Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb al een hele tijd Vodafone Live op mijn Nokia E71. Ik gebruik voor instant messaging de Slick client, waarbij ik gebruik maak van MSN en Gtalk. Sinds de grote storing van afgelopen week kan mijn client niet meer connecten met MSN. Dit geldt voor het toegangspunt met proxy en zonder proxy. Via het WLAN thuis heb ik geen probleem hiermee en connectie naar Gtalk werkt wel via Vodafone. Zijn er mensen die dit kunnen bevestigen? Ik wil best bij Vodafone hierover een vraag stellen, maar wil eerst zeker weten of meer mensen hier last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:58

Pixeltje

Woo-woohoo!

Waarom wil je eerst bevestiging van anderen? Heb je tijdens die storing je instellingen veranderd? Schrijf anders je instellingen even op, en zet het menu terug naar fabrieksintstellingen, werkt het dan wel weer?

Als je er niet uitkomt kun je gewoon met vodafone bellen, die sturen je als je wilt per mail een overzicht van alle instellingen voor gebruik van mms en internet en weet ik wat nog meer.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Pixeltje schreef op zondag 22 november 2009 @ 10:22:
Waarom wil je eerst bevestiging van anderen? Heb je tijdens die storing je instellingen veranderd? Schrijf anders je instellingen even op, en zet het menu terug naar fabrieksintstellingen, werkt het dan wel weer?

Als je er niet uitkomt kun je gewoon met vodafone bellen, die sturen je als je wilt per mail een overzicht van alle instellingen voor gebruik van mms en internet en weet ik wat nog meer.
Ik heb geen instellingen veranderd en dus ga ik ook geen dingen resetten.

Ik vind het erg prettig dat je de moeite neemt om te reageren, maar aangezien ik mensen zoek bij wie het wel of niet werkt in een vergelijkbare situatie, denk ik dat je net zo goed niets had kunnen zeggen. Of vraag je bij elk topic waarom de topic starter iets met zijn probleem wil doen en waarom hij dat op die wijze wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 16:54

Tom Yam

(>'.')>

ik heb iets vergelijkbaars, sinds de storing werkt bij mij Fring niet meer. erg irritant hoe Vodafone op het moment faalt.

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 16:01

MethinX

't is wat!

Ik heb ook een soortgelijk probleem. Ik heb een HTC Hero met daarop een app die mijn Google Talk status bijwerkt. Sinds de storing werkt hij niet meer. Internet via de browser werkt nog wel gewoon.

Ik heb zojuist gebeld met het speciale storingsnummer van vodafone (http://help.vodafone.nl/c...r/std_adp.php?p_faqid=988), en daar meldden ze dat het verbinden met Google Talk op android een bekend probleem was.. Er wordt aan gewerkt... Dus ik wacht af.

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:10

B2

wa' seggie?

Ook hier geen MSN meer via vodafone UMTS.. vreemd. Ook niet via tethering naar mn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Het lijkt erop dat Vodafone wat aan het filteren is dan. Je kan ook op een alternatieve manier connecten naar MSN, over het HTTP protocol op poort 80. Dat is een instelling/vinkje in de meeste MSN clients.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
Same here, Vodafone op een Android. Inloggen op MSN is niet mogelijk. Sinds storing doet ook de Android Market het hier niet meer, dus er is "nogal" wat aan de hand bij Vodafone. Bijzonder slordig allemaal.

Ach, gelukkig mogen we straks eventjes gratis SMS'en hè, dat scheelt weer :X

[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 24-11-2009 10:17 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
mensen die dat doen hebben meestal een onbeperkt sms blox ;)

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 17:05
hey ik heb ook een vodafone abbo en kon ook niet meer op msn sinds die storing

nu heb ik mijn account opnieuw ingesteld en nu doet ie het weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX

MethinX

't is wat!

indofk schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 17:33:
hey ik heb ook een vodafone abbo en kon ook niet meer op msn sinds die storing

nu heb ik mijn account opnieuw ingesteld en nu doet ie het weer
welk account bedoel je precies? De APN instellingen... MSN account..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar de oorzaak van dit probleem ligt, is op dit moment onbekend. Daarom verzoeken we klanten die dit probleem ervaren contact op te nemen met onze klantenservice via vodafone.nl of 1200 en kies voor de optie ‘data’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:38
Misschien handig ter informatie: op mijn iPhone 3GS werkt alles wel naar behoren, naar mijn idee is de snelheid van het 3G netwerk ook een stuk beter geworden sinds de storing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 18:46:
Waar de oorzaak van dit probleem ligt, is op dit moment onbekend. Daarom verzoeken we klanten die dit probleem ervaren contact op te nemen met onze klantenservice via vodafone.nl of 1200 en kies voor de optie ‘data’.
Duurt 1,5 minuut/3 keuzeopties voor ik door de keuzemenu's heen ben, en dan nog onbekende tijd in de wacht. Heel aantrekkelijk om te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 06:58
Waarom houden ze niet gewoon dit topic in de gaten...

Wat ik niet kan:
- Eigenlijk alles wat je MET proxy niet kan (rechtstreeks op poorten, anders dan poort 80, connecten)
- Downloaden van updates/apps van Android market kan niet
- YouTube werkt echter wel (youtube kan ook functioneren via Proxy)

Android heeft dus wel last van de storing. Verder heb ik het een beetje gehad met vodafone, ik zou zeggen, je hebt personeel om het probleem te vinden... Succes!

Overigens, nergens kunnen vinden, maar is 1200 een gratis nummer? Of betaal je belminuten?

Edit:
Het bellen naar 1200 is gratis ja, maar om te spreken met een helpdesk medewerker kost wel degelijk geld! En je kan op geen enkele andere manier erachter komen hoever je over je tegoed heen zit.
Bron: http://forum.fok.nl/topic/1085955

[ Voor 27% gewijzigd door XiniX88 op 25-11-2009 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
MSN via Slick werkte bij mij altijd prima via de proxy...
Nog steeds in de wacht (inmiddels 11:30). Krijg ik die kosten ook nog terug?

Goed, degene die me hielp, adviseerde mij om het toegangspunt opnieuw aan te maken.
Hierna werkt het weer, via dat nieuwe toegangspunt. Er is tevens iets gereset op het netwerk, maar met de oude toegangspunten (met én zonder proxy) werkt het nog steeds niet.

Ze beweren dat ik een incident ben en dat het topic zwaar overtrokken is (wellicht bedoelde hij met 'het topic' het nieuwsbericht en ik dit GoT-topic, maar goed. ;)

Ik vind het dus vreemd dat het met de nieuwe verbinding wel werkt; de instellingen zijn namelijk EXACT hetzelfde. Weet iemand of een nieuw aangemaakte verbinding misschien leidt tot een andere MAC-address of iets dergelijks (of iets wat daar op telefonie-niveau vergelijkbaar mee is)?

Lijkt me een mooie missie om toch uit te vinden waar het aan gelegen heeft.

===
Toch te vroeg gejuicht, nu werkt het weer niet. Heb net 22 minuten aan de lijn gehangen, geen zin om nu weer opnieuw te bellen... Ik maakte een opmerking dat het lang wachten was, en of de 'opnieuw aanmaken' instructie niet a. onzinnig is en b. misschien handig is om te plaatsen op internet. Over het wachten: "Ja, 's avonds is het druk, kunt u beter overdag bellen". Dan werk ik misschien??? En instructie plaatsen kon ook niet, want in hun ogen is er geen probleem. Nee, lekker alle netwerk resetjes blijven doen. Dat gaat gelukkig stukken sneller. (En dan werkt het nog maar 1x, en de 2e x niet meer...)

[ Voor 105% gewijzigd door Helsie op 25-11-2009 20:59 . Reden: Typo correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Hahaha vraagt vodafonewr te bellen, dan bel je, denk je dat ze uitgebreid onderzoek gaan doen naar wat de fout is... Vragen ze alleen je accesspoint opnieuw aan te maken.

Overigens, opnieuw aanmaken APN werkt hier niet...

