Beste mensen,
Na lang wikken en wegen en zoeken en doen heb ik een 15 inch laptop gevonden die volgens mij aan mijn eisen voldoet. Ik wil acceptabele kracht en batterijduur hebben... Een batterijduur rond de 4 uur is wel wat ik zoek, omdat hij ook mee moet naar school... Hij moet dus ook niet te zwaar zijn.
De laptop gaat voornamelijk gebruikt worden voor school/studie zaken, maar ontspanning (in de vorm van een spelletje als bijvoorbeeld CoD moet wel mogelijk zijn echter.) Ik game niet fulltime en alles op low is voor mij geen probleem. Dat betekent dus dat een HD4570 wel zou moeten volstaan als grafische kaart.
Qua processor zit ik moeilijker. Ik zit nu te denken aan iets als een P7450, lekkere performance (stellen de benchmarks en qua cache en frontsidebus zit ie ook lekker). Of wellicht zit ik nu pure overkill te denken voor mijn doeleinden? Dat weet ik niet helemaal zeker...
Budget is tot 800 euro en qua merkvoorkeur heb ik Asus of Sony VAIO. Sony VAIO biedt naar mijn idee nog altijd de beste notebooks aan, kwalitatief gezien. Asus is een zeer goede tweede, ook met twee jaar garantie. Daarom: Sony of Asus met een maximaal van 800 euro. Of er moet een goede reden zijn voor de meerprijs...
Ik zat zelf eerst te denken aan de NW21MF (t6600), maar mijn leverancier zei dat deze niet meer leverbaar was... Dus die valt af (ik wil persee bij mijn eigen leverancier bestellen; die kan aan nagenoeg alles komen, behalve Dell... Maar ik wil toch Asus/Sony). Toen dacht ik aan de VGN-NW21SF/T (p7450), welke ik nu nog steeds in gedachten heb... Is een erg mooi ding, met een prijs van 799 is ie ook binnen m'n budget. Batterijduur lijkt acceptabel te zijn en da's ook mooi...
In ieder geval: Dat is het verhaal: een voornamelijke studielaptop die lang mee moet gaan, maar die ook geschikt is voor ontspanning enzo. Degelijk moet ie ook zijn, ivm meenemen enzovoorts.
Wachten tot medio januari op Arrendale behoort niet tot de mogelijkheden. Ik wil m namelijk uiterlijk medio januari gaan halen.

en ik gok dat Arrendale dan nog niet mainstream te verkrijgen is. Ga er maar vanuit dat ik begin januari / eind december mijn keuze gemaakt moet hebben. Arrendale is er dan nog niet.
Bedankt!
JLkiller