Stewie! schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 14:11:
Australiers spelen dan in Tokyo, Japan, met een latency van ongeveer 110 ms. Voor een console is dit vrij acceptabel en zeer speelbaar. Alleen slechtere ISPs in Australie hebben slechts connecties naar de VS, de latency is dan een tikje hoger.
[...]
Dat valt wel mee

Een speler met hoge latency heeft wel invloed, maar geen dramatische invloed. Ik heb alle stats van spelers, latencies, server logs. Geloof me, een Europese speler merkt echt niets hiervan.
Je kan zelfs zonder problemen in de VS spelen (oost kust) vanuit Europa en andersom. Latency is dan 80 tot 120 ms. Helaas zijn hier ook weer slechte ISPs, waardoor de latency bij spelers met brakke ISP altijd hoger ligt, zelfs binnen Europa.
Ze zouden in Japan zitten als de matchmaking goed zou werken

Echter Japanse servers laggen het meest van allemaal, dus Australiers in Japanse servers zoeken ook vaak een server die beter is. Dan komen ze dus snel in US of EU servers terecht.
Verder is er echt wel een dramatische invloed, op consoles in ieder geval. Rennen lukt maar op halve snelheid, wapens switchen werkt pas na een seconde of 2 net als reloaden. Het irritantste is nog wel dat je je kills pas krijgt nadat je zelf al dood bent, of terwijl je al van wapen wisselt.
Je moet voor de gein eens op de fora van BC2 kijken, dan weet je precies hoeveel support er wordt gegeven. We zitten sinds de laatste patch met crappy hitdetection en een ontzettend buggy knife. Die patch is alweer van maanden geleden.
Veel mensen die BC2 veel hebben gespeeld laten hierom ook MoH liggen totdat deze al een paar maanden uit is.
MasterMaarten schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:07:
[...]
Pardon?
Ik heb minstens 40 uur zitten spelen met BC2 en geen 1 keer een disconnect dus waarschijnlijk heb je gewoon een crapy internet connectie ofzo.
Ik heb vind het toch wel jammer dat er geen bullet drop is en geen spot funtie. Dit was erg leuk bij BC2.
Weet iemand of dit wel in Black Ops is?
Ik heb er 600 uur opzitten en ik heb vaak disconnects. Ik krijg geen melding, maar wordt er gewoon uitgeknikkerd met mijn hele squad. Dit ligt aan brakke servers, niet aan mijn connectie. Mijn connectie is goed en heb ook vaak goede games. Echter bij spelers uit Japan, KSA/UEA of Australiers loopt de server vaak compleet vast na een tijdje of krijgen we met de hele squad lagspikes of onmogelijke kills.
Iedereen die White Pass Rush heeft gespeeld op PS3 weet waarover ik het heb.
Overigens geeft Dice zelf aan dat de EU PS3 en Xbox servers weldegelijk in Amsterdam zitten.
Ontopic:
Ik laat MoH nog even liggen vanwege mijn ervaringen met BC2. Singleplayer lijkt me wel interessant, maar multiplayer weet ik zo net nog niet. Ik wacht nog even een tijdje totdat de game gereleased is en er ook meer bekend is over de servers.
BC2 servers waren bij de demo uitstekend, geen hitdetection problemen. Toen werd de game gereleased en begon de ellende. Wel jammer dat er geen destruction in zit, merk nu dat ik shooters zonder destruction ineens niet zo leuk meer vind
[
Voor 8% gewijzigd door
Wizz15 op 04-10-2010 16:03
]