Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 12:14
Von Henkel schreef op donderdag 15 april 2010 @ 10:58:
[...]

Hier is een Sapphire en een Asus 5850...( weet niet of het wat uitmaakt, maar hier is niks overklokt)
Ook een Sapphire en nooit problemen (tot nu toe, even afkloppen :+ ) mee gehad, zal wel toeval zijn :P

Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueberry33
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-01-2023
Ik vraag me af welke driver je moet hebben, ik heb de sapphire 5850 op windows 7 64bit.
Je kan bij sapphire hieruit kiezen
http://www.sapphiretech.c...ad_index_01.aspx?psn=0006

En bij AMD hieruit
http://game.amd.com/us-en...px?p=win7/windows-7-64bit

De reden dat ik dit vraag is omdat ik nu 10.3 heb en nog steeds bsods en grijze gordijnen krijg.

Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Opvallend dat ik met de 4670 geen strepen meer heb of crashes met het afspelen van video met 10.3.
Wat een verademing is dat zeg!

Mijn kaart is nog steeds RMA. Ze gaan hem nu testen met Win 7 x64

[ Voor 17% gewijzigd door Frostbite op 27-04-2010 10:27 . Reden: nvt ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op donderdag 15 april 2010 @ 19:17:
ATi/AMD had niet voor niks gezegd dat het driver problemen waren. ;)
Dat met die strepen was een hardwarematige probleem met het geheugen dit is mij verteld door de rma afdeling van azerty. 2x5870's gehad en beide vervangen voor een nieuwere versie die deze problemen niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 14:09:
[...]

Dat met die strepen was een hardwarematige probleem met het geheugen dit is mij verteld door de rma afdeling van azerty. 2x5870's gehad en beide vervangen voor een nieuwere versie die deze problemen niet hebben.
Je denkt dat Azerty hier ook maar een heel klein beetje verstand van heeft? Met alle respect zij weten natuurlijk helemaal niks over de videokaarten zelf en zij zijn al helemaal niet in staat (zoals elk ander normaal persoon) om te zien wat er kapot is aan een videokaart.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is duidelijk een geheugen probleem, dat kunnen wij ook zien als je het vergelijkt met andere kaarten die kapot gaan door dat er iets in het geheugen niet goed zit. Die strepen is daar een goed voorbeeld van, trouwens de rma afdeling had het weer bij ati weg, ik kreeg dit allemaal telefonisch te horen. Of ze moeten gewoon keihar liegen tegen mij dat kan ook natuurlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 14:19:
Het is duidelijk een geheugen probleem, dat kunnen wij ook zien als je het vergelijkt met andere kaarten die kapot gaan door dat er iets in het geheugen niet goed zit.
Het leek mij nu wel duidelijk dat het een driver probleem was, aangezien het bijna bij iedereen is opgelost. Degenen die nu nog problemen hebben kunnen natuurlijk wel een kapotte videokaart hebben, maar dit is gewoon minder dan 1% net zoals het eigenlijk altijd met ook andere videokaarten.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij 9 v/d 10 is het anders niet verhlopen met drives want lees nog dat erg veel mensen toch deze problemen houden en ik denk dat dze kaarten het gaan begeven in de toekoms net als mij n 2 oude kaarten waar van het geheugen kapot was gegeen door deze strepen. Zit jij toevalig niet bij de ati focusgroup, want deze problemen vallen niet goed te praten net als de g80 chips die door verkeers soldeersel het begeven. ?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2010 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Er bestaat geen ATi Focusgroup, er is wel een nVidia Focusgroup, maar ja als jij denkt dat 9 van de 10 mensen problemen hebben dan zou ik graag wel willen zien. Zelfs in dit topic zijn de mensen die nog een probleem hebben op één hand te tellen volgens mij en dan nog is het maar de vraag of het probleem niet hun eigen schuld is of dat het ergens anders door komt.

[ Voor 17% gewijzigd door -The_Mask- op 26-04-2010 15:31 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou jah 9 vd 10 was ook overdreven maar op hwi zijn er genoeg hier op tweakers wel een paar en op 3dguru zitten er wel een paar. Als je zo heel wat site bij langs gaat kom je toch wel heel erg veel tegen dacht ik zo, eigelijk te veel en dat kan gebeuren natuurlijk net zoals bj de g80. NIet erg veder maar wel vervelend voorati en de mensen die er last van hebben. charlie is de ati focusgroup. Ik zou graag willen zien dat ati zijn probleem hier mee eens een keer aan de klanten gaat uitleggen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2010 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:+ :o Jeps en ik de kerstman.
Er mag best gezegt worden dat ati problemen heeft met het geheugen en dat het hardwarematig is ik ben 1 van de velen die hierdoor zijn kaarten rma moest doen. Anders is het ook gewoon niet waar dat de g80 een hardarematig probleem heeft imo

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2010 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

10.4a preview drivers!
ATI Catalyst™ 10.4a Preview features:
The ATI Catalyst 10.4a Preview provides resolution for the following issue:

* Long load times for new maps in Battlefield: Bad Company 2 when using a Windows 7 / Windows Vista based system with an:
o ATI Radeon HD 5xxx series graphics card
o ATI Radeon HD 4xxx series graphics card
o ATI Radeon HD 3xxx series graphics card
o ATI Radeon HD 2xxx series graphics card
* The XP driver is provided only as an early look of Catalyst 10.4

http://support.amd.com/us...talyst-10-4-a-Hotfix.aspx

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 15:36:
:+ :o Jeps en ik de kerstman.
Er mag best gezegt worden dat ati problemen heeft met het geheugen en dat het hardwarematig is ik ben 1 van de velen die hierdoor zijn kaarten rma moest doen. Anders is het ook gewoon niet waar dat de g80 een hardarematig probleem heeft imo
1 van de velen ???
Er is altijd een kans dat een paar kaartjes het niet goed doen.

anyway zelf ken ik iemand die ook problemen (strepen enz) had met zijn 5850 in combination met Windows 7 64 bits versie bij hem heeft de recente patch wel geholpen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesco
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-03 14:43
Dus vandaag was ik MW2 aan het spelen en kreeg ik dunne grijze strepen en bevroor de PC even. Maar mijn PC was iets van, nee man da heb ik geen zin in. Dus gingen ze weg en kon ik verder spelen zonder restart ofzo iets.

Give a man a fire and he'll be warm for the night, set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ondanks dat ze geen fouten hebben gevonden heb ik toch een andere kaart mogen ontvangen (met bijbetaling van mijn kant)

Heb nu een Asus V2 model. Dus ik hoop dat ik nu ongestoord kan gamen.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sc0rPi0N schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 15:17:
Ondanks dat ze geen fouten hebben gevonden heb ik toch een andere kaart mogen ontvangen (met bijbetaling van mijn kant)

Heb nu een Asus V2 model. Dus ik hoop dat ik nu ongestoord kan gamen.
Ik hoop het voor je maar als je nu weer strepen and freezes krijgt kun je in ieder geval hardwarematige problemen deels uitsluiten, de kans op 2x een defecte kaart is klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 16:37:
[...]

Ik hoop het voor je maar als je nu weer strepen and freezes krijgt kun je in ieder geval hardwarematige problemen deels uitsluiten, de kans op 2x een defecte kaart is klein.
Heb alles verwijderd aan drivers (via driversweeper) en nu dus alleen 10.4 install gedaan.
Zojuist 2 uur MW2 kunnen spelen zonder schokjes of strepen....

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-09 09:29
Ik heb nu 3 5850's gehad, en bij geen van allen heb ik problemen gehad. Eerst een enkele Asus 5850, toen een Club3D 5850 er bij geprikt waar ik nu nog steeds mee draai (Crossfire dus), en heb een Club3D 5850 OC en ook daar geen problemen mee gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:14
Hhaahahh en toch maar blijven ontkennen dat het in veel gevallen geen hardwarematig probleem is.

Ik heb mijn probleem opgelost doordat ik de kaart heb kunnen inwisselen en dan nog krijg ik soms scrambled text direkt bij het opstarten en op het moment dat de pc begint met windows laden is het weg.
Maar in iedergeval geen problemen meer tijdens gamen.

Ati heeft een fout gemaakt en zoals je kunt lezen op diverse US forum's ook perfekt opgelost door rma's aan te bieden.
In Europa waren we niet zo gelukkig en moesten het zelf oplossen door de kaart terug te geven aan de winkels met alle gezeur die daar bij komt. [probleem komt soms wel soms niet] vandaar dat hier veel mensen zijn die vast proberen te houden aan het rook gordijn ''damage control'' dat Ati heeft neergelegd. ''Ligt aan de software'' .
Er zijn problemen opgelost door de drivers maar dat heeft niets te maken met deze problematiek.

Dit gedeelte is ouwe koeien. Maar Mask blijft volhouden !! :) ;)
The card was said to perform badly also: intermittent distorted video at default frequency, which is 650 MHz (i.e. 1300 MHz shader clocks). Hmm... Very much like ATI cards? So would that be the very low voltage which was set very agressively to decrease the power consumption, that caused the problem, just like somebody using Radeon HD 5800/5700 cards to solve the GSoD problem by raising 0.1V for the GPU? So clearly something inside the decision to set a low voltage for the GPU was wrong...
Een paar quote's uit een artikel van HardOcp
http://www.hardocp.com/ar...e_gsod_issues_addressed/2

The Gray Screen of Death issue is not as cut and dried as the dongle one. The GSOD issue was caused by a "memory training issue" related specifically to the GDDR5 memory bus on 5000 series cards. With the GSOD issue people have been seeing system lock ups with gray colored screens. AMD is aware of this and has been working to get the issue corrected. With the latest driver release, version 10.2, AMD was certain that the issue was fixed. That however did not seem to be correct as AMD users were still having "GSOD" issues as identified by this forum thread I started with questioning users about their 10.2 experiences and GSOD.
quote:
Talking to AMD about this issue, it was well understood that AMD was surprised that the "GSOD" issue was still happening to end users running the 10.2 driver set. AMD feels as though 10.2 fixed the issue for most users, while our very unscientific polling suggests the 10.2 driver fixed it for less than half the people having GSOD issues.
AMD asked for permission to reach out to our reader base to hopefully get the issue identified and fixed. After gaining permission from readers in this thread that identified 10.2 GSOD users with problems, HardOCP turned over contact and trouble information to AMD. As of yesterday, AMD was working with a select group of HardOCP readers to get those video cards back to AMD for evaluation so AMD can move forward in identifying the trouble and whether or not it is associated with the memory training issue previously identified or something completely different.
Niet zeuren jongens ! wordt allemaal opgelost in versie 10.6

Ik geloof oprecht dat diegene die zeggen dat het opgelost is ,NIET het probleem hadden waar vele hier mee zitten. de enige oplossing voor diegene zal zijn ... Voltage verhogen of kaart omruilen.

[ Voor 57% gewijzigd door MaXeRs op 02-05-2010 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
Dharion schreef op zondag 02 mei 2010 @ 01:08:
Ik heb nu 3 5850's gehad, en bij geen van allen heb ik problemen gehad. Eerst een enkele Asus 5850, toen een Club3D 5850 er bij geprikt waar ik nu nog steeds mee draai (Crossfire dus), en heb een Club3D 5850 OC en ook daar geen problemen mee gehad :)
Daar is dit topic niet voor bedoeld Dharion.
Veel plezier met je werkende kaarten. :)

[ Voor 4% gewijzigd door MaXeRs op 02-05-2010 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 10:47
Sagaris schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:50:
Het creeëren van een profiel in Overdrive waarbij je dan achteraf de idle-clocks van 157/300 verhoogt naar iets hogers toevallig?
Ja, dit helpt niet altijd aangezien het kwaad bij booten al geschied kan zijn door fouten tijdens opstarten.

Ik heb mijn defecte kaart zelf maar gerepareerd door 2D geheugen snelheid, DE boosdoener van mensen met 2D problemen volgens mij, te verhogen in de bios van 300 naar 600 en deze te flashen. Een alternatief is windows aero uitzetten aangezien die 300 mhz dat niet altijd trekt blijkbaar, maar das van de zotten eigenlijk..

Een driver kan in dit geval uiteraard niets uithalen voor deze problemen aangezien die pas geladen wordt als windows start. Ik dacht dat ATI zelf ook een aangepaste bios heeft uitgebracht.
Het vinden van een oplossing die alles verhelpt is volgens mij erg lastig omdat er verschillende problemen lijken te zijn. Een deel kan met drivers misschien, een deel ook zeker niet.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
maxers1973 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 12:53:
Dit gedeelte is ouwe koeien. Maar Mask blijft volhouden !! :) ;)
Omdat bij meer dan 95% het duidelijk een driver probleem was of een probleem met de rest van de PC, hoe denk je anders dat het bij bijna iedereen is opgelost zonder de kaart RMA te sturen?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Moet wel zeggen dat ik bij het eruit halen van de 4670 en erin stoppen van de 5870 daarna wel wat blokjes had in Windows.

Toen heb ik dus de drivers er allemaal afgehaald en alleen de driver 10.4 geïnstalleerd. (dus niet de uitgebreide versie)

MW2 kon ik daarna spelen zonder strepen of wat. En ik heb ook het gevoel dat de kaart ook veel stiller is.

Hoop dat het allemaal goed blijft gaan.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
Is het bij sommig e de strepen probleem weg na 10.4? Want bij 10.4 hoorde ik dat ze de 2de clock omhoog schroefde, om gsod te verkomen. Anyway ik zit al 5 weken zonder me 5850, word eens tijd dat ik iets hoor van Alternate.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nalufrank
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-08 20:54
Ik heb nu mijn PowerColor PCS+ HD5850 ongeveer 2 weken in gebruik en heb eerst de meegeleverde drivers geïnstalleerd. Zowel na de installatie van de meegeleverde drivers als de 10.4 update heb ik nog geen strepen of andere problemen gehad!

Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Dus na 5 weken wachten en telefonisch door gekregen dat het misschien nog 3 weken zou duren, ik dacht van niet he. Ik mail Alternate hier over en krijg ik een mailtje terug, dat ik een nieuw kaart mocht uit kiezen met dezelfde prijskaartje. Ik werd hier eigenlijk zo kwaad van, want waarom laat je me in godsnaam 5 weken voor niets wachten als ze dit gewoon meteen bij me aanboden. Nja nu hoop ik vrijdag een 5850 te ontvangen zonder een GSOD, want dat zou toch een domper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ren
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 11:40
Ik weet niet het nog van toepassing is hier, maar ik las enkele pagina's terug iets over Hypertransport sync flood error.

Ik had dit zelfde probleem ook, nadat ik voor het eerst de clocks van mijn 2e 5770 wilde aanpassen. ( club3d )

Heb vanalles geprobeerd, maar kwam windows niet eens in.
Oplossing:

Veiliger modus ingaan, en met driversweeper je ATI drivers verwijderen. ( handmatig verwijderen kan niet in veilige modus ;) )

Hoop dat dit iemand helpt.

PS: Het is een beetje een random probleem met MSI moederborden las ik al..

Gr.
Joren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondaygo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-04 16:49
Blueberry33 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 14:34:
1 maand geleden ook mijn sapphier 5850 terug gestuurd, krijg nu te horen dat ze niks hebben gevonden terwijl ik echt grijze scherm en bsods had.
idem dito hier...
heb vorige week na 2 maanden mijn 5870 weer terug van Alternate...
was door gestuurd naar XFX, resultaat; geen defect gevonden!!!

ik vind dit een smerig zaakje.
wijd en zijd bekent dat het strepen probleem er is, en dan toch zeggen dat ze geen defect vinden!

als ze dan tenminste even aan zouden nemen dat ik niet loop te liegen, hadden ze toch op z'n minst de laatste bios versie er op kunnen zetten.

zelfs dat niet...

zelfde dag dat de kaart bij mij binnen kwam, gelijk Alternate gebeld.
na een behoorlijk pittig gesprekje, kreeg ik te horen dat :
DAT SOORT KAARTEN ALTIJD WEL IETS HEEFT! :? 8)7 |:(

crimineel, joh....., dan verkoop je die dingen toch niet???
en als je ze dan wel verkoopt, sta er dan ook achter dat ze altijd wel IETS hebben, en plaats dat bij de OPMERKINGEN van het product.
doe je dat niet, dan moet je ook niet zeuren als ze RMA gestuurd worden.

heb helaas nog geen kans gezien om de kaart te testen in games of met video...
wel de pc regelmatig aan gehad.
nog geen strepen gezien trouwens, maar als zij idd niets aan de kaart hebben gedaan, komen die 100 % zeker weer te voorschijn.
heb ook de 10.4 driver geinstalleerd.

just looking for wisdom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
OffTopic:
@hondaygo Hebben ze hem niet eerst getest bij Alternate of het inderdaad klopt dat de kaart problemen heeft. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze gewoon alle RMA's gewoon direct doorsturen naar de fabrikant. Nja ik kreeg gelukkig wel een nieuwe, nadat ik geklaagd had.

En even afkloppen me nieuwe 5850 heeft nog geen streepjes gehad ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondaygo
An1mA schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 12:24:
OffTopic:
@hondaygo Hebben ze hem niet eerst getest bij Alternate of het inderdaad klopt dat de kaart problemen heeft. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze gewoon alle RMA's gewoon direct doorsturen naar de fabrikant. Nja ik kreeg gelukkig wel een nieuwe, nadat ik geklaagd had.

En even afkloppen me nieuwe 5850 heeft nog geen streepjes gehad ^^
er stond idd wel 2 maal onder elkaar dat hij getest was, en bij beiden dat er geen defect gevonden was...
nu weet ik dus niet of Alternate hem zelf dus ook getest heeft.

ze hadden wel een gedeelte van de mail die ze naar XFX gestuurd hadden bij gesloten.
ben er vrij zeker van dat ze hem ook daadwerkelijk RMA gestuurd hebben naar XFX.

ik zal voor jou en jouw 5850 duimen, hoor! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Mijn kaart was ook getest en daar waren ook geen problemen gevonden.
Na aandringen van mijn kant (+ uitleg van wat ik al gedaan had) mocht ik toch een andere kaart uitkiezen.

Vreemd genoeg heb ik geen strepen meer gezien met die nieuwe kaart.. Zou het dan toch ...

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Sc0rPi0N schreef op zondag 09 mei 2010 @ 13:34:
Mijn kaart was ook getest en daar waren ook geen problemen gevonden.
Na aandringen van mijn kant (+ uitleg van wat ik al gedaan had) mocht ik toch een andere kaart uitkiezen.

Vreemd genoeg heb ik geen strepen meer gezien met die nieuwe kaart.. Zou het dan toch ...
Met andere kaart bedoel je dus wel opnieuw een 5870?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stategamer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 14:46
Valt me op dat ik geen CLUB 3D 5850 meer kan vinden op de alternate webwinkel... XD
Morgen gaat mijn kaart RMA, die hierboven beschreven.

EDIT :
nvm ze hebben alleen het plaatje veranderd

[ Voor 16% gewijzigd door stategamer op 16-05-2010 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueberry33
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-01-2023
Ik weet ff niet meer wat ik moet doen.
Voor de 2e keer de sapphire 5850 opgestuurd en ze kunnen niks vinden.

Nou heb ik waarschijnlijk wel verkeerde geheugen in zitten namelijk die op 1.7v draaien en er moeten oorspronkelijk op mijn AM3 bord 1.65v geheugen in. Memtest gaf ook wat errors aan. Misschien verklaart dat de BSODS.

Maar dat verklaart volgens mij niet de grijze gordijnen en strepen tijdens het gamen.
Nou zegt cool-prices dat ze geen nieuwe kaart kunnen uitkeren omdat ze niks hebben gevonden
dus vragen ze me of ik me hele systeem op wil sturen.

Mijn systeem heb ik vanaf 1 jan. dus is bijna 6 maanden oud en daarrvan heeft me kaart al dik 1 maand op de RMA afdeling gelegen.

Heb gelezen dat je als consument binnen 6 maanden een nieuwe produkt mag ontvangen als het apparaat niet naar behoren werkt.

Ik begin een beetje spijt te krijgen dat ik dit systeem heb aangeschaft om te gamen.
Heeft iemand misschien enig idee wat ik het best kan doen?

Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Blueberry33 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 01:00:

Nou heb ik waarschijnlijk wel verkeerde geheugen in zitten namelijk die op 1.7v draaien en er moeten oorspronkelijk op mijn AM3 bord 1.65v geheugen in. Memtest gaf ook wat errors aan. Misschien verklaart dat de BSODS.

Maar dat verklaart volgens mij niet de grijze gordijnen en strepen tijdens het gamen.
Nou zegt cool-prices dat ze geen nieuwe kaart kunnen uitkeren omdat ze niks hebben gevonden
dus vragen ze me of ik me hele systeem op wil sturen.

Mijn systeem heb ik vanaf 1 jan. dus is bijna 6 maanden oud en daarrvan heeft me kaart al dik 1 maand op de RMA afdeling gelegen.

Heb gelezen dat je als consument binnen 6 maanden een nieuwe produkt mag ontvangen als het apparaat niet naar behoren werkt.

Ik begin een beetje spijt te krijgen dat ik dit systeem heb aangeschaft om te gamen.
sowieso moet je wel eerst zorgen dat het systeem waar je mee test stabiel werkt, mijin i7 systeem crasht ook op een grijs scherm als mijn overklok niet stabiel is.

dus handig om te concluderen dat het je videokaart is terwijl je geheugen fouten geeft is het niet.

zorg eerst dat dat geheugen foutloos is, 1 fout in memtest is al te veel. vervang desnoods het geheugen voor een ander setje als je het met de bios instellingen niet op orde krijgt. ga daarna testen of je videokaart nog problemen geeft. overigens lees ik verder niet wat voor hardware/software je er bij gebruikt en met welke games/ applicaties hij crashed.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Mag schreef op zondag 16 mei 2010 @ 13:11:
[...]

Met andere kaart bedoel je dus wel opnieuw een 5870?
Asus V2 ja (hd5870)

Blueberry33. CP test de kaart met 3d Mark Vantage. Ze vonden ook geen problemen met mijn Asus (V1). Mij werd gevraagd hoe ik geconstateerd had dat er problemen waren. Daarop heb ik ze gelinkt naar dit topic en dat ik al meer dan een half jaar bezig ben om die kaart goed te laten werken met de diverse drivers (zowel Ati als Asus als windows standaard)

Toen kreeg ik een nette mail waarin ik een andere mocht uitzoeken (alleen verschil van oude en nieuwe kaart moest ik betalen). En strepen heb ik niet meer gezien met deze kaart.

[ Voor 58% gewijzigd door Frostbite op 17-05-2010 09:34 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Sc0rPi0N schreef op maandag 17 mei 2010 @ 09:30:
[...]

Asus V2 ja (hd5870)

Blueberry33. CP test de kaart met 3d Mark Vantage. Ze vonden ook geen problemen met mijn Asus (V1). Mij werd gevraagd hoe ik geconstateerd had dat er problemen waren. Daarop heb ik ze gelinkt naar dit topic en dat ik al meer dan een half jaar bezig ben om die kaart goed te laten werken met de diverse drivers (zowel Ati als Asus als windows standaard)

Toen kreeg ik een nette mail waarin ik een andere mocht uitzoeken (alleen verschil van oude en nieuwe kaart moest ik betalen). En strepen heb ik niet meer gezien met deze kaart.
Ik had een Club3D 5870, gelukkig hebben ze bij mij de problemen wél kunnen naproduceren tijdens het testen. Ik hoop dat ik hem ook kan ruilen voor een V2, dan weet ik in ieder geval zeker dat het ook echt een nieuwe kaart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Mag schreef op maandag 17 mei 2010 @ 19:49:
[...]

Ik had een Club3D 5870, gelukkig hebben ze bij mij de problemen wél kunnen naproduceren tijdens het testen. Ik hoop dat ik hem ook kan ruilen voor een V2, dan weet ik in ieder geval zeker dat het ook echt een nieuwe kaart is.
Zo hoe lang ben jij wel niet bezig geweest met testen. Jij had ook lang strepen enzo.
Op zich zou ik als ik jou was wel opgelucht zijn dat ze problemen hebben gevonden. Gelukkig krijg je snel een andere.
Kijk anders op hun site welke hd5870 bij hun of de leverancier op voorraad ligt (voor een redelijke prijs) Zo is de Asus V2 voor 399 op voorraad bij de leverancier. Als ik jou was zou ik vragen of ze je defecte club3d kaart hiermee willen vervangen.

[ Voor 19% gewijzigd door Frostbite op 18-05-2010 09:23 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stategamer
Sc0rPi0N schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 09:17:
[...]

Zo hoe lang ben jij wel niet bezig geweest met testen. Jij had ook lang strepen enzo.
Op zich zou ik als ik jou was wel opgelucht zijn dat ze problemen hebben gevonden. Gelukkig krijg je snel een andere.
Kijk anders op hun site welke hd5870 bij hun of de leverancier op voorraad ligt (voor een redelijke prijs) Zo is de Asus V2 voor 399 op voorraad bij de leverancier. Als ik jou was zou ik vragen of ze je defecte club3d kaart hiermee willen vervangen.
Valt me op dat het vooral CLUB 3D kaarten zijn die terug gestuurd worden.
Die van mij is sinds gister ook terug gestuurd naar alternate ( hopelijk vinden het mankement, ik heb er een beschrijving bij gedaan waarop precies staat wanneer het probleem op mijn pc zich voordeed ).

Succes iedereen die hem heeft opgestuurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:32
Blueberry33 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 01:00:

Heb je al eens geprobeerd om je geheugen snelheid, voltage en timings handmatig in te stellen?

Mijn OCZ geheugen loopt standaard op mijn AM3 bord met 533/1066 en 1.71 V.
De timings stonden wel goed; 7-7-7-20.
Moest het dus zelf aanpassen naar 667/1333 en 1.65, de timings gingen naar 9-9-9 dus die moest ik ook weer zelf aanpassen.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Sc0rPi0N schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 09:17:
[...]

Ik heb deze kaart echt al vanaf oktober ofzo ja 8)7
Anyways, ik ging er eerst van uit dat het een probleem was met drivers oid en had geduldig gewacht. Ook zijn er natuurlijk vele topics verspreid over vele fora waar tips werden gegeven over hoe het zogenaamd op te lossen was. Omdat de strepen erg onregelmatig waren dacht ik vaak "Hey, dit helpt" om vervolgens na een paar dagen alsnog opnieuw elke 10 minuten een crash te krijgen.
Dat in combinatie met het feit dat ik geen backup kaart had zorgde ervoor dat het nogal lang duurde. Gelukkig komt er eindelijk een einde aan deze nachtmerrie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stategamer
Volgens alternate is er niets mis met mijn videokaart, als het goed is krijg ik hem vandaag terug en heb ik 40 euro uitgegeven en geen stap verder gekomen..

Eerste en laaste keer dat ik daar bestel :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondaygo
stategamer schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:38:
Volgens alternate is er niets mis met mijn videokaart, als het goed is krijg ik hem vandaag terug en heb ik 40 euro uitgegeven en geen stap verder gekomen..

Eerste en laaste keer dat ik daar bestel :@
heb jij er ook een afschrift bij gekregen van de mailtjes die ze naar hun leverancier hebben gestuurd?
die had ik er wel bij zitten...

ik denk dat het niet zo zeer aan Alternate ligt, maar meer aan de leverancier.

weet je wat het gekke is?

ik heb dus ook mijn HD5870 terug gekregen, ook met de melding dat ze niets konden vinden, zowel bij XFX, als bij Alternate....
en ze hebben er dus ook niets aan gedaan.
nu heb ik de pc vrijwel elke dag aan staan, en heb af en toe Crysis gespeeld, maar.....

AFKLOPPEN; ik heb nog geen strepen probleem gehad! AFKLOPPEN!!!!

ha, geloof me als ik zeg, IK HEB TOCH ECHT WEL LAST VAN DAT STREPEN GEDOE GEHAD!!! :(

de toekomst zal uitwijzen OF ze weer terug komen, en eerlijk gezegd ben ik daar helemaal van overtuigd DAT ze ook terug komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Misschien hebben jullie dit al geprobeerd, maar ik had dus van Alternate gelukkig voordat Sapphire mn 5850 in behandeling had genomen al een andere 5850 gekregen. Maar ik had dat ie af en toe freezde en dan moest ik me pc rebooten. Ik dacht nee he niet weer een brakke kaart.

Vervolgens maar eens de bios van de moederbord geupdate en een verse windows 7 geinstalleerd. Probleem was weg, misschien kunnen jullie dat ook al proberen van uit gaande dat je het niet geprobeerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
hondaygo schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:13:
ha, geloof me als ik zeg, IK HEB TOCH ECHT WEL LAST VAN DAT STREPEN GEDOE GEHAD!!! :(
Je had toch geheugen problemen? Die kunnen ook dezelfde strepen veroorzaken. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb al veel van dit soort topics gelezen, maar ik had zelf dus ook last van af en toe een vpu recovery met gamen (WoW),
Ook als ik HD trailers/films keek (mkv) en youtube HD kreeg ik gegarandeerd een zwart scherm wat uitliep op een Unrecoverable Vpu recovery, wat dus op een reset neer kwam,
Grey screen probleem heb ik eigenlijk 2x gehad met Call of duty modern warfare 2 maar dit was met de Cat 10.1 driver.
Met de nieuwe cat drivers had ik hier geen last meer van. (10.2 en hoger)

Ik weet dat deze info allemaal al bekend is maar wat ik nu heb vindt ik toch vreemd,
Deze problemen had ik allemaal nog toen ik de volgende combinatie gebruikte.

Dfi UT 790fx-m2r
Amd ph2 x4 940 am2+ 1800mhz Ht
Ocz flex2 1150mgz ddr2
Areca 1210 PCie 8x
Sapphire 5870 1gb gamers edit
1200watt dual voeding van antec

met deze opstelling had ik dus problemen dat me raid controller niet goed werkte, met het booten van de pc kreeg vaak pcie bus resets en na een stuk of 3 resets (pc Post piep 3x soms 5x)
en dan boot'e ie wel op.
oke na de bovenstaande problemen met de vid had ik dus ook net als vele andere.

Nu heb ik laatst dus me hardware wat geupgrade omdat ik die problemen met de raidcontroller beu was.
dus Heb ik een Msi 890FXA-GD70 + AMD ph2 x4 965 + Corsair Dominator GT ddr3 (1600mhz 7.7.7.20-1T)-> draaid nu op 1333mhz 6.6.6.18-1T

en grappige hiervan is dus dat A me raidcontroller het nu goed doet 1 post piep, en B alle bovenstaande problemen van de Radeon 5870 kaart bestaan nu dus ook niet meer, Kan HD kijken totdat ik er bij neerval niks aan de hand 100% stabiel, ook geen VPu recovery's meer met games, en grey screen had ik eigenlijk ook al niet meer met het vorige mobo na cat 10.1.

Kortom nieuw mobo fixde dus me problemen wat toch eigenlijk best vreemd is.
Msi mobo zit ik nog op default bios 1.0 maar dit laat ik zo alles werkt en ik ga er niet aan klote.

DFi bord had ik de laatste versie op zitten (bios)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
Diegene die problemen heeft !

http://forums.amd.com/gam...catid=260&threadid=124747
http://hardforum.com/showthread.php?t=1466677
http://forums.aria.co.uk/...5a90c1e1bf2514b70&t=14899
http://www.amdzone.com/ph...wtopic.php?f=527&t=137435
http://forum.beyond3d.com/showthread.php?p=1418395

\''charcasme/modus on''\
100 pagina's met problemen ,oh en het ligt echt niet aan de Ati kaart .. echt niet, check effe je geheugen \''charcasme/modus off''\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diegene die problemen heeft !

http://forums.amd.com/gam...d=260&threadid=124747
http://hardforum.com/showthread.php?t=1466677
http://forums.aria.co.uk/...c1e1bf2514b70&t=14899
http://www.amdzone.com/ph...ic.php?f=527&t=137435
http://forum.beyond3d.com/showthread.php?p=1418395

\''charcasme/modus on''\
100 pagina's met problemen ,oh en het ligt echt niet aan de Ati kaart .. echt niet, check effe je geheugen \''charcasme/modus off''\
Wil alleen maar duidelijk maken wat me ervaring met dit probleem is,
ik zeg ook niet dat het probleem niet bij ati zit , maar meschien dat de 890 chipset wat doet? weet ook niet of er nog meer mensen zijn met een 890 chipset die problemen hebben (heb daar eerlijk gezegt ook nog niet naar gekeken.

maar zo te zien hebben veel mensen met andere chipsets problemen al zal het denk ook daar niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondaygo
-The_Mask- schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:18:
[...]

Je had toch geheugen problemen? Die kunnen ook dezelfde strepen veroorzaken. ;)
ja, heb/had nog steeds problemen met het geheugen...

mijn maat echter niet, en die heeft ook een HD 5870 van ASUS....
bij hem werkt de kaart van af het begin fantastisch!

twee weken voordat ik mijn kaart RMA gestuurd had naar Azerty, hebben we onze kaarten eens omgeruild...
ik mocht zijn kaart gebruiken, ( onder de voorwaarde dat ik WEL elke avond mijn nieuwe pc af zou sluiten)
en hij die van mij.

resultaat?

ik heb eindelijk eens kunnen zien waar een HD5870 toe in staat was, en hij???

hij heeft, naar hij schat, tussen de 15 en 20 keer last gehad van het strepen probleem....
en dat in een week tijd....

geloof me, ik wou dat het een geheugen probleem was, dan kon ik het oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dan was die dus duidelijk kapot en dan lijkt het mij vreemd dat de webshop en de maker niks vonden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 10:47
hondaygo schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 23:25:
[...]

ja, heb/had nog steeds problemen met het geheugen...

mijn maat echter niet, en die heeft ook een HD 5870 van ASUS....
bij hem werkt de kaart van af het begin fantastisch!

twee weken voordat ik mijn kaart RMA gestuurd had naar Azerty, hebben we onze kaarten eens omgeruild...
ik mocht zijn kaart gebruiken, ( onder de voorwaarde dat ik WEL elke avond mijn nieuwe pc af zou sluiten)
en hij die van mij.

resultaat?

ik heb eindelijk eens kunnen zien waar een HD5870 toe in staat was, en hij???

hij heeft, naar hij schat, tussen de 15 en 20 keer last gehad van het strepen probleem....
en dat in een week tijd....

geloof me, ik wou dat het een geheugen probleem was, dan kon ik het oplossen.
Dat toont aan dat het bij jou echt aan de kaart ligt. Ik had ook vage problemen met strepen en heb het ook door omwisselen met een goed werkende kaart bevestigd aangezien die t bij mij prima deed. Ik volg dit topic al lang en de tendens is toch wel, met hier en daar een uitzondering, dat je of een goed werkende kaart hebt en nooit een probleem, of je hebt problemen vanaf het begin en je komt er nooit echt vanaf ondanks dat ATI met drivers het probeert wat op te lappen hier en daar. (maar wat blijkbaar nooit echt lukt, een geupdate bios zou meer kunnen verhelpen omdat je dan de niet werkende voltage/clock settings in de hardware kunt veranderen)

Ik zou t in ieder geval wel weten als ik weer dat soort vage problemen heb met een kaart; per direct terug sturen. De drivers van ATI en windows etc. zijn in pincipe prima, anders zou het niet bij zoveel mensen wel goed werken, dus met een goede kaart hoef je echt niet zulke problemen te verwachten.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
anathema schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 01:05:
[...]
Ik had ook vage problemen met strepen en heb het ook door omwisselen met een goed werkende kaart bevestigd aangezien die t bij mij prima deed. Ik volg dit topic al lang en de tendens is toch wel, met hier en daar een uitzondering, dat je of een goed werkende kaart hebt en nooit een probleem, of je hebt problemen vanaf het begin en je komt er nooit echt vanaf ondanks dat ATI met drivers het probeert wat op te lappen hier en daar.
Ik zag toch echt in het begin heel wat meer problemen dan de hooguit 10 die er nu nog zijn. En van de 10 die hier nog zijn, zijn er toch misschien wel de helft dubieus aangezien alleen zei problemen hebben de de webshop/fabrikant geen problemen ziet.
Ook zag je veel problemen met Gigabyte mobo's in samenwerking met de nieuwe ATi's, die te verhelpen waren door een mobo bios update.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Hebben mensen met de nieuwste drivers nog steeds last van strepen?

Ik heb sinds denk ik de 10.3 preview drivers (of iets in die richting) geen last meer gehad van strepen/vreemde kleuren/whatsoever op mijn 5870. Geen BIOS of GPU-BIOS hoeven te veranderen. En overclocken lukt ook weer zonder instabiliteit. Props voor de driverontwikkelaars daar bij AMD :)

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-08 10:31
Murk schreef op maandag 24 mei 2010 @ 10:07:
Hebben mensen met de nieuwste drivers nog steeds last van strepen?

Ik heb sinds denk ik de 10.3 preview drivers (of iets in die richting) geen last meer gehad van strepen/vreemde kleuren/whatsoever op mijn 5870. Geen BIOS of GPU-BIOS hoeven te veranderen. En overclocken lukt ook weer zonder instabiliteit. Props voor de driverontwikkelaars daar bij AMD :)
Ik heb sinds 10.2 geen grijze strepen meer, maar af en toe een BSOD. Dit is met 10.4 nog niet verholpen. De crashes zijn wel irritant, maar niet vaak genoeg om echt een probleem te zijn. Dat maakt het wel lastig om RTM aan te vragen, dan ben je je kaart toch even kwijt en ik heb geen andere liggen die ik tijdelijk kan gebruiken :'(.

Ik kijk het iig nog even aan en hou dit forum in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stategamer
Maar toevallig *ahem* heeft mijn RAM dus wel problemen ekeke...
Betreft de : OCZ 2x2GB DDR3 PC8500 CL7.0 Gold Edition.
Memtest van windows vond wel problemen op deze geheugen bankjes. ( ik ga ze binnekort opsturen ) (5 jaar garantie ^.^ )
Ik begrijp dus uit jullie posts dat dit ook strepen kon veroorzaken? (-.-)
Maar als dat zo is dan waren de geheugen bankjes al sinds het begin stuk.

Kan dat ook gewoon instellingen zijn die fout staan die daarvoor zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

stategamer schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 10:36:
Maar toevallig *ahem* heeft mijn RAM dus wel problemen ekeke...
Betreft de : OCZ 2x2GB DDR3 PC8500 CL7.0 Gold Edition.
Memtest van windows vond wel problemen op deze geheugen bankjes. ( ik ga ze binnekort opsturen ) (5 jaar garantie ^.^ )
Ik begrijp dus uit jullie posts dat dit ook strepen kon veroorzaken? (-.-)
Maar als dat zo is dan waren de geheugen bankjes al sinds het begin stuk.

Kan dat ook gewoon instellingen zijn die fout staan die daarvoor zorgen?
Mijn OCZ geheugen was ook brak, maar na vervanging nu Kingston Hyper X had ik nog steeds last van strepen.

Met de nieuwe kaart zijn de problemen haast verdwenen op de spontane reboots na (bij het bekijken van films op Youtube) ?

Denk dat ik eea ga backuppen en hem eens helemaal opnieuw ga installeren.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondaygo
nou, gisteren was het weer zover.... :'(

2 x binnen een uur had ik weer grijze strepen, en 2 X een freeze tijdens Crysis...

had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht, aangezien ze niets aan mijn XFX HD5870 gedaan hadden, nadat ik hem had opgestuurd....

en nee....
het ligt NIET aan het geheugen!

had een paar dagen daarvoor memtest gedraaid.
11 uur, 27 passes en 0 errors,
10 uur lang CPU-burn, sucsesvol afgesloten en
12 uur prime95, alles passed.

ik draai volledig op stock, zowel pc als mijn graka.
windows 7 ultimate 64X retail, en heb nu echt alle drivers van ATI gehad, en heb nu de 10.4 er op staan.

@ maxers1973...

dat is idd een kleine greep uit het aantal fora dat zich bezig houd met het grijze strepen probleem.
en laten we eerlijk zijn....., zouden er nou echt zoveel topics zijn, als het NIET aan de kaarten zou liggen???

ik heb vrij veel ''oplossingen'' voorbij zie komen, waar ik er al een heleboel van heb geprobeerd.
en ja...., er zijn mensen die het geluk hadden dat 1 van die ''oplossingen'' voor hun heeft gewerkt.
en DAT is nu het vreemde aan de hele zaak... 8)7 |:( 8)7
waarom wel bij de 1, en niet bij allemaal???

de enigste oplossing die idd vrijwel bij IEDEREEN werkt, is RMA, en dan een andere/nieuwe kaart terug krijgen.

ik heb nu een foto en een filmpje, met het geluid dat op de achtergrond nog mee liep, gemaakt, en ga deze met nogmaals de link naar dit topic en verscheidene andere topics doorsturen naar Alternate.
ook de testresultaten van mijn systeem, om aan te tonen dat mijn systeem 100% stabiel is, en het daarom absoluut niet aan mijn systeem ligt, in tegenstelling tot wat andere mensen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarmaniaK
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-07 11:58
Wat ik heb in Far Cry 2, soms (maar heel zelden!), op deze volgorde, is dit:
- een "freezeup" voor ongeveer 5 seconden, gevolgd door
- een grijs scherm voor ongeveer 5 seconden, gevolgd door
- een zwart scherm voor 2 seconden, gevolgd door
- de windows 7-window-omlijning om mijn fullscreen-schermpje heen, gevolgd door
- weer terug fullscreen in mijn spel te zijn, en verder te kunnen spelen. Geen foutmeldingen of iets dergelijks.

Ik weet niet of dit probleem hieronder valt, het is echt een geheel grijs scherm, geen strepen. Ik heb de laatste drivers (ccc 10.4). Wel viel mij op dat als ik in mijn tempmonitors kijk, er precies op het moment van de crash (of tijdens, of er direct na...?) een maximum te zien is in de temperatuur van mijn PROCESSOR. Dit heb ik tot nu toe 3x zien gebeuren, elke keer had de processor-temperatuur een maximum ongeveer precies gelijktijdig met de crash. Mijn videokaart (5870) heeft op dat moment géén maximum in temperatuur.

Wat ik nu niet weet is of de crash veroorzaakt wordt door een cpu-gerelateerd probleem, of de cpu alleen eventjes iets harder gaat draaien wanneer de crash al (ergens anders door) is begonnen. Het betreft een i7 920 op 3,8 ghz, stabiel in prime95 en linX met temperaturen van 76 max bij die benchmarks.

De videokaart doet het verder prima. De maximum-temperatuur van de CPU is 66 graden bij crashes, en van mijn videokaart is het uiterlijke maximum 68,5 (maar die piekt dus niet specifiek voor/tijdens "crashes").

Valt deze omschrijving onder dit grijze strepen/scherm-probleem, of zou het iets anders zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Karmaniak, ik denk dat het niet aan je videokaart ligt. Als dat wel zo was dan krijg je altijd een BSOD bij zo'n freezeup, geloof ik. Dit klinkt meer als een complete overbelasting van je cpu door het 1 of ander. Misschien kun je met Broncontrole op de achtergrond het spel nog eens draaien en dan na de freezeup bekijken wat het is dat je cpu bezighield.

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Iemand al 10.5 getest ?
meuk: ATI Catalyst 10.5

[ Voor 68% gewijzigd door Frostbite op 27-05-2010 09:57 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:33

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

leesvoer, ze branden hem wel af...

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=322438

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Goed vandaag mijn pc opnieuw geinstalleerd dus clean install met ati 10.5
Hopelijk draait mijn systeem nu wel stabiel.
Zal zo unigine draaien.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
Een zootje verwende kinderen, die nooit tevreden zijn en die altijd maar meer willen, is geen afbranden te noemen. ;)

De meesten hebben ook niet door dat een GPU en de bijbehorende drivers vandaag de dag erg complex zijn.
Intel kreeg het ook niet voor elkaar en wou daarom Nvidia inlijven.
Bij Nvidia moet je net zo goed hopen, dat je een kaart krijgt die het goed doet met de meeste van hun drivers en anders is het net roulette.

Tja.....en dan is er nog het kleine clubje, wat meent dat er speciaal games voor hun uit moeten worden gebracht, omdat ze de vetste hardware hebben. 8)7

Pas als we 2 jaar verder zijn, zul je zien dat dx11 features gewoon echt goed in games toegepast gaan worden en ook lekker zullen gaan draaien met betaalbare single kaarten ( ja, dat gebeurd nu ook al, maar in een te lichte mate, omdat de kaarten nog niet krachtig genoeg zijn en de developers er nog niet efficiënt genoeg er mee om kunnen gaan ).......

.......en dan wordt er weer geklaagd over dx12. |:(

De meesten worden gek gemaakt met de hype rond dx11 en komen er pas achter, nadat ze een redelijk dure kaart hebben aangeschaft, dat het eerst toch tegenvalt . Met dx10 was dat precies hetzelfde en het zal met dx12, dx13, dx14, enzv. niet veel anders gaan. Het is dan nu ook zo, dat de meesten pas op een redelijk betaalbare manier kunnen gaan genieten van wat dx10 te bieden heeft.

Ze zouden er dan ook beter aan doen, om gewoon te genieten van hoe de games er nu al uit zien ipv. te gaan lopen zeiken over alles wat niet goed is.
De hardware is gewoon nog niet zo ver dat ze fotorealistische games realtime kunnen renderen, maar met de beperking van niet krachtig genoeg zijnde hardware, doen ze een nice job vandaag de dag.
Echt zonde dat velen hier niet eens van kunnen genieten, maar meer bezig zijn met lopen te zeiken over wat nog niet goed is........" spoiled rotten ", noemen ze dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vorda
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-08 08:55
Wow, over overreageren gesproken. (@de poster hierboven)

Ik vind niets abnormaals aan klagen als een update zaken kapot maakt die daarvoor perfect werkten. In tegenstelling tot wat jij denkt zijn drivers niet iets wat een fabrikant uit vriendelijkheid doet, het is iets waar je voor betaalt als je je product koopt. Als deze drivers dan niet werken zoals het hoort (en daardoor je aankoop ook niet), is klagen zowat het enige wat je kan doen als consument.

Tuurlijk, je moet ze een redelijke termijn geven om zaken terug in orde te brengen, maar als iedereen zijn mond hield als je producten niet leveren wat ze beloven, of voldoen aan het verwachtingspatroon dat de marketing divisie opzet, zou je als consument wel heel weinig rechten overhebben.

edit: eigenlijk, ik mis de connectie tussen heel je betoog en de link die citeert. De link is een groep ATI gebruikers die niet tevreden zijn dat een zogezegde driver update voor het gemiddeld publiek meer zaken stukmaakt/ongunstig aanpast dan repareert. Jouw rant hierboven komt gewoon over als een brok frustratie gericht aan early adopters. (die trouwens een heel belangrijk onderdeel van het ontwikkelproces uitmaken)

[ Voor 21% gewijzigd door vorda op 29-05-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Voor mij zijn de cat. 10.5(a) goed bevallen, kan nu eindelijk overklokken met 2schermen zonder dat de 2e scherm flikkert. Hier horen ook eyefinity users bij.

En ja de clocks in 2d zijn wat hoger en de temps zijn wat hoger, maarja boeit me niet zo, ben het al gewend met 2 schermen dat je min. 400/1200 nodig hebt, anders krijg je flikkering. Dit had ik toen al handmatig aangepast via een profiel.(.XML bestand wat aanpassen) nu hoef dat niet meer.

Ik weet nog toen AMD net een driverupdate hadden uitgebracht voor de GSOD's, toen was het snel stil rond deze topic, een paar users hadden toen nog problemen en toen waren de 2d clocks volgens mij ook al hoger gezet naar 400/max mem.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
@vorda,

Ja idd, frustratie.

Maar niet over early adopters.......ik ben er zelf ook 1.

Ik lees dat soort topics door om te kijken wat er aan de hand is en of het nodig is om een een nieuwe driver te proberen.......maar om dan een hele lading posts door te moeten lezen van zootje wat stampvoetend achter de PC zit omdat ze niet krijgen wat ze willen is hoogst irritant.
Het lijkt wel of de meesten denken dat ze de nieuwste drivers moeten hebben !.......dat is niet altijd geval.......en is ook nergens voor nodig. Ik wil gewoon lezen wat er mis mee is........en heb geen enkel behoefte om door een lading posts te moeten lezen van een stelletje kleuters........ze moeten gewoon zeggen wat er mis mee is en accepteren dat het nooit perfect zal werken door de complexiteit van het geheel.......werkt deze driver niet, dan meldt je dat gewoon en blijf je de oude gebruiken......ze zijn echt niet verplicht om de nieuwe te gebruiken. Bij Nvidia klagen ze bij bossen dat je naar ATI over moet gaan en bij ATI het omgekeerde.........als je het allemaal wat genuanceerder ziet, dan vallen de problemen wel wat mee en kun je gewoon 10.4 blijven gebruiken.......ze zijn bij Nvidia soms vele malen erger.

Early adaptors ontwikkelen zulke zaken niet, dat doen fabrikanten en je hoeft niet direct op zulke zaken in te springen, dat is een keuze.......ga dan niet als een klein kind lopen janken dat het niet meteen goed werkt........het was en is nog steeds je eigen keuze en dus is zo iemand kwaad op zichzelf........ja, ook ik ben kwaad op mezelf, omdat ik zo dom was om het van de eerste tot de laatste post te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Gisteren na install van windows 7 en alle nieuwste drivers geïnstalleerd ineens een BSOD (0000007f) tijdens MW2.

Na wat googlen bleek dat hij vaker voorkomt bij win7 x64. Verder geen crashes gehad?

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullus schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 16:41:
Voor mij zijn de cat. 10.5(a) goed bevallen, kan nu eindelijk overklokken met 2schermen zonder dat de 2e scherm flikkert. Hier horen ook eyefinity users bij.
Alleen hiervoor al ga ik updaten.
Ik heb hiervoor mijn kaart dus omgeruild, terwijl het dus gewoon aan de drivers lag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 19:09:
[...]

Alleen hiervoor al ga ik updaten.
Ik heb hiervoor mijn kaart dus omgeruild, terwijl het dus gewoon aan de drivers lag...
Yep, alleen als je ging overklokken met 2 schermen kreeg je die flikkering op je 2e scherm.

Inmiddels terug op de 8.74beta drivers, cat 10.5a was niet goed bevallen,veel freezes en internet pagina's waren traag enz.
De 8.74beta drivers hebben die fix ook voor multi desktops users.

8.74beta drivers
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=319691

[ Voor 6% gewijzigd door Bullus op 01-06-2010 19:37 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Als ik dit allemaal zo lees, vraag ik me af of het wel verstandig is om een 5870 aan te schaffen.

Zijn de strepen/gsod's etc nu al opgelost? Of moet ik nog even geduld hebben?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
prutser001 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 07:25:
Als ik dit allemaal zo lees, vraag ik me af of het wel verstandig is om een 5870 aan te schaffen.

Zijn de strepen/gsod's etc nu al opgelost? Of moet ik nog even geduld hebben?
dit is slechts een greep van de mensen die problemen hebben, er zijn veel meer mensen (waaronder ik, heb er 2) die gewoon geen problemen hebben.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 15:44

D4NG3R

kiwi

:)

Tis raak bij een kennis hoor..

Heeftie 1 HD5770 van Club3D, geen problemen..
Koopt hij er een 2e bij om ze in crossfire te zetten, blijkt deze streepjesbehang te leveren.
Haalt hij deze eruit om RMA te sturen, heeft die 2e kaart zijn 1e ook de dood in geholpen.. Meer streepjesbehang! Na ze terug naar de winkel gebracht te hebben bleken ze dus allebij ook daadwerkelijk kapot (zowel appart als in Crossfire).

Mooi kut...

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 02-06-2010 07:54 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

nedernakker schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 07:46:
[...]

dit is slechts een greep van de mensen die problemen hebben, er zijn veel meer mensen (waaronder ik, heb er 2) die gewoon geen problemen hebben.
Mjah zit nu nog met een 4890 die opzich niet onaardig presteert, ik zit erover te denken om een 5870 van Sapphire te kopen.

Toch maar bestellen dan deze week, ik hoop dat de problemen mij gespaard blijven.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 22:51
Met driver 9.8 een keer strepen gehad, daarna niet meer tot ik eergisteren 10.5 erop had gezet. Crysis Warhead kan ik dan net een minuutje of 2 spelen en dan zwart en GTA IV ongeveer 10 minuten grijze strepen. CODMW2 loopt ook al niet lekker. Ben terug naar 10.3.

Anderen ook last van strepen met 10.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondaygo
tja.................., wat zal ik zeggen..... :? 8)7 :?

zoals jullie in mijn vorige posts hebben kunnen lezen heb (had???) ik nog steeds last van dat strepen probleem....

in vorige posts had ik al gelezen dat als je in het CCC overclockte, de minimum clocks niet 157/300 waren,
maar 400/900.

daar ik al een tijdje geleden ergens gelezen had dat die minimum clocks best wel eens te laag zouden kunnen zijn, heb ik het volgende geprobeerd.
10.5 geinstalleerd.
de mem clock van mijn XFX HD5870 in het CCC verhoogt naar 1265MHz en opgeslagen.
nu heb ik dus MINIMUM clocks van 400/900.

ik heb ondertussen Crysis en Crysis Warhead uitgespeeld, en ben al weer
een heel eind gevorderd met Dirt 2....

ZONDER OOK MAAR 1 STREEPJE GEZIEN TE HEBBEN!!!

de temperatuur van mijn graka is idd met zo'n 15 graden gestegen, zoals al werd vermeld, maar met de fan op 45 word hij niet warmer dan 51 graden in Dirt 2.

ach, en met dat iets hogere idle stroomverbruik kan ik wel leven, hoor...

ik hoop dat mijn probleem nu is opgelost, maar ik heb nog steeds mijn twijfels,
gezien mijn andere ervaringen.

maar voorlopig heb ik een hele brede grijns op mijn smoelwerk! :P :*) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

-The_Mask- schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:30:
[...]

Maar videokaarten kunnen elkaar niet slopen en dat is hier ook echt niet gebeurt.
In crossfire mogenlijk wel?

De kaarten zijn allebij kapot geoordeeld door de winkel waar hij ze gekocht heeft.. en de ene werkte nog tot op een uur voor de installatie van de 2e (Ik was bij hem een paar potjes CSS over lan aan het doen op moment van aankomst). Na installatie wil hij Crysis opstarten om lekker te kijken hoeveel FPS hij kreeg.

Wat verscheen er: Mooie streepjes :+.

Drivers erafgedonderd & opnieuw geinstalleert, netjes crossfire geselecteerd ect ect. Same result.
Nieuwe kaart eruit, gehaald: Blijkt de kaart die hij al had ook ineens hetzelfde probleem te vertonen.. Hierna de nieuwe kaart ook nog een keer los getest: zelfde probleem.

HD3870 uit zijn andere PC getrokken en in zijn nieuwe PC gezet: Geen raar gedoe, alles werkte weer gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
D4NG3R NL schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 22:54:
[...]

In crossfire mogenlijk wel?
Zo goed als onmogelijk, maar laten we maar uitgaan van gewoon onmogelijk aangezien de kans dat die door iets anders kapot is gegaan minstens een miljoen keer groter is. ;)

Tenminste ik heb nog nooit gezien dat een videokaart via de crossfire bridge een zelfdestructie bericht kon sturen. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Laatst online: 12:42

Aganim

I have a cunning plan..

prutser001 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:04:
Mjah zit nu nog met een 4890 die opzich niet onaardig presteert, ik zit erover te denken om een 5870 van Sapphire te kopen.

Toch maar bestellen dan deze week, ik hoop dat de problemen mij gespaard blijven.
Ik heb vlak na het uitkomen van de 10.4 drivers een biosupdate op mijn Sapphire 5870 losgelaten (vlak na de release aangeschaft) en sindsdien geen enkele streep/vastloper meer gezien. (Draait nu biosversie 012.019.000.006)

Wellicht dat jouw kaart al voorzien is van een nieuwere versie, zo niet, dan is dat altijd nog een optie. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Aganim op 02-06-2010 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

-The_Mask- schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:41:
[...]

Zo goed als onmogelijk, maar laten we maar uitgaan van gewoon onmogelijk aangezien de kans dat die door iets anders kapot is gegaan minstens een miljoen keer groter is. ;)

Tenminste ik heb nog nooit gezien dat een videokaart via de crossfire bridge een zelfdestructie bericht kon sturen. :p
Zal wel puur toeval zijn geweest (of iets met de voeding OID -Het is een Fatal1ty 550w voeding-) maar zodra de ene kaart met kuren geplaatst werd, ging de andere ook vervelend doen...

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 03-06-2010 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 22:51
Heb m'n beelscherm instellingen aangepast en terug gegaan naar 10.3 en geen strepen meer in Crysis Warhead of andere spellen ~bij mij dus waarschijnlijk iets te maken met 1080p @ 50hz of 60hz en driver 10.5 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stategamer
Aganim schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:50:
[...]

Ik heb vlak na het uitkomen van de 10.4 drivers een biosupdate op mijn Sapphire 5870 losgelaten (vlak na de release aangeschaft) en sindsdien geen enkele streep/vastloper meer gezien. (Draait nu biosversie 012.019.000.006)

Wellicht dat jouw kaart al voorzien is van een nieuwere versie, zo niet, dan is dat altijd nog een optie. :)
Hoe doe je een bios update op je videokaart?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Een handleiding om te flashen vind je hier: http://www.overclockers.com/hd-5870-bios-flashing/.

Een lijst met bios versies kan je vinden in de VGA Bios database van techpowerup.com, voor Sapphire HD 5870's met 1GB geheugen bijvoorbeeld: http://www.techpowerup.co...erface=PCI-E&memSize=1024.

Het is echter wel van belang dat je altijd even controleert of je de juiste versie te pakken hebt. (Juiste type/GPU) Altijd even vergelijken met de oude bios dus.

En niet vergeten: if it ain't broken, don't fix it. Een bios flashen neemt altijd risico's met zich mee.

edit:
Disclaimer erbij gezet.
Mocht nog iets ontbreken, vul me maar aan. Typ dit even snel tussen de college's door. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Aganim op 03-06-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
D4NG3R NL schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 08:26:
(of iets met de voeding OID -Het is een Fatal1ty 550w voeding-)
Zou kunnen want een goede voeding is het niet en twee HD5870's is eigenlijk ook te veel voor hem.
Aganim schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 13:08:
Mocht nog iets ontbreken, vul me maar aan. Typ dit even snel tussen de college's door. :)
Eigenlijk wel je moet namelijk zorgen dat je een bios flasht die van hetzelfde type kaart is als die van jouw. Merk maakt niet uit, tenminste als het om ATi reference kaarten gaat. Heb je echter een niet reference kaart dan moet je erg opletten als je wel het goede bios pakt.

[ Voor 46% gewijzigd door -The_Mask- op 03-06-2010 16:50 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Eigenlijk wel je moet namelijk zorgen dat je een bios flasht die van hetzelfde type kaart is als die van jouw
Dat bedoelde ik met "Het is echter wel van belang dat je altijd even controleert of je de juiste versie te pakken hebt. (Juiste type/GPU) Altijd even vergelijken met de oude bios dus."

Maar je omschrijving is duidelijker. :) Hoorcollege begon bijna, dus ik moest het even snel afmaken. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

-The_Mask- schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:46:
[...]
Zou kunnen want een goede voeding is het niet en twee HD5870's is eigenlijk ook te veel voor hem.

[...]

Eigenlijk wel je moet namelijk zorgen dat je een bios flasht die van hetzelfde type kaart is als die van jouw. Merk maakt niet uit, tenminste als het om ATi reference kaarten gaat. Heb je echter een niet reference kaart dan moet je erg opletten als je wel het goede bios pakt.
HD5770, moet ruim kunnen.. 2 HD5770's (2 HD5870's trekt 550w -misschien een A merk met een 80+ Gold certificering..) denk ik ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullus schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 19:35:
[...]

Yep, alleen als je ging overklokken met 2 schermen kreeg je die flikkering op je 2e scherm.

Inmiddels terug op de 8.74beta drivers, cat 10.5a was niet goed bevallen,veel freezes en internet pagina's waren traag enz.
De 8.74beta drivers hebben die fix ook voor multi desktops users.

8.74beta drivers
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=319691
Ja weet ik, dan ging de onderste rand knipperen zodra je bv een scherm vershoof.
Maar deze lost dit inderdaad op, eindelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

-The_Mask- schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:30:Maar videokaarten kunnen elkaar niet slopen en dat is hier ook echt niet gebeurt.
Dat hoop ik dan maar ... van de 2 stuks 5870 heb ik er 1 teruggebracht wegens Artifacts/Knipperen/GSOD toestanden. De andere kaart deed het prima. Heb nu zo'n V2 van ASUS en toen ook nog beide goede kaarten apart getest zonder gezeik.

MAAR...

Ik heb allerlei gezeik met CrossfireX en Eyefinity nu waardoor ik heb besloten alles opnieuw te installeren :X Als dat ook echt helpt straks dan mag het wat mij betreft zo blijven. Zo niet dan gaat er of een kaart RMA of gewoon terug voor Cash ... ik heb geen zin om beta tester te zijn voor ATI !! Er is een hoop gezeik met CrossfireX en Eyefinity en dat moeten ze gewoon fixen en niet de gebruikers eerst laten testen.

Op dit moment kan ik maar 1 game enigzins stabiel noemen namelijk de Race/GTR/STCC reeks van Simbin. Rest is super brak :X

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
stategamer schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 10:54:
[...]

Hoe doe je een bios update op je videokaart?

Thanks!
Ik heb goede ervaringen met Sapphire door ze een email te sturen wat de laatste BIOS. En door middel van partnummer op te geven stuurden ze mij een ZIP bestandje met daarin een beschrijving en laatste BIOS. Ik heb dit gedaan met mijn toen nog 2 stuks HD3870's. De fix was toen alleen fan-toerentallen, maar wel zo belangrijk.

Lees aandachtig door wanneer je hem gaat flashen en weet wat je doet. Eenmaal gedaan is het best wel stoer om te zien :). Je start opnieuw je PC erna op en Windows herkend een nieuwe videokaart! _/-\o_

Ps. Erg offtopic, maar waar kan mijn onderstaande PC beschrijving wijzigen?

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Laatst online: 11-09 20:32
Modest71 schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 00:50:
[...]
Ps. Erg offtopic, maar waar kan mijn onderstaande PC beschrijving wijzigen?
Forum>MyReact>Wijzig profiel>Signature.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Baserk schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 14:39:
[...]

Forum>MyReact>Wijzig profiel>Signature.
Erg bedankt en ik kon het echt niet vinden, maar het is aangepast. Dank!

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Modest71 schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 15:06:
[...]

Erg bedankt en ik kon het echt niet vinden, maar het is aangepast. Dank!
offtopic:
Ik kan je geen DM sturen maar een Core2Duo Q6600 bestaat niet :X Core2Quad is het :)

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Xenomorphh schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 15:19:
[...]

offtopic:
Ik kan je geen DM sturen maar een Core2Duo Q6600 bestaat niet :X Core2Quad is het :)
offtopic:
Proest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stategamer
Mijn strepen probleem is magisch opgelost of door het ram te vervangen(opgestuurd en vervanger terug gekregen) of zoals alternate al zei nieuwste drivers installeren (na 10.2 had ik de hoop opgegeven).
Nu heb ik 10.5

Het enige wat er nu is dat de videokaart wat blaast als ik de pc opstart( totdat hij klaar is met laden? ), maar daarna is ie weer gewoon stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
stategamer schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 22:48:
Mijn strepen probleem is magisch opgelost of door het ram te vervangen(opgestuurd en vervanger terug gekregen) of zoals alternate al zei nieuwste drivers installeren (na 10.2 had ik de hoop opgegeven).
Nu heb ik 10.5

Het enige wat er nu is dat de videokaart wat blaast als ik de pc opstart( totdat hij klaar is met laden? ), maar daarna is ie weer gewoon stil.
Dat blazen heb ik hier niet met een HD5770. Ik herken het wel met mijn oude HD3870 kaarten enkel of in Crossfire dat ik eerder had. Je raakt eraan gewend en als je het niet hoort ..... :)
Nee flauw, maar stuur een email naar je sub-fabrikant als Sapphire als ze een nieuwere BIOS voor je hebben.

Ps. Ik draai ook 10.5. (Ik uninstall altijd alles met de setup. Reboot en CCleaner en Reboot. Hernaam alle ATi folders in Programs Files (en in (x86) folder), Reboot en opnieuw CCleaner. Dan pas installeer ik het nieuwere versie. Maar hun zeggen dat dat niet nodig moet zijn of zelfs afgeraden, maar draait beter hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stategamer
Modest71 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 07:09:
[...]

Dat blazen heb ik hier niet met een HD5770. Ik herken het wel met mijn oude HD3870 kaarten enkel of in Crossfire dat ik eerder had. Je raakt eraan gewend en als je het niet hoort ..... :)
Nee flauw, maar stuur een email naar je sub-fabrikant als Sapphire als ze een nieuwere BIOS voor je hebben.

Ps. Ik draai ook 10.5. (Ik uninstall altijd alles met de setup. Reboot en CCleaner en Reboot. Hernaam alle ATi folders in Programs Files (en in (x86) folder), Reboot en opnieuw CCleaner. Dan pas installeer ik het nieuwere versie. Maar hun zeggen dat dat niet nodig moet zijn of zelfs afgeraden, maar draait beter hier)
Het stoort mij niet echt sinds het maar ~30 seconden duurt/ 1 malig dus (als pc word geboot) vooruit dan maar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

stategamer schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 22:48:Het enige wat er nu is dat de videokaart wat blaast als ik de pc opstart( totdat hij klaar is met laden? ), maar daarna is ie weer gewoon stil.
Dat doen alle kaarten tegenwoordig voor zover ik weet. Vooral high end spul :)
X1900XTX/5770/5870 en nVidia 8800 serie = Allen doen/deden dat !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkehuus
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-09 17:59
Gisteren een Saphire HD5970-oc gekocht, met 3DMark Vantage gaf hij bij de 1e test flinke streepvorming, ik schrok me rot. Toen zag ik dit topic!! :-(

Hij gaf trouwens een score van 23800, terwijl m'n vorige Club 3D HD5970 een score gaf van 25300. Terwijl deze minder hoog geclocked is.

Zou het te maken kunnen hebben dat ik de 10.5 drivers over mijn bestaande 10.5 drivers heen gezet heb.
Ik ging ervan uit dat de kaart gelijkt werkte nadat ik mijn pc had opgestart. Maar hij melde dat ik nieuwe catalyst drivers moest installeren wat ik dus gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Denk niet dat hetzelfde zelfde streepvorming is van het GSOD, anders had ie de bench niet afgemaakt.

Denk als je reboot en weer vantage bench ,dat de strepen weg zijn.
Heb je pic van de strepen?

|2600k|Asus 290|

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste