[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 41 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:
  • 45.106 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

Het is een Concept van Zotac, met een beetje geluk kunnen we straks benchmarken met de GTS350 (rebrand op de CES?) en 5770 met dezelfde batmobiel koeler! \o/

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Xenomorphh schreef op woensdag 30 december 2009 @ 18:06:
[...]

Wat een ontzettend gave koeler maar of het efficiënt is ik betwijfel het. Zal flink wat lawaai maken met die mini fans.
Ziet er ontzettend gaaf uit maar in de praktijk zal het goed kut zijn idd :D

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Van die Zotac zal het er een beetje van af hangen of er een vapor-chamber koeling onder de behuizing zit of niet. Dat kan een aanzienlijk verschil uitmaken met betrekking hoe snel die koelers moeten draaien. Aangezien Zotac voor zover ik altijd begrepen heb onderdeel is van hetzelfde bedrijf als waar Sapphire onderdeel van is, is het geen onmogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:07
Anoniem: 292676 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 17:05:
[...]

wow die laptops is brol, kijk eens naar de specs
  • een rebrande gt240
  • een quadcore maar 1.7 ghz -_-
  • 15.6 inch full hd, is er een vergrootglas bij?
  • 8 gig geheugen maar geen 64 bit OS wtf
Is het voor jou een schok dat dat voor een notebook gewoon high-end is? Mensen die een laptop handiger vinden ivm studie en beperkte ruimte op een kamer, zouden kwijlen van zo'n notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263922

Die kleine fans op die zotac hoeven echt niet lawaaig te zijn, ik heb zelf 2 jaar lang een scythe mini kaze op mn moederbord gehad, en dat ding was echt muisstil.

Al lijkt het me niet de meest efficiënte oplossing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292676

GENETX schreef op woensdag 30 december 2009 @ 20:47:
[...]

Is het voor jou een schok dat dat voor een notebook gewoon high-end is? Mensen die een laptop handiger vinden ivm studie en beperkte ruimte op een kamer, zouden kwijlen van zo'n notebook.
nee, 't is gewoon dat er veel betere opties zijn voor die prijs

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Jullie kennen ION well he? Nvidia's MCP79 chipset. lekker zuinig, leuk voor netbookjes en ander klein spul...

Nu ...Ion2 zou zo veel beter worden etc... alleen jammer dat het geen chipset meer is! :D

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

neliz schreef op donderdag 31 december 2009 @ 00:36:
Jullie kennen ION well he? Nvidia's MCP79 chipset. lekker zuinig, leuk voor netbookjes en ander klein spul...

Nu ...Ion2 zou zo veel beter worden etc... alleen jammer dat het geen chipset meer is! :D
Mag ik vragen wat het wel is dan?

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ja wil ik ook wel weten : * nero355 O+ ION stuff :$

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

een rebrand! :D (geen chipset meer) Alhoewel er wel een paar producten komen die begin dit jaar als desktop parts hadden moeten verschijnen, die komen nu als laptop parts. Ik zeg, houd semiaccurate de komende dagen in de gaten.

Tevens gaan er nog een paar lager geclockte kaarten het leven zien als "Green" producten en dan houdt het wel zo'n beetje op qua nvidia nieuws op de aankomende CES.

[ Voor 23% gewijzigd door neliz op 31-12-2009 11:00 ]

ik vraag me af hoe ze dat gaan uitleggen bij CES?

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:26

Darkasantion

Just keep swimming!

Anoniem: 292676 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 13:14:
ik vraag me af hoe ze dat gaan uitleggen bij CES?
Ze hebben het groene licht gezien :+ ? En ze willen niet meer vertellen want dan denken mensen allerlei verkeerde dingen 8)7 ? *Kuch* Fermi, erm GF100, ik bedoel GT300 geruchten *Kuch*

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

Darkasantion schreef op donderdag 31 december 2009 @ 13:26:
[...]

Ze hebben het groene licht gezien :+ ? En ze willen niet meer vertellen want dan denken mensen allerlei verkeerde dingen 8)7 ? *Kuch* Fermi, erm GF100, ik bedoel GT300 geruchten *Kuch*
Hey niks is zeker he, mss word hij vlak voor launch nog gerebrand naar GT460 :P :+

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Newsflash

NVIDIA IS TRYING to make Ion2, its next generation 'chipset' seem like something it is not, but the specs say otherwise. It is just a warmed over G218 integrated graphics chip with a few ports added on.

There are two parts that are due soon for Pinetrail, the GT218-ION-A3 and the GT218-ILV-A3. Production started in November according to some fab moles we ran into recently. For the code name averse, the GT218 is a DX10.1 GPU marketed as the G210 on the desktop and has since been renamed to the G310 to cynically snow consumers. Now it is called Ion2, presumably because the snow wasn't deep enough.

The -ION- version will connect to Pinetrails aimed at desktops, the -ILV- is aimed at widgets and devices, but both support the Atom D510, D410, and N450. They have an astoundingly low number of cores, 16, running at 535MHz core and 1230MHz memory. The earlier desktop variants run at 589MHz and 1402MHz, so these parts will be about 10 percent slower for core bound functions than their already anemic desktop brethren.

For outs, the ION variant has HDMI, DVI, DP or VGA, pick two. ILV has LVDS and, pick one, HDMI, DVI, SL, DP or VGA. Claimed performance is P900+ in 3DMark Vantage, quite an interesting number considering the desktop version is clocked higher, has much more memory bandwidth, and scored lower. Is this the classic Nvidia honesty shining through again?

[ Voor 34% gewijzigd door neliz op 01-01-2010 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElephantFly
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-03 17:35
Slecht Nieuws: NVIDIA Fermi nog steeds problemen hebben volgens meerdere bronnen:

http://translate.googleus...msLJWZVBE5r7ZO_-hk6WIREWA

Kijk maar. Mmmm, ik vind jammer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

nederlandse vertaling 8)7

text gaat naar de knoppen daardoor, google geeft "legendarische uitspraak" in het origineel staat "uitspraak van deze computer legendes." :/ :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElephantFly
  • Laatst online: 30-03 17:35
neliz schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 14:37:
nederlandse vertaling 8)7

text gaat naar de knoppen daardoor, google geeft "legendarische uitspraak" in het origineel staat "uitspraak van deze computer legendes." :/ :')
Sorry, oké wil jij liever alleen Engels origineel staat in http://www.pcper.com/comments.php?nid=8160 (8>

Succes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:08
Consider that the last 10% of any GPU/CPUs performance costs well more than 10% of the total power, had NVIDIA wanted to keep the 64 shaders it is apparently dropping on these first products it would easily be 260+ watt card!
Dit klopt toch niet?
Volgens mij zit dat ruim meer dan 10% hoger stroomverbruik voor de laatste 10% performance in eventuele hogere clocks, niet in eventueel extra geactiveerde shaders.
Dan zou je eerder verwachten dat het minder dan 12,5% extra stroomverbruik geeft als je de laatste 64 shaders(=12,5%) activeert omdat je met dezelfde overhead zit. (controllers/cache).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

daan! schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 16:15:
[...]

Dit klopt toch niet?
Volgens mij zit dat ruim meer dan 10% hoger stroomverbruik voor de laatste 10% performance in eventuele hogere clocks, niet in eventueel extra geactiveerde shaders.
Dan zou je eerder verwachten dat het minder dan 12,5% extra stroomverbruik geeft als je de laatste 64 shaders(=12,5%) activeert omdat je met dezelfde overhead zit. (controllers/cache).
Lijkt me ook ja, Met die chips gaan ze op een veilige waarde zitten kwa frequentie/voltage verhouding. Als je dan omhoog wilt met de klok gaat het stroomverbruik lineair omhoog maar de benodigde voltage verhoging kwadratisch. Dat hakt er nog al in :X

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-06 21:49
Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/video3/images/giga-6/gigabyte-gtx260-front.jpg
Bestond ie al en heb ik iets gemist.
Of is ie gefaked?
Of is dit model voorbehouden aan rusland?

Gaat me offcourse niet om de oc, maar om HDMI + VGA + DVI

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
.Sjoerd schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 23:52:
Wat is hier bijzonder aan dan?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:05

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

.Sjoerd schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 23:52:
[afbeelding]
Bestond ie al en heb ik iets gemist.
Of is ie gefaked?
Of is dit model voorbehouden aan rusland?

Practice alle ATi 5000 serie kaarten hebben dit ook, absoluut niet vreemd, sterker nog de ATi 5000 serie is veelal ook nog met een displayport uitgerust. :)

[ Voor 8% gewijzigd door _Dune_ op 02-01-2010 00:37 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

GT210 als ION chipset is perfect man : Niet zeiken en lekker HTPCtje bouwen :Y) :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nero355 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 01:58:
[...]

GT210 als ION chipset is perfect man : Niet zeiken en lekker HTPCtje bouwen :Y) :P
als de geruchten waar zijn, kan jee makkelijk 1080p kan afspelen met de ondie gfx van intel, daarnaast zal de 880 chipset van amd toch een stuk beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-06 22:42

SECURITEH

Man of legend.

nero355 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 01:58:
[...]

Het grote punt is dat dit geen chipset is maar gewoon een GPU...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Anoniem: 292676 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 02:14:als de geruchten waar zijn, kan jee makkelijk 1080p kan afspelen met de ondie gfx van intel, daarnaast zal de 880 chipset van amd toch een stuk beter zijn.
UVD kan niet wat Pure Video kan via DXVA !! ATI heeft maar 1 voordeel : HD Audio formaten via HDMI doorsturen.
SECURITEH schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 02:19:Het grote punt is dat dit geen chipset is maar gewoon een GPU...
Maakt geen bal uit : Het is een prima chip voor het doeleinde waarvoor die wordt gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:05

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

nero355 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 02:23:
[...]
UVD kan niet wat Pure Video kan via DXVA !! ATI heeft maar 1 voordeel : HD Audio formaten via HDMI doorsturen.
Wat kan UVD dan niet wat Pure Video wel kan via DXVA? Zover ik weet is ATi juist sterker of doet niets onder voor Pure Video in DXVA en Nvidia in Linux, hoe dat heet is mij even ontschoten, omdat bij ATi hardware acceleratie onder Linux nog ontbreekt (al hoe wel er inmiddels wel een hack is die zou moeten werken).

[ Voor 17% gewijzigd door _Dune_ op 02-01-2010 02:31 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-06 22:42

SECURITEH

Man of legend.

nero355 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 02:23:
Maakt geen bal uit : Het is een prima chip voor het doeleinde waarvoor die wordt gemaakt :)
Daar gaat het artikel ook niet over... er word puur gewezen op een aantal claims van nVidia die niet waar zouden zijn, en ja Charlie laat geen kans achterwegen om nVidia af te branden maar dat doet er weinig toe als de feiten kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

_Dune_ schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 02:30:
Wat kan UVD dan niet wat Pure Video wel kan via DXVA? Zover ik weet is ATi juist sterker of doet niets onder voor Pure Video in DXVA en Nvidia in Linux, hoe dat heet is mij even ontschoten, omdat bij ATi hardware acceleratie onder Linux nog ontbreekt (al hoe wel er inmiddels wel een hack is die zou moeten werken).
- L5.1 profiel kent ATI niet op een paar uitzonderingen na.
- Aantal Reference Frames ondersteuning bij ATI is veel beperkter dan die van nVidia.
- Materiaal die in bepaalde resolutie combinaties is encoded kan ATI niet afspelen.

