Oeps dat moet specs zijn (iPad en rijden is niet 100 %)
Dus grafisch zijn de oude mini's beter?
Dus grafisch zijn de oude mini's beter?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door lennartb op 29-07-2011 15:35 ]
[ Voor 44% gewijzigd door SirMemeAlot op 29-07-2011 18:03 ]
Verwijderd
Helderlennartb schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:22:
Welnee joh, omdat hij meer geheugen inneemt??? De specs van de nieuwe zijn vele maanden beter. Check maar eens de geekbench ook. De intel HD 3000 is nagenoeg gelijk aan de GF320m (op basis van 3dmarks), de Radeon 2x keer zo snel. Op notebooktech kun je de grafische chips vergelijken in een mooie sheet.
De I5 blaast die C2D zo opzij hoor ;-)
Uiteindelijk zijn het allemaal cijfertjes maar check:
http://browse.geekbench.ca/geekbench2/search?q=macmini+2520M (de jouwe)
http://browse.geekbench.ca/geekbench2/search?q=macmini+P8600 (Die van je broer)
Komt enigzins overeen met dit bericht: http://www.macminicolo.net/macmini2011 onderaan de benchmark verschillen tussen de laatste modellen.
Ik heb beide gehad, ik had ook mijn 2010 versie geupgrade, maar deze kan nog niet tippen aan de 2011 versie wat betreft snelheid. En dan heb ik nu nog de standaard 2011 2,5ghz i5 versie.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:31:
Mijn broer heeft een 2010 mini en hij beweerde dat zijn grafische kaart ook 1/8 van het ram gebruikte,als hij dan 8 GB RAM steekt is er 1GB voor de grafische kaart,dan zijn de SP'ers van mijn 2,5 i5 met radeon wel minder.
[ Voor 4% gewijzigd door SirMemeAlot op 29-07-2011 20:17 ]
Het achtvoudige zelfs, de update van 2 naar 4GB kost 100 euro, en van 2 naar 8GB 300 euro.SirMemeAlot schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 01:57:
voor 50 euro heb je 8 gb, reken maar dat het meer dan het dubbele kost bij de Mac winkel
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Haha, ik wil mijn Mac ook wel geheugenloos kopen als ze me de korting geven die ze anders extra vragen voor die hoeveelheid RAMbouwfraude schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 13:49:
[...]
Het achtvoudige zelfs, de update van 2 naar 4GB kost 100 euro, en van 2 naar 8GB 300 euro.
Zou Apple mijn 2GB terug willen kopen? Als het ze 100 euro retail waard is
Sinds intel de geheugen controllers maakt is het volgens mij wat minder kritisch.Chris5488 schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 23:56:
[...]
Hoewel het niet altijd piece of cake is 100% gegarandeerd compatibel geheugen te kopen voor je Mac kan je ook nog altijd RAM bij een Apple Premium Reseller ofzo kopen.
[ Voor 4% gewijzigd door bouwfraude op 31-07-2011 00:32 ]
Verwijderd
~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build
Ik heb bewust gekozen voor een Mac Mini onder de TV omdat ik juist geen zin heb in losse kabels, programma's opstarten en ander gedoe. De mini draait XBMC en download automatisch alle nieuwe dingen voor me. Hoef er niet meer naar om te kijken en staat altijd klaar (ja hij gaat wel in slaap maar dat is maar 5 seconden wachten).blubbers schreef op zondag 31 juli 2011 @ 13:34:
waarom zou je een mac mini kopen om enkel een mediacenter te hebben? Dan is een time capsule of airportextreme met externe hd toch veel goedkoper als je bv je laptop snel aan je tv hangt en zo media streamt? Of zie ik iets verkeerd. Zou hier graag wat meningen over willen.
Enkel een remote. Als ik moet beheren log ik vanaf m'n iMac in en neem ik het systeem over zodat ik m'n muis en keyboard kan gebruikenblubbers schreef op zondag 31 juli 2011 @ 14:19:
En dan heb je een toetsenbord en muis er ook aan hangen ofwat? Zit jij dan in de bank met muis je mac te bedienen?
[ Voor 16% gewijzigd door sebastius op 31-07-2011 15:18 ]
Verwijderd
Que? Hoe kom je aan die info? Heb je dit getest? Als ik mijn mini laat slapen, dan stoppen de downloads gewoon hoor, alles gaat dan uit.SirMemeAlot schreef op zondag 31 juli 2011 @ 14:55:
Maar ik gebruik het ook als download bak, weinig stroom nodig, en in slaapstand blijft de mini gewoon down/uploaden :-)
Iets soortgelijks ga ik dus ook doen, alleen met dat verschil dat ik een bluetooth keyboard op de apple mini wil 'aansluiten' en dan het beeld van de apple mini via airdisplay naar mn iPad laat 'mirorren'.sebastius schreef op zondag 31 juli 2011 @ 15:17:
[...]
Enkel een remote. Als ik moet beheren log ik vanaf m'n iMac in en neem ik het systeem over zodat ik m'n muis en keyboard kan gebruiken
En wij hebben een 37inch TV maar hiervoor had ik een 19inch TV, en zelfs dat ging op zich wel. Niet optimaal maar als je niet anders hebt...
Idle 13 Watt na een tijdje niks doen.Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 01:53:
-Wat is het energieverbruik bij normaal gebruik (toevallig een energiemeter in huis?)
[ Voor 13% gewijzigd door bouwfraude op 31-07-2011 16:49 ]
Kan je met je remote ook in mappen scrollen etc? Want in lion zit geen front row meer toch? Dan lijkt het me toch moeilijk om met remote naar een map te gaan en een film kiezen etc etc?sebastius schreef op zondag 31 juli 2011 @ 15:17:
[...]
Enkel een remote. Als ik moet beheren log ik vanaf m'n iMac in en neem ik het systeem over zodat ik m'n muis en keyboard kan gebruiken
En wij hebben een 37inch TV maar hiervoor had ik een 19inch TV, en zelfs dat ging op zich wel. Niet optimaal maar als je niet anders hebt...
http://www.dealextreme.co...emale-adapter-1080p-27603dj_dysaster schreef op zondag 31 juli 2011 @ 15:45:
Ik zit te denken om over te stappen op een nieuwe Mini (zal om de 2.5GHZ i5 gaan). Iets wat ik niet echt duidelijk terug kan vinden of het mogelijk is om vga schermen aan te sluiten op de nieuwe serie minis, werkt de mini displayport naar vga verloop hier nog op, of is het analoge deel helemaal gedumpt (hoop van niet).
Gaat gewoon werken. De bestaande adapters staan ook in de lijst van accessoires voor de nieuwe Mini, onderaan deze pagina.dj_dysaster schreef op zondag 31 juli 2011 @ 15:45:
Ik zit te denken om over te stappen op een nieuwe Mini (zal om de 2.5GHZ i5 gaan). Iets wat ik niet echt duidelijk terug kan vinden of het mogelijk is om vga schermen aan te sluiten op de nieuwe serie minis, werkt de mini displayport naar vga verloop hier nog op, of is het analoge deel helemaal gedumpt (hoop van niet).
[ Voor 48% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 31-07-2011 16:47 ]
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Je hebt gelijk, ik had er even overheen gelezen.blubbers schreef op zondag 31 juli 2011 @ 16:42:
thunderbolt is toch altijd compatible met mini-displayport?
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Verwijderd
Bedankt!bouwfraude schreef op zondag 31 juli 2011 @ 16:19:
[...]
Idle 13 watt na een tijdje niks doen.
Muziekje op de achtergrond 16 watt.
Wat heen en weer scrollen richting 20. youtube filmpje 25 watt.
Maar je voelt het ook wel aan de omkasting, als het verbruik laag is is het ding lauw
Nu met de browser open is het al een tijdje rond de 23 watt na verkleinen 16 watt.
Safari lijkt zuiniger dan Firefox
(geen betrouwbare meting hoor, er reutelt ook iets op de achtergrond)
Je kan het ook voelen aan de omkasting, als de computer weinig doet is deze lauw.
Niet nodig, ik gebruik de library mode van XBMCblubbers schreef op zondag 31 juli 2011 @ 16:36:
[...]
Kan je met je remote ook in mappen scrollen etc? Want in lion zit geen front row meer toch? Dan lijkt het me toch moeilijk om met remote naar een map te gaan en een film kiezen etc etc?
[ Voor 54% gewijzigd door SirMemeAlot op 31-07-2011 20:53 ]
[ Voor 98% gewijzigd door RickV. op 31-07-2011 22:46 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik zou recovery mode gebruiken en hem resetten. Als dat ook niet helpt terugsturen en een nieuwe eisen.SirMemeAlot schreef op zondag 31 juli 2011 @ 20:51:
...
Ik kan niks bijzonders vinden in de instellingen van de mac.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Als je het geld hebt de 2.5/2.7 anders lekker voor de 2.3 gaan. Volgens benchmarks is de intel 3000 bijna gelijk aan de geforce 320m uit de 2010 versie. Ruim voldoende dus voor alles behalve zware games ;-)RickV. schreef op zondag 31 juli 2011 @ 22:42:
Ik wil een mac mini kopen. Zit alleen te twijfelen tussen de 2.3/2.5/2.7 vqriant. Ik ga sowieso upgraden naar 8GB wanneer dat nodig is. Ik programmeervwat op mijn computer (+compilen, maar geen hele grote projecten). Ikk zit te denken aan de 2.3 versie van 599. Scheelt toch weer 50% met de duurste. En schijnbaar is een update van het geheugen al een goede verbetering van de snelheid.
Heb al gezocht op internet, maar daar werd ik niet veel wijzer van. Ik weet dst in de 2.3 ghz slechts 2GB zit, maar upgraden naar 8GB met non apple geheugen is niet zo prijzig.
Wat is jullie mening?
Okay, ik heb de mac mini een paar dagen om te testen. Opzich valt me de snelheid -voor wat ik ermee wil doen- reuze mee.GekkePrutser schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 00:37:
[...]
Ja maar je kan wel VNC gebruiken. Dat is ook handiger want Air Display heeft geen toetsenbord (het is immers bedoeld als extra scherm, niet als toegang op afstand).
Als de ingebouwde VNC niet werkt, zijn er ook alternatieven die je kan installeren, zoals osxvnc.
Verwijderd
Op wat voor mini werk je dan? De houten versie uit Steve's garage, versie 1980?deBennie schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 15:38:
[...]
Okay, ik heb de mac mini een paar dagen om te testen. Opzich valt me de snelheid -voor wat ik ermee wil doen- reuze mee.
Nu heeft deze mini standaard geen wifi en bluetooth aan boord. Wifi is niet erg, ik heb kabels. Maar ik wil wel graag een bluetooth keyboard gebruiken. Wat voor bluetooth dongle (ofwatdanook) kan ik het beste kopen voor de mini?
Verwijderd
Zal wel een leuke case mod zijn om dáár de huidige mini in na te bouwenVerwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:54:
[...]
Op wat voor mini werk je dan? De houten versie uit Steve's garage, versie 1980?
[afbeelding]
Wat voor een mini is het precies?engelbertus schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 00:46:
ik heb een oudere mac mini.
ik wilde er graag snow leopard op etten, maar dat "mocht"niet vanwege te weinig geheugen.
is dit op een of andere manier te omzeilen?
Ik gebruik op mijn mini (2009 model, heb ik een keer per ongeluk gesloopt zodat hij nu ook geen wifi & BT meer heeftdeBennie schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 15:38:
[...]
Nu heeft deze mini standaard geen wifi en bluetooth aan boord. Wifi is niet erg, ik heb kabels. Maar ik wil wel graag een bluetooth keyboard gebruiken. Wat voor bluetooth dongle (ofwatdanook) kan ik het beste kopen voor de mini?
[ Voor 36% gewijzigd door GekkePrutser op 02-08-2011 01:47 ]
[ Voor 94% gewijzigd door Hoedje op 03-08-2011 09:54 ]
[ Voor 9% gewijzigd door engelbertus op 02-08-2011 11:32 ]
Je weet dat je ook Leopard kan installeren? Mits er 512MB (of liever 1GB) in zit. Voordeel daarvan is dat het wat nieuwer is dan Tiger dus meer support voor apps en het ziet er veel meer uit als Snow Leopard/Lion met onder andere de nieuwe dock. Leopard is het nieuwste OS dat er nog op kan (ook met hacks in de installer krijg je Snow Leopard en Lion er niet meer op omdat ze de PowerPC code helemaal uit gehaald hebben).deBennie schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 07:54:
[...]
Okay thx!
Ik heb 4 MAC OS X tiger .DMG bestanden gedownload, die staan nu op mijn windows bak.
Hoe krijg ik die op cd-rom zodat ik de mini opnieuw kan installeren?
Bedankt voor de informatie! Op die Core Duo kan sowieso geen Lion, omdat het geen Core 2 Duo is, al schijnt dat door de beperking te omzeilen ook te kunnen. Maar door het ontbreken van 64-bit ondersteuning in de processor krijg je waarschijnlijk wel problemen.engelbertus schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 11:29:
de gegevens van de mac mini zijn: modelaanduidin: mac mini 1.1
intel core duo 1.66 512 MB ram (2 x 256 ) en 60 GB harddisk.
het verschil tussen leopard en snow leopard is toch niet heel groot, en eigenlijk toch voornamelijk dat er geen powerpc zooi meer in zit zodat het veel overhead en diskruimte schellt, sneller installeert. en zefs iets sneller werkt.
bij de mac zat oorspronkelijk OSX 10.4.7
toen ik hem overnam zat er 10.5 op en ik heb hem toen opnieuw geinstalleerd met 10.6. dat via een externe DVD drive, ik weet niet meer waarom het niet meteen via de ingebouwde drive ging.
ik gebruik de mac mini nu vooral om te internetten en om mijn iphone te syncen en zo. de mac mini is erg zuinig in standby en zo weer wakker ( in tegenstelling tot een windows vista laptop) dus voor de snelle dingen ff opzoeken is de mini handiger en groter scherm. ik denk dus niet dat de 512 MB met snow leopard voor mij te traag gaat worden, eerder dat snow leopard me nog wat meer kan bieden.
de mac mini is dus min of meer wel end of life hier maar het leek me toch nog een mooie laatste upgrade er snow leopard op te zetten. als ik hem dan alsnog weer helemaal "up to date" moet maken wordt het een beetje dat de lak duurder word dan de brief zeg maar. dus vandaar dat ik me afvroeg of ik die beperkende maatregel van apple zou kunnen omzeilen. ik heb dus ook gen andere mac of zo, zodat ik evt via die mac snow leopard op de harddisk van de mini kan installeren oid.
ik zat dus aan snow leopard te denken, omdat dat wat extra diskruimte oplevert en een wt sneller systeem dacht ik.
lion zal inderdaad ook wel 2GB nodig gaan hebben, en de vraag is of dat dan wel sneller loopt op die 1.66 core duo, dus vandaar dat ik had bedacht dat snow leopard goed genoeg zou zijn.
[ Voor 68% gewijzigd door GekkePrutser op 02-08-2011 11:59 ]
Op dit moment draait 10.5.8 op de mini, en ik wil het eigenlijk opnieuw installeren. Maar op de plek waar ik zoek kan ik geen 10.5 vinden, heb nu dan eindelijk een tiger gevonden en wil die dan upgraden naar 10.5.8. Tenminste, ik ga ervan uit dat ik makkelijker een 10.5.8 upgrade kan vinden...GekkePrutser schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 11:34:
Je weet dat je ook Leopard kan installeren? Mits er 512MB (of liever 1GB) in zit. Voordeel daarvan is dat het wat nieuwer is dan Tiger dus meer support voor apps en het ziet er veel meer uit als Snow Leopard/Lion met onder andere de nieuwe dock. Leopard is het nieuwste OS dat er nog op kan (ook met hacks in de installer krijg je Snow Leopard en Lion er niet meer op omdat ze de PowerPC code helemaal uit gehaald hebben).
Je kan DMG's naar disk branden met de Disk Utility (onder Utilities). Sleep de DMG naar Disk Utility (terwijl die al open staat) en druk op de Burn knop.
Maar: Je hebt hier wel een Mac voor nodig. Ik ken geen manier om DMG's te branden zonder een Mac, omdat DMG een mac-specifiek formaat is. Volgens mij is er geen Windows software die dat ondersteunt.
Je kan geen 10.5.8 update installeren op Tiger. Je zal toch eerst een Leopard install over Tiger heen moeten gooien (naar 10.5.0) voordat je naar 10.5.8 kan.deBennie schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 11:58:
[...]
Op dit moment draait 10.5.8 op de mini, en ik wil het eigenlijk opnieuw installeren. Maar op de plek waar ik zoek kan ik geen 10.5 vinden, heb nu dan eindelijk een tiger gevonden en wil die dan upgraden naar 10.5.8. Tenminste, ik ga ervan uit dat ik makkelijker een 10.5.8 upgrade kan vinden...
Het toeval wil dat ik op mijn werk een mac heb dus ik heb inmiddels de 4 .dmg Tiger bestanden op 4 aparte cd's heb gebrand. Nu nog even op zoek naar de 10.5.8 upgrade.
[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 02-08-2011 12:04 ]
[ Voor 79% gewijzigd door deBennie op 02-08-2011 13:40 ]
Ja, je moet een Leopard installatie disk hebben. Of dat 10.5.0 is of hoger maakt niet zoveel uit, maar je moet een complete installatie kunnen doen, dus een updater naar 10.5.8 (die je overigens bij Apple gratis kan downloaden) is niet genoeg.deBennie schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 13:24:
Dus ik moet op zoek naar een 10.5.0? En dan updaten naar 10.5.8?
En nog een vraagje, bij het geheel opnieuw opstarten moet ik altijd eerst inloggen. Standaard staat in dat inlog bij 'naam' de naam van mn oom ingevuld (wachtwoord moet ik zelf invoeren) terwijl ik bij 'accounts' het admin account andere logingegevens heb gegeven.
Bij het opstarten haal ik dus de naam van mn oom weg, voer de nieuwe inloggegevens in en ik ben ingelogd.
Staat die naam van mn oom ergens in een soort-van cache ofzo? Bij 'accounts' kom ik de naam in ieder geval niet meer tegen...
Veel dank voor je hulp!!GekkePrutser schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 14:09:
[...]
Ja, je moet een Leopard installatie disk hebben. Of dat 10.5.0 is of hoger maakt niet zoveel uit, maar je moet een complete installatie kunnen doen, dus een updater naar 10.5.8 (die je overigens bij Apple gratis kan downloaden) is niet genoeg.
Ik denk dat het account van je oom nog ingesteld staat als autologon. Onder System Preferences -> Accounts -> Login Options heb je een vinkje 'Automatically log in as...' en ik denk dat daar het account van je oom nog staat. Stel die in op het nieuwe account, of zet het uit en het zou moeten werken. Je kan ook proberen om de 'Display login window as:' op List of Users te zetten ipv naam en paswoord.
Verwijderd
Je kunt beter in termen van "soepeler draaien" denken, dan in termen van "snelheidswinst."concat74 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:00:
Vraagje voor alle geheugenuitbreiders. Ik heb een mac mini instapmodel (2Gb) wat is de snelheidswinst als ik hier 4 of 8 Gb is stop?
Je weet dat Mac OS X anders omgaat met geheugen toch? 8GB gealloceerd betekent niet dat het gebruikt wordt. Al stop je er 16GB in, een deel wordt direct gereserveerd door Mac OS X.Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:38:
[...]
Ik zeg: doen en gelijk 8, sla 4 maar over, scheelt je 10-15 euro ofzo. MacOS is mem-hungry. Zelfs met 8GB erin merk ik dat hij nog gewoon vol komt en slecht met het inactive memory omgaat.
[ Voor 3% gewijzigd door Nitai op 03-08-2011 15:06 ]
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
[ Voor 23% gewijzigd door kmsch op 04-08-2011 09:57 ]
[ Voor 63% gewijzigd door bouwfraude op 04-08-2011 13:23 . Reden: update. ]
Bijzonder, mijn ervaringen met iPhoto zijn fantastisch. Maar ik draai het op een iets krachtiger machine met een normale harddisk. Ik vind iPhoto voor thuisgebruik een van de betere programma's. Maar ik kan me voorstellen dat bij het importeren het wel even wat gelazer oplevert, maar dat ligt meer aan de harddisk dan de appbouwfraude schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 22:02:
Mijn eerste ervaringen met iphoto, wat een dom, lomp en traag programma.
Mapje foto's geïmporteerd van de externe schijf. Alle 8GB werkgeheugen vol en strandballen.
Ja ik zit hier ook met smart op te wachten!SirMemeAlot schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:16:
Iemand al een goedkopere oplossing gevonden voor het plaatsen van een tweede harde schijf? En dan bedoel ik natuurlijk met de sata logic board connector. Wil me mini echt graag de laatste update geven :-).
Eh Picasa werkt ook met een database? Net zoals andere pro-software zoals Lightroom en Aperture.bouwfraude schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 22:02:
iPhoto zit in de prullenbak. Picasa geïnstalleerd dat werkt hetzelfde als de windows/linux versie.
Na 30 jaar computer ervaring herken ik een zuigende app wel.
De interne harddisk is niet heel erg vlot maar om alle foto's in een database te stoppen en de mapnamen te verprutsen is een ontwerpkeuze.
De ALT knop of Windows toets + R.deBennie schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 09:34:
Ik probeer een CD met daarop een .dmg bestand te booten op mijn Mac Mini (1.42gHz met 10.5.8 erop). Alleen ik heb een windows keyboard.
Welke toets moet ik ingedrukt houden om de mini van CD te laten booten?
[ Voor 63% gewijzigd door deBennie op 05-08-2011 09:49 ]
Ik denk dat je wat meer google moet gebruiken en dat je stelling juist is...deBennie schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 09:47:
En op welk moment moet ik die toest of toetscombinatie ingedrukt houden?
Okay, als ik de ALT toets ingedrukt hou dan zie ik 3 dingen, in het midden zie ik een harde schijf, links een soort-van refresh knop en rechts een knop naar rechts.
Ik zie -denk ik- de CD er niet bij staan. Betekent dit dat hij de CD niet als bootable ziet?
Ah, ja de DMG moet wel uitgepakt zijn. Zie het als een ISO die je op een CD/DVD zet. (Dus niet het ISO bestand, maar helemaal uitgepakt).deBennie schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 10:43:
Euhh, dit is mijn eerste ervaring met een mac. Mounten en branden, ik wil het heel graag maar zou niet weten hoe. Ik ga het even uitzoeken.
[ Voor 5% gewijzigd door deBennie op 05-08-2011 14:57 ]
Mwa, de situatie is als volgt, ik heb/had een windows laptop, maar die is bijna kapot (beeld trilt). Ik moet dagelijks 2 a 3 keer een bestand aanpassen en FTP-en en daarbij een ander bestand van een NAS halen en FTP-en. Daar komen naast het FTP-en wat copy-paste en multi-task acties bij kijken. Ik heb het geprobeerd met de iPad, heb daar een aantal programma's voor gekocht maar dat blijkt dus niet fijn te werken. Tot nu toe deed ik dat dus thuis met de laptop.Fiber schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:14:
Wat is het voordeel van die iPad als scherm voor de Mac Mini gebruiken boven een gewoon scherm? Of wat is het voordeel van de Mac Mini als engine voor de iPad gebruiken boven gewoon de iPad gebruiken? Wel cool dat het kan, maar ik zie het nut nog niet helemaal...
Vast wel maar Picasa stopt niet al je foto's in een bestand van meer dan 50GB.Nitai schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 19:37:
[...]
Eh Picasa werkt ook met een database? Net zoals andere pro-software zoals Lightroom en Aperture.
[ Voor 12% gewijzigd door bouwfraude op 05-08-2011 18:32 ]
Wat ik tegen kwam was dit:SirMemeAlot schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 11:46:
Ik heb net een kabeltje gevonden die mogelijk geschikt is voor de mac mini, ik heb echter nog wel mijn twijfels.
Kan iemand bevestigen of deze kabel goed genoeg is?
APPLE MACBOOK A1181 SATA HARD DRIVE CONNECTOR
Imac natuurlijkFiber schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:49:
Iemand eigenlijk al ervaring met de combo Mac Mini en de nieuwe Thunderbolt Display? Of kun je dan net zo goed gelijk een iMac kopen?
[ Voor 4% gewijzigd door sebastius op 05-08-2011 19:05 ]
Verwijderd
Voor de CD moet je toch de "C" of "D" vasthouden en niet de ALT-key? Die laat bij mij alleen de aangesloten drive's zien en WiFi.deBennie schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 10:06:
Ik zoek me rot op google maar vind niet direct het antwoord op mn vragen. Wel vind ik via google bv dat een .dmg bestand op een CD al bootable is. Maar blijkbaar niet want mijn mac mini 'ziet' de cd niet en geeft 'm niet weer in dat menutje wat ik krijg na het indrukken van de 'ALT'-toets...
Iemand een idee hoe ik een .dmg bootable op een cd krijg? Ik heb namelijk Tiger in 4 dmg bestanden....
Sorry, ik ben een enorme n00b op apple gebied, maar wil wel graag verder met Apple
Meerdere locatie's in- en om mijn huis, daar zou ik het voor gebruiken, zolang ik nog geen MBA/MBP heb.Fiber schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:14:
Wat is het voordeel van die iPad als scherm voor de Mac Mini gebruiken boven een gewoon scherm? Of wat is het voordeel van de Mac Mini als engine voor de iPad gebruiken boven gewoon de iPad gebruiken? Wel cool dat het kan, maar ik zie het nut nog niet helemaal...
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2011 19:26 ]
De keyboard is wel te pairen met de iPad, de muis niet (wel met een gejailbreakte iPad). De accu gaat niet sneller leeg dan bij het surfen, de keyboard en muis zijn immers niet met de iPad gepaird maar met de Mac Mini.Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 19:18:
By the way; vet gedaan met je blauw tand tobo, muis en dan je iPad als display, werkt het een beetje flex?
Hoever is je bereik en draint je accu van je iPad niet snel leeg?
Dit zou ook ideaal zijn, om in de tuin werken...zonder weer een apart Macbook te hoeven hebben.
Kun je je tobo en magische muis ook pairen met je iPad? (I.v.m. het bereik -> en dan deze signalen weer in je totale WiFi signaal meegeven naar de mini bijv.?)
Ooit van backups gehoord? Een database kun je backuppen. Je iPhoto library kun je backuppen met alle bewerkte foto's, history, tags, faces, albums etc. Hell, ik heb ook een backup van m'n Picasa data op m'n Windows machine. Je oorspronkelijke foto's kun je na de import veilig wegzetten. Hoef je daar ook geen bewerkingen op uit te voeren. Eerlijk, ik zie alleen voordelen...bouwfraude schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 18:29:
[...]
Vast wel maar Picasa stopt niet al je foto's in een bestand van meer dan 50GB.
Als de mac in rook op gaat zou ik mijn foto's wel terug willen.
Lightroom kan mij ook niet bekoren. Ik hou niet van software die traag is by Design.
Verwijderd
Aha, check. Ik heb (nog) geen iPad, maar vroeg mij af of je naast Airdisplay ook dingen hebt zoals Teamviewer, NX-client en gewoon remote-VNC etc. Het lijkt mij dat je dan nog meer controle hebt over je mini?deBennie schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 19:47:
[...]
De keyboard is wel te pairen met de iPad, de muis niet (wel met een gejailbreakte iPad). De accu gaat niet sneller leeg dan bij het surfen, de keyboard en muis zijn immers niet met de iPad gepaird maar met de Mac Mini.
Het ligt aan de applicatie, vnc geeft volgens mij een iets vloeiender beeld dan airdisplay, maar het werkt voor wat ik doe helemaal top!
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2011 20:30 ]
Beetje jammer dat deze kabels dan weer zo duur moeten zijn, deze kabels moeten toch ergens goedkoper te krijgen zijn.sergev schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 19:04:
[...]
Wat ik tegen kwam was dit:
Link
Link
Het probleem is dat deze kabeltjes nog even op zich laten wachten, qua voorradigheid. De vraag was er eerst niet, en nu ineens wel.
Kwestie van tijd, als de chinese productie op gang is zullen ze vast wel opduiken bij dealextreme of ebay.SirMemeAlot schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 21:06:
[...]
Beetje jammer dat deze kabels dan weer zo duur moeten zijn, deze kabels moeten toch ergens goedkoper te krijgen zijn.
iPhoto dus en het feit dat je faces niet uit kan zetten. traagheid bij Design is bloatware, iets waar Adobe ook last van heeft.Nitai schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 20:11:
[...]
Trouwens wat is in hemelsnaam software traag by design/ontwerp? Bedoel je een slecht ontwerp? Slechte performance? Verkeerd omgaan met resources?
Het voordeel van Mini + Thunderbolt Display is dat je geen nieuw scherm hoeft te kopen als je voor een andere computer gaatFiber schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:49:
Iemand eigenlijk al ervaring met de combo Mac Mini en de nieuwe Thunderbolt Display? Of kun je dan net zo goed gelijk een iMac kopen?
Als je vergelijkt met een optical bay caddy die je in de vorige generatie nodig had is de prijs helemaal niet verkeerd. Ongeveer dezelfde prijs als bijv. de newmodeUS caddy. Er zullen indd vast chinese alternatieven komen, het is alleen de vraag of je daarop wilt/kunt wachten.SirMemeAlot schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 21:06:
[...]
Beetje jammer dat deze kabels dan weer zo duur moeten zijn, deze kabels moeten toch ergens goedkoper te krijgen zijn.
Thunderbolt schermen worden nog niet uitgeleverdFiber schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:49:
39
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq