Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is dan interessant om te zien of dat dit ook geldt voor CPU's die meer (8 ) of minder (4) kernen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
Ik denk dat het weinig verschil maakt want de CPU load met HT aan is gehalveerd op alle cores..
De game is gewoon brak qua frametimes wat denk ik ook los staat van de CPU. AC Origin heeft het ook maar ja Ubisoft.
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/oba6fnkb29q.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Gekke Jantje op 01-12-2018 12:06 ]

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:39
Hmm, volgens een of andere gelekte presentatie, volgens mij van Gigabyte, komt Intel met "KF en F" Sku's, die geen igpu zullen hebben. Mogelijk niet eens zo vreemd gezien het gebrek aan productie capaciteit als het ze daar om gaat. Het kunnen natuurlijk ook nog gewoon mislukte dies zijn.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xhEtlpz.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Dennism op 01-12-2018 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Dennism schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 18:54:
Hmm, volgens een of andere gelekte presentatie, volgens mij van Gigabyte, komt Intel met "KF en F" Sku's, die geen igpu zullen hebben. Mogelijk niet eens zo vreemd gezien het gebrek aan productie capaciteit als het ze daar om gaat. Het kunnen natuurlijk ook nog gewoon mislukte dies zijn.

[Afbeelding]
Heb het altijd al raar gevonden dat de K-series een iGPU hebben. De meeste die een K-series kopen zullen ook wel geld hebben c.q. willen uitgeven aan een GPU. Zeker gezien een "display only" kaartje tegenwoordig niks meer kost en ze meestal gekoppeld worden aan een gaming of workstation GPU. Voor de standaard series voor kantoor en budget gebruikers heeft het een stuk meer zin, met name de i3 en i5 lineups. Dan is een losse GPU vaak onwenselijk.

[ Voor 3% gewijzigd door naaitsab op 01-12-2018 19:04 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gekke Jantje schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 12:04:
Ik denk dat het weinig verschil maakt want de CPU load met HT aan is gehalveerd op alle cores..
De game is gewoon brak qua frametimes wat denk ik ook los staat van de CPU. AC Origin heeft het ook maar ja Ubisoft.
[Afbeelding]
Je ziet bij GamersNexus voor de 6c/12t een redelijk consistente FPS voor FC5, consistent rond de 8 ms met het grootste deel van de frame binnen 3 ms hiervan. Niet ideaal maar ook niet rampzalig.
In vergelijking met de oude AC-spellen en GRW...
naaitsab schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 19:01:
[...]

Heb het altijd al raar gevonden dat de K-series een iGPU hebben. De meeste die een K-series kopen zullen ook wel geld hebben c.q. willen uitgeven aan een GPU. Zeker gezien een "display only" kaartje tegenwoordig niks meer kost en ze meestal gekoppeld worden aan een gaming of workstation GPU. Voor de standaard series voor kantoor en budget gebruikers heeft het een stuk meer zin, met name de i3 en i5 lineups. Dan is een losse GPU vaak onwenselijk.
Ik denk dat het niet zozeer te maken heeft met wat de gebruikers willen maar met wat Intel wou. Ze zijn bij Intel niet dom, zij zagen ook lang geleden (jaren 0 of eerder) aankomen dat Intel achter zou blijven zonder GPU's te maken (supercomputers, scientific compute...). Dus wat doe je als je (bijna) een monopolie hebt? Je ontwikkelt geïntegreerde graphics, ook omdat AMD het reeds deed (via de aankoop van ATI). Je weet dat de graphics pisspoor zwak zijn in vergelijking met die van Nvidia en AMD maar je beseft dat die lage latency een troef kan zijn en je bakt wat encoding/decoding algorithmes in de hardware (h264 en zo). Nu hebben sommige mensen (Adobe video-editing bijvoorbeeld) een reden om het te gebruiken en voor laptops is het ook wel leuk gezien het lage vermogen.

Waarom stopt Intel het op elke CPU? Omdat het goedkoper is wanneer je geen aparte serie nodig hebt die geen geïntegreerde graphics bevat. Natuurlijk hebben veel mensen die een k-CPU kopen liever meer kernen maar ze hadden niets te kiezen en nu nog moet je Intel nemen wanneer je de hoogste single core performance wil. Ik ben benieuwd of dat Intel hiermee weg blijft komen nadat Ryzen3 uitkomt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2018 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Voor een razendsnelle workstation voor bv programmeurs die wel virtualiseren maar niets met 3D doen is het toch wel lekker hoor de onboard gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

10nm Cannon Lake NUC at Major US Retailers

Op de minder complexe / grote chips lijken ze nu wel wat volume te kunnen leveren.

Analyzing Core i9-9900K Performance with Spectre and Meltdown Hardware Mitigations

"The long and short of matters then is that based on the testing we've done thus far, it doesn't look like Coffee Lake Refresh recovers any of the performance the original Coffee Lake loses from the Meltdown and Spectre fixes. Coffee Lake was always less impacted than older architectures, but whatever performance hit it took remains in the Refresh CPU design."

[ Voor 56% gewijzigd door Help!!!! op 03-12-2018 19:50 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:39
Navi schreef op zondag 2 december 2018 @ 10:30:
Voor een razendsnelle workstation voor bv programmeurs die wel virtualiseren maar niets met 3D doen is het toch wel lekker hoor de onboard gpu.
De CPU's die bedoeld zijn voor "Razend snelle workstations" hebbentot nu toe in ieder geval nooit een GPU gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Help!!!! schreef op maandag 3 december 2018 @ 19:47:
10nm Cannon Lake NUC at Major US Retailers

Op de minder complexe / grote chips lijken ze nu wel wat volume te kunnen leveren.
Niet helemaal. ;)
Het gaat hier om de i3 8121U, een van de allerlaagste bins die Intel redelijkerwijs zou kunnen produceren voor hun allerlaagst gepositioneerde i3 chip. Het is een 2c chip zonder HT noch een IGP. Erger nog is de base clockspeed van 2,2GHz en een boost van 3,2GHz voor een core. De 14nm i3 8130U heeft ook een base van 2,2GHz, maar boost naar 3,4GHz op beide cores en heeft een functioneren IGP en HT.

Zie:
https://en.wikichip.org/wiki/intel/core_i3/i3-8130u
https://en.wikichip.org/wiki/intel/core_i3/i3-8121u

De 10nm chip is botweg inferieur aan de 14nm tegenhanger op vrijwel elk denkbaar criterium. Dit is dan ook de chip waar Charlie bij SA maanden geleden over begon. Het zou gaan om een volume van 100.000 chips die de OEM's verplicht moeten afnemen en verkopen. Daarna zijn ze er vanaf. Terecht want het is een waardeloze chip. Verder wees Charlie er een halfjaar geleden al fijntjes op dat Intel jaarlijks ongeveer 250 miljoen chips verkoopt. 100.000 chips is niet eens een dagproductie voor Intel. Verder is de kans dat Intel een 15W TDP, 10nm chip heeft ontwikkeld zonder IGP ongeveer 0%. Waarschijnlijk gaat het dus om een sub 100mm2 dualcore + IGP waar de IGP niet eens werkt. Dat noem ik geen vorderingen. Dat noem ik abject falen. ;)

Zie ook:
https://www.semiaccurate....aunch-real-or-a-pr-stunt/

Als laatste verkoopt Intel nu serieus een NUC met een Polaris 12 GPU erin. Werkelijk, hoe diep kan je vallen als Intel dat je nu die chip van de concurrent moet kopen voor je PR stunt van een 10nm launch? In ieder geval is het weer goed voor de semi custom divisie van AMD dat ze weer een GPU chip aan Intel kunnen slijten. :')
Analyzing Core i9-9900K Performance with Spectre and Meltdown Hardware Mitigations

"The long and short of matters then is that based on the testing we've done thus far, it doesn't look like Coffee Lake Refresh recovers any of the performance the original Coffee Lake loses from the Meltdown and Spectre fixes. Coffee Lake was always less impacted than older architectures, but whatever performance hit it took remains in the Refresh CPU design."
Aan de titel alleen zag ik al dat het Adandtech was. Hoefde niet eens te kijken welke site het was. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zit ik voor de lol eens te kijken naar welke posts gepind zijn in een aantal topics, en zie ik hier dat de TS maarliefst van 2 december 2009 is.

Er is echt helemaal niks nieuws gebeurd met Intel z`n procs in die tijd he. :+

Met leuke quotes als "Het voordeel van een dual-core processor, ten opzichte van een single-core processor, is dat je meer tegelijk kunt doen op de PC" :P

[ Voor 25% gewijzigd door enchion op 04-12-2018 21:55 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:07

Thandor

SilverStreak

Topicstarter
enchion schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:53:
Zit ik voor de lol eens te kijken naar welke posts gepind zijn in een aantal topics, en zie ik hier dat de TS maarliefst van 2 december 2009 is.

Er is echt helemaal niks nieuws gebeurd met Intel z`n procs in die tijd he. :+

Met leuke quotes als "Het voordeel van een dual-core processor, ten opzichte van een single-core processor, is dat je meer tegelijk kunt doen op de PC" :P
De tijd heeft stil gestaan! :P Het is inderdaad tijd voor een nieuw topic. Ik zal er eens in duiken :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:07

Thandor

SilverStreak

Topicstarter
En na al die jaren een nieuw topic: Intel Nieuwsdiscussietopic - Deel 2 :).

[ Voor 8% gewijzigd door Thandor op 06-12-2018 17:31 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:04

br00ky

Moderator Harde Waren
Inderdaad, slotje!
Pagina: 1 ... 42 43 Laatste

Dit topic is gesloten.