Niet besteld, wel ontvangen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 33.247 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurentbas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-07 21:38
Sc0rPi0N schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:53:
Even terzijde maar je zegt dat het 400 euro waard is terwijl ik overal een aanschafprijs tegenkom van 200 euro voor die Pioneer AVIC-F500BT.

En weet je zeker dat je niet met een prijsvraag hebt meegedaan :D
Ik heb die prijs inmiddels ook voorbij zien komen, die €400,- komt van de pioneer site.

Als het een prijs was, zat er toch zeker wel een begeleidende brief bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:48
laurentbas schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:49:
[...]

Knappe vent die ziet dat ik hem geopend heb. Geen seal verbroken (was er niet) en alle verpakkingsmaterialen met rust gelaten.
En dan nog, het pakketje was aan jou persoonlijk geadresseerd. Conclusie dat het terug moet komt daarna pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurentbas
pennywiser schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:55:
[...]

En dan nog, het pakketje was aan jou persoonlijk geadresseerd. Conclusie dat het terug moet komt daarna pas.
Ja, ook dat nog.. Wie weet was het wel een prijs en geloof me, dat zetten ze vast niet op de buitenkant van de doos ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik zou niet eens bellen, als zij besluiten iets naar mij op te sturen, dan nemen ze maar contact op met mij als ze het missen.

Misschien asociaal, maar zo'n enorm stomme fout moeten ze zelf maar achterkomen hoor.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Openmaken is helemaal niet zo gek inderdaad. Zeker omdat het aan jou is geadresseerd.
Maar wel zsm contact opnemen met de webshop natuurlijk om te voorkomen dat de rechtmatige eigenaar in zak en as zit!
Hooglander1 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:59:
Ik zou niet eens bellen, als zij besluiten iets naar mij op te sturen, dan nemen ze maar contact op met mij als ze het missen.

Misschien asociaal, maar zo'n enorm stomme fout moeten ze zelf maar achterkomen hoor.
Tja zulke mensen heb je ook.... :'(

[ Voor 47% gewijzigd door DeeJee op 18-11-2009 14:02 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
misschien gewoon een fout in hun webshop backend... adres label uitgeprint van de verkeerde klant?
bellen en zorgen dat het ding weer terugkomt. Misschien zit er dan een cadeautje voor je in omdat je zo eerlijk bent om een product van "400euro" terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Als ik per ongeluk geld overmaak naar een andere rekening krijg ik dat ook niet terug. Kijk maar naar de mensen die op internet zijn opgelicht. Geld overgemaakt, maar nooit wat ontvangen. Geld foetsie en geen product.

Natuurlijk is het wel zo netjes op contact met de webshop op te nemen. Aan de andere kant heb jij niks fout gedaan, laat ze jou maar bellen. :>

EDIT:

Zou wel lullig zijn als iemand op dit pakketje zit te wachten en helemaal niks ontvangt. Neem aan dat diegene dan wel met de webshop contact zoekt om alsnog zijn/haar product te krijgen. Als dat zo zou zijn zullen ze vast wel contact met je opnemen.

@
Deejee

Sommige mensen zijn te eerlijk voor deze wereld. Zelf probeer ik online altijd zo goed mogelijk te handelen. Dus goede snelle en vooral duidelijk communcatie en afspraken nakomen.

[ Voor 42% gewijzigd door Dj-sannieboy op 18-11-2009 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Dj-sannieboy schreef op woensdag 18 november 2009 @ 14:01:
Als ik per ongeluk geld overmaak naar een andere rekening krijg ik dat ook niet terug. Kijk maar naar de mensen die op internet zijn opgelicht. Geld overgemaakt, maar nooit wat ontvangen. Geld foetsie en geen product.
Dat komt doordat mensen zo aso zijn om het niet te melden. helaas.
Daar wil je niet aan meedoen lijkt mij.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

laurentbas schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:57:
[...]

Ja, ook dat nog.. Wie weet was het wel een prijs en geloof me, dat zetten ze vast niet op de buitenkant van de doos ;)
Alsof jij niet zou weten of je wel of niet met een prijsvraag hebt meegedaan |:(

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Kensei schreef op woensdag 18 november 2009 @ 14:07:
[...]
Alsof jij niet zou weten of je wel of niet met een prijsvraag hebt meegedaan |:(
Heb ik wel eens gehad ja. Reischeque van 1000 gulden (lang geleden), omdat ik me ergens aangemeld had. Wist totaal niet dat je dan automatisch meedeed aan wedstrijd :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:14
Kixtart schreef op woensdag 18 november 2009 @ 14:13:
[...]

Heb ik wel eens gehad ja. Reischeque van 1000 gulden (lang geleden), omdat ik me ergens aangemeld had. Wist totaal niet dat je dan automatisch meedeed aan wedstrijd :)
Zelfde hier ook gehad, kreeg laatst een digitaal fotolijstje van een firma waarmee ik had meegedaan via een spelletje ergens maaaaaanden terug..

Best leuk ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dj-sannieboy schreef op woensdag 18 november 2009 @ 14:01:
Er is een verschil tussen geld naar de verkeerde rekening overmaken en opgelicht worden.
Daarbij is het al een aantal keer voorgekomen dat er naar mijn rekening, of bijvoorbeeld die van m'n ouders per ongeluk een paar honderd Euro zijn overgemaakt door een bedrijf. Dat hebben ze gewoon terug gekregen. Het is dus weldegenlijk mogelijk.

Je kan natuurlijk een hoop smoesjes verzinnen om het voor jezelf goed te praten maar daaruit blijkt alleen dat je het zelf ook niet leuk zou vinden als het jou zou overkomen. Doe het dan zelf ook niet.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirkweggeman schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:40:
[...]

Daar had ik inderdaad overheen gelezen...ben toch zeer benieuwd wat een jurist hiervan zou zeggen...

Overigens ik zou ook bellen...
Er heeft al een jurist, full blown advocaat zelfs, gereageerd:
StevenK schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:13:
Alleen wanneer er ongevraagd iets toegezonden wordt met het doel jou tot kopen te bewegen mag je hetgeen toegezonden is zonder betaling behouden.

Daar is hier geen sprake van, dus retour zenden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2009 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

fsfikke schreef op woensdag 18 november 2009 @ 14:15:
[...]

Er is een verschil tussen geld naar de verkeerde rekening overmaken en opgelicht worden.
Daarbij is het al een aantal keer voorgekomen dat er naar mijn rekening, of bijvoorbeeld die van m'n ouders per ongeluk een paar honderd Euro zijn overgemaakt door een bedrijf. Dat hebben ze gewoon terug gekregen. Het is dus weldegenlijk mogelijk.

Je kan natuurlijk een hoop smoesjes verzinnen om het voor jezelf goed te praten maar daaruit blijkt alleen dat je het zelf ook niet leuk zou vinden als het jou zou overkomen. Doe het dan zelf ook niet.
Het is mogelijk maar de keren dat ik of iemand in mijn omgeving dit heeft meegemaakt heeft was het fluiten naar de centen. Maargoed ik probeer niks goed te praten. Wil alleen zeggen dat veel mensen niet zo eerlijk zijn om het aan te geven of bijv. een gevonden portomonee terug te brengen. Hierdoor hebben de meeste zoiets van; ik doe het ook niet. Natuurlijk zou je zelf ook willen dat iemand eerlijk je kwijtgeraakte spullen terugbrengt. Helaas kun je daar niet vanuit gaan in deze wereld. Als alles altijd eerlijk ging..

Welicht gaan we iets offtopic.
Snap trouwens niet waarom de TS de vraag hier stelt. Als die het wilt houden zou die het juist stil willen houden, als die eerlijk wilt zijn zou die al contact hebben gehad met de shop.

[ Voor 8% gewijzigd door Dj-sannieboy op 18-11-2009 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 19:55
Had tijdje geleden hetzelfde - Kreeg 2x exact dezelfde golfset opgestuurd ipv die ene die ik wel besteld had :)

Met leverancier contact opgenomen en resultaat was:

1. Ze waren erg happy want dit was lastig te tracken (zat ook 2x zelfde leveringsnummer op)
2. Ze kwamen pakket bij me thuis ophalen
3. Als bedankje mocht ik nog een club twv 100€ uitzoeken uit een suggestie die zij deden
4. Ik was erg happy en zij ook :)

Ik zou zeggen, retour met die hap en ook al sta je in je recht (wat blijkbaar niet zo is) dan had je nog uit eerlijkheid dat ding zsm moeten retourneren.

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Dj-sannieboy schreef op woensdag 18 november 2009 @ 14:19:
[...]

Het is mogelijk maar de keren dat ik of iemand in mijn omgeving dit heeft meegemaakt heeft was het fluiten naar de centen. Maargoed ik probeer niks goed te praten. Wil alleen zeggen dat veel mensen niet zo eerlijk zijn om het aan te geven of bijv. een gevonden portomonee terug te brengen. Hierdoor hebben de meeste zoiets van; ik doe het ook niet. Natuurlijk zou je zelf ook willen dat iemand eerlijk je kwijtgeraakte spullen terugbrengt. Helaas kun je daar niet vanuit gaan in deze wereld. Als alles altijd eerlijk ging..

Welicht gaan we iets offtopic.
Snap trouwens niet waarom de TS de vraag hier stelt. Als die het wilt houden zou die het juist stil willen houden, als die eerlijk wilt zijn zou die al contact hebben gehad met de shop.
Misschien wel sussen eigen geweten? Hij zal het toch echt zelf moeten bepalen wat hij doet (of niet)

[ Voor 3% gewijzigd door Tallguy op 18-11-2009 14:25 ]

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:52

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Mektheb schreef op woensdag 18 november 2009 @ 14:14:
[...]

Zelfde hier ook gehad, kreeg laatst een digitaal fotolijstje van een firma waarmee ik had meegedaan via een spelletje ergens maaaaaanden terug..

Best leuk ding :)
Ik heb dat ook gehad, in een keer een mailtje dat ik wat gewonnen had bij de bibliotheek, waar ik net lid van was geworden.

Ik bellen, was het een Ipod Nano, toch mooi meegenomen, bibliotheek abbonoment eruit voor de volgende 5 jaar. :)

Maar ik zou in dit geval ook gewoon ff bellen!

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Hmm iedereen zegt dat hij moet bellen maar ts heeft zelf aangegeven dat hij dat momenteel niet kan/wil doen. :/

TS welke webshop, dan bellen wij wel even voor je als het te veel moeite kost. >:) :*)

[ Voor 29% gewijzigd door Frostbite op 18-11-2009 14:32 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-10 19:35
Grappig altijd, dit soort gevallen.

Laatst ook bij een kennis van me. Heeft 8 jaar geleden een appartement gekocht, maar kreeg nog steeds post van de vorige bewoner. Daarbij zat ook telkens post van de postcodeloterij. Blijkbaar stond die vorige bewoner daar nog steeds geregistreerd onder de postcode van dat appartement. Afijn, 7 jaar gaan voorbij en laatst stond er ineens een man met een steekwagen een grote doos voor de deur. "U heeft een prijs gewonnen!". Bleek dus een fraaie LCD tv te zijn. Aangezien die kennis niet wist waar de vorige bewoner naartoe is verhuisd (en of deze uberhaupt nog wel leeft, was 91 jaar destijds), heeft hij de tv gehouden.

@TS: je weet waar het vandaan komt en je kan ook wel gokken waar het mis is gegaan. Even bellen met de webshop en als ze een beetje aan klantenbinding doen geven ze je een leuke korting voor een volgend product of iets dergelijks.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurentbas
Ok, ik heb gebeld... Wat een vreemd telefoongesprek.

Telefoniste: "Meneer, als u het product niet wilt kunt u het retouneren.."
Ik: "Ik heb het niet besteld.."
Telefoniste: "Ok, maar als u het niet wilt kunt u het terugsturen, weet u hoe dit werkt."
Ik: "Volgens mij is er een probleem wat opgelost moet worden, er gaat iets duidelijke mis in jullie webshop.. Ik krijg iets, waarvoor ik niet betaal, zonder factuur en wel op mijn naam & adres."
Telefoniste: "Oké ik vraag het even na."
Telefoniste: "Meneer, u moet aangifte doen."
Ik: "Waarvan?"
Telefoniste: "Voor uw eigen veiligheid."
Ik: "Ik krijg cadeautjes van iemand (jullie) en ik moet daar aangifte van gaan doen?"
Telefoniste: "Ja we vermoeden fraude."
Ik: "Hoe is er betaald voor dit product?"
Telefoniste: "Creditcard."
Ik: "Mag ik weten met welk creditcardnummer?"
Telefoniste: "Dat kunnen we niet zien."

De manager waar ze constant wat aan vroeg, mocht ik zelf niet spreken.. Het gesprek met deze dame verliep vrij moeizaam doordat ze niet begreep wat er nou gebeurd was.

Het bedrag was volgens bol.com al betaald, mijn creditcardmaatschappij heeft echter GEEN afschrijvingen. Duidelijke zaak dat er dus niets van mijn rekening wordt afgeschreven.
Dit heb ik aan de winkel gemeld, alleen ze doen hier weinig mee.

Er werd mij verteld dat ik binnen 48 uur een mailtje zou krijgen met een antwoord op mijn vraag.. Ik heb het na de bovenstaande conversatie nog verder geprobeerd uit te leggen. Daarna benadrukt dat ik niet een mailtje wil, maar het voor hun eigen bestwil is dat ze hier duidelijk naar kijken en mij een belletje geven over de stand van zaken. Als zij fraude vermoeden, wil ik graag weten wat voor rol ik hier in speel. Het is tenslotte zo, dat de kosten op mij verhaald kunnen worden, als er daadwerkelijk sprake van is dat het bij is afgeleverd (wat zo is.)

Enfin, ik wordt hopelijk vandaag nog teruggebeld en ik hoop dat ze me verder gaan helpen. Ik hoop dat de webwinkel doorkrijgt wat er gebeurd..

Update
P.s. ze kon me wel vertellen dat er een ander emailadres bij dit account stond. ......@hotmail.com

Emailadres is me geheel onbekend.. Wat nu?

[ Voor 3% gewijzigd door laurentbas op 18-11-2009 18:41 . Reden: Email toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie verhandeling man. Ben benieuwd wie uiteindelijke de eigenaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-10 08:56
Dan weten we nu dus ook de naam van de webshop :+
Wel een beetje apart geval. Jíj moet aangifte doen door een fout van hun kant af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze doen wel moeilijk moet ik zeggen. Als ik jouw was zou ik nu zeker alle communicatie bewaren en het doosje lekker ergens bewaren totdat je wat meer hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:50
Kunt een aangetekende brief naar bol.com sturen waarin je uitlegt dat je een product ontvangen hebt zonder er zelf voor betaald te hebben en fraude verdenkt. Ook dat je middels telefonisch geen oplossing voor de ontstane situatie hebt kunnen vinden. Geef tevens aan dat wanneer bol.com het product terug wil zij dit zelf in overleg met jou moeten organiseren. Geef hierbij bijvoorbeeld een deadline van 30 dagen na dagtekening brief om een afhaalafspraak te hebben georganiseerd in overleg met jou of dat de kosten voor het laten ophalen en verzekerd verzenden van het produkt zijn overgemaakt waarna jij een ophaalafspraak organiseert. En vul aan dat je erop vertrouwt al het redelijke gedaan te hebben om bol.com te informeren over deze situatie en dat wanneer je na 30 dagen geen reactie hebt bol.com daarmee aangeeft dat het eigendom van het product overgaat op jou.

>:)

[ Voor 4% gewijzigd door coyote1980 op 18-11-2009 20:48 ]

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Erg matige service zeg.

Of er echt sprake van fraude is lijkt me onwaarschijnlijk. Ik denk eerder dat iemand iets besteld heeft, met z'n cc betaald heeft en nu tevergeefs op z'n pakje zit te wachten omdat Bol.com een verkeerd label heeft uitgeprint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009

Compizfox

Bait for wenchmarks

Of er is iemand die jou iets cadeau heeft gedaan, bij veel webshops kun je toch iets bestellen onder jouw account, maar laten bezorgen op een ander adres?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Hmm erg vaag hoor. En ik had btw al een vermoeden dat het om b.c ging.
Waarom kunnen ze niet in het systeem opzoeken wie de laatste mensen zijn die dit product hebben besteld ?
Het moet toch voor zo'n grote website niet moeilijk zijn om dat specifieke product + bestellingen te achterhalen.
En waarom moet jij nou aangifte gaan doen op het politiebureau? 8)7

En er staat toch een bestelnummer ed op de bon die erbij zit.
Daar staat ook op wanneer je besteld hebt, dus bol.com moet een beetje actiever doen imo

[ Voor 28% gewijzigd door Frostbite op 18-11-2009 21:28 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Als zei niks doen, en alleen aangeven dat jij aangifte moet doen, terwijl jij juist het 'slachtoffer' bent van deze fout, zou ik het gewoon houden.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou het vrij simpel houden. Stuur ze een e-mail waarin je duidelijk aangeeft wat er gebeurt is, hoe het telefoongesprek is verlopen en hoe je het opgelost wilt hebben en dat je niet bereid bent nog extra moeite te gaan doen.
Stuur absoluut geen aangetekende brief, dat kost namelijk aardig wat euro's en dat is zonde als je er zelf niks aan hebt.
Bied ook niet aan het terug te sturen als ze verzendkosten betalen maar vraag enige compensatie of laat ze het ophalen. Anders mag jij straks lekker gratis heen en weer naar het postkantoor en in de rij staan door een fout die zij maken.
Stel wel een ultimatum en zeg daarna het product te houden.

Natuurlijk moet je het wel eerlijk terug sturen, maar dat hoef je niet geheel gratis te doen vind ik. Een kleine vergoeding of een simpele korting (hoeft niet veel te zijn) zodat je het niet voor niets doet lijkt me wel het minste wat ze kunnen doen. En als het je echt teveel moeite gaat kosten moet je het gewoon houden. Toch belachelijk dat jij er achteraan moet lopen omdat ze daar fouten maken. Jij probeert eerlijk te zijn, wilt het terugsturen en dan moet het je niet nog meer moeite kosten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:33

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Misschien raadden ze je aan om aangifte te doen, om te voorkomen dat je verdachte gaat worden in een CC-misbruik zaak. Aangezien er iets met een CC, die niet op jouw naam staat, besteld is, maar wat wel afgeleverd wordt bij jou. Better save then sorry.

Waarom? Omdat het kan!!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Lolhozer schreef op woensdag 18 november 2009 @ 21:47:
Misschien raadden ze je aan om aangifte te doen,
Maar waarvan moet je aangifte doen dan? Het ongewild toegestuurd krijgen van een pakketje? Er is (nog) geen geld van zijn rekening/creditcard verdwenen en verder heeft hij geen enkele schade..

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Fly-guy schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:41:
[...]
Maar waarvan moet je aangifte doen dan? Het ongewild toegestuurd krijgen van een pakketje? Er is (nog) geen geld van zijn rekening/creditcard verdwenen en verder heeft hij geen enkele schade..
Gokje, fraude werkt zo:

Postbode die regelmatig in deze wijk bezorgt besteld artikel betaald met gejatte credit card, bij levering onderschept postbode de doos. Gevolg eigenaar credit card doet aangifte en komt bij jou uit, met alle gevolgen van dien.

Deze doos is niet onderschept, daardoor zie je nu de doos, anders had je t nooit geweten totdat het gezeik begint.

Aangifte doen om ervoor te zorgen dat de klacht van de credit card eigenaar jou niet aan te rekenen valt.

Nothing to see here

• Lumics
  • Laatst online: 11-10 22:19
Nu jij hebt gebeld en alles keurig hebt gemeld, zou ik het als volgt aanpakken. Al weet ik niet of het volgens de wet mag.

Een aangetekend brief versturen waarin je aangeeft wat de situatie is, dat je een telefoniste hebt gesproken en dat jij er alles aan hebt gedaan om de situatie netjes af te handelen. Vervolgens geef je een deadline waarin ze het pakketje kunnen afhalen en de gemaakte kosten van de aangetekende brief kunnen voldoen.

en daarna de regel;

"Indien u niet aan deze voorwaarden voldoet binnen de gestelde termijn, zie ik mij genoodzaakt het pakket zelf te houden"...

Als dit de situatie is tenminste. Stuur ook even een mailtje naar de klantenservice, mocht het wel fraude zijn dan heb je jouw mail als bewijs dat je alles keurig hebt gem(ai)(e)ld

[ Voor 13% gewijzigd door Lumics op 19-11-2009 12:02 ]

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-10 12:02
coyote1980 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 20:46:
... en dat wanneer je na 30 dagen geen reactie hebt bol.com daarmee aangeeft dat het eigendom van het product overgaat op jou.
Dat kun je helaas niet zelf beslissen, wanneer de eigendom overgaat :+

Zoals al eerder aangegeven is de TS geen eigenaar geworden van de niet bestelde goederen. Bol.com mag deze terug te vorderen. In principe ligt het initiatief hiervoor bij bol.com. Ze moeten het dus zelf komen afhalen of anders jou verzoeken het hen toe te zenden en jouw kosten vergoeden. Bol.com kan ook afzien van het terugvorderen, dan mag je het houden. Kleine kans lijkt me ... :P

Kijk het allemaal zelf even na in het Burgerlijk Wetboek, boek 6, artikel 203-211.

Wat die telefoniste zegt over aangifte doen klinkt me een beetje vreemd in de oren. Jij bent voor zover je zelf kan beoordelen helemaal niet het slachtoffer van een misdrijf of overtreding. Je hebt hoe dan ook helemaal geen wetenschap van een specifiek strafbaar feit, jij hebt zelf geen enkele aanwijzing dat het om iets strafbaars gaat, behalve dat onsamenhangende verhaal van de telefoniste zelf. Ik snap niet wat die vrouw wil. :S

Ik zou in ieder geval geen aangifte gaan doen, dat slaat nergens op. (zie ook artikel 161 wetboek van strafvordering over aangifte) Aangifte doen van een misdrijf waarvan je wist of behoorde te weten dat het nooit heeft plaatsgevonden is zelfs strafbaar. (188 wetboek van strafrecht)

• laurentbas
itsme schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:49:
[...]

Gokje, fraude werkt zo:

Postbode die regelmatig in deze wijk bezorgt besteld artikel betaald met gejatte credit card, bij levering onderschept postbode de doos. Gevolg eigenaar credit card doet aangifte en komt bij jou uit, met alle gevolgen van dien.

Deze doos is niet onderschept, daardoor zie je nu de doos, anders had je t nooit geweten totdat het gezeik begint.

Aangifte doen om ervoor te zorgen dat de klacht van de credit card eigenaar jou niet aan te rekenen valt.
Hoe moet ik dat voor me zien? Waarvan doe ik aangifte? Er is toch (nog) geen strafbaar feit gepleegd waarvan ik de dupe ben?

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02:03
Ik stel het me zo voor:
• Iemand heeft een CC gepikt
• Die iemand heeft tig pakketjes gekocht op afleveradres van veel verschillende mensen.
• Die iemand heeft één van die dure pakketjes naar zichzelf laten komen.
• Voor de politie wordt het moeilijk uitzoeken wie nou uiteindelijk de dief is.

De dupe is waarschijnlijk de eigenaar van de CC.
Of het is inderdaad finaal misgegaan in de webshop waarbij een bestelling van een klant is gekoppeld aan het adres van een andere klant(jij). Dan is er geen sprake van fraude/diefstal, maar moet de shop het wel even goed uitzoeken natuurlijk. (Dit laatste gaat alleen op als jij al in het klantenbestand staat.)

[ Voor 5% gewijzigd door Barleone op 19-11-2009 13:56 ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

laurentbas schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:38:
[...]

Hoe moet ik dat voor me zien? Waarvan doe ik aangifte? Er is toch (nog) geen strafbaar feit gepleegd waarvan ik de dupe ben?
Idd, ik denk niet dat de politie heel geïnteresseerd is als jij daar langskomt en verteld dat misschien iemand ergens fraude heeft gepleegd met een CC.

Fraude lijkt me een voorbarige conclusie. Dat postbode verhaal is ook vergezocht, als bezorger kan je nooit zeker kan zijn dat een pakje in jouw wagen komt. Van de CC van de TS is niets afgeboekt dus waarom zou iemand juist het adres van hem kiezen? De TS had een account bij Bol, die hebben dus zijn gegevens, en het lijkt me erg waarschijnlijk dat er intern bij Bol gewoon wat fout is gegaan.

@Barleone: De dupe is de CC verstrekker en indirect alle klanten.

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 19-11-2009 14:05 ]

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
fsfikke schreef op donderdag 19 november 2009 @ 13:56:
Dat postbode verhaal is ook vergezocht, als bezorger kan je nooit zeker kan zijn dat een pakje in jouw wagen komt.
Ik heb zelf pakketten gereden voor de TNT, en ook pakketten die ik zelf online bestel worden altijd door dezelfde bezorger afgeleverd. Ik kan absoluut voorspellen welke bezorger mijn pakket bezorgd.

Nothing to see here

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

itsme schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:00:
[...]

Ik heb zelf pakketten gereden voor de TNT, en ook pakketten die ik zelf online bestel worden altijd door dezelfde bezorger afgeleverd. Ik kan absoluut voorspellen welke bezorger mijn pakket bezorgd.
Dat verschilt per regio en wisselt sterk. Er zullen zeker gebieden zijn die altijd door dezelfde bezorger gereden worden, maar bij mij verschilt het altijd wel tussen vier bezorgers. Soms komt 's ochtends zelfs de een en 's middags een andere.
Natuurlijk is het een mogelijkheid, maar het lijkt me geen waarschijnlijke verklaring voor het geval van de TS.

• coyote1980
doeternietoe schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:08:
[...]

...

Bol.com mag deze terug te vorderen. Bol.com kan ook afzien van het terugvorderen, dan mag je het houden.
Euh, je spreekt jezelf hier wel tegen he ;)

• Fly-guy
  • Niet online
itsme schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:49:
[...]

Gokje, fraude werkt zo:

Dan mag de eigenaar van de CC aangifte doen, TS in dit verhaal heeft geen nadelige gevolgen opgelopen...

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10 21:16
Fly-guy schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:36:
[...]

Dan mag de eigenaar van de CC aangifte doen, TS in dit verhaal heeft geen nadelige gevolgen opgelopen...
Het adres van de TS kan in dit geval gebruikt zijn voor criminele activiteiten. In dat geval is het wel verstandig aan te geven aan de politie dat er vermoeden is van misbruik van jouw persoonlijke gegevens. Als de CC fraudeur meerdere malen jouw adres gaat gebruiken kan het leuk zijn voor de TS dat er allemaal 'gratis' artikelen worden geleverd maar het kan ook zo zijn dat de politie langskomt voor verder onderzoek.

Denk overigens dat dit geen hoge prio zal hebben bij de politie maar je weet maar nooit.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-10 08:13
coyote1980 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:19:
[...]

Hij spreekt zichzelf niet tegen, lees nog maar eens ;)

Als ik jou was zou ik mooi een aangetekende brief naar b.c. sturen met uitleg nogmaals, en dan wachten op een schriftelijke reactie.

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Tommzz schreef op donderdag 19 november 2009 @ 15:30:
[...]

Als ik jou was zou ik mooi een aangetekende brief naar b.c. sturen met uitleg nogmaals, en dan wachten op een schriftelijke reactie.
Want ?

Hij heeft hier niet om gevraagd, maar zou wel geld en tijd moeten besteden aan een aangetekende brief?

Zoals iemand hierboven al zei: laat bol.com het initiatief maar nemen en je een vergoeding geven voor het terugsturen van het product.

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik heb niet alle reacties gelezen, wel die van de TS. Ik zou zeggen: Er is iets mis gegaan en dit heb je gewoon aan de webshop laten weten. Als ze echt een product missen, of er belt een andere klant omdat hij niks heeft gekregen en bol.com komt erachter dat dat ding naar jou toe is gegaan, dan weten ze je te vinden en hoor je wel van ze. Aangetekende brieven en aangifte doen heb jij niks mee te maken, jij krijgt gewoon een pakketje toegestuurd waar je niks aan kunt doen dus je moet er vooral geen moeite insteken. Als er iemand via bol.com is opgelicht of er is iets fout gegaan bij de administratie van bol.com, dan is het aan hun om dat op te lossen, niet aan jou.

Ergo: niet meer aan denken, afwachten of ze nog bellen en als ze dat niet binnen een week of drie doen gewoon blij zijn met je gratis kadootje :P

En nee, dit is niet moreel bezwaarlijk. De TS is eerlijk geweest en heeft zijn taak gedaan door op te bellen. Als bol.com dit hele gebeuren geen probleem vindt en kennelijk niet de moeite wilt nemen om er iets mee te doen, dan is het verhaal bij deze afgelopen. Laat wel even een positieve winkelrecentie achter :+

(en aangifte doen omdat mensen hier aan het bedenken zijn hoe mensen mogelijk door anderen opgelicht kunnen worden waar jij niks mee te maken hebt? Doe dan ook maar aangifte als je een auto in de straat ziet staan die je niet kent. Misschien zijn het wel inbrekers en als je geen aangifte doet dan ben je vast strafbaar 8)7)

[ Voor 28% gewijzigd door bwerg op 19-11-2009 16:13 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:05

13art

Moderator Mobile
Je hebt bij online aankoop toch een afkoelingsperiode van 7 dagen?
Je kan het dus terug sturen zonder dat je verplicht bent een reden van opgaaf te geven.
Het is alleen te hopen voor diegene die het wel degelijk besteld had dat die dan zijn of haar geld terug krijgt.
Maar ik zou sowieso even contact opnemen met de klantenservice van bol.com

Was het trouwens wel iets wat je graag wilde hebben?

En verder is het dus ook nog een ethisch dilemma of je het überhaupt gaat terug sturen of gewoon zelf houdt.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• coyote1980
Tommzz schreef op donderdag 19 november 2009 @ 15:30:
[...]

Hij spreekt zichzelf niet tegen, lees nog maar eens ;)
Ik heb het nogmaals gelezen en zie daar twee dingen:
1) hij geeft aan dat je als ontvanger niet zelf mag besluiten dat het eigendom overgaat op de ontvanger.
2) hij geeft aan dat je het mag houden als bol.com het niet terugvordert.

Bij '2' plaats ik dan weer de kanttekeningen:
1) Hoe lang heeft bol.com dan de tijd om het terug te vorderen?
2) Als je het mag houden, ben je dan ook de eigenaar?

Ik zal er wel weer scheef tegenaan kijken :+

@DjWannaB2002: wat heeft de Wet Koop op Afstand hier nou weer mee te maken? :?

[ Voor 6% gewijzigd door coyote1980 op 19-11-2009 16:20 ]

• doeternietoe
doeternietoe schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:08:
...
Bol.com mag deze terug te vorderen. Bol.com kan ook afzien van het terugvorderen, dan mag je het houden.
coyote1980 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:19:

Nope. Jij kunt je zelf niet tot eigenaar maken. Als bol.com tegen je zegt: "houdt maar", dan pak je niet zelf de eigendom, maar draagt bol.com deze over. Je bent zelfs verplicht aan deze overdracht mee te werken. (6:208 BW)

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

DjWannaB2002 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 16:16:
Je hebt bij online aankoop toch een afkoelingsperiode van 7 dagen?
Er is niet eens een aankoop geweest. De TS kreeg namens bol.com gewoon een kadootje zonder overeenkomst.
Je kan het dus terug sturen zonder dat je verplicht bent een reden van opgaaf te geven.
Waarom? Als bol.com het prima vind zo, heb je zo'n mooi ding kado. Wat het ook mag zijn. Het is vast heel leuk, dat zijn de meeste dingen als ze gratis zijn. :D
Maar ik zou sowieso even contact opnemen met de klantenservice van bol.com
Heeft ie al gedaan en ze waren niet bepaald happig om dat ding terug te krijgen, kennelijk. Nou, dan is het ook hun probleem. Als er iemand anders is die dit product had moeten ontvangen dan hebben ze dat alsnog maar te leveren, en als ze dat niet in verband kunnen brengen met het product dat de TS niet heeft besteld maar toch heeft ontvangen dan is het het probleem van de administratie van bol.com lijkt me.

• doeternietoe
coyote1980 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 16:19:
[...]

Ik heb het nogmaals gelezen en zie daar twee dingen:
1) hij geeft aan dat je als ontvanger niet zelf mag besluiten dat het eigendom overgaat op de ontvanger.
Correct.
2) hij geeft aan dat je het mag houden als bol.com het niet terugvordert.
Als bol.com besluit niet terug te vorderen en dat jou laat weten.
Bij '2' plaats ik dan weer de kanttekeningen:
1) Hoe lang heeft bol.com dan de tijd om het terug te vorderen?
Uit 3:309 BW:
Een rechtsvordering uit onverschuldigde betaling verjaart door verloop van vijf jaren na de aanvang van de dag, volgende op die waarop de schuldeiser zowel met het bestaan van zijn vordering als met de persoon van de ontvanger is bekend geworden en in ieder geval twintig jaren nadat de vordering is ontstaan.
2) Als je het mag houden, ben je dan ook de eigenaar?
Ja. Bol.com verschaft je dan het bezit over de goederen en daarmee de eigendom. (3:84, 3:90 en 3:115 sub b )

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Maar mij lijkt het wel reel om het product te mogen gebruiken. Vooral aangezien je ze gebeld hebt en ze niet aangeven dat dit niet mag of dat ze het komen ophalen o.i.d. Anders mag je het niet weggooien (het is niet jouw eigendom) maar mag je het ook niet gebruiken, dus moet je het vijf jaar lang in een laatje bewaren ofzo en dat is onzin. Vrijwillig terugsturen kost geld en lijkt me dan ook niet gepast als de webshop niet aangeeft dit te willen en te willen betalen.

Al zou ik sowieso een paar dagen/weekjes wachten.

o ja, en IANAL :P maar dat moge duidelijk zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door bwerg op 19-11-2009 16:47 ]

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:05

13art

Moderator Mobile
coyote1980 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 16:19:@DjWannaB2002: wat heeft de Wet Koop op Afstand hier nou weer mee te maken? :?
bwerg schreef op donderdag 19 november 2009 @ 16:28:
Er is niet eens een aankoop geweest. De TS kreeg namens bol.com gewoon een kadootje zonder overeenkomst.
My mistake, had de vraag niet goed gelezen. Dacht dat de vraag was wat er mee te doen, maar was iets genuanceerder dan dat.
Maar om ook even antwoord te geven op de tweede vraag, ook al is er geen aankoop geweest, het is wel via een internetbedrijf bij jou geleverd, dus kan me zo voorstellen dat dan de wet koop op afstand ook gewoon geld ook al heb je het zelf dan niet letterlijk gekocht, maar goed dat is weer een ander verhaal.

Zou misschien interessant zijn om te proberen dat hotmail adres te mailen....... Zonder natuurlijk je eigen vaste adres te gebruiken maar ook een hotmail adres oid zonder persoonlijke gegevens erin.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Het is überhaupt geen aankoop, dus is er ook geen "aankoop op afstand". Er is geen koopovereenkomst. Gewoon een pakketje wat in de handen geduwd is. Dat het door een webshop is verstuurd verandert daar niets aan. Terugsturen mag sowieso, de wet "aankoop op afstand" gaat erover dat je je geld dan terug mag krijgen maar er is niets betaald dus veel maakt dat niet uit ;)

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Dat hotmail adres emailen lijkt me geen goed idee. Mocht het echt een oplichter zijn en je mailt met hem, hij komt betrouwbaar over en je spreekt af dat jullie het onderling regelen. Na die tijd heb jij niks om te bewijzen, maar alles wijst er wel naar, dat jij het product hebt ontvangen, dat je inmiddels al naar die oplichter hebt opgestuurd. Worst case scenario natuurlijk

Do what you love, do it often

• laurentbas
macciez schreef op donderdag 19 november 2009 @ 17:18:
Dat hotmail adres emailen lijkt me geen goed idee. Mocht het echt een oplichter zijn en je mailt met hem, hij komt betrouwbaar over en je spreekt af dat jullie het onderling regelen. Na die tijd heb jij niks om te bewijzen, maar alles wijst er wel naar, dat jij het product hebt ontvangen, dat je inmiddels al naar die oplichter hebt opgestuurd. Worst case scenario natuurlijk
Hmm, ik was ook niet van plan wat met het emailadres te gaan doen. Ik heb hem nog even door de zoekmachine gehaald, maar ben niets wijzer geworden. Intussen wacht ik het telefoontje nog steeds af. Bol.com heeft nog 24u de tijd om hun afspraak na te komen..

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

macciez schreef op donderdag 19 november 2009 @ 17:18:
Of diegene mailt terug dat hij inderdaad bij Bol wat besteld heeft en het nog niet heeft ontvangen. Daarna belt deze persoon Bol.com om uitleg te vragen, bij Bol gaan ze eens nadenken en ze nemen alsnog contact op met de TS, verontschuldigen zich en sturen een bosje bloemen en een cadeaubon.
Hem even mailen is stap een, ergens afspreken en hem dat pakje te geven is heel wat bruggen verder.

Waarom gaat iedereen meteen uit van het worst case scenario? Dat hele verhaal over oplichters en fraude komt alleen omdat een dame van Bol.com het woordje fraude noemde, terwijl ze, zoals de TS beschreef, totaal niet snapte waar het eigenlijk om ging.

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 19-11-2009 17:33 ]

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-10 19:01
Ik vraag me in eerste instantie af of de postbode überhaupt een pakket waarvoor getekend moet worden zomaar af mag laten tekenen door iemand behalve de geadresseerde op het relevante adres. Ik vermoed dat de persoon in kwestie nu sowieso niet veel te verwijten valt, aangezien iemand anders het pakket in ontvangst heeft genomen.

Wat betreft fraude: dat een postbode iets op andermans naam bestelt en vervolgens het pakket onderschept, zie ik nog niet zo snel gebeuren. Een stuk plausibeler is dat een willekeurige persoon op iemand anders adres bestelt en de postbode vervolgens op straat aanspreekt of hij een pakket voor dat adres heeft. Dit gebeurt vaker dan men denkt. Gelukkig worden de postbodes hier tegenwoordig ook attent op gemaakt.

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
Kan Bol zelf niet even mailen naar dat email adres?

Misschien dat er iemand nu zit te wachten op zijn pakketje en dat Bol een fout heeft gemaakt en het naar de TS heeft gestuurd.

• coyote1980
doeternietoe schreef op donderdag 19 november 2009 @ 16:32:
[...]

Als bol.com besluit niet terug te vorderen en dat jou laat weten.
En hier gaat het mij dus om, als BOL.com besluit het niet terug te vorderen MAAR niet tegen de ontvanger zegt "je mag het houden", wat dan?

• laurentbas
Plakjekaas schreef op donderdag 19 november 2009 @ 18:05:
Kan Bol zelf niet even mailen naar dat email adres?

Misschien dat er iemand nu zit te wachten op zijn pakketje en dat Bol een fout heeft gemaakt en het naar de TS heeft gestuurd.
Dat mag Bol.com zeker doen! Alleen ik ga het ze niet vertellen. Ik ben er niet om hun problemen op te lossen. Naar mijn idee heb ik prima gehandeld door bol.com te duiden op de situatie en hun eventuele fouten. De bal ligt nu bij bol!

• doeternietoe
coyote1980 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 18:33:
[...]

En hier gaat het mij dus om, als BOL.com besluit het niet terug te vorderen MAAR niet tegen de ontvanger zegt "je mag het houden", wat dan?
Dan moet je 5 jaar lang nadat je bol.com hebt ingelicht er rekening mee houden dat bol.com het terug wil hebben, daarna is het verjaard. Als je geen zin hebt in zo'n ding wat je 5 jaar voor je voeten gaat slingeren, kan je het natuurlijk ook uit eigen initiatief naar bol.com terugsturen. Dat zijn de veilige oplossingen.

Misschien kun ook je hard maken dat bol.com door structureel niet te reageren op je e-mails/telefoontjes/brieven feitelijk aangeeft van vordering af te zien, en dat dat dezelfde waarde heeft als een verklaring van hen. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit jurisprudentie of literatuur gezien die over die mogelijkheid bij een onverschuldigde betaling ging, en om eerlijk te zijn lijkt het me erg onwaarschijnlijk dat het zou werken.

Het is natuurlijk wel zo dat je na een jaar ofzo er feitelijk wel van kunt uitgaan dat ze niet meer gaan terugvorderen.

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 20:57
Bol.com stuurt bij electronica vaak de factuur los op. Dus die kan je misschien nog deze of volgende week verwachten...

Misschien heeft een "leuk" iemand onder jou naam/adres besteld en je dus genaait?

[ Voor 26% gewijzigd door Giant87 op 19-11-2009 20:11 ]

• laurentbas
Giant87 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 20:10:
Bol.com stuurt bij electronica vaak de factuur los op. Dus die kan je misschien nog deze of volgende week verwachten...

Misschien heeft een "leuk" iemand onder jou naam/adres besteld en je dus genaait?
Dit is dus NIET het geval, Bol.com heeft duidelijk aangegeven (zoals ik al zei) dat het product per CC is betaald. En niet van de mijne...

• Giant87
Ja sorry ik lees het net op pagina 3, misschien even in de startpost updaten?

Er is dus met een CC betaald, maar met een ander adres en ander email adres.. Vaag hoor.
Waarom denk ik nu aan dat onderzoek van gisteren over webshops/veiligheid 8)

• laurentbas
Giant87 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 20:15:
Ja sorry ik lees het net op pagina 3, misschien even in de startpost updaten?

Er is dus met een CC betaald, maar met een ander adres en ander email adres.. Vaag hoor.
Waarom denk ik nu aan dat onderzoek van gisteren over webshops/veiligheid 8)
Done :)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

laurentbas schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:49:
[...]

Knappe vent die ziet dat ik hem geopend heb. Geen seal verbroken (was er niet) en alle verpakkingsmaterialen met rust gelaten.
Lijkt me niet zo moeilijk. Googlen op je naam en dan hier uitkomen waar je het zelf aangeeft?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Giant87
Knappe vent die weet wie zijn pakketje geopend heeft :+

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:16

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Ik heb toevallig twee weken terug iets soortgelijks meegemaakt.

Ging om onderdelen die naar ons bedrijf waren verzonden maar niet besteld waren. Na een telefoontje en twee mailtjes bleek binnen een halve dag dat de spullen via een webshop besteld waren. Vervolgens heeft de dozenschuiver in het magazijn van de verzender een verkeerd klantnummer ingetikt om de pakbon/verzendetiket te maken |:(

Maar dat was dus binnen een dag opgehelderd.

[ Voor 6% gewijzigd door APClll op 19-11-2009 20:28 ]

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

-

[ Voor 100% gewijzigd door Marzman op 19-11-2009 21:14 . Reden: smiley niet gezien ;) ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Humor bij nieuw topic in SF: Wel besteld, niet geleverd.

offtopic:
(gaat over wat anders :P )

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bep De Bouwer
  • Laatst online: 01-10 10:53
Nooit meegedaan aan een prijsvraag op insidegamer.nl ?

Prijsvraag | 19 maart 2009 - Ter ere van de release van de South Central DLC voor Midnight Club: Los Angeles geven we in samenwerking met Rockstar en Pioneer een wel hele coole prijs weg: een AVIC-F500BT navigatiesysteem, die ingebouwd moet worden in je auto. Uiteraard kun je hem ook laten inbouwen in de auto van je vader of moeder, zodat je die heel gelukkig maakt. Deze prijs heeft een winkelwaarde van maar liefst 560 euro! Ka-ching!

[ Voor 58% gewijzigd door Bep De Bouwer op 20-11-2009 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 18:33
snugger schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 09:42:
Neem aan dat ze dat dan wel duidelijk hadden gemeld per e-mail/post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:14
Sypher schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 09:56:
[...]

Neem aan dat ze dat dan wel duidelijk hadden gemeld per e-mail/post ;)
Nee hoor dat doen ze dus niet

Ik kreeg van de firma waarbij ik me digitale photo lijstje gewonnen had alleen een pakketje met me naam erop geen bedrijfs logo's niks en geen brief niks en alleen het lijstje erin..

Tis dat ik weet ik 5 maanden geleden mee had gedaan maar anders had je dus gezegt.

: o leuk
: dank u bedrijf nummer ?...

niet eens gefeleciteerd ofzo

[ Voor 2% gewijzigd door Mektheb op 20-11-2009 10:44 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurentbas
snugger schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 09:42:

[i]Prijsvraag | 19 maart 2009 - Ter ere van de release van de South Central DLC voor Midnight Club: Los Angeles geven we in samenwerking met Rockstar en Pioneer een wel hele coole prijs weg: een AVIC-F500BT navigatiesysteem, die ingebouwd moet worden in je auto. Uiteraard kun je hem ook laten inbouwen in de auto van je vader of moeder, zodat je die heel gelukkig maakt. Deze prijs heeft een winkelwaarde van maar liefst 560 euro! Ka-ching![/i
Nee, helaas :) Ik heb niet meegedaan aan een prijsvraag waarbij dit een van de prijzen was :P
Nog steeds geen belletje gehad trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurentbas
Hmm.. Zoals ik eigenlijk al had verwacht heb ik geen telefoontje van Bol.com gehad binnen de beloofde 48 uur. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laurentbas schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 11:12:
Hmm.. Zoals ik eigenlijk al had verwacht heb ik geen telefoontje van Bol.com gehad binnen de beloofde 48 uur. :/
Je hebt gedaan wat ze van je konden verwachten. Ik zou er verder geen tijd en moeite meer in stoppen. Blijkbaar vinden ze bij Bol.com dat dit "business as usual" is en gaat er niks gebeuren. (Er gaat iets fout bij de verzending van een navigatiesysteem en dan moet de ontvanger "aangifte doen"? Sure....)

Ik zou in ieder geval geen verdere kosten gaan maken om dit opgehelderd te krijgen. Je hebt je goede wil getoond door te bellen en het verhaal uit te leggen en blijkbaar zat bol.com daar niet op te wachten.... Nou, dan niet.

Het enige wat je nog zou kunnen doen is het verhaal nog een keer per e-mail naar bol.com sturen en daarin refereren naar het telefoongesprek. Dan heb je altijd "iets" van bewijs als bol.com over een paar maanden toch gaat zeuren over dat ding en het over "kosten" gaat hebben.

Aangetekende brieven zou ik al helemaal links laten liggen. Je gaat toch geen extra kosten maken om de fout / het probleem van een ander op te lossen??? Als je er telefonisch niet uitkomt, dan dan zal dezelfde boodschap in een aangetekende brief waarschijnlijk hetzelfde resultaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 11:40:
[...]
Het enige wat je nog zou kunnen doen is het verhaal nog een keer per e-mail naar bol.com sturen en daarin refereren naar het telefoongesprek. Dan heb je altijd "iets" van bewijs als bol.com over een paar maanden toch gaat zeuren over dat ding en het over "kosten" gaat hebben.
Zelfs die moeite zou ik al niet meer nemen. Als er iemand iets moet gaan bewijzen zijn zij het. Dan zullen ze moeten aantonen dat hij een bestelling gedaan heeft o.i.d. en hoe willen ze dat doen als hij dat niet gedaan heeft ;) Er zit zelfs geen factuur bij het ding in kwestie. Dus lekker laten, misschien nog wat dagen wachten en dan lekker dat ding toe-eigenen. Het is toch zonde om hem 5 jaar opgeborgen te houden :P en niemand mist hem, kennelijk. Als dat wel zo is dan weten ze je te vinden en jou valt geen verwijt te maken.

Laat het even weten of ze over een poosje wel/niet gereageerd hebben en of je het ding zelf gaat gebruiken, ik ben wel benieuwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 11:40:
Zou ik ook doen, is wel wijs. Gewoon een mail in de trand van:

Beste,

Deze mail ter bevestiging van ons telefonisch gesprek van [datum] waarin ik vermelding maakte van ontvangst van product [product] op [datum] dat ik niet besteld noch betaald heb.

Met vriendelijke groet,
blablabla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 23:29
naja, 5 jaar voor je voeten laten liggen? Ik zou hem gewoon gaan gebruiken, mochten ze hem ooit nog terug willen heb je eerst genoeg correspondentie om aan te geven dat je meer dan bereid bent geweest....

Staat er trouwens iets in het wetboek hierover dan??? Of je het product ingepakt moet laten of dat je het gewoon gebruikt mag retourneren....

Je zou maar 60 inch plasmascherm en een paar flinke zuilenluidsprekers kado krijgen, verwachten ze dan dat je dit 5 jaar lang op zolder zet en je 60% van je opbergruimte kwijtbent?

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doeternietoe
peugeot206gt schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:16:
naja, 5 jaar voor je voeten laten liggen? Ik zou hem gewoon gaan gebruiken, mochten ze hem ooit nog terug willen heb je eerst genoeg correspondentie om aan te geven dat je meer dan bereid bent geweest....

Staat er trouwens iets in het wetboek hierover dan??? Of je het product ingepakt moet laten of dat je het gewoon gebruikt mag retourneren....

Je zou maar 60 inch plasmascherm en een paar flinke zuilenluidsprekers kado krijgen, verwachten ze dan dat je dit 5 jaar lang op zolder zet en je 60% van je opbergruimte kwijtbent?
Zoals gezegd kun je het altijd terugsturen, dus je bent niet verplicht er 60% van je opslagruimte aan te besteden. Je hebt ook recht op de kosten van het terugsturen, zelfs als bol.com daar niet om verzocht heeft. Dit is puur juridisch, maar in de praktijk zal bol.com mogelijk vertikken omdat te betalen, helaas.

Over in gebruik nemen en gebruikt teruggeven zegt de wet niets expliciet. In algemene bewoording moet je voor onverschuldigd betaalde goederen "zorgdragen als een goed schuldenaar" of, zoals 6:2 BW dat in het algemeen over schulden verwoord: "gedragen overeenkomstig de eisen van redelijkheid en billijkheid." Is het redelijk dat je een goed in gebruik neemt als de potentiële schuldeiser het vertikt een vordering in te stellen? Misschien wel. Ik weet het niet. Het wordt wel steeds redelijker naarmate je meer moeite doet om bol.com te overtuigen dat ze het komen ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-10 22:15
Of je mailt het e-mailadres dat er bij stond? Dat zou nog wel eens jou gulle gever kunnen zijn. Die weet misschien hoe het in elkaar steekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Tja, ik denk niet dat bol.com er veel moeite in zal steken aangezien het betaald is. Alles wat ze extra doen is gewoon een kostenpost voor ze.
Je hebt ze laten weten dat je een product in huis hebt waar je niet om gevraagd hebt. De bal ligt nu bij hen lijkt me.
Gewoon gebruiken dat ding en voor de zekerheid de doos nog een jaartje opbergen. Mochten ze zich bedenken kun je hem daar weer inproppen.
Na dat jaar lijkt het me sterk dat ze er nog op terugkomen.
Veel kunnen ze je toch niet maken, het is betaald, je hebt het gemeld dus diefstal of bedrog is het niet.
Mocht die CC gehackt blijken te zijn heb jij daar weinig mee te maken (Ga ik van uit tenminste ;p )

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:17
Vreemd dat ze bij Bol zo gek doen als je erom belt. Ik heb een keer een harddisk teveel gekregen van een webshop. Mailtje gestuurd, met daarin de vraag wat ik ermee moest doen, aangezien ik de disk niet besteld had en er ook geen belang bij had (in dat laatste geval had ik gewoon geld overgemaakt). Er werd mij gevraagd om de disk terug te sturen en mijn bankrekeningnummer te geven zodat ze de verzendkosten konden vergoeden.

Ik heb destijds actie ondernomen omdat ik het ook niet leuk zou vinden als ik de schijf wel besteld had, maar deze niet in de doos zou zitten. Ik heb een soortgelijk iets later meegemaakt bij dezelfde webshop, het ontbrekende produkt werd toen ook gewoon nagestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:24
Ik heb ook aan de andere kant van het verhaal gestaan (dus vanuit de webshop gezien). Dit soort gevallen kwamen toch met enige regelmaat voor. En wij verkochten ook veel met acceptgiro en dan werd het verhaal toch wel wat vervelender.
Wanneer iemand belde/emailde om aan te geven onterecht een pakket te hebben ontvangen verzochten wij altijd om het zelf aan ons te retourneren per TNT post. Na retour ontvangst werden kosten vergoed. 9 van de 10 keer gingen mensen hier mee akkoord. Het is namelijk vrij prijzig een koerier langs te sturen om iets op te halen. Voor die 10% die niet akkoord ging werd, indien het product het waard was, wel een koerier gestuurd. Misschien niet geheel klantvriendelijk maar vanuit het bedrijf gezien wel logisch.
Meestal (90% van de gevallen) kwam het verkeerd versturen gewoon voort uit het opgeven van een verkeerd adres door de oorspronkelijke klant. En ik vermoed dat er ook heel wat klanten beweerde van niets te weten om zo van de koop af te zien en niet voor de verzendkosten te hoeven op draaien, al is dit niet makkelijk hard te maken.
Dus vanuit die achtergrond zou ik zeggen; retourneer het artikel. Door dit niet te doen veroorzaak je nu een hoop gezeik voor de persoon die het artikel heeft betaald. Uiteindelijk zal Bol.com het artikel opnieuw moeten versturen naar de echte klant en daarna komen ze bij jou aankloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Aangezien dit een HK reply is, waar misschien een kern van waarheid inzit, moest je dit toch maar niet meer herhalen ;)
Ik zou gewoon nogmaal mailen naar Bol. Als de daar niet op reageren, tja, dan aan mij verkopen?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2009 09:58 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Polster schreef op maandag 23 november 2009 @ 23:42:
Dus vanuit die achtergrond zou ik zeggen; retourneer het artikel. Door dit niet te doen veroorzaak je nu een hoop gezeik voor de persoon die het artikel heeft betaald. Uiteindelijk zal Bol.com het artikel opnieuw moeten versturen naar de echte klant en daarna komen ze bij jou aankloppen.
Retourneren is prima, maar dan heeft TS kosten. Zoals jij aangaf, jij zorgt er dan voor dat de verstuurder zijn kosten terugkrijgt, echter dat voorstel komt dan vanuit jou. BOL.com heeft dat volgens mij niet voorgesteld en ik denk dat als je het uit eigen initiatief opstuurt, je de portokosten echt niet terugkrijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
Kortom, handigste (denk ik) is een mail te sturen met:

- herhaling situatie
- dat jij het artikel wilt retourneren maar geen kosten wilt maken
- verwacht dat bol.com een koerier langsstuurt danwel verzendkosten à X,XX overmaakt voor aangetekende verzekerde zending
- je een inhoudelijke reactie wilt
- dit je laatste poging is om contact op te nemen
- het na 30 dagen uitblijven van een reactie zal worden beschouwd als instemming met behoud van artikel door ontvanger

Overigens staat hier nog een antwoordnummer:
http://www.bol.com/nl/m/k...ce/retourneren/index.html

Weet alleen niet of je gratis pakketten verzekend naar een antwoordnummer kunt sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-10 18:02
Ziet er weer uit aan gebrek van consumenten bescherming, bol.com gaat in de fout. Waarom zou jij het moeten oplossen?
Wat mij meer logica lijkt, is je zegt tegen bol.com dat je iets hebt ontvangen wat je niet besteld hebt. Je geeft ze 48 uur om het terug te komen halen en anders hou je het zonder enige verplichtingen. Waarom zou jij hun rotzooi moeten oplossen? En daarnaast als bol.com niet verantwoordelijke wordt gehouden en niet bestraft word voor hun fouten leren ze ook nooit hun lesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Polster schreef op maandag 23 november 2009 @ 23:42:
Ik heb ook aan de andere kant van het verhaal gestaan (dus vanuit de webshop gezien). Dit soort gevallen kwamen toch met enige regelmaat voor. En wij verkochten ook veel met acceptgiro en dan werd het verhaal toch wel wat vervelender.

...

Ach ja, hij heeft het gewoon laten weten en heeft aangegeven dat hij, als bol erom vraagt, het product wilt toesturen. Bol heeft hier echter niets over gezegd en daarmee is het hun eigen probleem. Met jouw voorbeeld is de webshop dus actief bezig met het herstellen van een foutje (zelfs een koerier sturen), maar stel dat jij er gewoon niks over zei met de instelling "dat komt vast een keer vanzelf terug", dat is toch niet netjes richting de 'onterechte ontvanger'? Gewoon lekker houden dat ding totdat bol er naar vraagt.

Trouwens, als het echt een verkeerd adres is met een gedupeerde aankoper die zijn gekochte product nu mist, was diegene daar al lang achteraan gegaan en had de TS er wel iets van gehoord. Dus ik denk niet dat je automatisch van die situatie uit kan gaan.

Dus om weer tegenwicht te geven aan alle "stuur een mailtje"-replies: Zij maken een fout door iets naar jou toe te sturen. Jij hebt melding gemaakt van die fout. Klaar. Wat er ook gedaan moet worden, dat moet bol.com regelen en niet de TS.

[ Voor 7% gewijzigd door bwerg op 24-11-2009 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-10 22:15
bwerg schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 12:58:
[...]

Ach ja, hij heeft het gewoon laten weten en heeft aangegeven dat hij, als bol erom vraagt, het product wilt toesturen. Bol heeft hier echter niets over gezegd en daarmee is het hun eigen probleem. Met jouw voorbeeld is de webshop dus actief bezig met het herstellen van een foutje (zelfs een koerier sturen), maar stel dat jij er gewoon niks over zei met de instelling "dat komt vast een keer vanzelf terug", dat is toch niet netjes richting de 'onterechte ontvanger'? Gewoon lekker houden dat ding totdat bol er naar vraagt.

Trouwens, als het echt een verkeerd adres is met een gedupeerde aankoper die zijn gekochte product nu mist, was diegene daar al lang achteraan gegaan en had de TS er wel iets van gehoord. Dus ik denk niet dat je automatisch van die situatie uit kan gaan.

Dus om weer tegenwicht te geven aan alle "stuur een mailtje"-replies: Zij maken een fout door iets naar jou toe te sturen. Jij hebt melding gemaakt van die fout. Klaar. Wat er ook gedaan moet worden, dat moet bol.com regelen en niet de TS.
Vandaar dat ik een mailtje zou sturen naar dat andere hotmail adres dat er volgens bol.com bij stond. als daar geen reactie op komt heb je de eventuele gedupeerde in ieder geval ingelicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doeternietoe
Als de TS met een partij een rechtsverhouding heeft, dan is dat bol.com. Hij heeft niets met degene achter dat hotmail adres, nog met de mogelijke gedupeerde, voorzover dat niet dezelfde is. Bol.com heeft de TS iets geleverd dat hij niet besteld had en bol.com heeft iemand anders mogelijk niet geleverd wat diegene wel besteld had. bol.com zit in het midden en die kun je niet wegdenken.

Stel, de TS gaat nu mailen met dat hotmail adres en besluit om het pakketje zelf maar door te sturen. Dan kan bol.com het nog steeds van de TS terugvorderen, ook al kan die aantonen dat hij het doorgestuurd heeft. De gedupeerde had namelijk iets van bol.com tegoed, niet van de TS. Wat de TS dan feitelijk doet, is het creëeren van een nieuwe onverschuldigde betaling. Stel dat degene achter dat hotmail adres ontkent dat hij zijn pakketje heeft gehad, dan helpt het niets dat de TS bewijzen heeft van aangetekende verzending. Bol.com kan namelijk niet aantonen dat zij hebben geleverd. De TS heeft geleverd, niet bol.com. De gedupeerde had geen rechtsverhouding met de TS en al gaat het om hetzelfde voorwerp, de TS kan niet zomaar voor bol.com leveren. Degene van het hotmail-adres heeft nog steeds recht op een voorwerp van bol.com en bol.com op een voorwerp van de TS.

Als bol.com zelf de TS verzoekt het pakketje door te sturen zit het anders, dan levert bol.com zelf, met de zogenaamde "lange arm"(longa manu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hefaistos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:20

hefaistos

feestelijk gehandicapt

Als ik TS was, dan zou ik bol.com een mailtje sturen met daarin bevestiging van het telefoongesprek (naam onthouden?), en dat je aanneemt dat, tenzij je niets hoort binnen zeg 1 week, dat je dan aanneemt dat bol.com het product niet geretourneert wil hebben.

Met een (imho vrij kansloze) houding á la 'kweetniet' komt niemand verder. Dan maar een vrij klein knuppeltje het hoenderhok in, wellicht dat ze óf JA óf NEEN zeggen.

Either way krijg je waarschijnlijk op vrij korte termijn duidelijkheid.

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze topic is al jaren oud, toch probeer ik nog contact te krijgen voor tips wat te doen.
Ik heb een bestelling van 4 boeken gedaan en die heb ik een dag later ontvangen, vreemd genoeg zit er een iPad mini in de doos, ik heb die niet besteld en hij staat ook niet op de factuur. Wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 09:20:
Deze topic is al jaren oud, toch probeer ik nog contact te krijgen voor tips wat te doen.
Ik heb een bestelling van 4 boeken gedaan en die heb ik een dag later ontvangen, vreemd genoeg zit er een iPad mini in de doos, ik heb die niet besteld en hij staat ook niet op de factuur. Wat te doen?
Dat is toch precies dezelfde case als waar dit topic mee begonnen is? Er zijn dus al tientallen antwoorden op precies dezelfde vraag gegeven, wat vind je dat jouw geval anders maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:54

SeatRider

Hips don't lie

fsfikke schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 09:23:
[...]

Dat is toch precies dezelfde case als waar dit topic mee begonnen is? Er zijn dus al tientallen antwoorden op precies dezelfde vraag gegeven, wat vind je dat jouw geval anders maakt?
Ik denk dat hij extra motivatie zoekt om de iPad te houden, omdat deze "per ongeluk" in zijn bestelling terecht gekomen is, en dus niet zozeer fout bezorgd/besteld is.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen enkele factuur of pakbon erbij zitten. Daarnaast is de doos juist geleverd met mijn eigen bestelling. Alleen zit er nog iets extra's in. Ik vind dat wel een verschil. Of heb ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SeatRider schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 09:27:
[...]

Ik denk dat hij extra motivatie zoekt om de iPad te houden, omdat deze "per ongeluk" in zijn bestelling terecht gekomen is, en dus niet zozeer fout bezorgd/besteld is.
Precies dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-10 07:14
zou dit misschien kunnen een situatie kunnen zijn van credit card fraudeurs ?

iemand heeft iets besteld met een gestolen credit card dit naar een willekeurig adres gestuurd met de intentie dit te onderscheppen voordat jij het kreeg, maar hier is iets fout gegaan en jij hebt het alsnog ontvangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Haas_nl schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 12:58:
bol.com gaat in de fout. Waarom zou jij het moeten oplossen?
Wat mij meer logica lijkt, is je zegt tegen bol.com dat je iets hebt ontvangen wat je niet besteld hebt. Je geeft ze 48 uur om het terug te komen halen en anders hou je het zonder enige verplichtingen. Waarom zou jij hun rotzooi moeten oplossen? En daarnaast als bol.com niet verantwoordelijke wordt gehouden en niet bestraft word voor hun fouten leren ze ook nooit hun lesje.
Daar vind ik deze reactie wel bij passen. Als je nou niet meteen verklapt wát je extra gekregen hebt kun je meteen ontdekken wat voor moeite ze gaan doen voor hun spullen.

Kennelijk gebeurt het vaker, wordt nu wel eens tijd dat ze gaan leren van hun fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat was een beetje een nutteloze kick, zeker in combinatie met een crosspostl in een apart topic, dus deze doe ik maar op slot.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.