Het foute tuning topic deeltje 27 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 101 Laatste
Acties:
  • 791.883 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

GoldenSample schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 08:45:
[...]

Lol wut, die mag je me uitleggen, hoe de fuck dat zou kunnen..
minder duiken bij remmen?? of meer massa en dus makkelijke doorrollen??
Ik zie het ook niet zo..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

ToolkiT schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 09:02:
[...]

minder duiken bij remmen?? of meer massa en dus makkelijke doorrollen??
Ik zie het ook niet zo..
Duiken bij filerijden? Dan moet je wel echt stevig elke 3 meter op je rem trappen :D

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:56

Daniel36

vernieuwde formule

krijg je die stenen niet voor je harses bij een aanrijding btw. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:03

DaRoot

Some say...

Ook fout in mijn optiek:
Replica Veyron:
Afbeeldingslocatie: http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00955/Bugatti_Veyron_ford_955300q.jpg

http://www.telegraaf.nl/a...rijden_is_mogelijk__.html
Is zelfs een 4 zits...

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-09 14:51

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Vind ik niet echt fout...als je het zo uitgebreid aanpakt, (tot zelfs de km teller die tot 400 gaat) is het in mijn ogen veel meer dan zomaar een replica...vind het erg knap gedaan en blijken van waardering voor het merk

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:19

McBoom

Broem

Ik vind 'm ook best netjes gedaan :) Alleen mogen er wel wat grotere wielen onder die de boel wat beter opvullen. Zo'n replica zou ook niet mijn keus zijn, maar kudos voor de moeite die er in gestoken is.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:31
Toch vond ik die Civic Veyron leuker :)

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 01-02-2012 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 17:46

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Afbeeldingslocatie: http://i26.photobucket.com/albums/c125/ohtellmelies/gti/IMG_5216.jpg

Edit:

De wielen... ;)

Dit is wat de eigenaar nastreefde waarschijnlijk (zelfde wielen):
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6159/6178662717_fa3b829e80_b.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door MartijnGizmo op 01-02-2012 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Op de spoorverbreders na heel mooie bak, niks fouts aan. Lekker strak, en ik zie een VR6 logo (volgens mij is er geen Golf IV VR6 ofwel? Badge tuning of een Golf III VR6 ingelepeld?) Die is er dus wel, Golf 4 2.8VR6 met 4Motion en een 3.2VR6 met 4Motion :)

[ Voor 18% gewijzigd door FastFred op 01-02-2012 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:03

SeatRider

Hips don't lie

Volgens mij is het een Golf III, met IV-look koplampen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:29
Dan ben ik toch heel blind, maar dat is volgens mij gewoon een golf 4 hoor.

En het enigste gekke zijn de velgen?

(en dat het mss een GTI is, en geen VR6. Als ik afga op de link)

[ Voor 23% gewijzigd door NeutraleTeun op 01-02-2012 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 20:47
Ik zie geen kippenkaas, geen grote sleuven/gaten in de bodykit, redelijk strak afgewerkt.

Ik vind dit niet echt fout?

offtopic:
Het zou beter zijn als iemand een pic post vertelt waarom hij/zij het fout vind. Nu zie ik vaak dat er posts zijn van énkel één plaatje. Waardoor dit topic meer begint te lijken op 'Het grote show een auto die jij niet mooi vind Topic'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Is toch echt een Golf 4. Bij een Golf 3 is de achterste raamstijl veel breder. Daarbij, bij een Golf 4 zit er een uitsparing in de motorkap voor het VW logo, dat heeft een Golf 3 niet, daar zit het logo wat lager :) Google ftw

EDIT: met ^

[ Voor 21% gewijzigd door FastFred op 01-02-2012 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

idd Golf 4, met wat men de Euro-look noemt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 23:31

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

GoldenSample schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 08:45:
[...]

Lol wut, die mag je me uitleggen, hoe de fuck dat zou kunnen..
Volgens de RDW weegt mijn auto 823 kg, ik denk dat ik er een dikke 50kg, misschien 75kg extra in heb liggen. Nooit exact nagewogen.

Hij rolt net iets makkelijker (constanter) door nu. Vooral het gebied teen-op-gaspedaal / gas los is een stuk vriendelijker nu. Het leek eerst wel een aan/uit regeling ;)

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

RedHat schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 21:26:
offtopic:
Het zou beter zijn als iemand een pic post vertelt waarom hij/zij het fout vind. Nu zie ik vaak dat er posts zijn van énkel één plaatje. Waardoor dit topic meer begint te lijken op 'Het grote show een auto die jij niet mooi vind Topic'.
Point taken, zie edit... :)
FastFred schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 21:03:
Op de spoorverbreders na heel mooie bak, niks fouts aan. Lekker strak, en ik zie een VR6 logo (volgens mij is er geen Golf IV VR6 ofwel? Badge tuning of een Golf III VR6 ingelepeld?) Die is er dus wel, Golf 4 2.8VR6 met 4Motion en een 3.2VR6 met 4Motion :)
In de VS is de Golf 4 nooit met 4Motion geleverd, alleen in een later stadium de R32. Hij was er in eerste instantie als VR6 (met de 174pk 12v VR6 en FWD), later ook met 'onze' 24v VR6 met 204pk, maar nog steeds als FWD.

[ Voor 43% gewijzigd door MartijnGizmo op 01-02-2012 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

MartijnGizmo schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 22:22:
[...]

Point taken, zie edit... :)

[...]

In de VS is de Golf 4 nooit met 4Motion geleverd, alleen in een later stadium de R32. Hij was er in eerste instantie als VR6 (met de 174pk 12v VR6 en FWD), later ook met 'onze' 24v VR6 met 204pk, maar nog steeds als FWD.
De 174PK 12v VR6 zat hier toch in de Golf 3, Vento, Passat, Corrado en Transporter? En later de 190PK VR6 in de Golf 3 Synchro? Dus ook wel "onze" VR6..
Blok in de R32 is ook doorontwikkeling van de VR6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
FastFred schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 21:03:
Op de spoorverbreders na heel mooie bak, niks fouts aan.
Het zou me niks verbazen als de eigenaar niet snapt wat ET waarden zijn en dus de verkeerde velgen heeft gekocht.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

DaRoot schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 22:27:
[...]

De 174PK 12v VR6 zat hier toch in de Golf 3, Vento, Passat, Corrado en Transporter? En later de 190PK VR6 in de Golf 3 Synchro? Dus ook wel "onze" VR6..
Ja, ik bedoelde 'onze' VR6 als in: de enige VR6 die je hier in de Golf 4 kon krijgen (in de V6 4Motion dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

En dan te bedenken dat ze dat vermogen tegenwoordig ook gewoon (mét gemak!!) uit een "simpele" 1.4 TSi peuteren ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 01-02-2012 23:15 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-09 22:18
wimmel_1 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 23:13:
En dan te bedenken dat ze dat vermogen tegenwoordig ook gewoon (mét gemak!!) uit een "simpele" 1.4 TSi peuteren ;)
Maar de betrouwbaarheid en levensduur daarvan is niet vergelijkbaar met die van een ouderwetse 2 liter. De bespaarde brandstofkosten kun je gebruiken voor de dure reparaties.

[ Voor 9% gewijzigd door Het Fantoom op 01-02-2012 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Het Fantoom schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 23:24:
[...]

Maar de betrouwbaarheid en levensduur daarvan is niet vergelijkbaar met die van een ouderwetse 2 liter. De bespaarde brandstofkosten kun je gebruiken voor de dure reparaties.
Ik rijd met zo'n "simpele" 1.4 TSi (Turbo + Compressor, standaard 168PK, ná chip: 210+)...en ik heb er de afgelopen 65K aan kilometers (auto is van Nov. 2010) 0,0 problemen mee gehad... Gemiddeld verbruik: 6,9L/100Km.

Verhalen van, via & gehoord op........ Doen 't goed, maar niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Tot je een turbo revisie/nieuwe turbo nodig hebt. Dan krab je je wel even 2 keer achter je oren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

max schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 23:38:
Tot je een turbo revisie/nieuwe turbo nodig hebt. Dan krab je je wel even 2 keer achter je oren. :)
En waardoor gaat een Turbo meestal stuk? Dat gebeurt net zo goed bij een "oud" 2+ Liter blok ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik zie nergens staan dat de 2.0 die fantoom noemt een turbo blok is. En een VAG benzine (wat je TSi ook is) VR6/V6 is nooit met een turbo geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Heb er inderdaad zelf geen 1.4 TSI en hoef er ook geen juist omdat die motoren niet als betrouwbaar bekend staan, google er maar op. Met elke motor kunnen problemen optreden maar bij deze is het percentage aanzienlijk hoger, en ik geloof niet dat ze probleemloos 2 ton meegaan als ik de verhalen zo lees. Verder wel een fijn rijdend blok dus als levensduur geen issue is prima, geldt ook voor een wankelmotor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
max schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 23:46:
Ik zie nergens staan dat de 2.0 die fantoom noemt een turbo blok is. En een VAG benzine (wat je TSi ook is) VR6/V6 is nooit met een turbo geleverd.
Vergelijk het dan met een 1.8T van VW, ook turbo maar een stuk betrouwbaarder. Maar het hoort bij de trend/wegwerpmaatschappij, alles steeds fijner/nauwkeuriger/lichter uitgevoerd waardoor het prachtig loopt maar ook eerder kapot gaat. Een nieuwe Mercedes heeft ook niet de robuustheid van 25 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Het Fantoom schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 23:55:
[...]

Vergelijk het dan met een 1.8T van VW, ook turbo maar een stuk betrouwbaarder. Maar het hoort bij de trend/wegwerpmaatschappij, alles steeds fijner/nauwkeuriger/lichter uitgevoerd waardoor het prachtig loopt maar ook eerder kapot gaat. Een nieuwe Mercedes heeft ook niet de robuustheid van 25 jaar geleden.
Agh... Ik rijd ook met een 600CC welke zónder Turbo al ruim 130PK aan de krukas heeft. Dat "kreng" moet ik ook niet koud mishandelen.

Misschien een beetje meer begrip voor de techniek tonen in plaats van......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

DaRoot schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 22:27:
[...]

En in de Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra (één pot nat :P) en als ik me niet vergis ook in de Mercedes Vito. In de Corrado en de (latere) Passat 35i lag de 2,9l (190pk).

@ kleine motoren discussie (vooral wimmel): Leuk en aardig dat ie 210pk heeft, maar ik ben benieuwd hoe het blok er voor staat zodra de 2 ton aangetikt wordt. Met 65k op de teller is nog niet veel te zeggen over de betrouwbaarheid van zo'n blok. Neemt niet weg dat ik die 1,4 TFSI's (met turbo en compressor) een mooi stukje techniek vindt :) En dat jij 'm vast wel niet meer zal hebben als ie 200k gedraaid heeft is hier niet de issue :P

En ik vraag me ook af wat die 'downsize-motoren' op LPG zouden doen. Probleemloos naar de 300/400k+ of zegt ie bij de 150k al van doe het zelf maar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Met LPG kun je alles naar de KL*TE helpen,imho.... 't Zelfde geldt ook voor die E10 "brandstoffen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 13:51

ppFreddy

gewoon Frederik

wimmel_1 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 00:33:
Met LPG kun je alles naar de KL*TE helpen,imho.... 't Zelfde geldt ook voor die E10 "brandstoffen".
Als Volvo liefhebber zie ik vaak 15 jaar oude lpg bakken passeren met >400k en 0,0 problemen. Ligt er maar aan met wat voor blok je begint, hoe je ermee rijdt en hoe je het onderhoudt. Zelf ben ik geen voorstander van die kleine motoren met grote turbo's.

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik ben zelf een voorstander voor grote motoren met turbo >:)
(btw 2 liter vind ik eigenlijk al niet erg groot in een flinke auto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:28

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dat lijkt wel een Saxo motorkap en grille...
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/48/Saxo.png

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

wimmel_1 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 00:33:
Wij hebben een auto op gas en die loopt richting de 3 ton en de motor is nog kurkdroog en met de motor is nog nooit een probleem geweest wat gasgerelateerd was. Mijn ouders hebben een auto op gas (G1) met 4,5 ton op de teller toen die weg ging, ook nooit gasgerelateerde problemen gehad. De auto ging weg wegens ouderdom van het chassis wat bij elke auto voor komt. Daarnaast ken ik ook genoeg andere mensen met gasauto's waarvan de km-stand de 2,5 ton voorbij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-09 15:57
Zelf ook een verschillende Mazda's gehad op LPG:

Mazda 323 sedan: meer dan 3 ton, verkocht
Mazda 626 hatchback: 4 ton, sloop begon olie te verbruiken en zelf hier niet te veel op gelet en ex-vriendin flink leren optrekken met een motor met veel te weinig vinden de lagers niet leuk. voor 400 euro gekocht, ruim 40K meegereden en 250 euro voor onderdelen gekregen.
Mazda 323F: meer dan 3 ton, verkocht.

[ Voor 11% gewijzigd door Casejunkie op 02-02-2012 11:25 ]

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Maasluip schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 08:00:
[...]

Dat lijkt wel een Saxo motorkap en grille...
[afbeelding]
Kamei-grill, incl 'hobbel' voor de uitsparing van het VW-logo... :P

Afbeeldingslocatie: http://www.siekmann-tuning.com/images/03/Golf_4_Typ_1J_VW_Golf_4_Sports_Grill_honeycomb_design_black_l03_p224289.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:04

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Fout of niet? Ik vind hem ergens wel strak... Zelfs ondanks het weghalen van ongeveer elk BMW-stijlkenmerk (niertjes, logo's, Hofmeister-knik) (let op, het is een wagen die nog afgebouwd moet worden, er ontbreekt bijv. nog een achterbumper)
Afbeeldingslocatie: http://images9.images-speurders.nl/images/10/1022/102292409_1_large.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images9.images-speurders.nl/images/10/1022/102292409_3_large.jpg

Het interieur is duidelijk met veel liefde aangepakt:
Afbeeldingslocatie: http://images9.images-speurders.nl/images/10/1022/102292409_4_large.jpg

Hij staat overigens te koop

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:54
Op die manier lijkt het meer een Amerikaanse Muscle Car dan een BMW. Het is niet mijn stijl, hoewel het wel knap is dat je het zo netjes afwerkt en het interieur zo'n detail geeft.

Ik kon in al die topics niet vinden of onderstaande al langs is gekomen, maar ik vind hem wel erg fout!
Afbeeldingslocatie: http://img444.imageshack.us/img444/5994/tuninggonewrong.jpg

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

deepbass909 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:20:
Fout of niet? Ik vind hem ergens wel strak... Zelfs ondanks het weghalen van ongeveer elk BMW-stijlkenmerk (niertjes, logo's, Hofmeister-knik) (let op, het is een wagen die nog afgebouwd moet worden, er ontbreekt bijv. nog een achterbumper)
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik vind 'm best geslaagd, op de voorspoiler na, die vind ik wat te. Die matte lak past ook wel mooi bij het ontwerp, zou zo een auto voor een één of andere film kunnen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Laatst online: 13:10
YdieresiS schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:58:
Op die manier lijkt het meer een Amerikaanse Muscle Car dan een BMW. Het is niet mijn stijl, hoewel het wel knap is dat je het zo netjes afwerkt en het interieur zo'n detail geeft.

Ik kon in al die topics niet vinden of onderstaande al langs is gekomen, maar ik vind hem wel erg fout!
[afbeelding]
Pvc buis inlaatstuk? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
deepbass909 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:20:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Dat zou best wel eens een hele dikke auto kunnen worden.

Het is dat je het erbij zegt dat het een BMW is, want de stijl is naar mijn idee toch meer iets voor een USA auto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Die voorlip/bumper/spoiler is me idd te groot, maar wel een gaaf projectje zo :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:03

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

De lijnen hebben op deze manier wel wat weg van een Jaguar XJS

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Ik zou de tankopening hebben vervangen door iets klassieks of een vliegtuigachtige afsluiting :)

Beetje dit idee:
Afbeeldingslocatie: http://www.aeroform.com/ProductImages/Gas-Cap.jpg
En dan iets verzonken.

[ Voor 61% gewijzigd door McBoom op 03-02-2012 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

McBoom schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 13:34:
[...]
Ik vind 'm best geslaagd, op de voorspoiler na, die vind ik wat te. Die matte lak past ook wel mooi bij het ontwerp, zou zo een auto voor een één of andere film kunnen zijn :)
Baz Luhrmann's Romeo + Juliet! :7

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4060/4319922787_79c6c6666c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ja, dit is dus gewoon niet zo'n succes op een G-klasse... :+
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ehNnX.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

Afbeeldingslocatie: http://www.redline.lt/wp-content/uploads/2009/06/opel-calibra-ugly.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.redline.lt/wp-content/uploads/2009/06/audi90.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.redline.lt/wp-content/uploads/2009/06/bmw.jpg

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

YdieresiS schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:58:
idd het heeft wel iets weg van een Wikipedia: Dodge Challenger
Leuk project, jammer als het niet afgemaakt zou worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:11

Tomatoman

Fulltime prutser

OMFG :X

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Subtiel :')

Afbeeldingslocatie: http://www.jimmy540i.com/nightmare67.jpg

Meer ontopic:
Raad het merk:
Afbeeldingslocatie: http://www.jorymon.com/images/2009/march/monster_car1.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Gutteguttegut op 03-02-2012 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Nissan? Pontiac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

_/-\o_
Maxima om precies te zijn.

Meer info: klik

Auw..
Afbeeldingslocatie: http://alt-a.bitg.net/nightmobile/cars/images2/110000/6000/600/116630.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Gutteguttegut op 03-02-2012 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:48
Buiten dat zilveren vind ik hem in dat blauwe chrome wel ontzettend tof eigenlijk :P

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:59
Fout. Een goede tuner maakt zijn project af en gebruikt geen 520 als basis maar pakt een iets steviger stuk motor..

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

dreamscape schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 00:54:
[...]

Fout. Een goede tuner maakt zijn project af en gebruikt geen 520 als basis maar pakt een iets steviger stuk motor..
Misschien kwam een goed blok later? :+ Anders kun je alsnog later er zelf een goed blok in lepelen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MartijnGizmo schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 17:46:
[afbeelding]
Da's gewoon een érg mooi ding, absoluut niet fout IMHO. W115 / W114 neus Look-a-Like .... Blijft de mooiste Benz neus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

past alleen compleeeeeet niet bij die verder vierkante G...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-07 09:00

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Smaken verschillen. Hij past wel.

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Hij past slecht! En het idee dat er een klassieke Benz voor verkloot is maakt het voor mij compleet fout

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:43
Ik hou van oranje/zwarte auto's, Ik hou van BMW M3's

maar dit snap ik dan echt niet... ik bedoel als een 18 jarige kiddo is het stoer om z'n spoiler erop te zetten, maar dan heb je geld voor een auto van 70k en dan verpest je het nog... Klein laag spoiler kan mooi staan maar dit vind ik dus echt verrot.

http://link.marktplaats.nl/521301482
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/24zd92p.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Volgens mij is die spoiler standaard op een of andere bijzondere uitvoering van de M3. ;)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:11

Sick Nick

Drop the top!

Die wilde graag een M3 GTS maar het geld was toch echt op :P De GTS spoiler is duidelijk anders ;)

Afbeeldingslocatie: http://publicanfashion.com/wp-content/uploads/2011/05/2011-G-Power-BMW-M3-GTS-Rear-Angle-800x600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-09 13:06
FireBladeX schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 16:54:
Ik hou van oranje/zwarte auto's, Ik hou van BMW M3's

maar dit snap ik dan echt niet... ik bedoel als een 18 jarige kiddo is het stoer om z'n spoiler erop te zetten, maar dan heb je geld voor een auto van 70k en dan verpest je het nog... Klein laag spoiler kan mooi staan maar dit vind ik dus echt verrot.

http://link.marktplaats.nl/521301482
[afbeelding]
Das een M3 GTS, zit er standaard op die spoiler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

Dat noem ik hoogglans. Imo best grappig. Niet zozeer fout.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Zit zo'n spoiler een keer op een achterwielaandrijver, is het weer niet goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Als die 1e spoiler standaard op een GTS zit, zou ik die auto never nooit kopen!
Wat een achterlijk, lelijk en vooral nutteloze spoiler!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-09 17:36
NeutraleTeun schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 18:15:
Wat een achterlijk, lelijk en vooral nutteloze spoiler!
Bmw monteert hem zelf, dus dan geloof ik wel dat het nut heeft :P

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Degene die Sick Nick plaatste is een af-fabriek gemonteerde spoiler ja. Die FirebladeX gespot heeft op MP is een aftermarket picknicktafel die wel een beetje jammer is vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Peenutzz schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 18:36:
[...]

Bmw monteert hem zelf, dus dan geloof ik wel dat het nut heeft :P
Ja, want BMW maalt niet om het uiterlijk van de auto :z. Heb je weleens in een accessoirefolder van BMW gekeken? Open de brochure van de 3-serie sedan maar eens. Op pagina 4 staat in grote chocoladeletters:

DE KRACHT VAN FRAAIE LOOKS.

En in de prijslijst staat bij de Sports Line als extra uitrusting onder meer:
• Voor- en achterbumper met specifieke details in hoogglans zwart
• Grille: 7 spijlen in hoogglans zwart, bredere uitvoering ten opzichte van standaardspijlen
• Uitlaateindpijp zwart verchroomd
• Opschrift ‘Sport’ links en rechts op het voorste zijpaneel
• Dorpellijsten voor met aluminium inzet, voorzien van opschrift ‘BMW Sport’

Hoeveel extra kracht zouden deze fraaie looks opleveren? :P

Om misverstanden te voorkomen: ik vind de 3-serie zonder megaspoiler maar wel met wat sportieve opsmuk een mooie auto. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Tomatoman op 07-02-2012 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-09 17:36
Die opties die jij noemt zijn echt puur uiterlijk, die spoiler/vleugel kan daarentegen (op hoge snelheid) nog echt nut hebben. De M3 GTS is een circuitauto die op verzoek straatlegaal geleverd wordt.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 20:47
Peenutzz schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 19:06:
Die opties die jij noemt zijn echt puur uiterlijk, die spoiler/vleugel kan daarentegen (op hoge snelheid) nog echt nut hebben. De M3 GTS is een circuitauto die op verzoek straatlegaal geleverd wordt.
Dit dus.

En een GTS een pauperauto noemen omdat hij een niet-standaard spoilertje heeft (Maar die er wel op lijkt) is natuurlijk leuk wanneer je zelf in een 40pk auto stapt. Nee, dan maar de pauperauto van 400pk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Lowrider to the max :D

Afbeeldingslocatie: http://chivethethrottle.files.wordpress.com/2011/01/low-lowrider-11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://chivethethrottle.files.wordpress.com/2011/01/low-lowrider-9.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Tomatoman op 07-02-2012 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik weet niet of de echte spoiler ook ECHT nut heeft.
Hij zal vast IETS doen bij hoge snelheden.
Maar een wing is pas echt efficiënt als hij gemonteerd zit (en dus druk uitoefent) op je onderstel.

Dat zou dus betekenen dat de GTS geen bruikbare kofferbak heeft.
Iemand die mij dit kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

RedHat schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 19:12:
[...]

Dit dus.

En een GTS een pauperauto noemen omdat hij een niet-standaard spoilertje heeft (Maar die er wel op lijkt) is natuurlijk leuk wanneer je zelf in een 40pk auto stapt. Nee, dan maar de pauperauto van 400pk :D
Uit de Marktplaats-advertentie van de BMW met het niet-standaard spoilertje:
Lang verwacht en nu toch binnen!! BMW M3 GTS(optic) in de kleur Feuerorange II en vol optie's [...]
Optic. Anders gezegd: close, but no sigar. Dat neemt niet weg dat het een M3 is, wat toch een serieus te nemen scheurmonster is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

NeutraleTeun schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 19:17:
Maar een wing is pas echt efficiënt als hij gemonteerd zit (en dus druk uitoefent) op je onderstel.

je kofferbakdeksel zit ook vast aan je koets, en de koets is zelfdragend, daar zit het onderstel dus ook aan vast. zo'n spoiler drukt dus gewoon je kofferklep stevig dicht, werkt dus prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowel81
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-07-2015
Euhm, wanneer je een echt werkende spoiler op een standaard kofferbakdeksel monteert en serieus gas geef breekt ie er compleet uit. Spoiler op een oude rally Ascona is sterk genoeg om boven de 80 op een trailer de dissel omhoog te duwen, en ja hij stond redelijk ver naar voren en er stond een serieuze trekauto voor! De druk die een goeie spoiler bij hoge snelheden produceert kan oplopen tot honderden kilo's. Om dan flex te minimaliseren (wat alles minder direct maakt) wordt zoiets structureel zo dicht mogelijk bij wielophangingspunten verbonden.

Niet voor niets dat kooien doorverbonden worden met wielophanging wanneer een auto directer moet worden en alles doorgelast wordt. Bij achterwielaangedreven wordt dan wel vaker gekozen om de achterwielophanging juist niet aan de kooi te maken om een minder zenuwachtige racer te krijgen.

Bovenop alles vindt ik het lelijk aftreksel van een toch al niet zo'n mooie spoiler op het origineel.. :D

En die lowriders.. sjah... ik snap het proof of concept idee... "Omdat het kan"... maar... toch stukken minder stoer wanneer bijna de hele wereld het al heeft gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Sharky

Skamn Dippy!

De term spoiler en vleugel/wing worden hier wel te pas en te onpas doorelkaar gebruikt. Zijn wel twee redelijk verschillende zaken B)
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 23:35:
[...]

Dan is het natuurlijk wel stijlvol als je ook even vertelt wat het verschil dan is.
Zie Rowel :P

Alhoewel een wing en een spoiler imo toch echt verschillen, het woord 'spoiler' zegt het al, het verstoort de luchtstroom om zo voor een betere aerodynamica te zorgen.
Een wing heeft een omgekeerd vleugelprofiel (hence de naam) en zorgt voor downforce, bijkomend voordeel zal wellicht ook een spoilereffect zijn maar dat is niet de primaire functie.

[ Voor 78% gewijzigd door Sharky op 08-02-2012 01:22 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sharky schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 23:30:
De term spoiler en vleugel/wing worden hier wel te pas en te onpas doorelkaar gebruikt. Zijn wel twee redelijk verschillende zaken B)
Dan is het natuurlijk wel stijlvol als je ook even vertelt wat het verschil dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowel81
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-07-2015
Klopt niet helemaal, een vleugel is een soort spoiler. Spoilers zijn alle aerodynamische delen die de ideale luchtstroom verstoren. Dit verstoren kan gedaan worden om drag te verminderen en daarmee verbruik lager te maken of topsnelheid hoger, of juist om downforce te creëren en daardoor stabiliteit in bochten op snelheid te krijgen. Vleugels vallen over het algemeen onder de 2e groep spoilers... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn vast mooiere bmw-spoilers :)

Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2009/idingpower-bmw-m3-0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn3.worldcarfans.co/2009/2/medium/y-s-factory-bmw-m5_4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://carsdesignz.com/wp-content/uploads/2011/04/BMW-E92-M3-spoiler.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.modifiedplanet.com/wp-content/uploads/2011/11/funny-car-photo-2008-bmw-z4-huge-shogun-spoiler-wing-fail.jpg

Afbeeldingslocatie: http://forums.tunedtech.ca/gallery/file.php?n=574&w=l

Euhm?
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4134/4874872678_6c5a4f0362.jpg

Het lelijkste tuningpakket ooit?
Afbeeldingslocatie: http://www.motorward.com/wp-content/pictures/2009/06/cayenne-status-design-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.motorward.com/wp-content/pictures/2009/06/cayenne_status_design-2.jpg

bron: http://www.motorward.com/...s-design-porsche-cayenne/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Haal die Scion tC eens heel rap weg :D Dat ding is briljant! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 21:03

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Jemig!
Ik moest echt twee keer kijken want de eerste keer dacht ik dat ze hem ingegraven hadden :D

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 07:39:
Haal die Scion tC eens heel rap weg :D Dat ding is briljant! :D
Akkoord dat hij briljant is, maar waarom zo'n spoiler vooraan? Heeft dit meerwaarde tov de klassieke voorbumpers? Want het ziet er niet uit!

Voor mij geklasseerd als functionele foute tuning :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 10:37:
[...]

Akkoord dat hij briljant is, maar waarom zo'n spoiler vooraan? Heeft dit meerwaarde tov de klassieke voorbumpers? Want het ziet er niet uit!

Voor mij geklasseerd als functionele foute tuning :p
Meer downforce. dat ding heeft als het goed is 1100PK op alle 4 de wielen... Hij heeft het nodig :X Ding is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 10:40:
[...]

Meer downforce. dat ding heeft als het goed is 1100PK op alle 4 de wielen... Hij heeft het nodig :X Ding is
Zo ver was ik ook al, voor downforce. Maar waarom zo'n lelijk gedrocht, het is niet alsof alle andere auto's met +1000pk geen downforce hebben, zonder zo'n bumper.

Dit is de eerste keer dat ik het zie en ik ben toch dik voorstander van de klassieke bumpers... Er zijn zoveel auto's tegenwoordig die rond of over de 1000pk draaien en heb nog nooit zo'n lelijke bumper gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 10:43:
[...]

Zo ver was ik ook al, voor downforce. Maar waarom zo'n lelijk gedrocht, het is niet alsof alle andere auto's met +1000pk geen downforce hebben, zonder zo'n bumper.

Dit is de eerste keer dat ik het zie en ik ben toch dik voorstander van de klassieke bumpers... Er zijn zoveel auto's tegenwoordig die rond of over de 1000pk draaien en heb nog nooit zo'n lelijke bumper gezien :)
Het ding is puur voor circuitgebruik en het rijden van time attacks en dat ding werkt dus belachelijk goed daarvoor blijkbaar :+

Zijn broertje/voorganger is net nog iets lomper.

Afbeeldingslocatie: http://image.motortrend.com/f/motorsports/front-wing-equipped-scion-tc-breaks-lap-record-at-willow-springs/16532987+w562+cr1+re0+ar1/chris-rado-front-wing-scion-tc.jpg

Die is alleen wel FWD. Tenminste van wat ik kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 10:46:
[...]

Zijn broertje/voorganger is net nog iets lomper.
Hahaha, sorry maar hier moest ik toch wel even mee lachen :p
Hoe kom je er bij om zulke zaken te proberen :s

Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt wel overtuigd van het nut ervan, maar toch... ik vind het nog steeds functioneel fout :p

Afbeeldingslocatie: http://www.seriouswheels.com/pics-jkl/Lamborghini-Countach-Red-Front-Angle-low-st.jpg

Voor de liefhebbers:

Afbeeldingslocatie: http://cache.gawkerassets.com/assets/images/12/2010/09/500x_honda_frontwing_01.jp
Afbeeldingslocatie: http://cache.gawkerassets.com/assets/images/12/2010/09/500x_wing_map_01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://becauseracecar.org/wp-content/uploads/2011/04/FRONT-WING-CIVIC-650x433.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.wired.com/images_blogs/autopia/2009/06/scion_wing.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ll.speedhunters.com/u/f/eagames/NFS/speedhunters.com/Images/Charles%20Kha%202010/Guest/mod1210/SHDEC017.jpg

Heb trouwens idd gelezen dat de foto die jij laat zien, een record gevestigd heeft :) Maar eerlijkheidshalve moet er ook bijgezegd worden dat hij dit record ook alleen op willow springs zou kunnen vestigen... Het is niet bepaald het meest technische circuit maar wel een circuit met veel hoge snelheids bochten, je moet voor geen enkele bocht terug naar 2e etc etc etc :)

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2012 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrack
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Wrack

aka Wegdekstreepje

Chris Rado staat bekend om zijn absurde creaties.

Zijn privé-voertuig.
Afbeeldingslocatie: http://ll.speedhunters.com/u/f/eagames/NFS/speedhunters.com/Images/Larry%20Chen%202/oct/worldsupra/web2/RADO_Supra_v820642.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

MartijnGizmo schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 17:46:
[afbeelding]
Ik vind deze wel baas :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Nog enkele functionele voor spoilers:
Afbeeldingslocatie: http://images.forum-auto.com/mesimages/283864/viggen2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fourtitude.com/news/uploads/Tradition_News/004__scaled_600.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2007/07/monstersxl7.jpg

En dan weer ontopic:
Afbeeldingslocatie: http://www.autoevolution.com/images/news/gallery/renntech-reinvents-the-glk350-hybrid-pikes-peak-rally-car_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoevolution.com/images/news/rolls-royce-phantom-drophead-coupe-tuned-by-wald-international-photo-gallery-41771-7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 19:17:

Als je kijkt naar auto's waar een spoiler automatisch uitklapt is dat meestal ergens tussen de 80 en 130 km/h.
Echt hoge snelheden zijn dat ook niet.

Een spoiler zal altijd effect hebben, de vraag is alleen wat voor effect, maar het doet altijd iets met de lucht rond de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Een spoiler is ook niet altijd bedoeld voor downforce. ;) Luchtgeleiding is ook een belangrijke functie. Minder wervelingen = minder weerstand.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Afbeeldingslocatie: http://www.autoevolution.com/images/news/gallery/medium/rolls-royce-phantom-by-junction-produce-is-pure-overkill-medium_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

AtleX schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 15:46:
Een spoiler is ook niet altijd bedoeld voor downforce. ;) Luchtgeleiding is ook een belangrijke functie. Minder wervelingen = minder weerstand.
of juist de luchtstroom scherp afkappen aan de achterkant, waardoor ie langer doorgaat, ipv recht achter de auto naar beneden wil, waardoor er een virtuele "langere" auto ontstaat. want hoe langer een voorwerp is tov zn vooroppervlakte, hoe minder weerstand :) (binnen bepaalde grenzen, maar kijk maar naar kano's voor n duidelijk voorbeeld :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik vind hem mooi. sportieve uitstraling. en subtiel
laat je denken dat er iemand van 25 jaar in rijdt ipv een 65+er.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

mrc4nl schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 17:19:
[...]ik vind hem mooi. sportieve uitstraling. en subtiel
laat je denken dat er iemand van 25 jaar in rijdt ipv een 65+er.
Dat kan :*)

En deze dan?
Afbeeldingslocatie: http://www.autoevolution.com/images/news/gallery/medium/brace-yourself-for-the-volga-cayenne-medium_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:12

DropjesLover

Dit dus ->

Qua lucht:
Diffusers en wingsplitters voor een betere luchtstroom onder de auto (bij voorkeur met een dunne , rechte staalplaat over de hele bodem). Dan is de luchtdruk daar lager, wat meer downforce genereert.
Tripwire of vortexgenerators op de motorkap (al mogen die laatste waarschijnlijk niet van oom agent), een dakspoilertje en kofferbaklip/gurney-flap om daar de wervelingen goed te geleiden.

Of een dikke vleugel achterop voor downforce.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:09

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Deze had toch enorme grip zonder vleugels :P
Afbeeldingslocatie: http://www.photoessayist.com/canam/chaparral/images/chaparral-01a.JPG
(chap 2J, stofzuiger aan de onderkant :P)

spoiler overkill
Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/_ax5ZIdFoW1U/SrH5q2-c_5I/AAAAAAAAV7o/y-KHHB1JdvI/s1600/car-tuning-43.jpg

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/_ax5ZIdFoW1U/SrIBYKs78VI/AAAAAAAAWAA/ZXwWt6rE2Xs/s1600/car-tuning-09.jpg
Dit was een Sirion?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Inderdaad, nogmaals. Een spoiler zal wel IETS doen.
Die WING!, is niet efficiënt.

Alexander, prima dat jij kan beredeneren dat bijna alles in een auto met elkaar verbonden is.
Maar dat is dus niet het geval, als je over ECHTE wings gaat praten, en over circuit en de bijbehorende tiende secondes.
Op die momenten heeft een wing pas echt nut als die rechtstreeks op je onderstel/subframe zit.
Dus door je kofferdeksel, door de bodem, huppa op je onderstel.
Dan ben je goed bezig.

/einde discussie.
Pagina: 1 ... 38 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Je eigen auto kun je kwijt in Show je auto - deel 142 - Wintertopic! (in Tweakers Huiskamer), als je daar niet in kunt, zul je nog even geduld moeten hebben met het posten van je eigen auto of je zoekt het merkspecifieke grote topic op van jouw auto en meldt je daar aan.