Air Cooled Gallery

Pagina: 1 ... 11 ... 26 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeggen, verander je CPU cooling door een corsair H50, H70 (mits je eraan kan geraken) en je zal je temps nog harder zien dalen. Dit geeft ook wat meer ruimte voor overclocking.

Verder, mooie mod ! Doet me weer zin krijgen om zelf ook iets te doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Een goeie tip, maar dat word mij wat té denk ik. Vooraan heb ik 2 Scythe fans zitten, en als ik achteraan die stock eruit haal, dan moet ik ook dat kleine plaatje met 2 knopjes verwijderen. Imho zonde.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_AFC
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 22:14
Is het nou moeilijk om een kast te spuiten? Ik heb zelf de HAF 922 ook, maar wil de binnenkant ook graag zo zwart hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 10:33
Waarom niet, dan moet je gewoon eens lezen in CM, daar staat bij de FAQ wel iets daarover :)

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
Richard_AFC schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:14:
Is het nou moeilijk om een kast te spuiten? Ik heb zelf de HAF 922 ook, maar wil de binnenkant ook graag zo zwart hebben.
het spuiten wil wel (die van mij is zo glad als een belletje), maar dat is niet voor ongeduldige mensen.

Je moet echt elke popnagel uitboren zodat je kast helemaal uitelkaar is. Alles maar dan ook elk hoekje en gaatje schuuren. Afnemen met terpentiene daarna met een klaafdoekje het stof eraf vegen en dan een goede grondverf eroverspuiten. Dan als alles gedekt in de grondverf zit kun je de lak aan brengen, maar vergeet dan niet eerst weer met een kleefdoekje de boel aftenemen. want anders krijg je van die mooie kloofjes van het stof wat dan onder de lak komt.

Maar dit kost echt bloed zweet en tranen wil je dit goed doen. en je bent er de nodige doekoes voor kwijt.
2bussen primmer, 2bussen lak, kleef doekjes, terpentine, waterproofschuurpapier korrel 600. en niet te vergeten popnagels om hem weer inalkaar te zetten. ik denk dat je dan een 45euro kwijt bent.
En het is spuitbussen verf dus dat is niet erg kras en stoot bestendig.

dus misschien kun je hem dan nog wel beter laten poedercoaten.
Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 00:16:
Ik zou zeggen, verander je CPU cooling door een corsair H50, H70 (mits je eraan kan geraken) en je zal je temps nog harder zien dalen. Dit geeft ook wat meer ruimte voor overclocking.

Verder, mooie mod ! Doet me weer zin krijgen om zelf ook iets te doen :p
ik weet niet als je het tegen mij hebt. maar een mugen2 en een h50 verschillen elkaar niks, ja alleen de prijs.
Dan zijn er genoeg koelers die in dezelfde prijsklasse gehakt maken van de h50/h70.
Zoals de Megahalems en de VenomousX.

Ik denk dan ook bijdeze dat ik mijn mugen ga verpatsen en er een VenomousX in push en pull op gooi.

dan kan ik nog een graad of 8 pakken.

[ Voor 23% gewijzigd door jbkappirossi op 13-08-2010 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-02 20:47
jbkappirossi schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:59:
[...]

het spuiten wil wel (die van mij is zo glad als een belletje), maar dat is niet voor ongeduldige mensen.

Je moet echt elke popnagel uitboren zodat je kast helemaal uitelkaar is. Alles maar dan ook elk hoekje en gaatje schuuren. Afnemen met terpentiene daarna met een klaafdoekje het stof eraf vegen en dan een goede grondverf eroverspuiten. Dan als alles gedekt in de grondverf zit kun je de lak aan brengen, maar vergeet dan niet eerst weer met een kleefdoekje de boel aftenemen. want anders krijg je van die mooie kloofjes van het stof wat dan onder de lak komt.

Maar dit kost echt bloed zweet en tranen wil je dit goed doen. en je bent er de nodige doekoes voor kwijt.
2bussen primmer, 2bussen lak, kleef doekjes, terpentine, waterproofschuurpapier korrel 600. en niet te vergeten popnagels om hem weer inalkaar te zetten. ik denk dat je dan een 45euro kwijt bent.
En het is spuitbussen verf dus dat is niet erg kras en stoot bestendig.

dus misschien kun je hem dan nog wel beter laten poedercoaten.

[...]

ik weet niet als je het tegen mij hebt. maar een mugen2 en een h50 verschillen elkaar niks, ja alleen de prijs.
Dan zijn er genoeg koelers die in dezelfde prijsklasse gehakt maken van de h50/h70.
Zoals de Megahalems en de VenomousX.

Ik denk dan ook bijdeze dat ik mijn mugen ga verpatsen en er een VenomousX in push en pull op gooi.

dan kan ik nog een graad of 8 pakken.
Je hebt echt iets tegen de H50 of niet?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Er zijn meerdere mensen op GoT die met high end luchtkoeling betere resultaten hebben gehaald ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die corsair kits zijn ook geen high-end waterkoeling kits, met hogere vermogens kunnen ze misschien iets beter omspringen dan een gelijkwaardige luchtkoeler, maar het blijven setjes voor beginnende waterkoelers die zonder hoofdbrekens een werkende wc-setup willen hebben.
Natuurlijk heb je bij waterkoeling ook bottlenecks, dan maakt een 100x12cm radiator bij wijze van spreken nog geen verschil. Voor de beste resultaten zou je dan een gouden wc blok moeten hebben, net als een gouden radiator, maar dan kun je net zo goed een gouden TRUE nemen. Als dat metaal niet zo duur was werd dat zeker weten in koelers verwerkt, het geleidt stukken beter warmte als koper :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
Joopieboy schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 00:18:
Een goeie tip, maar dat word mij wat té denk ik. Vooraan heb ik 2 Scythe fans zitten, en als ik achteraan die stock eruit haal, dan moet ik ook dat kleine plaatje met 2 knopjes verwijderen. Imho zonde.
enigste wat je er hoeft uit te halen zijn de 2 knopjes die aan de fans zitten, eigenlijk niet echt zonde hoor

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 07:23:
Die corsair kits zijn ook geen high-end waterkoeling kits, met hogere vermogens kunnen ze misschien iets beter omspringen dan een gelijkwaardige luchtkoeler, maar het blijven setjes voor beginnende waterkoelers die zonder hoofdbrekens een werkende wc-setup willen hebben.
Natuurlijk heb je bij waterkoeling ook bottlenecks, dan maakt een 100x12cm radiator bij wijze van spreken nog geen verschil. Voor de beste resultaten zou je dan een gouden wc blok moeten hebben, net als een gouden radiator, maar dan kun je net zo goed een gouden TRUE nemen. Als dat metaal niet zo duur was werd dat zeker weten in koelers verwerkt, het geleidt stukken beter warmte als koper :P
ik snap je uitspraak niet helemaal want wat is het nut dan van WC, voor mij betekentt dat nog altijd dat je dan betere koeling hebt dan lucht. Wat je dus met een H50 niet gaat redden.

En de ''gouden TRUE'' is van koper.

Je bedoelde verguld, maar dan nog is koper een betere geleider dan dan goud.
silver is de beste geleider dan koper dan goud en dan aluminium. en nikkel is slechts de afwerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Subtiel kickje :+

Verwijderd in "Air Cooled Gallery"
Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 20:59:

Ik heb ook een vraagje.
Ik zie op foto's dat sommige mensen hun voeding met de fan naar beneden hebben geplaatst. Ik neem aan dat er op die plek dan een rooster of iets dergelijks zit.

Ik heb onder de kast ongeveer 1cm ruimte en de voeding ligt op 4 plastic voetjes, al met al zal er tussen de voeding en de vloer waar die opstaat 1,5cm ruimte zitten.
Als ik onder de voeding een gat maak (120mm) (en eventueel een fan grill plaats) zou de voeding dan genoeg "koele" lucht kunnen aantrekken als ik de voeding omdraai?
Eventueel kan/wil ik wat hogere voetjes onder de behuizing maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Als je gewoon netjes een gat maakt is dit geen probleem nee, heb kasten gezien die slechts 5mm voetjes hebben, met alsnog een gat voor de voeding.

Wel een tipje though: Trek iets van een stuk panty ofzo over het gat heen, want het nadeel van een opening onderin is dat stof er makkelijk in word gezogen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 07:23:
Die Corsairs zijn gewoon goede koelers voor tweakers die de stap naar een complete wc set te groot vinden , of bewust nooit die stap maken . Daarintegen heb je ook tweakers die niet van die grote koelers houden .Kijk altijd graag in de wc thread , want af en toe is het wel erg mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5mm 8)

Dan ga ik binnenkort maar eens aan het "zagen". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperaap
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-06-2023
Hier mijn aircooled kast, past maar net maar is gelukt. De kast wordt maximaal 45 graden, idle ongeveer 35.

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/142wto8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Dat is thans een hete kast dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjer94
  • Laatst online: 25-08 12:10

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

Ok, vraagje:
Wat is de beste CPU-koeler onder de €80,-?
De beste voor overclocken en gamen natuurlijk...
Ik heb op het moment een AMD Phenom II X4 955BE

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Mugen 2 Rev.B
Of natuurlijk de H50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
Spaiker schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:46:
Mugen 2 Rev.B
Of natuurlijk de H50.
Mee eens :Y) En wil je iets meer uitgeven eens kijken naar de nieuwe Corsair H70.

[ Voor 17% gewijzigd door Kiwitje op 17-08-2010 16:05 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
of noctua..

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

daantjer94 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:06:
Ok, vraagje:
Wat is de beste CPU-koeler onder de €80,-?
De beste voor overclocken en gamen natuurlijk...
Ik heb op het moment een AMD Phenom II X4 955BE
Deze:

#ProductPrijsSubtotaal
1Noctua NH-D14€ 65,-€ 65,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 65,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_AFC
Kheb nu de H50 in push pull met 2 Nexus real silents, zou het waard zijn om deze te vervangen door
pricewatch: Noctua NF-S12B FLX, 120mm ??
Dan kan ik iig wel de 2 nexus real silents als top fans gebruiken..

Of zal ik 2 nexus silents erbij halen? Aangezien deze stukken goedkoper zijn maar toch wel minder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07 20:34

Peter91

<=]

2 van nexus erbij halen.
Anders hoor je die toch boven de Noctua's uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammed_a4
  • Laatst online: 27-08 13:21
wat is nu eigenlijk het beste(slimste) idee,in mijn geval,de antec nine hundred two kopen deze vrijwel stock laten en airflow laten hoe deze fabriek af gemaakt is,of mijn huidige case (oldskool casecom) met wat handigheid aanpassen en daar proberen een optimale flow en koeling uit te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Nieuwe setup is ''af'':

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/h9TSPWDzi1AQb8BHYievr3BX/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1i9aGVbFfnvUJVUMchOj891Q/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DCIneMiatagjyIn7oOB2F9Dx/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TjvAqX0u5vseML46SPxUozbQ/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/B25bwD80mFZvdqBqEKy0U56E/thumb.jpg

Kastje dicht:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DjYy0oH4aQuKXlzQCrW2jGPD/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZECsIv9admvCnuyiXsYnelfq/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uhfMHEXziyVMaZjNRipqyGDr/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kOAE4le3fI0NA7NnXj4AinBN/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hM9JtRwJEafvSuSxFFvzDrw6/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LqgWFZqzeiQVAU2kcwh6HP6D/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DKU9ZXUPIkfW3MLiBLGn9FwR/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FRFLW3Sa7dbmg9Oz7tfRbGZG/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/B2sjIWuLDtnjRrKoi09ThVH1/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

peakaboo schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 04:35:
Nieuwe setup is ''af'':

*Complete gallery*
Ziet er mooi uit. Jammer van de soms overbelichte foto's en jammer dat je CPU niet luchtgekoeld is 8)7... Dat hoort niet hier, he? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue-Tiger schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 09:40:
[...]

Ziet er mooi uit. Jammer van de soms overbelichte foto's en jammer dat je CPU niet luchtgekoeld is 8)7... Dat hoort niet hier, he? :9
Maar water is ook een onderdeel van lucht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
En zijn rad is luchtgekoeld! :D O-)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Slammed_a4 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 00:14:
wat is nu eigenlijk het beste(slimste) idee,in mijn geval,de antec nine hundred two kopen deze vrijwel stock laten en airflow laten hoe deze fabriek af gemaakt is,of mijn huidige case (oldskool casecom) met wat handigheid aanpassen en daar proberen een optimale flow en koeling uit te krijgen?
Kunnen wij niet voor je beslissen he :)
Ben je je case beu gezien, zou ik dat doen, ben je niet handig, zou ik dat doen, wil je gemakkelijk zonder al te veel werk een nette airflow, en een ferme case, dan zou ik dat doen..

Wil je aan de andere kant je handigheid laten zien, of ben je je case nog niet beu gezien, zie ik niet in waarom je een nieuwe zou moeten kopen.

The choice is yours.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Blue-Tiger schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 09:40:
[...]

Thnx. De foto's zijn gemaakt met de samsung galaxy S en 's avonds laat dus ze zijn niet optimaal inderdaad. Er zitten toch maarliefst 2 fans op mijn Rad O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertH
  • Laatst online: 19:58
Zo, eindelijk is foto's gemaakt van mijn PC-tje.

Specs:
Processor: Pentium 4 3.0 GHZ
Moederbord: A-Open MX4SGI-DL2
Processor koeler: Zalmann CNPS-9500LED
Ram: 1.5GB DDR400 singlechannel (1x1gb, 2x256mb)
Videokaart: Radeon 9000 PRO
Hdd's: Western digital 160 gb IDE, Western digital 80 gb IDE.
Voeding: Coolermaster Extreme power 500 watt
Case: Onbekend 8)7
5 x 80 mm casefan
2x CCFL blauw

CCFL uit zonder flits http://i841.photobucket.com/albums/zz331/GeertOss/Pc5.jpg
CCFL uit met flits http://i841.photobucket.com/albums/zz331/GeertOss/Pc1.jpg
CCFL aan met flits http://i841.photobucket.com/albums/zz331/GeertOss/Pc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Dan kan het waterkoelingen topic worden afgeschaft!!!! :D
peakaboo schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:08:
[...]

Thnx. De foto's zijn gemaakt met de samsung galaxy S en 's avonds laat dus ze zijn niet optimaal inderdaad. Er zitten toch maarliefst 2 fans op mijn Rad O-)
En wat voor temps haal je er nu mee? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Blue-Tiger schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:31:
[...]

Dan kan het waterkoelingen topic worden afgeschaft!!!! :D

[...]

En wat voor temps haal je er nu mee? ;)
Idle
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pbnEWzh4M3VlIe7uAkjZwaxQ/full.jpg

Met gamen komt ie amper boven de 60 graden uit, vind het prima. Zwaarder dan dat belast ik de PC niet.

[ Voor 14% gewijzigd door peakaboo op 18-08-2010 17:46 ]

• nero355

nero355

:F Vind dat altijd zo jammer hé als mensen IDLE temps posten ... doe dat kreng eens flink stressen met alles op 100% :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• peakaboo
  • Niet online
nero355 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 11:26:
:F Vind dat altijd zo jammer hé als mensen IDLE temps posten ... doe dat kreng eens flink stressen met alles op 100% :P
Waarom? Zal nooit voorkomen dat ik m'n proc zo hard belast, dus niet relevant voor mij om te weten.

• nero355

nero355

Maar iemand anders die aan jou vraagt hoe de koeler presteert waarschijnlijk wel ;)

Die IDLE temps haalt een stock koeler ook wel tenslotte...

• peakaboo
  • Niet online
nero355 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:11:
Maar iemand anders die aan jou vraagt hoe de koeler presteert waarschijnlijk wel ;)

Die IDLE temps haalt een stock koeler ook wel tenslotte...
Met een overclocked i7 ? No way dude... Ik zal nog een testje doen met full load speciaal voor jou ;)

• [Remmes]
peakaboo schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:04:
[...]

Met een overclocked i7 ? No way dude... Ik zal nog een testje doen met full load speciaal voor jou ;)
mwah zal mischien niet veel verschillen in idle...

ja, daag.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
idle is idd niet interessant, al idlet hij op 55..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• peakaboo
  • Niet online
Full load ook niet, omdat mijn PC nooit onder die omstandigheden zal draaien.

Met zo'n H50 weet je dat je nooit in de 80 graden gaat komen dus dan boeit het mij verder weinig of mn pc nou 40 50 of 60 graden is met gamen :)

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
mijn ervaring met de h50 is dus niet zo briljant... want ik krijg hem echt wel in de 80.....

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nedernakker schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 23:54:
mijn ervaring met de h50 is dus niet zo briljant... want ik krijg hem echt wel in de 80.....
Bij mij is hij stressed 85-90 ° @ 4.2 Ghz, heb wel direct teruggeschroefd naar 3.5 GHz

Dan vraag ik mij wel af op welke CPU speed jij draait ?

met H50 welliswaar

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2010 00:13 ]

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32
Wat denken jullie, kan ik de RAM koeler er beter af halen voor een betere airflow bij mijn CPU (koeler)?

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/2983d349.jpg

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Outlandos schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 19:54:
Wat denken jullie, kan ik de RAM koeler er beter af halen voor een betere airflow bij mijn CPU (koeler)?

[afbeelding]
Wat voor temps haal je? In principe wordt je RAM niet zo gauw heet en heeft die koeler daar ook een stuk minder functie dan een fatsoenlijke airflow door je mooie CPU koeler. Ik zeg mooi omdat ik 'm zelf ook heb :9~ Maar kijk gewoon eens hoeveel graden je kunt winnen door het verwijderen van dat koelertje ;)

• FastFred
  • Laatst online: 19:57
Outlandos schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 19:54:

[afbeelding]
Wilde gok, MSI GTX460 Cyclone?

En ja, die koeler kan eraf, geheugen wordt niet warm en heeft aan een degelijke airflow meer dan genoeg, dat Corsair er bij sommige kits zo'n koeler bij doet is puur voor de show of de zware overclockers, hoewel zware overclockers toch wel met DICE of LN2 werken.

Vanmiddag mijn Bigwater 760i eruit gesloopt en er een Coolermaster V8 op geschroeft, binnen kort (als ik zin heb de pc weer los te koppelen en te versjouwen) maar weer eens een mooie foto maken:)

[ Voor 14% gewijzigd door FastFred op 26-08-2010 21:50 ]

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

FastFred schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 21:48:
[...]

hoewel zware overclockers toch wel met DICE of LN2 werken
Niet op hun geheugen, nergens voor nodig ;) Simpel fannetje does the trick daar...

• outlandos
FastFred schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 21:48:
[...]

Wilde gok, MSI GTX460 Cyclone?

En ja, die koeler kan eraf, geheugen wordt niet warm en heeft aan een degelijke airflow meer dan genoeg, dat Corsair er bij sommige kits zo'n koeler bij doet is puur voor de show of de zware overclockers, hoewel zware overclockers toch wel met DICE of LN2 werken.

Vanmiddag mijn Bigwater 760i eruit gesloopt en er een Coolermaster V8 op geschroeft, binnen kort (als ik zin heb de pc weer los te koppelen en te versjouwen) maar weer eens een mooie foto maken:)
Dus ik kan die koeler eraf halen? Morgen even doen, benieuwd of het überhaupt wel scheelt..

En ja 2 MSI GTX 460 1GB's in SLI :)

• .Sjoerd
  • Laatst online: 07-07 12:45
waarom zie ik dan geen bridge???

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
omdat die net links buiten de foto valt ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Outlandos schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 00:34:
[...]

Gewoon eraf halen. maar ik denk persoonlijk dat je niks geen verschil zult zien.
Wat meer zal helpen is push en pull, want je hebt maar een fan op je megahalems.
Zet daar twee x s-flex 1600 op en dan kun je nog wel een graad of 8 pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 19:57
Outlandos schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 00:34:
[...]

Plus dat de SLI aansluiting bij de GTX460's echt helemaal op 't uit einde van de kaart zit, heeft mijn Gigabyte GTX460 ook :)

Dus ja die valt buiten de foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er eigenlijk een programma waarmee ram-temps uit te lezen zijn? Heb zelf een ocz xtc met twee papst fans omdat de standaard fans zo'n lawaai maakten en die leds toch erg fel waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 20:21:
Is er eigenlijk een programma waarmee ram-temps uit te lezen zijn? Heb zelf een ocz xtc met twee papst fans omdat de standaard fans zo'n lawaai maakten en die leds toch erg fel waren...
:N Niet bij mij bekend iig. Maar voorzover ik weet hebben geheugenlatjes ook geen temp-sensor, dus is dat sowieso onmogelijk.
Je kan er echter vanuit gaan dat je geheugen koud genoeg blijft, zelfs zonder koeler - helemaal met die koeler erop - tenzij je ze extreem hebt overgeklokt.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

is er nou niemand met een coolermaster HAF X :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ik heb deze PC 'al' 2 weken, maar hier alsnog wat foto's:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/iPhonefotos513.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/iPhonefotos534.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/iPhonefotos523.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/iPhonefotos520.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/iPhonefotos524-1.jpg

En een plaatje van het geheel misstaat hier ook niet denk ik:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/iPhonefotos535.jpg

Wat u ziet is het volgende:

- Lian Li PC-60FNWX - Midtowermodel
- Antec TruePower New TP-750 Blue (al moet je wel HEEL goed kijken om iets van die blauwe led te kunnen zien)
- Prolimatech Megahalems Rev. B met daarop een Scythe Gentle Typhoon AP-14 (wellicht binnenkort te vervangen voor een AP-15) en MX-3 koelpasta
- Noiseblocker PK2 in het dak
- ASUS P6X58D-E - Moederbord
- Processor - Intel Core i7 930 @3.8 GHz
- Corsair Dominator-GT - Geheugen - 6 GB
- WD Caviar Black WD1002FAEX

And last but not least:

2 maal een MSI N460GTX Cyclone 1GD5/OC in SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghost Dog schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 02:48:
[...]

:N Niet bij mij bekend iig. Maar voorzover ik weet hebben geheugenlatjes ook geen temp-sensor, dus is dat sowieso onmogelijk.
Je kan er echter vanuit gaan dat je geheugen koud genoeg blijft, zelfs zonder koeler - helemaal met die koeler erop - tenzij je ze extreem hebt overgeklokt.
Mwoah ze lopen zover ik weet net iets boven stock specs, maar 1600mhz is toch zat voor een i7. En idd wordt ddr3 zowieso al niet echt warm, anders hou ik de baktemperatuursensor van mams ns erbij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Outlandos, mooi uitzich vanuit je kamer :) En toch maar besloten het geheugenkoelertje achterwegen te laten zie ik? Mooie setup verder en prima foto's! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 11:26:
Intel burntest *O* Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/08/31/1283243016-410.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

:D Underclocken is ook clocken _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
e8400 op 1.6... XD

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
Mijn Pc'tje van 2008 ge-upgrade :p want mijn psu brandde door, mijn moederbord brandde door, en er zat een deuk in de kast xD

leuke oplossing voor exhaust fan: grill op een afstandje houden :D
Afbeeldingslocatie: http://i589.photobucket.com/albums/ss333/TheMusicMaker001/GoT/Foto0084.jpg

Cablemess: 3 fans op 1 molex plug
Afbeeldingslocatie: http://i589.photobucket.com/albums/ss333/TheMusicMaker001/GoT/Foto0083.jpg

Een leuk warning tekentje op een (afgehaalde) heatsink van een passief gekoelde Ati- kaart
Afbeeldingslocatie: http://i589.photobucket.com/albums/ss333/TheMusicMaker001/GoT/Foto0082.jpg

De andere kabels wegwerken achter een plaatje O-)
Afbeeldingslocatie: http://i589.photobucket.com/albums/ss333/TheMusicMaker001/GoT/Foto0081.jpg

Binnenkant van de pc: let op de fan decal van achter (komt overal voor :P )
Afbeeldingslocatie: http://i589.photobucket.com/albums/ss333/TheMusicMaker001/GoT/Foto0080.jpg

Binnenkant zonder licht:
Afbeeldingslocatie: http://i589.photobucket.com/albums/ss333/TheMusicMaker001/GoT/Foto0079.jpg

Binnenkant met licht:
Afbeeldingslocatie: http://i589.photobucket.com/albums/ss333/TheMusicMaker001/GoT/Foto0077.jpg

Nog MEER cablemess:
Afbeeldingslocatie: http://i589.photobucket.com/albums/ss333/TheMusicMaker001/GoT/Foto0078.jpg

Mijn deurtje van de kast is eraf gebroken: bye deurtje... ;w
Afbeeldingslocatie: http://i589.photobucket.com/albums/ss333/TheMusicMaker001/GoT/Foto0075.jpg

En een keer de kast met alles erop en eraan:
Afbeeldingslocatie: http://i589.photobucket.com/albums/ss333/TheMusicMaker001/GoT/Foto0074.jpg

Ik moet misschien een nieuwe case kopen (of maken :Y ) dan maak ik er wel misschien een worklog van. :P

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Wat heb je met die mooie strakke SATA kabel gedaan :/ zo zonde :'(

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
Xenomorphh schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:33:
Wat heb je met die mooie strakke SATA kabel gedaan :/ zo zonde :'(
ik heb die rond een lange schroevendraaier gewonden, ik weet dat het er lelijk uitziet maar ik kan niet anders :P

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonwel
  • Laatst online: 10-09 11:14
Waarom gebruik je al die tape. Ik vind dat er echt niet uit zien, had dan op zijn mist zwarte tape gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

CDA441 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:36:
[...]

ik heb die rond een lange schroevendraaier gewonden, ik weet dat het er lelijk uitziet maar ik kan niet anders :P
Kan zat anders. Gewoon recht laten en indien mogelijk aan cable management doen.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 11:29

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Kalton schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:34:
Waarom gebruik je al die tape. Ik vind dat er echt niet uit zien, had dan op zijn mist zwarte tape gebruikt
Misschien is het een idee er sleeving om heen te doen ?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonwel
  • Laatst online: 10-09 11:14
Dat staat inderdaad veel mooier maar is wel veel werk als je alles gaat sleeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

Ene zijkant:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RvjamS7vbxySX9tbnecTM5OE/full.jpg

Andere zijkant:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IFNfBx3OaAWl98rfxdjDL9Gf/full.jpg

ja een kabelbrei. Maar ik kan er helaas ook niet veel meer van maken zonder een serieuze kans op kabelbreuk. Ik heb inmiddels al twee SATA kabels moeten vervangen 8)7

Ow ja, wat ziet U hier:
CM690 gevuld met een P5Q-E. Daarop zit een Q9550 gekoeld door een scythe mugen. Beeld komt uit een HD5850, Physx en cuda van een 8800GT. Tevens een creative X-Fi geval voor de nodige geluidsinput en output. Een 6-tal harde schijven en een SSD op de vloer. Een casefan of 8, de meeste op 5V, en een fancontroller van zalman. Dit alles gepowered door een Zalman ZM600HP.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Heeft dat effectief nut zo'n fan aan de achterkant van de cpu? heb zitten denken over het al dan niet kopen ervan maar heb nog niets beslist :o Dat lijkt me geen scythe mugen te zijn? Of is dat een andere uitvoering? :)

[ Voor 20% gewijzigd door Spaiker op 31-08-2010 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
Spaiker schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:03:
Heeft dat effectief nut zo'n fan aan de achterkant van de cpu? heb zitten denken over het al dan niet kopen ervan maar heb nog niets beslist :o Dat lijkt me geen scythe mugen te zijn? Of is dat een andere uitvoering? :)
Mugen 1?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

ja een hele oude met aluminimum onderkant. En die fan aan de achterkant... tja er was nog een plekkie :). Maar je moet wel goed zoeken, want een standaard fannetje past niet. Je hebt een 80 mm fan nodig met een max dikte van 15 mm.

[ Voor 20% gewijzigd door M2M op 01-09-2010 00:30 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of het zo'n nut heeft.. ding kan nauwelijks goed lucht aanzuigen (zit geen rooster daar neem ik aan van buitenaf) effect zal minimaal zijn anders zag je het wel vaker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 00:36:
Of het zo'n nut heeft.. ding kan nauwelijks goed lucht aanzuigen (zit geen rooster daar neem ik aan van buitenaf) effect zal minimaal zijn anders zag je het wel vaker :P
dat is dus het leuke, het rooster zit er wel :). Maar waar de lucht dan heen moet??? die halve centimeter ruimte tussen moederbord en backplate dus.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:43

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ja zo kan het ook, 10 seconden je CPU 100% stressen en dan screenshot plaatsen, je pc had nog niet eens de tijd om op te warmen joh :P

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phas0r schreef op woensdag 01 september 2010 @ 08:52:
[...]

Ja zo kan het ook, 10 seconden je CPU 100% stressen en dan screenshot plaatsen, je pc had nog niet eens de tijd om op te warmen joh :P
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/09/01/1283317328-480.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/09/01/1283317409-020.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/09/01/1283317466-260.jpg
Deurtje uit de pc gehaald om de zeepbakjesmod beter uit te laten komen :)
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/09/01/1283317717-290.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/09/01/1283318166-630.jpg

Temps Default E8400 , prime 35 , intel burntest 40 met TJmax op 95 :P

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/09/01/1283318293-610.jpg

• Richard_AFC
Wat je ziet:
Cooler Master 690 II Advanced
Corsair H50 push pull > 2x Nexus Real Silents 120mm
ASUS Crosshair Formula IV
Kingston 4gb DDR3 Ram
ASUS HD5870
Cooler Master Real Power M520

Wat je niet ziet:
AMD 1090T @ 4ghz
2x Nexus Real Silents 120mm outtake top
1x LG dvd brander
1x Samsung Spinpoint 1tb

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/28u5uef.jpg
(klik voor big)

Processor temp bij Everest is 36 graden idle, 50 graden load

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Sinds gisteren de H50 vervangen door de Noctua NH-D14. Best een monster van een koeler, maar wat een stilte. Daarnaast scheelt het op full load ruim 9 graden t.o.v. de H50 i.c.m een Noctua NF-P14FLX fan. De laatste heb ik maar in de deur van de CM Sniper geschroefd. Maar de stilte is voor mij belangrijker want ik werd dol van dat zeurende geluid van de H50 pomp.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/09/02/1283449153-530.jpg

Closeup:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/09/02/1283449931-980.jpg

En zo zat het eerder in elkaar:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/09/02/1283450010-040.jpg

Specs:

Kast: CM Storm Sniper
Moederbord: MSI P55-GD80
CPU: i7-860 gelokt op 3.2 Ghz
RAM: 4 GB Corsair Dominator
(voor montage van de Noctua moesten de koelblokjes van de Dominators verwijderd worden)
GFX: 2 x HD 5770 1Gb, Asus en XFX in xfire mode
HD's: Intel G2 SSD 80Gb en Samsung F1 1TB
Outtake fan aan de achterkant is een Scythe S-Flex 1200 en intake aan de onderzijde is een 14 cm Xigmatek 1000 rpm, De rest zijn 20cm CM fans op 900 rpm, voor is intake en bovenin outtake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het plaatsen van inmiddels verscheidene berichten, ben ik ook eens aan de beurt om te showen ;)

De CPU koeler (*piep* ding wordt snel vervangen voor een WC blok):

Afbeeldingslocatie: http://img832.imageshack.us/img832/4575/computercliff019.jpg

Het RAM:

Afbeeldingslocatie: http://img710.imageshack.us/img710/4757/computercliff023.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img844.imageshack.us/img844/2913/computercliff026.jpg

De GPU's

Afbeeldingslocatie: http://img529.imageshack.us/img529/1575/computercliff027.jpg

Kabels wegwerken:

Afbeeldingslocatie: http://img713.imageshack.us/img713/8417/computercliff030.jpg

Specs:

Kast: Antec Performance One 193
Moederbord: Asus Rampage II Extreme
Cpu: Intel Core i7-920 D0 op 4.2 GHz met een Nexus FLC-3000 CPU koeler
RAM: 3 x 2 GB Corsair Dominator GT 2 GHz @ 1600 MHz
GPU 1: Asus HD5850 1GB
GPU 2: XFX 9800GTX (dedicated PhysX kaart)
HD 1: Intel G2 SSD 80GB
HD 2 & 3: WD Caviar 250GB
PSU: Antec Truepower Quattro 1000

Toekomstplannen:

Ronde SATA kabels
2e Asus HD5850 voor Crossfire opstelling
2 x OCZ Vertex 2 120GB in raid-0
5 x Noctua NF-S12B FLX 120mm fans
Waterkoelingset (CPU, GPU's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 18:08:
Na het plaatsen van inmiddels verscheidene berichten, ben ik ook eens aan de beurt om te showen ;)

De CPU koeler (*piep* ding wordt snel vervangen voor een WC blok):

[afbeelding]

Het RAM:

[afbeelding]

[afbeelding]

De GPU's

[afbeelding]

Kabels wegwerken:

[afbeelding]

Specs:

Kast: Antec Performance One 193
Moederbord: Asus Rampage II Extreme
Cpu: Intel Core i7-920 D0 op 4.2 GHz met een Nexus FLC-3000 CPU koeler
RAM: 3 x 2 GB Corsair Dominator GT 2 GHz @ 1600 MHz
GPU 1: Asus HD5850 1GB
GPU 2: XFX 9800GTX (dedicated PhysX kaart)
HD 1: Intel G2 SSD 80GB
HD 2 & 3: WD Caviar 250GB
PSU: Antec Truepower Quattro 1000

Toekomstplannen:

Ronde SATA kabels
2e Asus HD5850 voor Crossfire opstelling
2 x OCZ Vertex 2 120GB in raid-0
5 x Noctua NF-S12B FLX 120mm fans
Waterkoelingset (CPU, GPU's)
Mede mogelijk gemaakt door... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Precies wel een trage host, of ligt dat aan mij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue-Tiger schreef op maandag 06 september 2010 @ 18:12:
[...]

Mede mogelijk gemaakt door... :*)
BLUE-TIGER!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ ;)

Je bent er trouwens snel bij 8) Maar dit is in grote lijnen mijn pc'tje, normaal zitten de zijkanten er natuurlijk op, dit was vanmiddag toen ik het idee kreeg om mijn kabels weg te werken :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2010 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 18:16:
[...]

BLUE-TIGER!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ ;)

Je bent er trouwens snel bij 8) Maar dit is in grote lijnen mijn pc'tje, normaal zitten de zijkanten er natuurlijk op, dit was vanmiddag toen ik het idee kreeg om mijn kabels weg te werken :)
Danku, danku d:)b Ja, denk dat ik gewoon net op tijd was. Heb net voor de avond vrij gekregen van 't werk :9 (nouja, wat heet werk), anders had ik het om half 9 pas gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excelb-boy
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Excelb-boy

The MOOVMNT

damn! Er komen hier heel wat mooie kasten voorbij zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:58
Heb hier al een paar mooie setups gezien, ook goed voor inspiratie. Ik zal me binnenkort ook eens melden met m'n eigen (nieuwe) setup, als die binnen is. Volgens mij ben ik dan ook meteen de eerste met de NZXT Phantom, hopelijk komt ie eind deze week binnen :D

Ben wel van plan zo min mogelijk fans met LEDs te gebruiken, bij mijn huidige Antec 900 vind ik het eigenlijk net iets te veel van het goede. Eerst maar eens afwachten hoe de Phantom er standaard uit ziet 's avonds.

Iemand een idee of er ergens degelijke 230mm fans te krijgen zijn? Zijn lastig te vinden, en ik ben eigenlijk wel eens benieuwd naar toerental/cfm/lawaai ten opzichte van de gemiddelde 200mm fan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
De AM3 mobo's beginnen er ook steeds mooier uit te zien!

* warhamstr voelt zich in de steek gelaten met zijn Phenom II 940

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altaria1993
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 16:10
Afbeeldingslocatie: http://cubeupload.com/files/6af39f028.jpg
Alles is ondertussen weer verhuist naar een nieuwe kast, een lian li pc-a05b om precies te zijn, vrij krap allemaal, maar het past wel prima.

Specs:
AMD Phenom II X4 940
Asus Crosshair
Palit GTX260 Sonic
2Gb Corsair XMS
2 Samsung F1 1Tb HDD's
Coolermaster M700
CPU gekoeld met een Mugen 2 met een Nanoxia FX1250 er aan vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

warhamstr schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 17:00:
De AM3 mobo's beginnen er ook steeds mooier uit te zien!

* warhamstr voelt zich in de steek gelaten met zijn Phenom II 940
Bedoel je niet "De mooie AM3 Mobo's beginnen ook steeds betaaldbaarder te worden" denk aan de 870 Extreme3 bijvoorbeeld haha, levert alle laatste snufjes. Crossfire, USB3 en SATA3 (Sata-600) voor bijna niks :+

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
^^Ja ook maar echt mooie AM2+ borden zijn er niet...

