Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurentbas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:30
Hoi Tweakers,

Gister is er een pakket bij mij afgeleverd van een niet nader te noemen webshop bol.com.
Het pakket was aan mij geadresseerd (naam + adres), hoewel ik niets besteld had bij deze webshop.
Ik heb gecontroleerd op mijn account van de webshop wat mijn laatste bestelling is geweest, en dit product stond daar niet tussen.
Het vreemde is, dat er normaal een factuur op het pakket zit bij deze webshop, maar dat er deze keer alleen een pakbon bijgeleverd was. Ook is er gecontroleerd of dit een cadeau kan zijn, maar ook dit blijkt niet het geval.
Het pakket is wel door een mede-bewoner geaccepteerd en dus getekend.

Het product wat ik gekregen heb heeft een waarde van € 400,-

Vraag is: "In hoeverre heeft de webshop het recht mij te verplichten tot het terugsturen van dit pakket?" &
"In hoeverre heb ik het recht dit product te houden?"

Feit dat het aan mij geleverd is en aan mij geadresseerd is, zegt mij dat de eigendomsoverdracht heeft plaatsgevonden. Toch kan ik me voorstellen dat hier regelingen voor zijn, maar deze heb ik niet kunnen vinden.

Is er iemand die mij kan helpen?

Update: 18/11 Voor wat het er toe doet, het gaat om een Pioneer F500BT http://www.pioneer.at/nl/products/AVIC-F500BT/print.html

Ok, ik heb gebeld... Wat een vreemd telefoongesprek.

Telefoniste: "Meneer, als u het product niet wilt kunt u het retouneren.."
Ik: "Ik heb het niet besteld.."
Telefoniste: "Ok, maar als u het niet wilt kunt u het terugsturen, weet u hoe dit werkt."
Ik: "Volgens mij is er een probleem wat opgelost moet worden, er gaat iets duidelijke mis in jullie webshop.. Ik krijg iets, waarvoor ik niet betaal, zonder factuur en wel op mijn naam & adres."
Telefoniste: "Oké ik vraag het even na."
Telefoniste: "Meneer, u moet aangifte doen."
Ik: "Waarvan?"
Telefoniste: "Voor uw eigen veiligheid."
Ik: "Ik krijg cadeautjes van iemand (jullie) en ik moet daar aangifte van gaan doen?"
Telefoniste: "Ja we vermoeden fraude."
Ik: "Hoe is er betaald voor dit product?"
Telefoniste: "Creditcard."
Ik: "Mag ik weten met welk creditcardnummer?"
Telefoniste: "Dat kunnen we niet zien."

De manager waar ze constant wat aan vroeg, mocht ik zelf niet spreken.. Het gesprek met deze dame verliep vrij moeizaam doordat ze niet begreep wat er nou gebeurd was.

Het bedrag was volgens bol.com al betaald, mijn creditcardmaatschappij heeft echter GEEN afschrijvingen. Duidelijke zaak dat er dus niets van mijn rekening wordt afgeschreven.
Dit heb ik aan de winkel gemeld, alleen ze doen hier weinig mee.

Er werd mij verteld dat ik binnen 48 uur een mailtje zou krijgen met een antwoord op mijn vraag.. Ik heb het na de bovenstaande conversatie nog verder geprobeerd uit te leggen. Daarna benadrukt dat ik niet een mailtje wil, maar het voor hun eigen bestwil is dat ze hier duidelijk naar kijken en mij een belletje geven over de stand van zaken. Als zij fraude vermoeden, wil ik graag weten wat voor rol ik hier in speel. Het is tenslotte zo, dat de kosten op mij verhaald kunnen worden, als er daadwerkelijk sprake van is dat het bij is afgeleverd (wat zo is.)

Enfin, ik wordt hopelijk vandaag nog teruggebeld en ik hoop dat ze me verder gaan helpen. Ik hoop dat de webwinkel doorkrijgt wat er gebeurd..

P.s. ze kon me wel vertellen dat er een ander emailadres bij dit account stond. ......@hotmail.com

Emailadres is me geheel onbekend.. Wat nu?

Laurent

[ Voor 50% gewijzigd door laurentbas op 19-11-2009 20:17 . Reden: Link toegevoegd + startpost update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:51
Mail/bel de webshop en leg het voor. Dat is imo het beste wat je kunt doen. (Onrechtmatig) houden lijkt me niet gewenst, hoe leuk het ook lijkt om iets "gratis" te krijgen.

Indien jij het inderdaad niet besteld hebt valt er vast iets te regelen met ophalen of alsnog (met korting?) het product te kopen...

[ Voor 28% gewijzigd door asfaloth_arwen op 18-11-2009 13:05 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182269

Wees eerlijk en retourneer het gewoon. De webshop komt er vroeg of laat toch achter, ook al is het hun fout. Houd de eer aan jezelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 10:58
Ze komen er toch wel achter, en dan mag je het alsnog retourneren en als je het openmaakt en gewoon gebruikt, komt er nog wel een factuur achteraan ook al heb je het niet besteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:17
Misschien is het wel een cadeautje? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

idd, met een aantal ^^ eens. Houdt de eer aan jezelf, bel ze en dan hoor je wel hoe en wat. Wel zo netjes.
Je zal dan, hoe dan ook, in mijn achting stijgen _/-\o_

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macchill
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-05 18:49
prijzig cadeautje dan, heb je rijke vrienden/ouders? ;-)

ik zeg eerlijk zijn..

[ Voor 18% gewijzigd door Macchill op 18-11-2009 13:08 ]

Let op: NSFW!! | Altijd handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 16:07
Iets dat is bezorgd onder jouw naam maar wat je niet hebt besteld mag je toch wettelijk gezien houden? Even los van morele bezwaren en IANAL maar volgens mij was het iets in die richting.

Nu is de vraag natuurlijk of het product boeiend genoeg is om het te houden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

laurentbas schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:02:
Vraag is: "In hoeverre heeft de webshop het recht mij te verplichten tot het terugsturen van dit pakket?" &
"In hoeverre heb ik het recht dit product te houden?"

Feit dat het aan mij geleverd is en aan mij geadresseerd is, zegt mij dat de eigendomsoverdracht heeft plaatsgevonden. Toch kan ik me voorstellen dat hier regelingen voor zijn, maar deze heb ik niet kunnen vinden.

Is er iemand die mij kan helpen?
Je bedoelt dat je hier redeneringen wilt horen die je schuld- en rechtsgevoel sussen zodat je zonder gewetenswroeging het pakket kan houden? Je weet zelf ook wel dat je gewoon met de webshop moet bellen om aan te geven dat er iets verkeerd lijkt te zijn gegaan.

Niet hebzuchtig zijn dus.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurentbas
Macchill schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:08:
prijzig cadeautje dan, heb je rijke vrienden/ouders? ;-)
Ik heb het echt niet cadeau gekregen. Ik kan het in eerste instantie ook niet echt gebruiken :(
Maar ook hier ben ik inmiddels op teruggekomen. Het is een prachtig apparaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32767

Je hebt iets ontvangen met een waarde van vierhonderd euro wat je niet hebt bestelt. Dat het pakket is geaccepteerd en ontvangen heeft er vrij weinig mee te maken. Van te voren wist je immers niet wat er in het pakket zat. Je zal dus contact kunnen opnemen met de webshop en er melding van maken. Je kan dit ook niet doen en het gewoon houden en afwachten wat er gebeurd. Het is dan wel aan te bevelen om alle verpakkingen etc te houden. Als de webshop met jou contact opneemt dan zul je het pakket toch terug moeten geven. Je kan dan wel afdwingen dat zij het pakket komen ophalen. Het is natuurlijk netjes als zij excuses maken en jij het pakket op hun kosten weer terugstuurt.

Vaak wordt gesuggeerd van gewoon houden en net doen of je van niks weet maar dit laatste is dus niet het geval. Daarnaast komt dit misschien een paar keer voor je in leven en is het dus ook niet zoveel moeite om contact op te nemen met de webshop en het pakket retour te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurentbas
Red Nalie schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:08:
Iets dat is bezorgd onder jouw naam maar wat je niet hebt besteld mag je toch wettelijk gezien houden? Even los van morele bezwaren en IANAL maar volgens mij was het iets in die richting.

Nu is de vraag natuurlijk of het product boeiend genoeg is om het te houden :P
Dat was precies mijn redenering. En ja, het product is boeiend! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:38

Grozno

acts without consequence!

Het is netjes om het terug te sturen, maar dat hoeft naar mijn weten niet.
Ze kunnen niet achteraf gaan eisen dat jij er voor betaald, jij hebt immers niets besteld.
Dat zij de fout maken jou gratis en voor niets een product op te sturen is hun eigen probleem, jij hebt geen overeenkomst met ze.

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

laurentbas schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:09:
[...]

Ik heb het echt niet cadeau gekregen. Ik kan het in eerste instantie ook niet echt gebruiken :(
Maar ook hier ben ik inmiddels op teruggekomen. Het is een prachtig apparaat :)
Wat is het eigenlijk dat ze je toegezonden hadden? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:11
Ik meen me te herinneren dat er ooit eerder een dergelijk topic was. Daarin kwam ook naar voren dat de webwinkel het product terug kan eisen. Verder trek ik ook een vergelijking naar de vrouw die 43.000 terug moet storten.

Ik ben een leek op consumenten recht dus mijn uitspraken zijn puur speculatie en theorie. Ik ben het overigens eens met wat meeste andere zeggen en je adviseren om zelf gewoon netjes te handelen (hoe leuki het ook lijkt om het product gewoon direct toe te eigenen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:40
Alleen wanneer er ongevraagd iets toegezonden wordt met het doel jou tot kopen te bewegen mag je hetgeen toegezonden is zonder betaling behouden.

Daar is hier geen sprake van, dus retour zenden.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

laurentbas schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:10:
[...]

Dat was precies mijn redenering. En ja, het product is boeiend! >:)
Dus gambieter slaat de spijker op z'n kop.

De keuze is aan jou, jij moet er vrede mee hebben.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Laatst online: 27-03-2020

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Een pakket wat je niet hebt besteld of aangevraagd maar wel op jouw naam en adres word afgeleverd hoeft niet betaald te worden en je bent niet verplicht om het terug te sturen.

In de verzend wereld gaat het al jaren zo door bijv. een pakket kleding op te sturen naar iemand en daar een acceptgiro bij te doen onder het mom van je hebt dit besteld dus vul de AG in en betaal. Wettelijk is bepaald dat pakketten op de ontvanger z'n naam gratis gehouden mogen worden als er geen wettelijk bewijs is van aanvraag of bestelling.

In dit geval zou ik mezelf echter wel afvragen of het niet beter is om gewoon eerlijk te zijn en de webshop even op te bellen om verheldering. De webshop zal ook bekend zijn met deze bepaling in de wet dus als het een fatsoenlijke webshop is zouden ze je waarschijnlijk een tegoedbon of korting voor het product aan kunnen bieden om je eerlijkheid te belonen. Indien ze etterig gaan doen kun je alsnog besluiten om het product toch maar te behouden O-)

Kleine correctie mbt het bovenstaande; de webshop heeft je niet tot kopen aangezet door dus geen acceptgiro bij te sluiten. In dit soort gevallen ligt het net even anders voor zover ik weet.
Neem iig gewoon contact op met de webshop. Indien de regeling in dit soort gevallen geheel anders is dan ik hier voor doe stellen, kan het zijn dat je de webshop schadeloos zou moeten stellen voor het gebruik van het product en het product ook nog eens moet retourneren.

[ Voor 19% gewijzigd door ScytheNL op 18-11-2009 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Ik weet niet of je het product aan het gebruiken bent of niet (ik lijk iets te lezen tussen de regels doorvan jouw reacties) maar ook daar zou ik dan maar mee oppassen...straks ziet de webshop het en markeren ze het product als 'gebruikt' en mag/moet je het alsnog aanschaffen (of wordt waardevermindering in rekening gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09-2024
Oei dit is een morele... Als ik los 400 euro vind op straat houd ik het... kan toch niet meer achterhaald worden van wie dat was.

Als ik een portomonnee vind op straat met 400 euro, zal ik deze terugbrengen omdat ik zie van wie het afkomt (net als bij jouw pakketje) Als ik dat niet doe ben ik eigenlijk aan het stelen... Maar heb het wel gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

fsfikke schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:14:
Dus gambieter slaat de spijker op z'n kop.

De keuze is aan jou, jij moet er vrede mee hebben.
Zie StevenK in "Niet besteld, wel ontvangen", die gebruikt de wettelijke hamer om de spijker er verder in te rammen. De TS zit dus wettelijk en moreel fout.

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 18-11-2009 13:17 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Hoe dan ook...we zijn niet jouw moraal, dus...jouw keuze. Jij zal met die keuze verder moeten :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
  • Laatst online: 09-05 10:21
Zucht zucht,

Ieder z'n mening, doe gewoon wat je het beste lijkt.

AMD Ryzen 9 5900X • Asus X570 Crosshair VIII Dark Hero • G.Skill Trident-Z F4-3600C16D-32GTZR • EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra • WD Black SN850 1TB • Fractal Design Define 7 • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurentbas
Kensei schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:15:
Ik weet niet of je het product aan het gebruiken bent of niet (ik lijk iets te lezen tussen de regels doorvan jouw reacties) maar ook daar zou ik dan maar mee oppassen...straks ziet de webshop het en markeren ze het product als 'gebruikt' en mag/moet je het alsnog aanschaffen (of wordt waardevermindering in rekening gebracht.
Ik heb product niet gebruikt, wel even zo nieuwschierig geweest om het uit te pakken. (uiteraard alle verpakkingsmaterialen netjes gehouden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 21:44
Heb je ondertussen al gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurentbas
Nee, ik ben op dit moment ook niet in de positie dit te doen. (niet thuis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 11:50
Ach eerlijkheid is het beste

Laatst een sherlock holmes zoektocht naar een persoon op internet gehad omdat ik ze portomonee had gevonden, na 2 uur zoeken en google en nummers bellen kwam ik een pdf. file tegen die ongeschermt op de website van de voetbal club stond met alle nummers van de hele club erop :)
Gebeld opgehaald en bedankt..
2maanden later was ik me wallet kwijt...balen natuurlijk maar s'avonds kwam wel iemand hem aan de deur langsbrengen, met inhoud :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Maar waar hebben we het nu over?? Ben wel benieuwd. Dat kan toch niet zo'n groot geheim zijn?

Overigens ben ik het met StevenK eens:
Alleen wanneer er ongevraagd iets toegezonden wordt met het doel jou tot kopen te bewegen mag je hetgeen toegezonden is zonder betaling behouden.

[ Voor 9% gewijzigd door DeeJee op 18-11-2009 13:26 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

scenix_ schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:15:
Oei dit is een morele... Als ik los 400 euro vind op straat houd ik het... kan toch niet meer achterhaald worden van wie dat was.
Wat is er op tegen om het dan toch naar de politie te brengen. €400 is niet niks, je weet nooit wat het verhaal erachter is en wat het voorn waarde voor iemand heeft. Doe er gewoon aangifte van, de kans blijft klein dat iemand het claimt, dan mag je het met een kleine vertraging toch (legaal) houden.
Als ik een portomonnee vind op straat met 400 euro, zal ik deze terugbrengen omdat ik zie van wie het afkomt (net als bij jouw pakketje) Als ik dat niet doe ben ik eigenlijk aan het stelen... Maar heb het wel gevonden...
Iets vinden maakt je niet de eigenaar dus ik snap niet wat je daar gek aan vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
  • Laatst online: 09-05 10:21
fsfikke schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:26:
[...]

Wat is er op tegen om het dan toch naar de politie te brengen. €400 is niet niks, je weet nooit wat het verhaal erachter is en wat het voorn waarde voor iemand heeft. Doe er gewoon aangifte van, de kans blijft klein dat iemand het claimt, dan mag je het met een kleine vertraging toch (legaal) houden.

[...]

Iets vinden maakt je niet de eigenaar dus ik snap niet wat je daar gek aan vindt.
Kleine vertraging? Echt niet! Zoiets kan echt heel lang duren, maar het is en blijft netjes om het aan te geven.

Wij zijn allen benieuwd betreft het product dat jij bezit met een waarde van 400 euro.

AMD Ryzen 9 5900X • Asus X570 Crosshair VIII Dark Hero • G.Skill Trident-Z F4-3600C16D-32GTZR • EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra • WD Black SN850 1TB • Fractal Design Define 7 • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurentbas
DeeJee schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:25:
Maar waar hebben we het nu over?? Ben wel benieuwd. Dat kan toch niet zo'n groot geheim zijn?

Overigens ben ik het met StevenK eens:

[...]
Hetgeen dat geleverd is: http://www.pioneer.at/nl/products/AVIC-F500BT/print.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
laurentbas schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:22:
[...]

Maar je kan wel internetten, dus een mailtje sturen kan ook!

En degene voor wie pakketje bedoeld is zit er nu al een paar dagen op te wachten. En we webshop maar aangeven dat het al verstuurd en verzonden is, en geaccepteerd. In deze situatie is dus iedereen de (een) lul..
de webshop, de bedoelde ontvanger, en jij.

Voor zulke situaties zal je hier op tweakers vrijwel geen sympathisanten vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 05-05 17:52

Frostbite

🤦🏻‍♂️

laurentbas schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:22:
[...]

Tjonge jonge, jij doet er wel moeite voor hè ? :X

Je kan niet bellen, maar wel internetten. Kan je niet een hi-prio mail sturen naar de webshop of via de site kijken of ze andere contact mogelijkheden hebben (online chat ed) en dan je verhaal doen?
Hoe eerder ze het weten hoe beter lijkt me.

edit:
eens is met mcsluis hierboven :)

[ Voor 4% gewijzigd door Frostbite op 18-11-2009 13:33 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
laat maar :+

[ Voor 97% gewijzigd door scenix_ op 18-11-2009 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurentbas
mcsluis schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:31:
[...]

Maar je kan wel internetten, dus een mailtje sturen kan ook!

En degene voor wie pakketje bedoeld is zit er nu al een paar dagen op te wachten. En we webshop maar aangeven dat het al verstuurd en verzonden is, en geaccepteerd. In deze situatie is dus iedereen de (een) lul..
de webshop, de bedoelde ontvanger, en jij.

Voor zulke situaties zal je hier op tweakers vrijwel geen sympathisanten vinden...
Klopt, toch bel ik liever even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkweggeman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:32
Volgens mij mag je het product houden. Je hebt er niet om gevraagd en er is geen overeenkomst.

zie http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Ongevraagde_toezending.

Ik kan me alleen voorstellen dat er een andere wet prevaleert indien er zeer duidelijk is dat er sprake is van een fout, maar ik ben geen jurist...

Of het moreel bezwaarlijk is kan jij alleen voor jezelf bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-05 11:19
Er is getekend voor ontvangst, maar je hebt geen betalingsbewijs....Tja, dan kun je niet doen alsof je neus bloed.
Ik heb in het verleden zoiets geprobeerd met een verkeerd geleverde telefoon. Resultaat is een hoop gezeik en geen "winst". Wel wat geleerd: dat doe ik niet meer.

Ik zou ze maar gewoon bellen en eerlijk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Darkstylo schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:29:
[...]

Kleine vertraging? Echt niet! Zoiets kan echt heel lang duren, maar het is en blijft netjes om het aan te geven.

Wij zijn allen benieuwd betreft het product dat jij bezit met een waarde van 400 euro.
Verschilt volgens mij ook per gemeente. In Amsterdam is het voor voorwerpen met een waarde tot €450 drie maanden en anders 1 jaar.
Maar je hoeft natuurlijk niet exact die vier briefjes van €100 te bewaren. Je kan ze gewoon uitgeven, en als de eigenaar zich kenbaar maakt geef je hem weer €400.

[quote]scenix_ schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:33:
[...]
Ik zie niet het nu van aangifte doen terwijl je WEET wie de eigenaar is, namelijk de internetshop! de TS moet zelf weten wat hij doet maar ik vind het van de zotte om de politie lastig te vallen omdat jij moreel niet weet wat je moet doen.
[/quote]
M'n post bestaat behalve de door mij geformuleerde zinnen ook voor een gedeelte uit quotes ;)

[ Voor 27% gewijzigd door fsfikke op 18-11-2009 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Misschien heb je het wel gewonnen?

Zit er een bestelnummer bij?
Zo ja, bellen en informatie opvragen over dat bestelnummer

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-05 15:36
Dirkweggeman schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:34:
Volgens mij mag je het product houden. Je hebt er niet om gevraagd en er is geen overeenkomst.

zie http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Ongevraagde_toezending.

Ik kan me alleen voorstellen dat er een andere wet prevaleert indien er zeer duidelijk is dat er sprake is van een fout, maar ik ben geen jurist...

Of het moreel bezwaarlijk is kan jij alleen voor jezelf bepalen.
TS hoeft er niet voor te betalen, dit geldt dus nu niet. Denk dat de vergelijking met de 43000 euro mevrouw wel goed opgaat hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurentbas
pennywiser schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:37:
[...]

TS hoeft er niet voor te betalen, dit geldt dus nu niet. Denk dat de vergelijking met de 43000 euro mevrouw wel goed opgaat hier.
Ik denk dat je hiermee inderdaad goed zit.
Vanavond maar even bellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

scenix_ schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:33:
[...]

Ik zie niet het nu van aangifte doen terwijl je WEET wie de eigenaar is, namelijk de internetshop! de TS moet zelf weten wat hij doet maar ik vind het van de zotte om de politie lastig te vallen omdat jij moreel niet weet wat je moet doen.
Het ging volgens mij om het portemonnee verhaal met daarin 400 euro. Die moet je naar de politie brengen. :P
Deels dus offtopic

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkweggeman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:32
pennywiser schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:37:
[...]

Daar had ik inderdaad overheen gelezen...ben toch zeer benieuwd wat een jurist hiervan zou zeggen...

Overigens ik zou ook bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
Sc0rPi0N schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:39:
[...]

Het ging volgens mij om het portemonnee verhaal met daarin 400 euro. Die moet je naar de politie brengen. :P
Deels dus offtopic
ja inderdaad , las het |:( maar goed, om weer in de [ontopic] modus te komen.
Hoop dat de TS wel even laat weten hoe het afloopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Arme persoon die 400 euro via iDEAL heeft betaald en nu zijn pakket niet krijgt omdat de webshop een verkeerd adres op de pakbon heeft gedrukt.

Ik zou flink balen als de incompetente webshop tegen mij zegt: Ja het is toch echt geleverd. Ik hoop dan op de eerlijke burger die het onterecht ontvangen product even netjes terug stuurt, zodat de webshop zijn fout inziet.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 18-11-2009 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
lol woops

[ Voor 93% gewijzigd door Mektheb op 18-11-2009 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:05

ByteDelight

Retro computing is alive!

Je weet van wie het is (en dan bedoel ik niet jezelf), dus dan stuur je het toch terug?
Wel effe bellen om de verzendkosten niet te hoeven lappen.

Ik ben met die andere reactie eens: als je geld vindt, weet je niet van wie het is (of het moet in een portemonnaie zitten).
Dit heeft niets met 'eigen mening' te maken.
Kom op lui, EERLIJKHEID IS TOCH EEN DEUGD????

edit:

Moet wel effe een eigen ervaring vertellen: bestelling bij Conrad geplaatst, krijg een doos met mijn adres en naam erop.
In de doos zit een factuur voor een of andere Duitser, met gloeilampen erin - niet voor mij dus ;)

Dus ik bel Conrad: "stuurt u het maar terug, het komt goed".

Dus, ik krijg mijn bestelling daarna ook binnen, maar krijg daarna een stornering van het bedrag.
Ik kijken in mn bestellingen op de site: ze hebben voor de tweede verzending een nieuwe order aangemaakt |:(
Maar de nieuwe order bevatte ook verzendkosten, die ik bij de eerste niet hoefde te betalen omdat ik met Ideal betaald had.
Het bedrag dat ik bij de eerste betaald had, is verrekend met de tweede order.
Maar omdat ik dat geld terug had ontvangen, had ik dus NIETS betaald. Dacht ik...
Totdat ik een aanmaning voor 6,95 van de verzendkosten van de tweede bestelling kreeg.

Volg je 'm nog???
Ik heb dus 6,95 betaald voor mn bestelling (was iets van 26 euro oorspronkelijk).
En ik ga voor zo'n butt-situatie die Conrad creëert echt geen moeite meer doen.

Nu krijg ik waarschijnlijk de reactie: "maar nu spreek je jezelf tegen"....... ;)

[ Voor 68% gewijzigd door ByteDelight op 18-11-2009 13:50 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:17
Mektheb schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:23:
Ach eerlijkheid is het beste

Laatst een sherlock holmes zoektocht naar een persoon op internet gehad omdat ik ze portomonee had gevonden, na 2 uur zoeken en google en nummers bellen kwam ik een pdf. file tegen die ongeschermt op de website van de voetbal club stond met alle nummers van de hele club erop :)
Gebeld opgehaald en bedankt..
2maanden later was ik me wallet kwijt...balen natuurlijk maar s'avonds kwam wel iemand hem aan de deur langsbrengen, met inhoud :)
Karma d:)b

Even voor de TS:
• Het kan een kadootje zijn, informeer bij de shop van wie je het hebt gehad.
• Het kan een foutje zijn in het systeem van de webshop, geef ze even een belletje joh. Wellicht halen ze het bij je op, maar je krijgt misschien wel een kadootje van de shop voor je eerlijkheid.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Anoniem: 36835 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:43:
Arme persoon die 400 euro via iDEAL heeft betaald en nu zijn pakket niet krijgt omdat de webshop een verkeerd adres op de pakbon heeft gedrukt.
En dan erachter komen dat die iemand die het pakketje kreeg (wat helemaal niet door hem besteld was of voor hem bedoeld was) de verpakking open heeft gemaakt om te snuffelen wat er in de doos zat omdat die persoon erg nieuwsgierig was. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurentbas
Kensei schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:46:
[...]

En dan erachter komen dat die iemand die het pakketje kreeg (wat helemaal niet door hem besteld was of voor hem bedoeld was) de verpakking open heeft gemaakt om te snuffelen wat er in de doos zat omdat die persoon erg nieuwsgierig was. :'(
Knappe vent die ziet dat ik hem geopend heb. Geen seal verbroken (was er niet) en alle verpakkingsmaterialen met rust gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Laatst online: 09-05 16:28

Trouble

Everything is awesome

Kensei schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:46:
[...]

Nou ja, dat zou ik ook doen :') Maar ik zou zeker weten óók die webshop bellen/mailen om te informeren van hoe en wat. En als je de verpakking hebt geopend kun je tenminste zeggen wat er in zit :)

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

-Trouble- schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:49:
[...]

Nou ja, dat zou ik ook doen :') Maar ik zou zeker weten óók die webshop bellen/mailen om te informeren van hoe en wat. En als je de verpakking hebt geopend kun je tenminste zeggen wat er in zit :)
Ik zou het juist andersom doen. Pakketje ontvangen en ik weet van niks? Bellen met winkel en met hun overleggen of zij toestemming geven om in het pakketje te kijken. Krijg je later tenminste geen gezeur over. Liever mét toestemming dan zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Even terzijde maar je zegt dat het 400 euro waard is terwijl ik overal een aanschafprijs tegenkom van 200 euro voor die Pioneer AVIC-F500BT.

En weet je zeker dat je niet met een prijsvraag hebt meegedaan :D
Kensei schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:52:
[...]
Ik zou het juist andersom doen. Pakketje ontvangen en ik weet van niks? Bellen met winkel en met hun overleggen of zij toestemming geven om in het pakketje te kijken. Krijg je later tenminste geen gezeur over. Liever mét toestemming dan zonder.
Euh sorry maar mijn nieuwsgierigheid zou het van mijn verstand winnen :P
Ik zou het openen en dan kijken op de bon die erbij zit hoe of wat, daarna op de website van de shop (ivm prijsvragen) en dan pas contact opnemen met de shop.

[ Voor 59% gewijzigd door Frostbite op 18-11-2009 13:55 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurentbas
Sc0rPi0N schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:53:
Even terzijde maar je zegt dat het 400 euro waard is terwijl ik overal een aanschafprijs tegenkom van 200 euro voor die Pioneer AVIC-F500BT.

En weet je zeker dat je niet met een prijsvraag hebt meegedaan :D
Ik heb die prijs inmiddels ook voorbij zien komen, die €400,- komt van de pioneer site.

Als het een prijs was, zat er toch zeker wel een begeleidende brief bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-05 15:36
laurentbas schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:49:
[...]

Knappe vent die ziet dat ik hem geopend heb. Geen seal verbroken (was er niet) en alle verpakkingsmaterialen met rust gelaten.
En dan nog, het pakketje was aan jou persoonlijk geadresseerd. Conclusie dat het terug moet komt daarna pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurentbas
pennywiser schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:55:
[...]

En dan nog, het pakketje was aan jou persoonlijk geadresseerd. Conclusie dat het terug moet komt daarna pas.
Ja, ook dat nog.. Wie weet was het wel een prijs en geloof me, dat zetten ze vast niet op de buitenkant van de doos ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik zou niet eens bellen, als zij besluiten iets naar mij op te sturen, dan nemen ze maar contact op met mij als ze het missen.

Misschien asociaal, maar zo'n enorm stomme fout moeten ze zelf maar achterkomen hoor.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Openmaken is helemaal niet zo gek inderdaad. Zeker omdat het aan jou is geadresseerd.
Maar wel zsm contact opnemen met de webshop natuurlijk om te voorkomen dat de rechtmatige eigenaar in zak en as zit!
Hooglander1 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:59:
Ik zou niet eens bellen, als zij besluiten iets naar mij op te sturen, dan nemen ze maar contact op met mij als ze het missen.

Misschien asociaal, maar zo'n enorm stomme fout moeten ze zelf maar achterkomen hoor.
Tja zulke mensen heb je ook.... :'(

[ Voor 47% gewijzigd door DeeJee op 18-11-2009 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 04:38
misschien gewoon een fout in hun webshop backend... adres label uitgeprint van de verkeerde klant?
bellen en zorgen dat het ding weer terugkomt. Misschien zit er dan een cadeautje voor je in omdat je zo eerlijk bent om een product van "400euro" terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Als ik per ongeluk geld overmaak naar een andere rekening krijg ik dat ook niet terug. Kijk maar naar de mensen die op internet zijn opgelicht. Geld overgemaakt, maar nooit wat ontvangen. Geld foetsie en geen product.

Natuurlijk is het wel zo netjes op contact met de webshop op te nemen. Aan de andere kant heb jij niks fout gedaan, laat ze jou maar bellen. :>

EDIT:

Zou wel lullig zijn als iemand op dit pakketje zit te wachten en helemaal niks ontvangt. Neem aan dat diegene dan wel met de webshop contact zoekt om alsnog zijn/haar product te krijgen. Als dat zo zou zijn zullen ze vast wel contact met je opnemen.

@
Deejee

Sommige mensen zijn te eerlijk voor deze wereld. Zelf probeer ik online altijd zo goed mogelijk te handelen. Dus goede snelle en vooral duidelijk communcatie en afspraken nakomen.

[ Voor 42% gewijzigd door Dj-sannieboy op 18-11-2009 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Dj-sannieboy schreef op woensdag 18 november 2009 @ 14:01:
Als ik per ongeluk geld overmaak naar een andere rekening krijg ik dat ook niet terug. Kijk maar naar de mensen die op internet zijn opgelicht. Geld overgemaakt, maar nooit wat ontvangen. Geld foetsie en geen product.
Dat komt doordat mensen zo aso zijn om het niet te melden. helaas.
Daar wil je niet aan meedoen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

laurentbas schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:57:
[...]

Ja, ook dat nog.. Wie weet was het wel een prijs en geloof me, dat zetten ze vast niet op de buitenkant van de doos ;)
Alsof jij niet zou weten of je wel of niet met een prijsvraag hebt meegedaan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Kensei schreef op woensdag 18 november 2009 @ 14:07:
[...]
Alsof jij niet zou weten of je wel of niet met een prijsvraag hebt meegedaan |:(
Heb ik wel eens gehad ja. Reischeque van 1000 gulden (lang geleden), omdat ik me ergens aangemeld had. Wist totaal niet dat je dan automatisch meedeed aan wedstrijd :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Kixtart schreef op woensdag 18 november 2009 @ 14:13:
[...]

Heb ik wel eens gehad ja. Reischeque van 1000 gulden (lang geleden), omdat ik me ergens aangemeld had. Wist totaal niet dat je dan automatisch meedeed aan wedstrijd :)
Zelfde hier ook gehad, kreeg laatst een digitaal fotolijstje van een firma waarmee ik had meegedaan via een spelletje ergens maaaaaanden terug..

Best leuk ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dj-sannieboy schreef op woensdag 18 november 2009 @ 14:01:
Er is een verschil tussen geld naar de verkeerde rekening overmaken en opgelicht worden.
Daarbij is het al een aantal keer voorgekomen dat er naar mijn rekening, of bijvoorbeeld die van m'n ouders per ongeluk een paar honderd Euro zijn overgemaakt door een bedrijf. Dat hebben ze gewoon terug gekregen. Het is dus weldegenlijk mogelijk.

Je kan natuurlijk een hoop smoesjes verzinnen om het voor jezelf goed te praten maar daaruit blijkt alleen dat je het zelf ook niet leuk zou vinden als het jou zou overkomen. Doe het dan zelf ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Dirkweggeman schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:40:
[...]

Daar had ik inderdaad overheen gelezen...ben toch zeer benieuwd wat een jurist hiervan zou zeggen...

Overigens ik zou ook bellen...
Er heeft al een jurist, full blown advocaat zelfs, gereageerd:
StevenK schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:13:

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 18-11-2009 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

fsfikke schreef op woensdag 18 november 2009 @ 14:15:
[...]

Er is een verschil tussen geld naar de verkeerde rekening overmaken en opgelicht worden.
Daarbij is het al een aantal keer voorgekomen dat er naar mijn rekening, of bijvoorbeeld die van m'n ouders per ongeluk een paar honderd Euro zijn overgemaakt door een bedrijf. Dat hebben ze gewoon terug gekregen. Het is dus weldegenlijk mogelijk.

Je kan natuurlijk een hoop smoesjes verzinnen om het voor jezelf goed te praten maar daaruit blijkt alleen dat je het zelf ook niet leuk zou vinden als het jou zou overkomen. Doe het dan zelf ook niet.
Het is mogelijk maar de keren dat ik of iemand in mijn omgeving dit heeft meegemaakt heeft was het fluiten naar de centen. Maargoed ik probeer niks goed te praten. Wil alleen zeggen dat veel mensen niet zo eerlijk zijn om het aan te geven of bijv. een gevonden portomonee terug te brengen. Hierdoor hebben de meeste zoiets van; ik doe het ook niet. Natuurlijk zou je zelf ook willen dat iemand eerlijk je kwijtgeraakte spullen terugbrengt. Helaas kun je daar niet vanuit gaan in deze wereld. Als alles altijd eerlijk ging..

Welicht gaan we iets offtopic.
Snap trouwens niet waarom de TS de vraag hier stelt. Als die het wilt houden zou die het juist stil willen houden, als die eerlijk wilt zijn zou die al contact hebben gehad met de shop.

[ Voor 8% gewijzigd door Dj-sannieboy op 18-11-2009 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 15:25
Had tijdje geleden hetzelfde - Kreeg 2x exact dezelfde golfset opgestuurd ipv die ene die ik wel besteld had :)

Met leverancier contact opgenomen en resultaat was:

1. Ze waren erg happy want dit was lastig te tracken (zat ook 2x zelfde leveringsnummer op)
2. Ze kwamen pakket bij me thuis ophalen
3. Als bedankje mocht ik nog een club twv 100€ uitzoeken uit een suggestie die zij deden
4. Ik was erg happy en zij ook :)

Ik zou zeggen, retour met die hap en ook al sta je in je recht (wat blijkbaar niet zo is) dan had je nog uit eerlijkheid dat ding zsm moeten retourneren.

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Dj-sannieboy schreef op woensdag 18 november 2009 @ 14:19:
[...]

Het is mogelijk maar de keren dat ik of iemand in mijn omgeving dit heeft meegemaakt heeft was het fluiten naar de centen. Maargoed ik probeer niks goed te praten. Wil alleen zeggen dat veel mensen niet zo eerlijk zijn om het aan te geven of bijv. een gevonden portomonee terug te brengen. Hierdoor hebben de meeste zoiets van; ik doe het ook niet. Natuurlijk zou je zelf ook willen dat iemand eerlijk je kwijtgeraakte spullen terugbrengt. Helaas kun je daar niet vanuit gaan in deze wereld. Als alles altijd eerlijk ging..

Welicht gaan we iets offtopic.
Snap trouwens niet waarom de TS de vraag hier stelt. Als die het wilt houden zou die het juist stil willen houden, als die eerlijk wilt zijn zou die al contact hebben gehad met de shop.
Misschien wel sussen eigen geweten? Hij zal het toch echt zelf moeten bepalen wat hij doet (of niet)

[ Voor 3% gewijzigd door Tallguy op 18-11-2009 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:47

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Mektheb schreef op woensdag 18 november 2009 @ 14:14:
[...]

Zelfde hier ook gehad, kreeg laatst een digitaal fotolijstje van een firma waarmee ik had meegedaan via een spelletje ergens maaaaaanden terug..

Best leuk ding :)
Ik heb dat ook gehad, in een keer een mailtje dat ik wat gewonnen had bij de bibliotheek, waar ik net lid van was geworden.

Ik bellen, was het een Ipod Nano, toch mooi meegenomen, bibliotheek abbonoment eruit voor de volgende 5 jaar. :)

Maar ik zou in dit geval ook gewoon ff bellen!

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Hmm iedereen zegt dat hij moet bellen maar ts heeft zelf aangegeven dat hij dat momenteel niet kan/wil doen. :/

TS welke webshop, dan bellen wij wel even voor je als het te veel moeite kost. >:) :*)

[ Voor 29% gewijzigd door Frostbite op 18-11-2009 14:32 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Laatst online: 09-05 08:35
Grappig altijd, dit soort gevallen.

Laatst ook bij een kennis van me. Heeft 8 jaar geleden een appartement gekocht, maar kreeg nog steeds post van de vorige bewoner. Daarbij zat ook telkens post van de postcodeloterij. Blijkbaar stond die vorige bewoner daar nog steeds geregistreerd onder de postcode van dat appartement. Afijn, 7 jaar gaan voorbij en laatst stond er ineens een man met een steekwagen een grote doos voor de deur. "U heeft een prijs gewonnen!". Bleek dus een fraaie LCD tv te zijn. Aangezien die kennis niet wist waar de vorige bewoner naartoe is verhuisd (en of deze uberhaupt nog wel leeft, was 91 jaar destijds), heeft hij de tv gehouden.

@TS: je weet waar het vandaan komt en je kan ook wel gokken waar het mis is gegaan. Even bellen met de webshop en als ze een beetje aan klantenbinding doen geven ze je een leuke korting voor een volgend product of iets dergelijks.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurentbas
Ok, ik heb gebeld... Wat een vreemd telefoongesprek.

Telefoniste: "Meneer, als u het product niet wilt kunt u het retouneren.."
Ik: "Ik heb het niet besteld.."
Telefoniste: "Ok, maar als u het niet wilt kunt u het terugsturen, weet u hoe dit werkt."
Ik: "Volgens mij is er een probleem wat opgelost moet worden, er gaat iets duidelijke mis in jullie webshop.. Ik krijg iets, waarvoor ik niet betaal, zonder factuur en wel op mijn naam & adres."
Telefoniste: "Oké ik vraag het even na."
Telefoniste: "Meneer, u moet aangifte doen."
Ik: "Waarvan?"
Telefoniste: "Voor uw eigen veiligheid."
Ik: "Ik krijg cadeautjes van iemand (jullie) en ik moet daar aangifte van gaan doen?"
Telefoniste: "Ja we vermoeden fraude."
Ik: "Hoe is er betaald voor dit product?"
Telefoniste: "Creditcard."
Ik: "Mag ik weten met welk creditcardnummer?"
Telefoniste: "Dat kunnen we niet zien."

De manager waar ze constant wat aan vroeg, mocht ik zelf niet spreken.. Het gesprek met deze dame verliep vrij moeizaam doordat ze niet begreep wat er nou gebeurd was.

Het bedrag was volgens bol.com al betaald, mijn creditcardmaatschappij heeft echter GEEN afschrijvingen. Duidelijke zaak dat er dus niets van mijn rekening wordt afgeschreven.
Dit heb ik aan de winkel gemeld, alleen ze doen hier weinig mee.

Er werd mij verteld dat ik binnen 48 uur een mailtje zou krijgen met een antwoord op mijn vraag.. Ik heb het na de bovenstaande conversatie nog verder geprobeerd uit te leggen. Daarna benadrukt dat ik niet een mailtje wil, maar het voor hun eigen bestwil is dat ze hier duidelijk naar kijken en mij een belletje geven over de stand van zaken. Als zij fraude vermoeden, wil ik graag weten wat voor rol ik hier in speel. Het is tenslotte zo, dat de kosten op mij verhaald kunnen worden, als er daadwerkelijk sprake van is dat het bij is afgeleverd (wat zo is.)

Enfin, ik wordt hopelijk vandaag nog teruggebeld en ik hoop dat ze me verder gaan helpen. Ik hoop dat de webwinkel doorkrijgt wat er gebeurd..

Update
P.s. ze kon me wel vertellen dat er een ander emailadres bij dit account stond. ......@hotmail.com

Emailadres is me geheel onbekend.. Wat nu?

[ Voor 3% gewijzigd door laurentbas op 18-11-2009 18:41 . Reden: Email toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327839

Mooie verhandeling man. Ben benieuwd wie uiteindelijke de eigenaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:35
Dan weten we nu dus ook de naam van de webshop :+
Wel een beetje apart geval. Jíj moet aangifte doen door een fout van hun kant af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154012

Ze doen wel moeilijk moet ik zeggen. Als ik jouw was zou ik nu zeker alle communicatie bewaren en het doosje lekker ergens bewaren totdat je wat meer hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:21
Kunt een aangetekende brief naar bol.com sturen waarin je uitlegt dat je een product ontvangen hebt zonder er zelf voor betaald te hebben en fraude verdenkt. Ook dat je middels telefonisch geen oplossing voor de ontstane situatie hebt kunnen vinden. Geef tevens aan dat wanneer bol.com het product terug wil zij dit zelf in overleg met jou moeten organiseren. Geef hierbij bijvoorbeeld een deadline van 30 dagen na dagtekening brief om een afhaalafspraak te hebben georganiseerd in overleg met jou of dat de kosten voor het laten ophalen en verzekerd verzenden van het produkt zijn overgemaakt waarna jij een ophaalafspraak organiseert. En vul aan dat je erop vertrouwt al het redelijke gedaan te hebben om bol.com te informeren over deze situatie en dat wanneer je na 30 dagen geen reactie hebt bol.com daarmee aangeeft dat het eigendom van het product overgaat op jou.

>:)

[ Voor 4% gewijzigd door coyote1980 op 18-11-2009 20:48 ]

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Erg matige service zeg.

Of er echt sprake van fraude is lijkt me onwaarschijnlijk. Ik denk eerder dat iemand iets besteld heeft, met z'n cc betaald heeft en nu tevergeefs op z'n pakje zit te wachten omdat Bol.com een verkeerd label heeft uitgeprint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Laatst online: 23:30

Compizfox

Bait for wenchmarks

Of er is iemand die jou iets cadeau heeft gedaan, bij veel webshops kun je toch iets bestellen onder jouw account, maar laten bezorgen op een ander adres?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Hmm erg vaag hoor. En ik had btw al een vermoeden dat het om b.c ging.
Waarom kunnen ze niet in het systeem opzoeken wie de laatste mensen zijn die dit product hebben besteld ?
Het moet toch voor zo'n grote website niet moeilijk zijn om dat specifieke product + bestellingen te achterhalen.
En waarom moet jij nou aangifte gaan doen op het politiebureau? 8)7

En er staat toch een bestelnummer ed op de bon die erbij zit.
Daar staat ook op wanneer je besteld hebt, dus bol.com moet een beetje actiever doen imo

[ Voor 28% gewijzigd door Frostbite op 18-11-2009 21:28 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Laatst online: 23:30

Compizfox

Bait for wenchmarks

Als zei niks doen, en alleen aangeven dat jij aangifte moet doen, terwijl jij juist het 'slachtoffer' bent van deze fout, zou ik het gewoon houden.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou het vrij simpel houden. Stuur ze een e-mail waarin je duidelijk aangeeft wat er gebeurt is, hoe het telefoongesprek is verlopen en hoe je het opgelost wilt hebben en dat je niet bereid bent nog extra moeite te gaan doen.
Stuur absoluut geen aangetekende brief, dat kost namelijk aardig wat euro's en dat is zonde als je er zelf niks aan hebt.
Bied ook niet aan het terug te sturen als ze verzendkosten betalen maar vraag enige compensatie of laat ze het ophalen. Anders mag jij straks lekker gratis heen en weer naar het postkantoor en in de rij staan door een fout die zij maken.
Stel wel een ultimatum en zeg daarna het product te houden.

Natuurlijk moet je het wel eerlijk terug sturen, maar dat hoef je niet geheel gratis te doen vind ik. Een kleine vergoeding of een simpele korting (hoeft niet veel te zijn) zodat je het niet voor niets doet lijkt me wel het minste wat ze kunnen doen. En als het je echt teveel moeite gaat kosten moet je het gewoon houden. Toch belachelijk dat jij er achteraan moet lopen omdat ze daar fouten maken. Jij probeert eerlijk te zijn, wilt het terugsturen en dan moet het je niet nog meer moeite kosten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:16

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Misschien raadden ze je aan om aangifte te doen, om te voorkomen dat je verdachte gaat worden in een CC-misbruik zaak. Aangezien er iets met een CC, die niet op jouw naam staat, besteld is, maar wat wel afgeleverd wordt bij jou. Better save then sorry.

Waarom? Omdat het kan!!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Lolhozer schreef op woensdag 18 november 2009 @ 21:47:
Misschien raadden ze je aan om aangifte te doen,
Maar waarvan moet je aangifte doen dan? Het ongewild toegestuurd krijgen van een pakketje? Er is (nog) geen geld van zijn rekening/creditcard verdwenen en verder heeft hij geen enkele schade..

• itsme
  • Niet online
Fly-guy schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:41:
[...]
Maar waarvan moet je aangifte doen dan? Het ongewild toegestuurd krijgen van een pakketje? Er is (nog) geen geld van zijn rekening/creditcard verdwenen en verder heeft hij geen enkele schade..
Gokje, fraude werkt zo:

Postbode die regelmatig in deze wijk bezorgt besteld artikel betaald met gejatte credit card, bij levering onderschept postbode de doos. Gevolg eigenaar credit card doet aangifte en komt bij jou uit, met alle gevolgen van dien.

Deze doos is niet onderschept, daardoor zie je nu de doos, anders had je t nooit geweten totdat het gezeik begint.

Aangifte doen om ervoor te zorgen dat de klacht van de credit card eigenaar jou niet aan te rekenen valt.

Nothing to see here

• mcsluis
Nu jij hebt gebeld en alles keurig hebt gemeld, zou ik het als volgt aanpakken. Al weet ik niet of het volgens de wet mag.

Een aangetekend brief versturen waarin je aangeeft wat de situatie is, dat je een telefoniste hebt gesproken en dat jij er alles aan hebt gedaan om de situatie netjes af te handelen. Vervolgens geef je een deadline waarin ze het pakketje kunnen afhalen en de gemaakte kosten van de aangetekende brief kunnen voldoen.

en daarna de regel;

"Indien u niet aan deze voorwaarden voldoet binnen de gestelde termijn, zie ik mij genoodzaakt het pakket zelf te houden"...

Als dit de situatie is tenminste. Stuur ook even een mailtje naar de klantenservice, mocht het wel fraude zijn dan heb je jouw mail als bewijs dat je alles keurig hebt gem(ai)(e)ld

[ Voor 13% gewijzigd door mcsluis op 19-11-2009 12:02 ]

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-05 18:45
coyote1980 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 20:46:
... en dat wanneer je na 30 dagen geen reactie hebt bol.com daarmee aangeeft dat het eigendom van het product overgaat op jou.
Dat kun je helaas niet zelf beslissen, wanneer de eigendom overgaat :+

Zoals al eerder aangegeven is de TS geen eigenaar geworden van de niet bestelde goederen. Bol.com mag deze terug te vorderen. In principe ligt het initiatief hiervoor bij bol.com. Ze moeten het dus zelf komen afhalen of anders jou verzoeken het hen toe te zenden en jouw kosten vergoeden. Bol.com kan ook afzien van het terugvorderen, dan mag je het houden. Kleine kans lijkt me ... :P

Kijk het allemaal zelf even na in het Burgerlijk Wetboek, boek 6, artikel 203-211.

Wat die telefoniste zegt over aangifte doen klinkt me een beetje vreemd in de oren. Jij bent voor zover je zelf kan beoordelen helemaal niet het slachtoffer van een misdrijf of overtreding. Je hebt hoe dan ook helemaal geen wetenschap van een specifiek strafbaar feit, jij hebt zelf geen enkele aanwijzing dat het om iets strafbaars gaat, behalve dat onsamenhangende verhaal van de telefoniste zelf. Ik snap niet wat die vrouw wil. :S

Ik zou in ieder geval geen aangifte gaan doen, dat slaat nergens op. (zie ook artikel 161 wetboek van strafvordering over aangifte) Aangifte doen van een misdrijf waarvan je wist of behoorde te weten dat het nooit heeft plaatsgevonden is zelfs strafbaar. (188 wetboek van strafrecht)

• laurentbas
itsme schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:49:
[...]

Gokje, fraude werkt zo:

Postbode die regelmatig in deze wijk bezorgt besteld artikel betaald met gejatte credit card, bij levering onderschept postbode de doos. Gevolg eigenaar credit card doet aangifte en komt bij jou uit, met alle gevolgen van dien.

Deze doos is niet onderschept, daardoor zie je nu de doos, anders had je t nooit geweten totdat het gezeik begint.

Aangifte doen om ervoor te zorgen dat de klacht van de credit card eigenaar jou niet aan te rekenen valt.
Hoe moet ik dat voor me zien? Waarvan doe ik aangifte? Er is toch (nog) geen strafbaar feit gepleegd waarvan ik de dupe ben?

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:17
Ik stel het me zo voor:
• Iemand heeft een CC gepikt
• Die iemand heeft tig pakketjes gekocht op afleveradres van veel verschillende mensen.
• Die iemand heeft één van die dure pakketjes naar zichzelf laten komen.
• Voor de politie wordt het moeilijk uitzoeken wie nou uiteindelijk de dief is.

De dupe is waarschijnlijk de eigenaar van de CC.
Of het is inderdaad finaal misgegaan in de webshop waarbij een bestelling van een klant is gekoppeld aan het adres van een andere klant(jij). Dan is er geen sprake van fraude/diefstal, maar moet de shop het wel even goed uitzoeken natuurlijk. (Dit laatste gaat alleen op als jij al in het klantenbestand staat.)

[ Voor 5% gewijzigd door Barleone op 19-11-2009 13:56 ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

laurentbas schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:38:
[...]

Hoe moet ik dat voor me zien? Waarvan doe ik aangifte? Er is toch (nog) geen strafbaar feit gepleegd waarvan ik de dupe ben?
Idd, ik denk niet dat de politie heel geïnteresseerd is als jij daar langskomt en verteld dat misschien iemand ergens fraude heeft gepleegd met een CC.

Fraude lijkt me een voorbarige conclusie. Dat postbode verhaal is ook vergezocht, als bezorger kan je nooit zeker kan zijn dat een pakje in jouw wagen komt. Van de CC van de TS is niets afgeboekt dus waarom zou iemand juist het adres van hem kiezen? De TS had een account bij Bol, die hebben dus zijn gegevens, en het lijkt me erg waarschijnlijk dat er intern bij Bol gewoon wat fout is gegaan.

@Barleone: De dupe is de CC verstrekker en indirect alle klanten.

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 19-11-2009 14:05 ]

• itsme
  • Niet online
fsfikke schreef op donderdag 19 november 2009 @ 13:56:
Dat postbode verhaal is ook vergezocht, als bezorger kan je nooit zeker kan zijn dat een pakje in jouw wagen komt.
Ik heb zelf pakketten gereden voor de TNT, en ook pakketten die ik zelf online bestel worden altijd door dezelfde bezorger afgeleverd. Ik kan absoluut voorspellen welke bezorger mijn pakket bezorgd.

Nothing to see here

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

itsme schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:00:
[...]

Ik heb zelf pakketten gereden voor de TNT, en ook pakketten die ik zelf online bestel worden altijd door dezelfde bezorger afgeleverd. Ik kan absoluut voorspellen welke bezorger mijn pakket bezorgd.
Dat verschilt per regio en wisselt sterk. Er zullen zeker gebieden zijn die altijd door dezelfde bezorger gereden worden, maar bij mij verschilt het altijd wel tussen vier bezorgers. Soms komt 's ochtends zelfs de een en 's middags een andere.
Natuurlijk is het een mogelijkheid, maar het lijkt me geen waarschijnlijke verklaring voor het geval van de TS.

• coyote1980
doeternietoe schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:08:
[...]

Dat kun je helaas niet zelf beslissen, wanneer de eigendom overgaat :+

...

Bol.com mag deze terug te vorderen. Bol.com kan ook afzien van het terugvorderen, dan mag je het houden.
Euh, je spreekt jezelf hier wel tegen he ;)

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
itsme schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:49:
[...]

Gokje, fraude werkt zo:

Dan mag de eigenaar van de CC aangifte doen, TS in dit verhaal heeft geen nadelige gevolgen opgelopen...

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:21
Fly-guy schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:36:
[...]

Dan mag de eigenaar van de CC aangifte doen, TS in dit verhaal heeft geen nadelige gevolgen opgelopen...
Het adres van de TS kan in dit geval gebruikt zijn voor criminele activiteiten. In dat geval is het wel verstandig aan te geven aan de politie dat er vermoeden is van misbruik van jouw persoonlijke gegevens. Als de CC fraudeur meerdere malen jouw adres gaat gebruiken kan het leuk zijn voor de TS dat er allemaal 'gratis' artikelen worden geleverd maar het kan ook zo zijn dat de politie langskomt voor verder onderzoek.

Denk overigens dat dit geen hoge prio zal hebben bij de politie maar je weet maar nooit.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

• Tommzz
  • Laatst online: 08-05 10:58
coyote1980 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:19:
[...]

Euh, je spreekt jezelf hier wel tegen he ;)
Hij spreekt zichzelf niet tegen, lees nog maar eens ;)

Als ik jou was zou ik mooi een aangetekende brief naar b.c. sturen met uitleg nogmaals, en dan wachten op een schriftelijke reactie.

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Tommzz schreef op donderdag 19 november 2009 @ 15:30:
[...]

Als ik jou was zou ik mooi een aangetekende brief naar b.c. sturen met uitleg nogmaals, en dan wachten op een schriftelijke reactie.
Want ?

Hij heeft hier niet om gevraagd, maar zou wel geld en tijd moeten besteden aan een aangetekende brief?

Zoals iemand hierboven al zei: laat bol.com het initiatief maar nemen en je een vergoeding geven voor het terugsturen van het product.

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik heb niet alle reacties gelezen, wel die van de TS. Ik zou zeggen: Er is iets mis gegaan en dit heb je gewoon aan de webshop laten weten. Als ze echt een product missen, of er belt een andere klant omdat hij niks heeft gekregen en bol.com komt erachter dat dat ding naar jou toe is gegaan, dan weten ze je te vinden en hoor je wel van ze. Aangetekende brieven en aangifte doen heb jij niks mee te maken, jij krijgt gewoon een pakketje toegestuurd waar je niks aan kunt doen dus je moet er vooral geen moeite insteken. Als er iemand via bol.com is opgelicht of er is iets fout gegaan bij de administratie van bol.com, dan is het aan hun om dat op te lossen, niet aan jou.

Ergo: niet meer aan denken, afwachten of ze nog bellen en als ze dat niet binnen een week of drie doen gewoon blij zijn met je gratis kadootje :P

En nee, dit is niet moreel bezwaarlijk. De TS is eerlijk geweest en heeft zijn taak gedaan door op te bellen. Als bol.com dit hele gebeuren geen probleem vindt en kennelijk niet de moeite wilt nemen om er iets mee te doen, dan is het verhaal bij deze afgelopen. Laat wel even een positieve winkelrecentie achter :+

(en aangifte doen omdat mensen hier aan het bedenken zijn hoe mensen mogelijk door anderen opgelicht kunnen worden waar jij niks mee te maken hebt? Doe dan ook maar aangifte als je een auto in de straat ziet staan die je niet kent. Misschien zijn het wel inbrekers en als je geen aangifte doet dan ben je vast strafbaar 8)7)

[ Voor 28% gewijzigd door bwerg op 19-11-2009 16:13 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:26

13art

Moderator Mobile
Je hebt bij online aankoop toch een afkoelingsperiode van 7 dagen?
Je kan het dus terug sturen zonder dat je verplicht bent een reden van opgaaf te geven.
Het is alleen te hopen voor diegene die het wel degelijk besteld had dat die dan zijn of haar geld terug krijgt.
Maar ik zou sowieso even contact opnemen met de klantenservice van bol.com

Was het trouwens wel iets wat je graag wilde hebben?

En verder is het dus ook nog een ethisch dilemma of je het überhaupt gaat terug sturen of gewoon zelf houdt.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• coyote1980
Tommzz schreef op donderdag 19 november 2009 @ 15:30:
[...]

Hij spreekt zichzelf niet tegen, lees nog maar eens ;)
Ik heb het nogmaals gelezen en zie daar twee dingen:
1) hij geeft aan dat je als ontvanger niet zelf mag besluiten dat het eigendom overgaat op de ontvanger.
2) hij geeft aan dat je het mag houden als bol.com het niet terugvordert.

Bij '2' plaats ik dan weer de kanttekeningen:
1) Hoe lang heeft bol.com dan de tijd om het terug te vorderen?
2) Als je het mag houden, ben je dan ook de eigenaar?

Ik zal er wel weer scheef tegenaan kijken :+

@DjWannaB2002: wat heeft de Wet Koop op Afstand hier nou weer mee te maken? :?

[ Voor 6% gewijzigd door coyote1980 op 19-11-2009 16:20 ]

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.