Drive it like you stole it.
a. een moker pakken en die backplate lekker gaan indeuken zodat ie net het moedebord niet raakt anders heb je kortsluiting
of
b. de kabels zo min mogelijk laten kruizen / laten opstapelen
ja, daag.
Hoezo dremel? Teken een gewenst gat uit, boor een gaatje en pak de figuurzaag.Spaiker schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 23:22:
Is een morgelijkheid, maar tussen het mobobackplate en het 'deurtje' is niet zo gek veel plaats, dus dan staat het deurtje ofwel bol, ofwel krijg ik het niet toe...
En aangezien ik geen dremel oid heb wordt dat nogal moeilijk..
MBA 13' | EEE pad Transformer | Sony NEX - C3
Heb zelf afgelopen weekend wat lopen knutselen, hier staat het resultaat: MeltedForest in "Het "Post hier je kleine mods" topic - D..."Spaiker schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 22:51:
Iemand enige tips om cablemanagment te doen in een antec 900? Ik heb al meerdere pogingen gedaan maar ik krijg het niet fatsoenlijk
De kabel van mijn outtake fan is te kort, die loopt nu via dat gat in de voeding naar de achterkant van de kast.
Kan nog wel een foto van de andere kant maken, maar als tijdelijke oplossing heb ik alles vast geducttaped dus dat ziet er niet zo professioneel uit
Mischien handiger om vanaf hier te linken voor het hele verhaal erachter
Tot nu toe lukt het geweldig, moet zelfs mijn bestaande radiatoren in mijn case loskoppelen omdat die anders het water weer opwarmen

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
[ Voor 66% gewijzigd door I-Heine-I op 25-02-2010 13:25 ]
toch wat extra chill
[ Voor 4% gewijzigd door I-Heine-I op 25-02-2010 14:44 ]
Signature
CoC: MISSeR | Steam: r3veng
Dan moet dat het wel doen heR3veNG schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:17:
Niet als het constant circuleert..
Signature
Aaah! Een Rampage FormulaFeaR1986 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 19:53:
Net even nieuwe foto's gemaakt van de Lian Li PC-P80:
Eerst even de specs:
Aantal Type Product 1 OS Windows Vista Business 1 Behuizing Lian Li PC-P80 1 Videokaart(en) Sapphire HD4870 512MB 1 Moederbord Asus Rampage Formula 1 Voeding Cooler Master Realpower M850 1 Werkgeheugen Corsair Dominator 2 x 2048MB PC2-8500 1 Processor(s) Intel Core 2 Duo E8500 1 Harddisks Samsung Spinpoint F1 640GB 1 Optische drivers Samsung SH-S223F 4 Fans Lian Li 140mm Blue Led (3x intake front en 1x outtake top) 2 Fans Cooler Master 120 mm Black fan with Blue Led (1x outtake back en 1x op de Mugen) 1 CPU-koeler Scythe Mugen
En dan nu foto's:
Zonder de fans aan:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Met fans aan:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Close-up:
[afbeelding]
[afbeelding]
En eentje met flash en fans aan:
[afbeelding]
Fans zijn overigens te regelen met de ingebouwde fancontroller aan de voorzijde van de kast. Verder een heerlijke kast als het gaat om airflow en grootte (het moederbord is gewoon ATX al lijkt met M-ATX op de foto's). En dingen als stoffilters zijn ook gewoon een pluspunt
gpu core clock... 300 Mhz... juist ja
ja, daag.
Idd, ALS de pc uit zou staan circuleert het water niet.
2 weken geleden dat het -10 buiten was, was het 5 graden in de kruipruimte
Als je gewoon in windows zit te idlen gaat hij zelf naar 300 MhzRemmes_NT schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 16:28:
[...]
[ Voor 29% gewijzigd door l3p op 25-02-2010 16:32 ]
raar dat bij mij het altijd hetzelfde blijft .. terwijl ik nu al een uur loop te idlen..l3p schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 16:29:
[...]
2 weken geleden dat het -10 buiten was, was het 5 graden in de kruipruimte
[...]
Als je gewoon in windows zit te idlen gaat hij zelf naar 300 Mhz
ja, daag.
Ik had het er zelf niet beter op gevonden.
Zit zelf ook altijd maar iets te verzinnen, maar iets mooi concreet is er nooit van gekomen
Ik ga vandaag een poging wagen denk ik, wel eerst zien dat mn huiswerk rondgeraakt, anders betreur ik het op het eind van het jaar :); eindwerk enzoMeltedForest schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 08:57:
[...]
Heb zelf afgelopen weekend wat lopen knutselen, hier staat het resultaat: MeltedForest in "Het "Post hier je kleine mods" topic - D..."
De kabel van mijn outtake fan is te kort, die loopt nu via dat gat in de voeding naar de achterkant van de kast.
Kan nog wel een foto van de andere kant maken, maar als tijdelijke oplossing heb ik alles vast geducttaped dus dat ziet er niet zo professioneel uit.

Remmes_NT schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 16:28:
[...]
Denk je dat ik erover ga zitten liegen ?Remmes_NT schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 16:40:
[...]
raar dat bij mij het altijd hetzelfde blijft .. terwijl ik nu al een uur loop te idlen..
Wat een HWI mentaliteit ...
Het heeft te maken met 2D en 3D beeld, hij clocked dan zelf terug.
Heb je zelf ook een GTX 295 ?

Trouwens, heb je die stackers aan elkaar gelast?
ik zeg nergens dat er iemand hier loopt te liggen.. ik vond het alleen maar raar .. gelijk dan weer aanvallarig doen ... dan zegt er hier 1 wat over mentaliteitl3p schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 16:59:
[...]
[...]
Denk je dat ik erover ga zitten liegen ?
Wat een HWI mentaliteit ...
Het heeft te maken met 2D en 3D beeld, hij clocked dan zelf terug.
Heb je zelf ook een GTX 295 ?
[afbeelding]
ja, daag.
ja, daag.
Oh ok, dat is dus niet zo'n groot probleeml3p schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 16:29:
[...]
2 weken geleden dat het -10 buiten was, was het 5 graden in de kruipruimt
@ Bolletje 92, alsof dat het in de rest van het huis dan niet is
Signature
@ hierboven, precies beiden een 'aanvallerige' mentaliteit?
Nee, het was dus warmer in de kruipruimte dan in de rest van het huis.BGB4rn schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:55:
[...]
@ Bolletje 92, alsof dat het in de rest van het huis dan niet is
Verwijderd
Dan krijg je luchtbellen en verdikkingen.Spaiker schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:57:
Kan het eigenlijk kwaad om een cpu-koeler een kwartslag te draaien en direct terug vast te schroeven zonder nieuwe koelpasta te hoeven doen?
@ hierboven, precies beiden een 'aanvallerige' mentaliteit?
Het kan zomaar 5 graden schelen... Dus dat wil je denk ik niet.
Het beste is --> Theedoek gebruiken om de koelpasta eraf te halen.
Daarna je theedoek met isopropyl alochol 96% (van de drogist) besprenkelen (je hebt heel weinig nodig).
En nog eens goed poetsen (de CPU en de heatsink).
Daarna nog een keer met een droge doek erover. (Geen toiletpapier gebruiken want dat laat resten achter).
En daarna pas een nieuwe laag aanbrengen.
www.arcticsilver.com voor meer instructies.
Hier zie je dat de lijnmethode het beste werkt: http://www.youtube.com/watch?v=EyXLu1Ms-q4
Kruismethode kan ook nog, maar is ook afhankelijk van je CPU.
Zorg dat je hem vastschroeft zonder te schuiven.
Een dunne laag is goed. De pasta moet alleen de warmte doorgeven naar de heatsink.
Arctic Silver haalt al 350,000 watt per vierkante meter voor een laag van 0,001 inch.
Het is eigenlijk 3e klas natuurkunde.
Klaar is Kees.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 18:29 ]
ja, daag.
Heb het zelfs een keer bekeken met een stukje plexiglas (op dezelfde manier als in dat YT filmpje hierboven, het werkte perfect... overal kwam koelpasta en er waren geen bubbels!
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Op internet staan verschillende foto's over de combinatie van Accelero S1 rev. 2 + HD5850. Het schijnt (zelf geen ervaring) dat het enige probleem de DVI connector is, omdat sinds deze kaarten de DVI connectors bovenop elkaar zitten en niet naast elkaar. Dit kun je simpel verhelpen door een klein stukje van de finnen af te zagen (maximaal 1cm moet dr vanaf, en dat alleen waar de DVI connectors op het pcb zitten).Witte_200 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 18:39:
[...]
Ja het plan is om een Arctic Freezer Accelero koeler er op te steken. Maar alles op zen tijd. Probleem is dat ze bij Arctic cooling zeggen dat enkel de Accelero L2 op de 5850 past, en die is lelijk.
maar Thanks in ieder geval
Verwijderd
Met een creditcard uitstrijken (of iets anders) geeft echter micro-bubbels. Het beste is om de druk van de heatsink de pasta te laten verdelen.
Mja heb net de Arctic Cooling Accelero Twin Turbo pro bestelt op azerty. Deze past officieel niet op een 5850 maar door een klein stukje van de koelvinnen aan te passen aan de kant van de DVI connectoren past hij wel.BlackWhizz schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 18:51:
[...]
Op internet staan verschillende foto's over de combinatie van Accelero S1 rev. 2 + HD5850. Het schijnt (zelf geen ervaring) dat het enige probleem de DVI connector is, omdat sinds deze kaarten de DVI connectors bovenop elkaar zitten en niet naast elkaar. Dit kun je simpel verhelpen door een klein stukje van de finnen af te zagen (maximaal 1cm moet dr vanaf, en dat alleen waar de DVI connectors op het pcb zitten).
Voor de geïntreseerden, hier is de guide:
http://www.hardwareoverclock.com/Arctic_Cooling_Accelero_Twin_Turbo_Pro.htm
Wel even vertalen van duits naar Engels (of slecht nederlands
Zal zeker pics posten als hij er op staat
Verwijderd

ff aan de slag geweest met een IDE Bracket (Onderin). Is zo'n ding waar je een antieke IDE schijf in propt. Had ik nodig omdat ik nog een 6 tal schijven heb liggen die geshred moeten worden alvorens verkoop. Kast is overigens een Antec P180 Mini. Er is ook nog een S-ata controller ingebouwd tesamen met nog een extra disk (7 disks in totaal)

Beetje stof lopen vangen de afgelopen tijd

Van onder naar boven:
Antec 380W 80+ PSU. IDE Bracket, HD3870 512MB met zalman VF1000, 2x WD Raptor 36GB Raid-0, 4x 320GB ter opslag, 24 speed DVD-brandertje. CPU = X2 5000+ @ 3.0GHz / 2GB geheugen en een AM3 ready Gigabyte M-atx moederbord, support voor 140W+ Cpu's enzo.

Rechterpaneel, waar alle bedrading langs weggemoffelt is
Volgensmij heb je een stofbom in je kamer staan als je die PC aanzet zonder zijpaneel
ja, daag.
Verwijderd
Wellicht met een echte compressor weer wel, maar stofvangen doen ze zowiezo. Ook de coolers raken in de loop der tijd gewoon verstoft en kan je er een kleedje uit weven.
Zoveel stoffig is mijn woning / appartement niet, ik stofzuig namelijk elke dag.
Tjah.. als je bij de computer zit verlies je ook huidschilfers en dat soort rommelVerwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 20:29:
Ik krijg ze met een stofzuiger niet echt bepaald schoon.
Wellicht met een echte compressor weer wel, maar stofvangen doen ze zowiezo. Ook de coolers raken in de loop der tijd gewoon verstoft en kan je er een kleedje uit weven.
Zoveel stoffig is mijn woning / appartement niet, ik stofzuig namelijk elke dag.
Verder verzamelt stof zich gewoon na de loop van tijd op materialen die gemaakt zijn van plastic of ijzer (omdat deze licht elektrisch geladen zijn) al helemaal als er ook nog eens een fan bij staat (of in het geval van een computer erin zit) die het stof aanzuigt!
Haal er gewoon een licht vochtige doek overheen, dan heb je het er zo af...
Voor de rest wel nice
Wat ik meestal doe om de stof te verwijderen: In warm water weken (meestal met een beetje zeep) en dan gewoon met een doekje (De filter onder water houden) de stof eraf halen.. hierna ff goed laten drogen en dan met de stofzuiger eroverheenDharion schreef op zondag 28 februari 2010 @ 00:22:
Jism, de stof is al bruin man, dat is gewoon echt oude stof
Haal er gewoon een licht vochtige doek overheen, dan heb je het er zo af...
Voor de rest wel nice
Zo komt het grove vuil eraf (waneer je het eraf haalt met een doekje) en de kleine deeltjes laten ook los waneer je de stofzuiger eroverheen haalt.
Houd er wel rekening mee dat je dit alleen moet doen met stoffen filters.. Ken ook iemand die een keertje een ijzeren filter op deze manier schoon had gemaakt, ding vertoonde lichte tekenen van roest na een maandje (Roestdeeltjes wil je NIET in je pc krijgen.. deze geleiden namelijk)
[ Voor 29% gewijzigd door D4NG3R op 28-02-2010 02:04 ]
Verwijderd

Ik denk dat ik wel de slechste aircooling ooit gezien in dit topic heb.
zal wel beter schoonmaken als ik een grotere en betere behuizing ter beschikking heb

edit:eventjes plaatje verkleint;

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2010 23:02 ]
GL met schoonmaken en kabels wegwerken O.o
W
T
Hell...

Heb je overigens wel een intakefan in je kast zitten?
Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km
[ Voor 3% gewijzigd door Djmaddox op 28-02-2010 23:17 ]
ja, daag.
de trommelvliezen van messiah1994 zullen dr meer last van hebben, die casefan ken ik ook, die gaat lekker op 3800-4200 rpm
Verwijderd
idd soms wil ik hem echt uit het raam gooien; maar tja eigelijk heb ik niet zoveel geld te besteden en ben ik zéér zuinig op m'n geld.Zoals je ziet besteed ik het liever aan de GPU/PSU/CPU en cooling en comfort komt op de laatste plek.AlexanderB schreef op zondag 28 februari 2010 @ 23:38:
neejoh, dat is een HP, die zijn onsterfelijk op deze manier, zeker aangezien ik nog een CM stof mis overal op, dan pas is airflow een probleem..
de trommelvliezen van messiah1994 zullen dr meer last van hebben, die casefan ken ik ook, die gaat lekker op 3800-4200 rpm
Doe er wat aan, dit is absoluut niet tweaker-waardig
OF laat het lekker zo en post het niet in een 'show'-topic, das vragen om problemen
Spotgoedkope kast zonder kabelmanagement, toch zoveel mogenlijk wegewerkt! (Beoordeel het
Hier is een foto: (Zonder CPU/Koeler, deze is er uit vanwege RMA)

CPU Idle: 28c
GPU Idle: 34c
Case temp Idle: 37c
CPU Load: 51c (met overclocks*, zonder ong 48c)
GPU Load: 73c (met overclocks**, zonder ong 68c)
Case temp Load: 46c
Inhoud:
AMD Athlon II X3 435
4Gb DDR3 1333Mhz strookje van Kingstone (komt met een paar weekjes nog een 2e strookje 4Gb bij
Club3D HD5770
DVD brander Van sony (Kwam uit oude PC)
Bracket van IcyBox (Via School) Hierin zitten nog 2 kleine 40mm fans welke behoorlijk wat lucht de kast in blazen. (Mini intakefans?
Western Digital Caviar 250Gb HDD
400w Strider Essential voeding van Silverstone, met een mooie 80+ Certificering.
Edit: Dit alles word bij elkaar gehouden door een Huntkey C507, welke nog geen 30 euro koste... maar toch vrij ruim is (Weinig cablemanagement opties, maar wel veel ruimte om kabels een beetje weg te stouwen)
*4e core unlocked + 300Mhz increase (4x3.2Ghz dus) (Stabiel ondervonden na 7 uur prime95 met 4 threads)
**Stock: 850/1200 Na OC: 925/1350 op stock voltage (daarom stijgt de temperatuur ook niet zo...)
CPU hield er alleen mee op binnen 3 dagen (Heb precies dezelfde CPU geleend van mijn oom's computerwinkel (Welke hij gebruikt in zijn testsysteem) Maar dit kwam niet door de temp's of overclock. (geen idee waar het wel aan lag) Deze had ik nog niet OC'd toen deze ermee ophield nee

Op het moment geen extra Fan's (behalve die van de voeding, CPU en GPU), binnenkort haal ik die "Trechter" die op het zijpaneel over de CPU heen zit weg, en vervang ik deze door een 80mm fan 120mm (foutje), ook komt er een intake (voor de HDD) en outtake (achter de CPU) fan in te zitten. Maar dit regel ik allemaal later nog.
[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 01-03-2010 23:41 ]
Nee, maar het verplaatst toch wat extra lucht.. verder zijn die temps zonder dat de HDD in zijn bracket zat (dus zonder die 2 extra mini-fans).Sjoerd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 19:59:
2x 40mm is niet echt veel...
Edit: Als de bracket er in zit verandert er niks aan het CPU/GPU, maar de temp van de kast daalt wel met 1c op idle, en 2c op load.
Ofwel:
Case temp Idle: 37c -> 36c
Case temp Load: 46c -> 44c
Zorgt voor minder "pieken" van de temperaturen van het CPU en GPU zorgt er wel voor dat de temps wat gelijkmatiger blijven IPV zo af en toe 1/2c stijgen voor een aantal seconden.
[ Voor 44% gewijzigd door D4NG3R op 01-03-2010 20:07 ]
Daar kan messiah1994 wel wat van leren
Messiah's kast is een beetje.. uuhchocolade-reep schreef op maandag 01 maart 2010 @ 23:26:
[...]
Daar kan messiah1994 wel wat van leren
Messy?
Haal het PSU er weer uit en plaats hem opnieuw.. probeer hierbij zoveel mogenlijk kabels weg te werken, geeft je PC een wat schonere look, is het makkelijker bij onderhoud vernieuwing ect, heb je een betere airflow en gaan de prestaties meestal ook nog vooruit (omdat onderdelen minder warm worden)
Edit trouwens (bij mijn systeem): Behalve die bal kabels rechtsbovenin (Deze ga ik nog eens naar onderen werken, naast de 3.5" brackets voor de HDD's is zat ruimte) vind ik het wel netjes gelukt, met name omdat het zo'n cheap-ass kast was die eigenlijk totaal niet gebouwt is voor cablemanagement
Front panel kabeltjes straks allemaal er ff uit, en inplaats van middendoor gaan deze rechts langs (opnieuw, naast de HDD brackes) met een elastiekje of kabelbindertje bij elkaar.
[ Voor 31% gewijzigd door D4NG3R op 01-03-2010 23:42 ]
Totaaloverzichtje

En de bijbehorende kabelbende uit het zicht.

Echt heel netjes is het niet voor de GPU, maar dat komt ook omdat er onder de GPU gewoon nauwelijks ruimte is.
[ Voor 10% gewijzigd door Fl4pp13 op 02-03-2010 10:00 ]
Verwijderd
Dat kan toch veel beter?Fl4pp13 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 00:05:
Nog maar eens een kleine update. Van de week 3 TB aan schijven erbij gepropt in m'n kastje, met als gevolg dat er lekker opnieuw mocht worden gekabeld. Niet echt m'n favoriete ding, maar Antec maakt het in ieder geval niet moeilijker in de P180 mini.![]()
Totaaloverzichtje
[afbeelding]
Detail van schijven
[afbeelding]
En de bijbehorende kabelbende uit het zicht.![]()
[afbeelding]
Echt heel netjes is het niet voor de GPU, maar dat komt ook omdat er onder de GPU gewoon nauwelijks ruimte is.

EDIT: ik blijf worstelen met de bende onderin. Voedingsconnector voor SATA is er ook niet netter op geworden.
[ Voor 100% gewijzigd door Fl4pp13 op 02-03-2010 09:59 ]
K62 in het bijzonder.
Ik niet maar iemand anders wel... productreview: Lancool Dragon Lord PC-K62 Zwart review door DennisBengelBolletje92 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 16:12:
Heeft iemand hier ervaringen met Lancool behuizingen?
K62 in het bijzonder.
Signature
Die had ik al gezien, maar die review is niet zó uitgebreidBGB4rn schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 16:16:
[...]
Ik niet maar iemand anders wel... productreview: Lancool Dragon Lord PC-K62 Zwart review door DennisBengel
zo dan ? :PBolletje92 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 16:18:
[...]
Die had ik al gezien, maar die review is niet zó uitgebreid
[ Voor 5% gewijzigd door BGB4rn op 02-03-2010 16:20 ]
Signature
1- Ja, twee. Eentje voor de hdd's (standaard van CM) en eentje heb ik in de 5,25" bays gehangen. (beide 120mm)Heb je nog ventilatoren aan de voorkant? Wat zijn je temps?
2- Laag
Al gedaan, maar er gaat niets boven gebruikerservaringen.
Verwijderd

Let niet op men cable manegment gaat mij erom dat het allemaal wegwerkt is.

- 200MM intake fan voor
- 200MM outake fan boven
- 200MM intake zijpaneel
- 120MM outake achter
Binnenkort krijg ik nog nieuwe fans binnen om men koeler in push/pull te zetten scheelt weer een paar graad.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2010 20:35 ]
Wat ik zie: een fan bovenin, en ik gok intake, en een fan van 120 mm als outtake... beetje oneerlijk he 3 grote tegen 1 kleine

[ Voor 74% gewijzigd door Fid3lity op 02-03-2010 20:33 ]
Verwijderd
Klopt ik heb het al gewijzigd, die 200 mm is trouwens outake dus de lucht gaat via de zijkant en voorkant naar binnen, en gaat via de boven kant en achterkant eruit dus dat moet wel goed zittenBlue-Tiger schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 20:31:
Wat je airflow betreft... komt van voren naar de gpu geblazen, en dan zit het eigenlijk "vast" onderin...
Wat ik zie: een fan bovenin, en ik gok intake, en een fan van 120 mm als outtake... beetje oneerlijk he 3 grote tegen 1 kleine
En ik weet uit ervaring dat je beter onderdruk kan hebben dan overdruk. (heb nu 50/50 wat natuurlijk optimaal is..)
ja, daag.
Brakke foto van telefoon (was de beste van totaal een stuk of 8

U ziet:
Antec P182
Asus P5N-e SLI
E6600 met Thermalright 120 extreme
2x 2GB DDR2 800
1x 1GB DDR2 667 Geheugen loopt op 711MHz (dit omdat 1GB latje wijlen is en het 667 geheugen op 711 wil lopen zonder problemen en mijn moederbord bokkig doet als ik alleen het 800MHz geheugen er in doe)
HD4850
Creative Audigy1 (als ik me niet vergis)
en een zalman voeding
Ik wacht nog steeds dat er weer IDE branders komen want mijn benq houd het 19/20 maal z'n lade gesloten houdt.
Stof komt nog van een aantal LAN's waar de kast op de grond stond en er regelmatig zand in die hal ligt, binnenkort maar weer eens met een stofzuiger kwast door m'n kast gaan.
Vorige week nog een ongelukje gehad met de voorkant van m'n kast USB poort omver gebokst nu is ie stuk
Waarom zou je dat 667 geheugen er bij doen. 4 GB is toch genoeg voor een game/dagelijks systeem. Draait ook niet in in dual channel dat ene latje...in mijn ogen compleet nutteloos.pin_point schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 22:31:
2x 2GB DDR2 800
1x 1GB DDR2 667 Geheugen loopt op 711MHz (dit omdat 1GB latje wijlen is en het 667 geheugen op 711 wil lopen zonder problemen en mijn moederbord bokkig doet als ik alleen het 800MHz geheugen er in doe)
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
4GB is voor dagelijks gebruik genoeg daar geef ik je gelijk in, maar als je 5GB hebt liggen, waarom niet en zoals gezegd mijn systeem wil niet starten/loopt vast als ik die ene gig eruit haal (moet er nog naar kijken hoe op te lossen), heb al geprobeerd geheugen snelheid vast te zetten maar daar trapt hij niet inWouter.S schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 22:45:
Waarom zou je dat 667 geheugen er bij doen. 4 GB is toch genoeg voor een game/dagelijks systeem. Draait ook niet in in dual channel dat ene latje...in mijn ogen compleet nutteloos.
De 667 module gaat er binnenkort wel uit moet 'm samen met de andere module opsturen voor RMA.
Het gaat er juist om dat je met onderdruk de stof in de kleinste kiertjes zuigt, daar heb je geen last van met overdruk..Sjoerd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 23:23:
dat is een hele hoop stof!
[...]
Volgens mij levert overdruk juist veel meer stof? (intake=stof)
K to the KillaZ
Ik heb hem nu binnen. Fans heb ik al even laten draaien en zijn zeer stil. Erg mooie case tot nu toe. Nu even het spul inbouwenBolletje92 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 16:25:
[...]
Al gedaan, maar er gaat niets boven gebruikerservaringen.

Reacties altijd welkom.
[ Voor 21% gewijzigd door MittaBong op 03-03-2010 21:36 ]
ja die 24 pins stekker moet ik ooit nog eens sleeven,,, het zwart spuiten, ik heb het licht opgeschuurd met korrel 600 vervolgens primer erover en dun zwarte lak erover spuiten meerdere malen.chocolade-reep schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 21:40:
Erg mooi, behalve die 24 pins stekker. Dat zwart spuiten is mooi gelukt, was het zelf ook al van plan. Nog tips?
Ik weet niet hoe het in het echt is maar ik heb mijn eigen case een keer in een krap schuurtje gespoten zodat ik niet helemaal overal goed kon staan zodat ik overal alles goed kon raken.
Dus daar heb ik een paar zakkers aan overgehouden..
Signature
1: Modulaire voeding kopenDj-sannieboy schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:43:
Ziet er gelikt uit! Vandaag krijg ik als het goed is 2 nieuwe 120MM fans binnen. Eens kijken of ik wat aan cable management kan doen. Snap niet dat sommige hun kabels zo netjes weggewerkt krijgen!
2: Kast kopen met genoeg ruimte tussen moederbord & zijpaneel
3: Véél tijd in stoppen!
Ik ben minstens 3 uur bezig geweest me demijne
Wel
Ik heb hiervoor even naar dit gekeken, deze kerel doet het echt nice. http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=55837
Mooie zakkers zijn niet lelijkjaspara schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 18:09:
[...]
Wel
Ik heb hiervoor even naar dit gekeken, deze kerel doet het echt nice. http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=55837
@ jaspara, dat ziet er prima uit toch ?
Signature
Net een kleine opschoon actie gehouden en van de laatste posts de afbeeldingen verwijderd die te groot zijn, graag een thumbnail plaatsen met een link naar een grotere afbeelding of alleen een kleine afbeelding.
Let dus op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 1600 x 1200 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed.