Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Hallo allemaal,

Ik heb nu een aantal maanden een HTC Hero icm Vodafone en ben er super tevreden mee. Eerste keer dat ik een 'smart' phone heb.

Echter, ik heb geloof ik sinds vrijdag 20-11 of zaterdag 21-11 het probleem dat ik geen notificaties meer krijg van nieuwe gmail. Pas als ik gmail open en via menu voor vernieuwen kies, krijg ik nieuwe mail. Erg irritant. Dit deed het eerst gewoon altijd. Tevens kan ik ook niets meer uit de Android Market downloaden. Ik krijg de voortgangsbalk in beeld met de opmerking "Dowload wordt gestart" maar verder gebeurt er niets.

Ik heb ook al de telefoon uitgezet en weer opnieuw opgestart, maar helaas. In de gmail app staat notificatie wel aan. Als ik via de telefooninstellingen naar gegevenssynchronisatie ga en dan naar google, dan staat automatische synchronisatie aan, ook van gmail, agenda en contactpersonen. Alleen bij de contactpersonen staat een melding dat er momenteel problemen zijn met de synchronisatie. Als ik dus probeer opnieuw te de contacten te synchroniseren, dan krijg ik een melding dat het proces android.process.acore is gestopt. Zou dit er iets mee te maken hebben? Of wellicht heeft het iets te maken met de storting van Vodafone die vrijdag 20-11 was ontstaan?

Ik heb trouwens gewoon een standaard Hero, met update van HTC (toen die net uitgebracht was). Geen custom roms of root. Ik zou nog een hard reset kunnen doen, maar dan ben ik alles kwijt en kan ik helemaal opnieuw beginnen.

In het HTC Hero topic deel 5 heb ik mijn vraag ook gesteld, maar verder dan dat er 1 persoon was die hetzelfde probleem heeft en ook Vodafone heeft, is er vooralsnog niet gereageerd.

Iemand die mij (en beera) kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 21:30
Ja dat gebeurd hier ook. Zal wel een of andere storing zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
Ik denk inderdaad dat het aan de Vodafone storing ligt, maar die is toch al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:51
ik heb ook de laatste tijd problemen met het downloaden van de android market. Er staat de hele tijd: starting download... Maar uiteindelijk downloadt die wel

ik heb een hero die geroot is met een custom firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
pina schreef op maandag 23 november 2009 @ 01:10:
ik heb ook de laatste tijd problemen met het downloaden van de android market. Er staat de hele tijd: starting download... Maar uiteindelijk downloadt die wel

ik heb een hero die geroot is met een custom firmware.
Hoelang moet jij dan wachten tot de download uiteindelijk wel begint?
En heb jij ook Vodafone? Zo ja, krijg jij wel notificatie van nieuwe gmail in het meldingenscherm bovenaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDtje
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-09 22:33
Ook hier wel eens het geval dat het lang duurt voor een download uit de market begint. Kan gerust een minuut of 5 duren soms. Wel is me opgevallen dat het vooral over wifi is dat het lang duurt, zodra ik buiten het bereik van mijn wifi kom en hij het probeert over mijn vodafone internet verbinding haalt hij hem binnen.

We do not quit playing because we grow old, we grow old because we quit playing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenshu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Dit is een gok, heb geen vodafone. In het verleden heeft het mij wel is geholpen wanneer ik geen verbinding had. Probeerd is om je opnieuw aan te melden op het netwerk?
Menu -> Settings -> Wireless controls -> Mobile networks -> Network operators -> Selecteer vodafone NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
Tenshu schreef op maandag 23 november 2009 @ 19:58:
Dit is een gok, heb geen vodafone. In het verleden heeft het mij wel is geholpen wanneer ik geen verbinding had. Probeerd is om je opnieuw aan te melden op het netwerk?
Menu -> Settings -> Wireless controls -> Mobile networks -> Network operators -> Selecteer vodafone NL
Ik neem aan dat je bedoelt: Menu -> Instellingen -> Draadloze bedieningselementen -> Instellingen van mobiel -> Mobiele providers -> Netwerken zoeken -> en dan Vodafone NL selecteren?

Dit heb ik nu gedaan, maar het helpt niets. Downloads uit Android Market starten nog steeds niet. Had na het schrijven van mijn reactie op pina allerlei updates in de download gegooid, maar zelfs nu is er nog geen download gestart, ook niet na het opnieuw instellen van Vodafone NL. Maar Vodafone NL is voor de mobiele communicatie toch? Niet voor internet. En bij het internet ligt juist het probleem lijkt me. Hoewel internet duidelijk wel werkt, maar dus niet de gmail notificatie en downloaden via de market. Hopeloos irritant. |:(

Ik snap er niets van. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenshu
  • Niet online
Als internet werkt dan ligt het niet aan je verbinding. Als de market niet goed werk zou ik is Market Enabler downloaden en installeren via bijvoorbeeld Astro. Met deze app kan je bijvoorbeeld in de US Market komen.

Ben benieuwd wat voor instellingen je hebt staan bij Actual.
20404
20404
nl
nl
Vodafone NL
Vodafone NL
BTW, dit werkt alleen als je root hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door Tenshu op 23-11-2009 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
Ik heb geen root. Gewoon standaard Hero icm Vodafone incl. internet (sinds eind augustus) en met de update van HTC. Alles werkte naar behoren tot begin van afgelopen weekeinde. Volgens mij zo'n beetje op hetzelfde dus als de storing bij Vodafone.

[ Voor 4% gewijzigd door Cooperator op 29-11-2009 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenshu
  • Niet online
Volgens Vodafone zelf moet je jou telefoon uit en aan zetten. Het lijkt mij dat je dat allang hebt geprobeerd?
Verder houd mijn creativiteit hier op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Ik krijg ook geen push emails binnen via WiFi. Tenminste, ik neem aan dat als je WiFi aanstaat, echt alles via WiFi afgehandeld wordt? Dit is wel erg raar zeg.. ik mis dat push mail. Waaarrommm werkt het niet?!

Edit:Ik was te snel met m'n reactie. Ik krijg opeens (een minuut later) een mailtje binnen :D Pushhh works via WiFi!

[ Voor 24% gewijzigd door stijnos1991 op 23-11-2009 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
@Tenshu

Ja, ik heb de Hero al een keer uit en aan gedaan. Geen verandering.

Heb nu plots ook helemaal geen internet meer. Als ik helemaal via de instellingen naar de optie voor Mobiel netwerk aan of uitvinken ga, dan zie ik daar staan dat de verbinding verbroken is omdat de dienst niet beschikbaar is... Correctie, na opnieuw opstarten werkt internet weer. Market downloaden en gmail notificatie echter nog altijd niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Cooperator op 23-11-2009 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
stijnos1991 schreef op maandag 23 november 2009 @ 21:09:
Ik krijg ook geen push emails binnen via WiFi. Tenminste, ik neem aan dat als je WiFi aanstaat, echt alles via WiFi afgehandeld wordt? Dit is wel erg raar zeg.. ik mis dat push mail. Waaarrommm werkt het niet?!

Edit:Ik was te snel met m'n reactie. Ik krijg opeens (een minuut later) een mailtje binnen :D Pushhh works via WiFi!
Via WiFi? Heb je geen mobiel internet via Vodafone ofzo? Want dat werkt hier namelijk niet en WiFi gebruik ik niet. WiFi is toch voor verbinding met internet van thuis bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Ja natuurlijk heb ik mobiel internet (Vodafone toevallig) en normaal gesproken krijg ik push notificaties via het mobiele netwerk inderdaad, maar ik heb wel meer gezeik gehad met Vodafone en hun proxy server, dus vandaar dat ik dat niet vertrouw.
even 2 kleine voorbeeldjes: je móet gebruik maken van de Vodafone proxy server 192.168.251.150 voordat je kan inloggen op Rabo Mobiel. Dit stond nooit ingesteld op m'n Hero toen ik 'm kreeg. Pas na een uur overleg met de klantenservice van de Rabobank kwamen we daar achter

#2: Ik heb een router thuis staan die webbased toegankelijk is via poort 8080. Waar ik ook ben, ik kan daar op inloggen via welke PC waar dan ook. Voorheen, zonder proxy server ingesteld op m'n Hero kon ik ook gewoon inloggen op m'n router op adres: http://MijnIPAdres:8080, maar toen ik die eenmaal had ingesteld omdat ik wilde bankieren, deed dat adres het niet meer op die poort.. Er loopt een topic over, helaas 0 replies.

En kijk nu: Als ik het internet op ga via WiFi (je weet toch wel wat WiFi is, je zit op tweakers.net!) krijg ik wél m'n push mail binnen en via mobiel internet van Vodafone niet.
Kan jij hieruit een conclusie trekken? Uhu, ik zie er ook een ja, maar daar wacht ik nog even mee. Eerst een oplossing zoeken en verder onderzoeken voordat we met vingers gaan wijzen.

[ Voor 38% gewijzigd door stijnos1991 op 23-11-2009 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lola
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-02-2023
Ik heb hetzelfde probleem met mijn HTC Magic. Downloads van de Market starten niet en Gmail wordt niet meer automatisch binnengehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier zelfde problemen, sinds storing VF geen downloads meer mogelijk en geen push mail. Hero terug naar fabrieksinstellingen gezet, echter geen resultaat. Contact opgenomen met HTC, kijken wat daar uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Zou het provider afhankelijk zijn? Hebben alle personen in dit topic Vodafone? Zijn er mensen met een andere provider waarbij push nog wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 11:09
Hier precies zelfde probleem met een Magic, ook in combinatie met Vodafone. Het feit dat je op de Market wel kunt zoeken en dergelijke maar niet kan downloaden. Het "Starting download" staat er gewoon voor uren, er gebeurt dan verder niets.

Dit probleem is inderdaad tijdens de dezelfde periode begonnen als de mensen hier boven. Zal dus weinig te maken hebben met toestel/Rom-versie aangezien dat ook variabel is zo te lezen. Hopelijk wordt het snel opgelost want het is nogal irritant als je niets kan updaten/binnenhalen.

Rare is dat de update-meldingen wel gewoon worden gepushed, dat gaat prima, alleen het binnenhalen niet.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-09 20:44
Ik heb sinds afgelopen zaterdag een HTC Hero en had al een VF abo. Heb dus mijn simkaartje van mijn oude phone in mijn Hero gestopt. Hier werkt alles perfect, ook met mobiel internet van VF.

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

Hier ook problemen.

In de market blijft alles staan op "Starting download" Ik kan echter wel gewoon zoeken in de market, en icoontjes worden ook gewoon gedownload.
Webbrowser en gmail lijkt wel goed te werken. gTak kan echter niet verbinden.
Toestel is een Hero, met originele ROM (inc. HTC update) en abo is Vodafone + internet Blox.

Ik heb het toestel al een paar keer herstart, na cancellen van de downloads, en het legen van de cache data van de market en van google apps. Maar niets lijkt te werken.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
Sabelhout schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 09:32:
Ik heb sinds afgelopen zaterdag een HTC Hero en had al een VF abo. Heb dus mijn simkaartje van mijn oude phone in mijn Hero gestopt. Hier werkt alles perfect, ook met mobiel internet van VF.
Dus jij kan wel downloaden van android market en/of notificaties ontvangen van nieuwe gmail?
Zo ja, zou je misschien jouw APN instellingen van Vodafone internet kunnen geven? Misschien dat met die instellingen wij ook weer alles kunnen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
Cooperator schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:41:
[...]

Dus jij kan wel downloaden van android market en/of notificaties ontvangen van nieuwe gmail?
Zo ja, zou je misschien jouw APN instellingen van Vodafone internet kunnen geven? Misschien dat met die instellingen wij ook weer alles kunnen doen...
Bij werkt inderdaad alles perfect, Market en gmail/calendar gaan goed. Had er eerst wel problemen mee, maar met onderstaande instellingen gaat het bij mij goed:

Naam: Vodafone MMS
APN: live.vodafone.com
Proxy: leeg
Poort: leeg
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone
Server: leeg
MMSC: leeg
MMS-proxy: leeg
MMS-poort: leeg
MMS-protocol: WAP 2.0
MCC: 204
MNC: 04
APN-type: leeg

[ Voor 11% gewijzigd door Sabelhout op 24-11-2009 13:54 ]

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
Sabelhout schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:53:
[...]

Bij werkt inderdaad alles perfect, Market en gmail/calendar gaan goed. Had er eerst wel problemen mee, maar met onderstaande instellingen gaat het bij mij goed:

Naam: Vodafone MMS
APN: live.vodafone.com
Proxy: leeg
Poort: leeg
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone
Server: leeg
MMSC: leeg
MMS-proxy: leeg
MMS-poort: leeg
MMS-protocol: WAP 2.0
MCC: 204
MNC: 04
APN-type: leeg
Ik had wel andere instellingen als die van jou en heb dan ook jouw instellingen ingesteld. Maar helaas, ook na opnieuw opstarten is er niets veranderd. Downloads van apps of games gaan nog steeds niet van start...

Ik weet dan ook niet precies waarom bij jou wel alles werkt icm Vodafone, maar er zijn zeker wel een aantal Vodafone gebruikers die hetzelfde probleem als ik hebben en niet alleen op de Hero. Ik heb verder van niemand gehoord dat ze deze problemen hebben met andere providers dan Vodafone. Ik had namelijk ook mijn probleem voorgesteld in de algemene Hero topic en daar kreeg ik afgezien van ene deeba, die ook een Hero met Vodafone heeft en hetzelfde probleem heeft, geen reactie. Het probleem lijkt dan ook bij Vodafone te liggen.

Toen ik mijn hero voor het eerst had ontvangen, kreeg ik internet niet aan de praat (had ik uiteindelijk wel aan de praat gekregen door op internet te zoeken naar de juiste apn instellingen, want met de standaard instellingen deed hij het dus niet). Ik had toen geprobeerd Vodafone te bellen, maar ik kon maar geen nummer vinden die mij in contact bracht met een medewerker. Telkens geautomatiseerde systemen waarbij je een nummer moest kiezen voor bepaalde zaken, welke niet overeen kwamen met het probleem dat ik had en kwam dan ook niet in verbinding met een medewerker. Zwaar irritant.

Ik denk dat iemand van ons toch een poging moet gaan wagen om Vodafone te bellen voor dit probleem. Ik zal kijken of het mij lukt.

[ Voor 45% gewijzigd door Cooperator op 24-11-2009 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

Ik denk dat het geen APN regelateerd probleem is, aangezien gewoon browsen en mail lezen hier wel werkt. Behalve de stagnerende downloads in de market is het enige andere symptoom tot nu toe het niet kunnen inloggen bij gTalk. (Could not connect to server)

Het is dus een probleem in de telefoon, of Vodafone blockt specifieke domeinen iod.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 22:12

MethinX

't is wat!

Cooperator schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:06:
[...]

Ik denk dat iemand van ons toch een poging moet gaan wagen om Vodafone te bellen voor dit probleem. Ik zal kijken of het mij lukt.
Ik heb met vodafone gebeld, ze zijn op de hoogte van problemen met Google Talk en de Android Market. Ik heb zelf geen problemen met de Market, maar wel met Google Talk en GMail notificaties. Dit ligt wel degelijk aan Vodafone, want via wifi werkt alles wel goed. Dit topic gaat over dezelfde problemen, maar dan met een Nokia toestel: [Vodafone] sinds Dé Storing geen connectie met MSN via UMTS

[ Voor 7% gewijzigd door MethinX op 24-11-2009 14:28 ]

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lola
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-02-2023
Bij mij werkt het weer sinds vanmiddag. Via Wifi werkte bij mij gisteravond alles ook prima, maar via 3G niet dus ik heb geen twijfels over het feit dat dit een probleem bij Vodafone is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
TMoose schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:16:
Het is dus een probleem in de telefoon
Nee hoor, is 100% een fout aan de zijde van Vodafone, heeft niets met de telefoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
MethinX schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:27:
[...]

Ik heb met vodafone gebeld, ze zijn op de hoogte van problemen met Google Talk en de Android Market. Ik heb zelf geen problemen met de Market, maar wel met Google Talk en GMail notificaties. Dit ligt wel degelijk aan Vodafone, want via wifi werkt alles wel goed. Dit topic gaat over dezelfde problemen, maar dan met een Nokia toestel: [Vodafone] sinds Dé Storing geen connectie met MSN via UMTS
Goed nieuws dan. Hopelijk weet Vodafone het snel op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Push mail werkt weer, market downloads niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
stijnos1991 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 15:08:
Push mail werkt weer, market downloads niet.
Bij mij nog niet. zal wel even duren eer bij iedereen alles weer werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt bij mij ook niet, APN instellingen kloppen gewoon. Hopelijk wordt dit snel opgelost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-09 23:11
Ik heb al een tijdje hetzelfde probleem (zeker een maand). Bij het downloaden uit de market blijft 20% van de apps hangen op download starting en bij de ADC2 app is zeker 90% niet te downloaden! Heel soms start een download dan later of na een toestel herstart maar meestal blijven ze eeuwig op download starting staan. In het begin heb ik hier nooit last van gehad dus het is echt iets van de laatste maand.

Dit alles met een Samsung Galaxy i.c.m. Vodafone dus het is iig niet toestel gerelateerd.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Ik heb hetzelfde probleem, echt ontzettend irritant! Heb nu 12 updates staan op "Starting..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Vodafone-storing maakt het onmogelijk om datadiensten als chatten en downloadwinkels als Windows Marketplace of Android Market te gebruiken. De storing, die alleen consumenten treft, zou in enkele dagen opgelost moeten zijn
nieuws: Vodafone-storing maakt voip en chat op mobieltjes onmogelijk

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2009 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
Ik las het net op tweakers ja. Dacht ik zal eens naar deze topic gaan om de link te posten, maar je was me voor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_b
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-11-2023
Het is zelfs even anders, volgens de datagroep is het probleem ontstaan doordat ze op de Vodafone backbone de protocollen voor Voice over IP en Peer-to-Peer geblokkeerd hebben.
Ze schijnen onderkent te hebben dat dit nu ook problemen geeft voor andere protocollen voor dataverkeer, zoals google-market, maar ook MSN verkeer.

Een oplostijd is niet opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_b
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-11-2023
En de melding van Vodafone op de website: http://www.vodafone.nl/prive/storing/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
M.a.w. iedereen die deze problemen ondervindt, wordt verzocht contact op te nemen met Vodafone.
Ik heb ze al een bericht via My Vodafone gestuurd. Nu maar hopen dat ze het binnen afzienbare tijd weten op te lossen.

[ Voor 8% gewijzigd door Cooperator op 25-11-2009 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michiel_b schreef op woensdag 25 november 2009 @ 21:27:
Het is zelfs even anders, volgens de datagroep is het probleem ontstaan doordat ze op de Vodafone backbone de protocollen voor Voice over IP en Peer-to-Peer geblokkeerd hebben.
Ze schijnen onderkent te hebben dat dit nu ook problemen geeft voor andere protocollen voor dataverkeer, zoals google-market, maar ook MSN verkeer.

Een oplostijd is niet opgegeven.
Zou het ook kunnen zijn dat ze misschien ALLE poorten blokken (dus niet op protocol-level), behalve poorten 80 (http), 25/110 (smtp, pop3) en streaming oid - en daarmee dus ook apps als Marketplace die mogelijk via een andere port communiceren daarmee nu hebben benadeeld?

Verwijderd

Las net op Tweakers en in deze topic dat we het beste de VF klantenservice kunnen bellen. Heb dit ook gedaan en er is een ticket aangemaakt. Raad iedereen dan ook aan dit te doen, zodat VF genoeg voorbeeld nummers heeft en snel het probleem kan vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2009 03:38 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 19:05

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 03:35:
Las net op Tweakers en in deze topic dat we het beste de VF klantenservice kunnen bellen. Heb dit ook gedaan en er is een ticket aangemaakt. Raad iedereen dan ook aan dit te doen, zodat VF genoeg voorbeeld nummers heeft en snel het probleem kan vinden.
Schaamteloze crosspost:

Zojuist twee keer een berichtje proberen te versturen via de vodafone site.. ding blijft laden. Gaat goed daar.. hopelijk lossen ze alles snel op :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Oppersjaak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-06 23:24
Hier nog een bevestiging van het probleem beschreven in de topicstart. Het betreft een HTC Magic met standaard Android 1.6. Mijn updates/nieuwe downloads staan al enkele dagen in de wacht. Tevens blijven de gmail update melding uit en moet ik handmatig synchroniseren. Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn van push-mail! Internet werkt overigens wel prima.

Emailtje is verstuurd naar de helpdesk. We kunnen beter maar zo vaak mogelijk aangeven dat er iets mis is :)

edit: Het betreft hier uiteraard een vodafone abbo. Met zorgeloos internet Blox

[ Voor 8% gewijzigd door Oppersjaak op 26-11-2009 15:19 . Reden: verduidelijking ]

Verwijderd

Oppersjaak schreef op donderdag 26 november 2009 @ 10:38:
Hier nog een bevestiging van het probleem beschreven in de topicstart. Het betreft een HTC Magic met standaard Android 1.6. Mijn updates/nieuwe downloads staan al enkele dagen in de wacht. Tevens blijven de gmail update melding uit en moet ik handmatig synchroniseren. Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn van push-mail! Internet werkt overigens wel prima.

Emailtje is verstuurd naar de helpdesk. We kunnen beter maar zo vaak mogelijk aangeven dat er iets mis is :)
Ik ervaar exact dezelfde problemen, echter op een VF MAGIC. Daarnaast krijg ik veel foutmeldingen van de applicaties. Bij mij is het ontstaan, nadat ik de telefoon in z'n geheel heb moeten reseten (omdat mijn home en send button het niet meer deden). Daarnaast kon ik ook niet meer gebeld worden.

UPDATE

Gebeld met VF: het is inderdaad een bekende fout, waaraan gewerkt wordt. Vanuit de market kan wel gedownload worden als je het via WiFi doet en je mail wordt nu wel snel gepushed (bij mij gelukt).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2009 12:54 ]

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:45
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 12:35:
[...]

UPDATE

...Vanuit de market kan wel gedownload worden als je het via WiFi doet...
Bwahaha, wat een antwoord.

Hier btw hetzelfde probleem (Vodafone, HTC Hero)

• Oppersjaak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-06 23:24
Hmmm, matig dat het via een work-around moet, maar dan ga ik zo thuis maar eens m'n download queu via wifi afhandelen. Er stond ook een gerelateerde post op de frontpage, waar vodafone het probleem ontkent.

• Sabelhout
Toch blijft het vreemd dat met mijn Hero icm VF internet alles goed gaat... Zojuist nog geprobeerd.

.....

• Cooperator
Sabelhout schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:25:
Toch blijft het vreemd dat met mijn Hero icm VF internet alles goed gaat... Zojuist nog geprobeerd.
Sinds zaterdag heb je pas je Hero gebruikt icm met Vodafon sim toch? De Vodafone storing begon geloof ik op donderdag 19-11. Misschien dat jij geen problemen hebt omdat je met je telefoon op het moment van de storing niet verbonden was met Vodafone? Is maar een gok hoor. Misschien dat mensen met een bepaalde OS (zoals android) pas problemen hebben gekregen indien ze op het moment van de storing waren verbonden met Vodafone? Ofwel hun telefoon stond aan en heeft door de storing een tijd geen bereik/verbinding gehad? Mijn telefoon stond in ieder geval aan en ik heb een paar uur geen bereik/verbinding gehad met Vodafone. Ik heb er geen verstand van hoor. Probeer alleen maar te zoeken naar een mogelijke verklaring.

• Cooperator
Oppersjaak schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:22:
Hmmm, matig dat het via een work-around moet, maar dan ga ik zo thuis maar eens m'n download queu via wifi afhandelen. Er stond ook een gerelateerde post op de frontpage, waar vodafone het probleem ontkent.
Een reactie van iemand op bovenstaande artikel (link):
Door Halfkakkende, donderdag 26 november 2009 19:28

Zojuist heb ik van de helpdesk vernomen dat er nog maar enkele tientalle meldingen van dit probleem zijn binnengekomen en dat ze eerst kijken hoeveel mensen hier problemen mee hebben en dán pas naar een mogelijke oplossing gaan kijken. Dus mocht je nog problemen ervaren: Meld deze dan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:45
Straks ook maar ff bellen. Ik heb ook nog steeds problemen met de market en ik krijg geen melding meer van mn mail.

Tip van alles leeghalen (cache) heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crosspost:

Ik had sinds de storing problemen met automatische google sync (gmail etc), alles moest handmatig. Daarnaast kon ik ook niet via UMTS downloaden in de android market..

Sinds vanmorgen werkt alles het weer!

Meer mensen die dit hebben vernomen?

HTC Hero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Laatst online: 10:34
Gmail notificatie werkt wel weer... alhoewel niet constant.
Downloaden vanaf markets gaat helaas nog steeds niet....

Valt me op dat Vodafone de laatste tijd vaak negatief is het nieuws is qua beschikbaarheid van hun diensten.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Laatst online: 11:45
Ik heb net weer iets gedownload uit de Market, wat ik afgelopen week niet kon. Het lijkt dus opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Laatst online: 10:34
www.vodafone.nl:

Geachte bezoeker,

Door technische problemen is de website momenteel niet bereikbaar.

Daarnaast zijn er problemen met het mobiele netwerk.

Voor meer informatie zie onderstaand bericht:

Een van de vier Vodafone verkeersknooppunten (een zogenaamde Signalling Gateway) in Nederland ondervindt sinds gisteren 13 uur een storing. Dit verkeersknooppunt zorgt voor het verbinden van telefoongesprekken en brengt sms en data verbindingen tot stand. De hieraan gerelateerde problemen konden in heel Nederland worden ervaren. Door deze verstoring waren er problemen bij het opzetten en ontvangen van gesprekken op zowel het GSM als het UMTS netwerk. Daarnaast ondervond het sms en dataverkeer eveneens hinder.
Sinds het optreden van de storing (woensdag 13.00u) zijn de netwerkspecialisten van Vodafone samen met haar partners en leveranciers 'rond de klok' bezig geweest om het probleem op te lossen. Verkeer werd vanaf gisteren avond weer gedoseerd opengezet en spraak- en dataverkeer kwamen weer langzaam op gang.
Probleem is op dit moment helaas nog niet 100% opgelost. Er is nog sprake van ene zekere mate van congestie - verstopping van het netwerk - waardoor je mogelijk een aantal keer moet proberen voordat je een gesprek kunt opzetten.
Zodra het probleem helemaal is opgelost of er meer informatie beschikbaar is, zullen we deze verstrekken.
We hopen deze problemen zo spoedig mogelijk te verhelpen.

Met vriendelijke groet,

Vodafone Nederland

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consu190
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-08 21:49
Ik heb een HTC Hero en ook sinds paar dagen probleem met app download van Market en automatisch mail ophalen.
Net vodafone klantenservice(1200) gebeld, volgens vodafone ligt de probleem bij Google en er wordt door Google op dit moment gewerkt aan een oplossing. Ik vraag me af hoe geloofwaardig dit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

consu190 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 15:49:
Ik heb een HTC Hero en ook sinds paar dagen probleem met app download van Market en automatisch mail ophalen.
Net vodafone klantenservice(1200) gebeld, volgens vodafone ligt de probleem bij Google en er wordt door Google op dit moment gewerkt aan een oplossing. Ik vraag me af hoe geloofwaardig dit is.
Zou best eens aannemelijk kunnen zijn. Heb vanmiddag mijn Vodafone sim vervangen door mijn KPN-sim. Een schone factory-reset gedaan en geprobeerd mij aan te melden bij de market en op mijn Google-account.

En ja..je raadt het misschien al...aanmelden lukte dus gewoon niet door een server-error.

Data-verkeer zoals browsen ging gewoon goed.

Zelf ben ik geneigd om het nu dus echt bij Google te leggen en niet specifiek bij Vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
consu190 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 15:49:
Het probleem kan dan wellicht wel bij Google liggen.. maar Vodafone lijkt me toch echt de veroorzaker van dit probleem. Hoe verklaren ze anders dat bij mij alles werkte totdat ik bij de storing van vorige week even een aantal uur geen bereik had en toen ik weer bereik had werkte gmail notificatie en downloaden vanuit Android Market niet meer? Lijkt me logisch dat Vodafone dus de veroorzaker is. Maar ze blokkeren na de storing dus VOIP. Als Android Market en notificatie van gmail nou eens volgens een zelfde iets (poort ofzo?) zou werken als VOIP? Dan werkt dit dus niet meer en kan Vodafone wel zeggen dat het probleem bij Google ligt omdat ze de verkeerde poorten ofzo gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Market doet het hier, met Vodadone, weer prima sinds ik eenmaal via Wifi connectie heb gemaakt en wat dingen heb gedownload. Dat Google nu plat ligt lijkt mij dan ook weer wat stug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cooperator schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 17:06:
[...]

Het probleem kan dan wellicht wel bij Google liggen.. maar Vodafone is toch echt de veroorzaker van dit probleem. Hoe verklaren ze anders dat bij mij alles werkte totdat ik bij de storing van vorige week even een aantal uur geen bereik had en toen ik weer bereik had werkte gmail notificatie en downloaden vanuit Android Market niet meer? Lijkt me logisch dat Vodafone dus de veroorzaker is. Maar ze blokkeren na de storing dus VOIP. Als Android Market en notificatie van gmail nou eens volgens een zelfde iets (poort ofzo?) zou werken als VOIP? Dan werkt dit dus niet meer en kan Vodafone wel zeggen dat het probleem bij Google ligt omdat ze de verkeerde poorten ofzo gebruiken. Maar de veroorzaker zijn ze echt wel! >:)
Hoe verklaar je dan mijn ervaring die boven jouw post staat?
Brad Pitt schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 17:07:
Market doet het hier, met Vodadone, weer prima sinds ik eenmaal via Wifi connectie heb gemaakt en wat dingen heb gedownload. Dat Google nu plat ligt lijkt mij dan ook weer wat stug.
Op diverse fora wordt gesproken over die Wifi-truuk. Die blijkt ook maar @random te werken. Er zijn er die die truuk al meerdere malen moeten hebben herhalen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2009 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consu190
Ik heb net wifi aangezet en daarmee de apps gedownload die in de wachtrij stonden, en verder ook de mail/contacten enz. laten synchroniseren. Daarna wifi uitgezet, via vodafone een een app uit Market gedownload, het lukt, mail sync werkt nu opeens ook. Dus het werkt nu, de vraag is dan of het per toeval is of het blijvend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schiet mij maar lek!! Een vodafone-sim van mijn collega even misbruikt. Moest alleen mijn password opnieuw ingeven en toen begonnen er in één keer 10 downloads! Daarna mijn eigen sim erin, password weer in moeten geven en nu werkt 'market' met mijn sim ook weer.

Nogmaals, schiet mij maar lek. Snap er geen bal van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 20:12:
Schiet mij maar lek!! Een vodafone-sim van mijn collega even misbruikt. Moest alleen mijn password opnieuw ingeven en toen begonnen er in één keer 10 downloads! Daarna mijn eigen sim erin, password weer in moeten geven en nu werkt 'market' met mijn sim ook weer.

Nogmaals, schiet mij maar lek. Snap er geen bal van.
Vreemde dingen allemaal :+
Jammer dat ik geen andere sim heb met internet. Anders had ik ook kunnen kijken of alles daarmee wel werkt en bij terugzetten mijn Vodafone sim ook weer werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Wat consu190 zegt gebeurde mij ook een paar dagen geleden. 't is echt een heel maf probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb contact gehad met de klantenservice van Vodafone.

Het blijkt dat ze Google Talk expres geblokkeerd hebben omdat je hiermee ook
Voip kunt gebruiken.
Dus dan maar helemaal geblokkeerd.

Het advies was; upgraden naar het duurdere internetabbo van 15 euro waar je wel kunt
voip'en of iets als msn gebruiken.

Wat betreft Android marketplace; het probleem ligt bij google

En wat betreft het binnenhalen van mail; klantenservice zei me naar mijn settings
te gaan en daar te synchroniseren. Maar dat helpt dus helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
stijnos1991 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 12:25:
Wat consu190 zegt gebeurde mij ook een paar dagen geleden. 't is echt een heel maf probleem.
Ik heb deze avond ook een wifi connectie gemaakt en kon toen weer downloaden van de Android Market, evenals notificatie van gmail ontvangen. Daarna wifi uitgeschakeld en mobiel internet van Vodafone weer ingeschakeld en ja hoor, kan nog steeds downloaden van de android market en notificatie van gmail ontvangen. Het lijkt dan ook een oplossing te zijn voor het probleem. Of het bij iedereen werkt weet ik niet, maar er zijn al een aantal die het zo hebben weten op te lossen. Ook heb ik geen idee of dit permanent opgelost is zo, of dat je over een tijd weer dezelfde stappen moet doorlopen omdat het niet mee werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Cooperator op 29-11-2009 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Ik weet bijna zeker dat dit ook door die geweldige proxy komt van Vodafone: [Vodafone]Poort 8080 niet toegankelijk bij gebruik proxy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Cooperator schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 22:45:
[...]

Ik heb deze avond ook een wifi connectie gemaakt en kon toen weer downloaden van de Android Market, evenals notificatie van gmail ontvangen. Daarna wifi uitgeschakeld en mobiel internet van Vodafone weer ingeschakeld en ja hoor, kan nog steeds downloaden van de android market en notificatie van gmail ontvangen. Het lijkt dan ook een oplossing te zijn voor het probleem. Of het bij iedereen werkt weet ik niet, maar er zijn al een aantal die het zo hebben weten op te lossen
Dat werkt inderdaad. _/-\o_
Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 19:25:
Ik heb contact gehad met de klantenservice van Vodafone.

Het blijkt dat ze Google Talk expres geblokkeerd hebben omdat je hiermee ook
Voip kunt gebruiken.
Dus dan maar helemaal geblokkeerd.

Het advies was; upgraden naar het duurdere internetabbo van 15 euro waar je wel kunt
voip'en of iets als msn gebruiken.

Wat betreft Android marketplace; het probleem ligt bij google

En wat betreft het binnenhalen van mail; klantenservice zei me naar mijn settings
te gaan en daar te synchroniseren. Maar dat helpt dus helemaal niets.
MSN kun je gewoon gebruiken (Meebo).

Betreft je mail. Zie de tip van de wifi verbinding. Dat helpt dus. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan nog altijd niks uit de Market downloaden en Gtalk werkt ook nog niet. Mijn vriendin (Magic + Voda) heeft hetzelfde probleem.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2009 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-09 17:46
En als je geen WiFi hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
De buren vast wel O-)

Maarre misschien is de tip van de sim kaart wisselen een optie die ook stond beschreven:
Verwijderd in "Hero icm Vodafone: market download en gm..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 09:41:
Ik kan nog altijd niks uit de Market downloaden en Gtalk werkt ook nog niet. Mijn vriendin (Magic + Voda) heeft hetzelfde probleem.
Heb je we al geprobeerd met wifi te downloaden uit de market? Of door middel van een simkaartje plaatsen van een andere provider met mobiel internet? En zodra het downloaden dan is gelukt, teruggaan naar mobiel internet van Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staffie666
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-05 18:09
Hier Wifi geprobeert, krijg nog niets binnen. Ken niemand die een andere provider met internet abbo heeft.
Zijn er nog meer opties die ik kan proberen?

En hoe kan dat het trouwens repareren als het een ''fout'' van vodafone is?

Laat maar, gsm voor de tigste keer opnieuw uit en aan gezet, 3g uitgelaten direct naar wifi gegaan en voila
Het werkt!

Maar nu snap ik nog niet hoe dit een fout van vodafone kan zijn als je het oplost met een simpele wifi verbinding?

[ Voor 34% gewijzigd door Staffie666 op 01-12-2009 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 10:00
Sinds vanmorgen werkt dit niet meer bij mij, geen download in de market en geen google talk meer.

edit: wtf, google talk geblokkeerd? Ze zeggen het te ondersteunen bij Vodafone 360!

[ Voor 32% gewijzigd door GrooV op 01-12-2009 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
Staffie666 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 09:46:
Hier Wifi geprobeert, krijg nog niets binnen. Ken niemand die een andere provider met internet abbo heeft.
Zijn er nog meer opties die ik kan proberen?

En hoe kan dat het trouwens repareren als het een ''fout'' van vodafone is?

Laat maar, gsm voor de tigste keer opnieuw uit en aan gezet, 3g uitgelaten direct naar wifi gegaan en voila
Het werkt!

Maar nu snap ik nog niet hoe dit een fout van vodafone kan zijn als je het oplost met een simpele wifi verbinding?
Misschien is het ook wel geen fout van Vodafone. Ik weet alleen dat ik na de Vodafone storing opeens problemen had. Stom toeval of...? Maar goed, belangrijker is dat het probleem wordt opgelost en bij mij is het d.m.v. even overschakelen naar wifi en weer terug dus opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 10:00
Ben net thuis en ik heb het ook maar eens geprobeerd om mijn telefoon te starten met wifi aan, binnen 20seconden kwamen er al meldingen van tig applicaties die waren gedownload :) Kennelijk is er iets mis met de synchronisatie.

Toen ik de eerste keer met wifi probeerde zonder mijn telefoon te herstarten werkte het nog steeds niet, je moet dus echt je pda herstarten met wifi aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jammie
  • Laatst online: 07-07 15:01

Jammie

Da's pas lekker!

Hier hetzelfde probleem: Magic en Vodafone. Ook sinds de storing van Vodafone.

Ik heb de Wifi-oplossing ook al op Androidworld gelezen, maar ik heb geen toegang tot een Wifi-netwerk. Moet ik nou speciaal voor dit probleem ergens naar een hotel of café gaan en een eenmalig Wifi-tegoed kopen? En moet dat elke keer als dit probleem gebeurt? Want het probleem schijnt regelmatig terug te keren.

PS: Ik woon in de buurt van Eindhoven en er is hier geen gratis Wifi-hotspot. Ik heb thuis ook geen wireless router, gewoon een adsl modem, bedraad naar twee pc's.

[ Voor 17% gewijzigd door Jammie op 03-12-2009 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NemesisWolfe
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 13:10
Had hetzelfde probleem met een Magic icm Vodafone.
Bij mij werkte het om op te starten met een andere sim waarop ik de melding kreeg dat ik me opnieuw moest aanmelden bij google.
Daarna de sim weer teruggewisseld en me aangemeld, en daarna kon ik weer downloaden van de market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Ik heb helaas geen andere geschikte sim. Dus moet ik het via Wifi doen. Dus mijn vragen blijven, zie boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staffie666
Jammie schreef op donderdag 03 december 2009 @ 04:41:
Ik heb helaas geen andere geschikte sim. Dus moet ik het via Wifi doen. Dus mijn vragen blijven, zie boven.
Ik woon in weert kun je het komen proberen haha
Je kent toch vast wel iemand vrienden familie of zo die een wifi netwerk hebben waar je het even
op kunt proberen? En ik heb het pas 1x gehad (even afkloppen) dus of het terugkerend is weet ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kon vannacht ook even niet downloaden met T-mobile via 3G, maar nu werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consu190
Het is weer zover... sinds de storing van vodafone afgelopen woensdag zelfde probleem met Market en mail sync. Zelfde truc uitgehaald met wifi. Het werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonie76
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-10-2022
GRRR wat is er nou weer aan de hand???
Ik kon al niet meer gebruik maken van WiFi na update naar 1.6 (zie andere topic inzake WiFi connection) en nu kan ik dus ook al niet meer downloaden in de market, ben echt een beetje klaar met HTC en Vodafone.

Applicaties gaan wel downloaden maar daar blijven ze op hangen. Overstappen naar WiFi kan dus niet dus iemand anders nog een goede tip om mijn HTC Magic & Vodafone weer ten volste te kunnen benutten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Staffie666 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 09:58:Ik woon in weert kun je het komen proberen haha
Je kent toch vast wel iemand vrienden familie of zo die een wifi netwerk hebben waar je het even
op kunt proberen?
Hehe, bedankt voor je aanbod. Ik ben echter van een generatie die niet met Wifi is opgegroeid en mijn vrienden dus ook niet. Ik zal dus maar gewoon hier naar Van der Valk in Eindhoven gaan en van hun betaalde hotspot gebruikmaken. Wel kl*te dat het zo moet, zeker als het nog een keer terugkomt. Speciaal een wireless router aanschaffen alleen maar voor dit probleem gaat me ook wat ver.

Als iemand nog een ander idee heeft, graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staffie666
Wellicht dat je bij een van de hotspots in eindhoven gratis even op wifi kunt. Tis inderdaad onnozel ervoor te betalen. http://www.hotspotsvinden...d/0/Eindhoven/0/0/0/0/0/0 misschien helpt dat.

Je zou misschien ook naar lokale pc-boer kunnen lopen vragen of je even verbinding mag maken die bij ons
zou daar niet zo moeiljk over doen.

Ben alleen benieuwd wat het nou veroorzaakt vandaag voor de 2e keer ondervonden dat hij niet wou en ik
begin me er nou toch wel beetje over te ergeren. Niet zozeer om de market maar dat handmatig mail
ontvangen is maar irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat hierboven werd vermeld, een andere simkaart in het toestel doen. Daarvoor kun je ook naar een willekeurige telefoonwinkel gaan als je geen zelf geen andere simkaart hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Bedoel je: gewoon een andere simkaart, maakt niet uit wat? Prepaid, elke provider?

[edit] Pfff. Ik heb het geprobeerd. Had nog een prepaid kaart. Ik kon ermee bellen op mijn Magic (getest) en heb toen de kaart weer teruggewisseld naar mijn echte kaart. Maar geen succes. Ik moest me wel opnieuw aanmelden met mijn Google-account, maar er is niets veranderd. Nog steeds geen toegang tot de Market en Google Talk. WTF!

[ Voor 67% gewijzigd door Jammie op 04-12-2009 04:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
:( probleem met de market lijkt er weer te zijn bij mij. Geen downloads en geen notificatie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
Pannekoek81 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 10:11:
:( probleem met de market lijkt er weer te zijn bij mij. Geen downloads en geen notificatie meer.
Hier ook met de Samsung Galaxy op Vodafone. Downloads die eeuwig op "starting.." blijven staan.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Ik had in alle haast eergisteren de buienradar app aan het downloaden gezet. Was verder vergeten dat ik dat had gedaan. De volgende dag stond ie nog steeds op 'download starten'.
Nee, helemaal over is het nog niet! Soms gaat het wel goed trouwens, ik kan het probleem gewoon niet reproduceren :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
stijnos1991 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 10:24:
Ik had in alle haast eergisteren de buienradar app aan het downloaden gezet. Was verder vergeten dat ik dat had gedaan. De volgende dag stond ie nog steeds op 'download starten'.
Nee, helemaal over is het nog niet! Soms gaat het wel goed trouwens, ik kan het probleem gewoon niet reproduceren :S
Helaas kan ik het wel reproduceren. Als ik een mail vanuit hotmail naar mn gmail stuur, komt er geen bericht en als ik nog een ander pakketje wil downloaden blijft ie ook vrolijk in de status: download starten staan. Daarnaast komt er ook geen melding meer binnen dat er een update is van software. Gisterochtend nog wel, maar nu niet meer. :( Denk dat zodra mn abo afgelopen is ik gewoon weer een simpel nokia telefoontje neem zonder internet. Alleen bellen en smsen. Ging toen wel altijd goed. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook niet via wifi.. Dan maak ik geen gebruik meer van Vodafone dus moet het HTC of Android zijn wat het downloaden tegenhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Wifi geen idee, zit op mn werk. Vanavond wifi proberen.En anders gaat toestel terug naar fabrieksinstellingen, mogelijk dat er elders iets fout zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
De Market doet het hier op m'n Magic via Vodafone prima. Uiteraard niet na een verse Rom-update, dan is een reboot met Wifi aan wel noodzakelijk. Daarna blijft het meestal wel okay, zoals nu dus ook. Updates ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mss handig om er ff bij te vermelden of je de originele (Radio) ROM gebruikt of niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2009 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Ik heb net een nieuwe Hero aangeschaft (dus originele ROM) en ik ondervind ook problemen met het downloaden van software via Market in combinatie met een Vodafone abonnement.
Na een softreset en de 3G connectie uitgezet te hebben lukt het downloaden via Wifi nu wel.... Heel raar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:26
Na onmönig veel gezeur te hebben gehad met Notification en Market, lijkt mijn Voda Original Magic (Donut), alweer zo'n 48 uur normaal te functioneren.

Ik had ook op het Android support forum gepost (daar stonden ook VEEL landgenootjes tussen...), maar daar is de discussie ineens dood na gisterochtend.

We zullen wel nooit weten wat er precies aan de hand was. Helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Het werkt inderdaad nu ook weer op mijn toestel, heel raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
d:)b werkt weer. Mja voor hoelang dit keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Ik heb inmiddels maar een wireless routertje (Linksys) aangeschaft voor het omschakelen naar Wifi. Zojuist geïnstalleerd en geprobeerd, en eindelijk werkt het weer. Ondanks de berichten hierboven had ik vandaag nog steeds geen toegang tot de Market en Google Talk. Nu weer wel dus, meteen na 3G > Wifi >3G.

Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-09 17:46
Geen WiFi hier. Ook buren niet. Ook geen sim met mobiel internet beschikbaar. Iemand oplossing?
Pagina: 1 2 Laatste