Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:27
Je kunt zelf de service books naar je telefoon sturen. Mobileemai.vodafone.nl ff inloggen en dan bij help.
Anders verwijder alle mail adressen, en voeg ze eens opnieuw toe, en zet in je menu dat je ook verborgen icoontjes laat zien, misschien staat ie daar.
En in de algemene mail map, komen je mailtjes allemaal samen. Maar ook blackberry messenger gesprekken en msn gesprekken staan daarin. Eigenlijk alle algemene berichten, behalve twitter, komen in die map. Misschien raar, maar ik vind het wel handig. Even op S drukken en je kunt in al je mailtjes zoeken :)

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-08-2021
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 20:42:
[...]
bijv. 344 (als je die al niet hebt) of 442 (toch ron?)
Ik wil wel eens weten wat het "grote"verschil is tussen .344, .423 en .442.
Ik heb ze nu alle drie getest, maar wat ik tegen kom is een verandering van het bb menu ( bij je wallpaper)
En zeggen dat de browser sneller is, maar ook dat merk ik amper en vind ik .344 nog het meest stabiele OS.

Wie weet nog meer wat er is veranderd?

follow @ twitter.com/ronnymes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Ronnymes schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 22:18:
[...]

Ik wil wel eens weten wat het "grote"verschil is tussen .344, .423 en .442.
Ik heb ze nu alle drie getest, maar wat ik tegen kom is een verandering van het bb menu ( bij je wallpaper)
En zeggen dat de browser sneller is, maar ook dat merk ik amper en vind ik .344 nog het meest stabiele OS.

Wie weet nog meer wat er is veranderd?
Blackberry geeft volgens mij geen changelogs uit. Alleen als ze van V4 naar V5 gaan.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Iemand enig idee hoe je via Wifi App World kunt downloaden? Hij zegt dat mijn Bold niet geschikt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewoongoed
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-04 17:14
Djelgrande en Antonyjeweet bedankt.

Mn specifieke hotmail map was inderdaad verborgen. Heb 'm nu zichtbaar gemaakt en het werkt gelukkig prima. Ik wist dat ik iets fout deed, maar ik kwam er maar niet achter wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Zit eraan te denken om een Bold 9700 bij T-Mobile te halen. Graag zou ik twee Exchange accounts en een Gmail account op mijn Bold 9700 aan kunnen. Kan deze Blackberry dat? Loop nu tegen dit probleem aan met mijn Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:29

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Topicstarter
DaannO schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 22:44:
Iemand enig idee hoe je via Wifi App World kunt downloaden? Hij zegt dat mijn Bold niet geschikt is?
Via WiFi heb ik het ook al niet voor elkaar gekregen. Ik heb het opgelost door m'n e-mailadres in te vullen op de site van RIM. Zodoende kreeg ik een download en trok ik de applicatie via HSDPA binnen :)

Overigens vond ik het zoeken naar apps op de site zelf (View the top free apps en View the top paid apps) een stuk makkelijker werken dan via de applicatie zelf.
Bartjeee schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 06:51:
Zit eraan te denken om een Bold 9700 bij T-Mobile te halen. Graag zou ik twee Exchange accounts en een Gmail account op mijn Bold 9700 aan kunnen. Kan deze Blackberry dat? Loop nu tegen dit probleem aan met mijn Nokia.
Dat is mogelijk, de Bold 9700 kan tot 10 mailaccounts tegelijk aan.

[ Voor 18% gewijzigd door DaMarcus op 05-02-2010 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 20:49

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Bartjeee schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 06:51:
Op zich kan je wel 2 Exchange accounts eraan hangen, zolang je dat via de BIS doet en niet met een BES. Via de BIS kan je 'm configureren als OWA (Outlook Web Access) account. Zoals hierboven vermeld kan je tot 10 emailadressen erop configureren.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu met die Bold aan het spelen. Heb hem pas binnen met een tmobile abbonement.
Aangezien mn reeds lopende telfort abbonement (+ mob internet) nog 3 maanden te gaan heeft heb ik besloten mijn telfort simkaart in de bold te stoppen.
Aangezien ik slechte dingen over tmobile lees en hoor leek het me wel een goed idee om een maandje te wachten met het gebruiken van die tmobile simkaart. Even kijken wat mijn eerste factuur wordt.

Natuurlijk heb ik nu geen BIS via telfort. Ik heb wel mn mobiele internet aan de praat gekregen. (Ik heb Telfort WAP/ Internet gekozen bij browser opties ipv Telfort Secure Wap/Internet.)

paar vragen heb ik:

1. Ik wil nu alleen wat apps en dergelijke installeren. Mijn vraag; iemand enig idee welke apps, sites (zonder BIS dus) werken??

2. Hoe zetten jullie je contacten over? Ik had hiervoor een xperia met contacten op sim en toestelgeheugen.
ik heb geprobeerd via bluetooth alles over te zenden maar hij wil niet pairen wanneer ik dat probeer. enkele tel.nummer werkt het wel.

3. Ik dacht eraan om ze (desnoods 1voor1) als Vcard te versturen van mn xperia naar mn Bold. Zijn er kosten verbonden aan vcards versturen?

4. Is er een optie of app om je telefoonboek op te schonen, dubbele nummers automatisch te verwijderen. Ik heb inmiddels veel dubbele nummers (sim en toestelgeheugen) vandaar.

Verder geweldig toestel. Ik noem dit toestel de Nokia 6300 onder de smartphones. Echt supergebruikersvriendelijk, strak design, compact en topmogelijkheden.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2010 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Zo he, wat is dit ding kut gebouwd zeg. Achterklep vliegt eraf zodra ik hem uit mn zak haal. De randen sluiten amper op t scherm aan.. Wel lekker licht en strak model maar imho te hoge prijs voor de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vervelend voor je.. ik heb nergens last van. De meeste mensen niet voor zover ik weet.
Ik zou teruggaan. Vragen of ze een ander klepje erop willen zetten. Kijken waar het aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:45:
vervelend voor je.. ik heb nergens last van. De meeste mensen niet voor zover ik weet.
Ik zou teruggaan. Vragen of ze een ander klepje erop willen zetten. Kijken waar het aan ligt?
Het is een nieuw review-model dat ik heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 02:11
Die dingen zijn altijd gammel, ik heb een poos een review-8900 gebruikt en die had ook een enorme spleet boven het beeldscherm... Ik lees een verkapt kijk mij een reviewmodel hebben post ;)

[ Voor 21% gewijzigd door _eXistenZ_ op 05-02-2010 12:59 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nergens last van (vooralsnog). Ook niet de indruk dat er een probleem is met de randen. Naja ik heb zoiezo meestal geen problemen met krassen, hardware etc. gehad. Terwijl mensen in mijn omgeving om de haverklap hun mobiel slopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:05:
Zo he, wat is dit ding kut gebouwd zeg. Achterklep vliegt eraf zodra ik hem uit mn zak haal. De randen sluiten amper op t scherm aan.. Wel lekker licht en strak model maar imho te hoge prijs voor de kwaliteit.
Idd, nergens last van, maar kun je dan wel zoiets zeggen als je een review model gebruikt? Ik vind van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad het komt over alsof het een algemeen toestel probleem is (moet denken aan de SE X1 scheurtjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:11

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 13:26:
Inderdaad het komt over alsof het een algemeen toestel probleem is (moet denken aan de SE X1 scheurtjes)
Zou je toch moetne weten als professioneel reviewer.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Rofl, dat ik dat erbij zij betekent dus dat ik hem niet kan ruilen.. En ja, als reviewer mag ik zeggen dat ik vind dat hij kut gebouwd is omdat hij dat ook is. Blacklightbleeding van hier tot Tokio, batterijklep die er om de haverklap af ligt, al een vastloper gehad zonder dat de sim erin zin zelfs..

Majah, das slechts een eerste mening he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
FooLsKi schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 09:47:
[...]

Op zich kan je wel 2 Exchange accounts eraan hangen, zolang je dat via de BIS doet en niet met een BES. Via de BIS kan je 'm configureren als OWA (Outlook Web Access) account. Zoals hierboven vermeld kan je tot 10 emailadressen erop configureren.
Volgens mij is de instant e-mail van t-mobile een BIS service, ga ik even uitzoeken bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Iemand enig idee of je ook exchange kunt koppelen middels Vodafone, dus mobileemail.vodafone.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 13:51:
Rofl, dat ik dat erbij zij betekent dus dat ik hem niet kan ruilen.. En ja, als reviewer mag ik zeggen dat ik vind dat hij kut gebouwd is omdat hij dat ook is. Blacklightbleeding van hier tot Tokio, batterijklep die er om de haverklap af ligt, al een vastloper gehad zonder dat de sim erin zin zelfs..

Jij wel DaannO ;) Jij mag alles :) Ik begrijp je frustratie, maar ik ervaar het allemaal niet zo slecht. Vind het een prima toestel. Geen problemen mee, ligt er maar net aan wat je er van verwacht. Ik ken jou nog uit de P3300 tijd van HTC. En dat is weer andere koek dan deze BB 9700 :)

offtopic: heb je nog steeds je site online met software en alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
De software is overigens wel erg grap. T is een mix van erg positief en erg negatief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
beetje raar vind ik het volgende:
Mijn vriendin heeft een blackberry overgestapt van tmobile naar vodafone.

Nu wil ze e-mail inschakelen maar dan moet je eerst een of andere enterprise registratie doen.
Waarom is dat en wat is dat?
Je moet je gewoon bij vodafone aanmelden?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatmoos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-06-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 07:01

Rudedadude

Maybe we were born to run

DaannO schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 13:51:

Wanneer je batterijklep er om de haverklap afligt dan moet je hem er eens goed op doen...

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort ben ik in het bezit van de Blackberry.
Erg mooi toestel alleen 1 klein probleempje..

Sommige smsen komen pas veel later bij mij binnen. Soms een uur of 2 nadat mensen mij een sms gestuurd hebben. Heeft iemand een oplossing of dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2010 @ 17:36:
Sinds kort ben ik in het bezit van de Blackberry.
Erg mooi toestel alleen 1 klein probleempje..

Sommige smsen komen pas veel later bij mij binnen. Soms een uur of 2 nadat mensen mij een sms gestuurd hebben. Heeft iemand een oplossing of dit probleem ook?
Geen idee, heb er geen problemen mee. Misschien even een andere simkaart erin en dan nog een keer proberen. Heb je een oudere simkaart? Misschien dan vervangen. Of even flashen naar een nieuwe ROM. Heb echt geen idee :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Kan iemand mij misschien helpen?

Ik heb mn abonnement bij KPN verlengd en voor een blackberry gekozen. Ik heb de oude SIM kaart in de blackberry gedaan. De telefoon geeft echter steeds de melding "Initialiseren mislukt" met als gevolg dat ik niet kan bellen etc. Soms doet hij het een paar uur goed en dan krijg ik opeens de melding weer. In mijn oude telefoon heb ik geen probleem met de SIM kaart.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Groetjes,

Marieke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatmoos
graag gedaan, het is mij echter nog niet gelukt om het voor elkaar te krijgen.
Ik zal de link eens doorsturen aan de ict beheerder van de school kijken of hij het voor elkaar krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Ik ben er nog niet verder mee gekomen.

Ik weet nu ook waar het aan ligt bij het overstappen is niet meteen je data abbo. actief, dat duurt een paar dagen.

Als ik bijv. via een vodafone site e-mail wil regelen dan staat er dan de telefoon nog niet in het netwerk geregistreert is.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2010 @ 20:37:
Hallo,

Ik heb mn abonnement bij KPN verlengd en voor een blackberry gekozen. Ik heb de oude SIM kaart in de blackberry gedaan. De telefoon geeft echter steeds de melding "Initialiseren mislukt" met als gevolg dat ik niet kan bellen etc. Soms doet hij het een paar uur goed en dan krijg ik opeens de melding weer. In mijn oude telefoon heb ik geen probleem met de SIM kaart.

Is het toestel sim-lock vrij, zodat je kan uitproberen of het ook zo reageert met andere simkaarten? Je zal er eerst achter moeten komen of het aan het toestel of aan je sim ligt...

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Bold 9700 via studentmobiel unbrandend met t-mobile relax en BB internet.

Het toestel is geupdate, geregistreerd.. ik heb ook de tcp/ip instellingen voor zover mogelijk ingesteld.
Ik heb mn mailaccounts eraan gekoppeld, en ik heb via tmobile site een bis account aangemaakt.

Nu heb ik die BB App World app gedownload. Deze werkt echter niet... Ik krijg de melding "upgrade your service to a plan that includes browsing... etc."

Als ik naar 'manage connections - services status' ga kijk zie ik ook dat BIS en BES niet connected zijn???

Ook 'onder options - advanced options - browser' kan ik alleen kiezen uit t-mobile internet en hotspot browser?

Aangezien het toestel niet branded is en geen tmobile software heb wellicht.
Weet iemand een oplossing? Anders maar naar zo n tmobile shop maar weet niet of ze daar veel verstand hebben van die BB instellingen.
Ik kan nu nog steeds niet zoveel met mn Bold. :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2010 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 09:23:
Ik heb een Bold 9700 via studentmobiel unbrandend met t-mobile relax en BB internet.

Het toestel is geupdate, geregistreerd.. ik heb ook de tcp/ip instellingen voor zover mogelijk ingesteld.
Ik heb mn mailaccounts eraan gekoppeld, en ik heb via tmobile site een bis account aangemaakt.

Nu heb ik die BB App World app gedownload. Deze werkt echter niet... Ik krijg de melding "upgrade your service to a plan that includes browsing... etc."

Als ik naar 'manage connections - services status' ga kijk zie ik ook dat BIS en BES niet connected zijn???

Ook 'onder options - advanced options - browser' kan ik alleen kiezen uit t-mobile internet en hotspot browser?

Aangezien het toestel niet branded is en geen tmobile software heb wellicht.
Weet iemand een oplossing? Anders maar naar zo n tmobile shop maar weet niet of ze daar veel verstand hebben van die BB instellingen.
Ik kan nu nog steeds niet zoveel met mn Bold. :(
Is dit altijd al zo geweest? Heb je geen W'n'W van T-Mobile? Anders is bellen naar de KS, om te vragen of je BIS wel aanstaat. Kan je daarna altijd nog naar een shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2010 @ 20:37:
Hallo,

Groetjes,

Marieke
De telefoon maakt totaal geen contact met je simkaart, dus provider wordt niet herkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 11:04:
[...]

De telefoon maakt totaal geen contact met je simkaart, dus provider wordt niet herkend?
Nou soms doet hij het gewoon en herkent hij de provider (KPN) wel. Na een uurtje geeft hij dan weer aan dat het initialiseren mislukt en kan ik er niets meer mee. Je zou zeggen dat hij het of wél doet of niet maar niet soms wel en dan weer niet. In mijn oude toestel werkt hij wel gewoon. Bij KPN liggen alle systemen er momenteel uit, die kunnen me ook niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 11:03:
[...]

Is dit altijd al zo geweest? Heb je geen W'n'W van T-Mobile? Anders is bellen naar de KS, om te vragen of je BIS wel aanstaat. Kan je daarna altijd nog naar een shop.
Het gaat om een nieuw contract. Ik heb alleen die BB internet (BIS) erbij genomen. Web n walk zegt me verder niets. Als ik de BB browser start heb ik wel een WnW startpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 11:29:
[...]

Nou soms doet hij het gewoon en herkent hij de provider (KPN) wel. Na een uurtje geeft hij dan weer aan dat het initialiseren mislukt en kan ik er niets meer mee. Je zou zeggen dat hij het of wél doet of niet maar niet soms wel en dan weer niet. In mijn oude toestel werkt hij wel gewoon. Bij KPN liggen alle systemen er momenteel uit, die kunnen me ook niet helpen.
Hm, jammer. Heb je niet iemand met KPN of een andere provider waarvan je de SIM even in de telefoon kan doen. Kun je in ieder geval uitsluiten dat het de telefoon is. De melding komt mij ook niet bekend voor. Als dat het niet is dan kan het dus KPN gerelateerd zijn. Dan blijft de vraag of de SIM kaart toch niet goed functioneert, of dat het met het netwerk / BIS te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Het gaat om een nieuw contract. Ik heb alleen die BB internet (BIS) erbij genomen. Web n walk zegt me verder niets. Als ik de BB browser start heb ik wel een WnW startpagina.
Ik zou eerst even bellen, misschien hebben ze Web 'n' Walk bij je blackberry geactiveerd ipv BIS. Dan kan je inderdaad niet in de appstore komen, maar je kan dan ook niet gebruik maken van de email service etc. Dus ik zou eerst even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorito
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-08-2018
Heb nu weer iets vaags. Heb net een nieuwe theme geinstalleerd en toen deed WiFi etc. het nog. Kon gewoon via Snaptu alles doen, maar na het nieuwe thema doet Snaptu en Gmail het niet meer. Internet gewoon wel, en ook Facebook en Ubertwitter. Hoe kan dat? En hoe kan ik het nu weer werkende krijgen? Het thema gebruik ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:01
[...]

Ik heb bij de status ook staan dat Bis en Bes niet actief zijn.

wat heb je staan bij opties - advanced opties en dan tcp/ip?
En doet je BB messenger het wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij tcp/ip heb ik alles uitgevinkt.

Bij browseropties kan ik bij geen van de 3 kiezen uit webnwalk of t-zones. Alleen uit T-mobile internet en hotspotbrowser.

Mijn BB messenger werkt wel. Mijn mailaccounts heb ik ingesteld. Hij haalt ook mail op voor zover ik weet.

Net gebeld met t-mobile het meisje aan de lijn wist mij weinig te kunnen vertellen. Alles heb ik al gelezen en uitgevoerd voor zover mogelijk.

Enige wat ik nog denk is misschien dat ik de t-mobile update moet uitvoeren via hun site. Ik heb die BB desktop manager geinstalleerd. Update gedaan, ik heb nu die nieuwste firmware. Alleen denk ik misschien moet ik die t-mobile update doen wil ik t-mobile BIS kunnen gebruiken?? Maar ik dacht op de site te zien dat ze geen t-mob update hebben voor de 9700.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 11:10:
quote:
Boldd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 17:05:
K heb een BB Bold gekocht via gsmweb.nl met een t-mobile abb met BIS. Echter is de telefoon niet gebruiksklaar voor t-mobile. Er wordt namelijk per provider een andere versie software of iets dergelijks geinstaleerd. Het komt erop neer dat mijn toestel niet geconfigureerd is voor BIS en BES. Hierdoor kan ik bij de browser bijv geen web&walk selecteren en doet BB maps t niet. Iemand een idee wat voor stukje software ik hiervoor kan dll of een ander idee om dit te verhelpen? T-mobile kan niets doen en staan alleen garant voor toestellen die ze zelf hebben geleverd...

"Bij een Blackberry stoppen ze meestel vanuit de provider de gegevens in het toestel wat je zelf 'niet' kunt aanpassen. Is hier dus niet gebeurd? Wat me al raar lijkt.
Ik zou contact opnemen met GSMweb, want anders heb je er natuurlijk niks aan..."

"Dat is idd exact wat er niet is gebeurd. Niemand een idee hoe ik zelf aan die gegevens van t-mobile kan komen?"

"Installatie - email setup. Als er BIS op je SIM zit moet het daar goedkomen.
Ik kon mijn BB Bold ook niet instellen via de BB zelf, moest het echt doen via de webpagina.
Je kan dan ook de servicebooks opnieuw naar je toestel laten verzenden, wil nog wel eens een oplossing zijn als je problemen met je toestel hebt."
Ik haal dit net uit het Bold 9000 topic. Ik neem aan dat er meerdere mensen zijn met een unbranded 9700 + T-mobile abbo met BIS. Hoe hebben jullie de boel aan de praat gekregen?

Die servicebooks heb ik ook al 4 keer verstuurd, geregistreerd. Ik krijg maar niet die t-mobile opties bij mijn browser options, op 't-mobile internet' na.

Mocht iemand het weten ik hoor het graag. Studentmobiel net gebeld, die student heeft er net zoveel verstand van als het meisje van t-mobile :(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2010 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:01
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 13:18:
bij tcp/ip heb ik alles uitgevinkt.

Bij browseropties kan ik bij geen van de 3 kiezen uit webnwalk of t-zones. Alleen uit T-mobile internet en hotspotbrowser.

Mijn BB messenger werkt wel. Mijn mailaccounts heb ik ingesteld. Hij haalt ook mail op voor zover ik weet.

Net gebeld met t-mobile het meisje aan de lijn wist mij weinig te kunnen vertellen. Alles heb ik al gelezen en uitgevoerd voor zover mogelijk.

Enige wat ik nog denk is misschien dat ik de t-mobile update moet uitvoeren via hun site. Ik heb die BB desktop manager geinstalleerd. Update gedaan, ik heb nu die nieuwste firmware. Alleen denk ik misschien moet ik die t-mobile update doen wil ik t-mobile BIS kunnen gebruiken?? Maar ik dacht op de site te zien dat ze geen t-mob update hebben voor de 9700.

:(
Huh bij tcp/ip heb ik alles aangevinkt (heeft een collega gedaan)
Apn:internet
Gebruikersnaam en ww voor APN is tmobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die tcp instellingen moeten als het goed is beiden uitgevinkt worden. Dat heb ik op meerdere sites, posts gelezen. Als die aangevinkt zijn las ik juist dat je 'overige kosten' maakt wanneer je BIS hebt.
die username en password zijn bij mij ook leeg.

Ik begrijp dit niet. Somebody out there?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2010 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Kom er net achter dat ik via BIS niet een contacten en agenga's OTA kan synchroniseren. Ging daar blind vanuit, lijkt me namelijk een basisfunctie :/. Kijken of ik mijn bestelling nog in een toestel van de 21e eeuw kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Bartjeee schreef op maandag 08 februari 2010 @ 18:50:
Kom er net achter dat ik via BIS niet een contacten en agenga's OTA kan synchroniseren. Ging daar blind vanuit, lijkt me namelijk een basisfunctie :/. Kijken of ik mijn bestelling nog in een toestel van de 21e eeuw kan veranderen.
Met je outlook? Gmail?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Het volgende had ik voor ogen:

- Exchange account 1; e-mail, contacten, agenda
- Exchange account 2; e-mail, contacten
- Gmail account; e-mail

Wat ik nu lees is dat met BIS niet mogelijk en kan BES maar een Exchange account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatmoos
Bartjeee schreef op maandag 08 februari 2010 @ 19:49:
Het volgende had ik voor ogen:

- Exchange account 1; e-mail, contacten, agenda
- Exchange account 2; e-mail, contacten
- Gmail account; e-mail

Wat ik nu lees is dat met BIS niet mogelijk en kan BES maar een Exchange account.
http://www.runpcrun.com/blackberry-exchange

het kan wel als je verstand hebt van Exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Had ik zelf inderdaad ook gevonden. Ik verwacht alleen niet dat de systeembeheerders van mijn opleiding en werk de boel zullen aanpassen zodat ik met mijn Blackberry aan de slag kan. Heb dus geen beheer of invloed op die Exchange servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 08:33:
ik hoor links en rechts van mensen die hem hebben met een tmobile abbo dat ze belachelijk hoge rekeningen krijgen. 30/40 euro aan extra kosten bovenop hun abbonementskosten? T-mobile beweert dat er al langere tijd storingen zijn en de klant de onterechte kosten verrekent worden de volgende maand, teruggestort krijgen.
Er is inderdaad op moment een storing bij T-Mobile, deze loopt volgens hun verwachtingen tot midden mei. Wat er aan de hand is: met een InstantEmail abo kan het zijn dat er toch nog data-kosten worden gerekend. Dit levert flinke rekeningen op, ik had bijvoorbeeld 50 euro aan extra data-kosten.

Maar na een belletje met de helpdesk boden ze me een prima oplossing. Ze hebben een extra web-n-walk bundel geactiveerd totdat de storing is opgelost. Zo voorkomen ze dat er nieuwe data-kosten op mijn rekening komen. Het teveel betaalde geld heb ik direct teruggekregen. Zelfs de kosten die ik nog ga krijgen van deze maand door dit probleem heb ik al geld voor gekregen. Ik kreeg dit alles te horen in een duidelijk overzicht per brief, een paar dagen na mijn helpdeskgesprek.
Prima oplossing van T-Mobile dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fraggar schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 00:15:
[...]

Er is inderdaad op moment een storing bij T-Mobile, deze loopt volgens hun verwachtingen tot midden mei. Wat er aan de hand is: met een InstantEmail abo kan het zijn dat er toch nog data-kosten worden gerekend. Dit levert flinke rekeningen op, ik had bijvoorbeeld 50 euro aan extra data-kosten.

Maar na een belletje met de helpdesk boden ze me een prima oplossing. Ze hebben een extra web-n-walk bundel geactiveerd totdat de storing is opgelost. Zo voorkomen ze dat er nieuwe data-kosten op mijn rekening komen. Het teveel betaalde geld heb ik direct teruggekregen. Zelfs de kosten die ik nog ga krijgen van deze maand door dit probleem heb ik al geld voor gekregen. Ik kreeg dit alles te horen in een duidelijk overzicht per brief, een paar dagen na mijn helpdeskgesprek.
Prima oplossing van T-Mobile dus.
Ik heb even op my t-mobile gekeken. Daar zie ik vooralsnog geen extra kosten. Daarnaast heb ik mijn BIS wel geactiveerd via de t-mobile bis site en mijn emailadressen gekoppeld. Ik kan emailen, pingen en surfen op mn Bold. Wanneer ik een diagnostische test doe op het toestel zie ik ook staan dat BIS connected is. Echter wanneer ik ga naar verbindingen - services status dan staat er dat Blackberry internet (2e en 3e regel) niet connected is?!
BB App Word app werkt bijvoorbeeld niet.

Vreemde situatie.. er zijn vast meer mensen met een t-mobile +BIS op een unbranded toestel. Hoe hebben jullie de boel ingesteld? graag suggesties. Ik heb gebeld met t-mobile, studentmobiel, gepost op andere fora tot nog toe geen oplossing.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2010 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Sinds vorige week in het bezig van de 9700. Mijn eerste blackberry, Werkt allemaal erg fijn. Wel wat vreemde dingen al gezien (zoals het niet kunnen instellen van meerdere FROM addressen, het niet kunnen selecteren van meerdere folders bij een imap etc). maar over het algemeen tevreden.

Nu is het zo dat ik volgende week een tijdje richting het buitenland gaat. Hoe zit dat nu met blackbery's/bis. Is er een mode waarmee ik dataverkeer uitzet? En als ik dan een wifi connectie heb, gaan dan alle BIS gegevens over de WIFI? Ik wil uiteraard proberen een rekening voor roaming te voorkomen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Je kan volgens mij bij verbindingen alles uitschakelen.
Of je laat alleen wifi openstaan.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Wii4all schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:12:
Je kan volgens mij bij verbindingen alles uitschakelen.
Of je laat alleen wifi openstaan.
Ja, maar ik wil uiteraard nog wel smsjes ontvangen of gebeld kunnen worden :-) Ik kon zo 123 niet vinden om zeg maar mijn data verkeer uit te zetten.

Net zoals het volgende wat ik niet kan vinden (wat bij de nokia altijd direct bij de instellingen stond) is dat ik gek wordt van de nachtelijke mailinglist / warning emails die ik standaard krijg. Is het mogelijk aan te geven ergens wanneer hij wel en wanneer hij niet voor emails moet kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
swtimmer schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:37:
[...]

Ja, maar ik wil uiteraard nog wel smsjes ontvangen of gebeld kunnen worden :-) Ik kon zo 123 niet vinden om zeg maar mijn data verkeer uit te zetten.
Options -> Mobile network :o
While roaming: Off

Dan vind er geen dataverkeer plaats wanneer je niet met je eigen netwerk verbonden bent.
Als je wifi gebruikt krijg je netjes je berichten binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me eigenlijk afvraag, als ik in het buitenland zit, kost email ontvangen dan veel MB's? Is het beter om niet online te gaan in buitenland? Aangezien het ongeveer 9 euro per MB kost bij T-Mobile voor een BIS abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:56:
Wat ik me eigenlijk afvraag, als ik in het buitenland zit, kost email ontvangen dan veel MB's? Is het beter om niet online te gaan in buitenland? Aangezien het ongeveer 9 euro per MB kost bij T-Mobile voor een BIS abbo.
Waar je vooral op moet letten is hoe ze rekenen. Ik zit bij een provider (UK) die normaal ook een soort starttarief hanteert. In mijn geval rekenen ze altijd 1MB, dus als je even online gaat kost het altijd direct een smak geld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Kheb sinds een week ook de Blackberry Bold 9700.. enorm mooi dingetje en ben er zeer tevreden over.. ook het push-mail werkt lekker en vlot.. alleen heb een klein probleempje

In mijn media folder staan 2 foto's die niet verwijderd willen worden.. kheb inmiddels meerdere foto's gemaakt en die komen ook niet meer in het 'alle afbeeldingen' overzichtje.. verwijderen lukt niet omdat ik de melding krijg "Het geselecteerde bestand is alleen-lezen. Wilt u het bestand werkelijk wissen?" ..als ik vervolgens op "ja" druk gebeurd er niks (het menuutje verdwijnt en de afbeelding staat er nog steeds).

Ook in de opties kan je je mediakaart leeg halen maar ook dan blijven ze staan (steeds 2 dezelfde foto's terwijl er meerdere zijn gemaakt). Telefoon restarten helpt ook niet.. hellup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een klein vraagje aan de kenners. Ik zit op dit moment bij vodafone en mijn abbo loopt binnen kort af.
nu zit ik er aan te denken om over te stappen naar HI want HI is een stuk voordeliger met de bold dan de aanbieding die ik van vodafone krijg, nu weet ik dat het dataverbruik bij HI shit is alleen vraag ik me af als ik thuis of op me werk via wifi op internet ga, gaat dat dan ook af vanmijn dataverbruik??? of staat dat er los van?? in dat geval kan ik beter naar HI gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swtimmer schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:55:
[...]

Waar je vooral op moet letten is hoe ze rekenen. Ik zit bij een provider (UK) die normaal ook een soort starttarief hanteert. In mijn geval rekenen ze altijd 1MB, dus als je even online gaat kost het altijd direct een smak geld....
Oke, maar kost email ophalen veel MB's of echt bijna niks? Je hoeft eigenlijk niks te laden, maar heb er verder geen verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakira007
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:10
Prachtig toestel,touchpad is toch ff wennen als je de 9000 gebruikt hebt, maar toch een verademing.
Weet iemand ook of er een kalander beschikbaar is waarvan je de dagen kunt inkleuren, dit
is een groot gemis voor mij. Al verscheidene malen het net doorzocht maar zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Blackberry bold nu al een maand(trouwens ik zit bij t-mobile),
en heb er een weekje eens de simkaart eruit gehaald en die op mijn Nokia n95 gedropt.
Ik heb er dus ook mee zitten intenetten met mijn n95
Maar nu komt het:
Ik heb nu een hoge rekening gekregen van meer dan 70 euro
mijn vraag is dus: Krijg je door je simkaart in een andre telefoon te gooien en ermee te internetten een hogere rekening(ik heb er ook mee genavigeert)???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 20:03:
en heb er een weekje eens de simkaart eruit gehaald en die op mijn Nokia n95 gedropt.
Maar nu komt het:
mijn vraag is dus: Krijg je door je simkaart in een andre telefoon te gooien en ermee te internetten een hogere rekening(ik heb er ook mee genavigeert)???
Ja, want dan maakt ie verbinding met ( vb. ) live.vodafone.nl i.p.v. blackberry.vodafone.nl.
Alles wat via blackberry.vodafone.nl gaat, en wat met alleen een bb gaat voor zo ver ik weet, zit in je abbo.
Live.vodafone.nl niet, en dat is er waarschijnlijk gebeurt.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 14:49:
Even een klein vraagje aan de kenners. Ik zit op dit moment bij vodafone en mijn abbo loopt binnen kort af.
nu zit ik er aan te denken om over te stappen naar HI want HI is een stuk voordeliger met de bold dan de aanbieding die ik van vodafone krijg, nu weet ik dat het dataverbruik bij HI shit is alleen vraag ik me af als ik thuis of op me werk via wifi op internet ga, gaat dat dan ook af vanmijn dataverbruik??? of staat dat er los van?? in dat geval kan ik beter naar HI gaan.
Hi is duur!! Je betaalt er per minuut, dit valt echt tegen hoor!
Dataverbruik via wifi valt overigens buiten je dataverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 20:03:
Maar nu komt het:
Ja, volgens mij staat dit ook genoemd op de website/forum van t-mobile (ik heb het ieg ergens gelezen) dat wanneer je een instant email web 'n walk abonnement hebt, je deze alleen met een blackberry mag gebruiken en icm andere telefoons kosten oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat valt toch wel mee dat duur zijn?

HI 25= 0,15ct
HI 30= 0,13ct
HI 35= 0,12ct

Vodafone 200= 0,14ct
Vodafone 270= 0,12ct
Vodafone 350= 0,11ct
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 22:44:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
  • Laatst online: 15:07
vanmorgen kon ik eindelijk het toestel ophalen. en had weer eens zwaar mazzel. bleek er maar eentje te liggen, en was ook nog eens gereserveerd. hij kon die gast die de reservering had geplaatst niet bereiken, dus kreeg ik hem mee :)

loopt een andere verkoper naar de balie en ziet dat daar de laatste 9700 ligt... "was die niet gereserveerd? "

nu dus lekker relaxt aan het pielen met het toestel, en nog ff afwachten wanneer de BIS actief word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 22:44:
[...]

Wanneer je een abo in de winkel afsluit betaal je echter niet per minuut maar per seconden.

En begrijp ik het verkeerd off? Gebruik van WiFi is toch gratis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Ja natuurlijk, dat is vaak je eigen internet wat met wifi in de lucht hangt.

Wat ik trouwens wel vaak zie is dat de bb vaak data activiteit heeft. Als je b.v. in de bookmarks van je browser scrolled, zie je al activiteit boven in de hoek met die pijltjes. Ook als je belt is er activiteit. Of worden een telefoongesprek ook gezien als activiteit.

het zou me echter niks verbazen dat bb al je handelingen logt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJH schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 18:17:
Ja natuurlijk, dat is vaak je eigen internet wat met wifi in de lucht hangt.

Wat ik trouwens wel vaak zie is dat de bb vaak data activiteit heeft. Als je b.v. in de bookmarks van je browser scrolled, zie je al activiteit boven in de hoek met die pijltjes. Ook als je belt is er activiteit. Of worden een telefoongesprek ook gezien als activiteit.

het zou me echter niks verbazen dat bb al je handelingen logt..
Dat is mij inderdaad ook opgevallen, maar dat geeft denk ik aan dat er activiteit is.
Wil dus niet meteen zeggen dat er dataverkeer (in de zin van internet) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Turtles
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-10-2021
Hoi....

Ik zit te overwegen om mijn HD2 misschien te ruilen voor een 9700. Momenteel heb ik gewoon een bel & internet abonement lopen bij Vodafone. Uiteraard moet ik de BB service van Vodafone erbij bestellen. Zijn er misschien nog andere zaken waarvoor ik moet uitkijken (naast gewoon simlockvrij)? M.a.w. ik vraag me af of mijn simkaart gewoon in de 9700 zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flying Turtles schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 21:01:
Hoi....

Ik zit te overwegen om mijn HD2 misschien te ruilen voor een 9700. Momenteel heb ik gewoon een bel & internet abonement lopen bij Vodafone. Uiteraard moet ik de BB service van Vodafone erbij bestellen. Zijn er misschien nog andere zaken waarvoor ik moet uitkijken (naast gewoon simlockvrij)? M.a.w. ik vraag me af of mijn simkaart gewoon in de 9700 zal werken.
Ja hoor ik zal er alleen niet mee het internet opgaan voordat je BIS hebt, tenzij via wifi natuurlijk. Let wel dat een BIS bij vodafone iets van €18,- incl p/m is, dat is duurder dan de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 21:49:
[...]

Ja hoor ik zal er alleen niet mee het internet opgaan voordat je BIS hebt, tenzij via wifi natuurlijk. Let wel dat een BIS bij vodafone iets van €18,- incl p/m is, dat is duurder dan de concurrentie.
Maar wel sneller, en geen FUP. :) Dus weeg de voordelen op tegen de meerprijs.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 09:35
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 21:49:
[...]

Volgens mij kan je wel internetten zonder BIS. (als je bijvoorbeeld een t-mobile abbonement hebt met web&walk) Wel mis je een aantal blackberry diensten, zoals bv. ping.

Volgens mij hebben ze bij Vodafone ook goedkopere BIS abbonemenen.

[ Voor 6% gewijzigd door Aeon op 10-02-2010 23:37 ]

• Campo di Casa
ik heb ff een vraagje over hotmail syncen met de BB. Kan mijn mail van 2 hotmail accounts netjes ontvangen op mijn BB, maar het is nog niet bepaald snel te noemen. Dus een beetje in de instellingen gekeken op mijn BB, en in het scherm bij het instellen/bewerken van je mailaccount zie ik de optie om (voor hotmail iig) het protocol te wijzigen naar Mobile Services protocol van Microsoft. Heb het een beetje doorgelezen wat het inhoud, en voor zover ik kan zien kan je daarmee pushen.

nu lees ik alleen dat als je er eenmaal voor gekozen hebt, niet meer terug kan.... vind het dus een beetje tricky om het zomaar te testen. Dus heeft iemand hier ervaring mee, en werkt het goed?

Verwijderd

gister naar de t-mobile shop geweest. Mail en pin deed het maar BIS bleef op 'not connected' staan??
Uiteindelijk bleek het aan de simkaart te liggen. Deze had ik nieuw gekregen, bleek het een oude of iig verkeerde simkaart te zijn. Gelijk een nieuwe gekregen.. alles werkt nu :)

Paar vraagjes;

1. hoe zet ik mn phone op speaker terwijl het bellen zonder het menu in te gaan? Kan ik niet een toets indrukken om direct het toestel op luidspreker te zetten? Is wel zo handig.

2. Heeft iemand al een Ebay app aan de praat gevonden? Ik zou zweren dat ik ergens las dat mensen die op de Bold hadden draaien.

• Campo di Casa
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 08:31:
1. hoe zet ik mn phone op speaker terwijl het bellen zonder het menu in te gaan? Kan ik niet een toets indrukken om direct het toestel op luidspreker te zetten? Is wel zo handig.
dat kan wel. tijdens het bellen kan je op de toest met het speakertje drukken. links naast de enter key. ;)

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Flying Turtles schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 21:01:
Hoi....

waarom zou je een HD2 tegen een 9700 willen ruilen als ik vragen mag?

• Flying Turtles
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-10-2021
DJH schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 09:28:
[...]

waarom zou je een HD2 tegen een 9700 willen ruilen als ik vragen mag?
Nou eigenlijk ben ik zeer blij met de HD2 - de 4.3 inch screen is echt geweldig (zoals voor films, internet & youtube). Het is een geval van kijken of de 'grass is greener on the other side'. ;). De HD2 is gewoon m'n tweede toestel naast mijn zakentelefoon.

Mijn broer heeft een blackberry en probeert mij te overtuigen om met hem te gaan 'pingen'.

Verwijderd

Ik ben nu 1 maand gebruiker van de BB 9700. Heb wel een probleem sinds gisteren:

- Abbo bij KPN/HI ( met bis )
- Status services -> BIS -> "geen verbinding"
- Logo rechts boven tussen 3G en dat netwerkbereik is er "Wel"
( had in deze/dit topic gelezen dat het betekent dat je verbinding had met BIS )
- Mijn mails worden wel gepusht + kan wel op msn en bb messenger
- Alleen BB appworld geeft aan -> APN is not specified <-

Mja ik ben bang voor de hoge abonnementskosten, ik heb saldo wel opgevraagd maar nog geen extra kosten gemaakt en wil het graag zo houden, maar het irriteert me toch wel een beetje aan als de instellingen verkeerd staan..iemand met dezelfde probleem of die mij kan helpen ^^

Groetjes

HY

alvast bedankt!

Verwijderd

3 Blackberry toestellen verbonden met onze zakelijk Blackberry server.
Alle toestellen zijn geactiveerd, mail, contacten, agenda en policies worden goed doorgevoerd.
Echter is het nu zo bij 2 van de 3 toestellen dat er bij het 1ste ontvangen smsje het nummer blijft staan bij elke nieuwe sms die binnen komt.
Elk smsje dat binnenkomt somt deze onder het 1ste smsje en daar kan je ook alleen naar reageren.

1ste smsje ontvangen van: 0612345678
2de smsje ontvangen van: 0687654321
Alle smsjes waar je nu op replyed komen onder dat 1ste smsje ofterwijl ik kan niet reageren op het 2de smsje omdat deze onder het 1ste smsje staat...

Bij de andere telefoon is dit goed en is de weergave zo dat er per contact persoon een appart kop gemaakt wordt en deze daarop kan replyen...

Via de vodafone coorporate lijn kwam geen duidelijker antwoord als wipen terwijl dat niet werkt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 12:16:
Ik ben nu 1 maand gebruiker van de BB 9700. Heb wel een probleem sinds gisteren:

- Abbo bij KPN/HI ( met bis )
- Status services -> BIS -> "geen verbinding"
- Logo rechts boven tussen 3G en dat netwerkbereik is er "Wel"
( had in deze/dit topic gelezen dat het betekent dat je verbinding had met BIS )
- Mijn mails worden wel gepusht + kan wel op msn en bb messenger
- Alleen BB appworld geeft aan -> APN is not specified <-

Mja ik ben bang voor de hoge abonnementskosten, ik heb saldo wel opgevraagd maar nog geen extra kosten gemaakt en wil het graag zo houden, maar het irriteert me toch wel een beetje aan als de instellingen verkeerd staan..iemand met dezelfde probleem of die mij kan helpen ^^

Groetjes

HY

alvast bedankt!
Tip: Ik heb dit probleem gehad bij T-Mobile. Gister is het opgelost.
Je moet even langsgaan bij zo een KPN winkel. En dan ff iemand met BB kennis opzoeken.
De kans is groot dat je een simkaart hebt die BIS niet pakt. Raadzaam is om deze dan te vergelijken met een sim die wel BIS ondersteunt. Ik kreeg gelijk een nieuwe simkaart. Nummer bleef hetzelfde, de sim was ook gelijk geactiveerd. Probleem was meteen opgelost.

Nog een tip:

Om je batterijverbruik op te schroeven is het handig om 1 van de mediatoetsen bijvoorbeeld toe te wijzen met 'manage connections' (verbindingen beheren). Dan kan je namelijk je 'mobile network options' op 2G zetten. Dit bespaart namelijk batterij.
Zodra je wilt internetten kan je dan snel en makkelijk even bij network mode je 2G & 3G' aanzetten.

bedankt voor de speakertip trouwens.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2010 13:00 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 12:40:
3 Blackberry toestellen verbonden met onze zakelijk Blackberry server.
Alle toestellen zijn geactiveerd, mail, contacten, agenda en policies worden goed doorgevoerd.
Echter is het nu zo bij 2 van de 3 toestellen dat er bij het 1ste ontvangen smsje het nummer blijft staan bij elke nieuwe sms die binnen komt.
Elk smsje dat binnenkomt somt deze onder het 1ste smsje en daar kan je ook alleen naar reageren.

1ste smsje ontvangen van: 0612345678
2de smsje ontvangen van: 0687654321
Alle smsjes waar je nu op replyed komen onder dat 1ste smsje ofterwijl ik kan niet reageren op het 2de smsje omdat deze onder het 1ste smsje staat...

Bij de andere telefoon is dit goed en is de weergave zo dat er per contact persoon een appart kop gemaakt wordt en deze daarop kan replyen...

Via de vodafone coorporate lijn kwam geen duidelijker antwoord als wipen terwijl dat niet werkt.
Na een 3de keer wipen bleek het te zijn opgelost?
Wazig, raar en vreemd probleem... dus voor de mensen die iets soortgelijks krijgen... WIPEN! Raar maar waar!!

Iedereen veel plezier met de 9700!

Verwijderd

gister naar de t-mobile shop geweest. Mail en pin deed het maar BIS bleef op 'not connected' staan??
Uiteindelijk bleek het aan de simkaart te liggen. Deze had ik nieuw gekregen, bleek het een oude of iig verkeerde simkaart te zijn. Gelijk een nieuwe gekregen.. alles werkt nu :)

Paar vraagjes;

2. Heeft iemand al een Ebay app aan de praat gevonden? Ik zou zweren dat ik ergens las dat mensen die op de Bold hadden draaien.
1. Als je tijdens het bellen op de s drukt krijg je de luidspeaker aan de praat(er staat ook een luidspeaker op afgebeeld)

Verwijderd

Aeon schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 23:36:
[...]

Volgens mij kan je wel internetten zonder BIS. (als je bijvoorbeeld een t-mobile abbonement hebt met web&walk) Wel mis je een aantal blackberry diensten, zoals bv. ping.

Ok wat ik begrepen heb kan je inderdaad internetten maar dan betaal je gewoon per /Mb en is dus erg duur ook als je geen gebruik maakt van BB diensten.

Vodafone heeft wel goedkopere BIS maar dan moet je een zakelijk abbo hebben en dat heb ik niet. Voor zover ik weet is er maar 1 soort voor particulieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 22:34

Paar vraagjes;

Appworld heeft een Ebay App

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 22:34
Ik ben nu zelf een tijdje in het bezit van een Bold9700. Het toestel werkt prima en snel in vergelijking met mijn Storm9500 alleen heb ik een probleem met mijn email.

Op de storm had ik 2 email accounts naast elkaar lopen, deze deden netjes hun werk.
Nu heb ik dezelfde email accounts op mijn Bold maar dit werkt niet zoals ik wil. Een van de accounts is een Gmail account, welke nu een speciale map heeft gekregen met gmail opties(die overigens ook niet goed werken). Maar naast de andere mail icon is er ook een standaard Messages Box, die bijna alles verzameld. Als ik via mijn gmail box een mail heb ontvangen gaat mijn lampje(berrybuzz) branden en lees ik de mail. Nu blijft het lampje echter branden omdat hij in de standaard Messages Box nog als ongelezen staat. Nu heb ik met lijsten die Gmail uitgezet zodat hij er niet meer in komt, maar toch denkt berrybuzz dat hij er nog ongelezen in staat.

Eigenlijk wil ik gewoon mijn gmail account zonder die gmail functies in een box hebben. Die functies werken toch niet, want alles wat ik in labels heb staan kan ik niet eens ophalen of lezen..

Het gaat overigens niet om de gedownloade Gmail App.

Nog iets, wanneer ik een gebruiker koppel aan een PIN gebruiker, dan maakt hij van alles wat er rond die gebruiker gebeurd een chatsessie, kan dit uit? want dit is zo irritant. geef mij 4.7 maar weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aeon schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 23:36:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, ik heb net even gebeld met Vodafone en er schijnt een goedkopere versie te zijn van €12,50 excl BTW (tov de 15€) waar de datasnelheid iets minder is. Deze bestaat nog niet zo lang volgens de medewerker pas een maand, ik hoor het helaas nu pas. Niet dat het heel veel geld is maar ik gebruik m'n internet zelden en PIN/mail vooral.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:29

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica