Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-05 15:54
Vandaag me nieuwe Creative X-Fi Xtreme Audio in mijn computer geplaatst alle nieuwe updates geïnstalleerd,
Zeer tevreden over het geluid, heb alleen een probleempje, als ik muziek luister en met IE 8 of Chrome 4.1
Ga scrollen door een web pagina dan vertraagt het geluid heel erg, als ik stop met scrollen is het geluid weer goed, heb toch een vrij krachtige computer, hoe kan dit, en wat kan ik er aan doen ?

Computer Specs:

Inter Core 2 Quad
4 GB Geheugen
768 MB GeForce GT 130
Windows 7 Ultimate 64 bit

En heb alles geupd:

Afbeeldingslocatie: http://img197.imageshack.us/img197/1614/screenshotnw.jpg

*** Edit ***

Even Schijfopruiming en een Defragmentatie uitgevoerd nu is het weer goed ;)

Het enigste wat nog niet goed werkt is me mic, die is heel erg zacht,
heb um al harder gezet maar hij blijft zacht, moet echt door de mic schreeuwen
of hem vlak bij me mond houden, dit kan denk ik niet de bedoeling zijn,
Heb um in het blauwe gaatje gestopt, dat is toch de mic uitgang ?

[ Voor 31% gewijzigd door Albert020 op 08-04-2010 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Albert020 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 21:37:
Vandaag me nieuwe Creative X-Fi Xtreme Audio in mijn computer geplaatst alle nieuwe updates geïnstalleerd,
Zeer tevreden over het geluid, heb alleen een probleempje, als ik muziek luister en met IE 8 of Chrome 4.1
Ga scrollen door een web pagina dan vertraagt het geluid heel erg, als ik stop met scrollen is het geluid weer goed, heb toch een vrij krachtige computer, hoe kan dit, en wat kan ik er aan doen ?

Computer Specs:

Inter Core 2 Quad
4 GB Geheugen
768 MB GeForce GT 130
Windows 7 Ultimate 64 bit

En heb alles geupd:

[afbeelding]

*** Edit ***

Even Schijfopruiming en een Defragmentatie uitgevoerd nu is het weer goed ;)

Het enigste wat nog niet goed werkt is me mic, die is heel erg zacht,
heb um al harder gezet maar hij blijft zacht, moet echt door de mic schreeuwen
of hem vlak bij me mond houden, dit kan denk ik niet de bedoeling zijn,
Heb um in het blauwe gaatje gestopt, dat is toch de mic uitgang ?
Ik heb zelf geen creative kaart meer maar als het goed is staat er een microfoontje boven. Vaak zijn deze poorten roze. Je moet de microfoon ingang hebben.

Je kan bij microfoon instellingen microphone +20DB boost aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-05 15:54
tdn135 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 22:09:
[...]

Ik heb zelf geen creative kaart meer maar als het goed is staat er een microfoontje boven. Vaak zijn deze poorten roze. Je moet de microfoon ingang hebben.

Je kan bij microfoon instellingen microphone +20DB boost aanvinken.
Heb het microphone +20DB boost aangevinkt
nu werkt het uitstekend, bedankt ;)

P.S

Weet jij toevallig ook waar ik de EQ kan vinden, zie hem namelijk nergens ?
Ik weet nog met min SB Live Digital had ik een THX-console, daar zat ook de EQ in......

[ Voor 16% gewijzigd door Albert020 op 09-04-2010 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:48
Ik had dat pakket met de driver voor mijn Creative X-Fi Xtreme Gamer Fatality geinstalleerd staan, maar later de update van Creative zelf geinstalleerd.
Hiervoor hoefde ik alleen het geheugen omlaag te zetten waardoor ik weer geluid kreeg.
Nu is het zo dat ik dus het kraak probleem heb. Binnenkort dus maar weer opschonen en dan dat pakket weer installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Bedoel je dat je het driver pakket van daniel k gebruikt? Ik gebruikte altijd zijn drivers. Misschien dat je EQ daarin kunt vinden.

http://forums.creative.co...lue-LS/m-p/553342#M153645

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:28

Ryan1981

Je ne sais pas

Heb ondertussen de X-Fi Titanium gekocht (OEM) . Heb al een paar keer reproduceerbare vastlopers gehad (windows 7 64 bit) Als je naar windows control panel gaat voor playback devices en dan de testen doet voor de dolby en dts zegt ie dat hij al in gebruik is als je bij de samplerate testen daaronder toch voor doorgaan kiest loopt windows vast.

Verder kwam ik er achter dat ze geen ondersteuning hebben voor cubase 64 bit (geen asio) wel cubase 32 bit.

Effe zitter rommelen met alle instelligen, Na schone installatie van windows 7 64 lijkt het meeste naar behoren te werken.

Ondanks dit alles een tevreden gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-05 10:13
Ryan1981 schreef op zondag 11 april 2010 @ 19:14:

Ondanks dit alles een tevreden gebruiker
Heb jij dan geen last van gekraak? Ik draai windows 7 64bit, met 8GB geheugen en het geluid kraakt als aan gek. Zelfs met het afspelen van een simpel MP3'tje. Draai de laatste officiele Creative drivers...

Er is niet fatsoenlijk naar muziek te luisteren zo, laat staan produceren of mixen....

Het leven is hard...een stoeprand ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
tdn135 schreef op zondag 11 april 2010 @ 14:09:
Bedoel je dat je het driver pakket van daniel k gebruikt? Ik gebruikte altijd zijn drivers. Misschien dat je EQ daarin kunt vinden.

http://forums.creative.co...lue-LS/m-p/553342#M153645
Ik heb die van Daniel_K geinstalleerd net zoals voorheen, maar nu doet de volume icoon het niet meer. Geeft een foutmelding na het opstarten van Windows en zal ook niet openen.
Maar weer leeg beginnen. Kijken of ik alles er volledig af kan gooien wat betreft de creative drivers.

Het is ook niet zo dat ik het idee heb dat Creative heel wat doet om de problemen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Hmm nee ik heb geen last van gekraak. Ik heb op dit moment een dual boot van XP home & Windows 7 64bit ultimate. Ik heb wel flink problemen met de audio creation modus, windows 7 loopt continu vast als ik Cubase start. Onder windows XP heb ik dat hij noten laat vallen of blijven hangen. Ik weet niet of dit aan mijn EMU Xmidi 2x2 USB ligt of aan de creative drivers. Ga dat over 2 weken eens uitzoeken :P Ik heb de creative kaart in eerste instantie gekocht vanwege de DD Live/DTS Direct opties, had wel gehoopt dat ik met mijn EMU USB en de asio gewoon nog piano kon spelen met wat VST's maar dat is met de huidige drivers te veel gevraagd blijkbaar.

Het is eigenlijk toch wel vaag dat mijn oude DMX6Fire 24/96 betere prestaties leverde onder windows 7 in cubase met midi (ondanks een blauw scherm hier en daar als je de buffer samples aanpaste en de compatibiliteit met de windows audio instellingen niet netjes was) dan een nieuwe creative kaart die beweerd windows 7 drivers te hebben die werken.

Ik heb de kaart overigens in het 3e PCI express slot van mijn moederbord gedaan (P5E3 Deluxe) Niet de PCIe 1X maar de 4x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Hopelijk kunnen jullie me helpen. Ik heb twee dagen geleden Windows 7 opnieuw geïnstalleerd, en sindsdien doet mijn XtremeGamer het niet meer goed. Voorheen draaide alles prima met de standaard Creative drivers, nu krijg ik in Windows bij de Playback Devices enkel SPDIF Out te zien.

Hoe heb ik het geïnstalleerd;

- Alles zat uiteraard nog in m'n kast, ik heb niet eerst de kaart eruit gehaald en drivers geïnstalleerd, nog nooit nodig geweest.
- Windows geïnstalleerd, mobo drivers en vervolgens de X-fi drivers.
- Reboot.

Nadien kreeg ik op geen enkele manier Speakers bij m'n playback devices. Drivers verwijderd, kaart via Device Manager verwijderd. Kaart in een ander PCI slot, weer alles geïnstalleerd en nog steeds hetzelfde probleem. Nu gebruik ik maar even de 'SupremeFX II' die bij m'n moederbord zat, maar het geluid wat daaruit komt is duidelijk slechter vergeleken met de X-fi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-05 20:59

M2M

medicijnman

welke drivers heb je gebruikt? Eventueel de procedure nogmaals doen, maar dan zo:
Drivers in windows er af gooien,
compu uitzetten
kaart er uit
aanzetten + normale boot richting windows
driver cleaner er overheen
rebooten naar veilige modus
nogmaals driver cleaner
rebooten naar veilige modus
nogmaals driver cleaner om te checken of echt alles weg is
kaart er in en drivers installeren, waarna een reboot volgt wanneer de setup dat vraagt.

Als het goed is, heb je dan echt alle creative softwaremeuk verwijdert.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Bedankt voor het advies! Vandaag even de tijd gehad om fatsoenlijk bezig te gaan met de drivers en meuk. Via device manager alle audio apparaten uitgeschakeld, X-fi verwijderd incl. drivers, Driver Cleaner gebruikt, reboot in safe mode en driver cleaner gebruikt. Vervolgens alles weer geïnstalleerd en nu pakt hij de speakers ook weer gewoon.

Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat Driver Cleaner ook audio drivers kon opruimen, heb het in het verleden wel eens gebruikt voor graphics drivers, maar nooit voor audio :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

creative was eigenlijk de eerste grote fabrikant die nogal een zooitje maakte van alle driver en applicaties. Na verwijdering bleven er grote stukken troep achter. Gelukkig is dat tijdperk enigszins voorbij... Dat was namelijk echt verschrikkelijk. Zoveel troep en het halve register vol met meuk die je niet eenvoudig kon verwijderen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-01 22:34
ik weet niet zeker of dit het goede topic is hiervoor, maar ik plaats het toch maar:

ik heb sinds kort een 5.1 surround set aan mijn PC zitten, en ik wil daarvoor graag zo een x-fi kaartje kopen, maar ik wil graag eerst weten of jullie van mening zijn of het echt nut heeft voor iemand die zijn PC vooral gebruikt voor het spelen van games, en af en toe eens wat muziek of een filmpje.

wat ik me ook afvraag is de werking van creative alchemy, wat ik hiervan heb begrepen is dat het de geluidseffecten in besturingssystemen van later dan windows XP verbeterd in games, maar werkt dit dan ook echt?

momenteel is mijn geluidskaart het onboard geluid van mijn ASUS P7P55D.
alvast bedankt voor jullie meningen/adviezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Tja, ikzelf heb de x-Fi gekocht omdat ik graag alle speaker wilde gebruiken tijdens het muziek luisteren. Ik moet zeggen dat de muziek ook beter klinkt. Voor games. Tja, ik kan alles op maximaal zetten (wat geluid betreft), maar of ik het ook echt hoor. Daar kan ik niets met zekerheid over zeggen. In mijn ogen ofwel oren klinkt het geluid wel een stuk beter. Ik zou alleen niet gaan voor een super dure versie. Ikzelf bezit de XFI extremegamer fatality pro.
Heb je alleen een systeem met meer dan 4GB aan ram geheugen en een Nforce chipset, dan zou ik kijken voor een andere oplossing. Maar volgens mij aan de code van je moederbord te zien heb je een intel chipset. Dus die problemen zal jij niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
en bij dat muziek luisteren, is het dan zo dat je rechtsachter en rechtsvoor precies hetzelfde hoort, zoals ik dat nu al kan, of komt dan echt door alle speakers wat anders?
en over dat meer dan 4GB ram, ik heb 4GB en draai 64bit windows 7, is dat een probleem met drivers vor deze kaarten?
de chipset is inderdaad een intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
pimjai schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 14:24:
en bij dat muziek luisteren, is het dan zo dat je rechtsachter en rechtsvoor precies hetzelfde hoort, zoals ik dat nu al kan, of komt dan echt door alle speakers wat anders?
en over dat meer dan 4GB ram, ik heb 4GB en draai 64bit windows 7, is dat een probleem met drivers vor deze kaarten?
de chipset is inderdaad een intel.
Ja, je hebt de keuze bijvoorbeeld uit stereo-uitbreiding of stereo surround. Dus of uit de speakers hetzelfde of een soort virtueel surround geluid.
Daarbij ben ik heel erg blij met de bass opties. Ik gebruik logitech speakers, maar daar is zelfs met de bas knop op de speaker volledig op nul, de bas nog te hard. Met de X-fi kan ik de bas heel mooi laten klinken (voor mij dan). Dus niet die overdreven rammel, maar subtiel.

Het 4GB probleem heeft volgens mij te maken met de Nvidia nForce chipset. Dus daar zul jij dus geen last van hebben. Maar wellicht dat het handig is om even rond te kijken op dit topic of via google.

Het is zo dat het probleem zich bij de nForce 4 voor doet, maar ikzelf heb een nForce 3 chipset met het probleem. Daar gaat het om dat je dus geen geluid krijgt. Wanneer je dan iets onder de 4MB gaat zitten, dan is het geluid er ineens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-05 15:25
Ik lees hier veel problemen over oa gekraak icm oude NForce chipsets. Nu heb ik zelf ook al een tijdje het idee dat ik een probleem heb met de combinatie videokaart + X-Fi Gamer + NForce 750i chipset.

Het begon er al mee dat ik vastlopers had tijdens bepaalde games waarbij beeld bevroor en geluid een fluittoon gaf. Dat was toen ik nog SLI opstelling had, maar ook met 1 videokaart was dat het geval. Van alles drivers geupdates, probleem bleef. Maand geleden nieuwe videokaart gekocht nu ben ik van de vastlopers af maar nu heb af en toe het probleem met krakende geluiden. Als het kraken lang aanhoud en harder word valt het geluid uiteindelijk zelfs helemaal weg. Heen een weer schakelen tussen verschillende Modes in X-Fi panel verhelpt dit weer. Dit kraken komt voor als ik meerdere vensters open heb staan en muziek luister. Met name als ik vensters verschuif.

Opvallend is dat zowel voor als na videokaart vervanging X-Fi en de videokaart een conflict hebben volgens Windows Systeeminfomatie (msinfo32.exe).

Wellicht meer mensen met rare audioproblemen met de nieuwere NForce chipsets?

Binnenkort ander moederbord, ik houd wel graag mn X-Fi omdat ik er verder wel blij mee ben. Eens zien of hetzelfde probleem blijft, anders is toch de geluidskaart zelf gaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
ok, ik begrijp dus dat het wel mooier geluid geeft. nou wil ik alleen graag het volgende nog weten:

in XP schijnt een soort sound API gezeten te hebben, die er in vista en win7 uit is gehaald. nou schijn je dus met creative alchemy alsnog die API te kunnen emuleren ofzo, waardoor je dus toch bepaalde geluidseffecten terugkrijgt, en bijvoorbeeld onder win7 alsnog EAX kunt inschakelen in je games. begrijp ik dit goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

jups. Microsoft heeft de geluidsafdeling in windows omgegooid van xp naar vista. Creative was daar een beetje laat mee, waardoor alle EAX troep niet meer werkte. Vervolgens hebben ze voor audigy kaarten 10 euro gevraagd voor de patch (later toch gratis geworden). X-FI had ze wel gratis.

Maar momenteel werkt het goed hoor.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
en hoe werkt dat dan, moet je veel instellen voordat een spel ermee werkt, of werkt het gewoon meteen??
en bijvooreeld de X-fi xtreme gamer die ik op het oog heb, ondersteunt dit gewoon allemaal??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb eigenlijk de PAX drivers geinstalleerd (is voor jou als het goed is niet nodig) en toen werkte het.
Afgezien van de 4GB aanpassing.
Maar wat betreft anderen zou het met de officiele drivers ook gewoon zonder problemen moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

pimjai schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:51:
en hoe werkt dat dan, moet je veel instellen voordat een spel ermee werkt, of werkt het gewoon meteen??
en bijvooreeld de X-fi xtreme gamer die ik op het oog heb, ondersteunt dit gewoon allemaal??
Je kunt de EAX opties in het spel gewoon aanzetten. Indien daar een setting voor is teminste. Als er een autodetectie in het spel zit, wordt EAX volgens mij vanzelf al geactiveerd. In ieder geval wel met de games die ik heb.

Ja de extreme gamer ondersteund een hoop, maar ik zou als ik jouw was toch nog eventjes de website van creative bezoeken. De technische specificaties zeggen welke EAX versie jouw kaart ondersteund.

dus hier.
X-Fi, ‘s werelds krachtigste audioprocessor, levert snellere beeldfrequenties bij games met hardware versnelde Direct X, OpenAL en EAX 5.0. De X-Fi CMSS-3D Hoofdtelefoon creëert een fantastisch surroundgeluid bij stereohoofdtelefoons voor games, films en muziek.
dus ja :) (en uiteraard betekend de ondersteuning voor EAX 5.0, ook dat er ondersteuning is voor voorgaande versies.)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 07:39
Misschien leuk voor de topic start:

Ik heb een case gekocht waarbij het laagste 5,25" slot zo hoog zat dat de AD_EXT kabel om mijn I/O drive bay aan te sluiten niet lang genoeg was. Ik heb de proef op de som genomen en een IDE kabel gepakt en daarbij de dichte plaats op de connector open geboord en vervolgens daarmee de drive bay aangesloten. Werkt als een tierelier! Ik ga nu nog een ronde IDE kabel kopen, heb ik gelijk een fatsoenlijkere airflow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

lexi schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 21:39:
Misschien leuk voor de topic start:

Ik heb een case gekocht waarbij het laagste 5,25" slot zo hoog zat dat de AD_EXT kabel om mijn I/O drive bay aan te sluiten niet lang genoeg was. Ik heb de proef op de som genomen en een IDE kabel gepakt en daarbij de dichte plaats op de connector open geboord en vervolgens daarmee de drive bay aangesloten. Werkt als een tierelier! Ik ga nu nog een ronde IDE kabel kopen, heb ik gelijk een fatsoenlijkere airflow!
die kabel te kort? ik heb echt nog minstens 40 cm weg moeten moffelen omdat die kabel te lang was...

Maar inderdaad, het is eigenlijk een veredelde ide drive connector :)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
Ik heb de X-Fi destijds overgenomen van een medetweaker, misschien was het niet meer de originele kabel dan. Mijn kabel was nog geen 40 cm lang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Op dit moment heb ik zo'n beetje het standaard probleem wat ik bij jullie tegen kom. Het gekraak en af en toe gewoon gigantisch gepiep.
Alhoewel het niet constant is, maar het geluid is wel van mindere kwaliteit.

Ik heb nu de PAX drivers en het geheugen omlaag gezet. Ga binnenkort weer eens proberen om de Daniel_K drivers te installeren. Zag hierboven de link naar de laatste als het goed is.

[ Voor 10% gewijzigd door Arunia op 22-05-2010 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

lexi schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 08:27:
Ik heb de X-Fi destijds overgenomen van een medetweaker, misschien was het niet meer de originele kabel dan. Mijn kabel was nog geen 40 cm lang!
ik heb net even gekeken, en mijn kabel heeft ook iets meer gaatjes dan de standaard X-FI kabel. Vandaar dat dat ding zo lang is. Ik was blijkbaar alweer vergeten dat ik ook ooit met hetzelfde probleem zat :)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:44
Weet iemand hoe ik aan het Dolby Digital Live and DTS Connect pack kan komen zonder een creditcard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortyr89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-08-2019

Mortyr89

Forum geheugen :P

Als je nog ergens een cdje van je kaart heb liggen, dan moet er op het hoesje nog een code staan, die moet je dan invoeren als je de dolby digital live of dts connect pack installeerd. Dit heeft bij mij gewoon gewerkt.
Alleen vind ik dat wel een beetje vreemd, want vroeger hoefde ik dat niet te doen.

AMD Phenom II X4 955 @CM Hyper TX3 @3,5GHz | Asus M4A79XTD EVO | Kingston KVR1333D3N9K2/4G | MSI 6950 | Creative X-Fi Titanium | Samsung F1 HD103UJ | be quiet! BQT P7-PRO 650W | Lian Li Armorsuit PC-P50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:44
Ja heb ik, maar ik krijg de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/34gk58x.jpg

Belachelijk ook... heb er vroeger iets van 100 euro voor neergelegd, en ik heb nog geen DD live of DTS connect op de kaart zitten.

[ Voor 40% gewijzigd door Jorn1986 op 23-05-2010 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:38
Ik zie dat er nu net weer via Windows Update (Win 7 Pro hier) weer een driver is, voor de XFI kaarten! Is dit wat? of kan ik beter bij mn huidige blijven?

En ik hebn wel een CDtje van mn drivers, maar geen hoesje meer met code....dus wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrawww
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Hej allemaal,

Ik heb een Logitech z-2300.
Ik wil een nieuwe geluidkaart kopen alleen weet niet echt welke...
Ik wil het voornamelik gebruiken voor Gamen en Films. ..
muziek luisteren doe ik minimaal op de pc...

Mijn budget is €80-100,-
Zijn er kaarten die jullie mij kunnen aanraden...
Ik heb zitten kijken naar de:
-Creative X-Fi Titanium
-Creative X-Fi Xtreme Gamer

Ga ik verschil merken met de onboard kaart van mij...
Ohja nog iets...

Ik kan bij mijn instellingen geen 2.1 instellen. alleen maar STEREO, Quadrofonisch, 5.1 of 7.1 (realtech hd audio configuratie)
Kan ik dit WEL instellen als ik een andere geluidskaart heb naar 2.1??

Groeten,
Emre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:58
Ik heb sinds een tijdje een probleempje met mijn Xi-Fi gamer. Ik sluit mijn mengpaneel wel eens aan op de line-in om mixen op te nemen. Onder Windows XP werkte dat prima. Echter sinds 2 maanden draai ik Windows 7 en als ik daar opneem dan klinkt het geluid heel ver weg en een beetje blikkerig/echo achtig.

Ik kan dus sindsdien niks meer fatsoenlijk opnemen.

Ik heb wel eens uitgebreid gegoogled maar een dergelijke klacht kan ik niet terugvinden. Mijn drivers zijn wel up to date. En moet heel eerlijk zijn dat ik geen raad meer weet.

Zaken zoals EAX en crystalizer hebben toch geen invloed op het opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Kaap schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 21:26:
Ik heb sinds een tijdje een probleempje met mijn Xi-Fi gamer. Ik sluit mijn mengpaneel wel eens aan op de line-in om mixen op te nemen. Onder Windows XP werkte dat prima. Echter sinds 2 maanden draai ik Windows 7 en als ik daar opneem dan klinkt het geluid heel ver weg en een beetje blikkerig/echo achtig.

Ik kan dus sindsdien niks meer fatsoenlijk opnemen.

Ik heb wel eens uitgebreid gegoogled maar een dergelijke klacht kan ik niet terugvinden. Mijn drivers zijn wel up to date. En moet heel eerlijk zijn dat ik geen raad meer weet.

Zaken zoals EAX en crystalizer hebben toch geen invloed op het opnemen.
Met afspelen ook niks aan de hand? Mijne is al een paar maand weg omdat hij stuk is. Statisch en krakend geluid. In elke pc. Pcboer eigenaar heeft hem zelfs in zijn eigen pc getest :o En daar deed ie dat ook ;(
Ga morgen ff langs. Leverancier is wat traag met antwoord: nieuwe of credit. de Gamer wordt schaars.

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:58
KiPKaKDutcH schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 21:46:
[...]

Met afspelen ook niks aan de hand? Mijne is al een paar maand weg omdat hij stuk is. Statisch en krakend geluid. In elke pc. Pcboer eigenaar heeft hem zelfs in zijn eigen pc getest :o En daar deed ie dat ook ;(
Ga morgen ff langs. Leverancier is wat traag met antwoord: nieuwe of credit. de Gamer wordt schaars.
Nee, met afspelen zijn er 0,0 problemen. Enkel opnemen dat klinkt alsof het door een microfoon is opgenomen. Ik heb wel een microfoon maar die schakel ik hard uit als ik ga recorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
  • Laatst online: 26-04 09:19
Hebben sommige mensen hier ook wel eens als je je pc opstart dat je geen geluid hebt, moet je opnieuw opstarten en dan doet ie het weer..

Gebeurde met Windows Vista, en nu weer met Windows 7.

[ Voor 6% gewijzigd door movo. op 26-07-2010 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhelios
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-05 11:01
Ik wil deze graag aanschaffen voor mijn MacbookPro. Is deze helemaal niet compatible met OSX? Of weet iemand een manier om dit wel werkend te krijgen. In de winkel vertellen ze me dat het "gewoon" met OSX werkt, maar ik wil geen crappy shit. Ik weet uit eigen ervaring dat Creative weinig met OSX heeft qua software.

Ben benieuwd of iemand hier wel goede ervaringen heeft, met het X-Fi Surround 5.1 systeem.

Tnx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Laatst online: 09-03 09:26
movo. schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 10:16:
Hebben sommige mensen hier ook wel eens als je je pc opstart dat je geen geluid hebt, moet je opnieuw opstarten en dan doet ie het weer..

Gebeurde met Windows Vista, en nu weer met Windows 7.
Klinkt als een driver probleem, beste is om hem eens goed te herinstalleren.
Eerst verwijderen, dan in safe mode driver cleaner runnen en dan rebooten en de drivers herinstalleren.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-05 15:24

mr.paaJ

generatie cmd+z

Doron schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 03:44:
Ik wil deze graag aanschaffen voor mijn MacbookPro. Is deze helemaal niet compatible met OSX? Of weet iemand een manier om dit wel werkend te krijgen. In de winkel vertellen ze me dat het "gewoon" met OSX werkt, maar ik wil geen crappy shit. Ik weet uit eigen ervaring dat Creative weinig met OSX heeft qua software.

Ben benieuwd of iemand hier wel goede ervaringen heeft, met het X-Fi Surround 5.1 systeem.

Tnx! :)
De PCI kaarten passen natuurlijk niet in je Macbook, de USB variant zou je kunnen proberen (neem je macbook mee en laat ze het aansluiten om te zien of het werkt).

Je kunt ook kijken naar de Apogee One, een externe kaart die specifiek voor OSX gemaakt wordt. Ik heb de Duet liggen en die heeft een geweldige geluidskwaliteit.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Met Apple spul is het eerder de vraag je of je MacBook compatible is met de X-Fi, niet andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostal
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-12-2024
Zijn er nog aanvullende drivers nodig als ik I/0 console wil aansluiten op Xtreme music.
Wie weet hoe ik aan een 26 -polige AD link kabel kan komen om mijn IO console aan te sluiten op een X-Fi Xtreme music geluidskaart.
Ik heb de 26-polige stekkers wel in huis maar weet niet of er een schema bestaat voor het zelf solderen van deze stekkers.
Als iemand er een over heeft is dat natuurlijk welkom!

Tips over even eventueel andere opties om dit aan de praat te krijgen zijn welkom.

[ Voor 10% gewijzigd door Nostal op 09-08-2010 11:43 . Reden: Nog drivers nodig I/0 console ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blokzeil1
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2023
hoi,

ik heb een probleem met mijn CMMS-3D funcite,

ik heb een 5.1 setje en een Creative platinum fatal1ty op windows 7 64-bit

Als ik in mijn entertaiment modus zit bij cmss-3d, staat er bij word toegepast op:
en dan maar 1 speaker(in icoon), ik heb op google(afbeeldingen) gezien dat je daar 5.1 heb moeten staan(in icoon).

Ook werken een paar speakers niet, Als ik mijn THX setup-console laat testen werken alleen mijn linker en rechter speaker, de rest doet het niet :( . Maar als ik muziek speel komt uit alle boxen geluid, achter heel weinig.

Dus heeft iemand de oplossing? Ik hoor het graag :D

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-05 10:40
blokzeil1 schreef op zondag 26 september 2010 @ 23:43:
hoi,

ik heb een probleem met mijn CMMS-3D funcite,

ik heb een 5.1 setje en een Creative platinum fatal1ty op windows 7 64-bit

Als ik in mijn entertaiment modus zit bij cmss-3d, staat er bij word toegepast op:
en dan maar 1 speaker(in icoon), ik heb op google(afbeeldingen) gezien dat je daar 5.1 heb moeten staan(in icoon).

Ook werken een paar speakers niet, Als ik mijn THX setup-console laat testen werken alleen mijn linker en rechter speaker, de rest doet het niet :( . Maar als ik muziek speel komt uit alle boxen geluid, achter heel weinig.

Dus heeft iemand de oplossing? Ik hoor het graag :D

alvast bedankt!
Analoge uitgangen of via spdif?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blokzeil1
EnderQ schreef op zondag 26 september 2010 @ 23:48:
[...]

Analoge uitgangen of via spdif?
analoge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Lampuhkap schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 10:30:
Ik zie dat er nu net weer via Windows Update (Win 7 Pro hier) weer een driver is, voor de XFI kaarten! Is dit wat? of kan ik beter bij mn huidige blijven?
Ik ga deze proberen, want ik heb nu ineens weer alleen 3.1 ofzo.
Krijg het niet meer voor elkaar om het weer naar 5.1 te zetten.

Wellicht dat het wat uithaalt.
Creative zou echt wel weer eens wat werk aan die drivers mogen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blokzeil1
Waarom gaan altijd leuke dingen kapot?:(

Oke, mijn geluidskaart die ik nu 2 dagen heb die ik gekocht heb van een mede tweaker doet helemaal niks meer!:(

Toen ik dus naar school was had ik me pc aan laten staan en ik kwam thuis, kreeg ik te horen van mijn ouders dat me pc een hele hooge piep laten horen, mijn vader zette gewoon mijn controle van me 5.1 setje uit.( die heeft zo een knop van geluid an en uit)

Dus ik liep naar mijn pc, beeldschermen zwart pc draaide wel. Ik mijn pc weer opnieuw opgestart, schermen bleven zwart. Ik trok de stekkers uit mijn geluidskaart, starte me pc op en deed gewoon normaal.

Ik kwam in windows 7 en die zag mijn kaart niet meer. Dus ik heb op mijn windows xp proberen (heb dual boot) en die ziet hem ook niet meer...

Heb de geluidskaart in een ander pci slot gestoken, gekeken of dat er condensators kapot waren, en nog niks doen....

na wat zoeken heb ik ook iets gehoord van IRQ zou dat er iets mee kunnen te maken hebben??Ik heb niet zoveel kennis van de IRQ en in het bios heb ik lopen zoeken naar iets van Pci maar niks kunnen vinden.

Dus wie gaat mijn geluidskaart repareren? xd

Nog wat info:
het betreft: creative platinum fataly1 serie. (met front bay)
intel core i7 920
6gb ram
gtx 275
asus p6t se
750w ACS voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:22

HaTe

haat niet

Arunia schreef op maandag 27 september 2010 @ 14:30:
[...]

Ik ga deze proberen, want ik heb nu ineens weer alleen 3.1 ofzo.
Krijg het niet meer voor elkaar om het weer naar 5.1 te zetten.

Wellicht dat het wat uithaalt.
Creative zou echt wel weer eens wat werk aan die drivers mogen doen.
PAX drivers al geprobeerd? Ik gebruik de PAX drivers op elke PC en werkt echt heel goed! Beter geluid (of dat is bedrog) en super stabiel!

Linkjes in de SP mogen trouwens wel geupdated worden: http://www.hardwareheaven...ownload-section-mods.html

[ Voor 12% gewijzigd door HaTe op 27-09-2010 21:13 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 12:55
Ik heb vorige week mijn OS geupgrade (verse install, nieuwe hdds) naar Windows 7. Sinds mijn overstap op Windows 7, krijg ik geen fatsoenlijk geluid meer uit mijn XFI elite pro, het heeft altijd vlekkeloos gewerkt in Vista. Ik heb een legale versie van Windows en gebruik de laatste officiele creative drivers. Ik gebruik uitsluitend de breakout-box van de elite pro.

Buiten de systeem geluidjes (inloggen, uitloggen, klikjes etc) heb ik in het OS geen geluid. In IE (YouTube), WebKit based spul (Steam) krijg ik dus geen geluid... Steam detecteerd het output device ('luidsprekers') als recording device.
Bij het spelen van spellen het ik wel geluid, ook via DD live.

Het opnieuw installeren van de drivers heeft niet geholpen.

Heeft iemand dit ook meegemaakt? En heeft er iemand een oplossing voor?

[ Voor 4% gewijzigd door Abom op 28-09-2010 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
HaTe schreef op maandag 27 september 2010 @ 21:12:
[...]

PAX drivers al geprobeerd? Ik gebruik de PAX drivers op elke PC en werkt echt heel goed! Beter geluid (of dat is bedrog) en super stabiel!

Linkjes in de SP mogen trouwens wel geupdated worden: http://www.hardwareheaven...ownload-section-mods.html
Yep, die heb ik op dit moment draaien.
Het vreemde is, dat het een tijd goed werkt en opeens werkt een deel niet.
Sterker nog, mijn bas speaker stond als links achter ?!
Ik ga het eraf gooien en nogmaals proberen.

Moet alleen even kijken wat de allerlaatste driverset van PAX is op dat forum.
Zit niet geheel logisch in elkaar.
Zou zeggen op pagina 2 die waar de Xfi Xtremegamer Fatality pro in zit.

[ Voor 13% gewijzigd door Arunia op 28-09-2010 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
Creative heeft een nieuwe gelanceerd: klikje

Ik krijg volgende week mijne weer terug van RMA, jaja duurde even. Credit was eindelijk gestort. Ik heb voor de Titanium gekozen, wss verschil betalen (had de XtremeGamer). Maar dat regelen we wel als hij er is zei de man van de pcboer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:46
Yup, en die zie ik staan bij Paradigit, die om de hoek zit, zodat ik hem kan terugbrengen als die niet bevalt. Wat ik niet verwacht, zit nu met een X-fi Xtreme Audio, en dat is niet eens de ware X-fi, die toch redelijk bevalt. Maar ik wil wat audiofielers, sinds ik van een integrated naar losse voor en eindversterker ben gegaan.

180€ voor een X-fi titanium HD, is/lijkt veel, maar valt mee als je bedenkt dat je burr-brown DAC krijgt en gouden RCA's , en watdiesmeer zij, en je verkoopt hem binnen no-time op marktplaats. Had ook zitten kijken naar de Xonar Essence, maar die moet ik bestellen, en dat willik niet bij zoiets persoonlijks als muziek, die wil ik kunnen terug brengen zodat ik gelijk geld terugzie. Mocht er iemand zijn die in omgeving Amsterdam zit, en die die Xonar heeft (of de Auzentech X-fi versie), mag die langskomen, kunnen we eens vergelijken. Kan ik gelijk een aardig review schrijven op de FP, er is nog weinig over te vinden, niet zo gek ook, is net uit, moet maar zien of Paradigit hem volgende week ook echt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-05 08:30

MrDrako

nep ict'er

Vraag; heb nu een X-Fi Platinum Fatal1ty Champion Series in mn 3 jaar oude pc,
Ga volgende week een nieuwe pc bestellen, en zag dat het nieuwe moederbord (ASUS P6X58D-E )
een 7.1 Realtek ALC889 chip heeft, ben niet zo'n fan van realtek meuk, maar goed.
Vind het geluid nu prima, heb een z-680 speakerset van logitech. Ga ik het verschil merken?
Zijn losse geluidskaarten voor games/films nog nodig? hoor ik het op een z-680 uberhaupt??
Kan mn oude x-fi wel even overzetten, maar mocht ik SLI willen gebruiken heb ik geen plek meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

de vragen die je momenteel stelt zijn nogal subjectieve vragen. Heel erg interpreteerbaar en afhankelijk van de persoon aan wie je het vraagt.

Ik vind het een zeer grote verbetering, een losse geluidskaart. Niet alleen wat betreft het brakke geluid wat uit nagenoeg alle onboard chippies komt, maar ook de extra mogelijkheden zoals het opschalen van 2 kanaals geluid naar 6 kanalen.

En dan daarbij, als je 300+ euro's hebt uitgegeven aan een setje boxen, is een geluidskaart die fatsoenlijk geluid kan produceren toch ook geen overbodige luxe...

En over het SLI verhaal. De meeste high-end moderne kaarten kunnen nagenoeg alle huidige games met vol ornaat renderen. Inclusief AA en AF. En mid-end kaarten in SLI zetten is niet echt nuttig. Enkel voor de patsfactor, want voor het geld wat je neerlegt voor twee mid-end kaarten, kun je ook 1 high-end exemplaar aanschaffen, die waarschijnlijk meer performance / watt heeft. Twee high-end kaarten in SLI is voor resoluties tot 2.5 MP overkill.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-05 08:30

MrDrako

nep ict'er

Je hebt gelijk dat het een vrij persoonlijk ervaring is, maar mogelijk dat de onboard prut nu een stuk beter is dan 3 jaar geleden.
En ik neem nu een GTX460 van Asus, doet niet onder voor de gtx470 in diverse benchmarks,
leuke kaart en als er over een half jaar wat performance problemen zijn haal ik wel ergens een andere gtx460 vandaan om weer verder te kunnen, of upgrade ik wel. Dat is toekomstmuziek,
maar dat zou mn pci sloten opslurpen, en moet ik mn "oude" pci xfi vervangen door een pcie model.

Sowieso gaat de oude er nu wel weer in, maar vroeg me voornamelijk af hoe de kwaliteit van de huidige prut zich verhoud tot de xfi. Lijkt me dat die toch ook steeds beter worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

ik vind het nog steeds ruk. Tenminste, als ik de X-FI uitgang vergelijk met onboard prut op een Asus P5Q-E of de output van een Sony VPC-E notebook. Ik hoor het verschil duidelijk (zonder filters) op een sennheiser HD202, en dat is geen topklasse hoofdtelefoon.

Maar het is persoonlijk ja. Als ik je een advies mag geven, test het zelf eens. Je kunt je onboard chip gewoon aan laten staan terwijl er een tweede geluidskaart actief is. In windows 7 kun je vrij eenvoudig switchen van uitgang en is het testen gemakkelijk. Eventueel kun je je geluidskaart er altijd nog uithalen als je upgrade van videokaart, of een moederbord halen waar wel een vrij PCI slot te vinden is. Of de huidige kaart op V&A zetten en een PCI-E versie halen. Of een andere geluidskaart, want driver-wise is een X-Fi nog steeds niet geweldig.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Heb inmiddels de Titanium HD binnen, en ben erg content.

minireview over de kaart:

kan alleen vergelijken met de Xtreme Audio die ik had. Als je de doos al ziet, weet je dit is geen rotzooi, als je hem vasthoudt en vergelijkt in gewicht met de Audio.....zeker 4x zo zwaar. :9

Eenmaal erin gedaan, en rca's aangesloten vanaf mijn voorversterker, pc aan en gaan. Eenmaal in Win7 vindt die hem en noemt het HD audio device en de Titanium HD krijgt een paar Ms' dll's . Nieuwsgierig naar het geluid speelde ik Wanna be starting something van M Jackson af, en het klonk al beter dan de Xtreme Audio, en dat met paar generieke drivers.

Ok, cd erin en installen maar, een landurige install, en bij de 90% hangt die, net als die de drivers aan doen is. Na lang wachten, en vol ongeduld over wat die nou echt voor sound geeft, de install afgebroken. Na een reboot bleek de driver toch goed installt, gelukkig maar want ik was al bang voor incompatibiliteit met mijn Nforce4 mobo.

Toen Winamp weer aan, en ik was verkocht. Het geluid is breder, de bass is gefundeerder, er is meer lucht, meer detail (gelukkig niet analytisch, het geluid is zonder meer muzikaler geworden). Weleens het verschil gehoord als je een radio van Stereo naar Mono schakelt en weer naar Stereo.... zo erg is het verschil tussen deze HD en de Xtreme Audio, als het niet nog groter is.

Verder kan ik nergens op het net drivers vinden, nouja een beta, maar bij Creative Nl of USA zie ik geen HD ertussen staan. Bij de drivers gekeken ... zo te zien installt die gewoon Titanium drivers, zijn van Febr. 2010. Meen gelezen te hebben dat de HD op 7 en Vista kan, en niet op Xp, hou daar rekening mee!

Al met al de ideale keus (samen met de Asus Essence STX die ook lovende reviews heeft) voor iemand die 2.0/2.1 geluid wil streamen via zijn versterker/buizenbak etc. Ok, een externe DAC zal nog wel beter zijn, maar dan ga je snel over de 400€ heen.

[ Voor 21% gewijzigd door Sjah op 26-10-2010 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
Zijn er hier mensen die de Titanium gebruiken met optisch en de Encoder voor 5.1? Ik heb het werkend in TmnF, CoD1(UO) en 2. In CoD4 hoor ik niks, tenzij ik de Encoder uitzet, maar dan heb ik 2 kanaals pcm :( Winamp en WMP werken ook niet met de decoder... Gebruik de laatste drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Sjah schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:08:
Heb inmiddels de Titanium HD binnen, en ben erg content.

minireview over de kaart:

kan alleen vergelijken met de Xtreme Audio die ik had. Als je de doos al ziet, weet je dit is geen rotzooi, als je hem vasthoudt en vergelijkt in gewicht met de Audio.....zeker 4x zo zwaar. :9

Eenmaal erin gedaan, en rca's aangesloten vanaf mijn voorversterker, pc aan en gaan. Eenmaal in Win7 vindt die hem en noemt het HD audio device en de Titanium HD krijgt een paar Ms' dll's . Nieuwsgierig naar het geluid speelde ik Wanna be starting something van M Jackson af, en het klonk al beter dan de Xtreme Audio, en dat met paar generieke drivers.

Ok, cd erin en installen maar, een landurige install, en bij de 90% hangt die, net als die de drivers aan doen is. Na lang wachten, en vol ongeduld over wat die nou echt voor sound geeft, de install afgebroken. Na een reboot bleek de driver toch goed installt, gelukkig maar want ik was al bang voor incompatibiliteit met mijn Nforce4 mobo.

Toen Winamp weer aan, en ik was verkocht. Het geluid is breder, de bass is gefundeerder, er is meer lucht, meer detail (gelukkig niet analytisch, het geluid is zonder meer muzikaler geworden). Weleens het verschil gehoord als je een radio van Stereo naar Mono schakelt en weer naar Stereo.... zo erg is het verschil tussen deze HD en de Xtreme Audio, als het niet nog groter is.

Verder kan ik nergens op het net drivers vinden, nouja een beta, maar bij Creative Nl of USA zie ik geen HD ertussen staan. Bij de drivers gekeken ... zo te zien installt die gewoon Titanium drivers, zijn van Febr. 2010. Meen gelezen te hebben dat de HD op 7 en Vista kan, en niet op Xp, hou daar rekening mee!

Al met al de ideale keus (samen met de Asus Essence STX die ook lovende reviews heeft) voor iemand die 2.0/2.1 geluid wil streamen via zijn versterker/buizenbak etc. Ok, een externe DAC zal nog wel beter zijn, maar dan ga je snel over de 400€ heen.
Leuke review, bedankt. :)

Vind het wel een interessante kaart alleen: Hoe sluit ik hem aan op een Creative Gigaworks G500 ProGamer 5.1 setje :?. (http://uk.creative.com/pr...ry=928&product=10814&nav=)

Uit deze set komen drie stekkers die in mijn huidige X-Fi Titanium Fatal1ty Professional Series pci-e kaart verdwijnen..
(http://uk.store.creative....ct.aspx?catid=1&pid=17791)
Deze nieuwe kaart heeft maar twee ingangen hiervoor en het is ook nog ns een ander type :?

[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 26-10-2010 21:43 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Met die kaart die je hebt, hoef je toch niet echt naar deze HD? Zal vast niet zoo een verschil geven, zeker niet op je boxenset IMO. O-) Of je moet wel een erge hardwaregek zijn, haha. Nee deze HD heeft niet de ingangen die de andere Creative's hebben, dat zijn kleine cinch aanslutitngen. De HD heeft 4 gold-plated (grotere) RCA's gericht op de audiofiel. Een links en rechts uitgang, analoog dus. En een links en rechts ingang, ook analoog die naar de AD converter gaat. Die ingangen zijn gelijk ook de optische in en out.

Hij heeft wel 5.1 geluid, maar niet 7.1, kan op een receiver aangesloten worden (optisch, TOSlnk kabels meegeleverd, 2 stuks voor de in en out). Wel denk ik dat de DAC van deze kaart beter is dan in menig receiver, het is een Burr Brown dac, die je ook in menig audiofiele CD-speler zag/ziet..

ennuh... tx voor the compliment. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Sjah op 27-10-2010 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Sjah schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:39:
Met die kaart die je hebt, hoef je toch niet echt naar deze HD? Zal vast niet zoo een verschil geven, zeker niet op je boxenset IMO. O-) Of je moet wel een erge hardwaregek zijn, haha. Nee deze HD heeft niet de ingangen die de andere Creative's hebben, dat zijn kleine cinch aanslutitngen. De HD heeft 4 gold-plated (grotere) RCA's gericht op de audiofiel. Een links en rechts uitgang, analoog dus. En een links en rechts ingang, ook analoog die naar de AD converter gaat. Die ingangen zijn gelijk ook de optische in en out.

Hij heeft wel 5.1 geluid, maar niet 7.1, kan op een receiver aangesloten worden (optisch, TOSlnk kabels meegeleverd, 2 stuks voor de in en out). Wel denk ik dat de DAC van deze kaart beter is dan in menig receiver, het is een Burr Brown dac, die je ook in menig audiofiele CD-speler zag/ziet..

ennuh... tx voor the compliment. :)
De subwoofer versterker is de Megaworks 5.1 maar de boxen zijn vd Gigaworks 7.1 die zijn wel duidelijk beter.
Ben het uiteraard met je eens dat dit niet de allerbeste speakers zijn echter toen ik overging van de Audigy naar de X-fi hoorde ik toch ook weer duidelijk verschil. Daarom zou het me niet verbazen als dit toch ook weer netter klinkt ondanks dat ik geen zeer audiofiele speakers heb.

En verder ben ik ook een redelijke hardwareliefhebber, dat klopt :P

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-05 08:00
Hey,

Ik zit met een probleem. Ik heb namelijk een X-Fi xtrememusic overgenomen, en geinstalleerd. Hij werkte naar behoren, tot ik mijn PC uit elkaar haalde. Ik stopte de kaart er weer in, in dezelfde poort nogwel, en hij werd niet meer herkend. Pc afgesloten, kaart eruit, opnieuw opstarten, afsluiten, en kaart er weer in. daarna, weer niks. Hij wordt niet herkend in apparaatbeheer. Weten jullie hoe ik dit kan verhelpen?

Specs:
Mobo: P5qdTurbo
Q6600
5770 Hawk
Dominator geheugen.

tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-05 14:18

Theck88

If it's hard just KISS!

Al een verse Windows installatie geprobeerd?
Drivers opnieuw geinstalleerd?
Ander slot geprobeerd?

Wat heb je veranderd aan je PC, omdat je hem uit elkaar gehaald hebt?

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-05 08:00
Ik heb dus niks veranderd aan mijn computer, dat is het rare nou juist. Ik gebruik btw custom drivers, omdat ik bij de 'gewone' een veel te laag geluidsniveau krijg. Ik ga toch maar even proberen de drivers te de-instaleren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
http://www.hardocp.com/ar...titanium_hd_card_review/7

HardOcp review van de Titanium HD. Finest card we ever had....mooi. Alhoewel ze dan denk ik nooit een 500 euro semi/prof. geluidskaart hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-05 19:47
thomskipsp schreef op donderdag 04 november 2010 @ 15:40:
Hey,

Ik zit met een probleem. Ik heb namelijk een X-Fi xtrememusic overgenomen, en geinstalleerd. Hij werkte naar behoren, tot ik mijn PC uit elkaar haalde. Ik stopte de kaart er weer in, in dezelfde poort nogwel, en hij werd niet meer herkend. Pc afgesloten, kaart eruit, opnieuw opstarten, afsluiten, en kaart er weer in. daarna, weer niks. Hij wordt niet herkend in apparaatbeheer. Weten jullie hoe ik dit kan verhelpen?

Specs:
Mobo: P5qdTurbo
Q6600
5770 Hawk
Dominator geheugen.

tnx!
Ik heb ook een keer zoiets gehad.. Ook met een XtremeMusic. Bij mij kreeg ik hem helemaal niet meer aan de praat. Niet met een verse Windows install, niet in een ander PCI slot, niet met andere drivers..
Ik heb hem uiteindelijk op moeten sturen en heb toen een nieuwe gekregen..
Maar een verse windows install kun je nog proberen. Misschien een ubuntu live cd ofzo om te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-03 21:07
Ik heb dit probleem ook net gekregen.

Na een keer me pc aanzetten werkt het geluid niet meer, de kaart wordt wel herkend in apparatbeheer en werkt correct volgens windows, toch wil winamp geen muziek afspelen en spotify zegt dat er een probleem is met de soundcard.

Het gaat om de XF-I titanium op pci-e.

ik heb hem al in een andere poort geprobeerd maar dit hielp niks.

een andere pc om te testen heb ik niet :S

heb als het goed is nog garantie, zal hem maar rma moeten melden.

Edit: aaah garantie bij 4launch, heb daar goed ervaringen mee. 01-03-2010 aangeschaft zie ik op de bon dus mag geen problemen leveren!

Edit 2: Na het plaatsen van de kaart in een pci gleuf ipv een pci-e gleuf werkt de kaart wel weer :S

hoop niet dat er veel verschil is tussen een geluidskaart met pci-e aansluiting in een pci of pci-e.

[ Voor 26% gewijzigd door Janusch op 30-11-2010 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Janusch schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:45:
Ik heb dit probleem ook net gekregen.

Na een keer me pc aanzetten werkt het geluid niet meer, de kaart wordt wel herkend in apparatbeheer en werkt correct volgens windows, toch wil winamp geen muziek afspelen en spotify zegt dat er een probleem is met de soundcard.

Het gaat om de XF-I titanium op pci-e.

ik heb hem al in een andere poort geprobeerd maar dit hielp niks.

een andere pc om te testen heb ik niet :S

heb als het goed is nog garantie, zal hem maar rma moeten melden.

Edit: aaah garantie bij 4launch, heb daar goed ervaringen mee. 01-03-2010 aangeschaft zie ik op de bon dus mag geen problemen leveren!

Edit 2: Na het plaatsen van de kaart in een pci gleuf ipv een pci-e gleuf werkt de kaart wel weer :S

hoop niet dat er veel verschil is tussen een geluidskaart met pci-e aansluiting in een pci of pci-e.
uhm... dat zou fysiek niet eens moeten passen!!.

Maar om zeker te zijn, zou je alsjeblieft even een foto willen schieten? Ik ben wel benieuwd hoe het er nu uit ziet!

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-05 12:38
Net tegen mooi probleem gelopen.
Eerst wat specs :
Creative X-Fi Titanium PCI-E 1x
Asus P7P55D-E Pro

Het probleem zit hem erin dat deze geluidskaart niet herkend wordt in PCI-E 1x slot en
komt geheel niet voor in apparaatbeheer. Maar deze kaart functioneerd prima in een 16x slot.

Verschilde forums gelezen met dit probleem. Maar ik heb geen oplossing gevonden.
Hebben hier meer mensen problemen mee? Heb ik slechte kaart/batch?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Laatst online: 19:33

Cheezus

Luiaard

Geen idee voor een oplossing maar ik denk wel dat je de handeling van Janusch hebt verklaard, hij heeft z'n kaart waarschijnlijk ook in een x16 slot gestoken ipv een PCI slot (wat inderdaad niet kan werken).

Dat de kaart niet in een x1 slot werkt is wel vreemd aangezien het voor de x-fi elektrisch precies hetzelfde is als een x16 slot?
Zijn de bekende problemen icm met jouw moederbord of alleen van de x-fi? Mijn x-fi titanium werkt iig in zowel een x1 slot als x16, op een gigabyte GA-MA790XT-UD4P bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
primusz schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 23:42:
Geen idee voor een oplossing maar ik denk wel dat je de handeling van Janusch hebt verklaard, hij heeft z'n kaart waarschijnlijk ook in een x16 slot gestoken ipv een PCI slot (wat inderdaad niet kan werken).

Dat de kaart niet in een x1 slot werkt is wel vreemd aangezien het voor de x-fi elektrisch precies hetzelfde is als een x16 slot?
Zijn de bekende problemen icm met jouw moederbord of alleen van de x-fi? Mijn x-fi titanium werkt iig in zowel een x1 slot als x16, op een gigabyte GA-MA790XT-UD4P bord.
Op het vorige moederbord werkte deze ook perfect in een 1x slot.
Daar ligt het niet aan.

[ Voor 52% gewijzigd door The_Greater op 12-12-2010 10:05 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Laatst online: 19:33

Cheezus

Luiaard

Zal het probleem dan niet in je huidige moederbord zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
primusz schreef op zondag 12 december 2010 @ 10:04:
Zal het probleem dan niet in je huidige moederbord zitten?
Gelukkig niet, want YESSSS het werkt weer :)
IT HAPPENED AGAIN! Haha it was a bad driver install from Windows Update. All I had to do was a Windows Restore!

A warning to anyone else using hardware similar to mine, DO NOT install the "Accusys Inc. - Storage - ACS-6xxxx" update!

It completely screws up your PCIe x1 slots!
Source
Bij lag de oplossing in om het apparataat de deinstalleren en drivers te laten verwijderen.
Daarna heb ik hem laten zoeken naar gewijzigde apparaten en hij werd weer geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-04 22:25

MikeVM

- Baloo -

zou iemand met verstand van de Huidige XFI reeks de startpost eens willen updaten, er is maar weinig info te vinden over deze serie, ik word maar niet wijzer van de speceficaties van creative zelf.

ik wil graag een kaartje kopen, maar ik wil niet te veel uitgeven, indien het nodig is koop ik de titanium HD, maar ik zou het zonde vinden als ik zou toekomen met een gewone Titanium

Setup
Logitech Z2300
Steelseries Steelsound 5H

Ik speel vooral FPS games, en ik heb 90% van de tijd mijn headphones op. en ik zou beter geluid willen hebben in het algemeen, tijdens games en tijdens een stukje muziek.

kan een Titanium Surround muziek creëren voor een normale Headset? softwarematig het geluid aanpassen dat het klinkt als een 5.1 set?

Huidig moederbord is een p5q premium.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Even voor de mensen die nog zo'n frontpanel kabel zoeken. Op eBay eentje gevonden voor rond de 7 euro incl. verzending.
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...&ssPageName=STRK:MEWNX:IT

Ik heb zelf de SB0460 (Xtremegamer Fatality (pro), dus dat zit wel goed. De kabeltjes van mijn CM Stacker zijn los, dus die kan ik er zo op pluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Zo'n kabel heb ik hier over mocht iemand interesse hebben.

Anyways ik zoek zo'n losse frontbay incl. bekabeling, waar zou ik deze kunnen vinden?
Spijt als wat dat ik er deze niet bij heb nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
Iemand raad met dit probleem?
Ik heb een X-Fi Titanium pci-e, draai W7 x64, optisch verbonden met DD encoder, EAX, Crystalizer en 3D audio staan uit. Elke keer als ik in Xfire op 'Opties' klik worden alle geluiden geboost. Het klinkt dan nergens meer naar. Reboot helpt niet, blijft dan geboost. Ik moet dan via apparaatbeheer de X-Fi verwijderen -> reboot -> Windows installeert hem weer -> DD encoder weer aanzetten en dan werkt alles weer zoals eerst, totdat ik weer in de opties van Xfire ga zitten.

Ik vind dit erg irritant, zijn er meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:38
Die ga ik zo eens ff installeren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Mijn kabeltje is binnen en werkt prachtig. Uiteraard op het uitschakelen van de speakers na, maar het geluid is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
Ik zal het proberen :)
edit: werkt niet :(

[ Voor 4% gewijzigd door KiPKaKDutcH op 19-05-2011 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:43
Sjah schreef op donderdag 04 november 2010 @ 21:33:
http://www.hardocp.com/ar...titanium_hd_card_review/7

HardOcp review van de Titanium HD. Finest card we ever had....mooi. Alhoewel ze dan denk ik nooit een 500 euro semi/prof. geluidskaart hadden.
En jij neemt een review serieus waar dit soort onzin in staat? Een quote direct van de site ..

"The card never did output distorted sound of any kind but the operational amplifiers the card features really matured the longer they were used. A break-in period of a few weeks to more than month for a card of this nature is absolutely necessary."

Waarschijnlijk is de review gesponsord door Creative Labs ofzo :|

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Ligt het aan mij of zijn er nieuwe beta drivers uit? Er staat release datum 27-5-2011 maar de naam is hetzelfde als de huidige drivers.

Link Naar Beta Driver
Bestandsnaam : XFTI_PCDRVBETA_US_2_17_0008.exe
This download is a beta driver providing Microsoft® Windows® 7, Windows Vista® and Windows XP support for Creative Sound Blaster® X-Fi™ Titanium series of audio devices. For more details, read the rest of this web release note.

Take note of the following:

•THIS IS AN UNSUPPORTED BETA DRIVER. There is no technical support for this driver.
•We recommend that only experienced users install this driver. Do not install this driver on a system used to perform critical tasks.
•Users who are looking for stable drivers should wait for the final release. When this happens, user should install the latest Sound Blaster X-Fi Titanium series driver available.
This download supports the following audio devices only:

•Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty® Champion Series
•Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Professional Series
•Sound Blaster X-Fi Titanium Professional Audio
•Sound Blaster X-Fi Titanium
Fixes:

•Resolves the issue with system becoming unstable when using OpenAL with GroundWiz RTS Demo and Benchmark tool.
Known Issues:

•Audio stutters during the opening video for certain game titles while Dolby Digital® Live is enabled. This issue occurs on certain hardware and OS configurations only. More details and a workaround are available here.

Requirements:

•Microsoft Windows 7 64-bit, Windows 7 32-bit, Windows Vista 64-bit with Service Pack 1 (SP1), Windows Vista 32-bit with SP1, Windows XP Professional x64 Edition, Windows XP Service Pack 3 (SP3), Windows XP Media Center Edition (MCE) 2005 or Windows XP MCE 2004
•Sound Blaster X-Fi Titanium series audio devices listed above
Notes:

•To install this driver
1.Download the <!--WRNTag_PackageFilename--> file onto your local hard disk.
2.Double-click the downloaded file.
3.Follow the instructions on the screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Je kunt beter op het Pax-Fi forum kijken naar drivers. In ieder geval wordt daar nog (nagenoeg) dagelijks aan gewerkt.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roedi06
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-02 22:17
Ik heb om de zoveel tijd dat als ik mijn PC opstart de Sound Blaster X-Fi Platinum Fatal1ty Champion Series kaart gewoon niet meer herkend wordt. Heb Win 7, x64. Als ik de driver dan installeer dan werkt het soms weer na een herstart, soms moet ik de driver nog een keer installeren. Het ontgaat mij geheel wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn, want ik heb het eerst een jaar lang probleemloos gebruikt.
Het enige wat ik zou kunnen bedenken wat veranderd is zijn videodrivers... maar dat kan de oorzaak toch niet zijn!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
roedi06 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:18:
Ik heb om de zoveel tijd dat als ik mijn PC opstart de Sound Blaster X-Fi Platinum Fatal1ty Champion Series kaart gewoon niet meer herkend wordt. Heb Win 7, x64. Als ik de driver dan installeer dan werkt het soms weer na een herstart, soms moet ik de driver nog een keer installeren. Het ontgaat mij geheel wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn, want ik heb het eerst een jaar lang probleemloos gebruikt.
Het enige wat ik zou kunnen bedenken wat veranderd is zijn videodrivers... maar dat kan de oorzaak toch niet zijn!?
Heb ik ook last van met dezelfde serie kaart en nog geen oorzaak kunnen vinden. Zowel met Creative als Pax drivers. Setup:

Gigabyte p43 bordje (Intel chipset drivers geïnstalleerd), Nvidia GTS250 (195.xx driver geïnstalleerd), 2x2 GB 800Mhz CL5 Adata, C2D e6750 , draait op Win7 x64 pro (pliek).

De laatste actie die ik gedaan heb is handmatig IRQ toewijzen via de bios, in safe-mode uninstall en clean-up gedaan, vervolgens Pax suite geïnstalleerd (de suite voor de net gereleasede). Ik heb er nog geen problemen mee gehad (sinds 29 april). Moet er wel bij zeggen dat die desktop nog maar 1x per week gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Heerlijk apart probleem. Heb sinds lange tijd de X-fi Fatal1ty pro xtremegamer.
Heel erg blij mee.

Tijdje terug problemen met mijn Windows 7 die niet opstart. Maar dat staat er los van.

Pas geleden moest ik een schijf van de server clonen op mijn pc waarbij deze helemaal niet meer opstartte.

Daarna de SSD gecloned naar een gewone schijf.
Geen geluid meer terwijl dit toch echt werkte vlak voordat de pc niet meer voorbij het windows vlaggetje kwam.

Daarna opnieuw de pc geinstalleerd (ben wel in de pc aan het rommelen geweest) geen geluid. PAX drivers geinstalleerd, kaart werd herkend alles werkt goed, maar geen geluid.

Het vage, is dat programma's waarbij geluid afgespeeld wordt zoals WMP en Winamp bestanden uberhaupt niet beginnen met afspelen.

Ik heb echt geen flauw idee wat het kan zijn. Binnenkort kan ik nog proberen de kaart over te zetten in mijn vrouw d'r pc (Windows xp) en kijken of dat wat gaat doen.

Het is alleen wel een achteruitgang wanneer je weer naar onboard terug moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
Ik draai nu al een tijdje op deze beta driver: XFTI_PCDRVBETA_US_2_17_0008C.exe

Hij werkt prima in combinatie met DD live. Soms viel de encoder weg met hoge cpu load. Dat heb ik nog niet gehad :). En als ik in de opties van Xfire zat, werd alles geboost en moest ik dat herstellen met een driver reïnstall. Dat is ook weg, kon ook aan Xfire liggen. Ik heb de kaart in een pci-e x16 slot, omdat hij niet in mijn pci-e x1 kan i.v.m. chipsetkoeling :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuupje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:42
Ik ben al een tijdje opzoek naar een upgrade voor mijn X-Fi XtremeGamer en heb mijn oog laten vallen op de X-Fi Titanium HD; en over deze kaart heb ik een aantal vragen die google niet (of nauwelijks) kon beantwoorden.

Op dit moment gebruik ik een frontpanel voor zowel microfoon als headset en zijn de poorten achterop de kaart analoog verbonden met mijn receiver.
Als ik een film kijken met 5.1 geluid zorgt ac3filter samen met X-Fi drivers ervoor dat het geluid gedecodeerd wordt, waarna analoog (3 draden voor front, back en middle/sub) het geluid aan de receiver aangeboden wordt die het geluid pass-thru naar de boxen stuurt (met versterking natuurlijk).

Dit werkt, maar is niet de oplossing die ik voor ogen had.

Wat ik zou willen is het volgende;
* Future-proof, PCI wordt steeds minder ondersteunt, dus PCI-ex 1x is een must.
* Creative X-Fi achtige kwaliteit. Heb al vele reviews gelezen over de Asus Xonar, maar voor gaming schijnt deze iets minder goed te werken. Over de Creative Recon3D kan ik nog maar weinig vinden.
* Liefste een coax s/pdif aansluiting.

De X-Fi Titanium HD komt hier het dichtste bij in de buurt.

* Ik heb reviews gelezen dat de headset uitgang en microfoon ingang (3.5mm jack en frontpanel) niet versterkt zijn. Merk je hier iets van, of is het meer een fabeltje?
* Is het mogelijk om Dolby en/of DTS geluid via de RCA stekkers naar mijn receiver te sturen en hem daar vervolgens te laten decoderen ipv. ac3filter en/of spdif?
* De kaart heeft een expansion slot achterop waar weinig over is te vinden. Schijnt een nieuwe implementatie te zijn van AD_Link. Weet iemand of dat zo is?
* En of daar een expansion voor is die coax s/pdif toevoegd? (in een slot achterin de kast, geen apart 5.25'' module).
* Belangrijkste voor het laatst natuurlijk; Zit er eigenlijk wel verschil in geluids-kwaliteit tussen de X-Fi XtremeGamer en Titanium HD?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik heb die HD, maar djeezz wat een moeilijke vragen. Enige wat ik wel weet is dat die beter klinkt dan de Gamer, ook al heb ik die nooit gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuupje
Zojuist antwoord gekregen op één van me vragen;

Het is mogelijk om Dolby / DTS sporen door RCA (wit/rood) mee te sturen.

Nogsteeds op zoek naar antwoord op de rest van de vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik heb je gister antwoord gegeven op laatste vraag, waarom moet je daar nog antwoord op hebben, tis gewoon logsich dat HD beter klinkt. Jij hoopt op iemand die beide heeft gehoord, suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuupje
Sjah schreef op zondag 04 maart 2012 @ 00:12:
Ik heb je gister antwoord gegeven op laatste vraag, waarom moet je daar nog antwoord op hebben, tis gewoon logsich dat HD beter klinkt. Jij hoopt op iemand die beide heeft gehoord, suc6.
Ik hoop op een duidelijk onderbouwd antwoord.
Je eerste reply laat alleen je mening horen; "Enige wat ik wel weet is dat die beter klinkt dan de Gamer, ook al heb ik die nooit gehoord."..
Hoe weet je dat dan? Heb je uberhaupt de Titanium HD naast een andere X-Fi kaart gelegd?

Uiteraard hoop ik op iemand die van X-Fi (oudere kaart) naar de Titanium HD is overgestapt, zodat die persoon mij duidelijk antwoord kan geven op mijn vragen.

Tevens is het helemaal niet logischer dat de Titanium HD beter klinkt als ander-type X-Fi.
Iets "nieuws" betekend niet altijd "beter" bij definitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Pfff, dom dom dom.
Eindelijk gevonden waarom ik geen geluid meer had.

Begon me te dagen dat op sommige borden je blijkbaar met meer dan 4GB ram geen geluid krijgt.
God knows why, maar goed.

Bij msconfig op het opstarten/boot tabblad kiezen voor geavanceerd.
Daarna bij ram instellen op 4095. Alles onder 4x1024 werkt.
Lullig als je meer dan 4GB hebt, maar goed. Eindelijk weer mooi geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Huh, die heb ik nog nooit gehoord. Draai hier met 16 GB en een X-Fi.

Helaas wel weer met twee monitoren. Z68 + GTX 570 + X-Fi gaf 90% CPU-load aan hardware-conflicts en een onbruikbare PC.

Iemand toevallig een Z68 setup, drie monitoren en een PCI X-Fi? Ik heb de Fatal1ty, die uit 2005 met het 5,25" frontpanel en de *trom trom* 64 MB X-Ram...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 512209

Ik heb de ExtremeGamer, en soms na een boot ziet ie de kaart niet meer, ook na een 2e boot niet meer. Moet ik de drivers even opnieuw installeren, en dan is het weer goed.

En nu nog een vraag, Ik heb een highend hoofdtelefooon, heeft het dan zin om te een duurdere geluidskaart aan te schaffen met betere DA-converters? Iemand ervaring?
Ik doe veel FPS, of is dan het advies, blijf bij X-Fi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Even registreren hier:
http://forums.creative.com/showthread.php?t=699221
En dan in die thread even PM naar de eigenaar.
Dan krijg je een link naar de beta drivers die heel veel problemen oplossen met Windows 8 en de X-fi. Maar ook voor Windows 7 geschikt is.

als de X-fi het doet, dan is het een goede kaart, maar er zijn aardig wat problemen (geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

of anders misschien even de youp-pax drivers proberen. Hint: google :)

En of je een DA converter extra nodig hebt, lijkt me niet. Anders had je er al wel een gehad ;)

ps. ik heb wel gemerkt dat mijn HD 25-1 II beter klinkt op de front pannel uitgang van de X-FI set, dan achterop of via het brakke 5.1 setje's hoofdtelefoonuitgang.

Dus mocht je niet zo'n 5.25" module hebben, er staan er wat in V&A geloof ik:

V&A aangeboden: Creative SoundBlaster X-Fi

[ Voor 52% gewijzigd door M2M op 17-04-2013 19:40 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ikzelf heb iig die beta drivers in combinatie met de pax drivers. Ik gebruik overigens pax voor de software en niet voor de drivers. Zoek in google op pax driver. Zo vind ik ze altijd bovenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 512209

Arunia schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:49:
Even registreren hier:
http://forums.creative.com/showthread.php?t=699221
En dan in die thread even PM naar de eigenaar.
Dan krijg je een link naar de beta drivers die heel veel problemen oplossen met Windows 8 en de X-fi. Maar ook voor Windows 7 geschikt is.

als de X-fi het doet, dan is het een goede kaart, maar er zijn aardig wat problemen (geweest).
Heb ik gedaan, maar nog geen reactie gehad.
Ondertussen heb ik deze gevonden: SBXF_PCDRVBETA_US_2_18_0018.exe
Ik had deze: SBXF_PCDRV_L11_2_18_0015A.exe
Pagina: 1 2 Laatste