Ik heb dit al een keer in het BBG topic voor HTPC's geroepen, maar het was blijkbaar niet interessant genoeg :/

Verder wil ATI nog weleens groen beeld geven met Hardware acceleratie van WMV files. Geen idee of dit in de tussentijd gefixed is.

[ Voor 7% gewijzigd door nero355 op 02-01-2010 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308932

NvidiaGeforce twitter:
Happy New Year to all GeForce Fans!!! There will be a sneak peek of GF100 at our booth at CES in Las Vegas next week. Stop by and say hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:13

TGEN

Hmmmx_

nero355 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 21:40:
[...]
- Aantal Reference Frames ondersteuning bij ATI is veel beperkter dan die van nVidia.
- Materiaal die in bepaalde resolutie combinaties is encoded kan ATI niet afspelen.
Dat eerste heeft nVidia ook last van als je CUDA AVC decoding wil gebruiken onder Windows (15 references max ipv 16). Dat tweede kent nVidia ook in sommige PureVideo implementaties (zie hier).

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Nvidia Mobile 300 series zonder DX10.1

Oftewel, the next level of rebranding!

http://www.nvidia.com/obj..._geforce_gts_360m_us.html

96 Shaders, DX10.. kent iemand deze chip?
9800GTX Mobile/ GTX280M/ GTS360M

[ Voor 5% gewijzigd door neliz op 04-01-2010 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deregtx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 20:52
neliz schreef op maandag 04 januari 2010 @ 01:18:

Ach Ati wordt binnenkort marktleider, dan hoop ik dat ze eindelijk doorkrijgen dat het niet slim is om zo je klanten te behandelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Waarom is Nvidia bezig met rebranden uberhaubt? Om toch een enigzins bijgewerkte portfolio te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Anoniem: 58485 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 01:36:
Waarom is Nvidia bezig met rebranden uberhaubt? Om toch een enigzins bijgewerkte portfolio te hebben?
Om toch te verkopen.. dat is knap met een drie jaar oud produkt! Alhoewel de prijzen volgens dit artikel met 50% zijn gedaald het afgelopen kwartaal, om zo toch nog te kunnen verkopen. Van welingelichte bronnen begreep ik dat ze dit "scherp afprijzen" niet alleen doen in hun mobile segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Een typisch voorbeeld is de OEM GT210 vs GT310. Hardware-technisch exact hetzelfde, alleen ge-rebrand zodat het toch nog meekon met het OEM-programma van HP in verkoop van hun desktopsystemen. Zelfs een onboard-IGP van Ati doet het nog veel beter dan de GT210/GT310....

Ik snap ook niet dat er zoveel tijd en investment in een asociaal grote chip gestoken wordt, die kampt met ontzettend veel problemen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-06 19:22

Edmin

Crew Council

get on my horse!

nero355 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 21:40:
[...]
Ik heb dit al een keer in het BBG topic voor HTPC's geroepen, maar het was blijkbaar niet interessant genoeg :/
Onzin. De keuze tussen de twee is het ene nadeel afwegen tegen het ander en daar maakt ieder zijn afweging tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Dat zijn beslissingen die ze jaren geleden al hebben genomen. Dan komen er ook nog omstandigheden als een moeilijk productieproces bij maar een ontwerpfilosofie kan je niet zomaar omzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-06 22:13

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

neliz schreef op maandag 04 januari 2010 @ 01:18:

Is gebaseerd op de GTS 260M maar is licht geoverclocked. Niet veel spannends dus behalve dat deze op 40nm z'n werk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

jups, nvidia heeft de specifications gekopieërd van de GTX260M pagina, maar de features van de GTS260M pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-10-2024
Edmin schreef op maandag 04 januari 2010 @ 01:57:
[...]

Onzin. De keuze tussen de twee is het ene nadeel afwegen tegen het ander en daar maakt ieder zijn afweging tussen.
Klopt als een bus. Persoonlijk als anime kijker heb ik ook weinig aan ati kaartjes gehad en veel meer aan nVidia kaarten maar als je gewone dvds of Blu-rays afspeelt heb je zelf meer aan een ati kaartje dan een nVidia kaart (alle zover ik het begreep deed UVD vroeger een stap meer dan purevideo, daarbij is Purevideo nog steeds betalend... dus alles hangt echt af van het uiteindelijke gebruiksdoel.
Het enige wat je kan doen bij zo'n advies is van beide fabricanten een voorstel formuleren en bijvermelden in welke gevallen welke oplossingen beter af waren .. (en ik denk niet dat er enorm veel tweaker lezers een htpc samen stellen voor hoofdzakelijk cartoons te bekijken XD)
Tenslotte als je de nieuwe cpu/gpu combinatie van Intel bekijkt is deze discussie voor htpc's eigenlijk verleden tijd :p
zie:
Hardware.Info
Jaja ik weet het ... concurrentie maar hun artikel vond ik persoonlijk toch beter dan het tweakers artikel..
Wat mij ook opviel is dat Intel blijkbaar een Hybrid oplossing aanbiedt in combinate met discrete gpu's (maw zowel ATI als nVidia) zonder te moeten rebooten. Dit echter enkel op laptops. nVidia biedt dit ook enkel nog maar op laptops .. ik vraag me af of dit nu een restrictie is opgelegd door MS of dat enkel het energiebeheer goed samenwerkt met deze functionaliteit indien windows draait op mobiele hardware.

Daarbij de discussie over htpc's en nVidia kan je beter in het specifieke topic voeren .. ook al ben ik daar de enige poster in XD
[nVidia]Hardware/softwarematige playback

On-topic: Het is al een tijdje gebruikelijk dat nVidia een nieuwe naam geeft aan kaartjes die van productie procédé verkleinen maar qua specs gelijk blijven.
In principe is dat niet zo erg daar die kaartjes toch zuiniger worden en zeker voor mobiele kaartjes is dit toch wel een pluspunt. Echter vrees ik dat vele gpu fabricanten gewoon hun stock gaan rebranden (nVidia houdt dit dus niet tegen) waardoor je als consument eigenlijk totaal niet zeker bent van het zuiniger zijn van je GPU. We denken hier bijvoorbeeld ook aan de 9800GT .. tegen dat ik eindelijk een kaart vond waarvan ik zeker wist dat hem gefabriceerd was op het 55nm proces (en dus hybrid sli supportte)...
Wat eigenlijk niet kunnen is dat ze gelijk 2 generaties aan gpu's in 1 merk range gaan plaatsen.
Zoals bv GT..210-250 <--> 260 -280
Blijkbaar plannen ze dit opnieuw voor de GT3 serie.
Als ik zie hoeveel moeite ik moet doen om mensen te overtuigen dat een hogere serie tegenwoordig niet persé beter is ...

PS: Sorry voor het te laat aanmaken van een nieuw TS, ik ga er direct aan beginnen en als compensatie hopelijk nog een paar updates doorvoeren

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

lightdestroyer schreef op maandag 04 januari 2010 @ 10:49:
PS: Sorry voor het te laat aanmaken van een nieuw TS, ik ga er direct aan beginnen en als compensatie hopelijk nog een paar updates doorvoeren
Lek eens een paar codenamen voor Fermi producten, tweakers kan wel wat hits gebruiken als compensatie voor het door jou noemen van hw.i! ;)

[ Voor 6% gewijzigd door neliz op 04-01-2010 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
Ik heb niet meteen lek-gevoelige informatie voor handen hoor ;(
Het enige wat ik vandaag gezien heb is dat nVidia hun product site een beetje aangepast heeft (OEM modellen staan nu mooi vanonder..)

En ze nu 2 modellen extra hebben ingevoerd namelijk deGeen idee hoe lang deze al op de site staan, en of dit nu een tegenreactie is op de intel igps ...
De HD4200 van ATI en de 8200 igp van nVidia haalden minder 3Dmarks ..dusja je kan zeggen dat de 9400 wss beter zal zijn .. maar voor de paar fps meer ga je toch geen andere igp kopen hoor XD

*Edit, buiten dat het oud spul is dat wss ergens anders al op hun site stond, zijn er geen specificaties te vinden van hun gpu's derop .. dus komen ze gewoon niet in de TS (luiheid van mijn kant mss .. maar dit zijn echt verouderde 8200/8300 gpu varianten die dus uit de TS zijn gehaald)

[ Voor 16% gewijzigd door lightdestroyer op 04-01-2010 12:18 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

9400m=ion t-t-t-toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
Zover ik het weet wel ja, enkel heeft ION normaal een aparte webpagina op hun website nml:
ION pagina op nVidia's website
En tot voor kort werden deze kaartjes niet onder GeForce geplaatst ..

Nu ja bon wss is het gewoon een aanpassing naar ION2 toe .. die zullen enkel nog een gpu zijn daar het geen chipsets meer kunnen zijn ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

lightdestroyer schreef op maandag 04 januari 2010 @ 12:26:
Zover ik het weet wel ja, enkel heeft ION normaal een aparte webpagina op hun website nml:
ION pagina op nVidia's website
En tot voor kort werden deze kaartjes niet onder GeForce geplaatst ..

Nu ja bon wss is het gewoon een aanpassing naar ION2 toe .. die zullen enkel nog een gpu zijn daar het geen chipsets meer kunnen zijn ;)
Nog een nieuwtje dan:

Er is een Core2 chipset MCP89 en een DMI variant MCP99. best mogelijk dat deze (89) op CES geannonceerd word maar nvidia zal het heel erg af laten hangen aan de prijzen die intel gaat rekenen voor hun "oudere" chipsets nu die opgedoekt worden voor Core i3.

MCP99 is in principe klaar en kan gebruikt worden voor zowel Atom als i3 (waarschijnlijk) maar kan natuurlijk pas gebruikt worden als intel een DMI licentie geeft aan nvidia (Misschien met Pasen? Als we die dag ook Pinksteren vieren natuurlijk) MCP99 zou niet de DMI interface gaan gebruiken voor het videomemory maar Sideport (voor meer performance.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Fake until proven otherwise.
Geloof je het zelf 50% sneller dan de HD5870, laat me raden de test methode zal wel niet zo eerlijk zijn geweest en met eerlijk bedoel ik volledig en zonder PhysX o.i.d. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Modbreak:Dat iets niet voldoet aan jouw eisen is niet echt interessant voor de draad. Dit is een nieuwsdiscussie-topic. Zie de waarschuwing.

[ Voor 63% gewijzigd door Ultraman op 05-01-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Nog een leuk detail:
GF100's maximum load temperature is 55 C.
Met de fan op standje TURBO TURBO @ 100% wellicht. Als die chip werkelijk zo gecompliceerd (miljarden transistoren) en zo lastig te maken is (op 40nm), dan wens ik ze veel succes met het behalen van een extreem goede load temperatuur. Het geheel komt uitermate ongeloofwaardig over.
*Removed: Under business NDA*
Nergens een tijdstip van editing bijvoorbeeld. Komt een beetje over als kijk-mij-interessant-zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:26

Darkasantion

Just keep swimming!

Jejking schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 12:56:
Nog een leuk detail:

[...]

Met de fan op standje TURBO TURBO @ 100% wellicht. Als die chip werkelijk zo gecompliceerd (miljarden transistoren) en zo lastig te maken is (op 40nm), dan wens ik ze veel succes met het behalen van een extreem goede load temperatuur. Het geheel komt uitermate ongeloofwaardig over.

[...]

