yes, eindelijk gelukt om te updaten
daari nu 586, lijkt wel sneller te zijn, alleen moest ik voeral weer wachtwoorden intikken en EUA accepteren? Bij de backup zag ik dat ze wel werden oggeslagen
Waar halen jullie eigenlijk al die verschillende versies vandaan? Via de officiële site is enkel de laatste versie verkrijgbaar dacht ik.
Verbonden met BB desktop manager en die gaf aan dat er een update beschikbaar was en nu dus .593 erop gezet.reAaa schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 23:44:
Waar halen jullie eigenlijk al die verschillende versies vandaan? Via de officiële site is enkel de laatste versie verkrijgbaar dacht ik.
Dit is een Bug die al heel lang aanwezig is (had hem ook op mijn Curve 8900 met OS4.6), probeer in Browseropties de instelling eens op Paginaweergave te zetten. Als het goed is laad hij dan alles automatisch in Kolomweergave. Volgens mij een vertaal foutjeVerwijderd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 21:55:
Ik draai 545. Die bevalt me prima. Het is alleen apart dat na het laden van een pagina je handmatig op kolomweergave moet zetten, terwijl bij de browseropties al ingesteld staat dat-ie op kolomweergave moet.
Succes.
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Verwijderd
Ik heb dit bij mij net geprobeerd! En bij mij werkt google sync gewoon beide kanten op? Misschien een battery pull?Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 11:30:
Ik heb sinds kort een lastig probleem. Ik heb weken google sync naar volle tevredenheid gedraaid maar nu is het zo dat hij wel vanaf de pc naar de bb synchroniseerd maar niet andersom. Onder agenda opties staat draadloze synchronisatie uit maar ik krijg dit onmogelijk aan (heb alleen de keuze uit nee en eigenlijk een grijs vakje). hoe kan ik dit weer aan zetten en waar komt dit probleem vandaan?
Ik heb nu dus een mooi gevulde agenda op de bb maar op de pc zie ik niks staan en dat is weer lastig sinds ik mijn agenda heb gekoppeld met een paar anderen die dus nu al mijn afspraken niet kunnen zien.
Ik heb Google sync er weer snel afgegooid, omdat deze een puinhoop maakte van mijn adressenboek. Complete personen verdwenen, onterecht samengevoegd, verjaardagen verdwenen, etc. Ik werd er niet heel blij van toen ik daar achter kwam...
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Even een vraagje: ik heb bij profiel het geluid voor een smsje ingesteld, maar ik krijg gewoon een standaarddeuntje waardoor ik mijn smsjes steeds mis. Weet iemand hoe ik het geluid voor sms kan instellen? Althans dat het ook werkt.
Verwijderd
Ondertussen werkt ie ook bij mij weer 2 kanten op maar google sync werkt gewoon niet voor 100% in mijn ogen. Draait een paar weken goed, vervolgens niet meer en maakt er een zooitje van. Dat van die contactpersonen gebeurt bij mij namelijk ook, regelmatig contactpersonen er dubbel in of ineens wegVerwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 18:20:
[...]
Ik heb dit bij mij net geprobeerd! En bij mij werkt google sync gewoon beide kanten op? Misschien een battery pull?
Verwijderd
Ik gebruik het synchroniseren van contactpersonen ook niet, alleen maar agenda. En dat werkt bij mij altijd super, ik weet wel dat hij wanneer ik contactpersonen aanvink hij een melding geeft dat ik iets moet instellen ofzo? Dus dat zet ik dan maar weer uit.. Zodra ik wat meer weet, hoor je het..Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 22:01:
[...]
Ondertussen werkt ie ook bij mij weer 2 kanten op maar google sync werkt gewoon niet voor 100% in mijn ogen. Draait een paar weken goed, vervolgens niet meer en maakt er een zooitje van. Dat van die contactpersonen gebeurt bij mij namelijk ook, regelmatig contactpersonen er dubbel in of ineens wegTerwijl ik niks aan de instellingen of de contacten verander.
Ik vermoed dat je voor de Contactpersoon een aparte BelRingtone hebt ingesteld, de leuke eigenaardigheid van OS5 is dat hij dan ook automatisch een "Standaard Berichtentoon" insteld voor die Contactpersoon, die de SMS en Mail toon uit het profiel, overschrijd. Erg irritante functie uit OS5.marciagillian schreef op zondag 18 april 2010 @ 21:45:
Even een vraagje: ik heb bij profiel het geluid voor een smsje ingesteld, maar ik krijg gewoon een standaarddeuntje waardoor ik mijn smsjes steeds mis. Weet iemand hoe ik het geluid voor sms kan instellen? Althans dat het ook werkt.
Klopt, ik heb voor een aantal contactpersonen een aparte belringtone ingesteld. Als ik bij deze contacten de berichtentoon aanpas, zou het dan verholpen zijn? Ik ga het iig proberen. Bedankt voor je antwoord.JunkieXP schreef op zondag 18 april 2010 @ 22:40:
[...]
Ik vermoed dat je voor de Contactpersoon een aparte BelRingtone hebt ingesteld, de leuke eigenaardigheid van OS5 is dat hij dan ook automatisch een "Standaard Berichtentoon" insteld voor die Contactpersoon, die de SMS en Mail toon uit het profiel, overschrijd. Erg irritante functie uit OS5.
Edit: ik heb het aangepast en het werkt!
[ Voor 3% gewijzigd door marciagillian op 19-04-2010 00:27 ]
Verwijderd
Ik draai vooralsnog OS 5.0.0.423. Deze doet het eerlijk gezegd prima. Ik heb t-mobile BIS.
Is het ook mogelijk om je Bold 9700 over-the-air te updaten?
Ik zou als ik jou was toch echt upgraden, die laatste leaked os is zoveel sneller en gaat echt beter met de batt. om.Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 10:35:
Ik draai vooralsnog OS 5.0.0.423. Deze doet het eerlijk gezegd prima. Ik heb t-mobile BIS.
Over het updaten. Ga eens naar opties -> geavanceerde opties -> draadloze update.
Heb het nog nooit geprobeerd maar geloof dat dat het zou moeten zijn.
Nee dat gaat volgens mij niet (dan werkt ie alleen maar apps bij denk ik) en dat zou ik toch maar via USB doen als ik jou was, als de verbinding weg valt is je update stuk en zal de BB niet meer echt makkelijk te reanimeren zijn.Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 10:35:
De nieuwe OS (weet niet precies waar het omslagpunt zit maar .351 heeft het nog niet) veranderd de functies bovenop je BB (de lock en standby toets) en dat vind ik dermate k*t dat ik weer terug naar .351 ben gegaan.
[ Voor 3% gewijzigd door JB op 19-04-2010 13:37 ]
Mijn boefje is liev!
updaten geen hoe dat nu moet. want als ik hem aansluit op de pc gaat ie welzoeken maar zegt geen update te vinden. ik zit hier met t-mobile en.344.
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Lekkere zinsopbouw gozer! Doe je goed.
Anyway, je kan ook de leaked versie downloaden en installeren. Hoe dat precies moet weet ik niet, maar wat dat betreft is Google je beste vriend. Had iets te maken met het 'vendor.xml' bestand dat je moest verwijderen ofzo.
Anyway, je kan ook de leaked versie downloaden en installeren. Hoe dat precies moet weet ik niet, maar wat dat betreft is Google je beste vriend. Had iets te maken met het 'vendor.xml' bestand dat je moest verwijderen ofzo.
Dat is alleen als je al een keer geupdated hebt. Wanneer je de eerste keer een dedicated update wil doen (dus wanneer je een specifiek versienummer download) dien je deze te installeren (is een setup bestand) en dan vervolgens de Loader.exe te starten in c:\program files\common files\research in motion\apploader en idd voor de rest is Google je vriendpim89 schreef op maandag 19 april 2010 @ 14:15:
Mijn boefje is liev!
thanks, je hebt gelijk. type nooit in haast een zin dat heeft niet veel zin. dan krijg je dus dit soort dingen.pim89 schreef op maandag 19 april 2010 @ 14:15:
ik zal google eens gebruiken.
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
No need to, het is heel simpel:raydekok schreef op maandag 19 april 2010 @ 16:34:
[...]
thanks, je hebt gelijk. type nooit in haast een zin dat heeft niet veel zin. dan krijg je dus dit soort dingen.
ik zal google eens gebruiken.
1. Verwijder eventueel eerder geinstalleerde softwareupgrades
2. Installeer de softwareupdate (nieuwste 593)
3. Ga naar C:\Program Files\Common Files\Research In Motion\AppLoader en verwijder hier het vendor.xml bestand
4. Zorg ervoor dat desktop manager en alle ander BB programma's zijn gesloten
5. Sluit je BB aan via USB
6. Start in dezelfde map als waar vendor.xml staat het Loader.exe bestand
7. Doorloop de stappen van Loader.exe en loop maar even voor een half uur weg.
8. Done! de backup die is gemaakt is automatisch teruggezet bij de nieuwe firmware inclusief alle apps dus je BB is nagenoeg hetzelfde als eerst alleen dan dus met een nieuwere firmware
Edit:
Ohja, als je wil downgraden geld eigenlijk precies hetzelfde, je zult dan alleen zien dat je bij het installeren een waarschuwing krijgt dat je een oudere versie op je BB gaat zetten.
[ Voor 14% gewijzigd door marcelbakker7 op 19-04-2010 19:49 . Reden: toevoeging ]
Verwijderd
Weet iemand toevallig hoe ik bij de "map" gemiste oproepen kom? Ben de hele BB al door geweest, maar kan het niet vinden?
Na een hoop zoeken en lezen zit ik met het volgende.
Mijn oog is gevallen op de Bold 9700 vanwege zijn layout en de efficienty en snelheid van het OS. De specifieke BB functies, zoals (oa) het pingen en push e-mail, vind ik van ondergeschikt belang.
Wel wil ik apps gebruiken die gebruik maken van een (normale) internet verbinding en wil kunnen surfen op het internet. Nu heb ik begrepen dat dit allemaal mogelijk is met een andere browser en mailen kan met de Gmail app. dus dat voldoet voor mij.
Grootste voordeel, zoals ik het nu zie, is dat ik voor minder geld veel meer snelheid krijg (3600 kbps ipv 368 kbps) bij vodafone.
Zijn er hier mensen die de zelfde gedachte en/of hetzelfde doen met hun BB ? Zo ja, mogelijk kunnen jullie mij informeren over de eventuele voor- en/of nadelen.
Ik ben benieuwd naar de ervaringen zodat ik mijn definitieve besluit kan nemen.
PS.
Reacties zoals: "Zonder BIS een groot gemis" en "Een BB neem je toch voor de extra functies en beveiliging ?" die mogen wat mij betreft achterwege blijven...
Mijn oog is gevallen op de Bold 9700 vanwege zijn layout en de efficienty en snelheid van het OS. De specifieke BB functies, zoals (oa) het pingen en push e-mail, vind ik van ondergeschikt belang.
Wel wil ik apps gebruiken die gebruik maken van een (normale) internet verbinding en wil kunnen surfen op het internet. Nu heb ik begrepen dat dit allemaal mogelijk is met een andere browser en mailen kan met de Gmail app. dus dat voldoet voor mij.
Grootste voordeel, zoals ik het nu zie, is dat ik voor minder geld veel meer snelheid krijg (3600 kbps ipv 368 kbps) bij vodafone.
Zijn er hier mensen die de zelfde gedachte en/of hetzelfde doen met hun BB ? Zo ja, mogelijk kunnen jullie mij informeren over de eventuele voor- en/of nadelen.
Ik ben benieuwd naar de ervaringen zodat ik mijn definitieve besluit kan nemen.
PS.
Reacties zoals: "Zonder BIS een groot gemis" en "Een BB neem je toch voor de extra functies en beveiliging ?" die mogen wat mij betreft achterwege blijven...
Als je die achterwege laat, dan kun je beter geen BB aanschaffen, want dan gaan bovenstaande gewenste functionaliteiten niet werkenFRanatic schreef op maandag 19 april 2010 @ 21:14:
PS.
Reacties zoals: "Zonder BIS een groot gemis" die mogen wat mij betreft achterwege blijven...
[ Voor 11% gewijzigd door JB op 19-04-2010 22:26 ]
Mijn boefje is liev!
Inderdaad, op een gegeven moment kom je toch wel apps tegen die dan niet gaan werken.JB schreef op maandag 19 april 2010 @ 22:25:
[...]
Als je die achterwege laat, dan kun je beter geen BB aanschaffen, want dan gaan bovenstaande gewenste functionaliteiten niet werken
Zoals msn of twitter of een andere im app.
En Vodafone bied ook gewoon 3600kpbs aan voor de Blackberry.
Zucht...
Bedankt voor je bijdrage.....JB schreef op maandag 19 april 2010 @ 22:25:
[...]
Als je die achterwege laat, dan kun je beter geen BB aanschaffen, want dan gaan bovenstaande gewenste functionaliteiten niet werken
De apps die je noemt zijn geen 'abort critical' voor mij.SgtElPotato schreef op maandag 19 april 2010 @ 22:36:
[...]
Inderdaad, op een gegeven moment kom je toch wel apps tegen die dan niet gaan werken.
Zoals msn of twitter of een andere im app.
En Vodafone bied ook gewoon 3600kpbs aan voor de Blackberry.
En dat VF die snelheid biedt is mij bekend. Echter de stevige prijs houdt me tegen...voorlopig.
Op dit moment overweeg ik geen BIS maar een 'normaal' internet abbo. Dat moet het mailen en internetten (via workaround) afdekken.
OF
Mochten er echt slechte ervaringen zijn (dus daadwerkelijk onderbouwd uit eigen ervaring), dan overweeg ik een BB basis bundel. In dat geval ben ik erg benieuwd naar de ervaringen over de snelheid van de Blackberry Basis bundel van VF. Met andere woorden: Kun je er een beetje vlot mee internetten ?
[ Voor 22% gewijzigd door FRanatic op 19-04-2010 23:10 ]
Als jij kunt werken met de Gmail app en Opera Mobile/mini zie ik geen probleem.FRanatic schreef op maandag 19 april 2010 @ 23:03:
[...]
Bedankt voor je bijdrage.....
[...]
De apps die je noemt zijn geen 'abort critical' voor mij.
En dat VF die snelheid biedt is mij bekend. Echter de stevige prijs houdt me tegen...voorlopig.
Maar wil je pushmail van meerdere accounts, kunnen pingen, later websites met flash goed kunnen weergeven ( komt ergens in 2010 te samen met de WebKit browser ( 'super' snel )) of andere apps gebruiken die internet nodig hebben, zit je toch helaas vast aan een BIS.
Ik vind het die 7 euro extra per maand wel waard, altijd internet en push-mail. Vrijwel onbeperkt, ook omdat de data compressed word verstuurd ( wat resulteert in 100kb = 10kb, alles word een stuk kleiner gemaakt, wat data scheelt en een stukje sneller is ).
Zucht...
Dus jij zegt dat het 'snelle' BIS van VF eigenlijk niet noodzakelijk is en het internet door de factor 10 compressie even snel is als een 3600kbps normale verbinding ?SgtElPotato schreef op maandag 19 april 2010 @ 23:09:
[...]
Als jij kunt werken met de Gmail app en Opera Mobile/mini zie ik geen probleem.
Maar wil je pushmail van meerdere accounts, kunnen pingen, later websites met flash goed kunnen weergeven ( komt ergens in 2010 te samen met de WebKit browser ( 'super' snel )) of andere apps gebruiken die internet nodig hebben, zit je toch helaas vast aan een BIS.
Ik vind het die 7 euro extra per maand wel waard, altijd internet en push-mail. Vrijwel onbeperkt, ook omdat de data compressed word verstuurd ( wat resulteert in 100kb = 10kb, alles word een stuk kleiner gemaakt, wat data scheelt en een stukje sneller is ).
In principe wel, op GPRS kun je alles ook fatsoenlijk doen. Alleen als je even flink wilt browsen of internetradio wilt luisteren is 3G handiger en sneller. Verder zul je er in de praktijk niet zoveel van merken.FRanatic schreef op maandag 19 april 2010 @ 23:16:
[...]
Dus jij zegt dat het 'snelle' BIS van VF eigenlijk niet noodzakelijk is en het internet door de factor 10 compressie even snel is als een 3600kbps normale verbinding ?
Het zal door de compressie misschien niet even snel zijn, maar als je veel mailt en im doet is het bijna niet te merken.
Ik wist nog geen eens dat je snelle en langzame BIS had. En wat scheelt dat in prijs?
[ Voor 9% gewijzigd door SgtElPotato op 19-04-2010 23:22 ]
Zucht...
Het snelle BIS van VF is alleen af te sluiten op de BEL+SMS+WEB abbo's en kost dan 10,- (zonder actie korting)SgtElPotato schreef op maandag 19 april 2010 @ 23:20:
[...]
In principe wel, op GPRS kun je alles ook fatsoenlijk doen. Alleen als je even flink wilt browsen of internetradio wilt luisteren is 3G handiger en sneller. Verder zul je er in de praktijk niet zoveel van merken.
Het zal door de compressie misschien niet even snel zijn, maar als je veel mailt en im doet is het bijna niet te merken.
Ik wist nog geen eens dat je snelle en langzame BIS had. En wat scheelt dat in prijs?
Het normale BIS van VF is alleen af te sluiten op de BEL+SMS abbo's en kost 12,50 (zonder actie korting)
Dus het daadwerkelijke prijsverschil tussen beide varianten is 4,50 meer voor een 3,6Mbit verbinding.
Ik heb het normale BIS van VF en ervaar de snelheid als volstrekt acceptabel.
Verwijderd
Mijn enige irritatie is vooralsnog dat ik wanneer ik muziek luister (media). En ik daar klaar mee ben en dit wil afsluiten ik genoodzaakt ben om vier zaken af te sluiten.
1. de player zelf
2. 'playlist'
3. 'music'
4. 'media'
Dit is best irritant, om ze elke keer apart af te sluiten. Het komt best vaak voor dat ik mijn muziek op de achtergrond nog aan heb staan onbewust en de muziek aanspringt. Is er geen 'all in one close' mogelijkheid?
1. de player zelf
2. 'playlist'
3. 'music'
4. 'media'
Dit is best irritant, om ze elke keer apart af te sluiten. Het komt best vaak voor dat ik mijn muziek op de achtergrond nog aan heb staan onbewust en de muziek aanspringt. Is er geen 'all in one close' mogelijkheid?
Misschien een stomme vraag, maar waar kan ik zien welke applicaties ik open heb staan?
Als je de menuknop ingedrukt houdt, staan daar ook de applicaties die open staan tussen. Daarnaast staat er ook een aantal standaardapplicaties altijd, volgens mij.
Ik snap je punt.Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 09:02:
Mijn enige irritatie is vooralsnog dat ik wanneer ik muziek luister (media). En ik daar klaar mee ben en dit wil afsluiten ik genoodzaakt ben om vier zaken af te sluiten.
1. de player zelf
2. 'playlist'
3. 'music'
4. 'media'
De irritatie niet zo, maar het is wel omslachtig ja. Ik laat het allemaal gewoon aan staan. Dan kan ik gewoon weer verder muziek luisteren, later. Het toestel wordt er niet langzamer van.
Of er een alles in 1 keer sluit mogelijkheid is, dat weet ze niet: sorry
Macbook Pro Mid 2010 13'3 Intel Core 2 Duo 2'66Mhz - 4Gb DDR3, Blackberry Bold 9700, iPhone4 , iPod Classic 160Gb
Verwijderd
Maar heeft dat geen invloed op de batterij? Ik kan het inderdaad wel aan laten nu je het zegt.
Het is hier geen Marktplaats.
[ Voor 85% gewijzigd door RoD op 20-04-2010 17:54 ]
Wordt het niet eens tijd om de OP aan te passen met een lijst met veelgebruikte apps/themes/downloads en eens een leuk overzichtje in elkaar te klussen? ik wil hier wel aan meewerken, maar heb dan wel input nodig 
ben zelf net weer op een leuke gratis app gestuit: Trapster --> elke flitspaal/mobiele controle/bekende controleplaats wordt gemeld evt. incl kaart, ideaal om op de achtergrond te laten draaien tijdens het rijden
ben zelf net weer op een leuke gratis app gestuit: Trapster --> elke flitspaal/mobiele controle/bekende controleplaats wordt gemeld evt. incl kaart, ideaal om op de achtergrond te laten draaien tijdens het rijden
[ Voor 6% gewijzigd door B-Force op 20-04-2010 17:51 ]
Wat wel lastig is als je klaar bent met muziek luisteren, en in je broekzak per ongeluk op 'play' druktSuperPrinses schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 13:32:
[...]
Ik snap je punt.
De irritatie niet zo, maar het is wel omslachtig ja. Ik laat het allemaal gewoon aan staan. Dan kan ik gewoon weer verder muziek luisteren, later. Het toestel wordt er niet langzamer van.
Of er een alles in 1 keer sluit mogelijkheid is, dat weet ze niet: sorry
Ik vernam op internet iets over een blackberry 6.0 operating system. Zal deze uiteindelijk ook op de bold9700 werken of is het volledig op touch gebaseerd
Ik heb een vraagje waar ik niet helemaal uitkom. Misschien kunnen jullie me helpen?!
Ik heb momenteel een abbo met BIS. Nu wil ik er misschien een telefoon bijnemen (een dual sim en geen blackberry) maar nu vraag ik me af of ik wel gebruik kan maken van het onbeperkt internetten ofdat ik dan extra internet kosten betaal.
Weet iemand hoe dit zit?
Ik heb momenteel een abbo met BIS. Nu wil ik er misschien een telefoon bijnemen (een dual sim en geen blackberry) maar nu vraag ik me af of ik wel gebruik kan maken van het onbeperkt internetten ofdat ik dan extra internet kosten betaal.
Weet iemand hoe dit zit?
Ik weet er het zijne niet van, maar volgens mij kan je bij Vodafone een BlackBerry Loos APN instellen en bij T-Mobile niet. Welke Provider heb je?jeroen150586 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 21:39:
Ik heb een vraagje waar ik niet helemaal uitkom. Misschien kunnen jullie me helpen?!
Weet iemand hoe dit zit?
P.S. Mocht je definitief overstappen van toestel, dan is het misschien een idee om je Provider te raadplegen om het Abonnement om te zetten. (Had gezien dat je je toestel te kooop had gezet, vandaar)
Thnx voor je snelle reactie! Ik heb ondanks een abbo afgesloten bij Tmobile. Gebeld met de klantenservice alleen wisten zij het niet.JunkieXP schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 21:44:
[...]
Ik weet er het zijne niet van, maar volgens mij kan je bij Vodafone een BlackBerry Loos APN instellen en bij T-Mobile niet. Welke Provider heb je?
P.S. Mocht je definitief overstappen van toestel, dan is het misschien een idee om je Provider te raadplegen om het Abonnement om te zetten. (Had gezien dat je je toestel te kooop had gezet, vandaar)
Zijn dit niet de "APN" instellingen van Tmobile:
http://www.pluk-in.com/pl...iel_netwerk_nederland.php
[ Voor 19% gewijzigd door jeroen150586 op 07-05-2010 20:50 ]
Verwijderd
Hoe kan ik me bb bold 9700 weer op lock zetten? Sinds de laaste update zie ik die icoontje niet meer in de menu.
Ik vat je reply maar even als positief opFRanatic schreef op maandag 19 april 2010 @ 23:03:
[...]
Bedankt voor je bijdrage.....
[...]
De apps die je noemt zijn geen 'abort critical' voor mij.
Op dit moment overweeg ik geen BIS maar een 'normaal' internet abbo. Dat moet het mailen en internetten (via workaround) afdekken.
OF
Mochten er echt slechte ervaringen zijn (dus daadwerkelijk onderbouwd uit eigen ervaring), dan overweeg ik een BB basis bundel. In dat geval ben ik erg benieuwd naar de ervaringen over de snelheid van de Blackberry Basis bundel van VF. Met andere woorden: Kun je er een beetje vlot mee internetten ?

Hier ben ik (provider Vodafone) vaak genoeg mee bezig geweest maar dat kreeg ik niet werkend.
Mijn boefje is liev!
De knop boven op het toestel schijnt dit volgens mij nu te doen.Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 08:00:
Hoe kan ik me bb bold 9700 weer op lock zetten? Sinds de laaste update zie ik die icoontje niet meer in de menu.
Opera Mini installeren schijtn wel te werken.JB schreef op woensdag 21 april 2010 @ 08:58:
[...]
Ik vat je reply maar even als positief opIk weet niet in welk land je woont maar mij is het niet bekend dat je met een workaround in Nederland BIS niet nodig hebt voor je BB om te kunnen browsen, internetten enz.......
Hier ben ik (provider Vodafone) vaak genoeg mee bezig geweest maar dat kreeg ik niet werkend.
In Opera kun je dan handmatig een apn invullen, bijv. live.vodafone.com
Heb je dit ook geprobeerd?
Verwijderd
Ik had zitten twijfelen om die te downloaden maar kon niet terug vinden of het ook in NL zou werken. Aan jouw reactie te merken, werkt het gewoon. Overigens geeft Telmap, gratis navigatieapp, ook alle bekende flitspalen al aan.B-Force schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 17:50:
Wordt het niet eens tijd om de OP aan te passen met een lijst met veelgebruikte apps/themes/downloads en eens een leuk overzichtje in elkaar te klussen? ik wil hier wel aan meewerken, maar heb dan wel input nodig
Verwijderd
Bij mij niet hoe moet je toetsenbord weer vergrendelenRoodey schreef op woensdag 21 april 2010 @ 09:03:
[...]
De knop boven op het toestel schijnt dit volgens mij nu te doen.
Als je je toestel wil vegrendelen, moet je op '*' drukken, oftewel A. Even inhouden en je scherm gaat vanzelf op zwart
Opera dien je te installeren over een internet verbinding, dus voordat je Opera wil/kan gebruiken zul je al een verbinding moeten hebben. Zelfs als je met de Desktop Manager Opera installeert en vervolgens probeert te runnen op je BB wil dat ding het internet op om de installatie af te kunnen ronden. Tenminste zo was het een paar jaar terug toen ik het geprobeerd heb en ik heb nog steeds niemand gesproken die via Vodafone zonder BIS/BES data kan verstoken.Roodey schreef op woensdag 21 april 2010 @ 09:03:
[...]
Opera Mini installeren schijtn wel te werken.
In Opera kun je dan handmatig een apn invullen, bijv. live.vodafone.com
Heb je dit ook geprobeerd?
Mijn boefje is liev!
geupdate naar de laattse versie. is inderdaad een stukje sneller. kreeg alleen een toetselsetting toegestuurd waar ik een pin zou moeten hebben gehad. kende het niet.
nog niks nieuws gezien in deze versie alleen sneller dus.
nog niks nieuws gezien in deze versie alleen sneller dus.
Verwijderd
En hoe bevalt Telmap? Zijn de mappen up to date?Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:24:
[...]
Ik had zitten twijfelen om die te downloaden maar kon niet terug vinden of het ook in NL zou werken. Aan jouw reactie te merken, werkt het gewoon. Overigens geeft Telmap, gratis navigatieapp, ook alle bekende flitspalen al aan.
Laatste keer dat ik naar een adres navigeerde werd ik de verkeerde kant opgestuurd. Ik reed een rondje.
Nu was dit een redelijk nieuwe wijk in de buurt van Utrecht (Leidsche Rijn) waar ik ook met TomTom op mn xperia in het verleden moeite had.
Andere vraag:
Hoe kan ik apps die ik uninstalled heb volledig verwijderen??
Ik zie ze in BB App World nog staan bij mijn apps. Ik wil ze definitief weghalen kan dat?
Ik heb ook allerlei 'spam' nog op 'hide' staan in mappen die ik eigenlijk ook wil verwijderen.
troep waar ik nooit om heb gevraagd zoals een 'google' app en nog n paar.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2010 10:44 ]
Verwijderd
Ik heb een klein hinderlijk iets, als ik een smsje krijg, krijg ik hem gewoon in mijn SMS inbox, maar ook in mijn algemen berichteninbox. Als ik hem uit 1 van deze 2 lees, dan blijft bij hij de andere box als ongelezen staan, hoe kan ik zorgen dat hij daar dan ook als geopend staat, zodat ik niet telkens dat rode balletje heb terwijl ik het bericht al lang ken. Vroeger had ik hier geen last van.
Iemand al enig idee?jeroen150586 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 22:21:
[...]
Thnx voor je snelle reactie! Ik heb ondanks een abbo afgesloten bij Tmobile. Gebeld met de klantenservice alleen wisten zij het niet.
Daarnaast is 1 van de toestellen te koop. Ik heb er 2 vandaar.
Zijn dit niet de "APN" instellingen van Tmobile:
http://www.pluk-in.com/pl...iel_netwerk_nederland.php
Verwijderd
dat is gelukt maar hoe moet je weer op normaal zetten om te ontgrendelenDaMarcus schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:31:
Als je je toestel wil vegrendelen, moet je op '*' drukken, oftewel A. Even inhouden en je scherm gaat vanzelf op zwart
[quote]DaMarcus schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:31:
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2010 12:30 ]
Daarvoor dien je op vergrendelen te drukken, dat is de knop linksboven op het toestel.
Verwijderd
Welke knop links boven?DaMarcus schreef op woensdag 21 april 2010 @ 12:29:
Daarvoor dien je op vergrendelen te drukken, dat is de knop linksboven op het toestel.
Als je naar je toestel kijkt vanaf de bovenkant, dus wanneer je het scherm niet ziet. Het zwarte plastic bovenop bestaat uit twee knoppen, eentje links voor de toetsenbord vergrendeling, en eentje rechts voor standby modus. Als je goed kijkt zie je een wit klein pictogram aan zowel de linker als rechterkant.
Verwijderd
Klinkt goed, ga ik zeker ff proberen!!! BedanktB-Force schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 17:50:
Ringtone muten wanneer deze afgaat op een ongewenst moment, zodat je foon wel af kan gaan, maar je ehm niet hoeft weg te drukken en dus gewoon "stil" naar een Prive plekje lopen om op te nemen.Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 13:44:
Waar is eigenlijk die mute knop goed voor?
Dat klopt niet. Je kan bij T-mobile gewoon internet gebruiken op een BB zonder BIS of BES. Dit heb ik zelf ook ruim een jaar gedaan. Je heb dan wel hun APN settings nodig.JB schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:35:
[...]
Opera dien je te installeren over een internet verbinding, dus voordat je Opera wil/kan gebruiken zul je al een verbinding moeten hebben. Zelfs als je met de Desktop Manager Opera installeert en vervolgens probeert te runnen op je BB wil dat ding het internet op om de installatie af te kunnen ronden. Tenminste zo was het een paar jaar terug toen ik het geprobeerd heb en ik heb nog steeds niemand gesproken die via Vodafone zonder BIS/BES data kan verstoken.
Waarschijnlijk gaan ze wel kosten rekenen voor je datagebruik, zelf had ik daar een internetbundel voor van een tientje oid.
Ik heb nu sinds 1 week een 3G enabled BlackBerry device (red. de Bold 9700) en zit met een probleem.
Op de momenten dat ik een 3G verbinding heb i.p.v. een GPRS verbinding (T-Mobile), dan zie ik in de standaard BB browser een hele lange tijd "Bezig met Aanvragen", mijn beleving is inmiddels dat dit volgens mij het "Opzetten" van de Connectie ansich is.
Bij GPRS zie ik deze melding een seconde of 5 waarbij de balk zo ongeveer op 1/5de blauw is, waarna hij begint met het inladen van de gegevens. Echter loopt bij 3G de balk soms wel tot 3/4de en verder vol, met nog steeds de melding "Bezig met Aanvragen". Dit kan tientallen seconden duren. Ik heb dan volledig ontvangst (5 streepjes).
Iemand enig idee hoe het kan dat het "Establishen van de Connection" zoveel langer duurt bij 3G dan bij GPRS. Wanneer de verbinding eenmaal gelegd is, is 3G wel aanzienlijk sneller namelijk, maar deze dip, in het verkrijgen van de verbinding is gewoon tergend!
Op de momenten dat ik een 3G verbinding heb i.p.v. een GPRS verbinding (T-Mobile), dan zie ik in de standaard BB browser een hele lange tijd "Bezig met Aanvragen", mijn beleving is inmiddels dat dit volgens mij het "Opzetten" van de Connectie ansich is.
Bij GPRS zie ik deze melding een seconde of 5 waarbij de balk zo ongeveer op 1/5de blauw is, waarna hij begint met het inladen van de gegevens. Echter loopt bij 3G de balk soms wel tot 3/4de en verder vol, met nog steeds de melding "Bezig met Aanvragen". Dit kan tientallen seconden duren. Ik heb dan volledig ontvangst (5 streepjes).
Iemand enig idee hoe het kan dat het "Establishen van de Connection" zoveel langer duurt bij 3G dan bij GPRS. Wanneer de verbinding eenmaal gelegd is, is 3G wel aanzienlijk sneller namelijk, maar deze dip, in het verkrijgen van de verbinding is gewoon tergend!
klopt, voordeel van Trapster is dat je bv. ook zelf mobiele controles voor die dag kunt toevoegen door even op R te drukken, wordt meteen geupdate naar de server. (moeten natuurlijk wel eerst veel mensen hem gebruiken voordat je er zelf profijt van hebt...)Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:24:
[...]
Ik had zitten twijfelen om die te downloaden maar kon niet terug vinden of het ook in NL zou werken. Aan jouw reactie te merken, werkt het gewoon. Overigens geeft Telmap, gratis navigatieapp, ook alle bekende flitspalen al aan.
Verwijderd
Je hebt nog gelijk ook. Op paginaweergave krijg je standaard de kolomweergave.JunkieXP schreef op zondag 18 april 2010 @ 11:00:
[...]
Dit is een Bug die al heel lang aanwezig is (had hem ook op mijn Curve 8900 met OS4.6), probeer in Browseropties de instelling eens op Paginaweergave te zetten. Als het goed is laad hij dan alles automatisch in Kolomweergave. Volgens mij een vertaal foutje.
Succes.
Maar bij Vodafone gaat dit niet (anders hoor ik graag hoe), T-mobile weet ik niet, nooit getest maar er werd gesproken over Vodafone. Verder vallen die kosten uiteraard buiten je bundel (tenzij het bij T-mobile idd niet langs de extra aangesloten internetbundel gaat).BertHier schreef op woensdag 21 april 2010 @ 18:20:
[...]
Dat klopt niet. Je kan bij T-mobile gewoon internet gebruiken op een BB zonder BIS of BES. Dit heb ik zelf ook ruim een jaar gedaan. Je heb dan wel hun APN settings nodig.
Waarschijnlijk gaan ze wel kosten rekenen voor je datagebruik, zelf had ik daar een internetbundel voor van een tientje oid.
Mijn boefje is liev!
Potverdorie
stap net uit de auto, BB in mn linkerhand en ja hoor, glijdt uit mn hand. Het werd een kwestie van BB versus de geasfalteerde weg, hoorde het plastic kraken. Op een of andere manier valt de BB altijd op het gedeelte dat uitsteekt uit het hoesje, heb al een keer eerder op die manier een 8900 total loss gehad. Enfin, het apparaat werkt nog wel, alleen is de hoek rechtsachter zo goed als verpulverd. Ik heb gekeken naar een nieuw bodywerk maar ik zie het niet zitten om dat zelf om te gaan bouwen i.v.m. garantie en risico. Iemand tips om dit nog een beetje bij te kunnen werken? het gaat om de zilveren rand bovenaan en een klein stukje van de drukknop rechts bovenop..
zucht had 'm net een week en was er erg zuinig op

Xanthium, had je je BB daadwerkelijk in het hoesje zitten? ofwel, liet je de telefoon met casing en al vallen, en moest ie uiteraard op dat ongelukkige plekje het asfalt kussen? Balen, dat wel.
Ik had liet 'm idd met casing en al vallen, de volle klap kwam dus tegen de bovenkant die altijd een stukje uit het hoesje steekt. Ik hoop dat er iets van een lak middeltje ofzo is waarmee ik het ergste nog een beetje kan wegwerken, anders loop ik me er nog een jaar aan te irriterenreAaa schreef op woensdag 21 april 2010 @ 22:40:
Xanthium, had je je BB daadwerkelijk in het hoesje zitten? ofwel, liet je de telefoon met casing en al vallen, en moest ie uiteraard op dat ongelukkige plekje het asfalt kussen? Balen, dat wel.
[ Voor 15% gewijzigd door Xanthium op 21-04-2010 22:43 ]
Wat een domper, helaas niks aan te doen. Had zoiets ook toen ik mijn Samsung E700 net een weekje had, meteen een mini kras op de batterij :(
Vind het ook wat Enger om een Bold 9700 uit elkaar te halen dan een Curve 8900, maar de Bezel (de Zilverkleurige "Border") is opzich nog wel te doen denk ik: http://youtu.be/T7ouybwLQo8. Zijn ook andere kleuren voor te krijgen, en je verspilt je garantie niet (vebreekt geen zegels).Xanthium schreef op woensdag 21 april 2010 @ 22:41:
[...]
Ik hoop dat er iets van een lak middeltje ofzo is waarmee ik het ergste nog een beetje kan wegwerken, anders loop ik me er nog een jaar aan te irriteren
Misschien toch het overwegen waard?
Voordat BIS werd geactiveerd op mijn huidige Vodafone abonnement werkte dat ook gewoon out of the box. Voor zover ik heb ervaren met BB's, heb zelf verschillende SIM-kaarten in mijn huidige BB gehad en ken ook wel wat andere mensen met het zelfde gedoe werkt internet gewoon wel maar de push-mail etc niet.JB schreef op woensdag 21 april 2010 @ 21:55:
[...]
Maar bij Vodafone gaat dit niet (anders hoor ik graag hoe), T-mobile weet ik niet, nooit getest maar er werd gesproken over Vodafone. Verder vallen die kosten uiteraard buiten je bundel (tenzij het bij T-mobile idd niet langs de extra aangesloten internetbundel gaat).
Wel heb je uiteraard wel toegang nodig tot internet vanaf je provider, zo een abbo voor elk toestel of tegen een bedrag per MB ofzo.
Ook wat raar dat het niet werkt, heb je op een ander toestel wel internet met die SIM-kaart?
Mijn huidige telefoon belt niet zo lekker in een rommelige omgeving zeg maar.
De E72 die ik hiervoor had had hier geen last van.
Hoe is het bereik en de gesprekskwaliteit van de 9700?
En dan met name in rommelige omgevingen, bijv. voetbalkantine.
@BertHier:
Raar dat jij het wel kunt. Zelf heb ik Vodafone met internetblox, maar BB abo zit er niet in ivm werk.
Wil wel graag de 9700!
Is hier iemand die een Vodafone simkaartje in zijn/haar 9700 kan drukken waar geen BIS/BES op actief is, maar wel internetblox?
De E72 die ik hiervoor had had hier geen last van.
Hoe is het bereik en de gesprekskwaliteit van de 9700?
En dan met name in rommelige omgevingen, bijv. voetbalkantine.
@BertHier:
Raar dat jij het wel kunt. Zelf heb ik Vodafone met internetblox, maar BB abo zit er niet in ivm werk.
Wil wel graag de 9700!
Is hier iemand die een Vodafone simkaartje in zijn/haar 9700 kan drukken waar geen BIS/BES op actief is, maar wel internetblox?
Alleen de mediaplayer hoef je af te sluiten. Alle andere 3 kan je sluiten door middel van de back/vorige toets.Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 09:02:
1. de player zelf
2. 'playlist'
3. 'music'
4. 'media'
Scheelt iig 3 taken
Denk je niet dat de garantie al verspeeld is, indien er sprake is van valschade met een verpulverde plastic rand aan de bovenkant?JunkieXP schreef op woensdag 21 april 2010 @ 23:52:
[...]
Vind het ook wat Enger om een Bold 9700 uit elkaar te halen dan een Curve 8900, maar de Bezel (de Zilverkleurige "Border") is opzich nog wel te doen denk ik: http://youtu.be/T7ouybwLQo8. Zijn ook andere kleuren voor te krijgen, en je verspilt je garantie niet (vebreekt geen zegels).
Verwijderd
Ah dat scheelt inderdaad.NIB0R schreef op donderdag 22 april 2010 @ 09:14:
[...]
Alleen de mediaplayer hoef je af te sluiten. Alle andere 3 kan je sluiten door middel van de back/vorige toets.
Scheelt iig 3 taken
Thanks
ja ga toch eens kijken of ik die zilveren rand kan vervangen, zit toch de meeste schade aan...JunkieXP schreef op woensdag 21 april 2010 @ 23:52:
[...]
Vind het ook wat Enger om een Bold 9700 uit elkaar te halen dan een Curve 8900, maar de Bezel (de Zilverkleurige "Border") is opzich nog wel te doen denk ik: http://youtu.be/T7ouybwLQo8. Zijn ook andere kleuren voor te krijgen, en je verspilt je garantie niet (vebreekt geen zegels).
daar ben ik ook bang voor, en mocht ik 'm in de toekomst een keer laten vallen en er vallen functies uit zal men vast en zeker als eerste naar deze beschadiging wijzen en het op valschade gooienWolly schreef op donderdag 22 april 2010 @ 09:29:
[...]
Denk je niet dat de garantie al verspeeld is, indien er sprake is van valschade met een verpulverde plastic rand aan de bovenkant?
Verwijderd
Zo sinds gisteren een BB gebruiker maar kom er nog niet echt helemaal uit..
Daarom een paar vraagjes:
- weet iemand hoe je standaard kunt instellen dat je bij het mapje van berichten (dus waar je sms + mail wordt weergegeven) alle berichten kunt zien, dus ook die gisteren ontvangen zijn of eergisteren. nu kan ik alleen de berichten van vandaag bekijken. en het liefst ook dat hij de mail en sms apart indeeld?
- Weet iemand een site waar je nederlandse applicaties vandaan kan halen, die uit de blackberry store zijn bijna allemaal engels talig.
- weet iemand waar je leuke spelletjes kan downloaden?
Alvast bedankt
Daarom een paar vraagjes:
- weet iemand hoe je standaard kunt instellen dat je bij het mapje van berichten (dus waar je sms + mail wordt weergegeven) alle berichten kunt zien, dus ook die gisteren ontvangen zijn of eergisteren. nu kan ik alleen de berichten van vandaag bekijken. en het liefst ook dat hij de mail en sms apart indeeld?
- Weet iemand een site waar je nederlandse applicaties vandaan kan halen, die uit de blackberry store zijn bijna allemaal engels talig.
- weet iemand waar je leuke spelletjes kan downloaden?
Alvast bedankt
In App World staan ook wel een aantal leuke spelletjes. Ik heb gisteren zelf Blackjack gedownload. Het is trouwens ook niet zo dat alle applicaties in App World staan (wat Apple wel heeft). Volgens mij is er ook niet echt een verzameling Nederlanse applicaties.
Verwijderd
Hebben meerdere mensen last van traag internet. Ik heb BIS via t-mobile. Maar sinds een paar dagen laden de pages erg traag lijkt het.
Verwijderd
Ik heb eindelijk ge-update naar .593 kwam van .423 dus een flinke stap. Ik ben geen heavy user maar zelfs ik merk dat dingen sneller gaan. Dus ben er meer dan tevreden over.
Het enige waar ik aan zal moeten wennen is de password lock, voorheen was de lockbutton bovenaan daarvoor bestemd nu is dat een gewone lock geworden. Beetje jammer maar ik wen er wel aan.
Het enige waar ik aan zal moeten wennen is de password lock, voorheen was de lockbutton bovenaan daarvoor bestemd nu is dat een gewone lock geworden. Beetje jammer maar ik wen er wel aan.
Verwijderd
kan je alleen met een nummer unlocken?Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 17:20:
Ik heb eindelijk ge-update naar .593 kwam van .423 dus een flinke stap. Ik ben geen heavy user maar zelfs ik merk dat dingen sneller gaan. Dus ben er meer dan tevreden over.
Verwijderd
??? Ik weet niet precies wat je bedoeld maar ik vond de password lock altijd wel handig. Het is ook maar waar je aan gewend bent, maar ik heb sinds ik de 9700 gebruik altijd al een password als lock en vind dat erg prettig werken. Nu die button opeens niet meer daarvoor bestemd is lijkt het een hele omweg om even je telefoon te locken.
Verwijderd
Volgens mij als je naar Opties -> Wachtwoord gaat kan je instellen na hoeveel tijd hij om het wachtwoord moet vragen. Als je deze op 1 minuut zet, gaat hij dan niet na 1 min op de lock?Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 17:41:
[...]
??? Ik weet niet precies wat je bedoeld maar ik vond de password lock altijd wel handig. Het is ook maar waar je aan gewend bent, maar ik heb sinds ik de 9700 gebruik altijd al een password als lock en vind dat erg prettig werken. Nu die button opeens niet meer daarvoor bestemd is lijkt het een hele omweg om even je telefoon te locken.
Ik merk namelijk dat als ik mijn telefoon een langere tijd in de lock haal hij dan pas om een wachtwoord vraagt.
Vind ik zelf wel makkelijker aangezien ik aan het pingen ben, het toestel ook weer opberg en na een paar seconde weer eruit haal om te replyen o.i.d. en om dan steeds dat wachtwoord in te typen...
Verwijderd
Ja dat is wel waar. Zoals ik al zei het is voornamelijk nog even wennen. Als je iets al maanden dagelijks op één manier doet en opeens is het anders dan lijkt het een grote stap terwijl het in feite niet zo is en op den duur wellicht een verbetering t.o.v. het oude.
Ik heb mijn toestel sinds een week, en heb vanaf het begin af aan ervaren dat Pagina's op 3G erg langzaam laden (tijdens de melding "bezig met aanvragen"), zodra er echter "waardes" te zien zijn, gaat het best rap, maar voordat hij begint met het tonen van het aantal binnen te halen KB's lijkt het gewoon "snel".Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 17:12:
Hebben meerdere mensen last van traag internet. Ik heb BIS via t-mobile. Maar sinds een paar dagen laden de pages erg traag lijkt het.
GPRS heeft hier veel minder last van, maar heeft bij het ophalen van daadwerkelijke data, natuurlijk weer een beperking.
Verwijderd
Zal wel inderdaad een kwestie van gewenning zijn. Ik heb dit toestel net een maandje en net 2 weken geleden het wachtwoord functie gebruikt en vind zoals hij nu voor mij werkt wel goed werken.Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 18:20:
Ja dat is wel waar. Zoals ik al zei het is voornamelijk nog even wennen. Als je iets al maanden dagelijks op één manier doet en opeens is het anders dan lijkt het een grote stap terwijl het in feite niet zo is en op den duur wellicht een verbetering t.o.v. het oude.
Weet iemand of de nieuwe Blackberry 6.0 OS op de 9700 uitkomt?
Volgens Boy Genius wordt hij deze zomer gelaunched!
Volgens Boy Genius wordt hij deze zomer gelaunched!
Ik heb sinds kort (gisteren kwam ik erachter en wetende dat ik regelmatig in het menu zit is het waarschijnlijk ook gisteren gekomen) allemaal ongewenste icoontjes in m'n menu. Bij toepassingen staan knoppen voor Flickr en MySpace, bij downloads staat een icoontje voor Google Quick Search en in het hoofdmenu staat een knop van Yahoo! messenger. Al deze knoppen verwijzen naar een website. Deze knoppen zijn ook niet te verwijderen dmv de menuknop. Weet iemand hoe ik hier vanaf kom?
http://gathering.tweakers...=iconen&data[boolean]=ANDpim89 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 09:55:
Ik heb sinds kort (gisteren kwam ik erachter en wetende dat ik regelmatig in het menu zit is het waarschijnlijk ook gisteren gekomen) allemaal ongewenste icoontjes in m'n menu. Bij toepassingen staan knoppen voor Flickr en MySpace, bij downloads staat een icoontje voor Google Quick Search en in het hoofdmenu staat een knop van Yahoo! messenger. Al deze knoppen verwijzen naar een website. Deze knoppen zijn ook niet te verwijderen dmv de menuknop. Weet iemand hoe ik hier vanaf kom?
[ Voor 7% gewijzigd door JB op 23-04-2010 11:47 ]
Mijn boefje is liev!
Verwijderd
Ik moet straks mijn Blackberry gaan omruilen. Als ik via de Desktop Manager een volledige backup maak, ben ik dan niets kwijt ? Geen gegevens, foto's, instellingen ?
Verwijderd
Foto's staan hoogstwaarschijnlijk op je SD-kaart. Gegevens worden allemaal gebackuped en je toepassingen worden standaard al gekopieerd naar de Desktop Manager.Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 13:45:
Ik moet straks mijn Blackberry gaan omruilen. Als ik via de Desktop Manager een volledige backup maak, ben ik dan niets kwijt ? Geen gegevens, foto's, instellingen ?
Als je hem omruild krijg je wel een andere PIN-code (voor BBM) dus de contacten worden dan opnieuw toegevoegd. Maar 'als het goed is' raak je dus verder helemaal niets kwijt!
Beste mensen, Ik heb verbinding met een wifi netwerk, alleen ik wil er zeker van zijn dat ik niet op mijn mobiele netwerk zit om hoge kosten te voorkomen. De verbinding kon pas gemaakt worden als ik gegevensservices "aan" heb gezet. Hoe kan ik zeker weten dat ik via het Wifi netwerk op het internet zit? Bovenaan stond wel de providernaam en de wifinetwerknaam. Ik neem aan dat dit aangeeft waarmee ik verbinding heb. Wie kan hier meer duidelijkheid over scheppen
?
edit: Ik heb 't reeds gevonden, http://blackberry-nl.com/...69.msg29078.html#msg29078
dus voor degenen die hier ook benieuw naar waren.
edit: Ik heb 't reeds gevonden, http://blackberry-nl.com/...69.msg29078.html#msg29078
dus voor degenen die hier ook benieuw naar waren.
[ Voor 14% gewijzigd door reAaa op 24-04-2010 09:47 ]
Weet iemand misschien waar je originele witte covers kan kopen?
Verwijderd
Hier wat tips, ook naar aanleiding van de hierboven gestelde vraag van pim89 over de icoontjes in het menu:
Heb je een BlackBerry met een BIS abonnement van T-Mobile? Het gebruik van T-zones kost veel geld. Er is gebleken dat je dit handmatig van je BlackBerry kunt verwijderen. Je gaat daarvoor eerst naar 'Opties' (Options) en vervolgens naar 'Geavanceerde opties' (Advanced Options). Hier moet je nu naar Serviceboek (Service Book) gaan. In dit overzicht verwijder je de volgende twee regels:
1. WAP2 Transport [WPTCP]
2. Wap Push Config [WAPPushConfig]
En eventueel:
(dit verwijdert de bekende en/of ongewenste icoontjes (die komen net als de recentelijk vrijgegeven Twitter voor de BlackBerry icoontje van RIM en T-Mobile (met o.a. de mailgegevens, met erachter de regels [CMIME] en [CICAL] voor de (e-)mail) zelf)
1. MySpace VPL [BroweserConfig]
2. Yahoo Client Download [BroweserConfig]
3. Google Talk Download [BroweserConfig]
4. Flickr VPL [BroweserConfig]
5. Facebook VPL [BroweserConfig]
6. Twitter VPL [BroweserConfig]
7. VPL GQS [BroweserConfig]
(er zullen er nog wel een of meer te vinden en waar nodig naar wens te verwijderen zijn)
Daarna kun je teruggaan naar het overzicht bij 'Geavanceerde opties'. Hier moet je naar 'Browser' gaan en als je hier geen 'Standaardconfiguratie WAP-browser' ziet, dan is alles in orde en is T-zones verwijderd van je toestel.
Het is geen verplichting om T-zones van je BlackBerry te verwijderen, het is echter een voorzorgsmaatregel om te zorgen dat je niet voor hoge kosten komt te staan die je eigenlijk niet zou willen maken.
Mocht je onverhoopt een verkeerde regel hebben verwijderd, ga dan naar 'Opties' (Options) en vervolgens naar 'Geavanceerde opties' (Advanced Options) (waar je bent of al was overigens) en dan naar de 'Hostrouteringstabel' (Host Routing Table) en met een druk op de bekende BlackBerry logo (naast het groene telefoon-logo) kies je voor 'Nu registeren' (Register Now), en alle regels staan weer terug, ook de regels voor de bekende icoontjes zoals die van Facebook, MySpace, Yahoo, Google Talk, enz. als je die verwijderd had. Je krijgt overigens een automatisch gegenereerde e-mail ter bevestiging.
Ook als je de batterij uit de BlackBerry hebt gehaald en er weer in, de BlackBerry aanzet, verschijnen al deze icoontjes weer terug in het menu.
Overigens kun je beter bij een BlackBerry Internet Service (BIS) van T-Mobile, geen gebruik maken van de TCP/IP instellingen, zoals bij de mobiele applicatie van bijvoorbeeld Het Financiële Dagblad (FD.nl), want dit drijft de kosten ook op. Het gebruik van de TCP/IP instellingen, dus de APN invullen (bij T-Mobile onder de APN instelling met het woord 'internet' zelf ingevuld, valt, vrijwel zeker, buiten de bundel. Let hier dus ook goed op!
Heb je een BlackBerry met een BIS abonnement van T-Mobile? Het gebruik van T-zones kost veel geld. Er is gebleken dat je dit handmatig van je BlackBerry kunt verwijderen. Je gaat daarvoor eerst naar 'Opties' (Options) en vervolgens naar 'Geavanceerde opties' (Advanced Options). Hier moet je nu naar Serviceboek (Service Book) gaan. In dit overzicht verwijder je de volgende twee regels:
En eventueel:
(dit verwijdert de bekende en/of ongewenste icoontjes (die komen net als de recentelijk vrijgegeven Twitter voor de BlackBerry icoontje van RIM en T-Mobile (met o.a. de mailgegevens, met erachter de regels [CMIME] en [CICAL] voor de (e-)mail) zelf)
5. Facebook VPL [BroweserConfig]
(er zullen er nog wel een of meer te vinden en waar nodig naar wens te verwijderen zijn)
Daarna kun je teruggaan naar het overzicht bij 'Geavanceerde opties'. Hier moet je naar 'Browser' gaan en als je hier geen 'Standaardconfiguratie WAP-browser' ziet, dan is alles in orde en is T-zones verwijderd van je toestel.
Het is geen verplichting om T-zones van je BlackBerry te verwijderen, het is echter een voorzorgsmaatregel om te zorgen dat je niet voor hoge kosten komt te staan die je eigenlijk niet zou willen maken.
Mocht je onverhoopt een verkeerde regel hebben verwijderd, ga dan naar 'Opties' (Options) en vervolgens naar 'Geavanceerde opties' (Advanced Options) (waar je bent of al was overigens) en dan naar de 'Hostrouteringstabel' (Host Routing Table) en met een druk op de bekende BlackBerry logo (naast het groene telefoon-logo) kies je voor 'Nu registeren' (Register Now), en alle regels staan weer terug, ook de regels voor de bekende icoontjes zoals die van Facebook, MySpace, Yahoo, Google Talk, enz. als je die verwijderd had. Je krijgt overigens een automatisch gegenereerde e-mail ter bevestiging.
Ook als je de batterij uit de BlackBerry hebt gehaald en er weer in, de BlackBerry aanzet, verschijnen al deze icoontjes weer terug in het menu.
Overigens kun je beter bij een BlackBerry Internet Service (BIS) van T-Mobile, geen gebruik maken van de TCP/IP instellingen, zoals bij de mobiele applicatie van bijvoorbeeld Het Financiële Dagblad (FD.nl), want dit drijft de kosten ook op. Het gebruik van de TCP/IP instellingen, dus de APN invullen (bij T-Mobile onder de APN instelling met het woord 'internet' zelf ingevuld, valt, vrijwel zeker, buiten de bundel. Let hier dus ook goed op!
dit is toch te zot voor woorden... internet onbeperkt is toch zoals ik het lees onbeperkt?Verwijderd schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 23:02:
Hier wat tips, ook naar aanleiding van de hierboven gestelde vraag van pim89 over de icoontjes in het menu:
En eventueel:
(dit verwijdert de bekende en/of ongewenste icoontjes (die komen net als de recentelijk vrijgegeven Twitter voor de BlackBerry icoontje van RIM en T-Mobile (de mailgegevens met erachter de regels [CMIME] en [CICAL] voor de (e-)mail) zelf)
5. FaceBook VPL [BroweserConfig]
Mocht je onverhoopt een verkeerde regel hebben verwijderd, ga dan naar 'Opties' (Options) en vervolgens naar 'Geavanceerde opties' (Advanced Options) (waar je bent of al was overigens) en dan naar de 'Hostrouteringstabel' (Host Routing Table) en met een druk op de bekende BlackBerry logo (naast het groene telefoon-logo) kies je voor 'Nu registeren' (Register Now), en alle regels staan weer terug, ook de regels voor de bekende icoontjes zoals die van FaceBook, MySpace, Yahoo, Google Talk, enz. als je die verwijderd had. Je krijgt overigens een geautomatiseerde e-mail ter bevestiging.
erg lullig moet ik zeggen.
kan ik dit niet op t-mobile verhalen? contract laten ontbinden omdat het helemaal niet onbeperkt is?
Al die problemen zouden volgens T-Mobile verkopers na 1 mei opgelost moeten zijn. Ik vind het ook ronduit triest dat je dingen moet in gaan stellen om geen extra kosten te maken, bij Vodafone hoeft dat ook niet dus het ligt gewoon bij T-Mobile.raydekok schreef op zondag 25 april 2010 @ 12:27:
[...]
dit is toch te zot voor woorden... internet onbeperkt is toch zoals ik het lees onbeperkt?
erg lullig moet ik zeggen.
kan ik dit niet op t-mobile verhalen? contract laten ontbinden omdat het helemaal niet onbeperkt is?
Mijn boefje is liev!
Ik heb op het forum van T-Mobile een bericht geplaatst dat ik extra kosten had gemaakt. Een moderator heeft toen een Web-n-Walk abo geactiveerd voor me, en de gemaakte extra kosten teruggestort. Prima opgelost, geen problemen meer.
Waarom? Omdat het kan!!
Dat is een workaround, en voldoet maar ik vind het belachelijk dat zoiets nodig is. Je moet er zelf achteraan, dat ze dan maar standaard een Web-n-walk abbo activeren bij de mensen die een BB aanschaffen.Lolhozer schreef op zondag 25 april 2010 @ 12:44:
Ik heb op het forum van T-Mobile een bericht geplaatst dat ik extra kosten had gemaakt. Een moderator heeft toen een Web-n-Walk abo geactiveerd voor me, en de gemaakte extra kosten teruggestort. Prima opgelost, geen problemen meer.
Mijn boefje is liev!
Let op:
Berichten over abonnementen mogen in De BlackBerry data-abonnementen FAQ
Berichten over abonnementen mogen in De BlackBerry data-abonnementen FAQ