[NBBG Aanschaf] Thin & light-notebook december 2009

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024

[NBBG Aanschaf] Thin & light-notebook december 2009

De NBBG's zijn, na een tijdje discussieren, weer op de front-page geplaatst. Daarmee is de discussie eigenlijk zo goed als over en komt dit topic into play.

Wat is het doel van dit topic? Heb je zelf een NBBG notebook als uitgangspunt genomen maar wil je toch een een andere notebook en kom je er niet helemaal meer uit? Dan is dit topic jouw uitkomst! Plaats hier jouw eigen NBBG-notebook en vermeld waarom je de keuze hebt gemaakt. Vergeet ook niet aan te geven waarom je er niet meer uit komt :). Voor een wat uitgebreidere uitleg lees je dit topic door.

Notebook:Asus UL30A QX057

pricewatch: Asus UL30A-QX057X
Alternatieven
pricewatch: HP Pavilion dm3-1020ed (VJ248EA)

pricewatch: Acer Aspire Timeline 1810TZ-412G16N

pricewatch: Dell Inspiron 13z (N00Z1303)

[ Voor 7% gewijzigd door Olaf op 01-12-2009 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:37
Ik heb eigenlijk alleen maar een kort vraagje..
In de tweakers Best Buy Guide staat een stukje over de Asus UL30A. Echt een prachtige laptop, zeker gezien de accuduur! Maar bij elke shop die hem aanbiedt, gaat het over een model uitgevoerd in grijs aluminium. Maar in de Best Buy Guide staat echt een prachtige zwarte! Ik kan deze alleen nergens vinden op internet.. Elke keer zie ik die grijze. Dit is trouwens hetzelfde type (Asus UL30A-QX057X) als die getest werd in de Best Buy Guide (de zwarte). Dus dit vind ik nogal vreemd.. Weet iemand hier iets meer van?

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
In Nederland wordt enkel de zwarte verkocht. Alle plaatjes die je dus ziet met zilveren kleur kloppen dus niet. De UL30A loopt volgens mij ook erg goed. Het bewuste model met de grote accu, tegen een kleine meerprijs, is voorlopig daardoor slecht leverbaar helaas. Zie ook Asus UL serie UL30, UL50, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
offtopic:
Ik heb het in de pricewatch even aangepast. De afbeeldingen maakten het inderdaad wat verwarrend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinks
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-06 10:44
Persoonljk vind ik juist de grijze veel mooier en baal ervan dat die (nog) niet in Nederland verkrijg\baar is. Weet iemand als die naar Nederland komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexa
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Twinks schreef op donderdag 03 december 2009 @ 13:35:
Persoonljk vind ik juist de grijze veel mooier en baal ervan dat die (nog) niet in Nederland verkrijg\baar is. Weet iemand als die naar Nederland komt?
Zelfs vind ik de zwarte een stuk mooier. heb beide modellen tot mijn beschikking en ook 1 met 3G.
De zwarte oogt mooier aangezien bij de zilveren alleen de achterkant van het scherm en de palmrest silver is en de rest zwart. Ziet er zo goedkoop uit.

:)

www.GamersNeeds.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nagtoralik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-03-2023
Klopt het nu dat er geen drivebay inzit?

@lex

p.s. Dell V13...iemand al iets in handen gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Nu online
Dat klopt inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helena
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-07 14:40
Ik zie nu een goed alternatief, nl. de Samsung X520 JA02. Specs zijn praktisch identiek aan de ASUS UL30A-QX057X en hij is goedkoper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Nu online
En hij is 2" groter :X em heeft een minder grote accu

[ Voor 41% gewijzigd door GENETX op 11-12-2009 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helena
Ja dat zie ik nu ook, en dus ook iets zwaarder (2 kg t.o.v. 1,7). Voordeel is (hoop ik) dat het scherm beter leesbaar is (hogere DPI). :9

en natuurlijk W7 Home Premium ipv Professional.

Wat de accu betreft zie ik 5600 mAh voor de ASUS maar wat de Samsung heeft zie ik niet zo gauw; 6-cell t.o.v. 8-cell is denk ik een goede indicatie?

[ Voor 42% gewijzigd door Helena op 11-12-2009 21:24 . Reden: Uitbreiden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Om ze even in een de Tweakers pricewatch vergelijking erbij te pakken.

Je zit nu wel twee best wel verschillende laptops aan het vergelijken. Als je 15" ook goed vind, wordt de keuze een stuk groter (Overigens zou ik persoonlijk eigenlijk ook niet echt meer als thin and light zou classificeren aangezien het schermformaat er altijd wel voor zorgt dat dit een relatief groot formaat blijft, maar dat terzijde) Dan zou je wellicht ook pricewatch: Sony Vaio VGN-NW21EF/S kunnen nemen. Welke alleen zeker niet meer in de thin and light categorie zit.

Ik denk dat je eerst de vraag zal moeten beantwoorden of je liever een betere draagbaarheid wil of een groter scherm. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Regeneration op 11-12-2009 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helena
OK terechte vraag. Heb trouwens net mijn Sony VAIO verkocht (weliswaar een 17inch-model) omdat-ie te zwaar is. 2 kg/15 inch is alweer een stuk vooruitgang maar 1,7kg/13 inch natuurlijk nog beter. Ik ben vooral benieuwd naar de kwaliteitsverschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helena
Zie nu pas dat in beide laptops geen optische drive zit, dat verklaart natuurlijk mede het lage gewicht. Verder heb ik nog geen duidelijkheid over het energieverbruik. Voor het overige lijkt me de Samsung nog steeds een goede prijs-prestatieverhouding hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door Helena op 13-12-2009 20:41 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0p3Y
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-12-2024
Hallo,
De Asus UL30Vt schijnt er waarschijnlijk niet (op korte termijn) te komen, gezien het antwoord van Asus (via 4Launch) op mijn vraag (zie hieronder):
===============================

Hallo,
kunt u mij aangeven wanneer u de notebooks asus Ul30VT of ul20vt verwacht?
En wat dan de verwachte prijs gaat zijn?
Alvast bedankt,
mvg,

--------------------------------------------------
Beste,

Wij verkregen het volgende antwoord vanuit ASUS:

Currently we don’t have any plan to launch UL30VT and UL20VT in NL. We now focus on UL30A.

Ik neem aan dat dit uw vraag voldoende beantwoord.

Met vriendelijke groet,

Afdeling Verkoop / RMA

4Launch B.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Laatst online: 09:37
Het is natuurlijk zeker leuk dat je in een klein laptopje toch wat grafisch rekenkracht hebt met de Geforce G 210M, maar in hoeverre trekt de processor games en andere zware toepassingen in dit systeem? Is dat niet de bottleneck van zo'n thin & light laptopje?
Voor mij hoeft zo'n grafische kaart niet zo.. Het zorgt er alleen maar voor dat je accu eerder op is en voor het hardware matig versnellen van HD materiaal hoef je het ook niet te doen, want dat kan dat intel grafische kaartje ook als ik het goed heb.. Of doet de nvidia dit beter of iets dergelijks?
Wel mooi om te zien trouwens dat die G 210M bijna net zo snel is als mijn 2,5 jaar oude 8600m GT. De helft minder stroomverbruik en de helft minder stream processors, maar net zo snel:)

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:31
Helena schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 21:22:
Ja dat zie ik nu ook, en dus ook iets zwaarder (2 kg t.o.v. 1,7). Voordeel is (hoop ik) dat het scherm beter leesbaar is (hogere DPI). :9

en natuurlijk W7 Home Premium ipv Professional.

Wat de accu betreft zie ik 5600 mAh voor de ASUS maar wat de Samsung heeft zie ik niet zo gauw; 6-cell t.o.v. 8-cell is denk ik een goede indicatie?
de samsung heeft inderdaad een 6-cell maar wel 5900mAh heb ik ergens gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frontmill
  • Laatst online: 23-04-2020
Klopt het dat het verschil tussen de HP en de Asus vooral het gewicht is (door het aluminium)? Zijn er verder nog zaken waarbij de HP zwaar onderdoet voor de Asus?
Pagina: 1