Receiver kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 495 views

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02 13:54
Hallo allemaal,

ik heb een probleempje.. Mijn tweeters kraken wanneer er bas in de muziek komt. Vooral als er een bonkende bas in een nummer zit gaat de tweeters kraken wanneer de woofer ook gaat blazen. Je zou denken dat de tweeters kapot zijn, alleen gebeurd het bij alle luidsprekers die ik heb kunnen testen.

Ik had al een tijdje het vermoeden dat mijn tweeters niet meer helemaal goed waren, alleen heb gister een nieuwe speakerset gehaald, en weer hetzelfde probleem. Toen ik de luidsprekers kocht heb ik ze eerst beluisterd en waren ze goed.

Ik heb al met meerdere speakerdraden geklooid, en meerdere instellingen in de versterker veranderd, maar zonder resultaat. Komt iemand dit probleem bekend voor? Heeft de receiver misschien zijn beste tijd gehad?

Receiver: Marantz SR5200
Fronts: B&W DM603 S2
Center: B&W CC6 S2
Rears: B&W DM601 S3
Subwoofer: JAMO SW1008

Groeten

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
Het klinkt inderdaad als een kapotte reciever, helaas.. Heb je het probleem op alle kanalen of alleen maar op een paar?

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• powermarcel10
Bedankt voor je reactie. Het is heel duidelijk een kapotte receiver ben ik bang. Het is echt de rechter front uitgang die kuren heeft. Het geluidt word soms zachter dan de linker front, en als ik de kabels omdraai wordt de linker kant zachter, dus het is duidelijk niet de luidspreker (gelukkig). Ook valt het apparaat soms uit. Ik merk dat de center uitgang de zelfde kuren heeft. Ik heb een CD met een stukje erg hoog erin, en merk dat precies bij dat stukje de center en de rechterfront beginnen te kraken.

Wat voor receiver is het beste aan te raden? Ik wil hem 2e hands gaan kopen, want de nieuwprijzen liggen me net even wat te hoog. Ik heb net een dure luidsprekerset gekocht, en heb onlangs een huis gekocht, en het geld groeit me zoals bij velen niet op de rug!

Het moet in ieder geval een surround receiver zijn. 5.1, 6.1 of 7.1 maakt me niet zoveel uit. Ik ben niet van om verder uit te breiden dan 5.1. Een beetje meer vermogen dan de marantz SR5200 die ik nu heb zou mooi zijn.

Wat raden jullie me aan??

Groeten

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-02 16:50

BHQ

Hmm, krakende tweeters..

Klinkt als een versterker die in de clip raakt zou je haast zeggen. Is het ingangssignaal niet erg hard (en dat kan ook een moderne CD zijn)?

-edit- Ah, hmm, ook volumefluctuaties. Klinkt inderdaad als een amp die in zijn laatste uurtjes zit (voeding en/of eindtrap naar z'n grootje lijkt het).

[ Voor 31% gewijzigd door BHQ op 24-12-2009 20:32 ]

• powermarcel10
Ik heb gewoon het idee dat wanneer er bas in de muziek komt dat de tweeters in de verdrukking komen. Als bedrading gebruik ik 2,5mm van den hul verzilverde luidsprekerkabel met high-end vergulde banane stekkers. Dus de verstoring ligt ook niet aan de bekabeling. Ik heb het ook met andere kabel geprobeerd, maar dit leverde niks op. Als CD-speler gebruik ik een PS3 die via een optische digitale kabel naar de receiver gaat.

Ik heb nog wel een marantz DVD speler liggen, ds zou die nog even kunnen proberen, en wellicht een andere digitale ingang op de receiver kunnen proberen. Ik heb de CD ook ff via de PC met een goede koptelefoon afgespeeld, en daarop klinkt het wel prima. Het is dus geen fout op de CD.

Verder vind ik het geluid (los gezien van de problemen) ook niet helemaal geweldig. Het klinkt wel netjes, ik hoor genoeg bas, en de hoge tonen klinken wel lekker fijn alleen mis ik het midden een beetje. Het geluid is "een beetje tam en klein van formaat".

Ligt dit aan de combinatie Marantz+B&W?

• powermarcel10
Ik open even een nieuw topic omdat ik echt een andere receivr wil. Deze mag dicht!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:16

FeaR

In GoT we trust

powermarcel10 schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 20:29:
Ik open even een nieuw topic omdat ik echt een andere receivr wil.
Let je wel op dat we hier wat eisen stellen aan topics over nieuw aan te schaffen apparaten?

Dit, dit en bijvoorbeeld ook nog dit is dus niet de bedoeling. Kijk vooral naar topics die nog open zijn hoe het wél moet.

Zie vooral AUD beleid

Niet dat ik je op voorhand wil beschuldigen, maar zou zonde zijn als je topic meteen weer dicht ging ;)
Done :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.