Toon posts:

Het hele home cinema pakket

Pagina: 1
Acties:
  • 665 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om straks een hele home cinema set te kopen met diverse mogelijkheden. Ik kom er alleen echt niet uit. Veel gelezen en gezocht maar door mijn wensen en de vele mogelijkheden op het internet zie ik door de bomen het bos niet meer. Experts die me raad kunnen geven?

Ik zit te denken aan een versterker met 5.1 geluid. Daarnaast wil ik een mediaplayer zoals bijvoorbeeld de popcorn c-200, hoor er goede verhalen over. Maar ik wil ook andere dingen kunnen. Wat wil ik allemaal:

Mijn muziek die op een desktopcomputer staat kunnen afspelen via de mediaplayer, zowel via de versterker als m'n tv. Ik wil dus als ik albums van mijn computer afspeel niet mijn tv hoeven aanzetten.
Daarnaast wil ik via mijn tv en versterker internetradio kunnen luisteren. Niet dat hiervoor mijn tv moet aanzetten, maar dat ik ook via mijn versterker kan kiezen voor een internetstation. Deze stations moeten ook toe te voegen zijn zodat ik niet tegen beperkingen aanloop.

De desktop die ik wil aanschaffen zal er alleen staan om te downloaden voor zowel muziek als films. Zal een windowsbak worden gezien de kosten. Deze desktop wil ik kunnen benaderen via mijn tv scherm zodat ik met een draadloos toetsenbord en muis bij de mappen kan die gedownload zijn om zo ook bv subtitles toe te voegen. Als het makkelijker kan, graag. Ik heb trouwens gehoord dat een nas in principe langzamer download dan als je een desktop zou kopen voor het downloaden, vandaar deze keuze.

Daarnaast wil ik met mijn laptop ook mijn desktop kunnen benaderen, eigelijk om dezelfde reden als hierboven (wellicht volstaat alleen benadering via laptop ook) maar ook om gedownloade films ook draadloos te streamen naar mijn mediaspeler vanaf die laptop (macbook).

Bij de versterker zal ik ook een dvdrecorder aanschaffen of kunnen sommige mediaplayers dit ook verzorgen zodat het bv wordt opgeslagen op de desktop computer?

De laatste eisen :) Ik kijk veel uitzendinggemist en rtlgemist. Nu lees ik dat hier met de popcorn 200 nog wel problemen mee zijn. Hoe kan dat het beste worden ingericht?
En ik las ook ergens dat de popcorn geen divx afspeelt?

Ik weet het, ik vraag veel, en ik heb zeker veel dingen gelezen, maar door mijn vele vragen zie ik zelf door alle mogelijke oplossingen het bos niet meer, terwijl ik wel graag al deze dingen wil kunnen. Kunnen jullie helpen?

Mijn budget mbt tot de spullen:
TV: 600-800
Mediaplayer: 300-500
Versterker + boxen: 400-600
Desktop: 400
+ wat er uiteraard nog meer nodig is

Je hebt bv ook Sitecom smart living maar of dat allemaal goed is? http://gadget.nl/internet...rt-smart-living-lijn.html

Prijs beetje afhankelijk van of dat hiervoor te doen is maar ik ben benieuwd om jullie ook sets hebben waarbij dit alles mogelijk is? Neem aan van wel.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ok, altijd leuk om je te oriënteren op nieuwe spulletjes. Maar, op deze manier: (ik heb veel gelezen, kom er niet uit, dit zijn mijn eisen, dit is mijn budget) is je topic niet super interessant te maken.

Ik stel voor dat je kijkt naar De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid. Ook dit subforum heeft een beleid: AUD beleid. Daar staat in genoemd hoe een "wat moet ik kopen" topic overlevingskans heeft. :)

Post anders even een shortlist van produkten die je uitgekozen hebt, dan kunnen we er hier op schieten.

Wise enough to play the fool

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:26

FeaR

In GoT we trust

Om even aan te vullen :>

Deze topics zijn handig om te zien waar je op moet letten bij het kopen van sommige van de producten die je aan geeft:

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Simpel beginnen en daarna uitbouwen dus, Windows File Sharing is simpel en snel opgezet maar goed organiseren gaat best wel tijd in zitten. Staar je ook niet blind ergens op terwijl er misschien (goedkopere) alternatieven zij die wel doen wat je willen.

Orienteer je iig op 1 ding tegelijk en niet op het totaal plaatje, vandaar dat je nu ook het overzicht kwijt bent. Iig veel success

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 17:05
Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 18:43:

De desktop die ik wil aanschaffen zal er alleen staan om te downloaden voor zowel muziek als films.
En PCH kan ook downloaden. Daarvoor is een desktop dus niet nodig.

Misschien is een media center PC een betere optie. Die kan alles wat de PCH kan en alles wat een desktop kan. Bijvoorbeeld een ASRock ION 330 of iets vergelijkbaars.

[ Voor 23% gewijzigd door argro op 21-11-2009 20:12 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Verwijderd

Hallo Darda,

Ben mij momenteel ook aan het orienteren op een heel pakket voor home-cinema, dvd speler+recorder.
Eveneens een lijstje: blue-ray/hd, dvd speler+recorder om programma's op te nemen, radio, surround systeem, goede beeld/audio kwaliteit, aansluiting voor video/camera/laptop, afspelen van mp3 en kopien van video's en oko nog betaaldbaar.

Wij zijn naar de winkel geweest om ons te laten voorlichten.

blue ray recorders bestaan niet (vw copy right) en de gangbare dvd recorders nemen alleen analoog op.
TIP: voor het digitaal opnemen kun je via je provider een speciaal apparaat aanvragen.

Uiteindelijk werd ons als kwalitatief meest aansluitende mogelijkheid geadviseerd de Harman/Kardon a €1200 (ca €1500 incl kabels, ipoddoc, ea toebehoren). Maar aangezien deze een nogal grote en dus onpraktische subwoofer heeft, en wij een zodanig grote woonkamer hebben waar wij geen bioscoopgeluid voor nodig hebben (krijgen we alleen maar ruzie met de buren ;) ), is het voor ons niet nodig om zoveel geld voor audio neer te leggen. Zodoende kwamen wij op een goed alternatief, nl. de ONKYO HT S6205 (€799 incl. ipoddoc).

Alleen: helaas zijn hier geen klantreviews van te vinden op internet. Dus nu vroeg ik mij af of er hier mensen zijn die meer weten/kunnen vertellen wat betreft gebruiksgemak, kwaliteit en ervaringen met ONKYO?

BVD!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:26

FeaR

In GoT we trust

Hallo Wizslick en welkom op GoT :w,

Het overgrote deel van je post is niets mis mee, maar de laatste alinea is niet toegestaan op GoT. Je bent dan namelijk een topic aan het kapen.

Zie hiervoor ook De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid.

Ik wil je aanraden om de GoT Search eens te gebruiken en dan te zoeken op HT S6205. Je komt dan bijvoorbeeld terecht in Daar zijn ze dan: Onkyo TX-SR607 507 en 307 wat het algemene topic is voor de nieuwere Onkyo receivers en setjes.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.