heb tevens ook laatste dribers geinstalleerd voor intel hd 3000 ook geprobeerd drivers te verwijderen en installatie ongedaan te maken maar probleem bleef zich voor doen.verder vind ik het ook irritant dat als je powercord eruit ligt dat je iedere keer een window krijgt over die fn+F7

drivers update voor ati 6990 lukt niet omdat het niet overeenkomt met dat vam de fabrikant zoiets was de error. graag zou ik willen weten welke installatie bestand ik nodig heb want de versie van drivers dat ik mu heb is 8.0XX en de nieuwste is al zeker 10 of 11

voor de rest eigenlijk geen problemen mee maar ik hoopte dat hier iemand oplossing weet.

alvast bedankt
Zelfde probleem hier.
omweg die ik heb gevonden is de ati kaart via device manager disablen en dan weer enablen.
daarna werkt het wel weer voor een paar keer met FN/F7 en zit je weer met zelfde probleem.
ati drivers kan je wel updaten maar eerste moet je de dell drivers hebben.
als je de dell ati drivers installeert dan word de intel automatisch meegenomen.
daarna kun je upgraden. let wel op bij eerste install krijg je een bsod, daarna nog een keer de setup runnen van de laatste versie ati drivers en werkt het wel gewoon goed.

sinds gisteren raid 0 in mijn m17xr3 zitten van 2x 128GB M4 crucials.
gaat als een leipe. in de komende 2 maanden komt intel rst 11.5 met trim voor raid 0 ssd.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2012 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Net gebeld met Dell over de garantie voorwaarden , Daar kwam het volgende uit :

- ik zou 3 jaar garantie hebben ... 1 jaar Dell + 2 Jaar consumenten standaard garantie en dan komen hem ophalen
- 60 Dagen Inhome garantie
-. Kon next business day garantie kopen voor 1 jaar. als ik dan belde dan werd hij de volgende dag thuis gerepareerd 225,- voor een jaar

Voel me nu al in het ootje genomen... Wtf dat kan toch helemaal niet dat eerste punt of wel ? Dit is letterlijk ook na vele malen van dus u bedoelt ´1 jaar dell en 2 jaar consumenten garantie meneer ? ´... toen zei de dell medewerker dat het waar was.,, wtf

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:35
225 voor 1 jaar NBD onsite garantie is wel duur. Ik heb net met 1 jaar NBD onsite verlengd voor 130 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

ik vind NBD het best gevaarlijk...Ik denk dat het ze alleen om het geld gaat. Voor hetzelfde geld komt de monteur langs en dan zegt ie "ja sorry die kan ik niet repareren, ik zal hem mee moeten nemen .... "

Ik vind het wel die 10 euro per maand wel waard maar wat als ie hem mee moet nemen. Dan betaal je 130 euro voor niks.

[ Voor 27% gewijzigd door koelebobes op 06-04-2012 16:41 ]

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 16:28

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Als je een beetje kijkt naar de verhalen op bijvoorbeeld facebook van alienwareNL, dan merk je wel dat ze zo ongeveer alle onderdelen meenemen van moederbord tot toetsenbord zodat ze bijna alles kunnen repareren zonder hem mee te hoeven nemen. Dat is ook de reden dat het zo duur is, waarschijnlijk...

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
Ze nemen niet alle mogelijke onderdelen mee. Toen de videokaart defect was had de monteur bijvoorbeeld geen nieuw heatsink meegenomen, dus moest er iemand de volgende dag terugkomen om de klus te klaren met een nieuwe heatsink. Dus ze zullen je laptop niet meenemen, maar eerder de volgende dag terugkomen met de missende/benodigde onderdelen.

Overigens heb ik dat 2e jaar onsite support genomen omdat ik altijd pech heb met dit soort apparaten. M'n Asus laptop is in het 2e jaar 3x opgestuurd geweest. Dat zie ik met m'n Alienware niet zo zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Hoe kan ik dat nu nog bij bestellen nu ie ie in bestelling is ?

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bellen. Maar in de ervaring is dat duurder dan gewoon tijdens de bestelprocedure '3 jaar next business day' aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Nee maar biobak heeft verlengd hoe heeft ie dat gedaan dan ?

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja kan gewoon een jaar nadat je de laptop hebt, nog extra garantie nemen. Maar again is dat meestal iets duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
NBD is wel een top garantie. Mijn laptop is nu 2,5 jaar oud en een aantal week terug had ik een mailtje gestuurd met de vraag hoeveel kost het om mijn scherm te laten vervangen (door mijn eigen nalatigheid was het scherm onder de krassen komen te zitten) en twee dagen later staat er een monteur met een nieuw scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 20:41:
Ja kan gewoon een jaar nadat je de laptop hebt, nog extra garantie nemen. Maar again is dat meestal iets duurder.
Garantie verlengen lijkt zelfs wat goedkoper. Als je nu een M17X r3 met 3 jaar NBD onsite bestelt, betaal je daarvoor 268 euro. 1 jaar zit er al bij, dus €268 voor 2e en 3e jaar. Als je met 2 jaar verlengt, kost het 220 euro (1 jaar is dus 130 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

die man aan de telefoon zei dat je 60 dagen in home hebt...

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je gewoon je pakbon/factuur erbij pakt, zie je precies welke servicecontracten je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Wat een mensen werken er daar. Hij verwarde de Inhome garantie met de gratis oproep naar een dell expert in 60 dagen. Weet ik dat ook weer ... :P

[ Voor 16% gewijzigd door koelebobes op 06-04-2012 22:08 ]

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 16:30
Ben erg benieuwd wat ze met de M14X GPU gaan doen. Aangezien de huidige nvidia 555m wel beperkt is kwa GPU vermogen voor een leuke high settings in games (battlefield3). Iets wat ik toch wel vind dat een game laptop aan moet kunnen.

[ Voor 21% gewijzigd door JT888 op 12-04-2012 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blahenazo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 12:55
noob vraagje: Zijnde vanuit BE werk ik met azerty , maar hoe krijg je in hemelsnaam azerty op een alienware laptop. Vanop de .be sites krijg ik zelfs de optie niet om het klavier te kiezen. Rechts in het overzicht staat er altijd qwerty :((
Over welke knop of link kijk ik over ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 10:11
Azerty is niet mogelijk. Je kan eventueel contact opnemen met de klantenservice van dell, dan ken je eventueel de franse azerty krijgen. Ik als belg, was tevreden met dutch qwerty. :)
blahenazo schreef op donderdag 12 april 2012 @ 06:18:
noob vraagje: Zijnde vanuit BE werk ik met azerty , maar hoe krijg je in hemelsnaam azerty op een alienware laptop. Vanop de .be sites krijg ik zelfs de optie niet om het klavier te kiezen. Rechts in het overzicht staat er altijd qwerty :((
Over welke knop of link kijk ik over ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo iedereen.

ik heb een aurora alx versie.

en zou dr een ssd in willen gaan bouwen. ik dacht ocz 240 GB voor systeem bestanden.
en eventueel ook een paar spellen.
de andere schijven gebruik ik voor andere spellen die veel meer ruimte innemen.

maar nu zit ik met de vraag. het inbouwen is zo gebeurd via een bracket.
maar wil dat de sdd maximaal gebruikt wordt. en windows 7 nieuw geinstaleerd word.
maar wat is de beste manier om dit tedoen?

kunnen jullie meschien advies geven

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso een andere SSD nemen. Een samsung of crucial.

OCZ heeft al een paar generaties producten op de markt gezet, en er is er niet een die ook maar een beetje betrouwbaar is. Failure rates van over de 10% zijn geen uitzondering. Intel doet <1%, en samsung en crucial zitten daar ook in de buurt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen sla je slag, dell heeft weer een fout op de site dit keer met M18X:)

Dual 2 GB GDDR5 AMD® Radeon™ HD 6990M CrossFireX™ [[meerprijs] € 260,01 of € 13/maand1]

1,5 GB GDDR5 NVIDIA® GeForce® GTX 560M [Inbegrepen in prijs]

Dual 1,5 GB GDDR5 NVIDIA® GeForce® GTX 560M SLI™ [meerprijs] € 0,00

SLI 560 is gratis en crossfire 6990M is 300 eu te cheap vergeleken met vorige week:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 14:43

The Inquisitor

Greetings weaklings

Die SLI gratis? Dat is wel een leuke deal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1x HD 6990m is alsnog even snel als 2x GT560m. En dat zonder het drivergezeik en punt dat je 2 high-end GPU's moet koelen. Nee, geef mij maar AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 20:25:
1x HD 6990m is alsnog even snel als 2x GT560m. En dat zonder het drivergezeik en punt dat je 2 high-end GPU's moet koelen. Nee, geef mij maar AMD.
Maar je hebt helemaal niet de keuze om te gaan voor 1x 6990m, wel om te gaan voor 2x 6990m voor 260 euro meer...

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de M17x.

Enne, dubbel zoveel KPU kracht voor €260? Waar kan ik tekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

In paint :*)

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 20:29:
In de M17x.

Enne, dubbel zoveel KPU kracht voor €260? Waar kan ik tekenen?
In de r2 had ik crosffire 4870:)
Maar ja dell heeft de m18 uitgebracht en gelijk de r3 downgraded:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Over een tijdje ga ik over de grote oceaan naar de states (dus naar de USA) en ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met het kopen van alienware in de USA. Zou mij veel knaken schelen ;) . Maar kun je dan alsnog in Nederland aan kloppen bij dell voor garantie?

(En hoe hard moet je rennen, om sneller te zijn dan de douane? :P ).

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
snel rennen? nee... volgens mij (is hier in nl iig zo, ik werk op spl) is wereldwijd ingevoerd, dat je een laptop, in een laptop tas mee mag nemen als extra handbagage (wel word deze appart bij de security gescant op drugs/wapen).

ik zou hem dus in de states al uitpakken, en net doen, alsof je hem al jaren hebt..(in een sleeve of tas ofzo)

dus daar zou ik me niet teveel druk maken..

over garantie durf ik niets te zeggen, mischien even anoniem dell bellen?

edit:
en doe hem absoluut NIET!!! in je koffer... ik zie hoe daar mee omgegaan word... daar wil je niet eens een nokia 3310 in laten

[ Voor 12% gewijzigd door aron225 op 14-04-2012 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De garantie is internationaal, daar hoef je je echt geen zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Sowieso kan ik het gewoon legaal doen, dus ik hoef me geen zorgen te maken om boetes (iemand die daar woont hem laten kopen en dan aan mij laten geven als 'cadeau' ;) ). Maar de hamvraag is: ben ik dan goedkoper uit? In Nederland hoef ik namelijk ook geen belasting te betalen (ga hem ook gebruiken voor mijn werk zo nu en dan).

Dit is waar ik hier op uit kom:
KLEUR KEUZE Alienware M14x, zwart, WLAN bewerken
GRAFISCHE KAART 3 GB NVIDIA® GeForce® GT555M bewerken
BASE Alienware M14x: 3.0 Base Black bewerken
PROCESSOR Intel® Core™ i7 Processor 2760QM (2,40 GHz, 6 MB cache, Quad Core) bewerken
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands bewerken
GEHEUGEN 6.144 MB 1.600 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096] bewerken
HARDE SCHIJF 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf bewerken
LCD-SCHERM 36 cm(14,1") HD lcd-breedbeeldscherm (1.600 x 900) WLED met TrueLife™ bewerken
OPTISCH(E) STATION(S) 8x dvd+/-rw-station inclusief software bewerken
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Killer™ Wireless-N 1103 - EUR bewerken
HOOFDBATTERIJ 8-cel lithium-ion hoofdbatterij (63 Wh) bewerken
SERVICES EN SUPPORT 3 jaar Next Business Day Hardware Support bewerken
ACCIDENTAL DAMAGE-BESCHERMING 3 jaar Accidental Damage-bescherming bewerken
DIEFSTALBEVEILIGING Computrace LoJack voor laptops, licentie van 3 jaar bewerken
TOETSENBORD Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty) bewerken
VERZENDINGSDOCUMENTEN Verzendaccessoire: documentatie voor West-Europa bewerken
Accessoires
MUIZEN Alienware TactX-muis bewerken
TOETSENBORDEN, DOCKS EN VERGRENDELINGEN Alienware TactX Keyboard bewerken
HD-WEBCAMS EN HEADSETS Alienware TactX Surround Sound Headset (with microphone) bewerken
STEAM AND PORTAL Client en Portal™-game van Steam® – in de fabriek geïnstalleerd bewerken
Ook meegeleverd bij uw systeem
Sound Geïntegreerd krachtig 5.1-kanaals HD-geluid
Cables Europese stroomkabel (220 V)
Standard Warranty 1 jaar Next Business Day Hardware Support inbegrepen bij uw pc
Carrying Cases Geen draagtas
Mediakit voor Dell-systeem Dvd met hulpbronnen: Alienware M14x
Camera Geïntegreerde 3.0 megapixel HD-camera
Hidden NamePlate Engraving Graveren van generieke naamplaatje

Voor €2055,96

Terwijl ik in de USA uit kom op:

PROCESSOR Intel® Core™ i7 2760QM (2.4GHz,3.5GHz,w/Turbo Boost, 6MB Cache)
OPERATING SYSTEM Genuine Windows® 7 Home Premium, 64bit, English
HARD DRIVE 1TB 5400rpm SATA Hard Drive
LCD PANEL 14.0" HD (900p/1600x900) WLED backlight display and 2.0 MP webcam with digital microphone array
SOUND OPTIONS Internal High-Definition 5.1 Surround Sound Audio
INTERNAL OPTICAL DRIVE 8x SuperMulti DVD±R/RW Slot Load Optical Drive
My Software & Accessories
PRE-INSTALLED SOFTWARE Steam and Portal™ Factory Installed
GEAR STORE Alienware Orion M14x Backpack - TSA Friendly
GAMING MICE & CONTROLLERS Alienware TactX Mouse
AUDIO OPTIONS Alienware TactX Headset
My Accessories
WARRANTY AND SERVICE 4 Year Advanced Plan
MONITORS & KEYBOARDS Alienware TactX Keyboard
ALSO INCLUDED WITH YOUR SYSTEM
MEMORY 8GB Dual Channel DDR3 at 1600MHz
VIDEO CARD 3.0GB DDR3 NVIDIA® GeForce® GT 555M using NVIDIA Optimus™ technology
WIRELESS CARDS Intel® Wireless-N WiFi Link 1000 a/g/n 1x2
WIRELESSHD OR MOBILE BROADBAND ZyXEL AeroBeam WHD6215-R Wireless HD Receiver with Internal 60GHz WirelessHD Transmitter
SYSTEM COLOR Stealth Black with Soft Touch Finish
MOUSE POINTERS Alienware M14X 150W A/C Adapter
AVATAR Hinge Up WLAN + DMC - BLACK
NAMEPLATE Standard Nameplate

Voor: $2936,96 (wat zo'n €2233,77 is)

Natuurlijk wacht ik wel op Ivy Bridge en Kepler, maar ik denk niet dat de prijs daarvan significant zal verschillen. Wel moet ik zeggen dat ik wel zo iemand ben die er dan meteen graag een tas, muis, toetsenbord en headset bij heeft (dus dat vind ik het geld wel waard :) ).

Is het dan een aanrader om hem in de USA te kopen of kun je het in zo'n geval beter op safe spelen en hem gewoon hier kopen.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
er zijn niet echt heel grote verschillen in de configs, plus dat je hier gewoon zeker bent met je garantie, (zal zoiezo wel lukken, maar met dit soort bedragen speel ik zelf liever op safe)

plus je kortingsbonnen enzo in kan leveren in nl.. dit kan je 10% schelen, wat op een 200 euro neer komt..

edit:

KLEUR KEUZE Alienware M14x, zwart, WLAN bewerken
GRAFISCHE KAART 3 GB NVIDIA® GeForce® GT555M bewerken
BASE Alienware M14x: 3.0 Base Black bewerken
PROCESSOR Intel® Core™ i7 Processor 2670QM (2,20 GHz, 6 MB cache, Quad Core) bewerken
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands bewerken
GEHEUGEN 6.144 MB 1.600 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096] bewerken
HARDE SCHIJF 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf bewerken
LCD-SCHERM 36 cm(14,1") HD lcd-breedbeeldscherm (1.600 x 900) WLED met TrueLife™ bewerken
OPTISCH(E) STATION(S) 8x dvd+/-rw-station inclusief software bewerken
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Killer™ Wireless-N 1103 - EUR bewerken
HOOFDBATTERIJ 8-cel lithium-ion hoofdbatterij (63 Wh) bewerken
BEVEILIGINGSSOFTWARE Geen beveiliging/antivirusbeveiliging bewerken
SERVICES EN SUPPORT 3 jaar Next Business Day Hardware Support bewerken
ACCIDENTAL DAMAGE-BESCHERMING 3 jaar Accidental Damage-bescherming bewerken
DATASAFE ONLINE BACK-UP DataSafe is al in uw beveiligingsplan geselecteerd bewerken
DIEFSTALBEVEILIGING Computrace LoJack voor laptops, licentie van 3 jaar bewerken
TOETSENBORD Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty) bewerken
VERZENDINGSDOCUMENTEN Verzendaccessoire: documentatie voor West-Europa bewerken
Accessoires
MUIZEN Alienware TactX-muis bewerken
TOETSENBORDEN, DOCKS EN VERGRENDELINGEN Alienware TactX Keyboard bewerken
STEAM AND PORTAL Client en Portal™-game van Steam® – in de fabriek geïnstalleerd bewerken

zo is hij dus bijna hetzelfde, alleen dan zonder de headset geloof ik, dan kom ik uit op: 1805 euro, en daar kan je (als ze er zijn) gewoon nog een kortingsbon gebruiken..

zoiezo de 7 procent van shopkorting kan hier overheen (cashback)
dan zit je rond de 1680 euro, zonder kortingsbon, wel met de cashback meegerekend..

of er op dit moment kortingsbonnen zijn voor alienware? geen idee..

ik zou hem in nl bestellen...

[ Voor 77% gewijzigd door aron225 op 15-04-2012 11:12 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacht eens even. Je bent nu 2x zo duur uit als de goedkoopste mogelijkheid met ongeveer die specs. En je hebt geen SSD (€2000 en geen SSD? 8)7 ). Goed over nagedacht?

Bovendien zijn de prijzen in US ex. VAT. Heb je daar rekening mee gehouden?

En neem niet de i7-2760QM. Dat kan de koeling van het ding niet aan. anandtech zou zelfs de i5 nemen...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2012 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
buiten dat de koeling het niet aan kan,
de upgrade van 2670 naar 2760 kost een 190 euro..
voor 2% sneller?

je kan beter een ssd kopen voor dat geld, en veeeeel sneller zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Excuus voor mijn late antwoorden, maar ik vond de voordelen van een 2760qm het toch wel waard (maar als de koeling het niet aankan...), daar ben ik dan ook wel bereid voor te betalen ;) . SSD ga ik er natuurlijk zelf in zetten :P . Maar conclusie is dus dat ik hem net zo goed voor een 'beetje' meer in NL kan kopen.

Ook houd ik de mogelijkheid voor een macbook, bto of ander merk gewoon open, maar dat komt over een paar weken of misschien wat eerder wel.

[ Voor 18% gewijzigd door RoofTurkey op 15-04-2012 19:45 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 18:51
Ben wel erg benieuwd naar de nieuwe alienware M18X.
Wat worden de processors en videokaarten?
Aangezien ik dit jaar nog een M18X ga aanschaffen en wil weten of het het wachten waard is.
Ben ook erg benieuwd naar het topmodel qua videokaarten bij alienware

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Darkstone heeft me de crusial aangeraden om te kopen als SSD. Maar nu zag ik zelf de OCZ vertex 3 .

deze heeft een Lees en Schrijf snelheid van 500mb.

De crusial SSD heeft lees 500mb en schrijf 175mb

Waarom wordt me dan de SSD van crusial aangeraden ? of heeft de alienware een aparte Sata controller ?
Niet verkeerd bedoeld hoor maar ben hier benieuwd naar.

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat er op grote schaal word gelogen over de cijfers.

De vertex 3 haalt in de praktijk dezelfde sequentionele leessnelheid als de M4, en de schrijvsnelheid is zo'n 120MB/s. En dat is nog los van het feit dat de reputatie van OCZ tegenwoordig echt waardeloos is. Van de 6 generaties SSD's die OCZ heeft uitgebracht, waren ze alle 6 extreem onbetrouwbaar.

Nu ja, die 6e, de vertex 4/petrol, weet ik nog niet zeker. Maar als femme al weet te melden dat het ding blijft hangen bij de meeste benchmarks... Dan weet ik het al: vermijden, tenzij er straks onomstotelijk bewijs komt dat OCZ tegenwoordig wel fatsoenlijke firmware kan maken.

En los daarvan.. De cijfers, daar moet je niet op letten. OCZ's nieuwste vlaggenschip, de vertex 4, heeft dezelfde cijfers als de M4, en vermoedelijk dezelfde controller. De M4 is echter fors sneller 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2012 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 18:51
Ocz is niet betrouwbaar en heeft een hoger uitvalpercentage.
Samsung 830 is ook aan te raden gebruik ik zelf ook

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is optie 2 inderdaad. Het verschil met de M4 is volgens mij niet merkbaar, en hij is iets duurder.. Het zijn allebei goede keuzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga zso fish filet maken van dell.
Ze naaien mij en elke andere gebruiken met een m17xR3 keihard.

In augustus 2011 een M17Xr3 gekocht waar duidelijk bij stond dat er 2 ports sata 3 (6GB/s) in zit voor de harddrives.

Handleiding REV a00:

Interface •• SATA 2.0 (3Gb/s) or SATA 3.0 (6Gb/s)
•• Solid-State Drive (SSD)
Number of storage drives two
Hard drive •• two 2.5 inch SATA 2.0 (3Gb/s) or SATA 3.0 (6Gb/s) hard drives
•• one solid-state drive

In de A01 Manual welke in januari 2012 is updated naar REV A01:

Interface •• SATA 2.0 (3Gb/s)
•• Solid-State Drive (SSD)
Number of storage drives two
Hard drive •• two 2.5 inch SATA 2.0 (3Gb/s) hard drives
•• one solid-state drive

Het wat mij zo nu kwaad maakt is dat dell een probleem met de sata poorten zo onder de tafel probeerd/durft te vegen.
De sata poorten met 2x M4 SSD in raid 0 op BIOS A08 werken op 6GB/s maar was niet stabiel, random bsod enz.
Dell heft geprobeerd het probleem op de lossen met BIOS A09 en A10 door het simpel wel uitschakelen van de sata 3 support en draaien alle disken standaard op SATA 2.

Dit hebben ze nu ook in de manuals veranderd om zo problemen voor te zijn.

Wat kan ik hier mee? ik ga ze straks bellen dat ze mijn ferrari hebben omgebouwd in een ferarri met fiat motor.. waar ik niet voor heb betaald.
Dat ze niet een probleem kunnen oplossen en dan maar gewoon de opties in bios uitschakelen is triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een maandje wachten? Dell kan het probleem nu niet oplossen (en laten we eerlijk zij, geld terug wil je ook niet, want er is niets anders). Over een maand komen de nieuwe chipsets en kan dell er wel wat mee. Of je moet om gedeeltelijke teruggave vragen (wat dell ook nog wel eens doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 09:33:
Misschien een maandje wachten? Dell kan het probleem nu niet oplossen (en laten we eerlijk zij, geld terug wil je ook niet, want er is niets anders). Over een maand komen de nieuwe chipsets en kan dell er wel wat mee. Of je moet om gedeeltelijke teruggave vragen (wat dell ook nog wel eens doet).
Dit probleem loopt al half jaar voor mij. notebookforums staat ook vol met zelfde issue maar nu probeerd dell het gewoon sneaky op te lossen..
Maar ja gewoon een mobo dat goed werkt heeft de voorkeur...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2012 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom zeg ik, wacht een maand. Het enige wat dell nu kan doen zijn dingen waar je (volgens mij) niet blij van wordt. Maar over een maandje komt de nieuwe M17x met ivy bridge chipset, en dan zal het probleem opgelost zijn. Misschien krijg je dan een upgrade naar dat platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Is er iemand die misschien een eigen ervaring heeft met de X51? Een kennis zit er toch stevig naar te kijken, en ik moet toegeven dat het er leuk uitziet (en volgens reviews ook redelijke performance biedt) maar op de een of andere manier blijft het toch een beetje een vreemd beestje. Wat ik me met name afvraag is in hoeverre ze eventueel in de toekomst ruimte heeft om de GPU te verruilen voor een andere merk/model.

[ Voor 19% gewijzigd door Virtuozzo op 16-04-2012 11:28 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De grafische kaart vervangen kan gewoon. Je moet alleen rekening houden met 2 dingen: de maximale hoeveelheid watt die de voeding kan leveren, en het feit dat je maar een beperkte hoeveelheid ruimte beschikbaar hebt. Een HD7970 past er niet in. Bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 11:38:
De grafische kaart vervangen kan gewoon. Je moet alleen rekening houden met 2 dingen: de maximale hoeveelheid watt die de voeding kan leveren, en het feit dat je maar een beperkte hoeveelheid ruimte beschikbaar hebt. Een HD7970 past er niet in. Bijvoorbeeld.
Ja, dat is nu precies waar de schoen wringt. Ze is gewend aan omgevingen met multi monitor setups, ik verwacht dat ze ook in haar gaming uiteindelijk die kant op gaat. Maar de ruimte in watt is maar een punt, ik kan echter ook niet vinden wat de maximale afmetingen zijn voor een GPU in de kast. Als ik het goed begrijp van een medewerker is de GPU aangesloten op een raiser board.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 11:19:
Daarom zeg ik, wacht een maand. Het enige wat dell nu kan doen zijn dingen waar je (volgens mij) niet blij van wordt. Maar over een maandje komt de nieuwe M17x met ivy bridge chipset, en dan zal het probleem opgelost zijn. Misschien krijg je dan een upgrade naar dat platform.
Heb uur aan de lijn gezeten met dell en de boel is nu gescaleerd.
wat mij betreft gaan ze het maar lekker uitzoeken.
Reparatie laat ik niet toe omdat dit een hardware matige error is wat ze software matig met een bios update proberen op te lossen, wat geen oplossing is.
Die maand wachten kan ik wel maar dan ligft het case al wel vast op de plank daar.
Dan nog als ze al volgende maand nieuwe modellen showen zijn die toch pas na juli of later op de markt.
Ze lossen het voor die tijd maar op want het is wel mijn werk bak waar ik mijn brood mee verdien.
Ik sta open voor een M18X of een gedeeltelijke gefund.

Mooiste is dat ze het oplossing maar ik denk niet dat dell dat gaat lukken gezien ze al voor de easy way out zijn gegaan door de manual REV A01 aan te passen dat de M17X maar SATA2 aan kan en bios A09 welke het systeem naar SATA2 forceerd.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2012 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 12:45:
Dan nog als ze al volgende maand nieuwe modellen showen zijn die toch pas na juli of later op de markt.
Nu, nee. Vorige generatie was de M17x de allereerste sandy bridge laptops die je kon bestellen. Helaas werden ze daarna weer teruggehaald vanwege een chipset bug..
nieuws: Intel staakt levering Sandy Bridge-chipsets wegens ontwerpfout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
ik hoop ook echt dat de r4 versie gewoon sata3 heeft, gezien ik die zeker aan ga schaffen..

en ben het verder met je eens, als jij hem gekocht heb als: met sata3 6gb/s, dan moeten ze dat gewoon hard maken.. een refund schiet je dan ook niets mee op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De r4 koop ik toch wel als hij de moeite is.

ben van M1730 naar R2 naar R3 gegaan dus ben redelijk trouw.
maar die sata nepperij met de R3 vind ik wel beetje nep.
voordat ik hem kocht de manual bekeken en stond duidelijk in sata3 en dell tech gebeld zeiden het zelfde.
maar goed ze lossen het maar op:)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2012 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 10:11
mis ik nu iets, maar mijn mx17r3 heeft toch sata 3 ? ik heb echter wel teruggeflashed naar bios A08.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heeft ie, maar op slechts 1 port.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Hoe komt het eigenlijk dat Dell (en Apple) zo belachelijk veel vragen voor een simpele RAM upgrade (en HDD, CPU, etc.)? En als je contact opneemt met dell en verteld dat je het simpelweg niet doet vanwege die absurd hoge prijs voor een simpele upgrade, zouden ze er dan korting op geven? Heeft iemand dit al eens geprobeerd bij de aanschaf van een alienware systeem?

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een marketingstrategie. Dell hanteert een beleid met al die kortingen waardoor het voor tweakers erg interessant wordt om een dell te kopen, maar de doorsnee consument neemt extra RAM en vergeet de kortingsbon, en dan heeft dell z'n marge weer binnen: wanneer alle IT experts in de buurt een dell hebben, dan koop je er -als leek zijnde- toch ook een?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Dus jij zegt dat je die korting als tweaker al 'krijgt'? Want dan is dit inderdaad een geniale strategie, maar krijg je die korting niet ook gewoon wanneer je geen RAM upgrade doet? Ik zou het persoonlijk wel fijn vinden als ik mijn systeem meteen kant-en-klaar zou krijgen, maar om daar nou zoveel extra voor te betalen voor een SSD en een leuke hoeveelheid RAM 8)7 .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheap config kopen en zelf de ram en ssd upgrade doen.
Althans zo doe ik het. Ram en ssd zelf kopen scheelde 500 eu dan als ik het via dell zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoofTurkey schreef op maandag 16 april 2012 @ 15:08:
Dus jij zegt dat je die korting als tweaker al 'krijgt'?
Nee, maar de normale consument weet niets af van shopkorting en epp hacks bij dell om je alien wel erg goedkoop binnen te halen.

Dat zie je ook op de andere fora: alienware is goedkoper en beter. Hoe kan dat? Door zelf RAM en SSD's erbij te plaatsen. Anders ben je duurder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 15:19:
[...]

Nee, maar de normale consument weet niets af van shopkorting en epp hacks bij dell om je alien wel erg goedkoop binnen te halen.

Dat zie je ook op de andere fora: alienware is goedkoper en beter. Hoe kan dat? Door zelf RAM en SSD's erbij te plaatsen. Anders ben je duurder uit.
Ja dat bedoelde ik natuurlijk ook ;) . Maar zelf RAM en SSD erin zetten is dus ten alle tijde (met of zonder korting) aan te raden, tenzij je 500 euro meer of minder niet zo veel uitmaakt :P .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Lekker is dat mijn laptop staat op hold. onderdelen zijn in bestelling. Wat ze niet meer op voorraad hebben :

Beeldscherm , Power cord , Windows 7 en wireless kaart ...

Ze kunnen me niet vertellen wanneer hij in productie gaat :(

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom het regelmatig tegen, en "wat ze niet op voorraad hebben" is nooit accuraat. Of ze willen het niet zeggen, of het klopt simpelweg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 01:19:

En los daarvan.. De cijfers, daar moet je niet op letten. OCZ's nieuwste vlaggenschip, de vertex 4, heeft dezelfde cijfers als de M4, en vermoedelijk dezelfde controller. De M4 is echter fors sneller 8)7
ik ben benieuws inderdaad of dit nog steeds zo is ...
en helemaal wat betrouwbaarheid aan gaat...

er staat een hele mooie sticker op: indilinx infused.. en hij zou een indilinx controller heben,

echter, onder de stickers, blijken gewoon EXACT dezelfde chips te zitten als in de crucial m4 (ook de marvell controller dus)

ik gok, dat ze exact hetzelfde zullen scoren (Echter is de ocz een stuk duurder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De petrol is een overgeclockte controller uit de M4 met andere firmware. Heb je gezien hoe traag dat ding is?

Ze kunnen het gewoon niet, daar bij OCZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 19:54:
Ik kom het regelmatig tegen, en "wat ze niet op voorraad hebben" is nooit accuraat. Of ze willen het niet zeggen, of het klopt simpelweg niet.
Maar komen ze dan wel of niet hun leverdatum na ? of kunnen ze er zelfs nog voor zitten .. want dat zal wel beter zijn. ;)

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De leverdatum is altijd een indicatie. Als duidelijk wordt dat hij niet wordt gehaald, word die gewoon opgeschoven.

Uiteraard heb je dan bepaalde rechten zoals.. annuleren. Je kan dell niet dwingen je laptop voor een bepaalde datum te leveren, tenzij dell je bestelling opzettelijk vertraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij alienware leveringen moet je goed je geduld kunnen bewaren, mijn R3 kwam in 4 dagen maar mijn R2 heeft toen 5 weken geduurd! (RGB scherm was een bitch om te krijgen)
hangt er maar net van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boertje1991
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-06 10:11
Hey, ik ben al een tijd niet actief geweest in dit forum.
Ik heb een tijdje terug de portfolio-tas (link) voor de M11x gekocht, maar het is toch niet helemaal wat ik zoek, omdat ik alle vakjes niet gebruik enzo.
Dus ik vroeg me af of iemand hier een M11x sleeve heeft (link) en die wil ruilen tegen mijn portfolio-tas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
okidoki..

ook de m17x staat ge-update op alienware..
er staat nu 2x m17 (de gewone, en de gaminglaptop)

de 2e kan geconfigureerd worden met de:
gtx660 ( re brand gtx 560)
gtx 675 (re brand gtx 580) meerprijs 189
en de ati hd 7970.. meerprijs 240

ben een beetje aan het klooien geweest in de url , maar weinig resultaat..

de config: gtx 675 met 3d scherm, en de standaard 6gb memory kost 2008 euro..
dat moet beter kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aron225 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 11:39:
okidoki..

ook de m17x staat ge-update op alienware..
er staat nu 2x m17 (de gewone, en de gaminglaptop)

de 2e kan geconfigureerd worden met de:
gtx660 ( re brand gtx 560)
gtx 675 (re brand gtx 580) meerprijs 189
en de ati hd 7970.. meerprijs 240

ben een beetje aan het klooien geweest in de url , maar weinig resultaat..

de config: gtx 675 met 3d scherm, en de standaard 6gb memory kost 2008 euro..
dat moet beter kunnen...
Nice! Hands up voor de ati kaart. Terminste weer een upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
even een foutje recht zetten, de gtx 660 schijnt dus GEEN rebranded 560 te zijn, maar een echte kepler kaart, die volgens geruchten een stuk beter zou presteren als de fermi 560,.

mijn excuses!

ati.. jammer dat die niet gekozen kan worden icm het 3d scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aron225 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:25:
even een foutje recht zetten, de gtx 660 schijnt dus GEEN rebranded 560 te zijn, maar een echte kepler kaart, die volgens geruchten een stuk beter zou presteren als de fermi 560,.

mijn excuses!

ati.. jammer dat die niet gekozen kan worden icm het 3d scherm
Snap niet waarom mensen warm worden van 3d..
Zolang het met een bril is blijf ik uit de buurt van 3d meuk!

Hmms verrassend, de 7970 is weer van de site verdwenen.
Zullen wel niet te krijgen zijn zoals het was met de 6990m

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2012 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
dat hoeft toch ook niet..

het 3d scherm is een schitterend display, ook gewoon in 2d..
plus je bij de oude config (met gtx560) een 3d display maar 60 euro meer kostte tegenover een 1600x900 panel..

ik zou dus hoe dan ook een 3d panel voor mij zelf bestellen, niet alleen voor 3d.. maar ook omdat het zonder de 3d functie een ERG goed scherm is.

en ja, 3d lijkt mij best grappig, al denk ik dat ik het bijna niet ga gebruiken..

enigste 3d zonder bril dat ik heb gezien is de 3ds, en dat had m.i. niets met 3d te maken, maar meer met 2 beelden op elkaar plakken, iets anders als crosstalk heb ik niet gezien op dat dingetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eerder het marginaal mindere 2D scherm nemen. Dan heb je namelijk optimus, wat zorgt voor een 2x zo lange accuduur (gokje). Dat lijkt mij meer waard dan een iets beter scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geef mij maar weer een rgb panel zoals de R2 had.
Dat was pas een goed en indrukwekkend scherm voor een laptop.
Als ik mijn r2 nog had, had ik het panel op mijn R3 geschroefd:) (als het kon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
het word mijn desktop vervanger, dus accuduur vind ik niet zo heel belangrijk.
plus het lijkt mij een leuke gimmick.

en wat nou als ik een gewoon 1080p scherm neem, heb ik dikke kans dat ik zo een brak chi-mei panel krijg? of gebruiken hun die niet??

17 inch en anti glare, 9 van de 10 keer is dat een chi-mei... en die wil ik absoluut niet.

ik weet niet wat dell aan het doen is.. maar nu staat er dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads5/4f90007e72f19/4f90007e6f094-Naamloos.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.anandtech.com/...r3-an-antidote-to-clevo/6

Gewoon een prima scherm, het enige waar de 3D het significant beter doet is de maximale helderheid. Op mijn studio game ik altijd op de maximale helderheid van 300cd/m. Standaard zit ik altijd op de laagste stand, geen idee hoe helder dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
maar daar hebben ze het over een glossy panel ?
terwijl ik in de config een AG (anti glare) display kan kiezen als enigste 1080p non 3d optie?
tevens (ja ja, ik weet het..) geeft ook aan, dat het 1080p mat zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glossy = mat met een glasplaat eroverheen. In de M17x, in de studio xps 16, en ook in de MBP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
maar wat voor panel zit in een 1920x1080 alienware m17x, als ik niet de 3d versie neem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hetzelfde als die in de review van anandtech. Wat een LG Philips LGD 02DA is volgens anandtech. Geen chi-mei troep.

Ik weet iemand die ze beiden heeft gezien (de matte in de clevo's, en het non-3D scherm) en die vond het alienware paneel duidelijk een stuk beter. En als het niet bevalt; wet kopen op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
okee, dat is positief dan inderdaad!!!

de 3d optie op de r3 was wel interresant, die kostte toen 50 euro extra, en daarvoor zou ik hem heeeel graag hebben!!

clevo's met chi-mei is gewoon rommel, dat is heel simpel ;)

wet kopen op afstand kan altijd inderdaad, maar ik heb daar weinig trek in eerlijk gezegd, ik wil gewoon in 1 keer een GOED apparaat hebben.. (controlfreak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Vandaag worden de nieuwe Alienware laptops uitgebracht volgens de facebook van Alienware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die zijn er dus al. Zie sheet. De M14x, M17x en M18x kan je bestellen met kepler GPU's. Maar alleen voor de M14x is dat interessant: de keplers zijn er alleen in de mid-range. De rest van de GT6xx serie zijn rebrands.
nieuws: Dell geeft Alienware-laptops een upgrade en stopt met M11x

En ik zou sowieso wachten op ivy bridge, de geruchtenmolen twijfelt tussen 23 en 28/29 april, maar ik weer 99% zeker dat het die laatste datum wordt.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2012 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sindragosa
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-08 21:05
Heb dus net sinds een week het volgende besteld:(bestelling staat nog steeds in werk in uitvoering)

Base Alienware M17x Stealth Black
Memory 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [2 x 2.048]
Video Card 2 GB GDDR5 AMD Radeon HD 6990M
Hard Drive 500 GB Momentus XT hybride Solid State-harde schijf
Processor Intel Core i7 Processor 2760QM (2,40 GHz, 6 MB cache, Quad Core)
LCD 44 cm(17,3") WideFHD (1.920 x 1.080) witte led lcd-beeldscherm

dit alles voor €1500 (wat ik nog een goede prijs vond overigens)

Zit nu te twijfelen of ik de boel nu moet cancelen omdat de upgrades eraan komen.... what to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wachten. De vorige keer dat de nieuwe lijn kwam was de oude niet meer te bestellen.. en kreeg je gratis een upgrade. Bovendien kan je je altijd nog beroepen op de wet kopen op afstand, waardoor je je alienware weer gratis (of tegen verzendkosten) kwijt kan. Ik denk zelf dat de nieuwe generatie ietsje duurder is (tijdelijk, dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Darkstone ik heb precies het zelfde systeem besteld 2 weken geleden. Alles is nog steeds niet leverbaar.

Hoe snel zijn die nieuwe videokaarten VS. de 6990 en zou het het prijsverschil waard zijn want. Ik heb de M17x natuurlijk al voor 1560 euro

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
de 675 is IETS sneller, maar scheelt weinig.
de 660 weet ik niet, maar ik vermoed iets langzamer als de 6990.

de 7970 weet ik ook niet, maar ook die is niet leverbaar!

ik weet niet hoeveel jullie betaald hebben, maar er is ruwweg 200 euro pricedrop sinds vandaag op de r3.. dus ik zou zoiezo even bellen hoe of wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan denk ik dat je binnenkort gewoon een HD7970m krijgt, die een stuk sneller is. Gewoon wachten totdat dell iets doet, zelfs als ze hem morgen op de bus doen komen de nieuwe modellen uit voordat de wet koop op afstand termijn is verstreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
aron225 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 19:07:

de 660 weet ik niet, maar ik vermoed iets langzamer als de 6990.
De 660 verwacht ik als 15% minder t.o.v. de 675m aka 580m die vrijwel gelijk is aan de 6990m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
ik ben wel benieuwd wie er als eerste 1 gaat bestellen..

ik hoop nog steeds ergens een keer een 10 procent bon te vinden, en/of er weer url veranderingen aankomen, waarbij hij veel goedkoper wordt..

de gtx560+3d optie was 1569 euro met bigfoot lan.., 200 euro voor upgrade naar 580..

als die 1750 euro (ex cashback en bonnen) weer komt (ruwweg 250 euro minder als nu geprijst met losse upgrades) zou ik iig ERG happy zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Ik heb nog een 10% bon, zou verlopen op 13 mei.
Als ik hem invoer komt ie er wel te staan maar niet alszijnde toegepast.
Bestelling telefonisch laten verlopen is alsnog mogelijk en ga ik wellicht nog doen.

Als ik snel ben zou ik de eerste kunnen zijn met een M14x R2.
Alleen wil ik eerst weten of er interne verbeteringen zijn doorgevoerd aan de koeling.
Bovendien ben ik al vaak genoeg early adopter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wist niet eens dat die 10% bonnen er nog waren. Ik heb ze al maanden niet gezien.
Pagina: 1 ... 25 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.