[Vodafone]Poort 8080 niet toegankelijk bij gebruik proxy?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:57
Ik heb een Vodafone SimOnly abonnement met internet blox. De simkaart die bij dit abonnement hoort zit in een HTC Hero.
Instellingen van de Hero zijn als volgt:
APN: live.vodafone.com
Proxy:192.168.251.150
Poort: 8799
Gebruikersnaam+wachtwoord: vodafone
Internet werkt, máár: de web interface van mijn router op poort 8080 is niet toegankelijk(504 gateway time out) De website op een server die thuis draait op poort 80 werkt wel, net als welke andere website dan ook. De web interface op poort 8080 is wel degelijk te benaderen via internet, getest.
Als ik geen proxy gebruik dan werkt het wel. Waarom dan geen proxy? Omdat ik die proxy nodig heb om mobiel te kunnen bankieren bij de Rabobank.
Blokkeert Vodafone uitgaande verbindingen naar 8080? Waar slaat dat op? Is er misschien iets aan te doen? Google geeft bar weinig, en het enige wat ik zelf uit heb kunnen zoeken is dat het door die proxy komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertmol
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-08 11:58
Hmmm, dit lijkt op een probleem wat ik tegenkom met mijn HTC diamond in combinatie met vodafone (reguliere sim-only verlenging en internet blox).
Ik probeer via vpn een verbinding te leggen naar de mail en agenda omgeving van mijn werkgever (tethering). De verbinding stokt wanneer er via port 8080 services worden opgevraagd. Het uitzetten van de proxy biedt bij mij echter geen soelaas, daarin verschilt mijn probleem van het jouwe. Ik kan er ook niks over vinden via google of bij vodafone en de boys/girls bij vodafone (aan de frontend) snappen hier zowieso niks van.
Instellingen:
live.vodafone.com
server toegewezen ip adres
proxy: uit
Iemand een idee?