Toch maar overstappen op KPN denk ik, ik ben t spuugzat dit.

[ Voor 12% gewijzigd door XiniX88 op 25-11-2009 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xesisoj
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-02-2023
Hier eenzelfde problemen, geen MSN, geen MyPhone synchronisatie 's nachts :(. Jammer ben juist naar Voda gegaan voor de snelheid (die als het werkt echt geweldig is in Rotterdam eo.) maar beetje jammer dat ik dan op mijn HD2 niet altijd gebruik kan maken van de volledige functies. In Sense krijg ik ook vaak waarschuwing dat hij geen data verbinding heeft.

Zeker als ik alleen GPRS bereik heb dan zie ik dat vaak voorbij komen. Ik heb alle instellingen op mijn HD2 staan zoals ze zouden moeten staan (geloof mij ik help mensen er dagelijks mee op mijn werk). Met proxy aan of uit, biedt allemaal geen oplossing. Ik heb het idee, net als T.Net ook in het artikel vermeld dat het helemaal niets uitmaakt en de proxy sowieso wordt doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xesisoj
Helsie schreef op woensdag 25 november 2009 @ 20:32:
Over het wachten: "Ja, 's avonds is het druk, kunt u beter overdag bellen". Dan werk ik misschien??? En instructie plaatsen kon ook niet, want in hun ogen is er geen probleem.
Uit ervaring kan ik melden dat een callcenter het over het algemeen het drukst heeft rond het middaguur, ochtenden gevolgd door de avonden zijn naar mijn mening toch nog het minst druk.

Jammer, had vroeger (paar jaar terug) zeer goede ervaringen met Voda, nu sinds juni eindelijk een echte smartphone, kan ik vaak niet gebruik maken van de diensten ......

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 20:11

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Zojuist twee keer een berichtje proberen te versturen via de vodafone site.. ding blijft laden. Gaat goed daar.. hopelijk lossen ze alles snel op :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
Ik heb nu sinds gisteren geen goede data verbinding meer. Kan wel browsen, maar Google Talk en mn E-mail wordt niet meer opgehaald. Om je kwaad over te maken gewoon. :(

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
Mijn 1200 medewerker telefoongesprek zei dat het geen storing was, maar opzettelijke beperking van met name VOIP clients. Chatten zou moeten werken, maar ze blokkeren wel degelijk 'verschillende applicaties' zoals Fring, Skype, etc.

Sja, daar wordt ik natuurlijk niet blij van. VOIP mag niet, staat in het contract, en kan ik goed begrijpen. Maar dat andere dingen niet werken zoals het inloggen op mn werk-server en het chatten via Skype (waarmee ik sowieso niet kan bellen anders dan via WiFi, is op mn iPhone in Skype geblokkeerd), vind ik nogal een beperking op waarvoor ik betaal!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 15:08
Ik heb sinds 2 weken ook problemen met Vodafone en MSN. Het vreemde is dat als ik meerdere keren probeer in te loggen dat hij de 2e of 3e keer het wel doet. Overigens is het vaak zo dat ik opnieuw verbinding moet maken met het netwerk en dat dan de problemen verholpen zijn. Paar uur later weer dezelfde problemen.

• Anheuer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-06-2022
Als ze niets gaan doen aan het feit dat applicaties zoals nimbuzz niet meer zijn te gebruiken.

Dan ben ik binnenkort bij de concurrent..
Hier betaal ik geen geld voor elke maand.

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Ik probeer idd ook gewoon m'n apps te updaten via de market, of te chatten via google talk op m'n devphone1, maar het werkt gewoon niet. En via wifi wel.

3 keer raden waar het dan aan ligt (hint: begint met de v en eindigd op odafone).

Ik probeer dus gewoon internet te gebruiken zoals volgens de algemene voorwaarden is toegestaan, voip of smsoip gebruik ik niet omdat ik toch wel kan chatten of mailen met iedereen die ik ken.

We betalen kort samengevat dus voor diensten die we niet geleverd krijgen en waar we wel recht op hebben. Is er niet een standaardbrief om OF het contract te kunnen ontbinden op basis van niet geleverde diensten, OF een standaard klachtenbrief om vodafone goed te laten merken dat we het gerotzooi zat zijn?

Insert vies grapje hier

Verwijderd

Zojuist op mijn Hero met Vodafone blox diverse updates gedaan van betaalde en niet betaalde apps. Geen enkel probleem ondervonden. Misschien dat men even de Apn-instellingen in zijn geheel moet wissen. Vervolgens de APN opnieuw aanmaken, saven en dan het toestel rebooten. Nogmaals geen enkel probleem hier met updaten via 3G

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:28
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 18:46:
Beste,

Sinds de storing werkt de facebook applicatie niet meer op mijn HTC HD2, dit is de geintegreerde client van HTC zelf die oa je contacten uit de contacten lijst koppelt aan je facebook contacten, en je op die manier ook de fotoalbums van je facebook contacten op een leuke manier kunt zien op je mobiel.

Heb de klantenservice gebeld, en er werd slechts na erg veel druk zetten van mijn kant een ticket hiervoor aangemaakt.(Ben zelf werkzaam binnen Tele2).

https://wren.co/join/Devian

• sokar24
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-01-2024
Die faalhazen bij Vodafone hebben de market op mn htc hero nog steeds niet gefixt. Ik kan niets downloaden...

• Halfkakkende
  • Laatst online: 08:11

Halfkakkende

Vandring

Ik heb dit probleem ook al enkele dagen terug in het Nokia E71 topic gemeld waar ik in eerste instantie dacht dat het wellicht aan mijn toestel zou kunnen liggen.

Ik heb in ieder geval zojuist even de supportdesk aan de lijn gehad en aangegeven dat ik een gebruiker ben van Fring, maar niet van de VoIP diensten (ik wist serieus niet dat de tool dat ondersteunde).

De meneer die ik aan de lijn had heeft de call in ieder geval doorgezet en gaf aan dat men druk doende is te kijken a. hoeveel mensen er last van hebben (melden bij problemen dus!!!) en b. wat dan de oorzaak kan zijn.
Hij gaf aan dat het eea inderdaad met hun VoIP blokkades te maken had, maar dat de software die de poorten in de gaten zou houden dit zou moeten filteren.
Verder vertelde hij dat er nog maar weinig meldingen omtrent dit probleem zijn binnen gekomen (al was het wel al een bekend probleem) en dat het hoogstwaarschijnlijk niet deze week opgelost gaat worden. Vodafone neemt in ieder geval binnenkort weer contact met mij op.

Verder kan ik overigens, in tegenstelling tot sommige anderen las ik, wél gewoon gebruik maken van Youtube, TrackerTag en NOS Mobiel.

MUZIEK!

• Siira
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Als Vodafone het filter nou eerst eens terugzet zoals het was. Dan wordt VOIP tijdelijk weer mogelijk, maar zijn wellicht de problemen ook verholpen. Dan kan men in alle rust onderzoeken wat er mis is met het filter en het op een later moment -als alle problemen zijn verholpen- weer worden ingeschakeld.

• Helsie
  • Niet online
Ik gebruik op mijn E71 het programma SmartConnect om onder 1 naam meerdere toegangspunten te hangen. Het lijkt erop dat MSN niet meer werkt via SmartConnect --> UMTS. Het werkt wel als ik rechtstreeks het UMTS toegangspunt gebruik, maar dan is het aanmelden echt ontzettend traag. En dan nog werkt het alleen via het nieuw aangemaakte toegangspunt. Ik snap er geen **** van. Het werkte altijd zo perfect en snel en nu dus voor geen meter (niet of heel langzaam)... Dat ligt gewoon aan Vodafone, ze kunnen me nog meer vertellen!

==
Zojuist maar weer even gebeld en uitgelegd dat ik Slick gebruik en verzocht of ze daarmee kunnen testen. Ben benieuwd.. het klonk alsof het nu wel serieus doorgezet wordt. Geen idee waarom het eerst allemaal volledig aan mij zou liggen.

Ebuddy werkte overigens wel, maar dat is een klote programma. :P

[ Voor 22% gewijzigd door Helsie op 26-11-2009 20:36 ]

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:01
Net nog gebeld met 1200, geen oplossing, geen ondersteuning voor msn, zoek t maar uit. Toch jammer zeg ik. Iemand nog een java-msn achtige die wel werkt?

• Halfkakkende

Halfkakkende

Vandring

Je kan Palringo gebruiken, maar die slurpt je batterij binnen no-time leeg.

MUZIEK!

• xesisoj
@ Vodafone webcare team, jullie lezen ongetwijfeld mee. Wat ik niet helemaal snap is de reden dat jullie niet met een heldere klantgerichte verklaring komen.

Hier op Tweakers zitten toch wel de mensen die wat meer afweten van hun PDA/Smartphone dan de gemiddelde consument in een Vodafone winkel / Primafoon / Media Markt.Het wekt gewoon enorm veel frustratie op dat jullie er heel erg achteloos op reageren, tenminste zo komt dat over. Het is best mogelijk dat jullie nog niet precies weten waar het aan ligt en hoe het verholpen kan worden, maar breng dat dan anders.

I.p.v. beweren dat het extern probleem is, kan je ook aangeven dat het wordt onderzocht, excuseren voor het ongemak, stuur alle klanten met Internet Blox een smsje met deze mededeling. Nog beter zou het zijn als er tijdelijk gewoon een ophef komt van dat nieuwe filter (wat volgens mij ook alles te maken heeft met de problemen de laatste tijd op het VF netwerk).

Zoals de communicatie bij storingen de laatste tijd wordt opgepakt is echt niet goed te noemen. Dit gaat veel klanten kosten die gewoon goed internet willen mobiel. Waar de gemiddelde consument toch gewoon prijs shopt, shopt de gemiddelde Tweaker toch meer voor kwaliteit en service.

Wees duidelijk, zet gewoon neer dat het probleem een gevolg is van het invoeren van een poorten/VOIP filter. Ik was er al langer van op de hoogte dat dit zou gaan komen, maar als een implementatie van een bepaald systeem niet werkt dan schakel je zo snel mogelijk over naar het vorige goed werkende systeem en zoek je onderhand de problemen op en los je ze op. Wat er nu gebeurt komt gewoon heel erg amateuristisch over.

• thijsje66
Door Arnoud Wokke, donderdag 26 november 2009 14:43, views: 10.134

Vodafone spreekt tegen dat er sprake is van een storing met bepaalde datadiensten. Een deel van de klachten komt doordat de provider de voorwaarden van zijn internetabonnement handhaaft. Een ander deel is nog niet verklaarbaar.

De oorzaak van de meldingen die bij Vodafone en op GoT binnenkwamen valt uiteen in drie delen, zegt woordvoerder Joost Galema van Vodafone tegen Tweakers.net. "We hebben voip afgesloten voor klanten met een Zorgeloos Internet Blox. We hebben nu een aparte Blox voor mensen die willen voipen met hun telefoon. We vinden het wel zo eerlijk dat te handhaven." Overigens is alleen voip-verkeer afgesloten: applicaties waarbinnen voip mogelijk is, zoals Skype en Fring, zouden gewoon moeten werken.

Een tweede factor is dat er volgens Galema internationaal problemen zijn met de Android Market. "Het is nog maar de vraag of dat aan Vodafone ligt", zegt de woordvoerder. Op het Android-supportforum loopt een topic daarover. In dat topic hebben recent overigens ook veel Vodafone-klanten gereageerd.

Een derde deel van de klachten is echter ook voor Vodafone onverklaarbaar. De klanten die hun problemen niet kunnen herleiden tot een van beide bovengenoemde oorzaken, wordt verzocht contact op te nemen met de klantenservice.

Galema wil benadrukken dat er geen sprake is van een storing: "Onze testers hebben de problemen niet kunnen vinden. Het aantal meldingen dat we hebben gekregen ligt bovendien op enkele tientallen."

Bron: Nieuwsbericht op T.Net
Ze zeggen dat de apps wel draaien. Dat doen ze ook, maar je kan alleen geen oproep plaatsen. Wat heb je dan in godsnaam aan die app? 7(8)7 7(8)7 7(8)7

Dit betekent dat een data blox niet meer genoeg is. Nu moet je ook nog een VoIP Blox aanschaffen.

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Ik heb zelf T-mobile als spraak en data aanbieder maar dacht "misschien is Vodafone wel iets voor mij", met de nadruk op "dacht" want na onderstaand bericht voor mij geen Vodafone.De dekking is beter dan bij T-mobile en ook de snelheid ligt hoger.Maar bij T-mobile is er geen data limiet en ook voipen en tethering is geen probleem.

Dit staat namelijk op de web site van Vodafone:

Via verschillende media en klanten krijgen wij signalen dat een klein deel van onze klanten bepaalde VoiP-, P2P-, Android-, IM- en sociale netwerkdiensten niet kan gebruiken.

Dit is geen storing of structureel probleem, maar heeft te maken met een aantal zaken:

"Conform de voorwaarden van onze Zorgeloos Internet BloX is het gebruik van VoIP, SMSoIP op je telefoon en het gebruik van je telefoon als modem niet toegestaan. Voor klanten die VoIP via hun mobiele telefoon willen gebruiken, hebben we sinds 5 oktober een Zorgeloos Internet Totaal BloX geïntroduceerd, waarbij het gebruik van VoIP is toegestaan. Om dit prijsverschil ook richting de klanten te kunnen rechtvaardigen, hebben we technologie geïmplementeerd om dit te kunnen handhaven".

Ook stuurt Vodafone deze sms naar haar klanten:

"Beste Klant. Vodafone Messenger zal vanaf 17 december niet meer beschikbaar zijn. Deze dienst word gestops. Wil je blijven chatten? Via Vodafone 360 kun je chatten op je telefoon en PC. Vind meer informatie op www.360.com"

Voipen en dus ook Skype en Fringg is dus technisch niet meer mogelijk (ook niet met proxy uit) met de Vodafone internet blox van 9,50 E.
Je bent nu dus verplicht als je wilt voipen de internet totaal blox te nemen die afhankelijk van je abonnement 14,50 E of 34,50 E kost.

M.a.w. de voip blox kost 34,50 E. Of "maar" 14,50 E maar dan moet je een abonnement nemen van minimaal 27,50 E.
In combinatie met alle basis sim only abonnementen kost het altijd 34,50 E.

http://www.vodafone.nl/pr...ox_voor_multimedia/totaal

nb.Wat ik nu het ergste vind is dat buiten het mogen voipen de voorwaarden van de internet totaal blox gelijk zijn aan de internet blox van 9,50 E.
Dus je mag nog steeds je telefoon niet aan je laptop hangen , tethering.Ook zit je nog steeds met die belachelijk lage fup van niet meer dan 10X het gemiddelde gebruik.
Hoeveel dit is wordt nergens kenbaar gemaakt maar de geruchten gaan rond de 250 mb.

Ik hoor ook mensen zeggen , vooral na het lezen van onderstaande berichten , dat de EU de telco's gaat aan pakken die voipen verbieden.

nieuws: 'EU gaat verbieden dat providers voip over 3g kunnen blokkeren'

en

nieuws: Tweede Kamer: Vodafone en KPN mogen voip niet meer verbieden

Alleen bij Vodafone zijn ze nu door met de internet totaal blox te komen die voipen wel toestaat niet meer te pakken op het niet toestaan van voip.
De EU heeft nu geen poot om op te staan.Ze staan het toe maar niet met ieder abonnement.
Dit is precies zoals dat de verschillende data abonnementen ook niet allemaal even snel zijn en dat er ook verschillen zijn in fup's mbt de hoeveelheid aan mb's die je mag downloaden.
Er bestaan nu eenmaal verschillende abonnementen die afhankelijk van de prijs , of sneller zijn of dat je meer mb's mag downloaden of dat je meer mogelijkheden hebt zoals de mogelijkheid tot voipen.

Ook onderstaande reactie komt nogal eens voor:

"Hoe kunnen ze de voorwaarden tijdens een contract periode veranderen zonder mijn toestemming? Dan kan ik toch instant opzeggen?"

Helaas veranderen de voorwaarden ook niet maar ze gaan de voorwaarden m.b.t. het voip verbod streng toepassen.Niet door te controleren op voip misbruik maar door voipen technisch niet meer mogelijk te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door janzeeschuimers op 26-11-2009 20:44 ]

• xesisoj
Bedrijven zijn tegenwoordig toch allemaal zo negatieve Twitter publiciteit gevoelig? Misschien helpt dit een beetje? http://twitter.com/VodafoneNieuws
Hoe meer Tweets, des te meer aandacht?

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
xesisoj schreef op donderdag 26 november 2009 @ 20:40:
Bedrijven zijn tegenwoordig toch allemaal zo negatieve Twitter publiciteit gevoelig? Misschien helpt dit een beetje? http://twitter.com/VodafoneNieuws
Hoe meer Tweets, des te meer aandacht?
Dat is niet een officieel account van VF, maar iemand die zich voordoet alsof hij spreekt namens VF. Het enige echte account van VF is http://twitter.com/vfwebrelations.

• xesisoj
Cadezo schreef op donderdag 26 november 2009 @ 20:53:
[...]

Dat is niet een officieel account van VF, maar iemand die zich voordoet alsof hij spreekt namens VF. Het enige echte account van VF is http://twitter.com/vfwebrelations.
TNX! Is soms lastig zoeken :P

Gaan we daar maar ff Twitteren.

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Inmiddels kom ik weer online op msn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
Maar, maar, maar, nu kan ik dus om te msn-en een blox aanzetten van 34,50 per maand omdat dit als voip gezien wordt? Even nazoeken wanneer mijn sim-only abbo afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 20:36

fewips

Huurautospecialist

dit heb ik zojuist aan de klantenservice in een email verstuurd, ik hou jullie op de hoogte van de reactie:

Vodafone, ik ben al jaren een tevreden klant.
Ik heb een Nokia N97 waarop ik de hele dag van internet gebruik maak, 1 van de applicaties die bij mij practisch de hele dag aanstaat is Nimbuzz (www.nimbuzz.com).
Dit is een bijzonder handig programma omdat het Facebook chat ondersteunt en zo kan ik mijn vrienden heel simpel & snel bereiken.
Al de gehele werkweek is het voor mij onmogelijk de nimbuzz client te starten en in te loggen via het Vodafone netwerk, wifi is geen enkel probleem.
Heb mijn accesspoint al verwijderd en opnieuw aangemaakt, helpt niets, waarom kan ik niet meer chatten?
Ik hoop dat dit voor mij enorme probleem snel wordt opgelost want op dit moment is mijn internet-blox waar ik contractueel aan vast zit gewoon waardeloos.
vriendelijke groet,

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

janzeeschuimers schreef op donderdag 26 november 2009 @ 20:34:
Flink wat info over het nieuwe internetgedoe van Vodafone
Blijkbaar heb ik geluk met mijn prepaidkaart (ik gebruik geen Voip), want er wordt alleen vermeld dat Voip niet is toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
  • IRC doet het al een tijd niet meer. :( Ik gebruik Pocket IRC op Windows Mobile wel eens. Tot voor kort altijd zonder problemen, maar nu wordt duidelijk de verbinding kort na inloggen op een server "forcibly disconnected".
  • MSN deed het to gisteren gewoon, nu krijg ik onmiddelijk een melding dat ik niet kan worden aangemeld. Dat je soms meerdere malen moest inloggen voordat je contacten zichtbaar werden, was altijd al zo, dus dat is geen nieuw probleem. Ik hoop echter dat het nu niet permanent geblokkeerd is. Dat Vodafone messenger is een verouderde dienst en heeft niks te maken met de MSN messenger applicatie op je smartphone.
  • Microsoft My Phone sychronisatie doet het nog steeds
  • Idem voor market place.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had sinds de storing problemen met automatische google sync (gmail etc), alles moest handmatig. Daarnaast kon ik ook niet via UMTS downloaden in de android market..

Sinds vanmorgen werkt alles het weer!

Meer mensen die dit hebben vernomen?

HTC Hero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narev
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-07 21:12
In combinatie met alle basis sim only abonnementen kost het altijd 34,50 E.
Wat ik niet snap is hoe ze in vredesnaam aan die kosten van 34,50 komen. Een eindeloos bellen blox kost je 20,00 en een internet bundel kost je 9,50. Dan ben je altijd en overal bereikbaar en dan betaal je nog 5,00 minder ook...

[ Voor 3% gewijzigd door Narev op 27-11-2009 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Zou je niet van je contract af kunnen onder het mom van "het niet kunnen gebruiken van diensten waar je wel voor betaald."?

Als in dat ze een wanprestatie leveren...

Als dat zo is zit k heel snel bij een andere provider, en komt vodafone er niet meer in want het geklooi duurt nu al meer dan een week.

[toevoeging]
Klantenservice had wel begrip (ook voor het eerst) maar kon niks voor me doen... Kreeg het advies een klachtenbrief te schrijven (ja, op een plakje dode boom...).

Gelukkig heb ik nog wel ergens een klachtenbrief liggen, dus met wat aanpassingen gaat die straks op de bus. Kan al een week niet normaal van de services gebruik maken waar ik wel voor betaal. Wat dus neer zou komen (onder goede bewoording) onder wanprestatie.

Voip en tetheren is niet toegestaan, maar dat gebruik ik ook niet, dus ik hou me netjes aan de voorwaarden.

[ Voor 47% gewijzigd door Blerp op 27-11-2009 14:42 ]

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips

fewips

Huurautospecialist

meneer massacre, kun je misschien de brief hier posten zodat ik die ook op de post kan doen, ik ben te boos om rustig te schrijven op het moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Hier @ zakelijk abo met Mobiel Online (kost ook rond de 10 euro maar is dus zakelijke versie) werkt het wel.

Wel moest ik een paar keer opnieuw proberen, maar dat kan door wisselende umts-ontvangst komen (om eoa reden is die veel slechter als het toestel op tafel ligt dan wanneer ik het rechtop houd :P)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 10:19:
Ik had sinds de storing problemen met automatische google sync (gmail etc), alles moest handmatig. Daarnaast kon ik ook niet via UMTS downloaden in de android market..

Sinds vanmorgen werkt alles het weer!

Meer mensen die dit hebben vernomen?

HTC Hero
Hier krijg ik soms wel en soms niet mijn gmail binnen. Market werkt nog steeds niet en Google Talk wilt niet inloggen.

Grappig. De hele tijd krijg ik het maar niet aan de praat. Ik dacht laat ik even Wifi proberen en dat werkte prima. Toen gedisconnect van de wifi en ineens werkt mn 3G weer zoals vanouds. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist, dat was voor mij ook de oplossing. Verbonden met wifi en vervolgens aangemeld bij Gtalk, Gmail en de Market. Vervolgens weer verbonden met 3G en alles doet het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _UFO_
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-01-2024
Zit hier ook met het zelfde probleem. Ik ervaar problemen bij het gebruik van IRC (wmIRC op WM6.1, GPRS only telefoon).

Het is mogelijk om te verbinden en ik krijg enkele regels vanaf de IRC server binnen. Ook is het mogelijk om kanalen te joinen en berichten te versturen, mijn IRC client krijgt echter al snel geen pakketten meer van de server.

Een "workaround" die lijkt te werken, is het verlagen van de MTU op mijn IRC server - dit suggereert dat de Vodafone gateway je er uit trapt na het zien van te grote pakketten - mogelijk zelfs een VPN tunnel o.i.d. in het Vodafone netwerk die de grote pakketten gewoon niet aan kan (ik had exact het zelfde probleem met mijn eigen VPN, na een upgrade van tinc, de MTU detectie van tinc werkte niet meer in die versie met het gevolg dat pakketten van 1500 bytes de VPN in gestuurd werden, en na toevoegen van encryptie en VPN protocol data dus te groot waren voor de internet-route ;-)). Een MTU van 1000 aan de kant van de server lijkt nog te werken.

Wellicht dat iemand, misschien zelfs Vodafone zelf, hier iets aan heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door _UFO_ op 27-11-2009 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende

Halfkakkende

Vandring

Even een schopje omhoog: Is er al iemand waarbij Fring of Nimbuzz wel weer werkt?

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
Ik gebruik nu voornamelijk nog palringo en dat bevalt nog wel ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende

Halfkakkende

Vandring

ja die gebruik ik nu ook, maar die slurpt mijn batterij leeg, itt Fring. Daarnaast vind ik Fring een stuk fijner in het gebruik.

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Zijn er nog andere Slick gebruikers hier? Of ben ik het enige Slick-slachtoffer? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:59

robertwebbe

Robert Webbe

De storing voor android phones is makkelijk te verhelpen. Gewoon via een Wi-Fi verbinding google talk opstarten en alle downloads en push gmail werken gewoon weer. Heb zelf ook last gehad van de storing en bij mij was het simpel opgelost. De oplossing staat ook op androidworld en andere fora.
Als Google talk blokkeert, dan wordt ook de toegang tot de android market geblokkeert en pusht je gmail niet meer door naar je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

robertwebbe schreef op maandag 30 november 2009 @ 11:33:
De storing voor android phones is makkelijk te verhelpen. Gewoon via een Wi-Fi verbinding google talk opstarten en alle downloads en push gmail werken gewoon weer. Heb zelf ook last gehad van de storing en bij mij was het simpel opgelost. De oplossing staat ook op androidworld en andere fora.
Als Google talk blokkeert, dan wordt ook de toegang tot de android market geblokkeert en pusht je gmail niet meer door naar je telefoon.
Dit is slechts een tijdelijke oplossing bleek bij mij. Na het verbreken van de wifi-verbinding en het opnieuw starten van de telefoon is alles weer geblokt.
Ik las ook ergens dat het aan de MTU kon liggen, maar die kun je nergens instellen.

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX

MethinX

't is wat!

Bij mij werkt de wifi truuk niet. Ik kan wel op Google Talk komen (met de standaard app die op de HTC Hero zit), maar ik gebruik een 2e applicatie (GTalk Updater) die mijn status automatisch bijwerkt (op bezet als ik aan het werk ben). Deze werkt niet meer.. Het connecten op poort 5222 werkt wel, maar het inloggen met SSL faalt vervolgens.. Op wifi werkt het prima, maar als ik terugschakel naar 3G dan doet ie het niet meer.. Blijkbaar zit er een verschil tussen beide apps, maar voorheen (lees 2 weken geleden ofzo) werkte beide nog gewoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, het heeft het weer een paar dagen gedaan, maar vanochtend kon ik wederom niet verbinden met Gtalk via 3G. Weer verbonden met Wifi en het doet het weer. Niet ideaal, maar hier kan ik voorlopig wel mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Er is niet mee te leven. Vodafone moet gewoon leveren waar we voor betalen en waar ze ook mee adverteren.

eerst je services opstarten via wifi om daarna een dag te kunnen gebruiken is GEEN optie!

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
XMassacre schreef op maandag 30 november 2009 @ 13:43:
Er is niet mee te leven. Vodafone moet gewoon leveren waar we voor betalen en waar ze ook mee adverteren.

eerst je services opstarten via wifi om daarna een dag te kunnen gebruiken is GEEN optie!
Agree, ok, ik weet dat dit raar klinkt, maar ik zit er serieus over te denken dan maar over te stappen... Volgensmij ben ik dan 1 van de weinige die dit ook echt gaat doen, maar mijn abbo verloopt nu toch elke maand (sim only abbo), dus is prima te doen.

Ik weet niet of iemand nog een lopend ticket heeft betreffende de Android diensten en of deze op de hoogte is of er nog actie gaat worden ondernomen (verder nooit te klagen gehad over Vodafone) maar het niet kunnen gebruiken van de Android market (en diverse andere dingen) doet mij toch denken tot het overstappen naar KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Ik heb een brief gestuurd naar de afdelingen Annuleringen omdat ze niet kunnen leveren waarmee ze adverteren en wat volgens de voorwaarden van de blox gewoon toegestaan is. Dit zou dan neerkomen op het leveren van een wanprestatie. In de brief staat duidelijk uitgelegd wat ik heb getest (via wifi werkt alles normaal, via een t-mobile simkaart werkt alles normaal, via vodafone werkt het niet), dat ik me perfect hou aan de voorwaarden en dat zij niet leveren waarmee ze adverteren (onbeperkt mailen, internetten, chatten en het gebruiken van alle sociale netwerken). Dus het vriendelijke doch dringende verzoek (bijna een eis) tot kosteloze ontbinding vanwege wanprestatie.

Ik heb gewoon geen zin om nog tot juli 2010 te moeten wachten tot ik weer de normale functies van m'n devphone1 kan gebruiken.

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX

MethinX

't is wat!

XiniX88 schreef op maandag 30 november 2009 @ 13:58:
[...]
Ik weet niet of iemand nog een lopend ticket heeft betreffende de Android diensten en of deze op de hoogte is of er nog actie gaat worden ondernomen
Ik heb afgelopen vrijdag een ticket betreffende GTalk laten aanmaken. Heb ook een ticketnummer gekregen, en ik zou teruggebeld worden hierover. Ik wacht dus af.

Overigens ben ik de hoop wel een beetje verloren... De pagina van vodafone waar de "storing" bekend werd gemaakt is inmiddels verdwenen.

[ Voor 13% gewijzigd door MethinX op 30-11-2009 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Was er in de 2e kamer niet een initiatief om dit aan te pakken?

[ Voor 87% gewijzigd door thijsje66 op 30-11-2009 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Halfkakkende schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 20:32:
Even een schopje omhoog: Is er al iemand waarbij Fring of Nimbuzz wel weer werkt?
Fring en nimbuz werken allebei nog niet.. maar het lijkt er sterk op dat Vodafone alle sip-messages blocked ipv alleen VoIP-data packets. Dat zou verklaren waarom je niet meer kunt inloggen bij deze diensten.

Schijnbaar willen ze iedereen naar het duurdere internet abonnement pushen (14,50-31,50), zelfs al gebruik je de applicaties niet voor spraakverkeer maar voor messaging/video.

Add: van een storing is btw duidelijk geen sprake meer.. dit is gewoon het nieuwe beleid.. (wat eigenlijk een bekrachtiging is van de oude algemene voorwaarden).
jammer alleen dat ze de grens een paar kilometer te ver hebben getrokken. Als ze VoIP niet willen toestaan hadden ze net zo goed de spraak packets weg kunnen gooien op hun gateway.

[ Voor 22% gewijzigd door denan op 30-11-2009 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

net met vodafone (1200) gebeld omdat IRC, yahoo, msn, en al dat soort apps niet meer werken vanaf mijn telefoon.

quote: Meneer, we hebben met een botte bijl VOIP weggehakt, en daar bent u het slachtoffer van.
Internet werkt. Of de functionaliteit van IRC en soortgelijke applicaties terugkomt weet ik niet, en mocht het terugkomen dan weet ik niet hoe lang dit zal duren.

Wat een ballentent, Baal er al van dat ik overgestapt ben, en ga morgen verdere lijnen uitzetten.
Dit is onacceptabel.

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
thijsje66 schreef op maandag 30 november 2009 @ 15:25:
Was er in de 2e kamer niet een initiatief om dit aan te pakken?
Je doelt op:

nieuws: 'EU gaat verbieden dat providers voip over 3g kunnen blokkeren'

en

nieuws: Tweede Kamer: Vodafone en KPN mogen voip niet meer verbieden

Alleen bij Vodafone zijn ze nu door met de internet totaal blox te komen die voipen wel toestaat niet meer te pakken op het niet toestaan van voip.
De EU heeft nu geen poot om op te staan.Ze staan het toe maar niet met ieder abonnement.
Dit is precies zoals dat de verschillende data abonnementen ook niet allemaal even snel zijn en dat er ook verschillen zijn in fup's mbt de hoeveelheid aan mb's die je mag downloaden.
Er bestaan nu eenmaal verschillende abonnementen die afhankelijk van de prijs , of sneller zijn of dat je meer mb's mag downloaden of dat je meer mogelijkheden hebt zoals de mogelijkheid tot voipen.

[ Voor 19% gewijzigd door janzeeschuimers op 30-11-2009 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Maar dit is echt gewoon mensen dwingen een redelijk zwaar abbo te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips

fewips

Huurautospecialist

tijd voor serieuze actie want zorgeloos internet is bij deze officieel in de plomp terecht gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
thijsje66 schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:50:
Maar dit is echt gewoon mensen dwingen een redelijk zwaar abbo te nemen.
Zo werkt het nu eenmaal de providers bepalen wat er mogelijk is en wat er in combinatie met mogelijk is.

Enkele voorbeelden:

- Bij T-mobile kun je web and walk en web and walk plus ook niet met alle abonnementen afsluiten:
"web’n’walk Standard is verkrijgbaar in combinatie met Flex 20, Relax 150 of MyFaves 20 en hoger en
web’n’walk Plus kun je krijgen in combinatie met Flex 20, Relax 150, of MyFaves 20 en hoger".

- Vodafone scherp heeft de volgende opties uitgesloten:
"BloX, Partner abonnement en Vodafone Garant en Vervangend Toestel Service".

Zo zijn er bij de diverse aanbieders nog veel meer zaken die ik niet correct vind:
- Maar liefst 30 cent buiten de bundel voor een minuut of sms.
- Dat je na een X aantal mb's te hebben gedownload in snelheid wordt terug gezet.
- De startminuut of nog slechter alle minuten naar boven afronden.
- Niet mogen voipen en verbod op tethering (gsm als modem pc/laptop).
- Belminuten zijn maximaal 2 maanden geldig vanaf de aankoopdatum bij sommige aanbieders meen ik zelfs maar 1 maand.
- etc...........................

M.a.w. De providers bepalen nu eenmaal de voorwaarden en prijzen , het is dus aan de consument hier de voor hem beste keus uit te maken.
Nog even terugkomend op Vodafone , het verbod op voip is er altijd geweest en nu Vodafone met een bundel komt waar je het wel mee mag en dus die andere bundel moet dichtzetten om te voipen (omdat de mensen zich van een verbod alleen toch niks aantrekken) is men op de teentjes getrapt.
Terwijl als men de voorwaarden beter had bestudeerd men op de hoogte was geweest van het verbod bij Vodafone en had men ook geweten dat T-mobile voipen niet verbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips

fewips

Huurautospecialist

janzeeschuimers, ik hoef helemaal niet te voipen, ik wil gewoon de chatfunctie uit nimbuzz en fring kunnen gebruiken, dit zijn 2 essentiele programma's voor mij op m'n mobiel, ik heb nu al ruim 3 jaar internet op m'n mobiel wat ik voornamelijk in combinatie met deze 2 applicaties gebruik, van de een op de andere dag werkt dit niet meer en nu ben ik zwaar teleurgesteld in mijn provider. Ik kan niet helpen dat er met deze programma's ook gevoipt(?) kan worden, en ik vind het niet erg als ze dat blokkeren, als ik niet meer kan chatten door de kennelijk slechte blokkade ben ik diep teleurgesteld en heeft een mobiel internet abbo geen zin meer, maar ik heb een paar maanden geleden bijgetekend voor een zorgeloos internet abonnement wat dit altijd prima deed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
Ik ga even (bijna) compleet ongeïnformeerd reageren op bovenstaande reacties als 'providers bepalen eenmaal de voorwaarden en prijzen'. Dat is inderdaad zo, die heb je als nieuwe klant maar te accepteren. Hier is (volgens mij, nogmaals niet goed geïnformeerd) een verandering in de dienst gaande. Gelukkig is het niet zo dat providers zomaar kunnen veranderen wat we afgesproken hebben. Dus eenmaal overeen gekomen met de voorwaarden, kunnen ze die wel willen veranderen, maar dat is zeker niet zomaar eenzijdig vanuit de providers te bepalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
voorstel: even een nieuw draadje aangemaakt. Het bovenstaande probleem met vodafone heeft duidelijk niets met storingen te maken: [Vodafone] VoIP blokkade vodafone blocked ook msn/irc/chat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
denan schreef op maandag 30 november 2009 @ 19:15:
voorstel: even een nieuw draadje aangemaakt. Het bovenstaande probleem met vodafone heeft duidelijk niets met storingen te maken: [Vodafone] VoIP blokkade vodafone blocked ook msn/irc/chat
Het heeft wél met de storing te maken, want toen zijn ze begonnen met de blokkade. En hoewel de titel misschien niet de hele lading dekt, vind ik het nogal arrogant om daarmee alle reacties in dit topic overbodig te verklaren en zelf je eigen nieuwe topic te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Helsie schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 09:21:
[...]

Het heeft wél met de storing te maken, want toen zijn ze begonnen met de blokkade. En hoewel de titel misschien niet de hele lading dekt, vind ik het nogal arrogant om daarmee alle reacties in dit topic overbodig te verklaren en zelf je eigen nieuwe topic te beginnen.
Een bewuste blokkade is iets anders dan een storing. Aangezien de topictitel de lading niet meer dekt (en dat zag je duidelijk door de andere posts in het telecom forum die te maken hadden met het niet werken van msn/irc/etc) lijkt het me niet arrogant om een nieuwe thread aan te maken. Zo voorkom je in ieder geval dat mensen nieuwe posts aanmaken die met hetzelfde probleem te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het is iets anders, maar wel oorzaak (blokkade), gevolg (storing). Het heeft wel degelijk met elkaar te maken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Marzman schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 10:06:
Het is iets anders, maar wel oorzaak (blokkade), gevolg (storing). Het heeft wel degelijk met elkaar te maken.
Als het een bewuste actie is kan het geen storing zijn :)

Maar eigenlijk is de belangrijkste vraag toch "of we hier iets aan kunnen doen richting vodafone"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:00
DRvDijk schreef op maandag 30 november 2009 @ 18:56:
Ik ga even (bijna) compleet ongeïnformeerd reageren op bovenstaande reacties als 'providers bepalen eenmaal de voorwaarden en prijzen'. Dat is inderdaad zo, die heb je als nieuwe klant maar te accepteren. Hier is (volgens mij, nogmaals niet goed geïnformeerd) een verandering in de dienst gaande. Gelukkig is het niet zo dat providers zomaar kunnen veranderen wat we afgesproken hebben. Dus eenmaal overeen gekomen met de voorwaarden, kunnen ze die wel willen veranderen, maar dat is zeker niet zomaar eenzijdig vanuit de providers te bepalen!
In de AV stond altijd al dat VOIP bij bepaalde abonnementen niet was toegestaan, ze controleerden het alleen niet.

Nu gaat Vodafone echter haar AV hanteren en loopt iedereen te piepen, terwijl ze eigenlijk gewoon blij moeten zijn aangezien ze voor X tijd via een goedkope manier bepaalde applicaties konden gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ja okay maar er zijn zat mensen die niet op de Android Market kunnen en/of niet kunnen MSN'en, dat staat natuurlijk geheel los van de VOIP praktijken, dus dat dié mensen miepen vind ik niet meer dan logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Brad Pitt schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 10:30:
Ja okay maar er zijn zat mensen die niet op de Android Market kunnen en/of niet kunnen MSN'en, dat staat natuurlijk geheel los van de VOIP praktijken, dus dat dié mensen miepen vind ik niet meer dan logisch.
Inderdaad.. het gaat hier niet om voip.. maar om alle andere applicaties die door de "botte bijl"-methode van Vodafone niet meer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Nog maar eens hier omdat het andere topic gesloten is...

Het wordt nog vreemder. Met Adium kan ik dus niet inloggen. Met MSN Messenger krijgt de ontvangende partij alleen mijn eerste bericht wanneer ik een chatvenster start. Volgende berichten in dat venster komen niet aan. Sluit ik vervolgens het venster en tik ik opnieuw een bericht komt het wel aan.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
Brad Pitt schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 10:30:
denan schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 10:35:
[...]

Inderdaad.. het gaat hier niet om voip.. maar om alle andere applicaties die door de "botte bijl"-methode van Vodafone niet meer werken.
Daar heb je mogelijk een punt, ware het niet dat ik met mijn iPhone de applicatie "Banksaldo" nog gewoon kan gebruiken. En die app maakt gebruik van de ING MSN buddy (foute naam, jaja :p).

Dit in combinatie met Vodafone Basis 32,50 met Zorgeloos internet Blox (€9,50).

Het enige wat ik hiermee wil zeggen is dat het versturen van een opzegbrief, op basis van wanprestaties van Vodafone, echt niets uit gaat halen.

[ Voor 7% gewijzigd door internetinfo op 01-12-2009 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
internetinfo schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 11:07:
Daar heb je mogelijk een punt, ware het niet dat ik met mijn iPhone de applicatie "Banksaldo" nog gewoon kan gebruiken. En die app maakt gebruik van de ING MSN buddy (foute naam, jaja :p).
Mja, MSN doet het hier op m'n Android ook gewoon prima, maar dat schijnt niet bij iedereen zo te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

internetinfo schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 11:07:
Het enige wat ik hiermee wil zeggen is dat het versturen van een opzegbrief, op basis van wanprestaties van Vodafone, echt niets uit gaat halen.
Zolang je geen gebruik kunt maken van diensten waar zij zelf mee adverteren (onbeperkt emailen en chatten) en je je perfect aan de voorwaarden houdt komt dat neer op het leveren van een wanprestatie. Je betaald wel, maar kunt het niet optimaal gebruiken. Dit in combinatie met eerst niet toe willen geven dat ze zelf iets gedaan hebben, maar Google en de Market de schuld geven, is gewoon schofterig. Zelfs mensen met windows mobile konden geen gebruik maken van hun market of msn. Dat kan dan niet aan Google liggen. Net als het feit dat het met een t-mobile simkaart WEL gewoon werkt zonder enige problemen, net als dat het op wifi ook gewoon werkt.
Als je dus dingen uit gaat sluiten kom je erachter dat het enige probleem bij vodafone kan liggen.

Maar we wachten de brief, waar een uitleg van wat ik getest heb instaat, gewoon af. Denk dat het wel een kans heeft. We moeten niet blij zijn dat we het wel zolang 'normaal' hebben kunnen gebruiken, want de meesten onder ons gebruiken nog geen eens voip en het geadverteerde 'onbeperkt emailen en chatten' werkt niet.

Over de saldo-app van de iphone: als de verbinding eenmaal tot stand is gekomen hou je deze verbinding ook, daarom kun je eerst via bijvoorbeeld wifi aanmelden, wifi weer uitzetten en over 3g verder gebruik maken van gtalk/msn/willekeurige chat-app. Het kan dus zijn dat zodra jij je telefoon reboot, je geen connectie meer kunt krijgen.
M'n vriendin heeft sinds een weekje ongeveer een contractverlenging bij vodafone (welke ergens middel december ingaat) en heeft de nieuwe telefoon (htc tattoo) al in gebruik met een internetblox voor 1 maand totdat het nieuwe abonnement het overneemt. Bij haar heeft alles tot vanochtend nog gewoon gewerkt, maar sinds 2 uur geleden is dat ook over.

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nafets
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-07-2017
Ik vind het prima dat ze meer geld vragen voor VOIP maar het is onacceptabel dat ik niet meer kan chatten dat is namelijk geen voip, het zal wel over de zelfde port gaan maar dat is niet mijn probleem. als voip over port 80 was gegaan hadden ze ook niet heel internet afgesloten op te zorgen dat je niet meer VOIP kan gebruiken. Zeker als je een Android toestel zo als de Magic heb genomen bij notabene Vodafone zelf waar op Google Talk zit waar mee je enkel kan chatten er zit geen VOIP functie op......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
internetinfo schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 10:26:
[...]

In de AV stond altijd al dat VOIP bij bepaalde abonnementen niet was toegestaan, ze controleerden het alleen niet.

Nu gaat Vodafone echter haar AV hanteren en loopt iedereen te piepen, terwijl ze eigenlijk gewoon blij moeten zijn aangezien ze voor X tijd via een goedkope manier bepaalde applicaties konden gebruiken.
Dit is geen hanteren van de AV. Dit is een functionaliteit die gewoon mocht (in mijn geval dus via de chat-app Slick (geen VOIP mogelijkheden!!!) verbinding maken met MSN) gewoon even uitzetten, omdat iets anders niet mag. Ik voel me genaaid, want ik was daar hele dag op online en daarmee kon ik SMS'jes besparen.

Net een boos bericht naar de klantenservice gestuurd dat ik reactie eis, en anders maar met mijn rechtsbijstand ga kijken hoe we het op gaan lossen.

[ Voor 8% gewijzigd door Helsie op 01-12-2009 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nafets
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-07-2017
Overigens is er wel een fix mits je chat programma het ondersteunt en dat is google talk op port 443 zetten idem voor andere chat services (maar kijk even het port nummer na). Vodafone is bezig met port 5222 te blokkeren ivm VOIP. Standaard maken de meeste chat clients ook gebruik van die port . Dus als je die veranderd naar een andere port die ook gebruikt kan worden zou je weer moeten kunnen chatten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

In MSN kan je die poort niet veranderen en de server moet natuurlijk ook luisteren op de andere poort. Stom dat het webcareteam daar niet wat meer duidelijkheid over kan geven als het zo simpel is als het sluiten van een aantal poorten.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Marzman schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 17:57:
In MSN kan je die poort niet veranderen en de server moet natuurlijk ook luisteren op de andere poort. Stom dat het webcareteam daar niet wat meer duidelijkheid over kan geven als het zo simpel is als het sluiten van een aantal poorten.
Het is geen poorten kwestie. Zoals ik al eerder aangaf, Adium aanmelden werkt niet, MSN Messenger werkt aanmelden wel, maar alleen het eerste bericht wordt ontvangen. Als het een poorten kwestie is, dan staat de poort open of dicht, dwz er is verkeer of geen verkeer.

Het lijkt meer op protocol niveau of deep packet inspection.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ook daar kan het webcareteam duidelijkheid over geven. Dat zijn toch dingen die mensen op Tweakers graag weten, de gemiddelde klant zal het weinig kunnen boeien zolang zijn msn wel werkt (inclusief 2e en 3e berichten ;) )

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
internetinfo schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 10:26:
[...]

Mag ik je even afbranden (ja spuit 12)... ik blaat niet om de reden dat VOIP (dit heb ik zelfs NOOIT gebruikt) niet werkt maar:

IRC werkt niet
Android market werkt niet
GTalk werkt niet
MSN werkt met moeite (en zo ook andere applicaties)
OpenVPN is ook dood... Vond het juist zo leuk
- heeft vanalles met de detectie van de vodafone filter te maken... Veel data die lijkt op voice of encrypted is wordt gesloten

lees ook de reactie van vodafone voordat je dom gaat zitten piepen. Als alleen VOIP niet had gewerkt, had je mij nooit gehoord, echter werkt er VEEL meer niet (waaronder twitter/facebook plugins) zoals eerder in dit topic is gemeld:
net met vodafone (1200) gebeld omdat IRC, yahoo, msn, en al dat soort apps niet meer werken vanaf mijn telefoon.

quote: Meneer, we hebben met een botte bijl VOIP weggehakt, en daar bent u het slachtoffer van.
Internet werkt. Of de functionaliteit van IRC en soortgelijke applicaties terugkomt weet ik niet, en mocht het terugkomen dan weet ik niet hoe lang dit zal duren.
Verder sluit ik me aan bij XMassacre, Vodafone is gewoon uitermate slecht bezig geweest!

Zelf stap ik toch echt over... Jammer om te zien dat maar weinig deze stap denk echt gaan maken, (ja ik gun het vodafone hierdoor VEEL klanten te verliezen, maar helaas).

[ Voor 26% gewijzigd door XiniX88 op 01-12-2009 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
Wat is eigenlijk een alternatief voor Vodafone als je het hebt over HELE goeie dekking tijdens het rijden EN snel internet (1Mbit down of meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Na Slick ook maar eens Nimbuz getest. Positief verrast door de ui van het programma. Maar ook hiermee geen verbinding via umts... Dus maar weer bellen. Begon met de hoopgevende mededeling 'op dit moment is het bijzonder druk'.... Dat wordt dus weer wachten tot sinds juttemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Miglow schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 20:35:
Wat is eigenlijk een alternatief voor Vodafone als je het hebt over HELE goeie dekking tijdens het rijden EN snel internet (1Mbit down of meer)
Naja, veel keus is er niet meer:

T-Mobile 15 euro web'n walk (1mbit)
KPN 15 euro (1mbit)
KPN Hi 15 euro (1mbit)

KPN Hi heeft voor mij betere tarieven en heeft hier (zelf ondervonden) in de kustgebieden beter bereik.
Helsie schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 20:36:
Na Slick ook maar eens Nimbuz getest. Positief verrast door de ui van het programma. Maar ook hiermee geen verbinding via umts... Dus maar weer bellen. Begon met de hoopgevende mededeling 'op dit moment is het bijzonder druk'.... Dat wordt dus weer wachten tot sinds juttemis.
Hahaha maak je nu overal een ticket van aan? Misschien dan toch nog maar even wachten... Ik geef ze deze week nog.

[ Voor 34% gewijzigd door XiniX88 op 01-12-2009 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:32

XallaX

Meow

Sinds 18 november hier geen: IRC, MSN, Yahoo, Aol en ICQ meer.
Verder werken secured tunnels naar buiten ook niet lekker meer, blijkbaar behouden ze zich het recht voor om mijn encrypted data te blokkeren zodat mail ophalen of zaken als openVPN voor een verbinding met de mailserver niet meer mogelijk zijn.

Contact met de klantenservice levert niets zinnigs op, na een aantal keren bellen dan eindelijk een medewerker die aangeeft dat ze 'slechts' voip blokkeren.

Inmiddels een brief de deur uit met de mededeling dat ik binnen 10 werkdagen volledige oplossing van alles verwacht en dat ze nu in gebreke zijn.

Dat ze voip blokkeren prima, DAT stond in de voorwaarden maar blijf van de rest van internet af, we wonen niet in China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
XiniX88 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 20:24:
[...]

Mag ik je even afbranden (ja spuit 12)... ik blaat niet om de reden dat VOIP (dit heb ik zelfs NOOIT gebruikt) niet werkt maar:

[...]

lees ook de reactie van vodafone voordat je dom gaat zitten piepen. Als alleen VOIP niet had gewerkt, had je mij nooit gehoord, echter werkt er VEEL meer niet (waaronder twitter/facebook plugins) zoals eerder in dit topic is gemeld:
Een toontje lager mag wel hoor, ik heb niet met je geknikkerd ofzo. Bovendien reageerde ik heel ergens anders op.

Wat mij gewoon opvalt is dat het een klein weekje niet werkt, hoe slecht dat ook is(!!), en iedereen gelijk hoog van de toren begint te blazen met ongefundeerde juridische uitspraken tot opzeggingen aan toe.
Opzeggen gaat je nooit lukken, ookal leveren ze op dit moment een wanprestatie. Of had iedereen ook n.a.v. de storing een opzegformulier verstuurd?

Nogmaals, ikzelf ondervind geen problemen met mijn Vodafone bundel, ook niet na een herstart. Dat anderen dat wel hebben is vervelend en dan is het ook terecht dat je een klacht indient, al moet ik inderdaad zeggen dat deze reactie mij wel zorgen baart. :/
Zelf stap ik toch echt over... Jammer om te zien dat maar weinig deze stap denk echt gaan maken, (ja ik gun het vodafone hierdoor VEEL klanten te verliezen, maar helaas).
Mag je al overstappen, of ga je er al vanuit dat je kan opzeggen?
Waar wil je heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX

MethinX

't is wat!

Om even door te gaan op de technische kant:
Nafets schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 17:47:
Overigens is er wel een fix mits je chat programma het ondersteunt en dat is google talk op port 443 zetten idem voor andere chat services (maar kijk even het port nummer na). Vodafone is bezig met port 5222 te blokkeren ivm VOIP. Standaard maken de meeste chat clients ook gebruik van die port . Dus als je die veranderd naar een andere port die ook gebruikt kan worden zou je weer moeten kunnen chatten
Google talk op 443? Ik heb een eigen google talk applicatie voor android, dus ik kan alle poort instellen. Maar google geeft geen ractie op poort 443 hoor. Inloggen werkt wel via poort 80 en poort 5222. Beide poorten werken via wifi, en beide werken niet via vodafone 3G. Het lijkt me dus geen poort blokkade.

Ik kan overigens wel connecten op de poorten als ik op 3G zit, maar ik zie in debug log dat de connectie niet secure is (en dat is hij normaal via wifi wel). Het lukt dus niet om een secure (SSL) verbinding op te zetten (zowel 80 als 5222). Inloggen faalt vervolgens.. (No response from server / SSL handshake failure: I/O error during system call, Connection reset by peer)
XallaX schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 20:41:
Sinds 18 november hier geen: IRC, MSN, Yahoo, Aol en ICQ meer.
Verder werken secured tunnels naar buiten ook niet lekker meer, blijkbaar behouden ze zich het recht voor om mijn encrypted data te blokkeren zodat mail ophalen of zaken als openVPN voor een verbinding met de mailserver niet meer mogelijk zijn.
Het lijkt er idd echt op dat ze encrypted data filteren... Tot deze conclusie kom ik ook. Vreemd genoeg werkt bij mij de standaard GTalk applicatie nog als een zonnetje, geen idee waarom.. Zou die geen SSL gebuiken?

[ Voor 14% gewijzigd door MethinX op 01-12-2009 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
internetinfo schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 21:15:
[...]

Een toontje lager mag wel hoor, ik heb niet met je geknikkerd ofzo. Bovendien reageerde ik heel ergens anders op.

Wat mij gewoon opvalt is dat het een klein weekje niet werkt, hoe slecht dat ook is(!!), en iedereen gelijk hoog van de toren begint te blazen met ongefundeerde juridische uitspraken tot opzeggingen aan toe.

Mag je al overstappen, of ga je er al vanuit dat je kan opzeggen?
Waar wil je heen?
Idd toontje lager had gekunt, echter leek het erop dat je iedereen voor gek verklaard en vodafone gelijk geeft dat ze voip blokkeren.

Echter heeft het hele datanetwerk er door de update 2 keer uitgelegen, en toevallig staat de filter na de grote storing aan (geen bewijs dat dit met elkaar samenhangd, echter de vorige 2 storingen wel!). Dit alleen is al een prestatie waar vodafone niet trots op mag zijn.

Daarbij komt dat ongeveer alle verkeer op poort 80 en mail na, dicht staat... waarbij vodafone geen toezegging durft te doen of het ooit gaat werken. Dit doet mij besluiten de overstap te maken, bovenal omdar mijn abbo toch al is verlopen en elke maand kan worden opgezegd.

Overigens vodafone kan de filter ook uitzetten, de problemen oplossen en later aanzetten of samen met de klant werken naar een goed werkend filter. Geen van alle hebben ze geprobeerd te doen. Genoeg reden lijkt mij.
Pagina: 1 2 Laatste