Over Vlave Anti Cheat: VAC cannot detect 'content hacks', where for example texture transparency and color are manipulated, since they do not involve modification of any program code
Dus je kan je gamefiles aanpassen naar wat je wil?
//ik weet wat van modding in Quake3 engine games, enneuh het aanpassen van de gamefiles is toch een van de makkelijkste hacks. Gewoon de textures van de tegenstanders fluogroen kleuren en tada..
Verder heeft bij een Quake3 engine game de server ook de scores, ammo en health waarden in handen. Op de client kun je dus geen unlimited ammo, health or fake scores cheaten. Maar als je een cheat op de server zet, gaat dat wel -vrij eenvoudig.
Zo heb ik (als test

cheaten is lame ) eens op een MOHAA server een pk3'tje gezet dat extra health kon geven aan de spelers of een gemodificeerde shotgun die je health bij gaf als je erdoor geschoten werd
Zo'n cheats konden onmogelijk door om het even welke anticheat gevonden worden omdat het dedicated servers waren zonder ingame anticheat.
Maar als VAC geen gemodificeerde files kan vinden, en jij zelf (geen dedi's meer) de server host, lijkt het me logisch dat health cheats en dergelijke niet zo moeilijk zijn.