Niet besteld, wel ontvangen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 33.247 views

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-10 12:02
doeternietoe schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:08:
Dat kun je helaas niet zelf beslissen, wanneer de eigendom overgaat :+
...
Bol.com mag deze terug te vorderen. Bol.com kan ook afzien van het terugvorderen, dan mag je het houden.
coyote1980 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:19:

Euh, je spreekt jezelf hier wel tegen he ;)
Nope. Jij kunt je zelf niet tot eigenaar maken. Als bol.com tegen je zegt: "houdt maar", dan pak je niet zelf de eigendom, maar draagt bol.com deze over. Je bent zelfs verplicht aan deze overdracht mee te werken. (6:208 BW)

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

DjWannaB2002 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 16:16:
Je hebt bij online aankoop toch een afkoelingsperiode van 7 dagen?
Er is niet eens een aankoop geweest. De TS kreeg namens bol.com gewoon een kadootje zonder overeenkomst.
Je kan het dus terug sturen zonder dat je verplicht bent een reden van opgaaf te geven.
Waarom? Als bol.com het prima vind zo, heb je zo'n mooi ding kado. Wat het ook mag zijn. Het is vast heel leuk, dat zijn de meeste dingen als ze gratis zijn. :D
Maar ik zou sowieso even contact opnemen met de klantenservice van bol.com
Heeft ie al gedaan en ze waren niet bepaald happig om dat ding terug te krijgen, kennelijk. Nou, dan is het ook hun probleem. Als er iemand anders is die dit product had moeten ontvangen dan hebben ze dat alsnog maar te leveren, en als ze dat niet in verband kunnen brengen met het product dat de TS niet heeft besteld maar toch heeft ontvangen dan is het het probleem van de administratie van bol.com lijkt me.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• doeternietoe
coyote1980 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 16:19:
[...]

Ik heb het nogmaals gelezen en zie daar twee dingen:
1) hij geeft aan dat je als ontvanger niet zelf mag besluiten dat het eigendom overgaat op de ontvanger.
Correct.
2) hij geeft aan dat je het mag houden als bol.com het niet terugvordert.
Als bol.com besluit niet terug te vorderen en dat jou laat weten.
Bij '2' plaats ik dan weer de kanttekeningen:
1) Hoe lang heeft bol.com dan de tijd om het terug te vorderen?
Uit 3:309 BW:
Een rechtsvordering uit onverschuldigde betaling verjaart door verloop van vijf jaren na de aanvang van de dag, volgende op die waarop de schuldeiser zowel met het bestaan van zijn vordering als met de persoon van de ontvanger is bekend geworden en in ieder geval twintig jaren nadat de vordering is ontstaan.
2) Als je het mag houden, ben je dan ook de eigenaar?
Ja. Bol.com verschaft je dan het bezit over de goederen en daarmee de eigendom. (3:84, 3:90 en 3:115 sub b )

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Maar mij lijkt het wel reel om het product te mogen gebruiken. Vooral aangezien je ze gebeld hebt en ze niet aangeven dat dit niet mag of dat ze het komen ophalen o.i.d. Anders mag je het niet weggooien (het is niet jouw eigendom) maar mag je het ook niet gebruiken, dus moet je het vijf jaar lang in een laatje bewaren ofzo en dat is onzin. Vrijwillig terugsturen kost geld en lijkt me dan ook niet gepast als de webshop niet aangeeft dit te willen en te willen betalen.

Al zou ik sowieso een paar dagen/weekjes wachten.

o ja, en IANAL :P maar dat moge duidelijk zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door bwerg op 19-11-2009 16:47 ]

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:05

13art

Moderator Mobile
coyote1980 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 16:19:@DjWannaB2002: wat heeft de Wet Koop op Afstand hier nou weer mee te maken? :?
bwerg schreef op donderdag 19 november 2009 @ 16:28:
Er is niet eens een aankoop geweest. De TS kreeg namens bol.com gewoon een kadootje zonder overeenkomst.
My mistake, had de vraag niet goed gelezen. Dacht dat de vraag was wat er mee te doen, maar was iets genuanceerder dan dat.
Maar om ook even antwoord te geven op de tweede vraag, ook al is er geen aankoop geweest, het is wel via een internetbedrijf bij jou geleverd, dus kan me zo voorstellen dat dan de wet koop op afstand ook gewoon geld ook al heb je het zelf dan niet letterlijk gekocht, maar goed dat is weer een ander verhaal.

Zou misschien interessant zijn om te proberen dat hotmail adres te mailen....... Zonder natuurlijk je eigen vaste adres te gebruiken maar ook een hotmail adres oid zonder persoonlijke gegevens erin.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Het is überhaupt geen aankoop, dus is er ook geen "aankoop op afstand". Er is geen koopovereenkomst. Gewoon een pakketje wat in de handen geduwd is. Dat het door een webshop is verstuurd verandert daar niets aan. Terugsturen mag sowieso, de wet "aankoop op afstand" gaat erover dat je je geld dan terug mag krijgen maar er is niets betaald dus veel maakt dat niet uit ;)

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Dat hotmail adres emailen lijkt me geen goed idee. Mocht het echt een oplichter zijn en je mailt met hem, hij komt betrouwbaar over en je spreekt af dat jullie het onderling regelen. Na die tijd heb jij niks om te bewijzen, maar alles wijst er wel naar, dat jij het product hebt ontvangen, dat je inmiddels al naar die oplichter hebt opgestuurd. Worst case scenario natuurlijk

Do what you love, do it often

• laurentbas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-07 21:38
macciez schreef op donderdag 19 november 2009 @ 17:18:
Dat hotmail adres emailen lijkt me geen goed idee. Mocht het echt een oplichter zijn en je mailt met hem, hij komt betrouwbaar over en je spreekt af dat jullie het onderling regelen. Na die tijd heb jij niks om te bewijzen, maar alles wijst er wel naar, dat jij het product hebt ontvangen, dat je inmiddels al naar die oplichter hebt opgestuurd. Worst case scenario natuurlijk
Hmm, ik was ook niet van plan wat met het emailadres te gaan doen. Ik heb hem nog even door de zoekmachine gehaald, maar ben niets wijzer geworden. Intussen wacht ik het telefoontje nog steeds af. Bol.com heeft nog 24u de tijd om hun afspraak na te komen..

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

macciez schreef op donderdag 19 november 2009 @ 17:18:
Of diegene mailt terug dat hij inderdaad bij Bol wat besteld heeft en het nog niet heeft ontvangen. Daarna belt deze persoon Bol.com om uitleg te vragen, bij Bol gaan ze eens nadenken en ze nemen alsnog contact op met de TS, verontschuldigen zich en sturen een bosje bloemen en een cadeaubon.
Hem even mailen is stap een, ergens afspreken en hem dat pakje te geven is heel wat bruggen verder.

Waarom gaat iedereen meteen uit van het worst case scenario? Dat hele verhaal over oplichters en fraude komt alleen omdat een dame van Bol.com het woordje fraude noemde, terwijl ze, zoals de TS beschreef, totaal niet snapte waar het eigenlijk om ging.

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 19-11-2009 17:33 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-10 19:01
Ik vraag me in eerste instantie af of de postbode überhaupt een pakket waarvoor getekend moet worden zomaar af mag laten tekenen door iemand behalve de geadresseerde op het relevante adres. Ik vermoed dat de persoon in kwestie nu sowieso niet veel te verwijten valt, aangezien iemand anders het pakket in ontvangst heeft genomen.

Wat betreft fraude: dat een postbode iets op andermans naam bestelt en vervolgens het pakket onderschept, zie ik nog niet zo snel gebeuren. Een stuk plausibeler is dat een willekeurige persoon op iemand anders adres bestelt en de postbode vervolgens op straat aanspreekt of hij een pakket voor dat adres heeft. Dit gebeurt vaker dan men denkt. Gelukkig worden de postbodes hier tegenwoordig ook attent op gemaakt.

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
Kan Bol zelf niet even mailen naar dat email adres?

Misschien dat er iemand nu zit te wachten op zijn pakketje en dat Bol een fout heeft gemaakt en het naar de TS heeft gestuurd.

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:50
doeternietoe schreef op donderdag 19 november 2009 @ 16:32:
[...]

Als bol.com besluit niet terug te vorderen en dat jou laat weten.
En hier gaat het mij dus om, als BOL.com besluit het niet terug te vorderen MAAR niet tegen de ontvanger zegt "je mag het houden", wat dan?

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• laurentbas
Plakjekaas schreef op donderdag 19 november 2009 @ 18:05:
Kan Bol zelf niet even mailen naar dat email adres?

Misschien dat er iemand nu zit te wachten op zijn pakketje en dat Bol een fout heeft gemaakt en het naar de TS heeft gestuurd.
Dat mag Bol.com zeker doen! Alleen ik ga het ze niet vertellen. Ik ben er niet om hun problemen op te lossen. Naar mijn idee heb ik prima gehandeld door bol.com te duiden op de situatie en hun eventuele fouten. De bal ligt nu bij bol!

• doeternietoe
coyote1980 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 18:33:
[...]

En hier gaat het mij dus om, als BOL.com besluit het niet terug te vorderen MAAR niet tegen de ontvanger zegt "je mag het houden", wat dan?
Dan moet je 5 jaar lang nadat je bol.com hebt ingelicht er rekening mee houden dat bol.com het terug wil hebben, daarna is het verjaard. Als je geen zin hebt in zo'n ding wat je 5 jaar voor je voeten gaat slingeren, kan je het natuurlijk ook uit eigen initiatief naar bol.com terugsturen. Dat zijn de veilige oplossingen.

Misschien kun ook je hard maken dat bol.com door structureel niet te reageren op je e-mails/telefoontjes/brieven feitelijk aangeeft van vordering af te zien, en dat dat dezelfde waarde heeft als een verklaring van hen. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit jurisprudentie of literatuur gezien die over die mogelijkheid bij een onverschuldigde betaling ging, en om eerlijk te zijn lijkt het me erg onwaarschijnlijk dat het zou werken.

Het is natuurlijk wel zo dat je na een jaar ofzo er feitelijk wel van kunt uitgaan dat ze niet meer gaan terugvorderen.

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 20:57
Bol.com stuurt bij electronica vaak de factuur los op. Dus die kan je misschien nog deze of volgende week verwachten...

Misschien heeft een "leuk" iemand onder jou naam/adres besteld en je dus genaait?

[ Voor 26% gewijzigd door Giant87 op 19-11-2009 20:11 ]

• laurentbas
Giant87 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 20:10:
Bol.com stuurt bij electronica vaak de factuur los op. Dus die kan je misschien nog deze of volgende week verwachten...

Misschien heeft een "leuk" iemand onder jou naam/adres besteld en je dus genaait?
Dit is dus NIET het geval, Bol.com heeft duidelijk aangegeven (zoals ik al zei) dat het product per CC is betaald. En niet van de mijne...

• Giant87
Ja sorry ik lees het net op pagina 3, misschien even in de startpost updaten?

Er is dus met een CC betaald, maar met een ander adres en ander email adres.. Vaag hoor.
Waarom denk ik nu aan dat onderzoek van gisteren over webshops/veiligheid 8)

• laurentbas
Giant87 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 20:15:
Ja sorry ik lees het net op pagina 3, misschien even in de startpost updaten?

Er is dus met een CC betaald, maar met een ander adres en ander email adres.. Vaag hoor.
Waarom denk ik nu aan dat onderzoek van gisteren over webshops/veiligheid 8)
Done :)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

laurentbas schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:49:
[...]

Knappe vent die ziet dat ik hem geopend heb. Geen seal verbroken (was er niet) en alle verpakkingsmaterialen met rust gelaten.
Lijkt me niet zo moeilijk. Googlen op je naam en dan hier uitkomen waar je het zelf aangeeft?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Giant87
Knappe vent die weet wie zijn pakketje geopend heeft :+

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:16

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Ik heb toevallig twee weken terug iets soortgelijks meegemaakt.

Ging om onderdelen die naar ons bedrijf waren verzonden maar niet besteld waren. Na een telefoontje en twee mailtjes bleek binnen een halve dag dat de spullen via een webshop besteld waren. Vervolgens heeft de dozenschuiver in het magazijn van de verzender een verkeerd klantnummer ingetikt om de pakbon/verzendetiket te maken |:(

Maar dat was dus binnen een dag opgehelderd.

[ Voor 6% gewijzigd door APClll op 19-11-2009 20:28 ]

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

-

[ Voor 100% gewijzigd door Marzman op 19-11-2009 21:14 . Reden: smiley niet gezien ;) ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Humor bij nieuw topic in SF: Wel besteld, niet geleverd.

offtopic:
(gaat over wat anders :P )

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bep De Bouwer
  • Laatst online: 01-10 10:53
Nooit meegedaan aan een prijsvraag op insidegamer.nl ?

Prijsvraag | 19 maart 2009 - Ter ere van de release van de South Central DLC voor Midnight Club: Los Angeles geven we in samenwerking met Rockstar en Pioneer een wel hele coole prijs weg: een AVIC-F500BT navigatiesysteem, die ingebouwd moet worden in je auto. Uiteraard kun je hem ook laten inbouwen in de auto van je vader of moeder, zodat je die heel gelukkig maakt. Deze prijs heeft een winkelwaarde van maar liefst 560 euro! Ka-ching!

[ Voor 58% gewijzigd door Bep De Bouwer op 20-11-2009 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 18:33
snugger schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 09:42:
Neem aan dat ze dat dan wel duidelijk hadden gemeld per e-mail/post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:21
Sypher schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 09:56:
[...]

Neem aan dat ze dat dan wel duidelijk hadden gemeld per e-mail/post ;)
Nee hoor dat doen ze dus niet

Ik kreeg van de firma waarbij ik me digitale photo lijstje gewonnen had alleen een pakketje met me naam erop geen bedrijfs logo's niks en geen brief niks en alleen het lijstje erin..

Tis dat ik weet ik 5 maanden geleden mee had gedaan maar anders had je dus gezegt.

: o leuk
: dank u bedrijf nummer ?...

niet eens gefeleciteerd ofzo

[ Voor 2% gewijzigd door Mektheb op 20-11-2009 10:44 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurentbas
snugger schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 09:42:

[i]Prijsvraag | 19 maart 2009 - Ter ere van de release van de South Central DLC voor Midnight Club: Los Angeles geven we in samenwerking met Rockstar en Pioneer een wel hele coole prijs weg: een AVIC-F500BT navigatiesysteem, die ingebouwd moet worden in je auto. Uiteraard kun je hem ook laten inbouwen in de auto van je vader of moeder, zodat je die heel gelukkig maakt. Deze prijs heeft een winkelwaarde van maar liefst 560 euro! Ka-ching![/i
Nee, helaas :) Ik heb niet meegedaan aan een prijsvraag waarbij dit een van de prijzen was :P
Nog steeds geen belletje gehad trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurentbas
Hmm.. Zoals ik eigenlijk al had verwacht heb ik geen telefoontje van Bol.com gehad binnen de beloofde 48 uur. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laurentbas schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 11:12:
Hmm.. Zoals ik eigenlijk al had verwacht heb ik geen telefoontje van Bol.com gehad binnen de beloofde 48 uur. :/
Je hebt gedaan wat ze van je konden verwachten. Ik zou er verder geen tijd en moeite meer in stoppen. Blijkbaar vinden ze bij Bol.com dat dit "business as usual" is en gaat er niks gebeuren. (Er gaat iets fout bij de verzending van een navigatiesysteem en dan moet de ontvanger "aangifte doen"? Sure....)

Ik zou in ieder geval geen verdere kosten gaan maken om dit opgehelderd te krijgen. Je hebt je goede wil getoond door te bellen en het verhaal uit te leggen en blijkbaar zat bol.com daar niet op te wachten.... Nou, dan niet.

Het enige wat je nog zou kunnen doen is het verhaal nog een keer per e-mail naar bol.com sturen en daarin refereren naar het telefoongesprek. Dan heb je altijd "iets" van bewijs als bol.com over een paar maanden toch gaat zeuren over dat ding en het over "kosten" gaat hebben.

Aangetekende brieven zou ik al helemaal links laten liggen. Je gaat toch geen extra kosten maken om de fout / het probleem van een ander op te lossen??? Als je er telefonisch niet uitkomt, dan dan zal dezelfde boodschap in een aangetekende brief waarschijnlijk hetzelfde resultaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 11:40:
[...]
Het enige wat je nog zou kunnen doen is het verhaal nog een keer per e-mail naar bol.com sturen en daarin refereren naar het telefoongesprek. Dan heb je altijd "iets" van bewijs als bol.com over een paar maanden toch gaat zeuren over dat ding en het over "kosten" gaat hebben.
Zelfs die moeite zou ik al niet meer nemen. Als er iemand iets moet gaan bewijzen zijn zij het. Dan zullen ze moeten aantonen dat hij een bestelling gedaan heeft o.i.d. en hoe willen ze dat doen als hij dat niet gedaan heeft ;) Er zit zelfs geen factuur bij het ding in kwestie. Dus lekker laten, misschien nog wat dagen wachten en dan lekker dat ding toe-eigenen. Het is toch zonde om hem 5 jaar opgeborgen te houden :P en niemand mist hem, kennelijk. Als dat wel zo is dan weten ze je te vinden en jou valt geen verwijt te maken.

Laat het even weten of ze over een poosje wel/niet gereageerd hebben en of je het ding zelf gaat gebruiken, ik ben wel benieuwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 11:40:
Zou ik ook doen, is wel wijs. Gewoon een mail in de trand van:

Beste,

Deze mail ter bevestiging van ons telefonisch gesprek van [datum] waarin ik vermelding maakte van ontvangst van product [product] op [datum] dat ik niet besteld noch betaald heb.

Met vriendelijke groet,
blablabla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 23:29
naja, 5 jaar voor je voeten laten liggen? Ik zou hem gewoon gaan gebruiken, mochten ze hem ooit nog terug willen heb je eerst genoeg correspondentie om aan te geven dat je meer dan bereid bent geweest....

Staat er trouwens iets in het wetboek hierover dan??? Of je het product ingepakt moet laten of dat je het gewoon gebruikt mag retourneren....

Je zou maar 60 inch plasmascherm en een paar flinke zuilenluidsprekers kado krijgen, verwachten ze dan dat je dit 5 jaar lang op zolder zet en je 60% van je opbergruimte kwijtbent?

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doeternietoe
peugeot206gt schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:16:
naja, 5 jaar voor je voeten laten liggen? Ik zou hem gewoon gaan gebruiken, mochten ze hem ooit nog terug willen heb je eerst genoeg correspondentie om aan te geven dat je meer dan bereid bent geweest....

Staat er trouwens iets in het wetboek hierover dan??? Of je het product ingepakt moet laten of dat je het gewoon gebruikt mag retourneren....

Je zou maar 60 inch plasmascherm en een paar flinke zuilenluidsprekers kado krijgen, verwachten ze dan dat je dit 5 jaar lang op zolder zet en je 60% van je opbergruimte kwijtbent?
Zoals gezegd kun je het altijd terugsturen, dus je bent niet verplicht er 60% van je opslagruimte aan te besteden. Je hebt ook recht op de kosten van het terugsturen, zelfs als bol.com daar niet om verzocht heeft. Dit is puur juridisch, maar in de praktijk zal bol.com mogelijk vertikken omdat te betalen, helaas.

Over in gebruik nemen en gebruikt teruggeven zegt de wet niets expliciet. In algemene bewoording moet je voor onverschuldigd betaalde goederen "zorgdragen als een goed schuldenaar" of, zoals 6:2 BW dat in het algemeen over schulden verwoord: "gedragen overeenkomstig de eisen van redelijkheid en billijkheid." Is het redelijk dat je een goed in gebruik neemt als de potentiële schuldeiser het vertikt een vordering in te stellen? Misschien wel. Ik weet het niet. Het wordt wel steeds redelijker naarmate je meer moeite doet om bol.com te overtuigen dat ze het komen ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-10 22:15
Of je mailt het e-mailadres dat er bij stond? Dat zou nog wel eens jou gulle gever kunnen zijn. Die weet misschien hoe het in elkaar steekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Tja, ik denk niet dat bol.com er veel moeite in zal steken aangezien het betaald is. Alles wat ze extra doen is gewoon een kostenpost voor ze.
Je hebt ze laten weten dat je een product in huis hebt waar je niet om gevraagd hebt. De bal ligt nu bij hen lijkt me.
Gewoon gebruiken dat ding en voor de zekerheid de doos nog een jaartje opbergen. Mochten ze zich bedenken kun je hem daar weer inproppen.
Na dat jaar lijkt het me sterk dat ze er nog op terugkomen.
Veel kunnen ze je toch niet maken, het is betaald, je hebt het gemeld dus diefstal of bedrog is het niet.
Mocht die CC gehackt blijken te zijn heb jij daar weinig mee te maken (Ga ik van uit tenminste ;p )

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:39
Vreemd dat ze bij Bol zo gek doen als je erom belt. Ik heb een keer een harddisk teveel gekregen van een webshop. Mailtje gestuurd, met daarin de vraag wat ik ermee moest doen, aangezien ik de disk niet besteld had en er ook geen belang bij had (in dat laatste geval had ik gewoon geld overgemaakt). Er werd mij gevraagd om de disk terug te sturen en mijn bankrekeningnummer te geven zodat ze de verzendkosten konden vergoeden.

Ik heb destijds actie ondernomen omdat ik het ook niet leuk zou vinden als ik de schijf wel besteld had, maar deze niet in de doos zou zitten. Ik heb een soortgelijk iets later meegemaakt bij dezelfde webshop, het ontbrekende produkt werd toen ook gewoon nagestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:24
Ik heb ook aan de andere kant van het verhaal gestaan (dus vanuit de webshop gezien). Dit soort gevallen kwamen toch met enige regelmaat voor. En wij verkochten ook veel met acceptgiro en dan werd het verhaal toch wel wat vervelender.
Wanneer iemand belde/emailde om aan te geven onterecht een pakket te hebben ontvangen verzochten wij altijd om het zelf aan ons te retourneren per TNT post. Na retour ontvangst werden kosten vergoed. 9 van de 10 keer gingen mensen hier mee akkoord. Het is namelijk vrij prijzig een koerier langs te sturen om iets op te halen. Voor die 10% die niet akkoord ging werd, indien het product het waard was, wel een koerier gestuurd. Misschien niet geheel klantvriendelijk maar vanuit het bedrijf gezien wel logisch.
Meestal (90% van de gevallen) kwam het verkeerd versturen gewoon voort uit het opgeven van een verkeerd adres door de oorspronkelijke klant. En ik vermoed dat er ook heel wat klanten beweerde van niets te weten om zo van de koop af te zien en niet voor de verzendkosten te hoeven op draaien, al is dit niet makkelijk hard te maken.
Dus vanuit die achtergrond zou ik zeggen; retourneer het artikel. Door dit niet te doen veroorzaak je nu een hoop gezeik voor de persoon die het artikel heeft betaald. Uiteindelijk zal Bol.com het artikel opnieuw moeten versturen naar de echte klant en daarna komen ze bij jou aankloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Aangezien dit een HK reply is, waar misschien een kern van waarheid inzit, moest je dit toch maar niet meer herhalen ;)
Ik zou gewoon nogmaal mailen naar Bol. Als de daar niet op reageren, tja, dan aan mij verkopen?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2009 09:58 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Polster schreef op maandag 23 november 2009 @ 23:42:
Dus vanuit die achtergrond zou ik zeggen; retourneer het artikel. Door dit niet te doen veroorzaak je nu een hoop gezeik voor de persoon die het artikel heeft betaald. Uiteindelijk zal Bol.com het artikel opnieuw moeten versturen naar de echte klant en daarna komen ze bij jou aankloppen.
Retourneren is prima, maar dan heeft TS kosten. Zoals jij aangaf, jij zorgt er dan voor dat de verstuurder zijn kosten terugkrijgt, echter dat voorstel komt dan vanuit jou. BOL.com heeft dat volgens mij niet voorgesteld en ik denk dat als je het uit eigen initiatief opstuurt, je de portokosten echt niet terugkrijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:50
Kortom, handigste (denk ik) is een mail te sturen met:

- herhaling situatie
- dat jij het artikel wilt retourneren maar geen kosten wilt maken
- verwacht dat bol.com een koerier langsstuurt danwel verzendkosten à X,XX overmaakt voor aangetekende verzekerde zending
- je een inhoudelijke reactie wilt
- dit je laatste poging is om contact op te nemen
- het na 30 dagen uitblijven van een reactie zal worden beschouwd als instemming met behoud van artikel door ontvanger

Overigens staat hier nog een antwoordnummer:
http://www.bol.com/nl/m/k...ce/retourneren/index.html

Weet alleen niet of je gratis pakketten verzekend naar een antwoordnummer kunt sturen...

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-10 18:02
Ziet er weer uit aan gebrek van consumenten bescherming, bol.com gaat in de fout. Waarom zou jij het moeten oplossen?
Wat mij meer logica lijkt, is je zegt tegen bol.com dat je iets hebt ontvangen wat je niet besteld hebt. Je geeft ze 48 uur om het terug te komen halen en anders hou je het zonder enige verplichtingen. Waarom zou jij hun rotzooi moeten oplossen? En daarnaast als bol.com niet verantwoordelijke wordt gehouden en niet bestraft word voor hun fouten leren ze ook nooit hun lesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Polster schreef op maandag 23 november 2009 @ 23:42:
Ik heb ook aan de andere kant van het verhaal gestaan (dus vanuit de webshop gezien). Dit soort gevallen kwamen toch met enige regelmaat voor. En wij verkochten ook veel met acceptgiro en dan werd het verhaal toch wel wat vervelender.

...

Ach ja, hij heeft het gewoon laten weten en heeft aangegeven dat hij, als bol erom vraagt, het product wilt toesturen. Bol heeft hier echter niets over gezegd en daarmee is het hun eigen probleem. Met jouw voorbeeld is de webshop dus actief bezig met het herstellen van een foutje (zelfs een koerier sturen), maar stel dat jij er gewoon niks over zei met de instelling "dat komt vast een keer vanzelf terug", dat is toch niet netjes richting de 'onterechte ontvanger'? Gewoon lekker houden dat ding totdat bol er naar vraagt.

Trouwens, als het echt een verkeerd adres is met een gedupeerde aankoper die zijn gekochte product nu mist, was diegene daar al lang achteraan gegaan en had de TS er wel iets van gehoord. Dus ik denk niet dat je automatisch van die situatie uit kan gaan.

Dus om weer tegenwicht te geven aan alle "stuur een mailtje"-replies: Zij maken een fout door iets naar jou toe te sturen. Jij hebt melding gemaakt van die fout. Klaar. Wat er ook gedaan moet worden, dat moet bol.com regelen en niet de TS.

[ Voor 7% gewijzigd door bwerg op 24-11-2009 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-10 22:15
bwerg schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 12:58:
[...]

Ach ja, hij heeft het gewoon laten weten en heeft aangegeven dat hij, als bol erom vraagt, het product wilt toesturen. Bol heeft hier echter niets over gezegd en daarmee is het hun eigen probleem. Met jouw voorbeeld is de webshop dus actief bezig met het herstellen van een foutje (zelfs een koerier sturen), maar stel dat jij er gewoon niks over zei met de instelling "dat komt vast een keer vanzelf terug", dat is toch niet netjes richting de 'onterechte ontvanger'? Gewoon lekker houden dat ding totdat bol er naar vraagt.

Trouwens, als het echt een verkeerd adres is met een gedupeerde aankoper die zijn gekochte product nu mist, was diegene daar al lang achteraan gegaan en had de TS er wel iets van gehoord. Dus ik denk niet dat je automatisch van die situatie uit kan gaan.

Dus om weer tegenwicht te geven aan alle "stuur een mailtje"-replies: Zij maken een fout door iets naar jou toe te sturen. Jij hebt melding gemaakt van die fout. Klaar. Wat er ook gedaan moet worden, dat moet bol.com regelen en niet de TS.
Vandaar dat ik een mailtje zou sturen naar dat andere hotmail adres dat er volgens bol.com bij stond. als daar geen reactie op komt heb je de eventuele gedupeerde in ieder geval ingelicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doeternietoe
Als de TS met een partij een rechtsverhouding heeft, dan is dat bol.com. Hij heeft niets met degene achter dat hotmail adres, nog met de mogelijke gedupeerde, voorzover dat niet dezelfde is. Bol.com heeft de TS iets geleverd dat hij niet besteld had en bol.com heeft iemand anders mogelijk niet geleverd wat diegene wel besteld had. bol.com zit in het midden en die kun je niet wegdenken.

Stel, de TS gaat nu mailen met dat hotmail adres en besluit om het pakketje zelf maar door te sturen. Dan kan bol.com het nog steeds van de TS terugvorderen, ook al kan die aantonen dat hij het doorgestuurd heeft. De gedupeerde had namelijk iets van bol.com tegoed, niet van de TS. Wat de TS dan feitelijk doet, is het creëeren van een nieuwe onverschuldigde betaling. Stel dat degene achter dat hotmail adres ontkent dat hij zijn pakketje heeft gehad, dan helpt het niets dat de TS bewijzen heeft van aangetekende verzending. Bol.com kan namelijk niet aantonen dat zij hebben geleverd. De TS heeft geleverd, niet bol.com. De gedupeerde had geen rechtsverhouding met de TS en al gaat het om hetzelfde voorwerp, de TS kan niet zomaar voor bol.com leveren. Degene van het hotmail-adres heeft nog steeds recht op een voorwerp van bol.com en bol.com op een voorwerp van de TS.

Als bol.com zelf de TS verzoekt het pakketje door te sturen zit het anders, dan levert bol.com zelf, met de zogenaamde "lange arm"(longa manu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hefaistos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:20

hefaistos

feestelijk gehandicapt

Als ik TS was, dan zou ik bol.com een mailtje sturen met daarin bevestiging van het telefoongesprek (naam onthouden?), en dat je aanneemt dat, tenzij je niets hoort binnen zeg 1 week, dat je dan aanneemt dat bol.com het product niet geretourneert wil hebben.

Met een (imho vrij kansloze) houding á la 'kweetniet' komt niemand verder. Dan maar een vrij klein knuppeltje het hoenderhok in, wellicht dat ze óf JA óf NEEN zeggen.

Either way krijg je waarschijnlijk op vrij korte termijn duidelijkheid.

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze topic is al jaren oud, toch probeer ik nog contact te krijgen voor tips wat te doen.
Ik heb een bestelling van 4 boeken gedaan en die heb ik een dag later ontvangen, vreemd genoeg zit er een iPad mini in de doos, ik heb die niet besteld en hij staat ook niet op de factuur. Wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 09:20:
Deze topic is al jaren oud, toch probeer ik nog contact te krijgen voor tips wat te doen.
Ik heb een bestelling van 4 boeken gedaan en die heb ik een dag later ontvangen, vreemd genoeg zit er een iPad mini in de doos, ik heb die niet besteld en hij staat ook niet op de factuur. Wat te doen?
Dat is toch precies dezelfde case als waar dit topic mee begonnen is? Er zijn dus al tientallen antwoorden op precies dezelfde vraag gegeven, wat vind je dat jouw geval anders maakt?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:54

SeatRider

Hips don't lie

fsfikke schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 09:23:
[...]

Dat is toch precies dezelfde case als waar dit topic mee begonnen is? Er zijn dus al tientallen antwoorden op precies dezelfde vraag gegeven, wat vind je dat jouw geval anders maakt?
Ik denk dat hij extra motivatie zoekt om de iPad te houden, omdat deze "per ongeluk" in zijn bestelling terecht gekomen is, en dus niet zozeer fout bezorgd/besteld is.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen enkele factuur of pakbon erbij zitten. Daarnaast is de doos juist geleverd met mijn eigen bestelling. Alleen zit er nog iets extra's in. Ik vind dat wel een verschil. Of heb ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SeatRider schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 09:27:
[...]

Ik denk dat hij extra motivatie zoekt om de iPad te houden, omdat deze "per ongeluk" in zijn bestelling terecht gekomen is, en dus niet zozeer fout bezorgd/besteld is.
Precies dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-10 07:14
zou dit misschien kunnen een situatie kunnen zijn van credit card fraudeurs ?

iemand heeft iets besteld met een gestolen credit card dit naar een willekeurig adres gestuurd met de intentie dit te onderscheppen voordat jij het kreeg, maar hier is iets fout gegaan en jij hebt het alsnog ontvangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Haas_nl schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 12:58:
bol.com gaat in de fout. Waarom zou jij het moeten oplossen?
Wat mij meer logica lijkt, is je zegt tegen bol.com dat je iets hebt ontvangen wat je niet besteld hebt. Je geeft ze 48 uur om het terug te komen halen en anders hou je het zonder enige verplichtingen. Waarom zou jij hun rotzooi moeten oplossen? En daarnaast als bol.com niet verantwoordelijke wordt gehouden en niet bestraft word voor hun fouten leren ze ook nooit hun lesje.
Daar vind ik deze reactie wel bij passen. Als je nou niet meteen verklapt wát je extra gekregen hebt kun je meteen ontdekken wat voor moeite ze gaan doen voor hun spullen.

Kennelijk gebeurt het vaker, wordt nu wel eens tijd dat ze gaan leren van hun fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat was een beetje een nutteloze kick, zeker in combinatie met een crosspostl in een apart topic, dus deze doe ik maar op slot.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.