[Poll] Rijd jij overdag met je lichten aan?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

cornelixnootje1 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 00:08:
[...]

Waarom "auto" als "aan" bewezen veiliger is?
Omdat 'ie, zoals hij in zijn post vermeld, dagrijverlichting heeft? Dan hoef je overdag echt niet je dimlichten aan te zetten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Anoniem: 261542 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 14:37:
mijn autoverlichting staat op de stand 'auto'. dus ik rij normaalgesproken met rijverlichting pas als de lichtsterkte onder een bepaalde drempel komt (tunnel, regenbui, parkeergarage, schemering) gaat het dimlicht branden.
Houdt de automaat ook rekening met laagstaande zon en dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-11-2024
begintmeta schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 15:00:
[...]

Houdt de automaat ook rekening met laagstaande zon en dergelijke?
Ik heb er ook zo een van de baas, de automatische stand houd GEEN rekening met de laagstaande zon. Ik gebruik die "Auto" stand niet, bij mij standaard altijd verlichting aan...

in mijn ogen een stuk veiliger en je kunt ze ook niet vergeten aan te doen (bij mij gaan ze uit op het moment dat ik de sleutel uit het contact haal, dus blijven ze ook niet zomaar branden).

En ja er zijn zat mensen die in 't stik donker nog hun lampen niet aan hebben staan!

't is overigens een VW Caddy.

I'm not weird, I'm a limited edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261542

de 'auto' stand houdt geen rekening met laagstaande zon, maar het is supermakkelijk. het voeren van de dagrijverlichting is een middenweg tussen de argumenten van altijd dimlichtvoeren of geen licht voeren.

laagstaande zon is weinig tegen uit te richten vraag me ook af of dimlicht voeren dan wezenlijk onderscheid maakt. laagstaande zon blijft altijd een probleem.

betreft overigens een vw golf 6 tdi met dsg automaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:52
Als je auto dagrijverlichting heeft zet je dat aan natuurlijk, dan is het zinloos om met dimlicht te rijden, die laat je mooi op automatische stand staan zodat die aan gaan zodra dagrijverlichting niet voldoende is.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste