Misschien wat afwisselen? Dus de ene dag SIMAP, de dag erna Docking, enz. Nadeel is dat je mijlpalen mist, voordeel is dat je na 3 dagen zeker wel iets over het project te vertellen hebt.
Verwijderd
Of gewoon 3 x DC Vault stats topics, goede reclame voor de Vault 
Ehh jk.

Ehh jk.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2010 18:28 ]
Dagstats/2-7 dagen stats/maandstats nu in test @ http://www.digik-oz.nl/dcTeamStats.aspxVerwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 12:02:
Vanaf morgen begint de SIMAP - Docking - POEM hunt.
SIMAP heeft nog werk en aan de batchmonitor te zien komen er nog minstens 2 verse batches bij
Gaan we nog stats posten? Week-stats of voor elke dag? Het voordeel van 1 stat per week is wel dat je dan ook echt wat te vertellen hebt; nadeel is dat er nog geen weekoverzichten-bakker is, voor zover ik het weet.
Whatever
Verwijderd
DigiK-oz om verwarring te voorkomen wellicht mooier om in het overzicht de periode te benoemen.
Hoe bedoel je? In de RML staat het erbij, en op de site staat de dropdown box toch?Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:46:
DigiK-oz om verwarring te voorkomen wellicht mooier om in het overzicht de periode te benoemen.
Whatever
I see. Eens even denken hoe ik dat netjes ga verwoorden. Suggesties? "Users this period" vind ik een beetje.....matig klinken
Whatever
' Users today' is beter. Maar het is mij niet geheel duidelijk wat er mis is met Nederlands.
Verwijderd
Ik vind echt dat je super bezig bent met de stats, hulde!
Als reguliere statsjunk wordt ik echt verwend met je vernieuwingen; die weekstats laten bijvoorbeeld op SIMAP zien dat we de concurrentie echt verpletteren
Thanks
Als collega-statsjunk bak ik er steeds weer wat bij, meestal overigens op basis van opmerkingen en suggesties die ik hier lees. Blijf de ideeën maar spuien!
De weekstats en maandstats laten inderdaad een aardig beeld zien op SIMAP, maar ook Docking en POEM. Leuk om alle nieuwe users te zien op die projecten
Maar met al die uitbreidingen wordt het nu eens tijd om de database en queries eens onder handen te nemen, de boel wordt wat traag merkte ik, met name op projecten waar DPC veel users heeft. Zo blijft er altijd wel wat te doen. Zeker met een provider die achterlijke limieten stelt aan database-size
Komende dagen dus misschien wat trubbels qua responsetijd.
Als collega-statsjunk bak ik er steeds weer wat bij, meestal overigens op basis van opmerkingen en suggesties die ik hier lees. Blijf de ideeën maar spuien!
De weekstats en maandstats laten inderdaad een aardig beeld zien op SIMAP, maar ook Docking en POEM. Leuk om alle nieuwe users te zien op die projecten

Maar met al die uitbreidingen wordt het nu eens tijd om de database en queries eens onder handen te nemen, de boel wordt wat traag merkte ik, met name op projecten waar DPC veel users heeft. Zo blijft er altijd wel wat te doen. Zeker met een provider die achterlijke limieten stelt aan database-size
Komende dagen dus misschien wat trubbels qua responsetijd.
Whatever
Is het trouwens (al) mogelijk om in de Vault stats meer dan alleen GIMPS naar je eigen statssite neer te zetten?
Als je toch bezig bent
Als je toch bezig bent
Yup, staat al tijden op mijn lijstjeWiethoofd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 00:48:
Is het trouwens (al) mogelijk om in de Vault stats meer dan alleen GIMPS naar je eigen statssite neer te zetten?
Als je toch bezig bent![]()
Whatever
Net gespot op het DC-vault forum; eon2 is onder BOINC begonnen. http://eon.ices.utexas.edu/eon2/
Lees ook even het commentaar hier: http://www.team-ninja.com...d.php?p=361933#post361933
Oh ja, SoB sieve wordt op 14 september uit de Vault geknikkerd als er geen werkende stats beschikbaar zijn.
Lees ook even het commentaar hier: http://www.team-ninja.com...d.php?p=361933#post361933
Oh ja, SoB sieve wordt op 14 september uit de Vault geknikkerd als er geen werkende stats beschikbaar zijn.
[ Voor 21% gewijzigd door Xaverius op 01-09-2010 13:57 . Reden: SoB sieve toevoegen ]
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
weg met SoB sieve , antiek project en we staan er niet erg hoog xD
heb me al bij DPC - Eon2 aangemeld en hier zie je de tussenstand : http://eon.ices.utexas.edu/eon2/top_teams.php ... effe F5 drukken en hij update ( vrijwel elke seconde )
we staan 4de overall op het moment!!
heb me al bij DPC - Eon2 aangemeld en hier zie je de tussenstand : http://eon.ices.utexas.edu/eon2/top_teams.php ... effe F5 drukken en hij update ( vrijwel elke seconde )
we staan 4de overall op het moment!!
[ Voor 64% gewijzigd door Cpt00kirk op 01-09-2010 15:47 ]
Vanavond als ik thuis ben, slinger ik Eon2 aan. Ik vond dat project altijd al wel aardig...
Maar goed dat ik dan meteen ons team heb gemaakt vanmiddag.
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Zal ik me ook maar aanmelden, konijnen powert.Cpt00kirk schreef op woensdag 01 september 2010 @ 15:14:
weg met SoB sieve , antiek project en we staan er niet erg hoog xD
heb me al bij DPC - Eon2 aangemeld en hier zie je de tussenstand : http://eon.ices.utexas.edu/eon2/top_teams.php ... effe F5 drukken en hij update ( vrijwel elke seconde )![]()
we staan 4de overall op het moment!!![]()
Dan post ik voor de zekerheid even de info vanaf het DC-vault forum hier ook.
quote: opyrtEon is back, and this time as a BOINC project: http://eon.ices.utexas.edu/eon2/
I see they are working on the project as things change there from day to day. As for the work, there aren't that many WUs to get yet and there are some problems to iron out before this project works properly:That being said, I'm sure we'll see a lot of changes for the better the next few days.
- Deadline on WUs is one hour after download, making all of them high priority.
- Most WUs finish in 2-3 minutes but some take up to half an hour on an i7 and grab 1,9GB RAM. The "big ones" seems to come in groups, so suddenly you have 8 WUs claiming 2GB RAM each, which will cause problems on many computers. I'm also doubtful as to if older computers will manage the one hour deadline on those WUs.
- There is no community forum.
- There is no way to contact admin.
Stop de verwelking!
Verwijderd
Vraagt EON2 om een aangepaste strategie?
Ik kan wel volledig overgaan op dit project als SIMAP leeg is.
Errrr. na het lezen van de post op het ninja forum ben ik minder enthousiast: 2 Gb ram voor een wu!
Ik kan wel volledig overgaan op dit project als SIMAP leeg is.
Errrr. na het lezen van de post op het ninja forum ben ik minder enthousiast: 2 Gb ram voor een wu!

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2010 18:03 ]
Deel 5 en 6 van de batch van 15/8 komen nog (geen idee hoe groot die zijn), en dan de "reguliere" batch van 1 september denk ik. Dus we kunnen daar nog wel even
eon2 stats added, maar we hadden daar nog niks bij de laatste statsupdate (gisteren 21:45)
eon2 stats added, maar we hadden daar nog niks bij de laatste statsupdate (gisteren 21:45)
[ Voor 25% gewijzigd door DigiK-oz op 01-09-2010 18:29 ]
Whatever
BoldSeeker : pas inderdaad op voor dat geheugengebruik ja, hier is er nu 1 met 1GB vandoor gegaan. Nou kan ik wat hebben, maar 4 WUs tegelijk met 2GB per stuk is ietwat overkill... We zien wel hoe het loopt, anders proberen 50% SIMAP (250 MB / WU) en 50% eOn2 te runnen?
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Het is wat lastig 50% eon draaien als alle WU's naar high priority gaan omdat de deadline maar een uur is...FreezeXJ schreef op woensdag 01 september 2010 @ 18:46:
BoldSeeker : pas inderdaad op voor dat geheugengebruik ja, hier is er nu 1 met 1GB vandoor gegaan. Nou kan ik wat hebben, maar 4 WUs tegelijk met 2GB per stuk is ietwat overkill... We zien wel hoe het loopt, anders proberen 50% SIMAP (250 MB / WU) en 50% eOn2 te runnen?
Aanloopprobleempjes lijkt me zo, ik heb ook maar even een paar WU's geknaagd om de boel eens te verkennen. Nog geen "joekels" gezien, maar als het bij 1GB blijft heb ik geen probleem
Whatever
Helaas, opgelopen tot 2350 MB nu... 't moet niet al te gek worden, straks moet ik nog geheugen bijhalen voor dit project
Eens kijken hoe lang hij precies gaat duren, 14 minuten, and counting. Indicatie zegt al 0 seconds remaining, maar hij kreeg maar een gegokte 3 minuten mee.
Wellicht 2 cores Eon, 2 cores Wieferich, of wellicht iets anders dat non-BOINC is...
Oftewel, be aware, be very aware! Ze beginnen lief en klein (250MB), maar groeien als kool.

Eens kijken hoe lang hij precies gaat duren, 14 minuten, and counting. Indicatie zegt al 0 seconds remaining, maar hij kreeg maar een gegokte 3 minuten mee.
Wellicht 2 cores Eon, 2 cores Wieferich, of wellicht iets anders dat non-BOINC is...
Oftewel, be aware, be very aware! Ze beginnen lief en klein (250MB), maar groeien als kool.
edit:
eindscore 2400 MB, 17 minuten runtime op een ouwe Q6600 @ 2.8 Ghz.
eindscore 2400 MB, 17 minuten runtime op een ouwe Q6600 @ 2.8 Ghz.
[ Voor 8% gewijzigd door FreezeXJ op 01-09-2010 18:58 ]
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
De langste tot nu toe is bijna 20 minuten.
Maar de output gaat hard omhoog.
Maar de output gaat hard omhoog.
Rank Name Members Recent average credit Total credit Country Type |
1 SETI.USA 2 1,101 11,831 United States None |
2 Team Norway 8 652 7,582 Norway None |
3 Free-DC 2 259 2,993 International None |
4 Dutch Power Cows 5 60 610 Netherlands None |
5 Russia 2 3 36 Russia National |
grootste bij mij 700 mb maar gemiddeld zon 350... knal ze in 3 a 4 minuten erdoor op het moment
Yep, de meeste zijn onschuldig, en dan heb je alleen die nare mini-deadline om rekening mee te houden. Echter zo af en toe (heb er 1 moeten aborten omdat ie op 'waiting to run' kwam te staan, en 1 voltooide) zitten er RAM-vreters tussen. Eens kijken of we op een top-3 plaats kunnen beginnen met de Vault-race
Ik weet het nog niet zeker, maar gezien ze er op het Ninja-forum al een topic over hebben, vermoed ik dat het met warme belangstelling gevolgd gaat worden
Eon 1 heeft jaren in de vault gezeten, en als de rare grappen uit Eon2 gaan (die giga-WUs apart in een groep, en de deadline naar een paar dagen) denk ik dat ze er snel in zitten. Het backend-gedeelte zit volgens mij redelijk goed. Desnogwelteplus, geen garanties, your mileage may (and will) vary.
Yep, jammer dat het forum nog niet aktief is, anders zouden we ze daar wat duwtjes in de goede richting kunnen geven. De GIGA-WU's apart inderdaad, met een maximum van 1 per dag of zo om te voorkomen dat je er 8 tegelijk hebt. De deadline naar een paar dagen/week. Checkpointing implementeren (hoewel dat niet echt boeiend is met die hele korte WU's), en score-systeem wat herzien (nu krijg je wat je claimed, en dat nodigt cheaters uit
)
EDIT : O ja, en de stats wat vaker updaten dan 1 keer per 24 uur
EDIT : O ja, en de stats wat vaker updaten dan 1 keer per 24 uur
[ Voor 7% gewijzigd door DigiK-oz op 01-09-2010 22:15 ]
Whatever
we staan ondertussen op #3 bij Eon2 : http://eon.ices.utexas.edu/eon2/top_teams.php
NGS is lekker bezig! go StugIII
Go zelf.Cpt00kirk schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:33:
we staan ondertussen op #3 bij Eon2 : http://eon.ices.utexas.edu/eon2/top_teams.php
Verwijderd
Ook even Eon2 geprobeerd. Ik dacht ik zet de 'resource share' van Simap op 75%, Eon2 op 25% en CC op 0% (CC blijft crunchen met deze instelling) dan kan die BOINC-manager mooi verzinnen om 3 cores te besteden aan Simap en 1 aan Eon2 en waar CC op loopt is trviaal (0,05 CPU + 1 GPU).
Dat is dus te ingewikkeld voor BOINC
Hmm, eon ook even aangezet, maar het geheugengebruik valt tot op heden erg mee hoor (voor zover je 30Mb per WU mee vind vallen dan):
Verwijderd
Hmz...ziet er dus toch niet zo slecht uit bij EON2
Vooralsnog is er werk zat bij SIMAP, dus daar blijf ik wel op zitten.
In augustus 24 plaatsen gestegen op SIMAP en onze score aldaar bijna verdubbeld
Vooralsnog is er werk zat bij SIMAP, dus daar blijf ik wel op zitten.
In augustus 24 plaatsen gestegen op SIMAP en onze score aldaar bijna verdubbeld

Nee hoor, dat kan BOINC heus wel. Maar hij moet even "leren" over lengte van WU's etc. Hij zal proberen een evenredig deel van elk project te doen (dus 75/25 bij jou), maar pas na een tijdje heeft hij daar de benodigde info voor zodat hij de scheduling in orde kan maken.Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 14:28:
Ook even Eon2 geprobeerd. Ik dacht ik zet de 'resource share' van Simap op 75%, Eon2 op 25% en CC op 0% (CC blijft crunchen met deze instelling) dan kan die BOINC-manager mooi verzinnen om 3 cores te besteden aan Simap en 1 aan Eon2 en waar CC op loopt is trviaal (0,05 CPU + 1 GPU).
Ik draai even van alles wat, SIMAP, eon2 en voor een team-effort Einstein
[ Voor 5% gewijzigd door DigiK-oz op 02-09-2010 18:29 ]
Whatever
Verwijderd
Ik heb de resource share nu op 300, 100, 0 gezet en lijkt idd te werken.
Sorry maar ik vind BOINC een drama, waarom kan ik niet instellen hoeveel cores en welke cores te gebruiken per project, zelfde voor de GPU('s).
Sorry maar ik vind BOINC een drama, waarom kan ik niet instellen hoeveel cores en welke cores te gebruiken per project, zelfde voor de GPU('s).
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2010 18:41 ]
kun je dat niet instellen bij de stetting op de site van het project zelf?
achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier
Verwijderd
De 'resource share' stel je in op site van het project maar IMO dat moet dus veel beter in te stellen zijn in de BOINC manager zelf.
mede dank zij Elteor staan we op de #2 overall en gaan we hard op weg naar de #1, dan kwestie van zo veel mogelijk voorsprong pakken!!!
Hallo, waar zijn we nou allemaal mee bezig?
Met Simap? Eon2? Een van de al eerder net genoemde projecten?
Ik zie door de bomen het bos niet meer...
Met Simap? Eon2? Een van de al eerder net genoemde projecten?
Ik zie door de bomen het bos niet meer...
Division BrabanderT
Uhh welcome to the vault 
Docking en POEM waren de eigenlijke projecten voor deze maand geloof ik
Simap --> er is voor de verandering een berg werk = kans om wat hogerop te komen
Eon2 --> nu niet mee doen is waarschijnlijk een niet meer (of in iedergeval moeilijk) in te halen achterstand oplopen
Docking en POEM waren de eigenlijke projecten voor deze maand geloof ik
Simap --> er is voor de verandering een berg werk = kans om wat hogerop te komen
Eon2 --> nu niet mee doen is waarschijnlijk een niet meer (of in iedergeval moeilijk) in te halen achterstand oplopen
O, tja ik doe al een tijdje mee onder de nick DinKeyToy, maar ik was helemaal de weg kwijt. 
Boel staat nu op Simap te draaien omdat ik dacht dat dat het September-project was/zou worden.
Ik dacht dat Eon2 nog niet in de vault stond en daarom (nog) niet interessant was.
Maar als ik het allemaal zo lees, dan doet iedereen zo maar een dotje...
Boel staat nu op Simap te draaien omdat ik dacht dat dat het September-project was/zou worden.
Ik dacht dat Eon2 nog niet in de vault stond en daarom (nog) niet interessant was.
Maar als ik het allemaal zo lees, dan doet iedereen zo maar een dotje...
Division BrabanderT
De 'officiële' Vault-hunt-projecten voor september zijn (in deze volgorde): SIMAP (totdat het werk op is) - Docking - POEM. Het zijn allemaal niet zulke grote projecten, dus daarom verdelen we de krachten een beetje.
Eon2 wordt door een aantal (waaronder) mij gedaan omdat het nieuw en dus gaaf is
Eon2 wordt door een aantal (waaronder) mij gedaan omdat het nieuw en dus gaaf is
Bedankt voor de update! Nu weet ik zeker dat ik goed zit!
Division BrabanderT
Verwijderd
Ik heb stiekem al effe gekeken hoe zo'n SIMAP weekstat eruit komt te zien --> nice!
Zullen we elke maandag dan maar een weekstat posten?
En dan van SIMAP, POEM en DOCKING?
In 1 post of 3 aparte posts?
Zullen we elke maandag dan maar een weekstat posten?
En dan van SIMAP, POEM en DOCKING?
In 1 post of 3 aparte posts?
We moeten wel stats hebbenh, ja. Weekstats lijkt me goed omdat we eigenlijk 3 projecten hebben. Ik weet niet of 3 stats in één post passen (een 25K per stats).
De weekstats van SIMAP zijn best aardig ja, we gaan daar als een speer
De weekstats van SIMAP zijn best aardig ja, we gaan daar als een speer
Whatever
Verwijderd
Ook fijn dat je Eon2 al hebt toegevoegd aan de lijst 
Sprekende over Eon2, ik heb zo af en toe download errors met sommige WU's.
Sprekende over Eon2, ik heb zo af en toe download errors met sommige WU's.
Had ik ook, lijkt nu opgelost te zijn, althans ik heb er al een uur geen last meer van. Is ook een draadje op hun forum over.
Whatever
De servers bij Eon2 lijken mij nogal instabiel want ik heb de gehele dag droog gestaan omdat er een kleine 200 units niet gedownload konden worden (nee inet was 100%). Problemen met de 503 client zijn inmiddels opgelost maar waren ook dik 300 units die ik moest aborten dus het project kent nogal aanloopproblemen zullen we maar zeggen.
De statspagina van SoB sieve is weer up-to-date: http://www.henleyclan.co.uk/sobsieve/alltime/scores_t.htm
Stop de verwelking!
Verwijderd
Ik dacht wij staan wel nummer 1 in een paar dagen bij Eon2, nu heeft een universiteit er een server park op gezet
En niet zo'n kleintje ook. 120 machines met bijna allemaal 4-16 treads
. Wel superdik
Dat is de uni van eon zelf
De admin daar is Graeme Henkelman, en die club heet.....Juist. Maar ze hebben een oneerlijke voorsprong, ze waren al bezig toen eon nog in de testfase zat.
Even SETI.USA daar inhalen, en dan die 2e plek vasthouden. En dan maar hopen dat het spul snel in de Vault terecht komt
Even SETI.USA daar inhalen, en dan die 2e plek vasthouden. En dan maar hopen dat het spul snel in de Vault terecht komt
Whatever
Over 1 ding kunnen we wel blij zijn : niemand van de top teams haalt hier een hogere score dan wij
Oh, en wellicht is het binnenkort weer gewoon DPC op 1. Aan de poging zal het niet liggen.
Inmiddels 2e @ eon 
SIMAP heeft nog wel een paar weken werk zie ik net, de 6e batch van 15/8 is weer een joekel. En daarna volgt de "reguliere" batch van september nog. We kunnen daar dus zo maar nog 10 plaatsen stijgen, volgens de inhaalstats duurt het 14 dagen om 10 plekken te pakken.
SIMAP heeft nog wel een paar weken werk zie ik net, de 6e batch van 15/8 is weer een joekel. En daarna volgt de "reguliere" batch van september nog. We kunnen daar dus zo maar nog 10 plaatsen stijgen, volgens de inhaalstats duurt het 14 dagen om 10 plekken te pakken.
Whatever
de geheugen hoeveelheden zijn volgens mij aangepast bij Eon2, ze komen bij mijn niet meer boven de 15 mb uit.
We proberen iedereen voor te blijven tot dat er gehunt kan worden, na afloop van de ander projecten.
We proberen iedereen voor te blijven tot dat er gehunt kan worden, na afloop van de ander projecten.
[ Voor 33% gewijzigd door Cpt00kirk op 05-09-2010 12:32 ]
Verwijderd
Eon2 has no jobs 
Als de stats wekelijks gepost gaan worden op de dezelfde dag wordt het hier wel stil qua DC Vault
Als de stats wekelijks gepost gaan worden op de dezelfde dag wordt het hier wel stil qua DC Vault
Zo af en toe weet hij bij mij nog wat Eon2 binnen te slepen, maar erg hard gaat het inderdaad niet... SIMAP gaat nog wel lekker door, en aangezien dat ons grote kraakproject is, voorzie ik weinig problemen
Dagelijkse stats zou geen probleem moeten vormen, indien gepost.
ps. SETI.USA gaat ook flink hard @ eon... Desnogwelteplus moet het eerst maar eens een Vault-project worden, daarna kunnen we er echt los (mits voldoende WUs).
ps. SETI.USA gaat ook flink hard @ eon... Desnogwelteplus moet het eerst maar eens een Vault-project worden, daarna kunnen we er echt los (mits voldoende WUs).
Verwijderd
Voor weekstats moeten we eerst wel 1 week gecrunched hebben.
Dat betekent dus woensdag posten over het resultaat van de eerste 7 dagen van deze maand.
Wie wil de openingspost maken voor SIMAP? Ik ben niet handig met plaatjes e.d.
Dus eigenlijk ben ik gewoon een www.watbenjedan.com
Dat betekent dus woensdag posten over het resultaat van de eerste 7 dagen van deze maand.
Wie wil de openingspost maken voor SIMAP? Ik ben niet handig met plaatjes e.d.
Dus eigenlijk ben ik gewoon een www.watbenjedan.com
Je zou wel de eerste dag stats kunnen posten zodat je na een week vergelijkingsmateriaal hebt 
En je zou de http://linuxminded.nl/dpc/weektopic-team-generator/ die smoking2000 in elkaar heeft geknutseld kunnen gebruiken, eigen linkjes etc. invullen en laten genereren
En je zou de http://linuxminded.nl/dpc/weektopic-team-generator/ die smoking2000 in elkaar heeft geknutseld kunnen gebruiken, eigen linkjes etc. invullen en laten genereren
offtopic:
Mooi gemaakt zoiets maar persoonlijk maak ik liever zelf de TS, vooral dat grote DPC logo staat mij tegen en voor bij WCG heb ik het allemaal in een tabel gezet zodat die mooie projectachtergronden er bij kunnen. Zoveel moeite is het nou ook weer niet om een TS te maken hoor...
Mooi gemaakt zoiets maar persoonlijk maak ik liever zelf de TS, vooral dat grote DPC logo staat mij tegen en voor bij WCG heb ik het allemaal in een tabel gezet zodat die mooie projectachtergronden er bij kunnen. Zoveel moeite is het nou ook weer niet om een TS te maken hoor...
[ Voor 12% gewijzigd door Xaverius op 06-09-2010 23:03 ]
Stop de verwelking!
Gezien het feit dat SIMAP kraakproject #1 is, en zo te zien vrijwel deze hele maand werk zal hebben, zijn dagstats van SIMAP ook een optie? En dan de weekstats van POEM en DOCKING in dit topic?
* DigiK-oz krijgt stats-afkickverschijnselen
* DigiK-oz krijgt stats-afkickverschijnselen
Whatever
Alleen die eerste pagina is geupdate, zodra je verder gaat klikken bij users of team is de laatste update nog steeds van 19 juni. Echt up to date zijn die stats dus nog niet....Xaverius schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 22:51:
De statspagina van SoB sieve is weer up-to-date: http://www.henleyclan.co.uk/sobsieve/alltime/scores_t.htm
>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel
Zo, de eerste GPUgrid puntjes zijn binnen; donderdag een GTX460 aangeslingerd en ik moet zeggen, qua punten schiet het wel lekker op.
Alleen produceert het ding wel aardig wat hitte, waardoor de chassis-fans wat meer RPMs gaan draaien. Binnen een kwartier keek mijn collega al bezorgd om of het wel goed ging
Dus tijdens werkuren maar even geen GPU-Boinc.
Alleen produceert het ding wel aardig wat hitte, waardoor de chassis-fans wat meer RPMs gaan draaien. Binnen een kwartier keek mijn collega al bezorgd om of het wel goed ging
Dus tijdens werkuren maar even geen GPU-Boinc.
"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison
Kan je de GPU niet throttlen? Er zijn wel programma's die dat voor de CPU kunnen doen (aangezien BOINC zelf alleen 100% of 0% doet om zo op gemiddeld op bv. 70% uit te komen...)
Stop de verwelking!
Verwijderd
Je kan de GPU "onderklokken". MSI afterburner is een aardig programma voor dat, ondersteunt zowel ATI als nvidia en biedt de mogelijkheid voor 5 vershillende profielen.
Dank voor de tips heren! Ik zal eens gaan tweaken voor een perfecte balans tussen tevreden-collega en GPU-puntjes!
In het weekend staat ie wel voluit: met 28k gister gaat zo'n GPU toch wel f*cking veel sneller als CPU
In het weekend staat ie wel voluit: met 28k gister gaat zo'n GPU toch wel f*cking veel sneller als CPU
"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison
Verwijderd
@DigiK-oz
Ik heb een verzoekje voor extra functionaliteit voor de Dc-Vault overview statspage.
Is het mogelijk om de subcategorieën Biological, Mathematical , Physical en Miscellaneous
"clickable" te maken, zodat je kunt zien welke projecten onder welke subcategorie draaien?
Als we dan ergens maar een paar puntjes "behind" staan, dan kun je snel zien welke projecten je
kunt draaien om die paar puntjes goed te maken.
Ik heb een verzoekje voor extra functionaliteit voor de Dc-Vault overview statspage.
Is het mogelijk om de subcategorieën Biological, Mathematical , Physical en Miscellaneous
"clickable" te maken, zodat je kunt zien welke projecten onder welke subcategorie draaien?
Als we dan ergens maar een paar puntjes "behind" staan, dan kun je snel zien welke projecten je
Goed plan. Zal er deze week mee aan de slag gaan, alleen nog even tijd vindenVerwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 16:56:
@DigiK-oz
Whatever

Mijn eerste project waar ik de miljoen mijlpaal binnenhengel!
^^ Gefeli met de 1.000.000 op Docking.... nu nog even doorzetten en de #1 binnen DPC is binnen!!
Sssst!Cpt00kirk schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:13:
^^ Gefeli met de 1.000.000 op Docking.... nu nog even doorzetten en de #1 binnen DPC is binnen!!
Want daar kan ik niet tegenop
Het schijnt dat PSP- en SoB-sieve plat gaan: http://www.mersenneforum....d.php?p=230808#post230808 en http://www.free-dc.org/fo...870&viewfull=1#post147870 (free-DC is alleen down op moment van posten)
Stop de verwelking!
Kan je bij die twee projecten (statstechnisch) dan niet alleen manueel werk te verkrijgen? Het is toch geen volautomatisch project?
Stop de verwelking!
Verwijderd
Mersenneforum is echt heerlijk onduidelijk over van alles, informatie verspreid over meerdere threads/sites/fora 
Ik heb geen ervaring met sieve, hier nog wat info over 'combined SoB/PSP sieve':
http://wiki.seventeenorbust.com/index.php/Sieve
http://www.sierpinskisieve.com/
Dus ja het gaat plat maar er is nog wat werk beschikbaar bij Primegrid.
Ik heb geen ervaring met sieve, hier nog wat info over 'combined SoB/PSP sieve':
http://wiki.seventeenorbust.com/index.php/Sieve
http://www.sierpinskisieve.com/
Dus ja het gaat plat maar er is nog wat werk beschikbaar bij Primegrid.
idd, maar die punten komen niet bij de andere sieve projecten.
Stop de verwelking!
Hmm uitdaging ?
Verwijderd
*zucht*....oktober dan maar?Elteor schreef op donderdag 23 september 2010 @ 00:14:
Hmm uitdaging ?
Overigens is Docking niet het project waar we de meeste punten kunnen scoren met een hunt (op basis van geschat 100 CPU's).
"Slechts" 66 puntjes, terwijl er een aantal projecten zijn die meer dan 2 keer zo veel opleveren. En dan tel ik Wieferich nog niet eens mee, waar we over een maand een plek verliezen (185 punten), terwijl een hunt daar wel een plek winst op zou leveren.
BOINC levert het meest op bij RCN, Enigma, Yoyo, QMC (in die volgorde).
"Slechts" 66 puntjes, terwijl er een aantal projecten zijn die meer dan 2 keer zo veel opleveren. En dan tel ik Wieferich nog niet eens mee, waar we over een maand een plek verliezen (185 punten), terwijl een hunt daar wel een plek winst op zou leveren.
BOINC levert het meest op bij RCN, Enigma, Yoyo, QMC (in die volgorde).
Whatever
Verwijderd
We kunnen wel "de kersen van de taart blijven plukken", maar insteek was ook dat we in de Biological sectie
hogerop zouden komen. POEM en Docking zijn (effe los van GPUgrid) de projecten waar we de laagste score hebben, dus lijkt het me redelijk dat we op deze 2 projecten gaan hunten.
Geen zorgen over Wieferich...als we daar echt in gevaar komen dan ga ik "all in" op Wieferich.
Mijn voorstel is: oktober Docking, november Poem en daarna weer over op een project waar de dikke punten
te pakken zijn.
hogerop zouden komen. POEM en Docking zijn (effe los van GPUgrid) de projecten waar we de laagste score hebben, dus lijkt het me redelijk dat we op deze 2 projecten gaan hunten.
Geen zorgen over Wieferich...als we daar echt in gevaar komen dan ga ik "all in" op Wieferich.
Mijn voorstel is: oktober Docking, november Poem en daarna weer over op een project waar de dikke punten
te pakken zijn.
Ben ik het wel mee eens. Nog twee maanden Bio (eerst Docking, dan POEM, misschien nog een staartje SIMAP?), en dan in december vol op Wieferich zodat we met wat geluk daar als #1 oud en nieuw kunnen vieren (en Ars en de Noren voorbij kunnen als die dat laten gebeuren). 2011 dan de genoemde "kleine" BOINC projecten?
Om op Wieferich geen plek te verliezen lijkt het voldoende om 2 systeempjes toe te voegen, dan overleven we het tot 1 december (en doen vast wat voorbereidend werk voor de december-hunt, we lopen met de huidige power al iets in op 1,2 en 3)
Tel daarbij op dat SoB Sieve en PSP Sieve waarschijnlijk uit de Vault gaan, en de verschillen met #1 en #2 worden veeeel kleiner (730 Wieferich, 1K verdwenen projecten plus wat we nog op POEM en Docking inlopen).
* DigiK-oz haat lange termijn planningen, maar deze bevalt wel
EDIT: POEM heeft een GPU versie in test, ATI/Nvidia
Om op Wieferich geen plek te verliezen lijkt het voldoende om 2 systeempjes toe te voegen, dan overleven we het tot 1 december (en doen vast wat voorbereidend werk voor de december-hunt, we lopen met de huidige power al iets in op 1,2 en 3)
Tel daarbij op dat SoB Sieve en PSP Sieve waarschijnlijk uit de Vault gaan, en de verschillen met #1 en #2 worden veeeel kleiner (730 Wieferich, 1K verdwenen projecten plus wat we nog op POEM en Docking inlopen).
* DigiK-oz haat lange termijn planningen, maar deze bevalt wel
[ Voor 3% gewijzigd door DigiK-oz op 23-09-2010 19:37 ]
Whatever
Jongens, laat dat Docking toch gewoon zitten joh
*op knieen zitten gaat
Beste Bold Seeker
Zou je het in de diepte van je crunchershart, met een sterk beroep op je geweten, kunnen vinden om al je wijsheid in te zetten, tenaanzien van je mede-vaulter Bio1ogics, jou wellicht bekend, een kleine hoeveelheid geduld te betrachten (enkele dagen zou volstaan) met het overzetten van je koetjes naar de Docking-wei?
Zodra de screenshot is gemaakt waarin ik mijn eerste #1 DPC positie kan bevestigen, mag je met alle plezier Docking gaan rulen. Dan kun je nogmaals het genoegen proeven van het veroveren van de eerste plek!
*staat op, slaat stof van knieen en hoopt er het beste van.
*op knieen zitten gaat
Beste Bold Seeker
Zou je het in de diepte van je crunchershart, met een sterk beroep op je geweten, kunnen vinden om al je wijsheid in te zetten, tenaanzien van je mede-vaulter Bio1ogics, jou wellicht bekend, een kleine hoeveelheid geduld te betrachten (enkele dagen zou volstaan) met het overzetten van je koetjes naar de Docking-wei?
Zodra de screenshot is gemaakt waarin ik mijn eerste #1 DPC positie kan bevestigen, mag je met alle plezier Docking gaan rulen. Dan kun je nogmaals het genoegen proeven van het veroveren van de eerste plek!
Verwijderd
We kunnen natuurlijk eerst POEM doen en daarna Docking dat geeft Bio1ogics één maand respijt
Zeg Cow_tipping, heb je die post over sieve op het vaultforum gemaakt naar aanleiding van mijn post hier? Want ik ben daar Community Vault Admin en ik had het dus daar in een privéforum de info vandaan. Als jij niet lang nadat het in het privétopic was gepost daar de zelfde gegevens in ander topic gaat plaatsen staat dat wat vreemd snap je. 
Ik had je dit wel willen DM'en maar die heb je in je profiel uitstaan vandaar deze post.
Ik had je dit wel willen DM'en maar die heb je in je profiel uitstaan vandaar deze post.
Stop de verwelking!
Verwijderd
Dat klinkt als poëzieDigiK-oz schreef op donderdag 23 september 2010 @ 18:42:
.
.
.
Sociaal!Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 20:59:
We kunnen natuurlijk eerst POEM doen en daarna Docking dat geeft Bio1ogics één maand respijt
* DigiK-oz is voor
Whatever
Verwijderd
De jaren dat ik hier meeloop hebben me wel geleerd dat respect voor elkaar een groot goed is en dat we met gebundelde krachten en een gezamelijk doel echt veel kunnen bereiken.Bio1ogics schreef op donderdag 23 september 2010 @ 20:23:
Jongens, laat dat Docking toch gewoon zitten joh![]()
*op knieen zitten gaat
Beste Bold Seeker
Oktober wordt POEM voor mij en ik zal dan ook meteen een paar koetjes op Wieferich zetten om de Tjechen op afstand te houden. Succes met het behalen van de #1 op Docking Bio1ogics
Verwijderd
Op nummer 1 staan is best wel leuk ook al is het maar even. Zo stond ik zelf nummer 1 bij 'primaboinca' - hoe kom je op zo'n naam? - todat Elteor even kwam buurten 
Overigens heb ik daar team DPC aangemaakt maar zo achteraf vraag ik me af of ik dat wel had moeten doen? Het e-mail adres van het team is nu gekoppeld aan mijn account.
Overigens heb ik daar team DPC aangemaakt maar zo achteraf vraag ik me af of ik dat wel had moeten doen? Het e-mail adres van het team is nu gekoppeld aan mijn account.
^^ je kunt door de crew een founder change aanvragen om het account over te zetten. Neem even contact op met Xaverius of iemand anders van de crew!
Ha, echt ontzettend leuk om te horen. DiepeVerwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:52:
[...]
De jaren dat ik hier meeloop hebben me wel geleerd dat respect voor elkaar een groot goed is en dat we met gebundelde krachten en een gezamelijk doel echt veel kunnen bereiken.
Oktober wordt POEM voor mij en ik zal dan ook meteen een paar koetjes op Wieferich zetten om de Tjechen op afstand te houden. Succes met het behalen van de #1 op Docking Bio1ogics
Mocht er ooit een wederdienst nodig zijn, aarzel niet
*trekt een plop open en gaat vrolijk het weekend in

Ja dat had ik.Xaverius schreef op donderdag 23 september 2010 @ 21:08:
Zeg Cow_tipping, heb je die post over sieve op het vaultforum gemaakt naar aanleiding van mijn post hier? Want ik ben daar Community Vault Admin en ik had het dus daar in een privéforum de info vandaan. Als jij niet lang nadat het in het privétopic was gepost daar de zelfde gegevens in ander topic gaat plaatsen staat dat wat vreemd snap je.
Aangezien er niets op het (zichtbare) forum stond dacht ik dat even daar te posten.
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Dit topic is gesloten.