Motorola Milestone - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 57.360 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:02
Ja dat klopt. Its not a bug it's a feature! 8)

Je kunt dit uitschakelen door bij de instellingen bij "venster mode" te kiezen voor "zonder snel antwoord". De notification verdwijnt dan meteen als je het berichtje gelezen hebt.
Als je dat (snel antwoord) toch wilt behouden kun je bij het ontvangen van het smsje op de prullenbak toetsen. De melding verdwijnt, maar het berichtje blijft behouden in de volledige thread..

edit:
uuhh met CLB ^^
Ik dacht dat je vraag alleen over handcent SMS ging, maar het ging dus over de standaard sms app (de groene notifications)

[ Voor 26% gewijzigd door Zewatanejo op 22-01-2010 11:49 ]

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:00
CLB schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 11:36:
Yes 1 telletje zoeken had de oplossing gegeven. Lisadr had 't vorige week namelijk.
Je moet bij de settings van de normale sms-applicatie de notifications uitschakelen, problem solved!
Top! Ik had namelijk hetzelfde! Nu kan ik ook eindelijk onderscheid maken tussen een sms'je en een mailtje. sms = blauwe LED, mail = groene LED :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In Handcent kun je zo'n 8 kleuren instellen voor je smsjes =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
LightYears schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 23:14:
2.0.1 is officieel uit in frankrijk met de volgende release notes (in het engels):
[...]
Nu hopen dat mensen me wel normaal kunnen verstaan. Anders gaat de telefoon alsnog terug naar Frankrijk (Expansys)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:02

13art

Moderator Mobile
Zewatanejo schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 11:42:
Ja dat klopt. Its not a bug it's a feature! 8)

Je kunt dit uitschakelen door bij de instellingen bij "venster mode" te kiezen voor "zonder snel antwoord". De notification verdwijnt dan meteen als je het berichtje gelezen hebt.
Als je dat (snel antwoord) toch wilt behouden kun je bij het ontvangen van het smsje op de prullenbak toetsen. De melding verdwijnt, maar het berichtje blijft behouden in de volledige thread..

edit:
uuhh met CLB ^^
Ik dacht dat je vraag alleen over handcent SMS ging, maar het ging dus over de standaard sms app (de groene notifications)
Klopt ging over Handcent sms. Neem aan dat als ik popup bij het normale programma instel dat ik het helemaal niet meer krijg.... Maar kan het mis hebben natuurlijk.

Maar wat bedoel je met venster mode? Staat bij mij in het engels ingesteld.... Maar ook in het nederlands zie ik bij de instellingen geen venstermode erbij staan...

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DjWannaB2002 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 13:27:
Klopt ging over Handcent sms. Neem aan dat als ik popup bij het normale
programma instel dat ik het helemaal niet meer krijg.... Maar kan het mis hebben natuurlijk.
Als je bijvoorbeeld Handcent SMS hebt geinstalleerd, heb je standaard, out of the box 2 notificaties.
Eentje van het normale sms-programma en eentje van Handcent SMS. Als je een smsje dan opent in een
van deze twee programma's zal de notificatie van het andere programma nog open blijven staan, dat is logisch.

Mocht je dus maar 1 programma gebruik (Handcent SMS) moet je bij de normale sms-applicatie de notificatie voor nieuwe sms-berichten uitschakelen, bij Handcent SMS staat die standaard al aan, maar kun je het nog customizen met 30 icoontjes (kleurtjes, soorten envelopjes) en verschillende kleuren ledjes en dergelijke.. :)

Dat is je probleem toch of?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
DjWannaB2002 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 13:27:
Maar wat bedoel je met venster mode? Staat bij mij in het engels ingesteld.... Maar ook in het nederlands zie ik bij de instellingen geen venstermode erbij staan...
venstermode staat onder popup-instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
offtopic:
Nederlands is toch geen taal voor zulke devices, die vertalingen / bewoordingen, zijn altijd zo krom

EDIT @ Hieronder: Handige offtopic tip voor Handcent. Als je een thread met iemand hebt gestart kun je rechtsboven op het settings icoontje drukken in die thread. Je kan dan voor die persoon alleen aparte notifications instellen. Zo heb ik bij iedereen wit envelopje + blauw ledje, maar bij m'n meisje is het allebei rood.

[ Voor 60% gewijzigd door CLB op 22-01-2010 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Daarom heb ik het altijd op engels staan :)
Ok dacht dat het net als in WM, als je het in het ene instelt meteen bij de rest ook zo is (systeem instelling, maar is dus echt programma afhankelijk.
Thnx! Ga ik eens lekker aan de slag met handcent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
CLB schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 13:55:
maar bij m'n meisje is het allebei rood.
offtopic:
ahhh de kleur van de liefde :)

Zeg CLB, had jij ook al niet ergens in het topic opgemerkt dat de icoontjes wat ver uit elkaar lijken te staan, heeft volgens mij ook te maken met de hoge resolutie, maar had jij hier ook niet een programma voor gevonden dat dit oploste? Zodat er meer icoontjes/widgets op één scherm kunnen?

[ Voor 43% gewijzigd door 13art op 22-01-2010 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelf niet meer getest, heb eigenlijk niet zoveel screens nodig, draai er nu met drie, is meer dan zat, maar:
CLB schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 16:44:
Iemand die de Milestone al heeft die dit kan testen: More Icons Widget

Afbeeldingslocatie: http://www.androlib.com/appscreenmax/ziqz.u.cs.png

Hopelijk klaagt er dan niemand meer over 'maar 3 homescreens'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 13:41

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Voor de liefhebbers. Er is een Milestone "Pretpakket" welke je de launcher, audioplayer, newsreader en gallery van Android v2.1 geeft. Detail is dat de launcher dus 5 homescreens standaard heeft ! :)

Howto heb ik hiero geplaatst :). Je toestel moet wel geroot zijn, anders werkt het niet.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn die niet gewoon los te installeren als .apk bestand dan? Heb hier ook al weken de 'gallery' namelijk:
Brad Pitt schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 12:13:
Zojuist even de nieuwe Gallery applicatie van o.a. de Nexus geprobeerd.
en dat uiteraard zonder root (want die was er toen nog niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De motorola update software kun je ook van de franse website halen van motorola : http://direct.motorola.co...=MILESTONE&strCable=Micro USB Data Cable&strURL=No URL

