Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Juist doordat je een kommetje maakt met je hand maakt dat hij dat als versterker/reflector gebruikt.pina schreef op maandag 25 januari 2010 @ 11:33:
die speaker vind ik ook niet goed, maar dat komt vooral door de locatie: achteraan de telefoon is echt niet goed. Het geluid klinkt dan hol als je hem vasthoudt.
Maar ik snap je punt.
Kwam de melding van Google Talk? Wellicht dat die op autmatisch aanmelden staat: Google Talk > Meer > Instellingen > Automatisch aanmelden.woutur schreef op maandag 25 januari 2010 @ 11:55:
Wat ik gisteren vreemd vond: ik kreeg een verzoek tot chatten als popup op mijn Hero. Dit terwijl ik nergens bewust op ingelogd was (niet op Google Talk noch op Ebuddy). Ik vind het merkwaardig dat dit zomaar kan en gaat. Zal vast wel een 'service' van Google wezen, maar als ik wil chatten, dan log ik wel ergens op in, nu vind ik eigenlijk dat ik lastig gevallen werd. Is er een 'val mij niet lastig met chats' optie?
In navolging hiervan heb ik een vraag waar ik nergens een antwoord op kan vinden. Is er een app die de PHONE-contacts goed kan backuppen en waarmee je deze ook weer kan terugzetten? Er zijn wel google-contact-backuppers die ook de phonecontact meepakken maar deze kan je alleen weer terugimporteren dmv gmail. Dan zijn de phone-contacts geen phone-contacts meer. Ik voel me namelijk niet zo veilig zonder backup xD (heb op m'n hero al 1x alle 200 contacts opnieuw moeten invoeren. 2 dagdelen werk)Jo-hannes schreef op maandag 25 januari 2010 @ 10:12:
Dit is echt bizar: Een paar minuten geleden was ineens mijn hele contactenlijst weg. (terwijl ik mijn telefoon niet gebruikte) De google-contacten komen weer braaf terug na een sync, maar al mijn telefoonnummers stonden in phone-contacten, en deze zijn gewoon van het ene op het andere moment verdwenen.
Zijn er meer mensen die dit gehad hebben, en zouden mijn contacten nog terug te halen zijn? Anders gaat het heel naar zijn voor mij
[ Voor 4% gewijzigd door Gersomvg op 25-01-2010 19:50 ]
Waarom doe je ook zo moeilijk en gebruik je niet gewoon alleen Google contacts?Gersompie schreef op maandag 25 januari 2010 @ 19:50:
In navolging hiervan heb ik een vraag waar ik nergens een antwoord op kan vinden. Is er een app die de PHONE-contacts goed kan backuppen en waarmee je deze ook weer kan terugzetten? Er zijn wel google-contact-backuppers die ook de phonecontact meepakken maar deze kan je alleen weer terugimporteren dmv gmail. Dan zijn de phone-contacts geen phone-contacts meer. Ik voel me namelijk niet zo veilig zonder backup xD (heb op m'n hero al 1x alle 200 contacts opnieuw moeten invoeren. 2 dagdelen werk)
En ja, alleen de Hero (en Tatto misschien) hebben die Sense applicatie voor de telefoon. Je kan nou niet verwachten dat daarvoor nou allerlei applicaties te downloaden zijn, gezien het beperkte aantal toestellen met die applicatie.
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
Gewoon.. omdat je ze dan nooit meer makkelijk op een non-android telefoon kan plaatsen.gertvdijk schreef op maandag 25 januari 2010 @ 20:25:
[...]
Waarom doe je ook zo moeilijk en gebruik je niet gewoon alleen Google contacts?
En ja, alleen de Hero (en Tatto misschien) hebben die Sense applicatie voor de telefoon. Je kan nou niet verwachten dat daarvoor nou allerlei applicaties te downloaden zijn, gezien het beperkte aantal toestellen met die applicatie.
Inderdaad, ik heb ook alle nummers in de Google contacts gezet. De contacten stonden al in Google (ik e-mail er immers mee), ik heb gewoon de telefoonnummers erbij gezet. Het bedrijf Google vertrouw ik de telefoonnummers van de mensen met wie ik al e-mailde, wel toe. Maarja dat is persoonlijk natuurlijk.gertvdijk schreef op maandag 25 januari 2010 @ 20:25:
[...]
Waarom doe je ook zo moeilijk en gebruik je niet gewoon alleen Google contacts?
Overigens zit er een erg handige knop standaard ingebouwd waarmee je een lijst door kan scrollen met alle contactpersonen met telefoonnummer. Plusje --> map --> live map --> Telefoons
Daarmee komt er een icoontje op je desktop. Als je erop klikt, zie je alleen de contactpersonen die een telefoonnummer hebben (handig voor de mensen net als mij, die 1000+ Google-contactpersonen hebben waarvan maar 100 met telefoonnummer)
NOSIG
Mwa.. staan teveel negatieve reacties onder.. Ben met MyBackup namelijk ook al een keer al m'n contactpersonen kwijtgeraakt.Rukapul schreef op maandag 25 januari 2010 @ 20:23:
Ik heb Handy Backup 1.4 geinstalleerd staan die dat doet
Anoniem: 287750
Gewoon syncen met Outlook, via die HTC sync tool. Of wil je dat niet? Dan kun je ze altijd op een non-android toestel zetten volgens mij, want tegenwoordig heeft bijna elke fabrikant synchronisatiesoftware om contacten uit outlook te halen.Gersompie schreef op maandag 25 januari 2010 @ 20:47:
[...]
