Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miremi
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-07 03:48
Ik heb m17 r3 besteld op 4 november en deze wordt op 22 bezorgd, maar nu weet ik niet of 3D bril meegeleverd wordt of niet?

Ik heb wel eentje met 3D scherm besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:05

The Inquisitor

Greetings weaklings

Exact dit systeem staat nog in mijn winkelwagentje te wachten...
miremi schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 21:23:
Ik heb m17 r3 besteld op 4 november en deze wordt op 22 bezorgd, maar nu weet ik niet of 3D bril meegeleverd wordt of niet?

Ik heb wel eentje met 3D scherm besteld.
Het 3D pack kostte 100 euro en daar zit de (nvidea?) bril in afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:10

koelebobes

Wen BTC €100K

Waar kan ik de 10% korting vandaan toveren ? en tot waarneer is die geldig ?

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Het staat nog op deze pagina en op een pagina terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:10

koelebobes

Wen BTC €100K

iets aan je winkelwagentje toevoegen ?

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miremi
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-07 03:48
Het 3D pack kostte 100 euro en daar zit de (nvidea?) bril in afaik.
Deze is dus niet apart te selecteren als je voor 3D scherm kiest.

Edit:
Even jullie mening vragen. Ik heb 2361 € inc bezorgen betaald voor m17 r3 met volgende specs:

cpu 2670qm
ram 8gb 1333
gpu gtx 580m 2gb
hdd 320 sata ( heb nog ssd thuis)
wi-fi killer n 1103
blu-ray
scherm 3D 120hz 1920x1080
1jaar verzekering

De rest is standaart. is dit een redelijke prijs?

En andere vraag: kan ik een tijdje mee vooruit?

alvast bedankt

[ Voor 55% gewijzigd door miremi op 12-11-2011 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 21:12
Je had beter de ram apart kunnen kopen.
De upgrade bij dell kost 144 euro en als je het zelf koopt 55.
Niet alleen is dat 89 euro goedkoper maar je hebt ook nog eens de originele 4gb.
Blu ray ed is persoonlijke keus maar zelf vind ik het de 80 euro niet waard.

Als ik jouw systeem (maar dan zonder ram upgrade) zonder aanbiedingen ed nu samenstel kom ik uit op 2368 euro, daar gaat nog 10% en 90E van af (is vrij makkelijk om aan te komen) en dan kom je op 2071 incl verzenden uit.
Tel daar de 55 euro van de 8gb ram bij op en dan heb je uiteindelijk 2120 euro.
Je had dus om en nabij 240 euro kunnen besparen. (meer als je de originele 4gb ram verkoopt)

De gtx 580 heeft onlangs een vrij grote prijsreductie gekregen in de US en die zal waarschijnlijk ook een flinke korting krijgen in NL binnenkort.
Dus misschien had je ook beter daar op kunnen wachten.

De 580 is op het moment de beste mobiele kaart en de topend kaarten van de 600 series zullen op zn best halverwege volgend jaar pas komen.
En zelfs dan is de 580 nog een goede kaart dus daar hoef je je geen zorgen over te maken :)

Edit: als je de link van darkstones spreadsheetje had gebruikt had je de totale prijs naar 1837 euro kunnen krijgen, tel daar 55 bij op (Ram upgrade) en dan kom je op een prijs van 1892 euro.
Je had dus ongeveer 469 euro kunnen besparen.

[ Voor 19% gewijzigd door Relis op 12-11-2011 04:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..En vervolgens had je nog een paar honderd euro kunnen besparen door de HD6990m te nemen en 2% in te leveren op prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
Ja maar hij wil een 3d scherm dus dat kan niet :P

[ Voor 4% gewijzigd door Relis op 12-11-2011 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

koelebobes schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 23:43:
iets aan je winkelwagentje toevoegen ?
Het staat duidelijk beschreven in dit topic, het is wel zo netjes dat je dat even doorleest. ;)

In deze reactie van Ondiep123 staat de procedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Trouwens, als ik dit topic doorzoek naar m14x kom ik maar weinig tegen. Zijn er hier mensen die er een hebben en wat zijn hun ervaringen?

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:04
voxxel schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 17:26:
Trouwens, als ik dit topic doorzoek naar m14x kom ik maar weinig tegen. Zijn er hier mensen die er een hebben en wat zijn hun ervaringen?
Ik heb er een poosje eentje nu. Wat wil je er precies over weten? Het meeste is volgens mij al wel terug te vinden hier.

Het is een krachtpatser voor zijn 14 inch. Skyrim speel ik er op en dat gaat gemakkelijk met alles op high. Verder is hij compact, weegt niet veel. Voor mij was het de combinatie van goede mobiliteit en prestaties die me over de streep trokken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Naja hoe skyrim het doet is bijvoorbeeld wel interessant. Ik speel het nu op mijn m11x r1 op high met AA uit en AF x4 en dat loopt ook prima. En andere games, bijv bf3?

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manstok
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-09-2019
Het prijsverschil tussen hd6990 en gtx580m is op de amerikaanse dell site slechts 75 dollar!
Lijkt erop dat ze de gtx580m goedkoper maken,
In nederkland is het verschil (nog?) 230 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom poste ik vorige week dit nieuwsbericht: http://www.anandtech.com/...-receives-major-price-cut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al gedurende twee weken een M17x in mijn winkelmandje staan op mijn dell account, en heb nog steeds geen code per e-mail ontvangen. Ik heb er nu maar een M14x bijgezet, want misschien lukt het daarmee wel.

In de Dell chat ben ik gaan navragen hoe het precies zit met die codes.
Daarna begreep ik er eigenlijk alleen maar minder van:
10% is alleen voor klanten die voor bedrijven werken die al een contract met Dell hebben
voor de alienware zijn er geen coupons enkel intern
en die coupons zijn Geldig alleen op alle Inspiron & XPS systemen, maar geen alienware
bij de particulierendienst hebben wij niet eens 10% coupons, kan zijn dat zij dit via internet halen maar dat gaat niet werken voor alienware
Moet ik een zakelijke klant zijn om zo'n code te kunnen ontvangen voor alienware?

Een code voor de XPS en Studio heb ik inmiddels ontvangen.
Mocht iemand een alienware code overhebben dan wil ik mijn XPS code daar graag tegen ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Les 1: geloof noot de dell chat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 16:01:
Mocht iemand een alienware code overhebben dan wil ik mijn XPS code daar graag tegen ruilen.
Ik heb bij aanschaf van mijn m14x gewoon een XPS/Studio code gebruikt. Makkelijk en snel te testen, zet eeen alienware laptop in je mandje op de dell site en vul de code in :P

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 16:01:
Ik heb nu al gedurende twee weken een M17x in mijn winkelmandje staan op mijn dell account, en heb nog steeds geen code per e-mail ontvangen. Ik heb er nu maar een M14x bijgezet, want misschien lukt het daarmee wel.

In de Dell chat ben ik gaan navragen hoe het precies zit met die codes.
Daarna begreep ik er eigenlijk alleen maar minder van:

[...]

Moet ik een zakelijke klant zijn om zo'n code te kunnen ontvangen voor alienware?

Je moet het artikel opslaan in een soort van verlanglijstje, dan krijg je er vrij snel eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gelukt, 10% kortingscode voor alienware is binnen! Ik heb simpelweg een M14x systeem toegevoegd en opgeslagen in mijn winkelmandje, en toen binnen 2 dagen een herinneringsmail gekregen dat er nog alienware in mijn winkelmandje staat, met een 10% kortingscode erbij.

Mijn tip dus voor mensen die dit truukje proberen, maar ondanks het lange wachten niks ontvangen: Probeer het met de M14x. Uiteindelijk kun je de 10% code natuurlijk ook gewoon voor een andere alienware machine gebruiken.

Bij de kortingen op de laptopdeals zie ik bij allen staan "vervalt donderdag 24 november 2011" en bij de vaste 90 euro korting (vanaf 1099 euro orderbedrag) staat vervaldatum 23 november. Darkstone, volgens mij ken jij de deals van afgelopen maanden redelijk goed vanwege je sheet updates, dus weet jij of deze deals na die datum gelijk weer worden vervangen voor nieuwe deals? Oftewel, kan ik beter snel bestellen nu die kortingen er nog zijn, of kan ik beter even afwachten wat de nieuwe deals worden?

Ik hoop namelijk stiekem dat er daarna een deal komt met een stuk goedkopere 580m upgrade.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2011 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
De AW deals die er op fit moment zijn staan er al een week of 3.
Normaal gesproken zijn er elke donderdag nieuwe aanbiedingen maar dat hoeft natuurlijk niet altijd.
Zowel die 90 euro korting als de deals lopen elke week af maar iig de 90 euro wordt altijd weer verlengt.

Of er een aanbieding komt met de 580 aankomende donderdag, that's anybody's guess.

Volgens mij update Darkstone de sheet niet handmatig trouwens, dat is een programmatje die alle mogelijke links er tegen aan gooit en vervolgens in een sheetje gooit wat er blijft plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt.. Je denkt toch niet dat ik elke dag alle laptops ga nakijken :o

Ik kan wel een zip online gooien met alle sheets van afgelopen half jaar, maar ik denk niet dat je daar veel aan hebt.. meestal blijven de aanbiedingen een maand of 2 gelijk (iig die van de xps 15/17, de rest volg ik niet zo).

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2011 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Die Alienware deals staan er inderdaad al een paar weken in... nog steeds met dezelfde configuratie. Ik heb het een beetje gevolgd en het zou telkens donderdag verlopen, maar als je vrijdag kijkt verloopt de deal de donderdag erna weer :) Geen haast.

• stefanf20
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 20:39
Ben waarschijnlijk geinteresseerd in de Alienware m17x.

Ik neem aan dat het mogelijk is om na aankoop nog een SSD er in te zetten? Is het dan mogelijk om hier Windows 7 op te installeren met de licentie die bij de Alienware is geleverd?

• Relis
Ja hoor, ik heb zelf ook een ssd in m'n m15x gezet, dit is bij een m17x net zo goed (of zelfs beter met 2 hdd bays) mogelijk.
Het installeren van windows (gedownloadde iso+key) weet ik niet echt maar als je zodra je je m17x ontvangt een backup maakt en die backup terug zet op je ssd is het vrij simpel en snel.
Volgens mij krijg je sowieso windows disks bij je m17x dus dat zal echt niet moeilijk zijn, HDD->bay2 SSD->bay1 en dan gewoon booten met de backup/windows disc in je dvd drive and youre off :)

• stefanf20
Klinkt goed allemaal! Bedankt voor de info!

Ik zag trouwens ook dat er een naamplaatje wordt gegraveerd? Waar halen ze je naam weg hiervoor? Ik zie namelijk nergens bij het configureren dat je dit kan opgeven.

Verwijderd

Dat kan alleen in US...

• stefanf20
Dan klopt de bestellingoverzicht dus niet.

Hierin staat bij de details: Graveren van generieke naamplaatje

Verwijderd

generieke naamplaatje idd. Hij wordt gegraveerd met de standaard.. tekenreeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Mijn m14x is eindelijk binnen! :)

De eerste indruk is dat het echt een mooi apparaat is. Ik had al een m11x r1 en deze is toch wel echt nog een stukje strakker.

Dit zijn de specs:

i7 2670QM
750GB HDD
4GB RAM
Nvidia GT 555m 3GB
900p Scherm

Ik heb nog geen nieuwe drivers geinstalleerd, maar alleen wat benchmarks en Skyrim. In 3dmark06 krijg ik ruim 12xxx marks (is ongeveer 2 keer zoveel als met mijn m11x) en Skyrim loopt op ultra settings met AAx2 en AFx8 en shadows op high met ongeveer 30-40fps in buiten locaties volgens fraps.

Behalve een beetje gamen ga ik er tot maandag niet veel mee doen. Maandag komen als het goed is een ssd en een 2nd hdd caddy binnen. Dan ga ik de optische drive er uit halen en vervangen voor de caddy met de hdd. En dan uiteraard de ssd als primary drive.

Het is nog te vroeg voor een oordeel, maar mijn eerste indruk is heel erg goed :)

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om een blu-ray speler te kiezen in mijn M17x. Het zou dan mooi meegenomen zijn als ik via mijn M17x dan ook blu-rays in 3D kan afspelen via HDMI op mijn 3D tv (Panasonic P46GT30). Moet ik dan de 580m kiezen, of kan dit ook met de 6990?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2011 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Elke videokaart heeft tegenwoordig wel een HDMI uitgang, zeker deze varianten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja inderdaad, maar het ging mij vooral om de 3D functie. Ik vroeg me af of dat allemaal compatibel is met elkaar. Kan ik met een 6990 dus ook 3D gamen en 3D blu-ray afspelen op mijn 3D tv? Dit vroeg ik me vooral af omdat in het bestelproces van de m17x wordt aangegeven dat het 3D scherm alleen kan worden gekozen in combinatie met een nvidia kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Hé sorry, ik zat weer niet goed op te letten!.
Volgens AMD moet dat kunnen:

AMD HD3D technology4

Stereoscopic 3D display/glasses support
Blu-ray 3D support
Stereoscopic 3D gaming support
3rd party Stereoscopic 3D middleware software support

zie ook op hun site

Als ik me niet vergis kon alles boven HDMI 1.4a 3D verzenden, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen :)

Iets anders, over mezelf, ik zat wat rond te snuffelen op de V&A en marktplaats en kwam een Alienware m11x tegen voor 375 euro. Het betreft de R1, met de pentium SU4100, 4GB Ram en GT335M. Wat zijn jullie meningen hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft dat te maken met het feit dat je nvidia kaarten kan krijgen met eDP poort, in plaats van LVDS. Niet met de hardware zelf. Zelfs een intel IGP kan 3D afspelen, denk ik...

Feit is wel dat nvidia de 3D mogelijkheden met veel tam tam aankondigde bij de xps 15 en nog wat andere laptops... Dat doet mij denken dat er iets meer achter zit. Dat kan ik echter niet bevestigen.
Als ik me niet vergis kon alles boven HDMI 1.4a 3D verzenden, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen :)
Pas daarmee op. Waardeloze standaard hdmi 1.4a kan ook 2k4k aansturen @ 48hz (iirc). Dat is echter volledig optioneel. Voor zover ik weet bestaat er niet een laptop of monitor die meer dan 1200p uitstuurt over hdmi..
The Inquisitor schreef op maandag 28 november 2011 @ 00:25:
Iets anders, over mezelf, ik zat wat rond te snuffelen op de V&A en marktplaats en kwam een Alienware m11x tegen voor 375 euro. Het betreft de R1, met de pentium SE4100, 4GB Ram en GT335M. Wat zijn jullie meningen hierover?
Direct kopen en jouw woorden uit deze post snel intrekken :+

Edit: crap de M11x heeft geen dvd drive.. Dat maakt het iets duurder als je hem vol wilt laden met games.

Je kan de SU4100 (die bedoel je vast..) overclocken in deze laptop, dus hij is niet traag ofzo.. Met een SSD erbij zou ik liever deze hebben dan een nieuwe i5 zonder SSD.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2011 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD HD3D technology4

Stereoscopic 3D display/glasses support
Blu-ray 3D support
Stereoscopic 3D gaming support
3rd party Stereoscopic 3D middleware software support

zie ook op hun site
Die footnote 4 heb ik er ook nog even bijgezocht:
4 AMD HD3D is a technology designed to enable stereoscopic 3D support in games, movies and/or photos. Additional hardware (e.g. 3D enabled panels, 3D-enabled glasses/emitter, Blu-ray 3D drive) and/or software (e.g. Blu-ray 3D discs, 3D middleware, games) are required for the enablement of stereoscopic 3D. Not all features may be supported on all components or systems - check with your component or system manufacturer for specific model capabilities and supported technologies.
Het is dus mogelijk, maar weet iemand of het dan ook mogelijk is met bijvoorbeeld de Panasonic P46GT30?
(nieuwe serie 3D plasma van Panasonic uit 2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Maar even een SSD erin zetten gaat me nog meer geld kosten :p

Ik zal kort mijn huidige situatie beschrijven, ik heb een 17inch VAIO (dat weet je wel, want je zit ook in dat topic :P) wat niet mee te nemen is naar college. Ik dacht eraan om deze VAIO te verpatsen aan mijn broer en een 15 inch (of m14x) te gaan kopen. Nu is er alleen de kans dat mijn broer h'm niet wilt overnemen. Ik ben aan het rondkijken om dan iets kleins voor niet al te veel geld erbij te kopen, een netbook bijv., maar die dingen zijn tergend traag en dit kan mijn kans zijn om een Alienware te bezitten :+

Langdradig verhaal weer, kernpunt: de m11x zal ik regelmatig meenemen naar college maar zal (in ieder geval niet de bedoeling) mijn main pc worden, aangezien de Vaio deze plaats al heeft :)

Ps. ik bedoelde inderdaad de SU, het stond verkeerd in de advertentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet hem in V&A.

Mijn studio 15 stond ook een tijdje in V&A toen de xps 15 tijdelijk ongelofelijk goedkoop was. Niet verkocht, maar dat maakt niet zoveel uit omdat ik er nog steeds tevreden mee ben. Mocht je een goed bod krijgen is de keuze snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Maar ook de kans dat ik een tijd wacht en niets verkoop waardoor ik in de tussentijd alsnog niets heb om mee te nemen :P
Daarnaast ben ik bang dat ik niet veel krijg in de V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dan eindelijk mijn M17x besteld :*)
Besteld op 28-11, en verwachte leverdatum "op of voor 15-12".
Daadwerkelijke levering was al 5-12-2011.

Begonnen met de laptopdeal versie N00W7V02:
i7 2760QM 2,4 GHz
HD 6990m 2 Gb
4 Gb 1333 MHz [2x2]
320 Gb hd
1600 x 900 scherm

De volgende upgrades heb ik gekozen:
1920 x 1080 scherm (+85 euro)
Blu-ray-read / DVD-write station (+80 euro)

Daarmee kwam de totale prijs zonder enige korting en mét verzendkosten op: 2103,00 euro

Laptopdeal n00w7v02 korting: -160,00 euro
10% kortingscode op Alienware: -191,40 euro
Standaard 90 euro kortingscode: -90,00 euro
Haalmeeruitjecard 6% cashback: -82,59 euro

Totale prijs na kortingen: 1579,01 euro.

Je kan zeggen wat je wil, maar hiermee zijn toch echt alle Clevo alternatieven afgetroeft!

Ik ga er denk ik nog een Crucial M4 ssd en een extra setje 4 Gb ram in bouwen. Hierdoor zal er in totaal dus ongeveer 190 a 200 euro bijkomen. Wat voor SSD en RAM ik precies ga kopen weet ik nog niet zeker.
Is er ondertussen al een SSD gekomen die een nog betere keuze is dan de Crucial M4?
Zou dat setje RAM uit de link goed samenwerken met het RAM van Dell,
of is het eerder aan te raden een volledig nieuw setje van 8 Gb te kopen zodat het allemaal hetzelfde is?

Waarom mijn haalmeeruitjecard.nl cashback 6% is geworden is voor mij een raadsel. Op de website stond 3% voor dell op het moment van de bestelling, ik kreeg echter 6%, en nu staat er weer 4% op de website. Hoe dan ook, ik kan dus blij zijn met de 6% die ik gekregen heb. :)
Dit geldt overigens over het bruto aankoopbedrag, dus zonder BTW. Dit was bij mij 1376,56 euro waarover ik dus 82,59 euro cashback krijg.

Verder heb ik nog twee 10% kortingcodes over om weg te geven, geldig op alle Alienware. Check hiervoor mijn post in de Dell Waardebonnen Topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

je kan beter een kit van 2x 4gb modules kopen, dit is sneller dan wanneer je nu een kit van 4gb erbij koopt.
Verder is het een zeer mooi systeem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 10:11
44 cm(17,3-inch) WideFHD (1.920 x 1.080) witte led lcd-beeldscherm

Is dit de meerprijs waard van 85 euro bij de m17 r3 ? Ik vind het jammer dat er geen 3d scherm aanwezig is bij alienware ... maar wel bij de xps17?! .. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
Die is wel aanwezig, maar alleen met Nvidia kaarten.
Ik vind het de upgrade wel waard, kwaliteit van het HD scherm is naar wat ik heb gehoord ook beter dan de 900p versie.
Beetje eigen smaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coase schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 19:05:
44 cm(17,3-inch) WideFHD (1.920 x 1.080) witte led lcd-beeldscherm

Is dit de meerprijs waard van 85 euro bij de m17 r3 ? Ik vind het jammer dat er geen 3d scherm aanwezig is bij alienware ... maar wel bij de xps17?! .. :(
Is wel aanwezig, maar alleen met nvidia GPU.

En neem in hemelsnaam niet het 900p scherm... Echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

900p is ook beter want minder pixels is meer fps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Totdat je ziet wat voor verschrikkelijk kwaliteitsverschil er tussen beide schermen zit. Het 900p scherm is een afgang. Dat kan ik je verzekeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
Thx Darkstone!, en is de meerprijs van de volgende grafische kaarten gerechtvaardigd in alienware?

2 GB GDDR5 NVIDIA® GeForce® GTX 580M [meerprijs € 387,00 of € 34/maand-1]
2 GB GDDR5 AMD® Radeon™ HD 6990M [meerprijs € 180,00 of € 16/maand-1]
1,5 GB GDDR5 NVIDIA® GeForce® GTX 560M [inbegrepen in de prijs]

killer N wireless, is dit wel een goede keuze? Ik ga daar volgens mij meer driver problemen van hebben ipv intel keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:26
coase schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 12:09:
Thx Darkstone!, en is de meerprijs van de volgende grafische kaarten gerechtvaardigd in alienware?

killer N wireless, is dit wel een goede keuze? Ik ga daar volgens mij meer driver problemen van hebben ipv intel keuze.
Deel 1: Nee, de prijzen zijn nog niet aangepast, verwacht wordt dat zeer binnenkort de GTX 580 gaat zakken in prijs omdat deze in amerika al een stuk goedkoper is. De prijs is Nederland (en de rest van europa) is echter nog niet aangepast.

Deel 2: killer N is volgens mij alleen maar een marketing praatje, als je met zo min mogelijk lag wilt spelen dan dien je toch via de kabel te spelen.

[ Voor 9% gewijzigd door DutchKel op 03-12-2011 13:15 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coase schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 12:09:

Slechts een van de 3 is een goede keuze. Welke dat is kan je uitzoeken door even een blik te werpen op deze review:
http://www.anandtech.com/...r3-an-antidote-to-clevo/4
kfaessen schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 13:14:
Deel 2: killer N is volgens mij alleen maar een marketing praatje, als je met zo min mogelijk lag wilt spelen dan dien je toch via de kabel te spelen.
Dat valt toch best mee:
http://www.anandtech.com/...networking-vs-the-world/1
Of het het geld waard is is een heel andere discussie, maar die killer dingen zijn toch zeker meer dan een marketingpraatje.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2011 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 13:16:
[...]

Slechts een van de 3 is een goede keuze. Welke dat is kan je uitzoeken door even een blik te werpen op deze review:
http://www.anandtech.com/...r3-an-antidote-to-clevo/4
Ik zie daarin verschillende videokaarten maar geen enkele van de lijst die bij de m17x R3 hoort:
de 580 staat er niet tussen en heeft als voordeel dat deze 3D schermen support, ook kan cuda de doorslag geven als je snelheid nodig hebt.
de 6990 is 2x een lager geklokte 6970, dus hij is langzamer dan de CF versie. Overigens heeft ati wel eyefinity erbij zitten.
de 560 kan 3D aan en heeft cuda en is ook betaalbaar, maar is wel het langzaamste van de 3 kaarten.

Kortom de keuze is niet zo makkelijk en heel erg persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De verhoudingen tussen de GTX460m, HD6970m, en GT485m zijn hetzelfde als die tussen de GTX560m, HD6990m, en GTX580m. De middelste levert verreweg de meeste prijs/prestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf vind ik de 6990 een must, want ik zou met zo'n alienware machine nooit genoegen nemen met de prestaties van een 560m. De 580 is duidelijk overprized. Op de VS Dell website hebben ze het verschil tussen de 580 en de 6990 al ongeveer gehalveerd geloof ik, wat het al ietsje realistischer maakt. Maar dan nog hebben ze praktisch dezelfde prestaties. Het ene moment lees ik dat de 6990m de snelste is, en het andere moment weer dat de 580m sneller is. Gezien het prijsverschil is de keuze dan snel gemaakt.

Eventueel een voordeel van de 580m is de energie sparende functie waardoor je laptopbatterij langer meegaat. Bij weinig load schakelt de 580m zich uit en draai je verder op de integrated graphics van je processor. Verder kan je met nvidia kaarten ook het 3D scherm kiezen, wat met de 6990 dus niet gaat. Dat kan met korting in de laptopdeal uit deze link: n00w7v04

Zo te zien is trouwens tot 5 december de 10% korting op alienware standaard inbegrepen zonder dat je couponcodes hoeft te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrozenPepper
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-08 21:22
Zaken doen met Dell blijft toch altijd een avontuur.

Zondag bestel ik een m17x r3 met i7 2760QM en HD6990m. Dankzij de leuke acties kom ik op een 1650 euro incl verzending. Ik betaal met creditcard en wacht geduldig af.

Vanmorgen ontvang ik een email waarin staat dat mijn creditcard geweigerd zou zijn, en dat ik nog 48 uur de tijd heb om te betalen. Vreemd, want ik gebruik die kaart bijna dagelijks. Na contact met de bank opgenomen te hebben blijkt er niets aan de hand met mijn creditcard.

Dan maar Dell bellen. Situatie uitgelegd, met de vraag of ze de transactie opnieuw willen proberen. "Kan niet meneer, deze bestelling is verlopen, u zult een nieuwe bestelling moeten plaatsen". Probleem daarbij is natuurlijk dat de kortingsacties nu verlopen zijn, en de laptop enkele honderden euro's meer kost. Als ik zeg dat ik de laptop aan dezelfde voorwaarden wil, stuit ik op een muur van onwil. Na 5 minuten discussie antwoordt de "verkoper" enkel nog met : "ik kan niets meer voor u doen".

Spijtig, dan maar geen alienware meer. Was altijd tevreden over mijn m11x en keek echt uit naar de m17x, maar met dergelijke service jaag je je klanten natuurlijk weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:04
manitou schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:30:
Zaken doen met Dell blijft toch altijd een avontuur.

Zondag bestel ik een m17x r3 met i7 2760QM en HD6990m. Dankzij de leuke acties kom ik op een 1650 euro incl verzending. Ik betaal met creditcard en wacht geduldig af.

Vanmorgen ontvang ik een email waarin staat dat mijn creditcard geweigerd zou zijn, en dat ik nog 48 uur de tijd heb om te betalen. Vreemd, want ik gebruik die kaart bijna dagelijks. Na contact met de bank opgenomen te hebben blijkt er niets aan de hand met mijn creditcard.

Dan maar Dell bellen. Situatie uitgelegd, met de vraag of ze de transactie opnieuw willen proberen. "Kan niet meneer, deze bestelling is verlopen, u zult een nieuwe bestelling moeten plaatsen". Probleem daarbij is natuurlijk dat de kortingsacties nu verlopen zijn, en de laptop enkele honderden euro's meer kost. Als ik zeg dat ik de laptop aan dezelfde voorwaarden wil, stuit ik op een muur van onwil. Na 5 minuten discussie antwoordt de "verkoper" enkel nog met : "ik kan niets meer voor u doen".

Spijtig, dan maar geen alienware meer. Was altijd tevreden over mijn m11x en keek echt uit naar de m17x, maar met dergelijke service jaag je je klanten natuurlijk weg.
In dergelijke situaties blijf ik me altijd bewust van het feit dat je gewoon met een eventueel koppige callcenter medewerker belt en bel ik zelf gewoon nog een keer. 9/10 van keer is de volgende die je spreekt een stuk assertiever om dingen voor je te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrozenPepper
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-08 21:22
Inverted_World schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:44:
[...]

In dergelijke situaties blijf ik me altijd bewust van het feit dat je gewoon met een eventueel koppige callcenter medewerker belt en bel ik zelf gewoon nog een keer. 9/10 van keer is de volgende die je spreekt een stuk assertiever om dingen voor je te regelen.
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb daarstraks teruggebeld naar Dell en kreeg deze keer een zeer behulpzame dame aan de lijn. Ze vertelde me dat er inderdaad iets met de betaling was misgelopen, maar dat ging zo rechtgezet worden. Een uurtje later werd ik teruggebeld met de mededeling dat de betaling verricht was. Toch nog mooi opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels ben ook ik maar is begonnen aan een tweaker account. Alleen lezen is toch wat ongezellig :)

Mooi topic over de 17m r3 en ook een mooi prijsje Tommy D
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 13:49:

Totale prijs na kortingen: 1579,01 euro.
Inmiddels is bij mij de verleiding ook toegeslagen. Alleen ben ik benieuwd naar het verschil tussen de m17x en de 17x r3 als dat er uberhaupt is? Op http://forums.techarena.in/portable-devices/1417319.htm wordt een plastic case genoemd bij de 17x r3, kan iemand mij vertellen of dit klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt de M17x R1, R2, en R3. De revisies hebben betrekking op de processor die gebruikt wordt. Het uiterlijk is hetzelfde (minus enkele verschillen, geen idee welke).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, dat is duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
Dat is niet helemaal waar Dark, de R1 en R2 hadden nog plaats voor SLI/Crossfire, de R3 daarentegen niet.
Volgens mij ligt de snelheid van het ram geheugen ook hoger bij de latere revisies.
Je kan de processor van een R2 ook niet upgraden naar de sandy bridge versies die je in de R3 vindt, en alleen de R3 heeft de mogelijkheid om te 3d gamen.

Ook heeft de R3 als enige usb 3 en een hdmi input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahh je hebt gelijk :X Er zijn eigenlijk 2 versies, een met 16:10 display en een met 16:9 display.

De R1/2/3 worden verder vooral geindentificeerd door de processorreeks. R1 is core2duo/quad, R2 is de eerste generatie i3/5/7-tjes, en R3 is sandy bridge (en misschien ook ivy bridge, die zijn socket compatibel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanf20
Wat is best practice voor de Alienware M17x? SSD in Slot 1 of 2? naast de van de fabriek geleverde HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
Het maakt niet zo gek veel uit, je kan in de bios zowel slot 1 als 2 als primary bootdisk aanwijzen.
Ik zou hem zelf in slot 1 gooien maar dat is alleen maar omdat ik dat netjes vind staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Goed nieuws, de GeForce GTX 580M is in prijs verlaagd. De Nvidia kost nu evenveel als de Radeon HD 6990M.

[ Voor 38% gewijzigd door DarkFly op 08-12-2011 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas tillen ze je nog wel gigantisch op de prijs van het scherm..

Al valt dat mee als je de config kiest waar dat standaard is. Je betaalt effectief €13 meer voor een GTX580m en 3D in plaats van HD6990m en 1080p. Ik had niet gedacht dit ooit nog te zeggen.. Maar nvidia is een betere keus op dit moment. € 1,634 vs € 1,647 zonder haalmeeruitjekaart.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2011 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Ik heb wel wat te delen in de topic over mijn M15X.

Ik heb hem nu ongeveer 6 maanden en ben erg tevreden over de performance van de machine bij het games. maar sinds 3 weken terug begon ik problemen te krijgen met mijn laptop. Als de laptop aan stond en ik tilde hem op dan begon er opeens een enorme herrie uit de laptop te komen. Het klonk als de ventilator ergens tegenaan kwam. Ik had geen zin om mijn laptop op dat moment op te sturen aangezien ik erg afhankelijk was in de desbetreffende periode van mijn laptop. Tot het heden begon het steeds erger te worden en werd het geluid aanzienlijk harder en begon het vrijwel spontaan als ik begon met gamen. Dus uiteindelijk toch maar Dell gebeld...

Ik was bang dat ik mijn laptop kwijt zou raken dus toen ik dat uitlegde hebben ze maar een monteur gestuurd. Ging echt gemakkelijk en snel, de volgende dag stond er al iemand voor mijn duur, die maakt me alien open, ventillator eruit en nieuwe erin en hoppa, klaar. Duurde in totaal 15 minuten en mijn alien doet het weer beter als ooit. Het valt me ook op dat de laptop nu veel koeler blijft tijdens het games. Alom, top service van Dell!!!

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
Toch nog enkele vraagjes vooraleer ik mijn allereeste alienware bestel:

Intel® Core™ i7 Processor 2670QM (2,20 GHz, 6 MB cache, Quad Core)
Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
2 GB GDDR5 NVIDIA® GeForce® GTX 580M
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
500 GB Seriële ATA-harde schijf (7.200 rpm)
44 cm(17,3-inch) 120 Hz met 3D Bundle WideFHD (1.920 x 1.080) witte led lcd-beeldscherm
Dvd+/-rw-station (dvd/cd lezen en schrijven)
Killer™ Wireless-N 1103 - EUR

1) De belangrijkste vraag, momenteel heb ik een asus x77j, (i7, ati 5730), helaas valt deze soms uit door de warmte als ik battlefield 3 speel :( Is deze alienware uitgerust met een betere koeling? Of vallen deze ook regelmatig uit door de warmte?
2) Is de processor een goede keuze? Of zou ik toch naar een betere processor gaan? (2760QM , 2860QM )
3) welke stroomadapter is er bijgeleverd? Een gigantische stroomadapter? of eerder 'slim' zoals de dells
4) Nog opmerkingen met dit systeem?

[ Voor 5% gewijzigd door coase op 12-12-2011 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

1) Die Alienware 17 inch gaat echt niet uitvallen bij de warmte. Dat ding heeft wel een aardige bazenkoeling erin zitten.
2) Het prijsverschil tussen de verschillende i7's is te groot vergeleken met de prestaties.
3) De slimadapter zoals elke Dell (als ik het goed heb, dit kan een andere Tweaker wel bevestigen).
4) Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De slimline ja. Systeem is prima op deze manier, zo zou ik hem ook bestellen.

Ik had wel ergens gehoord dat de GTX580m versie last had van hitteproblemen Maar dat is alleen met de M18x zie ik op google.. Nee, een prima systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Processor upgrade voor gamen bij een alienware (Ik neem aam dat je het daarvoor koopt) is een zware waste of money... Bottleneck zal toch altijd de gpu als eerste zijn. En volgens mij kun je die niet zomaar upgraden. (Monteur vertelde me dat het wel kon maar alleen met de desbetreffende gpu's die geschikt waren voor dat moederbord van de lineup).

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sindragosa
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-08 21:05
Even een vraagje..
Ik zit een tijdje te denken om een 17R3 te kopen, nu weet ik dat je met veel omwegen toch aardig wat van de prijs kan krijgen met allerlei kortingen etc.
Nu was mijn vraag: is er een voordeel om het ding in Amerika te kopen. (even er vanuitgaande dat de Euro weer redelijk stijgt de komende maanden). Want kan je die kortingen ook in Amerika voor elkaar krijgen of is het enkel alleen de koers die het verschil maakt?
Wie o wie heeft er een goede vergelijking voor me met dezelfde specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
Wat een knullig systeem bij Dell voor een bestelling... Ik heb via Mohammed Haddad, een offerte voorstel gekregen voor 2 alienware laptops. Ik ga akkoord, maar wat een gezooi met de betaling. Zij kunnen de aangepaste prijs niet aanpassen in het winkelwagentje van je account, ik moet of te wel mijn credit card gegevens doorbellen naar hem of een bank overschrijving zonder gestructureerde mededeling en screenshot doorsturen van betaling ... ?!?! Dit kan toch beter... Ik hoop dat ik hier niet opgelicht wordt... Voor een groot bedrijf als Dell, is dit toch ongelooflijk amateuristisch ivm betaling. Mohammed mailt mij wel correct en deftig terug, dus geen klachten daarvan.

(ik kan trouwens nergens mijn BTW nummer vermelden bij de account creatie, zowieso moet je dan een account manager aanspreken )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Sindragosa schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 11:55:
Even een vraagje..
Ik zit een tijdje te denken om een 17R3 te kopen, nu weet ik dat je met veel omwegen toch aardig wat van de prijs kan krijgen met allerlei kortingen etc.
Nu was mijn vraag: is er een voordeel om het ding in Amerika te kopen. (even er vanuitgaande dat de Euro weer redelijk stijgt de komende maanden). Want kan je die kortingen ook in Amerika voor elkaar krijgen of is het enkel alleen de koers die het verschil maakt?
Wie o wie heeft er een goede vergelijking voor me met dezelfde specs.
Ik hoop dat je niet doelt op importeren want dan gaat niemand je vraag meer beantwoorden... (even searchen en je antwoord komt dan een stuk of 10x voorbij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een 8 Gb geheugenkit kopen voor mijn M17x.
Nu weet ik helaas niet waar ik kan vinden welke geheugens compatible zijn.

Wat zijn jullie verwachtingen van de compatibiliteit met dit geheugensetje?
Corsair CMSX8GX3M2A1600C9

Dit is een 8 Gb kit van DDR3-1600 MHz, en dat is maar ongeveer 10 euro duurder dan een kit van DDR3-1333 MHz. Dat lijkt mij wel die paar extra euro waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon de goedkoopste. En het geheugen draait op maximaal 1333mhz tenzij je een i7-27xx hebt of hoger. Zelfs dan is de performancewinst minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavalamp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-01 17:22
weten jullie of ik ook gebruik maken van de "haalmeeruitjecard" actie als ik een laptop bij dell bestel via een telefonische offerte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
lavalamp schreef op woensdag 21 december 2011 @ 09:54:
weten jullie of ik ook gebruik maken van de "haalmeeruitjecard" actie als ik een laptop bij dell bestel via een telefonische offerte?
Volgens mij gaat dat niet werken, maar je kan het natuurlijk gewoon altijd vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat niet werken.

De mastercardlink plaatst een cookie of iets dergelijks. Als je op die manier bestelt ontvangt haalmeeruitjekaart wat geld omdat ze reclame maken in feite. Op alienware's is dat 5% minimaal.

Via de telefoon is dat niet mogelijk, en zal mastercard je dus ook niets uitbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets anders, over mezelf, ik zat wat rond te snuffelen op de V&A en marktplaats en kwam een Alienware m11x tegen voor 375 euro. Het betreft de R1, met de pentium SU4100, 4GB Ram en GT335M. Wat zijn jullie meningen hierover?
Deze zag ik ook 2 weken geleden op marktplaats.

heb je m gekocht en zo ja, hoe bevalt de laptop?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2011 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavalamp
Heb zojuist de M17x toch telefonisch besteld (2760QM, GTX580, WideFHD scherm, Killer Wireless)!
Ik wou namelijk de N11W7v02 configuratie aanpassen door de 6990 om te wisselen voor een GTX 580M die niet kiesbaar was.

Eerst de 10% eraf gekregen door de e-mail met code door te sturen, maar daarna verteld dat ik on-line wou bestellen ivm de haalmeeruitjekaart actie (4-5% extra korting is mooi meegenomen). Toen hebben ze die 5% extra korting zelf toegevoegd om de order door te laten gaan. Mij maakt het niet uit. korting = korting. Bovendien scheelt het me een hoop gedoe via Mastercard! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
was de 04 niet goedkoper? ik had die vorige week besteld, en kon me toch herinneren dat deze goedkoper was dan de 02.(ook gtx580, 3dscherm, killer wireless)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 12:39:
[...]

Deze zag ik ook 2 weken geleden op marktplaats.

heb je m gekocht en zo ja, hoe bevalt de laptop?
Ik heb erover nagedacht maar het uiteindelijk toch niet gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ The Inquisitor

Ok. Ik zie er nu 1 staan voor 450, maar vind de R3 toch iets aantrekkelijker nadat ik een Ierse reseller heb gevonden via ebay. Nu kan ik tenminste 64GB ssd voor 69 euro configureren. Bij Dell direct ben je met 256GB gelijk 400 eurie duurder uit.

• lavalamp
coase schreef op woensdag 21 december 2011 @ 19:24:
was de 04 niet goedkoper? ik had die vorige week besteld, en kon me toch herinneren dat deze goedkoper was dan de 02.(ook gtx580, 3dscherm, killer wireless)
Klopt, maar met het 3D scherm werkt optimus niet. En als ik niet game wil ik dat de laptop stilletjes op de ingebouwde Intel HD 3000 loopt. Daarnaast zijn er te weinig reviews van dat scherm om een goed oordeel te hebben.

Verder had de v04 geen i7 2760qm maar een i72670 (toch 10% snelheidswinst!)... Ik ben nu 40 euro duurder uit met een processor upgrade van 190 euro.

Als ik de deal niet had kunnen maken met de verkoper van Dell had ik hetzelfde als jou gedaan i.c.m. mastercard's hmujc actie...

• coase
Ah oei :), ik dacht optimus marcheerde bij een 3d scherm ... Lap :( En dacht dat dit een superscherm was :( Kan iemand de kwaliteit bevestigen van het 3D scherm?
Ik meende te lezen dat de snelheid tussen de 2760 en 2670 verwaarloosbaar was ...

• lavalamp
coase schreef op donderdag 22 december 2011 @ 09:50:
Ah oei :), ik dacht optimus marcheerde bij een 3d scherm ... Lap :( En dacht dat dit een superscherm was :( Kan iemand de kwaliteit bevestigen van het 3D scherm?
Ik meende te lezen dat de snelheid tussen de 2760 en 2670 verwaarloosbaar was ...
De 2760qm heeft support tot 32GB geheugen i.p.v. 16GB (niet dat de kans groot is dat je dat gaat gebruiken, misschien in de toekomst met een upgrade). Verder loopt hij op 2,4GHz met een turbo van 3,5GHz (i.t.t. 2.2 GHz/ 3.1GHz). dit zegt niet zoveel maar bijvoorbeeld in de 3Dmark processortest loopt hij 700 punten (van de 7050 punten )voor op de 2670qm : http://community.futurema...-2670QM+Processor/compare Een harde schijf/geheugen is makkelijk upgradebaar in de toekomst. Een CPU niet...daarom heb ik voor deze optie gekozen.

De grap met optimus is dat -als ik het goed begrijp- met een 120Hz scherm de GTX580 altijd aan MOET staan omdat de ingebouwde intel HD3000 die frequentie simpelweg niet aankan...
Check voor de optimus i.c.m. een 3D scherm de volgende pagina's maar eens:
http://3dvision-blog.com/...on-dont-go-well-together/
http://forum.notebookrevi...tional-120hz-3d-wled.html
http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=191656

Voor de kwaliteit van het scherm moet je maar eens kijken op de volgende pagina's (met dank aan Darkstone). contrast en helderheid zijn goed. Op een site word vermeld dat er een significante kleurafwijking is naar blauw:
http://www.digitalversus....-m17x-r3-p12080/test.html
http://forum.notebookrevi...splay-panel-assembly.html

Verdere informatie over het M17x non-3D 1080p scherm:
http://www.anandtech.com/...x-r3-an-antidote-to-clevo

[ Voor 16% gewijzigd door lavalamp op 22-12-2011 10:26 ]

Verwijderd

lavalamp schreef op donderdag 22 december 2011 @ 10:19:
De grap met optimus is dat -als ik het goed begrijp- met een 120Hz scherm de GTX580 altijd aan MOET staan omdat de ingebouwde intel HD3000 die frequentie simpelweg niet aankan...
Dat kan nadrukkelijk wel. De IGP dan 1080p / 120hz aan over displayport. Er moet iets anders aan de hand zijn,

Verwijderd

zucht. nu komt voor mij de eerste slechte ervaring met alienware.
mijn HD6990M kaart is stuk, wacht nu al week op vervanger en leverdatum is onbekend.
zit ik dan met een rotte 2k laptop met 3 jaar "NBD" garantie waar de garantie nu NBM word.
eerder next business month..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik twee kortingscodes heb ontvangen, hierbij voor de liefhebber van 10% korting mijn overgebleven code:

Q5CRJHPKFRN3W9

Deze code zou nog tot 31 januari 2012 geldig moeten zijn.
Laat even weten of het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 13:31:
zucht. nu komt voor mij de eerste slechte ervaring met alienware.
mijn HD6990M kaart is stuk, wacht nu al week op vervanger en leverdatum is onbekend.
zit ik dan met een rotte 2k laptop met 3 jaar "NBD" garantie waar de garantie nu NBM word.
eerder next business month..
Heb je al eens opgebeld en hun daarop aangesproken? Misschien komt dell dan met een snellere oplossing (een andere videokaart of een compleet nieuwe laptop met dezelfde configuratie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:41

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Omdat reviews mij toch niet duidelijk kunnen maken welke laptop nou het beste zou zijn voor mij vraag ik het in dit forum.

Welke laptop (m11x, m14x, m17x of m18x) zou het beste zijn, als je ervan uitgaat dat je toch wel een redelijke accuduur wilt hebben gecombineerd met een kracht die in de buurt komt van een high-end desktop en die toch wel vier jaar mee zou kúnnen gaan.

Zelf lijkt mij de m14x het beste, vanwege de lange accuduur en ook een i7 quad core en een gt550m met 3gb. De m11x lijkt mij net iets te klein, maar misschien valt dat in de werkelijkheid toch wel mee. De m17x lijkt mij eigenlijk wel perfect (ook voor de prijs zou ik hem niet laten), alleen de accuduur van maximaal één uur tijdens intens gebruik schrikt mij toch wel af. De m18x is hetzelfde verhaal, maar dan met een hogere prijs en een nog kortere accuduur.

Ik ben van plan hem te gaan gebruiken voor mijn studie (game design & production), maar natuurlijk zou hij ook thuis worden gebruikt om 's avonds even een spelletje te spelen. (Ik heb trouwens wel een goede desktop, dus deze zou hij niet voor 100% hoeven te vervangen, maar een beetje extra kracht is nooit weg).

Alvast bedankt!

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom right je je op een beppaalde reeks van dell?
je kan beter eerst eens opschrijven wat je eisen zijn, en vervolgens kijken welke kandidaten je hebt. De alienwares hebben allemaal hun nadelen. De M11x is te klein, de M14x heeft een te slecht scherm voor de gewichtsklasse (pak dan een xps 15 of dv6), de M17x is te zwaar om mee te slepen: mijn mening is 15.6" max. En de M18x.. als hij nu de helft van de prijs was... zou ik hem afkraken omdat hij veel te log is. Dat lijkt mij domweg geen optie :P

Een keuze maken tussen zo uiteenlopende laptops moet je toch echt zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:41

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 19:54:
Waarom right je je op een beppaalde reeks van dell?
Hoewel je daar zeker gelijk mee hebt, is dit toch wel het alienware forum en dus zouden andere series of merken hier verkeerd zijn. Waarschijnlijk ga ik toch maar voor de msi, omdat die in de winkels worden verkocht en dat heeft toch mijn voorkeur.

Grillmeister

Verwijderd

Ik heb een 10% kortingscode beschikbaar voor een alienware systeem, wie hem wil hebben kan een PM sturen wie het eerst komt wie het eerst maalt.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik heb er ook nog één van 10% korting. Vervalt op 31.01.12

Verwijderd

kfaessen schreef op woensdag 28 december 2011 @ 17:05:
[...]

Heb je al eens opgebeld en hun daarop aangesproken? Misschien komt dell dan met een snellere oplossing (een andere videokaart of een compleet nieuwe laptop met dezelfde configuratie)
al meerdere keren, kreeg als alternatief de 580M maar die wil ik niet omdat ik dan niet meer kan schakelen naar de onboard intel als ik op accu werk..
plus dat de 580m meer issues heeft dan de 6990M.
ben overigs vanmorgen gebeld en word vandaag eindelijk na 2 weken gerepareerd.

Verwijderd

Dat kan volgens mij wel. Alleen niet met het 3D scherm. Zie http://www.notebookcheck....0QM-Notebook.58812.0.html.

Verwijderd

tja met een reboot. ati kan ik on the fly terwijl windows draait de kaart uitzetten en naar de intel.
zeker een plus punt boven op de optimus.
heb liever zelf controle over wanneer ik de kaart hardware matig omzet dan dat software dat bepaald.
optimus auto switching staat er bekend om dat hij niet altijd even accuraat omschakelt en je midden in game zit op je intel kaartje. :)
mijn probleem is in iedergeval opgelost met een nieuwe kaart.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2011 19:51 ]

Verwijderd

Zonder reboot. Optimus heeft al sinds de allereerste versie geen reboot nodig. brakke grammatica: alleen de eerste versie vereiste een reboot. De implementatie is zeker niet perfect maar werkt prima. Beter dan wat ATI in hun nieuwe notebooks gebruikt (De M17x gebruikt nog de oude, imo betere, variant met muxes op de video outputs)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2011 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 19:54:
Zonder reboot. Optimus heeft al sinds de allereerste versie geen reboot nodig. brakke grammatica: alleen de eerste versie vereiste een reboot. De implementatie is zeker niet perfect maar werkt prima. Beter dan wat ATI in hun nieuwe notebooks gebruikt (De M17x gebruikt nog de oude, imo betere, variant met muxes op de video outputs)
ach so dan hebben ze het wel verbeterd.
dan is er nog het throtteling issue met de 580m wat niet officieel is opgelost:)
niet dat ik ati fanboy ben maar heb liever kaart met minste issue's.
had hiervoor 4870x2 in r2 en dat was ook ruk en laten omzetten naar nvidia sli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik heb dit momenteel in mijn mandje:

KLEUR KEUZE Alienware M18x (Stealth Black)
PROCESSOR Intel® Core™ i7 Processor 2670QM (2,20 GHz, 6 MB cache, Quad Core)
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
GRAFISCHE KAART Dual 2 GB GDDR5 AMD® Radeon™ HD 6990M CrossFireX™
GEHEUGEN 8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096]
HARDE SCHIJF 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
LCD-SCHERM 47 cm(18.4") Wide Full HD (1920 x 1080) WLED LCD
OPTISCH(E) STATION(S) Dvd+/-rw-station (dvd/cd lezen en schrijven)
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Intel® Advanced-N 6200 a/g/n 2 x 2 - Europa
T-MOBILE MOBIEL INTERNET AANBOD Stuur mij meer informative over dit exclusieve aanbod
BLUETOOTH Dell Wireless 375 Bluetooth-module
HOOFDBATTERIJ 12-cel lithium-ion hoofdbatterij (96 Wh)
BEVEILIGINGSSOFTWARE Geen beveiliging/antivirusbeveiligingn
SERVICES EN SUPPORT 1 jaar Next Business Day Hardware Support inbegrepen bij uw pc
ACCIDENTAL DAMAGE-BESCHERMING Geen Accidental Damage-bescherming
TOETSENBORD Intern toetsenbord — VS/Internationaal (QWERTY)
ALIENFX-KLEUR Terra Green
OS CUSTOMIZATION Alien Cyborg Wallpaper
MUIZEN Logitech Gaming Mouse G500

Wat vinden jullie van me keuze? Ik zie zelf zo niet op aan te merken wat ik niet of wel moet doen. Hopelijk vinden jullie iets.
Prijs kaartje met de 10% korting: € 2.481,50

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Pagina: 1 ... 22 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.