Heb inmiddels de Titanium HD binnen, en ben erg content.
minireview over de kaart:
kan alleen vergelijken met de Xtreme Audio die ik had. Als je de doos al ziet, weet je dit is geen rotzooi, als je hem vasthoudt en vergelijkt in gewicht met de Audio.....zeker 4x zo zwaar.
Eenmaal erin gedaan, en rca's aangesloten vanaf mijn voorversterker, pc aan en gaan. Eenmaal in Win7 vindt die hem en noemt het HD audio device en de Titanium HD krijgt een paar Ms' dll's . Nieuwsgierig naar het geluid speelde ik Wanna be starting something van M Jackson af, en het klonk al beter dan de Xtreme Audio, en dat met paar generieke drivers.
Ok, cd erin en installen maar, een landurige install, en bij de 90% hangt die, net als die de drivers aan doen is. Na lang wachten, en vol ongeduld over wat die nou echt voor sound geeft, de install afgebroken. Na een reboot bleek de driver toch goed installt, gelukkig maar want ik was al bang voor incompatibiliteit met mijn Nforce4 mobo.
Toen Winamp weer aan, en ik was verkocht. Het geluid is breder, de bass is gefundeerder, er is meer lucht, meer detail (gelukkig niet analytisch, het geluid is zonder meer muzikaler geworden). Weleens het verschil gehoord als je een radio van Stereo naar Mono schakelt en weer naar Stereo.... zo erg is het verschil tussen deze HD en de Xtreme Audio, als het niet nog groter is.
Verder kan ik nergens op het net drivers vinden, nouja een beta, maar bij Creative Nl of USA zie ik geen HD ertussen staan. Bij de drivers gekeken ... zo te zien installt die gewoon Titanium drivers, zijn van Febr. 2010. Meen gelezen te hebben dat de HD op 7 en Vista kan, en niet op Xp, hou daar rekening mee!
Al met al de ideale keus (samen met de Asus Essence STX die ook lovende reviews heeft) voor iemand die 2.0/2.1 geluid wil streamen via zijn versterker/buizenbak etc. Ok, een externe DAC zal nog wel beter zijn, maar dan ga je snel over de 400€ heen.
[
Voor 21% gewijzigd door
Sjah op 26-10-2010 20:29
]