Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
Djmaddox schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:27:
[...]

Bedoel je daarmee de videokaart koeler of de CPU koeler? Want de CPU koeler kost nml maar 23 euro.
ja cpu koeler & kan mischien wel, laatste keer dat ik em zag was ie rond de 50 euro op alternate ( ja ik weet dat alternate soms dingen kan overpricen)
maar alsnog , kan best wel wat koeler dan 50

[ Voor 9% gewijzigd door [Remmes] op 06-04-2010 13:17 ]

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Ik denk dat hij de CPU koeler bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
De achterste fan kan trouwens ook niet harder, 500rpm is z'n max (lekker stil)

K heb trouwens ook een nieuw systeempje in elkaar gedraaid. In de woonkamer hebben we nu een mediacentertje staan. Ik wilde niet teveel geld uitgeven, dus heb ik een Gigabyte GZ-M1 case aangeschaft.

Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y65/nguwland/HPIM1199.jpg

Hier is het micro-ATX kastje nog netjes en maagdelijk leeg. Aan de voor en achterzijde heb ik twee Nexus Real-Silent 92mm fans geplaatst. Daarna gingen de DVD Drive en de HDD erin.

Vervolgens zette ik het volgende in elkaar:
Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y65/nguwland/HPIM1200.jpg
Een Athlon X2 240 processor, gedragen door een ASRock bordje op nVidia basis. 2GB Kingston HyperX 1066 DDR2 ram (Dat ik voor 29 euro gekocht heb, ipv de 60 euris dat het nu kost) zorgt voor het broodnodige geheugen. Een Scythe Big Shuriken maakt het plaatje compleet.

Dit plaatste ik in het kastje. Daarna ging de voeding erin, en durfde ik geen foto's meer te maken.. Wat een ramp is cablemanagement in dit kastje zeg, uiteindelijk heb ik alles aan de zijkant, achter de ramtray weggekregen.

Sorry dat ik geen foto's heb van de case+fans en van het mobo in de case.

Maar die CPU cooler levert wel een mooi plaatje op dacht ik zo!

[ Voor 90% gewijzigd door Niekleair op 16-04-2010 20:14 ]

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:29

Smarron

The bend

Zo, nieuwe kast, dus ook maar wat foto's van mijn air-cooled setup:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VmxzBIl1DWGTAqiTyDdy37Rb/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/T2pyYFs22dyMbqWQRwyNYiSq/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LusVLmVh6ISPAncPtEJaykvp/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/o36S1jPqLngY6PVK1hcFiklc/full.jpg

Totaal 8 fans, maar het systeem is stil! Ook geen modulaire voeding, maar de kabels zijn redelijk weggewerkt. Uiteraard een stukje ruimte gevonden (waar ruimte is voor nog 4 extra harde schijven) waar ik de kabels allemaal in kon dumpen.

Relevante hardware:
Kast: Fractal Design Define R2
Fans intake: 2x Fractal Design 120mm @ 5v
Fans VGA: 2x SilenX 120mm @ 5v
Fans CPU: 2x Nexus Real Silent 120mm @ 5v
Fan outtake: 1x Noctua NF-S12 1200 @ 5v
Fan PSU: 1x Antec Earthwatts 80mm

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djmaddox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-02 21:02

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

"redelijk weggewerkt"

Ik zie echt een grote hoop kabels op de HDD's zoals je ook zelf zegt, dus dat is niet echt weggewerkt. :') Kunnen ze niet achter de HDD's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

Ik zal morgen of overmorgen ook eens een paar foto's maken, en posten. Ik heb geloof ik ook nog foto's van m'n systeem in de orginele kast, heb het sinds kort in de CM HAF932
En daarbij met tie-wraps mn videokaart opgekrikt (zie foto's dan). Aangezien ie anders door de zware koeler naar beneden ging hangen, geen goede connectie maakte, en ik artifacts kreeg (rood geblokt scherm :P)

Gestoord word je toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Djmaddox schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 21:19:
"redelijk weggewerkt"

Ik zie echt een grote hoop kabels op de HDD's zoals je ook zelf zegt, dus dat is niet echt weggewerkt. :') Kunnen ze niet achter de HDD's?
Zoals ik al zei, daar is een mooie ruimte over waar voorlopig niks mee gedaan wordt. Dus liggen alle overbodige kabels daar opgeslagen. Ze liggen ook niet op de harde schijf, want er zit een aluminium plaat tussen. Als ik heel erg ga proppen, zou het heel misschien achter de harde schijven kunnen.

Ik zal wel een nieuwe foto maken vanaf een andere hoek, dan zie je dat de airflow in de kast echt niet verkeerd is.

Pic:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OtCVj884Do5AimpdFpuXwoqA/full.jpg

Iets meer opgeruimd. Als ik de sleeves waarin de harde schijven normaal in konden had laten zitten, was er sowieso niks te zien van de kabels, maar die had ik eruit gehaald om wat meer airflow te genereren.
Trucker Her schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 22:04:
Ik zal morgen of overmorgen ook eens een paar foto's maken, en posten. Ik heb geloof ik ook nog foto's van m'n systeem in de orginele kast, heb het sinds kort in de CM HAF932
En daarbij met tie-wraps mn videokaart opgekrikt (zie foto's dan). Aangezien ie anders door de zware koeler naar beneden ging hangen, geen goede connectie maakte, en ik artifacts kreeg (rood geblokt scherm :P)
Ik heb een Scythe Setsugen aan mijn Radeon 5850 + 2x 120mm fans aan de videokaart hangen, maar de kaart staat zonder extra hulp nog goed horizontaal.

[ Voor 41% gewijzigd door Smarron op 17-04-2010 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:08
@ Smarron: Heb dezelfde kast en ben der ook wel content van. Maar Heu die Fans op je CPU cooler. Zijn dat 4-Pin fans? Want zoek er momenteel ook Witte voor om MUX120 te plaatsen.

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
Witte_200 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 14:31:
@ Smarron: Heb dezelfde kast en ben der ook wel content van. Maar Heu die Fans op je CPU cooler. Zijn dat 4-Pin fans? Want zoek er momenteel ook Witte voor om MUX120 te plaatsen.

Thx!
lijken mij gewone nexus real silent fans, (3 pin)
en anders fractal fans, but idk

[ Voor 4% gewijzigd door [Remmes] op 23-04-2010 15:08 ]

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/m8jodg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/qz3ktx.jpg

Mijn CM 690 (eerste versie):

Intel Q9550 @ 2,83 GHz (dat is nog stock speed...)
4 GB DDR 2 @ 1066 MHz (OCZ Platinum @ stock 2,2 volts)
ASUS P5QC moederbord (Intel P45)
nVidia / ASUS n250GTS (stock speed)
1 GB HDD, 320 GB HDD
4 fans, waarvan 2 op Zalman fan controller (Zalman MFC1 Plus)

:D

(sorry voor de lelijke foto's, ik ben een arme student zonder fatsoenlijke camera)

Temps:

CPU cores
~37/38 idle.
~64 (Empire Total War @ Ultra High, 2x FSAA, 8x Ans.Filtering)
~40 surfen/winamp

GPU (ASUS DK 1GB DDR 3 nVidia 250GTS)
~38 idle
~65 full stress

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2010 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is die vette zwarte kabel die daar langs de videokaart naar achter loopt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Witte_200 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 14:31:

Thx!
Remmes_NT schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 15:06:
[...]

lijken mij gewone nexus real silent fans, (3 pin)
en anders fractal fans, but idk
Zijn inderdaad Nexus Real Silent fans. Zijn zowel 3-pins als 4-pins molex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 00:19:
Wat is die vette zwarte kabel die daar langs de videokaart naar achter loopt? :P
Dat is gewoon de 24 pins van de Coolermaster RealPower naar de mobo. :P

(een rounded cable)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2010 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
Verwijderd schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 00:55:
[...]

Dat is gewoon de 24 pins van de Coolermaster RealPower naar de mobo. :P

(een rounded cable)
waar in hell zit jou ingang dan ?XD volgens mij niet aan de achterkant van je pc... dus waarom loopt die kabel dan zo XD

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altaria1993
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 16:10
Remmes_NT schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 10:04:
[...]

waar in hell zit jou ingang dan ?XD volgens mij niet aan de achterkant van je pc... dus waarom loopt die kabel dan zo XD
Ik heb voor een PC ook eens met zo'n Asus P5QC bordje gewerkt, en die heeft de 24 pins kabel om de een of andere reden zo ongeveer midden op het moederbord geplaatst 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
altaria1993 schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 11:34:
[...]

Ik heb voor een PC ook eens met zo'n Asus P5QC bordje gewerkt, en die heeft de 24 pins kabel om de een of andere reden zo ongeveer midden op het moederbord geplaatst 7(8)7
O_O.. lekkere plaats dan, wat hebben ze dan gedaan, blinddoek voor de ogen en met de vinger aangewezen waar de 24 pins conenctor komt te zitten ?XD

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Remmes_NT schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 11:37:
[...]

O_O.. lekkere plaats dan, wat hebben ze dan gedaan, blinddoek voor de ogen en met de vinger aangewezen waar de 24 pins conenctor komt te zitten ?XD
wel meerdere borden uit de p5q serie hebben dit, de p5q, p5ql-pro, p5ql-e en zo nog wel een paar

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 11:16
nedernakker schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 12:30:
[...]

wel meerdere borden uit de p5q serie hebben dit, de p5q, p5ql-pro, p5ql-e en zo nog wel een paar
Klopt, heb zelf de p5q. Best wel irritante plek. Midden tussen het I/O panel, Grafische kaart en de CPU+Koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jezus dat ik daar niet opgekomen ben, had best dat bordje even kunnen googlen :D
Maar idd een verschikkelijke plek voor een 24-pins atx stekker, je hebt dan altijd de dikste kabel van de voeding door je pc lopen, en je kan er niks aan doen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
het heeft te maken met de constructie van die borden, ze zijn wat kleiner dan ATX waardoor ze niet met 9 maar met 6 schroeven vast zitten, (dat is iig bij de p5ql borden zo) zou de ATX stekker aan de zijkant zitten zoals normaal, dan wordt het bord daar niet ondersteund en zou het stuk kunnen gaan bij het insteken/verwijderen van de 24 pins ATX stekker.

[ Voor 5% gewijzigd door nedernakker op 24-04-2010 15:46 ]

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remmes_NT schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 11:37:
[...]

:D Het enige probleem is dat je altijd eerst de 24-pins eruit moet halen voordat je de videokaart kan verwijderen.

Verder is de P5QC een prima bordje als je DDR 2 wilt gebruiken. ;)

En het effect van die kabel op de airflow is hier bijna nihil omdat ik toch niet aan cable management doe. :F
nedernakker schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 15:45:
het heeft te maken met de constructie van die borden, ze zijn wat kleiner dan ATX waardoor ze niet met 9 maar met 6 schroeven vast zitten, (dat is iig bij de p5ql borden zo) zou de ATX stekker aan de zijkant zitten zoals normaal, dan wordt het bord daar niet ondersteund en zou het stuk kunnen gaan bij het insteken/verwijderen van de 24 pins ATX stekker.
Hij zit wel met 9 schroeven vast... Ik denk dat de P5QC wel gewoon ATX is.

http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=ShiLE9XNeuFKwFDC
Form Factor ATX Form Factor
12 inch x 9.6 inch ( 30.5 cm x 24.4 cm )

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2010 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

offtopic:
Voor mij echt een reden om juist een mobo te laten liggen vanwege de zeer ongunstige plek van de voedingsstekker. Als ik dat al zie, valt hij echt direct af, hoe goed hij ook presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 17:58

Bolletje

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 18:40:
[...]
[...]
Hij zit wel met 9 schroeven vast... Ik denk dat de P5QC wel gewoon ATX is.

http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=ShiLE9XNeuFKwFDC
[...]
P5QC is echter afgeleid van de gewone P5Q die met 6 schroeven vast zit.

Is wel irritant ja, ik heb zelf nog een P5Q hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bolletje92 schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 23:00:
[...]

P5QC is echter afgeleid van de gewone P5Q die met 6 schroeven vast zit.

Is wel irritant ja, ik heb zelf nog een P5Q hier...
Het is idd niet zo dat voor ieder moederbord een apart pcb wordt ontwikkeld, dat is te duur en te omslachtig, daarom zie je ook vaak op de laagste moederborden uit een reeks zo veel soldeerpunten zitten die niet gebruikt zijn, die zie je zelfs wel eens op een high-end bord, als men iets van het prototype toch weg laat op het productiemodel.

Vooral asus is erg goed in het zoveel mogelijk varianten uitbrengen op basis van een chipset, met bijbehorend pcb, daar wordt steeds meer en meer afgesloopt tot het ook verkocht kan worden voor 40 euro.

Beste voorbeeld van die praktijken is de asus maximus formula, er is een P5E uitgebracht, maar als je de sticker er af trok stond er dus maximus formula, alleen de kleuren en featureset was iets anders, maar in feite had je imo een van de beste x38 ddr2 bordjes in je pc zitten, heb zelf een maximus formula gehad, wist toen nog niet dat grapje van de P5E, maar blijft een top moederbord _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
Verwijderd schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 23:39:
[...]

Het is idd niet zo dat voor ieder moederbord een apart pcb wordt ontwikkeld, dat is te duur en te omslachtig, daarom zie je ook vaak op de laagste moederborden uit een reeks zo veel soldeerpunten zitten die niet gebruikt zijn, die zie je zelfs wel eens op een high-end bord, als men iets van het prototype toch weg laat op het productiemodel.

Vooral asus is erg goed in het zoveel mogelijk varianten uitbrengen op basis van een chipset, met bijbehorend pcb, daar wordt steeds meer en meer afgesloopt tot het ook verkocht kan worden voor 40 euro.

Beste voorbeeld van die praktijken is de asus maximus formula, er is een P5E uitgebracht, maar als je de sticker er af trok stond er dus maximus formula, alleen de kleuren en featureset was iets anders, maar in feite had je imo een van de beste x38 ddr2 bordjes in je pc zitten, heb zelf een maximus formula gehad, wist toen nog niet dat grapje van de P5E, maar blijft een top moederbord _/-\o_
XD lekker bezig dan

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
  • Laatst online: 01-09 09:29
Nou, enige tijd geleden dat ik hier ook heb gepost...
Leuke upgrade gehad al zeg ik het zelf :)
Kleine plaatjes a.u.b!

[ Voor 69% gewijzigd door Apen-nootjes op 19-05-2010 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
Kabel management kan wat netter, maar er is niks mis mee zo.
Wat ik wel mis zijn top outtakefans.

Oja, crossfire in een NVIDIA kast is natuurlijk vloeken in de kerk.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08 10:52

Gnermo

All about that bass!

.Sjoerd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 05:31:
Kabel management kan wat netter, maar er is niks mis mee zo.
Wat ik wel mis zijn top outtakefans.

Oja, crossfire in een NVIDIA kast is natuurlijk vloeken in de kerk.
Hij heeft wel de Nvidia badge eraf gehaald, mag het dan wel? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 21:59

D4NG3R

kiwi

:)

Twee post's hierboven.

Ik denk dat ik de bottom fan zou weghalen en deze @ top zou plaatsen, voegt weinig waarde toe nu.

Dat is trouwens een CoolerMaster CM690 (nvidia edition) toch? Ben van plan er zelf ook een aan te schaffen binnenkort :D dan post ik wel ff mn cablemanagement ;)

Edit: Mooi om te zien dattie zo groot is :D, heb op dit moment 1 HD5770. Maar ben van plan deze om te ruilen (+100 euro) voor een HD5850 van een vriend, welke die HD5850 een beetje overkill begint te vinden IVM het spelen van weinig games.

[ Voor 29% gewijzigd door D4NG3R op 27-04-2010 10:00 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo

Gnermo

All about that bass!

D4NG3R NL schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 09:59:
Twee post's hierboven.

Ik denk dat ik de bottom fan zou weghalen en deze @ top zou plaatsen, voegt weinig waarde toe nu.

Dat is trouwens een CoolerMaster CM690 (nvidia edition) toch? Ben van plan er zelf ook een aan te schaffen binnenkort :D dan post ik wel ff mn cablemanagement ;)

Edit: Mooi om te zien dattie zo groot is :D, heb op dit moment 1 HD5770. Maar ben van plan deze om te ruilen (+100 euro) voor een HD5850 van een vriend, welke die HD5850 een beetje overkill begint te vinden IVM het spelen van weinig games.
Oja, waarom haal je de Advanced niet? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Gnermo schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 10:36:
[...]

Oja, waarom haal je de Advanced niet? :9
20 euro meer.

Hmm, nu zit ik toch te twijfelen.. dan laat ik wel die extra fan's vallen.

[ Voor 17% gewijzigd door D4NG3R op 27-04-2010 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
Advanced heeft standaard geen sidepanel met window he ;)
en cablemanagement vind ik wel netjes voor een non modulaire PSU, morgen krijg ik mijn M1000 binnen dus dan post ik nog wel ff een nieuwe foto! Overigens is idd de domme Nvidia badge aan de voorkant eraf haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

^
Ik houd het bij de normale versie met fan's.. is nog steeds 15 euro goedkoper als dat ik die advanced kast koop (moet ik bij een andere webshop kopen.. hierdoor komt er 6 euro bovenop)

Die 15 euro steek ik dan wel in een Scythe Mugen II rev. B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo

Gnermo

All about that bass!

Dharion schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 15:23:
Advanced heeft standaard geen sidepanel met window he ;)
en cablemanagement vind ik wel netjes voor een non modulaire PSU, morgen krijg ik mijn M1000 binnen dus dan post ik nog wel ff een nieuwe foto! Overigens is idd de domme Nvidia badge aan de voorkant eraf haha
Hoho post ook ff foto van de voorkant dan O-)

Volgende keer niet zo stoer met je scooter aub :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
Gnermo schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 16:43:
[...]

Hoho post ook ff foto van de voorkant dan O-)

Volgende keer niet zo stoer met je scooter aub :F
Vooruit:
doe maar gewoon verkleinde plaatjes posten net als iedereen

[ Voor 20% gewijzigd door Apen-nootjes op 19-05-2010 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
Ik blijf echt bezig met upgraden :') Maar volgens mij heb ik nu het punt bereikt dat ik niks zinvols meer kan upgraden :P

Van een TX3 met 2x 92mm Nanoxia fan naar een Mugen 2 Rev B en een Noctua casefan :)
plaatjes mogen klein

[ Voor 18% gewijzigd door Apen-nootjes op 19-05-2010 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Ik had graag hier wat foto's gepost van mijn nieuwe kast. Maar het kabelmanagement systeem en de beperkte ruimte maakt het nou niet echt waardig hier te posten. itt wat ik in m'n cm690 had.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
mijn rode verlichting is onderweg, eerdaags wat foto's van mijn Thermaltake lanbox Republic of Gamers editie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Nou, vandaag cablemanagement overnieuw gedaan en ik ben wel tevreden. Het kostte alleen veel meer moeite dan in de CM690 die ik hiervoor had.

Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/Foto0316.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/Foto0317.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/Foto0318.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/Foto0320.jpg

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemmy18
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-10-2024

Lemmy18

H2O-cooling addict

@Darion, waarom een 1000w voeding?

HD5850's in CF draaien met een 650w van een a-merk ook al prima, naja 750w is dan wel wat leuker met headroom, maar die voeding die je nu hebt is er echt een dikke overkill aan ;)

Duality: i5 4670K@4.2Ghz || Gigabyte Z87X-UD4H || 32GB Corsair 1600 || EVO 250GB + 2x4TB WD RE R1 || Radeon HD6970 || Lian Li V1000b || Seasonic 650w S12g || X-fi || => EK Supreme HF Ni-EK Supremacy GPU Ni-PA120.3-PA120.1-MCP355-MIPS ramfreezer 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
En vanwege tegenvallende temps is mijn cpukoeler weer horizontaal ipv verticaal geplaatst.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
:O Ik heb laatst nog 2 dingen veranderd aan mijn pc. Nog neit eens gepost.

Ik heb een Xigmatek HDT-S1283 geinstalleerd die ik heb gemonteerd met een ThermalRight Bolt Thru kit. Daarnaast een Accelero S1 rev 2 koeler geplaatst op mijn 8600gt (ja, oud, maar ik wil eerst genoeg geld hebben voor een HD5770 en een setsugen) btw de standaardkoeler van de 8600gt was al passief maar de kaart draaide 63 graden IDLE en nu maar 43 idle en 52 load).

Eerst een artistieke:
Afbeeldingslocatie: http://i404.photobucket.com/albums/pp125/Henkje1/P180%20Mini%20build/DSC02676.jpg

En daarna een zijwaartse:
Afbeeldingslocatie: http://i404.photobucket.com/albums/pp125/Henkje1/P180%20Mini%20build/DSC02674.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

BlackWhizz schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 20:17:
:O Ik heb laatst nog 2 dingen veranderd aan mijn pc. Nog neit eens gepost.

Ik heb een Xigmatek HDT-S1283 geinstalleerd die ik heb gemonteerd met een ThermalRight Bolt Thru kit. Daarnaast een Accelero S1 rev 2 koeler geplaatst op mijn 8600gt (ja, oud, maar ik wil eerst genoeg geld hebben voor een HD5770 en een setsugen) btw de standaardkoeler van de 8600gt was al passief maar de kaart draaide 63 graden IDLE en nu maar 43 idle en 52 load).

Eerst een artistieke:
[afbeelding]

En daarna een zijwaartse:
[afbeelding]
Ik zeg: keurige cablemanagement! d:)b en die koeler is véél te groot voor je kaart =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Laatst online: 11-09 16:11
Is ie een beetje stil? Ik ben aan het zoeken voor een niet te duur alternatief vor mijn CM Hyper N520, die ik toch wel te luid vind :/
Het is voor op een Q8400 te zetten, dat zal die wel goed koel houden denk ik..?

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Spaiker schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 20:50:
[...]

Is ie een beetje stil? Ik ben aan het zoeken voor een niet te duur alternatief vor mijn CM Hyper N520, die ik toch wel te luid vind :/
Niet al te duur blijft nog altijd de Mugen II, dat is toch de beste optie kijkend naar een budget. De Xigmatek is gewoon duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dharion schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 03:15:
Nou, enige tijd geleden dat ik hier ook heb gepost...
Leuke upgrade gehad al zeg ik het zelf :)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
jij hebt ook dat kleurverschil van grafische kaarten:p, de ene is rooder dan de andere. heb ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Blue-Tiger schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 20:20:
[...]

Ik zeg: keurige cablemanagement! d:)b en die koeler is véél te groot voor je kaart =]
Haha gelukkig wel. Dat andere 'stuk-schroot-wat-nauwelijks-koelt-maar-wel-één-heatpipe-heeft'* is echt waardeloos. Vooral in een situatie met weinig airflow (1000 rpm intake).

* stelt dit voor
Afbeeldingslocatie: http://i404.photobucket.com/albums/pp125/Henkje1/P180%20Mini%20build/DSC02647.jpg
stuk-schroot-wat-nauwelijks-koelt-maar-wel-één-heatpipe-heeft
Spaiker schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 20:50:
[...]

Ik kan je hem wel aanraden. Ik vind de koeler erg stil. Fully loaded (Prime95 na 5uur) blijft mijn cpu 43 graden en de fan draait 850RPM (standaard draait die 800RPM). Bovendien staat de koeler ook nog in de Silent PC Review 'reccommended heatsink' list en nog vrij hoog. Dus ik zie weinig reden om hem niet te kopen.

Jouw cpu heeft bovendien ook nog een lager tdp (95w ipv 105w). Dus ik denk dat je die perfect kunt monteren. Koeler is 27 euro. Ik heb daarbij ook nog een Thermalright Bolt Thru kitje (€6,50 gekocht bij duurdere winkel) gekocht zodat de koeler ook vast blijft zitten tijdens transport naar lans, daarvoor heb ik eerst de pushpins moeten verwijderen, maar die kun je zo weer herplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo

Gnermo

All about that bass!

Lemmy18 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 17:46:
@Darion, waarom een 1000w voeding?

HD5850's in CF draaien met een 650w van een a-merk ook al prima, naja 750w is dan wel wat leuker met headroom, maar die voeding die je nu hebt is er echt een dikke overkill aan ;)
Als je een 1000w voor de prijs van een 700 zou krijgen zou ik het ook doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Gnermo schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 23:35:
[...]

Als je een 1000w voor de prijs van een 700 zou krijgen zou ik het ook doen :)
Alleen is die voeding van 700W waarschijnlijk van een stuk betere kwaliteit dan die van 1000W voor hetzelfde geld...
Een CM van 1000W is niet te vergelijken met een Seasonic van 750W. Die laatste is dan echt veel beter.
Of heb je ook liever een Sweex van 1000W voor €70 ipv een Antec of Corsair van 500W voor hetzelfde geld? :X

[ Voor 11% gewijzigd door Ghost Dog op 08-05-2010 01:22 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
Ghost Dog schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 01:21:
[...]

Alleen is die voeding van 700W waarschijnlijk van een stuk betere kwaliteit dan die van 1000W voor hetzelfde geld...
Een CM van 1000W is niet te vergelijken met een Seasonic van 750W. Die laatste is dan echt veel beter.
Of heb je ook liever een Sweex van 1000W voor €70 ipv een Antec of Corsair van 500W voor hetzelfde geld? :X
CM heeft gewoon goede kwaliteit voedingen hoor.... en als je rond de 800 watt nodig hebt ga je niet met een 750 watt voeding aankomen bij mij ( niet dat de desbetreffende persoon dat momenteel nodig heeft)

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4be53dab0cd2f/4be53daaf118f-mepc1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4be53e0539526/4be53e0538d59-mepc3.JPG

u ziet:
-750w zalman modulaire
-coolermaster hyper tx3 & 2 groene Nanoixia's
-phenom 2 955 stepping 3 @ 3.9ghz :+
-MSI- 770-g45
-Club 3D HD 5850 OC Edition
-samsung spinpoint f1 1TB
-seagate 500GB
-een oude merkloze kast 8)7 ( binnenkort vervangen)
-verder beetje kabelmanegement :9

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2010 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Laatst online: 11-09 16:11
BlackWhizz schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 22:30:

Ik kan je hem wel aanraden. Ik vind de koeler erg stil. Fully loaded (Prime95 na 5uur) blijft mijn cpu 43 graden en de fan draait 850RPM (standaard draait die 800RPM). Bovendien staat de koeler ook nog in de Silent PC Review 'reccommended heatsink' list en nog vrij hoog. Dus ik zie weinig reden om hem niet te kopen.

Jouw cpu heeft bovendien ook nog een lager tdp (95w ipv 105w). Dus ik denk dat je die perfect kunt monteren. Koeler is 27 euro. Ik heb daarbij ook nog een Thermalright Bolt Thru kitje (€6,50 gekocht bij duurdere winkel) gekocht zodat de koeler ook vast blijft zitten tijdens transport naar lans, daarvoor heb ik eerst de pushpins moeten verwijderen, maar die kun je zo weer herplaatsen.
Dan denk ik dat ik toch maar voor de mugen ga gaan, die is iets meer toekomstgericht heb ik de indruk. Misschien wel een beetje overkill maar voor het geval van een i5 of i7 zeker genoeg. En is maar een paar euro duurder, met backplate ook (ik heb niet graag die pushpins). Ik heb gelezen in verschillende reviews of fora, dat deze past in een antec 900?

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Remmes_NT schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 11:51:
[...]

CM heeft gewoon goede kwaliteit voedingen hoor.... en als je rond de 800 watt nodig hebt ga je niet met een 750 watt voeding aankomen bij mij ( niet dat de desbetreffende persoon dat momenteel nodig heeft)
Dit is eigenlijk meer iets voor Welke voeding heb ik nodig? Deel 24, maar om er toch even op in te gaan:

Dus jij vind een 550W voeding die in de fik vliegt als je er daadwerkelijk 550W uit trekt goed? Of een voeding die een ripple heeft groter dan toegestaan volgens de ATX specs, waardoor je pc behoorlijk instabiel kan worden (en zelfs kapot kan gaan)?

Cooler Master voedingen zijn over het algemeen redelijk, maar zeker niet echt goed (dan moet je echt naar Seasonic of Enermax). Er zijn wel een paar redelijk goede voedingen van CM.

Geef mij trouwens eens een voorbeeld van een systeem wat daadwerkelijk 800W nodig heeft...
Een systeem met 2 5870's in CFX, en een behoorlijk overgeklokte CPU (TDP 125/130W, en nu dus nog meer, misschien zo'n 170W) trekt nog steeds hoogstens 550/600W met Furmark en P95 tegelijk, dus kan je prima af met een 650/750W voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
Ghost Dog schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 17:55:
[...]

Dit is eigenlijk meer iets voor Welke voeding heb ik nodig? Deel 24, maar om er toch even op in te gaan:

Dus jij vind een 550W voeding die in de fik vliegt als je er daadwerkelijk 550W uit trekt goed? Of een voeding die een ripple heeft groter dan toegestaan volgens de ATX specs, waardoor je pc behoorlijk instabiel kan worden (en zelfs kapot kan gaan)?

Cooler Master voedingen zijn over het algemeen redelijk, maar zeker niet echt goed (dan moet je echt naar Seasonic of Enermax). Er zijn wel een paar redelijk goede voedingen van CM.

Geef mij trouwens eens een voorbeeld van een systeem wat daadwerkelijk 800W nodig heeft...
Een systeem met 2 5870's in CFX, en een behoorlijk overgeklokte CPU (TDP 125/130W, en nu dus nog meer, misschien zo'n 170W) trekt nog steeds hoogstens 550/600W met Furmark en P95 tegelijk, dus kan je prima af met een 650/750W voeding.
de extreme power serie van coolermaster is niet goed, dit is bekend, maar de real power daarentegen zijn prima voedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trucker Her
  • Niet online

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

Goed om te weten want die wil ik binnenkort gaan bestellen.

OT: Ik post binnenkort ook wat foto's, eerst even wachten op mijn nieuwe proc koeler.. :D

Gestoord word je toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
Ghost Dog schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 17:55:
[...]

er zijn ook systemen die niet eens genoeg hebben aan 1000 watt, dus er zal echt wel een systeem bestaan die rond de 800 nodig heeft, je mag er flink voor neertellen

heb zelf een realpower m620 van ooh jawel coolermaster en dat is gewoon een uitstekend ding hoor,

het enigste waar cm lastig over ging doen is het vervangen van de fan door mij zelf, had toestemming gevraagd om die luide ******* fan zelf te mogen vervangen... kreeg geen toestemming voor

maar toch gewoon gedaan, dan maar geen toestemming >.> "het open maken van de voeding kan gevaarlijk zijn" .. ik ben bijna eerste monteur elektrotechniek.dat weet ik ook wel >.>

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Remmes_NT schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 18:31:
er zijn ook systemen die niet eens genoeg hebben aan 1000 watt, dus er zal echt wel een systeem bestaan die rond de 800 nodig heeft, je mag er flink voor neertellen
Maar dan heb je het wel over een 2x Xeon X3440 OC, met 5970 CFX en 10 HDD's ofzo. Ik geloof niet dat er veel mensen zijn met zo'n systeem. ;)

Maar goed, weer ontopic:
Ik ga binnenkort ook eens pics plaatsen van mijn Lancool PC-K62 met daarin een Ninja 2, een Setsungen op m'n GTS8800 640MB, 3 Fractal Design Silent 140mm's (2 op 600rpm met een fancontroller, want standaard blijken ze toch eerder 720rpm te doen :X, en 1 op ~7V), en nog een Nexus Real Silent 120mm op 7V. :)
Eerst nog eens een degelijke camera ritselen, want anders worden het wazige foonpics. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Spaiker schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 12:41:
[...]

Dan denk ik dat ik toch maar voor de mugen ga gaan, die is iets meer toekomstgericht heb ik de indruk. Misschien wel een beetje overkill maar voor het geval van een i5 of i7 zeker genoeg. En is maar een paar euro duurder, met backplate ook (ik heb niet graag die pushpins). Ik heb gelezen in verschillende reviews of fora, dat deze past in een antec 900?
Jouw keuze, alleen is je argument deel waardeloos.

Vergelijk deze koeler maar eens met een Dark Knight. Exact hetzelfde alleen vernikkeld en standaard meegeleverd met bolt thru van xigmatek. Dus koel houden is het probleem zeker niet.

En dat past prima idd ;)
Remmes_NT schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 18:31:
[...]

heb zelf een realpower m620 van ooh jawel coolermaster en dat is gewoon een uitstekend ding hoor,

het enigste waar cm lastig over ging doen is het vervangen van de fan door mij zelf, had toestemming gevraagd om die luide ******* fan zelf te mogen vervangen... kreeg geen toestemming voor

maar toch gewoon gedaan, dan maar geen toestemming >.> "het open maken van de voeding kan gevaarlijk zijn" .. ik ben bijna eerste monteur elektrotechniek.dat weet ik ook wel >.>
Niet genoeg aan 1000w hebben is idd wel een prestaties. 3x GTX480 en een flink opgefokte i7 965 tijdens Folding@home en dan begint een 1000w voeding het flink moeilijk te krijgen.

Coolermaster maakt idd zeker geen slechte voedingen (zeker wel A-merk voedingen), alleen er zijn beteren :P

[ Voor 41% gewijzigd door BlackWhizz op 08-05-2010 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
Binnenkort gaat mijn Lion Square vervangen worden door een mugen2 in combinatie met een Noctua 140mm.. Pics komen als alles d'r in zit. Lion Square is beetje ballekoeling, die van mij tenminste. Met standaardfan resoneerde hij er lustig op los, en met een PWM Nexus Real Silent is het ietsje beter maar nog steeds niet superstil.

Maar goed, als CPU cooler stil is, zal ik me wel weer gaan ergeren aan het geluid van mijn (Jawel) Cooler Master Real Power M-620.

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

BlackWhizz schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 22:24:
Coolermaster maakt idd zeker geen slechte voedingen (zeker wel A-merk voedingen), alleen er zijn beteren :P
Cooler Master maakt helemaal geen voedingen, dat doen de OEM's. }:O En de Extreme Power serie is dus prut, dus CM zonder meer A-merk noemen gaat mij wat ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
niekje87 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 00:06:
Binnenkort gaat mijn Lion Square vervangen worden door een mugen2 in combinatie met een Noctua 140mm.. Pics komen als alles d'r in zit. Lion Square is beetje ballekoeling, die van mij tenminste. Met standaardfan resoneerde hij er lustig op los, en met een PWM Nexus Real Silent is het ietsje beter maar nog steeds niet superstil.

Maar goed, als CPU cooler stil is, zal ik me wel weer gaan ergeren aan het geluid van mijn (Jawel) Cooler Master Real Power M-620.
vervangen die *** fan :) heb dezelfde voeding en heb de oude fan nu hier tussen de andere fans liggen.. wat is dat een vreselijk ding

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

De internet PC

P4 3.0 CPU
3 GIG mem
160 GIG HDD
Codegen Q3343-A11 Zwart behuizing
Afbeeldingslocatie: http://www.xray-design.nl/dev/Foto%60s/DSC07657%20%28Small%29.JPG

Aan de cable`s moet nog iets gedaan worden, ga een andere voeding erin proppen die modulair is.

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

mexel schreef op zondag 09 mei 2010 @ 09:21:
De internet PC

P4 3.0 CPU
3 GIG mem
160 GIG HDD
[afbeelding]

Aan de cable`s moet nog iets gedaan worden, ga een andere voeding erin proppen die modulair is.
Waarom zou je hier nog een andere voeding in proppen? ;) Ik zou het lekker laten zoals het is en er verder geen geld meer aan uitgeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Inderdaad. het enige wat je nog kan doen is je PSU kabels achter je 5,25" bay vast tiewrappen. En een langere sata kabel halen en die ook achter je 5,25 en 3,5" bays langs laten lopen. Dan ziet je systeem dr echt wel strak uit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bello2185
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 09:13

bello2185

(=゚ω゚)ノ

Zeu, ik post mijn PC'tje ook maar is. :)
Niks bijzonders trouwens. :P

Afbeeldingslocatie: http://i300.photobucket.com/albums/nn3/henkie-foto/ComputerJens012.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i300.photobucket.com/albums/nn3/henkie-foto/ComputerJens016.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i300.photobucket.com/albums/nn3/henkie-foto/ComputerJens010.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i300.photobucket.com/albums/nn3/henkie-foto/ComputerJens009.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i300.photobucket.com/albums/nn3/henkie-foto/ComputerJens013.jpg

Intel Core 2 Quad Q9550 w/ Corsair H50
Asus P5Q Deluxe
Corsair Dominator 4GB DRR2 1066Mhz
XFX 4870 1GB XXX
Western Digital Caviar Green 640GB
En een Antec 300. :9

(=´∀`)人(´∀`=) 500px | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Laatst online: 21:30
mexel schreef op zondag 09 mei 2010 @ 09:21:
De internet PC

P4 3.0 CPU
3 GIG mem
160 GIG HDD
http://www.xray-design.nl...SC07657%20%28Small%29.JPG
Ik heb dezelfde voeding en er staat op DC output 350 watt.
Maar als ik naar de lijnen kijk staat er:
(+3.3V & +5V & +12V=320Watt max) (+3,3V & +5=180 watt max)
Dat samen is toch 500 watt ofniet dan.
Maar volgens mij 180 voor de 3 molex die er appart aanhangen voor een gpu te voeden en 2 harddisks.
De andere 3 zijn voor op het mobo en de dvd speler.. toch?
Mijn pc geeft vaker BSOD's in games maar neit als ik furmark+prime95 uren laat koken. en temps zijn ook hardstikke oké, maargoed komt nieuw systeem aan :D !

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

bello2185 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 15:56:
Zeu, ik post mijn PC'tje ook maar is. :)
Niks bijzonders trouwens. :P

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Intel Core 2 Quad Q9550 w/ Corsair H50
Asus P5Q Deluxe
Corsair Dominator 4GB DRR2 1066Mhz
XFX 4870 1GB XXX
Western Digital Caviar Green 640GB
En een Antec 300. :9
Ik zie eenzelfde fancontroller in gebruik O+ Met 4 rood brandende lichtjes... Maar op elke andere foto draait er geen enkele fan?

offtopic:
Verder: een H50 in een Aircooling topic???? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik had een vraagje trouwens.

Ik ga dus met een paar dagen een CM690 II Advanced bestellen (ben toch tot de conclusie dat op de lange duur die 20 euro extra een goede investering is ;) ) Ik heb gelezen dat deze niet meteen super stil is (de kast die ik nu heb is cheap ass gemaakt van aluminium wat nogal vibreert... En dus wil ik ook meteen een (aantal) stuk(ken) dempmat kopen voor het sidepanel. Beinvloed dit de airflow.. of belangrijker, temperatuur? Want eigenlijk isoleer je je PC.. (Belletjes lucht binnenin dat "schuim" zorgen ervoor dat geluid minder goed erdoorheen kan.. maar Lucht (Stilstaand) is ook een van de beste isolators die er is).

Ik wil dus een stuk kopen wat over de hele sidepanel heen gaat (Ik praat over het panel ACHTER het moederbord. Want de kast staat links van het scherm.

Edit: ben ff creatief geweest met mn 120mm fan.. (voorin deze oudere kast bleek alleen een slimline 120mm te passen O-) )

Afbeeldingslocatie: http://img249.imageshack.us/img249/131/tobig.jpg

Die witte dingetjes die je ziet zijn van die dingetjes voor boterhamzakjes ja :P

Het fibreert wel ja... maar die paar DB's meer totdat m'n CM690 er is boeit mij niet zo heel veel.. :)

[ Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 09-05-2010 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 17:20
Ik gaat dus ook eventjes mn systeempje posten,
Specs:
Antec Three Hundred,
Asrock 4coredual sata 2
Pentium E6300@ 3.12 GHZ, gekoeld door een Scythe Katana 3.
Kingston Valueram 1x 2 gig, 1x 1gig @297.3 mhz
XFX Hd 4650 AGP.
1x 120mm tricool antec fan, 1x 140mm tricool antec, 1x 120mm zalman led fan, 1x 120 nexus silent fan, Scythe Kazemaster Fancontroller.
Ook heb ik een 640 Gig WD Green HDD, en een Maxtor 500 Gig HDD
Temps: Onder load komen de cores niet boven de 35, Gpu niet hoger dan 50.

Pictures:
Dit is dus mn Fancontroller
Afbeeldingslocatie: http://i777.photobucket.com/albums/yy59/thomskipsp/DSC02891.jpg

Uitzicht op mn Zalman Led Fan

Afbeeldingslocatie: http://i777.photobucket.com/albums/yy59/thomskipsp/DSC02889.jpg

CPU fan, met 120mm daarachter, en 140 daarboven, allebei naar buiten blazen

Afbeeldingslocatie: http://i777.photobucket.com/albums/yy59/thomskipsp/DSC02888.jpg

Cablemanagement? Wat is dat:P

Afbeeldingslocatie: http://i777.photobucket.com/albums/yy59/thomskipsp/DSC02887.jpg

Voorkant (ja die fancontroller is nieuw, de bescherming zit er nog omheen!)

Afbeeldingslocatie: http://i777.photobucket.com/albums/yy59/thomskipsp/DSC02885.jpg

Dus...dat was het zo'n beetje..Ik moet nog werken aan het cablemanagement, i know. Verder is het een stil, stabiel heerlijk systeem, en ben dr superblij mee:D

[ Voor 3% gewijzigd door thomskipsp op 09-05-2010 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
De Antec300 zou zomaar eens een van de bestverkochte kasten van afgelopen jaar kunnen zijn :)

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bello2185

bello2185

(=゚ω゚)ノ

Blue-Tiger schreef op zondag 09 mei 2010 @ 17:42:
[...]

Ik zie eenzelfde fancontroller in gebruik O+ Met 4 rood brandende lichtjes... Maar op elke andere foto draait er geen enkele fan?

offtopic:
Verder: een H50 in een Aircooling topic???? O-)
Jah, dat komt door de flits, als ik met flits een foto maakte kreeg ik dit resultaat.
Dus net alsof ze stilstaan, maar dat is bedrog! Ze draaien gewoon zoals het hoort. :P

En owjah, een H50 heeft niks met aircooling te maken jah! Was ik even vergeten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
alaintje schreef op zondag 09 mei 2010 @ 17:14:
[...]

Ik heb dezelfde voeding en er staat op DC output 350 watt.
Maar als ik naar de lijnen kijk staat er:
(+3.3V & +5V & +12V=320Watt max) (+3,3V & +5=180 watt max)
Dat samen is toch 500 watt ofniet dan.
Maar volgens mij 180 voor de 3 molex die er appart aanhangen voor een gpu te voeden en 2 harddisks.
De andere 3 zijn voor op het mobo en de dvd speler.. toch?
Mijn pc geeft vaker BSOD's in games maar neit als ik furmark+prime95 uren laat koken. en temps zijn ook hardstikke oké, maargoed komt nieuw systeem aan :D !
je 3,3v en 5 volt = 180Watt de 12v is verdeelt over het resterende van de 320-350Watt, zover ik het dan begrijp

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

bello2185 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 20:29:
[...]

Jah, dat komt door de flits, als ik met flits een foto maakte kreeg ik dit resultaat.
Dus net alsof ze stilstaan, maar dat is bedrog! Ze draaien gewoon zoals het hoort. :P

En owjah, een H50 heeft niks met aircooling te maken jah! Was ik even vergeten. 8)7
Maar de airflow verder wel ;) je kan bijvoorbeeld ook gewoon je cablemanagement hier tonen of de koeler op je GPU ect. Alleen je CPU is watergekoelt eh :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bello2185

bello2185

(=゚ω゚)ノ

Ja, oke, true true. :P

Btw @ thomskipsp jeuj, nog een Antec 300.
Mooie fancontroller. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

IDD een leuke fancontroller :D

[ Voor 171% gewijzigd door D4NG3R op 09-05-2010 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
D4NG3R NL schreef op zondag 09 mei 2010 @ 17:48:
Ik had een vraagje trouwens.

Ik ga dus met een paar dagen een CM690 II Advanced bestellen (ben toch tot de conclusie dat op de lange duur die 20 euro extra een goede investering is ;) ) Ik heb gelezen dat deze niet meteen super stil is (de kast die ik nu heb is cheap ass gemaakt van aluminium wat nogal vibreert... En dus wil ik ook meteen een (aantal) stuk(ken) dempmat kopen voor het sidepanel. Beinvloed dit de airflow.. of belangrijker, temperatuur? Want eigenlijk isoleer je je PC.. (Belletjes lucht binnenin dat "schuim" zorgen ervoor dat geluid minder goed erdoorheen kan.. maar Lucht (Stilstaand) is ook een van de beste isolators die er is).

Ik wil dus een stuk kopen wat over de hele sidepanel heen gaat (Ik praat over het panel ACHTER het moederbord. Want de kast staat links van het scherm.

Edit: ben ff creatief geweest met mn 120mm fan.. (voorin deze oudere kast bleek alleen een slimline 120mm te passen O-) )

[afbeelding]

Die witte dingetjes die je ziet zijn van die dingetjes voor boterhamzakjes ja :P

Het fibreert wel ja... maar die paar DB's meer totdat m'n CM690 er is boeit mij niet zo heel veel.. :)
isolatie aan de rechterkant van je pc lijkt me bijna nutteloos, en ja schuimmatten hebben invloed op de temp
de cm kasten zijn zover ik weet vrij "open" isolatie heeft wel wat zin maar helemaal super is het dus niet

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dan doe ik het denk ik niet. Ik schat dat het stiller zal zijn dan de kast die ik nu heb though :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

D4NG3R NL schreef op zondag 09 mei 2010 @ 23:12:
Dan doe ik het denk ik niet. Ik schat dat het stiller zal zijn dan de kast die ik nu heb though :P
Als je het stiller wilt hebben moet je heel je pc bekleden met die matten. Want anders zoekt het geluid wel een andere weg. Wil je van het resoneren af? Zoek op wat resoneert en doe der een stukje rubber tussen.

[ Voor 6% gewijzigd door Xenomorphh op 10-05-2010 08:47 ]

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

^Dat zal al geen probleem meer opbrengen :)

Wat er op dit moment resoneert:
- PSU
- Sidefan (omdat deze daar eigenlijk niet hoort :P)
- HDD

wat bied de Advanced II mij daartegen:
- Rubber dopjes onder het PSU mounting plaatje
- Sidefan gaat naar onder, waar hij thuishoort en goed kan worden vast gezet.
- Tooles HDD brackets met anti-vibratie rubberen tussenstukjes
- Voeten van 1" dik (2.5cm) gemaakt van rubber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excelb-boy
  • Niet online

Excelb-boy

The MOOVMNT

Hierbij mijn Luchtgekoelde PC met cablemanagement:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2w66u78.jpg

En een linkje voor groot:
http://i41.tinypic.com/2lyj2e.jpg

Binnenkort stap ik over op een AMD platform en dus ook een ander moederbord, dit houdt in dat straks de 24P cable weggewerkt kan worden :) (vind het er nu niet uitzien met die kabel over mijn graka).
Heb nu ook een Window voor mijn HAF922 dus dan ziet het er allemaal wat netter uit.

Setup:

Mobo: ASUS P5QC
Processor: Intel E8400 @ 3.00 Ghz
Videokaart: XFX GTS 250
CPU koeler: Zalman CNPS 7700-Cu
Voeding: Cooler Master Silent Pro 500W

Setup over 1 maand:

Mobo: ASRock 890GX Extreme 3
Processor: AMD Phenom II X6 1055T
Videokaart: Sapphire HD5850 Toxic Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Die 24pins zit idd op een wel heeel rare plek.

Overigens wel maagdelijk leeg :+

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Laatst online: 13-08 15:20

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Zeg schoenmaker, dat heb je goed gedaan die cablemanagement!

Waarschuwing: Ik heb een case zonder enkel cablemangement mogelijkheden, dus vergeef mij, zoals ik anderen hun schuld vergeef. En ik heb de CCFL's al anders geplaatst, dit was een beetje scheef. Maar ga in de zomervakantie flink aan de slag, vervang dan ook de dvd-brander voor een SATA exemplaar, IDE kabel weg en Molex kabel weg(modulaire voeding)
Open, klikken voor groter:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/263kpb4.jpg

Dicht, klikken voor groter:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/158y7l.jpg

Edit:
Korte Specs:

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 (rev 1.0) AM2+
2x2gb OCZ Gold DDR2 800Mhz reepjes.
AMD Phenom X4 9950BE (Socket AM2+)
Zalman CNPS9700 CPU Koeler
Gainward 4850 1Gb Golden Sample
80Gb HDD
500Gb HDD

"casemodding":
3x 80mm Sharkoon silent Eagle Led Fans, Achter outtake, vooraan 1x intake.
1x 80mm Akasa Red led Fan, intake.
Zalman CNPS9700 92mm. Gekleurd lichtje he :+ gericht naar de outtake fans.
Cablesleeving van AC ryan, voornamelijk sleeving en alleen bij CPU voeding krimpkous gebruikt.
4x Sharkoon UV CCFL icm Sunbeam sound activated module.
Lichtje van de voeding :+
En het leuke van het moederbord is ook dat een aantal connectoren uv oplichtend zijn 8)

[ Voor 37% gewijzigd door Sloeber op 12-05-2010 18:00 ]

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik heb um! de CM690 Advanced II :D.

K zal met een paar dagen wel foto's uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo

Gnermo

All about that bass!

Ik zou als ik jou was de koeler een slag draaien zodat hij naar buiten wijst, beter voor je airflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excelb-boy
  • Niet online

Excelb-boy

The MOOVMNT

.Sjoerd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 17:21:
Die 24pins zit idd op een wel heeel rare plek.

Overigens wel maagdelijk leeg :+
Komt verandering in =] Er zijn namelijk plannen voor watercooling en natuurlijk heb ik begin volgende maand allemaal nieuwe hardware erin! Dus dat komt helemaal gevuld, althans dat is de bedoeling :P .
Reiniertjuhhh schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 17:53:
Zeg schoenmaker, dat heb je goed gedaan die cablemanagement!
Schoenmaker nog wel :+ Cablemanagement duurde wel ff.... (2 uur) maar dan heb je ook wat :)
Ik zal ook foto's van de achterkant van de tray plaatsen als ik mijn nieuwe hardware ga inbouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05:23
Ah, leuk, kast showen. :+
Heb 'm net schoongemaakt en meteen wat pic's genomen.

Dicht:
Afbeeldingslocatie: http://i515.photobucket.com/albums/t356/drdreey/DSC00017.jpg

Open:
Afbeeldingslocatie: http://i515.photobucket.com/albums/t356/drdreey/DSC00010.jpg

Interieur:
Afbeeldingslocatie: http://i515.photobucket.com/albums/t356/drdreey/DSC00006.jpg

Kabelrommel:
Afbeeldingslocatie: http://i515.photobucket.com/albums/t356/drdreey/DSC00015.jpg

Thx guy's voor de leuke reactie's. :D
Kabel management heeft me idd. enkele uurtjes gekost, en de fan raakt de kabels niet.

Spec's voor de liefhebbers:
nforce790i sli ultra
dominator gt2000, 4gb
q9450 @ 3.6ghz
nv480gtx
velocity raptor 300gb in raid 0
soundblaster x-fi

En nee, de q9450 bottleneckt de 480 niet. :)

[ Voor 26% gewijzigd door dr_dreey op 13-05-2010 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die kabels zien er erg netjes uit hoor, daar troef je pc-winkels en OEM systemen mee af :P,
en die gtx480 is een beest van een kaart als je hem zo ziet, nvidia weet altijd de juiste snaar te raken met het uiterlijk van hun kaarten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterKvG
  • Laatst online: 11-09 15:44
Nette kast hoor dr_dreey! Je ziet 't wel dat ie is schoongemaakt.
Hoe zit 't eigenlijk met die kabels boven die bottom fan? Nooit problemen gehad dat ze de fan raakte?
Misschien nog leuk om ff de specs te vermelden, zodat we zelf niet alles hoeven uit te pluizen. O-)

- Somnox, 's werelds eerste slaaprobot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:08
Ow wat een mooie kabel management!, ik hoop dat ik mijne ook zo kan gaan krijge als ik ze gesleaved heb :), echt te proper! Respect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Laatst online: 13-08 15:20

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

@gnermo:

Oude foto's, in mijn beschrijving staat alles kloppend. Heb het nu ook inderdaad een kwartslag gedraaid;)

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fayt64
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-06 11:43

fayt64

WC Eendje

Leuk forum :) had nog niet gezien dat dit topic er ook is :P, zal snel effe wat pics uploaden van me CM stacker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excelb-boy
  • Niet online

Excelb-boy

The MOOVMNT

@ Dr.dreey
Erg Netjes gedaan met die kabels zo! Top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Cablemanagement duurde wel ff.... (2 uur)
Vind ik niet veel hoor...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Inmiddels heeft mijn pc 'alweer' een upgrade ondergaan. Ik heb een fancontroller geinstalleerd en de cpu fan vervangen voor een Nexus real silent.

T systeem ziet dr iig erg goed uit en is dr erg stil door geworden (nu nog een keer fanswapje doen bij de voeding die maakt het meeste lawaai).

Afbeeldingslocatie: http://i404.photobucket.com/albums/pp125/Henkje1/P180%20Mini%20build/DSC02743.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i404.photobucket.com/albums/pp125/Henkje1/P180%20Mini%20build/DSC02748.jpg

Ik ga nu nog een keer de temp sensors wegslopen. De enige sensor die nog een beetje accuraat is is die van de Northbridge. Derde temp als je van links naar rechts kijkt :P heb ik iig minder kabelzooi.

Afbeeldingslocatie: http://i404.photobucket.com/albums/pp125/Henkje1/P180%20Mini%20build/DSC02742.jpg
Vlnr
CPU fan (+ temp)
GPU passief (+ temp)
Intake fan (+ northbridge temp)
Outtake fan (+ case temp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
we kunnen niet oordelen of je wel of geen kabel zooi hebt zonder dat we het kunnen zien :+

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05:23
Is wel een mooie cleane fancontroller.
En meer foto's idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Laatst online: 07-09 21:39
^ je hebt mijn fan controller. Scythe Kaze server toch? Ik ben er zeer tevreden mee. Ik laat nu meestal al mijn fans rond de 500/600 toeren draaien en dan is het systeem zo goed als stil. Enig probleempje is dat ik nu mijn videokaart ben gaan horen :P. Misschien die koeler nog eens vervangen maar volgens mij is dat een prijzige ingreep bij mijn videokaart (Radeon 5850)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Valt ook wel mee voor je HD5850 hoor :P.
pricewatch: Scythe Musashi VGA Cooler
€30 Euro.. das niet veel voor een kaart van €220+

[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 15-05-2010 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

I-Heine-I schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 17:52:
^ je hebt mijn fan controller. Scythe Kaze server toch? Ik ben er zeer tevreden mee. Ik laat nu meestal al mijn fans rond de 500/600 toeren draaien en dan is het systeem zo goed als stil. Enig probleempje is dat ik nu mijn videokaart ben gaan horen :P. Misschien die koeler nog eens vervangen maar volgens mij is dat een prijzige ingreep bij mijn videokaart (Radeon 5850)
Xigmatek Bifrost of Scythe Setsugen willen wel passen en dat is een ingreep van ongeveer 30 euro. Anders moet je kijken naar oplossingen van minimaal 40 euro (Prolimatech MK-13 [zonder fan's], Thermalright Spitfire ed...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Setsugen is waardeloos. Bifrost of Scythe Musashi kan wel. Die VRM's hebben gewoon flink wat airflow nodig.
Pagina: 1 ... 6 ... 26 Laatste

Let op:
Net een kleine opschoon actie gehouden en van de laatste posts de afbeeldingen verwijderd die te groot zijn, graag een thumbnail plaatsen met een link naar een grotere afbeelding of alleen een kleine afbeelding.

Let dus op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 1600 x 1200 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed.