Product niet geleverd binnen 24 uur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikzie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-05-2021
Tweakers,

Afgelopen dinsdagmiddag een Laptop besteld bij een internetwinkel. De HP DV7 3080ed.
Voor 21:00 uur besteld is volgende dag geleverd stond er..
Ik heb dus direct besteld en het geld overgemaakt.

De volgende dag met smart thuis zitten wachten, geen pakjesbezorger..
Rond 18:00 uur dus maar even gebeld met de helpdesk, omdat de status nog op 'wordt verwerkt' stond.
Kreeg te horen dat hij niet direct verzonden kon worden, maar donderdag of vrijdag wel binnen zou komen.

Donderdag aan het eind van de middag stond de status nog steeds op 'wordt verwerkt'.
Ik dus maar weer even bellen hoe dat kan, want als hij op dat moment niet verzonden is, dan kan hij ook vrijdag niet meer binnenkomen.. En ik heb de laptop erg hard nodig..
Kreeg aan de telefoon te horen dat het inderdaad nog niet verzonden kon worden, volgens de telefoniste was het ook wel heel druk door sinterklaas.. Maar hij zou zeker binnen 7 werkdagen worden geleverd.

Krijg ik zojuist een mailtje van de webshop: "Hierbij laten we u weten dat we onderstaand(e) artikel(en) uit uw bestelling helaas niet binnen de aangegeven levertijd kunnen leveren. Wij kunnen u helaas geen inschatting geven van de nieuwe levertijd."

Dus ik even op de site kijken.. Is het hele artikel van de site verdwenen.....

De prijs van het artikel lag 120 euro onder de prijs in de winkel (BCC e.d. incl. de korting er af praten), doch was het niet de laagste prijs in de pricewatch.
Uit de mail en het verwijderen van het product maak ik op dat het product niet op kort termijn geleverd kan worden. Ik heb mijn laptop echter wel op kort termijn nodig.
Annuleren en in een winkel kopen kost mij ruim 120 euro extra.

Ik heb de bestelling online, schriftelijk, gedaan en het bedrag overgemaakt. Van beiden heb ik een afschrift en bevestiging ontvangen. Er is dus sprake van een overeenkomst.

Sta ik nu in mijn recht om de webshop te verzoeken om een gelijkwaardig, maar iets duurder, product te leveren? (de HP DV7 3090)

Of is mijn enigste optie annuleren en naar de winkel rennen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dikzie schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 01:36:
Ik heb de bestelling online, schriftelijk, gedaan en het bedrag overgemaakt. Van beiden heb ik een afschrift en bevestiging ontvangen. Er is dus sprake van een overeenkomst.
Zoek maar eens op het forum, deze vraag is al zo vaak langsgekomen. Uberhaupt, recht hebben en recht krijgen zijn twee verschillende dingen. Als de webshop niet meer kan leveren, dan moeten ze je dan kans geven om kostenloos te annuleren.
Sta ik nu in mijn recht om de webshop te verzoeken om een gelijkwaardig, maar iets duurder, product te leveren? (de HP DV7 3090)
Verzoeken mag altijd, eisen niet. Stel het ze voor, maar ga er wel van uit dat je bij moet betalen.
Of is mijn enigste optie annuleren en naar de winkel rennen?
Als je haast hebt wel.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:36
gambieter schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 02:01:
[...]

Zoek maar eens op het forum, deze vraag is al zo vaak langsgekomen. Uberhaupt, recht hebben en recht krijgen zijn twee verschillende dingen. Als de webshop niet meer kan leveren, dan moeten ze je dan kans geven om kostenloos te annuleren.

[...]

Verzoeken mag altijd, eisen niet. Stel het ze voor, maar ga er wel van uit dat je bij moet betalen.

[...]

Als je haast hebt wel.
Je hebt het recht om na 30 dagen de order annuleren. Eerder is een gunst van de winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

mad-dog schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 02:23:
Je hebt het recht om na 30 dagen de order annuleren. Eerder is een gunst van de winkel
Het zal er inderdaad vanaf hangen of de webshop zegt voor die prijs te kunnen leveren. Voor de TS geld dat iets snel nodig hebben en laagste prijs bij webshop, da's risico nemen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn advies is om de shop te bellen en aan te geven dat je er haast bij hebt. Annuleer de order en vraag of ze het geld per direct terug boeken en bestel bij een andere winkel.

Het alternatief is inderdaad om te vragen wat zij direct kunnen leveren voor eenzelfde prijs. Je hebt echter geen rechten om versnelde levering van een duurder product te eisen.

Overigens vind ik het helemaal niet slim van jou om een product bij een webshop te bestellen dat je snel nodig hebt, zonder contact op te nemen mbt de beschikbaarheid. De voorraadindicatie is vaak een indicatie van de voorraad van een leverancier! Nu ja, dezelfde fout zul je niet snel meer maken!

Even de titel aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikzie
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb gezocht binnen het forum alvorens ik mijn topic ben gestart, ik kon echter mijn casus niet terug vinden.

Mijn probleem is dat zij mij niet hebben verteld dat het product helemaal niet meer geleverd kan worden, of dat ik hem per sé binnen een week wil hebben. (Voor de mod; het gaat dus niet om het feit dat hij binnen 24 uur geleverd kan worden. Het gaat er om dat ze mij beloven dat hij er aan komt, maar dat ik ondertussen merk dat hij helemaal niet geleverd kan worden)

Het probleem is dat ik eerst hoor dat de levering is uitgesteld met een x aantal dagen.. Vervolgens krijg ik een mail dat de beschikbaarheid een probleem is en dat er een onbekende levertijd is. Kijk ik daarna op de site, dan staat er 'Niet Leverbaar' (het product is van de site gehaald, maar als ik de link van mijn bestelling volg staat dat ter hoogte van de prijs)

Iedereen snapt dus wel dat deze laptop volgende week (en waarschijnlijk ook de weken daarna) niet op mijn deurmat valt. (lees wordt afgegeven)

Ik heb van tevoren gebeld, en zij vertelde mij dat hij 'zoals aangegeven op de site' leverbaar is.

Van het verschil tussen recht hebben en recht krijgen ben ik mij terdege bewust, echter ik zoek een strohalm om mij nu aan vast te houden.

Ik ben vooral enorm teleurgesteld in de openheid van zaken en het niet duidelijk zijn.
Zeg dan gewoon dat het niet leverbaar is in plaats van loze beloftes doen.. Het is een gerenommeerde webwinkel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook gerenommeerde winkels werken doorgaans met een centraal magazijn of een toeleverancier vanwaar het artikel direct wordt verstuurd. De manier van reageren over de levertijd is onderhand standaard te noemen helaas. Ze houden je liever aan het lijntje. Probeer te annuleren en haal de laptop elders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikzie
Dit is ook wat ik inmiddels gedaan heb..

Nu mag ik 5 werkdagen wachten op mijn aankoopbedrag..
Het was niet mogelijk om een ander model te leveren in dezelfde bestelling.. De telefoniste hield zich daarbij ook een beetje van de domme. 'Ik kan niet voor u een nieuwe bestelling plaatsen'

Bedankt voor jullie reacties.
Pagina: 1