HTC Hero [part six] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 84.594 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 20:15:
Er staat een ROM-update op de Engelse HTC-site:
http://www.htc.com/uk/Sup...?p_id=283&cat=2&dl_id=840
Zou deze ook op NL-toestellen werken?
Je had natuurlijk ook zelf even kunnen zoeken:
HTC’s PR team have told us that yes, this is simply an update for Hero handsets bought from 3 UK. Still no significant Android version upgrade, sadly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:50

meddle

:o

Ik heb vandaag en gisteren nog wat lopen testen met mn hero om te kijken wat nu het probleem is met youtube, en het ligt in ieder geval niet aan de hardware of de provider. Youtube bleek namelijk wel te werken als ik mijn pc op de hero aansloot en zo verbinding maakte met internet (via 3g en wifi). En vanmiddag heb ik MoDaCo android 3.0 geinstalleerd ipv mn normale rom, en nu werkt youtube wel via 3g en wifi op mijn telefoon. Als ik de website gebruik tenminste, want met de app werkt het nogsteeds niet. Het lijkt mij dus het meest waarschijnlijk dat het een probleem met youtube zelf is (aangezien het ooit wel werkte iirc, zonder dat er ondertussen een software update is geweest van htc), wat op een of andere manier niet altijd meer overweg kan met de hero.

specs PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:54
Oh nog een performance tip: haal zoveel mogelijk zware widgets (kalenders, klokken e.d.) weg. Gewoon van al je home screens verwijderen. Nadat ik dit had gedaan vloog m'n toestel erover. Ik had altijd veel lag als ik direct uit toetsenblokkering kwam, nu absoluut niet.

[ Voor 3% gewijzigd door stijnos1991 op 09-01-2010 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even volgende vraag. Ik ben van een symbian toestel naar android overgestapt en kan het volgende niet gevonden krijgen.
Bij de symbian kun je de provider op handmatig zetten zodat als je het buitenland binnen rijd je geen bereik meer hebt en je dus niet meer gebeld kunt worden en als je weer nederland binnen rijd hij weer automatisch gaat zoeken naar je nederlandse provider. Dit is erg prettig omdat al je in het buitenland bent en gebeld word je niet meer kunt zien op welke provider je zit, en zo niet op kosten gejaagd word.
Ik vraag dit omdat ik in een grensgebied woon en niet altijd door heb wanneer nl word weggedrukt door duitsland. Is hier iets voor in de maket misschien??? Want als ik het goed begrepen heb helpt apn alleen maar voor het internetverkeer lam te leggen maar kun je in het buitenland nog wel gewoon gebeld worden.

We hebben hier in huis een htc hero en tattoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 16:46:
Even volgende vraag. Ik ben van een symbian toestel naar android overgestapt en kan het volgende niet gevonden krijgen.
Bij de symbian kun je de provider op handmatig zetten zodat als je het buitenland binnen rijd je geen bereik meer hebt en je dus niet meer gebeld kunt worden en als je weer nederland binnen rijd hij weer automatisch gaat zoeken naar je nederlandse provider. Dit is erg prettig omdat al je in het buitenland bent en gebeld word je niet meer kunt zien op welke provider je zit, en zo niet op kosten gejaagd word.
Ik vraag dit omdat ik in een grensgebied woon en niet altijd door heb wanneer nl word weggedrukt door duitsland. Is hier iets voor in de maket misschien???
Zit gewoon onder 'Settings' bij netwerkinstellingen... :?

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gertvdijk schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 17:00:
[...]

Zit gewoon onder 'Settings' bij netwerkinstellingen... :?
Ik kan daar nergens kiezen handmatig instellen provider.
Tenminsten ik kan nergens vinden dat ik niet gebeld kan worden als ik 2 minuten in bv duitsland rij en als ik daarna weer nederland in rij hij weer bereik heb.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2010 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 17:03:
Ik kan daar nergens kiezen handmatig instellen provider.
Tenminsten ik kan nergens vinden dat ik niet gebeld kan worden als ik 2 minuten in bv duitsland rij en als ik daarna weer nederland in rij hij weer bereik heb.
Moet ik je aan je handje houden?
Settings -> Wireless controls -> Mobile network settings -> Network Operators -> Search networks -> selecteer je netwerk.
Automatisch roamen op andere netwerken (auto select) kan je weer aanzetten door
Settings -> Wireless controls -> Mobile network settings -> Network Operators -> Select automatically

[ Voor 15% gewijzigd door gertvdijk op 09-01-2010 18:52 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:01
Sinds enkele dagen heb ik de Agenda zo ver dat ik op het web een afspraak inplan, die dan netjes ook op de Hero terecht komt. Maar als ik op de Hero een afspraak intik, komt die niet te voorschijn op de webagenda.

Wat mis ik?

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Doane schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 23:19:
Sinds enkele dagen heb ik de Agenda zo ver dat ik op het web een afspraak inplan, die dan netjes ook op de Hero terecht komt. Maar als ik op de Hero een afspraak intik, komt die niet te voorschijn op de webagenda.

Wat mis ik?
Zet je het wel in de juiste agenda? Je Google agenda dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
DizzyWeb schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 23:21:
[...]

Als ik de instellingen van Agenda bekijk zie ik drie agenda's: 'Mijn Agenda', een met mijn naam en Outlook. Vinkje bij Outlook uitgezet en wisselend de andere twee aan en uitgezet. Geen zichtbaar resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:15

The_Worst

Unox

Als je een nieuw item toevoegd, moet je eenmalig aangeven dat deze in de agenda geplaatst moet worden met je naam. Hierna zal de Hero de gekozen agenda onthouden en deze de volgende keer automatisch selecteren.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
The_Worst schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 23:31:
Als je een nieuw item toevoegd, moet je eenmalig aangeven dat deze in de agenda geplaatst moet worden met je naam. Hierna zal de Hero de gekozen agenda onthouden en deze de volgende keer automatisch selecteren.
Wurst! Tx! Dat was 'm! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gertvdijk schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 18:51:
[...]

Moet ik je aan je handje houden?
Settings -> Wireless controls -> Mobile network settings -> Network Operators -> Search networks -> selecteer je netwerk.
Automatisch roamen op andere netwerken (auto select) kan je weer aanzetten door
Settings -> Wireless controls -> Mobile network settings -> Network Operators -> Select automatically
Misschien moet ik jou aan je handje houden. Deze instelling heb ik natuurlijk al lang maar vraag ik je toch waarom hij eergisteren nacht gewoon op T-mobile duitsland is komen te staan????
Roamen staat netjes uit T-mobile nederland is geselecteerd dus nog opties???
Wij zitten hier zo dicht tegen de grens dat hij hier in huis soms zelfs op duits netwerk komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 14:14:
Misschien moet ik jou aan je handje houden. Deze instelling heb ik natuurlijk al lang maar vraag ik je toch waarom hij eergisteren nacht gewoon op T-mobile duitsland is komen te staan????
Als je had gezegd dat je dat al hebt geprobeerd dan voegt dat natuurlijk heel wat toe aan het probleem; handmatig een netwerk selecteren en dan gaat de Hero toch nog roamen. (in jouw post vroeg je hoe je dat kon instellen cq. dat je het niet kon vinden!) Ik heb met die instelling, handmatig op een netwerk helemaal niet het probleem dat jij hebt omschreven. Als ik in een gebied kom waar voor mij geen NL KPN meer is staat er netjes 'No Service' in beeld.

[ Voor 7% gewijzigd door gertvdijk op 10-01-2010 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Weet iemand vanaf welke versie die "Dynamic wallpapers" in Android zitten ? :)
Ik zag dat het op de Nexus One er al inzit, maar kan op Google niks vinden voor m'n Hero :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:52

nWn

In Geocentric Orbit

Dynamic wallpapers zijn volgens mij vanaf Android 2.0 of 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
nWn Music schreef op zondag 10 januari 2010 @ 16:33:
Dynamic wallpapers zijn volgens mij vanaf Android 2.0 of 2.1
Ik draai nu Eclair maar kan die dynamic wallpapers nergens vinden helaas :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meijuh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-03 21:08
orillion schreef op maandag 21 december 2009 @ 22:51:
[...]

Moet je hem in andere usb poort prikken, bij voorkeur aan de achterkant van je pc.
Ja inderdaad, maar ik vind dit echt zwaar bijzonder, hoe kan het dat het aan de achterkant van de pc wel goed werkt?
Is de kabel misschien te lang?

Asus EN8800GTS, Asus P5E, Intel E8400, 2x500gb Spinpoint (raid0), Zalman HP 600 watt, cnps 9500 led, creative xfi music, 4x1gb hyperX PC2 8500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Meijuh schreef op zondag 10 januari 2010 @ 17:36:
Ja inderdaad, maar ik vind dit echt zwaar bijzonder, hoe kan het dat het aan de achterkant van de pc wel goed werkt?
Is de kabel misschien te lang?
Verschillende oorzaken kunnen hieraan ten grondslag liggen:
  • Bekabeling van moederbord naar front-USB aansluitingen (te lang, brak, stekertjes)
  • Mogelijk dat de front-USB poorten achter een ingebouwde hub zitten en niet in de 'root' van je USB controller en dat dit weer problemen veroorzaakt (hoewel dit theoretisch nooit mag gebeuren doet mijn webcam het ook niet via een hub; alleen op directe USB poort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brab
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 12:38
Klein vraagje: ik heb nu sinds een weekje een hero kunnen kopen. Toen ik m'n contacten op google contacts wou krijgen, heb ik gewerkt via een csv bestandje. Dit lukt allemaal perfect, als ik naar m'n contacten ga kijken staan enkel de google contacts erin, eigenlijk zoals ik het wou. Als ik echter een berichtje typ, dan zie ik echter meer dan alleen de google contacts tussen de lijst staan, ook die vanop m'n simkaart... staat er ergens nog een instelling hiervoor?

Voor alle duidelijkheid: tussen de 'contacten' staan enkel en alleen m'n google contacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 08:22
Brab schreef op zondag 10 januari 2010 @ 17:51:
Klein vraagje: ik heb nu sinds een weekje een hero kunnen kopen. Toen ik m'n contacten op google contacts wou krijgen, heb ik gewerkt via een csv bestandje. Dit lukt allemaal perfect, als ik naar m'n contacten ga kijken staan enkel de google contacts erin, eigenlijk zoals ik het wou. Als ik echter een berichtje typ, dan zie ik echter meer dan alleen de google contacts tussen de lijst staan, ook die vanop m'n simkaart... staat er ergens nog een instelling hiervoor?

Voor alle duidelijkheid: tussen de 'contacten' staan enkel en alleen m'n google contacts.
Gebruik je een speciale app voor smsen? Ik zie in mijn gewone "Berichten" (van HTC dus) geen dubbele lijst. Echter gebruik ik ChompSms en heb ik hier ook last van. Ik kan ook niet kiezen welke contactlist ik wil zien in ChompSms. Is me nog nooit echt opgevallen omdat ik mijn contacten sinds een aantal weken pas online (Google Contacts) heb staan, en ik vrij weinig sms (en daarbij sms ik verder in mijn smstreats dus hoef geen contacten meer op te zoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brab
Jeroen04 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 18:11:
[...]

Gebruik je een speciale app voor smsen? Ik zie in mijn gewone "Berichten" (van HTC dus) geen dubbele lijst. Echter gebruik ik ChompSms en heb ik hier ook last van. Ik kan ook niet kiezen welke contactlist ik wil zien in ChompSms. Is me nog nooit echt opgevallen omdat ik mijn contacten sinds een aantal weken pas online (Google Contacts) heb staan, en ik vrij weinig sms (en daarbij sms ik verder in mijn smstreats dus hoef geen contacten meer op te zoeken).
Ik gebruik de gewone berichten van HTC zelf, geen andere apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gertvdijk schreef op zondag 10 januari 2010 @ 14:27:
[...]

Als je had gezegd dat je dat al hebt geprobeerd dan voegt dat natuurlijk heel wat toe aan het probleem; handmatig een netwerk selecteren en dan gaat de Hero toch nog roamen. (in jouw post vroeg je hoe je dat kon instellen cq. dat je het niet kon vinden!) Ik heb met die instelling, handmatig op een netwerk helemaal niet het probleem dat jij hebt omschreven. Als ik in een gebied kom waar voor mij geen NL KPN meer is staat er netjes 'No Service' in beeld.
Mag ik je vragen waar je dat in beeld ziet staan???
Vanmiddag moest ik ineens de pincode opnieuw intoetsen weet je misschien hoe dit kan, heeft dit misschien te maken met de verbinding dat hij geen t-mobile meer kan vinden. (na intoetsen van de pincode werkt alles weer)
Als jij no service in beeld krijgt moet je daarna ook de pincode opnieuw intoetsen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dddddaaf
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 23:02
Reneger schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 09:23:
Over carkits:

In 1e instantie wekte de Hero niet feilloos met de parrot van mn vader. De contacten werden NIET gesynchroniseerd.
Een dummy sim contact deed wonderen, na een tip van iemand hier.
Zou je me die work-around kunnen uitleggen, of wellicht een link naar de post met die tip kunnen plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DizzyWeb schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 23:21:
[...]

Ik heb misschien een rare vraag maar hoe bekijken jullie op de Hero je google agenda?
Moet je dan eerst via je browser naar google of is daar ook een widget of iets voor?
En heeft er al iemand een widget of iets anders gevonden dat je per week kan scrollen? Ik vind de widgets(zoals purecalender) wel handig maar dan zie je niet meer dan 4 dagen vooruit maar hoe moet het dan als ik een volgende afspraak wil plannen en even door de weken wil kijken? Dat lukt me tot nu toe niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 10:17:
[...]

Ik heb misschien een rare vraag maar hoe bekijken jullie op de Hero je google agenda?
Moet je dan eerst via je browser naar google of is daar ook een widget of iets voor?
En heeft er al iemand een widget of iets anders gevonden dat je per week kan scrollen? Ik vind de widgets(zoals purecalender) wel handig maar dan zie je niet meer dan 4 dagen vooruit maar hoe moet het dan als ik een volgende afspraak wil plannen en even door de weken wil kijken? Dat lukt me tot nu toe niet.
Mijn Google kalender staat gewoon in de Calendar app. Ook widgets laten gewoon mijn Google kalender zien. Ik kom nooit op de kalender pagina in de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:01

Reneger

Wie? IK?

dddddaaf schreef op maandag 11 januari 2010 @ 08:29:
[...]

Zou je me die work-around kunnen uitleggen, of wellicht een link naar de post met die tip kunnen plaatsen?
Je maakt een nieuw contact aan, met als contacttype "Sim". That did the trick for me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DizzyWeb schreef op maandag 11 januari 2010 @ 10:31:
[...]

Mijn Google kalender staat gewoon in de Calendar app. Ook widgets laten gewoon mijn Google kalender zien. Ik kom nooit op de kalender pagina in de browser.
dus dan kan je alleen per dag zien of per maand?? Ik mis het bladeren door dagen/weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 11:05:
[...]

dus dan kan je alleen per dag zien of per maand?? Ik mis het bladeren door dagen/weken.
Standaard app heeft idd alleen maanden en dagen.. en komende afspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:12

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 10:17:
[...]
Als je bij de Hero op de kleine agenda widget druk, waarmee je de hele maand te zien krijg, dan zie je links onderin een 3 tal streepjes staan. Als je daar op drukt, dan krijg je je komende afspraken te zien van die week. Je krijgt dus van de volledige week de afspraken te zien.druk je weer een keer op het (andere) icoontje links onderin, dan krijg je weer de maand te zien.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je je email ook automatisch laten checken als het internet uit staat? Bij een maat van mij met een N97 mini kan hij wel zijn hotmail elke 10min laten checken , de telefoon maakt dan zelf even verbinding met het internet.

Ik heb wel iets gevonden om hem elke 10 min te laten checken maar volgens mij moet internet hier voor aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik ben ook aan het overwegen deze telefoon te halen, ik zit al bij T-Mobile en ik kan hem bij T-Mobile zelf met verlenging kopen voor 129 euro (de G2 Touch dus), maar bij een webshop kan ik voor 2 euro minder de unbraded witte halen.

Ik ga liever voor de zwarte, maar ik neem aan dat er vrijwel geen verschillen zijn in software van deze 2 versies? Kan je ook normale firmware updaten op de G2 Touch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

De G2 Touch heeft een andere "branded"software erop staan. Ik zou persoonlijk voor een Hero gaan, niet de G2 Touch ivm de branded software.

Hieronder staat het ook nog eens:

De firmware met versie 2.73.405.5 is te downloaden via de HTC supportsite en helaas niet geschikt voor de T-Mobile G2 touch, de T-Mobile versie van de Hero.

bron:
http://www.androidplanet.nl/2686/officiele-firmware-update-htc-hero-nu-beschikbaar/

[ Voor 19% gewijzigd door janvanduschoten op 11-01-2010 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 10-09 22:45
janvanduschoten schreef op maandag 11 januari 2010 @ 14:45:
De G2 Touch heeft een andere "branded"software erop staan. Ik zou persoonlijk voor een Hero gaan, niet de G2 Touch ivm de branded software.

Hieronder staat het ook nog eens:

De firmware met versie 2.73.405.5 is te downloaden via de HTC supportsite en helaas niet geschikt voor de T-Mobile G2 touch, de T-Mobile versie van de Hero.

bron:
http://www.androidplanet.nl/2686/officiele-firmware-update-htc-hero-nu-beschikbaar/
Ah ok bedankt, helaas is de zwarte nergens te krijgen want de witte vind ik nou niet zo super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Megamind schreef op maandag 11 januari 2010 @ 14:19:Ik ga liever voor de zwarte, maar ik neem aan dat er vrijwel geen verschillen zijn in software van deze 2 versies? Kan je ook normale firmware updaten op de G2 Touch?
Je kan geen normale versie updaten (als je dat probeert krijg je een foutmelding) en t-mobile is een beetje traag met updates - de laatste update was 2 maanden later dan die van HTC.

Verder zie ik geen verschil met de normale versie behalve de bookmarks en de web 'n walk applicatie (die volgens mij alleen maar een link naar een t-mobile website is). Op de telefoon zelf staat wel het t-mobile logo, net boven het scherm, maar dat is het enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

En hij is gewoon simlockvrij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Is hij simlock vrij in Nederland? Ik zit in de UK en daar was hij wel degenlijk gelocked. Maar de zwarte is inderdaad de mooiste kleur ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Ik heb afgelopen weekend een vodafone simmetje erin geprakt, geen extra unlockcodes or whatshowever. Inpluggen en bellen maar!
Het betreft de nederlandse G2, met de laatste Thee-Mobile update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janvanduschoten schreef op maandag 11 januari 2010 @ 13:12:
[...]

Als je bij de Hero op de kleine agenda widget druk, waarmee je de hele maand te zien krijg, dan zie je links onderin een 3 tal streepjes staan. Als je daar op drukt, dan krijg je je komende afspraken te zien van die week. Je krijgt dus van de volledige week de afspraken te zien.druk je weer een keer op het (andere) icoontje links onderin, dan krijg je weer de maand te zien.
Zover had ik ook gevonden maar als ik van de week erop of van week 33 bijvoorbeeld de afspraken wil zien dan kan dat niet, dat moet ik dan dag voor dag doen, of doe ik dan iets fout?
En bij de google calender zelf kan dat wel allemaal dus ik hoopte dat er iets was waardoor je dat op de Hero ook zo te zien kreeg als bij google zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:22

_Christiaan_

Master of SOG

Nope, misschien met een externe app. Maar het kan zelfs niet als je met de Hero surft naar google.com/calendar.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomasE
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 14:31
Android 2.1 SDK is nu online. Betekent het dat HTC er nu pas mee aan de slag kan om de Sense interface erin te verwerken? Of hadden zij 'm al eerder.

http://ow.ly/VkJa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil die nieuwe ROM :( Duurt me een beetje te lang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Op de Twitter: arnoudwokke

ah, er is een update voor HTC Sense (Espresso) op Android 2.1 voor de Hero. Toch weer even uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:22

_Christiaan_

Master of SOG

Hoe komt hij daaraan dan? Is hij tester bij HTC ofzo?

[ Voor 9% gewijzigd door _Christiaan_ op 12-01-2010 17:25 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RptR
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:41
Dat lijkt me sterk. Denk dat het een van die custom ROMs geupdate is naar een nieuwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Ik vroeg me dat dus ook al af, waar hij die builds vandaan haalt. Die Custom ROMS hebben die nieuwe interface nog niet (voor zover ik weet dan! heb me er nog niet zó goed in verdiept!)
Goeie contacten bij HTC blijkbaar :P lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staffie666
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-05 18:09
stijnos1991 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:00:
Ik vroeg me dat dus ook al af, waar hij die builds vandaan haalt. Die Custom ROMS hebben die nieuwe interface nog niet (voor zover ik weet dan! heb me er nog niet zó goed in verdiept!)
Er is een custom rom die het wel heeft en eerlijk gezegd vind ik het grafisch lelijk vergeleken met het huidige sense...

Nou maar wachten tot er iemand de ouwe look op de nieuwe sense zet mits dat mogelijk is. Vind het jammer dat ze de looks moeten veranderen. Het was prima zoals het was.

Weet niet of ik linkje mag plaatsen naar het desbetreffende topic maar ik verwijs zo dus even naar XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Laatst online: 28-07 14:33
stijnos1991 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:00:
Och, inmiddels zijn er al flink wat goedwerkende Espresso 2.1 builds:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=615497
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=613746

Maar gelukkig hebben we hier dit topic voor

[ Voor 10% gewijzigd door tomtom137 op 13-01-2010 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister (maandag) middag mijn G2 opgehaald.
De lag stoorde mij enorm en de HTC update werkte (natuurlijk) niet.
Meteen ge-root en een aantal ROM's geprobeerd
De Hero/Espresso Hybrid 1.1 ROM ziet er mooi uit en werkt lekker snel.
Nadeel, Google contacten werden niet ge-synced en GPS deet niets.
Update 1.2 liep vast en bleef hangen op boot logo.
Uiteindelijk staat er nu de laatste standaard HTC Hero ROM op, maar ga kijken naar 2.1 alternatieven.
2.1 bied wel een paar leuke extra's die ik toch wel weer wil hebben :9

zal zo ff mijn underliner aanpassen met mijn huidige toestellen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Waarom praten we niet in het topic [HTC Hero] Rooten & Custom ROM's over custom en beta ROMs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-08 08:25
De laatste tijd heeft mijn calendar steeds een forced close als deze aan het syncen is met mijn online calendar. Heel vervelend, want hij is nu gewoon niet meer gesynct, en afspraken toevoegen als er een internetverbinding aan staat is heel tricky omdat ie steeds zomaar afsluit als je bezig bent.

Iemand hier ervaring mee?

Macbook Pro, 640 WD extern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

In mijn lijst van contacten, staan er 3 stuks tussen die ik op de telefoon heb aangemaakt. Achter de andere contacten staat [Google], deze heb ik in Gmail aangemaakt. De contacten die ik op mijn telefoon heb aangemaakt worden niet gesynchroniseerd met Gmail. Is er een manier om deze contacten ook te laten meesyncen, of moet ik ze dan handmatig aanmaken in Gmail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

janvanduschoten schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:20:
In mijn lijst van contacten, staan er 3 stuks tussen die ik op de telefoon heb aangemaakt. Achter de andere contacten staat [Google], deze heb ik in Gmail aangemaakt. De contacten die ik op mijn telefoon heb aangemaakt worden niet gesynchroniseerd met Gmail. Is er een manier om deze contacten ook te laten meesyncen, of moet ik ze dan handmatig aanmaken in Gmail?
Nee, je kan een contact op je telefoon niet alsnog naar Google verplaatsen. Bij het aanmaken van een contact op de telefoon kan je Contact type kiezen. Deze moet dan op Google staan om ze te laten syncen met Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

DizzyWeb schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:35:
[...]

Nee, je kan een contact op je telefoon niet alsnog naar Google verplaatsen. Bij het aanmaken van een contact op de telefoon kan je Contact type kiezen. Deze moet dan op Google staan om ze te laten syncen met Google.
Als ik een nieuw contact aan wil maken, dan kan ik bij contacttype alleen kiezen tussen [Telefoon] en [Sim]. De optie [Google] staat daar niet bij :?

Doe ik iets verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Laatst online: 10-09 08:22
janvanduschoten schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 13:27:
[...]
Als ik een nieuw contact aan wil maken, dan kan ik bij contacttype alleen kiezen tussen [Telefoon] en [Sim]. De optie [Google] staat daar niet bij :?

Doe ik iets verkeerd ?
Als ik me niet vergis kun je bij instellingen > gegevenssynchronisatie > Google aangeven dat je contacts ook wil syncen. Zou me voor kunnen stellen dat die optie er dan bij komt als je hier een vinkje voor zet (maar weet het niet 100% zeker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Daar had ik ook al naar gekeken, maar bij gegevenssynchronisatie zijn alle vakjes al aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
janvanduschoten schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 13:27:

Doe ik iets verkeerd ?
Dan is er iets goed mis... Heb je überhaupt je Google account ingesteld op je telefoon? En heeft het ooit gewerkt? en werkt Google Contacts met je Google account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Jup, alles werkt verder zoals het hoort. Al mijn contacten (op de 3 die ik op de telefoon heb aangemaakt) worden keurig gesynchroniseerd, Gmail werkt, Google Agenda synchroniseert, verder geen enkele klacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 08:54
Hmm even een vraagje; zijn er meer mensen bij wie de trackball niet meer reageert? Bij mij kon ik eerst niet meer naar beneden scrollen met de trackball, maar nu kan ik ook niet meer naar rechts scrollen (zowel homescreen als browser)...

Ik vrees dus dat mijn trackball langzaam aan het overlijden is en dat al na een maandje of twee. Is er nog iets aan te doen, of moet ik terug met mijn telefoon? Heb eigenlijk niet zoveel zin om mijn telefoon weken kwijt te zijn... Maar ja, ik gebruik de trackball nog best vaak, dus zo laten is ook niet echt een optie :(

Overigens had ik voordat de trackball ermee kapte ook vaak last van het 'verspringen'; dus dat de trackball als het ware bleef hangen / scrollen in een bepaalde richting.

[ Voor 12% gewijzigd door Morrar op 13-01-2010 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

janvanduschoten schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 14:17:
Daar had ik ook al naar gekeken, maar bij gegevenssynchronisatie zijn alle vakjes al aangevinkt.
Toevallig ooit een backup teruggezet met MyBackupPro? Hierdoor verdween bij mij de optie om Google-contacten aan te maken. Enige optie om dit te herstellen was een factory-reset.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Laatst online: 09:13

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Morrar schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 19:10:
Hmm even een vraagje; zijn er meer mensen bij wie de trackball niet meer reageert? Bij mij kon ik eerst niet meer naar beneden scrollen met de trackball, maar nu kan ik ook niet meer naar rechts scrollen (zowel homescreen als browser)...

Ik vrees dus dat mijn trackball langzaam aan het overlijden is en dat al na een maandje of twee. Is er nog iets aan te doen, of moet ik terug met mijn telefoon? Heb eigenlijk niet zoveel zin om mijn telefoon weken kwijt te zijn... Maar ja, ik gebruik de trackball nog best vaak, dus zo laten is ook niet echt een optie :(

Overigens had ik voordat de trackball ermee kapte ook vaak last van het 'verspringen'; dus dat de trackball als het ware bleef hangen / scrollen in een bepaalde richting.
Even in dit topic zoeken, is al enkele keren voorbij gekomen!

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

The_Worst schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 19:59:
[...]

Toevallig ooit een backup teruggezet met MyBackupPro? Hierdoor verdween bij mij de optie om Google-contacten aan te maken. Enige optie om dit te herstellen was een factory-reset.
In hoeverre ben ik dingen kwijt bij een factory-reset? Al m'n contacten, email en afspraken kan ik weer via een google sync terughalen. Zijn dan al m'n programma's weg? Zit ik dan ook weer in de firmware versie waarmee de telefoon is geleverd, of blijf ik op de laatste (huidige) zitten? Ik wil het best proberen, het is alleen weer zo'n werk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Volgensmij was dit nog niet gemeld:

http://www.htc.com/nl/Sup...spx?dl_id=847&news_id=471
Software-download Deze software is geschikt voor de volgende toestellen : HTC Tattoo, HTC Hero

HTC Sync upgrade
Releasedatum: 2010-01-13

An updated HTC Sync is now available for HTC Magic, Hero & Tattoo customers to download. As always, HTC is committed to providing customers with the best possible mobile experience.

Instructies voor installatie:

Version: 2.0.18

Improved Functions

1. This release of HTC Sync for Windows 7 allows for users to sync their Android phones .

2. Upgrade the installation file to install HTC Sync correctly in Non-English versions of Windows XP.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staffie666
Je bent alles kwijt, hij wordt teruggezet naar de laatst geinstalleerde rom (dus gewoon die jij geupdate hebt)
Programma's stonden bij mij wel mooi in het lijstje van mijn downloads dus die herinstaleren is zo gedaan.
En als je alles synct met google zijn agenda en contactgegevens ook zo weer terug.

Alleen evt andere mail clients e.d. moet je handmatig zelf instellen.

My back-up pro neemt je google gegevens niet mee zover ik weet, Je account. Gevolg geen google services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:03

DinX

Motormuis

janvanduschoten schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 09:00:
[...]

In hoeverre ben ik dingen kwijt bij een factory-reset? Al m'n contacten, email en afspraken kan ik weer via een google sync terughalen. Zijn dan al m'n programma's weg? Zit ik dan ook weer in de firmware versie waarmee de telefoon is geleverd, of blijf ik op de laatste (huidige) zitten? Ik wil het best proberen, het is alleen weer zo'n werk....
Is hij geroot, en indien ja, heb je apps2sd ?

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morrar schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 19:10:

Nadat mijn Hero met nieuwjaar gevallen was heeft mijn trackball het ook een tijdje niet naar links gedaan, maar nu doet hij het opeens weer wel, dus ik weet niet wat dat geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Staffie666 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 10:16:
Je bent alles kwijt, hij wordt teruggezet naar de laatst geinstalleerde rom (dus gewoon die jij geupdate hebt)
Programma's stonden bij mij wel mooi in het lijstje van mijn downloads dus die herinstaleren is zo gedaan.
En als je alles synct met google zijn agenda en contactgegevens ook zo weer terug.

Alleen evt andere mail clients e.d. moet je handmatig zelf instellen.

My back-up pro neemt je google gegevens niet mee zover ik weet, Je account. Gevolg geen google services
Ik heb de fabrieksinstellingen teruggezet, en inderdaad, de optie [Google] staat er nu weer bij. Telefoon gesynct, en via de Market en [Mijn downloads] alle programma's weer vlot teruggezet. M'n telefoon is weer zoals het hoort.

Bedankt voor alle hulp! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loed21
  • Laatst online: 09-09 09:13
Androidplanet.nl

Volgens bronnen van een Poolse Android-website kunnen eigenaren van de HTC Hero tussen 15 en 17 februari de langverwachte Android-update verwachten. Dit betreft dan een update naar Android 2.1 en niet naar 2.0 zoals eerder aangenomen. Het was al langer bekend dat HTC Android 1.6 voor de Hero niet als update zou uitbrengen. De stap naar 2.1 is best verrassend te noemen aangezien de SDK (software development kit) voor deze versie pas sinds gisteren voor ontwikkelaars beschikbaar is.

De update zal direct voor geheel Europa beschikbaar zijn. Voor de HTC Tattoo-bezitters is er minder goed nieuws. Volgens de geruchten krijgt dit Android-toestel helemaal geen updates meer! Of dit te wijten is aan tegenvallende verkoopcijfers of een beperking van de hardware van de Tattoo, is niet duidelijk.
Met de update naar Android 2.1 loopt de Hero weer netjes in de pas met bijvoorbeeld de Google Nexus One. Of de Hero dan ook de beschikking krijgt over bijvoorbeeld Live Wallpapers is nog niet duidelijk
Dit is natuurlijk een leuk bericht! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Hoewel het slechts geruchten zijn, is dit zeer goed nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 08:54
Mad Marty schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 20:17:
[...]
Even in dit topic zoeken, is al enkele keren voorbij gekomen!
Het verspringen van de trackball is inderdaad al een aantal keer langsgekomen (heb ik zelf ook nog over gepost), maar niet het volledig stoppen ervan volgens mij.

Op internet staan tips om met een blower of wattestaafje met alcohol even de trackball goed schoon te maken, maar beiden heeft in mijn geval niets geholpen.. Helaas!

EDIT: Na een paar keer restarten doet de trackball het ineens wel weer... Maar nu heb ik af en toe problemen met het touchscreen dat blijft 'hangen'. Het gaat dus nog niet echt lekker met de Hero, maar het probleem lijkt dus (deels) softwarematig.

[ Voor 19% gewijzigd door Morrar op 14-01-2010 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loed21
  • Laatst online: 09-09 09:13
Vanochtend het stukje van Androidplanet.nl geplaatst, nu lees ik bij het forum van T-Mobile:
G1 update: eind januari
G2 update: eind maart
T-Mobile Pulse update: eind maart

Dit alles onder voorbehoud uiteraard!
Dit klinkt betrouwbaarder dan één of andere poolse site/forum. Maar ik blijf hopen dat het uitkomt in februari! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
loed21 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 15:32:
nu lees ik bij het forum van T-Mobile:

[...]

Dit klinkt betrouwbaarder dan één of andere poolse site/forum.
Tja, wie is die auteur van een dergelijk bericht? De betrouwbaarheid lijkt me zonder dat dat een T-mobile medewerker net zo min betrouwbaar als een poolse site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
gertvdijk schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 16:12:
[...]

Tja, wie is die auteur van een dergelijk bericht? De betrouwbaarheid lijkt me zonder dat dat een T-mobile medewerker net zo min betrouwbaar als een poolse site.
Bovendien is een T-mobile G2 rom volgens mij niet identiek aan de stock Hero ROM toch ? Dus dan kan het best zo zijn dat HTC een update uitbrengt, waar T-mobile vervolgens nog een paar weken aan sleutelt om als G2 rom uit te brengen.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Laatst online: 11-09 17:40
u_nix_we_all schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 17:18:
[...]

Bovendien is een T-mobile G2 rom volgens mij niet identiek aan de stock Hero ROM toch ? Dus dan kan het best zo zijn dat HTC een update uitbrengt, waar T-mobile vervolgens nog een paar weken aan sleutelt om als G2 rom uit te brengen.
Klopt, ze moeten hun branding enzo er ongetwijfeld nog in proppen.
Vind het sowieso wel wat "flauw" dat de G2 na de G1 komt. Maar ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:39

LoneWolf

Just a Byte

@Redchilly : hoe kom jij aan een T-mobile G2 WIT ? ik zie overal alleen zwarte ?

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sypher schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 18:13:
[...]

Klopt, ze moeten hun branding enzo er ongetwijfeld nog in proppen.
Vind het sowieso wel wat "flauw" dat de G2 na de G1 komt. Maar ja :)
De G2 heeft Sense en de G1 niet, dat zal denk ik wel het verschil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 17:14

The Deaken

Nexus

Ohai allemaal,

Misschien dat ik er compleet overheen lees maar ik zit met het volgende. Sinds een paar daagjes nu de trotse eigenaar van een HTC Hero, supertelefoon. Vorige telefoon was een SE P1i (symbian) maar dit is toch echt wel stuk-ken beter.
Telefoon gekocht en eerst een beetje klooien en pielen. Na 3 daagjes besloten om de nieuwste ROM van HTC erop te kwakken en dit is uiteindelijk gelukt (iets met W7 en drama, gelukkig heb ik nog een XP machine hier ergens staan dus het is gelukt :) ).
Alles weer zo'n beetje ingesteld. Ook heb ik mijn g-mail account eraan gehangen, dit werk maar de e-mail widget (1 schermpje naar links @ standaard install) geeft geen nieuwe mail aan. Als ik erop klik vraagt ie om een account te installeren. Enfin, een pop3/imap toegevoed en maar weer de gmail gegevens ingevuld. Nu zie ik in de widget wel de mail maar het loopt niet synchroom met de gmail :? en als ik een mail binnenkrijg geeft ie aan dat ik 2 nieuwe berichten heb :? Ik heb heel wat instellingen door lopen bladeren maar of ik kijk er strak overheen of ik snap iets gewoon niet. Iemand die mij hiermee kan helpen?

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Deaken schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 22:08:
Ohai allemaal,

Misschien dat ik er compleet overheen lees maar ik zit met het volgende. Sinds een paar daagjes nu de trotse eigenaar van een HTC Hero, supertelefoon. Vorige telefoon was een SE P1i (symbian) maar dit is toch echt wel stuk-ken beter.
Telefoon gekocht en eerst een beetje klooien en pielen. Na 3 daagjes besloten om de nieuwste ROM van HTC erop te kwakken en dit is uiteindelijk gelukt (iets met W7 en drama, gelukkig heb ik nog een XP machine hier ergens staan dus het is gelukt :) ).
Alles weer zo'n beetje ingesteld. Ook heb ik mijn g-mail account eraan gehangen, dit werk maar de e-mail widget (1 schermpje naar links @ standaard install) geeft geen nieuwe mail aan. Als ik erop klik vraagt ie om een account te installeren. Enfin, een pop3/imap toegevoed en maar weer de gmail gegevens ingevuld. Nu zie ik in de widget wel de mail maar het loopt niet synchroom met de gmail :? en als ik een mail binnenkrijg geeft ie aan dat ik 2 nieuwe berichten heb :? Ik heb heel wat instellingen door lopen bladeren maar of ik kijk er strak overheen of ik snap iets gewoon niet. Iemand die mij hiermee kan helpen?
Voor zover ik het weet heb je een email-client van HTC en de gmail-client. De widget die links van je homescreen staat is van HTC, en die gebruik jij in principe niet. Maar aangezien jij die wel hebt ingesteld, krijg je een mailtje binnen op de HTC-mail en op je gewone gmail. Dus gewoon het email-adres verwijderen uit de HTC-mail applicatie en gewoon verder werken met de ingebouwde gmail-app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 17:14

The Deaken

Nexus

Maar dan kan ik die email-widget dus niet gebruiken, en die bevalt me wel goed. Andere optie is dus het g-mail account wegdoen maar heeft dat nog gevolgen?

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staffie666
Ik zie het probleem niet zo? Die widget is eigelijk voor pop3 mail enzovoort. Gmail zelf wordt dmv push opgehaald. Iets wat veel sneller gaat. Ook open je via de app eigenlijk je hele gmail box ipv alleen de ontvangen mailtjes op je gsm. Ik vond die widget ook even leuk, weekje later was ik ervan genezen want zodra je mail wilt sturen moet je toch de app openen.

Je gmail verwijderen is geen goed idee, ivm syncen e.d. en mogelijkheid tot openen van market heb je toch je gmail account nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03 23:32

Andre21

Inmiddels 39....

ff een vraag.. Ik krijg vanmiddag mn nieuwe HTC Hero binnen!
Maar even over dat Android Market.. Moet jou nou perse een Gmail account daarvoor hebben? Of een Google account? Dat zijn namelijk 2 verschillende dingen.. En ik lees hier en elders daarover ook verschillende dingen..
Een google account heb ik al.. maar dat is dmv een niet-gmail adres..

Een gmail account wil ik liever niet, want ik heb al zoveel mailadressen..

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

google account is bij mijn weten voldoende.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Andre21 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 08:45:
Een gmail account wil ik liever niet, want ik heb al zoveel mailadressen..
Had ik eerst ook, waaronder een gmail account. Na een tip van een van de dames/heren hier heb ik Gmail zo ingesteld dat al m'n mail op mijn Gmail account binnen komt, netjes gelabeld met de naam van het originele e-mailadres. Ik krijg nu dus via m'n Gmail, ook mijn thuismail en andere pop3 mail binnen. Mijn Gmail is ook zo ingesteld dat hij het originele bericht achterlaat op de server (kun je aan/uitvinken) zodat je eventueel thuis of op je werk, hetzelfde mailtje ook binnenkrijgt. Instellen is een fluitje van een cent, en ikzelf heb er veel plezier van. Je hoeft dan dus maar 1 account te controleren op je Hero, dan heb je alle mailaccounts in 1 overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

janvanduschoten schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 10:41:
[...]

Had ik eerst ook, waaronder een gmail account. Na een tip van een van de dames/heren hier heb ik Gmail zo ingesteld dat al m'n mail op mijn Gmail account binnen komt, netjes gelabeld met de naam van het originele e-mailadres. Ik krijg nu dus via m'n Gmail, ook mijn thuismail en andere pop3 mail binnen. Mijn Gmail is ook zo ingesteld dat hij het originele bericht achterlaat op de server (kun je aan/uitvinken) zodat je eventueel thuis of op je werk, hetzelfde mailtje ook binnenkrijgt. Instellen is een fluitje van een cent, en ikzelf heb er veel plezier van. Je hoeft dan dus maar 1 account te controleren op je Hero, dan heb je alle mailaccounts in 1 overzicht.
Ja weet ik.. Maar dat heb ik in feite al geregeld door een eigen mailserver thuis die al mn accounts uitleest.. Die lees ik dan weer via IMAP overal uit en ook bv op mn Windows Mobile phone nu..
Ik zou natuurlijk dat ook weer door kunnen sturen naar GMAIL....
Kan de Hero trouwens IMAP mail uitlezen?

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Help!!!! schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 09:51:
google account is bij mijn weten voldoende.
Helaas, dat is niet het geval. De setup wizard vraagt om een "Google Account". Geef je die, en bevat die geen Gmail element (wat dus standaard is met @gmail.com) dan krijg je de optie/verplichting deze aan te maken.
En vervolgens wordt je "nieuwe" Gmail adres meteen je primaire emailadres binnen je anders kale "Google Account".

Opzich niet echt een probleem, maar wel vervelend en slecht gecommuniceerd. Je hoeft hem immers niet te gebruiken, en desnoods zet je een forwarder op naar je normale mailadres.

Ik zat met hetzelfde, ik heb totaal geen behoefte aan Gmail aangezien ik mijn eigen mailplatform heb draaien waar ik eerlijk gezegd meer vertrouwen in heb. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Sypher op 15-01-2010 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Andre21 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 10:57:
[...]
Kan de Hero trouwens IMAP mail uitlezen?
Ja, je kunt kiezen tussen [Microsoft Exchange ActiveSync] en [Overig (POP3/IMAP) ] bij het instellen van een mailaccount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Sypher schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 11:17:
[...]

Helaas, dat is niet het geval. De setup wizard vraagt om een "Google Account". Geef je die, en bevat die geen Gmail element (wat dus standaard is met @gmail.com) dan krijg je de optie/verplichting deze aan te maken.
En vervolgens wordt je "nieuwe" Gmail adres meteen je primaire emailadres binnen je anders kale "Google Account".

Opzich niet echt een probleem, maar wel vervelend en slecht gecommuniceerd. Je hoeft hem immers niet te gebruiken, en desnoods zet je een forwarder op naar je normale mailadres.

Ik zat met hetzelfde, ik heb totaal geen behoefte aan Gmail aangezien ik mijn eigen mailplatform heb draaien waar ik eerlijk gezegd meer vertrouwen in heb. :)
Je zegt 'verplichting'. Dus als je op dat punt ervoor kiest om hem niet aan te maken, dan kan je dingen niet?

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Andre21 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 11:41:
[...]

Je zegt 'verplichting'. Dus als je op dat punt ervoor kiest om hem niet aan te maken, dan kan je dingen niet?
Je kunt er niet voor kiezen hem niet aan te maken. Je kunt gewoonweg niet verder gaan. Ja, ongetwijfeld kan je hem skippen maar... dan werken zaken als de Market niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brab
Vreemd: nu krijg ik een berichtje van iemand en 'berichten' toont als naam de naam die op m'n sim opgeslagen staat, en niet de naam die in Google Contacts staat... Nochtans zijn in 'contacten' enkel de Google Contacts zichtbaar.

Iemand een verklaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat precies de functie is van het inloggen via social networks op facebook? Ik heb een facebook account en ben daar ingelogged op mijn Hero.. Echter zie ik het nut hiervan nu niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 16:09
Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 15:37:
Weet iemand wat precies de functie is van het inloggen via social networks op facebook? Ik heb een facebook account en ben daar ingelogged op mijn Hero.. Echter zie ik het nut hiervan nu niet :?
Krijg je dan niet updates van Facebook bij je contactpersonen die ook Facebook hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staffie666
Pred schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 15:48:
[...]

Krijg je dan niet updates van Facebook bij je contactpersonen die ook Facebook hebben?
Ja als je ze linkt wel, bij de contactpersonen zelf kun je dan ''snel'' de updates betreft foto's enzo bekijken.
Ook verjaardagen worden overgenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard1074
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-09 17:39
Ik heb net mijn nieuwe hero binnen :-) , maar ik moet nog een week wachten op mijn nieuwe simkaart.
Als ik hem voor het eerst ga aanzetten, zal je wel een wizzard krijgen voor instellen etc.

Kan dit als ik alleen wifi heb ? En een week later zet ik die sim er wel in...

Of doet dat ding het uberhaubt niet zonder simkaart ?

Groet ... Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:36
richard1074 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 17:25:
Ik heb net mijn nieuwe hero binnen :-) , maar ik moet nog een week wachten op mijn nieuwe simkaart.
Als ik hem voor het eerst ga aanzetten, zal je wel een wizzard krijgen voor instellen etc.

Kan dit als ik alleen wifi heb ? En een week later zet ik die sim er wel in...

Of doet dat ding het uberhaubt niet zonder simkaart ?

Groet ... Richard
Ja, je kan gewoon spelen zonder simkaart :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:59

d0s

sssst

Sinds woensdag ook de (witte) hero via pdashop met 1 jarige verlenging, wat een geweldige telefoon! :)

Enige frustrerende is dat mn gps welleens wegvalt als ik tijdens het navigeren gebeld word, opnieuw opstarten van sygic is dan de enige optie..

Is een screenprotector trouwens aan te raden of is het scherm redelijk ongevoelig voor krassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Ik gebruik hem nu al een aantal maanden, zonder screenprotector. Er is nog geen krasje te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouTer14
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:20
d0s schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 17:52:
Is een screenprotector trouwens aan te raden of is het scherm redelijk ongevoelig voor krassen?
Ik heb de HTC hero ongeveer anderhalf maand zonder protector gebruikt. Ik kon geen krasjes vinden op het beeldscherm. Uiteindelijk heb ik toch maar voor alle zekerheid een brando ultra clear gekocht. Deze bevalt overigens prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:59

d0s

sssst

WouTer14 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 19:22:
[...]

Ik heb de HTC hero ongeveer anderhalf maand zonder protector gebruikt. Ik kon geen krasjes vinden op het beeldscherm. Uiteindelijk heb ik toch maar voor alle zekerheid een brando ultra clear gekocht. Deze bevalt overigens prima.
Ik twijfel, hoef hem namelijk toch maar 6 maanden te gebruiken dan kan ik weer verlengen.

Last van het sneller vet worden van het scherm of mindere gevoeligheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Ik heb mijn hero vanaf eind augustus, nog geen krasje te vinden, ook werkt het scherm nog zeer goed. Vingerafdrukken gaan er misschien iets moeilijker af, maar niet echt storend ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d0s schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 19:52:
[...]

Ik twijfel, hoef hem namelijk toch maar 6 maanden te gebruiken dan kan ik weer verlengen.

Last van het sneller vet worden van het scherm of mindere gevoeligheid?
Ik heb de Hero sinds eind september en gebruik sindsdien naar volle tevredenheid deze screenprotector: http://www.protectionfilm...ector-htc-hero-24693.html . Met zo'n protector werkt het scherm misschien iets minder, maar ik merk het verschil in ieder geval niet. Bij mij zit hij er op omdat ik soms nogal onvoorzichtig kan zijn en hij vaak in mijn broekzak mee gaat. Op de folie zitten een paar redelijk grote krassen en een paar kleintje maar alles is nog wel goed te zien.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.