Dit proggie is multi language en hierin kun je zien dat ze de imei checken ... van daaruit worden de update gepushed naar de goede versie (in dit geval werkt alleen nog maar de franse versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Franse versies van de Milestone? Fransen gebruiken toch AZERTY? Exemplaren van Expansys die via Frankijk werden verstuurd waren toch gewoon allemaal UK modellen? Oftewel, er is toch niemand met 'n Franse Milestone? Of mis ik misschien ergens wat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja fransen hebben indd azerty .. wellicht worden de de imei nummers geregistreerd waar ze officieel naar toe worden gezonden, zodat die als Franse expemplaren worden aangezien. Frankrijk is tot nu toe het enige land in de EU waar de update via de automatische update wordt gepushed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guys, we're sorry; we know you are excited about 2.1 updates to your Moto Android-based products, but we can't comment on official timing.
We promise to update you as soon as we can!
Aldus de Motorola Twitter pagina, en zover we het nog niet gemerkt hadden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

WHiZZi schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 16:27:
Voor de liefhebbers. Er is een Milestone "Pretpakket" welke je de launcher, audioplayer, newsreader en gallery van Android v2.1 geeft. Detail is dat de launcher dus 5 homescreens standaard heeft ! :)

Howto heb ik hiero geplaatst :). Je toestel moet wel geroot zijn, anders werkt het niet.
Hoe stabiel is deze launcher? pretpaket had ik al op 2.0.0 op de launcher na en die ik op alldrouid vond was niet je van het. Als je wilt kan ik daar het versie nummer wel van achterhalen.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is al beetje oud nieuws, 2.1 komt pas over maandje of twee, dus om dit elke keer te herhalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

pat42

» lurkt

LightYears schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 21:40:
[...]

Hoe stabiel is deze launcher? pretpaket had ik al op 2.0.0 op de launcher na en die ik op alldrouid vond was niet je van het. Als je wilt kan ik daar het versie nummer wel van achterhalen.
Ik heb tot nu toe nog geen crash meegemaakt met deze launcher (ook pas één dag -actief- in gebruik). Het android 2.1 menu dat erbij zit is wel echt heel cool :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mijn Milestone begint een beetje vervelend stroperig te worden. En dat komt vast doordat ik lekker aan het experimenteren ben met allerlei apps en tools. Nu wil ik hem dus maar eens resetten naar factory default.

Maar wat moet ik precies backuppen voordat ik dat doe? Contacts staan in m'n google account, media staat op m'n microsd card.

Smsjes moet ik wel even backuppen, maar wat nog meer?

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 23-01-2010 00:58 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Weet niet of dit al is langs gekomen, maar kom het met de zoekfunctie niet tegen.
Als ik de Milestone verbind met de laptop, dan wordt deze wel herkend. En ook kan ik de micro SD kaart zien, maar er wordt niet gelezen wat er op de SD kaart staat.... Is gewoon leeg... Terwijl er toch echt genoeg op staat.
USB drivers zijn geïnstalleerd... Ligt het misschien aan windows 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 11:08

Vmu

Rotatate

Room42 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 00:57:
Mijn Milestone begint een beetje vervelend stroperig te worden. En dat komt vast doordat ik lekker aan het experimenteren ben met allerlei apps en tools. Nu wil ik hem dus maar eens resetten naar factory default.

Maar wat moet ik precies backuppen voordat ik dat doe? Contacts staan in m'n google account, media staat op m'n microsd card.

Smsjes moet ik wel even backuppen, maar wat nog meer?
Ik heb de mijne deze week gereset om dezelfde reden. Jouw methode gaat zo goed komen plus:
Je moet ook overwegen of je jouw geinstalleerde gratis progjes wilt backuppen. Die komen namelijk niet terug in de market. Ik heb dat gedaan met MyBackup en dat werkt goed.
Je bent wel van bijna al je apps de instellingen kwijt, maar dat kan ook een voordeel zijn.

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Vmu schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 10:01:
[...]

Ik heb de mijne deze week gereset om dezelfde reden. Jouw methode gaat zo goed komen plus:
Je moet ook overwegen of je jouw geinstalleerde gratis progjes wilt backuppen. Die komen namelijk niet terug in de market. Ik heb dat gedaan met MyBackup en dat werkt goed.
Je bent wel van bijna al je apps de instellingen kwijt, maar dat kan ook een voordeel zijn.
Thanks. Wat bedoel je met dat de apps niet in de market terug komen? Kan ik ze dan beter eerst de-installeren?
Het doel is inderdaad de telefoon helemaal te resetten, inclusief alle settings. Maar ik wil wel mijn favo apps weer kunnen installeren.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Room42 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 11:48:
[...]

Thanks. Wat bedoel je met dat de apps niet in de market terug komen? Kan ik ze dan beter eerst de-installeren?
Het doel is inderdaad de telefoon helemaal te resetten, inclusief alle settings. Maar ik wil wel mijn favo apps weer kunnen installeren.
Ik denk dat hij bedoelt dat je de apps die je hebt gedownload na de "format-sessie" niet meer terug kunt vinden in de "downloaded" lijst als je in de market zit. Je zult ze vast wel weer kunnen downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat deze niet worden onthouden door de Market en je ze na 'n reset weer zelf allemaal moet installeren =)
Dus als je gewoon even 'n lijstje maakt in word ofzo, kun je daarna ook weer alles handmatig downloaden..
DjWannaB2002 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 08:57:
USB drivers zijn geïnstalleerd... Ligt het misschien aan windows 7?
Drivers uit de TS? Volgens mij Win7 issue..
Rooten / updaten / 2.0.1 installen ging ook heel moeilijk / niet op Windows 7 volgens mij...

More Icons Widget is trouwens best grappig:
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/nyv6mw.png

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2q173ir.png

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/ma9hrd.png

Maar nog steeds jammer dat er een ruimte zit tussen de widgets verticaal, horizontaal valt wel mee =)
Komt waarschijnlijk doordat er maar 3 widget maten zijn: 1x1 / 2x1 / 4x1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu

Vmu

Rotatate

Rossi46 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 11:56:
[...]

Ik denk dat hij bedoelt dat je de apps die je hebt gedownload na de "format-sessie" niet meer terug kunt vinden in de "downloaded" lijst als je in de market zit. Je zult ze vast wel weer kunnen downloaden :)
Zo is het idd. De betaalde apps zie je gewoon terug in de market maar de gratis niet dus dat gaat zoeken worden.
Tenzij je dus de gratis apps (eventueel ook de betaalde, das wel zo handig) die je snel wilt terugvinden al voor de reset backupt met Mybackup dan kun je ze terugzetten uit de backup, maar hun instellingen zijn weg.

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ach so! Ja, logisch :) Ik heb inderdaad al een lijstje met apps gemaakt die ik weer wil installeren.
Overigens kun je een app die je al gehad hebt herkennen aan het feit dat je een rating kunt geven. Dat zie je alleen niet in de lijst, pas in de details van de app :)

Bedankt! Dan ga ik ff lekker klieren hier, terwijl ik verkouden in bed lig :/

Is het jullie trouwens al opgevallen hoe freaking klein de pixels op de Milestone zijn? Vergelijk zo'n screenshot maar eens bij hoe groot de phone zelf is, haha. Heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Room42 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 12:27:
Vergelijk zo'n screenshot maar eens bij hoe groot de phone zelf is, haha. Heerlijk!
Ligt natuurlijk ook aan je schermgrootte en de resolutie waarop je Tweakers.net ziet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
offtopic:
1920x1200 op 24" Maar dan nog. Zoveel verschilt de dot pitch niet tussen monitoren. Al met al is de pixel dichtheid van de Milestone gewoon enorm hoog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Nog even een update vraagje over de Milestone... Ik heb m'n toestel nu een paar dagen en ik weet niet goed of ik de nieuwste firmware heb. Je kunt handmatig zoeken naar system updates maar het lukt mijn Steentje nooit om dan verbinding te krijgen met de server :/ Is er nog een andere manier om aan de eventuele updates te komen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:40
Rossi46 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 14:08:
Nog even een update vraagje over de Milestone... Ik heb m'n toestel nu een paar dagen en ik weet niet goed of ik de nieuwste firmware heb. Je kunt handmatig zoeken naar system updates maar het lukt mijn Steentje nooit om dan verbinding te krijgen met de server :/ Is er nog een andere manier om aan de eventuele updates te komen? :?
Welkom!
En kijk vooral in dit topic!

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rossi46 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 14:08:
Is er nog een andere manier om aan de eventuele updates te komen? :?
De update wordt nog helemaal niet OTA uitgegeven op toestellen uit de UK / IT, alleen FR is aan de beurt ;)
Dus het is gewoon een kwestie van paar daagjes / weekjes geduld hebben of zoals hierboven staat: handmatig!

EDIT:
WHiZZi schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:38:
Wellicht handig als CLB dit even in de TS update ;)
En zo geschiedde 1,5 maand later :+
Er is een FAQ toegevoegd aan de TS, met momenteel slechts 1 vraag / antwoord.
Heb jij vragen die volgens jou zeker in de FAQ moeten, stuur mij dan even een DM'tje, zodat ik het kan verwerken! Dit telt uiteraard ook voor 'Softwaretips', software speciaal gemaakt / ontwikkeld voor de Milestone!

Hmm zelf wat issues met de 'email-applicatie':
En werkt handmatig een account refreshen bij jullie in de 'email-applicatie'
Ik heb tot en met 19-01 m'n mailtjes op m'n telefoon staan, maar daarna niks, nooit meer wat binnengekregen.

Beide accounts (Gmail / Hotmail) maar gedeleted en weer toegevoegd, nu enkele vraagjes:
- In de 'Combined Inbox' zag ik aan de kleurtjes ervoor welke mail bij welke account hoorde..
Ik had oranje en roze, nu heb ik dus weer twee emailadressen ingesteld en is het opeens blauw en turquoise.
Waar kan ik die kleurtjes instellen? Kan het werkelijk nergens vinden bij de 'settings' en dergelijke...
EDIT: Hmm paar keer emailaccount ingesteld en weer weggegooid, telkens ander kleurtje..
Kan toch niet zo zijn dat het random is welke kleur er wordt gekozen en je maar tevreden moet zijn?

Het is dus werkelijk waar gewoon telkens een ander kleurtje, dat is toch te zot voor woorden 8)7 :X
Gaat om deze 'kleurtjes', moeilijk te zien, maar hier zijn ze blauw / oranje:
Afbeeldingslocatie: http://www.android.com/media/screenshots/email-inbox.png

Even eigen topicje gestart, dit is gewoon weird: Handmatig instellen 'combined inbox' kleuren

Tevens heb ik het idee dat er ondertussen toch een mini-update is binnengekomen ofzo..
Heb nu meer mogelijkheden in die email-applicatie dan dat ik 1,5 maand geleden had volgens mij.
Kan nu de mail laten checken om de 5 en 10 minuten, eerst was het snelste 15 minuten.. Iemand?

[ Voor 86% gewijzigd door CLB op 23-01-2010 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu

Vmu

Rotatate

Ik wilde niet meer wachten en heb mijn Milestone handmatig naar 2.01 gedaan volgens deze instructies:
http://www.androidworld.n...daten-optioneel-met-root/
Update ging probleemloos en alles lijkt soepeler.
Nu rustig wachten op 2.1

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Loekie schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 14:10:
[...]

Welkom!
En kijk vooral in dit topic!
Ja dat topic ken ik al een beetje :) Maar ik ging er vanuit dat je de firmware toch wel gewoon handmatig kan updaten. Maar blijkbaar is dat dus ook niet mogelijk? :? Of lees ik weer ergens overheen? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Vmu schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 16:34:
Ik wilde niet meer wachten en heb mijn Milestone handmatig naar 2.01 gedaan volgens deze instructies:
http://www.androidworld.n...daten-optioneel-met-root/
Update ging probleemloos en alles lijkt soepeler.
Nu rustig wachten op 2.1
Rossi46 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 19:50:
[...]

Ja dat topic ken ik al een beetje :) Maar ik ging er vanuit dat je de firmware toch wel gewoon handmatig kan updaten. Maar blijkbaar is dat dus ook niet mogelijk? :? Of lees ik weer ergens overheen? :$
Dát is echt humor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hnzlb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-12-2020
Ola,

Gisteravond mijn telefoon opgeladen. tegen 23u van stroom gehaald, batterij op 100%. Word ik net wakker, staat mn telefoon uit. Ging ook met geen mogelijkheid meer aan. Bleek batterij compeet leeg te zijn.... Nu ligt ie weer aan het infuus. Hopen dat ie dit niet elke dag gaat doen :-)

ohja, ik draaide geen extra apps in de background ofzo. het enige wat aanstond was mn mail en wekker :-) (zoals elke nacht...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Je hoort wel vaker die verhalen ja.
Vaak zijn het toch applicaties die in de achtergrond draaien. Stond zelf bijv erg verbaasd van hoeveel programma's er in de achtergrond draaien als je het toestel opnieuw opstart. Bijzonder lange lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hnzlb
Ben t nu ook ff in de gaten aan het houden. Best vervelend als je de telefoon als wekker gebruikt.. en hij gaat uit snachts :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet toch echt wel een background app zijn inderdaad, hoevaak wordt je mail per uur gechecked?
Hier staat het sinds gisteren op 'om de 5 minuten' en vannacht geen problemen met 'n uitgevallen batterij..
CLB schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:38:
Tevens heb ik het idee dat er ondertussen toch een mini-update is binnengekomen ofzo..
Heb nu meer mogelijkheden in die email-applicatie dan dat ik 1,5 maand geleden had volgens mij.
Kan nu de mail laten checken om de 5 en 10 minuten, eerst was het snelste 15 minuten.. Iemand?
Hebben jullie dit ook ervaren? Ik zweer nog steeds dat toen ik 'm binnenkreeg dit niet mogelijk was O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irencus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:34
hnzlb schreef op zondag 24 januari 2010 @ 08:57:
Ola,

Gisteravond mijn telefoon opgeladen. tegen 23u van stroom gehaald, batterij op 100%. Word ik net wakker, staat mn telefoon uit. Ging ook met geen mogelijkheid meer aan. Bleek batterij compeet leeg te zijn.... Nu ligt ie weer aan het infuus. Hopen dat ie dit niet elke dag gaat doen :-)

ohja, ik draaide geen extra apps in de background ofzo. het enige wat aanstond was mn mail en wekker :-) (zoals elke nacht...)
Heb je misschien geen brakke batterij? Of heb je het toestel pas net? Mijn milestone gaat heel de dag mee, gisteren 16 uur gebruikt en had eind van de avond nog steeds 60% batterij over. Dat met wat bellen, mailen, en smsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
CLB schreef op zondag 24 januari 2010 @ 11:26:
Moet toch echt wel een background app zijn inderdaad, hoevaak wordt je mail per uur gechecked?
Hier staat het sinds gisteren op 'om de 5 minuten' en vannacht geen problemen met 'n uitgevallen batterij..

[...]

Hebben jullie dit ook ervaren? Ik zweer nog steeds dat toen ik 'm binnenkreeg dit niet mogelijk was O-)
Geen idee, gebruik exchange, maar dan zou je het gemerkt hebben, toch?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn voor de Droid ook heel veel kleine updates uitgebracht, zonder change-logs / mensen het wisten..
Voorbeeldje daarvan is extra FaceBook opties en dergelijke, was er ook opeens van de een op andere dag.

Dus eigenlijk zoek ik iemand die z'n Milestone net als mij in december binnen heeft gekregen, toen z'n email heeft ingesteld (via de normale 'email' applicatie) met meerdere adressen en is kan kijken bij z'n settings...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:28
hnzlb schreef op zondag 24 januari 2010 @ 08:57:
Ola,

Mijn accu gaat ook maar 1 dag mee. Gemiddeld zit ik op 15-20 minuten spreektijd en 20-30 uur standby per dag. Met wifi en 3G aan, brightness op laagst en bluethoot en GPS uit. Dat is toch heel anders dan de "Up to 350 h standby" en "Up to 6 h 30 min talk time" die ze beloven!

Heb het toestel ruim 2 weken.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Die getallen moet je ook nooit geloven. Die waardes zijn in optimale situaties, waar de telefoon functie uit staat, etc.... Maar met dagelijksgebruik haal je dat bij lange na niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Kan wel zijn, DjWannaB2002, maar dan heet dat misleiding. Volgens mij mag je er wel degelijk aan hechten. Dat wij het allemaal maar slikken is eigenlijk heel vreemd.

[ Voor 22% gewijzigd door Room42 op 24-01-2010 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan slik je het niet en stuur je een brief :S Is toch lang en breed bekend dat zulke getallen nooit kloppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
DjWannaB2002 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 12:54:
Die getallen moet je ook nooit geloven. Die waardes zijn in optimale situaties, waar de telefoon functie uit staat, etc.... Maar met dagelijksgebruik haal je dat bij lange na niet.
Dit is de eerste mobile telfoon die er drastisch van afwijkt. To nu toe heb zatten alle toestellen rond 70% a 80% van de aangegeven waardes. De Milestone haalt maar net 10%. Aan de andere kant is de Milstone meer een micro-laptop dan een "smartphone" of een gsm telefoon. Maar laptops halen vaan ook 70%-80% van de aangegeven waardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Room42 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 13:08:
Kan wel zijn, DjWannaB2002, maar dan heet dat misleiding. Volgens mij mag je er wel degelijk aan hechten. Dat wij het allemaal maar slikken is eigenlijk heel vreemd.
Zeg maar Bart ;-)
Het is wel te halen, maar niet op een normale manier zoals jij en ik een telefoon gebruiken.
Maar dat is met alles in de reclame wereld, overal zoeken ze de uitersten om zo goed over te komen. Principe van reclame. Als je dat zo belangrijk vindt kan je tegen elke bedrijf wel een rechtzaak beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lisadr schreef op zondag 24 januari 2010 @ 14:20:
Dit is de eerste mobile telefoon die er drastisch van afwijkt.
Volgens mij heb jij / jullie gewoon een weirde batterij dan, hier echt geen problemen in 3 dagen eigenlijk :)
Vele reviews spreken over de beste batterijduur in een Androiddevice / PDA van deze tijd / met deze hardware.

[ Voor 16% gewijzigd door CLB op 24-01-2010 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:17
Als je ermee gaat spelen, dan haal je nooit de 'up to 350h standby'. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Geen idee hoe lang ik er mee kan doen. Heb hem vanochtend om 07:00 van de lader gehaald en nu staat hij op 90%. Maar goed heeft bijna alleen maar op standby gestaan. als ik veel ga 'speulen' op het ding en het scherm veel aan heb gaat het wel snel minder... Maar goed ding staat ook net in totaal een dag of 7 aan dus batterij is ook nog niet op zijn max denk ik. De eerste helft doet hij in ieder geval het langste mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Misschien hebben wij inderdaad een foute battery. Dit is mijn verbruik

24% - display (staat op laagste brightness)
20% - Android core apps en system en OS
17% - Phone idle
16% - Voice call (bel voor ong 12 minuten per dag)
13% - Cell standy
11% - Wifi
6% - Overige

Vreemdgenoeg 101%.

En hier doe ik dus 1,5 tot max 2 dagen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Achja die stats bij battery use vind ik maar gaar, 2 minuten geleden 'Moto Portal' opgestart en dan:
35% - Moto Portal
14% - Phone idle
13% - Display
11% - Cell Standby
7% - Gallery
5% - Android System
5% - Android OS
3% - MediaServer
2% - mVideoPlayer
2% - Email

Over een uurtje is dat weer geheel anders, en vannacht weer, en morgenochtend ook... dusja.. =) 99% ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Room42 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 20:01:
[...]

[...]

Dát is echt humor...
Jajaja... :+ Ik dacht de update van OS los stond van de firmware. Niet dus. Nou ja, dan maar wachten op 2.0.1. Heb niet zo'n zin om er zelf mee te gaan pielen.

Weten jullie trouwens hoe ik allerts in kan stellen voor verjaardagen? Ik kan via Google Contacts netjes weergeven wanneer iemand geboren is maar die informatie vind ik dan niet terug in m'n Milestone contactenlijst. Ik kan het wel weer los weergeven in Google Agenda maar dat is dubbel werk natuurlijk... Heeft iemand hier een fatsoenlijke oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:17
Rossi46 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 16:53:
[...]

Weten jullie trouwens hoe ik allerts in kan stellen voor verjaardagen? Ik kan via Google Contacts netjes weergeven wanneer iemand geboren is maar die informatie vind ik dan niet terug in m'n Milestone contactenlijst. Ik kan het wel weer los weergeven in Google Agenda maar dat is dubbel werk natuurlijk... Heeft iemand hier een fatsoenlijke oplossing voor?
Motorola Milestone - Deel 2 Tweede post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds dit weekend met mijn steen aan het klooien...
Alles goed, prettig en in orde.
Echter 1 probleem, ik heb een html filetje dat ik wil openen in de browser, echter wordt dat ding in preview geopend, waar door de linkjes in de file geen data ophalen.
Iemand enig idee, hoe ik een html file in de browser kan openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Gelukt! Al was het wel ff zoeken... :X

Google Agenda > Andere agenda's "toevoegen" > Door interessante agenda's bladeren > "Meer" > verjaardagen van contactpersonen en afspraken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 14:53
Is inderdaad niet het meest voor de hand liggend, maar werkt wel goed.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 06:58
Lisadr schreef op zondag 24 januari 2010 @ 16:13:
Misschien hebben wij inderdaad een foute battery. Dit is mijn verbruik

24% - display (staat op laagste brightness)
20% - Android core apps en system en OS
17% - Phone idle
16% - Voice call (bel voor ong 12 minuten per dag)
13% - Cell standy
11% - Wifi
6% - Overige

Vreemdgenoeg 101%.

En hier doe ik dus 1,5 tot max 2 uur mee.
Ik zie Wifi in de lijst staan.... Doe dat is snel uitzetten, ook de google service voor localisatie bepaling aan de hand van Wifi.

Mijn laptop houd het b.v. ook maar 2 uur uit met wifi aan, en 3 uur zonder wifi. Updaten naar v2.0.1 biedt ook uitkomst... en het kunnen ook background apps zijn... Mijn broertje heeft zn (g1 dan wel) ook vol staan met apps en die batterij gaat 3x sneller leeg dan dat ik er mee om ging.

Batterij kun je makkelijk zien: 3.7v BP6X van motorola. Lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk dat je een foute batterij hebt.

Voor de andere mensen: Zet google sync is uit, en zie dat je steen ineens 5x langer met de batterij doet :)

[ Voor 5% gewijzigd door XiniX88 op 25-01-2010 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XiniX88 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 11:16:
Batterij kun je makkelijk zien: 3.7v BP6X van motorola.
Lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk dat je een foute batterij hebt.
Zijn enkele mensen die 'm al geretourneerd hebben om batterijproblemen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
CLB schreef op maandag 25 januari 2010 @ 11:18:
[...]

Zijn enkele mensen die 'm al geretourneerd hebben om batterijproblemen hoor :)
Okey, dat wist ik niet (kom ook niet vaak in de reguliere topics). Nogal slordig van motorola. Mijn mening was deels gebaseerd op het feit dat ik zeer weinig heb gehoord dat er een foute accu wordt meegeleverd, vandaar :).

Android kan veel gaan slurpen door gebruik van apps met een continue verbinding met internet. Zet google sync bijvoorbeeld uit en je batterij doet er 7 dagen over om leeg te gaan ipv 1 a 2. Al zou er nog een app continue verbinding hebben zou je nog maar 12 uur overhouden, beetje gebruik van internet enzo en je batterij zou in theorie zo leeg zijn. Zet wifi erbij aan, en google location based on wifi en je houd maar 4 uur over ;).

Maar is het serienummer ook echt anders? Of is de batterij gewoon kut?

[ Voor 4% gewijzigd door XiniX88 op 25-01-2010 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 08:34
hmmm... vreemd, als ik op de Steen een nieuw contact aanmaak, dan komt ie niet in de contactenlijst te staan. Ik ben hem gewoon kwijt!

Als ik bv. een sms ga schrijven en dan zoek op bv. de voornaam, dan komt het contact wel in beeld. Dus hij is wel ergens opgeslagen!

Als ik dan op Gmail kijk, dan staat ie tussen de contactpersonen, maar niet in de 'System Group: My contacts', welke zichtbaar zijn in de Steen.

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ahh dat probleem heb ik ook gehad, in deeltje 1, ik ga even voor je zoeken!!

EDIT: *TADAA*
CLB schreef op donderdag 17 december 2009 @ 02:04:
Ik krijg contacten niet gesaved via 'new contact'
Er wordt gezegd dat die gesaved is, maar als ik in m'n contactenlijst kijk staat er niks... Iemand?
abezap schreef op donderdag 17 december 2009 @ 04:27:
hmm heb je je sim telefoonboek overgezet, naar de telefoon en die gekoppeld? anders zou het zo
kunnen zijn dat je nieuwe nummers naar je milestone-telefoonboek gaat en jij alleen je sim ziet..
RoD schreef op donderdag 17 december 2009 @ 08:34:
Contactensynchronisatie uitzetten hielp bij mij.
CLB schreef op donderdag 17 december 2009 @ 09:41:
Als ik de telefoon een factory reset geef is hij spik en span, ik wil dan contacten toevoegen allemaal geen probleem. 2 contacten / 20 contacten, werkt allemaal. Ik voer ze dan handmatig in, ik kan dan gelijk wennen aan de verschillende toetsenborden en synchroniseren enzo, tsjaa in Gmail staat niks, in Outlook ook niet dus okee..

Zodra ik onder 'settings' - 'Accounts & Sync' - 'Add account' doe en daar m'n gmail-account invul, kan ik nog 1 nieuw contact opslaan en daarna wordt er niks meer opgeslagen lijkt het als ik in m'n telefoonboek kijk. Maar als ik dan een widget op m'n homescreen plaats van 'folder al contacts' zie ik werkelijk alle contacten, ook die zijn opgeslagen na het instellen van m'n Gmail-account. Ik heb bij 'Accounts & Sync' 'Auto-sync' trouwens uitgezet aangezien ik niks van Gmail in m'n telefoon hoef.. Gisteren wel laten syncen, maar de Gmail-account op de Milestone zit dan bomvol met emailtjes en duizenden emailadressen waar ik weleens een emailtje naar heb gestuurd. En al die zooi hoef ik er niet op... maar ik kan ook niet alles gaan wissen...? Ik wil dus gewoon m'n Gmail-account invoeren, zodat ik op de Market kan en dergelijke en nieuwe contacten kunnen toevoegen aan het telefoonboek zonder gezeik.. Iemand de oplossing? Emailen via Gmail & Hotmail doe ik wel via de 'email-account' ipv 'Gmai', bevalt me tot nu toe namelijk vrij goed... Ik heb nu de neiging om een nieuwe Gmail-account aan te maken, zonder contacten / emailadressen, zodat hij niks synct zeg maar...

EDIT: Heb even in m'n Gmail gekeken, 677 contacten... ik heb er zo'n 200 nodig in m'n Milestone..
Dus dat wordt wissen / aanpassen / editten en dergelijke in Google? Dat worden paar leuke daagjes.. *not*
Uiteindelijk heb ik een nieuw Gmailaccount aangemaakt, speciaal voor de Milestone.
Een middagje m'n oude telefoontje erbij gepakt en alles in Google Contacts ingevoerd.. gesynced..

[ Voor 97% gewijzigd door CLB op 25-01-2010 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Molybdenum schreef op maandag 25 januari 2010 @ 11:23:
hmmm... vreemd, als ik op de Steen een nieuw contact aanmaak, dan komt ie niet in de contactenlijst te staan. Ik ben hem gewoon kwijt!

Als ik bv. een sms ga schrijven en dan zoek op bv. de voornaam, dan komt het contact wel in beeld. Dus hij is wel ergens opgeslagen!

Als ik dan op Gmail kijk, dan staat ie tussen de contactpersonen, maar niet in de 'System Group: My contacts', welke zichtbaar zijn in de Steen.

Wat doe ik fout?
Forceer eens een contact sync, kijk of het dan wel werkt. Dit wert bij mij vaak als ik een raar probleem hebt, maar ik zie dat CLB alweer veel sneller is als ik ben ;)
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 20:44:
Sinds dit weekend met mijn steen aan het klooien...
Alles goed, prettig en in orde.
Echter 1 probleem, ik heb een html filetje dat ik wil openen in de browser, echter wordt dat ding in preview geopend, waar door de linkjes in de file geen data ophalen.
Iemand enig idee, hoe ik een html file in de browser kan openen?
Ligt aan welke fileexplorer je gebruikt, daarbij kan het ook zijn dat je ooit het vinkje "use this as system default" een keer hebt aangezet. Aanrader: gebruik Astro (heb je m al, verwijder en installeer m, android zal zien dat er een nieuwe HTML viewer is en zal je vervolgens vragen wat je wil gebruiken voor het weergeven van HTML, echter weet ik niet of de HTML browser wel lokaal bij bestanden kan, HTMLViewer zou het moeten kunnen).

[ Voor 3% gewijzigd door XiniX88 op 25-01-2010 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
XiniX88 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 11:16:
Ik zie Wifi in de lijst staan.... Doe dat is snel uitzetten, ook de google service voor localisatie bepaling aan de hand van Wifi.

Mijn laptop houd het b.v. ook maar 2 uur uit met wifi aan, en 3 uur zonder wifi. Updaten naar v2.0.1 biedt ook uitkomst... en het kunnen ook background apps zijn... Mijn broertje heeft zn (g1 dan wel) ook vol staan met apps en die batterij gaat 3x sneller leeg dan dat ik er mee om ging.

Batterij kun je makkelijk zien: 3.7v BP6X van motorola. Lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk dat je een foute batterij hebt.

Voor de andere mensen: Zet google sync is uit, en zie dat je steen ineens 5x langer met de batterij doet :)
Hmmm, mijn ervaring is juist dat WIFI aan ipv 3g m'n batterij spaart met behoud van service. Hier is het met name het display dat nogal wat verbruikt, dit natuurlijk icm het spelen. Als je er met je vingers af kan blijven(wie kan dat wel?) is het best uit te houden.
Ik zit er wel over te denken om evt een extra batterij aan te schaffen of evt een powerpack, maar op dit moment gaat het wel redelijk.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is inderdaad wel mooi aan de Milestone, extra power nodig? Batterij'tje is zo geswitched!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Zijn er al mensen die via het normale update op 2.01 zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noopz, momenteel zijn er alleen groepen met Franse Milestoners OTA geupdated naar 2.0.1 =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Loekie schreef op maandag 25 januari 2010 @ 11:37:
[...]

Hmmm, mijn ervaring is juist dat WIFI aan ipv 3g m'n batterij spaart met behoud van service. Hier is het met name het display dat nogal wat verbruikt, dit natuurlijk icm het spelen. Als je er met je vingers af kan blijven(wie kan dat wel?) is het best uit te houden.
Ik zit er wel over te denken om evt een extra batterij aan te schaffen of evt een powerpack, maar op dit moment gaat het wel redelijk.
Heb ik al sinds mn eerste mobiel aan gedacht, echter na een jaar gebruik zat hij nog steeds zo rond dezelfde duur voordat ik hem weer moest opladen.. Zelfs een tweede jaar heeft iemand anders hem nog gebruikt (HTC Touch Cruise) zonder dat hij onnodig veel moest opladen.

Maar dat met WIFI is interessant, mijn G1 was zo leeg als ik WIFI gebruikte (MSM7200 chipset) idem voor mijn Touch Cruise die een soort gelijke chipset gebruikte.

Overigens voor mensen die de 350h standby willen halen, is allemaal mogelijk hoor:
- scherm op zn laagst (achja, 350h standby is sowieso met scherm uit)
- google sync uit (grootste battery saver!)
- 3g uit (2g aan)
- wifi uit
- gps uit
- blauwtand uit

Alleen wil tegenwoordig iedereen alles aan, dat kost eenmaal stroom en zit je mobiel na 2 dagen weer aan de oplader ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
google sync uit maakt echt een grote verschil!! Ik zit al op 40uur en mijn batterij heeft nog 50%!

De HK versie krijgen up updata naar 2.01 vanaf 29 januari. Hopelijk wij ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je Google Sync uitzet, kun je dan nog wel gewoon elke avond even 1x handmatig snel syncen? Klik, klaar?
Voor die paar afspraakjes die ik overdag maak, hoeft die sync niet altijd reallife aan te staan eigenlijk..

En wat is bij jullie 'Google Sync'?

code:
1
2
3
4
5
6
7
Settings - Accounts & Sync:
--- Background data
--- Auto Sync
--- Manage Accounts
- Sync Calendar
- Sync Contacts
- Sync Gmail

Hier staat nu alles aangevinkt...

[ Voor 34% gewijzigd door CLB op 25-01-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hnzlb
Zou fijn zijn als je bij de google sync ook de tijd kunt aangeven.. zoals bij een exchange sync. (om de 5minz.. 10 minuten etc....)

hopelijk verschijnt zoiets wel n keer. Elke keer handmatig syncen zit ik nou ook niet op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm ik ga het toch is proberen zo:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Settings - Accounts & Sync:
--- Background data (AAN)
--- Auto Sync (AAN)
--- Manage Accounts 
- Sync Calendar (UIT)
- Sync Contacts (UIT)
- Sync Gmail (UIT)

Sync ik elke avond wel even m'n kalender / contacten automatisch. Gmail gebruik ik toch niet!

Wat houden die 'Background data' en 'Auto Sync' precies in? Wat syncen die precies?
Background data: Applications can sync, send and recieve data at any time
Auto-sync: Applications sync data automatically

Is dat bijvoorbeeld bedoeld voor applicaties zoals SMS Backup ofzo?
En hoe weet je / kun je zien welke applicaties automatisch data willen verzenden / syncen?
Als het slechts enkele programmaatjes zijn, sync ik die ook wel handmatig namelijk... :)

[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 25-01-2010 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Ik heb google sync volledig uit (je kan het heel makkelijk aan en uit zetten met de standaard widget). Zolang ik thuis of op kantoor ben heb ik wifi aan en 3G uit. Zolang het niet nodig heb, staat GPS ook uit. Bluethoot gebruik ik helemaal niet.

add widget -> power controle.

@CLB

Volgens mij maken ze een onderscheid tussen sync met googel (gmail, accounts enz) en updates van software (er is een nieuwe versie beschikbaar enz). Zonder background data werkt market place niet, omdat ie niet can controleren of er updates zijn en welke apps er al geïnstalleerd zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Lisadr op 25-01-2010 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dankje, dan laat ik dat aanstaan en die drie dingen uit en sync ik wel handmatig elke avond =)
Jammer dat Beautiful Widgets geen Widget heeft voor Sync, de normale 'powercontrol' widget vind ik fugly..

Is het jullie opgevallen dat je niet elk soort bestand kunt oversturen via BlueTooth...
Een .mp3 gaat wel, .jpg'tje ook, maar een .doc / .zip / .rar ofzo, krijg ik geen verzendoptie voor via BlueTooth.
Oplossing is er wel uiteraard, maar wel via een beetje gekke omweg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik zal het ook eens proberen. Mijn Milestone gaat nu volgens BatteryLeft zo'n 26 uur mee. In principe moet ik hem iedere avond aan de lader hangen en ik bel gemiddeld 20 minuten per dag, stuur SMS en om de 15 minuten wordt mijn mail gecheckt. Wifi staat uit, Bluetooth aan, GPS uit.. Nu heb ik Sync dus ook uitgezet (stond gewoon aan).

Overigens draait bij mij wel Regendetector mee, maar die refresht als het toestel uit standby komt.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
@CLB: Toch niet de batterij ;) in geval van Lisadr dan.

Bij android is het 9 van de 10 keer de gebruiker (zo heb ik gemerkt bij de G1) die polling widgets draaien (widgets die maar blijven updaten) of applicaties die maar blijven draaien op de achtergrond.

Deze vreten stroom. Zelf heb ik:
- Scherm op automatisch
- 3G aan
- Wifi uit
- Google sync aan
- Geen rare widgets
- bel/sms geregeld
- browse / youtube geregeld

En ik doe zeker 48 uur met 1x opladen. Moet ik erbij wel zeggen dat ik alle overbodige apps van mn apparaat heb gegooit, en een lekker schone rom heb overgehouden.

@WHiZZi: doe je blauwtand uit als je m niet gebruikt (of je moet een headset hebben).

[ Voor 6% gewijzigd door XiniX88 op 25-01-2010 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XiniX88 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 16:24:
@CLB: Toch niet de batterij ;) in geval van Lisadr dan.
Zij heeft het toestel ook pas gekregen, ik zeul er al weken mee rond, batterij is tot nu toe stuk beter ook.
Kan er makkelijk 2 a 3 dagen mee doen, zou leuk worden als ik de 5 dagen haal met Google Sync uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

XiniX88 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 16:24:
@WHiZZi: doe je blauwtand uit als je m niet gebruikt (of je moet een headset hebben).
Ik heb een BT carkit en zit vrij veel in de auto ;). Ik kijk eerst of dit de oplossing is (sync uit). Als dit een probleem is, gaat BT ook voortaan uit als ik niet in de auto zit.

Overigens draai ik 2.0.1 (HK versie op een DE phone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 11:50
Wanneer zal deze telefoon in Nederland beschikbaar zijn? En dan dus niet met grijze import.

2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crepsly schreef op maandag 25 januari 2010 @ 18:21:
Wanneer zal deze telefoon in Nederland beschikbaar zijn? En dan dus niet met grijze import.
Motorola Milestone levertijden en abonnementen topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WHiZZi schreef op maandag 25 januari 2010 @ 15:45:
Mijn Milestone gaat nu volgens BatteryLeft zo'n 26 uur mee.
Tof programma :+
code:
1
2
3
4
5
Accuracy:           2%
Full battery life:  10:33
Current status:     8:53
Battery Percent:    90%
Accurate Percent:   84%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

accuracy: 73%
full: 27:09
current: 9:35
batt %: 60%
acc%: 35%

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inmiddels:
code:
1
2
3
4
5
Accuracy:           6%
Full battery life:  16:40
Current status:     11:07
Battery Percent:    70%
Accurate Percent:   67%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 08:34
hmm. hij is bij mij aan het calibreren.
12 uur unplugged (nacht) en nog geen streepje eraf (normale batterij icoontje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
ik zit volgens batteryLeft:
Accuracy: 65%
Full: 20:20

Is met sync aan, imap elk uur controleren, flink wat widgets, +/- 3 uur muziek luisteren per dag, uurtje bellen, 10 smsjes. Heb verder wifi/bt/3g uit. 3g gaat wel aan tijdens het browsen.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Uiteindelijk heb ik met alle tweaks, sync uit enz 59 uur mee gedaan totdat de accu op 5% zat. Een stuk beter dan de 20 a 30 uur die ik eerst haalde.

Hopelijk lukt het om met 2.01 richting de 75 uur te gaan. 3+ dagen zonder te laden zou wel fijn zijn. Nog fijner zullen de volgende generatie telefoons zijn die volgende jaar uit komen. Zullen hopelijk zichzelf opladen als je ze op je bureau legt! Of nog leuker, opladen over wifi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wat wordt er eigenlijk standaard meegeleverd met het pakket? Ik zat te denken aan een bestelling bij belsimpel. Het liefst zou ik gelijk extra accessoires bestellen, maar die ik heb ik nog niet gezien.

Daarnaast over het volhouden van de accu: ik wil graag mijn data via Google Syncen. CLB heeft het hierboven al over handmatig syncen, maar is er ook een manier om bv 1x per dag automatisch te syncen? Of iets van een Cron te draaien?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eusebius schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 11:55:
Wat wordt er eigenlijk standaard meegeleverd met het pakket?
Beetje zoeken misschien? Staat in deel 2 van de TS, onder 'Inhoud van de doos'
Het liefst zou ik gelijk extra accessoires bestellen, maar die ik heb ik nog niet gezien.
Ik heb net een accessoire binnengekregen en wat een prachtig afgewerkt hoesje zeg:
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/5vuqo2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/5nmadg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2yjzfiv.jpg

Voor de rest kun je beter hier kijken: Accessoires voor de Motorola Milestone
Daarnaast over het volhouden van de accu: ik wil graag mijn data via Google Syncen.
Je kan Google Sync gewoon aan laten staan hoor, ga ik ook gewoon doen hoef ik niet te kloten.
Of ik nu 2 dagen met een toestel kan doen of 4,5 dag, tsjaa persoonlijk laad ik hem toch elke nacht bij =)
CLB schreef op maandag 25 januari 2010 @ 23:57:
code:
1
2
3
4
5
Accuracy:           2%
Full battery life:  10:33
Current status:     8:53
Battery Percent:    90%
Accurate Percent:   84%
CLB schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 05:50:
code:
1
2
3
4
5
Full battery life:  16:40
Current status:     11:07
Battery Percent:    70%
Accurate Percent:   67%
En momenteel:
code:
1
2
3
4
5
Full battery life:  19:05
Current status:     6:26
Battery Percent:    40%
Accurate Percent:   34%

Is het nodig om hem meerdere malen opnieuw te calibreren of is dat pure onzin? :)

En hoe kan ik er voor zorgen dat Hotmail email die ik via de 'email-app' op m'n Milestone lees wordt uitgevinkt op de PC bij Hotmail.. Gmail doet dat automatisch, en berichten die ik gelezen heb zijn ook op de PC gelezen, berichten die ik verwijder, staan ook niet meer op Gmail als ik inlog op 'n PC, maar bij Hotmail wel...

[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 26-01-2010 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

Doet dat programma'tje dat niet automagisch?
Ik heb sinds kort locale met een soort van hibernation mode aanstaan (tussen 0:00 en 7:00 uur in flight mode); Niet dat dat zich al uitdrukt in de widget; maar ik zit nu op 2 dagen (push exchange, push gmail, genie widget elk uur, seesmic elk uur; maar weinig bellen (snipverkouden)) en de android batterij zegt 60%, de widget 17% (sinds laatste report gister)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Stoer tasje. Die desktop cradle lijkt me ook wel wat. Kijken waar ik die kan vinden ..
Je kan Google Sync gewoon aan laten staan hoor, ga ik ook gewoon doen hoef ik niet te kloten.
Of ik nu 2 dagen met een toestel kan doen of 4,5 dag, tsjaa persoonlijk laad ik hem toch elke nacht bij =)
Hebben mensen ook ervaring met syncen via de kabel. Eigenlijk is het onzin om je contacten naar Google te syncen, want of ik gebruik ze op mijn telefoon of ik gebruik ze vanuit Outlook / Evolution. Zijn hier ook gebruikers die via de kabel syncen? En wat zijn de ervaringen daarmee?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eusebius schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:41:
Stoer tasje. Die desktop cradle lijkt me ook wel wat. Kijken waar ik die kan vinden ..
In Nederland eXpansys.nl, in het buitenland eBay, maarja offtopic >:)

Misschien stuur ik m'n Milestone binnenkort wel op voor garantie.
Er komt stof onder m'n scherm terecht, zeer waarschijnlijk via de speaker aan de voorkant.
In het begin zaten er 3 stofjes linksboven, nu al 20, rechts komen ze nu ook naar binnen..

Had gehoopt dat het bij dit toestel niet zou komen, maar niks is tegen stof beschermd volgens mij.
Ansich valt het allemaal mee en als het beeldscherm aanstaat is het niet te zien, maar het hoort niet.
Hopelijk krijg ik geen perikelen zoals toentertijd met SonyEricsson icm Belcompany, maarja ik zie wel.

Er zijn al enkele Milestones teruggegaan (via eXpansys) naar Frankrijk en dat kwam allemaal goed..
Zelf een beetje vrees voor eXpansys, maar de bestelling / order / aflevering verliep in december ook zeer goed.

Moest even zoeken:
watercoolertje schreef op maandag 04 januari 2010 @ 15:01:
Ik maak me eerder zorgen over stof onder me scherm, want las het ergens en tot me verbazing zater er al 3 stofjes onder (alleen te zien bij zwart beeld)... En dat terwijl ik hem nog geen 3 weken heb!
Maar gelukkig ben ik dus ook weer niet de enige met dit probleem.. Jij hebt 'm nog niet opgestuurd toch? :)

[ Voor 17% gewijzigd door CLB op 26-01-2010 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
Ik heb ook stof gehad in mijn Milestone. Niet onder het scherm, maar in de camera/lens. Daardoor hadden al mijn foto's een vage donkere plek. Dit is gebeurd tijdens mijn wintersport, waardoor ik me had voorgenomen bij thuiskomst de Milestone terug te sturen naar Expansys voor garantie.

Echter na een paar dagen is het stof voor de lens weer verdwenen, ik heb er dus nu geen last meer van. Blijft wel opletten dus en het blijkt dus bevestigd dat de Milestone niet helemaal stofbestendig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 21:21
Ik heb hem toch al weet een tijd maar nog helemaal geen stof :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Foto's zijn niet te maken, door de weerspiegeling van het scherm en je moet ook net in de goede hoek kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurricurry
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-09 23:36
ik heb mijn milestone terug gestuurd gehad.
batterij ging maaar 12 uur mee en moest hem 2 maal opladen daags.
ze hebben hem donderdag ontvangen maar heb nog altijd niets gehad dat ze hem terug gestuurd hebben

duurt voor mij veel te lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 10:28
Dat is toch niet zo lang? ze hebben hem net 2 volle dagen in hun handen (vrijdag en maandag). Beetje geduld is ook een schone zaak

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
BatteryLeft word steeds accurater als je 'm langer gebruikt. In het begin is het een wilde gok (0%) als je hem lannger gebruikt word het steeds beter. Opnieuw calibreren is alleen nodig met nieuwe firmware/grote veranderingen in je gebruik.

Heb ook het tasje besteld bij dezelfde verkoper. De mijne is al onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Okee dank, had 'm gisteren en vandaag namelijk nog eens laten recalibraten, maar dan doe ik dat niet meer =)
offtopic:
Gaaf, welk opties heb je gekozen? Vandaag komt er nog eentje binnen bij 'n Tweaker, maar dan zwart..

Hoeveel data verzenden jullie eigenlijk met jullie Steen?
Ik heb op 1 januari NetCounter geinstalleerd en m'n stats to nu toe zijn:
Cell, total 570,32MB & Wi-Fi, total 740,86MB! Dat doe ik toch wel aardig netjes >:)
Komt voornamelijk omdat ik bijna niks stream a la YouTube / Radio of andere onzin :+

[ Voor 41% gewijzigd door CLB op 26-01-2010 16:12 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.