• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Desktop is natuurlijk krachtiger voor het geld wat je wilt besteden.. Op importeren ga ik niet meer in, daar is al zoveel over geschreven. Denk eens aan verzendkosten, verzekering, douanekosten, BTW, inklaringskosten... ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Sakke1994
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:21
Heb de code van 10% gevonden voor de .be site, http://actiebon.blogspot.com/

10%: N0TZN?V$4FF1D8

5%: 5HXQ3TFQHRT?C9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBabiSpangang
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 21:05
Vandaag 10% korting op alle Alienware producten zie ook: http://www.dell.com/nl/p/days-of-deals

EDIT: Kijk ook even in de Excel sheet van Darkstone uit het XPS15 topic, zo is de config. (N00W1405) voor bijv. de m14x met 6gb RAM even duur als de config. (N00W1403) met 4gb RAM die op de site zelf staat!

[ Voor 52% gewijzigd door MrBabiSpangang op 27-08-2011 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ziet eruit als daadwerkelijk 10% korting, als je altijd al een alienware hebt gewild, dit is het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 14:08:
Dat ziet eruit als daadwerkelijk 10% korting, als je altijd al een alienware hebt gewild, dit is het moment.
@Darkstone, denk je dat de m14x een goede deal is? (met i7 en 6gb ram..) hij is nu 1169 euro ik wil hem alleen gebruiken voor studie en werk.. af en toe gamen
Ik ben bang dat hij over 1 of 2 weken nog goedkoper is dan nu.. zou dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBabiSpangang
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 21:05
Zelf begon ik ook te twijfelen tussen de m14x en XPS 15 na het zien van deze aanbieding, maar na alles nog eens goed bekeken te hebben is denk ik de XPS 15 een betere deal.

Hieronder volgens mij de voor- en nadelen van de XPS 15 tov m14x, wanneer je €1000+ wilt uitgeven voor een laptop:

+ betere/grotere scherm en hogere resolutie
+ meer garantie (voor hetzelfde bedrag kan je 3 - 4 jaar garantie nemen ipv 1)
~ meer RAM
~ meer schijfruimte
- slechtere videokaart, maar volgens mij niet eens zoveel slechter na het zien van Notebookcheck
- behuizing minder stevig
- mindere koeling (hoewel ik heb gelezen dat de m14x nogal luidruchtig kan zijn)

Hoewel RAM en schrijfruimte makkelijk te vervangen is, geeft het betere scherm en garantie voor mij de doorslag om voor de XPS te gaan. Maar afhankelijk van welke games je gaat spelen is wellicht de m14x dan toch een betere keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste allemaal,

Ik wil graag een nieuwe laptop kopen, waar ik ook (voorlopig) de nieuwste games soepel op kan draaien. Nu is mijn oog gevallen op de alienware M14x (die M17 lijkt me wel erg groot voor een laptop). Zeker gezien al die kortingen (al is dat klassiek beïnvloeden want alles zal verlengd worden) wil ik zsm bestellen.
Ik had een aantal vragen (ik kon het antwoord nog niet aan de soortgelijke vragen hierboven herleiden) waar ik hoop dat iemand me mee kan helpen:

* Is het verstandig om de standaard M14x. processor te upgraden? Standaard is i7 2630QM en ik zou gaan naar 2720 QM voor 160 E.
* Nog andere upgrades die jullie aanraden?
* Die extra garantie lijkt me wel heel erg duur. Ik heb toch ook wel eens gehoord dat als een product na 1.5 jaar kapot gaat, en je hebt 1 jaar garantie, je toch nog wel rechten hebt want spullen horen gewoon niet zo snel kapot te gaan. Wat zouden jullie adviseren?
* Is die M17x dermate beter dat ik toch die zou moeten overwegen?

Overigens, met alle kortingen etc aangeklikt kost het me nu (ook ram geüpgrade) 1467 E.

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 09:14:
* Is het verstandig om de standaard M14x. processor te upgraden? Standaard is i7 2630QM en ik zou gaan naar 2720 QM voor 160 E.
Nee
* Nog andere upgrades die jullie aanraden?
Het scherm en de wifi-nic.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:16
Voor gaming is de Mx17 dermate stiller dan de Mx14, dus verwacht geen stille laptop met de Mx14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jareish
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 10:20
Na lang denken heb ik hem net besteld. Toch wel 480euro korting (190euro + 10% actie + 90euro coupon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-11-2023
* Is die M17x dermate beter dat ik toch die zou moeten overwegen?
Ligt eraan wat je ermee van plan bent om te doen en in hoeverre je mobiel wil zijn / bent. Beter is ie zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
Jareish schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 23:59:
Na lang denken heb ik hem net besteld. Toch wel 480euro korting (190euro + 10% actie + 90euro coupon).
Hoe kom je aan die 10% korting op je alienware? Ik probeer dat ook al enige tijd te krijgen, maar dat lukt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jareish
Jay-7AC schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 17:32:
[...]

Hoe kom je aan die 10% korting op je alienware? Ik probeer dat ook al enige tijd te krijgen, maar dat lukt niet.
Gisteren (zondag 28 aug) was er 10% korting op alle alienware producten ivm actie 7daagse. Ik twijfelde lang over een BTO en een Alienware. Maar het verschil (nu +/- 150 euro) was nu zo klein, dat ik alsnog voor Alienware ben gegaan, mede door hun verzekering, bouwkwaliteit en grote naam. Het is dat ik zelf geen 10% coupon had, dan had ik 2x 10% ipv 90 euro + 10%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jareish schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 19:26:
[...]

Gisteren (zondag 28 aug) was er 10% korting op alle alienware producten ivm actie 7daagse. Ik twijfelde lang over een BTO en een Alienware. Maar het verschil (nu +/- 150 euro) was nu zo klein, dat ik alsnog voor Alienware ben gegaan, mede door hun verzekering, bouwkwaliteit en grote naam. Het is dat ik zelf geen 10% coupon had, dan had ik 2x 10% ipv 90 euro + 10%.
Gefeliciteerd met je aankoop Jareish. Ik heb hetzelfde gedaan. Bestelling is geplaatst (maar geld nog niet overgemaakt). Ik twijfel nog, omdat de laptop zo zwaar is. Ik ben zelf niet echt een gamer, maar wil wel gewoon de beste van de beste hebben.
Enige wat mij weerhoudt is de afmeting & gewicht (en ook wel de accuduur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
Oké, het was dus een aanbieding. Want mij is verteld dat je Dell geen 10% couponen levert voor Alienware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jay-7AC schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 22:30:
Oké, het was dus een aanbieding. Want mij is verteld dat je Dell geen 10% couponen levert voor Alienware.
Klopt inderdaad, tijdelijke aanbieding het afgelopen weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jareish
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:24:
[...]

Gefeliciteerd met je aankoop Jareish. Ik heb hetzelfde gedaan. Bestelling is geplaatst (maar geld nog niet overgemaakt). Ik twijfel nog, omdat de laptop zo zwaar is. Ik ben zelf niet echt een gamer, maar wil wel gewoon de beste van de beste hebben.
Enige wat mij weerhoudt is de afmeting & gewicht (en ook wel de accuduur).
Ik heb het geld gelijk overgemaakt met ideal. Maar ik kon mijn IR code nog niet gebruiken om de status te bekijken. Dus een mailtje verstuurd. Krijg ik een raar antwoord dat ik naar rekening nummer x het bedrag moet overmaken met de bestelcode. Vraag ik me af of ze uberhaupt mijn email hebben gelezen...

Betreft de laptop. Mijn vriendin heeft de m17x r2 en ik een 17"dell inspiron. Het is inderdaad een zware laptop, en stukje dikker/forser dan mijn dell. Maar maakt dat zoveel uit?

Je sjouwt toch een laptop van plek naar plek. Vanuit je auto/trein/fiets naar school/werk/thuis. Dus als je er mee loopt zijn het toch maar kleine stukjes. Het is niet dat je de maraton gaat lopen of rondje centrum.

Een alienware is zwaar omdat hij stevig is. Goede bouwkwaliteit (metaal), en niet van dat plastieke. En een gamelaptop is uit zichzelf al wat dikker en gebruikt veel batterij.

Je zou nog een HP envy kunnen overwegen (is bij de wehkamp nu in de aanbieding). Ik had die genomen, ware het niet dat er een 6850 inzit. Voor hetzelfde geld heb je een BTO of (met de aanbieding) de Alienware. Maar hij is wel een stuk slanker/lichter en je hebt net als met Alienware een goede naam erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En heb je hem binnen? Hoe bevalt hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jareish
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 20:02:
En heb je hem binnen? Hoe bevalt hij?
Nee nog niet, verwachte leverdatum is 15-sept :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-08 00:44
Zojuist mijn eerste alienware gekocht!

Alienware M11x Nebula Red
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
Internal US/International Qwerty Keyboard
2GB DDR3 NVIDIA® GeForce® GT 540M
500GB (7,200rpm) Serial ATA Hard Drive
Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
Integrated High-Definition 5.1 Performance Audio
Intel® 1000 Wireless Card - European
1 jaar Next Business Day Hardware Support
Dell Wireless 375 Bluetooth Module - European
Alienware M11x Order - Netherlands
8-cell 63Whr Lithium Ion battery
Intel® Core™ i7 2617M 1,5 GHz (2,6 GHz met Turbo Boost, 4 MB cache)
Geïntegreerde 2.0 megapixel HD-camera
Alienware M11x Nebula Red Cover
No Accidental Damage Protection
29 cm(11,6-inch) HD lcd-breedbeeldscherm (1.366x 768) WLED met TrueLife™
Generic Name Plate Engraving

Bedrag na kortingen en een speciale E-Value code: € 1.003,00. Valt me alles mee. Vond het trouwens wel apart dat toen ik vroeg naar de garantieuitbreidingen dat de dell medewerker zelf zei dat het niet nodig was in verband met de regels van de europese unie. Als ik geduld had voor de reparatie zat er altijd standaard 3 jaar garantie op. Dus het eerste jaar next business day en het tweede en derde jaar standaard garantie.

[ Voor 24% gewijzigd door Willaaam op 05-09-2011 15:31 ]

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Geen van bovenstaande 10%, korting €90 en extra kortingen werken meer zucht, het zal dan toch een BTO of Xnotebook worden.
Of al gebruikt of verlopen die op alle sites en hier op forums geshared worden.

Dacht dat die 10% kortingen "op alle notebooks" ook voor Alienware geldig waren?

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:44
Graviton12 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 20:46:
Geen van bovenstaande 10%, korting €90 en extra kortingen werken meer zucht, het zal dan toch een BTO of Xnotebook worden.
Of al gebruikt of verlopen die op alle sites en hier op forums geshared worden.

Dacht dat die 10% kortingen "op alle notebooks" ook voor Alienware geldig waren?
Hey Graviton12,

Ik ben nieuw hier en meld me maar direct even hier. Net een half uurtje geleden de Alienware M14X besteld;

i7 2630QM
4gb ddr3 1600mhz
750gb 7.200rmp
1600x900
3GB GT555m

Als je gaat naar de site van Dell staat daar een nieuwe banner (Sinds vandaag!) waardoor je bij de aanbiedingen van Alienware terecht komt:

http://www.dell.com/nl/p/...=dhs&cs=nldhs1&redirect=1

En tevens werkte bij mij de onderste kortingscode prima:

http://www1.euro.dell.com...9596&acd=1242212097620561

In totaal 345 euro korting dus. :)

• Graviton12
Ging via BE site, daar werkte ie niet, als ik dan via een andere hier die voor BE bedoelt is van de 90 euro korting, die was dan verlopen kwam er te staan :p

Als je bij de alienware afdeling op 17" klikt zit er zelfs 1 bij die al standaard 190 euro korting krijgt, moet je weten dat week terug ik wel alle kortingen kon aanzetten en in totaal +400 euro minder moest, alleen was ik toen nog meer BTO dan Dell.

Edit:
Hier nog een andere BE kortings site ook voor Alienware.
http://www.korting.be/acties/actie/kortingscode-dell

[ Voor 12% gewijzigd door Graviton12 op 08-09-2011 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
Bah heb me M15X naar Duitsland moeten sturen gister om het volgende:

CPU en GPU fan draaien constant, ook met meest recente bios. Zelfs forced er opnieuw gezet.
Speling onder me toetsenbord rechtsonderin bij de pijltjes toetsen.

Aan de ene kant vertrouw de hdd niet, kreeg namelijk nog een error tijdens de diagnostics in de confidence test.

Is het wel als je bij de pre-boot diagnostiscs nog een error krijgen met de LCD test dat de brightness niet geregeld kan worden, officieel gezien ook nog een fout is?

Linux is zo cool dat ik het koud heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jareish
Ik heb net een paar dagen mijn m17x binnen met de 6990m. Wat een beest!

Enkele puntjes voor toekomstige kopers:

- Toetsenbord is een NL toetsenbord. Heel raar, want zo'n toetsenbord ben ik heel mijn pc leven nooit tegengekomen, dat is namelijke altijd de US/International. Ik had tijdens de configuratie niet de kans op een ander toetsenbord te kiezen, en stond er verder niet bij stil dat dit een compleet ander toetsenbord is! Ik heb Dell ge-emaild voor eventuele vervanging (misschien als RMA/foute order of 1 jaar verzekering).

- De case is helemaal plastic (niet gedeeltelijk, maar alles). Wel kwaliteit, maar niet zoals de R1 waar alumminium is verwerkt.

- als je een SSD gaat installeren, boot eerst gewoon windows, en maak via AlienRespawn een boot/recorver cd aan. Drivers zijn een pain (met name door de hele trage downloadspeed van dell 35kb/s en dan 600mb aan drivers downloaden...). Het is niet fijn om een fresh install te doen, en dan merken dat je scherm op 800x600 draait en je geen wifi hebt.

- de 6990m maakt veel lawaai tijdens spellen. Ik ben de 560gtx van mijn vriendin haar alienware gewend, maar die van mij stijgt bijna op. Het systeem is wel koel daarentegen, 58C (cpu en gpu) na een paar uur gamen.

- Je bent afhankelijk van de catalyst drivers die dell leverd. Die van de officiele ATI website, werken niet met alienware. Dit is een beetje rot, want ATI maakt sneller patches dan Dell ofcourse. Er zijn mensen die het voor elkaar kregen om die ATI werkend te krijgen, maar ze verloren daarbij de mogelijkheid om de brightness van het scherm aan te passen, evenals een externe monitor aan te sluiten.

- Verder was SSD installeren heel simpel. Ik heb nooit een laptop open gemaakt of een SSD geinstalleerd. maar het was gewoon een kwestie van schroefjes losdraaien van de case en hdd slot. half uurtje werk.

• MrRobers
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 00:54
@ Jareish,

Zo'n NL toetsenbord is dat heel anders dan? Zal er aan dneken als ik mijn m17x ga bestellen.

Maar bedankt voor de tips wat betreft de SSD installatie, mooi respawn gebruiken dus.

Verwijderd

Je kan het toetsenbord kiezen met &vw=classic achter de URL. Maar dell wil het toetsenbord vast wel voor je omwisselen.
Jareish schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 19:10:
- Je bent afhankelijk van de catalyst drivers die dell leverd. Die van de officiele ATI website, werken niet met alienware. Dit is een beetje rot, want ATI maakt sneller patches dan Dell ofcourse. Er zijn mensen die het voor elkaar kregen om die ATI werkend te krijgen, maar ze verloren daarbij de mogelijkheid om de brightness van het scherm aan te passen, evenals een externe monitor aan te sluiten.
Dell doet WEL mee aan het driverprogramma. En alienware volgens mij ook. Zie de downloadlinks: meuk: AMD Catalyst 11.8

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17-09 15:57
Indien je eerst de Dell Ati driver installeert en daaroverheen de Catalyst 11.8 van Ati zelf dan werkt dat prima. Dus ook switchen naar de Intel videokaart. Als je dan ook nog bios A08 installeert heb je ook de brightness control terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jareish
MrRobers schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 17:15:
@ Jareish,

Zo'n NL toetsenbord is dat heel anders dan? Zal er aan dneken als ik mijn m17x ga bestellen.

Maar bedankt voor de tips wat betreft de SSD installatie, mooi respawn gebruiken dus.
Ja best wel anders, vooral als je iemand bent die programmeert:
http://imageshack.us/photo/my-images/822/20110907002.jpg/

Dell heeft de hele week nog niet gereplied op mijn email, vandaag weer eens gestuurd.
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 17:52:
Je kan het toetsenbord kiezen met &vw=classic achter de URL. Maar dell wil het toetsenbord vast wel voor je omwisselen.

[...]

Dell doet WEL mee aan het driverprogramma. En alienware volgens mij ook. Zie de downloadlinks: meuk: AMD Catalyst 11.8
Ik krijg steeds de melding van AMD installer dat software/hardware niet compatibel is. Ik heb de A08 bios versie. Ik heb clean install geprobeerd, en nadat ik Dell zijn versie erop had, nogmaals de ati geprobeerd. Maar het wil er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Bij mij heeft dell ook na veel gezeur een nieuw US toetsenbord opgestuurd (voor een m15x), eerst wilde ze het niet doen omdat ik zelf voor NL had gekozen, maar ik heb daarna gewoon op nieuw een support ticket aangemaakt en uitgelegd dat in nederland nooit een nederlands toetsenbord wordt gebruikt maar US international. De persoon die de 2e e-mail las snapte het eindelijk en stuurde een US toetsenbord op, US international hadden ze niet (dus het euroteken mist erop).

Vermeld wel dat je hem zelf inbouwt als je dat kunt, dat maakt het een stuk makkelijker want ze sturen je gewoon een nieuw toetsenbord op.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jareish, hi heb je hem al binnen? Ik heb na een week alsnog het geld overgemaakt, dus verwacht hem binnen 2 weekjes :) Status is nu 'In productie' sinds afgelopen donderdag, weet jij hoe lang het duurt voor ze hem dispatchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jareish
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 12:45:
@Jareish, hi heb je hem al binnen? Ik heb na een week alsnog het geld overgemaakt, dus verwacht hem binnen 2 weekjes :) Status is nu 'In productie' sinds afgelopen donderdag, weet jij hoe lang het duurt voor ze hem dispatchen?
Ja ik heb hem binnen.

Ik had 29-08 om 23.45 mijn geld over gemaakt (ideal). Het duurde toen een paar dagen voordat ik iets van ze hoorde, 3 dagen later lieten ze weten dat de levering @ 15 sept was. Paar dagen later kreeg ik een mailtje dat 07-09 de laptop geleverd worden. Rond een uur of 2 kreeg ik hem. Rond een uur of 4 had ik de SSD erin en windows opnieuw geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke thanks, hoop dat ik hem ook een weekje eerder krijg !
Hoe bevalt de m14x ? Gewicht en afmetingen.. zou je zeggen portable or not? Dat was eigenlijk mijn priority.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jareish
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 13:17:
Oke thanks, hoop dat ik hem ook een weekje eerder krijg !
Hoe bevalt de m14x ? Gewicht en afmetingen.. zou je zeggen portable or not? Dat was eigenlijk mijn priority.
Ik heb de m17x. Hij is denk het 2x zo zwaar als mijn vorige dell inspiron 17". Niet heel veel dikker. Hij is wel iets langer, maar wel smaller. En tsja draagzaam, ik heb hem daarvoor niet uitgekozen, ik zou er geen uur mee willen lopen, maar dat doe ik toch nooit, 5min lopen naar de auto en 5min lopen waar ik moet wezen en uitstallen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jareish schreef op zondag 11 september 2011 @ 14:20:
[...]

Ik heb de m17x. Hij is denk het 2x zo zwaar als mijn vorige dell inspiron 17". Niet heel veel dikker. Hij is wel iets langer, maar wel smaller. En tsja draagzaam, ik heb hem daarvoor niet uitgekozen, ik zou er geen uur mee willen lopen, maar dat doe ik toch nooit, 5min lopen naar de auto en 5min lopen waar ik moet wezen en uitstallen maar.
Ah oke dacht dat je ook voor de m14x was gegaan.. ik heb de kleinere variant gekozen i.v.m studie. Anyway gefeliciteerd met je aankoop. :) Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 21:12
Zeg mensen, misschien dat jullie me kunnen helpen.
Ik heb iets meer dan een jaartje geleden een m15x gekocht met een 260 gtx er in, en die 260 begint nu toch wel heel traag te worden, kan het dat een gpu zo snel zo hard achter uit gaat?
Waar ik eerst bc2 op medium/high kon draaien heb ik nu zelfs moeite met low-medium.. :-/

Ik heb een beetje rond gezocht op internet naar een manier om te upgraden en uiteindelijk komt het er op neer dat je via dell moet upgraden (dan maar gelijk naar een 460gtx).
Dus ik heb net iets meer dan 40 minuten (!) met een sales/technisch mannetje van dell in amerika zitten bellen en uiteindelijk komt het er dus op neer dat het me ongeveer 450 euro gaat kosten voor de kaart en een monteur die langs komt om hem er in te zetten (wat me op zich nog wel mee valt als je kijkt naar de prijs van zo'n 460gtx)

Had ik dit ook gewoon via dell nederland kunnen doen en me de 40 minuten bellen met de us kunnen besparen?
En kan het wel dat een gpu zo snel achter uit gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Heeft het niets te maken met je overall systeem dat trager begint te worden, veel software die draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hardware word niet trager in absolute zin. Alle hardware om je heen word sneller ;)

Het enige wat ik kan bedenken met trager worden is een te hoge temperatuur veroorzaakt door stof. Heeft de twaeker daar al naar gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
Software zal het niet zijn, onlangs nog een nieuwe windows install uitgevoerd.
Stof, tsja, ik heb 'm open geschroefd en het ziet er niet zo gek stoffig uit eigenlijk :P

• Jareish
Ik heb een request gedaan voor een ander toetsenbord. Ze willen geen monteur sturen, en ook geen los toetsenbord (als ik dit zelf monteer, vervalt mijn garantie).
Geachte heer,

Het is niet mogelijk om een los toetsenbord op te sturen, uw Dell garantie vervalt dan. Alienware heeft een strengere service ook omdat de waarde stukken hoger ligt van uw product dan een gemiddeld huis tuin en keuken systeem.

Graag hoor ik van u welke optie u wilt
Voorgaand bericht:
Hartelijk dank voor uw email naar dell,

Het beste wat we kunnen doen inplaats van een monteur
is eventeel een herboeking voor u aanvragen voor een ander systeem
met daarin een us querty.
Alleen het nadeel is wel dat dan het systeem wat u daar heeft van te
voren retour moet naar dell.

Kunt u dit aan mij aangeven of u hier accoord mee gaat.
Nu moet ik dus mijn SSD eruit halen, en persoonlijke bestanden wissen. Dan krijg ik een compleet nieuw systeem :S Dan zul je net zien dat ik dan issues heb (dode pixels oid), met iets wat daar stuk aan is, of dat ze vergeten de garantie om te zetten.

Ene kant wel netjes dat ze het oplossen (technisch gezien is het wel het systeem dat ik heb besteld), maar aan de andere kant, standaard een dutch toetsenbord in doen (en geen ander toetsenbord aanbieden via regulier links, en trust me ik heb ze alle 9 getest verspreid over de site), terwijl wij in nederland niet eens dat toetsenbord hanteren, is een beetje fail research van hun kant.(Het feit dat de medewerker het een querty noemt zegt al iets).

En voordat ik geflamed wordt, ik geef toe dat het ook fail research is van mijn kant (ik had moeten weten wat een dutch toetsenbord is). Gaat me meer om de afhandeling, ze geven me een compleet nieuw systeem terwijl ik dit niet wil (omdat ik m dan waarschijnlijk 2-3 weken kwijt ben). Terwijl ze bij mijn vriendin, met haar kapotte alienware, steeds langskomen om voor de 3e keer een nieuwe moederbord, nieuw geheugenç nieuw hdd, erin te doen omdat ze steeds BSOD krijgt, die wil liever dat ze nu een compleet nieuw systeem geven. Die zit nu bijna elke dag photos te maken van de BSODs, de Diagnostic test en dan weer in de email communicatie.

Tevens is dell tot nu toe niet in staat geweest binnen de beloofde 1 werkdag te reageren. 4-5 dagen gemiddeld.

• Relis
Nou, dell mannetje vanochtend langs geweest met een nieuwe 460 voor mn m15x en ik moet zeggen dat het een behoorlijk goede upgrade is ^^
Hij is echt een stuk sterker zeg :D

En waar mn gtx260 met 44 graden idlede en tot ongeveer 70-80 graden kwam onder druk idlet de 460 met 38ish graden en komt nooit boven de 60 uit :D

Vrij duur (430 euro ouzo) maar wel een erg goeie upgrade ^^

• Inverted_World
Grappig trouwens hoe ik over de M14X lees dat hij juist zeer portable is en totaal niet. Het gewicht 2,8/9 Kg vind ik nog wel meevallen als je het bijvoorbeeld vergelijkt met de 2,6/7 Kg wegende MBP 15 inch. Hoe vinden andere M14X gebruikers dit? Ik heb de mijne nog niet binnen, ik kocht hem juist om het formaat en het gewicht waarvan ik vermoedde dat het vele voordelen zou hebben tegenover mijn vorige m1710 en m15x.

Verwijderd

Voor zijn performance klasse is het een portable apparaat. Al is dat een relatieve term.

Ik vind het gewicht zelf wel hoog. BTO en asus slagen erin een GT555m in een chassis van 2.7KG te proppen. Dat moet alienware toch wel beter kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 23:53:
Voor zijn performance klasse is het een portable apparaat. Al is dat een relatieve term.

Ik vind het gewicht zelf wel hoog. BTO en asus slagen erin een GT555m in een chassis van 2.7KG te proppen. Dat moet alienware toch wel beter kunnen?
Wellicht ja, doch heb ik niet enorm het gevoel dat die 200 gram extra een enorm verschil zou uitmaken. Ik ben het wel met je eens dat hij slanker had kunnen zijn. Het is voor mij een kwestie van in hoeverre hij goed portable is, of hij in een fatsoenlijke rugzak past of dat je direct een speciale laptop tas moet meenemen voor o.a de adapter ( waar ik overigens nergens een plaatje van kan vinden ).

Een vriend van mij had de 15,6" BTO met Ati 6990 gekocht en ik heb werkelijk nog nooit zo'n grote adapter gezien, serieus een nadeel, zo zwaar en groot - serieus - als een baksteen wat de portabiliteit werkelijk waar om zeep hielp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar is BTO idd koning in... Dell levert slimline exemplaren mee:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/41b3e72f97.jpg
150w

clevo's 120Watter ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/5441b67fe3.jpg
Dat is dus al groter...

De asus adapter is nog groter denk ik. Maar ik kan alleen fatsoenlijke plaatjes vinden van de N53 van een jaar geleden. Misschien is dat tegenwoordig anders.

De clevo desktop replacement met desktop-processor en GTX480m SLI maakt het nog bonter....
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/4f879c7fb8.jpg
Wat een baksteen. Weegt 1.8KG :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
No fucking way zeg, dan neem je desktop replacement wel heel serieus! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jareish
Ze zouden voor voor lol nog eens een Desktop PC voeding er naast moeten zetten :) Ik denk dat die dekstop replacement voeding nog groter is dan die van een PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
Alienware M14X binnen!

Ik moet zeggen, tot nu toe bevalt alles goed, voelt een stuk beter aan de de vorige generatie m15x, qua stevigheid etc. Minder zwaar, minder log, geen gekraak van plastic o.i.d. Gewoon goed.

Performance nog niet uitgebreid kunnen testen alleen After Effects en Cinema 4D tot nu toe geinstalleerd, games komen nog wel, maar ik vertrouw daar wel op.

Tevens nog een mega pluspunt, de accuduur, van de m15x was ik 2 uurtjes gewend, hierbij is dat een ander verhaal, 4,5 uur is prima haalbaar dan al niet meer. Tot nu toe dus top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al enkele games geprobeerd met de m14x? Ik moet dringend een nieuwe laptop, ik twijfel tussen performance en portability. Mijn voorkeur gaat naar een BTO met 6990m, maar zoals de foto's hierboven al laat schijnen is het niet echt portable. De BTO's met GT555m vindt ik niet echt aantrekkelijk qua design. De M14x ziet er wel oké uit, plus het formaat valt wel mee. Maar ik zou graag (wanneer ik tijd heb) GTA IV, Crysis 2, BF3, MW3 etc etc spelen. Nu kan ik accepteren dan het het niet met alles op high in de hoogste resolutie zal gaan op een laptop, maar in de resolutie van de m14x en de texture quality op high in DX11, zou dit lukken?

• Inverted_World
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 17:00:
Al enkele games geprobeerd met de m14x? Ik moet dringend een nieuwe laptop, ik twijfel tussen performance en portability. Mijn voorkeur gaat naar een BTO met 6990m, maar zoals de foto's hierboven al laat schijnen is het niet echt portable. De BTO's met GT555m vindt ik niet echt aantrekkelijk qua design. De M14x ziet er wel oké uit, plus het formaat valt wel mee. Maar ik zou graag (wanneer ik tijd heb) GTA IV, Crysis 2, BF3, MW3 etc etc spelen. Nu kan ik accepteren dan het het niet met alles op high in de hoogste resolutie zal gaan op een laptop, maar in de resolutie van de m14x en de texture quality op high in DX11, zou dit lukken?
In Crysis 2 heb ik prima FPS op "gamer" advanced wordt iets lastiger op 1600 x 900 maar het ziet er sowieso al prachtig uit. Verder heb ik weinig andere games getest, Crysis 2 doet het iig prima.

Die BTO met 6990 kan ik je zeer afraden, een vriend van mij had die gelijktijdig met de mijne gekocht en het gewicht is zo'n enorm verschil, daar kun je je enkel maar aan storen, vergeleken met dat is de M14X een netbook.

Ik denk dat de M14X prima voldoet aan je eisen, games gaan tot op heden (Crysis 2, UT3, Supreme Commander 2 echt heel erg prima). Maar de GT555 zal niet in de buurt komen van de 6990, maar gezien de eisen die je stelt vermoed ik dat dat ook niet nodig is. :)

Sorry voor de late reactie trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ananadtech heeft weer een leuke review:
http://www.anandtech.com/...s-geforce-gtx-580m-in-sli
i7-2920QM overclocked, GTX580m sli. Efin, je snapt het punt: buiten het bereik van het publiek hier. Maar desondanks toch leuk om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 08:12

mvt

ja ik ja

Wil trouwens even melden dat mijn M11x weer terug is. Hij had een kapot scharnier en zou een nieuw scherm krijgen
Had ze 20 september gebeld. Zou een doos opgestuurd krijgen om hem in te verpakken. Vrijdag 23 sept kreeg ik de doos en moest ik bellen/mailen voor een afspraak om de laptop op te laten halen.
Maandag gemailed, woensdag opgehaald. Gisteren kreeg ik een voicemail berichtje dat hij vandaag gebracht zou worden.

Dus alles bij elkaar in ongeveer 2 weken mijn laptop terug, max 1 week kwijt geweest.

En hij is weer geweldig!

schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 16:05

The Inquisitor

Greetings weaklings

Nog Tweakers die ondertussen een Alienware hebben besteld? :P

Ik heb vorig jaar op het punt gestaan om een AW te bestellen maar heb toen toch gekozen voor een wat goedkopere Sony Vaio 17inch. Nodeloos om te zeggen is 17inch brak om mee te nemen naar college e.d. dus ik ben toch van plan een kleinere laptop te kopen (de Vaio vervangen) zodat ik deze ook nog kan meenemen :)

Ik heb al een liefhebber voor mijn Vaio dus dat is geen probleem (kleine offtopic vraag, wat is de jaarlijkse 'afschrijving' voor een laptop?).

Ik zit te denken om de m11x te kopen, onder dell deals 1050 euro en voor mij goed geconfigureerd (i7,4gb ram,500gb hdd etc.). Ik zit ook rond te kijken bij de m14x maar die vind ik eigenlijk net een stukje te duur. Zit alleen met het probleem of ik me niet rot schrik als ik van 17 naar 11 inch ga...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg het idee dat je heel erg veel betaalt voor die i7. De variant met i5 (10% tragere processor) gaat voor €150-200 minder over de toonbank. De i3 is door het ontbreken van turbo boost wel een stuk trager.

Je kan alle mogelijk configs overigens bekijken via https://docs.google.com/s...TF1QWRJUmc&hl=en_US#gid=5. Ik heb het niet gecontroleerd, maar vaak zitten daar configs tussen die je niet op de normale manier kan bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Krijg nou wat. Thanks! Dat is ook gewoon de r3? (edit: dat moet natuurlijk wel, anders zit er geen i series in)

Die met de i5 kost dan € 849,00, terwijl als ik dit zelf samenstel kost het € 969,00.
Er zit alleen nog het verschil tussen de VRAM (1 vs 2 GB) maar volgens mij moet dat weinig uitmaken...

Hoe zit dat precies met jouw linkje als ik mag vragen? Of kom ik onder een steen vandaan als ik dat vraag :p

[ Voor 8% gewijzigd door The Inquisitor op 25-10-2011 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je komt onder een steen vandaan :P

Die sheet is door mij geschreven, een script probeert domweg alle mogelijke URL's uit en plaatst deze in de sheet. De excel-versie is hier te vinden eventueel:

Vooral handig voor mijzelf aangezien de dell site verschrikkelijk onduidelijk is.. ik krijg het idee dat ze dat expres doen zodat je meer gaat uitgeven.

De 10% bon is overigens wat zeldzamer op dit moment. De sheet gaat er wel vanuit dat je die hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2011 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren dan toch maar voor de Alienware m17x R3 gekozen en de uiteindelijke configuratie was €1888,98 deze stond op de pagina ''Deals voor computergames'' eigenlijk de standaard configuratie alleen dan met een betere processor en de HD 9690 Videokaart, ik zie dat ze die configuratie/aanbieding echter wel weg hebben gehaald (hopelijk niet door mijn bestelling...)

http://www.dell.com/nl/p/gaming-system-deals

Er stond 190 euro korting op het systeem vanwege de aanbieding, ik heb nog eens de 10% kortingscode toegepast welke ik per mail had gekregen en de 90 euro couponcode al met al heb ik dus 1513,09 betaald inclusief btw en verzendskosten mooi prijsje zou ik zo zeggen.

Intel Core i7 Processor 2760QM (2.40Ghz, 6MB, 4C)
17.3in WideHD+ (1600 x 900) WLED LCD
4096MB (2x2048) 1333MHz DDR3 Dual Channel
Graphics : 2GB GDDR5 AMD Radeon HD 6990M
Hard Drive: 320GB (7,200rpm) SATA Hard Drive

Nu was ik van plan om het eea nog te upgraden en dan met name de hardeschijf, ik wilde een 128 of 256GB Crucial m4 SSD schijfje bijplaatsen naast de 320GB schijf. Nu wil ik dat de SSD schijf mijn primaire schijf wordt met daarop het OS geinstaleerd en mijn games/applictie's ik heb even gezocht en de volgende documentatie gevonden.

http://support.euro.dell....lw_M17xR3/en/SM/index.htm

Hier staat mooi uitgelegd hoe een extra schijf bij te plaatsen ik heb echter begrepen dat het met een SSD schijf iets anders werkt, ik neem aan dat ik de originele schijf verplaatst moet worden naar de Secondary hard-drive assembly en mijn SSD in de Primary hard-drive assembly moet plaatsen.

Staat de standaard bios configuratie dan goed of moet ik deze zelf aanpassen van SATA naar ACHI en wat voor effect heeft dat op mijn originele schijfje in de Secondary hard-drive assembly?

Tips: De algemene code voor 5% korting op alienware systemen is GQ4WVM71?QNVBL deze kan worden gebruikt icm de 90 euro korting QXXF100ZB0NB4P.

Een tip om de 10% kortingscode per mail te ontvangen, ik heb deze code ontvangen met de tekst ''Bedankt dat u voor alienware heeft gekozen we willen u er graag op attenderen dat er nog artikelen in uw digitale boodschappenmandje opgeslagen zijn'' en dit klopte ik had in mijn winkelmandje nog de laptop staan :) kortsamengevat je moet denk ik een dell account hebben en inloggen dan via Dell Abonnementencentrum abboneren op een aantal abbonomenten en met je ingelogde account een allienware product (een aantal dagen) in je mandje laten staan wellicht krijg je dan de 10% kortingscode opgestuurd net als mij (ben benieuwd of dit ook bij andere ook zo is.)

Je kan ook altijd telefonisch de bestelling plaatsen en korting regelen maar daar doen ze moeilijk met meerdere couponcodes ze zeggen dat je er maar één mag gebruiker (bijv alleen die van 5% of 10% of die van -90 euro) hoewel je online een combinatie van bijv 10% en - 90 kan gebruiken icm met de al bestaande korting die je evt krijgt als je gebruik maakt van de gaming-system-deals pagina.

In mijn geval was ik dus online goedkoper uit als wat er telefonisch qua korting geregeld kon worden.... erg apart vond ik dat maarja... so be it.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2011 10:49 . Reden: extra info, typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Dus als ik het goed begrijp heb je een 10%, 5% én -90 euro coupon gebruikt op 1 systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afaik niet. Een tijd terug was die 5% standaard. Wanneer je echter een 10% kortingsbon toevoegde werd dat 10%, in plaats van de verwachte 15%. In de mail staat namelijk letterlijk dat je extra korting krijgt...

Er staan overigens nog wat M11x-jes in V&A, misschien iets voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Inquisitor schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 11:47:
Dus als ik het goed begrijp heb je een 10%, 5% én -90 euro coupon gebruikt op 1 systeem?
Nee er zat al 190 korting op de laptop als actie via die pagina, ik heb er zelf 10% code en -90 code op gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ah zo. Thanks ;) Op het moment staat er bij de Alienware pagina een 5% kortingsbon... just saying :)

Ik ben bang dat 11inch te klein voor me zal worden als mainpc, de m14x zal dan een betere oplossing zijn. Maar deze is een aardig stukje duurder en kampt met heat issues voor zover ik lees op het internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Laatst online: 26-08 11:55
Ik vind 11inch toch goed te doen hoor. Heb totaal geen moeite om van mijn pc scherm over te schakelen naar mijn 11inch scherm. Mijn m11x is met enige regelmaat mijn main pc, variërend van 1 tot 6 weken achter elkaar (omdat een desktop wat lastig mee gaat van Zuid-Holland naar Limburg elke keer :p) en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Maar je hebt nog wel een desktop ernaast... Ik heb nu een 17,3inch laptop en die krijg ik op geen manier in mijn rugzak, dus dat is een ramp. (natuurlijk had ik daar beter over na moeten denken :+) en dan *lijkt* het me een groot verschil. Het grotendeel van de dag doe ik weinig op de laptop (zit er wel altijd op, maar surf wat rond en IM erbij) en daarnaast zit ik vaak in word te werken en veel achter elkaar te typen, ik vraag me af of het (kleine) scherm dan geen probleem vormt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzzz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-11-2021
Misschien een beetje offtopic, maar een rugzak voor een 17" is zeker wel te vinden. Zijn niet de mooiste modellen, maar ik heb er zelf eentje van Samsonite en die zit erg lekker. Je moet er alleen niet de hele dag mee rondzeulen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ja, dat zou ook zeker een oplossing zijn, maar het makkelijkste is dat ik de laptop gewoon in mijn eastpak drop. Dan is elk kleiner model toch wat makkelijker om mee te nemen (en ook om neer te zetten eenmaal aangekomen) :) Maar bedankt voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Nu online
Thyzzz schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:01:
Misschien een beetje offtopic, maar een rugzak voor een 17" is zeker wel te vinden. Zijn niet de mooiste modellen, maar ik heb er zelf eentje van Samsonite en die zit erg lekker. Je moet er alleen niet de hele dag mee rondzeulen.
Voor de m17x dien je echter wel een rugzak te hebben voor een 18" of 19" laptop. In die voor een 17" laptop gaat het waarschijnlijk niet passen.
The Inquisitor schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:22:
Ja, dat zou ook zeker een oplossing zijn, maar het makkelijkste is dat ik de laptop gewoon in mijn eastpak drop. Dan is elk kleiner model toch wat makkelijker om mee te nemen (en ook om neer te zetten eenmaal aangekomen) :) Maar bedankt voor het meedenken
Overigens voor e-mail en surfen hebben we tegenwoordig tablets ;).

Maar het scherm van de m11x is inderdaad wat aan de kleine kant als je veel surft en met word bezig bent. Echter kun je voor thuis natuurlijk ook een externe monitor aansluiten erop (eventueel met een toetsenbord en muis).

[ Voor 42% gewijzigd door DutchKel op 31-10-2011 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Haha, ik ben niet van plan een tablet te kopen naast mijn laptop.

Een externe monitor is geen gek idee, maar dan zou ik altijd aan mijn bureau moeten werken (omdat daar de monitor staat) maar ik werk regelmatig (lees; vrijwel altijd) gewoon aan de eettafel :p En daar kan ik moeilijk een monitor neerzetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben net tot de conclusie gekomen dat je dus nooit de M17x (en waarschijnlijk ook alle andere alienware) in standaard versie vanaf de homepage moet aanpassen en bestellen. Het beste is één van de "laptop deals" te nemen waarbij al een paar upgrades standaard zijn, en hierop ook standaard korting wordt gegeven.

Vervelend hiervan is weer dat op dit moment bij de "laptop deals" alleen de versie 03 met 90 euro standaard korting staat aangegeven. Om te zien welke andere deals met korting er mogelijk zijn die op de website dus eigenlijk helemaal niet weergegeven worden, kun je in de url v03 veranderen in v04, v05 enz. Versie 01 is volgens mij de versie vanaf de homepage zonder korting.

Misschien wisten jullie dit allemaal al lang :P, maar het neemt voor mij nu in ieder geval een hoop onduidelijkheid weg over vele verschillende prijzen, configs en kortingen.

V05 vind ik op dit moment het interessantst omdat je dan 190 euro korting krijgt. Alleen jammer dat je er geen blue-ray bij kan kiezen in deze versie, wat bij de anderen allemaal wel kan. Zou dit via de telefoon nog als upgrade te regelen zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2011 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Jup, dat script van Darkstone is geniaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Via 4Launch wordt een AlienWare Notebook M17xR3 aangeboden voor € 1899,--. De specificaties zijn als volgt:
Display: 17.3" WUXGA LED, resolutie 1920x1080
Processor: Mobile Intel Core i7 2670QM Quad-Core (2.20GHz)
Geheugen: 8GB (2x4GB) PC10666 DDR3 SODIMM
Videokaart: AMD Mobility Radeon HD6990M 2GB DDR5 VRAM
Harddisk: 1.5TB (2x750GB Raid0) SATA 7200rpm
Optische drive: DVD-/+RW Dual-Layer, BD-ROM
Als ik een vergelijkbare AlienWare via Dell.nl samenstel kom ik op een aanzienlijk hoger bedrag uit (> € 2000,--). Aangezien ik zelfs met korting bij Dell meer betaal vraag ik mij af of ik niet iets over het hoofd zie (dan wel bij Dell, dan wel bij 4Launch). Mis ik iets of is dit gewoon een goede prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij dell betaal je € 1,725 met 6GB en een enkele HDD (zelf een SSD ernaast zetten, duh) en een i7-2760QM
Met i7-2670QM is hij € 1,544 met nog minder RAM en kleinere HDD, wederom zelf inbouwen.

Kortom, slechte deal als je weet waar je moet zoeken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 18:01:
Bij dell betaal je € 1,725 met 6GB en een enkele HDD (zelf een SSD ernaast zetten, duh) en een i7-2760QM
Met i7-2670QM is hij € 1,544 met nog minder RAM en kleinere HDD, wederom zelf inbouwen.

Kortom, slechte deal als je weet waar je moet zoeken. ;)
Dank, duidelijk antwoord! De kosten voor de HDD/SSD en RAM geheugen komen nog wel bij de € 1.725,-- of € 1
.544,-- op, maar ik zal eens in de Pricewatch uit gaan zoeken op hoeveel ik kom als ik ongeveer de zelfde configuratie uit wil komen.

Edit: Hoe kom je trouwens uit op de € 1.544,--? Via de site van Dell kan ik als goedkoopste M17xR3 met zo min mogelijk RAM en zo klein mogelijke HDD (maar wel met AMD Radeon HD 6990M, Full HD scherm en Blu-ray) uit op een bedrag van € 1.864,--. Of heb jij eventuele kortingen al verrekend?

[ Voor 20% gewijzigd door DarkFly op 03-11-2011 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de blu-ray drive gemist.. maar ik zie het nut val blu-ray niet echt. Probeer het nog eens via de sheet, zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 09:50:
Een tip om de 10% kortingscode per mail te ontvangen, ik heb deze code ontvangen met de tekst ''Bedankt dat u voor alienware heeft gekozen we willen u er graag op attenderen dat er nog artikelen in uw digitale boodschappenmandje opgeslagen zijn''
Ik wil dit graag verifiëren. Het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Inquisitor schreef op maandag 07 november 2011 @ 18:18:
[...]

Kijk eens aan dat is mooi:) handig voor medetweakers die dus 10% extra korting willen! ipv de 5% die standaard beschikbaar is.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 09:09 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens: http://www.anandtech.com/...-receives-major-price-cut interessant voor diegenen die een HD6990m willen aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Inquisitor schreef op maandag 07 november 2011 @ 18:18:
[...]

Hoe lang moesten jullie wachten? Bij mij werkt het nog niet, en wacht op het moment al 6 dagen.
Moet het in je opgeslagen mandje staan of je opgeslagen producten? En welke configuratie hebben jullie er dan ingezet?

Edit: Nieuwe poging gestart met nieuwe account via Dell Abonnementen. Ik denk dat mijn oude account nog aangemaakt is met een vinkje bij geen e-mails ontvangen, enz.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 09:14:
Overigens: http://www.anandtech.com/...-receives-major-price-cut interessant voor diegenen die een HD6990m willen aanschaffen.
De prijs is op dit moment nog niet aangepast in Nederland. Wat mij eventueel nog een voordeel leek is het 3D scherm wat je in combinatie met de 580M kan nemen. Ik heb gehoord dat dit scherm (behalve dat het 3D is) van erg goede kwaliteit is. Zit er verschil in kwaliteit tussen het normale Full HD en het 3D scherm?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normale scherm: http://www.anandtech.com/...r3-an-antidote-to-clevo/6
AFAIK is het 3D scherm beter, maar het scheelt echt weinig. Ik zou mijn keuze daar niet op baseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 13:37:
[...]

Hoe lang moesten jullie wachten? Bij mij werkt het nog niet, en wacht op het moment al 6 dagen.
Moet het in je opgeslagen mandje staan of je opgeslagen producten? En welke configuratie hebben jullie er dan ingezet?

Edit: Nieuwe poging gestart met nieuwe account via Dell Abonnementen. Ik denk dat mijn oude account nog aangemaakt is met een vinkje bij geen e-mails ontvangen, enz.
Durf ik niet te zeggen eigenlijk...ik heb zowel de m11x als de m14x in mijn mandje gehad, vrijwel in de basisconfiguratie. Ik heb het product gewoon in het mandje laten zitten, maar wanneer ik de volgende dag terug kwam was het mandje toch weer leeg... maar dat maakt dus niets uit, ik kreeg de mail alsnog :)

Ik denk dat het een weekje duurder, misschien wat eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Beste Tweakers,

Ik wil binnen nu en 2 maanden een nieuw systeem aanschaffen en mijn oog is gevallen op de m14x. Op dit moment ben ik de trotse bezitter van de m11x R1. En alhoewel dit kleine beestje nog prima mee komt, wil ik nieuwere games zoals Skyrim en Diablo 3 straks in volle glorie op een wat groter scherm kunnen spelen.

Ik heb even zitten kijken naar verschillende configuraties en heb nu een systeem samengesteld via de actiekorting van dell en nog een extra kortingscode voor een totaal van 1238E.

Dit komt dan neer op:
I7 2670QM 2,20ghz
4MB 1600Mhz DDR3
GT555M 3GB
750GB 7200rpm HDD
WLED scherm 900p
Killer Wireless-N

Nou lijkt me dit een prima configuratie voor deze prijs (deze korting vervalt wel vandaag trouwens). Maar ik heb nog een paar vragen.

- Is het nuttig om te kijken naar een processor upgrade? Bijv de 2760 of de 2860.
- Is 4GB RAM nog genoeg voor de komende 2 jaar? Ik ben niet iemand die later nog onderdelen gaat vervangen dus doe het liever meteen goed. (of is dit heel makkelijk?)
- Die 256GB SSD die je ook kan nemen voor 350E extra, is dat het waard?

Ik weet al dat de 3GB upgrade tov de 1,5GB GT555 nutteloos is, maar die zit nou eenmaal in deze actie. Ik sta trouwens ook open voor andere merken, maar ik heb nu dankzij de m11x zeer goede ervaringen met alienware.

Alvast bedankt!

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik ga eens even kijken voor mezelf op hoeveel ik uitkom als ik die wil bestellen :)

Over je vragen:
- Je kunt op Notebookcheck.com kijken naar de prestaties van de CPU, imo is het niet waard om het up te graden want volgens mij is dat een behoorlijke meerprijs?
- 4GB is voor 'normaal' gebruik (multitasking etc.) prima, photoshoppers e.d. geven de voorkeur aan meer RAM. Ikzelf heb altijd genoeg gehad aan 4GB RAM ongeacht hoeveel ik open had staan. Het vervangen van de RAM is weinig moeite en kun je gewoon zelf doen als je in de toekomst er bijvoorbeeld 8GB in wilt zetten!
- Wat ik heb gehoord is dat Dell te hoge prijzen stelt voor de upgrade naar een SSD, ik denk dat je dit beter zelf (in de toekomst?) kunt vervangen. Het vervangen van de HDD is immers maar 5 minuten werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
Ram en een ssd moet je nooit bij bestellen van dell.
Een SSD (zoals de m4 die zowel goed als goedkoop is) van 256 kost je ongeveer 300 euro, en is ontzettend makkelijk om zelf in te bouwen.
Ram is een nog grotere rip off, ik heb laatst geupgrade van 4gb naar 8gb en dat kostte me totaal iets van 55 euro.
Een stuk goedkoper dan Dell dus :)

CPU upgraden kan je doen als je geld over hebt maar ik zou het persoonlijk niet doen omdat je er niet zo gek veel er voor terug ziet kwa games.
Als je het mij vraagt: zo goedkoop mogelijk houden.
Waar je wel in moet investeren als je hem bestelt:
Scherm
Gpu (kan je later zelf upgraden door er een nieuwe in te zetten maar moet je handig mee zijn en het kost aardig wat, heb het zelf wel gedaan maar kan ik je niet aanraden..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Nu online
Relis schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:11:
Ram en een ssd moet je nooit bij bestellen van dell.
Een SSD (zoals de m4 die zowel goed als goedkoop is) van 256 kost je ongeveer 300 euro, en is ontzettend makkelijk om zelf in te bouwen.
Ram is een nog grotere rip off, ik heb laatst geupgrade van 4gb naar 8gb en dat kostte me totaal iets van 55 euro.
Een stuk goedkoper dan Dell dus :)

CPU upgraden kan je doen als je geld over hebt maar ik zou het persoonlijk niet doen omdat je er niet zo gek veel er voor terug ziet kwa games.
Als je het mij vraagt: zo goedkoop mogelijk houden.
Waar je wel in moet investeren als je hem bestelt:
Scherm
Gpu (kan je later zelf upgraden door er een nieuwe in te zetten maar moet je handig mee zijn en het kost aardig wat, heb het zelf wel gedaan maar kan ik je niet aanraden..)
Ik had begrepen dat de gpu in de m14x on-chip is. Heb ik het mis of ben je gaan solderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
Ik heb een m15x, ik zou het niet weten hoe het staat met de m14x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De xps 14 geen een gesoldeerde GPU.

Verder, http://www.anandtech.com/...are-m14x-too-much-by-half beantwoord al je vragen, vooral die van de CPU.

• voxxel
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 23:23:
De xps 14 geen een gesoldeerde GPU.

Verder, http://www.anandtech.com/...are-m14x-too-much-by-half beantwoord al je vragen, vooral die van de CPU.
Nou ik heb het artikel toch maar nog een keer gelezen maar het beantwoord niet mijn CPU gerelateerde vragen. Hij schrijft dat hij voor de i5 zou gaan, maar zonder deze getest te hebben. Mijn oorspronkelijke vraag was: Is het nuttig om te kijken naar een processor upgrade? Bijv de 2760 of de 2860.

Maar nu heb ik n.a.v. dat artikel toch een andere vraag, zit er qua gaming verschil tussen de i5 en de i7? Want het enige dat ik er mee wil doen naast wat internet en office is gaming. En hoe zit het dan met 4gb ram vs meer? Voegt dat iets toe?

Zonnepanelen

Verwijderd

Ik denk dat het veilig is om aan te nemen dat als iemand van de meest gerespecteerde reviewsite op aarde zegt dat hij de i5 zou nemen, dat dat niet over 1 nacht ijs is gegaan :P i5/i7 maakt niet veel uit in veel games, maar als het prijsverschil niet te hoog is zou ik het doen. Alles boven de i7-2670QM is echter onzin om geld voor uit te geven.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Het is wat Darkstone zegt, tussen de i5 en i7 merk je inderdaad erg weinig in games. In sommige games scheelt het 1~2 FPS maar over het algemeen merk je er niets van :)

• voxxel
Ok ik ben er wel uit welke specs ik minimaal wil, maar ik twijfel over wat ik nu moet doen.

Het gaat hier dus om de m14x

Dit zijn de specs die ik minimaal wil:

i7 2670qm
1,5gb gt555m
4gb ram
500gb hdd
900p scherm
Intel Wireless lan 6205

1412,99E -10% is 1271,69E

Dit zijn de specs die je krijgt via de aanbieding:

i7 2670qm
3gb gt555m
4gb ram
720gb hdd
900p scherm
Killer wireless-N

1543,99E -245E actiekorting = 1327,99E (kan ik hier -10% mee gebruiken?) is dan -10% 1195,19E

Nu is het natuurlijk duidelijk welke van deze 2 is moet kiezen :9 Maar ik vraag me af of ik met de bovenstaande configuratie niet een betere prijs kan krijgen dan met de onderste. Alleen de 1,5gb naar 3gb upgrade van de videokaart kost al 120E en levert volgens reviews echt niks op. En de grotere HDD en duurdere wlan kaart heb ik ook niet nodig en die schelen samen nog een keer 110E. Optimaal zou natuurlijk zijn als ik die actiekorting krijg op het door mij gewenste systeem, maar dat zal wel niet te realiseren zijn ;)

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Lijkt me wel duidelijk, de 2e optie is 'beter' en goedkoper. Ja, de 10% bon werkt er namelijk ook op (maar let op, niet zomaar 10% bonnen van Dell, op Alienware werken normaliter enkel de 5% bonnen tenzij je een persoonlijke kortingscode krijgt toegestuurd via de mail!). Daarnaast kan je nog een 90 euro korting krijgen voor een systeem boven de 1099 euro.

Zie ook hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
Wat er trouwens eerder is gezegd in dit topic, dat je een kortinsbon van 10% krijgt gemailed als je een mandje hebt staan met iets er in klopt volgens mij niet, heb nu al een week zon mandje staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik heb anders al een tweede ontvangen in mijn mail...geen idee waarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
Hoop dat ik er eentje heb tegen de tijd dat ze de prijs van 580 hier in NL veranderen, zal wel een m17x3d met een 580 worden dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

de 10% bon is wel maar beperkt geldig. Ongeveer een maandje dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Ik heb de 10% bon voor alienware ontvangen na een dag de m14x in mijn mandje gehad te hebben en hij is tot 31.1.12 geldig. Maar het is dus -245€ -10% EN -90€?! Das wel echt heel veel korting

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is gewoon de marketingstrategie van dell... zonder al die kortingen zijn de systemen nauwelijks competief. En vergeet ook de sheet niet: Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7"

1500 is trouwens veel te veel voor dat ding. Leg dan €44 bij voor een m17x met HD6990m...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

@Voxxel, die -245 is gewoon de 'kortingsactie op geselecteerde laptops', daarnaast kan je nog gewoon de kortingscodes gebruiken.

Tenzij je portable wilt zijn en je laptop mee wilt nemen... De m17x krijg je niet zo makkelijk mee als de m14x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Zo net de m14x besteld :) 245 euro korting, 10% korting en 90 euro korting!

Volgens mij is dit echt wel een super deal!

Basis
Alienware M14x : 3.0 Base Black
Geheugen
4.096 MB 1.600 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
Toetsenbord
Intern toetsenbord — VS/Internationaal (qwerty)
Videokaart
3GB NVIDIA® GeForce® GT555M
Harde schijf
750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Operating System
Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
Optische apparaten
8X DVD+/-RW Drive including software
Sound
Integrated High-Definition 5.1 Performance Audio
Draadloze netwerkvoorzieningen
Killer™ Wireless-N 1103 - EUR
Cables
European 220V Power Cord
Verzenddocumenten
Ship Accessory : Western European Docs
Gedis-pakketreferentie
N11W1403
Standard Warranty
1 year Next Business Day Hardware Support included with your PC
0
1 jaar Collect & Return-garantie – geen upgrade geselecteerd
Bestelgegevens
Alienware M14X MLK Order - Netherlands
Primary Battery
Primary 8-cell 63W/HR LI-ION
Carrying Cases
Geen draagtas
Processor
Intel® Core™ i7 Processor 2670QM (2.20Ghz, 6MB, 4C)
Mediakit voor Dell-systeem
Resource DVD : Alienware M14x
Camera
Geïntegreerde 3.0 megapixel HD-camera
Color Choice
Alienware M14x Black WLAN
Redefining your standard Avatar
AutoMatic Updates
AutoMatic updates - On
TimeZone
(GMT + 01.00) Vienna, Amsterdam, Berlin, Stockholm
AlienFx Colour
Quasar Blue
Accidental Damage Support
Geen Accidental Damage-bescherming
Online Backup
Data safe already selected in you Protection Plan
OS Customization
Alienware Logo Wallpaper
Pre Installed Software
Client en Portal™-game van Steam® – in de fabriek geïnstalleerd
LCD
36 cm(14,1-inch) HD lcd-breedbeeldscherm (1.600 x 900) WLED met TrueLife™
Hidden NamePlate Engraving
Generic Name Plate Engraving
Bescherm uw nieuwe pc
Geen beveiliging/antivirusbeveiliging
Power Supply
MOD,ADPT,AC,DLTA,150W,3P,WW
Totaal excl. btw Btw-tarief btw Totaal incl. Btw
Subtotaal/subtotalen: € 906,80 19,00% € 172,29 € 1.079,09
Leveringskosten: € 24,37 19,00% € 4,63 € 29,00
Totaalprijs: € 931,17 € 176,92 € 1.108,09

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Inquisitor schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 10:13:
Tenzij je portable wilt zijn en je laptop mee wilt nemen... De m17x krijg je niet zo makkelijk mee als de m14x.
Dat weet ik, dat was even om aan te geven hoe matig de prijs/kwaliteit is :P
Pagina: 1 ... 21 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.