Had het eergisteren zelf ook al opgemerkt en meteen besteld! Was de voorbije week aan het rekenen geslagen om via zelfbouw een nieuwe Game PC te configureren (met advies van Tomshardware en tweakers.net) en dat bleek niet zo eenvoudig en als je voor kwaliteitsonderdelen gaat (kast, voeding, koeling enz.) al bij al toch een vrij dure onderneming + het feit dat het al 10 jaar geleden is sinds ik zelf nog een pc in elkaar schroefde.
Vervolgens voor de gein eens bij Alienware gekeken en toen zag ik ook die fout met die dual 7870 bij de Aurora R4 configuratie.
Basisconfiguratie met GTX 560 TI kostte 1599 euro, daar heb ik dan vervolgens het ATX-chassis (+80 euro), de dual 2G 7870's (+79 euro !!), een geheugenkaartlezer (+20) en een Alienware TactX-toetsenbord (+90 euro) aan toegevoegd.
Het totaal kwam dan zo rond de 1870 euro te liggen. Vervolgens enkele uren zitten zoeken naar mogelijke kortingen en dan uiteindelijk een waardebon van -5% voor inspiron XPS laptops gevonden die aanvaard werd (10% werkte helaas niet

) en 8% korting via het EPP-truukje. Zit dus momenteel aan 1666 euro en daar gaat hopelijk nog die Shopkorting van 7% vanaf zodat ik zo rond de 1570 euro inclusief transport en BTW zou eindigen.
specs:
- Alienware Aurora ALX 875W-chassis (Matte Black) (no brainer door die actieve koelsleuven, verbeterde AlienFX verlichting en meer upgradegemak)
- 16.384 MB (4 x 4 GB) 1.600 MHz Quad Channel DDR3 (overkill maar zat standaard in configuratie)
- Dual 2GB GDDR5 AMD® Radeon™ HD7870 CrossFireX™
- 2TB RAID 0 (2x 1TB, SATA 6Gb/s, 7200RPM, 32MB Cache) (plan is nog zelf SSD toe te voegen)
- Intel® Core™ i7-3820 (4 Core, 10MB Cache 3.60GHz) Niet de beste mogelijkheden qua overklokken maar ga geen 510 (!!) euro extra betalen voor 3930K-versie.
- Standaard X79 moederbord met ontgrendelde BIOS, waterkoeling en 875 watt voeding
- gewone CD-RW, 19-in-één kaartlezer
- Alienware TactX-toetsenbord (was sterker dan mezelf

)
Al bij al best een scherpe prijs denk ik dan, rekening houdende met de kwaliteit van de kast, onderdelen, uitgebreide home support-garantie gedurende één jaar, een officiële Windows 7 Home Premium 64 bit en werkuren + transport. Ben wel eens benieuwd hoe lang het duurt vooraleer ze effectief zullen leveren, iemand een idee?
edit: kreeg zonet een mailtje van Shopkorting.nl dat er voor 96,75 euro korting van Dell aan hen werd doorgegeven dus totaalprijs komt dan op 1570 euro.
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 30-04-2012 15:16
]