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:58
Helaas, maar mijn Phantom is uitgesteld, kon alsnog niet geleverd worden, duurt dus nog even voordat mijn nieuwe setup er echt mooi uitziet :(

Verwijderd

http://i56.tinypic.com/2v30dom.jpg

Mijn RIG.

I7930 met een Megahalem Push Pull @ 4000 (20x200)
Corsair kast 800D met 3 nb 140mm en 3 nb 120mm fans.
Scythe Kazemaster
Asus REII
OCZ Platinum @1600
4870x2 ATI
Coolermaster Silent pro 1000W
Corsair SSD F120
2x Samsung F3 1TB
2x Samsung F1 500GB

In ieder geval lekker snel en KOEL!

Load @4.0 met Prime 95
CPU Core: 69, 68, 67, 67
NB:54
SB:51
MB:31

[ Voor 75% gewijzigd door FeaR op 18-09-2010 16:03 . Reden: Zie de topicwarning betreffende grote foto's. ]

• Spaiker
Heb je daarvoor een voeding van 1000W nodig? :) Voorts wel mooie setup ;)

Verwijderd

Spaiker schreef op donderdag 09 september 2010 @ 17:54:
Heb je daarvoor een voeding van 1000W nodig? :) Voorts wel mooie setup ;)
Nee, de 1000 watt voeding was voor mijn tweede 4870x2
In crossfire. Heb ik nu alleen uitgeleend aan een
maat van me.
Maar bedankt voor je compliment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Aircooled H70 :+

Verdere specs in mijn link;

Lian Li T60
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lEdMw3Z37ex5JT9AsSpSKZI7/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/j5yZd3jmw87u2P5ipz1vMngy/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YcZmJq1rKvGr1JCgDgZhrXaZ/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hDJ3EjKIPpSkfjAZkfAC8Hyz/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1X13IsXJk8hUwzAnsxZfkOqA/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/owIhSWgF3EqPlXjAsGa5DyDU/thumb.jpg

[ Voor 57% gewijzigd door SileX op 17-09-2010 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
mooi hoor, maar heb je wel eens gehoort van geleidende deeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Nope, hij is heel stil. De fans van de H70 staan op low en ze zijn nog hoorbaar, wellicht zet ik ze lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 20:08
Mijn pc'tje:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dualdude/pics/pc/Dawn_06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dualdude/pics/pc/Dawn_07.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dualdude/pics/pc/Dawn_08.jpg

Specs:
Antec Three Hundred
Cooler Master M520
Intel C2Q Q9400
Gigabyte GA-EP45-DS3
4x 1GB Corsair XMS2 PC-6400 CL4
Gainward GT240 512MB GDDR5 (585MHz core) (Tijdelijke kaart, 8800GT ging kapot en ff geen geld over voor dure nieuwe kaart)
2x Western Digital WD6401AALS (640GB Caviar Black)
1x Western Digital WD6400AACS (640GB Greenpower)
Sony DVD Brander
Scythe Mugen 2
Arctic Cooling Accelero L2 Pro (Standaard Gainward cooler maakte me te veel herrie)
2x Scythe Gentle Typhoon 500RPM.

Temperaturen? Geen flauw idee, ook tijdens het gamen voel ik geen warme lucht uit de kast komen. Temp van de videokaart is 61 graden volgens de Gainward tool. Het draaien van de harddisks maakt het meeste geluid. Vrij stille pc dus voor een 'open' kast. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Dualdude op 17-09-2010 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
SileX schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 16:35:
Nope, hij is heel stil. De fans van de H70 staan op low en ze zijn nog hoorbaar, wellicht zet ik ze lager.
haha, nee dat bedoel ik niet, met ''geleidende deeltjes'' doel ik op stof. Want stof geleid stroom.
En kan de boel dus doen kortsluiten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
jbkappirossi schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 22:24:
[...]

haha, nee dat bedoel ik niet, met ''geleidende deeltjes'' doel ik op stof. Want stof geleid stroom.
En kan de boel dus doen kortsluiten. ;)
'kast' zit in afgesloten ruimte - komt geen stof bij.

En kortsluiten van stof heb ik in mijn gehele carriere nog nooit meegemaak t :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Laatst online: 07-07 12:45
Hoeveel pc's vol met stof ik wel niet heb moeten vervangen. hoewel het 8 van de 10 keer oververhitting veroorzaakte heb ik toch zeker een stuk of 4 pc's moeten vervangen die echt door kortsluiting door stof zijn overleden.
Momenteel bezig met de rig van een klant. Wacht nog op wat onderdelen van Azerty... Zodra die af is zal ik 'm wel posten, wordt een mooi ding.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo
  • Laatst online: 28-08 10:52

Gnermo

All about that bass!

[b][message=34652479,noline]altaria1993 schreef op dinsdag 07 september 2010 @
De airflow van deze kast is van achter naar voren en je hebt de fan van je CPU koeler naar achteren staan (zo lijkt het). Niet echt handig dus.
Pagina: 1 ... 11 ... 26 Laatste

Let op:
Net een kleine opschoon actie gehouden en van de laatste posts de afbeeldingen verwijderd die te groot zijn, graag een thumbnail plaatsen met een link naar een grotere afbeelding of alleen een kleine afbeelding.

Let dus op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 1600 x 1200 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed.