Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323800

Topicstarter
Mede-auteur:
  • boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

Intro - Gameplay - Links - Media

Afbeeldingslocatie: http://www.boe2.be/pictures/bayonetta/intro.png
Bayonetta is de nieuwste telg van Hideki Kamiya, die wereldfaam verworven heeft met titels zoals Devil May Cry, Viewtiful Joe en Okami. In 2007 begon hij aan Bayonetta en twee jaar later mogen wij nu het resultaat bewonderen.
Het spel draait volledig rond het vrouwelijke hoofdpersonage, Bayonetta. Zij is de laatste overlevende van de "Umbra Witches" en is net wakker geworden van een 500 jaar durende slaap. Omdat ze ook met geheugenverlies te kampen heeft probeert ze nu meer over haar verleden te weten te komen. In stijl uiteraard. Bayonetta is immers een bloedsexy meid en dat willen de makers zo goed mogelijk accentueren. Voortdurend begeleid door jazzy muziek, bloemblaadjes, camerashutters, veel gewieg met de heupen en ontelbare sexy poses. Het is allemaal bewust over de top uitgevoerd en geeft het spel een unieke sfeer. Zoals Duke Nukem aan zelfspot doet (de mannelijke superstud die altijd een oneliner klaar heeft) doet Bayonetta dit als vrouwelijk personage. Dat wil niet zeggen dat er aan de rest geen aandacht besteed werd: Qua gameplay krijg je een van de meest solide vechtsystemen die een spel in dit genre ooit gehad heeft.

Afbeeldingslocatie: http://www.boe2.be/pictures/bayonetta/gameplay.png
Bayonetta is een 3rd person 3D action game, net zoals Devil May Cry en God of War. Je vecht jezelf met een heel arsenaal aan melee- en vuurwapens doorheen grote hordes engelen die uit de hemel komen afgedaald om je het zwijgen op te leggen. Het spel zit vol met special moves (uitgevoerd met behulp van haar eigen hoofdhaar) en "torture" moves, waarbij je volledig martelwerktuigen bovenhaalt om grote hoeveelheiden schade toe te brengen. Er zijn massas epische gevechten tegen gigantisch grote vijanden waarbij je steevast spectaculaire finishing moves te zien krijgt. Aanvallen van vijanden kunnen ontweken worden met de rechtertrigger. Ontwijk de vijand op het juiste moment en "witch time" wordt geactiveerd, waarbij de tijd gedurende enkele seconden sterk vertraagt, zodat jij een grote combo kan opbouwen tegen de vijand.
Ieder individueel gevecht krijgt op het einde een rating toegekend (van copper tot platinum) en op het einde van iedere chapter krijg je voor het hele chapter een rating, afhankelijk van hoe goed je gespeeld hebt, hoeveel items je gebruikt hebt en hoeveel keer je gestorven bent. En geloof me: Sterven ZUL je, want Bayonetta is een bijzonder pittig spel. Je kan ten alle tijden teruggaan naar eerdere chapters om je scores te verbeteren of om extra geld te verdienen zodat je nieuwe wapens en special moves kan kopen.

Afbeeldingslocatie: http://www.boe2.be/pictures/bayonetta/links.png

Afbeeldingslocatie: http://www.boe2.be/pictures/bayonetta/media.png

[ Voor 88% gewijzigd door boe2 op 08-01-2010 21:26 . Reden: nieuwe TS :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
*edit* TS is aangepast :)

[ Voor 100% gewijzigd door boe2 op 09-01-2010 01:13 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323800

Topicstarter
Yeah, er valt een demo te vinden op Xbox Live en de PSN Store. Zeker het checken waard.

En positieve reviews zou je zowat nog een understatement kunnen noemen. De game kreeg een 40/40 van Famitsu, iets wat echt amper gebeurt in Japan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik las dat de graphics zwaar tegenvallen op de PS3, maar dat Sega er hard aan werkte om dat te verbeteren.

Instagram / YouTube

• aramdin
Vandaag de demo gespeeld en het valt me nog heel erg mee. Leuker dan ik had verwacht, ik ga gebruik maken van de PU actie :)

Thx!

Instagram / YouTube

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:11

Grozno

acts without consequence!

Heb inmiddels beide versies van de game (demo) naast elkaar gezien, er is inderdaad nogal een verschil aanwezig in het voordeel van de 360.
Het lijkt er stiekem een beetje op dat voor de PS3 minder moeite is gedaan :o , maar dat kan natuurlijk niet.

Advocatus ineptias | Free Speech Online

• djerror
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Sega heeft ook een team van sony programmeurs ingehuurd om de ps3 voor het westen nog te fine-tunen..

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 21:16
Wow.. wat een game :D
Heb er inmiddels 5 uur in zitten en het speelt echt super lekker weg. zeker zodra je de dodge moves goed door hebt. Het gaat dan zo verschrikkelijk snel. Maar verbazend genoeg word het nooit te snel of teveel (ondanks de shitload aan effects op het scherm).

Er zijn genoeg interressante vijanden bij om het ook nog boeiend te houden. Wat bij de ene wel werkt (gewoon doormeppen) werkt totaal niet bij de andere. Erg leuk (maar mijn goed wat zijn de draken irritant).

Zeker een aanrader voor de hack/slash fans (GoW, DMC).
Xbox360 versie btw. Looks great en geen slowdown te bekennen.

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Grozno schreef op donderdag 10 december 2009 @ 02:35:
Heb inmiddels beide versies van de game (demo) naast elkaar gezien, er is inderdaad nogal een verschil aanwezig in het voordeel van de 360.
Het lijkt er stiekem een beetje op dat voor de PS3 minder moeite is gedaan :o , maar dat kan natuurlijk niet.
Als je de forums er op na leest, dan vind je heel veel klachten over de enorme laadtijden van de PS3. Zelfs als het spel geinstalleerd is op HDD.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-12-2020

Geengrenzuh

Jeweet!

Hopelijk fixen ze het e.e.a. voor de westerse release. Ik vond de demo echt superstrak. (PS3)

PSN: Geengrenzuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:42

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

aramdin schreef op woensdag 09 december 2009 @ 01:17:
Ik las dat de graphics zwaar tegenvallen op de PS3, maar dat Sega er hard aan werkte om dat te verbeteren.
Ik ben op weg om de demo helemaal grijs te spelen, maar ik zie toch flinke eyecandy op m'n beeldscherm rondvliegen. Daarnaast heb je 90% van de tijd niet eens de kans op graphics te aanschouwen, alles gaat zo bizar snel.

Maar door de Very easy mode (ik geef heeeel snel op :P) ga ik zeker op deze game wachten :D

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 21:16
Geengrenzuh schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:53:
Hopelijk fixen ze het e.e.a. voor de westerse release. Ik vond de demo echt superstrak. (PS3)
Ik weet niet hoedanig dat te fixxen is.
Als ik kijk naar het verschil in laadtijden bij bijvoorbeeld GTA4 is dat bij de PS3 aanmerkelijk langer.
En Rockstar is nou niet echt een bedrijf wat daar niet echt naar zou kijken.

Maar op zich zijn de laadtijden niet eens zo erg aangezien je (net als bij Assassins Creed) in een soort limbo terecht komt waar je je moves een beetje kan oefenen ;)
Al moet ik toegeven dat ze op de Xbox lekker kort zijn :P

Moet trouwens zeggen, hoe verder ik kom hoe leuker het word.
Verhaal is best leuk en er zitten echt een paar vragen in waarvan je het antwoord graag wilt weten.
De vijanden zijn echt super mooi. Met ook genoeg background info erover (al moet ik daar nog eens echt induiken).
Van de week maar ff verder spelen, hoef niet echt ver meer denk ik.

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318093

Heb de demo ook gespeeld, erg dope game ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Anoniem: 323800 schreef op maandag 07 december 2009 @ 17:20:
Oh, en ik kwam net toevallig een geinige actie tegen voor de gierige Hollanders onder ons. Als je een jaarabonnement op de Power Unlimited afsluit kan je namelijk ook de game erbij aanvragen, maar erg veel duurder worden de kosten er daardoor niet door. Mooie manier om dus de game voor 45 euro en nog een gratis abonnement t e scoren. Mocht dit andere mensen boeiend, check hier dan effe:
Aangezien je niet de eerste bent die hier een link voor plaatst (spam?): Wat moet je nog met een games-tijdschrift? Met het internet van 2009/20010 lees je daar alleen maar oud nieuws in. En die paar keer dat het voor komt dat een Nederlands tijdschriftje screenshots heeft voordat een groot buitenlands blad dat heeft, en voordat het op internet staat zijn die scans toch al heel snel te vinden. Je leest toch ook geen Computer-Idee meer als je het nieuws een week ervoor al op Tweakers hebt gelezen? :+

Verder: De topicstart mag je best wel wat uitbreiden. Neem een voorbeeld aan andere topics op GoT en lees Spielerij FAQ eens door. Als er andere users zijn die mee willen werken aan dit topic, neem even contact op met Mokz dan kan hij je aan de topicstart toevoegen. In noodgevallen kan ik dat ook wel natuurlijk ;)

• Willybubba
  • Laatst online: 11:15

Willybubba

Nut up or shut up.

Hm. Voor 45 euro een game én een abbonnement is best een goeie offer anders hoor...

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• aramdin
Dat dacht ik ook, ongeacht dat je "alles" ook online kunt aanschouwen :) Niet vergeten een reminder in je telefoon oid te zetten om het op tijd op te zeggen ;) (mocht het niet bevallen)

Instagram / YouTube

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Viel me gister pas op met de demo, om het moment dat je die 'final move' doet (of hoe die heet), de camera heel tactisch geplaatst wordt tov een nagenoeg naakte dame :P Nu demo steeds op normal spelen, begin nu aardig met die combo's te spelen.

Alleen het 'locken' van targets wil nog niet bepaald werken :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-02 13:00
Geniale demo zeg

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-04 10:23
Vandaag het spel (PS3) binnengehad van bol.com alleen geen beeldje erbij :(. Beetje een domper en moet - voordat ik teruggebeld wordt na aanleiding van mijn klacht - ook nog even wachten met spelen dus...

Anoniem: 155599

Anoniem: 323800 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 16:52:
Yeah, er valt een demo te vinden op Xbox Live en de PSN Store. Zeker het checken waard.

En positieve reviews zou je zowat nog een understatement kunnen noemen. De game kreeg een 40/40 van Famitsu, iets wat echt amper gebeurt in Japan.
... Dat gebeurt best vaak bij famitsu volgens mij. En volgens mij gaat het daarbij meer om sponsor contracten dan objectieve reviews. Neemt niet weg dat ze wellicht wel gelijk hebben met die 40 punten, maar zo bijzonder is het volgens mij ook niet.

aan het aantal volgens mij in het stukje kun je wel lezen dat ik het niet 100% zeker weet :D

edit: In een stukje over ffxiii
"Considering that in the last 2 years Famitsu has awarded more 40 point scores (7) than in the preceding 10 years combined, it seems likely Famitsu either felt it had gone overboard or Square neglected to be generous enough with its advertising spending…"

PS3 versie schijnt minder goed te zijn dan de xbox versie.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 31-12-2009 14:42 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:30

Nemesizz

Untouchable

alex3305 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 12:39:
Vandaag het spel (PS3) binnengehad van bol.com alleen geen beeldje erbij :(. Beetje een domper en moet - voordat ik teruggebeld wordt na aanleiding van mijn klacht - ook nog even wachten met spelen dus...
Same here, had ook een pre-order (bij Bol) en ook vandaag binnen en ook geen beeldje.
Heb er een mailtje achteraan gestuurd, maar ik ga niet wachten met gamen >:)

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:42

nFo

Lijkt dit spel niet erg op Devil May Cry 4 ?
Special moves uitvoeren gaat wel een stuk makkelijker, maarja ik heb toch het gevoel of ik DMC 4 aan het spellen ben in de demo.
Actie is ook nog wat extremer, zelfde stijl graphics.
Dus ja kopen of niet ?

PS3 versie:
Unfortunately, the PS3 port of Bayonetta is a very disappointing piece of software. I love Bayonetta -- just look at my review of the 360 version for proof. But Bayonetta on the PS3 is a whole different beast.

The PS3 version has a lot of problems, primary among them being the excessive slowdown and loading. During certain scenes of high action, Bayonetta can slow down dramatically, enough to affect the gameplay experience. I can usually tolerate that sort of issue to an extent, but the loading problems are simply unacceptable.

http://ps3.ign.com/articles/105/1057012p1.html

[ Voor 54% gewijzigd door nFo op 31-12-2009 17:44 ]

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

nFo schreef op donderdag 31 december 2009 @ 17:37:
Lijkt dit spel niet erg op Devil May Cry 4 ?
Erhm duh :) Deze game is bedacht door Hideki Kamiya. En van welke game is Kamiya nog meer bekend?

...

Juist. De originele Devil May Cry ;)

Ik ga deze in ieder geval binnenkort kopen voor de 360 (even wachten, want mijn games budget heb ik deze maand opgemaakt aan Darksiders en een heleboel games in de holiday sale op Steam ;) ), had de demo gespeeld en vond hem he-le-maal geweldig. Wat mij betreft absoluut één van de beste actiegames van het eerste kwartaal van 2010 :)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Ben gisteren even mee aan de gang gegaan (tja, oudjaarsdag niet veel tijd) maar het is echt geweldig.

Ja, het voelt net zo aan als DMC, en persoonlijk vind ik dat super (ben dol op DMC, metname deel 1).

Enige probleem wat de PS3 versie nu nog heeft is screentearing en lange laadtijden, gek genoeg had de demo daar volgens mij totaal geen last van. Maar goed, wat ik begreep zou daar een patch voor komen dat de PS3 ook fatsoenlijke laadtijden krijgt en minder screen tearing.

Maar je kan wel goed merken dat het van de makers is van de orginele DMC.
Meteen al in de intro "Team Little Angels" , als je DMC 1 hebt uitgespeelt begint de credits met "Team Little Devils", een zo'n achievement/throphy met de naam "Angel May Cry" en nog wat van die dingen.

Uiteraard mogen ze natuurlijk niks van DMC hergebruiken (rechten liggen bij Capcom), maar heel veel dingen komen wel overeen. Maakt mij niet uit, vind zowel DMC als Bayonetta helemaal geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Gister de demo gespeeld (360 versie), maar op een of andere manier is het spel wat te druk of zo, er zijn zoveel mannetjes op je scherm dat je puur aan het buttonbashen bent en dodgen, ipv te kijken wie wat doet en daarop anticiperen. Is ongetwijfeld iets wat aan mij ligt ;) maar het is me wat te snel allemaal, wel jammer, het ziet er wel super uit etc.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EfBe schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 11:25:
Gister de demo gespeeld (360 versie), maar op een of andere manier is het spel wat te druk of zo, er zijn zoveel mannetjes op je scherm dat je puur aan het buttonbashen bent en dodgen, ipv te kijken wie wat doet en daarop anticiperen. Is ongetwijfeld iets wat aan mij ligt ;) maar het is me wat te snel allemaal, wel jammer, het ziet er wel super uit etc.
er is toch ook een 1button mode? Misschien iets voor jou? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Anoniem: 155599 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 14:10:
[...]

er is toch ook een 1button mode? Misschien iets voor jou? :D
haha :) echt? Niet gezien in de demo. Anyway, al verwijderd. Ik heb niets tegen combo's maar het is wat te onoverzichtelijk (ERG onoverzichtelijk).

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-04 12:09
donderdag na mn werk nog ff opgepikt bij de lokale nedgame.

erg pittige game op normal, maar wel erg gaaf :D
torture moves vervelen gelukkig nooit!

wat ik wel jammer vind is de " press X to not die" dingen, maar die zijn tot nu toe nog vrij makkelijk te doen en ook niet langer dan 1x :)

combos zijn goed te doen, maar opletten is wel iets wat je jezelf moet aanleren om je witch power niet te verliezen - veel dogden en veel button bashen, maar dat is Devil may cry dan ook :)

| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Nvidia Geforce 3080 XC3 Ultra Gaming | Corsair AX860 | Crucial MX300 1,05TB | Samsung 970 500GB | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:44
1 van de vetste spellen van dit/vorig jaar :D

had hem in 3 dagen uitgespeeld op normal totaal 20 uur egt super vet ! ga hem nog wel paar x uitspelen om stats te verbeteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aska.nl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:27
Pfoe kzit nu op 20uur gespeeld op mn savegame en zit nu in endless climax mode, dit is wel ff andere koek dan hard mode zeg :D Het blijft een tof spelletje om te spelen! Ik hou wel van al die rommel unlocken, zeker als er nieuwe (skimpy harhar) outfits bij zitten ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zojuist ook bij de gameshop gehaald, ik ga wel eerst op easy beginnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Even nog een vraag, wanneer ik midden in een chapter zit, kan ik in feite niet saven maar zie ik wel dat er continue voor mij gesaved wordt door het spel. Is het dus dan mogelijk om dan je PS3/X360 uit te zetten en de volgende keer vanaf dat checkpoint weer verder te spelen?

Durf het niet goed uit te proberen, 30 - 40 minuten is toch best wat gametijd voor mij namelijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

Iemand hier al de PS3 versie binnen? Hoe zit het met de slowdown/ lange laadtijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

alex3305 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 13:21:
Even nog een vraag, wanneer ik midden in een chapter zit, kan ik in feite niet saven maar zie ik wel dat er continue voor mij gesaved wordt door het spel. Is het dus dan mogelijk om dan je PS3/X360 uit te zetten en de volgende keer vanaf dat checkpoint weer verder te spelen?

Durf het niet goed uit te proberen, 30 - 40 minuten is toch best wat gametijd voor mij namelijk :9
Ja, dat is mogelijk. Gewoon uitschakelen, en je gaat weer verder waar je gebleven bent (anders test je even uit in het begin van een chapter)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Geengrenzuh schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:28:
Iemand hier al de PS3 versie binnen? Hoe zit het met de slowdown/ lange laadtijden?
Ik heb de PS3 versie. De laadtijden zijn wat aan de lange kant (soms wel een seceonde of 30), slowdown geen last van, wel screen tearing af en toe. Maar als het goed is word dat nog een keer gefixed met een patch.

Enige momenten dat ik de lange laadtijden echt irri vind is als je zo'n soort quick-time event hebt en net niet optijd de knop indrukt en soms een paar keer dood gaat en het stukje steeds over moet doen (zit je steeds weer 10-15 sec ofzo te wachten).

Jammer dat er geen optie voor installeren is, had veel gescheeld in laadtijden denk ik (demo had geen lange laadtijden).

Maar goed, de screentearing en laadtijden hebben mij er niet van weerhouden deze topper te kopen, metname met een mogelijke fix in de maak. De game is gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

Thnx voor je impressies. Wel jammer van die technische issues. Hoewel ik de demo echt moddervet vond wacht ik wel op een eventuele patch (en pricedrop tegen die tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Nemesizz schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:54:
[...]

Ik heb de PS3 versie. De laadtijden zijn wat aan de lange kant (soms wel een seceonde of 30), slowdown geen last van, wel screen tearing af en toe. Maar als het goed is word dat nog een keer gefixed met een patch.

Enige momenten dat ik de lange laadtijden echt irri vind is als je zo'n soort quick-time event hebt en net niet optijd de knop indrukt en soms een paar keer dood gaat en het stukje steeds over moet doen (zit je steeds weer 10-15 sec ofzo te wachten).

Jammer dat er geen optie voor installeren is, had veel gescheeld in laadtijden denk ik (demo had geen lange laadtijden).

Maar goed, de screentearing en laadtijden hebben mij er niet van weerhouden deze topper te kopen, metname met een mogelijke fix in de maak. De game is gewoon goed.
Hier ook de PS3 versie en ik wil hier toch nog even op reageren.

De laadtijden van dit spel vind ik voor een spel wat op BD uit is gekomen echt asociaal lang. Dit had gemakkelijk met wat extra optimalisaties beter gemaakt kunnen worden. Echter moet ik hierbij wel opmerken dat bijvoorbeeld Virtua Tennis en Sega Tennis All-Stars (beide van SEGA) ook erg lange laadtijden hadden.

Daarnaast vind ik het save gedeelte ook niet helemaal lekker werken, dat komt echt nog uit de PS1 / PS2 tijd heb ik het gevoel.

De grafische issues komen bij mij wel regelmatig voor, maar 'vreemd genoeg' niet in gevechten. Het is hierbij net of er niet genoeg tijd is geweest om het spel af te poetsen, maar dat de benodigde delen maar gewoon wel gedaan zijn. Een voorbeeld hiervan zijn de wolken die je na een chapter ziet, waarbij bovenin het scherm alleen maar screen-tearing te zien is :S.

Naast deze negatieve punten kan ik eigenlijk alleen maar positieve punten noemen van het spel. Het verhaal komt enigszins wat langzaam op gang maar begint rond hoofdstuk 2 / 3 al interessant te worden. Je blijft nieuwsgierig naar nieuwe delen van het spel en dat houdt het erg uitdagend. Je hebt namelijk het gevoel dat wanneer je de eerste keer speelt, je nog maar de helft hebt gezien.

Ook de moeilijkheidsgraad is erg goed getuned vind ik tot nog toe. Normal is ook echt normal en is vrij goed te spelen (als je van wat uitdaging houdt).

Al met al vind ik het dan ook een erg goed spel, en ik weet het nog niet zeker, maar ik denk dat ik het wel beter ga vinden dan God of War Collection en dan niet alleen omdat Bayonetta een mooie vrouw/gamefiguur is :).

Nu nog de replica gun binnen krijgen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Gun replica kan ik shaken iig, had een reactie van Bol terug, alleen de eerste 50 zouden het beeldje krijgen...
Dacht dat ik er vrij snel bij was... :(

Ja, met savegames krijg je idd het PS1/PS2 idee, "bezig met save-file controleren" en dan pas kun je je savefile selecteren (ken zo geen een andere PS3 titel die dat heeft...heb ik er ook nog niet veel maar goed). Lijkt nogal op het "checking for memorycard in slotx" wat je toen had met PS1 en PS2 titels.
De autosave doet het wel gewoon flotjes gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-03 21:55

it0

Mijn mening is een feit.

Wat is dit spel episch zeg, nooit iets met dit genre gehad, zoals ninja gaiden en devil may cry.

De mensen die de demo vet vonden, na de intro alleen al komt de demo niet eens meer in de buurt!!!!!!
Ik zit nu na 4 uur op chapter 5 dus ik doe het rustig aan. Ik snap er niks van maar als je net een vet gevecht hebt gehad dan 1 minuut later zit je in een gevecht wat nog 10x zo heftig is!

Ik speel de 360 en heb nog nergens problemen mee gehad, het enigste wat ik jammer vind is dat ik voortdurend te weinig halo's heb om interessante dingen te kopen.
Alles is tot in de puntjes uitgewerkt!! Lang geleden dat ik zo'n wow factor game heb gespeeld... echt een aarader..

Feitje: Er was 1 dedicated animator puur en alleen voor haar kont!!

Er is erg veel liefde in het maken van het spel gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gister flink wat uurtjes gespeeld, wat ben je snel hooked aan die game zeg :D (begraafplaats) Laadtijden zijn soms irritant lang, maar vooralsnog kan ik er mee leven. De flashbacks vind ik erg goed uitgewerkt, snap nog niet zoveel van het verhaal maar we komen er wel :P In combinatie met full animatie, stukjes 'dia achtig' en overgang naar gameplay, erg fijn spelend. Helaas weet je vaak al dat er een gevecht gaat komen, komt er weer zo'n 'saving' in beeld.

Klein nadeel vond ik af en toe camera werk tijdens die lavastroom, daar 3x doodgegaan omdat ik weer niet zat op te letten :+ Stuk erna met die portal en zandloper vond ik erg mooi uitgewerkt :D

Ik speel nog op easy, wat soms irritant is voor de combo's (doet hij zelf), dus mischien later nog eens helemaal op normal spelen.

Effecten vliegen om je oren, zeker nu ook dat katana zwaard heb en die laat 'chargen' in de lucht of op de grond, whooooooomp mob in 2 deeltjes :D Ook stevig pluspuntje voor de stemmen, klinken goed en absoluut niet 'ingesproken'. Kleine nadeel was de cutscene als je zo'n golden LP inlevert, steeds hetzelfde filmpje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Nemesizz schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:24:
Gun replica kan ik shaken iig, had een reactie van Bol terug, alleen de eerste 50 zouden het beeldje krijgen...
Dacht dat ik er vrij snel bij was... :(

[...]
Daar ga ik nog even achteraan, want dat is never niet conform de leveringsvoorwaarden. Daarnaast wil ik dan een vergoeding van bol.com, wat mij niet onredelijk lijkt :S Aangezien niet kunnen leveren wat ze beloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Ben vandaag Bayonetta gaan halen, een tweetal uurtjes gespeeld.

Tja, wat kan ik zeggen?

BAYONETTA
IS
MEESTERLIJK

Werkelijk, het eerste halfuur is de meest geniale gameintro die ik ooit in mijn leven gezien heb (de "fly me to the moon" muziek maakt het helemaal af) en die heerlijke sfeer draagt door naar de latere levels van het spel. Het is brutaal moeilijk (Ik speel op normal, heb de eerste 3 chapters gespeeld en ben in alle chapters minstens 1 keer gestorven). De trailers deden een "girl power" game vermoeden, maar het is zo anders. Het hele "sexy witch" gedoe is zodanig (bewust!) over de top uitgevoerd dat het de grenzen van parodie passeert en gewoonweg een nooit eerder geziene stijl neerzet waarbij je niet anders kan dan glimlachen zonder dat het ooit pervers of platvloers wordt. Vergeet God of War, vergeet Ninja Gaiden, Bayonetta is de nieuwe absolute heerser in haar genre.

Zeker een aanrader. De demo geeft je trouwens geen flauw benul wat je te wachten staat :)

*edit* voor wie een idee van de sfeer wil krijgen en er niet mee inzit om de eerste 10 minuten gespoiled te krijgen: De introductie op youtube, die je perfect toont waar je je aan mag verwachten _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door boe2 op 07-01-2010 00:53 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zit nu op 5 uur playtime, verhaal gaat soms echt bizar en zitten heeeeel wat leuke torture moves in :D

Enige waar ik mee zit, je krijgt zeker op easy veel minder coins om uit geven? Heb nu complete LP weer, paar leuke claws, maar kom nog ruim 40k te kort :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Gametrailers review is uit, begeleid door veel footage.

Edge Magazine heeft Bayonetta trouwens 10/10 gegeven: In de 16 jaar tijd dat Edge bestaat is Bayonetta de elfde game die deze eer krijgt. Zeker niet slecht dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
  • Nu online
even vraagje voor ps3 users..hoe kan je items binden aan je d-pad? Ik ga naar via select naar het item menu maar kan de linker dpad inhouden wat ik wil maar binden doet hij hem niet.,,voor bv green herb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Volgens mij heb ik het item gebind door naar het itemscreen te gaan, de green herb selecteren (X dus) en dan kun je volgens mij 1 van de 3 slots selecteren. Dan word het item daarin geplaatst en kun je em usen met de d-pad.....volgens mij.
(ik heb wel items gebind, maar nog niet geused tot nu toe :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als je naar item screen gaat kan je met links/rechts kiezen tussen items en craftspul. Met op/neer kan je verschillende zut uit je inventory selecteren, kruisje op zo'n green herb bv en je moet dan bind/equip (ofzo) kiezen, standaard staat hij dus op use (minpuntje). Dan gaat midden ding aan, en kan je hem rechts/boven/links zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aska.nl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:27
SinergyX schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 22:10:
Zit nu op 5 uur playtime, verhaal gaat soms echt bizar en zitten heeeeel wat leuke torture moves in :D

Enige waar ik mee zit, je krijgt zeker op easy veel minder coins om uit geven? Heb nu complete LP weer, paar leuke claws, maar kom nog ruim 40k te kort :/
Als je de LP vol heb krijg je gewoon de wapens toch? Enige wat je kan kopen van halos is van die alternatieve versions ervan, niet zo heel boeiend ;) En wanneer je Lt. Killgore heb unlocked, kan je die in combinatie gebruiken met die claws voor een mega combo op bosses voor niet normaal veel halos per keer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
SinergyX schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 22:10:

Ik speel op normal en kom ook standaard coins tekort hoor. Speel eerdere chapters opnieuw (ga voor platinum medailles enzo, het is leuk om te zien hoeveel je verbetert nadat je gehard bent door de latere chapters :)) en dan kan je toch op zijn minst de moves kopen die je wil (vooral die animal moves vind ik persoonlijk erg krachtig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ooooh je kan chapters opnieuw spelen? :D

Stiekem toch op youtube berg filmpjes zitten kijken, de verschillende torture moves en wapens, gaat nog allemaal erg erg leuk worden. Alleen snap ik nog steeds niet waarom je opeens tegen jezelf moet vechten (vlak naardat je dat meisje heb gered), denk wel dat ik op Normal moet gaan spelen omdat het gemis van eigen combo's maken nu wel irritant wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
  • Nu online
SinergyX schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 09:23:
Ooooh je kan chapters opnieuw spelen? :D

Stiekem toch op youtube berg filmpjes zitten kijken, de verschillende torture moves en wapens, gaat nog allemaal erg erg leuk worden. Alleen snap ik nog steeds niet waarom je opeens tegen jezelf moet vechten (vlak naardat je dat meisje heb gered), denk wel dat ik op Normal moet gaan spelen omdat het gemis van eigen combo's maken nu wel irritant wordt :P
spoilers!

vind Bayonetta ook meesterlijk na 5 uur spelen..kwam een topic tegen op een ander forum over laad problemen etc..en ben het daar helemaal mee eens. Game laad zelfs als je een item oppakt wtf.

- laden voor een level duurt erg lang
- laden voor een filmpje
- laden voor het menu
- laden wanneer je een nieuw item oppakt
- screentearing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Dat is echt wel compleet het tegenovergestelde van de 360 versie dan, daar zie je slechts op 2 momenten een laadscherm: Wanneer je een nieuwe chapter start en wanneer je naar de Hell's bar gaat. Voor de rest gaat het allemaal enorm smooth: Zelfs saven gaat buitengewoon snel.
Ik lees de vele klachten over de ps3 versie en kan alleen maar concluderen dat men echt wel gruwelijk slecht werk geleverd heeft met deze port. Spijtig, want Bayonetta zet qua sfeer en gameplay God of War en Ninja Gaiden in hun ondergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Jep, ingame is het vaak irritant als je zo'n boek oppakt, whoomp weer een loading scherm.

Screentearing heb ik zelf nog niet gezien, maar omdat veel gevechten niet bijzonder lang zijn, zijn juist die tussentijdse laadmomenten zwaar irritant (ook LP's).

Merk wel dat mijn blueray lezer ook nooit stil staat, had het een kleine moeite geweest om meteen die boeken en LP's vooraf even in te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Vandaag Bayonetta binnengekregen, alleen nog geen tijd om te spelen. Moeilijke keuze, moet GoW2 ook nog uitspelen hahaha :D

Hoop dat bovenstaande problemen snel worden gefixed middels een patch.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Deels met spoiler dan maar:
spoiler:
Toch even gekeken op youtube naar eindfilmpje, uiteindelijk wordt het dus een duo Jeane en bayonetta die voor de hel blijven werken en worden grote maatjes. Ik hoop zoooooooo dat hier een DLC op komt dat je co-op met Jeane en bayonetta kan gaan rond rammen, net als bepaalde stuken waar je ook even met z'n 2en gaat vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Heb de TS wat bijgewerkt. Als er suggesties voor de TS zijn laat je het maar weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04 14:18

KneoK

Not in a million lightyears

Heb het spel nu iets van een week en ik moet zeggen, echt een meesterwerk, episch van begin tot eind. Lang geleden dat ik zo lang met een spel bezig ben geweest. Dit is echt Devil may Cry meets Ninja Gaiden on steroids :D

Heb nu 950 achievement punten (alleen nog iets van 7 alfheims en die achievement in level 9), alle moeilijkheidsgraden (very easy t/m infinite climax) uitgespeeld en bijna alles vrijgespeeld (ook het item die je krijgt als je normal binnen 3 uitspeelt, zit nu op 2:50 en een beetje) en speel nog steeds zo nu en dan een uurtje, gewoon voor de fun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik zit nu in chapter XVI, met goeie 8,5 uur gametijd. Had nu eindelijk genoeg geld om die ring/item te kopen dat je bij elke hit in witch mode gaat, opeens was die kubus/ball een stuk makkelijker :D

Leuk onderdeel vind ik de 'mini games' die erin verwerkt zijn, het racen op de motor en het vliegen op die raket, leuke afwisseling en toch enorm goed uitgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
alex3305 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 18:57:
[...]

Daar ga ik nog even achteraan, want dat is never niet conform de leveringsvoorwaarden. Daarnaast wil ik dan een vergoeding van bol.com, wat mij niet onredelijk lijkt :S Aangezien niet kunnen leveren wat ze beloven.
Om even mijzelf te quoten. Uiteindelijk heb ik van bol.com een kortingsbon gekregen van 5 euro. Geen vetpot, maar in ieder geval beter dan niets.

Mocht nog iemand zijn Bayonetta gun-beeldje willen verkopen, mijn DM staat aan O-)

Verder vind ik het wel leuk van Bayonetta dat je echt niet op vuur kunt lopen/aan kunt raken, dat was bij GoW wel wat anders :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Door gebrekt aan tijd doe ik meestal een chapter per avond...gisteren overgeslagen helaas maar goed.

Zit nu in chapter...8 ofzo, maar zo te horen ben ik nog wel een tijdje zoet (ik doe het rustig aan, speedruns en achievements/trophies halen kan altijd nog).

Heb tot nu toe wat moeite met de quick-time events (ben Resident Evil gewend, dus zo gauw ik die knoppen zie druk ik meteen, en hier moet je juist timen) en aan het eind van ieder chapter "Angel Attack" arcade machine. Meestal score ik daar zo bedroevend dat ik geen leuke items kan kopen (metname Witch hearts, meer health meer glory voor mij ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Laatst online: 04-04 20:16

harlekein

Creator Owner

Ik keek echt uit naar deze game, maar het feit dat Sega zo'n slechte port neer zet en de PS3 gebruikt als niet meer dan een slechte 360 emulator is voor mij voldoende om het spel te laten liggen. Misschien als ze nog gaan patchen, wat ik betwijfel, haal ik het eens uit de budget bak of van marktplaats.

Ronduit schandalig van Sega om zo'n meesterlijke game zulk onrecht aan te doen. Dat weiger ik te belonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-04 19:47
Wat een geweldig spel (speel op de 360) Echt heerlijk over the top japans en vreemde scenes alsmede de omgevingen die er soms echt erg mooi uit zien. Het stylische vechten is ook een lust om te zien en geweldig om te spelen. In tijden niet zo'n leuke actie game gespeeld. Ninja gaiden was vet maar Bayonetta is bruut 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Zonet voor de eerste keer uitgespeeld op normal. Het dansje op het einde is best een leuke bonus :).
Handig is dat je savegame direct overgaat in een nieuwe game op hard + extra bonussen. Kan nu ook andere pakjes dragen onder andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Boeboe schreef op zondag 10 januari 2010 @ 11:54:
Zonet voor de eerste keer uitgespeeld op normal. Het dansje op het einde is best een leuke bonus :).
Handig is dat je savegame direct overgaat in een nieuwe game op hard + extra bonussen. Kan nu ook andere pakjes dragen onder andere.
Als je genoeg geld hebt, koop dan de various bullet. Met die pakjes speel je het spel graag nog een paar keer uit :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

alex3305 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 14:26:
[...]

Verder vind ik het wel leuk van Bayonetta dat je echt niet op vuur kunt lopen/aan kunt raken, dat was bij GoW wel wat anders :9.
Trek even Durga aan en verander het eens naar flame element ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Heb em gisteren ook uitgespeeld, maar dan op easy. Ze hebben er echt een hele dosis humor in verwerkt.
Begint bijvoorbeeld de eind credits en ineens baf, gaat de game weer door.

Dit is wel een van de meest rare games die ik de afgelopen jaren heb gespeeld, maar uitermate goed (op wat lange laadtijden na dus).

Nog zat te unlocken dus ben nog steeds wel even zoet :P

Zag gisteren nog een reclame op discovery en hun gameshop, krijg je nu zogenaamd die gun erbij als je de game besteld....riiiight. Zal wel net als Bol.com gaan, je besteld de boel en je krijgt geen gun.
Om nu nog een keer 60 euro ofzo uit te geven en dan weer de kans lopen de gun te missen is me iets te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-03 21:55

it0

Mijn mening is een feit.

Nemesizz schreef op maandag 11 januari 2010 @ 11:35:
Heb em gisteren ook uitgespeeld, maar dan op easy. Ze hebben er echt een hele dosis humor in verwerkt.
spoiler:
Begint bijvoorbeeld de eind credits en ineens baf, gaat de game weer door.
Het zijn kleine dingen maar mag van mij gewoon in spoiler tags want ik heb hem nog niet uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Nemesizz schreef op maandag 11 januari 2010 @ 11:35:
Heb em gisteren ook uitgespeeld, maar dan op easy.
Ik had ook even op easy geprobeerd, maar dat is toch wel iets te... Het verschil tussen easy en normal is wel heel groot.
it0 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 11:43:
[...]

Het zijn kleine dingen maar mag van mij gewoon in spoiler tags want ik heb hem nog niet uitgespeeld.
Zo vreemd is dat niet hoor. Gebeurt ook bij de DMC-spellen. En het is wel handig om te weten, want meestal wordt dan iets unlocked.

Tja....

http://www.youtube.com/wa...s&feature=player_embedded

[ Voor 32% gewijzigd door kmf op 11-01-2010 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Ik had ook even op easy geprobeerd, maar dat is toch wel iets te... Het verschil tussen easy en normal is wel heel groot.
Normal uitgespeeld en op hard begonnen: Dat verschil is ook weer gigantisch groot, ik geraak niet eens ongeschonden door de proloog :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vond het verschil easy -> normal al enorm, was begonnen alle LP's te verzamelen en toch eens normal proberen. Wordt nog even flink oefenen :X (die bal die nonstop van vorm veranderd heb ik nonstop problemen mee - gebruik item on dmg dat je witch time ingaat en die butterfly item).

spoiler:
En wat is die scene met die 'Father' vet stoer uitgewerkt, alsof je een flim zit te kijken :D Daarna ging ik bizar veel dood tegen hem te vechten. Is Luka dood? :(

[ Voor 24% gewijzigd door SinergyX op 11-01-2010 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

SinergyX schreef op maandag 11 januari 2010 @ 13:02:
Vond het verschil easy -> normal al enorm, was begonnen alle LP's te verzamelen en toch eens normal proberen. Wordt nog even flink oefenen :X (die bal die nonstop van vorm veranderd heb ik nonstop problemen mee - gebruik item on dmg dat je witch time ingaat en die butterfly item).
Als ie gaat klappen, springen met zwaard en even sateprikkerattack gebruiken.
spoiler:
En wat is die scene met die 'Father' vet stoer uitgewerkt, alsof je een flim zit te kijken :D Daarna ging ik bizar veel dood tegen hem te vechten. Is Luka dood? :(
Je ziet hem in de groepsfoto weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Eerste 4 chapters op hard uitgespeeld, meteen nog wat spul unlocked (zweep + P.E. uniform is ZO fout, en dan moet ik queen nog unlocken >:) ) en waar ik een paar extra grijze haren aan overgehouden heb: 2 Alfheim portals gecleared. MAN dat is stressen, zal blij zijn als ik ze allemaal gevonden EN gecleared heb :(

En de "Tread Not So Softly" achievement gehaald in een bossfight ipv tegen random vijand. Gewoon, omdat het kan 8)7 .
_/-\o_ _/-\o_

[ Voor 44% gewijzigd door boe2 op 11-01-2010 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

spoiler:
man man man, was is die Father freaking irritant. Met moeite neergebeukt, torture move.. hij maakt mijn demon dood en mag ik nog een keer! Mept veel sneller, veel harder, tijd voor nieuwe tactiek. Toch maar eens op zoek welke items ik nu precies moet gebruiken, d-pad items zit goed (groen, geel, rood) maar ik ga steeds de mist in met witch time. Begin de combo en zit ik midden in zo'n lange animatie wanneer die eindigt, krijg flink wat klappen terug. Of mischien dat mijn wapen combo niet goed is? Ik gebruik katana/skates en shotguns/claws (de blauwe versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

SinergyX schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 11:15:
spoiler:
man man man, was is die Father freaking irritant. Met moeite neergebeukt, torture move.. hij maakt mijn demon dood en mag ik nog een keer! Mept veel sneller, veel harder, tijd voor nieuwe tactiek. Toch maar eens op zoek welke items ik nu precies moet gebruiken, d-pad items zit goed (groen, geel, rood) maar ik ga steeds de mist in met witch time. Begin de combo en zit ik midden in zo'n lange animatie wanneer die eindigt, krijg flink wat klappen terug. Of mischien dat mijn wapen combo niet goed is? Ik gebruik katana/skates en shotguns/claws (de blauwe versie)
Waar komen de skates vandaan? naam? ik heb ze volgens mij niet.

Maar goed. Ik heb gemerkt dat de durga (claws) roundhouse move bijna alle bazen stunned. En ook het lekkerste is om bazen te doden. Jeanne is dan echt geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De Odette, filmpje voor de locaties van de LP stukken.

Die Durga's, die wisselen dan toch steeds van 'elemental' als je zo'n roundhouse doet? (nu nog die durga/kilgore combo glitch zien uit te vogelen).

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 12-01-2010 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

SinergyX schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:23:
De Odette, filmpje voor de locaties van de LP stukken.

Die Durga's, die wisselen dan toch steeds van 'elemental' als je zo'n roundhouse doet? (nu nog die durga/kilgore combo glitch zien uit te vogelen).
Ja, die veranderen steeds van element, maar dat maakt niks uit, je spamt de move. Element maakt weinig uit.

durga/kilgore is wel handig tegen de bazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Worden wapens trouwens sterker naarmate je ze meer gebruikt? Ik vecht vooral met mijn katana omdat de Durga's en die zweep (skates heb ik nog niet, wil alle LP stukken zonder hulp vinden) zoveel zwakker lijken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Boeboe schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 13:13:
Worden wapens trouwens sterker naarmate je ze meer gebruikt? Ik vecht vooral met mijn katana omdat de Durga's en die zweep (skates heb ik nog niet, wil alle LP stukken zonder hulp vinden) zoveel zwakker lijken te zijn.
Nee. Ik vond de katana ook sterker. Maar dat komt meer omdat deze voor de makkelijke moves meer damage levert. Maar de durga doet juist massive damage bij bepaalde ingewikkeldere moves. Schijnbaar was er ook nog een ontploffingsmove of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Ik gebruik ook altijd de katana...komt misschien een beetje omdat het me het meest aan DMC doet denken (en ik dol ben op zwaarden >:) ).

Ben nu begonnen op Normal mode, doe het rustig aan (platinum medals halen kan altijd nog).
Het is uiteraard een stuk pittiger dan easy, maar easy had soms het irritante dat ie de verkeerde moves automatisch deed, dus bepaalde dingen gaat zelfs simpeler.
spoiler:
Gelukkig had ik 120K halos over na het uitspelen van easy, dus kon ik op normal meteen m'n hele healthbar upgraden. (ik zet het maar in spoiler tags, sommigen vinden dingen erg snel een spoiler ;) )

Hoop wel dat die patch snel komt, want zie de bui hangen dat ik vaak doodga en dan heb ik geen zin om steeds 15sec ofzo te wachten op een loadingscreen (geen zin, maar doe het toch wel, game is te goed om niet te spelen :P ).

Ben alleen geen hardcore gamer, dus bepaalde dingen zal ik best lang op vast zitten, maar who cares?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nemesizz schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:34:
spoiler:
Gelukkig had ik 120K halos over na het uitspelen van easy, dus kon ik op normal meteen m'n hele healthbar upgraden. (ik zet het maar in spoiler tags, sommigen vinden dingen erg snel een spoiler ;) )
spoiler:
welk item is dat? Ik kan alleen tijdens die shoot-event een ding winnen die de volgende chapter je extra health geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

SinergyX schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 23:03:
[...]

spoiler:
welk item is dat? Ik kan alleen tijdens die shoot-event een ding winnen die de volgende chapter je extra health geeft
spoiler:
Volgens mij heten ze Witch Hearts, op een na onderste item in de shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Het loont wel om die allemaal eerst te kopen ja, is weeral een paar keer minder dat je sterft = betere scores = betere wereldranking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ps3 versie zou niet zo makkelijk gefixed kunnen worden?
http://blog.livedoor.jp/htmk73/archives/2263467.html

Sorry but we can’t change anything at the loading time of this game.
すみません、我々はこのゲームのロード時間を変えることができません。

I think isn’t possible that a patch can change this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Gisteren de normal mode uitgespeeld. In het begin dacht ik echt van wtf!? zo groot vond ik het verschil tussen easy en normal, maar eingelijk na chapter 4 kreeg ik de flow te pakken en heb ik het spel in 2 dagen tijd op normal uitgespeeld zonder enige moeite. Ik heb nog weet ik hoeveel gele en rode lolly's over (de duurdere versies die langer duren) en bij de allerlaatste eindbaas niet eens dood gegaan met maar 1gele en 1 groene lolly te gebruiken. Nu eens opzoek gaan naar die alfheim portals. Heb er 3 gevonden en 2 gecleared.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik had gelezen dat je die amulet of pain (oid) kon halen als je de game onder 3 uur kan uitspelen, dus voor de grap even geprobeerd hoe snel ik door de eerste chapters kan komen. Dat gaat mij dus never nooit lukken :P Motorrijden ga ik echt nonstop dood, ook het stuk waar je je 'alter ego' tegenkomt heb ik al 4x opnieuw moeten doen.

Maar, elke keer als ik een chapter uitspeel, krijg ik een vergelijking met mijn vorige tijd, met de optie update/cancel. Kan je op zo'n manier ook die uiteindelijke 3 uur halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

SinergyX schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 09:46:
Ik had gelezen dat je die amulet of pain (oid) kon halen als je de game onder 3 uur kan uitspelen, dus voor de grap even geprobeerd hoe snel ik door de eerste chapters kan komen. Dat gaat mij dus never nooit lukken :P Motorrijden ga ik echt nonstop dood, ook het stuk waar je je 'alter ego' tegenkomt heb ik al 4x opnieuw moeten doen.

Maar, elke keer als ik een chapter uitspeel, krijg ik een vergelijking met mijn vorige tijd, met de optie update/cancel. Kan je op zo'n manier ook die uiteindelijke 3 uur halen?
Je kan idd gewoon per chapter proberen je tijd te verbeteren. Je krijgt de Bracelet Of Time. Deze zorgt ervoor dat je in witchtime kan springen wanneer je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ah mischien dan via die manier het proberen te halen. Mijn savegame staat nu al over de 14 uur :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-02 11:12
Ben gister even bezig geweest met dit spel tot na chapter 4 (die boss in het colleseum)...wel een leuk spel, maar ik moet wel even wennen aan de witch time feature.... die lijkt heel prominent in dit spel en ik vind het niet een geweldig systeem, omdat de vijanden kompleet kansloos zijn wanneer jij in witch time zit. komen er later nog vijanden die nog kunnen presteren in witch time of is de game na het meesteren van je dodge timing gewoon cakewalk?

Mochten alle vijanden zo slecht kunnen tegen witchtime, zou ik dat wel een minpunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Emersion schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 10:36:
Ben gister even bezig geweest met dit spel tot na chapter 4 (die boss in het colleseum)...wel een leuk spel, maar ik moet wel even wennen aan de witch time feature.... die lijkt heel prominent in dit spel en ik vind het niet een geweldig systeem, omdat de vijanden kompleet kansloos zijn wanneer jij in witch time zit. komen er later nog vijanden die nog kunnen presteren in witch time of is de game na het meesteren van je dodge timing gewoon cakewalk?

Mochten alle vijanden zo slecht kunnen tegen witchtime, zou ik dat wel een minpunt vinden.
Je komt nog zat tegen wat best een uitdaging is, zelfs met witchtime. En er komen ook momenten (zeker vanaf normal) dat witchtime bij bepaalde tegenstanders niet meer inschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Anoniem: 155599 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 09:20:
ps3 versie zou niet zo makkelijk gefixed kunnen worden?
http://blog.livedoor.jp/htmk73/archives/2263467.html

Sorry but we can’t change anything at the loading time of this game.
すみません、我々はこのゲームのロード時間を変えることができません。

I think isn’t possible that a patch can change this.
Als ze gewoon konden zorgen voor een install op HDD feature was dat probleem al een groot deel opgelost. De demo heeft namelijk niet van die extreme lange laadtijden.

Gisteren weer wat verder gegaan op Normal mode. Score opzich minder goed tijdens de gevechten (tja, monsters zijn nou eenmaal taaier op normal dan easy :P ) maar ben niet doodgegaan tijdens de quicktime events 8) . Dus eindscore van de level had ik beter dan op easy.

Die alfheims is net zoiets als secret missions in DMC volgens mij...en dat gaat mij echt nog te ver, zo goed ben ik ook weer niet (in DMC kon ik ook maar slecht 2 of 3 van alle secret missions halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat was ook het grote verschil met de demo, die draaide vanaf de HD. Apart dat tussenfilmpjes en de overgang ernaar amper vertraging heeft, het zijn bijna altijd die 'ingame hulp' schermpjes zoals LP's of controls bij moter/raketrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
Tweakers heeft net een Bayonetta review erop gezet :
reviews: Bayonetta

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
KneoK schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 10:45:
[...]
Je komt nog zat tegen wat best een uitdaging is, zelfs met witchtime. En er komen ook momenten (zeker vanaf normal) dat witchtime bij bepaalde tegenstanders niet meer inschakelt.
Er is een alfheim portal waar je een hele hoop vijanden moet bevechten en Witch Time uitgeschakeld is. Je bent meer bezig met aanvallen ontwijken dan dat je zelf slaag kan geven :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Geruchtenmolen: Sony working with Sega on Bayonetta fix?.
psychoclown schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 12:09:
Tweakers heeft net een Bayonetta review erop gezet :
reviews: Bayonetta
Zelf vind ik het kritiek niet helemaal terecht.

Als je gewoon alle filmpjes/cinematics kijkt dan is het verhaal in mijn ogen helemaal niet zo warrig, maar wordt er naar een hoogtepunt toegewerkt.

Dat het leveldesign beter kan, kan ik inkomen, echter vind ik het niet terecht dat dat als kritiekpunt voor dit spel gegeven wordt. God of War komt bijvoorbeeld op hetzelfde neer en daar zal zo'n kritiek bijna nooit bij staan.

Daarnaast schijnen er geen problemen te zijn met de PS3 versie, maar zijn er uberhaupt problemen. Dat is naast op GoT ook op tientallen andere fora te lezen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
  • Nu online
Beetje oud bericht al..er is nog niks officieel naar buiten gebracht omtrent een patch :(..
Blijf zelf wel duimen...fix de laaaaaaaaaaaaaaaaadtijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
kmf schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 10:05:
[...]

Je kan idd gewoon per chapter proberen je tijd te verbeteren. Je krijgt de Bracelet Of Time. Deze zorgt ervoor dat je in witchtime kan springen wanneer je wilt.
mag dat ook op easy of moet dat hard zijn o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kaasje123 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 14:13:
mag dat ook op easy of moet dat hard zijn o.i.d.?
Minimaal normal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

alex3305 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 13:11:
Geruchtenmolen: Sony working with Sega on Bayonetta fix?.

[...]

Zelf vind ik het kritiek niet helemaal terecht.

Als je gewoon alle filmpjes/cinematics kijkt dan is het verhaal in mijn ogen helemaal niet zo warrig, maar wordt er naar een hoogtepunt toegewerkt.

Dat het leveldesign beter kan, kan ik inkomen, echter vind ik het niet terecht dat dat als kritiekpunt voor dit spel gegeven wordt. God of War komt bijvoorbeeld op hetzelfde neer en daar zal zo'n kritiek bijna nooit bij staan.

Daarnaast schijnen er geen problemen te zijn met de PS3 versie, maar zijn er uberhaupt problemen. Dat is naast op GoT ook op tientallen andere fora te lezen. :9
Vond de kritiek ook niet helemaal kloppen. Tuurlijk zit je redelijk in een vaste route per level, maar dat hebben toch bijna alle games? (behalve zogeheten sandbox titels...maar dat is een andere genre vaak).
Je kunt hier toch meer rond dolen dan in bijv DMC4 (in Bayonetta zitten best nog wat dingen overal verstopt, in tegenstelling tot DMC4).

Verhaal is niet een van de duidelijkste, maar ik vind het niet een minpunt. Verhaal word na verloop van tijd iets duidelijker. Als je nou naar films als The Matrix of Bourne kijkt dan heb je ook in het begin echt iets van "WTF gaat dit over?" terwijl je na verloop van tijd meer te weten komt.
Ook is heel veel background info te vinden in boekjes die je her en der vind.

Vind het wel jammer dat je op meerdere plekken leest dat bijv de PS3 versie rampzalig slecht zou zijn, terwijl dat helemaal niet het geval is. Tuurlijk het is niet zo goed als Xbox versie maar sommigen (die volgens mij de game op zowel xbox als ps3 niet eens gespeeld hebben) beweren dat het compleet onspeelbaar is :? .
Ook word de game vaak afgekraakt, wat ik me echt niet kan indenken.

Heb in de loop der jaren echt overhypte titels voorbij zien komen die zwaar tegenvielen, terwijl de titels die stilletjes voorbij komen of vaak afgekraakt worden dat dat juist de toppertjes zijn.

(volgens mij dwaal ik een beetje af... :o )

Wat ik me afvroeg, hoe werkt dat nou precies met andere costumes?
Kun je dat gewoon per level weer verwisselen, of kies je gewoon iets en zit je eraan vast? (ik kan op het moment maar 2 kiezen, maar stel het is "minder plesant" dan default, kun je ze dan ook gewoon weer "uitzetten"?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

djerror schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 13:41:
[...]

Beetje oud bericht al..er is nog niks officieel naar buiten gebracht omtrent een patch :(..
Blijf zelf wel duimen...fix de laaaaaaaaaaaaaaaaadtijden
Idd blijft het angstvallig stil vanuit sega/sony hoek.... Als ze het fixen dan is het een instant buy voor mij! Ik wil alleen wel een strak eindproduct voor mn knaken en niet één of andere 80% port.

Pagina: 1 2 3 Laatste