|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085
livebox, nu heb ik het idee dat hier nieuwe firmware opstaat gezien ik eerst nog een orange logo er had en nu een Livebox iets in het groen. Ik heb ook het idee dat het probleem sindsdien is ontstaan.Lizard schreef op woensdag 02 december 2009 @ 08:41:
Welk modem heb je? de Livebox of een Speedtouch?
|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085
Ja de nieuwe firmware voor de livebox ondersteunt niet alle vpn protocollen meer. Schijnen meer shell gebruikers last van te hebben. Ik raad je aan bel naar de helpdesk leg het probleem voor, doe het verzoek voor een swap naar een speedtouch 706 of 712. Die ondersteunen wel alle vpn protocollen nog.Paladin schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 18:00:
Momenteel heb ik een heel vreemd probleem met Online. Ik ben werkzaam bij Shell en daar hebben we om thuis te werken een VPN connectie (win2k). Als ik nu vanuit mijn eigen huis (Online internet) connectie hiermee probeer te maken, kan de server niet connecten ik kan er wel naar pingen maar geen telnet connectie openen. Ga ik 10 minuten laten bij mijn vriendin online die via UPC internet heeft werkt het prima.
Het heeft tot 3 weken geleden altijd perfect gewerkt maar nu dus niet meer, is online bepaalde poorten aan het blocken ik heb echt geen idee waar het probleem kan zitten. Het is ondertussen wel een issue want nu kan ik niet meer thuis werken.
Iemand suggesties of ideeen?
Ah hier kan ik wat mee, de speedtouch ondersteund ook gewoon telefonie toch? welke van de 2 speedtouches is beter atm?Mgear schreef op woensdag 02 december 2009 @ 10:25:
[...]
Ja de nieuwe firmware voor de livebox ondersteunt niet alle vpn protocollen meer. Schijnen meer shell gebruikers last van te hebben. Ik raad je aan bel naar de helpdesk leg het probleem voor, doe het verzoek voor een swap naar een speedtouch 706 of 712. Die ondersteunen wel alle vpn protocollen nog.
Als je graag draadloos wilt de 706 anders de 712. Heb je nu een livebox die draadloos is of nieT?Paladin schreef op woensdag 02 december 2009 @ 10:42:
[...]
Ah hier kan ik wat mee, de speedtouch ondersteund ook gewoon telefonie toch? welke van de 2 speedtouches is beter atm?
Als je geen draadloze livebox hebt kan je de 712 voor 3 euro per maand krijgen.
Ben erg benieuwd want ander moet ik toch een manier gaan vinden om onder mijn contract bij Online uit te komen en naar een fatsoenlijke provider over te stappen.
Moet vast wel op te lossen zijn toch?Paladin schreef op woensdag 02 december 2009 @ 11:35:
Nou ik heb net met Online aan de telefoon gehangen, helaas is het dus allemaal niet zo simpel als gehoopt. Ze geven geen ander modem, dat kan niet volgens hun. Verder ondersteunen ze geen VPN, volgens mij vpn niets anders dan het doorgeven van een protocol. Maargoed na veel zeuren, boos worden enz word ik nu vanavond terug gebeld met iemand die mijn livebox gaat configgen om het probleem op te lossen
Ben erg benieuwd want ander moet ik toch een manier gaan vinden om onder mijn contract bij Online uit te komen en naar een fatsoenlijke provider over te stappen.
[ Voor 4% gewijzigd door Mgear op 02-12-2009 12:04 ]
Verwijderd
We hebben uw klacht gelezen, en zouden deze graag vanuit Online voor u oplossen. We hebben er alle vertrouwen in dat u vanavond zoals afgesproken wordt gebeld door onze helpdeskmedewerkers, maar mocht dat om één of andere reden niet lukken, wilt u dan zo vriendelijk zijn uw klantnummer te mailen naar fora@is.online.nl?
Het Online Service Team zal dan voor u kijken of we uw probleem kunnen oplossen.
Met vriendelijke groet,
Het Online Service Team
hey ben je er weer, das een tijd geledenVerwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 15:42:
Met vriendelijke groet,
Het Online Service Team
Thanks ik zal laten weten hoe het vannavond is verlopen.Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 15:42:
Beste Paladin,
We hebben uw klacht gelezen, en zouden deze graag vanuit Online voor u oplossen. We hebben er alle vertrouwen in dat u vanavond zoals afgesproken wordt gebeld door onze helpdeskmedewerkers, maar mocht dat om één of andere reden niet lukken, wilt u dan zo vriendelijk zijn uw klantnummer te mailen naar fora@is.online.nl?
Het Online Service Team zal dan voor u kijken of we uw probleem kunnen oplossen.
Met vriendelijke groet,
Het Online Service Team
Ik dacht mooi er is een eenvoudige oplossing voor het probleem met de TG712 modems die eruit kunnen vliegen tijdens frimware updates (al dan niet icm actief torrent verkeer).
Oplossing (zoals hier wel blijkt): Firmware updates uit zetten op mijn lijn en eindelijk maar weer eens een ander modem sturen aangezien ik op dit moment met 2 dode modems zit.
Eenvoudige oplossing nietwaar! Maar nee het probleem zou niet bij de firmware liggen.
p.s. Het VoIP gebeuren is gekoppeld aan het mac adres vd modem. Als ik nu een losse ATA naast mijn eigen modem zonder ingebouwde ATA hang en het mac adres clone (in de modem/router of ata zelf?). Iemand enig idee of en hoe dit mogelijk is?
Morgen maar weer bellen.
Ze hebben me ondertussen verteld dat dat wel mogelijk zou zijn maar ze gaan me absoluut niet de benodigde instellingen geven.p.s. Het VoIP gebeuren is gekoppeld aan het mac adres vd modem. Als ik nu een losse ATA naast mijn eigen modem zonder ingebouwde ATA hang en het mac adres clone (in de modem/router of ata zelf?). Iemand enig idee of en hoe dit mogelijk is?
Ondertussen heeft Thomson zelf ook bevestigd dat door bepaalde torrent instellingen de modem/router er niet zomaar in "Boot P mode" terecht kan komen.
Tja de firmware voor de TG modems is alleen beschikbaar via ISP's ed. Er is voor enkel 1 TG (TG585) een firmware via Thomson zelf beschikbaar. Daar liep ik dus op vast met het proberen te flashen, geen firmware bestandje te vinden (heb me wat af gegoogled).We apologize for the inconvenience of the modems booting into Boot P mode.
This mode only occours if the modem's hardware or firmware goes faulty, and the only way to resolve the issue is to try and upgrade the firmware of the modem ( as you have already tried to do ).
Criticism is prejudice made plausible.
Ik heb ze verder ook al een max van 2 weken gegeven waarin het opgelost moet zijn.
Trouwens de firmware upgrade tool van thomson ziet de modem wel gewoon dus er is een redelijke kans dat die software verder ook die dode modems die ik nu heb kan herstellen. Echter geen firmware beschikbaar los voor dat type (zga alle TG modems). Ik hoop dat ik de firmware uit dat modem getrokken krijg wat ze gaan sturen (om mij gewoon een kopie van hun firmware te sturen weer geen reactie op gekregen). Als dat dan zou werken zou ik iig niet steeds maar met m'n vingers gekruist hoeven te zitten van hopelijk blijft ie werken.
@melluh,
Je raad het al maar ik kan Online met deze problemen niet aanraden. Is naast Telfort, Alice niet een optie? Als ik zo 123 ff wat meningen over Telfort bekijk zijn die over het algemeen wel positief. Nog een tip trouwens doe geen pakketjes van inet + tel enzo. Hou dat liever gescheiden dan kun je tenminste nog eens wat met andere apparatuur dan wat ze je aansmeren. Voor telefoon kijk eens naar budget phone voip diensten of voipbuster (met een ATA al dan niet ingebouwd in modem kun je gewone telefoons blijven gebruiken (bv met Linksys PAP2 40€)).
@Melluh3
Over telfort kan ik niets zeggen, maar het Inet van Online opzich is prima, ik heb eigenlijk nooit storing op het inet zelf.
Ik kan melden dat ik per 3 september van Tele2 naar Online ben verhuist en dat ging vlekkeloos, ik heb geen telefonie erbij genomen. Snelheid hier is ca. 1,46 MB/sec (11,7 Mbit/sec), afstand wijkcentrale 1,1 km.melluh3 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 11:40:
Zijn jullie over het algemeen tevreden over Online? Ik zit op dit moment in dubio. Of Online, of Telfort. Een pré is dat ik geen lijnhuur hoef te betalen. Overige aanbieders vallen dan al snel af. Ik heb het beste gevoel bij Online. Dit is de goedkoopste, maar ook de beste?
Waar kan je die afstand tot de wijkcentrale acherhalen?Megalodon_67 schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 20:17:
[...]
Ik kan melden dat ik per 3 september van Tele2 naar Online ben verhuist en dat ging vlekkeloos, ik heb geen telefonie erbij genomen. Snelheid hier is ca. 1,46 MB/sec (11,7 Mbit/sec), afstand wijkcentrale 1,1 km.
Nu biedt Online ook gratis lijnhuur. Zie ik iets over het hoofd of gaat het dadelijk simpelweg €20 per maand kosten en €25 aansluitkosten? C'est ca? Antwoord na bellen: Ja.
Daar ben ik ook benieuwd naar. Op internet gezocht:melluh3 schreef op zondag 06 december 2009 @ 15:04:
[...]
Waar kan je die afstand tot de wijkcentrale acherhalen?
http://postcodecheck.bbned.nl/PostcodeCheck/ ( http://pcdb.bbned.nl/ )
[ Voor 44% gewijzigd door RickV. op 07-12-2009 13:57 ]
Heeft iemand met een thompson modem een ipv6 tunnel werkend gekregen? Want na de laatst liveboxware werkt dat niet meer evenals mijn vpn verbinding.
Heb je recht op een modem-swap, want ik huur de livebox, maar hij voldoet blijkbaar niet meer. Hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat ze me een ander modem sturen?
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Wellicht dat je op een dusverre afstand zit van de centrale dat je maar uitkomt op 8mbit? Check via de postcodechecker op de onlinewebsite welke snelheid je kunt krijgen?Jogai schreef op maandag 07 december 2009 @ 12:54:
Ik heb een 20mbit abbo, maar haal maar 8 mbit. Ik dacht dat mijn centrale nog oud was maar mn modem geeft wel G992_5_A aan. Dat is toch adsl2+? Dan moet ik toch ook de 20mbit kunnen halen?
Heeft iemand met een thompson modem een ipv6 tunnel werkend gekregen? Want na de laatst liveboxware werkt dat niet meer evenals mijn vpn verbinding.
Heb je recht op een modem-swap, want ik huur de livebox, maar hij voldoet blijkbaar niet meer. Hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat ze me een ander modem sturen?
Niet erg betrouwbaar,aangezien ik op 3 huisadressen waar ik heb gewoont en andere afstand heb,dan de waardes in mijn modem aangaven.Best metode is gewoon in je modem naar je dempingswaarde kijken en dan even omrekenen
Schroevendraaier erbij, aansluiting in de woonkamer open geschroefd en aders omgewisseld. Blijkt dus dat Online gewoon een ander aderpaar pakt, zonder dit aan de klanten te vertellen.
Uiteindelijke snelheid is niet optimaal, thuis had ik een snelheid van meer als 830 KB/sec, hier kom ik niet hoger als 690. Zelfde dorp, zit nu aan de andere kant van het dorp. 100 MB bin bestand gepakt van de FTP van Wanadoo, deze komt niet hoger als 710. Speedtest.net resultaat:

Moet ik blij zijn met deze verbinding? Volgens de postcode check van BBNed zit ik op een afstand van 859 meter (wat mij erg stug lijkt).
Modem zit aangesloten in de woonkamer op een wcd, met een kabel van plm. 8 meter richting meterkast op een lasdop. Lijngegevens:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| Koppelingsinformatie Actief: 0 dagen, 0:32:18 DSL-type: G.992.5 annex A Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 8.003 Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 18,17 / 203,53 Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 18,5 Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,0 / 15,0 SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 12,5 / 17,5 Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM Frameverlies (lokaal/extern): 22 / 0 Signaalverlies (lokaal/extern): 2 / 0 Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0 Verbindingsverlies (extern): 0 Foutseconden (lokaal/extern): 2 / 0 FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 287 CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0 HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0 |
[ Voor 22% gewijzigd door The Executer op 07-12-2009 18:54 ]
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
ik kom hier in de achterhoek met online maar net op 4.20 en op 0.40 uitThe Executer schreef op maandag 07 december 2009 @ 18:41:
Vanmiddag is mijn Online verbinding opgeleverd. Modem had ik al een paar dagen aangesloten zitten, maar gaf geen signaal. Broadband lampje brandde wel, geen DSL (Internet) lampje. Wel werd er een snelheid aangegeven, maar niet die van online. Gebeld met de helpdesk, deze kwam met de vraag of er al een aansluiting was op DSL. Hierbij aangegeven dat ik een week na aanvraag een telefoontje heb gehad dat er een adsl verbinding actief was. Werd gevraagd of deze afgesloten mocht worden. Tuurlijk, niet mijn verbinding, dus weg ermee. Hierna kwam de medewerker met de vraag om een ander aderpaar te pakken. Leuk...
Schroevendraaier erbij, aansluiting in de woonkamer open geschroefd en aders omgewisseld. Blijkt dus dat Online gewoon een ander aderpaar pakt, zonder dit aan de klanten te vertellen.
Uiteindelijke snelheid is niet optimaal, thuis had ik een snelheid van meer als 830 KB/sec, hier kom ik niet hoger als 690. Zelfde dorp, zit nu aan de andere kant van het dorp. 100 MB bin bestand gepakt van de FTP van Wanadoo, deze komt niet hoger als 710. Speedtest.net resultaat:
[afbeelding].
Moet ik blij zijn met deze verbinding? Volgens de postcode check van BBNed zit ik op een afstand van 859 meter (wat mij erg stug lijkt).
Modem zit aangesloten in de woonkamer op een wcd, met een kabel van plm. 8 meter richting meterkast op een lasdop. Lijngegevens:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 Koppelingsinformatie Actief: 0 dagen, 0:32:18 DSL-type: G.992.5 annex A Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 8.003 Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 18,17 / 203,53 Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 18,5 Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,0 / 15,0 SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 12,5 / 17,5 Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM Frameverlies (lokaal/extern): 22 / 0 Signaalverlies (lokaal/extern): 2 / 0 Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0 Verbindingsverlies (extern): 0 Foutseconden (lokaal/extern): 2 / 0 FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 287 CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0 HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
Dat gaat alleen niet als je voordat je een abbo begint wil weten hoe ver het is... Zoals ikvincedd schreef op maandag 07 december 2009 @ 18:35:
[...]
Niet erg betrouwbaar,aangezien ik op 3 huisadressen waar ik heb gewoont en andere afstand heb,dan de waardes in mijn modem aangaven.Best metode is gewoon in je modem naar je dempingswaarde kijken en dan even omrekenen
Als er geen 2e aderpaar zou zijn geweest en die niet gebruikt zou zijn dan zou het betekenen dat jij twee weken langer op je verbinding had moeten wachten. Afsluiten van het oude signaal + levering van het nieuwe. Zon ramp is het toch niet. Ik vermoed dat het je afstand is, haal anders die kabel van 8m er eens tussen uit en probeer het nog eens. Die speedtest is niet echt betrouwbaar, downloaden van een bestand van 100 of zelfs 1000 MB wat je al hebt gedaan geeft meer zekerheid.
Hmm, mag ik blij zijn dusKobject schreef op maandag 07 december 2009 @ 19:17:
[...]
ik kom hier in de achterhoek met online maar net op 4.20 en op 0.40 uit
Nadat ik vanavond even een torrent aan het gezet met genoeg seeders, blijkt dat de snelheid inmiddels omhoog geklommen is, zit inmiddels over de 800. Alles dus nog goed gekomen.Oppie schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:24:
[...]
Als er geen 2e aderpaar zou zijn geweest en die niet gebruikt zou zijn dan zou het betekenen dat jij twee weken langer op je verbinding had moeten wachten. Afsluiten van het oude signaal + levering van het nieuwe. Zon ramp is het toch niet. Ik vermoed dat het je afstand is, haal anders die kabel van 8m er eens tussen uit en probeer het nog eens. Die speedtest is niet echt betrouwbaar, downloaden van een bestand van 100 of zelfs 1000 MB wat je al hebt gedaan geeft meer zekerheid.
Over dat aderpaar: Ik vind het prima, maar vermeldt het dan! Het is dat ik de klantenservice heb gebeld, anders had ik nu nog zonder gezeten. Een ramp is het zeker niet, maar hoe moet een consument weten, als hij een mail krijgt dat het opgeleverd is, dat hij zijn adertjes om moet wisselen? Had overigens verwacht dat de afsluiting gewoon voltooid was.
De kabel er tussenuit is geen optie, in de meterkast heb ik geen stroomaansluiting zitten. Inmiddels dus ook al niet meer nodig
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Dat had je kunnen weten als je de moeite genomen had de poster te lezen hierin staat dat DUIDELIJK vermeld:)The Executer schreef op maandag 07 december 2009 @ 22:07:
[...]
Hmm, mag ik blij zijn dus.
[...]
Nadat ik vanavond even een torrent aan het gezet met genoeg seeders, blijkt dat de snelheid inmiddels omhoog geklommen is, zit inmiddels over de 800. Alles dus nog goed gekomen.
Over dat aderpaar: Ik vind het prima, maar vermeldt het dan! Het is dat ik de klantenservice heb gebeld, anders had ik nu nog zonder gezeten. Een ramp is het zeker niet, maar hoe moet een consument weten, als hij een mail krijgt dat het opgeleverd is, dat hij zijn adertjes om moet wisselen? Had overigens verwacht dat de afsluiting gewoon voltooid was.
De kabel er tussenuit is geen optie, in de meterkast heb ik geen stroomaansluiting zitten. Inmiddels dus ook al niet meer nodig.
Verwijderd
Ik heb al jaren een livebox icm online internet. Werkt allemaal goed. Nu heb ik een laptop aangeschaft en wil natuurlijk draadloos internet hierop. Toevallig kwam ik een Linksys WPC54G pcmcia kaartje tegen voor € 10,-, versie 1.2. Deze zit inmiddels in de livebox en het lampje draadloos brand. Het MAC adres van de laptop heb ik in de livebox gezet en de laptop maakte verbinding met de livebox na het invoeren van de wep sleutel. Signaalsterkte is zeer goed en de draadloze verbinding op de laptop geeft aan dat deze verbonden is met de livebox.
Ik krijg echter geen verbinding met het internet. Het ip adres van de laptop wordt automatisch op 169.x.x.x gezet. Deze heb ik aangepast naar 192.168.1.20 zodat deze binnen het bereik van de livebox valt, maar nog geen internet. Firewall uitgeschakeld, nog geen resultaat.
Na vele topics hierover gelezen te hebben op tweakers ben ik nog geen oplossing tegengekomen. Moet ik bijvoorbeeld poorten in de livebox openzetten of een driver installeren voor de pcmcia kaart in de livebox?
Iemand enig idee? Alvast bedankt voor de reacties
Henk.
Beste Henk,Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 09:54:
Hallo,
Ik heb al jaren een livebox icm online internet. Werkt allemaal goed. Nu heb ik een laptop aangeschaft en wil natuurlijk draadloos internet hierop. Toevallig kwam ik een Linksys WPC54G pcmcia kaartje tegen voor € 10,-, versie 1.2. Deze zit inmiddels in de livebox en het lampje draadloos brand. Het MAC adres van de laptop heb ik in de livebox gezet en de laptop maakte verbinding met de livebox na het invoeren van de wep sleutel. Signaalsterkte is zeer goed en de draadloze verbinding op de laptop geeft aan dat deze verbonden is met de livebox.
Ik krijg echter geen verbinding met het internet. Het ip adres van de laptop wordt automatisch op 169.x.x.x gezet. Deze heb ik aangepast naar 192.168.1.20 zodat deze binnen het bereik van de livebox valt, maar nog geen internet. Firewall uitgeschakeld, nog geen resultaat.
Na vele topics hierover gelezen te hebben op tweakers ben ik nog geen oplossing tegengekomen. Moet ik bijvoorbeeld poorten in de livebox openzetten of een driver installeren voor de pcmcia kaart in de livebox?
Iemand enig idee? Alvast bedankt voor de reacties
Henk.
Heb je de registratie knop onder op de livebox wel geprobeerd:)?
Heel vaak wordt dit vergeten ? En hoe oud is je livebox?
Your current bandwidth reading is: 275.20kbps which means you can download at 34.4 KB/sec. from our servers.
ik train in op 13 mbit... Vorige keer dat ik dergelijke problemen had heeft het weken geduurd voor het ineens weer over was. Toen had half Groningen er last van in dit topic, is dat nu ook weer zo?
Verwijderd
Met de registratieknop heb ik geprobeerd en mijn laptop geeft ook aan dat hij verbonden is met de livebox. Het is een livebox van een jaar of drie oud. Ga vanavond de mac filter en de firewall uit zetten en dan in de veilige modus proberen, wellicht dat het dan lukt. Mocht dit niet werken dan bestel ik wel zo'n pcmcia kaartje bij online voor € 3,- per maand. Of ik moet nog een gouden tip krijgen.Mgear schreef op woensdag 09 december 2009 @ 11:56:
[...]
Beste Henk,
Heb je de registratie knop onder op de livebox wel geprobeerd:)?
Heel vaak wordt dit vergeten ? En hoe oud is je livebox?
Bedankt voor de reacties.
*edit
Zal ook met andere apparaten proberen contact te maken met de livebox. Dan weet ik of het aan mijn laptop ligt of aan de de livebox.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 13:26 ]
Bel Online en vraag om een nieuwe voeding.En doe een harde resetVerwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 13:22:
[...]
Met de registratieknop heb ik geprobeerd en mijn laptop geeft ook aan dat hij verbonden is met de livebox. Het is een livebox van een jaar of drie oud. Ga vanavond de mac filter en de firewall uit zetten en dan in de veilige modus proberen, wellicht dat het dan lukt. Mocht dit niet werken dan bestel ik wel zo'n pcmcia kaartje bij online voor € 3,- per maand. Of ik moet nog een gouden tip krijgen.
Bedankt voor de reacties.
*edit
Zal ook met andere apparaten proberen contact te maken met de livebox. Dan weet ik of het aan mijn laptop ligt of aan de de livebox.
druk het resetknopje in eerst gaan alle lampjes branden blijf hem ingedrukt houden net zolang tot lampje 1 3 en 5 gaan branden (dit kan 30 a 40 seconden duren en gaat om die reden vaak mis).
[ Voor 12% gewijzigd door Mgear op 09-12-2009 14:09 ]
Is heel logisch vroeger was bv adsl extra 24 euro. Hebben ze opgelost door 24 euro (19.33 ofzo) ex. btw op de factuur te zetten met 4 euro bundelkorting. Maak je geen zorgen als je abonnement recent verlengd is zal die blijvend laag zitten qua kosten.GVR schreef op woensdag 09 december 2009 @ 13:27:
Zijn er meer mensen die standaard elke maand 'bundelkorting' op hun rekening zien staan? Geen idee waarom ik die krijg, maar geen zin om later ineens te weinig betaalde kosten alsnog verrekend te zien worden.
Beetje teveel bundelkorting dan
Ik betaal nog minderGVR schreef op woensdag 09 december 2009 @ 17:03:
Onder de streep betaal ik nu wel 5 euro per maand. Zo goedkoop heb ik t nergens gezien
Heb dus sinds kort online overgestapt van telfort.
Maar begin nu wel beetje spijt te krijgen.
Ik mailen dat factuur niet klopt omdat eerste 3 maanden 10 euro zou zijn en wifi gratis. Heb dus bevestingings mail van online geplakt in mail naar hun.
Krijg ik mail terug of ik originel bevestiging wil sturen want ik kan de mail zelf verandert hebben.
Ik mail terug nee want dan heb ik geen bewijs meer.
En dat ze toch bij hun uitgaande mail kunnen zien wat er echt in staat.
Zie ook: Verwijderd in "[Online] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."
Verwijderd
Na de modem firmware update van een paar maanden geleden kan ik nog maar bar weinig instellingen maken. Het lukt dus niet meer om dit script van Lizard te draaien.
Heeft iemand nog een tip om remote wol aan de praat te krijgen?
het is de laatste tijd een beetje rustig in de adsl wereld.
vanochtend deed mijn adsl het niet meer dus hoopte ik op een snelheidsverhoging maar dat bleek na de reset niet zo te zijn vel is de kwaliteit van de verbinding iets toegenomen.
Ik train nu in op 8mb en dat was 7,nog iets dus wie weet.
centrale winsum groningen
Heb tot nu toe geen problemen gehad
Speedtest.net

Pingtest.net

De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 975 meter.
[ Voor 13% gewijzigd door Crazymonkey op 14-12-2009 18:19 ]
De upload is juist heel netjes. Van die 1 Mbit/s moet je namelijk nog de overhead van ongeveer 20% van aftrekken. Dan kom je dus op de theoretische max. upload snelheid van 0,83 Mbit/s. Hij haalt 0,86 Mbit/s!Andros schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 20:28:
Dan zou ik toch 15mbit verwacht hebben, vooral die upload is niet al te netjes. Die moet gewoon strak 1 mbit zijn. Modem wel op ISRA gehangen? Eventueel een portreset laten doen bij de helpdesk...
Wat betreft de download snelheid, het kan best zijn dat de kabel heel anders loopt waardoor de werkelijke afstand veel groter is.
[ Voor 31% gewijzigd door --Niels-- op 15-12-2009 23:06 ]
Verwijderd
Verwijderd
Edit: Is al gelukt. Ze hebben inmiddels al gebeld. Heb ook al het e-mail adres gekregen. Wel fijn dat ik nu al gebruik mag maken van e-mail. Mijn abonnement zal pas volgend jaar begin februari ingaan. Is dat normaal dat ik er nu al gebruik van kan maken?
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2009 15:07 ]
Ben er altijd wel redelijk tevreden over geweest voor wat men krijgt, 1,3 mb en redelijk stabiele telefoon.
De laatste 5 maanden moet ik 4 keer in de week de stekker eruit halen omdat de telefonie weer eens niet werkt.
De telefoon gaat wel over maar als ik op neem hoor ik niets.
Harde resets geven ook niet.
Hebben meer mensen dit probleem,
Ik heb geen zin om de helpdesk te bellen en dan weer een uur moeten uitleggen dat de bekabeling in orde is.
Vorig jaar had ik een kapotte livebox-adapter en daar ben ik grijs van geworden.
2009-12-02 16:34:49 - Storing telefonie van Online
Er is momenteel een storing met telefonie van Online, in combinatie met de Livebox.
Problemen die voor kunnen komen zijn:
- Gesprekken geven af en toe in één richting geen geluid, zodat een gesprek niet mogelijk is (de zogenoemde eenrichtingsgesprekken)
- Telefonie van Online werkt soms wel, soms helemaal niet, en komt soms terug zonder duidelijke oorzaak
- Na het maken van een verbinding duurt het soms enkele seconden voor er geluid is
Het probleem van de éénrichtingsgesprekken is tijdelijk op te lossen door de stroomstekker van het modem even uit het stopcontact te halen en er weer in te doen.
Onze excuses voor het ongemak.
Aanvulling 10 december 2009
Het is inmiddels duidelijk dat de eenrichtingsgesprekken voorkomen nadat er 20 inkomende gesprekken zijn geweest. De oorzaak van het probleem is de firmware van de Livebox. Het betreft hier de laatste versie voor telefoniegebruikers (FAST3202_2601EA). Er wordt gewerkt aan een verbeterde versie van deze firmware. Deze nieuwe versie zal zo snel mogelijk aan alle klanten met telefonie van Online beschikbaar worden gesteld. Tot die tijd raden we u aan om uw Livebox te herstarten als u last hebt van eenrichtingsgesprekken. Dit kunt u doen door de stekker van de Livebox uit het stopcontact te halen, en deze er na 1 minuut weer in te doen.
Een ander probleem dat heel soms optreedt, is het helemaal wegvallen van de telefoonlijn. Bekeken wordt of met de verbetering van de firmware ook dit probleem wordt opgelost.
Enkele klanten hebben gemeld dat het bij hen soms 3 seconden duurt voordat er tijdens een gesprek geluid is. We werken er hard aan om ook dit probleem snel op te lossen.
Met vriendelijke groet,
Ben Al sinds de livebox uitkwam klant bij wanadoo. Vandaag viel al 4 keer de livebox verbinding loos.
Tevens ook last van de telefonie storing, dus ik bel de helpdesk.
Gebeurd er dit:

Nee Ik zou het op wep laten staat met een code 12 34 .. .. ..Ja meneer maar we zien dat u configuratie wijzigingen in u router heeft gedaan, dat mag niet !

Ok, en hoe moest ik dat weten? en waarom zit er dan geen wachtwoord op? ik wil dat ding fatsoenlijk gebruiken.Ja , dat mag wel maar u mag geen advanced wijzigingen maken
Ik heb gewoon icmp uitstaan, als je eens op dat schermpje kijkt van je dan zie je dat ik over de voip bel, en als je ene port check doet zie je dat ik wel online ben.maar nu kan ik u niet pingen, dus het lijkt erop dat u niet online bent.
ARGHHHHHHH, Afschieten die mensen

Een modem dat intraint hoeft nog niet automatisch data te versturen, als jij icmp's blokkeert is het al praktisch onmogelijk voor een standaard helpdesker om een lijnmeting correct uit te voeren.LuckyY schreef op donderdag 24 december 2009 @ 13:38:
Ik heb gewoon icmp uitstaan, als je eens op dat schermpje kijkt van je dan zie je dat ik over de voip bel, en als je ene port check doet zie je dat ik wel online ben.
ARGHHHHHHH, Afschieten die mensenmaar eens opzoek gaan naar een ISP met een skilled service desk
PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether
Uiteindelijk heb ik nu alleen on-demand port forwarding (lees: alleen alles wat nodig is) en het werkt nu nog prima.
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
More than meets the eye
system specs
#$%^&*&^%$#@$%^& wat een pokke ding is dat. Online heeft een nieuw modem en WEER firmware issue's terwijl ik met mijn livebox nog een upload van 1036kbit haalde, haal ik met mijn Thompson wel 136 hele kbps. En natuurlijk doet de Telefonie van Online het niet. Er is waarschijnlijk te weinig upload

Heb momenteel 2 supportcalls uitstaan, trouwens ook zo een leuke doen ze een witte ongemarkeerde envelop op een wittedoos. en dan raar vinden dat je die in een schemerige kamer over het hoofd ziet

Dan ga je vrolijk poorten forwarden: Via Toolbox ->Game and Application sharing --> poortjes aanmaken (25 tcp en 3389 TCP) stel je het netjes in en reboot je het modem. Het modem geeft netjes weer dat ze actief zijn, maar niemand die mij kan bereiken. Mailrelay testen en portscan's niks werkt
De Servers zitten in het 50-60 segment van Online. Toen dacht ik nou misschien kan die ze niet laat ik eens mijn laptop toegang geven, ook kan deze niemand bereiken

Nu maar wachten tot het NOC een goed antwoord terug geeft.... anders ga ik een nieuwe ISP zoeken... dit is de laatste druppel
Iemand van jullie toevallig het zelfde probleem met de portforwards op de Thompson ST720.
[ Voor 5% gewijzigd door LuckY op 30-12-2009 23:21 ]
Hoe heb je dat voor elkaar? Ik krijg mijn NSA 240 niet zo ver dat ik C&C Generals online kan spelen. Op het moment dat de spelers worden geprobed, stopt de online room en wordt ik uit het spel gegooid. Alle poornummers opgezocht en als rule aangemaakt + een object. Werkt(e) je broer in Boxtel of in de UK?IceManX schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 16:42:
Dit heb ik ook gehad. Ik heb een SonicWall erachter hangen (mijn broer werkt daar) dus ik wou gewoon die al het NAT verkeer laten afhandelen. Ik had een port forwarding rule aangemaakt van alle poorten, en internet was daarna echt brak. Sommige pagina's deden het nog wel, maar vele niet en email en messenging ook al niet. Ik heb toen het modem gereset en alles werkte weer prima.
Uiteindelijk heb ik nu alleen on-demand port forwarding (lees: alleen alles wat nodig is) en het werkt nu nog prima.
Heb je nog een KPN telefoonlijn? Dan heb je de splitter voor je 712 aangesloten. Met zon lage upload lijkt die me defect. Als je belt kan er een nieuwe splitter opgestuurd worden. Zijn je upload en telefonie problemen iig verholpen. Test het anders eens zonder splitter dan weet je het zeker.LuckyY schreef op woensdag 30 december 2009 @ 23:17:
Na de laatstetijd bellen is geconcludeerd dat mijn modem(livebox) defect was, ik als een van de weinige aanhangers van de livebox, kreeg te horen dat ik een Thompson ST712 zou krijgen.
#$%^&*&^%$#@$%^& wat een pokke ding is dat. Online heeft een nieuw modem en WEER firmware issue's terwijl ik met mijn livebox nog een upload van 1036kbit haalde, haal ik met mijn Thompson wel 136 hele kbps. En natuurlijk doet de Telefonie van Online het niet. Er is waarschijnlijk te weinig upload.
Heb momenteel 2 supportcalls uitstaan, trouwens ook zo een leuke doen ze een witte ongemarkeerde envelop op een wittedoos. en dan raar vinden dat je die in een schemerige kamer over het hoofd ziet
Dan ga je vrolijk poorten forwarden: Via Toolbox ->Game and Application sharing --> poortjes aanmaken (25 tcp en 3389 TCP) stel je het netjes in en reboot je het modem. Het modem geeft netjes weer dat ze actief zijn, maar niemand die mij kan bereiken. Mailrelay testen en portscan's niks werkt
De Servers zitten in het 50-60 segment van Online. Toen dacht ik nou misschien kan die ze niet laat ik eens mijn laptop toegang geven, ook kan deze niemand bereiken
Nu maar wachten tot het NOC een goed antwoord terug geeft.... anders ga ik een nieuwe ISP zoeken... dit is de laatste druppelzit er sinds dat online 20Mbit abbo's uitdeelde met de livebox.... maar sinds de online firmware erop is gekomen is het alleen maar achteruit gegaan. Qua service en internet uptime/telefoon uptime.
Iemand van jullie toevallig het zelfde probleem met de portforwards op de Thompson ST720.
Oh wow, je hebt gelijk. Dat ik daar niet op gelet hebOppie schreef op donderdag 31 december 2009 @ 01:37:
[...]
Heb je nog een KPN telefoonlijn? Dan heb je de splitter voor je 712 aangesloten. Met zon lage upload lijkt die me defect. Als je belt kan er een nieuwe splitter opgestuurd worden. Zijn je upload en telefonie problemen iig verholpen. Test het anders eens zonder splitter dan weet je het zeker.

-- gebeld:
Ik moest hem verzoeken om een melding te plaatsen

@
Nee, het verstuurde wel data maar daarna kapte het. Tevens had ik alleen de ICMP-reply functie disabled. Dus dat zou geen probleem moeten geven. Als ze die helpdeskers eens zelf leren denken en niet beuk op knopX op SchermY, dan wordt het al veel beter. Ik wil iemand die verstand er van heeft niet die vestand heb hoe het knopje in het scherm werkt voor automatisch uitvoeren. En tevens konden ze wel een lijnmeting doen. Want dat gaat niet over ICMP, ze konden alleen de latency niet zien.mattttt schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 15:22:
[...]
Een modem dat intraint hoeft nog niet automatisch data te versturen, als jij icmp's blokkeert is het al praktisch onmogelijk voor een standaard helpdesker om een lijnmeting correct uit te voeren.
Ik hang niet direkt aan de lijn hoor, dat heb ik daarvoor al uitgesloten en dat heb ik ook gemeld. Waarom bouwen ze de functies in als ze de stabiliteit niet kunnen garanderen. Waarom heb je er Überhaupt toegang op, als ze het niet wetenAndros schreef op donderdag 24 december 2009 @ 21:37:
Afschieten voor iemand die z'n werk doet? Er wordt jou een modem geleverd waar jij vervolgens allerlei zooi aan verandert. Prima maar het is voor je provider de bedoeling dat het werkt zoals het geleverd wordt. Sla die instellingen even op, reset dat kreng en dan kan je provider bepalen waar het probleem zit. Kabels, lijn, wijkcentrale, mss defect modem. Koppigheid gaat je daarin gewoon niet verder helpen, hoe eigenwijs jij ook bent...
[ Voor 63% gewijzigd door LuckY op 31-12-2009 11:25 ]
Je kan ook even testen door de splitter er tussen uit te halen.. Heb je toch niet nodig als je telefonie van Online hebt.LuckyY schreef op donderdag 31 december 2009 @ 11:04:
[...]
Oh wow, je hebt gelijk. Dat ik daar niet op gelet hebnu eens kijken of de Online telefonie nog actief wordt. Thanks
-- gebeld:
Ik moest hem verzoeken om een melding te plaatsen, want de TD was er mee bezig.
@
[...]
Nee, het verstuurde wel data maar daarna kapte het. Tevens had ik alleen de ICMP-reply functie disabled. Dus dat zou geen probleem moeten geven. Als ze die helpdeskers eens zelf leren denken en niet beuk op knopX op SchermY, dan wordt het al veel beter. Ik wil iemand die verstand er van heeft niet die vestand heb hoe het knopje in het scherm werkt voor automatisch uitvoeren. En tevens konden ze wel een lijnmeting doen. Want dat gaat niet over ICMP, ze konden alleen de latency niet zien.
[...]
Ik hang niet direkt aan de lijn hoor, dat heb ik daarvoor al uitgesloten en dat heb ik ook gemeld. Waarom bouwen ze de functies in als ze de stabiliteit niet kunnen garanderen. Waarom heb je er Überhaupt toegang op, als ze het niet weten
Heb zowel telefonie van Online en van KPN. Online heeft mij niet genoeg overtuigd om voor 100% over te stappen. Tevens als ik de splitter ertussenuithaalt, werkt de telefonie verbinding ook niet(het voip gedeelte).Klaaz Vaak schreef op donderdag 31 december 2009 @ 11:31:
[...]
Je kan ook even testen door de splitter er tussen uit te halen.. Heb je toch niet nodig als je telefonie van Online hebt.
Helpdesk gebeld, allemaal tests gedaan schijnbaar, laptop direct op router en verder alles eraf en nog steeds 800-900 kb/s
Eén dag vorige week was internet weer op de normale 1500 maar daarna weer terug naar 800... ik zou echt denken dat iemand gewoon vrolijk heel veel download in mijn studentenhuis maar dat heb ik dus getest.
We hebben 20 mbit abo, volgens de test via de helpdesk halen we de 1600 ongeveer en dat klopt met de oude download snelheid
Iemand een idee of ervaring hiermee? Helpdesk wordt ik weinig wijzer van...
- Robtimus
- Registratie: November 2002
- Laatst online: 25-09 17:46
me Robtimus no like you
:strip_icc():strip_exif()/u/71967/Grimlock.jpg?f=community)
Mja, eerlijk gezegd stopt mijn eigen kennis zodra het verkeer bij de SW aankomt. Ik kan de DHCP pool beheren maar mijn broer heeft me nooit echt goed uitgelegd hoe port forwarding werkt in zo'n SW (TZ 170) en eerlijk gezegd heb ik er ook nooit echt navraag over gedaanPcDealer schreef op woensdag 30 december 2009 @ 23:35:
[...]
Hoe heb je dat voor elkaar? Ik krijg mijn NSA 240 niet zo ver dat ik C&C Generals online kan spelen. Op het moment dat de spelers worden geprobed, stopt de online room en wordt ik uit het spel gegooid. Alle poornummers opgezocht en als rule aangemaakt + een object.
De setup hier:
- modem: 192.168.1.254
- SW: "WAN" is 192.168.1.X, LAN is 192.168.201.254
- LAN: 192.168.201.* via de DHCP van de SW
Op het modem via "Game & Application Sharing" 2 rules aangemaakt, 1 voor HTTPS en 1 voor VPN (poorten 500 + 4500). Die routeren gewoon door naar de SW. Omdat verder alles via VPN gaat tussen thuis en het werk is er meer niet nodig.
Technisch gezien zou je dus op dezelfde manier een rule moeten aanmaken voor de C&C Generals poorten dat je modem die 1 op 1 forward naar de SW waarna die het verder overneemt en weer door forward naar wat erachter hangt.
Tot zomer 2006 in Boxtel als geoutsourcete engineer. Daarna is ie overgestapt naar SW direct en werkt ie vanuit thuis.Werkt(e) je broer in Boxtel of in de UK?
More than meets the eye
system specs
Verwijderd
Heb je draadloos al uitgezet? Probeer dat even dan weet je zeker dat er niemand meesurft op jou verbinding. Misschien niet een programma wat stiekem op de achtergrond snelheid opeet?Alpha- schreef op donderdag 31 december 2009 @ 17:51:
Laatste maand gaat internet hier traag... normaal 1500 kbyte/s down, maar de laatste maand nog maar 800 kb/s
Helpdesk gebeld, allemaal tests gedaan schijnbaar, laptop direct op router en verder alles eraf en nog steeds 800-900 kb/s
Eén dag vorige week was internet weer op de normale 1500 maar daarna weer terug naar 800... ik zou echt denken dat iemand gewoon vrolijk heel veel download in mijn studentenhuis maar dat heb ik dus getest.
We hebben 20 mbit abo, volgens de test via de helpdesk halen we de 1600 ongeveer en dat klopt met de oude download snelheid
Iemand een idee of ervaring hiermee? Helpdesk wordt ik weinig wijzer van...
Beter: http://visualroute.visualware.com/Gwaihir schreef op maandag 04 januari 2010 @ 18:57:
FYI: Ik wilde wel 'ns zo'n "Reverse Traceroute" proberen, maar helaas zijn beide gelinkte opties in de start post overleden. Google bracht me hier: http://www.vakantieland.nl/traceroute/.
Er zit geen draadloos in onze oude livebox (orange), en de test was op mijn laptop (verder alle kabels er uit) slechts iets sneller (+-50 kb/s - via de Online ftp) dan op mijn vaste pc waar ik het snelheids probleem geconstateerd had.Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 19:46:
[...]
Heb je draadloos al uitgezet? Probeer dat even dan weet je zeker dat er niemand meesurft op jou verbinding. Misschien niet een programma wat stiekem op de achtergrond snelheid opeet?
Statistiekjes uit m'n livebox:
Upstream 616 Kbps Downstream 12520 Kbps Afname Dichtbij: 17.0 (dB) Ver weg: 7.2 (dB) SNR-marge Dichtbij: 8 (dB) Ver weg: 10 (dB)
Met name het verschil tussen dichtbij/ver weg in afname lijkt mij wat apart? Zou dit aan het koperdraad naar mijn huis / in mijn huis kunnen liggen?
[ Voor 4% gewijzigd door Intru op 06-01-2010 14:26 ]
je modem traint in op 12mbit dus als jij daar maar 6 van overhoud is dat een beetje vreemd. Is denk ik meer te wijten aan je interne netwerk. maak je gebruik van een bekabeling of draadloos.Intru schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 14:25:
De laatste stelt het internet van Online ook hier steeds meer teleur. Ik haal ongeveer 6.5mbit (met een 20mbit abonnement), terwijl ik zo'n 300-500 meter van de centrale afzit.
Upstream 616 Kbps Downstream 12520 Kbps Afname Dichtbij: 17.0 (dB) Ver weg: 7.2 (dB) SNR-marge Dichtbij: 8 (dB) Ver weg: 10 (dB)
Met name het verschil tussen dichtbij/ver weg in afname lijkt mij wat apart? Zou dit aan het koperdraad naar mijn huis / in mijn huis kunnen liggen?
Ik zou verder nog ff je aansluitsituatie nog eventjes bekijken aangezien je zo dicht te gen de centrale woont dat je gewoon tegen de 20mbit zou moeten kunnen intrainen.
Naast dat die downloadsnelheid inderdaad vrij laag is, zou ik je ook willen adviseren om eens je interne bekabeling na te lopen. (zoals 'Dewaterweg' al zei) Controleer ook even de lengte van de kabel tussen je ISRA en je modem, eventueel vervangen.Intru schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 14:25:
De laatste stelt het internet van Online ook hier steeds meer teleur. Ik haal ongeveer 6.5mbit (met een 20mbit abonnement), terwijl ik zo'n 300-500 meter van de centrale afzit.
Mocht dat niet helpen aan zowel de upstream als downstream kant, dan zou ik eens contact opnemen met Online. Je upstream waarde is namelijk veel te laag, dat moet op zo'n afstand gewoon strak 1mbit zijn. (Hier zelfs op 1.4km afstand strak 1mbit upstream.)
Succes!
Intru schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 14:25:
Status ADSL-lijn Verbonden |
ADSL standaard G992_5_A |
Upstream 1016 Kb |
DownStream 15760 Kb |
Afname Dichtbij : 19.7 (dB) |
Ver weg : 3.2 (dB) |
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB) |
Ver weg : 10 (dB) |
HEC-teller 126 |
Firmware 0xe15080a |
ES-teller van 15 min 0 |
CRC-fouten 13 |
ES-teller van 1 dag 0 |
Hier is het verschil nog een stukje groter. Helaas ook niet de volle 20 Mbit, is er iemand die dat wel haalt? Wat ik ervan begrepen heb is dat bij afname hoe lager hoe beter is en bij en de snr (signal/noise ratio) hoe hoger hoe beter.
Kan het trouwens kwaad om de splitter weg te halen en het modem direct aan de lijn te hangen? De telefoon gebruiken we toch niet echt.
Mechwarrior Online: Flapdrol
Heb je analoge telefonie of via het modem? indien je via het modem belt heeft de splitter geen functie en is dit dus een extra schakel. Deze extra schakel kan storingen veroorzaken.haarbal schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 16:44:
[...]
Status ADSL-lijn Verbonden ADSL standaard G992_5_A Upstream 1016 Kb DownStream 15760 Kb Afname Dichtbij : 19.7 (dB) Ver weg : 3.2 (dB) SNR-marge Dichtbij : 10 (dB) Ver weg : 10 (dB) HEC-teller 126 Firmware 0xe15080a ES-teller van 15 min 0 CRC-fouten 13 ES-teller van 1 dag 0
Hier is het verschil nog een stukje groter. Helaas ook niet de volle 20 Mbit, is er iemand die dat wel haalt? Wat ik ervan begrepen heb is dat bij afname hoe lager hoe beter is en bij en de snr (signal/noise ratio) hoe hoger hoe beter.
Kan het trouwens kwaad om de splitter weg te halen en het modem direct aan de lijn te hangen? De telefoon gebruiken we toch niet echt.
Mechwarrior Online: Flapdrol
Upstream 1016 Kbps Downstream 17256 Kbps Afname Dichtbij: 11.3 (dB) Ver weg: 1.3 (dB) SNR-marge Dichtbij: 10 (dB) Ver weg: 14 (dB)
Verder ziet het isra punt er nog behoorlijk brak uit (en is ook volledig open). Zou dit nog het laatste verschil naar de 20mbit maken, of heeft dit andere redenen?
als je isra toch al openlicht kan je misschien de kabels opnieuw strippen en de telefoonkabel zo kort mogelijk houden.Intru schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:04:
Bedankt voor de tips. Heb alle bekabeling vanaf het isra punt tot het modem vervangen door een nieuwe cat5 kabel, en het resultaat is direct zictbaar:
Upstream 1016 Kbps Downstream 17256 Kbps Afname Dichtbij: 11.3 (dB) Ver weg: 1.3 (dB) SNR-marge Dichtbij: 10 (dB) Ver weg: 14 (dB)
Verder ziet het isra punt er nog behoorlijk brak uit (en is ook volledig open). Zou dit nog het laatste verschil naar de 20mbit maken, of heeft dit andere redenen?
Ik heb zowel aansluiting a (rood/blauw) als b (oranje/wit) aangesloten op de cat5 kabel, met de aarde heb ik niks gedaan. In eerste instantie had ik alleen oranje/wit aangesloten, nadat ik ook rood/blauw had aangesloten werd de afname iets beter.
Verwijderd
Mooi dat het werkt!Intru schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 10:38:
Ben inderdaad erg tevreden met het makkelijk behaalde resultaat. Helaas is de afstand tussen m'n modem en israpunt nog een meter of 10 (israpunt zit op een erg vervelende plek achter de voordeur). Ik denk dat dit (in combinatie met het brakke israpunt) zorgt voor de nog redelijke hoge afname dichtbij.
Ik heb zowel aansluiting a (rood/blauw) als b (oranje/wit) aangesloten op de cat5 kabel, met de aarde heb ik niks gedaan. In eerste instantie had ik alleen oranje/wit aangesloten, nadat ik ook rood/blauw had aangesloten werd de afname iets beter.
De statistieken die je postte zien er inderdaad een stuk beter uit. Upstream is ook zoals hij hoort te zijn. Je zou kunnen proberen om je modem in een vrij uurtje met een kabel van 0.5 of 1 meter aan te sluiten op je ISRA en te kijken wat de snelheid doet.
Dan kun je gelijk zien of het winst oplevert en of het de moeite is om moeilijk te gaan doen of met de huidige snelheid verder te gaan.
iemand ervaring?
Je gegevens zijn aan je modem gekoppeld, dus zelfs als je een andere Livebox (wel zelfde model) aansluit, werkt telefonie niet.
dan ga ik gewoon kijken naar een goede switch om mijn pc's aan elkaar te knopen.
Ik kan alle poorten forwarden behalve poort 8080.
Ik heb met PFportchecker getest, alle andere poorten die ik forward geeft het programma ook aan het open is, maar poort 8080 is niet open te krijgen. Hoe kan ik dit oplossen?
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Ik heb de search gebruikt en er lijken meer mensen problemen te hebben, maar geen oplossing
[ Voor 3% gewijzigd door alvv op 09-01-2010 21:13 ]
Volgende hoofdstukPoecillia schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 17:00:
De afgelopen maanden hebben wij continu problemen met telefonie van online. Ik heb daarnet gebeld, het ligt aan de firmware van de livebox. Dit loopt al sinds september. Als het opgelost is krijgen we een brief. Slechte service: ze weten wie zo'n inferieure livebox heeft, stuur die klanten een brief en biedt schadevergoeding. Ik heb mijn conclusies getrokken: Contract loopt af per 7 januari, ik vertrek.....
Eind december gekozen voor overstappen naar Telford per 1 februari. Afgelopen week bleek dat we niet telefonisch bereikbaar waren, sterker nog het nummer bleek niet meer te bestaan! Gebeld naar Online: 'Ja meneer, Telford heeft alvast de verbinding overgenomen' Telford weet echter van niets. Weer gebeld naar Online: 'We hebben een fout gemaakt, maar als u het modem reset is het weer in orde'. Niet natuurlijk. Weer gebeld: 'We moeten een configuratiefile indraaien, dat kan wel even duren want de backoffice heeft het druk'
Knoeiers daar bij Online en je wordt in het callcenter met een kluitje in het riet gestuurd. Irritante voicerespons ook: traag en onduidelijk menu, verplicht invoeren klantnummer waar vervolgens niets mee gebeurd. Verder wordt je vaak langdurig weggedrukt als er wat uitgezocht moet worden. Heeft me al een paar tientjes telefoon gekost.
Ik heb net het tegenovergestelde gedaan, ik kom van Telfort, en zit net bij Online. Niet tot mijn volle tevredenheid moet ik zeggen. Reden van overstappen was dat ik het met Telfort ook wel gehad heb, en dat ik een Nintendo DS erbij krijg (hoop ik).Poecillia schreef op zondag 10 januari 2010 @ 19:32:
[...]
Volgende hoofdstuk
Eind december gekozen voor overstappen naar Telford per 1 februari. Afgelopen week bleek dat we niet telefonisch bereikbaar waren, sterker nog het nummer bleek niet meer te bestaan! Gebeld naar Online: 'Ja meneer, Telford heeft alvast de verbinding overgenomen' Telford weet echter van niets. Weer gebeld naar Online: 'We hebben een fout gemaakt, maar als u het modem reset is het weer in orde'. Niet natuurlijk. Weer gebeld: 'We moeten een configuratiefile indraaien, dat kan wel even duren want de backoffice heeft het druk'
Knoeiers daar bij Online en je wordt in het callcenter met een kluitje in het riet gestuurd. Irritante voicerespons ook: traag en onduidelijk menu, verplicht invoeren klantnummer waar vervolgens niets mee gebeurd. Verder wordt je vaak langdurig weggedrukt als er wat uitgezocht moet worden. Heeft me al een paar tientjes telefoon gekost.
Mijn ervaring tot nu toe:
- Ik moet kennelijk betalen voor een PC veiligheidspakket waar ik niet om gevraagd heb, wat ik ook niet wil, en wat inclusief het abonnement zou zijn
- De snelheid van Online ligt zo'n 20% lager dan bij Telfort
- Automatische helpdeskmenu is inderdaad nogal brak
Maar goed, als ik mijn DS krijg ben ik tevreden. Maar als we dit soort dingen houden, dan wordt het zsm weer overstappen.
Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt
More than meets the eye
system specs