[NBBG Aanschaf] Basisnotebook december 2009

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambond
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:01
Ik wil zeer binnenkort een nieuwe laptop aanschaffen. Hij is voor dagelijks gebruik en vooral voor internet, office en email. Mijn budget ongeveer 600 euro. Ik neig zelf heel sterk naar de ASUS K52F serie, omdat deze uitgerust is met een intel i3-350M processor, terwijl veel andere laptops in deze prijsklasse nog uitgerust zijn met oudere processoren. Klopt het dat de i3 echt stukken beter is dan de oudere processoren?

Aangezien ik weinig tot geen games speel op de laptop, kies ik voor de K52F serie in plaats van de K52JR serie (volgens mij exact dezelfde laptops, enkel is de JR variant uitgerust met stevige videokaart).

Klopt het wat ik zeg? Wat raden jullie mij aan?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-09 19:49
De nieuwe generatie processoren is inderdaad stukken sneller dan de core 2 duo processoren. Ik kan je dan ook van harte aanraden om een laptop te kiezen met deze processor. Wel zijn er wat leveringsproblemen met diverse laptop met deze nieuwe processor, maar ik weet niet hoe dat zit met de K52F.

Als je weinig games speelt is het inderdaad onnodig om meer te gaan betalen voor de video kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-09 18:07
Hallo..

Ik ben op zoek naar een laptop (mijn eerste ooit).
Ik wil er films op gaan kijken via hdmi op tv.
Ook zit ik er over te denken om er proggies als cubase of reason op te gaan gebruiken.
Verder is de grootte van de harde schijf niet heel belangrijk ivm het hebben van een externe harde schijf.
De grootte van het scherm vind ik ook niet zo boeiend..
Ik wil er max 700 euries aan uitgeven.
Kan iemand me er bij helpen?

Dank

[ Voor 6% gewijzigd door Zanzarismo op 22-02-2010 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar laptop van max 500e, maar ben er een tijdje uitgeweest en weet niet precies wat ik nou moet. Belangrijkste is eigenlijk de accuduur, maar een snelle (en toch ook zuinige) processor zou fijn zijn. Liefst 13,3" inch, maar volgens mij heb je voor hetzelfde geld een stuk betere 15,6", of heb ik dat verkeerd? Is dat 13,3" bijvoorbeeld maar zonde van het geld en is het verstandiger om 15,6" te nemen? Goede videokaart hoeft niet, aangezien ik m alleen voor internet, word, films en programma's voor studie zoals bijv. SPSS gebruik. Ben een aantal laptops tegengekomen, maar ik weet bijvoorbeeld niet hoe belangrijk het is om vista of windows 7 erop te hebben. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat ie een tijdje meekan.

Hier een aantal gevonden laptops, 3 uit de acer timeline serie:
pricewatch: Acer Aspire Timeline 3810T-353G25N
pricewatch: Acer Aspire Timeline 4810TG-353G25MN
pricewatch: Acer Aspire Timeline 5810T-354G32MN

pricewatch: Acer Travelmate 8331-743G25MN

nou staat acer bij mij vooral bekend als onbetrouwbaar en niet echt degelijk, is dit nog steeds zo of onzin?
Andere modellen:

pricewatch: HP Pavilion dm3-1010ed (VJ394EA)

pricewatch: Asus K50IJ-SX256V

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
Een collega van mij vroeg of ik een laptop voor hem kan uitzoeken, hij wil er het volgende mee doen:

*Office
*Muziek
*Films naar zijn HD-tv afspelen
*MSN icm Webcam
*Boekhoudkundige programma's draaien
*Veel internet gebruik

Wat gaat hij niet doen:
*Games
*Fotoshop
*etc

De volgende specs als richtlijn:
* minimaal 15"
* minimaal 3GB werkgeheugen
* minimaal 250GB
* CPU -> ZSM :)
* HDMI
* Webcam

Zijn budget is +/- € 450,- het mag 2 tientjes meer zijn maar € 450,- is het doel.

Zelf kwam vind ik de volgende laptops wel interessant:

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Aspire Timeline 5810T-354G32MN€ 399,-€ 399,-
1HP Compaq CQ71-310SD€ 449,-€ 449,-
ImporterenTotaal€ 848,-

Tips, op en/of aanmerkingen worden gewaardeerd :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
Zanzarismo schreef op maandag 22 februari 2010 @ 16:17:
Hallo..

Ik ben op zoek naar een laptop (mijn eerste ooit).
Ik wil er films op gaan kijken via hdmi op tv.
Ook zit ik er over te denken om er proggies als cubase of reason op te gaan gebruiken.
Verder is de grootte van de harde schijf niet heel belangrijk ivm het hebben van een externe harde schijf.
De grootte van het scherm vind ik ook niet zo boeiend..
Ik wil er max 700 euries aan uitgeven.
Kan iemand me er bij helpen?

Dank
Zoals je in deze pricewatch kan zien (http://tweakers.net/price...ywsKg6YoT9jW-I5s9ZirrX-AQ) zijn er veel mogelijkheden met jouw eisen. Kijk hier zelf even tussen en scherp je eisen aan. Kom dan terug op dit forum met een paar alternatieven en dan kunnen wij hier zeggen wat de voor/nadelen van de laptops zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 18:36:
Ik ben op zoek naar laptop van max 500e, maar ben er een tijdje uitgeweest en weet niet precies wat ik nou moet. Belangrijkste is eigenlijk de accuduur, maar een snelle (en toch ook zuinige) processor zou fijn zijn. Liefst 13,3" inch, maar volgens mij heb je voor hetzelfde geld een stuk betere 15,6", of heb ik dat verkeerd? Is dat 13,3" bijvoorbeeld maar zonde van het geld en is het verstandiger om 15,6" te nemen? Goede videokaart hoeft niet, aangezien ik m alleen voor internet, word, films en programma's voor studie zoals bijv. SPSS gebruik. Ben een aantal laptops tegengekomen, maar ik weet bijvoorbeeld niet hoe belangrijk het is om vista of windows 7 erop te hebben. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat ie een tijdje meekan.

Hier een aantal gevonden laptops, 3 uit de acer timeline serie:
pricewatch: Acer Aspire Timeline 3810T-353G25N
pricewatch: Acer Aspire Timeline 4810TG-353G25MN
pricewatch: Acer Aspire Timeline 5810T-354G32MN

pricewatch: Acer Travelmate 8331-743G25MN

nou staat acer bij mij vooral bekend als onbetrouwbaar en niet echt degelijk, is dit nog steeds zo of onzin?
Andere modellen:

pricewatch: HP Pavilion dm3-1010ed (VJ394EA)

pricewatch: Asus K50IJ-SX256V
Acer staat nog steeds bekend als een wat onbetrouwbaar merk. Dit komt vooral door de bouwkwaliteit van de behuizing (slecht voor onderweg). De prijs is daarentegen wel erg goed voor de geboden componenten (dus idealer als desktop-replacement). Gezien je beschrijving neem ik aan dat je de laptop vaak mee wilt nemen en er onderweg me wilt werken. Daarom zou ik de acer laptops afraden.

Verder is een laptop met Windows 7 wel een pre. Hier zal je nog jaren mee vooruit kunnen. Van de twee overgebleven laptops is volgens mij de Asus het beste (betere bouwkwaliteit en processor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
ApOE schreef op maandag 22 februari 2010 @ 19:50:
Een collega van mij vroeg of ik een laptop voor hem kan uitzoeken, hij wil er het volgende mee doen:

*Office
*Muziek
*Films naar zijn HD-tv afspelen
*MSN icm Webcam
*Boekhoudkundige programma's draaien
*Veel internet gebruik

Wat gaat hij niet doen:
*Games
*Fotoshop
*etc

De volgende specs als richtlijn:
* minimaal 15"
* minimaal 3GB werkgeheugen
* minimaal 250GB
* CPU -> ZSM :)
* HDMI
* Webcam

Zijn budget is +/- € 450,- het mag 2 tientjes meer zijn maar € 450,- is het doel.

Zelf kwam vind ik de volgende laptops wel interessant:

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Aspire Timeline 5810T-354G32MN€ 399,-€ 399,-
1HP Compaq CQ71-310SD€ 449,-€ 449,-
ImporterenTotaal€ 848,-

Tips, op en/of aanmerkingen worden gewaardeerd :*)
Kijk maar eens naar deze selectie.
http://tweakers.net/price...Cq-GnGiMsZW-oO5gKtNW4hhC8
Daar zitten een flink aantal MSI laptops tussen met de juiste eisen. Zelf heb ik meer vertrouwen in een MSI dan in een Acer laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mathijsjansen86 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 09:25:
[...]

Acer staat nog steeds bekend als een wat onbetrouwbaar merk. Dit komt vooral door de bouwkwaliteit van de behuizing (slecht voor onderweg). De prijs is daarentegen wel erg goed voor de geboden componenten (dus idealer als desktop-replacement). Gezien je beschrijving neem ik aan dat je de laptop vaak mee wilt nemen en er onderweg me wilt werken. Daarom zou ik de acer laptops afraden.

Verder is een laptop met Windows 7 wel een pre. Hier zal je nog jaren mee vooruit kunnen. Van de twee overgebleven laptops is volgens mij de Asus het beste (betere bouwkwaliteit en processor)
Hoe staat deze laptop daarmee in verhouding?

pricewatch: Toshiba Satellite L500-1R3

En ik had laatst een site waar ze de accuduur van laptops testen, weet iemand die toevallig? Accuduur is namelijk het belangrijkst van de laptop voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
Ik kan vrij weinig vinden over deze toshiba satellite, geen reviews oid. Batterijduur kan ik dus helaas ook niet veel zinnigs over zeggen.

De twee laptops liggen erg dicht bij elkaar wat specs betreft. Het grootste verschil is dat de Asus een edge-lit LED scherm heeft, wat zuiniger zou moeten zijn dan het TFT scherm van de Toshiba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 16:15
Mijn zusje wil nu ook opeens een laptop voor standaard schoolwerk... budget ongeveer 400-500 euro. Zelf dacht ik aan de volgende: pricewatch: HP CQ61-320SD

Reviews zijn van dit type helaas niet te vinden. Wat denken jullie over deze laptop? Zijn er betere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiosen
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-12-2021
ik zoek een laptop met een beetje goede prosecor voor wat kleinere games
budget 500 en een beetje opslag is ook handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
Mathijsjansen86 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 09:28:
[...]

Kijk maar eens naar deze selectie.
http://tweakers.net/price...Cq-GnGiMsZW-oO5gKtNW4hhC8
Daar zitten een flink aantal MSI laptops tussen met de juiste eisen. Zelf heb ik meer vertrouwen in een MSI dan in een Acer laptop.
Ik zit zelf aan deze te denken:
MSI CR600-036NL

Goede keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk het wel: 4 gig, dual core, LED, wifi N, dedi graka.
ik zou zeker voor een van de msi's gaan, 2 jaar garantie is goud waard.

ik moet er wel aan toevoegen dat "rond de 450 euro" niet het beste prijs/prestatie budget is wat er bestaat, ik vermoed echter dat deze bak wel zal voldoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 21:15:
ik denk het wel: 4 gig, dual core, LED, wifi N, dedi graka.
ik zou zeker voor een van de msi's gaan, 2 jaar garantie is goud waard.

ik moet er wel aan toevoegen dat "rond de 450 euro" niet het beste prijs/prestatie budget is wat er bestaat, ik vermoed echter dat deze bak wel zal voldoen
Bedankt voor je reactie, heb hem zojuist besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
MochiGohan schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:53:
Mijn zusje wil nu ook opeens een laptop voor standaard schoolwerk... budget ongeveer 400-500 euro. Zelf dacht ik aan de volgende: pricewatch: HP CQ61-320SD

Reviews zijn van dit type helaas niet te vinden. Wat denken jullie over deze laptop? Zijn er betere alternatieven?
Je zou ook kunnen kijken naar de Dell Inspiron. Voor 469 heb je daar al een laptop met core i3 330 processor. Deze processor heeft een ingebakken GPU, wat voor een goede batterijduur zou moeten zorgen.
mafiosen schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 17:58:
ik zoek een laptop met een beetje goede prosecor voor wat kleinere games
budget 500 en een beetje opslag is ook handig
Kijk ook eens bij Dell en in de pricewatch en geef ons een aantal alternatieven. Zelf op onderzoek gaan wordt nogal gewaardeerd in ons forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
Mathijsjansen86 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 09:12:
[...]

Je zou ook kunnen kijken naar de Dell Inspiron. Voor 469 heb je daar al een laptop met core i3 330 processor. Deze processor heeft een ingebakken GPU, wat voor een goede batterijduur zou moeten zorgen.
Klopt, maar die heeft maar 3GB geheugen en een 250gb HD. Als je naar de 4GB en 320gb HD wil (wat die HP laptop heeft) ben je bij Dell meteen 100 euro extra kwijt. Ik denk niet dat de iets betere processor opweegt tegen de extra geheugen en grotere HD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
MochiGohan schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 22:00:
[...]

Klopt, maar die heeft maar 3GB geheugen en een 250gb HD. Als je naar de 4GB en 320gb HD wil (wat die HP laptop heeft) ben je bij Dell meteen 100 euro extra kwijt. Ik denk niet dat de iets betere processor opweegt tegen de extra geheugen en grotere HD...
De processor is wel stukken beter hoor. De nieuwe core i architectuur zorgt voor veel beter prestaties, zie bijvoorbeeld: http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html

3GB geheugen is voor gewoon schoolwerk zeker genoeg, 4 GB is uiteraard beter, maar de meerwaarde valt te betwijfelen. Maar als je inderdaad meer waarde hecht aan geheugen en harde schijf ruimte, is de HP een goede keus.

Verwijderd

Als student zijnde zoek ik een budget laptop. En dan bedoel ik echt budget: max. €400, ook zit ik te overwegen of een tweedehandse laptop misschien een betere optie is.

Ik heb dezen op het oog:
pricewatch: HP Compaq Presario CQ61-310SD
€388,- bij Paradigit [+ goede service]

pricewatch: Fujitsu Esprimo Mobile V6535
€350,- bj Azerty.nl [- online zaak]

Van de Compaq krijg ik een goede indruk. Met dit budget heb ik natuurlijk weinig eisen. Ik ben gewend om op een Intel Celeron 2 ghz (vast systeem) uit 2004 te werken, en elke laptop die 20% beter presteert vind ik acceptabel (of er moet echt een enorm verschil tussen laptops en vaste systemen zijn).
Wat ik er mee wil doen?
- voornamelijk tekstverwerking en internet (een aantal internetschermen, word en Winamp moeten dus tegelijk kunnen draaien)
- af en toe een dvd draaien, een pre-2003 spel spelen, heel basaal kunnen Gimp-en (of een oude Photoshop)

Mijn belangrijkste criterium is: duurzaamheid/degelijkheid/betrouwbaarheid. Los van de relatieve bodemprijs van €400 voor een laptop, wil ik voor dat geld wel een aantal jaar probleemloos kunnen laptoppen.

Misschien is het daarom wel beter om een betrouwbaar tweedehands model te kopen ipv een budget nieuw model?
Daarom heb ik nog gekeken naar de volgende tweedehandse modellen (+eventueel een nieuwe accu en extra GB ram):
pricewatch: IBM Thinkpad T42
€215,- bij een computerzaak [met 1gb ram]

pricewatch: HP NC6120
€150,- [excl. extra geheugen en accu]

Wat denken jullie? Als je naar de betrouwbaarheid kijkt, gaat zo'n nieuwe Compaq nog een tijd (jaar of 4) mee? Of is het misschien 'rendabeler' een betrouwbaar oudje te nemen (die misschien iets eerder vervangen dient te worden)
Een minilaptop is overigens geen optie voor me. Te klein scherm.

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:10
Ik zou minimaal voor een dual core laptop gaan. Laat de 2e hands laptops zitten. Hoewel de t3000 niet de snelste is, is het ruim voldoende voor jou gebruiksdoeleinden. En volgens mij ondersteund het ook eist, waardoor de accu langer meegaat. Een single core celeren draait constant op de hoogste snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
Mathijsjansen86 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 22:11:
[...]

De processor is wel stukken beter hoor. De nieuwe core i architectuur zorgt voor veel beter prestaties, zie bijvoorbeeld: http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html

3GB geheugen is voor gewoon schoolwerk zeker genoeg, 4 GB is uiteraard beter, maar de meerwaarde valt te betwijfelen. Maar als je inderdaad meer waarde hecht aan geheugen en harde schijf ruimte, is de HP een goede keus.
Ik hen het inderdaad even overwogen en besloten toch voor de Dell te gaan. Surf ik naar de website van Dell, is hij opeen €499,-... beetje jammer, nu twijfel ik weer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

karakedi schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:24:
Ik zou minimaal voor een dual core laptop gaan. Laat de 2e hands laptops zitten. Hoewel de t3000 niet de snelste is, is het ruim voldoende voor jou gebruiksdoeleinden. En volgens mij ondersteund het ook eist, waardoor de accu langer meegaat. Een single core celeren draait constant op de hoogste snelheid.
Dank! Ik neig naar die HP Compaq omdat het merk goed bekend staat maar zo te zien presteert Fujitsu een stuk beter.

Ik heb toch nog even de site van Dell bekeken en ik kwam daar de Inspiron 15 tegen:
http://www1.euro.dell.com...ls&s=dhs&cs=nldhs1&~ck=mn
met:
- Intel® Celeron Dual Core T3100
- Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
- Intel Integrated GMA 4500MHD
- 4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]

€408,- [incl. verzendkosten]

Ik zie wel dat deze technisch het beste is, maar weegt het wel op tegen de voordelen van de Fujitsu? Ik ben nogal huiverig voor de service (en garantie) van Dell. Trouwens, als ik voor deze Dell zou gaan: is het dan de moeite waard om voor €15 van een 4cell accu naar een 6cell te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:40
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:41:
Wat denken jullie? Als je naar de betrouwbaarheid kijkt, gaat zo'n nieuwe Compaq nog een tijd (jaar of 4) mee? Of is het misschien 'rendabeler' een betrouwbaar oudje te nemen (die misschien iets eerder vervangen dient te worden)
Een minilaptop is overigens geen optie voor me. Te klein scherm.
Het studentenleven is een ware hufterprooftest voor notebooks, een betere ken ik eigenlijk niet. Gezien de ervaringen van een 30-tal notebooks die ik van dichtbij heb mogen meemaken tijdens 3,5 jaar studie (op dit moment), geef ik je weinig kans dat de compaq de hele studie zal overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste iedereen,

Nu mijn oude laptop bijna van z'n stokkie gaat, is het nodig om me te orienteren op een nieuwe laptop.
Een paar specs die ik wel graag zou willen zien:
- Basis notebook met 3-4 uur batterij vind ik wel voldoende, maar meer kan natuurlijk ook.
- Eventueel photoshop CS2 of CS4 natuurlijk ofdergelijke een beetje smooth kunnen draaien maar ik hoef geen video/music editing.
-Spelletje vind ik eigenlijk ook wel leuk, nu vooral omdat mijn xbox 360 is gesneuveld. Verder weer niet op high settings, ik ben al met weinig zeer tevreden.
-Daarnaast een filmpje kijken vind ik fijn, HD vind ik ook handig
-De laptop moet mee kunnen op vakantie, of eventueel een paar keertjes mee naar school
-Een dvd drive die kan brandden (dual layers?)
-Niet te warm, gebruik nu een harde aluminume plaat op m'n bed voor m'n huidige laptop dat vind ik prima
Nu zeggen ze, een laptop moet je passen als een maatpak. Vandaar dat ik hier de vraag stel.
Ik heb er ongeveer 500-600 euro voor over.
Ik vond de sony mooi, maar helaas is 'ie allang niet meer leverbaar :(

Ik hoor graag van jullie

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2010 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayDawg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-09 10:14
Ik ben voor school op zoek naar een nieuwe laptop en was van plan zo'n 500-600 euro uit te geven. Hij is vooral voor programma's zoals Photoshop, Flash, 3Ds Max en eventueel wat audio en video editten. Ik weet dat ik om die dingen optimaal te willen doen het beste in een wat hogere prijsklasse kan kijken, maar ik wil gewoon het beste daarvoor in deze prijsklasse. Na een tijdje zoeken kwam ik op de Acer ASPIRE 5542G-304G64MN.

Enige specs:

• 15.6" HD scherm met 1366 x 768 pixel resolutie en hoge helderheid
• AMD Mobile Athlon M300 Dual Core processor 2.0 Ghz
• 4GB intern werkgeheugen
• 640GB harde schijf
• ATI Radeon HD4570 met 512 MB videogeheugen

Hebben jullie ervaring met deze pc of wat denken jullie van de CPU/videokaart en denken jullie dat dit het beste voor mij is in deze prijsklasse ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de processor is hopeloos verouderd, kijk eens naar de inspirion serie van dell, die zijn een stuk meer waar voor je geld.

acers zijn trouwens niet geschrikt voor iets anders dan desktopvervangers, besparen op de behuizing, de service, en het scherm, daar word de consument vrolijk van :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayDawg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-09 10:14
Zijn deze http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=584550
of deze http://www.4launch.nl/sho...l-15-6---t6600--320gb--w7
beter ?

EDIT: Deze ziet er heel goed uit (de rechter)

http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs

[ Voor 31% gewijzigd door JayDawg op 09-03-2010 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:42
Na lang zoeken ben ik aan het twijfelen welke van de onderstaande 2 Dell's ik aan ga schaffen. Beide kosten 729 euro. Ik heb alleen de verschillen in configuratie weergegeven.

Studio 17
i5-430M (2,26 GHZ, 4T, TB TOT 2,53 GHZ, 3 MB CACHE)
1 GB ATI Mobility Radeon HD 5650
320GB (7,200rpm)

of

Inspiron 17
I5-520M (2,4 GHZ, 4T, TB TOT 2,93 GHZ, 3 MB CACHE)
1GB ATI Mobility Radeon HD 5450
500 GB (5.400 rpm)

Ik zit een beetje met het volgende:
de Studio heeft een iets langzamere processor, maar een snellere schijf. (capaciteit is niet belangrijk)
Bij de Inspiron is het precies andersom.
Ik speel weinig spellen, het is vooral office en internet. Kan ik beter voor de snellere schijf kiezen, of voor de snellere processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Ik zou voor de studio 17 gaan, omdat het een betere grafische kaart heeft. Hoewel je geen spelletje speelt, is de laptop wel meer waard, als je het gaat verkopen. DE verschillen tussen de processoren zul je in real life niet veel gaan merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:53

Edd

Ik zou ook voor de studio gaan, zoals karakedi al aangeeft is het verschil in de processor verwaarloosbaar en heeft deze ook en betere videokaart.
Echter wat bij mij de doorslag zou geven is de snelheid van de HDD. Dit merk je gewoon bij het werken met de machine. Uiteraard is er wel een minpuntje dat de HDD iets meer warmte af zal geven.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
(Ik heb mijn vragen vetgedrukt, omdat het nogal een verhaal geworden is..)

Ik ben voor mijn ouders een laptop aan het uitzoeken. In principe voor licht gebruik (internet, foto's (geen photoshop), muziek en films afspelen), maar ik weet hoe dat gaat, ze gaan er toch steeds meer op doen. (Behalve spellen en videobewerking). Het zou ook leuk zijn als het ding even meekan, ze gaan niet over drie jaar alweer een nieuwe kopen. Daarom had ik zelf als eisen minimaal een Intel T6600 of Core i3 CPU, minimaal 3GB ram en videokaart mag geïntegreerd zijn. HDMI zou leuk zijn om aan grote tv aan te kunnen sluiten, en een webcam, liefst met microfoon. Verder wireless lan, minimaal G, liefst N.
Verder moet hij direct leverbaar zijn, ze gaan over twee weken weer terug naar Frankrijk.

Optie 1:
Ik had eerst de HP G61-420ED op het oog voor 500 euro. (Dat vonden ze zelf ook wel een mooi bedrag.)

Optie 2:
Als uitgebreider alternatief eventueel de HP Pavilion dv6-2130ed voor ~630 euro. Die heeft allerlei aansluitingen, is sneller en heeft een LED scherm. Dan lopen ze niet tegen problemen aan mochten ze er meer mee gaan doen dan gepland.

Nu las ik echter hier heel veel slechte ervaringen over HP laptops (veel defecten, geen coulance, reparatie minimaal €400,-, duur 0900 nummer), terwijl de productreviews op tweakers wel ok zijn.
De HP garantie is karig met 12 maanden, dus vroeg ik me af of het wel slim is om ze een HP te adviseren.

Optie3:
We hebben zelf al twee jaar een MSI laptop, die verder goed werkt. (In het begin duurde het even voordat de drivers allemaal ok waren vanuit MSI, maar nu werkt hij prima.)
Daarom had ik ook als optie de MSI CR620-002NL voor ~€600, maar die blijft steken op een 32-bits Windows 7, maar heeft verder wel goede specs en 2 jaar garantie. Wat zijn jullie ervaringen met MSI laptops?

Optie 4:
Verder zag ik nog een Dell Inspiron 1564 320 GB 15.6" bij Dynabyte op de site voor €569,-, met op het oog goede specs, maar de garantietermijn is niet te achterhalen? Weet iemand of deze laptop gewoon een Insprion 15 is, met dezelfde aansluitingen en scherm, maar dan met bepaalde hardwarespecs voor Dynabyte?

Een Acer gaat het zowiezo niet worden.

Ik zou graag willen weten hoe anderen over de opties denken, om zo zelf een weloverwogen besluit te kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BounceMeister schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:39:
maar die blijft steken op een 32-bits Windows 7, maar heeft verder wel goede specs en 2 jaar garantie.
msi is een prima merk, maar ik zou een merk nemen met internationale garantie, dat is wel zo handig als je lang in het buitenland bent.
hij ziet er erg "desktopvervanger" uit trouwens, ik neem aan dat hij ook daarvoor bedoeld is?
Optie 4:
dezelfde aansluitingen en scherm, maar dan met bepaalde hardwarespecs voor Dynabyte?[/b]
check, op de site van dell is hij goedkoper, maar de levertijden zijn niet altijd even goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 17:08:
[...]

msi is een prima merk, maar ik zou een merk nemen met internationale garantie, dat is wel zo handig als je lang in het buitenland bent.
Dat wel, maar 1 jaar garantie van HP en Dell zijn eigenlijk te lomp voor woorden. Ze zouden allemaal 2 jaar moeten hebben, standaard. MSI heeft wel 2 jaar, dat is dan weer in hun voordeel. Ik zag bij Dell dat een upgrade in garantie best wel duur is, omdat je gelijk verplicht aan-huis service moet nemen dan.
Wel een goed punt om over na te denken trouwens.
hij ziet er erg "desktopvervanger" uit trouwens, ik neem aan dat hij ook daarvoor bedoeld is?
Hij hoeft niet heel erg portable te zijn nee. Alle laptops die ik noemde zijn tussen de 2,5 en 3 kilo. Een beetje accuduur is wel fijn, maar de prijs en prestaties moeten ook goed zijn. Dat gaat meestal lastig samen. Een core i3 lijkt me wel zuiniger dan een Core 2 Duo.
[...]

check, op de site van dell is hij goedkoper, maar de levertijden zijn niet altijd even goed.
Dat is helaas wel een probleem, als het twee weken duurt is hij al te laat. Verder zijn de specs bij Dell zelf net even anders. Lastig vergelijken, vooral omdat je niet meer zoveel kan veranderen aan deze laptops bij Dell.
Bedankt voor de info tot zo ver iig. Ik ben verder nog wel benieuwd naar reacties omtrent de kwaliteit van HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BounceMeister schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 17:51:
Hij hoeft niet heel erg portable te zijn nee. Alle laptops die ik noemde zijn tussen de 2,5 en 3 kilo. Een beetje accuduur is wel fijn, maar de prijs en prestaties moeten ook goed zijn. Dat gaat meestal lastig samen. Een core i3 lijkt me wel zuiniger dan een Core 2 Duo.
dat is dus onzin, idle zijn ze even zuinig: onder load krijgt de i5 dingen sneller gedaan zodat deze, uiteindelijk, ook zuiniger is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:30
BounceMeister schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:39:
Optie 4:
Verder zag ik nog een Dell Inspiron 1564 320 GB 15.6" bij Dynabyte op de site voor €569,-, met op het oog goede specs, maar de garantietermijn is niet te achterhalen? Weet iemand of deze laptop gewoon een Insprion 15 is, met dezelfde aansluitingen en scherm, maar dan met bepaalde hardwarespecs voor Dynabyte?
Enige verschil met de Dell site die ik kan vinden is de grafische kaart. Op Dell kan je de i3 alleen in combinatie met de "1GB ATI Mobility Radeon HD 5450" krijgen. Inclusief verzendkosten komt het dan op 577,99 euro.

Wat betreft Dynabyte garantie moet je hier kijken. Dynabyte is 1 van de ketens die door de consumentenautoriteit op de vingers is getikt en beterschap heeft beloofd. Op laptops geven ze nu 3 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:41:
Als student zijnde zoek ik een budget laptop. En dan bedoel ik echt budget: max. €400, ook zit ik te overwegen of een tweedehandse laptop misschien een betere optie is.
Nou het is gelukt. Ik ben uiteindelijk voor een tweedehandse gegaan:
Dell Inspiron 6400 uit 2007, intel celeron dual core 1,66 ghz, 120 gb, 2 gb ram, 9 cell accu die 2.5 uur mee gaat. Hij doet het perfect; ik kan nergens aan merken dat het een tweedehands is. Volgens mij een erg mooie deal voor €220. Ik zit alleen nog een beetje te klooien met de resolutie. 1280x800 is het scherpst, maar zo wordt het allemaal wel erg priegelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Priegelig als in klein? In dat geval moet je of:

1. Wennen aan een hogere resolutie
2. Naar een opticien gaan

1280x800 @ 15,4" is echt een hele normale resolutie die prima werkbaar zou moeten zijn. Alles lijkt in het begin altijd even heel klein omdat je er niet aan gewend bent, dat had ik ook toen ik op een 17"-er van 1024x768 -> 1280X1024 ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 20:48:
Priegelig als in klein? In dat geval moet je of:

1. Wennen aan een hogere resolutie
2. Naar een opticien gaan

1280x800 @ 15,4" is echt een hele normale resolutie die prima werkbaar zou moeten zijn. Alles lijkt in het begin altijd even heel klein omdat je er niet aan gewend bent, dat had ik ook toen ik op een 17"-er van 1024x768 -> 1280X1024 ging.
Een bril heb ik al, dus ik ga voor optie 1 :D Dit is de eerste keer dat ik langdurig laptop.
Het beeld is scherp in deze resolutie, maar ik zit wel voortdurend te ctrl/+en in Firefox omdat het erg klein is (alsof je geprinte lettergrootte 8/9/10 zit te lezen). Als ik er niet aan wen pas ik de browser wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wees blij dat je geen 1080p of macbook hebt gescoord :D

ik heb ook een bril, maar ik kan het prima lezen, en ik bezit een 1920*1080 @ 15.6" scherm..

pro tip: ga nog een keer bij de opticien langs :)
na een jaar of 10 is het meestal wel weer tijd voor een nieuwe meting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Het is uiteindelijk de Dell Inspiron 1564 geworden van Dynabyte.
De Laptop ziet er goed uit, degelijk, goed toetsenbord (veert niet door), helder scherm en de specs zijn ook goed voor de prijs. De adapter is heel erg plat, dat had ik nog niet eerder gezien.

Het is dat ik alles al had uitgezocht van tevoren, want die gasten van Dynabyte zijn echt de domste en lompste figuren die ik ooit in een computerwinkel heb gezien. Nu had ik geen hoge verwachtingen van Dynabyte als "computerwinkel", maar dit duo bestond echt uit de twee meest kansloze figuren uit de omgeving. Ze hebben absoluut geen kennis van zaken, komen ietwat ongeïnteresseerd over, kunnen geen goede uitleg geven en kraken alles meer af dan dat ze iets aanbevelen wat beter is dan het ander.

Ten eerste mag je dus niet aan de laptop zitten, je mag er naar kijken in de vitrine, hij wordt er niet uitgehaald. De achterkant zie je dus niet. De meerwaarde van een winkel valt dus al af. Vervolgens zegt de verkoper dat alle schermen van alle ~20 laptops die er staan *volledig* identiek zijn, terwijl je duidelijk verschil zag in helderheid en kleurweergave, maar dat zag hij dus niet (slechtziend?). Vervolgens wist hij te vertellen dat een Core i3 drie cores heeft, een Core i5 vijf cores en een Core i7 zeven cores. "Dan kon je meer tegelijk doen." Verder kon hij over kwaliteit niks zeggen, want ja, laptops werden niet gemaakt om lang mee te gaan, daar was de prijs niet naar. Toch is 600 euro niet niks lijkt me. Aangezien we de keuze zelf al gemaakt hadden en het ding toch wel mee wilden nemen, gezegd dat hij er maar 1 moest gaan pakken. Vervolgens bood hij nog een crappy laptoptas met incl. een nog crappy-er muis (met draad) aan. Draadloos muizen was namelijk niks, daar moesten batterijen in en dat was lastig? (Toch wel een draadloze mijs meegenomen). Tot slot kwam zijn collega nog met een supervaag verhaal over de garantieverzekering van dynabyte. Zij waren de eersten en enigen in heel Nederland die dat hadden. In samenwerking met consumentenautoriteiten, huhuh. Voor slechts 12,95 per maand is je laptop verzekerd (voor het dubbele verzeker ik m'n gehele inboedel). De garantie was ook tegen dode pixels, want de schermen van tegenwoordig waren zo slecht omdat ze niet gecontroleerd werden.
Als ik alleen was afgegaan op wat die gasten uitkraamden, waren we gillend de winkel uitgerend. Maarja, we wilden het ding wel nu hebben, dus toch maar meegenomen. (Er zitten overigens geen dode pixels in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
BounceMeister schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 17:45: want ja, laptops werden niet gemaakt om lang mee te gaan, daar was de prijs niet naar. Toch is 600 euro niet niks lijkt me.
Heeft de beste man wel helemaal gelijk in tho... Pas voor laptops van 1500+ euro heb je iets met goede scharnieren en een goede behuizing. 600 euro is wellicht voor velen extreem veel, voor een laptop is het niks. Bedenk dat je voor dta bedrag 3 jaar geleden amper een laptop had en dat je 5 jaar geleden nog veel meer kwijt zou zijn. het punt is dat je een heel grote bak. Normaal is dat geen probleem (zie oa TV), maar een laptop gaat heen en weer en krijgt dus veel krachten te verduren. Daarbij is het groot (zwakte in het midden) itt bv mp3 spelers die een stuk degelijker aanvoelen in plastic.

Als een normale consumentenlaptop het 4 jaar volhoud zonder problemen bij ons op de opleiding, dan is dat een uitzondering die de regel bevestigd.

[ Voor 15% gewijzigd door GENETX op 12-03-2010 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
GENETX schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 18:40:
[...]

Heeft de beste man wel helemaal gelijk in tho... Pas voor laptops van 1500+ euro heb je iets met goede scharnieren en een goede behuizing. 600 euro is wellicht voor velen extreem veel, voor een laptop is het niks. Bedenk dat je voor dta bedrag 3 jaar geleden amper een laptop had en dat je 5 jaar geleden nog veel meer kwijt zou zijn. het punt is dat je een heel grote bak. Normaal is dat geen probleem (zie oa TV), maar een laptop gaat heen en weer en krijgt dus veel krachten te verduren. Daarbij is het groot (zwakte in het midden) itt bv mp3 spelers die een stuk degelijker aanvoelen in plastic.

Als een normale consumentenlaptop het 4 jaar volhoud zonder problemen bij ons op de opleiding, dan is dat een uitzondering die de regel bevestigd.
Dit is een laptop voor thuisgebruik en incidenteel eens mee op vakantie. Een opleiding is heel iets anders, dan loop je er elke dag mee rond en zit je er de hele dag op te werken. Dat je dan een steviger of duurder model nodig hebt is logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

mijn laptop heeft de geest gegeven na 3,5 jaar trouwe dienst, en dus ben ik op zoek naar een nieuwe. Ik heb echt totaal geen verstand van technische dingen maar ik zal zo nauwkeurig beschrijven wat de nieuwe laptop moet kunnen. Mijn budget ligt rond de 700 euro.

Photoshop CS3 en Illustrator moeten er probleemloos op werken. Ook wanneer ik meerdere browsers open heb staan, moet alles nog steeds vloeiend werken. Dat is de belangrijkste vereiste. Verder speel ik af en toe wel spellen (GTA4, Crysis en League of Legends) dus het zou mooi zijn als deze ook op de laptop gespeeld kunnen worden.

Schijfruimte is niet echt van belang. Ik ga hem echt als kantoor laptop gebruiken dus voor foto's, video's etc heb ik een externe harde schijf. Accuduur en draagbaarheid zijn ook niet echt van belang, aangezien ik de laptop voornamelijk binnenshuis gebruik, en hij alleen veel trap op en af zal reizen (in mijn armen welteverstaan :) ). Stroomverbruik is ook niet echt van belang. Bouwkwaliteit toets ik in de winkel wel.

Wat ik wel erg fijn zou vinden is een hoge resolutie, zodat de photoshop werkbalken niet telkens in de weg zitten. Op mijn desktop heb ik nu 1280 * 1024 maar dat is eigenlijk te klein. Een resolutie van 1600 * 900 zou wel ideaal zijn.

Verder moet ik de laptop probleemloos aan een draadloos netwerk kunnen koppelen (WIFI ? ).
Een nummeriek toetsenbord is ook een pre.

Een goede garantie is ook gewenst. Minimaal 2 jaar, geen carry-in.

Ik heb de volgende aanbiedingen in krantjes voorbij zien komen, maar weet niet echt of de specificaties voldoende zijn. Ik zie bijvoorbeeld veel verschillende processoren voorbij komen, maar weet echt niet welke nu beter geschikt is voor mijn doeleinden.

Toshiba L500-1zp
- Intel i3-330M
- ATI Mobility Radeon HD 5165, 1 GB
- 15.6 inch LED scherm
- HDMI
- 4 GB geheugen
- 320 GB harde schijf
- WIFI
- 579 excl. btw

HP G 61-4120SD
- Intel Core 2 Duo T6600
- Intel GMA 4500MHD, tot 1309MB
- 3 GB geheugen
- 250 GB harde schijf
- 15.6 inch scherm
- WIFI
- HDMI
- 429 excl. btw

HP Pavilion DV7-3190ED
- Intel i7-720QM
- Nvidia Geforce GT 320M, 1 GB
- 6 GB geheugen
- 1.2 TB harde schijf
- Firewire
- Bluetooth
- 17.3 inch LED scherm
- 24 maanden garantie, pickup & return (voorgaande waren 12 mnd garantie)
- 999 excl. btw

Die laatste is misschien iets te veel van het goede, maar heeft wel 5 sterren van intel gekregen.
Bluetooth, firewire en grote harde schijf zijn zaken waar je wel voor betaald maar die ik nooit zal gebruiken.
Garantie is wel een plus, evenals veel geheugen (lijkt mij altijd positief). Maar 999 excl. btw is echt boven mijn budget.

Hopelijk kunnen jullie hier een advies doen over een geschikte laptop, of mij in ieder geval wijzen op specificaties die voor mij voldoende zijn. Moet ik bijvoorbeeld een i7 nemen, of is een i3 ook goed. In mijn huidige desktop pc zit een AMD Phenom(tm) II X3 720 Processor met 4 GB geheugen (nagevraagd) en die loopt als een zonnetje, dus misschien dat er ook AMD alternatieven zijn?

Alvast bedankt voor de moeite.
Ik hoop dat jullie iets met bovenstaande kunnen.

Groetjes,

Rosita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 11:26:
(GTA4, Crysis en League of Legends)
dat kan je meteen al vergeten, of je moet een alienware gaan scoren (DUUR).
Wat ik wel erg fijn zou vinden is een hoge resolutie, zodat de photoshop werkbalken niet telkens in de weg zitten. Op mijn desktop heb ik nu 1280 * 1024 maar dat is eigenlijk te klein. Een resolutie van 1600 * 900 zou wel ideaal zijn.
met photoshop zou ik je toch wel minimaal full-HD aanraden (1920*1080), dat heb ik ook op mijn dell studio 15 (15,6").
nadeel is dat er nu 2 merken zijn die dat aanbieden: dell (studio 15, xps 16) en sony (E series), en vooral de delletjes ga je niet in de winkel vinden, en de sony alleen met het standaard scherm (786*1366 :O ).
op 17" zit doorgaans het populaire 900p, en dat is toch weer een stuk minder.
Verder moet ik de laptop probleemloos aan een draadloos netwerk kunnen koppelen (WIFI ? ).
Een nummeriek toetsenbord is ook een pre.
de sony beschrikt over een numeriek tobo :)
MSI heeft ook een paar modellen daarmee, check de pricewatch:
http://tweakers.net/price...07gDTVFVOmsFoRM_yb3WOb7kf
echter hebben die modellen een veel te opvallend uiterlijk.. (imo dan)
Een goede garantie is ook gewenst. Minimaal 2 jaar, geen carry-in.
merken die standaard 2 jaar garantie geven: msi, toshiba (dacht ik...) en, jawl, sony :P. bij dell is het echter wel mogelijk je garantie simpel uit te breiden
Die laatste is misschien iets te veel van het goede, maar heeft wel 5 sterren van intel gekregen.
Bluetooth, firewire en grote harde schijf zijn zaken waar je wel voor betaald maar die ik nooit zal gebruiken.
Garantie is wel een plus, evenals veel geheugen (lijkt mij altijd positief). Maar 999 excl. btw is echt boven mijn budget.
tip: laptops zonder i3, i5, of i7 kan je links laten liggen
dat zijn allemaal verouderde modellen, zonde als je dit koopt terwijl je in hetzelfde prijssegment een i5 kan scoren (en die is echt heel veel sneller)
Hopelijk kunnen jullie hier een advies doen over een geschikte laptop, of mij in ieder geval wijzen op specificaties die voor mij voldoende zijn. Moet ik bijvoorbeeld een i7 nemen, of is een i3 ook goed. In mijn huidige desktop pc zit een AMD Phenom(tm) II X3 720 Processor met 4 GB geheugen (nagevraagd) en die loopt als een zonnetje, dus misschien dat er ook AMD alternatieven zijn?
AMD slaat op dit moment de plank behoorlijk mis in notebookland...

voor jouw doeleinden raad ik de sony E aan:
[Ervaringen] Sony Vaio VPC-E Series
geconfigureerd met 4 GB, ATI 5650 (topkaart!), een i3 en 1080p, kom je zo rond de 800 euro uit (incl btw)
een dell met dezelfde specs, maar wel een i5(30% sneller) en 1 jaar garantie is ongeveer 50 euro goedkoper. maar mist dan wel een numeriek toetsenbord. (en een veel slechtere grafische kaart, maar imo heb je daar een desktop voor :)
[Ervaringen] Dell Studio 15 - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
De eerste 2 notebooks zijn way te zwak voor het gamen. De laatste is wellicht overkill, maar ook veel te duur. Verder is de Intel rating natuurlijk marketing. Die is enkel gebasseerd op de naam van de processor en niet de daadwerkelijke prestatie sop basis van kloksnelheid 8)7

Beter pak je deze 2 pagina;s er bij:
http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html
http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html

Verder zou ik kijken naar de Sony Vaio E. Deze 15,5" notebook is op sonystyle.nl samen te stellen met full hd scherm. Ook de Dell Studio 17 is een zeer geschikte notebook. Ook zal de komende NBBG zich richten op notebooks rond de 800 euro. Zie daarvoor de selectieprocedure in: [NBBG] Mainstream-notebook - April 2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Ben vandaag een laptop tegengekomen met de volgende specs:
-i3-330m, intel core i3
-hd ready scherm, led
-250 GB hardeschijf
-webcam
-1x2GB geheugen

Voor de prijs van 409 euro. Hoewel het een leuk systeem is, twijfel ik over het geheugen. Is 2 gb niet te weinig? Aan de andere kant de goedkoopste i3 systeem kost 550 op tweakers en de goedkoopste i3 systeem is de inspiron 15 voor 530 bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 GB is wel weinig inderdaad, tegewoordig heb je de helft al in gebruik op het moment dat vista/7 is opgestart 8)7

aan de andere kant: voor 40 euro kan je wel nog een reepje van 2 GB op de kop tikken, dan heb je wel 4 GB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seph32
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 17:51
Hallo mensen,

Ik ben opzoek naar een redelijke laptop van een max budget van 450 euro. Ik heb zelf hier en daar een beetje rondgekeken. Ik zoek een laptop met een redelijke video kaart waar ik ook WoW op kan draaien.

Ik heb een oud ding op het moment een DualCore 1.6 Ghz met een 8mb video kaart. Ik heb een best redelijke PC dus wil niet meer dan 450 euro besteden aan een laptop.

Meeste video kaarten die ik zie zijn de
ATI 3200HD
GMA Intel 4500M

Ik ben ook een laptop tegen gekomen met Nvidia 8200M G.

Alvast bedankt.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
De grafische prestaties van de igp's vallen tegen. Ik zou minimaal voor een laptop met een hd4330 gaan.
Misschien is deze interessant voor jou, maar het is net boven je budget met 30 euro. Maar bij dell kun je refund voor je windows aanvragen en krijg je een bedrag rond de 60 a 70 euro. Enige minpunt is dat er geen webcam bij zit.
http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs misschien is deze wel interessant voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met een HD4330 kan je echt geen reet, ik zou minimaal een 4570/5470 nemen

voor onder de 550 krijg je echt niets waar je WOW op kan draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seph32
karakedi schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 19:31:
De grafische prestaties van de igp's vallen tegen. Ik zou minimaal voor een laptop met een hd4330 gaan.
Misschien is deze interessant voor jou, maar het is net boven je budget met 30 euro. Maar bij dell kun je refund voor je windows aanvragen en krijg je een bedrag rond de 60 a 70 euro. Enige minpunt is dat er geen webcam bij zit.
http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs misschien is deze wel interessant voor je.
Thanks man! Ik ben er helemaal uit dat is inderdaad een hele interessante leuke laptop voor die prijs.

Dit is trouwens een benchmark van de 4330

http://www.notebookcheck....deon-HD-4330.13973.0.html

[ Voor 7% gewijzigd door seph32 op 27-03-2010 22:17 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Darkstone doe je huiswerk beter. Het verschil tussen een 4330 en 4570, hoewel je anders zou vermoeden als je naar de naamgeving kijkt. Ze hebben allebei 80 SP. Alleen 4570 heeft hogere clocks. 680/800 tegen 450/600. Door een beetje overklokken zullen de verschillen minder zijn.

@Seph32
Als je het bestelt via dell.nl/epp en de evalue code invoeert krijg je3% korting. Dan zit je op ongeveer 468 euro. Die 18 euro kun je nog hopelijk missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seph32
karakedi schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 19:31:
Trouwens wat bedoel je met een windows refund? Ik heb er nooit eerder van gehoord.. Hoe vraag ik dat pcies aan?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 12:13
Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 21:39:
met een HD4330 kan je echt geen reet, ik zou minimaal een 4570/5470 nemen

voor onder de 550 krijg je echt niets waar je WOW op kan draaien
Jawel hoor, in ieder geval, ik neem aan dat WOW hierop draait:
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-089484

Leuke aanbieding is dat trouwens :)

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Nog even een berichtje over de Dell Inspiron 1564 van Dynabyte. Hier zit een Nederlands Qwerty toetsenbord op. Dat betekent dat de letters en cijfers op de "juiste" plaats zitten, maar alle speciale tekens hebben ze door elkaar gehusseld. We zijn inmiddels (in Nederland) toch allemaal wel het Amerikaanse (US International) Qwerty toetsenbord gewend?
Zo zit bv. het "@" niet boven de "2" maar helemaal links naast de "1" als gewone toets (dus zonder shift). Verder staan er een aantal onbekende tekens op (Grieks, Russisch?). De haakjes, streepjes en aanhalingstekens zitten ook allemaal ergens anders. Voor m'n ouders geen probleem, maar voor de snelle typers onder ons wel lastig.
Bijkomend probleem is bv. de opstart cd van Acronis Backup. Als je dan een bestandsnaam of opmerking toevoegt aan de backup, kloppen de tekens die je invoert niet, omdat hij geen juiste toetsenbordindeling heeft geladen.

Het is een mooie laptop en alles werkte zo'n beetje in één keer, maar het toetsenbord kan je bij Dynabyte niet wijzigen. Bij Dell leveren ze wel een normaal Qwerty toetsenbord met US International indeling zag ik op de Dell site, (of er is vaak wel de mogelijkheid om dit te wijzigen).

Dus deze laptop is wel een aanrader, maar houd rekening met het toetsenbord!

[ Voor 3% gewijzigd door BounceMeister op 31-03-2010 09:55 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste