Die gele sata kabels en die gele IDE kabels zijn best wel fails. Ik denk dat je die in 5 minuten wel wat mooier kan wegwerken.
Verwijderd
Nadeel van S-ata is de breekzaamheid ermee.
Die dingen breken enorm snel af iig
Ik heb al 2 disks waarvan de plastics bridge nog in de s-ata connector zit. Kan ik ook niet meer wegdoen nor verkopen.

Ik heb al 2 disks waarvan de plastics bridge nog in de s-ata connector zit. Kan ik ook niet meer wegdoen nor verkopen.
ik 1 waardoor ik mijn hdd nu via molex moet voeden.. wat irritant is want dan heb ik 2 kabels ernaartoelopen inplaats van de 2 sata power doorlopend te hebbenVerwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 18:45:
ja, daag.
Waar moet alle warme lucht heen? Ik zie helemaal geen outtake-fan.
Ik zie een metalen plaat waar normaal de outtake fan/gat zit o.Ochocolade-reep schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 20:36:
Waar moet alle warme lucht heen? Ik zie helemaal geen outtake-fan.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
ik denk dat bij deze case de airflow van beneden naar boven gaat inplaats van het gebruikelijke voor naar achter
ja, daag.
Dat is eigenlijk ook niet meer dan normaal, want warme lucht stijgt op.Remmes_NT schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 20:58:
ik denk dat bij deze case de airflow van beneden naar boven gaat inplaats van het gebruikelijke voor naar achter
Klopt. Er zit geen plek achterin de kast voor een outtake en ben ook niet van plan er zelf een te maken.Remmes_NT schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 20:58:
De fan onderin is de intake en de voeding is de outtake.
mijn peeseetje , kabel managment word nog aan gewerkt eerst moet ik nog geluidsdempende matten instaleren.koeler is een prolimatech megahalems met twee noctua's in puch pull. de kast is een cosmos 1000
foto's zijn aanklikbaar

foto's zijn aanklikbaar

[ Voor 137% gewijzigd door fasster op 13-03-2010 14:48 ]
i7 920@4.2, ek supreme HF full copper, ek spinbay res, mcp 650 met ek top, rx240,gchanger 360, sapphire 5970oc ek full cover block, cosmos s, nexus tranculity 850, ocz paltinum xtc 6gb artic cooling heatspredder, ek south bridge waterblock
foto's werken niet.. niet bij mij tenminste
ja, daag.
Bij mij ook niet dus zal wel iets verkeerd gegaan zijn.
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
Hihih dat heb ik ook al 's gehad met een 500gb seagate schijfje, iets meer dan een jaar terug. Die schijf heeft nog een jaartje gedraaid door een ander sata kabeltje te pakken en die erop vast te lijmen, nachtje drogen en draaien maar. 2 maand terug begon hij te haperen en heb ik 'm vervangen door een 1TB Spinpoint F3Verwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 18:45:
Netjes! DIkke 5970 erinfasster schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 23:17:
mijn peeseetje , kabel managment word nog aan gewerkt eerst moet ik nog geluidsdempende matten instaleren.koeler is een prolimatech megahalems met twee noctua's in puch pull. foto's zijn aanklikbaar
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nette cablemanagement verder, maar 1 vraagje: Wat is dat kaartje onder de HD5970?
[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 07-03-2010 17:02 ]
dat is een afstands oud video kaartje die ik gebruik voor mijn tweede scherm omdat bij het overklocken er flickeringen komen op de schermen . dit is wel aan te passen in een profiel door de 2d en de 3d kloks wat dichter bij elkaar te zetten. maar dan gaat de idle verbruik en dus warmte weer omhoog vandaar dat ik er een oudje heb bij geplugdD4NG3R NL schreef op zondag 07 maart 2010 @ 17:01:
[...]
Netjes! DIkke 5970 erin
Nette cablemanagement verder, maar 1 vraagje: Wat is dat kaartje onder de HD5970?
i7 920@4.2, ek supreme HF full copper, ek spinbay res, mcp 650 met ek top, rx240,gchanger 360, sapphire 5970oc ek full cover block, cosmos s, nexus tranculity 850, ocz paltinum xtc 6gb artic cooling heatspredder, ek south bridge waterblock
Van Asus ofzo?fasster schreef op zondag 07 maart 2010 @ 19:13:
[...]
dat is een afstands oud video kaartje die ik gebruik voor mijn tweede scherm omdat bij het overklocken er flickeringen komen op de schermen . dit is wel aan te passen in een profiel door de 2d en de 3d kloks wat dichter bij elkaar te zetten. maar dan gaat de idle verbruik en dus warmte weer omhoog vandaar dat ik er een oudje heb bij geplugd
K to the KillaZ
Dit is mijn "thuis"bak... Daar werd voortdurend andere hardware in geknikkerd, vandaar dat het er casco staat.

Laatste upgrade was bedoeld om stil te zijn, en dat is me gelukt, ik moet al met mijn hoofd naast de pc gaan hangen om hem te horen.
CM690 (casco)
Asus P5K
Core2Duo E7400 stock
Scythe heatsink met fan op ~800rpm
4 GB OCZ reaper geheugen
Geforce 9800gt met accelero twin turbo cooler
500 Watt CM silent m pro voeding
WD Caviar green 500GB
Ik heb in het afgelopen jaar nog nooit problemen met temperaturen gehad, enige wat regelmatig gedaan moet worden is dat ie eens afgestoft moet worden. Het is letterlijk een stofmagneet zo.De oplettende lezer ziet overigens dat mijn chassisfan op de CPU gericht is, ik heb geen airflow van voor naar achteren, want volgens mij heb ik "geen airflow" ivm de open kast. Op die manier komt er ook nog lucht langs mijn geheugen en chipset.
Dit maakt in ieder geval amper geluid en de temperaturen zijn gewoon zoals ze horen.

Laatste upgrade was bedoeld om stil te zijn, en dat is me gelukt, ik moet al met mijn hoofd naast de pc gaan hangen om hem te horen.
CM690 (casco)
Asus P5K
Core2Duo E7400 stock
Scythe heatsink met fan op ~800rpm
4 GB OCZ reaper geheugen
Geforce 9800gt met accelero twin turbo cooler
500 Watt CM silent m pro voeding
WD Caviar green 500GB
Ik heb in het afgelopen jaar nog nooit problemen met temperaturen gehad, enige wat regelmatig gedaan moet worden is dat ie eens afgestoft moet worden. Het is letterlijk een stofmagneet zo.De oplettende lezer ziet overigens dat mijn chassisfan op de CPU gericht is, ik heb geen airflow van voor naar achteren, want volgens mij heb ik "geen airflow" ivm de open kast. Op die manier komt er ook nog lucht langs mijn geheugen en chipset.
Dit maakt in ieder geval amper geluid en de temperaturen zijn gewoon zoals ze horen.
Ryzen 2700X, Mugen, 32gb ddr4 3000mhz, GTX1060, 256 M.2 SSD, 256GB SSD, 1 TB SSD, 2TB F4 EcoGreen.
Lukt het niet om die 6 of 8 pins voendingsstekker niet achte het mobotray te krijgen?
Het is sowieso een 4 of 8 pins voedingskabel, en de voeding wordt soms uit het systeem gehaald vanwege test-doeleinden en dan heb ik de kabel liever voorlangs, is toch sneller met verwijderen. Verder zal het nog geen graad schelen of ie nu over het mobo loopt of erachter. In een gesloten kast , waar hij permanent in zou blijven zitten, zou ik m wel achterlangs laten lopen.chocolade-reep schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 10:43:
Lukt het niet om die 6 of 8 pins voedingsstekker niet achte het mobotray te krijgen?
[ Voor 46% gewijzigd door thieske-bc op 09-03-2010 10:51 ]
Ryzen 2700X, Mugen, 32gb ddr4 3000mhz, GTX1060, 256 M.2 SSD, 256GB SSD, 1 TB SSD, 2TB F4 EcoGreen.
Ben aan het zien voor een Asrock P45XE (heb nu een Asus P5W DH deluxe) en ga daarna zien voor opnieuw iets cablemanagment te proberen, dan post ik nieuwe pics
Drive it like you stole it.
sorry voor de crappy foto's zijn met blackberry gemaakt
Mijn budget-systeempje
specs:
AMD athlon x2 4850e wordt wss geupgrade naar AMD athlon x4 II 620
Revoltec Pipetower Pro
Geforce 9500GT morgen koop ik mijn 8800GT
Seagate .... 7200 250GB (oud schijfje weet niet precies)
Gigabyte GA-M61PME-S2P
1,5 GB RAM Geheugen TeamElite
Antec 200
CM 380Watt

Mijn budget-systeempje
specs:
AMD athlon x2 4850e wordt wss geupgrade naar AMD athlon x4 II 620
Revoltec Pipetower Pro
Geforce 9500GT morgen koop ik mijn 8800GT
Seagate .... 7200 250GB (oud schijfje weet niet precies)
Gigabyte GA-M61PME-S2P
1,5 GB RAM Geheugen TeamElite
Antec 200
CM 380Watt

[ Voor 29% gewijzigd door DjThase op 11-03-2010 20:21 ]
Mop mop, gas derop!
idd, heb hem er inmiddels al weer uitgehaald, voorlopig ga ik niet meer océn met de 5970. ik heb zo wel genoeg power
Ik zat eens dit topic door te lezen. En een hoop mensen zeuren over het feit dat ze helaas geen modulaire voeding hebben en dat het daarom zo'n kabel bende is. En ik vind dat best meevallen! Dus tijd om mijn oude pc te posten. Qua specs niet eens interessant om te noemen. Wel een ninja 2 koeler met 120mm fan erop. 120mm fan in de voeding en 2x 60mm in de case.
En dat alles met een record aan bekabeling denk ik zo!
Weg werken van de bekabeling was niet goed te doen, en in mijn ogen ook echt niet zinvol. Veel beter dan dit kon het niet worden. I love cases without a window!
Foto's zijn klikbaar

En dat alles met een record aan bekabeling denk ik zo!
Foto's zijn klikbaar

zo, redelijk wat kabels...
Naja, je had de achterkant eens moeten zien. Wat ik daar allemaal inplugde.
1x voeding kabel
1x muis
1x toetsenbord
4x USB (2 kabels naar bureau, 1 printer, 1 draadloos internet)
4x audio uit
1x audio in (vanuit TV kaart)
1x Coax in
1x VGA uit
1x S-video uit
1x crosslink naar backup pc
En voor de rest weet ik het niet meer. Dus zegmaar zo'n 16 kabels die der aan de achterkant ook nog inzaten. Heerlijke chaos achter mijn bureau
1x voeding kabel
1x muis
1x toetsenbord
4x USB (2 kabels naar bureau, 1 printer, 1 draadloos internet)
4x audio uit
1x audio in (vanuit TV kaart)
1x Coax in
1x VGA uit
1x S-video uit
1x crosslink naar backup pc
En voor de rest weet ik het niet meer. Dus zegmaar zo'n 16 kabels die der aan de achterkant ook nog inzaten. Heerlijke chaos achter mijn bureau
het wegwekren van kabels is juist zinvol voor de airflow in je pc, ookal zie je de kabelbende niet
ja, daag.
Zo lang je pc der geen last van heeft, bespaar jezelf de moeite. Aangezien ik redelijk veel rotzooi aan die pc's, was dit wel zo praktisch. Altijd genoeg kabel, nooit problemen dat kabels klem zitten omdat je ze te ver weg hebt gestopt.
Natuurlijk heb je voor de rest wel harstikke gelijk. Vandaar dat mijn nieuwe pc (die ik gewoon in die kast heb gezet) wel iets netter is afgewerkt.
Maar oude foto's blijven leuk hè
Natuurlijk heb je voor de rest wel harstikke gelijk. Vandaar dat mijn nieuwe pc (die ik gewoon in die kast heb gezet) wel iets netter is afgewerkt.
Maar oude foto's blijven leuk hè
[ Voor 4% gewijzigd door Frankyie op 15-03-2010 20:13 ]
goede tweakert spendeert wat tijd aan zen pc , het helpt de airflow, ziet er beter uit, kan makkelijker bij hardware komen ,
*denken doet aan oude pc met win 98 waarbij hij uitviel als er iets voor de fan ingang stond*
achja.. oude tijden
*denken doet aan oude pc met win 98 waarbij hij uitviel als er iets voor de fan ingang stond*
achja.. oude tijden
[ Voor 33% gewijzigd door [Remmes] op 16-03-2010 06:06 ]
ja, daag.
Je bent 18Remmes_NT schreef op maandag 15 maart 2010 @ 20:18:
achja.. oude tijden
Voorts ben ik nog altijd een goedkope dremel aan het zoeken om een cablemanagment gaatje bij te maken
Heb alles voor cablemanagment behalve een tot nog toe meewerkende case
Drive it like you stole it.
- Probeer zoveel mogenlijk op 1 type lijn te zetten (alles op de SATA power, of alles op de MOLEX).Frankyie schreef op maandag 15 maart 2010 @ 19:55:
Ik zat eens dit topic door te lezen. En een hoop mensen zeuren over het feit dat ze helaas geen modulaire voeding hebben en dat het daarom zo'n kabel bende is. En ik vind dat best meevallen! Dus tijd om mijn oude pc te posten. Qua specs niet eens interessant om te noemen. Wel een ninja 2 koeler met 120mm fan erop. 120mm fan in de voeding en 2x 60mm in de case.
En dat alles met een record aan bekabeling denk ik zo!Weg werken van de bekabeling was niet goed te doen, en in mijn ogen ook echt niet zinvol. Veel beter dan dit kon het niet worden. I love cases without a window!
Foto's zijn klikbaar
Zo kan je makkelijk een complete lijn netjes oprollen en vastzetten achter bijvoorbeeld je HDD tray.
- Al die kabels die onderaan zitten en naar de achterkant gaan, probeer deze achter je mobo te verwerken.. (Dit is lastig, je moet ze vastmaken met Elektriciteitstape aan je MoBo tray voordat je het MoBo zelf plaats)
Heb ik ook gedaan, koste me wat moeite maar het eindresultaat was goed
- Ongebruikte kabels wegwerken, bijvoorbeeld bovenaan boven je DVD speler (ik gok dat het een DVD speler is?) in die ongebruikte 5.25" bay.
- Naast je HDD brackets is veel ruimte, druk het daar weg!
Ik upload binnekort wel een keer foto's van mijn vernieuwde cablemanagement.
12 toen ik die win 98 pc hadSpaiker schreef op maandag 15 maart 2010 @ 21:13:
[...]
Je bent 18
Voorts ben ik nog altijd een goedkope dremel aan het zoeken om een cablemanagment gaatje bij te maken..
Heb alles voor cablemanagment behalve een tot nog toe meewerkende case
ja, daag.
Oude pc's (ideetje voor een nieuw topic?
)
Van oud naar nieuw:
2002:

2004:

2007:

2009:

2010:

en inmiddels...

Natuurlijk zijn er nog veel meer, verander zo'n beetje elke maand wel iets aan de pc.
Van oud naar nieuw:
2002:

2004:

2007:

2009:

2010:

en inmiddels...

Natuurlijk zijn er nog veel meer, verander zo'n beetje elke maand wel iets aan de pc.
Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED
Wel goeie verbeteringen. Nog plannen?
Momenteel even niet..chocolade-reep schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 12:09:
Wel goeie verbeteringen. Nog plannen?
Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED
Je kan ook nog wel even vooruit met dit
Hehe, leuk idee. zou eigenlijk een topic voor moeten zijn...
Zal ik ook even voor de lol
1996-1999:
(voor spelletjes als putt-putt, freddyfish etc.
, P1 133Mhz)

1999-2005:
(PII 350mhz)

2005-2007 een laptop, niet interessant
2007-2008: (doet overigens nog steeds dienst als internet pctje van m'n broertje)

2008-2009:
(intel core 2duo e4500 icm 9400GT en intel Core2quad Q8200 icm HD4850)

Huidige config in september 2009:

en nu:

Natuurlijk veel meer wat er tussen zat, maar ik vond het zo wel genoeg
1996-1999:
(voor spelletjes als putt-putt, freddyfish etc.

1999-2005:
(PII 350mhz)

2007-2008: (doet overigens nog steeds dienst als internet pctje van m'n broertje)

2008-2009:

en nu:

[ Voor 4% gewijzigd door .Sjoerd op 16-03-2010 14:00 ]
Ze moeten hier inderdaad een topic voor aanleggen.Sjoerd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 13:55:
Hehe, leuk idee. zou eigenlijk een topic voor moeten zijn...
1996-1999:
(voor spelletjes als putt-putt, freddyfish etc., P1 133Mhz)
[afbeelding]
1999-2005:
(PII 350mhz)
[afbeelding]
[afbeelding]
2008-2009:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
en nu:
[afbeelding]
pssst, op GoT is het niet verboden een topic te starten hoorkauko12 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 14:19:
[...]
Ze moeten hier inderdaad een topic voor aanleggen
Signature
maar in welk subforum moeten we het doen? gewoon hier bij cooling ?
Ik denk in SG oid...Sjoerd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 14:42:
maar in welk subforum moeten we het doen? gewoon hier bij cooling ?
Zo na een tijdje in dit topic te lurken, durf ik het eindelijk aan om mijn pc ook eens te posten. Heb vanochtend heel m'n pc leeg getrokken en alles weer zo goed mogelijk er terug in geplaatst.
Case by night:

Case by daylight:

Detailopname's:

Zoals je ziet heb ik alle overige losse kabelmeuk onder m'n hdd tray's gepropt. Gelukkig was daar nog wat ruimte over
Achter de backplate:

Achterkant is een beetje een rommeltje, maar dat ziet toch niemand
Tell me wat je er van vindt
Zelf vind ik het wel redelijk gelukt dacht ik zo
Case by night:

Case by daylight:

Detailopname's:

Zoals je ziet heb ik alle overige losse kabelmeuk onder m'n hdd tray's gepropt. Gelukkig was daar nog wat ruimte over
Achter de backplate:

Achterkant is een beetje een rommeltje, maar dat ziet toch niemand
Tell me wat je er van vindt
[ Voor 9% gewijzigd door kronolith op 18-03-2010 14:41 ]
Netjes hoor, wel een tijd geleden dat ik een niet gesleevde voeding gezien heb die in een nieuwere pc zit.
Signature
Alleen de ATX stekker is gesleeved, de andere niet. Misschien ga ik dat nog eens doen als ik er tijd/zin in heb, maar op dit moment dus even nietBGB4rn schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 11:48:
Netjes hoor, wel een tijd geleden dat ik een niet gesleevde voeding gezien heb die in een nieuwere pc zit.
wat voor een neon achtige lamp heb je daar in je case zitten?
Verders ziet het er goed uit, kabels sleeven en je bent klaar
Das gewoon een 30 cm CCFL buisjekauko12 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 14:39:
wat voor een neon achtige lamp heb je daar in je case zitten?
Thnx!! Die kabels ga ik denk ik een keer in het weekend aanpakken. Post wel pics als dat klaar is

Lancool K62 Red Dragon Window dinges
Foto is gisteren gemaakt, maar moederbord is alweer verkocht, dus ik heb niet teveel tijd erin gestoken.
Lijkt roze, is rood! Telefooncamera
[ Voor 18% gewijzigd door Bolletje op 22-03-2010 22:19 ]
hier de mijne.
Q9550
MSI P43 NEO-F
Corsair Twin2X 4GB DDR2-800
XFX Radeon HD 4890
Cooler Master Real Power M520
Cooler Master Hyper Z600
en als kast CM690

beetje cablemanagement

in het donker

nog eens binnenkant

voorkant

alles

zijkant met vingervlekken erop.

zo zie ik het van waar ik zit, vind cablemanagement wel gelukt. hoor graag jullie mening
@konani, lekker groen
Q9550
MSI P43 NEO-F

Corsair Twin2X 4GB DDR2-800
XFX Radeon HD 4890
Cooler Master Real Power M520
Cooler Master Hyper Z600
en als kast CM690

beetje cablemanagement

in het donker

nog eens binnenkant

voorkant

alles

zijkant met vingervlekken erop.

zo zie ik het van waar ik zit, vind cablemanagement wel gelukt. hoor graag jullie mening
@konani, lekker groen

Mooi gedaan
Waar is die knop op de voorkant voor als ik vragen mag?
Waar is die knop op de voorkant voor als ik vragen mag?
1 knopje is voor de led fan(die op z600 zit), andere was voor ccfl die nu kapot is, komt nieuwe voor dus laat hem lekker zitten. en anders zat er een gat
Als ik dit toch steeds zie krijg ik steeds meer zin om mijn kast te gaan bouwen en foto's te maken ^^ wordt cool
dankje siqo 
zo'n kast als die van jou heb ik ook al eens een pctje in gebouwt
zeer leuk kastje 
maar waarom heb je je HD op de grond liggen ??
zo'n kast als die van jou heb ik ook al eens een pctje in gebouwt
maar waarom heb je je HD op de grond liggen ??
Hij ligt op een soort schuim
had laatst wat problemen ermee en duurde me te lang om iedere keer in en uit dat hdd rekje te doen. Nu blijkt dat die zo ook nog stiller is dus laat hem maar zo liggen.
hij ligt daar mooi voor de fan dus moet wel kunnen denk ik 
ik heb mijn ssd schijf nu ook in een schuim hoesje gedaan
had geen tijd om sown bracket te kopen van 2,5 naar 3,5 inch
ik heb mijn ssd schijf nu ook in een schuim hoesje gedaan
2.5 naar 3.5 xD, waar haal jij die extra inch magisch vandaanKonani schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 15:29:
hij ligt daar mooi voor de fan dus moet wel kunnen denk ik
ik heb mijn ssd schijf nu ook in een schuim hoesje gedaanhad geen tijd om sown bracket te kopen van 2,5 naar 3,5 inch
pricewatch: Bracket converter 2.5 in 3.5 inch ik gok daar.
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
uhm internet denk ik.. je legt de 2.5 hdd/ssd in dat ding en die schruif je dan weer in 3.5 bay/houderD4NG3R NL schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 16:01:
[...]
2.5 naar 3.5 xD, waar haal jij die extra inch magisch vandaan.
ja, daag.
D4NG3R bedoelt dat je niet van 2,5 naar 3,5 kan, maar van 3,5 naar 2,5. Flauw.
En onzin, je kan de bracket áán de SSD bouwen, dan inbouwen, dan ga je van 2.5" -> 3.5". Andersom zou je de bracket eerst in de kast moeten bouwen en vervolgens de SSD erin [...]chocolade-reep schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 22:22:
D4NG3R bedoelt dat je niet van 2,5 naar 3,5 kan, maar van 3,5 naar 2,5. Flauw.
Wat een zinloze discussie ook...
je kan het in 2 opzichten bekijken
de bracket is om voor een 2,5 ssd/hdd naar een 3,5 slot te kunnen
maar je kan ook zeggen de bracket is zodat de 3,5 slot een 2,5 word...
zolang iedereen ermaar mee eens is dat er uiteindelijk een 2,5 hdd/ssd in komt is het toch goed?
de bracket is om voor een 2,5 ssd/hdd naar een 3,5 slot te kunnen
maar je kan ook zeggen de bracket is zodat de 3,5 slot een 2,5 word...
zolang iedereen ermaar mee eens is dat er uiteindelijk een 2,5 hdd/ssd in komt is het toch goed?
ja, daag.
Rustig mensen, het was maar een grapje
. Ik snap wel wat er bedoeld word (een 2.5" SSD in een 3.5" Expansion/HDD bay doen). Ik grapte alleen maar de wijze waarop hij het zij.
Zal eens een foto maken van mijn rommel in me kast
ASUS A8N5X + AMD 64 X2 4200 @ 2,53 Ghz + Sapphire RadeonHD 4870 512mb + 2Gb intern in een Coolermaster Praetorian
Nou ik zal mijn kabel bende rotzooi ook maar is posten dan 

Setup:
Intel core i7 920 @ 3,6 Ghz
6GB el cheapo ram
1 TB spinpoint HDD
80 GB postville SSD
EVGA GTX295
Intel DX58SO moederbord
Corsair H50
Moet het drastisch netjes maken..
Maar ja weinig zin

Setup:
Intel core i7 920 @ 3,6 Ghz
6GB el cheapo ram
1 TB spinpoint HDD
80 GB postville SSD
EVGA GTX295
Intel DX58SO moederbord

Corsair H50
Moet het drastisch netjes maken..
Maar ja weinig zin

[ Voor 7% gewijzigd door Xenomorphh op 24-03-2010 23:33 ]
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
^
Tjah.. alle beetjes helpen
.
Ik zit ff te wachten tot mijn RAM terug is voordat ik de hele kast weer opnieuw ga doen.. Daarna begin ik ook met fatsoenlijk overclocken (tot het max wat er met de stock koeling bereikt kan worden dan
).
Tjah.. alle beetjes helpen
Ik zit ff te wachten tot mijn RAM terug is voordat ik de hele kast weer opnieuw ga doen.. Daarna begin ik ook met fatsoenlijk overclocken (tot het max wat er met de stock koeling bereikt kan worden dan
Tja hoe kan je in zo'n Skeleton nou goed kabels wegwerken, je heb niet even een backplate waar je alles achter kan drukken

Onderin heb je aardig wat ruimte waar je het aardig netjes kunt maken. Maargoed van alle USB poorten en noem maar op van de skeleton kun je de kabels idd niet weg werken. ja of ik moet ze met een soort gootje aan het frame vast maken. Maar dat zoek ik nog wel keer uit.MeltedForest schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 08:43:
Tja hoe kan je in zo'n Skeleton nou goed kabels wegwerken, je heb niet even een backplate waar je alles achter kan drukken

P180 Mini met daarin
- P5Q-VM
- 4x 1GB Corsair XMS2 PC6400-800mhz
- 8600GT
- 1 Hardeschijf
- Corsair CX400w voeding
Enige nadeel is dat de intel stock koeler het meeste lawaai maakt. Maar zo gauw er weer geld is krijgt de cpu en GPU een nieuwe koeler. A stilte en B temps verbeteren en C looks
Nog een P180 mini eigenaar. 
Mijn P180 mini heeft inmiddels een upgrade gehad, van:

Naar

Het is een beeeeeetje krap (RAM is onbereikbaar tenzij je de fan eraf haalt), maar een Mugen 2 past er dus in, lang leve de stilte.
Specjes:
Pentium Dual Core E6300(3.5GHz @ stock volts), MSI 9600GT, 4GB DDR2-6400, Gigabyte G41M-ES2L
3 HDD's. Van stroom voorzien door een CX400W.
Mijn P180 mini heeft inmiddels een upgrade gehad, van:

Naar

Het is een beeeeeetje krap (RAM is onbereikbaar tenzij je de fan eraf haalt), maar een Mugen 2 past er dus in, lang leve de stilte.
Specjes:
Pentium Dual Core E6300(3.5GHz @ stock volts), MSI 9600GT, 4GB DDR2-6400, Gigabyte G41M-ES2L
3 HDD's. Van stroom voorzien door een CX400W.
[ Voor 3% gewijzigd door Fl4pp13 op 27-03-2010 11:21 ]
Mijn Antec 300 met koeling upgrade

(Sorry voor crappy N900 pics btw)

(Sorry voor crappy N900 pics btw)
[ Voor 29% gewijzigd door warhamstr op 31-03-2010 21:35 ]
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Werk die kabels eens mooi weg, je hebt alle ruimte voor je kabels achter de backplate!!!
ik weet neit of de 180 mini ongeveer de zelfde ruimte daar heeft als mijn 183 maar dan kan ik jou zeggen dat je alle ruimte achter de backplate niet zo heel veeel ruimte it..., het is mischien net 1cm van backplaat naar side panelthieske-bc schreef op donderdag 01 april 2010 @ 07:55:
[...]
Werk die kabels eens mooi weg, je hebt alle ruimte voor je kabels achter de backplate!!!
ja, daag.
Daar heb je toch meer dan voldoende aan? Bovendien die bundels kabels die dikker zijn, die kun je ook plat manipuleren.Remmes_NT schreef op donderdag 01 april 2010 @ 08:06:
[...]
ik weet neit of de 180 mini ongeveer de zelfde ruimte daar heeft als mijn 183 maar dan kan ik jou zeggen dat je alle ruimte achter de backplate niet zo heel veeel ruimte it..., het is mischien net 1cm van backplaat naar side panel
Ter illustratie haal ik snel wat van het net af. (moet ik bron vermelden?) Even een duidelijkere genomen.

[ Voor 14% gewijzigd door thieske-bc op 01-04-2010 10:40 ]
Jij hebt zo te zien maar een twee harde schijven. Maakt dingen een stuk makkelijker.
Anyway, ik zal er straks nog eens een rondje overheen gaan, misschien dat ik de onderste drivebay er nog in kan passen, dan verstop je toch ook weer een heleboel kabels.

Anyway, ik zal er straks nog eens een rondje overheen gaan, misschien dat ik de onderste drivebay er nog in kan passen, dan verstop je toch ook weer een heleboel kabels.
Sorry het zijn wel "gebietste" foto's. Ik heb zelf een CM690 chassisFl4pp13 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 09:11:
Jij hebt zo te zien maar een twee harde schijven. Maakt dingen een stuk makkelijker.![]()
ik weet dat het past, maar de ruimte die je hebt is niet je van het, ikzelf had dus ook voor de 183 een cm 690 end at is dus toch ook wel eventjes wat makkelijker
ook vind ikzelf lastig dat de onderkant helemaal open is inplaats van alu/metaal met gaten erin...en dat kleine stukje waar je alle kabels van benden naar boven moet brengen is ook niet helemaal je van het groot,,
ook vind ikzelf lastig dat de onderkant helemaal open is inplaats van alu/metaal met gaten erin...en dat kleine stukje waar je alle kabels van benden naar boven moet brengen is ook niet helemaal je van het groot,,
ja, daag.
De kans is groot dat ik op korte termijn aan een mini p180 ga werken. Dan post ik foto's voor je. De ruimte die je achter je backplate hebt in de P180 mini is echt ruim voldoende, ik ze vaak krapper gezien.
natuurlijk is het voldoende als je de atx kabel platdrukt , de sata power connectoren plat drukt tegen de backplate, maar voor mij zou ik toch wat blijer zijn geweest als ze er 3-5mm nog bij maakten
ja, daag.
Ik heb inmiddels m'n onderste drivebay weten terug te plaatsen, waardoor een heel deel van de kabels uit het zicht verdwijnt. Straks nog even kijken of ik wat leuks met de SATA kabels kan doen op het moederbord, misschien dat ik ze even netjes bij elkaar bind.
Overigens is het niet mogelijk om die voedingskabel die nu voorlangs naar m'n HDD's loopt achterlangs te laten lopen... Corsair heeft de connectors voor mijn situatie verkeerd om gemonteerd.
Ik zal straks even een nieuwe foto posten.
Overigens is het niet mogelijk om die voedingskabel die nu voorlangs naar m'n HDD's loopt achterlangs te laten lopen... Corsair heeft de connectors voor mijn situatie verkeerd om gemonteerd.

Ik zal straks even een nieuwe foto posten.
Verwijderd
Heb zelf een HX850 en daar kun je alle SATA power connectors gewoon andersom op de kabel zetten door aan de achterkant van het stekkertje het "klepje"-geval eraf te wippen met een schroevendraaier, dan komt ie er zo vanaf. Zie bijvoorbeeld :Fl4pp13 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 11:35:

Ik heb ook een P180 Mini en ik kan je wel melden, De ATX24pin is nog de kutste kabel. Vooral omdat die zo dik is en je kunt bijna geen overlap hebben met kabels. Mijn zijpaneel staat iig wel bol omdat ik een molex kabel over de atx24pin heb liggen.Fl4pp13 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 09:11:
Jij hebt zo te zien maar een twee harde schijven. Maakt dingen een stuk makkelijker.![]()
^^
Klopt, ik had een case van een klant, waarin gewoon GEEN ruimte was... dus ik netjes het achterplaatje van de SATA Power afhalen, en hem 2cm hoger erop zetten (zodat de kabel plat lag, IPV opbolt tussen de DVD en Kaartlezer). en dan de sneedjes met een paar stukjes elektrische tape afplakken
Klopt, ik had een case van een klant, waarin gewoon GEEN ruimte was... dus ik netjes het achterplaatje van de SATA Power afhalen, en hem 2cm hoger erop zetten (zodat de kabel plat lag, IPV opbolt tussen de DVD en Kaartlezer). en dan de sneedjes met een paar stukjes elektrische tape afplakken
Verwijderd
Wat in dat geval wel zin heeft is om alle individuele kabels van je ATX24 kabel te sleeven (of gewoon de hele sleeving eraf laten), zodat het niet een grote dikke kabel is die je niet fatsoenlijk plat kan drukken. Individueel sleeven ziet er het mooist uit maar kost een berg tijd, als je de kabel verder toch niet ziet kun je net zo goed de bestaande sleeving eraf halen.BlackWhizz schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:09:
[...]
Ik heb ook een P180 Mini en ik kan je wel melden, De ATX24pin is nog de kutste kabel. Vooral omdat die zo dik is en je kunt bijna geen overlap hebben met kabels. Mijn zijpaneel staat iig wel bol omdat ik een molex kabel over de atx24pin heb liggen.
True, maar nu liggen ze wel naast elkaar. Gisteravond moest ik toch de top fan vervangen dus heb ik mn kabelmanagement ook iets verbeterdVerwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 23:46:
[...]
Wat in dat geval wel zin heeft is om alle individuele kabels van je ATX24 kabel te sleeven (of gewoon de hele sleeving eraf laten), zodat het niet een grote dikke kabel is die je niet fatsoenlijk plat kan drukken. Individueel sleeven ziet er het mooist uit maar kost een berg tijd, als je de kabel verder toch niet ziet kun je net zo goed de bestaande sleeving eraf halen.
idd , enige wat ik haat is dat de kabels van mijn voeding zooo stug zijn
ik ga maar eens wat ducttape halen en de boel gewoon aan de backplate vasttapen
ik ga maar eens wat ducttape halen en de boel gewoon aan de backplate vasttapen
ja, daag.
aan de antec p180/182/183 eigenaars, is het de enige manier op een hdd in de bovenste bay (onderste is er uit voor de graka) op die rubbertjes te zetten en schroefjes er door heen te doen en zo de hdd vast zetten?
ik heb zelf een p180 mini maar vind dat persoonlijk maar niks.
bij antec p183 is de onder hdd rack met die siliconen noppen en de bovenste rack via de special clipjes
ja, daag.
Voor zover ik weet is dat de enige manier ja. Tenzij je natuurlijk iets gaat fabricerendimako_ schreef op zondag 04 april 2010 @ 16:27:
aan de antec p180/182/183 eigenaars, is het de enige manier op een hdd in de bovenste bay (onderste is er uit voor de graka) op die rubbertjes te zetten en schroefjes er door heen te doen en zo de hdd vast zetten?
Ik denk, laat het vooral weten als ik er naast zit, dat je het niks vindt omdat de schijven dan niet stevig vast lijken te zitten. Maar het idee van die siliconen ringen is natuurlijk ook dat de schijven een beetje kunnen bewegen. Daardoor zijn ze zo goed in het dempen.
(btw heb zelf de P182)
Addicted to silent computing
idd, als je te strak aandraait druk je de nopjes inelkaar waardoor het een hard voorwerp word en dus meer trillingen doorgeeft
ja, daag.
Vandaag heb ik ook mijn PC uit elkaar gehaald om de kabels wat netter proberen weg te werken. En om de hele boel te ont-stoffen natuurlijk!
Het gaat hier om mijn gemodde Antec 900, ik heb gaten in de backplate gemaakt om de kabels weg te kunnen werken. Plus heb ik mijn voeding om kunnen draaien.

Heel netjes is het niet, maar ik zie geen andere manier om die kabels nog weg te krijgen. De kabel om mijn processor te voeden daar heb ik nog wel een extender voor nodig, maar de rest kan helaas niet minder
Het gaat hier om mijn gemodde Antec 900, ik heb gaten in de backplate gemaakt om de kabels weg te kunnen werken. Plus heb ik mijn voeding om kunnen draaien.

Heel netjes is het niet, maar ik zie geen andere manier om die kabels nog weg te krijgen. De kabel om mijn processor te voeden daar heb ik nog wel een extender voor nodig, maar de rest kan helaas niet minder
Ben zelf weer even bezig geweest 

Je krijgt de 5,25" naar 3,5" bay meegeleverd. Daar kun je een hardeschijf in monteren *hint hint*dimako_ schreef op zondag 04 april 2010 @ 16:27:
Ik zal m'n nieuwe setup dan ook maar eens posten:

Het systeem draait op basis van een core2quad Q9400, op een P45 moederbord, met 8GB ram. Plaatjes worden verzorgd door een GTX260 die door een Arctic Cooling GTX Pro koel gehouden wordt. De CPU wordt door een ASUS Lion Square koel gehouden, waarbij Arctic cooling MX-2 koelpasta is gebruikt. Alles is gevat in een Thermaltake Armor behuizing. Het geheel wordt van prik voorzien door een CoolerMaster RealPower M620 (620 Watt)

Hoewel het een beetje een kabelbende is, is hier niet zo heel erg veel meer aan te doen, behalve wat gaten erbij zagen.
De intake wordt verzorg door twee zalman ZM-F3RL (Red Led) 120mm fans. De outtake wordt verzorgd door een Scythe Gentle Typhoon 120mm fan, die op 500rpm zijn werk doet. Hierbij wordt hij bijgestaan door 2 Fractal Design Silent Series 92mm fans.
Tijdens gamen toppen zowel mijn GPU als CPU zo rond de 50 graden.
En ja, ik zal vast ooit wel weer wat meer aandacht aan kabelmanagement besteden, hoewel deze kast daar toch iewat in teleur stelt, ik mis de gaten in de backplate, terwijl de kast toch nog steeds ruim €150 op moet brengen.
-EDIT-
Daarnaast heb ik inmiddels ook een dichte sidepanel voor de kast besteld. Het mobo heeft enkele vrij heftige ledjes, die lekker blijven branden als de PC uit staat, maar er wel stroom op staat. Deze PC staat in de slaapkamer, dus dat licht is niet altijd gewenst.

Het systeem draait op basis van een core2quad Q9400, op een P45 moederbord, met 8GB ram. Plaatjes worden verzorgd door een GTX260 die door een Arctic Cooling GTX Pro koel gehouden wordt. De CPU wordt door een ASUS Lion Square koel gehouden, waarbij Arctic cooling MX-2 koelpasta is gebruikt. Alles is gevat in een Thermaltake Armor behuizing. Het geheel wordt van prik voorzien door een CoolerMaster RealPower M620 (620 Watt)

Hoewel het een beetje een kabelbende is, is hier niet zo heel erg veel meer aan te doen, behalve wat gaten erbij zagen.
De intake wordt verzorg door twee zalman ZM-F3RL (Red Led) 120mm fans. De outtake wordt verzorgd door een Scythe Gentle Typhoon 120mm fan, die op 500rpm zijn werk doet. Hierbij wordt hij bijgestaan door 2 Fractal Design Silent Series 92mm fans.
Tijdens gamen toppen zowel mijn GPU als CPU zo rond de 50 graden.
En ja, ik zal vast ooit wel weer wat meer aandacht aan kabelmanagement besteden, hoewel deze kast daar toch iewat in teleur stelt, ik mis de gaten in de backplate, terwijl de kast toch nog steeds ruim €150 op moet brengen.
-EDIT-
Daarnaast heb ik inmiddels ook een dichte sidepanel voor de kast besteld. Het mobo heeft enkele vrij heftige ledjes, die lekker blijven branden als de PC uit staat, maar er wel stroom op staat. Deze PC staat in de slaapkamer, dus dat licht is niet altijd gewenst.
[ Voor 9% gewijzigd door Niekleair op 05-04-2010 23:51 ]
[img]error.jpg[/img]
50 voor cpu is best nog wat, ik denk dat je die 120 achter beter iets harder kan laten draaien dan 500 rpm.. minstens 800 lijkt me
ja, daag.
50 graden voor een CPU gaat nog makkelijk hoor.Remmes_NT schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 00:00:
50 voor cpu is best nog wat, ik denk dat je die 120 achter beter iets harder kan laten draaien dan 500 rpm.. minstens 800 lijkt me
@ Niekje87, maakt die Arctic Cooling GTX Pro veel geluid?
50 voor een CPU onder load is best netjes dacht ik, idle zit het zo rond de 28-30 graden.
@Djmaddox Ik vind het zelf wel meevallen. Ik heb geen geluidsmeter er in de buurt gehouden, maar puur met het blote oortje, komt het meeste geluid van boven de GTX Pro uit, ter hoogte van de graka lijkt het alsof het meeste geluid van "boven" komt (waar bij mijn kast de voeding en de HD's zitten. Volgens diverse verhalen schijnt hij wel stil te zijn, in ieder geval een stuk stiller als de standaard cooler.
@Djmaddox Ik vind het zelf wel meevallen. Ik heb geen geluidsmeter er in de buurt gehouden, maar puur met het blote oortje, komt het meeste geluid van boven de GTX Pro uit, ter hoogte van de graka lijkt het alsof het meeste geluid van "boven" komt (waar bij mijn kast de voeding en de HD's zitten. Volgens diverse verhalen schijnt hij wel stil te zijn, in ieder geval een stuk stiller als de standaard cooler.
[img]error.jpg[/img]
Ik heb hier nml een stelletje Nexus Real silent in mn PC zitten, en die zijn ook Real silent. Maar ik moet altijd de fan van mn GTX260 omhoogdoen omdat anders de temperatuur te hoog word(al een paar keer 100+ geweest in games met fan op 40%) in games en dan is hij niet meer real silentniekje87 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 00:05:
50 voor een CPU onder load is best netjes dacht ik, idle zit het zo rond de 28-30 graden.
[ Voor 4% gewijzigd door Djmaddox op 06-04-2010 11:30 ]
voor zon' dure koeler is 50 aardig warm,kan gewoon minder als je die achterste fan harder laat draaien
dat lijkt mij toch wel bekend bij iedereen hier zo nee?
ja, daag.
Bedoel je daarmee de videokaart koeler of de CPU koeler? Want de CPU koeler kost nml maar 23 euro.Remmes_NT schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 00:38:
voor zon' dure koeler is 50 aardig warm,kan gewoon minder als je die achterste fan harder laat draaien
Let op:
Net een kleine opschoon actie gehouden en van de laatste posts de afbeeldingen verwijderd die te groot zijn, graag een thumbnail plaatsen met een link naar een grotere afbeelding of alleen een kleine afbeelding.
Let dus op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 1600 x 1200 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed.
Net een kleine opschoon actie gehouden en van de laatste posts de afbeeldingen verwijderd die te groot zijn, graag een thumbnail plaatsen met een link naar een grotere afbeelding of alleen een kleine afbeelding.
Let dus op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 1600 x 1200 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed.