Ik zal je eerlijk bekennen dat ik vroeger ook weinig van steam moest hebben, 'just another' platform (xfire achtig iets) dacht ik en ook ik moest mijn rekje gevuld hebben met hard-copy materiaal. Daar ben ik nu vanaf gestapt, hell ik zou zelfs alles wat ik hardcopy heb willen inruilen voor de pc-dd variant op steam. Ja ik ben gesteld op het boekje en het hoesje wat leuk in het rek staat. Maar het hebben van een online game bibliotheek heeft toch wel z'n voordelen is voor mij gebleken. Ik installeer zowel mijn pc als div. 'oude' games nog regelmatig. Waar ik voorheen spellen mee moest nemen in een ghost-image als ik mijn pc opnieuw geïnstalleerd had tezamen met de spellen die ik graag vaak speelde, moest ik de spellen altijd vooraf een keer installeren

, deed ik dit niet, had ik na elke ghost image de spellen opnieuw kunnen installeren vanwege de luttele dll bestanden die zich nestellen op de windows partitie. Het invullen s/n nummers daargelaten dat begint op den duur ook irritant te worden.
Nu heb ik steam gewoon op mijn 2de partitie in de game folder geïnstalleerd staan, als ik mijn pc terug image naar een eerder stadium hoef ik geen games meer opnieuw te installeren, hooguit een direct-x redist draaien.
Daarnaast vind ik sommige kortingsacties van steam briljant, alle cod-games 1t/m5 voor 30 eu laatst (ik heb 1/m4 hardcopy en 5 had ik nog niet op dat moment). Laatst alle GTA spellen excl. gtaIV voor 7,50 eu. company of heroes, stalker, grid, dirt, bioshock alles onder nog geen 5 a 10 eu. Dat maakt het het waard voor mij, plus ik hoef niet meer bij de bart smit of de intertoys in de boedelbak te gaan liggen graaien.
Patience is a virtue, die games die komen wel naarmate ze goedkoper worden.