Nergens een tijdstip van editing bijvoorbeeld. Komt een beetje over als kijk-mij-interessant-zijn.
Ik denk dat het inderdaad een kijk-mij-belangrijk-zijn post is.
Kom op, je wilt toch niet geloven dat een 3 Miljarden transistor tellend monster(50% meer dan de RV870!!) die ook nog een keer op flinke cloaks zal zitten om die +50% FPS boven de HD5870 te bewerkstellen, want we hebben met RV870 gezien dat transistor aantal x2= keer meer FPS/Performance maar 55 graad tijdens load wordt? Leuk, als dat waar is dan heb je een snelle kaart, maar kun je geen ruk meer horen omdat die koeler(s) dan inderdaad TURBO TURBO voluit staat te blazen.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 17:14
Jejking schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 12:56:
Copied over from GWG... I am free of my non business NDAs as of midnight, Jan 5th.
Bron: http://www.guildwars2guru...-freeeeeeeeeee-t2238.html

Dus het is logisch dat er in zijn post geen 'edit lijn' staat.

[ Voor 7% gewijzigd door Allubz op 05-01-2010 16:24 ]

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
Als dat toch eens waar mocht zijn. :9~ . Maar meestal is iets wat te mooi klinkt om waar te zijn niet waar, dus....

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Naluh! schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 19:00:
[...]

Als dat toch eens waar mocht zijn. :9~ . Maar meestal is iets wat te mooi klinkt om waar te zijn niet waar, dus....
Een aantal benchmarkscores zijn zo onderuit te trekken, vooral in de situaties waar set-ups CPU limited zijn en deze kaart in één keer 10% sneller is (dan een HD5850/5870 welteverstaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Ik heb eens een leuk PhysX testje gedaan met m'n 8800GT, cpu en een G210OC van Gigabyte naast de 8800GT.
Best grappig om te zien hoeveel sneller die al is met zijn 16 stream/cuda cores dan een gewone cpu.

NVIDIA PhysX Particle Fluid Demo
8 elementen, high level of detail, gravity high, rest standaard instellingen
8800gt 40-41 fps
cpu 12-14 fps
gt210 17 fps

NVIDIA PhysX Particle Fluid Demo
standaardinstellingen; gemeten met fraps
8800gt 28 fps
cpu 2 fps
gt210 9 fps

Fluidmark Geeks3D/oZone3D
standaardinstellingen
8800gt score 9204 FPS: min=95 max=635 avg=154
cpu score 1845 FPS: min=6 max=662 avg=34
gt210 score 2974 FPS: min=12 max=622 avg=52

StarTalesBenchmark (NVidia)
standaardinstellingen
8800 av 63.83 max 391.02 min 20.42
cpu av 9.75 max 37.66 min 7.24
gt210 av 49.64 max 405.76 min 20.7

Op Vista64 met 195.81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-05 23:01
En wat was hierbij het aantal % cpu gebruik? Dat is namelijk de grote grap bij die hele cpu-physx crap..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

spNk schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:02:
En wat was hierbij het aantal % cpu gebruik? Dat is namelijk de grote grap bij die hele cpu-physx crap..
en SSE instructies en multi-core support en...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Wat ik vooral zie is dat een game die 'goed' speelbaar is zonder PhysX, absoluut niet speelbaar zal zijn wanneer een videokaartje met 16 shader-cores wordt gebruikt voor hardware-PhysX. Ja, het is sneller dan de CPU (laat de optimalisatie-zaken maar even in het midden in deze) maar je hebt nog altijd onspeelbare framerates. Het lijkt er dus aardig op dat je eigenlijk al minimaal een 9600GT oid nodig zult zijn als je niet een te grote performance-hit wil hebben als hardware-PhysX echt goed wordt gebruikt in games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:09
Kan b.v. de g210 (de uber budget versie) nou audio over hdmi leveren? Ik had vernomen dat het een ingebouwde audio processor had.
Dit zou dan een interessant kaartje voor XBMC kunnen zijn zodra dit in linux gaat werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

sharkzor schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 09:50:
Kan b.v. de g210 (de uber budget versie) nou audio over hdmi leveren? Ik had vernomen dat het een ingebouwde audio processor had.
Dit zou dan een interessant kaartje voor XBMC kunnen zijn zodra dit in linux gaat werken..
Had je al gegoogled?

http://www.xbitlabs.com/a...splay/gf-210-gt220_3.html
The best that this Nvidia product can do is to offer hardware acceleration of HD video decoding, especially as Nvidia’s PureVideo engine in its fourth generation has finally caught up with AMD’s UVD 2.2. It must be noted that Nvidia’s new entry-level GPUs still lack a full-featured audio core. They receive an audio stream from an audio card installed in the system via PCI Express. This implementation is better than the S/PDIF connection that was utilized earlier, though.
Het enige dat veranderd is tov van G9x naar g21x is dat het dus over de PCIe bus loopt ipv een losse kabel.
Audio over HDMI is dus geen probleem, was het hiervoor ook niet, dus wat was je vraag precies? Support hiervoor is er zo te zien sinds December.

[ Voor 11% gewijzigd door neliz op 06-01-2010 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
neliz schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 10:40:
[...]

Had je al gegoogled?

http://www.xbitlabs.com/a...splay/gf-210-gt220_3.html

[...]

Het enige dat veranderd is tov van G9x naar g21x is dat het dus over de PCIe bus loopt ipv een losse kabel.
Audio over HDMI is dus geen probleem, was het hiervoor ook niet, dus wat was je vraag precies? Support hiervoor is er zo te zien sinds December.
ja.
vind nu opeens ook deze post:
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=64181
blijkbaar alleen nog stereo ondersteuning(opzich genoeg voor mij), maar dat verifieerd ook maar 1 gebruiker...
vraag me af of in linux die passthrough dus goed werkt. en zijn er dan nog voorwaarden voor de eigenlijke geluidskaart?

het is een interessante kaart gezien deze feature set C ondersteunt.
alleen lees ik op sommige sites dat je beter de gt220 kan nemen gezien deze meer post-processing ondersteunt... hoe dit vertaald naar xbmc is me nog een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:13

TGEN

Hmmmx_

Ik denk dat je daarvoor nog steeds beter bij de ATi kaarten uit bent, want die hebben gewoon een Intel HD Audio ("Azalia")-compatible controller ingebakken die de meeste besturingssystemen wel ondersteunen (zoals FreeBSD hier).

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-06 19:22

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De NV kaarten zijn echter nog steeds de enige die HW versnelling goed onder de kap hebben in XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
TGEN schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 14:06:
Ik denk dat je daarvoor nog steeds beter bij de ATi kaarten uit bent, want die hebben gewoon een Intel HD Audio ("Azalia")-compatible controller ingebakken die de meeste besturingssystemen wel ondersteunen (zoals FreeBSD hier).
ati werkt idd niet onder linux/xbmc. Daar word alleen nvidia icm VPDAU goed ondersteunt.

Ik zou alleen een gfx kaartje willen voor xbmc linux met hdmi audio en SD upscaling support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Clock Targets van GF100: 700Mhz (info uit Oktober.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteroiD
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-06 16:55
madmaxnl schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 07:58:
Fake until proven otherwise.
Geloof je het zelf 50% sneller dan de HD5870, laat me raden de test methode zal wel niet zo eerlijk zijn geweest en met eerlijk bedoel ik volledig en zonder PhysX o.i.d. O-)
Hij geeft zelf verder in de thread toe dat het inderdaad een beetje "bias" waardes zijn, aangezien ze sowieso komen uit in-house tests. Dan heb je altijd wel wat bias (en nummertjes zijn ook maar nummertjes).

Ik kan bij deze wel bevestigen dat de user die dat postte tot voor kort wel degelijk voor Nvidia werkte. We zullen in maart wel zien hoeveel van zijn post (min of meer) blijkt te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-05 20:51

edward2

Schieten op de beesten

edit, nm, ati vraag verwijderd

[ Voor 204% gewijzigd door edward2 op 06-01-2010 20:18 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
SteroiD schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 18:38:
[...]

Hij geeft zelf verder in de thread toe dat het inderdaad een beetje "bias" waardes zijn, aangezien ze sowieso komen uit in-house tests. Dan heb je altijd wel wat bias (en nummertjes zijn ook maar nummertjes).

Ik kan bij deze wel bevestigen dat de user die dat postte tot voor kort wel degelijk voor Nvidia werkte. We zullen in maart wel zien hoeveel van zijn post (min of meer) blijkt te kloppen.
Laat het 25% sneller ipv 50% sneller zijn dan de 5870 en het water loopt me nog steeds in de mond :9~

*benieuwd is

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
edward2 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 20:12:
Btw, bestaan er (al) single slot coolers voor de HD5870?
Probeer het eens in het ATI topic ;) .

Maar volgens mij niet al heb ik er niet echt op gelet de laatste tijd.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bromoriusz
  • Laatst online: 22-05 21:29
De nieuwe Nvidia kaart on show op de CES :*)

zie link: http://www.legitreviews.com/article/1175/1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Jammer dat de score die uit die unigine benchmark rolt er niet bij staat. Maar als het klopt dat hij 36% sneller is als de HD5870 is dat best netjes. Maar dan mogen ze wel met een dual GPU komen voor hemlock.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Laatst online: 02-06 12:16

Bejit

Svenska Faderland

Xenomorphh schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:26:
[...]

Jammer dat de score die uit die unigine benchmark rolt er niet bij staat. Maar als het klopt dat hij 36% sneller is als de HD5870 is dat best netjes. Maar dan mogen ze wel met een dual GPU komen voor hemlock.
De GF100 zal inderdaad langzamer worden dan Hemlock als hij maar slechts 36% sneller is dan de HD5870. Echter is de HD5970 gemiddeld rond de 50% sneller dan de HD5970 en ik denk dat prijs doorslaggevend zal zijn. Als ze de Fermi rond de 350-400 euro houden kan het best een interessante kaart worden en ik denk zelfs interessanter dan de HD5970.(Single GPU vs Dual GPU, energieverbruik, prijs etc.)

Voor de "performance crown" mogen ze, gebaseerd op deze cijfers, iets uit de hoge hoed gaan toveren, alleen ben ik niet zo happig op een dual GPU versie. Maar ja het is gewoon koffiedik kijken en ik wacht wel tot 1 van de betere reviewsites de GF100 onderhanden heeft genomen.

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
De grote vraag met het getover met procentjes performance blijft natuurlijk ook met welke drivers voor de HD5870 vergeleken wordt (en in welke games dat is). Tuurlijk kan nVidia ook wel wat performancewinst vinden met nieuwere drivers, maar men claimt hier maar al te graag dat nVidia zijn drivers altijd van begin af aan al op orde heeft, waardoor grote winsten normaalgesproken wegblijven. Bij AMD/ATI is het echter heel normaal dat er binnen een jaar tijd nog behoorlijke winst gepakt wordt in performance, door verschillende oorzaken (zoals het 'gesloten' TWIMTBP programma).

Boven alles zal het interessant zijn om te zien hoe de kaarten aan elkaar gewaagd zijn in de nieuwe games die vooral ontwikkeld zijn op een AMD testbed (gebrek aan nVidia hardware in deze) waardoor de games wel eens een ander beeld kunnen geven dan de oudere games die wellicht sneller draaien op nVidia hardware.

Al met al blijft het vooral gewoonweg koffiedik kijken totdat nVidia eindelijk eens met echte productie-kaarten komt die getest kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hoop dat ze met wat geluk fermi begin maart kunnen uitbrengen, ati is al aardig lang met de hd5 serie op de markt, de hd5 serie kan qua prestaties bij mij geen upgrade rechtvaardigen, mijn oc'de gtx260 is snel zat, maar die heeft natuurlijk enkel dx10.0, zou hem graag vervangen voor iets meer dan gelijkwaardig presterende gts350, maar daar kunnen we nog langer op wachten.

Hoop niet dat dat een gerebadgde gtx285 wordt, dan moet ik voor dx11 alsnog minimaal een gtx360 kopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Anoniem: 263922 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 20:15:
de hd5 serie kan qua prestaties bij mij geen upgrade rechtvaardigen, mijn oc'de gtx260 is snel zat, maar die heeft natuurlijk enkel dx10.0, zou hem graag vervangen voor iets meer dan gelijkwaardig presterende gts350, maar daar kunnen we nog langer op wachten.
Als een HD5800 niet snel genoeg is zal een eventuele GTS350 dat ook wel niet zijn... De GTX380 zal waarschijnlijk 20-30% sneller zijn dan een HD5870, een GTX360 misschien even snel en een GTS350 zal echt minder snel worden.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bwerg schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 20:22:
[...]

Als een HD5800 niet snel genoeg is zal een eventuele GTS350 dat ook wel niet zijn... De GTX380 zal waarschijnlijk 20-30% sneller zijn dan een HD5870, een GTX360 misschien even snel en een GTS350 zal echt minder snel worden.
Het gaat er om dat je te veel voor de geleverde performance betaalt ten opzichte van kaarten die al iets van een jaar op de markt zijn, ik heb geen 250 euro over voor een kaart van een nieuwe generatie die misschien 1,5 keer zo snel is als mijn huidige.

Die hoge prijzen komen door schaarste van chips en natuurlijk het gebrek aan concurrentie van het groene kamp op dit moment :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 263922 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 20:51:
Die hoge prijzen komen door schaarste van chips en natuurlijk het gebrek aan concurrentie van het groene kamp op dit moment :/
Prijzen zijn niet hoog, ze zijn zelf extreem laag als je kijkt naar enkele jaren geleden toen nVidia alleen een echte high-end kaart had en ATi niks noemenswaardig. Schaars zijn ze daarentegen wel. ;)

Overigens hoef je geen GTX350 te verwachten, maar alleen een GTX360 en GTX380.

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 07-01-2010 21:08 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

-The_Mask- schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:08:
Niet direct, maar zodra de GTX360/380 goed leverbaar zijn zullen ze toch wel een mid-range kaart willen maken lijkt me. Goed, dat moment kan wel heel lang gaan duren, maar je kunt toch wel een GTX/GTS350 verwachten... ooit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-The_Mask- schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:08:
[...]
als het echt erg is een gtx360 eerst en dan de gtx380 met de volgende stepping :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
bwerg schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:06:
[...]

Niet direct, maar zodra de GTX360/380 goed leverbaar zijn zullen ze toch wel een mid-range kaart willen maken lijkt me. Goed, dat moment kan wel heel lang gaan duren, maar je kunt toch wel een GTX/GTS350 verwachten... ooit. :P
Ooit wel, maar aangezien er helemaal niks bekend is van mainstream en/of low-end DX11 videokaarten van nVidia bestaat een grote kans dat dit gewoon rebrandes en DX10.1 kaarten worden en/of veel later komen.

[ Voor 46% gewijzigd door -The_Mask- op 07-01-2010 22:10 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Het is nog de vraag over er midrange kaarten komen op basis van Fermi. Bij de GT200 was alleen de High end op de gt200. Je had eerst de gtx260 en gtx 280. Later de een upgrade in vorm van gtx 260 c216 en gtx 285. En later de gtx 285 en 275. In de midrange hadden ze de gts 250 was niks anders dan een 9800 gtx+ gebasseers op de g92 dacht ik.

In de midrange verwacht ik eigenlijk een rebranded gtx 285 of gtx 260 gebakken op 40 nm en met dx11 ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

karakedi schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:55:
In de midrange verwacht ik eigenlijk een rebranded gtx 285 of gtx 260 gebakken op 40 nm en met dx11 ondersteuning.
Als 'ie op 40nm is met DX11 kan ik het geen rebrand meer noemen eigenlijk :P het is dan geen fermi maar alsnog een volwaardige nieuwe mid-range kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Het ligt eraan hoe je er na kijkt, je hebt wel gelijk dat het geen hele rebrand is, maar het is wel voor een deel een rebrand. Als de architectuur grotendeels overeenkomt met de gt200 vind ik het wel deels rebrand, zoals bij de gt240. Dit is niks anders dan en g92 met toevoeging van dx10.1 en gebakken op 40nm.

Eigenlijk moeten we eerst definieren wat een rebrand is :D dat zou het makkelijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_DvD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-04 10:01
Een rebrand is het verkopen onder een nieuwe naam van een reeds bestaand product, waarbij de features en de performance precies gelijkblijven. Dus dezelfde GPU core, dezelfde kloksnelheden. Voorbeelden:
8800GT > 9800GT.
GTS260M > GTS360M. Die paar extra megaherzen laat ik even voor wat ze zijn.
9800GTX+ > GTS250 is een rebrand, hoewel de standaard hoeveelheid geheugen naar 1GB gebracht werd. Deze rebrand vind ik ook niet zo 'erg' omdat de naam zodanig afwijkt dat je niet direct verwacht dat het 'nieuwe product' beter is dan het oude. Daarnaast past het product met de nieuwe naam logisch in de nieuwe naamgeving van nVidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Los daarvan is het niet zo eenvoudig om maar even DX11 toe te voegen en de boel op 40nm te bakken. Was dit wel zo geweest, dan was de GT212 (de afgeslankte GT200, met DX10.1 ondersteuning en gepland om op 40nm gemaakt te worden) namelijk ook wel uitgekomen.

Aangezien de GF100/Fermi de eerste DX11 chip van nVidia is en er geen enkele andere DX11 chip van ze door de tape-out is gekomen vooralsnog, kun je gerust stellen dat midrange (alles onder de GTX360) er de eerste 6 maanden gewoonweg nog niet in zit. Zelfs al zouden ze morgen een tapeout hebben, dan nog ben je zo ongeveer een half jaar kwijt voordat je product in de schappen ligt (uitgaande dat er verder helemaal niets mis is.).

Voor het moment zul je het dus moeten doen met een paar dure kaarten van nVidia, die ergens vanaf maart 'leverbaar' zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:00
Ik had begrepen:
GF100 = 380/360
GF104 = 350/340/320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
EVGA Fermi tri-SLI watercooled

www.hwupgrade.it

Afbeeldingslocatie: http://www.hwupgrade.it/immagini/fermi_geforce_back.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hwupgrade.it/immagini/fermi_geforce_triple_sli.jpg

link

[ Voor 3% gewijzigd door Blastpe op 08-01-2010 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

karakedi schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 02:04:
Het ligt eraan hoe je er na kijkt, je hebt wel gelijk dat het geen hele rebrand is, maar het is wel voor een deel een rebrand. Als de architectuur grotendeels overeenkomt met de gt200 vind ik het wel deels rebrand, zoals bij de gt240. Dit is niks anders dan en g92 met toevoeging van dx10.1 en gebakken op 40nm.

Eigenlijk moeten we eerst definieren wat een rebrand is :D dat zou het makkelijker maken.
Zo zouden veel HD4000's ook rebrands zijn van de HD3000's, architectuur komt ook grotendeels overeen en niet eens vernieuwde DX-versie en allebei op 55nm, verder weinig extra functionaliteit... Een rebrand is dezelfde kaart onder een andere naam, maar 40nm en DX11 toevoegen zou echt een veel betere kaart zijn dan een vergelijkbare GTX280 o.i.d, dat zijn twee rigoreuze verbeteringen.

Een rebrand zou het pas zijn als de GTS350 een 55nm DX10-kaart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHeRTz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-04 14:50
Kan natuurlijk ook bijvoorbeeld 3 GTX285'en zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

KiLLaHeRTz schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 12:00:
Kan natuurlijk ook bijvoorbeeld 3 GTX285'en zijn :)
Ken jij een gtx 285 dan met 2x dvi en 1x hdmi ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:08
Er zit dus geen display port op de fermi?
Dat zou ik toch wel jammer vinden.
Als alleen ATI met DP kaarten komt zullen er minder veel en minder snel goedkope DP monitoren komen, lijkt me.
Waarom zou Nvidia daarvoor gekozen hebben?
DP is toch goedkoper door minder eisen die het aan hardware stelt en omdat het royalties-vrij is? (maar 4cent, ok)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

daan! schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:08:
Er zit dus geen display port op de fermi?
Dat zou ik toch wel jammer vinden.
Als alleen ATI met DP kaarten komt zullen er minder veel en minder snel goedkope DP monitoren komen, lijkt me.
Waarom zou Nvidia daarvoor gekozen hebben?
DP is toch goedkoper door minder eisen die het aan hardware stelt en omdat het royalties-vrij is? (maar 4cent, ok)
Het lijkt op een HDMI poort maar het kan net zo goed een DP poort zijn lijkt nogal op mekaar.
En dat zou inderdaad jammer zijn voor de mensen die Eyefinity willen gebruiken. Maar dan nog komen er wel meer DP schermen aangezien Matrox ook voor DP kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Laatst online: 02-06 11:31

pino85

Im just a Bird in the Sky

Hmm Fermi certified?
is dit meer een PR achtig iets of gaat het echt zo zijn dat die fermi's enorm veel hitte produceren en dus niet in de meeste cases kunnen vanwege hitte problemen.. zou wel erg vervelend zijn mocht dit echt het geval zijn..

[ Voor 7% gewijzigd door pino85 op 08-01-2010 13:28 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Nouja, één fermi zal wel in een gemiddelde case kunnen, ze hebben het vooral over SLI. Één fermi kan natuurlijk in elke case waar ook een HD5970 of GTX295 in kan, het verbruik is immers vergelijkbaar. Alleen heb je maar twee 300W-kaarten in je kast met quad-Sli/CF als je GTX295's of HD5970's gebruikt, en vier 300W-kaarten als je Fermi in quad-SLI hebt waardoor je opgeteld een TDP hebt van 1200W :P

Maar goed, hoe veel mensen draaien quad-SLI, en dan al helemaal met de beste kaarten... Die kunnen best zelf uitzoeken hoe ze een goede airflow krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Laatst online: 02-06 11:31

pino85

Im just a Bird in the Sky

Ah op die fiets, ik had het dan verkeerd gelezen en begrepen. my bad :P
Dacht al van huh is 1 fermi al zo extreem warm en geeft die zo veel hitte af dat de cases certified moeten zijn omdat je anders veel problemen zou kunnen krijgen

[ Voor 15% gewijzigd door pino85 op 08-01-2010 13:40 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-05 18:21
Uit dit stukje een interessante opmerking van de Coolermaster engineer over Fermi-performance:

"He also whispers that the most powerful Fermi [equals] also a Radeon HD 5870 but not 5970. To go beyond 5870, should increase the frequency ... and then exceed the limit of 300 watts. Life Fermi could therefore be short and the new generation happen much more quickly ... be confirmed in the coming months"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-01 11:24
Dat zou wel erg slecht nieuws zijn voor nVidia. Doet me een beetje denken aan de HD2900XT voor ATi. Te laat, te weinig performance, teveel stroomverbruik. Als dit waar is hoop ik voor nVidia dat ze net zo sterk terug kunnen komen als ATi. Dat was toen ook een geheel nieuwe architectuur en de volgende generatie was al sterk verbeterd. Uiteindelijk is daar ook de succesvolle HD4xxx serie uit voortgekomen. Je hebt natuurlijk best kans dat nVidia voor deze nieuwe architectuur ook nog een generatie nodig heeft om alles eruit te halen.

specs

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.