Dat is dan toch de keuze van Intel? Zij hebben een berekening gemaakt en op basis van die berekening is een prijs vastgesteld waarbij voldoende mensen de meerprijs voor een Xeon zullen betalen waardoor het onder de streep meer oplevert dan in 't geval dat iedere Intel processor ondersteuning zou bieden voor volledige error correctie op 't geheugen. Verder blijft de default voor een Dell rackserver (ter voorbeeld) gewoon ene Xeon en geen i3/i5/i7, nogmaals: zakelijke toepassing.Anoniem: 444127 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:46:
Het punt is dat Intel er een meerprijs voor vraagt. Of dat die wel of niet beperkt is hangt af van het aantal kernen en waarvoor de klant die nodig heeft (als het een belasrtingaftrekpost is omdat je die voor je werk moet gebruiken...). De stelling dat Intel de prijs mag vragen die het wil is valide - doch niet een objectieve waarheid - maar het punt is dat de enige concurrent van Intel niet die meerprijs vraagt en dat dit Intel op dat punt een competitief nadeel geeft in het enkele geval dat de potentiële klant hier waarde aan hecht.
Een Vega 56 i.p.v. Vega 64 is een budget keuze, maar een 2080 i.p.v. een 2080Ti is dat niet? Beide zijn op basis van dezelfde keuze gemaakt: ze staan ietjsje hoger in de performance/$ vergelijkingen, maar dan kun je net zo goed naar een RX570 gaan kijken...Anoniem: 444127 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:46:
Wat betreft heel die budget-discussie, waar trek je dan de grens?
Ongeacht hoe high-end je gaat, je sluit altijd een compromis tussen kosten en functionaliteit. Het maakt wat dat betreft weinig uit of dat je systeem €1000 of €2000 kost. Ja, als je de 2080 Ti kiest dan heb je de beste gaming-GPU maar om nu de 2080/1080 Ti een budget-keuze te noemen lijkt me wat ver gaan? Bij een budgetkeuze denk ik aan twee modellen van hetzelfde bedrijf waarbij het goedkopere model ogenschijnlijk (afhankelijk van toekomstige ontwikkelingen) meer waarde per € geeft. Dus de 8600k in plaats van de 8700k, de 2600 in plaats van de 2700X of de Vega56 in plaats van de Vega64. Dit zijn duidelijk budget-opties.
Nogmaals, ik kan nu niet het 2e M2 slot van m'n moederbord gebruiken, want dan valt de GPU terug op 8x. Daar heb ik dus geen tweede videokaart voor nodig. Dit is bij Intel niet anders, maar beide merken pushen je dus al naar HEDT als je een beetje snelle opslag wilt en zoveel scheelt het al niet meer:Anoniem: 444127 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:46:Wat betreft de PCIe-lanes, 16 is nog ruimschoots voldoende en tegen de tijd dat de 2080 Ti performance verkrijgbaar is voor €400-500 zijn we waarschijnlijk weer 2 generaties verder. Tenzij je per se 2 grafische kaarten wil gebruiken, wat voor gaming weinig logisch is bij nieuwe grafische kaarten, heb je je moederbord vervangen voordat dat een probleem wordt. Dat neemt niet weg dat ik graag ofwel meer PCIe-lanes ofwel PCIe 4.0 zie. Voor X570 hopelijk?
pricewatch: Samsung 860 EVO 250GB
pricewatch: Samsung 970 Evo 250GB
pricewatch: Samsung 860 EVO 500GB
pricewatch: Samsung 970 Evo 500GB
Als je iemand bent die af en toe een grote zips in-/uitpakt, VMs kopieert of met grote media assets werkt ben je dus eigenlijk al verplicht naar een HEDT platform te gaan kijken. Ik zou heel graag nog een 2TB M2 reepje erbij plakken voor m'n mini-ITX maar dan is het

[ Voor 12% gewijzigd door Paprika op 07-11-2018 19:15 ]