Gewoon.. omdat je ze dan nooit meer makkelijk op een non-android telefoon kan plaatsen.
Hm.. krijg m'n sync niet aan de praat onder WOS7. Heb het al met die losse driver files geprobeerd die je overal op internet kan vinden.Anoniem: 287750 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 21:11:
[...]
Gewoon syncen met Outlook, via die HTC sync tool. Of wil je dat niet? Dan kun je ze altijd op een non-android toestel zetten volgens mij, want tegenwoordig heeft bijna elke fabrikant synchronisatiesoftware om contacten uit outlook te halen.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Pardon? Er zijn in elk geval twee manieren om over te schakelen op een non-Android oplossing; syncen met een van de manieren met Google contacts of exporteren naar CSV in Google Contacts.Gersompie schreef op maandag 25 januari 2010 @ 20:47:
Gewoon.. omdat je ze dan nooit meer makkelijk op een non-android telefoon kan plaatsen.
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
Heb r vandaag 1 gehaald maar heb tzelfde probleem. Nieuwste sync versie, inderdaad andere drivers geinstalleerd maar t wil niet lukken. om gek van te worden.Gersompie schreef op maandag 25 januari 2010 @ 21:45:
[...]
Hm.. krijg m'n sync niet aan de praat onder WOS7. Heb het al met die losse driver files geprobeerd die je overal op internet kan vinden.
Verder wel strakke phone trouwens
Non taken
Anoniem: 289916
Anoniem: 330021
Op hoeveel dagen staat de downloadoptie (instellingen > verzenden en ontvangen)?Anoniem: 289916 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 10:17:
Ik probeer al een tijdje mijn email client (POP3) op deze telefoon in orde te krijgen, maar het lukt niet helemaal. Het probleem is dat hij alleen de emails ophaalt die vanaf de dag van het instellen van de client naar mij toe zijn gestuurd. Nu staat er op de server nog veel meer en ik wil ze dan ook allemaal hebben. Doe ik iets verkeerd?
http://handheld.softpedia...-Hero-Drivers-81097.shtml
Met HTC Sync kan je al je contacten en afspraken in Outlook zetten.
Niet vergeten om het syncen met Gmail uit te zetten!! Ik hou er namelijk ook niet van om al mijn telefoonnummers op het interweb te laten zweven...
Voor de rest een geweldig toestel. Alleen jammer dat er geen Voice dialing op zit. Heb wel Voice search ergens gevonden. Dat werkt goed, maar de voice dialing die er bij zat, installeerde wel, maar reageerde heel slecht op voice commands. Heeft iemand een goed werkende voice dialing apk?? En weet iemand of dit in Android 2.1 wel standaard zit?
Ook met het gebruik van een .nomedia file om bepaalde folders te verbergen voor programma's zoals music player of albums moet voorzichtig omgegaan worden. Foto's en filmpjes die in een map zitten waar een .nomedia file boven zit, worden gewist zodra het programma de map scant. Als je eerst een .nomedia file aanmaakt en daarna de bestanden in de map zet, dan blijven ze wel staan, maar er is geen garantie dat ze na een reboot blijven staan... Het beste is om gewoon een directory te maken die met een punt begint. Daar zet je dan al je files die je niet in music player of albums wilt zien.
[ Voor 32% gewijzigd door Xyphoid op 26-01-2010 11:04 ]
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Anoniem: 342086
Voorheen drukte ik op de trackball, zoomde die in en klik. (schitterende foto's)
Nu is het meteen klik en zoomen doet ie niet niet meer.
Dat is gekomen nadat ik de update heb gedaan
Wat bedoel je? Op de trackball drukken is gewoon foto nemen, inzoomen kan door te bewegen van onder naar beneden over je scherm.Anoniem: 342086 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 11:51:
Voorheen drukte ik op de trackball, zoomde die in en klik. (schitterende foto's)
Anoniem: 257199
Er is inmiddels volledige support voor Win 7 in de laatste versie van Sync (2.0.18):Xyphoid schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 10:51:
Om HTC Sync onder Win7 te laten werken moet je de Vista drivers downloaden.
http://handheld.softpedia...-Hero-Drivers-81097.shtml
http://www.htc.com/nl/Sup...?p_id=283&cat=3&dl_id=852
Dat wist ik nog niet. Vanavond ff installeren dan. Thnx.Peetke schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:19:
[...]
Er is inmiddels volledige support voor Win 7 in de laatste versie van Sync (2.0.18):
http://www.htc.com/nl/Sup...?p_id=283&cat=3&dl_id=852
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Ik had deze al getest, maar lukte niet, hij installeerde een verkeerde driver. Heb de oude vista driver er terug moeten opzetten. Werk wel met x64, geen idee of het daaraan ligt.Xyphoid schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:57:
[...]
Dat wist ik nog niet. Vanavond ff installeren dan. Thnx.
Wat bij mij werkte met W7x64 was eerst alle oude drivers (en ook andere dingen zoals bv pdaNet voor thethering) te verwijderen voor ik de nieuwe versie installeerde.wars schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:03:
[...]
Ik had deze al getest, maar lukte niet, hij installeerde een verkeerde driver. Heb de oude vista driver er terug moeten opzetten. Werk wel met x64, geen idee of het daaraan ligt.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dat neem ik met een korreltje zout. Allereerst haalt die Ierse jojo (admin op Ierse mobile telecom operator forum) Android 2.0 en 2.1 een beetje door elkaar, is het bericht indirect (hij zegt het te hebben vernomen van HTC), het kan gaan om een specifiek Meteor branded model (?) en is het compleet tegenstrijdig met eerdere berichten van HTC die ze zelf naar buiten hebben gebracht.
[ Voor 4% gewijzigd door gertvdijk op 26-01-2010 16:31 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Sinds enige dagen vertoont mijn Hero rare kuren. Als ik bel via UMTS (bovenin staat 3G/H), is de geluidskwaliteit prima. Maar als ik via GSM bel (met een G bovenin, of alleen de sterkte), kan ik de andere kant bijna niet verstaan. De andere kant kan mij wel prima verstaan.
Ik snap er niks van. Het lijkt me geen hardwarekwestie (want ik versta ze onder UMTS wel prima). Eerder deed hij het gewoon goed. Zou het een netwerkkwestie kunnen zijn (ik heb KPN), of toch aan de Hero liggen? Iemand enige ideeën?
Workaround is het vastzetten op 3G (mits je je verplaatst binnen gebieden met 3G-dekking):Het Leoh-Paard schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:21:
Sinds enige dagen vertoont mijn Hero rare kuren. Als ik bel via UMTS (bovenin staat 3G/H), is de geluidskwaliteit prima. Maar als ik via GSM bel (met een G bovenin, of alleen de sterkte), kan ik de andere kant bijna niet verstaan. De andere kant kan mij wel prima verstaan.
- Open de 'Phone' applicatie
- Toets *#*#4636#*#* (zonder te bellen)
- In het verborgen menu dat opent kies je voor Phone information
- Scroll naar beneden en kies voor 'WCDMA only'.
Je zou kunnen overwegen een nieuwe radio te installeren. Zie daarvoor het custom rom topic.Het Leoh-Paard schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:21:
Ik snap er niks van. Het lijkt me geen hardwarekwestie (want ik versta ze onder UMTS wel prima). Eerder deed hij het gewoon goed. Zou het een netwerkkwestie kunnen zijn (ik heb KPN), of toch aan de Hero liggen? Iemand enige ideeën?
Ik bel ook met KPN, maar heb geen enkel probleem op zowel 3G als GSM netwerk.
[ Voor 3% gewijzigd door gertvdijk op 26-01-2010 19:46 ]
Volgens mij was het bij de oude rom zo dat je dmv het indrukken van de trackball autofocus kreeg voor het maken van een foto.gertvdijk schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:05:
[...]
Wat bedoel je? Op de trackball drukken is gewoon foto nemen, inzoomen kan door te bewegen van onder naar beneden over je scherm.
Nu maakt hij gewoon een foto, wil je focussen moet je hem op continue zetten of je vinger ergens in het scherm plaatsen.
-Kan ik mijn Hero ook met een standaard mini USB kabel aan de pc hangen om op te laden cq data ovedracht te hebben?
-Wat is de reden van een andere USB stekker?
-Wat is een goed programma om mee uit nieuwsgroepen te downloaden én met nzb over weg kan?
Ik draai de 1.5 rom van HTC, ik begreep dat binnenkort de nieuwe rom (2.1) komt, dus ik ga hem nog niet rooten.
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
Je kunt alle mini USB kabels gebruiken.Sneezzer schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 13:07:
[...]
-Kan ik mijn Hero ook met een standaard mini USB kabel aan de pc hangen om op te laden cq data ovedracht te hebben?
[...]
Ja een standaard mini-usb kabel moet werken (zie linker aansluiting van onderstaande foto)Sneezzer schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 13:07:
Ik heb mijn Hero sinds maandag maar ik heb nog een paar vraagjes...
-Wat is de reden van een andere USB stekker?
-Wat is een goed programma om mee uit nieuwsgroepen te downloaden én met nzb over weg kan?
Ik draai de 1.5 rom van HTC, ik begreep dat binnenkort de nieuwe rom (2.1) komt, dus ik ga hem nog niet rooten.

-Geen idee wat hier het voordeel van is eerlijk gezegd.
-Niet echt ontopic dit, maar probeer eens Grabit (gratis) of Newsleecher.
Dank u beiden.Rooster schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 13:10:
[...]
Ja een standaard mini-usb kabel moet werken (zie linker aansluiting van onderstaande foto)
[afbeelding]
-Geen idee wat hier het voordeel van is eerlijk gezegd.![]()
Ik bedoelde eigenlijk een newsreader voor op de Hero
Als je om NZB support vraagt wil je dus binaries gaan downloaden op je Hero? Daar is ie niet voor bedoeld, hoor. Doe dat lekker op je pc ofzo.Sneezzer schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 13:22:
Ik bedoelde eigenlijk een newsreader voor op de Hero
Ik zie het al voor me dat je Hero moet gaan parren, unrarren, etc... dan kom je wel van een koude kermis thuis... dat gaat zoooo langzaam.
Mocht je er toch gebruik van willen maken, een zoekopdracht kwam uit op dit resultaat, NewzDroid. Par support en een uitpakmogelijkheid zit er nog niet op en het kost je ook nog eens 2 dollar
[ Voor 8% gewijzigd door Rooster op 27-01-2010 13:33 ]
Bedankt voor je reactie.gertvdijk schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 13:27:
[...]
Als je om NZB support vraagt wil je dus binaries gaan downloaden op je Hero? Daar is ie niet voor bedoeld, hoor. Doe dat lekker op je pc ofzo.
offtopic:
Ik zie het al voor me dat je Hero moet gaan parren, unrarren, etc... dan kom je wel van een koude kermis thuis... dat gaat zoooo langzaam.
Je kunt nieuwsgroepen ook voor iets anders gebruiken dan warez.
Niet dat het wat uitmaakt maar voor werk dumpen we vaak spullen in een nieuwsgroep en mailen dan de nzb rond.
Het is meestal zo'n 15mb aan pdf bestanden dus parren ed. is niet aan de orde.
Ja, ik weet het, het is geen mooie oplossing maar zo werkt het voor iedereen binnen ons bedrijf (ongeacht lokatie) het makkelijkst.
edit: woordje weg gehaald.
je kan gewoon de mini usb gebruiken of de HTC standaard connectorRooster schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 13:10:
[...]
Ja een standaard mini-usb kabel moet werken (zie linker aansluiting van onderstaande foto)
[afbeelding]
-Geen idee wat hier het voordeel van is eerlijk gezegd.![]()
http://www.msmobilenews.c...-connector-explained.html
Van het kastje naar de muur lopen...
Als ik mijn telefoon in mijn zak heb, wil ik niet dat hij automatisch op mute gaat.
Of moet "turn to mute" automatisch uitgeschakeld worden als de proximity meter iets ziet (zoals ook je touchscreen uitgaat als je de telefoon aan je oor hebt)? Heb het getest door met mijn hand het scherm te bedekken en het toestel daarna om te draaien. Maar hij gaat alsnog op mute.
Anoniem: 8504
Proximity sensor zit er niet op.. En mute zou hij alleen moeten doen als je:Xyphoid schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 14:10:
Weet iemand hoe je "turn to mute" uit kunt zetten?
Als ik mijn telefoon in mijn zak heb, wil ik niet dat hij automatisch op mute gaat.
Of moet "turn to mute" automatisch uitgeschakeld worden als de proximity meter iets ziet (zoals ook je touchscreen uitgaat als je de telefoon aan je oor hebt)? Heb het getest door met mijn hand het scherm te bedekken en het toestel daarna om te draaien. Maar hij gaat alsnog op mute.
1. Tijdens het overgaan de hardware zacht knop indrukt
2. Het toestel op het scherm legt tijdens het overgaan, dit wordt bepaald adv. de beweging sensor.
Lekker belangrijk, als jij NZB's wilt downloaden op je mobiel is dat toch jou zaak?Sneezzer schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 13:48:
[...]
Bedankt voor je reactie.
Je kunt nieuwsgroepen ook voor iets anders gebruiken dan warez.
Niet dat het wat uitmaakt maar voor werk dumpen we vaak spullen in een nieuwsgroep en mailen dan de nzb rond.
Het is meestal zo'n 15mb aan pdf bestanden dus parren ed. is niet aan de orde.
Ja, ik weet het, het is geen mooie oplossing maar zo werkt het voor iedereen binnen ons bedrijf (ongeacht lokatie) het makkelijkst.
edit: woordje weg gehaald.
Volgens mij heb je nu net een van de weinige protocollen te pakken die (nog??) niet ondersteund zijn op android.. Je zou deze eens kunnen proberen: http://www.androlib.com/a...ion.us-crmx-nzb-pnqw.aspx
Qua rooten.. Ik zou toch de laatste modaco rom erop zetten.. Is relatief een kleine moeite en de telefoon wordt er toch een stuk sneller van.. Rooten is hiermee standaard en je moet echt je best doen om het te verkloten.
Anoniem: 8504 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 14:15:
[...]
Proximity sensor zit er niet op.. En mute zou hij alleen moeten doen als je:
1. Tijdens het overgaan de hardware zacht knop indrukt
2. Het toestel op het scherm legt tijdens het overgaan, dit wordt bepaald adv. de beweging sensor.
Ik dacht dat het dimmen van de backlight met proximity sensor werkte, maar dat werkt dus met eenHet Leoh-Paard schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 14:16:
Hoe bedoel je: turn to mute? In mijn broekzak gaat mijn Hero gewoon over (met geluid) als ik gebeld word.
lichtsensor...my bad!!
Als ik hem in mijn broekzak heb en ik zit, dan ligt het toestel op zijn scherm...
Of werkt het alleen nadat je gebeld wordt en niet als je hem omdraaid voordat je gebeld wordt? Zou beetje raar zijn. Kan nu ff niet testen, want zit op kantoor
Ik heb hem pas een week en ik heb twee calls gemist, maar ik weet niet of het daardoor komt of omdat ik
gewoon geen gevoel heb in mijn been (tril) en ik doof ben (ringtone)
[ Voor 14% gewijzigd door Xyphoid op 27-01-2010 14:43 ]
verder merk ik op dat mijn scherm uitgaat tijdens het bellen via mijn bluetoothcarkit, is er ergens een instelling waarbij ik kan instellen dat de scherm aanblijft en niet gelockt wordt. heel frusterend.
Van het kastje naar de muur lopen...
Anoniem: 330021
Je kan toch instellen dat je een patroon moet tekenen om het scherm te unlocken?DancePlaza schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 16:17:
als je gescherm gelockt is kan je alleen het scherm unlocken door een sleepbeweging naar beneden te maken. maar het lukt me ook door me op de knop menu te drukken.daardoor heeft me telefoon weer een paar broekzak telefoontjes
verder merk ik op dat mijn scherm uitgaat tijdens het bellen via mijn bluetoothcarkit, is er ergens een instelling waarbij ik kan instellen dat de scherm aanblijft en niet gelockt wordt. heel frusterend.
Dat met het scherm heb ik ook gehad. Vandaar dat ik de standaard lock ook niet meer gebruik (ik vind een code erop zetten ook al zoiets...).DancePlaza schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 16:17:
als je gescherm gelockt is kan je alleen het scherm unlocken door een sleepbeweging naar beneden te maken. maar het lukt me ook door me op de knop menu te drukken.daardoor heeft me telefoon weer een paar broekzak telefoontjes
Vandaar dat ik lock 2.0 gebruik, de gratis versie. Ik weet het: het is een iphone look-a-like. Maar ontgrendelen gaat niet meer zonder het scherm te gebruiken!
Dat 2e weet ik overigens niet
Anoniem: 221425
Nogal een groot nadeel imho! (Het is dus onmogelijk om de telefoon op trillen te laten staan: binnen een half uur is hij óf helemaal stil zonder trillen of maakt hij juist heel veel geluid...
klinkt simpel doch lukt het mij niet. zit het er nu gewoon niet op, of heb ik nog steeds niets begrepen van de ui ?
Is er hier echt niet iemand met dé oplossing...
Non taken
Dus je sleept, na het verbinden van de Hero met de PC, bovenin je beeld het meldingen scherm naar beneden en klikt op het HTC sync logo waarop de Hero meld dat hij HTC sync op je PC gaat zoeken.
Hier wil het syncen ook nog niet. Ga nu http://androidcommunity.c...in-windows-7-64bit-22963/ deze stappen proberen (heb die drivers wel al gedownload en geinstalleerd).
| 17 December 1991 | De Nerdette |
[ Voor 36% gewijzigd door gertvdijk op 27-01-2010 22:37 ]
Jazeker, heb zwaar gegoogled en dan kom je dat ook tegen.janvanduschoten schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:26:
Misschien een domme vraag, maar zet je het syncen ook aan op de Hero?
Dus je sleept, na het verbinden van de Hero met de PC, bovenin je beeld het meldingen scherm naar beneden en klikt op het HTC sync logo waarop de Hero meld dat hij HTC sync op je PC gaat zoeken.
uuh, voor bijvoorbeeld een rom update e.d.gertvdijk schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:36:
Waarom willen mensen syncen met de pc via de HTC software? Het makkelijkste is toch echt om je telefoon en pc beide te laten syncen met Google. Dat is universeel (syncen met Google kan op tig manieren incl MAPI van Outlook), werkt draadloos, seamless, automatisch en is schaalbaar naar veel meer pc's.
en straks als android 2.x?? uitkomt is het ook nodig om te kunnen syncen toch...
Non taken
Een ROM update heeft niks te maken het syncen. Dit slaat echt als een tang op een varken.bornin7ty2 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:55:
uuh, voor bijvoorbeeld een rom update e.d.
Pardon? Je kan met Android 2.x nog steeds met Google syncen dan hoor. Dat is de hele essentie van Android en een Google account namelijk.bornin7ty2 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:55:
en straks als android 2.x?? uitkomt is het ook nodig om te kunnen syncen toch...

Non taken
Voor een ROM update heb je de Rom Update Utility nodig of gebruik je de 'update.zip methode'. Het heeft niks met syncen van contactpersonen en agenda te maken.bornin7ty2 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:03:
Nee je hebt gelijk, maar je moet toch verbinding maken met HTC sync voor een rom update of snap ik r nou niks van?
Tja, dat zal wel voortvloeien uit de marketing claims die HTC dan kan doen. "Je kan syncen met Outlook" Als dat via Google moet voelen mensen zich waarschijnlijk misleid en in veel bedrijfsomgevingen is dat vaak ook niet mogelijk of niet toegestaan om het via Google te laten lopen. En begrijpelijk overigens ook.-Trouble- schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:10:
Leuk dat het ook met Google kan, maar het is toch raar dat het programma dat er praktisch bij wordt geleverd niet of nauwelijks werkt?
bij mij werkte het syncen ineens wel als ik de telefoon in debug modus zet. settings->applications->development->usb debugging-Trouble- schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:34:
Vandaag de Hero opgehaald, bevalt tot nu wel goed, al is het wel flink wennen.
Hier wil het syncen ook nog niet. Ga nu http://androidcommunity.c...in-windows-7-64bit-22963/ deze stappen proberen (heb die drivers wel al gedownload en geinstalleerd).
Die tip had ik ook gevonden op internet, maar dat werkt hier nog niet echt. Maar goed, ben nu ook nogal doorelkaar aan het werken, ga morgen gewoon opnieuw proberenBuntmans schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:16:
[...]
bij mij werkte het syncen ineens wel als ik de telefoon in debug modus zet. settings->applications->development->usb debugging
gertvdijk schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:05:
[...]
Voor een ROM update heb je de Rom Update Utility nodig of gebruik je de 'update.zip methode'. Het heeft niks met syncen van contactpersonen en agenda te maken.
Werkt dus niet, ik ga slapen want ik word erg moe van jou3. Installation Instructions
Before you proceed the ROM Update Utility (RUU), please confirm the following items:
(1) This software upgrade is a newer version than what is currently installed on your phone. If it is the same version and your phone is operating normally, there is no need to reinstall the software.
To check what version is installed on your phone, press Home > Menu > Settings > About phone > Build number, and note the Build number.
(2) HTC Sync has been installed on your PC. HTC Sync can be found on the MicroSD card that was shipped with your phone. You can also download and install HTC Sync at www.htc.com/www/support/
(3) Your phone is connected to your PC using a USB cable. The PC must recognize your phone.You will see a sync icon HTC Sync Icon.bmp in the taskbar once the phone has been connected.
Non taken
bornin7ty2 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:24:
Werkt dus niet, ik ga slapen want ik word erg moe van jou
Er staat dat er een sync-icoontje op je Hero in beeld komt! Dat krijg je op elke pc waarop je de Hero zal aansluiten en heeft *niks* te maken met HTC Sync op de pc.
Ik gebruik Ubuntu Linux, heb dus geen HTC Sync en zie dat icoontje ook. Bovendien kan ik ook prima mijn Hero updaten met de update.zip-methode.
pff kut HTC. Blijkbaar heb je HTC Sync nodig om een ROM update te doen.

[ Voor 12% gewijzigd door gertvdijk op 27-01-2010 23:29 ]
Heb je al een andere USB poort geprobeerd? Dus een andere dan die je nu gebruikt? Bij mijn PC werken de USB poorten aan de voorkant niet op alle apparaten die ik eraan hang. Die aan de achterkant wel.bornin7ty2 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:15:
Grrrr, kan nog niet syncen op win7 en heb echt elke methode die op internet te vinden is wel geprobeerd.
Is er hier echt niet iemand met dé oplossing...
Mocht dit ook niet helpen, wat gebeurt er precies? Wat lukt er niet, welke meldingen krijg je?
nee dat heb ik niet geprobeerd, zal vanavond eens proberen , tnx. Ik gebruik inderdaad ook de voorste usb poorten.janvanduschoten schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 08:42:
[...]
Heb je al een andere USB poort geprobeerd? Dus een andere dan die je nu gebruikt? Bij mijn PC werken de USB poorten aan de voorkant niet op alle apparaten die ik eraan hang. Die aan de achterkant wel.
Mocht dit ook niet helpen, wat gebeurt er precies? Wat lukt er niet, welke meldingen krijg je?
Overigens alleen bij het draaien van de ruu melding dat er geen verbinding is met het toestel
Non taken
210667
In principe heb je het sync gedeelte van HTC niet nodig. Dat klopt. Wat je nodig hebt zijn de drivers die geïnstalleerd worden. Die drivers zijn los te vinden op het i-net.gertvdijk schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:28:
[...]
[s]
pff kut HTC. Blijkbaar heb je HTC Sync nodig om een ROM update te doen.Nou ik weet zelf wel beter; het kan prima zonder.
Hoe installeer je nu die drivers?! Start je Hero op in fastboot-modus. Hoe kom je in de fastboot-modus? Zet je toestel uit en start m weer door de back-toets en de aan/uit-knop ingedrukt te houden. Dan verschijnt het fastboot-scherm. Hang dan je Hero met de usb-kabel aan je pc. Dan hoor je een paar keer ding/dong en als je dan kijkt in je apparaatbeheer zie je een apparaat met het beroemde uitroeptekentje. Doe de driverupdate handmatig door te verwijzen naar de dir waar je de drivers hebt neergezet. De drivers zullen worden ge-update en je Hero wordt gezien als een ADB-apparaat.
Wil je nu middels RUU een update doen, dan start je de RUU en voila je rom wordt geupdate.
Ergo, HTC-sync is eigenlijk een overbodig iets om een rom-update te doen.
Je hebt vermoedelijk dat Win7 driver probleem. Zoek de Win7 driver 32 of 64 bits en update de drivers van je toestel op de manier die ik hierboven heb beschreven.bornin7ty2 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:51:
L
[...]
nee dat heb ik niet geprobeerd, zal vanavond eens proberen , tnx. Ik gebruik inderdaad ook de voorste usb poorten.
Overigens alleen bij het draaien van de ruu melding dat er geen verbinding is met het toestel
Win7 drivers linkje.....hier onder punt 4 onderaan
[ Voor 21% gewijzigd door 210667 op 28-01-2010 11:50 ]
210667
Dat wist ik niet..HTC maakt progressie..Shinigami schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 11:55:
Overigens zitten er in de laatste update van HTC Sync wel goede Win7 drivers ingebakken, dus die workaround is niet meer nodig als je de nieuwste versie van de website plukt. Bij mij niet in ieder geval.

Ik had de nieuwste versie, telefoon gaf aan dat hij HTC Sync niet kon vinden op m'n pc. Maar goed, ik ga het gewoon nog een keer proberen.Shinigami schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 11:55:
Overigens zitten er in de laatste update van HTC Sync wel goede Win7 drivers ingebakken, dus die workaround is niet meer nodig als je de nieuwste versie van de website plukt. Bij mij niet in ieder geval.
En het is gelukt! Met behulp van de workarond die hier wordt beschreven, in de comment van alegs99.
[ Voor 20% gewijzigd door Trouble op 28-01-2010 13:57 ]
Als ik een lange tijd mijn wifi of 3g aan laat staan (bijvoorbeeld snachts) en ik wil daarna naar een website gaan blijft hij hangen bij ongeveer 5 procent van het groene balkje. De pagina laadt gewoon niet meer. twitter updaten en mail inladen is geeen probleem.
En dat is gelukt, tnx man.210667 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 11:42:
[...]
In principe heb je het sync gedeelte van HTC niet nodig. Dat klopt. Wat je nodig hebt zijn de drivers die geïnstalleerd worden. Die drivers zijn los te vinden op het i-net.
Hoe installeer je nu die drivers?! Start je Hero op in fastboot-modus. Hoe kom je in de fastboot-modus? Zet je toestel uit en start m weer door de back-toets en de aan/uit-knop ingedrukt te houden. Dan verschijnt het fastboot-scherm. Hang dan je Hero met de usb-kabel aan je pc. Dan hoor je een paar keer ding/dong en als je dan kijkt in je apparaatbeheer zie je een apparaat met het beroemde uitroeptekentje. Doe de driverupdate handmatig door te verwijzen naar de dir waar je de drivers hebt neergezet. De drivers zullen worden ge-update en je Hero wordt gezien als een ADB-apparaat.
Wil je nu middels RUU een update doen, dan start je de RUU en voila je rom wordt geupdate.
Ergo, HTC-sync is eigenlijk een overbodig iets om een rom-update te doen.
Non taken
Weet iemand hier misschien een oplossing voor? Want de berichten app is nu zo traag.
Vinger erop en verwijderen kan het nog makkelijker?HelaasPindakaas schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 20:23:
Ik ondervind problemen met het verwijderen van een sms thread uit de berichten app? Ik heb gebruik gemaakt, iig geprobeerd, van een app. Maar dat werkte niet.
Weet iemand hier misschien een oplossing voor? Want de berichten app is nu zo traag.
Of hoe bedoel je problemen
Dat doe ik dus ook, ik kies 1 thread, dan wacht ik een halfuur dan zijn alle threads weg. Maar als ik mn toestel opnieuw opstart, dan komen alle threads weer terug. Dat is het vage eraan.Staffie666 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 21:09:
[...]
Vinger erop en verwijderen kan het nog makkelijker?
Of hoe bedoel je problemen
Daarom had ik die app geprobeerd, maar die werkt niet.
Het gaat hier wel om een thread met 3500 berichten, een thread met 8 berichten verwijdert ie zonder morren.
[ Voor 11% gewijzigd door ThomasXCI op 29-01-2010 00:15 ]
Als het echt niet meer lukt via de GUI kan je het met sqlite proberen..HelaasPindakaas schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 00:14:
[...]
Dat doe ik dus ook, ik kies 1 thread, dan wacht ik een halfuur dan zijn alle threads weg. Maar als ik mn toestel opnieuw opstart, dan komen alle threads weer terug. Dat is het vage eraan.
Daarom had ik die app geprobeerd, maar die werkt niet.
Het gaat hier wel om een thread met 3500 berichten, een thread met 8 berichten verwijdert ie zonder morren.
http://davanum.wordpress....nd-the-sqlite3-databases/
Ik vind 3500 berichten ook wel redelijk veel.. Dat is voer voor archive applicatie (bestaat die eigenlijk al??)
Vandaag ben ik er achter gekomen dat mijn toetsenbord niet meer meedraait als je het toestel horizontaal houd. Met spellen en Google sky map doet deze het dan nog wel prima. Ook staan de setting bij "geluid en weergave" wel op geactiveerd. Reboot en Factroy defaults werken niet.
Weten jullie wat dit mogelijk kan zijn? Dank!
Edit: Ik ben erachter gekomen, is het mogelijk dat de hero het als het ware ''ziet''? Ik heb namelijk een lederen hoesje als ik deze eraf haal doet hij het weer prima, met dit hoesje draait hij niet meer. Uitgebreid getest! Hoe kan dit?

[ Voor 26% gewijzigd door loed21 op 30-01-2010 20:27 ]
Anoniem: 318049
Ik heb met een scherp mesje de magneetjes er uitgehaald, met superlijm dichtgeplakt en een stukje klittenband er op gezet en voila
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 318049 op 30-01-2010 22:14 ]
Anoniem: 64212
Wat ik wel merk is dat soms de zijranden van het scherm wat ongevoeliger zijn voor aanraking als het centrale deel van het scherm. Dit is vooral irritant bij het typen van sms'jes in landscape modus
Ik heb het juist andersom. De rand van het scherm is bij mij vaak volledig ongevoelig. De backspace of Q aanraken in portrait mode is in sommige situaties praktisch onmogelijk. Kalibreren heeft daarop geen effect; de linker en rechter rand zijn bij mij alleen aanraakgevoelig als ik mijn vinger maar plat genoeg ertegen houd, waarbij dus een groter deel wordt aangeraakt.Anoniem: 64212 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 22:24:
Ik heb nu mijn Hero twee weken, ben er erg tevreden over!
Wat ik wel merk is dat soms de zijranden van het scherm wat ongevoeliger zijn voor aanraking als het centrale deel van het scherm. Dit is vooral irritant bij het typen van sms'jes in landscape modus. Is dit een bekend probleem?
[ Voor 0% gewijzigd door gertvdijk op 31-01-2010 01:36 . Reden: moet beter lezen ]
Mijn eerste Hero was op een gegeven moment dusdanig ongevoelig dat het niet meer werkbaar was, ik kon de onderste iconen niet eens meer aanklikken.. Dit werd overigens heel netjes binnen de garantie door HTC opgelost.. Oude Hero afgehaald, nieuwe gebracht.. Ik denk dat dit een bekend probleem is.

Er is maar 1 ding wat me stoort en dat is dat je om de haverklap die vervloekte volume knoppen per ongeluk indrukt. Ik heb hier ook geen goede oplossing voor kunnen vinden.
Iemand?
Non taken
je zou dit kunnen proberen. Ik heb het zelf niet getest (zit ook regelmatig op de volumeknop te douwen iddbornin7ty2 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 09:50:
Ik heb de G2 nu een aantal dagen en ben echt super tevreden. Android is echt een verademing t.o.v. WM en het toestel zelf is een flinke klap beter dan mijn vorige phone, SE X1![]()
Er is maar 1 ding wat me stoort en dat is dat je om de haverklap die vervloekte volume knoppen per ongeluk indrukt. Ik heb hier ook geen goede oplossing voor kunnen vinden.
Iemand?

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."
Anoniem: 257199
Dat probleem heb ik ook. Zeggen jullie nu dat dit niet standaard is? Bij mij is het vooral te merken bij het standaard keyboard met de buitenste knoppen.Anoniem: 8504 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 01:33:
^^ Jullie zeggen allebei hetzelfde trouwens..
Mijn eerste Hero was op een gegeven moment dusdanig ongevoelig dat het niet meer werkbaar was, ik kon de onderste iconen niet eens meer aanklikken.. Dit werd overigens heel netjes binnen de garantie door HTC opgelost.. Oude Hero afgehaald, nieuwe gebracht.. Ik denk dat dit een bekend probleem is.
Ik heb het net getest. Met normaal in de hand houden heb ik geen probleem met de gevoeligheid aan de zijkanten. (Dan kan ik zelfs met mijn dikke duim typen.) Als ik de telefoon op een licht verende ondergrond leg wel en als ik de telefoon op de vloer leg niet. Het lijkt bij mij er dus mee te maken in hoeverre de telefoon stabiel ligt.PcFer schreef op zondag 31 januari 2010 @ 12:12:
Ik heb vooral last van ongevoeligheid als de telefoon plat op het bureau of bed ligt. Zodra ik hem in de hand heb is er niks loos. Het klinkt echt stom, maar het is echt waar. Viel me gelijk op toen ik het toestel kreeg. Meer mensen die dit herkennen?
Misschien iets te maken met de 'energie' van je vingers, die dan meer door het toestel heen gaat omdat je 'm in je hand hebt? (iig wat nodig is om het capacitieve touchscreen te bedienen)
Het helpt zeker. Hiermee heeft het in ieder geval geen gevolgen als je per ongeluk die knoppen aanraakt. TnxThe Deaken schreef op zondag 31 januari 2010 @ 10:58:
[...]
je zou dit kunnen proberen. Ik heb het zelf niet getest (zit ook regelmatig op de volumeknop te douwen idd) maar het zegt dat het doet wat jij wil.
Non taken
Anoniem: 318049
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 318049 op 31-01-2010 17:05 ]
http://iq0.org/story/swype-hvga-devices-updated
Zet bestand op je sd kaart.
Vink onder instellingen --> toepassingen "onbekende bronnen" aan.
Open het apk bestand met een filebrowser en installeer!
Verdere simpele instucties staan op de website hierboven.
Heb het nu zelf draaien op mijn hero. Zit wel helaas alleen engels en spaans woordenboek in.
Is heel simpel te verklaren. De HTC Hero heeft een aluminium rand en die zit er niet voor niks. Ik weet zeker dat als jij je telefoon op bed legt en alleen met 1 vinger wil bedienen (en verder niet vast hebt) dat 'ie het niet doet, maar als je 1 vinger op het aluminium legt en dan met een vinger gaat bedienen dat 'ie het wel gewoon doet (uitgebreid getest!PcFer schreef op zondag 31 januari 2010 @ 12:12:
Ik heb vooral last van ongevoeligheid als de telefoon plat op het bureau of bed ligt. Zodra ik hem in de hand heb is er niks loos. Het klinkt echt stom, maar het is echt waar. Viel me gelijk op toen ik het toestel kreeg. Meer mensen die dit herkennen?
Dit komt door het soort beeldscherm. Het werkt (als ik me niet vergis) met elektrische stootjes. Door de aluminium rand kan dit worden geleid waardoor het scherm gaat werken.
Dit lijkt mij idd heel stoer. Maar zonder Nederlands woordenboek is het nutteloos voor mij op dit moment... Jammer.sjaan007 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 15:12:
Swype voor de Hero!![]()
http://iq0.org/story/swype-hvga-devices-updated
Zet bestand op je sd kaart.
Vink onder instellingen --> toepassingen "onbekende bronnen" aan.
Open het apk bestand met een filebrowser en installeer!
Verdere simpele instucties staan op de website hierboven.
Heb het nu zelf draaien op mijn hero. Zit wel helaas alleen engels en spaans woordenboek in.
Dan geleidt het lederen hoesje wat ik om mijn Hero heen heb zitten ook? Mijn touchscreen werkt namelijk prima ook al raak ik de aluminium rand niet aan aangezien daar het hoesje omheen zit.Jeroen04 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 15:34:
[...]
Is heel simpel te verklaren. De HTC Hero heeft een aluminium rand en die zit er niet voor niks. Ik weet zeker dat als jij je telefoon op bed legt en alleen met 1 vinger wil bedienen (en verder niet vast hebt) dat 'ie het niet doet, maar als je 1 vinger op het aluminium legt en dan met een vinger gaat bedienen dat 'ie het wel gewoon doet (uitgebreid getest!).
Dit komt door het soort beeldscherm. Het werkt (als ik me niet vergis) met elektrische stootjes. Door de aluminium rand kan dit worden geleid waardoor het scherm gaat werken.
Neh....
Dit topic is gesloten.