Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:37
Dubbel geheugen, betere (5 MP) camera (zelfde als de Torch) en inderdaad OS6. De camera schijnt vooral bij weinig licht ('s avonds) beter te presteren, dat vind ik toch wel fijn want dit is inderdaad niet best bij de huidige camera. De flits geeft best wat licht maar de foto's zijn bijna altijd bewogen.

Zie het artikel op de frontpage.

Lijkt me tzt. een prima opvolger voor mijn 9700, die dan dienst kan doen als reserve. De Torch zie ik niet zitten, zo'n schuifsysteem lijkt me niks. Ik neem altijd abonnementen voor 12 maanden, tegen de tijd dat mijn huidige abo is afgelopen is de 9780 waarschijnlijk al goed leverbaar.

[ Voor 104% gewijzigd door havana op 22-10-2010 10:46 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-03-2021

Egg

In der Schweiz jah!

Yes, we hebben er een!

Gekocht in Qatar en gelukkig hebben ze zelfs hier sinds een tijdje Blackberry Internet Services: Een witte met oranje arabische tekens op de toetsen :p (geen flauw idee waar ze voor staan maar er staat ook gewoon een a-z alfabet op).

Wat een verademing! Hiervoor had ik een Nokia E71 (die ik gebruik voor mijn nederlandse nummer) maar zelfs deze legt het vanuit practisch-communicatief oogpunt af op elk front!

Ik heb er een 8GB sd kaartje ingedaan en heb op deze manier zelfs een fatsoenlijke mp3 & video speler bij de hand.
Ik bevind me momenteel nog in een nieuwe-gadget roes maar ik moet écht het eerste negatieve punt nog vinden.

Wat wél een groot nadeel is, is dat Skype en Blackberry app world niet zijn toegestaan in Qatar :( maar daar kom ik wel overheen. Ik hoorde dat Skype wordt toegestaan door slechts enkele providers.. hopen dus dat op mijn volgende werkplek volgend jaar wél een fatsoenlijke netwerk provider te verkrijgen is :).

MSI GX660R for the win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Thrilled schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:12:
Hallo,
Ik had gisteren 2 nieuwe mails op mijn hotmail account, die selecteerde ik allebei en wilde ze markeren als geopend, maar ik drukte per ongeluk te vroeg op 'selecteren'.. ik markeerde ze dus niet als geopend maar deed iets anders (wat weet ik niet) maar nu staat er op het hoofdscherm continue dat ik 2 nieuwe mails heb.. dat terwijl ik ze verwijderd heb in mijn mailbox (zowel op de handheld als in de werkelijke emailbox).. erg irritant!

Ik heb de batterij eruit getrokken, reboot, emailaccount verwijderd (zelfs als ik de account eruit gooi staat er dat ik 2 nieuwe mails heb, op een account wat dus niet eeens aanwezig is..) en ik blijf die envelopjes in beeld zien staan..

help? ;(
Kheb het gevonden, ik ben erachter gekomen wat ik had gedaan, namelijk meerdere berichten geselecteerd, in plaats van "markeer als geopend" drukte ik op "berichten opslaan" .. dus die mailtjes stonden onder Toepassingen > Opgeslagen berichten en zodra ik ze daar verwijderde waren de envelopjes in mn hoofdscherm weg..!

[ Voor 16% gewijzigd door Thrilled op 23-10-2010 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Nieuw topic voor de BB 9780 Blackberry Bold 9780 - Deel 1 ik heb er nog wat werk aan als er iemand wil meehelpen DM me.

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Blackberry wordt niet herkend door Blackberry Desktop Manager op de Mac. Iemand enig idee waar dit aan ligt?
Ik stop gewoon de usb kabel erin, en DM laat constant zien: begin met het aansluiten van de BB met de meegeleverde USB-kabel.

Ik heb het geprobeerd met modus voor massaopslag, en zonder.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Is die BIS synchronisatie met mijn Google agenda maar one way?
Ik had op verscheidene sites gezien dat het mogelijk is om via BIS ook je Google agenda te synchroniseren. Vond dat wel prima, aangezien ik altijd Google sync gebruikte, die soms best wel buggy werkt.
Echter merk ik niks van die synchronisatie, heb het wel aangevinkt in de BIS emailsettings.
Heb al 2 agendapunten in mijn BB gevoerd, maar die staan niet in mijn Google agenda.

Mensen die hier ook gebruik van maken, maar bij wie het wel lukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:44

Apoca

Array Technology Industry

Ik weet niet of de BIS 3.2 update ook bij jou provider in gebruik is, anders even bellen met de servicedesk :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joslaa
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11-2013
Beste mensen, Ik de BB Desktop-software geinstalleerd (versie 6.0.0.43) en op het moment dat ik mijn BB9700 synchroniseer wordt ook de datum van de laatste synchronisatie aangepast in het hoofdscherm. Als ik een back-up laat maken wordt die datum niet aangepast en bijft staan op de datum waarop de software is geinstalleerd. Ik heb al een volledige herinstallatie uitgvoerd maar dat bood geen soelaas. Wie heeft de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen, ik heb een iphone abbo maar ik wil dus een losse 9700 kopen
ik weet dat je dat rottige bis nodig hebt voor ping en instant email, maar die 2 dingen boeien mij niet. m'n mail pullen ipv gepushed krijgen vind ik nie erg
is het zo dat ik met het internet van mijn iphone wel gebruik kan maken van internet(met de alternatieve hotspot browser, en een alternatieve mail app) en apps zoals pingchat! en whatsapp?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2010 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
WhatsApp heeft in ieder geval BIS nodig, PingChat! weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Sorry hoor, maar dit is echt al 100x voorbij gekomen. Neem even de moeite om het hele topic door te lezen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als he mij het gedeelte kan vertellen waar het staat, dan doe ik dat
maar ''even'' 129 pagina's lezen, is een beetje veel van het goede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

Apoca schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 17:30:
Ik weet niet of de BIS 3.2 update ook bij jou provider in gebruik is, anders even bellen met de servicedesk :)
Lijkt me wel als ik het aan kan vinken toch?
Sowieso is de gehele interface anders dan bij versie 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-06 15:53
De vraag is al eerder voorbij gekomen maar ik heb het antwoord nog niet kunnen terugvinden.

Ik heb in mijn BIS instellingen (laatste versie bij Vodafone) mijn agenda ook ingesteld om te syncen (G-Mail <-> BB). Nu heeft dit 1 keer gewerkt (wat leidde tot dubbele entries) direct na het doorvoeren van de wijziging. Echter nu weet ik niet hoe dit de volgende keren dient te gebeuren.
Een nieuwe ingevoerde afspraak op de BB wordt niet automatisch gesynced met google agenda.

Hoe sync ik mijn BB agenda met mijn google agenda automatisch danwel handmatig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

Ik heb even rondgekeken op andere fora en het blijkt dat die BIS 3.2 niet zo prachtig werkt met het synchroniseren van je Google Agenda.
BIS 3.2 is alleen in staat de standaard agenda te synchroniseren, waar ie dus al moeite mee heeft..
Daarnaast werken geïmporteerde agenda's bij voorbaat al niet..

Helaas, dan maar weer terug naar Google sync, die werkt formidabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
ik heb sinds een paar dagen problemen met mijn blackberry messenger.
Als ik berichten verstuurd kan het soms echt lang duren voor dat deze berichten aankomen bij mijn contact personen.
Ook als deze mensen hun berichten gelezen hebben staat er nog steeds een "D".
Soms hebben ze een bericht gelezen en dan staat er dat deze niet afgeleverd is.

Heb onderstaande gedaan, zonder resultaat.
-Blackberry messenger verwijderd, opnieuw gestart, opnieuw geinstalleerd de messenger en wederom opnieuw gestart.
-WIFI uit gezet thuis
-Software is uptodate
-Batterij eruit gehaald
-Mobiel netwerk uitgezet en dan alleen via WIFI

Mijn provider is vodafone.
Misschien een bekend probleem voor iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:54
Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:04:
als he mij het gedeelte kan vertellen waar het staat, dan doe ik dat
maar ''even'' 129 pagina's lezen, is een beetje veel van het goede
Je kan met de zoekfunctie (rechtsboven) ook binnen het topic zoeken. Dus 'even' 129 pagina's lezen hoeft niet, mits je de juiste zoekwoorden gebruikt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zoek eens op "zonder BIS" en er gaat een wereld voor je open.

Overigens kun je een data-abonnement (één b graag) gratis laten omzetten in een BIS-abonnement. Bel hiervoor met de klantenservice. Ook dat had je kunnen weten als je even de moeite had genomen dit topic door te nemen.

[ Voor 6% gewijzigd door havana op 27-10-2010 09:37 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet als je een iphone abo hebt ben ik in middels achter.
omdat je met de meeste normale abo's internet apart hebt, zou dit idd kunnen, maar met een iphone abonnement zou ik er dus 1tje apart bij moeten nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Hoe lang ben je al klant bij je provider? Als je al eventjes klant ben, krijg je veel voor elkaar. Kwestie van een beetje onderhandelen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:11
Weet iemand al wanneer Os6 komt, ik had gehoord dat dit al op 22,10,10 uit zou komen....

Gr,

BluRay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:45

JB

Cédric roelt!

BluRay schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 17:28:
Weet iemand al wanneer Os6 komt, ik had gehoord dat dit al op 22,10,10 uit zou komen....

Gr,

BluRay
Dan weet je het toch?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToCuS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:08

ToCuS

It begins in the brain!

tja, als je al datums kunt ben je al verder dan menig mens hier. en ik weet het, ik hou altijd dit topic maar in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05-2023
Ik heb 2 vraagjes, hopelijk heeft iemand een oplossing :)

1) Als ik een mail ontvang (Gmail) en hem op mijn telefoon open, dan staat hij bij de webmail ook als gelezen. Maar andersom, als ik een mail eerst op de pc open, blijft hij op mijn Bold 9700 nog als ongelezen staan. Hetzelfde met verwijderen; als ik een mail op de pc verwijder, staat hij nog op mijn BlackBerry. Als ik iets vanaf de BlackBerry verwijdert, haalt hij hem ook van de server af.

Hoe zorg ik ervoor dat hij een geopende mail op de pc, ook als geopend op de BB ziet?

2)Ik gebruik de BB agenda, die gekoppeld is aan Google Calendar. In de agenda van Google zet ik activiteiten niet bij een bepaalde tijd, maar gewoon als 'hele dag'/'All Day'. Als ik dan de agenda van BB open, op weekweergave, laat hij maar maximaal 1 activiteit per dag zien. Als ik hem op dagweergave zet laat hij wel alle activiteiten zien.

Hoe zorg je er dus voor dat hij meer dan 1 dagactiviteiten laat zien?

Bedankt alvast :)

[ Voor 8% gewijzigd door GuitarJJ op 28-10-2010 15:09 ]

https://www.booksformanagers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Ik gebruik v5.0.0.593

En sinds een aantal dagen slurpt mn batterij leeg! terwijl ik niets of nauwelijks speel met apps etc.

ook is hij constant rond de 30 graden celsius, gebruik zo'n battery app...

de laatste app die ik heb geinstalleerd is Twitter, en die begin ik nu toch wel te verwijten, maar dit is toch onmogelijk als ik altijd alle apps Sluit via het Menu van de betreffende app?

Ik heb niks geks op de achtergrond lopen..

Iemand een idee?

thanks

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

misschien twitter niet op 10min interval maar op 30min zetten? kijken of dat iets helpt..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
GuitarJJ schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:08:
Ik heb 2 vraagjes, hopelijk heeft iemand een oplossing :)

1) Als ik een mail ontvang (Gmail) en hem op mijn telefoon open, dan staat hij bij de webmail ook als gelezen. Maar andersom, als ik een mail eerst op de pc open, blijft hij op mijn Bold 9700 nog als ongelezen staan. Hetzelfde met verwijderen; als ik een mail op de pc verwijder, staat hij nog op mijn BlackBerry. Als ik iets vanaf de BlackBerry verwijdert, haalt hij hem ook van de server af.

Hoe zorg ik ervoor dat hij een geopende mail op de pc, ook als geopend op de BB ziet?

.....
Controleer of je IMAP hebt ingeschakeld op je GMail account. Syncen met POP werkt slechts 1 zijdig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn bb maakt af en toe een geluid en trilt 2 keer, echter krijg ik niets op mn scherm te zien .... heeft iemand enig idee of dit iets van een waarschuwing is ofzo?

Ik kan er niet uit komen wat dit is, en in de handleiding is hierover niets te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
FRanatic schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 19:34:
[...]

Controleer of je IMAP hebt ingeschakeld op je GMail account. Syncen met POP werkt slechts 1 zijdig.
Hmmm.. IMAP staat al wel ingeschakeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GuitarJJ schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 20:58:
[...]

Hmmm.. IMAP staat al wel ingeschakeld!
Volgens mij kan dat niet. Als ik namelijk mijn POP uitzet, en alleen IMAP aanzet. Krijg ik mijn gmail helemaal niet meer binnen op mijn bb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 21:11:
[...]

Volgens mij kan dat niet. Als ik namelijk mijn POP uitzet, en alleen IMAP aanzet. Krijg ik mijn gmail helemaal niet meer binnen op mijn bb.
Heb mijn instellingen zo staan: http://i52.tinypic.com/vo5oqo.png
Of moet er op mijn BlackBerry ook nog wat aangepast worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
GuitarJJ schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 21:42:
[...]

Heb mijn instellingen zo staan: http://i52.tinypic.com/vo5oqo.png
Of moet er op mijn BlackBerry ook nog wat aangepast worden?
BB ondersteunt IMAP. Geen instelling voor nodig (en beschikbaar).

Alleen nog even je POP uitzetten in G-Mail instellingen. Hij staat nog ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
FRanatic schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 07:56:
[...]

Alleen nog even je POP uitzetten in G-Mail instellingen. Hij staat nog ingeschakeld.
Bedankt. Ik heb POP uitgezet, maar het probleem is nog steeds niet opgelost. Als ik een mail vanuit Gmail open, blijft hij nog steeds als ongelezen staan op de BB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FRanatic schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 07:56:
[...]

Zodra ik POP uitzet (imap staat aan). Ontvang ik mijn Gmail helemaal niet meer op mijn bb. Hoe komt dat dan? 8)7

Imap werkt nu, maar het is nog steeds zo dat als ik een bericht op Gmail delete dat hij er dan in mijn telefoon nog staat.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2010 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
Bij mijn Gmail staat ook IMAP aan.
Echter heb ik dit niet zelf aangepast.
Ik heb de Gmail app geinstalleerd en alles werkte meteen.

Een ander vraag:
Ik heb sinds dat ik laatste versie van blackberry messenger 5.0.1.41 heb geinstalleerd komen mijn berichten niet meer aan. Of komen heel laat aan.
Ook als berichten gelezen worden krijg je dit niet meer te zien, er blijft alleen een vinkje staan maar geen D of R.
Ik heb hiervoor versie 5.0.1.38 gehad en daar had ik geen problemen mee.

Zijn er meer mensen die dit hebben of kunnen jullie mij advies geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-07 08:32
De Gmail-app synchroniseert beide richtingen op. Als je standaard BB mail gebruikt, dan werkt de synchronisatie vanuit server naar BB niet bij verwijderen of lezen van berichten op de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle11
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04-2021
edit:
laat maar

[ Voor 79% gewijzigd door jelle11 op 30-10-2010 03:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
Zojuist een mail in mijn inbox gevonden dat er een Update is voor mijn blackberry, meteen installeren en hopen dat het OS6 is.
Ik laat het weten

Gr
BluRay

EDIT: Nou zegt hij dat er geen update (meer) is.. vreemd

[ Voor 15% gewijzigd door BluRay op 30-10-2010 07:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BluRay schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 07:02:
Zojuist een mail in mijn inbox gevonden dat er een Update is voor mijn blackberry, meteen installeren en hopen dat het OS6 is.
Ik laat het weten

Gr
BluRay

EDIT: Nou zegt hij dat er geen update (meer) is.. vreemd
ik heb hetzelfde weet niet wat ik ermewe aanmoet misschien ken jij helpen als je het weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurry
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:09
BluRay schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 07:02:
Op de Noord Amerikaanse site van Blackberry lees ik dat OS6 niet voor de 9700 beschikbaar is.

Verder werkt hier de device software update ook niet op een Bold 9700. Misschien heeft de netwerkprovider (T-Mobile hier) de update nog niet vrijgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JurrienW schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 12:53:
[...]

Op de Noord Amerikaanse site van Blackberry lees ik dat OS6 niet voor de 9700 beschikbaar is.

Verder werkt hier de device software update ook niet op een Bold 9700. Misschien heeft de netwerkprovider (T-Mobile hier) de update nog niet vrijgegeven?
is toch vreemd want ik heb een complete simlockvrije bb 9700 dus niks met providers ofzo ik heb wel een t-mobile abbo heeft dat er misschien mee te maken dan?
:( :z :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
Frank S schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 19:40:
De Gmail-app synchroniseert beide richtingen op. Als je standaard BB mail gebruikt, dan werkt de synchronisatie vanuit server naar BB niet bij verwijderen of lezen van berichten op de server.
Is er dan een goed alternatief voor BB mail, die het wel ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
is toch een valse melding die update,
Er blijkt helemaal geen update te zijn.
Toch kreeg ik een mailtje van Rim zelf..

BluRay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BluRay schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 13:14:
is toch een valse melding die update,
Er blijkt helemaal geen update te zijn.
Toch kreeg ik een mailtje van Rim zelf..

BluRay
ik kreeg hem ook van rim zelf vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik heb nu dus een blackberry 9700 gekocht ZONDER bis
ik heb nog een abbo van m'n iphone, waar ook internet op zit
hieronder een lijstje voor degenen die willen wetenw at je wel en niet kan zonder bis:
Wat werkt niet:Instant messenger, blackberry push mail
wat werkt wel:Internet(via opera)
Mail(via logic mail)
pingchat
hyves
whatsapp
misschien handig voor de TS?
overigens werken bovenstaande apps via 3g EN wifi
ik maak ook geen verbinding met bis op de 1 of andere manier aangezien er bij status services staat: geen verbinding(bis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Zoals ik al eerder aangaf heeft WhatsApp weldegelijk BIS nodig hoor!

(tenminste... dat is mijn idee...?)

[ Voor 22% gewijzigd door hemiparo op 31-10-2010 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou het werkt hier toch echt;)
de 1e x gaf die idd de melding dat bis nodig was, toen een paar dagen later nog een x de app gestart, en toen deed die het zonder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fix

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2010 15:16 . Reden: - ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-06-2022
Lijkt alsof OS6 voor de 9700 uitgelekt is..

http://crackberry.com/fin...-blackberry-bold-9700-now

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Lijkt er idd op... nu binnen halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:06
OS6 geinstalleerd.. Werkt tot nu toe prima, geef vanavond wel even wat meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
Geinstalleerd conform een procedure op crackberry en lijkt gelukt.. Ziet er mooi uit.. Nu maar zien hoe het zich houd..

Procedure
http://forums.crackberry....g-work-read-first-530398/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Dit weekend een leaked os install gedaan... is dit hetzelfde om te doen?

(dus: backup maken, bestand uitpakken en installeren via vendor.xml te verwijderen en loader.exe te doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
Dit is hoe ik het exact heb gedaan http://forums.crackberry....g-work-read-first-530398/

Werkt dus.. Nog geen problemen tegen gekomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chowmonkey schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 15:52:
Geinstalleerd conform een procedure op crackberry en lijkt gelukt.. Ziet er mooi uit.. Nu maar zien hoe het zich houd..

Procedure
http://forums.crackberry....g-work-read-first-530398/
Zou je uit kunnen leggen wat die procedure precies inhoud en wat die service-books zijn? Is deze procedure alleen nodig als je de update uit hebt gevoerd en er dan iets niet blijkt te werken?

Ik heb het bestand al gedownload en via DM een back-up gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Het bestand heb ik ook, serviceboeken snap ik helemaal niks van... iemand die zich geroepen voelt een dummy stap voor stap te maken...? Denk dat hij (of zij!) erg dankbaarheid zal ervaren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb inmiddels een back-up gemaakt van de serviceboeken via DM6:

Links bovenaan klikken op - Toestel - Toestel Opties - Tabblad Back-up - Back-up type: aangepast - In de lijst die verschijnt service boek aan klikken.

Vervolgens een back-up uitvoeren en als je dat gedaan hebt de instellingen weer terug zetten.

Correct me if i'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
Die servicebooks worden niet default allemaal gebackuped volgens crackberry.. Vandaar die extra stappen. Die backups heb je eventueel nodig bij problemen.. Overigens heb ik geen problemen gehad bij de upgrade..
Na die stappen gewoon de exe file starten en de instructies volgen.. Duurt al met al een kwartiertje.. Ik moest daarna wel m'n contacten terugzetten. De rest werkte gelijk na de upgrade..

**Edit**

Let wel ik draai geen exotische of betaalde apps..

[ Voor 8% gewijzigd door chowmonkey op 02-11-2010 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke chill, over 15 min. weet ik ook of ik problemen ondervind. Mocht ik moeten downgraden ga ik straks wel zoeken hoe-en-wat verder.

Fingers-crossed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
Succes.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:44

Apoca

Array Technology Industry

Mooi dat de leak eindelijk er is, ben benieuwd wanneer we nu de final versions ga zien.
Al draai ik zelf nog fijn even door op de OS 5 x.979 versie :)

Toch maar even de file downloaden je weet maar nooit :P

[ Voor 21% gewijzigd door Apoca op 02-11-2010 17:34 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Mochten degene die gedownload, geinstalleerd en werkend hebben even een let-op-dit-moet-je-wel-of-juist-niet-doen lijstje willen maken...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
hemiparo schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 17:42:
Mochten degene die gedownload, geinstalleerd en werkend hebben even een let-op-dit-moet-je-wel-of-juist-niet-doen lijstje willen maken...?
Let op als hij tijdens het installeren aangeeft dat connecten 30 minuten kan duren dat het lijkt alsof de boel stil staat.. Dit is niet zo.. Gewoon wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
Ik heb net de versie 6.0.0.344 geinstalleert op mijn 9700... Moet zeggen dat het een verbetering is.
Heb hem nu 5 min draaiend... Zal later wel wat ervaringen posten!!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
Ik was even bang dat het minder soepel zou draaien maar da's bij mij niet het geval gelukkig.. Interface is netjes en meer eyecandy. Social feeds heb ik draaien maar snap nu nog even de meerwaarde niet.. Wellicht snappen anderen dit wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
chowmonkey schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 17:45:
[...]

Let op als hij tijdens het installeren aangeeft dat connecten 30 minuten kan duren dat het lijkt alsof de boel stil staat.. Dit is niet zo.. Gewoon wachten..
Dit duurt idd maar 10 min ofzo.
Mijne was binnen 15 min helemaal afgeinstalleerd met backup etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, geinstalleerd en geen problemen ondervonden, ziet er allemaal smooth uit, browser werkt, bb messenger werkt en facebook werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
Twitter en yahoo messenger werken ook zonder problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
chowmonkey schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 17:45:
[...]

Dus... bestand downloaden, opstarten... that's it? Snap het verhaal van die logboeken helaas niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
Tís best eenvoudig.. Voer gewoon de stappen uit onder scenario #1 in deze link http://forums.crackberry....g-work-read-first-530398/

Daarmee heb je alle backups die je nodig hebt in het geval het fout gaat..

Hierna de exe file aanklikken en de instructies volgen.. Meer is het niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr-ordinary
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10-2024
Een vraagje voor de mensen met os6.Draait het een beetje stabiel op jullie 9700? Of ondervinden jullie wat problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

mr-ordinary schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 19:50:
Een vraagje voor de mensen met os6.Draait het een beetje stabiel op jullie 9700? Of ondervinden jullie wat problemen?
Draait super :).

Mijn stappenplan was:

1. OS 5.0.0.979 back up gemaakt (volledig)
2. Wipe
3. OS6 install
4. SMS e.d. terug zeten
5. Apps terug

Draait heerlijk :). Even wennen aan de nieuwe "homescreen" structuur maar het is fijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniesd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-08-2024
Pat-Juh schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 20:37:
[...]

Draait super :).

Mijn stappenplan was:

1. OS 5.0.0.979 back up gemaakt (volledig)
2. Wipe
3. OS6 install
4. SMS e.d. terug zeten
5. Apps terug

Draait heerlijk :). Even wennen aan de nieuwe "homescreen" structuur maar het is fijn :).
Waarom voer je stap 2. Wipe uit? Doat hij toch automatisch? En verwijder jij Vendor/xml niet?

Ik ben momenteel met de mijne bezig!! Hopen dat het goed gaat!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

yeah true vendor idd ook verwijderen... maar ook gewoon zorgen dat me BB clean is en dan een clean install erover :). just in case. Het draait nu iig als een zonnetje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:27

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik zie op Crackberry dat gebruikers met een t-mobile BB een probleem kunnen hebben en een bepaald .cod bestand moeten verwijderen. Zou dat ook voor Nederlandse t-Mobile BB's gelden?

Hoe dan ook: ik ga nog niet over naar 6. Omdat die nog niet officieel uit is, is de compatibiliteit van verschillende apps onder OS6 ook niet gegarandeerd. Andere themes zijn helemaal nog nie mogelijk. Zo heeft het nieuwe OS bijvoorbeeld een social feeds onderdeel, maar sluiten de verschillende sociale applicaties daar nog niet op aan.

Maar verder een leuke ontwikkeling dat er eindelijk een leak is :)

[ Voor 5% gewijzigd door Rudedadude op 02-11-2010 21:00 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 07:31
Rudedadude schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 20:59:
Ik zie op Crackberry dat gebruikers met een t-mobile BB een probleem kunnen hebben en een bepaald .cod bestand moeten verwijderen. Zou dat ook voor Nederlandse t-Mobile BB's gelden?

Hoe dan ook: ik ga nog niet over naar 6. Omdat die nog niet officieel uit is, is de compatibiliteit van verschillende apps onder OS6 ook niet gegarandeerd. Andere themes zijn helemaal nog nie mogelijk. Zo heeft het nieuwe OS bijvoorbeeld een social feeds onderdeel, maar sluiten de verschillende sociale applicaties daar nog niet op aan.

Mm.. jammer, ik had net nog zin om te upgraden, nu eigenlijk al minder. De nieuwe feature van OS6 -de integratie van sociale netwerken- werkt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Rudedadude schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 20:59:

Voor als nog draai ik OS 6 op T-MOBILE NL zonder problemen... Hyves, Facebook, Twitter en Live Messenger werken ook gewoon ;). andere apps die werken: Google Maps, Player for Youtube, Capture It, BeWeather (free), Buienradar, PingChat, BBM (natuurlijk :P!)...

Ik heb dus nog geen problemen gezien :) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
Pat-Juh schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 21:47:
[...]

Voor als nog draai ik OS 6 op T-MOBILE NL zonder problemen... Hyves, Facebook, Twitter en Live Messenger werken ook gewoon ;). andere apps die werken: Google Maps, Player for Youtube, Capture It, BeWeather (free), Buienradar, PingChat, BBM (natuurlijk :P!)...

Ik heb dus nog geen problemen gezien :) :?
Je hebt alle stappen van blackberryos.com uitgevoerd neem ik aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
Same here.. Ik draai ook T-Mobile bb en geen problemen. Alles draait als een zonnetje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:06
Ik heb het dus vanmiddag meteen na "release" geinstalleerd. Gewoon even de exe draaien, desktop manager opstarten en 15 minuten later had ik OS6 op mijn BB.
Eerste indruk (eigenlijk 2e, heb al met de torch gespeeld op de launch party) is gaaf! Net iets mooier dan OS5. De integratie van alle apps is erg gaaf gedaan, universal search werkt ook perfect en de browser lijkt zijn ding te doen.
Ik ben nog geen apps tegengekomen die niet werken en het lijkt stabiel, maar ja dat kan ik pas over een paar dagen beoordelen.
Het enige nadeel vind ik het homescherm, beetje teveel handelingen mogelijk waardoor je het overzicht kan kwijtraken vind ik zelf. De rest is allemaal erg ok en maakt de Blackberry weer een fijnere telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
Ik vind het homescreen juist prettiger.. Je bent sneller bij de belangrijke zaken ;) Vind het verder soepeler draaien dan OS5. Dat kan overigens ook optisch bedrog zijn maar het lijkt wel zo.. Ik ben nu de 9700 van m'n vrouw upgraden.. Ik verwacht eerlijk gezegd geen issues meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
Ben 'm ook aan het installeren :) Ik ben er niet zo ervaren in, dus ben blij dat ik hier lees dat T-Mobile gebruikers er weinig problemen mee hebben!

Democratie kost een Fortuyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
Die van mijn vrouw is ook van T-Mobile en is bijna klaar.. Dus mocht die opeens moeilijk doen hoor je het wel ;)

**Edit**

Die ging dus ook probleemloos..

[ Voor 17% gewijzigd door chowmonkey op 02-11-2010 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
Ik ben nu bezig, maar blijkbaar ben ik de enige die het vorige OS eraf gegooit heeft? Het duurt namelijk wel iets langer dan 15 minuten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
jens17 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 22:46:
Ik ben nu bezig, maar blijkbaar ben ik de enige die het vorige OS eraf gegooit heeft? Het duurt namelijk wel iets langer dan 15 minuten :p
Ik heb geen wipe gedaan.. Alleen een full backup.. Bij beide telefoons was ik daarna maar kwartiertje bezig.. Daarna backup terug voor de contacts enzo en klaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
chowmonkey schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 22:49:
[...]

Ik heb geen wipe gedaan.. Alleen een full backup.. Bij beide telefoons was ik daarna maar kwartiertje bezig.. Daarna backup terug voor de contacts enzo en klaar..
Wel ff angstig momentje toen de pc ff vast zat tijdens de upgrade, maar het werkt! 8) Zelfs brickbreaker is vernieuwd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
Lol, tijdens het connecten met het device lijkt het te stoppen.. Toen zat ik ook wel ff te turen maar opeens loopt het weer door.. Morgen die van de oudste zoon maar doen ook.. Hoop niet dat ie allemaal vage meuk heeft geinstalleerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

momenteel alleen een klein probleempje met PingChat en het koppelen van contacten aan me contactenlijst vd telefoon kwam ik net achter :/... Naja eventjes wachten op een update :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpmost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-07-2024
ehm volgens mij is de officiele update er...

excuses was een foutje van mij kreeg namelijk de update niet aan de gang vanwege dat er nog geen nieuwere sofware aanwezig was (na instalatie van PC software Leaked versie) toen ik het daarna nog eens ging proberen toen vond de software op het netwerk wel een update... ik ga het even nakijken als mijn BB weer opgestart is (is nu bezig met de update namelijk)

[ Voor 80% gewijzigd door jpmost op 02-11-2010 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
Pingchat gebruik ik zelf niet dus zou niet weten.. Ik ga nu de 9700 van m'n zoon doen.. Die komt net binnen lopen en wil ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpmost
Installatie klaar, kreeg een begin filmpje te zien die speelde niet lekker af... (meer mensen??)
verder lijken er nog wel wat dingen te missen zoals de social networks (RSS, FaceBook etc.)

En echt smoothly?? nee... vond de laatste 5.0 lekkerder werken..

toch maar wachten op de officiële release....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpmost
jpmost schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 23:35:
Installatie klaar, kreeg een begin filmpje te zien die speelde niet lekker af... (meer mensen??)
verder lijken er nog wel wat dingen te missen zoals de social networks (RSS, FaceBook etc.)

en bellen doet ie ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:45

JB

Cédric roelt!

Hebben ze nu ook eindelijk die 3gp omgegooid naar mp4 bij Youtube of is het op OS6 nog steeds dikke bagger met de kwaliteit?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
jpmost schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 23:35:

Bizar, heb net de 3e 9700 geupgrade en het werkt soepel.. RSS, facebook, twitter werkt prima.. Social feeds moet je achteraf even installeren in DM. Alleen snap ik nog niet de meerwaarde ervan..
Dus nu drie keer de 9700 naar OS6 gebracht zonder issues..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
jpmost schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 23:39:
[...]

en bellen doet ie ook niet...
Hier bellen we ons suf. Hoe heb je de upgrade gedaan dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Voordat ik naar OS6 overstap heb ik eerst even met Shrink a OS gespeeld. Ik wilde de installatie verkleinen en zo dus meer ruimte op mijn device overhouden, maar vooral die klote sample muziek uit het systeem krijgen. Ik heb daar dus ook andere talen in verwijderd behalve NL en EN. Maar nu pakt ie NL niet meer als ik de loader.exe voor het os te installeren pak!
Ben ik dus verplicht om te kiezen voor EN? Kan shrink niet met taalpaketten overweg? In de loader zelf kun je trouwens, ook allerlei zaken afvinken, heeft shrink a os dan eigenlijk wel zo veel zin?

Alvast bedankt voor jullie uitleg en veel plezier met jullie OS6 BB's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
Ik heb op mijn bb nog 82 MB over.. Dan heb ik geen games ofzo maar wel facebook, twitter en social feeds.. Meer heb ik zelf eerlijk gezegd niet nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripel7
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 14:35
Hm, ik ben dus wel in de problemen gekomen, na de update staat er bij mijn bb alleen nog maar [gsm] (provider is T-mobile) en kan hij verder geen data verbindingen maken, ook de back-up terugzetten had 0,0 effect, verder ook geen flauw idee hoe ik hier weer vanaf kom:s
GIno

[ Voor 4% gewijzigd door tripel7 op 03-11-2010 05:53 ]

I9900K - RTX4070TI - 64GB DDR4 3200 Ghz RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Gister ook de OS6 op mn bb gezet..im lovin it! Ik krijg alleen whatsapp niet aan de praat.. Hy blijft hangen op het schermpje >sending sms to your device...iemand die whatsapp heeft draaien?

--------------------------------------edit----------------------------------------------------------

Whatsapp werkt inmiddels... Heb niets speciaals gedaan..maar het werkte gewoon ineens :D

Tot nu toe zeer tevreden over de OS6... is af en toe wat laggy maar de eyecandy en de browser maken veel goed O+

[ Voor 45% gewijzigd door ind0mi op 03-11-2010 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
tripel7 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 05:52:
Hm, ik ben dus wel in de problemen gekomen, na de update staat er bij mijn bb alleen nog maar [gsm] (provider is T-mobile) en kan hij verder geen data verbindingen maken, ook de back-up terugzetten had 0,0 effect, verder ook geen flauw idee hoe ik hier weer vanaf kom:s
GIno
Heb je ook de boeken gedaan zoals hierboven is besproken?
Pagina: 1 ... 33 ... 42 Laatste

Let op:
Berichten over abonnementen mogen in De BlackBerry data-abonnementen FAQ