Hallo mensen,
mijn laptop heeft de geest gegeven na 3,5 jaar trouwe dienst, en dus ben ik op zoek naar een nieuwe. Ik heb echt totaal geen verstand van technische dingen maar ik zal zo nauwkeurig beschrijven wat de nieuwe laptop moet kunnen. Mijn budget ligt rond de 700 euro.
Photoshop CS3 en Illustrator moeten er probleemloos op werken. Ook wanneer ik meerdere browsers open heb staan, moet alles nog steeds vloeiend werken. Dat is de belangrijkste vereiste. Verder speel ik af en toe wel spellen (GTA4, Crysis en League of Legends) dus het zou mooi zijn als deze ook op de laptop gespeeld kunnen worden.
Schijfruimte is niet echt van belang. Ik ga hem echt als kantoor laptop gebruiken dus voor foto's, video's etc heb ik een externe harde schijf. Accuduur en draagbaarheid zijn ook niet echt van belang, aangezien ik de laptop voornamelijk binnenshuis gebruik, en hij alleen veel trap op en af zal reizen (in mijn armen welteverstaan

). Stroomverbruik is ook niet echt van belang. Bouwkwaliteit toets ik in de winkel wel.
Wat ik wel erg fijn zou vinden is een hoge resolutie, zodat de photoshop werkbalken niet telkens in de weg zitten. Op mijn desktop heb ik nu 1280 * 1024 maar dat is eigenlijk te klein. Een resolutie van 1600 * 900 zou wel ideaal zijn.
Verder moet ik de laptop probleemloos aan een draadloos netwerk kunnen koppelen (WIFI ? ).
Een nummeriek toetsenbord is ook een pre.
Een goede garantie is ook gewenst. Minimaal 2 jaar, geen carry-in.
Ik heb de volgende aanbiedingen in krantjes voorbij zien komen, maar weet niet echt of de specificaties voldoende zijn. Ik zie bijvoorbeeld veel verschillende processoren voorbij komen, maar weet echt niet welke nu beter geschikt is voor mijn doeleinden.
Toshiba L500-1zp
- Intel i3-330M
- ATI Mobility Radeon HD 5165, 1 GB
- 15.6 inch LED scherm
- HDMI
- 4 GB geheugen
- 320 GB harde schijf
- WIFI
- 579 excl. btw
HP G 61-4120SD
- Intel Core 2 Duo T6600
- Intel GMA 4500MHD, tot 1309MB
- 3 GB geheugen
- 250 GB harde schijf
- 15.6 inch scherm
- WIFI
- HDMI
- 429 excl. btw
HP Pavilion DV7-3190ED
- Intel i7-720QM
- Nvidia Geforce GT 320M, 1 GB
- 6 GB geheugen
- 1.2 TB harde schijf
- Firewire
- Bluetooth
- 17.3 inch LED scherm
- 24 maanden garantie, pickup & return (voorgaande waren 12 mnd garantie)
- 999 excl. btw
Die laatste is misschien iets te veel van het goede, maar heeft wel 5 sterren van intel gekregen.
Bluetooth, firewire en grote harde schijf zijn zaken waar je wel voor betaald maar die ik nooit zal gebruiken.
Garantie is wel een plus, evenals veel geheugen (lijkt mij altijd positief). Maar 999 excl. btw is echt boven mijn budget.
Hopelijk kunnen jullie hier een advies doen over een geschikte laptop, of mij in ieder geval wijzen op specificaties die voor mij voldoende zijn. Moet ik bijvoorbeeld een i7 nemen, of is een i3 ook goed. In mijn huidige desktop pc zit een AMD Phenom(tm) II X3 720 Processor met 4 GB geheugen (nagevraagd) en die loopt als een zonnetje, dus misschien dat er ook AMD alternatieven zijn?
Alvast bedankt voor de moeite.
Ik hoop dat jullie iets met bovenstaande kunnen.
Groetjes,
Rosita