Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-06 15:53
Als aanstaand BB gebruiker ben me vast wat aan het inlezen over het apparaat.
Ik ben geinteresseerd in een Hybrid OS (zodra ik de 9700 een beetje onder de knie heb), maar kan wel wat advies gebruiken over een goed werkende Hybrid, die met name voor de batterij lekker vriendelijk is.
Ik heb op verschillende sites (bbhybrids en verschillende bb fora zowel .nl als .com) de downloads en howto's gevonden, maar een mooie lijst met features en/of verbeteringen met betrekking tot hybrids heb ik nog niet kunnen vinden.
Wie kan me in de richting wijzen of een Hybrid aanraden en vooral ook met een stukje motivatie en/of featurelist daarbij ?
Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-07 08:32
@FRanatic: je had deze vraag toch al gesteld? Ik zie nu dat je die posting hebt ge-edit (lees: leeg gemaakt) en nu opnieuw geplaatst. Je zou ook kunnen proberen om e.e.a. zelf uit te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
Frank S schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 11:39:
@FRanatic: je had deze vraag toch al gesteld? Ik zie nu dat je die posting hebt ge-edit (lees: leeg gemaakt) en nu opnieuw geplaatst. Je zou ook kunnen proberen om e.e.a. zelf uit te zoeken?
Klopt. Ik zocht een 'zo sjiek' mogelijke oplossing, zonder het topic vol te posten met dezelfde vraag. Aangezien mijn vraag op achtergrond raakte, heb ik hem nogmaals gesteld.

Zelf zoeken doe ik natuurlijk ook (zoals ik aangaf in mijn post), echter ik heb nog niet echt een goede bron gevonden met documentatie over de verbeteringen. Er wordt alleen gesproken over welke elementen van welke versie zijn gebruikt en samengevoegd (een bekend fenomeen bij devs die voor hun plezier deze zaken publiceren; de software is altijd goed voor elkaar, echter de documentatie laat meestal sterk te wensen over). Dat zegt mij op dit nog vrij weinig. Vandaar mijn vraag. Mogelijk is er een handige shortlist beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Om even terug te komen dan op je vraag: BB Hybrids

Zou daar niet het een en ander opstaan :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al Foursquare of Gowalla aan het gebruiken? Ik gebruik sinds 2 dagen Foursquare en het is best leuk om te doen, echter het aantal vrienden dat ik (op Foursquare) heb is nul. Hopelijk kan ik wat mensen overtuigen om het ook te gaan gebruiken. Mashable noemde het al 'de twitter van 2010'. Voor mee info zie: www.foursquare.com

Over Waze: Ziet er leuk uit! Is het ook geschikt voor fietsers? Om daar routes mee uit te stippelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
Pat-Juh schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 12:38:

Klopt. Ik heb daar goede info gekregen. Erg behulpzaam forum.
Zodra ik wat persoonlijke ervaring heb op gebied van hybrids, zal ik ze hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zijn er ook mensen die problemen hebben met de 3,5mm plug? Ik sluit hem in de auto altijd aan als muziekspeler, maar sinds kort krijg ik alleen stereo geluid als ik aan een zijde tegen de stekker aandruk. Super irritant. Dacht eerst dat het aan de kabel lag (kabelbreuk) maar bij de nieuwe stekker is het nog erger :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:10
Okasha schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 12:39:
Zijn er ook mensen die problemen hebben met de 3,5mm plug? Ik sluit hem in de auto altijd aan als muziekspeler, maar sinds kort krijg ik alleen stereo geluid als ik aan een zijde tegen de stekker aandruk. Super irritant. Dacht eerst dat het aan de kabel lag (kabelbreuk) maar bij de nieuwe stekker is het nog erger :(
Bij de 9000 is dit een probleem dat vaker voorkomt. Dat de 3,5mm plug internet losraakt ofzo.
Bij de 9700 zouden ze dit beter maken. Maar als je het vaak gebruikt kan het nog gebeuren.

Ik zou het op garantie gooien.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 11:08
Hebben meer mensen dat veel mensen met wunderradio dat veel radiostations het niet doen, zoals bijvoorbeeld 3fm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 15:31
ben al een tijdje op zoek naar een simpele 'boodschappenlijstje' pot-it app voor de blackberry, maar kan niks simpels vinden. wil gewoon een entry hebben waar ik simpel dingen in kan zetten die ik even wil onthouden (boodschappenlijstje, nieuwe track om te downloaden, planten water geven, whatever...) maar kan alleen
- of voice memo programma's vinden
- of uitgebreide taks programma's met reminders etc vinden

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:02

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ja, die app heet Lister, en werkt ideaal en is gratis. Is in elk geval beschikbaar via de crackberry app store, maar misschien ook gewoon wel in de bb app store

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rudedadude schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 21:13:
Ja, die app heet Lister, en werkt ideaal en is gratis. Is in elk geval beschikbaar via de crackberry app store, maar misschien ook gewoon wel in de bb app store
Thanks voor de Tip! Ideale vervanging voor mijn lijstjes die ik nu in MemoPad! (Stond overigens ook in de "Gewone" App World).

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Hoelang gaat de batt. van de 9700 mee? Als je dus constant Instant messaging etc aan hebt staan?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:06

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Redelijk lang. Maar dat ligt ook aan je belgedrag o.a.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Vis schreef op zondag 16 mei 2010 @ 13:06:
Hoelang gaat de batt. van de 9700 mee? Als je dus constant Instant messaging etc aan hebt staan?
Als ik msn, bb messenger, twitter, en 6 mail accounts aan laat staan en dan nog een hoop mail, en denk in totaal 30-45minuten bel haal ik makkelijk einde van de dag, 2 dagen op GPRS met gemak.
Ga ik met actief GPS dingen doen en muziek of films is ie binnen 1 dag leeg.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Even een vraagje tussendoor heb nu 1,5 maand mijn Bold 9700. Het toestel zelf is geweldig alleen BB's filosofie over synchronisatie staat me niet aan (via BIS). Nu zit ik er over te denken mijn toestel te verkopen en iets anders te halen. Iemand een idee of T-Mobile's BB internet bundel ook voor andere toestellen geld of dat ik dat als nog per MB af ga rekenen? Ik snap dat ik dat gedurende het abbo aan de duurdere internet bundel vast zit, hoop alleen dat hij niet alleen voor BB's geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 15:31
Rudedadude schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 21:13:
thx, precies wat ik zocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Bartjeee schreef op zondag 16 mei 2010 @ 16:17:
Even een vraagje tussendoor heb nu 1,5 maand mijn Bold 9700. Het toestel zelf is geweldig alleen BB's filosofie over synchronisatie staat me niet aan (via BIS). Nu zit ik er over te denken mijn toestel te verkopen en iets anders te halen. Iemand een idee of T-Mobile's BB internet bundel ook voor andere toestellen geld of dat ik dat als nog per MB af ga rekenen? Ik snap dat ik dat gedurende het abbo aan de duurdere internet bundel vast zit, hoop alleen dat hij niet alleen voor BB's geld.
Heb vandaag even contact met de helpdesk gehad. Kan gewoon een Web 'n Walk bundel pakken a 9,95 per maand (kan per maand opgezegd worden). De BIS bundel is niet uit te zetten. Een tientje extra per maand heb ik wel over voor multiple Exchange synchronisatie (agenda, contacten en mail). Ziet er niet naar uit dat dit binnenkort op de Bold kan, dus dan maar een Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KHVA
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-03 20:37
Antwoord op een paar vragen hier:

Voor iedereen die last heeft van het vergrendeling knopje aan de bovenkant (die het toestel unlockt in je broekzak) is er een programma in de BB App store genaamd "Ultimate Lock" (kost wel iets van 2,50). Betalen in de BB store gaat via Paypal.

Als het toestel wordt geunlockt me de unlockknop aan de bovenkant verschijnt er een 'Droid\Milestone' Lockscreen (slide to unlock).

http://appworld.blackberry.com/webstore/content/6676

En de accu gaat bij mij 3 dagen mee, en dat is met 3-mail accounts, 3G aan, wifi regelmatig aan en gemiddeld surfen. Vergeleken met andere smartphones is de accuduur van de Bold 9700 erg lang.

BTW ik ben nieuw hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KHVA schreef op maandag 17 mei 2010 @ 21:31:

En de accu gaat bij mij 3 dagen mee, en dat is met 3-mail accounts, 3G aan, wifi regelmatig aan en gemiddeld surfen. Vergeleken met andere smartphones is de accuduur van de Bold 9700 erg lang.

BTW ik ben nieuw hier :)
Allereerst: Welkom!

Mijn accu gaat echt met moeite 1,5 dag mee, soms maar 1 dag. Ik gebruik 1 mail account, 3G aan, Groene netwerklampje aan, wifi/bluetooth zelden aan, browse paar websites per dag, twitter regelmatig (via Ubertwitter, maar push staat uit), facebook app weinig in gebruik, Ben een gemiddelde BBM gebruiker en mn toestel staat iedere nacht 7 uur (automatisch) uit.

Valt me ietwat tegen van mijn toestel! :'( Accuprobleem? Of trekt de Facebook app/netwerklampje mijn batterij leeg? Iemand suggesties? Ik draai rom 586.

Ik hoor graag van jullie

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2010 22:01 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 21:59:
[...]

Allereerst: Welkom!

Mijn accu gaat echt met moeite 1,5 dag mee, soms maar 1 dag. Ik gebruik 1 mail account, 3G aan, Groene netwerklampje aan, wifi/bluetooth zelden aan, browse paar websites per dag, twitter regelmatig (via Ubertwitter, maar push staat uit), facebook app weinig in gebruik, Ben een gemiddelde BBM gebruiker en mn toestel staat iedere nacht 7 uur (automatisch) uit.

Valt me ietwat tegen van mijn toestel! :'( Accuprobleem? Of trekt de Facebook app/netwerklampje mijn batterij leeg? Iemand suggesties? Ik draai rom 586.

Ik hoor graag van jullie
Ik doet met 3G aan, bluetooth aan (gem 1 uur per dag aan carkit), 3 mail account (~30 mails per dag) en Blackberry Messenger op de achtergrond ongeveer twee dagen met mijn batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 11:24
Gisteren heb ik een, voor mij, redelijk standaard dag gehad, dat wil zeggen: overdag stage en 's avonds tot 12 uur opgebleven, daarna naar bed. Op m'n stage ontvang ik mail via 3G, heb ik ÜberTwitter aan staan, meestal ook wel WLM (gisteren ook) en soms Hyves (gisteren niet).
Ik heb WiFi altijd aanstaan, en zodra ik thuis ben internet ik automagisch op het draadloze netwerk.

Vaak koppel ik m'n toestel overdag met m'n computer, maar dat heb ik nu niet gedaan, omdat ik m'n kabel vergeten was mee te nemen. Aan het einde van de dag was m'n batterij toch wel echt bijna leeg.

edit:
Ik kreeg gisteren mijn eerste factuur sinds ik een BB heb. Hier stond voor 40 euro aan internetkosten, terwijl ik direct toen ik m'n telefoon kreeg Instant E-mail had aangevraagd, en daarvoor al Web 'n Walk had. Ik heb via twitter (@tmobile_webcare) contact opgenomen, via DM m'n telefoonnummer gestuurd en het wordt gecrediteerd.
Ik dacht dat het probleem per 11 mei verholpen zou zijn...

[ Voor 25% gewijzigd door pim89 op 18-05-2010 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-09 15:08
Heb gisteren ook maar even de laatste firmware erop gezet. Ging heel netjes. Merkte direct dat RIM daar aardig wat ervaring in heeft. Probleem is alleen dat een aantal programma's opnieuw geregistreerd moeten worden, zoals BerryBuzz. Een groot probleem wat ik nu wel heb is dat de gebruikelijke standby knop niet meer werkt. Normaal kon ik rechts bovenin de behuizing indrukken (boven het lampje) waardoor hij op standby ging en de toetsen ging blokkeren. Deze knop werkt nu niet meer. Iemand ideeën daarover?

Daarnaast ook direct even tethering geprobeerd omdat ik aankomend weekend op kamp ben en wel een blog wil onderhouden. Ook dat ging perfect. Ik kan alleen geen tarieven vinden voor het (illegaal) tethering van T-Mobile. Heeft iemand daar ervaring mee?

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
Tethering is niet illegaal bij T-Mobile. Dit is gewoon toegestaan. Ik meen me zelfs te herrinneren dat ze op de website een instructie geven hoe je dit moet doen. Het valt dus ook gewoon binnen je internetbundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Wat houd Thetering precies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Vis schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 11:11:
Wat houd Thetering precies in?
Dat je je mobiele telefoon gebruikt als modem voor je laptop. Hierdoor kun je in het openbaar altijd internetten. Dat het gratis is is goed nieuws! Ik heb namelijk bij vodafone vaak gebruik gemaakt van tethering, alleen gold hier een hoog tarief voor. Thx voor de info!

[ Voor 0% gewijzigd door Xardas op 18-05-2010 12:38 . Reden: typo wat mensen stoorde ]

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
Xardas schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 11:19:
[...]

... alleen gelde gold hier een hoog tarief voor...
Een vriend van me tethert ook met Vodafone, maar die heeft nooit een extra hoge rekening gekregen...

Overigens: T-Mobile zegt dat die internetkosten komen omdat de BB-bundel eerst nog niet klaar was voor het streamen wat tegenwoordig steeds vaker wordt gedaan op BlackBerry's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
pim89 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 11:46:
[...]

Een vriend van me tethert ook met Vodafone, maar die heeft nooit een extra hoge rekening gekregen...

Overigens: T-Mobile zegt dat die internetkosten komen omdat de BB-bundel eerst nog niet klaar was voor het streamen wat tegenwoordig steeds vaker wordt gedaan op BlackBerry's.
ja hier waren wat problemen mee zei de helpdesk.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
pim89 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 11:46:
[...]
Goeie bron.. Bij mij stond er altijd high.vodafone.nl wanneer ik ben wezen tetheren. Normaal internet op m'n mobiel was gratis en werd vermeldt als low.vodafone.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Xardas schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 11:19:
[...]

Dat je je mobiele telefoon gebruikt als modem voor je laptop. Hierdoor kun je in het openbaar altijd internetten. Dat het gratis is is goed nieuws! Ik heb namelijk bij vodafone vaak gebruik gemaakt van tethering, alleen gold hier een hoog tarief voor. Thx voor de info!
Ideaal... :)

Krijg vandaag als het goed is mijn BB 9700 T-Mobile Black binnen via Studentmobiel verl. 1 jaar.
Ben benieuwd naar mn nieuwe speeltje, zijn er nog must have accesoires voor deze phone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
Een screenprotector denk ik. Ik heb er nu ook een besteld. Omdat er geen bescherming voor het daadwerkelijke beeldscherm zit is dit wel 9 euro waard.

Verder naar mijn mening niet echt must-haves. Zelf wil ik nog wel de cradle kopen, maar denk niet dat het een musthave is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Cradle is voor mij ook nog een wens. Evenals een extra batterij en een actieve autolader. Screenprotectors en extra bescherming voor de behuizing heb ik nooit. Wat dat betreft ben ik eigenlijk altijd al van mening geweest dat ik liever een product op maak dan er extra bescherming voor te moeten dragen. Kwestie van instelling denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

En de bijgeleverde case is toch ook al een bescherming voor het display ofniet? Gebruiken jullie hem?

Heb gelezen dat wanneer je je 9700 in de case stopt, hij automatisch in de stanby-modus springt? Handig wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Bartjeee schreef op zondag 16 mei 2010 @ 16:17:
Helaas, je BIS is alleen te gebruiken icm een Blackberry. Je blackberry word geregistreerd bij de Blackberry servers, zo kun je je mail lezen en ontvangen, en kun je internetten.
Vroeger kon je dit wel deels gebruiken op WM en Symbian. Weet niet of dit op Android gaat.
Maar een BIS is dus specifiek voor je Blackberry.

En je kunt ook je exchange toevoegen aan je blackberry hoor? Alleen heb je dan volgens mij geen contacten en agenda sync. Of misschien wel ik heb geen idee!

[ Voor 4% gewijzigd door SgtElPotato op 18-05-2010 15:49 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Vis schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:47:
En de bijgeleverde case is toch ook al een bescherming voor het display ofniet? Gebruiken jullie hem?

Heb gelezen dat wanneer je je 9700 in de case stopt, hij automatisch in de stanby-modus springt? Handig wel!
Ik heb er geen case bij gekregen. Alleen een lerenhoesje waar het apparaat een stuk groter door wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-07 08:32
@Xardas: dat wordt hier bedoeld met case. In dat leren hoesje zitten een paar kleine magneetjes, die triggeren de BB bij het inplaatsen en uit de case nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Zo gisteren ontvangen, heerlijk fijn toestel, en ik weet al dat ik die case niet ga gebruiken.. wordt idd alleen maar dikker... iemand een idee waar de app world staat? kan m niet vinden..

en zijn "PIN" nu de PING berichten die je kunt versturen?
Je hebt dus een PIN code nodig van een andere vriend met Blackberry toch?

Heb ik een paypal account nodig voor het downloaden van apps via App World?
Wil bijv. Windows Live Messenger downe voor te msnen... kan de link dus naar mn email sturen en m dan downe, maar moet ik er dan voor betalen???

[ Voor 25% gewijzigd door Vis op 19-05-2010 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vis schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 08:46:
iemand een idee waar de app world staat? kan m niet vinden..
Met je BlackBerry moet je naar: http://www.blackberry.com/appworld/download daar kan je ehm downloaden.
en zijn "PIN" nu de PING berichten die je kunt versturen?
Je hebt dus een PIN code nodig van een andere vriend met Blackberry toch?
Jep, weet wel dat dit je BlackBerry PIN is, dus NIET de PIN code die je gebruikt om je telefoon aan te locken (die van je SIM dus meestal)
Heb ik een paypal account nodig voor het downloaden van apps via App World?
Wil bijv. Windows Live Messenger downe voor te msnen... kan de link dus naar mn email sturen en m dan downe, maar moet ik er dan voor betalen???
De gratis dingen (zoals Windows Live Messenger) kun je gratis downloaden, wil je echter Apps kopen via de App World dan heb je idd een PayPal Account nodig. Maar je kan bijvoorbeeld ook via Mobihand of CrackBerry Store downloaden, soms goedkoper en kan je (ook zonder PayPal) met Creditcard betalen.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Oke thanx, het is gelukt :)

Een klein nadeeltje wat me is opgevallen: de ingang waar je de accu mee oplaad, mist een "clipje" die je erin kan proppen als je m niet oplaad.. dit vind ik jammer aangezien er nu veel kans is dat er stof zich opkropt in het gaatje.. is er al iemand die dit als een probleem heeft ondervonden?

En trouwens nog een vraagje.. als ik een SMS verstuur, zie ik rechtsbovenin ook de icoontjes data incoming en outgoing verspringen... een sms heeft toch niks met data te maken en zou gewoon via het t-mobile abo moeten lopen i.p.v. BIS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 21:31
Vis schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:45:
Oke thanx, het is gelukt :)

Een klein nadeeltje wat me is opgevallen: de ingang waar je de accu mee oplaad, mist een "clipje" die je erin kan proppen als je m niet oplaad.. dit vind ik jammer aangezien er nu veel kans is dat er stof zich opkropt in het gaatje.. is er al iemand die dit als een probleem heeft ondervonden?

En trouwens nog een vraagje.. als ik een SMS verstuur, zie ik rechtsbovenin ook de icoontjes data incoming en outgoing verspringen... een sms heeft toch niks met data te maken en zou gewoon via het t-mobile abo moeten lopen i.p.v. BIS?
is ook gewoon je telefoonverkeer als ik me niet vergis ;)

en over dat clipje.. tja zo'n klein plastic ding gaat geheid stuk/kwijt liever dat ze hem zoals nu weg hebben gelaten dan dat ie erbij zit.

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Pat-Juh schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 12:38:

http://infohost.nmt.edu/~...rry%20Install%20Guide.pdf

hier een step by step pdf-je hoe je een hybrid installeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:30

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Die icoontjes zie je idd ook als je een SMS verstuurt. In principe is een SMS ook data, alleen dan over een ander protocol/poort dan 'gewone' data.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag ook een blackberry :)
Nu kan ik via mijn hotmail account wel emails verzenden maar niet ontvangen, iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou zoals eerder genoemt op dit forum had ik een paar dagen geleden geen verbinding met BIS, wat bleek: Ik kon wel SMSjes ontvangen, maar niet versturen! Pas toen ik weer verbinding had met BIS kon ik ook weer SMSjes versturen. Kinda weird, isn't it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

maar dit zou moeten betekenen dat je zonder BiS geen sms kan sturen...

*Pakt nu zijn prepaid sim en test het voor de zekerheid!*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Als je in het buitenland zit en je geen data wilt gebruiken (uitschakelen) maar wel beschikbaar wilt blijven voor sms/tel wat kun je dan het beste instellen? Hij moet dan mn e-mail dus ook niet pushen..

Iemand de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelbakker7
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-12-2021
DJH schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:45:
Als je in het buitenland zit en je geen data wilt gebruiken (uitschakelen) maar wel beschikbaar wilt blijven voor sms/tel wat kun je dan het beste instellen? Hij moet dan mn e-mail dus ook niet pushen..

Iemand de oplossing?
verbindingen beheren -> opties voor mobiel netwerk -> gegevensservices tijdens roamen op uit zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Pat-Juh schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:10:
maar dit zou moeten betekenen dat je zonder BiS geen sms kan sturen...

*Pakt nu zijn prepaid sim en test het voor de zekerheid!*
oke geen Bis nodig.... Voor de onzekere onder ons :)... Heb niet gecheckt of het via data gaat maar denk het niet. Zal wel gewoon een indicatie zijn dat je bb iets aan het zenden is ofzoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

marcelbakker7 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:56:
[...]

verbindingen beheren -> opties voor mobiel netwerk -> gegevensservices tijdens roamen op uit zetten
Dankje, en als ik daar de "gegevens services" op uit zet, kan ik dan ook nog steeds bellen en sms'en in het buitenland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier dat diverse mensen het bijgeleverde 'hoesje'/'case' niet gebruiken, zijn er mensen die deze willen verkopen? Een collega van mij is die van haar nl. kwijt geraakt!!

Of weet iemand waar je deze originele hoesjes/cases kunt kopen?

Alvast bedankt voor de reacties..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2010 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:58:
Ik heb sinds vandaag ook een blackberry :)
Nu kan ik via mijn hotmail account wel emails verzenden maar niet ontvangen, iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? :?
Waarschijnlijk kun je ze wel ontvangen, alleen hotmail bied vanuit zich zelf geen push aan.
Er zit bij de opties van je Hotmail ( op de pagina waar je die hebt ingesteld ) een optie om dit te verbeteren. Het werkt dan een stuk vlugger, maar echt push is het 'nog' niet!

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Hoezo niet push via hotmail? Ik heb ook hotmail en t liep vanaf t begin al super... Ontvang alle mails op mn BB die ik ook via de pc krijg... Dat is toch wat er bedoeld wordt met push ofniet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Edit: al gevonden...

[ Voor 89% gewijzigd door Vis op 20-05-2010 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb gister een witte unbranded mogen ontvangen... Wat een sexy toestel zeg :9

Hoop volgende week m'n 2e te krijgen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collin!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-08 15:19
Ik heb de blackberry nu een tijdje, maar ik heb soms een vervelend probleem met het smssen.

Soms als ik een aantal smsjes verstuur en ontvang dan is het soms dat er een bericht binnen komt, die staat dan ook bij de berichtenlijst maar als ik die wil openen gebeurt er niets. Pas na een tijdje klussen kan ik hem lezen. Ik kan hem wel markeren als gelezen en ook weer als ongelezen enzo maar openen lukt pas na een tijdje. Erg vervelend!

Ook heb ik laatst 17 mei de firmware update nog gedaan. Hierna is het probleem nogsteeds aanwezig.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Hoe kan je zien welke firmware je Bold draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Huh wat is dit ineens?

Ik zit gewoon op mn werk, en kijk even op mn telefoon, zie ik in het menu ineens het icoontje van Twitter en Google Quick Search en nog wat meerdere apps staan, terwijl ik ze niet eens gedownload heb??? :s

Iemand die dit ook heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag iedereen.
Sinds gister trotse bezitter van een Blackberry Bold 9700. Ik kom er alleen achter dat ik geen filmpjes van youtube kan afspelen. Wanneer ik op het filmpje klik krijg ik de volgende melding: Er is een fout opgetreden bij het afspelen van media.

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
Mijn toestel is helemaal geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

Kan je een Vodafone (legaal) geunlockte blackberry gebruiken op het KPN (Hi) netwerk?

En dit dan later weer terug switchen van Hi, naar het vodafone netwerk?

Dit ivm met een nummerbehoud/portering waarbij ik van netwerk moet switchen maar al wel mijn telefoon krijg van de provider...

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collin!
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:12:
Ik kom er alleen achter dat ik geen filmpjes van youtube kan afspelen. Wanneer ik op het filmpje klik krijg ik de volgende melding: Er is een fout opgetreden bij het afspelen van media.

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
Mijn toestel is helemaal geupdate.
in de appstore zoeken naar de youtube player of bij je browser youtube.com/html5 intypen dan werkt het wel ;)
Vis schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 12:00:
Hoe kan je zien welke firmware je Bold draait?
Bij opties en dan info over kiezen, dan staat het op de3e regel bij mij is het v5.0.0.545

[ Voor 20% gewijzigd door Collin! op 20-05-2010 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Ik hier v5.0.0.593
heb nog niks geupdate sinds dinsdag toen ik m uit de doos haalde

heb een tweede hotmail account trouwens toegevoegd gisteren, en krijg nu ineens om het half uur ongeveer een mailtje binnen op mijn BB die ik al een jaar geleden heb ontvangen... vaag..

naja verwijder ze maar steeds kan anders toch niks doen, vreemd is t wel

[ Voor 64% gewijzigd door Vis op 20-05-2010 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf mediafout (rood gearceerd in rechterbovenhoek) houden. Kan er op internet verder weinig over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCAB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-02-2023
Collin! schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:52:
Ik heb de blackberry nu een tijdje, maar ik heb soms een vervelend probleem met het smssen.

Soms als ik een aantal smsjes verstuur en ontvang dan is het soms dat er een bericht binnen komt, die staat dan ook bij de berichtenlijst maar als ik die wil openen gebeurt er niets. Pas na een tijdje klussen kan ik hem lezen. Ik kan hem wel markeren als gelezen en ook weer als ongelezen enzo maar openen lukt pas na een tijdje. Erg vervelend!

Ook heb ik laatst 17 mei de firmware update nog gedaan. Hierna is het probleem nogsteeds aanwezig.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?
Hier heb ik dus ook last van! Tijdje geleden ook al gepost hier, toen had niemand een oplossing. Draai de nieuwste firmware. Wordt er helemaal gek van. Eerst dacht ik dat ik er helemaal niet meer bij kon, waardoor ik berichten ging verwijderen om zo maar in ieder geval weer te kunnen smsen met de persoon. Nu ben ik er achter dat je na een tijdje het berichtje wel weer kunt lezen. Ook verdwijnen er soms berichten uit mijn berichtenlijst, om later weer terug te keren. Erg merkwaardig allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook last van het bovenstaande probleem, eerst was ik ook van mening dat mijn inbox vol zat en begon als een gek alle berichtjes te verwijderen wat dus niet hielp!

Als je gewoon flink gaat rammen op enter en op de trackpad wordt die vanzelf geopend.

Verder heb ik vaak dat "[Bepaalde tekst ontbreekt]" gewoon blijft staan en niet mooi wordt samengevoegd..

En daarnaast duurt het ongeveer 10 minuten voordat de mail eindelijk mijn blackberry heeft bereikt.

Al met al zeer vervelend aan de software, terwijl die gewoon up to date is... Hoop dat bij de volgende release hier iets op verzonnen wordt want hiervoor heb ik geen blackberry genomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JunkieXP schreef op donderdag 22 april 2010 @ 22:47:
[...]

Ik heb mijn toestel sinds een week, en heb vanaf het begin af aan ervaren dat Pagina's op 3G erg langzaam laden (tijdens de melding "bezig met aanvragen"), zodra er echter "waardes" te zien zijn, gaat het best rap, maar voordat hij begint met het tonen van het aantal binnen te halen KB's lijkt het gewoon "snel".

GPRS heeft hier veel minder last van, maar heeft bij het ophalen van daadwerkelijke data, natuurlijk weer een beperking.
Jazeker, echt belabberd vind ik: in driekwart van de gevallen maakt hij überhaupt geen verbinding wanneer ik een site wilt openen, en als 't dan werkt dan is het bijzonder traag. En ik woon in Amsterdam nota bene.
Ik heb gebeld naar T-Mobile en een medewerker vertelde mij dat ik terug moet gaan naar de winkel omdat het aan 't toestel zou liggen... Maar ik wacht eerst nog wel wat meer gebruikerservaringen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die mij wat uitleg kan geven over firmware?

Ik heb een unbranded telefoon en ik heb firmwareversie v5.0.0.344 er op staan. Mijn desktopmanager ziet geen nieuwe updates terwijl ik allemaal hogere versie op internet zie staan hoe zit dat?

Ook heb ik op sommige sites gelezen dat providers ook updates vrijgeven voor de blackberry, kan dat dan anders zijn qua firmware versie?

Weet iemand wat de officiele uitgebrachte firmwareversie is van 9700? Aangezien ik ook een heleboel 'leaked' versies op internet zie staan...

Kan iemand mij opweg helpen, al best veel site bekeken.. maar ik begrijp die firmware nog niet helemaal?!?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collin!
Al eens gekeken via de draadloze update van je telefoon?

opties, geavanceerde opties, draadloze update....?

______

Verder heb ik ook net als hierbovenstaand last van het stuk van deel van de tekst kan niet weergegeven worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Collin! schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:06:
Al eens gekeken via de draadloze update van je telefoon?

opties, geavanceerde opties, draadloze update....?
Ja heb ik ook geprobeerd.... geen nieuwe update beschikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelbakker7
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-12-2021
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:40:
Is er iemand die mij wat uitleg kan geven over firmware?

Ik heb een unbranded telefoon en ik heb firmwareversie v5.0.0.344 er op staan. Mijn desktopmanager ziet geen nieuwe updates terwijl ik allemaal hogere versie op internet zie staan hoe zit dat?

Ook heb ik op sommige sites gelezen dat providers ook updates vrijgeven voor de blackberry, kan dat dan anders zijn qua firmware versie?

Weet iemand wat de officiele uitgebrachte firmwareversie is van 9700? Aangezien ik ook een heleboel 'leaked' versies op internet zie staan...

Kan iemand mij opweg helpen, al best veel site bekeken.. maar ik begrijp die firmware nog niet helemaal?!?

Thanks!
Hoewel je via de officiele manier alleen firmware updates kan installeren die door de provider zijn aangeleverd is het mogelijk de firmware van welke provider dan ook te installeren op je blackberry. Als je op het crackberry forum voor de 9700 kijkt dan is er altijd een sticky met daarin de nieuwste officiele firmware, download die en zoek in dit topic maar voor instructies, is vaak genoeg uitgelegd.

http://forums.crackberry.com/f146/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Misschien een domme vraag, maar waar is eigenlijk het sleufje voor de microSD kaart? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marciagillian
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-08-2024
Vis schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:00:
Misschien een domme vraag, maar waar is eigenlijk het sleufje voor de microSD kaart? :p
http://www.gsmarena.com/s...00/phone/gsmarena_020.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag:
Als ik in het menu kijk bij 'kaarten' dan krijg ik: "geen gegevens" op het scherm (ipv een kaart). Mijn bis internet staat aan, alle andere services waar je internet voor nodig hebt doen het ook.. En als die dan mijn locatie probeert te ontvangen, lukt het ook niet.. Hoewel mijn 'kaarten' het voorheen wel deed..
En als ik op een andere locatie ben werkt hij ook niet..
Batterij eruit halen werkt ook niet..
Iemand een oplossing?
:?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2010 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een los toestel beste bij bijvoorbeeld bol.com

Dan is deze toch gewoon sim-lock vrij? Ik weet alleen dat je een apart abbonement moet hebben om met blackberry op internet te kunnen. Of kan dat ook gewoon met Eindeloos internet van KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
Inderdaad, toestellen die je bij een onafhankelijke winkel koopt zijn, tenzij anders aangegeven, simlockvrij volgens mij. Bij bol.com weet ik dat 100% zeker. Ik weet wel dat er webshops zijn (studentmobiel bv) die soms ook toestellen met simlock verkopen. Dan staat dat er echter bij. Je krijgt dan bijvoorbeeld 'BlackBerry Bold 9700 T-Mobile' en 'BlackBerry Bold 9700' onder elkaar in de lijst.

Je hebt wel een apart internetabonnement nodig, Eindeloos Internet heeft geen Blackberry Internet Service. Hiervoor heb je 'KPN Surf&mail' nodig.

edit: ik keek even bij bol.com, daar staat bij de omschrijving ook gewoon 'simlockvrij'. Dit staat in de initiële omschrijving, dus je hoeft niet eens verder te kijken

[ Voor 13% gewijzigd door pim89 op 21-05-2010 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pim89 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 15:02:
Inderdaad, toestellen die je bij een onafhankelijke winkel koopt zijn, tenzij anders aangegeven, simlockvrij volgens mij. Bij bol.com weet ik dat 100% zeker. Ik weet wel dat er webshops zijn (studentmobiel bv) die soms ook toestellen met simlock verkopen. Dan staat dat er echter bij. Je krijgt dan bijvoorbeeld 'BlackBerry Bold 9700 T-Mobile' en 'BlackBerry Bold 9700' onder elkaar in de lijst.

Je hebt wel een apart internetabonnement nodig, Eindeloos Internet heeft geen Blackberry Internet Service. Hiervoor heb je 'KPN Surf&mail' nodig.

edit: ik keek even bij bol.com, daar staat bij de omschrijving ook gewoon 'simlockvrij'. Dit staat in de initiële omschrijving, dus je hoeft niet eens verder te kijken
Okay bedankt.

Ik had bij bol.com gekeken maar denk ik over het sim-lock vrij heen gekeken :+ Dan moet ik even kijken of ik bij KPN Surf&Mail kan activeren :D

Edit:

Ik kan dus met KPN Surf&Mail gewoon internetten op BB maar niet pingen klopt dat?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2010 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
Ik zag dat je me een DM had gestuurd, die heb ik ook beantwoord, maar voor als er nog anderen zijn die deze vraag hebben:

Bij KPN moet je 'Surf & Mail Blackberry' aanvragen. Als je dat hebt, en je hebt een blackberry, ben je aangesloten op BIS. Dat betekent dat je gebruik kan maken van alle services, waaronder Ping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik op mijn BB 9700 ook Opera, maar deze werkt alleen via wifi bij mij.
Is dit normaal of doe ik iets verkeerd?
Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty_
  • Laatst online: 15-05 14:56
Een tip voor de mensen die een goed toetsenblok programma wil, LockPlus.
Tot 29 mei kun je hem gratis downloaden via de appworld. Het is het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 19:30:
Ik gebruik op mijn BB 9700 ook Opera, maar deze werkt alleen via wifi bij mij.
Is dit normaal of doe ik iets verkeerd?
Thanx!
Je doet iets verkeerd :) Staat in de instellingen van Opera onder geavanceerd je protocol op socket? Dat is even het enige wat ik kan bedenken...

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudedadude schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 10:10:
[...]

Je doet iets verkeerd :) Staat in de instellingen van Opera onder geavanceerd je protocol op socket? Dat is even het enige wat ik kan bedenken...
Nee, helaas. Dat staat al op socket.
Ik vind het vreemd dat ik een soortgelijk probleem nergens op fora terug kan vinden.
Zou ik dan de enige zijn.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Staan je toestemmingen dan wel goed: die kan bijvoorbeeld aanstaan voor wifi, maar uit voor internetserviceprovider uit ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe controleer ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:50

TF

bla bla

ik zit te denken om dit toestel in augustus te nemen. Ik heb nu een BB Curve 8310 (erg oud)

Maar ik vind het zo jammer dat de camera maar 3.2mp is. Ik neem veel foto's en met mijn nokia n82 die 5mp heeft een een xenon flits gaat dat erg mooi.

Ik ben bang dat de bold het beduidend minder doet wdb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudedadude schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 10:43:
Staan je toestemmingen dan wel goed: die kan bijvoorbeeld aanstaan voor wifi, maar uit voor internetserviceprovider uit ofzo...
Ik heb de instelling eens veranderd.
Ik heb nu HTTP i.p.v. socket genomen en nu werkt Opera Mini ook via 3G.
Vreemd, dit is dus het enige dat veranderd hoefde te worden.
Dat ik dit nergens kon vinden op fora...

Vraagje: als de instelling nu op http staat en ik zet wifi aan, gaat hij dan toch via het netwerk verbinden?
Hoe kun je dit controleren?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2010 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik n 9700. Prima toestel, echter ik heb wat probleempjes met de SMS. Als ik n aan elkaar gebonden sms van veel tekens ontvang dan duurt het vaak meer dan een uur voordat de gehele SMS is bijgewerkt en [Bepaalde tekst ontbreekt] uit mijn SMS is. Erg irritant. Iemand hiermee ervaring?

Verder kon ik op mijn Nokia SMS berichten versturen van meer dan 6 SMSjes aan elkaar. De BB beperkt dit tot 6. Kan ik dit instellen op 10 zoals bij mijn Nokia? Ik kan wel meer dan 6 aan elkaar gemaakt SMSjes ontvangen. Maar dan weer het probleem dat het meer dan een uur duurt eer deze binnen zijn. Mijn provider is T-Mobile en ik heb de laatste firmware.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 12:35:
Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik n 9700. Prima toestel, echter ik heb wat probleempjes met de SMS. Als ik n aan elkaar gebonden sms van veel tekens ontvang dan duurt het vaak meer dan een uur voordat de gehele SMS is bijgewerkt en [Bepaalde tekst ontbreekt] uit mijn SMS is. Erg irritant. Iemand hiermee ervaring?

Verder kon ik op mijn Nokia SMS berichten versturen van meer dan 6 SMSjes aan elkaar. De BB beperkt dit tot 6. Kan ik dit instellen op 10 zoals bij mijn Nokia? Ik kan wel meer dan 6 aan elkaar gemaakt SMSjes ontvangen. Maar dan weer het probleem dat het meer dan een uur duurt eer deze binnen zijn. Mijn provider is T-Mobile en ik heb de laatste firmware.

Alvast bedankt.
dan kun je toch beter mailen? dan kun je een heel boek schrijven. sms staat viir short 10 is niet echt short meer.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brii
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-08-2024
Ik heb een blackbery 9700 van T-mobile en het abonnement met internet gaat pas 18 juni in. Ik heb nu nog een sim only van Ben en wil deze gebruiken tot 18 juni. Dit werkt allemaal prima, alleen met wifi heb ik een probleem. Er is gewoon verbinding met de modem, alleen kan ik geen sites openen. Als ik een Tmobile simkaart van me broer probeer, dan werkt het wel. Betekent dit dat je met Ben geen wifi kan gebruiken of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
Kan iemand me vertellen hoe het zit met de geluidskwaliteit van de MP3-speler.

Ik heb nu een BB 8310 waar een ruis te horen is over het geluid heen, dit is voornamelijk goed te horen bij rustige stukken muziek. Ook blijft de ruis zo'n 2 seconden hoorbaar als je pauzeert en is het vervolgens stil.

Heeft iemand met de 9700 ook zo een ruis gehoord of een gelijke ervaring met de 8310.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BertHier schreef op zondag 23 mei 2010 @ 15:03:
Kan iemand me vertellen hoe het zit met de geluidskwaliteit van de MP3-speler.

Ik heb nu een BB 8310 waar een ruis te horen is over het geluid heen, dit is voornamelijk goed te horen bij rustige stukken muziek. Ook blijft de ruis zo'n 2 seconden hoorbaar als je pauzeert en is het vervolgens stil.

Heeft iemand met de 9700 ook zo een ruis gehoord of een gelijke ervaring met de 8310.
Ik gebruik mijn BlackBerry veel met muziek. Heb dan ook NuForce inears aangeschaft voor zo'n €60,-
Er is een héle zachte ruis wanneer je echt stille stukken van een mp3 hoort, deze ruis is ook inderdaad hoorbaar als je de muziek uitzet en blijft een paar seconden door gaan.

Ook vind ik de BlackBerry vergeleken met mijn iPod nano een stuk minder mooi klinken, kan niet verklaren wat het precies is.. Ook de equalizer maakt het muziek niet veel mooier.

Maar ik zal er wel bij zeggen dat het alsnog wel redelijkerswijs goed te doen is om ernaar te luisteren hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 18:15:

Maar ik zal er wel bij zeggen dat het alsnog wel redelijkerswijs goed te doen is om ernaar te luisteren hoor!
Thanks voor je reactie. Het gaat inderdaad wel aardig, ook met mijn BB maar ik wil toch wat beters. Een 9700 zal het probleem met audio voor mij dus niet oplossen. Maakt ook niet uit, stand alone mp3-spelertje is ook geen ramp om te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hele domme gebruikersvraag: thema's op 't web laten allemaal de tekst direct onder de iconen in 't menu zien. Bij mij hebben de iconen geen tekst eronder, maar wordt die weergegeven in een centrale bar helemaal onder in 't scherm.

Is dat aanpasbaar?

Ik heb alle opties al doorgeworsteld, maar kom daar niks tegen. Ook Google lijkt me niet verder te helpen met steekwoorden ala: BB text under icons; text directly under icons; change text menu items, etc. etc.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:50

TF

bla bla

bij whatsapp knippert alleen het lampje. Kun je het ook zien als je bijv heel even op een toets drukt in de blokkeer stand. Bij een sms zie je dan even een envelopje. Is wel eens handig als je het lampje niet goed kun zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 15:07:
[...]

Okay bedankt.

Ik had bij bol.com gekeken maar denk ik over het sim-lock vrij heen gekeken :+ Dan moet ik even kijken of ik bij KPN Surf&Mail kan activeren :D

Edit:

Ik kan dus met KPN Surf&Mail gewoon internetten op BB maar niet pingen klopt dat?
Als je een branded toestel hebt zitten de instellingen van je provider erin gebakken, en zijn ook nergens te veranderen. Maar volgens mij kunnen de providers je service boeken sturen op een sim-lock vrije BB, waardoor het wel moet lukken. Anders bel je voor de zekerheid nog even Kpn!?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
SgtElPotato schreef op maandag 24 mei 2010 @ 02:21:
[...]

Als je een branded toestel hebt zitten de instellingen van je provider erin gebakken, en zijn ook nergens te veranderen. Maar volgens mij kunnen de providers je service boeken sturen op een sim-lock vrije BB, waardoor het wel moet lukken. Anders bel je voor de zekerheid nog even Kpn!?
Volgens mij hebben BB's geen simlock, de branding is ook alleen visueel (een logo ergens op het toestel). Het is wel zo dat services vanaf je provider gepushed worden zoals bijvoorbeeld applicaties maar kan je wel alle SIM-kaarten in een BB gebruiken. In ieder geval werkt dat naar mijn ervaring met een branded Storm (Vodafone).

Weet alleen niet hoe het zit BIS als je PIN al gekoppeld is aan een ISP. Dat is natuurlijk nog even na te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag,
als ik muziek luister op mijn bb, en ik wil het volume harder zetten met die knopjes rechts, dan verspringt die of naar een ander nummer, of hij gaat inderdaad harder/zachter.. Maar hoe werkt het precies, want het is nogal storend als ik een nummer harder wil zetten en er opeens een ander nummer komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:04

JB

Cédric roelt!

BtM909 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 20:06:
Hele domme gebruikersvraag: thema's op 't web laten allemaal de tekst direct onder de iconen in 't menu zien. Bij mij hebben de iconen geen tekst eronder, maar wordt die weergegeven in een centrale bar helemaal onder in 't scherm.

Is dat aanpasbaar?

Ik heb alle opties al doorgeworsteld, maar kom daar niks tegen. Ook Google lijkt me niet verder te helpen met steekwoorden ala: BB text under icons; text directly under icons; change text menu items, etc. etc.
Ik heb wel eens gestoeid met die thema generators, en het lijkt me dus dat dit per thema wordt ingebakken. De maker zal dit ergens neerzetten en alleen met de thema file die hij heeft zul je dit aan kunnen passen denk ik.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 21:31
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 10:47:
Ik heb een vraag,
als ik muziek luister op mijn bb, en ik wil het volume harder zetten met die knopjes rechts, dan verspringt die of naar een ander nummer, of hij gaat inderdaad harder/zachter.. Maar hoe werkt het precies, want het is nogal storend als ik een nummer harder wil zetten en er opeens een ander nummer komt..
lang ingedrukt houden is volgend nummer kort 1 x indrukken is 1 setting harder

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
Iemand enig idee hoe ik de operator logo's kan verwijderen/customizen tijdens opstarten en uitschakelen ?
Ik weet dat dit 'unbranden' lastig schijnt te zijn, omdat het verweven zit in de software.
Echter had ik verwacht dat wanneer er een 'leaked OS' was geinstalleerd, dat dit dan meteen deze logo's zou verwijderen.
Is het mogelijk op een andere manier ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan mijn outlook(hotmail account, aangesloten via outlook connector) niet draadloos syncen met mijn bb bold 9700? bij opties - draadloos sync. staat hij op nee en dit kan ik niet veranderen?
weet iemand wat ik hier aan kan doen?

en problemen met mijn bluetooth, op het moment dat ik iets wil verzenden, moet ik natuurlijk eerst diegene koppelen, maar als ik dan naar het bestand ga, vezenden via bluetooth, de persoon selecteer en op OK druk, krijg ik, service zoeken mislukt (o.i.d) weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

mvg jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

JB schreef op maandag 24 mei 2010 @ 11:52:
[...]

Ik heb wel eens gestoeid met die thema generators, en het lijkt me dus dat dit per thema wordt ingebakken. De maker zal dit ergens neerzetten en alleen met de thema file die hij heeft zul je dit aan kunnen passen denk ik.
Ik zie nu dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest. Ik heb ook zo'n thema gedownload (bijvoorbeeld als je zoekt op miphone in BB Apps), maar dan nog wordt de tekst helemaal onderin weergegeven ipv direct onder de icoontjes. Ik zal de makers eens benaderen met m'n vraag.

Pagina: 1 ... 21 ... 42 Laatste

Let op:
Berichten over abonnementen mogen in De BlackBerry data-abonnementen FAQ