Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand nog een 10% korting code voor mij?
Wil namelijk een M18 aanschaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 20:35
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:44:
Dat zal wel een HD6990m worden. Ik geloof dat de 6970m end-of-life is. Die heeft dell vast niet meer op voorraad.
Nou, tot nu toe is het nog helemaal niets anders geworden. De reparateur is geweest, maar Dell had er geen heatsink bij gedaan, ondanks dat ik erop had aangedrongen, en bij de heatsink zit een beugeltje dat op de achterkant van de videokaart moet. Dat had de monteur dan maar van de oude kaart gesloopt (krom en schroefgat uitgewoond) en op de nieuwe gezet. Ging ik natuurlijk niet mee akkoord en morgen komen ze opnieuw langs met de heatsink en een nieuwe videokaart. Hier past maar 1 smiley bij: :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 21:12
Jazsie schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 15:15:
Ik ben nog altijd dik tevreden met mijn m14x.

Ondertussen RAM geüpgrade naar 16GB (was 4GB).
Geeft een mooie extra snelheid in games.

Zit de komende 3 jaar wel goed denk ik :)
Das dan mooi geld verspilt want ram voorbij 4-6gb geeft je 0% extra snelheid in games :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kost ook bijna niets, en van meer ram heb je over het algemeen wel een klein beetje profijt. Al zou ik dan voor 8GB opteren en niet 16GB, dat is te duur op dit moment.

Edit: en trouwens. Ik geloof dat ik een manier hebt gevonden om 15 of 20% korting te krijgen op alienwares. Als iemand mij een bon kan DM-en zou ik dat even kunnen testen. Ik bestel niets, dus de bon is daarna nog steeds bruikbaar :) .

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2012 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
Een kortingsbon?
Die zullen er denk ik niet veel zijn want volgens mij verliepen die allemaal 31 januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een systeem in mijn mandje gedumpt, maar als iemand er een binnen krijgt, vast eerder dan ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou echt top zijn, ik heb nu totaal geen korting namelijk.
Dan wordt het wel een erg prijzige laptop, via hun chat functie kreeg ik er niks vanaf :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:21
Relis schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:14:
[...]
Das dan mooi geld verspilt want ram voorbij 4-6gb geeft je 0% extra snelheid in games :D
Games? Daar doe ik het niet voor, wel voor mijn 5-10 VM's die ik erop draai :).
0% snelheids winst? Gek genoeg is zijn mijn laadtijden in sommige games wel 2x sneller!.
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:17:
Het kost ook bijna niets, en van meer ram heb je over het algemeen wel een klein beetje profijt. Al zou ik dan voor 8GB opteren en niet 16GB, dat is te duur op dit moment.
...
Wilde ook eerst voor 8GB gaan alleen wordt upgraden lastig zonder die dan weer te vervangen. Ben je uit eindelijk net zo veel geld kwijt. Dus gelijk maar in een keer goed gedaan :).

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
Ik doelde ook meer op de performance ín games ipv laadtijden, ram helpt je fps daar niet.
Laadtijden 2x zo kort vind ik apart, toen ik van 4->8gb ging was het lang niet zo'n boost als bijv een SSD er in zetten maar als jij het zegt..

@dark: ik heb er ook eentje in gegooid, als ik wat binnen krijg DM ik je wel

[ Voor 19% gewijzigd door Relis op 07-02-2012 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:02
Ik zit zelf ook een beetje te twijfelen tussen de 16GB ram en een SSD, of wellicht beiden, hoewel dat weer flink wat geld zou kosten. Welke SSD's zijn aan te raden voor een M14X?

In de 16Gb ram heb ik voornamelijk interesse ivm Ram Previews icm After Effects. Laadtijden/Game performance interesseert me vrij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
Relis schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 15:14:
Ik doelde ook meer op de performance ín games ipv laadtijden, ram helpt je fps daar niet.
Laadtijden 2x zo kort vind ik apart, toen ik van 4->8gb ging was het lang niet zo'n boost als bijv een SSD er in zetten maar als jij het zegt..
...
Ik doelde ook meer op de laadtijden en niet de FPS aangezien dat inderdaad niet helpt.
Twee keer zo snel laadtijden verschilt per game, misschien apart voor jou maar ik ben er blij mee. Scheelt toch weer wat tijd :P
Inverted_World schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 02:04:
Ik zit zelf ook een beetje te twijfelen tussen de 16GB ram en een SSD, of wellicht beiden, hoewel dat weer flink wat geld zou kosten. Welke SSD's zijn aan te raden voor een M14X?

In de 16Gb ram heb ik voornamelijk interesse ivm Ram Previews icm After Effects. Laadtijden/Game performance interesseert me vrij weinig.
Aangezien laadtijden/game performance je weinig interessert zou ik voor de 16GB RAM gaan.
Weet niet hoeveel After Effects aan ram verbruikt maar mijn VM's zijn een stuk sneller na RAM upgrade. Is een veel groter snelheid winst dan toen ik SSD erin had gezet.

Mocht je geld te veel hebben is beiden uiteraard subliem :D.

Gezien de SATA3 problemen i.c.m. de m14x raad ik je een SATA2 SSD aan.
Heb zelf de Intel SSD 320 erin zitten (SATA2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
Inverted_World schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 02:04:

Voor de doorsnee gebruiker/gamer zou ik bijna altijd een SSD aanraden omdat dat de beste boost is die je een pc kan geven
Voor mij (gamer/casual pc user) zijn de verbeteringen in laadtijden (van alle programma's niet alleen games) en de enorm verkortte opstart/afsluit tijd, snellere file overdracht, vermindert gewicht, geluid en verbruik het ruimschoots waard.
Nou weet ik niet wat jou meer zou helpen in dit geval, ik doe eigenlijk niets met after effects/PS :/

Als je alsnog een ssd zou willen kan ik je de pricewatch: Crucial m4 CT256M4SSD2 256GB aanraden of de pricewatch: Samsung 830 series Notebook Upgrade Kit 256GB

Ik heb zelf de m4, de 830 was nog niet uit toen ik upgrade, en hoewel hij niet de állersnelste is is hij wel erg betrouwbaar. (Dit geldt volgens mij ook voor de 830)
Het verschil tussen een m4/830 en 1 v/d de snelste ssd's is volgens mij sowieso niet erg merkbaar in day to day life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
Dat zijn SATA3 schijven... Laat dat nu net in de meeste gevallen (lees vrijwel altijd) problemen geven met de m14x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Sinds gisteravond heb ik kunnen genieten van mijn nieuwe M17x R3. Ik zal even mijn eerste bevindingen delen.

Belangrijkste specs: i7 2670qm, GTX 580m, 8GB RAM 1600mhz, 128GB Crucial M4 + 750GB HDD, FHD 120hz 3D scherm.

Ten eerste is dit de mooiste alienware laptop die ik tot nu toe heb gezien. Ik was bang dat het echt een ernorm bakbeest zou zijn, maar dit valt me heel erg mee. Naast de XPS15 van mijn vriendin ziet het er groot uit, maar het blijft een laptop. Zelfs het gewicht valt me mee, iets meer dan 4 kilo. Op de NotePal U3 laptop cooler kan ik de laptop prima ontspannen op mijn schoot hebben. Nou ben ik zelf ook vrij groot, dus misschien zullen kleinere mensen dit anders ervaren ;)

Naast de XPS 15 met FHD scherm is het scherm van de M17x ook erg mooi. De kijkhoeken zijn net iets minder goed dan de XPS, maar dit valt pas op bij een grote hoek. Qua helderheid wint de M17x het. De kleuren van de XPS zijn weer wat helderder, maar persoonlijk vind ik de warme kleuren op de XPS te verzadigd en het wit is een stuk minder wit dan op de M17x. Dit kan aan instellingen liggen, maar ik krijg het niet beter dan het nu is :+

Gisteravond heb ik alleen wat benchmarks geinstalleerd en wat games om te testen. `Out of the box´ zonder het installeren van nieuwe drivers haalde ik iets meer dan 3000 punten in 3Dmark 11 en 14500 in 3Dmark Vantage. Battlefield 3 draaide op Ultra, maar zonder AA op minimaal 30 fps en gemiddeld 35fps.

Vanmorgen ben ik begonnen om de laptop een beetje aan te passen. Ik heb eerst de 4GB RAM vervangen voor 8GB HyperX RAM. Verder heb ik de Crucial M4 in het lege slot gezet en een clean install gedaan en alle nieuwste drivers geinstalleerd. Dit verliep vrijwel probleemloos op 1 vastloper na, na de windows update. Alles gaat nu zo heerlijk veel sneller met de SSD, echt een wereld van verschil!

Ondertussen heb ik wederom wat benchmarks gedraaid. 3Dmark 11 haalde nu 3500 punten en vantage nogsteeds 14500. Battefield 3 draait met de nieuwste Nvidia drivers op ultra, zonder AA rond de 40 fps in de single en multi player met uitschieters naar de 30 en 50.

Het 3D scherm heb ik getest met BF3, Skyrim en Crysis en er zit erg veel verschil tussen de spellen. Crysis is er echt niet voor gemaakt werkt eigenlijk voor geen meter met 3D. Skyrim is al beter, maar het effect is niet zo sterk en voegt niks toe. De cursor staat qua diepte helemaal verkeerd en daardoor speelt het eigenlijk voor geen meter in 3D. Battlefield 3 is wel heel gaaf in 3D. Het spel krijgt echt letterlijk en figuurlijk een nieuwe dimensie. In de multiplayer kan ik het alleen niet aanraden, het is lastiger je tegenstander te zien. Mijn idee van het 3D scherm is leuk. Een leuke gimmick om te laten zien aan kennisen, maar echt gebruiken ga ik het niet :P

Tot zover mijn eerste indruk van deze laptop. So far so good!

Oja van throttling heb ik nog (bijna) niks gemerkt. Ik zeg bewust (bijna) want in furmark is het wel heel goed zichtbaar. Bij 63 graden schakelt de gpu direct naar 475mhz ipv 620mhz. In games heb ik er echt niks van gezien en ik heb crysis, bf3 en skyrim alle 3 langer dan een half uur met fraps gespeeld.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
Jazsie schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 08:43:
Dat zijn SATA3 schijven... Laat dat nu net in de meeste gevallen (lees vrijwel altijd) problemen geven met de m14x.
Oh ja, had ik niet aan gedacht..
Wat ik heb gelezen, is dat de A08 bios trouwens de meeste problemen verhelpt maar Sata III disabled.
Dan kan je alsnog een sata III schijf kopen, firmware upgraden en dan maar hopen dat je in de toekomst nog een fix krijgt van dell...

Als ik de m14x zo bekijk, met al z'n problemen met SSDs, overheating en de matige gpu die je niet kan upgraden ben ik toch wel blij dat ik de m15x heb :P

@Voxx: Mooi dat je zo blij bent met je m17x, die staat bij mij ook op m'n verlanglijstje.. ^^ (eerst maar een beetje sparen :P)

[ Voor 9% gewijzigd door Relis op 09-02-2012 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Relis schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 19:57:
[...]
Dan kan je alsnog een sata III schijf kopen, firmware upgraden en dan maar hopen dat je in de toekomst nog een fix krijgt van dell...
Of je er gewoon bij neerleggen. Zoveel nut heeft SATA3 niet op een dergelijke notebook, tenzij je er ook SATA3 ssd's via usb3 op aan sluit.
De hoge snelheden waar SATA3 voor nodig is worden vrijwel alleen bij sequentieel data-verkeer gehaald, en dat komt bij gewoon gebruik niet echt veel voor.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
Ja maar een SSD is wel iets wat je als je naar een volgende laptop gaat er uit haalt en mee neemt vaak, lijkt me onlogisch om elke keer als je een nieuwe laptop hebt ook een nieuwe ssd te kopen.
Kan je net zo goed gewoon een samsung 830 oid halen, zga geen extra kosten tov een Sata II schijf en je kan hem dan gewoon weer meenemen naar een volgende laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
[...]

Oh ja, had ik niet aan gedacht..
Wat ik heb gelezen, is dat de A08 bios trouwens de meeste problemen verhelpt maar Sata III disabled.

Als ik de m14x zo bekijk, met al z'n problemen met SSDs, overheating en de matige gpu die je niet kan upgraden ben ik toch wel blij dat ik de m15x heb :P

@Voxx: Mooi dat je zo blij bent met je m17x, die staat bij mij ook op m'n verlanglijstje.. ^^ (eerst maar een beetje sparen :P)
Bios A08 voor SATA3 is met de m17x, niet de m14x. Ik heb trouwens meteen bios A08 geinstalleerd voor ik de ssd er in zette. Dat werkt in elk geval met SATA3 snelheid. Voor zover ik weet is er nog geen waterdichte oplossing voor de m14x en SATA3 ssd´s.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
[...]
[...]
Heb hier anders nergens problemen mee, niet met SSD, overheating of de "matige" GPU.
Dat je GPU niet kan upgraden vind ik ook geen excuus, heb je wel eens gezien wat een upgrade kit kost (cq voor m17x/m18x etc.)? Tegen die tijd dat je zo een upgrade nodig hebt is je notebook minder waard dan de upgrade kit. Dan ga ik wel gewoon voor compleet nieuw, maar dat is mijn mening.

En nogmaals, er is geen 14" notebook met een snellere GPU, en ondanks dat het een midrange GPU is draai ik prima alle games op high/ultra :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 06:18

Ryan1981

Je ne sais pas

Vorig jaar Augustus deze laptop gekocht:

Alienware M17x Stealth Black
Intel® Core™ i7 Processor 2720QM (2.20Ghz, 6MB, 4C)
English Genuine Windows® 7 Home Premium (64 BIT)
2GB GDDR5 AMD® Radeon™ HD 6990M
8192MB 1333MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2x4096]
640GB (2x320GB) SATA Raid 0 "Stripe" (7,200rpm) Dual HDD
17.3" WideFHD (1920 x 1080) WLED LCD
Blu-Ray ROM Combo (Blu-ray read only, DVD, CD read and write) Drive
Dell Wireless 1501 wireless-N - EUR
Dell Wireless 375 Bluetooth Card - EUR
Primary 9 cell Li-Ion Default Base Battery

Toendertijd vroegen ze veel te veel voor de SSD en heb ik dus 2 HD in Raid 0 gekozen. Ik wil deze echter gaan upgraden naar SSD's in de toekomst. Mijn vraag is, kan ik dit zelf doen zonder garantie te verliezen en wat raden jullie mij aan te doen? Trim zal we niet ondersteund worden in RAID dus ik ga er van uit 1 ssd en 1 HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
HDDs upgraden doet niks met je garantie, same for RAM.
En je andere vraag: Intel is blijkbaar van plan het te supporten (met de volgende release) maar op het moment is het nog niet available..

[ Voor 5% gewijzigd door Relis op 10-02-2012 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 13:06
Ryan1981 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 14:12:
Vorig jaar Augustus deze laptop gekocht:

Alienware M17x Stealth Black
Intel® Core™ i7 Processor 2720QM (2.20Ghz, 6MB, 4C)
English Genuine Windows® 7 Home Premium (64 BIT)
2GB GDDR5 AMD® Radeon™ HD 6990M
8192MB 1333MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[2x4096]
640GB (2x320GB) SATA Raid 0 "Stripe" (7,200rpm) Dual HDD
17.3" WideFHD (1920 x 1080) WLED LCD
Blu-Ray ROM Combo (Blu-ray read only, DVD, CD read and write) Drive
Dell Wireless 1501 wireless-N - EUR
Dell Wireless 375 Bluetooth Card - EUR
Primary 9 cell Li-Ion Default Base Battery

Toendertijd vroegen ze veel te veel voor de SSD en heb ik dus 2 HD in Raid 0 gekozen. Ik wil deze echter gaan upgraden naar SSD's in de toekomst. Mijn vraag is, kan ik dit zelf doen zonder garantie te verliezen en wat raden jullie mij aan te doen? Trim zal we niet ondersteund worden in RAID dus ik ga er van uit 1 ssd en 1 HD?
Je kan dit zonder zorgen doen.
Toen ik mijn M17 XR2 kocht heb ik onmiddelijk mijn ram geupdate van 4 naar 8 gig, Dell wireless vervangen door een Intel 6300 wireless kaart, OCZ Vertex2 120Gb harde schijf bijgestoken en mijn 720 cpu vervangen door een 920XM.

Een tijdje geleden was 1 van mijn 5780 overleden.
Een Dell medewerker kwam langs om die te vervangen en zag dat ik het een en het ander zelf vervangen had.
Zolang je niets breekt of beschadigt zullen ze er niets van zeggen.
Wel is het aangeraden om de originele componenten te houden en niet door te verkopen in geval je ooit je laptop zou moeten opsturen bij een complete crash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Bedankt voor de terugkoppeling. Ik had idd gelezen dat intel trim voor raid wil gaan ondersteunen, hopelijk werkt dat met deze bios of is dat niet bios afhankelijk?

Iig handig om te weten dat ik de HD zelf kan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Is er een M17x (R3) eigenaar die een goede rugtas kan aanraden? Ik ben vanmiddag even in de stad geweest en de laptop past nauwelijks in de standaard 17" tassen.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
Hij is dus een stuk groter dan de m14x? (Heb zelf de m17x nooit gezien real life).

Ik heb voor mijn m14x een 16/17" rugtas, daar past hij net in.
Denk dat je zelf richting een 18/19" rugzak moet gaan kijken. Maar daar kan een ander m17x eigenaar vast wel meer over vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:15
Ik heb momenteel een desktop en een laptop, ik twijfel eraan om deze beiden te vervangen en een M14X aan te schaffen (Heb voor volgend jaar aan de hoge school er zowiezo eentje nodig).

Nu, mijn vraag is, is er enige optie voor de i7 versie rond de 1200 euro te kunnen krijgen in België?

Ik kom uit op +-1369, met het 900P scherm, zonder korting (aangezien ik er nergens eentje vind).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je er 'volgend jaar aan de hoge school' pas een nodig hebt, dan zou ik sowieso wachten. Je hebt nog een half jaar om op koopjes te wachten.

En over een andere boeg, kan je het verantwoorden om de alienware te nemen in plaats van pricewatch: HP Pavilion dv6-6b41ed, die hetzelfde presteert met mindere bouwkwaliteit en styling, maar beter scherm en prijs? In nederland leg je € 1,128 neer voor de config met i7 en 900p. en dat vind ik eigenlijk al te veel. Met cashback (http://www.shopkorting.nl/winkel/Dell, die zal ook wel in BE werken????) en 10% korting. Al is die laatste zeldzaam op moment van spreken.

En als je in de url s=dhs vervangt door s=epp. Dan krijg je 5% korting. Volgens mij is die te stacken met de 10%, maar ik zoek nog een gelegenheid dat uit te proberen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2012 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 13:54:
Als je er 'volgend jaar aan de hoge school' pas een nodig hebt, dan zou ik sowieso wachten. Je hebt nog een half jaar om op koopjes te wachten.

En over een andere boeg, kan je het verantwoorden om de alienware te nemen in plaats van pricewatch: HP Pavilion dv6-6b41ed, die hetzelfde presteert met mindere bouwkwaliteit en styling, maar beter scherm en prijs? In nederland leg je € 1,128 neer voor de config met i7 en 900p. en dat vind ik eigenlijk al te veel. Met cashback (http://www.shopkorting.nl/winkel/Dell, die zal ook wel in BE werken????) en 10% korting. Al is die laatste zeldzaam op moment van spreken.

En als je in de url s=dhs vervangt door s=epp. Dan krijg je 5% korting. Volgens mij is die te stacken met de 10%, maar ik zoek nog een gelegenheid dat uit te proberen.
Wanneer komt de R2 versie ongeveer? Misschien kan ik tot dan wachten en het R1 model een stuk goedkoper kopen als ze dit niet volledig vervangen door het R2 model.

Heb shopkorting eens getest en dat lukt hier dus niet. Zou wel mooi zijn moest ik een 10% bon krijgen, heb gisteren M14X opgeslagen in m'n mandje.

Kom uit op 1100 euro als ik hem via het bedrijfje van m'n pa zou inbrengen, als ik er dan 10% op krijg kom ik op 990 euro uit wat op zich een mooie prijs zou zijn en als de R2 eraan komt zakt hij misschien nog verder in prijs, althans dat hoop ik toch :').

Edit: truckje met s=dhs -> s=epp lukt ook niet want dit staat standaard anders op de .be site, of ik lees erover.

[ Voor 3% gewijzigd door Sakke1994 op 11-02-2012 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sakke1994 schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 14:13:
[...]

Wanneer komt de R2 versie ongeveer? Misschien kan ik tot dan wachten en het R1 model een stuk goedkoper kopen als ze dit niet volledig vervangen door het R2 model.
Maandje of 2. Overigens krijg je dan alleen een vooruitgang op het gebied van CPU, of ik moet me vergissen.
Kom uit op 1100 euro als ik hem via het bedrijfje van m'n pa zou inbrengen, als ik er dan 10% op krijg kom ik op 990 euro uit wat op zich een mooie prijs zou zijn en als de R2 eraan komt zakt hij misschien nog verder in prijs, althans dat hoop ik toch :').
Dat is helaas belastingfraude.

En de R2 gaat niet in prijs zakken tenzij ze een enorme stock van die dingen hebben. Het enige wat doorgaans is prijs zakt is de lower-end lijn. Zo werden er vorig jaar nog enkele maanden vorige generatie i5-jes aangeboden in de XPS 15. en inspiron.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2012 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 14:16:
[...]
Maandje of 2.

[...]

Dat is helaas belastingfraude.

En de R2 gaat niet in prijs zakken tenzij ze een enorme stock van die dingen hebben. Het enige wat doorgaans is prijs zakt is de lower-end lijn. Zo werden er vorig jaar nog enkele maanden vorige generatie i5-jes aangeboden in de XPS 15. en inspiron.
Nee, bedoel ermee dat de R1 in prijs zou gaan zakken dan, dat met die belasting wordt hier minder nauw op gekeken dan in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat betekent nog niet dat het geen belastingfraude is. In NL nemen ze ook alleen steekproeven.
Sakke1994 schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 14:13:
[...]

Edit: truckje met s=dhs -> s=epp lukt ook niet want dit staat standaard anders op de .be site, of ik lees erover.
Foutje van mij. Het moet zijn cs=bedhs1 -> cs=beepp1. Je moet dan volgens mij wel een bedrijfsnaam invullen maar dat wordt nooit gecontroleerd afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 14:23:
Dat betekent nog niet dat het geen belastingfraude is. In NL nemen ze ook alleen steekproeven.

[...]

Foutje van mij. Het moet zijn cs=bedhs1 -> cs=beepp1. Je moet dan volgens mij wel een bedrijfsnaam invullen maar dat wordt nooit gecontroleerd afaik.
c=be&l=nl&s=bsd&cs=bebsdt1

Dit is dus de link die ik momenteel heb, geloof niet dat dat gaat lukken :/.

[ Voor 4% gewijzigd door Sakke1994 op 11-02-2012 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan niet linken naar je mandje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
Dit krijg ik na basket.. Om aan te tonen dat er nergens cs=bedhs1 staat in die link dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet hem op deze manier toepassen:
http://configure.euro.del...c=be&l=nl&s=dhs&cs=beepp1
en dan door klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
Nu is het gelukt, bedankt :)!

Nu nog eens kijken of ik aan het bedrag raak met het verkopen van mijn oude hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Jazsie schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 12:59:
Hij is dus een stuk groter dan de m14x? (Heb zelf de m17x nooit gezien real life).

Ik heb voor mijn m14x een 16/17" rugtas, daar past hij net in.
Denk dat je zelf richting een 18/19" rugzak moet gaan kijken. Maar daar kan een ander m17x eigenaar vast wel meer over vertellen.
Ja hij is wel echt een stukje groter. Klein genoeg om relaxed op mijn schoot te hebben, maar het scherm is groot genoeg om echt als desktop replacement te hebben. Gisteren heb ik de laptop in een paar tassen getest, maar ik vind het in alle 17" tassen net te krap. Het past wel, maar ik wil dat de rits zonder moeite doen gewoon dicht kan. Daarbij heb ik een Notepal U3 cooler en die is nog net iets groter dan de laptop zelf en die zou ik er ook graag bij willen doen, alhoewel dat geen vereiste is.

Ik had ergens anders gezien dat de ´Astro Scout´ tas heel goed is. Die is alleen voor zover ik weet nergens in nederland te koop. Een andere optie is de m17x tas van Mobile Edge, maar die is meteen 103€.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Heb 2,5 week geleden de Alienware m17x besteld. Nog steeds niet ontvangen (Ze zijn er nog geen eens aan begonnen, nog steeds werk in uitvoering, dit zou liggen aan te kort aan 3d schermen, maar er zijn mensen die na mij besteld hebben (exact dezelfde conf) en die hem allang binnen hebben. Beetje vaag).

Eigenlijk std configuratie uit de sheet van Darkstone (versie 4, die met 3d scherm) op de 580m na. Dus 4GB intern, i7, 500gb Momentus XL (ipv de 750 gb normaal), 580m, 3D scherm.

Nu zijn er twee zaken die ik wil upgraden; Geheugen (Upgrade naar 8gb kostte 100 euro ofzo bij Dell) en een SSD.

Welk geheugen raden jullie aan? Het moeten 2 reepjes zijn omdat ik daar makkelijk bij kan komen (de andere 2 banken zijn wat moeilijker te bereiken zeg maar). Ik zat te denken aan een 16gb dual channel kit omdat 8 misschien met oog op de toekomst wat weinig is (Heb de laptop namelijk voor 3~4 jaar gekocht).

Een SSD opstartschijf is ook wel handig. Ik heb veel gelezen dat je vooral niet de Sandy Bridge (oid) moet hebben. Ik heb een paar schijven vergeleken en dacht dat de OCZ Octane misschien wat is? De 128gb versie. Iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedHat schreef op zondag 12 februari 2012 @ 14:03:
Heb 2,5 week geleden de Alienware m17x besteld. Nog steeds niet ontvangen (Ze zijn er nog geen eens aan begonnen, nog steeds werk in uitvoering, dit zou liggen aan te kort aan 3d schermen, maar er zijn mensen die na mij besteld hebben (exact dezelfde conf) en die hem allang binnen hebben. Beetje vaag).
Dat krijgt iedereen hier ook te horen: Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig...
Welk geheugen raden jullie aan? Het moeten 2 reepjes zijn omdat ik daar makkelijk bij kan komen (de andere 2 banken zijn wat moeilijker te bereiken zeg maar). Ik zat te denken aan een 16gb dual channel kit omdat 8 misschien met oog op de toekomst wat weinig is (Heb de laptop namelijk voor 3~4 jaar gekocht).
De goedkoopste :P Ik zou er persoonlijk gewoon 2x4GB bijsteken, zodat je op 12GB uitkomt. Al moet je je alien daarvoor vrij ver ontleden.
Een SSD opstartschijf is ook wel handig. Ik heb veel gelezen dat je vooral niet de Sandy Bridge (oid) moet hebben. Ik heb een paar schijven vergeleken en dacht dat de OCZ Octane misschien wat is? De 128gb versie. Iemand hier ervaringen mee?
Intel 320, crucial M4 of samsung 830. OCZ heb ik nul vetrouwen in na alle capriolen die ze hebben uitgehaald.. Waaronder 55GB SSD's als 60GB SSD's verkopen, en 4x (vertex 1, vertex 2, vertex 3, vertex plus, enzo..) op een rij een onbetrouwbare generatie SSD's op de markt gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
offtopic:
Darkstone for president. Serieus.

Nouja, ik wil dus vervangen ipv erbij zetten ivm het ontleden van de laptop. :+

Het SSD verhaal is duidelijk. Deze SSD's passen ook? Of moet ik rekening houden met formaten (2,5" met een bepaalde maximale hoogte bijvoorbeeld?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat past allemaal wel. Het enige wat niet past zijn bepaalde 1TB harde schijven die hoger zijn dan de standaard 9.5mm. En natuurlijk de 3.5" stoeptegels.
RedHat schreef op zondag 12 februari 2012 @ 14:12:
offtopic:
Darkstone for president. Serieus.
Ik heb nog geld nodig voor mij presidentele campage. Postbankrekeningnummer 091234546 :P

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2012 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2012 @ 14:18:
Nee, dat past allemaal wel. Het enige wat niet past zijn bepaalde 1TB harde schijven die hoger zijn dan de standaard 9.5mm. En natuurlijk de 3.5" stoeptegels.
Oké. Dan ga ik iig voor deze:
pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB

Crucial M4 SATA-600 (Weet niet of de Alienware die aansluiting heeft, maar lijkt mij wel). 128 GB zou moeten volstaan voor Win7, Std Apps (Flash,Adobe,.net FW, Chrome, Std dingen dus) en FM2012 + nog 2-3 games (TF2+Random).

De 500GB Momentus XL gebruik ik dan voor data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedHat schreef op zondag 12 februari 2012 @ 14:19:
[...]

Oké. Dan ga ik iig voor deze:
pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB

Crucial M4 SATA-600 (Weet niet of de Alienware die aansluiting heeft, maar lijkt mij wel). 128 GB zou moeten volstaan voor Win7, Std Apps (Flash,Adobe,.net FW, Chrome, Std dingen dus) en FM2012 + nog 2-3 games (TF2+Random).

De 500GB Momentus XL gebruik ik dan voor data.
De M17x heeft inderdaad SATA600 aansluitingen dus geen problemen daar.
Ik neem aan dat je Momentus XT bedoelt die je voor data gaat gebruiken?
Die schijf zal zich dan gedragen als een normale 7200rpm schijf, het SSD deel doet weinig in opslag modus.
Simpelweg omdat er niks te cachen valt zoals windows of programma bestanden voor snel starten.
Een normale 7200rpm schijf is dan gelijkwaardig aan de XT.

Mocht je nog een laptop of HTPC hebben staan dan zou ik die XT daar als bootschijf in zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2012 @ 14:27:
[...]

De M17x heeft inderdaad SATA600 aansluitingen dus geen problemen daar.
Ik neem aan dat je Momentus XT bedoelt die je voor data gaat gebruiken?
Die schijf zal zich dan gedragen als een normale 7200rpm schijf, het SSD deel doet weinig in opslag modus.
Simpelweg omdat er niks te cachen valt zoals windows of programma bestanden voor snel starten.
Een normale 7200rpm schijf is dan gelijkwaardig aan de XT.

Mocht je nog een laptop of HTPC hebben staan dan zou ik die XT daar als bootschijf in zetten.
Nee. Een laptop (Dell Studio 1555) maar die heb ik verkocht aan een kennis. Maar heb toch een data schijf nodig dus dan kan ik de 500gb Momentus XT daar voor gaan gebruiken, ook al is het weinig sneller. Mocht één van de twee ooit defect gaan dan heb ik iig nog één snelle schijf over :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n studio 1555 heb ik ook. Geweldig ding, althans, vergeleken met wat er destijds op de markt was.

Misschien kan je de XT beter verkopen en een 1TB hdd aanschaffen oid. Als dataschijf heb je praktisch niets aan de XT, hoogstens voor wat VM's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2012 @ 15:45:
Zo'n studio 1555 heb ik ook. Geweldig ding, althans, vergeleken met wat er destijds op de markt was.

Misschien kan je de XT beter verkopen en een 1TB hdd aanschaffen oid. Als dataschijf heb je praktisch niets aan de XT, hoogstens voor wat VM's.
Is een optie. Maar voor de garantie bij Dell is het misschien wel handig dat ik de XT terug kan zetten? Weet niet hoe spastisch ze met garantie omgaan namelijk.

En de Studio 1555 was echt subliem met EPP korting. En daar heb je eigenlijk een laptop voor die ik nu al bijna 4 jaar heb maar nog 10 jaar heerlijk kan internetten. (4GB, Dual Core en een échte grafische kaart ipv onboard).

[ Voor 17% gewijzigd door RedHat op 12-02-2012 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 10:11
Ik heb ook de crucial 128 gig gekocht, eerst en vooral zal je de bios naar versie 8 moeten zetten. In de bios versie 9 is sata 600 uitgeschakeld :) Heel gemakkelijk te doen hoor. En ik heb idd gewoon de goedkoopste ram gekocht op memoryshop voor laptops (30 euro). heb nu 12 gig in totaal. Om de ram er bij te plaatsen, moet je gewoon eens op zoek gaan op youtube. er bestaat een heel goed filmpje hoe je ram en hd er bij steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
RedHat schreef op zondag 12 februari 2012 @ 15:55:
[...]

Is een optie. Maar voor de garantie bij Dell is het misschien wel handig dat ik de XT terug kan zetten? Weet niet hoe spastisch ze met garantie omgaan namelijk.
HDDs zijn userservicable onderdelen, tenzij je computer kapot gaat door de 3rd party SSD/HDD heb je gewoon garantie over de gehele laptop. (Exclusief de SSD die je er in hebt gezet natuurlijk)

Naar mijn ervaring zijn ze trouwens helemaal niet moeilijk met garantie, ik heb iets van 2 keer gebruik moeten maken van mijn garantie en dat ging beide keren heel makkelijk. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Relis op 12-02-2012 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 22:40
http://configure.euro.del...odel_id=alienware-m17x-r3

Dat is een best leuke configuratie zo met 3d scherm en al

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sindragosa
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-08 21:05
@ Voxx

aangezien ik iets zoek met dezelfde specs, mag ik vragen hoe duur hij was na alle bonnen etc?

[ Voor 76% gewijzigd door Sindragosa op 13-02-2012 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
1648€ inclusief alles. Niet de beste deal ooit, maar ook op dit moment nog de goedkoopste laptop met deze specs op de markt 8) Ik heb trouwens alleen de 10% kortingsbon gebruikt. Als je echt je best doet kan je de laptop onder de 1500€ krijgen, maar dan moet je de zeldzamere kortingen gebruiken. Verder heb ik nog ongeveer 200€ uitgegeven aan een SSD (128GB Crucial m4) en RAM (8GB Kingston hyperX).

[ Voor 6% gewijzigd door voxxel op 13-02-2012 21:18 ]

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 22:29
Ik ben zelf van plan een m17x r3 te kopen, maar weet niet of het verstandig is ivy bridge en gtx675m af te wachten in de nieuwe r4. Ook vind ik de prijs zonder kortingsbonnen aan de hoge kant (tegen 2k euro, en dan zou ik zelf nog RAM en een 128 gb Crucial M4 moeten kopen vanwege de belachelijke meerprijzen).

[ Voor 6% gewijzigd door ToWi1989 op 15-02-2012 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Tja, ik ben zelf van mening dat je niet moet wachten op de volgende generatie hardware tenzij je weet wanneer die uitkomt en dat voor jou snel genoeg is. Maar aangezien er nog geen goede indicatie is wanneer deze uit zal komen, zou ik er niet op wachten. Ik zou alleen wel even wachten tot je een 10% kortingsbon hebt. Ik heb deze gekregen door het Dell Waardebonnen Topic in de gaten te houden en er om te vragen aan een tweaker die er 1 had. Verder als je een creditcard hebt met een limiet van 2000€ kan je ook nog 7% korting krijgen via de cashback actie. Wat het totaal plaatje incl. RAM en de SSD betreft ben je met de 10% korting voor ongeveer 1850€ klaar.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
kijk dat zijn al heel wat schappelijkere prijzen. Ik zal eens gaan rondstruinen op het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Een ander vraagje, Zijn hier mensen die ook de 6990m Videokaart hebben in hun m17x R3? Ik vroeg mij namelijk af wanneer er nieuwe drivers voor deze kaart beschikbaar komen. Volgens mij is de nieuwste versie die de dell website weergeeft al weer wat verouderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan gewoon de drivers van de AMD site downloaden. Ik weet alleen niet of switchable graphics dan goed werkt.

edit:

Alienware X51: The Xbox With Teeth

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2012 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 20:35
Ryan1981 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 11:19:
Een ander vraagje, Zijn hier mensen die ook de 6990m Videokaart hebben in hun m17x R3? Ik vroeg mij namelijk af wanneer er nieuwe drivers voor deze kaart beschikbaar komen. Volgens mij is de nieuwste versie die de dell website weergeeft al weer wat verouderd.
Eerst de Dell driver installeren en dan de AMD driver eroverheen (dus zonder de Dell driver te deinstalleren). Dan heb je de laatste AMD driver en ook switchable graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 16:42
Hi,

Heb vorige week een M11x besteld. Na wat klikwerk op de dell en alienware site kwam ik tot de conclusie dat als je via de dell site op laptops en schermdiagonaal zoekt je twee modellen M11x krijgt.

Na navraag bij Dell blijkt het wel om hetzelfde model te gaan (ook in de url staat M11xR3), maar via de dell site (niet alienware site dus) krijg je extra 150 euro korting. Op de alienware site kan je die niet selecteren.

Mocht je dus dit model willen kopen, is het aan te bevelen om ook op de dell site even te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Je besteld altijd via de site van dell. Als je in de URL kijkt kun je een aantal dingen aanpassen. Bij de m11xr3 bijvoordeeld: n00w1v01 -> n00w1v02 van en je krijgt een andere configuratie/korting of wat dan ook. Een beetje spelen met die url's werkt altijd wel.

Bij een m17xr3 kun je er bijvoorbeeld 04 van maken en je krijgt dan feitelijk een gratis 3d scherm, en bij 03 een betere processor.

-edit- dit zijn inderdaad de configuraties waar je dan op komt.

[ Voor 7% gewijzigd door ToWi1989 op 20-02-2012 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies wat de sheet al een jaar voor je doet dus :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Eergister even de nieuwste AMD drivers geinstalleerd (12.2 preview drivers) op de m17x R3. Kreeg wel een keer een blauw scherm (zoals wel meer vermeld over het internet) maar na een reboot en 2e poging werkte het.

Het is nu zeker wel zo dat wanneer ik de WHQL drivers wil installeren zodra deze uit zijn ik alle drivers moet uninstallen, weer eerst de dell drivers en dan de WHQL? Misschien komt Dell zelf wel weer met drivers tegen die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-03-2012

fnt

Goedeavond ik zit te denken om de alienware aurora te kopen. Alleen ik twijfel over de processor.

Als ik via de dell site ga bestellen kan ik kiezen tussen six core en de standaard 4 core. Nu weet ik dat six core op dit moment een overkill is maar gezien ik graag wil voorbereid zijn op de toekomst twijfel ik om het toch te doen.

Dus nu is mijn vraag; Als ik besluit toch de 6 core te nemen, binnen hoeveel tijd ga ik echt nut hebben van de 2 extra core. En mocht ik toch voor de 4 core gaan is het dan mogelijk om over een paar jaar toch een upgrade te doen naar 6 core?

Alvast bedankt voor de reacties

Edit: Nu heb ik geruchten gehoord dat alienware zijn producten een upgrade geeft binnekort waardoor je voor het zelfde geld een betere PC hebt. In hoevere is dit waar?

[ Voor 12% gewijzigd door fnt op 27-02-2012 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Alhoewel ik zelf wel enthousiast word van alienware zou ik de Aurora echt alleen maar af kunnen raden. Als mensen de laptops al duur/overpriced vinden dan kan je dat al helemaal van de desktops zeggen. 510€ voor een processor upgrade waar je 0,0 van zal merken in games.

Volgens mij is er trouwens iets mis met de dell site, want op dit moment heb ik bij de gfx kaarten alleen keuze uit de gtx555(sli) en de gtx560ti. Ik zou zeggen neem eens een kijkje in de BBG aanschaf gamesysteem als je een game pc wilt.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voxxel schreef op maandag 27 februari 2012 @ 23:32:
Alhoewel ik zelf wel enthousiast word van alienware zou ik de Aurora echt alleen maar af kunnen raden. Als mensen de laptops al duur/overpriced vinden dan kan je dat al helemaal van de desktops zeggen.
Ik vind ze anders extreen strak geprijsd. Beter dan zelfbouw, i kid you not. Als je tenminste de 2x 512GB SSD neemt voor een grand total van €230. :P

De grafische kaart opties zijn wel zwak trouwens. Schandalig dat je er geen HD7970-achtig iets in kan zetten. Voor iets wat moet doorgaan voor een van de meest high-end merken vind ik dat een beetje zwak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Hehe, Dell did it again?

psst de 2x512GB ssd's zijn 780€ goedkoper dan de 2x256GB ssd's, pak je kans nu het nog kan!

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Hallo,

Ik heb een Alienware M15x van Januari 2011, deze heeft de volgende specs:

Intel Core i7 920XM
500GB 7200RPM hardeschijf
Ati Mobility 5870
2x 2048MB DDR3
1920x1080 resolutie

Nu gebruik ik deze laptop voor werk met Photoshop en web development en af en toe voor games. Nu wil ik graag de boel wat upgraden.

Ik heb als ik me niet vergis twee slots voor geheugen, bij dell kost een officieele 4gb RAM rond de 40 euro per stuk. Nu zie ik in de pricewatch deze staan: pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9
Weet iemand of dit past, want 2x 4GB voor 40 euro spreekt mij natuurlijk veel meer aan.

Ook wil graag de HDD vervangen door een SSD, ik geloof dat ik daarvoor een 2,5" nodig heb. Dus zoiets zal moeten passen? pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB

Ik vraag niet om een technische uitleg hoe ik alles moet vervangen, maar ik zou wel graag willen weten of deze onderdelen passen of dat iemand mij iets beters kan aanraden? Ik heb overigens aan 100-200gb opslag genoeg, want ik heb thuis een externe opslag voor films etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentZijlstra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-07-2018
Nou ik heb net gisteren me bestellen afgerond voor de Alienware 17x r3. Super tevreden natuurlijk, nog even wachten totdat hij geleverd wordt, alleen ik ga geen geheugen en extra HDD er door dell in laten zetten. Bijbetalen voor dingen die ik zelf veel goedkoper kan doen leek me een veel beter idee.

Nu wil ik er 16 gb ram in hebben. Zelf dacht ik aan 4x Corsair Vengeance Performance geheugen voor laptops 4 GB DDR3-1600 PC3-12800 CL9.
Weet iemand van jullie of dit past? Het lijkt me van wel, maar ik ben een beetje een leek op laptop hardware gebied.
4x4 gb dacht ik dus zelf aan, of zeggen jullie dat 2x8 beter is?

Verder wil ik naast me 256 SSD een 750 gb HDD plaatsen. Hier dacht ik aan gewoon een aanbieding van b.v. Western Digital, als het maar een 7200rpm schijf is.
Hebben jullie hier misschien nog ideeën/suggesties voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
De Alienware m17x is verzonden!

Nu heb ik de Crucial M4 SSD al liggen. En wil alvast iets voorbereiden. Even een stappenplan:

1. Doos unboxxen :P
2. Laptop aansluiten
3. Laptop starten
4. Windows activeren
5. Bios flashen naar versie 8 (iemand linkje?)
6. SSD erin zetten
7. In bios de SSD als opstartschijf zetten en AHCI aanzetten
8. Windows opnieuw installeren
9. Benchen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09 20:17
RedHat schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 17:22:
De Alienware m17x is verzonden!

Nu heb ik de Crucial M4 SSD al liggen. En wil alvast iets voorbereiden. Even een stappenplan:

2. Laptop aansluiten
3. Laptop starten
4. Windows activeren
5. Bios flashen naar versie 8 (iemand linkje?)
6. SSD erin zetten
7. In bios de SSD als opstartschijf zetten en AHCI aanzetten
8. Windows opnieuw installeren
9. Benchen :P
Ik zou het zo doen:
2. Laptop aansluiten
3. Ghost image maken van de harde schijf
4. Bios flashen naar versie 8 (iemand linkje?) (dit is via een bootable cd die je even op een andere pc dient te branden, downloaden via de dell website)
5. SSD erin zetten ipv de HDD, HDD als 2e schijf erin zetten.
6. Windows opnieuw installeren (of ghost image terug zetten, net wat je wilt).
7. Benchen :P

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
kfaessen schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 21:24:
[...]

Ik zou het zo doen:
2. Laptop aansluiten
3. Ghost image maken van de harde schijf
4. Bios flashen naar versie 8 (iemand linkje?) (dit is via een bootable cd die je even op een andere pc dient te branden, downloaden via de dell website)
5. SSD erin zetten ipv de HDD, HDD als 2e schijf erin zetten.
6. Windows opnieuw installeren (of ghost image terug zetten, net wat je wilt).
7. Benchen :P
Leuk advies, maar dit kan wel wat problemen veroorzaken.

3 en 6: Zou geen ghost oid maken, gewoon clean install op de SSD om problemen te voorkomen. Genoeg mensen met de m17x die problemen hebben hiermee omdat ze dachten een 'shortcut' te kunnen nemen.
4: Welnee, gewoon bios a08 van de dell site downloaden en installeren vanuit windows. Heb ik ook gedaan en kost je een minuut. Hij staat gewoon tussen de drivers.
5: HDD laten zitten, SSD in het lege slot zetten, dit is namelijk de enige slot dat met bios A08 SATA3 snelheid geeft.

Misschien trouwens wel een goed idee om sowieso eerst je laptop even 'out of the box' te testen. Gewoon even snel wat benchmarks draaien om te kijken of alles naar behoren werkt. Ik ben in elk geval erg benieuwd naar je ervaringen, want ik vind het zelf echt een pracht apparaat :9~

[ Voor 17% gewijzigd door voxxel op 02-03-2012 22:35 ]

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Als hij binnen is ga ik foto's maken van de doos, unboxxen en hoe ik alles ga doen. Zodat ik in dit topic iedereen kan voorzien van de nodige informatie :D

Ghost Image heeft weinig zin lijkt mij, omdat de AHCI drivers niet meegebakken worden (correct me if i'm wrong) bij een standaard installatie. Daarom bij reïnstall detecteert hij AHCI en gooit de drivers mee.

Nu staat hij iig nog steeds op: Verzendetiket aangemaakt ( Sinds 10 uur vanochtend ) op de UPS site.

En met SATA3 wordt toch gewoon 600gb/s bedoeld? Wikipedia: Serial ATA is aan de ene kant wel duidelijk dat het 600gb/s is, maar er staat ook een stukje van 300 in :)

[ Voor 71% gewijzigd door RedHat op 03-03-2012 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Bij mij stond de HDD op RAID toen ik de m17x binnenkreeg. Ik heb het inderdaad ook eerst op AHCI gezet. Alhoewel het weinig schijnt uit te maken of je AHCI gebruikt of RAID in deze opstelling. Op notebookreview zijn meedere topics hierover.

En ja, SATA3 is 6 gb/s (niet 600 gb/s ;), maar SATA3, of eigenlijk SATAIII is hetzelfde als SATA-600) Maar doe in elk geval de SSD in slot 1, dat is gewoon het lege slot in het midden (als ik me niet vergis). Om 1 of andere reden geeft slot 0 geen SATA3 (dus 6gb/s) maar SATA2

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Afbeeldingslocatie: http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTl-IpNK09EBLjUumfaHdMoaRDu8fWvFiu-Gq4mxMdRWITrOFpVPY2tZxHJHw

Dus de SSD moet in de bay in het midden, en de dataschijf in de bay rechts op het plaatje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
yes! Ik weet trouwens niet of je nog RAM gaat plaatsen, maar zoals je kan zien zitten er 2 RAM slots tussen de opslagschijven in. Als je er meer dan 2 wil gebruiken dan moet je de halve laptop uit elkaar schroeven om onder het toetsenbord te komen, want daar zitten de 3e en 4e slot.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09 20:17
Een ghost image is altijd handig om te hebben voordat de laptop is opgestart, je kunt er achteraf altijd nog wat specifieke programma's af halen welke je niet via dell kunt downloaden (als je de kennis hebt). Er staan op een alienware laptop nogal wat thema's welke je niet op de sites zo vind, ook zijn er bepaalde backup programma's geinstalleerd welke je misschien wilt hebben.

Dat van SATA3 dat kan inderdaad, dan moet je inderdaad de boot volgorde aanpassen. Overigens raad ik aan om de bios te updaten met een bootable iso, je kunt het dan makkelijk voor de installatie doen. Anders moet je eerst de hele windows installatie afmaken en dan de bios installeren, vervolgens opnieuw installeren of als dat al is gedaan dan heb je weer dat windows de drivers opnieuw gaat installeren.

Een bootable iso is het makkelijkste zonder OS.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Ja, er komt 2x8GB in.(Ter vervanging van die 2x2GB). Maar dat doe ik later, 4gb volstaat nog wel een paar weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

kfaessen schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 13:50:
Een ghost image is altijd handig om te hebben voordat de laptop is opgestart, je kunt er achteraf altijd nog wat specifieke programma's af halen welke je niet via dell kunt downloaden (als je de kennis hebt). Er staan op een alienware laptop nogal wat thema's welke je niet op de sites zo vind, ook zijn er bepaalde backup programma's geinstalleerd welke je misschien wilt hebben.
Dan kun je beter de tool van Alienware zelf gebruiken en een recovery DVD/USB stick maken. Die bevat alles, en kan beter omgaan met hardware-veranderingen dan een ghost image.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
De m17x is binnen!

Stom vraagje; als ik de SSD erbij wil zetten heb je wel hdd-bay schroefjes nodig. Die zullen wel én niet meegeleverd zijn bij de laptop én niet meegeleverd bij de SSD.

Moet je deze ergens los bestellen :? Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gok op:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.com/typo3temp/pics/28ae04beeb.jpg
Dat is de XPS 17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Die zitten er dus al ingeschroefd zonder hdd erin. Ah, dat is fijn.

Straks eerst naar m'n oma toe (Opa is gister gecremeerd, dus ga ik even elke dag langs) en dan ga ik booten / bios flashen / sdd erin etc.

SSD is geïnstalleerd en herkent. Op AHCI modus gezet en Windows aan het installeren :+ So far so good.

De schroefjes op de bay zaten kneitervast, moest een vaatdoek gebruiken om de schroevendraaier om hem los te krijgen :+

Verse install gedaan, mis alleen de drivers voor de SM-controllerbus in apparaatbeheer. Heb alle drivers gedownload op de dell support pagina. Iemand enig idee? :)

Ik wil eigenlijk een recovery doen, want ik zie op de schijf een recovery partitie. Kan dit vanuit het bios en werkt dit als je daarna een SSD schijf hebt geïnstalleerd?

[ Voor 63% gewijzigd door RedHat op 07-03-2012 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedHat schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 19:01:

De schroefjes op de bay zaten kneitervast, moest een vaatdoek gebruiken om de schroevendraaier om hem los te krijgen :+
Tikkie vast draaien dan ist geen probleem meer en heb je geen vaatdoek meer nodig ;)

SM drivers, heb je de laatste Intel inf geinstalleerd?
DEZE dus

Recovery is een kwestie van proberen lijkt me?

Edit voor de liefhebbers heb ik een monitor calibratie gedaan met een Spyder 3 elite op de M17x 3D variant.
DM me maar als er iemand interesse heeft in het resulterende .icm profiel.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2012 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 23:11:
[...]

Tikkie vast draaien dan ist geen probleem meer en heb je geen vaatdoek meer nodig ;)

SM drivers, heb je de laatste Intel inf geinstalleerd?
DEZE dus

Recovery is een kwestie van proberen lijkt me?

Edit voor de liefhebbers heb ik een monitor calibratie gedaan met een Spyder 3 elite op de M17x 3D variant.
DM me maar als er iemand interesse heeft in het resulterende .icm profiel.
Die geïnstalleerd en het probleem is inderdaad weg. Deze had ik al eens geïnstalleerd maar blijkbaar is dat niet helemaal goed gegaan. Bedankt :)

Ik ga wel even recovery proberen vanavond, hoe gaat dit normaal bij een Alienware? Gewoon via het BIOS? (Bij boot krijg ik de optie F2 en F12 (Bios/Boot opties)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Iemand enig idee hoe het 3D werkt? Als ik in de NVIDIA cp 3D aanzet en de test doe gaat de bril automatisch aan en ziet het er awesome uit. Maar zodra ik Trackmania Nations Forever opstart en 3D aanvink, in CP ook 3D aanzet dan blijft de bril gewoon licht en werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedHat schreef op zondag 11 maart 2012 @ 09:09:
Iemand enig idee hoe het 3D werkt? Als ik in de NVIDIA cp 3D aanzet en de test doe gaat de bril automatisch aan en ziet het er awesome uit. Maar zodra ik Trackmania Nations Forever opstart en 3D aanvink, in CP ook 3D aanzet dan blijft de bril gewoon licht en werkt niet.
Weet niet hoe de ondersteuning van 3D in TM is.
De default aan en uit hotkey is ´CTRL+T' , had je die al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazara
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-12-2020
Ik ben van plan om een nieuwe laptop kopen als vervanging van zowel mijn huidige laptop als desktop. Mijn laptop gebruik ik voor mijn opleiding (autocad/3dsmax/photoshop/sketchup etc.) en mijn desktop meer voor gaming(al kan hij tegenwoordig weinig meer draaien). Ik had mijn budget gezet rond de €2000,-.
Na wat rond te hebben gekeken is mijn oog gevallen op een Alienware M17x R3.

Intel® Core™ i7 Processor 2670QM (2,20 GHz, 6 MB cache, Quad Core)
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT – Engels
8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096]
44 cm(17,3") 120 Hz met 3D Bundle WideFHD (1.920 x 1.080) witte led lcd-beeldscherm
500GB Momentus XT Solid State Hybrid Drive

Het probleem is alleen dat ik geen mogelijk heb om de '2GB GDDR5 NVIDIA® GeForce® GTX 580M' te kiezen terwijl dit wel mogelijk is op de UK-site. Is dit op een of andere manier wel mogelijk?
Ik begrijp dat ik er ook beter aan doe om voor de 4g ram te gaan en dan te upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan beter een weekje wachten. 4 april schijnt de datum te worden dat ivy bridge en kepler leverbaar worden. De high-end lijn zijn overigens niet meer dan rebrands, dua qua grafische prestaties krijg je geen winst. Maar misschien wordt de nvidia kaart dan weer leverbaar met het 3D scherm.

Bestellen met GTX580m zou ik hem sowieso niet op dit punt. RedHat, een paar posts omhoog,heeft 2 maanden moeten wachten op zijn bestelling omdat de leverbaarheid van de GTX580m simpelweg waardeloos is. Waarom hij nog wordt aangeboden in andere landen, is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Nazara schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 23:16:
Ik ben van plan om een nieuwe laptop kopen als vervanging van zowel mijn huidige laptop als desktop. Mijn laptop gebruik ik voor mijn opleiding (autocad/3dsmax/photoshop/sketchup etc.) en mijn desktop meer voor gaming(al kan hij tegenwoordig weinig meer draaien). Ik had mijn budget gezet rond de €2000,-.

8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[2 x 4.096]
44 cm(17,3") 120 Hz met 3D Bundle WideFHD (1.920 x 1.080) witte led lcd-beeldscherm

Het probleem is alleen dat ik geen mogelijk heb om de '2GB GDDR5 NVIDIA® GeForce® GTX 580M' te kiezen terwijl dit wel mogelijk is op de UK-site. Is dit op een of andere manier wel mogelijk?
Ik begrijp dat ik er ook beter aan doe om voor de 4g ram te gaan en dan te upgraden?
Moet je de laptop ook meenemen naar school? Dan zou ik namelijk echt 2x nadenken over een 17" notebook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Nu online

koelebobes

Wen BTC €100K

Ik wil een Alienware 14 of 17 inch

-Met de 6990 of een vergelijkbare videokaart
-Helderscherm met de beste kleurweergave
- 2670 of die 2700 serie I7. Tenzij je zegt met welke I5 ik redelijk Battlefield en Diablo III kan spelen om batterijen te besparen.
-8 GB geheugen is voor mij genoeg
- Windows hoeft er niet op te zitten
- SSD zou leuk zijn - in combinatie met een 1tb of 750gb schijf tenzij jullie zeggen dit kun je beter later zelf installeren
- Bluray wil ik er niet en 3D hoeft van mij ook niet ;)

Wat voor sheet , webpagina moet ik openen om deze setup zo goedkoop mogelijk te bestellen. En welke kortingen kan ik gebruik van maken. :) Wil nu of half april mijn laptop gaan bestellen.

Laptop is voor school , Fotografie/Videomontage , Gamen en beetje browsen

[ Voor 7% gewijzigd door koelebobes op 31-03-2012 11:23 ]

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nazara schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 23:16:

8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[2 x 4.096]

waarom de 580? alleen maar issues. tot nu to geen spijt van de 6990M in mijn m17x r3 sinds augustus 2011.
http://forum.notebookreview.com/alienware-m17x/
goede info te vinden tussen de bs posts:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
koelebobes schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 11:05:
Ik wil een Alienware 14 of 17 inch

Dat kun je dus vergeten in de m14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Nu online

koelebobes

Wen BTC €100K

TomWinkelmolen schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 11:30:
[...]

Dat kun je dus vergeten in de m14
Ik ben gewend aan een 4870HD van Ati. Is de M14 dan wel een upgrade of moet ik de 14" uit me hoofd zetten. Leek me wel een gangbaar formaat. Wil diablo op high en nog een tijdje kunnen blijven gamen zonder upgrade.

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
koelebobes schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 11:36:
[...]

Ik ben gewend aan een 4870HD van Ati. Is de M14 dan wel een upgrade of moet ik de 14" uit me hoofd zetten. Leek me wel een gangbaar formaat. Wil diablo op high en nog een tijdje kunnen blijven gamen zonder upgrade.
Heb hier een M14 en m17 en qua omvang is de M14 bijzonder prettig.
Diablo specs zijn nog niet bekend dus daar kunnen nog geen harde uitspraken over gedaan worden.
Ik DENK dat het op 900p wel gewoon haalbaar moet zijn.

Aan de andere kant is het wel zo dat het vanaf een 4870 GEEN upgrade zal zijn.
Wil je merkbaar winst boeken dan zou je vanaf een GTX570m moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Nu online

koelebobes

Wen BTC €100K

Hmmm 900p is voor mij zoiezo geen optie dan wordt het dus zoiezo een M17x of iets vergelijkbaars. Met de specs die ik had gepost.

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
ik hoop dat er een betaalbare m17x komt met 3d .. en dan zonder de gtx560..

ik zou willen:
17'' 1080p 120hz 3d panel uit de xps 17 (het lg panel)
i7 2670qm of hoger
knappe graka, minimaal een gtx570 , of iets in die richting.. met 3d,,,

@darkstone.
komt dat?
en wat gaat dat kosten??

droom config:
ivy bridge i7..
gtx670 of 675 met 3d.
het lg 3d panel..

en dat voor een euro of 1500..

dan ben ik gegarandeerd koper!!

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Double-X-L schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 11:48:
Diablo specs zijn nog niet bekend dus daar kunnen nog geen harde uitspraken over gedaan worden.
Ik DENK dat het op 900p wel gewoon haalbaar moet zijn.
Hell. Ik speel het met mijn HD 4570''m' op low, 720p, met een stabiele framerate boven de 40. Met de GT555m moet je hem echt wel kunnen spelen.

Maar als je de M14x wilt, wacht dan alsjeblieft op kepler.. De M14x heeft nogal wat minpunten in mijn ogen, en de kans bestaat dat die worden opgelost in de volgende revisie. Die waarschijnlijk spoedig komt.
aron225 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 12:02:
@darkstone.
komt dat?
en wat gaat dat kosten??
Weetikveel :P Ik heb geen connecties met dell.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2012 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
laat ik het dan anders zeggen..

darkstone, waar en welke korting kan ik krijgen op de huidige 17'' m17x ??

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Nu online

koelebobes

Wen BTC €100K

-Helderscherm met de beste kleurweergave
- 2670 QM Proccesor . Tenzij je zegt met welke I5 ik redelijk Battlefield en Diablo III kan spelen om batterijen te besparen.
-8 GB geheugen is voor mij genoeg
- Windows hoeft er niet op te zitten
- SSD zou leuk zijn - in combinatie met een 1tb of 750gb schijf tenzij jullie zeggen dit kun je beter later zelf installeren
- Bluray wil ik er niet en 3D hoeft van mij ook niet

Deze specs zou ik willen verwachten van Alienware. Ik heb die Egg game al gespeeld. Via welke link kan ik dit systeem het goedkoopst bestellen en welke kortingen zijn op die link effectief ;).. Diablo is gelukkig niet zo veel eisend. Speel hem op mijn Q9300 Quad en HD4780 op een goede framerate op high.

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De sheet erbij pakken. De 10% is nog tot de 8e van april geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Nu online

koelebobes

Wen BTC €100K

dus 4 april komt er een nieuwe versie van de m14. Wat kunnen we hier van verwachten ? Alleen een nieuwe proc of ook videokaart ? En zal de telling van ivy bridge ook 3630 en 3720 QM zijn of gooien ze het weer over een andere boeg ? En krijgen alle laptops een update op 4 april??

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahem. Het nieuwe spul wordt 4 april gelanceerd. Maar het kan nog rustig 2 maanden duren voordat alle merken over zijn.

Als ik even terugkijk naar de vorige lanuch. Dell was de allereerste met de M17x... welke vervolgens werd gerecalld vanwege een chipset bug. Wat er precies met de M14x aan de hand was weet ik niet meer. Maar je kan er vanuit gaan dat de meest high-end lijnen zo snel mogelijk komen. Alienware en HP envy enzo. Maar of je hem volgende week al kan bestellen, is glazen bollenwerk.
Pagina: 1 ... 24 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.