Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivanvh
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-02 10:20
Ik heb de M17x r3 nu een klein weekje binnen. Aangeschaft via (volgens mij) scherpe deal bij 4launch. Twijfelde tussen een BTO / MSI / Alienware. Kon alleen geen aanpassingen op de configuratie meer doen bij deze webshop.
Nog 2 extra geheugenbanken besteld. Deze kunnen onder het toetsenbord bijgeplaatst worden.
Ik vond de 6990, degelijkheid en HDMI-in wel een paar pluspunten. Ik hoef geen 3d en heb nu wel accubesparende keuze voor videokaart. Ideaal!
Wat een schitterend apparaat. Speelt al mijn games soepel op 1080 en max settings.
Standaard bijna geen rommel geïnstalleerd. Als iemand vragen heeft over het apparaat, niet te technisch, laat maar weten. Windows prestatieindex is iets lager door mechanische HD's (5.9 geloof ik). Rest van de punten 7,6
Gaat gebruikt worden voor gamen / fotobewerking / videobewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 13:55
http://www.alienwarearena.com/news/560/let-your-hero-out/

Iemand enig idee wat de nieuwe Alienware gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een desktop, dat zeker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 10:11
is de ssd samsung 830 een goede keuze voor de alienware m17x m3 ? Gewoon laptop ovenvijzen, en in slot 2 plaatsen? Of is er een speciale bracket nodig?

Laat ik het anders formuleren, welke extra geheugenlatjes en SSD zullen er zonder problemen in passen ? Zonder compatibiliteit problemen dus.

Ik zag kingston memory memory latten in één van de oudere topics..

Laptop zopas toegekomen, met een UK stopcontact ... Handig als je in belgië woont .... Argh!

[ Voor 53% gewijzigd door coase op 12-01-2012 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 21:12
Alle SSD's passen er in naar mijn weten aangezien ze allemaal 2,5" zijn.
Ik zou voor een M4 of een samsung 830 gaan.

Geheuzenwise:
For those of you wondering what our processors 'officially' support:
The i7-26xxqm supports up to 1333mhz
The i7-27xxqm through i7-29xxxm supports up to 1600mhz
Dus in feite alle laptop kaartjes, meer geld=meer snelheid kwaliteit, in mijn ogen is dat het zga nooit waard.
Sneller geheugen wordt gewoon lager geclockt en langzamer geheugen is gewoon..langzamer :P

Dit had je ook vrij makkelijk kunnen googelen trouwens

[ Voor 10% gewijzigd door Relis op 13-01-2012 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavalamp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-01 17:22
coase schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:49:
is de ssd samsung 830 een goede keuze voor de alienware m17x m3 ? Gewoon laptop ovenvijzen, en in slot 2 plaatsen? Of is er een speciale bracket nodig?

Laat ik het anders formuleren, welke extra geheugenlatjes en SSD zullen er zonder problemen in passen ? Zonder compatibiliteit problemen dus.

Laptop zopas toegekomen, met een UK stopcontact ... Handig als je in belgië woont .... Argh!
Vandaag zijn mijn Mushkin Chronis de Luxe 120GB SSD en G-Skill 8GB DDR3-1333 dual channel geheugen afgeleverd. Ik ga het vandaag inbouwen en zal je laten weten wat m'n ervaring is.

De chronos de-luxe is naar mijn weten op dit moment de snelste 120GB SSD en scherp geprijst:

http://tweakers.net/price...ssd-120gb.html#tab:prices
http://www.tomshardware.c...ndation-value,3088-6.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
hm, ik heb zopas de m4 128 gig gekocht op aanraden van Relis. Hopelijk is het ook wat snel..

Trouwens, het 3D scherm is best goed. 3D komt echt goed naar voor met genoeg diepte en scherpte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neen.. Het is een sandforce als alle anderen, de specs in de pricewatch zeggen niets over hoe snel een SSD is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
:+ Ben benieuwd welke richting het design is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He's out:
www.anandtech.com/show/5439/alienwares-x51-is-coming
Cache: http://webcache.googleuse...official&client=firefox-a
Ananadtech en veel andere sites lijken down te zijn @ dit moment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Hm ik had wat meer verwacht. Voor mij hoeft een Alienware desktop niet slim-line te zijn, daar koop je immers een laptop voor. De desktops dienen alles maximaal aan boord te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idem. Ik vind het wel gedurfd dat ze hem uitbrengen onder het alienware label in plaats van XPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavalamp
coase schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:49:

Na een weekend lang kloten tweaken met de chronos de luxe ben ik tot de conclusie gekomen dat een op de Sandforce controller gebaseerde SSD geen optie is. Na veel BSOD's, firmware updates en freezes heb ik 'm uiteindelijk ingeruild voor een stabiele Crucial M4 128GB http://tweakers.net/price...m4-ct128m4ssd2-128gb.html .

Installatie ging vlot en overtref nu zonder problemen de fabrieksspecs van Crucial (read: 500-520 GB/s write: 206 - 208 GB/s).
Ik heb nog wel een tip: Als je een SSD met SATA 3 capaciteit koopt moet je de bios van je nieuwe M17x R3 downgraden van A09 naar A08 aangezien in de bios A09 de SATA3 capaciteit naar SATA2 gezet is waardoor je je snelheden niet haalt!! 8)7
( zie onder andere: http://forum.notebookrevi...e-m17x-r3-a09-bios-6.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Op de Nederlandse alienware.nl site is de nieuwste desktop al samen te stellen. Dat is vlot! In Amerika is de X51 nog niet eens formeel aangekondigd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Samenstellen is veel gezegd, je kan niets configureren behalve extras aankopen zoals printer, headset etc.
Dus eigenlijk heb je maar 3 configs, that's it, of ze zijn er nog mee bezig.

Voor die prijs ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
Lavalamp, je hebt ook een alienware laptop besteld voor de belgische markt e? Kan je me aub vertellen welke adapter je gekregen hebt? Ik heb er ééntje met uiteinde voor de UK. En het lijkt een onmogelijke zaak om één voor de belgische markt te krijgen? Wat een gedoe met de dell klantendienst. Ik kan er al een heel boek van schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een laptop om op school mee te werken, maar ook omdat ik geen zin heb om elk weekend mijn desktop te verslepen. Daarnaast is het natuurlijk ideaal voor een LAN!

Nu zag ik van een bovenstaande poster al dat 4Launch een goede deal heeft met betrekking tot de M17x R3. Nu was dit eerst buiten mijn budget en in eerste instantie leek ie me ook net iets te groot.

Ik lees echter dat de M11x wel heel klein uitvalt (en ik denk net niet genoeg prestatie biedt) en dat de M14x een niet ideaal scherm bevat.

Zouden jullie me alsnog aanraden om net iets meer te leggen om deze M17x te kopen?
Het gaat overigens om de volgende deal - http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-116083
Er komen namelijk ook een hoop accessoires bij en de specs zien er goed uit. Of is het beter om met de kortingscodes te wachten bij de officiële Dell site?

Is de M11x R3 een betere keuze? De accuduur schijnt goed te zijn. Alleen vind ik de configuratie op de site van Dell iets teveel van het goede. Ik zou overstappen naar de i5 i.p.v de standaard i3 en net iets meer RAM willen dan 2gb. Het extra RAM kost al gauw weer 120 euro extra, is het aan te bevelen om dit gewoon los te erbij te kopen (wellicht lastig gezien de 2x1 die er standaard in zit).

De games die ik er voornamelijk op zal spelen zijn League of Legends en eventueel Guild Wars 2. Niet heel erg zware games, maar je weet maar nooit.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2012 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 13:06
coase schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:09:
Lavalamp, je hebt ook een alienware laptop besteld voor de belgische markt e? Kan je me aub vertellen welke adapter je gekregen hebt? Ik heb er ééntje met uiteinde voor de UK. En het lijkt een onmogelijke zaak om één voor de belgische markt te krijgen? Wat een gedoe met de dell klantendienst. Ik kan er al een heel boek van schrijven.
Ik snap je probleem niet.
Ik heb een M17x2 uit de UK gekocht.
Er zat ook een UK stekker aan.
Je kan toch gewoon de kabel vervangen van de voeding naar het stopcontact? (is een gewone pc kabel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:34
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:50:
Ik ben op zoek naar een laptop om op school mee te werken, maar ook omdat ik geen zin heb om elk weekend mijn desktop te verslepen. Daarnaast is het natuurlijk ideaal voor een LAN!

Nu zag ik van een bovenstaande poster al dat 4Launch een goede deal heeft met betrekking tot de M17x R3. Nu was dit eerst buiten mijn budget en in eerste instantie leek ie me ook net iets te groot.

Ik lees echter dat de M11x wel heel klein uitvalt (en ik denk net niet genoeg prestatie biedt) en dat de M14x een niet ideaal scherm bevat.

Zouden jullie me alsnog aanraden om net iets meer te leggen om deze M17x te kopen?
Het gaat overigens om de volgende deal - http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-116083
Er komen namelijk ook een hoop accessoires bij en de specs zien er goed uit. Of is het beter om met de kortingscodes te wachten bij de officiële Dell site?

Is de M11x R3 een betere keuze? De accuduur schijnt goed te zijn. Alleen vind ik de configuratie op de site van Dell iets teveel van het goede. Ik zou overstappen naar de i5 i.p.v de standaard i3 en net iets meer RAM willen dan 2gb. Het extra RAM kost al gauw weer 120 euro extra, is het aan te bevelen om dit gewoon los te erbij te kopen (wellicht lastig gezien de 2x1 die er standaard in zit).

De games die ik er voornamelijk op zal spelen zijn League of Legends en eventueel Guild Wars 2. Niet heel erg zware games, maar je weet maar nooit.
Ik vindt de M11x net even wat te klein, terwijl de M17x weer net te groot is. Heb zelf dan ook een M14x en ben er erg tevreden mee. Heb het scherm met hoge resolutie (1600x900) en vindt die erg prettig. Enige wat gewoon minder is, is de dikte van dit soort laptops, maar wat wil je met deze specificaties ;). Ik vindt de M14x zeker een aanrader ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NL-RaVeR schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:46:
[...]

Ik vindt de M11x net even wat te klein, terwijl de M17x weer net te groot is. Heb zelf dan ook een M14x en ben er erg tevreden mee. Heb het scherm met hoge resolutie (1600x900) en vindt die erg prettig. Enige wat gewoon minder is, is de dikte van dit soort laptops, maar wat wil je met deze specificaties ;). Ik vindt de M14x zeker een aanrader ;)
Zelf stoor ik me denk ik niet heel erg aan de grootte. Ik heb voor mijn desktop ook maar een 1600x900 scherm. Het zal inderdaad de M11 of de M14 worden, moet de laptop natuurlijk wel kunnen uitklappen in de college zaal haha.

Het is natuurlijk balen dat er laatst volgens mij een hoop acties waren (boven de 1099 - 90 euro korting etc.).

Hoe zit het met de accu / hitte problemen die ik vaak lees over de M14? Onzin of stiekem toch een kern van waarheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavalamp
coase schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:09:
Ik heb gewoon een Nederlandse M17x. Besteld via Dell Nederland.

Als je een M17x adapter hebt is het enige wat je moet aanschaffen een 13-in-een-dozijn universele NL stroomkabel met een driepolige stekker. Deze past namelijk in de M17x adapter. Zie plaatje van de adapter:
Afbeeldingslocatie: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?VISuperSize&item=380319651598

en de standaard stroomkabel die er in past:

Afbeeldingslocatie: http://www.kabelsenmeer.nl/Uploaded_files/Zelf/Afbeeldingen/1295337535N5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand toevallig nog zo'n 10% kortingscode? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:05

The Inquisitor

Greetings weaklings

Jup:

WEES ER SNEL BIJ – UW COUPON CODE* VERVALT OP 31.01.12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Laatst online: 13-05 19:52
Is het eigenlijk mogelijk om de haalmeeruitjecard korting te combineren met elke kortingsactie? Want als je met haalmeeruitjecard.nl wil bestellen, moet dat via een link op die website naar de dell website. Dan zijn niet dezelfde kortingen beschikbaar die je via andere links kan krijgen. Om een voorbeeld te geven, als je via gamekings.tv naar de dell site gaat krijg je een veel betere korting op laptops dan als je naar de gewone dell site gaat. Maar kan je die korting dan ook combineren met haalmeeruitjecard?

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

• Pak die sheet van mij
• stel systeem samen en sla dat op in je mandje
• ga via de haalmeeruitjekaart site naar de dell-site
• log in.

Tadaa :)

Als je via gamekings andere configs te zien krijgt dan er in mijn sheet staat, dan wil ik dat graag weten. Dat zou niet moeten kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:05

The Inquisitor

Greetings weaklings

voxxel schreef op maandag 23 januari 2012 @ 00:42:
Om een voorbeeld te geven, als je via gamekings.tv naar de dell site gaat krijg je een veel betere korting op laptops dan als je naar de gewone dell site gaat. Maar kan je die korting dan ook combineren met haalmeeruitjecard?
Ja, die "kortingen" waar je het over hebt zijn in feite gewoon een andere configuratie (maar dan, inderdaad, met meer 'korting') Uiteraard kan je hier gewoon de korting op gooien en combineren met de card.

Het beste kun je Darkstone's sheetje volgen (zoals hij al aangeeft) om de goedkoopste combinatie voor jou te zoeken. En volg de methode van Darkstone om je korting te claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:48
Nou, heb nu ook een M14x!

Lees geregeld dat mensen het scherm van slechte kwaliteit vinden. Zelf vind ik het een goede scherm vergleken met mijn vorige notebooks! 900p is erg fijn op een 14" scherm :)

Nu nog wachten op de 2x8GB memory, verwacht ik volgende week ergens (Crosair DDR3-1333 8GB CL9, 1.6V)

accuduur ben ik erg over te spreken. 3 uur+ terwijl ik radio loop te streamen gaat prima.
Geluid is een ander verhaal, fluisterstil totdat je gaat gamen. Hoewel het meevalt als je geluid heb aan staan, iets wat je normaal doet bij het gamen ;).
Wel goede koeling, heb geen last van een warme laptop na het gamen. Met name bij je hand/pols. Iets wat ik erg prettig vind!

Enige wat mij een beetje tegenvalt is de SSD snelheid. Is mijn eerste SSD ooit en kan het dus moeilijk beoordelen alleen had ik er meer van verwacht. Opstarten tot aan de desktop duurt ~25 seconden (op accu).

Wat ik wel een "gemis" vind is dat je niet op accu kan gamen. Een potje League of Legends zit er niet in aangezein de performance om te huilen is. Iets wat met mijn vorige notebooks wel kon (dat accu na een uur of minder leeg was is een ander verhaal).

Het was een Macbook Pro of deze, tot zover heb ik geen spijt met mijn keuze!

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
De m14x geeft sata2 snelheid op ssd's. Sommige mensen hebben sata3 aan de praat gekregen, maar dit is redelijk random of het wel/niet kan. (check het m14x forum op notebookreview.com maar voor meer info)

Maar ik merkte zelf heel veel verschil toen ik de ssd in de m14x zette. Opstarten van 1'20" naar 25" en alles installeren en opstarten etc gaat zo veel sneller! Ook laadtijden in games, ik was altijd als eerste in de game in bf3 bijvoorbeeld.

Edit: haha ik kon uit je forumnaam niet opmaken dat ik de m14x aan jou verkocht had :p maar goed, bovenstaand verhaal klopt wel ;)

[ Voor 21% gewijzigd door voxxel op 24-01-2012 09:46 ]

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al eens de VGA van zijn/haar M17x bekeken?
Volgens mij moest de tube koelpasta op in het model wat ik momenteel binnen heb voor upgrade en onderhoud.
Zie de voor 1 - 2 - schoon - en na foto's van de 580m GPU in dit geval.

Als in dit geval sprake zou zijn geweest van het geleidende Arctic silver was het ;w 580m.
Verder viel het mij op dat er massieve delen pasta/klei gebruikt is om o.a. aansluiting van de Delta PWM chip met de koelplaat te krijgen. Waarom dit niet gedaan is met pads is mij niet helemaal duidelijk.

De afwerking van het contact vlak kan beter, maar ligt wel iets hoger als hetgeen ik van andere merken langs zie komen.

Daarnaast vind ik de keuze van de schroefjes waarmee de HDD's vastzitten vreemd.
De verdunning naar de kruiskop en zeer korte draadgang zijn onnodig gevoelig voor door/stuk -draaien.
Verder ziet het er zeer degelijk en prima uit daarbinnen ;)

Verschil in GPU temp is momenteel 8 graden during loads, idle temps zijn niet relevant omdat de M17x deze passief op laat lopen voordat de koeling begint. Mijn verwachting is dat dit alsnog op kan lopen tot 10 graden max zodra de nieuwe pasta zich goed gezet heeft. Al met al toch een aardige verbetering, zeker als men weet dat deze pas 3 maandjes oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat er vet veel lui zijn die de Nebula Red niet zo mooi vinden, waarom eigenlijk? :P ziet er toch veel stoerder uit dan de zwarte variant? :P vooral bij de m14x! als ik nou een coupon had he, dan zou ik hem gaan halen.. maar helaas, geduld is een schone zaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 21:42:
Ik zie dat er vet veel lui zijn die de Nebula Red niet zo mooi vinden, waarom eigenlijk? :P ziet er toch veel stoerder uit dan de zwarte variant? :P vooral bij de m14x! als ik nou een coupon had he, dan zou ik hem gaan halen.. maar helaas, geduld is een schone zaak!
Als je hem voor de 31e wilt bestellen heb ik er nog wel 1 voor je,stuur maar een DM.

Code is vergeven aan LGY

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2012 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 21:48:
[...]

Als je hem voor de 31e wilt bestellen heb ik er nog wel 1 voor je,stuur maar een DM.
Dat zou super aardig zijn! ^^

Groetjes,

LGY!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavalamp
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 21:42:
ik heb nog twee 10% code's voor je (waarvan eentje het wellicht niet meer doet) . Gebruiken voor 31-1-2012. Laat maar weten of je ze wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Lavalamp, maar heb de code van laptopnaarwens al gebruikt! Vandaag besteld, als ik het eerder had geweten zou ik die ook wel gewild hebben haha. Ik vraag me alleen wel af of de gpu van de M14x een beetje goed is. Verder is het wel jammer dat je geen witchblade erop kan spelen, of althans niet op een hoge FPS rate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:58
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 12:50:
Iemand al eens de VGA van zijn/haar M17x bekeken?
Volgens mij moest de tube koelpasta op in het model wat ik momenteel binnen heb voor upgrade en onderhoud.
Zie de voor 1 - 2 - schoon - en na foto's van de 580m GPU in dit geval.

Als in dit geval sprake zou zijn geweest van het geleidende Arctic silver was het ;w 580m.
Verder viel het mij op dat er massieve delen pasta/klei gebruikt is om o.a. aansluiting van de Delta PWM chip met de koelplaat te krijgen. Waarom dit niet gedaan is met pads is mij niet helemaal duidelijk.

De afwerking van het contact vlak kan beter, maar ligt wel iets hoger als hetgeen ik van andere merken langs zie komen.

Daarnaast vind ik de keuze van de schroefjes waarmee de HDD's vastzitten vreemd.
De verdunning naar de kruiskop en zeer korte draadgang zijn onnodig gevoelig voor door/stuk -draaien.
Verder ziet het er zeer degelijk en prima uit daarbinnen ;)

Verschil in GPU temp is momenteel 8 graden during loads, idle temps zijn niet relevant omdat de M17x deze passief op laat lopen voordat de koeling begint. Mijn verwachting is dat dit alsnog op kan lopen tot 10 graden max zodra de nieuwe pasta zich goed gezet heeft. Al met al toch een aardige verbetering, zeker als men weet dat deze pas 3 maandjes oud is.
Ik denk dat de pasta het gevolg is van snel en goedkoop werken. Artic Silver dien je vrij secuur erop te doen en bij deze pasta smeren ze gewoon iets erop en drukken ze het aan. Dat gaat veel sneller aan de lopende band dan dat je alles een beetje netjes moet verdelen.

Ook de pasta op de overige onderdelen is heel flexibel te gebruiken en het zal denk ik net zo goed de warmte geleiden. Houd er rekening mee dat mensen dit aan de lopende band monteren en daarbij niet veel tijd mogen kwijt raken aan iets precies ergens op doen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 16:18:
Bedankt Lavalamp, maar heb de code van laptopnaarwens al gebruikt! Vandaag besteld, als ik het eerder had geweten zou ik die ook wel gewild hebben haha. Ik vraag me alleen wel af of de gpu van de M14x een beetje goed is. Verder is het wel jammer dat je geen witchblade erop kan spelen, of althans niet op een hoge FPS rate.
Voor 14" heb je de beste GPU die er is...
Draai hier prima veel games op high en ook aantal op ultra.
Mijn score in 3D advantage is P6341. Niet slecht maar normaal voor deze GPU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lavalamp schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:23:
[...]

Na een weekend lang kloten tweaken met de chronos de luxe ben ik tot de conclusie gekomen dat een op de Sandforce controller gebaseerde SSD geen optie is. Na veel BSOD's, firmware updates en freezes heb ik 'm uiteindelijk ingeruild voor een stabiele Crucial M4 128GB http://tweakers.net/price...m4-ct128m4ssd2-128gb.html .

Installatie ging vlot en overtref nu zonder problemen de fabrieksspecs van Crucial (read: 500-520 GB/s write: 206 - 208 GB/s).
Ik heb nog wel een tip: Als je een SSD met SATA 3 capaciteit koopt moet je de bios van je nieuwe M17x R3 downgraden van A09 naar A08 aangezien in de bios A09 de SATA3 capaciteit naar SATA2 gezet is waardoor je je snelheden niet haalt!! 8)7
( zie onder andere: http://forum.notebookrevi...e-m17x-r3-a09-bios-6.html
en werkt alleen in port 1 op 6GB/s en niet in port 0..
ik heb mijn M4 geloosd voor een samsung 830 omdat ik ook met de M4 random lockups had in port 1.
nu met samsung nergens last van.
ga wel dell aanspreken om hun zo genaamde sata 3 support, staat ook in de manual maar het is gewoon brak.
zegt al genoeg dat de in a09 alles terug zetten naar sata 2..
vind het misleiding omdat de laptop wel word verkocht dat het sata3 aan kan..
enige alien die het aan kan zonder issues is de M18x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazsie schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 19:05:
[...]

Dat is wel goed voor een mid-range GPU, maar ze komen ook met een nieuwe line up las ik ergens op tweeakters. Ik ben benieuwd hoelang de accuduur meegaat (natuurlijk op een m14x die bestaat uit een hardeschijf, niet een SSD :p). Kende ik maar iemand die weet hoe je een dvd-drive in de m14x kan vervangen met een SSD :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
Jazsie schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 19:05:
[...]

Dat is alleen niet wat hij vraagt.
Hij vraagt of de GPU überhaupt goed is die in de m14x zit.
En (zeker) voor een gamelaptop is de gt555 erg middelmatig, je kan misschien zelfs eerder een mainstream kaart noemen.
http://www.notebookcheck....orce-GT-555M.41933.0.html
Vergeleken met de gpu's in de m17x (en de uit de handel genomen m15x met een 460gtx) is hij gewoon traag te noemen.

Het ergste aan dat hele verhaal is dat je niet je GPU kan upgraden zoals bij de m15/17/18x omdat hij vast gesoldeerd zit aan het moederboard.
Dus als je nu voor de hoofdprijs een mainstream middenmoot gpu koopt die je later ook niet kan upgraden is dat wel erg zonde van het geld.

Dan kan je beter de gpu upgrades die in dit artikel staan afwachten of een m15x ergens op de kop tikken en er een 6970/90m in zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat weet ik zo net nog niet hoor. Het artikel spreekt van 1 of 2GB RAM. Dan krijg je een memory bus van 128-bit, en dat is trager dan wat er nu in zit.... Klikt onwaarschijnlijk, maar die bron heeft het altijd bij het juiste eind gehad. Een Iets hoger geclockte GT555m met 128-bit bus krijg je dan. Zie @ notebookcheck Een van de varianten met 128-memory bus krijgt de opvolger.

Het alternatief is een HD6770m. Maar dat acht ik ook niet enorm waarschijnlijk. Dat zou een herontwerp van het moederbord bedenken, waar ivy bridge en GT6xx 100% compatibel zijn met het huidige ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 22:03:
[...]

Dat is wel goed voor een mid-range GPU, maar ze komen ook met een nieuwe line up las ik ergens op tweeakters. Ik ben benieuwd hoelang de accuduur meegaat (natuurlijk op een m14x die bestaat uit een hardeschijf, niet een SSD :p). Kende ik maar iemand die weet hoe je een dvd-drive in de m14x kan vervangen met een SSD :P
Ik heb zelf al een keer de dvd drive uit de m14x vervangen voor een hdd caddy met hdd. Dit is echt niet moeilijk en er zijn genoeg guides te vinden op notebookreview.com. (zelfs 1 die ik geschreven heb ;) ) Anders mag je wel een keer langskomen dan doe ik het voor je als je dat aandurft :p

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
Relis schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 22:04:
[...]
Dat is alleen niet wat hij vraagt.
Hij vraagt of de GPU überhaupt goed is die in de m14x zit.
En (zeker) voor een gamelaptop is de gt555 erg middelmatig, je kan misschien zelfs eerder een mainstream kaart noemen.
http://www.notebookcheck....orce-GT-555M.41933.0.html
Vergeleken met de gpu's in de m17x (en de uit de handel genomen m15x met een 460gtx) is hij gewoon traag te noemen.

Het ergste aan dat hele verhaal is dat je niet je GPU kan upgraden zoals bij de m15/17/18x omdat hij vast gesoldeerd zit aan het moederboard.
Dus als je nu voor de hoofdprijs een mainstream middenmoot gpu koopt die je later ook niet kan upgraden is dat wel erg zonde van het geld.

Dan kan je beter de gpu upgrades die in dit artikel staan afwachten of een m15x ergens op de kop tikken en er een 6970/90m in zetten
Huh? Hij vraagt toch of de GPU in de m14x goed is?
Die is gewoon goed, beter is er niet voor een 14" notebook.
Dat er snellere GPU's zijn klopt ja. Alleen zijn die er niet voor in een 14" notebook.

Je kunt niet de m14x vergelijken met de met de m15/17/18x.
De m14x is kleiner en meer portable. Daar past gewoon geen high end GPU in. In de andere wel.
En anders zie ik graag een link naar een 14" notebook met een betere GPU oid...
Graag appels met appels verglijken en niet appels met peren ;)

Desalniettemin presteert de m14x zeer goed in zijn klasse 14" notebooks.
Begrijp best dat de m14x geen high end game notebook is alleen wordt hier gedaan als of je er niet mee kan gamen. Ik vind dat je er goed mee kan gamen, is goed mee te nemen en gaat ook lang mee op de accu.

Je moet een keuze maken tussen performance en formaat/gewicht, en de performance van de m14x is gewoon goed (in de klasse 14").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt, maar over het algemeen vind ik de prijs/performance/mobilitiet trade-off van de M14x matig in vergelijking met, say, de XPS 15 of pricewatch: HP Pavilion dv6-6b41ed. Als je niet expliciet op zoek bent naar iets met stijl ben je beter af met de dv6. En stijlvol is de M14x zeker wel.

De hebt gelijk, de M14x is 14", en de dv6 is 15.6". De laatste is echter een stuk lichter, wat imo een belangrijker criteria is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
Over de prijs ben ik het met je eens, het ging mij gewoon even om de GPU in de m14x wat hierboven wordt vermeld.

Die HP dv6 is trouwens met zijn gewicht van 2,91kg bijna net zo zwaar als mijn m14x (2.95kg volgens de weegschaal). Die 40 gram ga je denk ik niet echt merken bij zo een gewicht.

Vind zelf de m14x lood zwaar, ik ben dan ook de Transformer tablet + dock gewend :P. Een goede rugzak helpt overigens heel veel!

[ Voor 3% gewijzigd door Jazsie op 26-01-2012 12:15 . Reden: Foutje in berekening... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazsie schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 01:38:
Die HP dv6 is trouwens met zijn gewicht van 2,91kg (...)
offtopic:
Waar heb je dat gevonden? De specs van de fabrikant zijn niet bijster betrouwbaar, en een review ontbreekt vooralsnog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
In de pricewatch link dat je zelf gaf van de HP dv6...

Volgens productreview (van hier op tweakers) is hij 2.6kg... dat is dan 350 gram lichter dan de m14x.

Zie trouwens nu dat ik bij mijn vorige post een fout gemaakt hebt, dat moet 40 gram zijn en niet 400 :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pricewatch = spec van de fabrikant = onzin. daar heb je echt een review voor nodig. De user review had ik even gemist :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Zo, de M17x is besteld :). Ik heb meteen maar een Crucial M4 128GB en wat extra geheugen (8GB kingston hyperX 1600 pnp) erbij gekocht. Ben heel erg benieuwd naar het systeem. Het zou ergens op of voor 16 februari moeten arriveren (hopelijk wel iets eerder..), want ik moet het helaas tot die tijd doen op een laptop van een jaar of 10 oud.

Edit: de spec zijn btw:

Basis Alienware M17x - Stealth Black
Processor Intel Core i7 Processor 2670QM (2.20Ghz, 6MB, 4C)
Geheugen 4 GB (2 x 2 GB) 1.333 MHz DDR3 Dual Channel
Scherm 120Hz 17" Full-HD
Videokaart 2 GB NVIDIA GeForce GTX 580m
Harde schijf 750 GB SATA-harde schijf (7.200 rpm)
Microsoft-besturingssysteem Windows 7 Home Premium64 Bit - Nederlands
Optische apparaten 8x optisch dvd+/-rw-station (dvd/cd lezen en schrijven)
Draadloze netwerkvoorzieningen Killer Wireless-N 1103

Eigenlijk is dit de standaard configuratie via darkstone zijn sheet voor het 3d scherm met als enige aanpassing de GTX 580m. Ik twijfelde wel nog tussen de standaard configuratie met de HD 6990m en 1080p scherm en bovenstaande spec met 3D scherm. De prestaties tussen de 2 kaarten zijn nagenoeg hetzelfde. Maar ik heb toch een lichte voorkeur voor Nvidia, omdat er afgelopen jaar meer driver problemen in games waren met AMD kaarten. De prijs was op 10 euro na hetzelfde. Ik heb wel gelezen dat er throttling problemen zijn met de GTX580m, maar ook dat er een simpele oplossing voor is. Dus dat speelde nauwelijks mee in mijn overweging.

Edit 2: Helaas gaat het 3D scherm wel tenkoste van de accuduur. De igp wordt helemaal uitgeschakeld en hij draait dus volledig op de 580m. Dus geen optimus in combinatie met een 3D scherm. Dit scheelt ongeveer 1-2 uur op de accuduur met licht gebruik. Dus 2-3 uur ipv 3-5 uur. Maar goed, 99-100% van de tijd zit ik naast een stopcontact, dus dit is voor mij geen issue.

[ Voor 84% gewijzigd door voxxel op 26-01-2012 15:03 ]

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavalamp
voxxel schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 14:23:
Zo, de M17x is besteld :). Ik heb meteen maar een Crucial M4 128GB en wat extra geheugen (8GB kingston hyperX 1600 pnp) erbij gekocht. Ben heel erg benieuwd naar het systeem. Het zou ergens op of voor 16 februari moeten arriveren (hopelijk wel iets eerder..), want ik moet het helaas tot die tijd doen op een laptop van een jaar of 10 oud.

Edit: de spec zijn btw:

Basis Alienware M17x - Stealth Black
Processor Intel Core i7 Processor 2670QM (2.20Ghz, 6MB, 4C)
Geheugen 4 GB (2 x 2 GB) 1.333 MHz DDR3 Dual Channel
Scherm 120Hz 17" Full-HD
Videokaart 2 GB NVIDIA GeForce GTX 580m
Harde schijf 750 GB SATA-harde schijf (7.200 rpm)
Microsoft-besturingssysteem Windows 7 Home Premium64 Bit - Nederlands
Optische apparaten 8x optisch dvd+/-rw-station (dvd/cd lezen en schrijven)
Draadloze netwerkvoorzieningen Killer Wireless-N 1103

Eigenlijk is dit de standaard configuratie via darkstone zijn sheet voor het 3d scherm met als enige aanpassing de GTX 580m. Ik twijfelde wel nog tussen de standaard configuratie met de HD 6990m en 1080p scherm en bovenstaande spec met 3D scherm. De prestaties tussen de 2 kaarten zijn nagenoeg hetzelfde. Maar ik heb toch een lichte voorkeur voor Nvidia, omdat er afgelopen jaar meer driver problemen in games waren met AMD kaarten. De prijs was op 10 euro na hetzelfde. Ik heb wel gelezen dat er throttling problemen zijn met de GTX580m, maar ook dat er een simpele oplossing voor is. Dus dat speelde nauwelijks mee in mijn overweging.

Edit 2: Helaas gaat het 3D scherm wel tenkoste van de accuduur. De igp wordt helemaal uitgeschakeld en hij draait dus volledig op de 580m. Dus geen optimus in combinatie met een 3D scherm. Dit scheelt ongeveer 1-2 uur op de accuduur met licht gebruik. Dus 2-3 uur ipv 3-5 uur. Maar goed, 99-100% van de tijd zit ik naast een stopcontact, dus dit is voor mij geen issue.
Plus het geluid van de GTX580m fan! Dit is namelijk een van de redenen waarom ik bewust geen 3D scherm genomen heb en juist voor Optimus ga. De onboard intel IGP hoor je niet. Vergeet verder niet je bios te downgraden naar A08 om SATA3 te activeren. (je M17x wordt met A09 geleverd die alleen SATA2 ondersteund) Na de downgrade kan je M4 maximaal presteren.

Ga je trouwens het 1600MHz geheugen verwisselen met het standaard 1333MHZ geheugen of wil je het combineren? In het laatste geval gaat je geheugensnelheid van je snelle geheugen naar 1333MHz...op zich zonde, al zal je er in de praktijk weinig tot niets van merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
lavalamp schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 16:32:
[...]

Plus het geluid van de GTX580m fan! Dit is namelijk een van de redenen waarom ik bewust geen 3D scherm genomen heb en juist voor Optimus ga. De onboard intel IGP hoor je niet. Vergeet verder niet je bios te downgraden naar A08 om SATA3 te activeren. (je M17x wordt met A09 geleverd die alleen SATA2 ondersteund) Na de downgrade kan je M4 maximaal presteren.

Ga je trouwens het 1600MHz geheugen verwisselen met het standaard 1333MHZ geheugen of wil je het combineren? In het laatste geval gaat je geheugensnelheid van je snelle geheugen naar 1333MHz...op zich zonde, al zal je er in de praktijk weinig tot niets van merken.
In de praktijk hoor je de 580m nauwelijks als je niet aan het gamen bent (van horen zeggen/lezen ;) ). Maar hierover zal ik wel berichten als ik hem binnen heb. Als het echt heel erg is dan mag hij retour voor de hd6990.

En inderdaad voor SATA3 moet je naar A08 flashen, alhoewel ik zeker weet dat je hier in de praktijk weinig van zal merken. Ik weet daarom ook nog niet of ik dit ga doen. Ik heb voornamelijk voor de Crucial M4 gekozen vanwege de prijs vergeleken met de Intel 320 en ook omdat flashen naar een andere bios altijd nog kan.

Het geheugen ga ik uiteraard verwisselen en niet er bij plaatsen. Sowieso, om in de geheugenslots 3 en 4 te komen moet het halve apparaat uit elkaar en daar heb ik weinig zin in.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voxxel schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:23:
[...]

Ik heb zelf al een keer de dvd drive uit de m14x vervangen voor een hdd caddy met hdd. Dit is echt niet moeilijk en er zijn genoeg guides te vinden op notebookreview.com. (zelfs 1 die ik geschreven heb ;) ) Anders mag je wel een keer langskomen dan doe ik het voor je als je dat aandurft :p
Haha nou ik heb mijn bestelling inmiddels geannuleerd! Ik ga wachten op de revision 2 van de M14x, vooral door de ''opmerkelijke'' reacties gaande over de m14x :P Ik vind het overigens raar dat de m15x wel een gpu upgrade kan hebben, maar de m14x niet. Als ik de R2 versie heb, dan kom ik wel ff langs! :D Bedankt voor de aanbod btw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivanvh
  • Laatst online: 02-02 10:20
voxxel schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 14:23:
Dacht dat de 2670qm tot 1333 ondersteunde.

Ik heb er 4 bankjes van dell zelf in zitten. Geheugen plaatsen onder het keyboard is vrij makkelijk te doen hoor.
2 + 5 + 2 schroefjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Voxxel: vanwaar die overstap van de alienware m14x naar de m17x? nieuwsgierig geworden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAO
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-08 23:08

DAO

lavalamp schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:01:
[...]

ik heb nog twee 10% code's voor je (waarvan eentje het wellicht niet meer doet) . Gebruiken voor 31-1-2012. Laat maar weten of je ze wil hebben.
als je er nog 1 hebt voor mij, zou top zijn...na jarenlang browsen nu toch aanleiding om maar eens een account aan te maken.

Aangezien ik je geen DM kan sturen doe ik het even op deze manier....

Mocht er iemand anders zijn die er een heeft houd ik mij uiteraard van harte aanbevolen....zou toch wel erg graag een M17 aanschaffen maar zonder 10% korting zijn ze op t moment te weinig "bang for your buck" imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 18:09:
[...]

Haha nou ik heb mijn bestelling inmiddels geannuleerd! Ik ga wachten op de revision 2 van de M14x, vooral door de ''opmerkelijke'' reacties gaande over de m14x :P Ik vind het overigens raar dat de m15x wel een gpu upgrade kan hebben, maar de m14x niet. Als ik de R2 versie heb, dan kom ik wel ff langs! :D Bedankt voor de aanbod btw!
Apart dat je de bestelling hebt geannuleerd vanwege wat opmerkingen hier van mensen die het apparaat zelf nooit gezien hebben ;) Ik vond de m14x zelf een top apparaat! Maar goed jouw geld en jouw keuze. Ik denk dat je op de R2 nog een paar maanden kan wachten en de geruchten die ik heb gelezen duiden er op dat de gpu niet veel beter zal worden. Daarbij kan je wel blijven wachten, er komt altijd wel weer iets beters in computer land.

De reden dat je de gpu niet kan vervangen is omdat het een 'ingebakken' chip is op het moederbord. Zelfs als het kan, is het vervangen van een laptop gpu niet zo simpel als het lijkt. Ten eerste zijn ze verschrikkelijk duur. De 580m kost bijvoorbeeld rond de 900 euro als je die zelf wil kopen. Ten 2e zijn laptops gebouwd om de warmte van een bepaalde gpu af te voeren. Een andere gpu kan zomaar teveel hitte genereren voor het systeem.

Maar goed, ik ben altijd wel bereid je te helpen om iets in te bouwen mocht je hulp nodig hebben :).
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 21:09:
@Voxxel: vanwaar die overstap van de alienware m14x naar de m17x? nieuwsgierig geworden :D
Heel simpel, ik had eerst een laptop nodig omdat ik vaak op pad was. De m14x was voor mij de juiste balans tussen portablity en power. Nu ben ik vrijwel altijd thuis en zoek ik een desktop of een desktop vervanger. De reden dat ik voor een laptop gekozen heb ipv een desktop, is omdat ik het fijn vind om mijn computer overal in huis te kunnen gebruiken. De m17x voldoet wat dat betreft aan al mijn eisen. Krachtig genoeg om alles op te kunnen, maar ook te verplaatsen als ik dat wil. Wat mij betreft gaat er niks boven op de bank zitten met je benen omhoog achter de computer!

(Misschien ben ik na 2 alienware laptops ook wel een beetje een fanboy geworden, maar ik vind het echt mooie apparaten 8) )
Ivanvh schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 20:10:
[...]

Dacht dat de 2670qm tot 1333 ondersteunde.

Ik heb er 4 bankjes van dell zelf in zitten. Geheugen plaatsen onder het keyboard is vrij makkelijk te doen hoor.
2 + 5 + 2 schroefjes
Ik heb van voldoende mensen gelezen dat ze met de 2670qm 1600mhz geheugen gewoon op 1600mhz draaien. In youtube filmpjes is duidelijk te zien dat het een hoop gedoe is om het geheugen onder het toetsenbord te bereiken en daar heb ik geen zin in :) Daarbij is 8GB voor mij meer dan genoeg, en dat kan het makkelijkst gewoon vervangen worden in slot 1 en 2.

[ Voor 5% gewijzigd door voxxel op 27-01-2012 00:09 ]

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voxxel schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 23:36:
[...]

Apart dat je de bestelling hebt geannuleerd vanwege wat opmerkingen hier van mensen die het apparaat zelf nooit gezien hebben ;) Ik vond de m14x zelf een top apparaat! Maar goed jouw geld en jouw keus. Ik denk dat je op de R2 nog een paar maanden kan wachten en de geruchten die ik heb gelezen duiden er op dat de gpu niet veel beter zal worden. Daarbij kan je wel blijven wachten, er komt altijd wel weer iets beters in computer land.
Ik heb hem wel gezien :P Iemand op school heeft hem. Zeker de mooiste notebook die ik ooit heb gezien, maar dat vind ik ongeveer 0 prioriteit hebben.. Als er nu een 1080p scherm in zat zou ik niet zeuren hoor, dan zou ik het die €140 die je meer betaalt tov de dv6 zeker waard vinden. Buiten het BTW weekend natuurlijk.
Ik heb van voldoende mensen gelezen dat ze met de 2670qm 1600mhz geheugen gewoon op 1600mhz draaien. In youtube filmpjes is duidelijk te zien dat het een hoop gedoe is om het geheugen onder het toetsenbord te bereiken en daar heb ik geen zin in :) Daarbij is 8GB voor mij meer dan genoeg, en dat kan het makkelijkst gewoon vervangen worden in slot 1 en 2.
En wat voor performancewinst verwacht je daarmee te halen? Als het 0.5% is is het veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 23:40:
[...]
Ik heb hem wel gezien :P Iemand op school heeft hem. Zeker de mooiste notebook die ik ooit heb gezien, maar dat vind ik ongeveer 0 prioriteit hebben.. Als er nu een 1080p scherm in zat zou ik niet zeuren hoor, dan zou ik het die €140 die je meer betaalt tov de dv6 zeker waard vinden. Buiten het BTW weekend natuurlijk.

[...]

En wat voor performancewinst verwacht je daarmee te halen? Als het 0.5% is is het veel.
Ik vind het uiterlijk wel heel belangrijk, bouwkwaliteit zelfs nog belangrijker. En daar wil ik dan ook wel wat extra voor betalen, maar ik snap heel goed als anderen dat onzin vinden.

Ik verwacht inderdaad geen performance winst met het 1600mhz geheugen tov 1333mhz, maar ik wilde wel meer dan 4gb en zelf kopen is een stuk goedkoper dan via Dell. Daarbij is 1333mhz geheugen bijna net zo duur als 1600mhz, hard to resist! :p

Edit: had het voor de grap nog even opgezocht. 8GB geheugen kost 140 euro extra als upgrade vanaf 4GB 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door voxxel op 27-01-2012 00:14 ]

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
voxxel schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 23:36:
[...]

Apart dat je de bestelling hebt geannuleerd vanwege wat opmerkingen hier van mensen die het apparaat zelf nooit gezien hebben ;) Ik vond de m14x zelf een top apparaat! Maar goed jouw geld en jouw keuze. Ik denk dat je op de R2 nog een paar maanden kan wachten en de geruchten die ik heb gelezen duiden er op dat de gpu niet veel beter zal worden. Daarbij kan je wel blijven wachten, er komt altijd wel weer iets beters in computer land.

De reden dat je de gpu niet kan vervangen is omdat het een 'ingebakken' chip is op het moederbord. Zelfs als het kan, is het vervangen van een laptop gpu niet zo simpel als het lijkt. Ten eerste zijn ze verschrikkelijk duur. De 580m kost bijvoorbeeld rond de 900 euro als je die zelf wil kopen. Ten 2e zijn laptops gebouwd om de warmte van een bepaalde gpu af te voeren. Een andere gpu kan zomaar teveel hitte genereren voor het systeem.
Ik zie niet in waarom je de laptop irl moet zien om uitspraken te maken die betrekking op specs/performance.
Als je een gamelaptop koopt voor de hoofdprijs dan wil je toch dat hij goed games kan draaien op hoge instellingen? (En een beetje future proof is)
Dat vind ik op zich een best goed argument :P

Op het gebied van hitte zal je geen problemen hebben, alienware laptops staan er om bekend dat ze ontzettend goede thermodynamica hebben.
Prijs, tsja das op zich waar maar de gtx 580 is dan wel een erg extreem voorbeeld, je zou er bijv ook gewoon een 6990/70m in kunnen zetten voor 400 euro.
Dat is alsnog vrij hoog, maar een nieuwe laptop is duurder :P

De m14x is ook niet per se slecht, het is alleen dat het een tradeoff maakt die te veel inlevert aan de ene kant en niet genoeg op brengt aan de andere.
Sowieso is de niche van gamers die ultramobiel willen zijn en overal/altijd willen kunnen gamen niet al te groot.
En voor die mensen zou ik zelfs dan eerder de m11x aanraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Misschien een stomme vraag, maar ik ga de Alienware M17x ook bestellen, met 3d scherm en 580m.

Ik kan alleen nergens vinden wat ik me bij dat 3D scherm moet voorstellen. Heeft iemand een linkje naar een review waar het 3d scherm wordt behandeld? Zodat ik kan zien of het met een bril is, en zoja welke (rood/groen, zo'n actieve bril, of iets anders)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een actieve bril, zoals met alle 120hz schermen. Er bestaan volgens mij geen fatsoelijke reviews van dat scherm (lees: anandtech).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Relis schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 01:32:
[...]

Ik zie niet in waarom je de laptop irl moet zien om uitspraken te maken die betrekking op specs/performance.
Als je een gamelaptop koopt voor de hoofdprijs dan wil je toch dat hij goed games kan draaien op hoge instellingen? (En een beetje future proof is)
Dat vind ik op zich een best goed argument :P

Op het gebied van hitte zal je geen problemen hebben, alienware laptops staan er om bekend dat ze ontzettend goede thermodynamica hebben.
Prijs, tsja das op zich waar maar de gtx 580 is dan wel een erg extreem voorbeeld, je zou er bijv ook gewoon een 6990/70m in kunnen zetten voor 400 euro.
Dat is alsnog vrij hoog, maar een nieuwe laptop is duurder :P

De m14x is ook niet per se slecht, het is alleen dat het een tradeoff maakt die te veel inlevert aan de ene kant en niet genoeg op brengt aan de andere.
Sowieso is de niche van gamers die ultramobiel willen zijn en overal/altijd willen kunnen gamen niet al te groot.
En voor die mensen zou ik zelfs dan eerder de m11x aanraden
Als dat de reden is, vind ik het ook wel een begrijpelijke keuze. Lord Guan Yu vertelt alleen niet heel duidelijk waarom hij zijn order heeft geannuleerd. De GT555m is inderdaad een midrange kaart, desalnietemin kon ik er elk spel op high of hoger mee spelen.

Je verhaal over warmte klopt alleen niet helemaal. Volgens mij hebben genoeg alienware laptops warmte problemen gehad. De m14x is dan ook geen uitzondering. Google maar eens op m14x heat issues. De GT555m is op dit moment echt de max van wat er hittetechnisch in zou kunnen. Het is niet zo zeer dat de gpu te heet word, maar de cpu en gpu delen de heatsink. Ik heb zelf al gemerkt dat met het overklokken van de gpu, de cpu ook meteen warmer wordt.
RedHat schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 08:11:
Misschien een stomme vraag, maar ik ga de Alienware M17x ook bestellen, met 3d scherm en 580m.

Ik kan alleen nergens vinden wat ik me bij dat 3D scherm moet voorstellen. Heeft iemand een linkje naar een review waar het 3d scherm wordt behandeld? Zodat ik kan zien of het met een bril is, en zoja welke (rood/groen, zo'n actieve bril, of iets anders)?
Zoals Darkstone al zei is het inderdaad een actieve bril. Ik ben zelf ook heel benieuwd naar het 3D scherm :) Als de m17x binnen is dan laat ik het weten! Volgens mij ondersteunt Batman: Arkham City dit erg goed, daar zal ik het dan ook mee testen. De rest van de specs zijn geloof ik verder hetzelfde als de 60hz optie.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavalamp
voxxel schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 17:29:
[...]

In de praktijk hoor je de 580m nauwelijks als je niet aan het gamen bent (van horen zeggen/lezen ;) ). Maar hierover zal ik wel berichten als ik hem binnen heb. Als het echt heel erg is dan mag hij retour voor de hd6990.

En inderdaad voor SATA3 moet je naar A08 flashen, alhoewel ik zeker weet dat je hier in de praktijk weinig van zal merken. Ik weet daarom ook nog niet of ik dit ga doen. Ik heb voornamelijk voor de Crucial M4 gekozen vanwege de prijs vergeleken met de Intel 320 en ook omdat flashen naar een andere bios altijd nog kan.

Het geheugen ga ik uiteraard verwisselen en niet er bij plaatsen. Sowieso, om in de geheugenslots 3 en 4 te komen moet het halve apparaat uit elkaar en daar heb ik weinig zin in.
Een stille GTX580? Ok, tijdens een fijn potje Skyrimmen of BF3 op ultra-settings stookt de kaart lekker op en moet de fan flink aan de bak. Misschien dat het op idle meevalt. Ik hoop het voor je! ;)

En als je de 520MB/sec read wil halen van je M4 moet je wel terugflashen naar A08 (zo gepiept). Zonder SATA3 zit je rond de 200-250MB/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavalamp
DAO schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 22:44:
[...]

als je er nog 1 hebt voor mij, zou top zijn...na jarenlang browsen nu toch aanleiding om maar eens een account aan te maken.

Aangezien ik je geen DM kan sturen doe ik het even op deze manier....

Mocht er iemand anders zijn die er een heeft houd ik mij uiteraard van harte aanbevolen....zou toch wel erg graag een M17 aanschaffen maar zonder 10% korting zijn ze op t moment te weinig "bang for your buck" imho.
DAO, bij deze twee codes. Succes!
B00L?10XZXJLWT
9PL$TWD0861JLJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
lavalamp schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 11:19:
[...]

Een stille GTX580? Ok, tijdens een fijn potje Skyrimmen of BF3 op ultra-settings stookt de kaart lekker op en moet de fan flink aan de bak. Misschien dat het op idle meevalt. Ik hoop het voor je! ;)

En als je de 520MB/sec read wil halen van je M4 moet je wel terugflashen naar A08 (zo gepiept). Zonder SATA3 zit je rond de 200-250MB/sec.
Op idle schijnt de kaart of de fans best stil te zijn. Maar goed dat zien we wel :) van de bios is trouwens nu al 3x gezegd, mezelf incluis ;)

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voxxel schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 11:38:
[...]

Op idle schijnt de kaart of de fans best stil te zijn. Maar goed dat zien we wel :) van de bios is trouwens nu al 3x gezegd, mezelf incluis ;)
Ik kan bevestigen dat de M17x met 580m en 3D echt stil is in 2D.
Af en toe spinnen de fans op maar dat is echt heel minimaal, ik was er verbaasd over.
De meeste tijd draaien er gewoon geen fans en is hij dus met SSD's helemaal stil.
Idle temps zullen iets hoger liggen als bij meer actief gekoelde laptops maar dat hoort er dan bij.

580m in full load is echt aanwezig maar dat is met iedere High-end laptop VGA.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2012 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Nog allemaal bedankt voor de reacties.

Het is uiteindelijk de M17x geworden (Dúh) met 3D scherm, 4GB geheugen (Kan ik altijd nog uitbreiden naar 8 ), 500GB Hybride schijf, 580M, voor de rest niets boeiends.

Leveringsdatum 22-februari-2012 :o Dat is wel verrekte lang. :)

Ook maar meteen een G500 Gaming muis erbij gedaan en de Fatal1ty gaming headset. Alleen daar ging de 10% jammergenoeg niet vanaf.

[ Voor 19% gewijzigd door RedHat op 28-01-2012 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
RedHat schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 10:23:
Nog allemaal bedankt voor de reacties.

Het is uiteindelijk de M17x geworden (Dúh) met 3D scherm, 4GB geheugen (Kan ik altijd nog uitbreiden naar 8 ), 500GB Hybride schijf, 580M, voor de rest niets boeiends.

Leveringsdatum 22-februari-2012 :o Dat is wel verrekte lang. :)

Ook maar meteen een G500 Gaming muis erbij gedaan en de Fatal1ty gaming headset. Alleen daar ging de 10% jammergenoeg niet vanaf.
Ik gok dat je hem binnen 2 weken hebt, volgens mij is die levertijd de maximale levertijd. Deze wordt vaak korter namelijk tenzij 1 product ineens niet op voorraad is en moeilijk te leveren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Zijn er hier eigenlijk mensen met een m17x met een gtx 580m? Ik ben wel benieuwd hoe jullie ervaringen zijn met de throttling problemen waar ik over heb gelezen.

Wat ik las is dat er 2 beveiligingen ingebouwd zijn. 1 op +-67 graden, die kan je omzeilen. En 1 op +-77 graden, hier kan je niet omheen.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
Een gpu die op 67 graden throttled heb ik nog nooit van gehoord.. lijkt me eerlijk gezegd ook wel apart aangezien de meeste (laptop) gpu's zelfs als ze goed gekoeld zijn toch wel tussen 65-70 graden schommelen op high load.

Ik denk dat dat unintentional is en waarschijnlijk gefixed is een latere BIOS (Pure speculatie hoor)

Edit:
http://forum.notebookrevi...without-120hz-screen.html

Had je die link al gelezen?

[ Voor 20% gewijzigd door Relis op 28-01-2012 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Relis schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 22:26:
Een gpu die op 67 graden throttled heb ik nog nooit van gehoord.. lijkt me eerlijk gezegd ook wel apart aangezien de meeste (laptop) gpu's zelfs als ze goed gekoeld zijn toch wel tussen 65-70 graden schommelen op high load.

Ik denk dat dat unintentional is en waarschijnlijk gefixed is een latere BIOS (Pure speculatie hoor)

Edit:
http://forum.notebookrevi...without-120hz-screen.html

Had je die link al gelezen?
Uiteraard, dit is echter een link naar de 'oude' fix. Dit is de nieuwe fix: http://forum.notebookrevi...d-modify-system-bios.html

En om even in te gaan op de rest van je reactie. Nee dit is niet gefixt in een latere bios. Aan speculatie hebben we ook weinig ;) Het hele forum waar je heen linkt staat vol topics hier over. Daarom ben ik dus benieuwd naar ervaringen van mensen met een m17x en de 580m. Want niet iedereen heeft er evenveel last van schijnbaar en het zijn altijd de mensen met negatieve ervaringen die van zich laten horen op fora.

Edit: Ik had de throttling temperaturen nog even opgezocht. De 1e is echt rond de 67 graden maar niet iedereen heeft hier last van en hier is iets aan te doen (maar er is geen oplossing vanuit Dell), de 2e is 77 graden en hier kan je niks aandoen behalve je laptop koel houden.

[ Voor 18% gewijzigd door voxxel op 29-01-2012 09:44 ]

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het feit dat er negatieve ervaringen zijn zegt al genoeg. Je moest eens weten hoe groot het verschil tussen bijvoorbeeld de XPS 15 en de rest in die klasse is qua hoeveelheid klachten.

Bij een goed product zijn er geen klachten, iig niet van het niveau dat er tig topics zijn op notebookreview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Daar heb je gelijk in, maar in dit geval is er een simpele oplossing voor het enige echte probleem dat ik ken met de m17x. Ik ken geen systeem binnen deze klasse (high end gaming laptops) waar geen issues mee zijn. De xps15 is een fantastisch product maar niet te vergelijken met een 'echte' gaming laptop. (had je post verkeerd gelezen) Ik heb het over een relatief klein probeem dat ik nu even (over)belicht omdat ik er hier nog niemand over heb gehoord. En ik ben er gewoon erg benieuwd naar.

[ Voor 3% gewijzigd door voxxel op 29-01-2012 00:43 ]

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk zijn er nog geen klachten hier omdat vrijwel iedereen de HD6990m neemt, of nam. Pas sinds de recente prijsstijgingen prijsdaling is de GTX580m interessanter.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2012 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Naja goed, ik wacht de reacties wel even af en anders ga ik het zelf beleven :)

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
Je moet je wel realiseren hoe het vaak zit met klachten over een product op een forum: mensen zullen eerder een negatief verhaal posten dan een positief verhaal.
Ik denk dat voor elke m17x met throttle problemen er weet ik het hoeveel zijn zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voxxel schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:06:
[...]

Als dat de reden is, vind ik het ook wel een begrijpelijke keuze. Lord Guan Yu vertelt alleen niet heel duidelijk waarom hij zijn order heeft geannuleerd. De GT555m is inderdaad een midrange kaart, desalnietemin kon ik er elk spel op high of hoger mee spelen.

Je verhaal over warmte klopt alleen niet helemaal. Volgens mij hebben genoeg alienware laptops warmte problemen gehad. De m14x is dan ook geen uitzondering. Google maar eens op m14x heat issues. De GT555m is op dit moment echt de max van wat er hittetechnisch in zou kunnen. Het is niet zo zeer dat de gpu te heet word, maar de cpu en gpu delen de heatsink. Ik heb zelf al gemerkt dat met het overklokken van de gpu, de cpu ook meteen warmer wordt.

[...]

Zoals Darkstone al zei is het inderdaad een actieve bril. Ik ben zelf ook heel benieuwd naar het 3D scherm :) Als de m17x binnen is dan laat ik het weten! Volgens mij ondersteunt Batman: Arkham City dit erg goed, daar zal ik het dan ook mee testen. De rest van de specs zijn geloof ik verder hetzelfde als de 60hz optie.
De reden van mijn annulering was omdat ik ga wachten op de R2 versie van de m14x, plus je geeft aan dat je elk spel op high of hoger kon spelen maar leg mij dan eens uit waarom witchblade 2 amper speelbaar is met alles op medium of nog erger: Low? Inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2012 @ 10:57:
[...]

De reden van mijn annulering was omdat ik ga wachten op de R2 versie van de m14x, plus je geeft aan dat je elk spel op high of hoger kon spelen maar leg mij dan eens uit waarom witchblade 2 amper speelbaar is met alles op medium of nog erger: Low? Inderdaad.
Bedoel je The Witcher 2 of witchblade 2? Ik heb nog nooit gehoord van witchblade namelijk :P Maar goed, ik neem aan dat je de witcher 2 bedoeld, aangezien dat tot bf3 een van de zwaarste pc spellen van dat moment was.

Persoonlijk heb ik the witcher 2 nooit gespeeld. Niet mijn type spel. Maar ik weet er wel het een en ander van af. Toen the witcher 2 uit kwam waren er inderdaad performance problemen mee. Deze zijn met een aantal patches vrijwel allemaal verholpen. Als het goed is (http://forum.notebookrevi...-witcher-2-work-m14x.html zie post van bigtonyman, een van de meer betrouwbare gebruikers op dit forum) is het spel nu gewoon met hoge settings vloeiend te spelen.

De spellen die ik wel heb gespeeld (bijv, BF3, Skyrim, Portal 2, Batman AC, LA Noir, Deus Ex) waren allemaal op minstens high met 900p met 30+ fps speelbaar. Alleen AA zette ik meestal uit of op x2, maar vooral ook omdat ik het verschil vaak niet of nauwelijks zag met 900p op een 14" scherm.

Ik zou trouwens niet wachten op de R2. De geruchten duiden er op dat dit A: nog minstens 4 maanden, waarschijnlijk langer gaat duren. En B: er slechts een kleine prestatie winst zal zijn met ivy bridge en een gpu die grotendeels hetzelfde is als de huidige gpu maar dan kleiner en zuiniger. Tenzij je daar op wil wachten, zou ik op zoek gaan naar een alternatief :)

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voxxel schreef op zondag 29 januari 2012 @ 15:47:
[...]

Bedoel je The Witcher 2 of witchblade 2? Ik heb nog nooit gehoord van witchblade namelijk :P Maar goed, ik neem aan dat je de witcher 2 bedoeld, aangezien dat tot bf3 een van de zwaarste pc spellen van dat moment was.

Persoonlijk heb ik the witcher 2 nooit gespeeld. Niet mijn type spel. Maar ik weet er wel het een en ander van af. Toen the witcher 2 uit kwam waren er inderdaad performance problemen mee. Deze zijn met een aantal patches vrijwel allemaal verholpen. Als het goed is (http://forum.notebookrevi...-witcher-2-work-m14x.html zie post van bigtonyman, een van de meer betrouwbare gebruikers op dit forum) is het spel nu gewoon met hoge settings vloeiend te spelen.

De spellen die ik wel heb gespeeld (bijv, BF3, Skyrim, Portal 2, Batman AC, LA Noir, Deus Ex) waren allemaal op minstens high met 900p met 30+ fps speelbaar. Alleen AA zette ik meestal uit of op x2, maar vooral ook omdat ik het verschil vaak niet of nauwelijks zag met 900p op een 14" scherm.

Ik zou trouwens niet wachten op de R2. De geruchten duiden er op dat dit A: nog minstens 4 maanden, waarschijnlijk langer gaat duren. En B: er slechts een kleine prestatie winst zal zijn met ivy bridge en een gpu die grotendeels hetzelfde is als de huidige gpu maar dan kleiner en zuiniger. Tenzij je daar op wil wachten, zou ik op zoek gaan naar een alternatief :)
Haha ja sorry mijn fout!:p ik wist niet dat er patches ervoor waren maar dat maakt natuurlijk veel goed!
À: je weet dat wanneer tijd vordert er betere CPU als gpu komen. B: valt mee gezien Alienware iedere keer zijn gpu's op een goede manier een upgrade geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet nietof je het door hebt, maar er zit nul prestatiewinst tussen GT5xxm en GTX6xxm. Je enige hoop is dat er een AMD GPU in komt. Wat dan maximaal iets gaat worden met een 128-bit bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavalamp
voxxel schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 19:53:
Zijn er hier eigenlijk mensen met een m17x met een gtx 580m? Ik ben wel benieuwd hoe jullie ervaringen zijn met de throttling problemen waar ik over heb gelezen.

Wat ik las is dat er 2 beveiligingen ingebouwd zijn. 1 op +-67 graden, die kan je omzeilen. En 1 op +-77 graden, hier kan je niet omheen.
Heb de M17xR3 met GTX580m sinds 12 januari 2012 en heb ondertussen BF3 en Skyrim uitgespeeld op hoge settings en heb geen enkele keer een throttling meegemaakt. Ik was er wel huiverig voor maar gelukkig dus niet tegengekomen. Wel zag ik dat de heatsink van de GPU is aangepast ten opzichte van eerdere modellen. Bios was A09, maar is teruggezet op A08.
Ik wil wel een Furmark voor je draaien om te kijken wat er gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn dit trouwens goede specs voor een alienware m17x R2?

Processor: Intel® Core™ i7 620M 2.66 GHz (3.33GHz Turbo Mode, 4MB Cache)
Memory: 4GB Dual Channel DDR3 1333MHz
Graphics: Dual 1GB ATI Mobility Radeon HD 4870 in CrossfireX (2GB totaal)
Display: 17-inch WideUXGA 1920 x 1200
Sound: ATI High Definition Audio
Storage: 320 Gb 7200 RPM
Optical Drive: Slot-Load Dual Layer DVD Burner (DVD+-RW, CD-RW)
Wireless: Intel Ultimate N WiFi Link 6300 a/g/n
Bluetooth

4 Hi-speed USB 2.0 ports
1 eSATA/USB 2.0 Combo (2-in-1 port) with PowerShare
8-in-1 Media Card Reader
IEEE 1394a (4-pin) port
ExpressCard Slot
DisplayPort, HDMI TM , VGA - Video Output
Front Speakers Audio Out Connector / Headphone Jack
Center Speaker and Subwoofer Audio Out Connector / Headphone Jack
Rear Surround Audio Out Connector
Audio In / Microphone Jack
Two Built-In Front Speakers
Center Speaker and Subwoofer Audio Out Connector / Headphone Jack
Rear Surround Audio Out Connector
Audio In / Microphone Jack
Two Built-In Front Speakers

Verder vroeg ik me af ook af of je een alienware m17x R2 kunt upgraden en om welke upgrades het kan gaan gebasseerd op deze specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
Je kan een m17x r2 op zon beetje elk punt upgraden: CPU, GPU, RAM, en hdd's.
Als je de cpu wilt upgraden moet je wel opletten dat je er geen sandy bridge cpu in kan zetten.
(Dus je kan eigenlijk alleen upgraden naar i7-720/820/990)

GPU kan je upgraden naar een 6970 in crossfire: http://forum.notebookrevi...ingle-gpu-crossfirex.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
lavalamp schreef op maandag 30 januari 2012 @ 14:18:
[...]

Heb de M17xR3 met GTX580m sinds 12 januari 2012 en heb ondertussen BF3 en Skyrim uitgespeeld op hoge settings en heb geen enkele keer een throttling meegemaakt. Ik was er wel huiverig voor maar gelukkig dus niet tegengekomen. Wel zag ik dat de heatsink van de GPU is aangepast ten opzichte van eerdere modellen. Bios was A09, maar is teruggezet op A08.
Ik wil wel een Furmark voor je draaien om te kijken wat er gebeurd?
Dank je voor je reactie :) En ja graag, ik ben wel benieuwd naar de resultaten. Maar het stelt me wel al enigzins gerust dat je er niks van heb gemerkt!

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Relis schreef op maandag 30 januari 2012 @ 19:09:
Als je de cpu wilt upgraden moet je wel opletten dat je er geen sandy bridge cpu in kan zetten.

GPU kan je upgraden naar een 6970 in crossfire: http://forum.notebookrevi...ingle-gpu-crossfirex.html
Dank je wel! Ben heel slecht in dit dus ik hoop dat misschien voxxel me hierbij zou willen helpen haha, natuurlijk met een vergoeding van mijn kant maar dat spreekt voor zich!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan imho beter een nieuwe kopen dan een oude uitbreiden imho, tenzij je echt waarde hecht aan die 1200 pixels of crossfire. Clarksdale vs sandy bridge scheelt een factor 1.8, minimaal, in fatsoenlijk threadende programma's (waar je over een jaar of 3 zeker mee te maken gaan krijgen).

Enkel op de korte termijn is een R2 beter vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:36:
Je kan imho beter een nieuwe kopen dan een oude uitbreiden imho, tenzij je echt waarde hecht aan die 1200 pixels of crossfire. Clarksdale vs sandy bridge scheelt een factor 1.8, minimaal, in fatsoenlijk threadende programma's (waar je over een jaar of 3 zeker mee te maken gaan krijgen).

Enkel op de korte termijn is een R2 beter vind ik.
Als ik via jouw route ga dan ben ik dubbel het bedrag kwijt dan ik nu zou betalen: ik denk dat ik wel goed zit met een 1080p scherm en een snelle 3.33 GHz processor en een gpu in crossfire mode. Iets wat ik niet snap is dat je zegt 1200 pixels: de scherm is toch wel goed, of niet dan?:p En is het trouwens mogelijk om de ram up te graden naar 8 gb 1600 MHz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:51:
[...]

Als ik via jouw route ga dan ben ik dubbel het bedrag kwijt dan ik nu zou betalen: ik denk dat ik wel goed zit met een 1080p scherm en een snelle 3.33 GHz processor en een gpu in crossfire mode. Iets wat ik niet snap is dat je zegt 1200 pixels: de scherm is toch wel goed, of niet dan?:p En is het trouwens mogelijk om de ram up te graden naar 8 gb 1600 MHz?
Een 3.3Ghz dualcore. Dat maakt op dit moment weinig uit, als je van plan bent er nog 4 jaar games mee te draaien met halverwege een verwisseling van grafische kaart pakt dat toch anders uit. Maar waarschijnlijk zeg ik over de volgende generatie precies hetzelfde over een jaartje... Dus luister niet te veel naar mij... Vergeet ook iet dat het upgraden van de grafische kaart ontiegelijk duur is. En jij hebt er dus 2 nodig.

De enige laptop die nog met een 1200p scherm te krijgen is is de MBP 17". Dat zie ik als een groot voordeel imho. Nog meer als het een 15.4" was.. maar dat is een heel andere discussie.

En verder, voor hoeveel wil je dat ding kopen? Een nieuwe met i7-2760QM en GTX580m/HD6990m heb je voor €1600. Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand zijn M17x R2 verkoopt voor de helft daarvan, gezien de troep die voor die prijs wordt verkocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 23:07:
[...]

Een 3.3Ghz dualcore. Dat maakt op dit moment weinig uit, als je van plan bent er nog 4 jaar games mee te draaien met halverwege een verwisseling van grafische kaart pakt dat toch anders uit. Maar waarschijnlijk zeg ik over de volgende generatie precies hetzelfde over een jaartje... Dus luister niet te veel naar mij... Vergeet ook iet dat het upgraden van de grafische kaart ontiegelijk duur is. En jij hebt er dus 2 nodig.

De enige laptop die nog met een 1200p scherm te krijgen is is de MBP 17". Dat zie ik als een groot voordeel imho. Nog meer als het een 15.4" was.. maar dat is een heel andere discussie.
:o
En verder, voor hoeveel wil je dat ding kopen? Een nieuwe met i7-2760QM en GTX580m/HD6990m heb je voor €1600. Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand zijn M17x R2 verkoopt voor de helft daarvan, gezien de troep die voor die prijs wordt verkocht..
haha! Kom op zeg, vergeet niet dat het een i7 is met een best wel nette benchmark prestatie. Verder is het misschien een rare vraag maar tegenwoordig heeft elke laptop scherm een 1080p resolutie toch? En ik ken je fanatisme betreft de Dell xps laptops (ja ik lees je Posts:p). Nou ik zal je zeggen dat ik deze koop voor 900 euries;) niet een slechte deal toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is geen slechte deal, maar je kan nog wel flink wat afdingen denk ik :)

Voor die prijs koop je echter niets 1-e hands wat beter is. Bij pricewatch: MSI GT683DX-470NL kom je dan uit meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Relis schreef op maandag 30 januari 2012 @ 19:09:

Het upgraden van GPU's is in theorie prima mogelijk met de MXM sloten maar gebeurt zeer zelden.
Hou daarbij wel de MXM varianten in de gaten, niet iedere kaart zal gaan werken.
Daarbij moet je zorgen dat je koelblokken hebt die passen op zowel kaart als in laptop.

De HD6970m kaarten heb ik nog nooit langs zien komen hier en zullen ook bijzonder prijzig zijn.
De Gamebooks waarin ik deze kaarten heb zien zitten zijn daarnaast ook nog eens non-board varianten.
Daarmee bedoel ik dat er geen gebruik gemaakt wordt van switchable onboard intel VGA.
Dit is ook het geval bij de Clevo/BTO modellen, waarvan de VGA kaarten in de link worden aangeraden.

Clevo (and resellers) 6970m (This is the recommended version and will be used in this guide)

Als iemand een dergelijke kaart verkoopt MOET diegene ook een nieuwe plaatsen.
Downgraden naar onboard is bij deze modellen geen optie.

Als je de R2 zou kopen zou ik hooguit rekening houden met een upgrade naar een enkele high-end kaart.
SLI in een laptop is alleen logisch als je daarmee boven een single high end zou komen.
2 x 6970m valt daar wel onder maar of het haalbaar/rendabel is, lijkt me hoogst onwaarschijnlijk.
Goedkoper zal het in ieder geval niet zijn, MXM kaarten zijn heel duur en zeldzaam in losse verkoop.

Kortom, je kunt er 2 andere GPU's in zetten, er bij aanschaf rekening mee houden kan weleens een dure vergissing worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavalamp
voxxel schreef op maandag 30 januari 2012 @ 20:41:
[...]

Dank je voor je reactie :) En ja graag, ik ben wel benieuwd naar de resultaten. Maar het stelt me wel al enigzins gerust dat je er niks van heb gemerkt!
Gisteravond furmark gedraaid:

1e run: 800x600 0xAA
eerste 5 minuten op- en neer tussen 65 en 62C daarna met constante middelhoge fansnelheid op 62C
GPU load 97%, geen throttling

2e run: 1920x1080 0xAA
eerste 2 minuten op- en neer tussen 65 en 62C daarna met constante middelhoge fansnelheid op 62C

3e run: 1920x1080 8xAA
eerste 4 minuten op- en neer tussen 65 en 63C daarna met constante middelhoge fansnelheid op 62/63C
GPU load 99%, geen throttling

Ik heb screenshots gemaakt als je daar interesse in hebt. Ik heb de normale burn optie gekozen en tot maximaal 7,5 minuut door laten lopen. Eindtemperatuur bleef 62C. Kamertemperatuur was 20,5C. Vrije airflow in- en uitlaat.

Wellicht dat met de optie extreme burn de temperatuur hoger uitkomt. Heb gisteravond Crysis 2 geïnstalleerd, misschien geeft die game een zwaardere load voor de GPU vergeleken met BF3 en Skyrim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
Ik ben nog altijd dik tevreden met mijn m14x.

Ondertussen RAM geüpgrade naar 16GB (was 4GB).
Geeft een mooie extra snelheid in games.

Zit de komende 3 jaar wel goed denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 08:00:
[...]

Het upgraden van GPU's is in theorie prima mogelijk met de MXM sloten maar gebeurt zeer zelden.
Hou daarbij wel de MXM varianten in de gaten, niet iedere kaart zal gaan werken.
Daarbij moet je zorgen dat je koelblokken hebt die passen op zowel kaart als in laptop.

De HD6970m kaarten heb ik nog nooit langs zien komen hier en zullen ook bijzonder prijzig zijn.
De Gamebooks waarin ik deze kaarten heb zien zitten zijn daarnaast ook nog eens non-board varianten.
Daarmee bedoel ik dat er geen gebruik gemaakt wordt van switchable onboard intel VGA.
Dit is ook het geval bij de Clevo/BTO modellen, waarvan de VGA kaarten in de link worden aangeraden.

Clevo (and resellers) 6970m (This is the recommended version and will be used in this guide)

Als iemand een dergelijke kaart verkoopt MOET diegene ook een nieuwe plaatsen.
Downgraden naar onboard is bij deze modellen geen optie.

Als je de R2 zou kopen zou ik hooguit rekening houden met een upgrade naar een enkele high-end kaart.
SLI in een laptop is alleen logisch als je daarmee boven een single high end zou komen.
2 x 6970m valt daar wel onder maar of het haalbaar/rendabel is, lijkt me hoogst onwaarschijnlijk.
Goedkoper zal het in ieder geval niet zijn, MXM kaarten zijn heel duur en zeldzaam in losse verkoop.

Kortom, je kunt er 2 andere GPU's in zetten, er bij aanschaf rekening mee houden kan weleens een dure vergissing worden.
Het is niet ongewoon dat je een GPU in een laptop upgraded, het kan via de officiele weg (bestellen bij dell) of via de onofficiele weg (ebay heeft vaak wel wat verkopers, vooral als de kaart wat ouder wordt, zoek maar eens op dell 6990m of dell 5870m). Er zijn zelfs forums waar specifiek wordt besproken wat je het beste kunt doen voor de upgrade van een laptop gpu (bv. notebookreview forum).

Stel je neemt nu een single mid-range kaart, dan kun je daar misschien 1 a 2 jaar veel plezier mee hebben, na die 2 jaar doe je een upgrade naar een 2e kaart (of een enkele high-end kaart of 2 high-end kaarten). Dat is prima te doen en het scheelt ook behoorlijk wat aan geld aangezien die kaarten ook steeds goedkoper worden aangeboden op ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
lavalamp schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:06:
[...]

Gisteravond furmark gedraaid:

1e run: 800x600 0xAA
eerste 5 minuten op- en neer tussen 65 en 62C daarna met constante middelhoge fansnelheid op 62C

2e run: 1920x1080 0xAA
eerste 2 minuten op- en neer tussen 65 en 62C daarna met constante middelhoge fansnelheid op 62C

3e run: 1920x1080 8xAA
eerste 4 minuten op- en neer tussen 65 en 63C daarna met constante middelhoge fansnelheid op 62/63C
GPU load 99%, geen throttling

Ik heb screenshots gemaakt als je daar interesse in hebt. Ik heb de normale burn optie gekozen en tot maximaal 7,5 minuut door laten lopen. Eindtemperatuur bleef 62C. Kamertemperatuur was 20,5C. Vrije airflow in- en uitlaat.

Wellicht dat met de optie extreme burn de temperatuur hoger uitkomt. Heb gisteravond Crysis 2 geïnstalleerd, misschien geeft die game een zwaardere load voor de GPU vergeleken met BF3 en Skyrim.
Dat ziet er goed uit, screenshots hoeft niet, ik geloof je zo ook wel :) Heb je trouwens behalve naar bios A08 flashen nog iets anders gedaan? Bijvoorbeeld die eerder besproken throttling fix?

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
ik heb ook de 580 - 3d scherm - crucial ssd, ik heb geflashed naar de 08 en de throttle fix uitgevoerd. BF3 werkt goed op high. Ik had Ultra settings verwacht , maar dit is toch iets te hoog gegrepen voor deze laptop. Voorlopig geen throttle errors, maar mijn gamesessies duren misschien iets te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:57
Helaas, de HD6970m van m'n M17X r3 is stervende. De laptop crasht en na het opstarten zit de gpu vast op 100MHz. Met veel kunst en vliegwerk en reboots krijg ik hem dan weer aan de praat. Windows opnieuw geinstalleerd en allerhande drivers geprobeerd maar dat had weinig zin. Aanstaande maandag (komt mij het beste uit) komt er een monteur om de videokaart te vervangen. De HD6970m stond niet meer in het systeem bij Dell, dus ik ben benieuwd wat de monteur meebrengt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zal wel een HD6990m worden. Ik geloof dat de 6970m end-of-life is. Die heeft dell vast niet meer op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
coase schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 09:51:
ik heb ook de 580 - 3d scherm - crucial ssd, ik heb geflashed naar de 08 en de throttle fix uitgevoerd. BF3 werkt goed op high. Ik had Ultra settings verwacht , maar dit is toch iets te hoog gegrepen voor deze laptop. Voorlopig geen throttle errors, maar mijn gamesessies duren misschien iets te kort.
Valt wel tegen vind ik zelf. Draai Ultra op de m14x en haal 30-45 FPS. De 580 is naar mij weten toch een stuk krachtiger dan de GT555m. Heb wel AA uitgezet aangezien dat wel wat uit maakt in performance en zie zelf het verschil niet echt op mijn 14" scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
offtopic:
Vroeger had je toch een Dell Levertijden topic? Of iig een topic waarin stond wanneer gebruikers iets besteld hadden bij Dell en de fases waar de bestelling doorheen ging. Zodoende kon je een beetje kijken hoe lang het ongeveer zou duren wanneer je iets binnen krijgt. Ik kan het alleen niet vinden als ik op GoT zoek naar 'Dell Levertijden' alsmede Google. Nu twijfel ik ernstig of dat topic er ooit wel is geweest of dat het gewoon losse berichten waren in het Dell Studio 15 topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
RedHat schreef op zondag 05 februari 2012 @ 10:35:
offtopic:
Vroeger had je toch een Dell Levertijden topic? Of iig een topic waarin stond wanneer gebruikers iets besteld hadden bij Dell en de fases waar de bestelling doorheen ging. Zodoende kon je een beetje kijken hoe lang het ongeveer zou duren wanneer je iets binnen krijgt. Ik kan het alleen niet vinden als ik op GoT zoek naar 'Dell Levertijden' alsmede Google. Nu twijfel ik ernstig of dat topic er ooit wel is geweest of dat het gewoon losse berichten waren in het Dell Studio 15 topic
Het topic bestaat nogsteeds ;) meestal staat het op de eerste pagina. Ik heb er net nog een update in gezet voor mijn bestelling van de m17x.

Zonnepanelen

Pagina: 1 ... 23 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.