Polster schreef op maandag 23 november 2009 @ 23:42:
Ik heb ook aan de andere kant van het verhaal gestaan (dus vanuit de webshop gezien). Dit soort gevallen kwamen toch met enige regelmaat voor. En wij verkochten ook veel met acceptgiro en dan werd het verhaal toch wel wat vervelender.
...
Dus vanuit die achtergrond zou ik zeggen; retourneer het artikel. Door dit niet te doen veroorzaak je nu een hoop gezeik voor de persoon die het artikel heeft betaald. Uiteindelijk zal Bol.com het artikel opnieuw moeten versturen naar de echte klant en daarna komen ze bij jou aankloppen.
Ach ja, hij heeft het gewoon laten weten en heeft aangegeven dat hij, als bol erom vraagt, het product wilt toesturen. Bol heeft hier echter niets over gezegd en daarmee is het hun eigen probleem. Met jouw voorbeeld is de webshop dus actief bezig met het herstellen van een foutje (zelfs een koerier sturen), maar stel dat jij er gewoon niks over zei met de instelling "dat komt vast een keer vanzelf terug", dat is toch niet netjes richting de 'onterechte ontvanger'? Gewoon lekker houden dat ding totdat bol er naar vraagt.
Trouwens, als het echt een verkeerd adres is met een gedupeerde aankoper die zijn gekochte product nu mist, was diegene daar al lang achteraan gegaan en had de TS er wel iets van gehoord. Dus ik denk niet dat je automatisch van die situatie uit kan gaan.
Dus om weer tegenwicht te geven aan alle "stuur een mailtje"-replies: Zij maken een fout door iets naar jou toe te sturen. Jij hebt melding gemaakt van die fout. Klaar. Wat er ook gedaan moet worden, dat moet bol.com regelen en niet de TS.
[
Voor 7% gewijzigd door
bwerg op 24-11-2009 13:00
]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.