Ben van plan één dezer dagen een nieuwe Sony VAIO F11 of F12 te kopen, op zich niet zo spannend natuurlijk maar na de Kingston V- Series 40GB in me desktop wil ik de trage 5400RPM schijf van de VAIO's toch het liefst maar gelijk vervangen door een
SSD.
Nu is het probleem dat die VAIO's al duur genoeg zijn(ik ga uit van een configuratie van +/-1550 euro) voor een student en een
SSD is dan ook nog een flinke aanslag op mijn budget. Ik wil dan ook graag mijn opties voor een
SSD goed bekijken, zelf heb ik tot nu toe vooral naar Intel's gekeken aangezien die me toch het meest aanspreken als ik naar de verhalen uit mijn omgeving luister maar er is de laatste tijd zoveel bijgekomen van OCZ en Corsair.
Zat tot nu zelf te denken aan een
SSD tussen de 100 en 160GB aangezien de VAIO's maar plaats bieden voor één HDD/
SSD, dus het moet niet alleen een bootschijf zijn maar ook genoeg ruimte bieden voor een aantal applicaties en wellicht nog wat buffer om een keer iets te downloaden.
De belangrijkste voorwaarde is vooral een hoge snelheid als ik dan toch voor een
SSD ga, zelf zat ik nu te denken aan de Intel Postville X25-M 160GB.
Wat zouden jullie aanraden qua
SSD tussen de 100-160GB en MLC geheugen? €350 is wel echt de max.
Heb overigens ook nog naar Seagate Momentus XT gekeken, maar dan mis je toch het echte voordeel van een
SSD, de random reads. Of is dit in de praktijk toch wel de beste middenweg voor een laptop?
[
Voor 9% gewijzigd door
Rctworld op 03-06-2010 01:44
]