Het Xbox 360 Ervaringen Topic Deel 65 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 17 Laatste
Acties:
  • 91.155 views

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-05 10:00
Ik heb een probleem (of eigenlijk mijn schoonzusje).
Ze zit tijdelijk in het middenoosten in een land dat niet wordt ondersteund door xbox live.
Nu willen we af en toe dirt2 spelen tegen elkaar en dachten dat dit misschien via een soort VPN zouden kunnen doen (net alsof we een directe system link gebruiken). Ik heb al naar hamachi gekeken maar krijg het niet voor elkaar (lastig uit leggen via skype). Hebben jullie enig idee of dit uberhaupt kan werken (anders hoef ik niet verder te zoeken naar de oorzaak van het niet werken)? Of heeft iemand een eenvoudig alternatief om een verbinding op te zetten alsof we system link gebruiken?
Of heeft ze pech en moet ze wachten tot ze weer in NL is om te spelen.

edit: we gebruiken altijd een pc om internet te delen dus hamachi staat ook op de pc.

[ Voor 6% gewijzigd door Sneezzer op 26-11-2009 16:19 ]

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Sneezzer schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:14:
Ze zit tijdelijk in het middenoosten in een land dat niet wordt ondersteund door xbox live.
Nu willen we af en toe dirt2 spelen tegen elkaar en dachten dat dit misschien via een soort VPN zouden kunnen doen (net alsof we een directe system link gebruiken). Ik heb al naar hamachi gekeken maar krijg het niet voor elkaar (lastig uit leggen via skype). Hebben jullie enig idee of dit uberhaupt kan werken (anders hoef ik niet verder te zoeken naar de oorzaak van het niet werken)? Of heeft iemand een eenvoudig alternatief om een verbinding op te zetten alsof we system link gebruiken?

edit: we gebruiken altijd een pc om internet te delen dus hamachi staat ook op de pc.
Ik heb even Google gebruikt en kwam deze thread tegen klik, hier hebben ze het over een programma XLink. Misschien kun je in deze thread meer informatie vinden over hoe en wat?

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
http://www.teamxlink.co.uk/
It is software running on your PC or Macintosh that allows you to play system-link enabled games online for free.

Heb het zelf eens gebruikt, en het werkt wel. Je PC moet dan wel als 'router' functioneren voor je xbox.

edit: zie hierboven ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Magnetic_Man op 26-11-2009 16:23 ]

• Sneezzer
Bedankt, als ik het zo lees is dit eenvoudig op te zetten.

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:50
Sneezzer schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:14:

je kan toch gewoon op live gaan daar?
Ik zit in t verre oosten waar live niet ondersteund wordt (mainland china), maar kan gewoon op live spelen hoor... helaas heb ik mn xbox paar weken terug laten modden hier door gebrek aan legaal spelaanbod, dus beter ff van live afblijven... sowieso niet erg handig met mn PAL box hier >.<
mjah ik vermoed dat jou vraag ook meer met modden te maken heeft dan met live ondersteuning -_-

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Wat snowdog zegt dus. Regiospecifieke zaken zoals de zune video on demand zal je niet kunnen gebruiken, maar al de rest is geen probleem. Gewoon inpluggen en je kan op live ;)

[ Voor 12% gewijzigd door boe2 op 26-11-2009 17:02 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:03
Razr schreef op donderdag 26 november 2009 @ 13:02:
De Xbox360 wireless adapter ondersteund gewoon WPA2 hoor, dat is toegevoegd in de update van 28 oktober.

Bron
Helaas! Zelfs zónder security doet ie het niet! Hij 'ziet' mijn netwerk wel, maar kan simpelweg niet verbinden oid!

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 15:00
Ik ben me aan het oriënteren op een full hd plasma TV. Op dit moment game ik nog gewoon via mijn PC monitor namelijk (met de 360 vga kabel). Het 'probleem' is dat mijn xbox van de 1ste generatie is en dat deze dus geen HDMI poort heeft.

Weet iemand in hoeverre het kwaliteitsverschil tussen HDMI en component merkbaar is?
Oftewel is het waard om een nieuwe 360 aan te schaffen voor de HDMI poort..

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
RelaXXinG schreef op donderdag 26 november 2009 @ 18:52:
Ik ben me aan het oriënteren op een full hd plasma TV. Op dit moment game ik nog gewoon via mijn PC monitor namelijk (met de 360 vga kabel). Het 'probleem' is dat mijn xbox van de 1ste generatie is en dat deze dus geen HDMI poort heeft.

Weet iemand in hoeverre het kwaliteitsverschil tussen HDMI en component merkbaar is?
Oftewel is het waard om een nieuwe 360 aan te schaffen voor de HDMI poort..
720p is over component net zo goed als over hdmi, dus daar zou ik zeker geen nieuwe xbox360 voor kopen.
De vraag is dus meer of je perse op 1080p wilt spelen (1080i is niet aan te raden met snelle beelden, 720p is beter).
Als je scherm maar groot genoeg is of jij maar idioot dicht erop zit zal je wel voordeel hebben van 1080p. Het 'full hd' geleuter is voornamelijk marketing. Zoek ook eens op het bekende kijkafstand plaatje, dan zal je zien dat je niet snel voordeel hebt van 1080p in normale huiskamers als je geen uber-veel-inch-scherm hebt.

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

• Sandrioni
Sandrioni schreef op donderdag 26 november 2009 @ 18:23:
[...]

Helaas! Zelfs zónder security doet ie het niet! Hij 'ziet' mijn netwerk wel, maar kan simpelweg niet verbinden oid!
Net nog ff bedraad gekeken. Dan werkt het prima! Out-of-the-box direct. Direct maar ff een XBOX Live ID aangemaakt en zo. Maar, het punt is, ik heb dat wireless ding niet voor nix gekocht, en ik hoef geen draad door m'n huiskamer heen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-04 13:21
Phyxion schreef op donderdag 26 november 2009 @ 14:26:
[...]

WPA is ook redelijk eenvoudig te kraken dus als het een beetje kan even je xbox updaten en je hebt WPA2.
Zeker waar, maar als je de keuze hebt tussen WEP en WPA is deze snel gemaakt. In ieder geval, ik dacht dat de oude wireless adapter deze niet ondersteunde, en dat het de nieuwe N adapter was die het alleen ondersteunde (onder het mom van marketingtechnieken etc.) maar dit blijkt dus niet juist te zijn.

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:40

Grozno

acts without consequence!

Sandrioni schreef op donderdag 26 november 2009 @ 19:12:
[...]

Net nog ff bedraad gekeken. Dan werkt het prima! Out-of-the-box direct. Direct maar ff een XBOX Live ID aangemaakt en zo. Maar, het punt is, ik heb dat wireless ding niet voor nix gekocht, en ik hoef geen draad door m'n huiskamer heen 8)7
Er is geen sprake van MAC-address filtering?

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:29

Sagat

Is pappa x2!

Als de bekabelde variant zonder extra stappen direct werkt lijkt me mac adress filtering niet de oorzaak. Maar dat kan je in je router natuurlijk zien, verder heb je nog andere apparaten welke wireless werken? En wat is exact de foutmelding die je 360 geeft.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:54

Nitai

Live the life you love.

Sagat schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 07:25:
Als de bekabelde variant zonder extra stappen direct werkt lijkt me mac adress filtering niet de oorzaak.
Hoezo? De wireless adapter heeft een andere mac adres dan de interne netwerkkaart. En vaak staat mac filtering alleen aan voor het wireless gedeelte, dus ik zou dat zeker checken.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
Nitai schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 07:58:
[...]

Hoezo? De wireless adapter heeft een andere mac adres dan de interne netwerkkaart. En vaak staat mac filtering alleen aan voor het wireless gedeelte, dus ik zou dat zeker checken.
Ik heb nog een PC op zolder staan die met een USB stickje het wireless signaal aftapt, en ook nog een laptop die met z'n ingebouwde netwerkadaptertje hetzelfde doet, zonder problemen. MAC Adress filtering staat niet aan.

De foutmelding is dat hij niet kan connecten met de router.

Er zijn zeg maar 4 'stations'. XBOX, router, internet, XBOX Live. Er staat al een dik rood kruis tussen 1 en 2 )-:

Lijkt sterk op deze gast die hetzelfde heeft, maar ook nog geen oplossing heeft zo te zien. Ik heb kanaal ook al gewijzigd naar 11...

http://www.geekzone.co.nz...?forumid=64&topicid=15983

Oh ja, dit is mijn router: pricewatch: ICIDU 11G Wireless Broadband Router

[ Voor 8% gewijzigd door Sandrioni op 27-11-2009 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
Snowdog schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:57:
[...]
je kan toch gewoon op live gaan daar?
Ik zit in t verre oosten waar live niet ondersteund wordt (mainland china), maar kan gewoon op live spelen hoor... helaas heb ik mn xbox paar weken terug laten modden hier door gebrek aan legaal spelaanbod, dus beter ff van live afblijven... sowieso niet erg handig met mn PAL box hier >.<
mjah ik vermoed dat jou vraag ook meer met modden te maken heeft dan met live ondersteuning -_-
Ze gaf aan dat het niet zou kunnen, misschien inderdaad gewoon even proberen.
En nee, het heeft niet met modden te maken, ze (en ikzelf trouwens ook) halen de games meestal pas als ze in de aanbieding zijn tenzij iemand anders ons al lekker heeft gemaakt voor een game :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
@Sandrioni, ik zou sowieso eens een kijkje nemen op deze support pagina. Ze geven een beetje van die standaard antwoorden, maarja soms weet je het gewoon niet.
When you enter the wireless security settings, remember that the Wired Equivalent Privacy (WEP) keys must be in hexadecimal format and that the Wi-Fi Protected Access (WPA) pass phrases may be alphanumeric.
Blijkbaar accepteerde jouw adapter niet eens een netwerk zonder wachtwoord, maargoed, you never know. Daarnaast staat er nog wat in dat artikel over de statuslampjes op de adapter.

edit: of maak er anders ff een apart topic over aan als het nogsteeds niet werkt

[ Voor 5% gewijzigd door Magnetic_Man op 27-11-2009 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
rob1n schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 09:28:
@Sandrioni, ik zou sowieso eens een kijkje nemen op deze support pagina. Ze geven een beetje van die standaard antwoorden, maarja soms weet je het gewoon niet.

[...]

Blijkbaar accepteerde jouw adapter niet eens een netwerk zonder wachtwoord, maargoed, you never know. Daarnaast staat er nog wat in dat artikel over de statuslampjes op de adapter.

edit: of maak er anders ff een apart topic over aan als het nogsteeds niet werkt
Idd, misschien moet ik dat maar doen....

Het werkt idd ook zonder wachtwoord niet. Zal het aan mijn cheap-ass router liggen? Lees nergens op internet dat anderen ditzelfde probleem met deze router ook hebben, dus lijkt me stug.

Status is constant rood lichtje (wacht op configuratie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Sandrioni schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 09:03:
[...]

Ik heb nog een PC op zolder staan die met een USB stickje het wireless signaal aftapt, en ook nog een laptop die met z'n ingebouwde netwerkadaptertje hetzelfde doet, zonder problemen. MAC Adress filtering staat niet aan.

De foutmelding is dat hij niet kan connecten met de router.
Is de melding:"MAC Adress filtering staat niet aan." een conclusie van het voorgaande of heb je daadwerkelijk in de instellingen van de router gekeken?
Een foutmelding als 'can not connect' kan, volgens mij, namelijk prima veroorzaakt worden door MAC Adress filtering.
Aan de andere kant, als andere apparaten het wel doen zonder dat je deze aan een filter hebt moeten toevoegen...

[ Voor 7% gewijzigd door Grozno op 27-11-2009 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
Grozno schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 09:39:
[...]

Is de melding:"MAC Adress filtering staat niet aan." een conclusie van het voorgaande of heb je daadwerkelijk in de instellingen van de router gekeken?
Een foutmelding als 'can not connect' kan, volgens mij, namelijk prima veroorzaakt worden door MAC Adress filtering.
Aan de andere kant, als andere apparaten het wel doen zonder dat je deze aan een filter hebt moeten toevoegen...
Gister nog gechecked. Het staat echt uit. Believe me :)

Van de manual wordt ik ook niet veel wijzer

http://www.dch.nl/dlfiles/Icidu-router.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07-2024

VonFoX

Las noches de Diciembre

De normale Xbox Wifi adapter ondersteunt geen WPA2, de nieuwe (die er nog niet is) wel.
:+

[ Voor 6% gewijzigd door VonFoX op 27-11-2009 11:08 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
VonFoX schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 11:01:
De normale Xbox Wifi adapter ondersteunt geen WPA2, de nieuwe (die er nog niet is) wel.
:+
Ook met WEP, of zelfs zonder security, doet ie het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Grozno schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 09:39:
[...]
Het bovenstaande is exact mijn logica, hoewel ik me ook iets kan voorstellen bij het idee dat een router bij wifi verbindingen default wel iets heeft aanstaan.....maar goed irrelevant dus.
Ik heb zelf iig ook een el cheapo routertje in gebruik voor mijn wireless en daar werkte het eigenlijk direct (na instellen wpa crap e.d.) maar daar heeft de poster niet veel aan.

De afstand tussen de 360 en de router is ook niet te ver, of met veel obstakels (beton) in de weg? Geen magnetron o.i.d? Je dit natuurlijk uitsluiten door even de 360 naast de router te zetten.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
Sagat schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 11:56:
[...]

Het bovenstaande is exact mijn logica, hoewel ik me ook iets kan voorstellen bij het idee dat een router bij wifi verbindingen default wel iets heeft aanstaan.....maar goed irrelevant dus.
Ik heb zelf iig ook een el cheapo routertje in gebruik voor mijn wireless en daar werkte het eigenlijk direct (na instellen wpa crap e.d.) maar daar heeft de poster niet veel aan.

De afstand tussen de 360 en de router is ook niet te ver, of met veel obstakels (beton) in de weg? Geen magnetron o.i.d? Je dit natuurlijk uitsluiten door even de 360 naast de router te zetten.
Ik heb minimaal 3, af en toe 4 streepjes ontvangst (max=4). Dus, ik vrees dat het daar (ook) niet aan kan liggen.

Wat kan ik nog meer proberen?

M'n buurman's router kan ik ook ontvangen, zij het minimaal. Probeer vanavond even op zijn router te komen (ik heb net ff zijn wep-key gekregen :D ). Als dat wel werkt, zit het blijkbaar puur in de wireless settings op MIJN router )-:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Ik nog even gekeken op portforward.com, je router is er niet bekend. Denk ook niet dat je eigenlijk al ver genoeg bent om tegen portforwarding shit aan te lopen, maar onder het mom 'beter te veel dan te weinig' toch maar dit linkje, misschien heb je er nog wat aan.

Linkje

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
Sagat schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 12:11:
Ik nog even gekeken op portforward.com, je router is er niet bekend. Denk ook niet dat je eigenlijk al ver genoeg bent om tegen portforwarding shit aan te lopen, maar onder het mom 'beter te veel dan te weinig' toch maar dit linkje, misschien heb je er nog wat aan.

Linkje
I'll give it a try, maar ik verwacht er eerlijk gezegd weinig van )-:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
Sagat schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 12:11:

Linkje
Ik lees allemaal enge dingen op kieskeurig.nl, maar volgens mij ben ik nog lang niet zover dat het daaraan kan liggen (of wel?).

Het antwoord op deze vraag staat in verschillende topics al gegeven, maar niet eenduidig. Ik zal proberen niet te technisch te worden. De normale manier van aansluiten is de netwerkkabel van het modem in de WAN-poort steken. De router krijgt dan een IP-adres van het modem en alle PC's, al dan niet draadloos, krijgen dan een IP-adres van de router.
Echter: als het modem een IP-nummer aan de router afgeeft beginnen met 192.168.1 dan werkt het niet omdat de router zelf ook IP-adressen beginnend met 192.168.1
afgeeft. In het kort: De eerste 3 nummers van het IP-adres mogen aan de LAN-zijde niet hetzelfde zijn dan aan de WAN-zijde.
Hoe weet je nu welk IP-nummer het modem aan de router geeft?
Dit is het gemakkelijkst te controleren door de laptop eerst rechtstreeks op het modem aan te sluiten met de netwerkkabel en dan checken welk IP-adres de laptop gekregen heeft van het modem (start, uitvoeren, cmd intypen en vervolgens in het zwarte venstertje aan de command prompt ipconfig typen) Bij ethernet-lanverbing staat nu een IP-adres. Begint dit ook met 192.168.1. dan zal de router via de fabrieks-configuratie niet werken. Je kunt nu twee dingen doen. Ik zal beginnen met de beste optie.
Optie 1. Verander het IP-adres van de router in 192.168.2.1 (bij Network) en verander de DHCP-range naar 192.168.2.100 t/m 192.168.2.199 (bij DHCP) en sluit het modem aan op de WAN-poort van de router. Let op: als je hierna nog eens op de router wilt inloggen dien je ook het nieuwe IP-adres te gebruiken.
Optie 2. Sluit het modem aan op een LAN-poort van de router. Schakel dan wel DHCP uit (bij DHCP disable aanvinken)

Uit eigen ervaring heb ik bij deze router gemerkt dat na het wijzigen van DHCP/IP/beveiligsinstellingen de router niet meer bereikbaar kan zijn (zie mijn antwoord d.d. 13-1-2009) Het verdient aanbeveling om de IP/DHCP-instellingen als laatste te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Het verhaal hierboven heeft niets met jouw probleem te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
Grozno schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 12:56:
Het verhaal hierboven heeft niets met jouw probleem te maken ;)
Hmmm, toch ben ik niet de enige...

http://www.avforums.com/f...wireless-doesnt-work.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Je zou ook eens kunnen proberen om met je PC een ad-hoc netwerk te maken en daar op te verbinden, kan je ook problemen met de router uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:48

BM

Moderator Spielerij
Na het bijna 4 jaar volgehouden te hebben zonder dat er een xbox kapot gegaan is ben ik nu ook aan de beurt :/
Vanmorgen nog een uurtje CoDMW2 gespeelt, wil ik net verder gaan, krijg ik tijdens het booten een E74 error om m'n oren.

Zo MS maar eens bellen. Heb gelukkig nog een oude xbox staan, dus kan wel verder gamen, maar tof is anders.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:02
Mensen, het is Xtival Xbox Live free weekend !!!
Veel leuke extra's :) zoals onder andere een optreden van TIESTO 8) _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://static.www.gamez.nl/uploads/k/7/k7246vndukcpq214.jpg

http://www.gamez.nl/xbox-...-winter-weekend-2009.html

[ Voor 71% gewijzigd door Yihaaa op 28-11-2009 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
rob1n schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 13:39:
Je zou ook eens kunnen proberen om met je PC een ad-hoc netwerk te maken en daar op te verbinden, kan je ook problemen met de router uitsluiten.
Ik heb net een adhoc netwerk gemaakt. Werkt prima! Hij kan er in ieder geval mee connecten. Daarna begint ie te miepen over dat hij geen DNS server oid kan vinden, maar goed, dat zal allemaal wel. Dat is ook niet het probleem. De wireless adapter werkt in ieder geval prima. Het lijkt écht in de router te zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
Sandrioni schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 12:13:
[...]

I'll give it a try, maar ik verwacht er eerlijk gezegd weinig van )-:
Heb het aangezet, maar helaas. Bovendien, nogmaals MAC adress filtering gechecked... staat toch echt uit...

http://img42.imageshack.us/img42/7731/macb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05 16:01

Blauw

De Schreeuw

Ik heb er sinds gisteren ook eentje, en al helemaal verslaafd aan Forza 3, en zelfs m'n vriendin vindt t leuk :P

Helaas nog niet online, want m'n KPN glasvezel wordt pas op 7 december opgeleverd. Maar ben tot nu toe erg tevreden. Het is mijn eerste console :)

EDIT: dat is niet waar, ik had ook al een Wii, maar dat is niet echt een hardcore console he ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Blauw op 28-11-2009 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Blauw schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 22:01:
Ik heb er sinds gisteren ook eentje, en al helemaal verslaafd aan Forza 3, en zelfs m'n vriendin vindt t leuk :P

Helaas nog niet online, want m'n KPN glasvezel wordt pas op 7 december opgeleverd. Maar ben tot nu toe erg tevreden. Het is mijn eerste console :)

EDIT: dat is niet waar, ik had ook al een Wii, maar dat is niet echt een hardcore console he ;)
Kan je je xbox niet aansluiten op de internetconnectie waarmee je dit bericht hebt gepost :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:48
Exar schreef op donderdag 26 november 2009 @ 19:08:
[...]

720p is over component net zo goed als over hdmi, dus daar zou ik zeker geen nieuwe xbox360 voor kopen.
De vraag is dus meer of je perse op 1080p wilt spelen (1080i is niet aan te raden met snelle beelden, 720p is beter).
Als je scherm maar groot genoeg is of jij maar idioot dicht erop zit zal je wel voordeel hebben van 1080p. Het 'full hd' geleuter is voornamelijk marketing. Zoek ook eens op het bekende kijkafstand plaatje, dan zal je zien dat je niet snel voordeel hebt van 1080p in normale huiskamers als je geen uber-veel-inch-scherm hebt.
imho is 1080p over component ook net zo goed als hdmi. Het verschil is bijna niet te zien.

Als het vga was is het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow

denk er ook over om forza 3 nog een keer goedkoop te scoren. Het is idd een leuk spel om tegen je vriendin te spelen, moet je wel even flink wat hulpjes inschakelen, net als met echte autos he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Zo gauw je online kan, vergeet dan niet de GoT designs te downloaden ;)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik was aan het denken om MW2 te importeren vanuit Hong Kong voor 57 dollar incl shipping. Het spel is NTSC maar wel region-free, maar nu vroeg ik me af of ik later wel met MS points hier map packs voor kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:56

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Pff waarom daar vandaan? $57...

Amazon heeft hem voor hetzelfde geld, maar dan heb je hem snel.

[ Voor 10% gewijzigd door Angeloonie op 29-11-2009 21:14 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Laatst online: 22-12-2024
Angeloonie schreef op zondag 29 november 2009 @ 21:11:
Pff waarom daar vandaan? $57...

Amazon heeft hem voor hetzelfde geld, maar dan heb je hem snel.
Thx, dat is inderdaad een betere deal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Source
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-07-2022
Ik zit zelf te twijfelen om misschien binnenkort een xbox 360 te halen, alleen heeft het nog steeds in grote mate last van kinderziektes (RROD?) sinds de Jasper chipset?

Heel erg bedankt bij voorbaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
  • Laatst online: 08-11-2024
The_Source schreef op maandag 30 november 2009 @ 00:28:
Ik zit zelf te twijfelen om misschien binnenkort een xbox 360 te halen, alleen heeft het nog steeds in grote mate last van kinderziektes (RROD?) sinds de Jasper chipset?

Volgens mij is het sinds Jasper het RROD helemaal opgelost en heeft ie een "normale" uitval van een paar procent net als de Wii en PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:18
The_Source schreef op maandag 30 november 2009 @ 00:28:

Iets kan altijd kapot gaan. Mijn launch console is 1 keer weggeweest voor RROD na 2 jaar en 10 maanden trouwe dienst, en dit is netjes en gratis opgelost door MS. Daarnaast heb ik sinds anderhalf jaar ook een elite en die heeft nog nooit problemen vertoond. Zoals hierboven gezegd denk ik dat de uitval tegenwoordig vergelijkbaar met andere consoles is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
Sandrioni schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 09:47:
[...]

Heb het aangezet, maar helaas. Bovendien, nogmaals MAC adress filtering gechecked... staat toch echt uit...

http://img42.imageshack.us/img42/7731/macb.jpg
Het probleem is nog steeds niet opgelost. Nu via router van buurman (minimale ontvangst wegens dikke muren), maar goed, het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:28
Ik kan een 120GB harddisk kopen (heb nu 20GB). Lijkt me wel een prettige uitbreiding, want 20Gb zit altijd vol. Maar het probleem is dat er geen transfer kit bij zit. Nu zag ik dat je die bij Microsoft gratis kan krijgen, maar dat is alleen als je van een Arcade/Pro naar een Elite bent gegaan. En dus van beide de serienummers kan opgeven. Daarnaast lijken ze ook niet op voorraad te zijn volgens vele berichten die ik via Google vond. Weet iemand nog een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casturan
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-04 20:20
buddow schreef op maandag 30 november 2009 @ 09:30:
Ik kan een 120GB harddisk kopen (heb nu 20GB). Lijkt me wel een prettige uitbreiding, want 20Gb zit altijd vol. Maar het probleem is dat er geen transfer kit bij zit. Nu zag ik dat je die bij Microsoft gratis kan krijgen, maar dat is alleen als je van een Arcade/Pro naar een Elite bent gegaan. En dus van beide de serienummers kan opgeven. Daarnaast lijken ze ook niet op voorraad te zijn volgens vele berichten die ik via Google vond. Weet iemand nog een andere manier?
enige wat je zou kunnen doen is retrieve gamertag, en dan kan je dus al je aankopen op dat gamertag op je nieuwe harddisk krijgen. Je raakt wel je savegames kwijt. Misschien dat er ergens een usb-harddisk te koop is waarmee je alles zou kunnen overzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
DarkShadow schreef op zondag 29 november 2009 @ 17:22:
[...]
imho is 1080p over component ook net zo goed als hdmi. Het verschil is bijna niet te zien.
De xbox360 doet toch geen 1080p over component? :?

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
BloBkop schreef op maandag 30 november 2009 @ 09:35:
[...]

enige wat je zou kunnen doen is retrieve gamertag, en dan kan je dus al je aankopen op dat gamertag op je nieuwe harddisk krijgen. Je raakt wel je savegames kwijt. Misschien dat er ergens een usb-harddisk te koop is waarmee je alles zou kunnen overzetten?
Kan dat met een normale externe USB schijf? Die heb ik wel namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Laatst online: 18:27

S2S

Exar schreef op maandag 30 november 2009 @ 09:44:
[...]

De xbox360 doet toch geen 1080p over component? :?
Jawel hoor, alleen ondersteunen de meeste tv's geen 1080p op hun component ingang ;) (maar er zijn dus tv's die dit wel ondersteunen)

[ Voor 75% gewijzigd door S2S op 30-11-2009 09:52 ]

1 MT 5.12 KWh (v 148) , Shelly Pro EM CT-63, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-05 11:58
Je kan natuurlijk MS ook gewoon even bellen en vragen wat ze voor je kunnen doen ;)

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-05 20:11
Weet iemand waar ik een Xbox 360 black controller, voor een mooi prijsje kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:51

Smoonshine

Feyenoord!!

PSP123 schreef op maandag 30 november 2009 @ 10:06:
Weet iemand waar ik een Xbox 360 black controller, voor een mooi prijsje kan krijgen?
Kijk eens op TheHut.com. Daar zijn ze regelmatig in de aanbieding voor ongeveer 20 euro. Op donderdag is het PC & XBOX dag, dan zitten ze vaak wel tussen de aanbiedingen. Op dit moment zie ik dat ze alleen de witte in de aanbieding hebben voor € 20,93. De zwarte zullen ook nog wel terugkomen, maar wanneer precies kan ik niet zeggen. Meestal heb ik mijn spullen van TheHut binnen 5 dagen binnen.

Overigens heeft Zavvi.com op dit moment Forza 3 voor 33,93 in de aanbieding!

[ Voor 6% gewijzigd door Smoonshine op 30-11-2009 10:25 ]

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

buddow schreef op maandag 30 november 2009 @ 09:47:
[...]
Kan dat met een normale externe USB schijf? Die heb ik wel namelijk
Betwijfel dit ernstig. Sowieso zijn sommige safegames beveiligd (bijvoorbeeld sf4 :( )

Ik zou idd de hd van ms bellen en je situatie uitleggen, wsl krijg je dan wel een transfer kit (legitieme reden heb je dus why not).

Zo niet kan je altijd vragen of iemand hier je wil helpen door hun transfer kit aan je te geven/lenen/verkopen, In principe kan toch maar een keer migreren.

[ Voor 5% gewijzigd door Sagat op 30-11-2009 10:39 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
Smoonshine schreef op maandag 30 november 2009 @ 10:16:
[...]

Kijk eens op TheHut.com. Daar zijn ze regelmatig in de aanbieding voor ongeveer 20 euro. Op donderdag is het PC & XBOX dag, dan zitten ze vaak wel tussen de aanbiedingen. Op dit moment zie ik dat ze alleen de witte in de aanbieding hebben voor € 20,93. De zwarte zullen ook nog wel terugkomen, maar wanneer precies kan ik niet zeggen. Meestal heb ik mijn spullen van TheHut binnen 5 dagen binnen.

Overigens heeft Zavvi.com op dit moment Forza 3 voor 33,93 in de aanbieding!
Bedankt voor je reactie, bij Zavi kost de Xbox 360 controller (Black) 17,98 pond. Hoeveel zijn de verzendkosten naar Nederland toe? En is de kans groot dat deze wordt onderschept door de douane?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284904

PSP123 schreef op maandag 30 november 2009 @ 10:55:
[...]

Bedankt voor je reactie, bij Zavi kost de Xbox 360 controller (Black) 17,98 pond. Hoeveel zijn de verzendkosten naar Nederland toe? En is de kans groot dat deze wordt onderschept door de douane?
Je kunt hem toch in je basket stoppen en naar het betaalscherm gaan om te kijken hoeveel de evrzendkosten zijn. De douane houdt dit niet tegen. Bedragen tot +/- 100 euro houden ze niet tegen.

Oh ja, bij Play.com is Borderlands in de aanbieding: 23,50 EUR (inc. verz.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:04

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

PSP123 schreef op maandag 30 november 2009 @ 10:06:
http://www.zavvi.com/game...roller-black/9995969.html

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
Anoniem: 284904 schreef op maandag 30 november 2009 @ 11:00:
[...]

Je kunt hem toch in je basket stoppen en naar het betaalscherm gaan om te kijken hoeveel de evrzendkosten zijn. De douane houdt dit niet tegen. Bedragen tot +/- 100 euro houden ze niet tegen.

Oh ja, bij Play.com is Borderlands in de aanbieding: 23,50 EUR (inc. verz.).
Play.com zit toch op de Kanaaleilanden? Douane ziet dit als buiten de EU toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

PSP123 schreef op maandag 30 november 2009 @ 10:55:
[...]

Zavvi rekent net als TheHut € 1,15 verzendkosten. Voor zover ik weet zitten Zavvi en TheHut ook buiten Engeland, net als Play. Alleen duurt het bij bij via Play altijd veel langer voordat ik mijn spul binnen heb. Daar gaat zeker 3 weken overheen, terwijl die andere 2 er gewoon tussen de 3 en 5 dagen zijn.

Ik bestel zelf regelmatig bij zowel Play als TheHut en heb nog nooit gehad dat mijn pakket is onderschept door de douane.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
Smoonshine schreef op maandag 30 november 2009 @ 11:29:
[...]

Zavvi rekent net als TheHut € 1,15 verzendkosten. Voor zover ik weet zitten Zavvi en TheHut ook buiten Engeland, net als Play. Alleen duurt het bij bij via Play altijd veel langer voordat ik mijn spul binnen heb. Daar gaat zeker 3 weken overheen, terwijl die andere 2 er gewoon tussen de 3 en 5 dagen zijn.

Ik bestel zelf regelmatig bij zowel Play als TheHut en heb nog nooit gehad dat mijn pakket is onderschept door de douane.
Oke, dat is goed om te horen dat je pakketen nooit door de douane wordt onderschept. Maar zijn je bestellingen ook boven de 22 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

PSP123 schreef op maandag 30 november 2009 @ 11:46:
[...]

Oke, dat is goed om te horen dat je pakketen nooit door de douane wordt onderschept. Maar zijn je bestellingen ook boven de 22 euro?
Ja hoor. Alleen moet ik wel zeggen dat ik het alleen op CD's, DVD's en games houd. Het maximale bedrag is dan wel ongeveer 45,-. Dus niet schandalig veel hoger dan 22 euro. Misschien dat de grootte van de doos er iets mee te maken heeft. Ik kan me voorstellen dat een volledige console wat meer in het oog springt dan een bubbeltjesenvelop met 1 spel erin.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
Smoonshine schreef op maandag 30 november 2009 @ 12:21:
[...]
Ik kan me voorstellen dat een volledige console wat meer in het oog springt dan een bubbeltjesenvelop met 1 spel erin.
Zo'n gedachte had ik ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
Sandrioni schreef op maandag 30 november 2009 @ 08:38:
[...]

Het probleem is nog steeds niet opgelost. Nu via router van buurman (minimale ontvangst wegens dikke muren), maar goed, het werkt.
Lees nu net dat sommige routers, afhankelijk van chipset, simpelweg NIET/NOOIT gaan werken met een XBOX. De mijne zal hier wel bij horen )-:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Ik had ongeveer hetzelfde. Ik kocht voor mijn arcade een 60gb harde schijf en wilde mn data overzetten van de 20gb harde schijf. Ik las op internet dat je er zo'n data transfer kit voor nodig had en die zat er niet bij. Microsoft gebeld, situatie uitgelegd (nieuwe schijf gekocht, wil mn data overzetten maar ik heb er geen data kitje voor) en toen was het al gelijk van: "u heeft daar inderdaad zo'n data setje voor nodig, vreemd dat die er niet bij is geleverd. + verhaal over dat de telefonist ook zo'n harde schijf had zodat hij al zn games erop kon installeren om het gezoem van zijn eigen xbox te voorkomen.... Ik moest alleen het serialnr van mijn nieuwe harde schijf doorgeven en dan zou ik een setje thuis gestuurd krijgen. Een week of 2 later lag er inderdaad zo'n setje in de brievenbus, gratis en voor niks.

Goede service :)

En nu een vraag van mijn kant.. ik lees her en der berichten over een 'mouse/keyboard adapter' voor de X360, om zo met muis en toetsenbord console games te kunnen spelen. Nu heb ik versies gezien voor 80 dollar die ik uit Amerika moet laten komen, maar is er een officieel (legaal?) product in Europa te krijgen, of worden dit soort dingen helemaal niet toegestaan van Microsoft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
Het gaat om een Elite schijf, die niet is meeverkocht in het pakket. Ik vraag me dus af of ik dan wel recht heb op zo'n transfer kit. Nu geen tijd, maar binnenkort eens Microsoft bellen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
buddow schreef op maandag 30 november 2009 @ 15:23:
Het gaat om een Elite schijf, die niet is meeverkocht in het pakket. Ik vraag me dus af of ik dan wel recht heb op zo'n transfer kit. Nu geen tijd, maar binnenkort eens Microsoft bellen dan.
Ik snap niet wat je bedoelt :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graveheart
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-05 21:23

Graveheart

Say what?

buddow schreef op maandag 30 november 2009 @ 15:23:
Gewoon bellen. Ze sturen ongetwijfeld een setje naar je op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

PSP123 schreef op maandag 30 november 2009 @ 11:02:
[...]

Play.com zit toch op de Kanaaleilanden? Douane ziet dit als buiten de EU toch?
:? Play.com zit toch gewoon in de UK ?

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-05 21:42
Heeft iemand enig idee of deze Xbox 360 een Jasper-chipset bevat:

http://www.chear.nl/Chear_Gaming/Gaming_X360/7114651/

Het staat namelijk niet bij de omschrijving..

En voor de mensen die goedkoop aan de nieuwe games willen komen:

http://www.zavvi.com/offe...ay/mega-monday-games.list

Deze aanbiedingen gelden alleen vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graveheart

Graveheart

Say what?

Stalllone schreef op maandag 30 november 2009 @ 15:47:
[...]

:? Play.com zit toch gewoon in de UK ?
De Kanaaleilanden vallen buiten de EU, als ik me niet vergis.
Vandaar dat je bij bepaalde pakketjes nog risico loopt op invoerbelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Outlandos schreef op maandag 30 november 2009 @ 16:00:

tnx, heb batman gehaald, topgame voor 20 eu!

borderlands is ook een erg goede deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Caulder schreef op maandag 30 november 2009 @ 16:01:
[...]

Ah, ok. Voordeel van Play.com is dat ze alles los versturen. Dus is veel gevallen heb je geen "dure" pakjes. :)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Caulder schreef op maandag 30 november 2009 @ 16:01:
[...]

Klopt, iig een van dat soort eilandjes. Mijn ervaringen waren vroeger met Play ook altijd goed, maar heb de laatste paar keer steeds problemen gehad. Een paar keer importkosten en het duurde steeds erg lang. Zavvi bevalt tot heden prima.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Outlandos schreef op maandag 30 november 2009 @ 16:00:

Ik heb zojuist bij Chear de Xbox 360 Elite besteld, maar nu heb ik aan jullie een vraag:

Hoe kan ik - zonder de Xbox uit de verpakking te halen - zien of het een Jasper-chipset model is?

Want als dat niet het geval is stuur ik hem direct terug.

Retourneren
Mocht je bij nader inzien toch liever een ander modelletje gehad willen hebben of zo – je weet het niet – stuur wat je hebt dan binnen dertig dagen na aankoop terug naar Chear! Het is wel van belang dat het product compleet en ongebruikt in de oorspronkelijke en onbeschadigde verpakking zit. Producten die beschadigd of gebruikt zijn, komen niet voor ruilen of restitutie in aanmerking. Je zou er zelf ook niet op zitten te wachten om een tweedehands ding te ontvangen, wel dan? Klik hier voor de procedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Eerste link: http://www.google.com/sea...0&q=xbox+jasper+herkennen

[ Voor 47% gewijzigd door PromoX op 30-11-2009 19:39 . Reden: tinyurl/lmgtfy linkje vervangen door googlelinkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Deze is te herkennen aan een lager wattage; 150W. Deze waarden zijn op de voeding zelf, maar ook op de buitenzijde van de doos af te lezen.

Thanks! :)

Vanaf het 2e kwartaal dit jaar waren de elite hier in Nederland al gespot met een Jasper-chipset, ik moet dus wel veel pech hebben als ik morgen ontdek dat het de oude versie is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Heb een korte vraag: wat is beter om m'n Xbox 360 aan te sluiten op mijn HD TV?
* via component kabel en stekkertjes
of
* via de HDMI kabel?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graveheart

Graveheart

Say what?

Captain N schreef op maandag 30 november 2009 @ 18:28:
[...]

Klopt, iig een van dat soort eilandjes. Mijn ervaringen waren vroeger met Play ook altijd goed, maar heb de laatste paar keer steeds problemen gehad. Een paar keer importkosten en het duurde steeds erg lang. Zavvi bevalt tot heden prima.
De levertijd lijkt inderdaad steeds langer te worden.
De eerste keren dat ik er bestelde had ik mijn spulletjes binnen een week binnen.

Tegenwoordig mag je blij zijn met 2 weken.

* Graveheart gaat weer verder met Call of Duty 4...

[ Voor 5% gewijzigd door Graveheart op 30-11-2009 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Laatst online: 24-12-2023
Ik krijg binnekort mijn FullHD tv binnen. Nu zat bij mijn (3 jaar oude) xbox360 een component kabel erbij. Is dit voldoende om max. van de 360 te genieten? Mijn xbox360 heeft geen hdmi aansluiting, dus ik kan geen standaaard hdmi kabel gebruiken. Maar ik zag op internet dat er ook speciale hdmi kabels zijn die dus wel op een oudere xbox360 passen. Mijn vraag is eigenlijk is het nodig om zo'n speciele hdmi kabel te kopen of is een component kabel goed genoeg?

EDIT:
Yihaaa schreef op maandag 30 november 2009 @ 20:55:
of
* via de HDMI kabel?
Alvast bedankt.
Nu zie ik net dat Yihaaa dezelfde soort vraag heeft gesteld, sorry voor dit.

[ Voor 28% gewijzigd door TheKillingBean op 30-11-2009 21:36 ]

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:20
Yihaaa schreef op maandag 30 november 2009 @ 20:55:
of
* via de HDMI kabel?

Alvast bedankt.
Indien mogelijk altijd voor HDMI gaan.

TheKillingBean: Sorry, heb ik geen antwoord op.

[ Voor 7% gewijzigd door ShitHappens op 30-11-2009 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

TheKillingBean schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:30:
Ik krijg binnekort mijn FullHD tv binnen. Nu zat bij mijn (3 jaar oude) xbox360 een component kabel erbij. Is dit voldoende om max. van de 360 te genieten? Mijn xbox360 heeft geen hdmi aansluiting, dus ik kan geen standaaard hdmi kabel gebruiken. Maar ik zag op internet dat er ook speciale hdmi kabels zijn die dus wel op een oudere xbox360 passen. Mijn vraag is eigenlijk is het nodig om zo'n speciele hdmi kabel te kopen of is een component kabel goed genoeg?

EDIT:

[...]

Nu zie ik net dat Yihaaa dezelfde soort vraag heeft gesteld, sorry voor dit.
Bij gebrek aan HDMI voor VGA of component gaan. De meeste games zijn 720p, een enkeling 1080p. 720p via component is veelal prima. VGA is vaak wat kleurrijker, component vaak net iets scherper. Scheelt ook per TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Exorcist schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:43:
VGA is vaak wat kleurrijker, component vaak net iets scherper. Scheelt ook per TV.
Dat scheelt inderdaad heel erg per tv :) Mijn LG doet het volgende op 720p:

VGA: Erg scherp, minder kleur
Component: Veel kleur, minder scherp
HDMI: Nog meer kleur, niet scherp

Dit is op een gecalibreerde televisie. Ik speel meestal op DVI, het scherpe staat mij het beste aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-05 21:20
Exorcist schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:43:
[...]

Bij gebrek aan HDMI voor VGA of component gaan. De meeste games zijn 720p, een enkeling 1080p. 720p via component is veelal prima. VGA is vaak wat kleurrijker, component vaak net iets scherper. Scheelt ook per TV.
Andersom is eigenlijk het gemiddelde.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Laatst online: 24-12-2023
PWM schreef op maandag 30 november 2009 @ 22:10:
[...]

Dit is op een gecalibreerde televisie. Ik speel meestal op DVI, het scherpe staat mij het beste aan.
Ok, ik krijg de LG 42SL8500, dus ik probeer het eerst met de Component kabel, ik heb ook een VGA kabel dus die kan ik dus ook gaan proberen. Het zal altijd vast beter zijn dan mijn standaard TV die ik nu heb. Ik dacht altijd dat de HDMI aansluiting het beste was. Ik vindt het vreemd dat de HDMI niet scherp is. Ik hoop dat het niet zo is als ik mijn popcorn aansluit via de HDMI.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Hier nog wat meer meningen: Xbox360 HDMI vs component
en google eens: xbox 360 hdmi of component

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Thrilled schreef op maandag 30 november 2009 @ 14:44:
En nu een vraag van mijn kant.. ik lees her en der berichten over een 'mouse/keyboard adapter' voor de X360, om zo met muis en toetsenbord console games te kunnen spelen. Nu heb ik versies gezien voor 80 dollar die ik uit Amerika moet laten komen, maar is er een officieel (legaal?) product in Europa te krijgen, of worden dit soort dingen helemaal niet toegestaan van Microsoft?
Even in herhaling :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graveheart

Graveheart

Say what?

Voor alsnog is dit gewoon toegestaan.
Kan me ook niet voorstellen dat dit niet legaal zou zijn?

Al zou ik zelf nooit zoiets gaan gebruiken.
Wil ik muis + tobo, kruip ik wel achter mijn PC.

Console = controller, imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Voor degene die nog op zoek zijn naar een xdoos, aanbieding bij wehkamp vandaag tussen 12 en 1:
http://www.wehkamp.nl/Win...wwECjC7wEwybwLCjC7wEwybwL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:04

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Sander schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 09:02:
Voor degene die nog op zoek zijn naar een xdoos, aanbieding bij wehkamp vandaag tussen 12 en 1:
http://www.wehkamp.nl/Win...wwECjC7wEwybwLCjC7wEwybwL
Saturn Hoofddorp
Xbox 360 Elite Lego Batman/ Pure bundel 188,-

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37384

Caulder schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 08:27:
[...]

Voor alsnog is dit gewoon toegestaan.
Kan me ook niet voorstellen dat dit niet legaal zou zijn?

Al zou ik zelf nooit zoiets gaan gebruiken.
Wil ik muis + tobo, kruip ik wel achter mijn PC.

Console = controller, imo.
Wut??
Ik kan me niet voorstellen dat dit een officieel product is en dat het is toegestaan. Maar jij weet dus dat dit wel zo is? Althans, je zegt dat het is toegestaan, hoe weet je dat dan?

Ik ken het product niet en had er dus ook nooit van gehoord, maar dit zou wel erg kut en oneerlijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

- reactie op een oude post -

[ Voor 81% gewijzigd door daniëlpunt op 01-12-2009 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:49
PWM schreef op maandag 30 november 2009 @ 22:10:
[...]

Even over VGA.. Als je de reference levels op VGA zet bij de display instellingen worden de kleuren wat opgekrikt en is het beeld bijna gelijk aan Component / HDMI :) Ik denk dat 99% van de mensen het niet eens zou zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graveheart

Graveheart

Say what?

Anoniem: 37384 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 10:21:
[...]

Wut??
Ik kan me niet voorstellen dat dit een officieel product is en dat het is toegestaan. Maar jij weet dus dat dit wel zo is? Althans, je zegt dat het is toegestaan, hoe weet je dat dan?

Ik ken het product niet en had er dus ook nooit van gehoord, maar dit zou wel erg kut en oneerlijk zijn.
Bij de PS3 bestaan zulke dingen ook, en werkt het ook gewoon.
Ook online. Kan me niet voorstellen dat dit op de 360 anders is?
Of dat je hiervoor een eventuele Live ban krijgt?

Voor zover ik weet zijn er geen regels dat je een controller moet gebruiken tijdens het gamen op een console?

Laat ik het anders zeggen. Ik heb nog nooit gehoord dat dit niet toegestaan is door MS.
Ook nog nooit gehoord dat iemand hiervoor een Live-ban ontvangen heeft.

On-eerlijk voordeel voor de muis + tobo gebruiker? Sure. Absoluut.
Ban waardig? I dunno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Caulder schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 10:34:
[...]

Bij de PS3 bestaan zulke dingen ook, en werkt het ook gewoon.
Ook online. Kan me niet voorstellen dat dit op de 360 anders is?
Of dat je hiervoor een eventuele Live ban krijgt?

Voor zover ik weet zijn er geen regels dat je een controller moet gebruiken tijdens het gamen op een console?

Laat ik het anders zeggen. Ik heb nog nooit gehoord dat dit niet toegestaan is door MS.
Ook nog nooit gehoord dat iemand hiervoor een Live-ban ontvangen heeft.

On-eerlijk voordeel voor de muis + tobo gebruiker? Sure. Absoluut.
Ban waardig? I dunno.
Dat van de PS3 kende ik wel ja, de FragFX (?) of zoiets.
Ik dacht dat dat wel een officieel product was, maar heb geen idee eigenlijk.
Zit net te zoeken naar de Xbox adapters en ze zijn er inderdaad en schijnen ook goed te werken.
Nou lekker dan. Iedereen dezelfde handicap dacht ik altijd. Niet dat veel mensen zo'n ding zullen aanschaffen, maar het idee dat ze bestaan vind ik al jammer.

Volgens mij kan MS het niet detecteren, dus je kunt er denk ik niet om geband worden. Volgens mij is het ook niet illegaal, want je verbouwt verder niks. Of ze moeten het expliciet in de Live voorwaarden hebben opgenomen of zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graveheart

Graveheart

Say what?

Anoniem: 37384 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 11:04:
[...]

Dat van de PS3 kende ik wel ja, de FragFX (?) of zoiets.
Ik dacht dat dat wel een officieel product was, maar heb geen idee eigenlijk.
Zit net te zoeken naar de Xbox adapters en ze zijn er inderdaad en schijnen ook goed te werken.
Nou lekker dan. Iedereen dezelfde handicap dacht ik altijd. Niet dat veel mensen zo'n ding zullen aanschaffen, maar het idee dat ze bestaan vind ik al jammer.

Volgens mij kan MS het niet detecteren, dus je kunt er denk ik niet om geband worden. Volgens mij is het ook niet illegaal, want je verbouwt verder niks. Of ze moeten het expliciet in de Live voorwaarden hebben opgenomen of zo....
Hoop serieus dat ze dat ooit nog eens doen.
Niet dat ik veel online speel, maar toch.
Console is gemaakt om met een controller te spelen, en niet met muis + tobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik denk wel dat ze het kunnen detecteren, en ze zullen niet bannen, maar misschien zorgen ze er wel voor dat het online niet meer werkt.

Ze doen nu eigenlijk hetzelfde bij memorycards van andere bedrijven, die worden ook geblokkeerd. Ik hoop trouwens ook dat dit bij deze praktijken gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:38
Ik hoop trouwens ook dat dit bij deze praktijken gaat gebeuren.
Want??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Want? Je weet het verschil niet tussen het spelen van een FPS met een keyboard/muis en met een controller?
Ik vind het spelen van een FPS op een console niet erg (ook al speelt het met een controller minder) omdat iedereen hetzelfde ongemak heeft en je geen cheaters hebt. Nu valt het eerste voordeel dus een beetje weg. Maar nogmaals, waarschijnlijk koopt nog geen 1 procent van de Xbox FPS-ers dit ding, dus het probleem valt mee, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Dus je bent ook tegen het gebruik van gamepads op de PC, bijvoorbeeld voor racegames?

Pagina: 1 ... 3 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.