Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 16:19

xon

trouwens..als je hem koopt zit ie vol met 1001 stickers (zucht) de meeste trek je er zo af maar probeer dit niet voor de intel en windows 7 stickers...dat is ander materiaal en ziet er niet uit als je daaraan begint te pulken..

Verder benieuwd naar jullie ervaring met de mouse pad....ik heb er best wel wat moeite mee omdat vind dat ie niet altijd even goed reageert op mijn vinger. Hij " mist" nog wel eens een beweging terwijl ik echt op een normale manier " druk". Ik heb hem al wat gevoeliger gezet in de software maar heb het nog steeds soms wel.

Scrollen met twee vingers is wel erg geinig en handig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Seven of Nine schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 13:09:
[...]

Natuurlijk! Dat is een heuse 5600mAh. Nu moet ik ook zeggen dat Linux de zuinigste niet is, maar ach, voor mij is 5 uur al heerlijk.
Bedankt. :) Notebookjournal spreekt met een CPU belasting van 30% over ongeveer 4 uur, ook met de 5600mAh. Die 5 uur die jij haalt lijkt me dan ook wel best aardig. De broertjes doen het dan iets beter maar hebben dan ook een kleiner scherm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-f
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-09-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

pat42

» lurkt

Philflow schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 10:13:
[...]

Soms met Fedex heb je en snelle verzending en komt ie door de douane zonder heffing.

[...]
Ik had helaas geen keuze, kon alle USPS kiezen (priority of express).
ck2000nl schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 12:44:
Media Player Classic Home Cinema had ik ook ernaast geinstalleerd en deze zorgt wel voor een lagere CPU belasting (40%), maar dan werken de subtitles (losse SRT of ingebakken) niet. Daarom de keuze voor de gewone MP Classic i.c.m. VSFilter 64-bit.
Als je verder geen voorkeur hebt voor een player kan je ook meuk: The KMPlayer 2.9.4.1435 gebruiken. Gratis, ingebouwde subtitle support en hij schijnt ook vrij efficiënt te decoden.

Update
Net een briefje van TNT over een zending uit USA waar nog 127 euro voor betaald moet worden :D Ik was helaas niet thuis, maar ze proberen het morgen nog een keer :). Wel raar, bij USPS staat nog steeds:
Class: Express Mail
Status: Into Foreign Customs
Dus blijkbaar updaten ze dat helemaal niet wanneer ze het naar TNT overdragen. Nouja boeie, morgen is hij er :D Moet ik morgen nog wat pics posten?
Michel242186 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 15:00:
[...]
Zijn er al mensen die een SSD in de UL30 hebben gepropt?
Vanaf morgen wel :) De Intel X25-M ligt klaar, ik verwacht er geen problemen mee.

[ Voor 28% gewijzigd door pat42 op 17-11-2009 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285518

En is deze wel in het zilver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus blijkbaar updaten ze dat helemaal niet wanneer ze het naar TNT overdragen. Nouja boeie, morgen is hij er :D Moet ik morgen nog wat pics posten?
Ja, graag! ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-f
Maar ook in Nederland?
Volg de links eens, hij is nog maar net verschenen op de globale ASUS website. Of deze dit jaar nog in NL verschijnt, ik denk het niet.
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/websites/Global/products/57XDSj2LxRg41F0d/NNyd91gVfPCc0aZB_500.jpg
Ziet er zilver uit.

[ Voor 37% gewijzigd door chris-f op 17-11-2009 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Ja, maar van de UL30A zijn ook afbeeldingen van de zilverkleurige versie, maar die zie je niet in Nederland. :P En laten we het over de UL80 maar niet hebben...

Waarom moet het nou zo lang duren...? :/

[ Voor 6% gewijzigd door Regeneration op 17-11-2009 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Net in BIOS gekeken, en er is geen optie PAVP te vinden. Heb wel VTD of zo enabled :P Heb mijn UL30 overigens voorzien van de nieuwste Intel drivers. Morgen probeer ik het BIOS even te updaten, misschien dat die optie er dan bijkomt :D

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-f
Regeneration schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 23:28:
[...]
Ja, maar van de UL30A zijn ook afbeeldingen van de zilverkleurige versie, maar die zie je niet in Nederland. :P
klopt. heb de zwarte UL30A even in handen gehad en vond het niet zo erg
(misschien heb ik er zo mijn eigen ideen over - zit op zwarte stoel aan zwarte tafel met zwart keyboard, zwarte laptop, zwart scherm, zwarte speakers, ... :+ )

tenzij, de verf er makkelijk af gaat. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Pjotrski-
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb de zwarte UL30 nu een week.
Vingers zijn inderdaad zichtbaar als het licht er op een bepaalde hoek op valt.
1x met je mouw erover heen en ze zijn weg.
Heb er geen erg in, kijk naar het scherm.

Nadeel van veel zilveren laptops is dat ze eerder vies worden, touchpad en polssteunen worden vaak eerder bruinig/zwart/vies etc.

1080p content afspelen gaat trouwens prima.
De beste resultaten kreeg ik gewoon in Windows Media Player 12 (en Haali Splitter voor MKV).
CPU gebruik onder de 5% _/-\o_
Bij de vogel/Planet Earth killa sample piekte hij op 25%, dus ruim voldoende.

[ Voor 33% gewijzigd door -Pjotrski- op 18-11-2009 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-f
Het ASUS orakel van de Amazon US forums heeft weer gesproken:

Hi All,
Right now it looks like the UL30VT should start shipping from Amazon.com by 12/5. Hope to have it up on the Amazon site for pre-sale by the end of this week.

The color will be black. The Asus Global website states that certain products may not be available in all markets, so the silver picture you see is for a different market (I'm not sure which).
- Check out the UL80VT-A1 to learn about the Turbo33 and GraphiX boost technologies you'll see on the UL30VT. Turbo 33 (default on) gives you ~1.6ghz equivalent on the cpu; GraphiX boost is the switchable graphics mode (on, gma, detection mode - detects when you need the boost). If you want longer battery life, you can go into the ASUS Power4Gear settings and turn the Turbo33 off - a reboot is required.
- Contrast ratio is 500:1 on all ASUS UL models

Er is een reboot vereist om te switchen tussen Turbo33 en power saving mode? Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

-Pjotrski- schreef op woensdag 18 november 2009 @ 09:29:
Ik heb de zwarte UL30 nu een week.
Vingers zijn inderdaad zichtbaar als het licht er op een bepaalde hoek op valt.
1x met je mouw erover heen en ze zijn weg.
Heb er geen erg in, kijk naar het scherm.

Nadeel van veel zilveren laptops is dat ze eerder vies worden, touchpad en polssteunen worden vaak eerder bruinig/zwart/vies etc.

De beste resultaten kreeg ik gewoon in Windows Media Player 12 (en Haali Splitter voor MKV).
Hoe vind jij de mousepaddingvlakje werken? Ik heb soms wat last van ongevoeligheid..

Er zit een functie op die " herkent" of je per ongeluk met je palm tegen dat pad leunt en die staat bij mij al op " uit"

wat jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-06 15:07
Grr, ik MOET 1 dezer dagen een nieuwe laptop bestellen maar de UL30-57 komt maar niet op voorraad.
De webwinkels blijven ook vaag over de beschikbaarheid.

Iemand nog een alternatief?

dun, licht, lange accuduur,
zuinige dual core 1300MHz>
4500MHD>
3GB>
250GB>
Win 7 Pro 64b NL>
(liefst ook nog DVD-multi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
-Pjotrski- schreef op woensdag 18 november 2009 @ 09:29:
Hmm, wat heb je precies ingesteld en geinstalleerd? Heb net ook even WMP 12 geprobeerd. Bij afspelen van 1080P blijft de CPU rond de 80 - 90% pieken? Zou dat misschien komen door CoreAVC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaiNe
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-06 22:11
KlaasHof schreef op woensdag 18 november 2009 @ 15:22:
Grr, ik MOET 1 dezer dagen een nieuwe laptop bestellen maar de UL30-57 komt maar niet op voorraad.
De webwinkels blijven ook vaag over de beschikbaarheid.

Iemand nog een alternatief?

dun, licht, lange accuduur,
zuinige dual core 1300MHz>
4500MHD>
3GB>
250GB>
Win 7 Pro 64b NL>
(liefst ook nog DVD-multi)
jep: Acer Timeline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324123

Pff ik word stukje bij beetje depressiever. Na wat piekeren is de ul80vt wat ik wil, maar is gewoon niet in nederland, dus ga ik toch maar voor de ul50vt, dunner en lichter dan me huidige asusbak, maar wel even breed helaas. Wel lekker groot scherm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
Die hebben geen 64bit Win7 Pro... (Ik wil de XP mode hebben.)

off topic, nog leuk nieuws over Flash 10.1, GPU acceleration werkt echt;
http://tweakers.mobi/nieuws/63805

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Pjotrski-
  • Niet online
ck2000nl schreef op woensdag 18 november 2009 @ 15:25:
[...]

Hmm, wat heb je precies ingesteld en geinstalleerd? Heb net ook even WMP 12 geprobeerd. Bij afspelen van 1080P blijft de CPU rond de 80 - 90% pieken? Zou dat misschien komen door CoreAVC?
Zou kunnen, ik heb behalve Haali geen codec(packs) geinstalleerd, gewoon WMP 12 out of the box.
Kan zijn dat jij natuurlijk een ander bestandsformaat gebruikt waarbij WMP 12 geen hardware ondersteuning voor heeft. Bij onderstaande formaten zou WMP 12 de 4500MHD zijn werk moeten laten doen ipv de CPU.
New containers in WMP 12:
MP4
MOV
3GP
AVCHD
ADTS
M4A
WTV (new Windows Media based format for PVR based recordings)

New codecs:
H.264
MPEG4-SP
DivX
Xvid
MJPEG
DV
AAC-LC (regular AAC)
LPCM
AAC-HE

[ Voor 5% gewijzigd door -Pjotrski- op 18-11-2009 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:10

Dima_2005

T.net-verslaafde

Anoniem: 324123 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 15:38:
Pff ik word stukje bij beetje depressiever. Na wat piekeren is de ul80vt wat ik wil, maar is gewoon niet in nederland, dus ga ik toch maar voor de ul50vt, dunner en lichter dan me huidige asusbak, maar wel even breed helaas. Wel lekker groot scherm :P
Zonde dat je zo denkt, want weet je wel hoe erg de resolutie eruit ziet op een 15"??

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Dima_2005 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 17:12:
[...]

Zonde dat je zo denkt, want weet je wel hoe erg de resolutie eruit ziet op een 15"??
Ik zou en wil het ook liever niet naar een alternatief uitwijken. Dan zou ik inderdaad eerder voor een andere 14" gaan zoals de Acer Timelines, maar na die zijn er verder weinig andere alternatieven... Asus is echter wel erg traag met het leveren van de UL80 naar Nederland. Ze moeten hem maar een uitbrengen hier, vind ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAlpha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 12:02
Ik ben opzoek naar het broertje dat er tussenin zit, de 14 inch UL80. Heeft iemand deze al ergens te koop gezien? Vooral omdat deze beschikt over de turbo mode ;)

Hier staat mijn handtekening, als het goed is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
AceAlpha schreef op woensdag 18 november 2009 @ 18:49:
Ik ben opzoek naar het broertje dat er tussenin zit, de 14 inch UL80. Heeft iemand deze al ergens te koop gezien? Vooral omdat deze beschikt over de turbo mode ;)
Die is tot op heden in Nederland niet te krijgen, zie ook de reacties boven je. In de pricewatch staat hij ook (nog) niet. Als je hem ergens kan vinden mag je mij ook wel een seintje geven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, das het compromis hè,...óf 15" met betere GFX óf 13" met mindere GFX en zonder DVDrom...Laat de ul80 nou t beste van beide hebben...ongeveer. De gulden middenweg noemen ze dat geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Pjotrski-
  • Niet online
Bij Notebookshop is de QX057X leverbaar.
Misschien is het er maar 1, net als ik had bij Salland, dus wees er snel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAlpha
Ah de UL30vt editie komt uit

http://www.engadget.com/2...oom-for-discrete-graphic/

Twijfel is nu tussen de UL30vt en UL80vt. Hoop dat de webshops z.s.m. de UL80 gaan importeren in ieder geval ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AceAlpha schreef op woensdag 18 november 2009 @ 20:10:
Ah de UL30vt editie komt uit

http://www.engadget.com/2...oom-for-discrete-graphic/

Twijfel is nu tussen de UL30vt en UL80vt. Hoop dat de webshops z.s.m. de UL80 gaan importeren in ieder geval ;p
Als we nou een bedrijfje starten voor ul80vt's, kunnen we ze dan goedkoper importeren? en voor inkoopprijs? :P

• german8
-Pjotrski- schreef op woensdag 18 november 2009 @ 19:59:
Bij Notebookshop is de QX057X leverbaar.
Misschien is het er maar 1, net als ik had bij Salland, dus wees er snel bij.
Hij is nu bij een hele sloot winkels leverbaar.

Iemand een idee wanneer de 30vt en/of 80vt leverbaar worden? (en hoe duur)

• -Pjotrski-
  • Niet online
xon schreef op woensdag 18 november 2009 @ 15:12:
[...]Hoe vind jij de mousepaddingvlakje werken? Ik heb soms wat last van ongevoeligheid..

Er zit een functie op die " herkent" of je per ongeluk met je palm tegen dat pad leunt en die staat bij mij al op " uit"
wat jij?
Ik vond dat ook in het begin, ik heb die functie 2 tikken lager gezet dan standaard (midden).
Maar krijg er steeds meer handigheid in.
Vooral 2 vinger scrollen door webpagina's, kan niet meer zonder.

• german8
Weer een reden om de ul30a te kopen, hij speelt met Flash 10.1 zelfs 1080P HD YouTube vloeiend!

Flash 10.1 pre-release download test with 1080P HD YouTube video and a CULV GMA 4500MHD graphics 11.6" HP Pavilion DM1 netbook:
http://www.youtube.com/watch?v=sojaqngZsxY

Inimddels besteld en afwachten...
UL30A-QX057X C2D/SU7300-1.3G 320GB 4GB 13.3IN W7P IN
plus
Samsung SE-S084C Slim black

[ Voor 19% gewijzigd door german8 op 19-11-2009 11:04 ]

• AceAlpha
KlaasHof schreef op donderdag 19 november 2009 @ 09:55:
Weer een reden om de ul30a te kopen, hij speelt met Flash 10.1 zelfs 1080P HD YouTube vloeiend!

Flash 10.1 pre-release download test with 1080P HD YouTube video and a CULV GMA 4500MHD graphics 11.6" HP Pavilion DM1 netbook:

Inimddels besteld en afwachten...
UL30A-QX057X C2D/SU7300-1.3G 320GB 4GB 13.3IN W7P IN
plus
Samsung SE-S084C Slim black
Weet je toevallig of het 32 of 64 bit Windows versie betreft?

• -Pjotrski-
  • Niet online
Mijn QX057X heeft 64 bit.

[ Voor 27% gewijzigd door -Pjotrski- op 19-11-2009 13:03 ]

• AceAlpha
Dus win 7 pro, 64bit?

• german8
Daar lijkt het inderdaad op (maar dat had je ook al in dit topic kunnen lezen)...

Hier nog een review;
http://gizmodo.com/538791...-and-lights-for-under-800

• alsditookniet
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-10-2023
leuk om in rond te neuzen op de site van asus over wat je kunt downloaden over de ul30vt.
http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us

Heeft iemand de recent op voorraad gekomen QX057X al geleverd gekregen? Ik heb bijna iedere webshop gemaild en ze geven allen aan dat dit de zilveren versie is. Ik weet dat er een tijdje terug op het forum al iemand de QX057X in zijn bezit had (zwarte versie) toen deze nog helemaal nergens op voorraad was..

• -Pjotrski-
  • Niet online
Anoniem: 285518 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 15:34:
Heeft iemand de recent op voorraad gekomen QX057X al geleverd gekregen? Ik heb bijna iedere webshop gemaild en ze geven allen aan dat dit de zilveren versie is. Ik weet dat er een tijdje terug op het forum al iemand de QX057X in zijn bezit had (zwarte versie) toen deze nog helemaal nergens op voorraad was..
Klopt, mijn QX057X is zwart met Win 7 Prof 64bit en 5600mAh accu.
De webwinkels hebben hem waarschijnlijk niet zelf op voorraad maar hun leverancier (zie bijv. 4 launch die er 6 heeft bij hun leverancier). Als je het aan een webwinkel vraagt kijken ze gewoon even op de website van Asus en daar is hij zilver.

[ Voor 8% gewijzigd door -Pjotrski- op 19-11-2009 15:48 ]

• german8
Ik hoop ook op een zwarte met 64bit Win7.

Toen ik vanochtend bestelde bij Centralpoint hadden hun leverancier 6 op voorraad, nu nog 1.
Gaat dus aardig hard met deze laptop.
Met beetje mazzel wordt hij morgen al bezorgd, ik laat wel weten welke kleur en Windows hij heeft.

Anoniem: 328030

Beste nieuwe vrienden!

Ik zie door de spreekwoordelijke bomen het idem bos niet meer.
Wellicht kunnen jullie me helpen...

Over een maandje of zo ga ik veel reizen. Telkens weekenden weg, licht bepakt, zo klein mogelijk.
Voor die reisjes heb ik een fijne laptop nodig.Mijn keuze viel op de Asus uit de 30 serie.
Niet te groot, maar ook niet te klein. Ik hoef hem nog niet per direct te hebben.

Ik ga hem voor het volgende gebruiken:
* internetten en mailen. Veel social networks.
* MSN en Yahoo
* Skype (met webcam)
* Foto's downloaden en soms ook verzenden
* Video-beelden (van Flip of mijn foto-camera) downloaden en soms ook verzenden.
* Films kijken (rechtstreeks of via een kabeltje op de TV in een hotel)
* Rapporten schrijven.
* Incidenteel een PowerPoint presentatie.
* Gamen doe ik nooit, of jullie moeten Tetris en Bejeweled als gamen zien :)
Ik zit veel en lang in het vliegtuig, dus een beetje veel accu is fijn.
En ik ben soms ongeduldig, dus het mag allemaal flink snel werken.

Welk type raden jullie aan en waarom?
Veel dank!

Anoniem: 328030 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 18:08:
Beste nieuwe vrienden!

Over een maandje of zo ga ik veel reizen. Telkens weekenden weg, licht bepakt, zo klein mogelijk.
Voor die reisjes heb ik een fijne laptop nodig.Mijn keuze viel op de Asus uit de 30 serie.
Niet te groot, maar ook niet te klein. Ik hoef hem nog niet per direct te hebben.

* MSN en Yahoo
* Skype (met webcam)
* Video-beelden (van Flip of mijn foto-camera) downloaden en soms ook verzenden.
* Rapporten schrijven.

Veel dank!
UL30a is voldoende (en de ul30vt is toch niet uit in NL), daarnaast type qx057x, die heeft de beste accu.

• german8
wil je bluetooth? ( = QX057X of QX123V )

op de 5600mah accu haal je 7,5 uur WLAN surfing ( = QX057X )
dus op de 4400mah zou je ca 6 uur halen. ( =QX123V of QX197V )

wil je 320 GB HD? ( = QX057X of QX123V )
wil je 250 GB HD? ( = QX197V )

• AceAlpha
KlaasHof schreef op donderdag 19 november 2009 @ 21:43:
wil je bluetooth? ( = QX057X of QX123V )

op de 5600mah accu haal je 7,5 uur WLAN surfing ( = QX057X )
dus op de 4400mah zou je ca 6 uur halen. ( =QX123V of QX197V )

wil je 320 GB HD? ( = QX057X of QX123V )
wil je 250 GB HD? ( = QX197V )
De QX123V, weet je zeker dat die bluetooth heeft?

http://www.databyte.nl/UL30A-QX123V?ref=tweakers staat namelijk van niet.

• xon

xon

AceAlpha schreef op donderdag 19 november 2009 @ 21:47:
[...]

De QX123V, weet je zeker dat die bluetooth heeft?

http://www.databyte.nl/UL30A-QX123V?ref=tweakers staat namelijk van niet.
jongens..voor eens en altijd....

JA..de QV123 heeft WEL bluetooth...

ding dong..zoekmachines

• german8
op sommige sites staat ook dat de QX057X maar 2gb heeft
en sommige zeggen dat ie Windows7 Home Premium heeft

die onduidelijkheden zijn nu juist de reden van dit topic...

maar lezen is ook moeilijk

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-06 15:00
KlaasHof schreef op donderdag 19 november 2009 @ 22:20:
op sommige sites staat ook dat de QX057X maar 2gb heeft
en sommige zeggen dat ie Windows7 Home Premium heeft

die onduidelijkheden zijn nu juist de reden van dit topic...

maar lezen is ook moeilijk
Sommige sites? En sommige zeggen? Ik zou zeggen, kijk op de site van de fabrikant!

_@/'

• chris-f
Steephh schreef op donderdag 19 november 2009 @ 22:29:
[...]
Sommige sites? En sommige zeggen? Ik zou zeggen, kijk op de site van de fabrikant!
De site van de fabrikant hoort echter niet bij sommige, niet eens bij enkele. Wat de website van de fabrikant betreft: men kan net zo goed op buienradar.nl kijken. :9

[ Voor 6% gewijzigd door chris-f op 19-11-2009 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 15:38

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

QX123V heeft Bluetooth, wat specs van websites ook zeggen. Op de doos van dat model staat duidelijk "BT" vermeldt bij de specs, ben bij wel 3 verschillende winkels geweest op zoek naar de 057, maar ze hadden allemaal de 123 en eentje ook de 197. Bij alle drie de 123s was het wel BT, 4400mAh accu.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Alles wat in de OPENING POST staat is GOED, kijk daar dus even !

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Pjotrski-
  • Niet online
KlaasHof schreef op donderdag 19 november 2009 @ 09:55:

Heb het zelf ook even geprobeerd en inderdaad, met de Flash 10.1 beta en dat Youtube 1080p filmpje van de Jack Russell komt de CPU niet boven de 30% en speelt alles vloeiend af. Wel eerst even de nieuwste Intel Graphics drivers installeren (v.1986).

[ Voor 4% gewijzigd door -Pjotrski- op 20-11-2009 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Zo, woensdag mijn UL30a vanuit Amerika binnen gekregen. De importheffing was 127 euro, dus ongeveer wat ik verwacht had. De Intel SSD werkt super :)

De beloofde foto's komen dit weekend, want heb het momenteel erg druk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pat42 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 11:16:
Zo, woensdag mijn UL30a vanuit Amerika binnen gekregen. De importheffing was 127 euro, dus ongeveer wat ik verwacht had. De Intel SSD werkt super :)

De beloofde foto's komen dit weekend, want heb het momenteel erg druk ...
Ben benieuwd! Omgerekend heb je er dus zo'n 750€ voor betaald (laptop, verzendkosten, importheffing)? Ik denk er ook serieus over na om deze op eBay te bestellen.. is €127 importheffing een mee of tegenvaller? wat was de voorgeschreven importheffing voor deze laptop (prijs, gewicht, herkomst)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
EUR 750??? Enkel om een grijze te krijgen?

Ik heb EUR 658, incl verzenden betaald voor de QX057X.
Gisteren besteld, vanmiddag komt de koerier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand met de ul30a (maakt niet uit welk type) even checken of Dragon Age Origins te spelen is? Als er een game is die ik dan ga spelen, is het die, en specs voor deze game zijn niet al te hoog. Wil het alleen even zeker weten, anders ga ik toch op zoek naar een laptop met iets meer gfx. Checken kan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Pjotrski-
  • Niet online
Ik vrees dat hij dat niet trekt. De minimum specs voor graphics is een 6600GT.
Die kaart haalt ongeveer 1500 punten in 3D Mark 06.
De 4500MHD haalt maar 700 punten, dus dat wordt hem niet.
Ook de CPU is met 1.3GHz onder de recommended 1.6GHz.

Zal vanavond even dat tooltje draaien als ik het niet vergeet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

-Pjotrski- schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 08:55:
[...]

Heb het zelf ook even geprobeerd en inderdaad, met de Flash 10.1 beta en dat Youtube 1080p filmpje van de Jack Russell komt de CPU niet boven de 30% en speelt alles vloeiend af. Wel eerst even de nieuwste Intel Graphics drivers installeren (v.1986).
Staan die laatste drivers in de auto update of moet je ze echt manueel installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Anoniem: 285518 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 11:50:
[...]

Ben benieuwd! Omgerekend heb je er dus zo'n 750€ voor betaald (laptop, verzendkosten, importheffing)? Ik denk er ook serieus over na om deze op eBay te bestellen.. is €127 importheffing een mee of tegenvaller? wat was de voorgeschreven importheffing voor deze laptop (prijs, gewicht, herkomst)?
Dat is VEEL geld..toch respect voor pat42 voor het risico durven te nemen!! Het had ook beter kunnen aflopen maar ja ..pech..

geniet van je kleurtje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KlaasHof schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 15:01:
EUR 750??? Enkel om een grijze te krijgen?

Ik heb EUR 658, incl verzenden betaald voor de QX057X.
Gisteren besteld, vanmiddag komt de koerier.
Deze heeft ook 500GB ipv 320GB bij de QX057X. Ik vindt deze extra opslagruimte + aluminium ipv zwart wel een kleine honderd euro waard hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328030

Als je zo'n apparaat uit de VS haalt of meeneemt, loop je dan later niet tegen problemen op?
Ik ben een enorme sufferd in computers.
En als niet alles in het Nederlands gaat, dan ben ik echt de piemelmans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Lektro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-04 21:53
Anoniem: 328030 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 18:08:
Beste nieuwe vrienden!

* MSN en Yahoo
* Skype (met webcam)
* Rapporten schrijven.

Veel dank!
Omwille van diezelfde redenen heb 'k gisteren de Belgische variant van de UL30A, m.n. de qx159v besteld.
Deze heeft 500Gb opslagruimte, Win7 64bit, 4Gb geheugen, Bluetooth 2.1, 5600mAh (8cell) accu. Verder wordt er een "gratis" draagtas en optische muis meegeleverd. En dit voor de prijs van 712€ btw inc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAlpha
Dr. Lektro schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 18:27:
[...]

Omwille van diezelfde redenen heb 'k gisteren de Belgische variant van de UL30A, m.n. de qx159v besteld.
Deze heeft 500Gb opslagruimte, Win7 64bit, 4Gb geheugen, Bluetooth 2.1, 5600mAh (8cell) accu. Verder wordt er een "gratis" draagtas en optische muis meegeleverd. En dit voor de prijs van 712€ btw inc.
Link? O-) of was het een oldskool winkel purcase?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Pjotrski-
  • Niet online
xon schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 15:49:
[...]

Staan die laatste drivers in de auto update of moet je ze echt manueel installeren?
Deze heb je nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Dr. Lektro schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 18:27:
[...]

Mag ik vragen WAAR??? Ben namelijk zelf belg, dusja, interessant voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-f
UL30VT is te bestellen bij Amazon VS
http://www.amazon.com/gp/product/B002XZLURC/

voor $799 ~ €540

In voorraad verwacht op 5 December, is echter alleen binnen VS verkrijgbaar.
Zou de garantie internationaal zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door chris-f op 20-11-2009 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Topicstarter
Ja bij Asus altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-f
:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-06 15:13
De UL30vt komt dus helemaal niet naar nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAlpha
twiekert schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 20:29:
De UL30vt komt dus helemaal niet naar nederland?
Vast wel, maar daar gaat wel weer enige tijd overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65601

Misschien een beetje OT, maar weet iemand of ik de resolutie van express gate kan aanpassen? Vind het een handig programma, maar het beeld is niet scherp op mijn gloednieuwe asus ul30a qx057x...en das wel suf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
GRRR...

hij is binnen en helemaal top maar helaas toch 1 ergenisje.
De Caps Lock toets rammelt. Zodra ik een toets in de buurt aan tik rammelt ie.
Alsof je muntjes in je broekzak hebt rinkelen.

Ik ga eerst zelf wel opzoek naar een oplossing want heb geen zin om nu alweer in te ruilen.

(hij is zwart, win7pro 64bits, BT, 4GB zoals eerder al ontdekt. 1 partitie van 74,5GB,1 van 208GB en een hidden van 15GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@-Pjotrski- : tooltje van Dragon Age nog geprobeerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312857

Anoniem: 285518 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 16:13:
[...]

Deze heeft ook 500GB ipv 320GB bij de QX057X. Ik vindt deze extra opslagruimte + aluminium ipv zwart wel een kleine honderd euro waard hoor..
is die zwarte dan niet van aluminium? ik dacht dat ze allemaal aluminium waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Laatst online: 08-06 09:23
ASUS says:
Just a note on a couple features of the ASUS UL VT models:
- Turbo33, which boosts the CPU performance by 35% and overall system performance by 28% (it is essentially overclocking to around 1.7ghz), is defaulted "on". If you do not need the CPU boost and/or want to squeeze out some extra battery life, go into the Power4Gear power management settings; near the bottom of the display you'll see "Turbo", and can toggle it on or off. Note, you need to reboot for the new setting to take effect.

- GraphiX Boost is the name for switching from on-board graphics (Intel GMA) to the dedicated NVidia card. The button in the top left hand corner of your notebook toggles on/off/automatic. You do not need to reboot to change the setting. (If you press this button when the computer is off, it will act as a power button but will boot the computer via ExpressGate, not Windows 7).

It should be obvious that your battery life will vary based on whether or not these two features are being utilized.

Thanks for your interest in ASUS!
Dat word een mooi kerstcadeau :D O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Pjotrski-
  • Niet online
Anoniem: 324123 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 22:52:
@-Pjotrski- : tooltje van Dragon Age nog geprobeerd? :)
Sorry, Dragon Age: Origins will not run on your computer.

* The Game-o-Meter detects that your video card has 128 MB onboard video memory. You need to upgrade to a video card with at least 256 MB onboard video memory.

Het tooltje herkend de CPU niet dus kon daar niks over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Don3k schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 09:30:
[...]

Dat word een mooi kerstcadeau :D O-)
Waar heb je dat gelezen? Of heb je ze gemaild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Lektro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-04 21:53
Dima_2005 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 19:50:
[...]

Mag ik vragen WAAR??? Ben namelijk zelf belg, dusja, interessant voor mij :)
Ik heb 'm besteld via mijn werkgever, dus de inkoopprijs van een groothandel + administratiekosten. :P
Ervaring leert dat de prijs voor de eindgebruiker meestal niet veel hoger ligt dan de inkoopprijs. De winstmarges op hardware zijn dermate klein tegenwoordig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Zo, eindelijk de beloofde update :)

Zoals gemeld hem ik hem ondertussen binnen. Achteraf gezien viel de tijd bij de douane nog mee: ik hem hem de 3e besteld, 4 november was hij verzonden, 7e bij de Nederlandse douane, en de 16e daar weer weg.

De totale kosten voor de notebook (ik heb dus de ASUS UL30A-X2) waren 619 euro (laptop incl 130 dollar verzendkosten) + 16 euro (paypal kosten) + 127 euro (importheffing) = 762 euro. Daarvoor heb je dan wel de zilveren, met 5600 mAh batterij, en 500gb hd (geen bluetooth, had ik gelukkig ook niet nodig). In mijn geval kwam daar nog wat bij omdat ik er een Intel x25-m in heb gedaan.

De batterijduur is beter dan ik verwacht had, met een beetje internetten zou je de geadverteerde tijd van 12 uur nog bijna kunnen evenaren. De brightness staat dan wel niet helemaal vol, maar dat hoeft voor normaal gebruik ook niet imho (scherm kan vrij helder, wat wel een voordeel is als je tegenlicht hebt in het glossy scherm). Dat is in de entertainment mode, op een of andere manier haal ik 2 uur minder als ik hem in energy saving mode zet :P

De performance is prima. Ik heb er een clean win7 pro opgezet, en hij boot in 18 seconden naar het login-scherm (dit is natuurlijk wel met ssd, hdd-opstarttijden heb ik niet). Hij is dan ook snel langs de bios, vergeleken met mijn Dell. Na het inloggen staat de desktop zo klaar, maar dat hangt natuurlijk voornamelijk af van hoeveel programma's je erop knalt.

De Intel videokaart stelt niet veel voor, HD youtube kijken gaat dan ook licht schokkerig. Niet-flash HD kijken heb ik nog niet geprobeerd, maar anderen hebben al gemeld dat dat wel prima gaat. Hopelijk komt Adobe nog met mooie videoversnelling voor Intel kaarten, zeker nu youtube met full-hd flash gaat komen.

Speakers geven (voor een notebook) goed geluid, maar ze kunnen niet echt hard. Een minpuntje van het scherm is trouwens dat het een kleinere inkijkhoek dan mijn Dell, vooral als je er van boven/onder naar kijken. Maar het is gelukkig nog niet hinderlijk.

Het toetsenbord tikt heerlijk, en wat betreft het touchpad sluit ik me aan bij andere reviews: ze hadden beter 2 muisknoppen kunnen maken en het touchpad 'dieper' in de laptop kunnen zetten, waardoor je er niet zo snel met je vinger af gaat zonder het te merken :P Oja, bij de zilveren versie treedt trouwens lichtelijk dit effect op als je naar de toetsen kijkt :P

Multitouch werkt wel leuk, hoewel ik de standaard scrollsnelheid wat hoog vind (en dat is niet te wijzigen volgens mij).

Vingerafdrukken vallen alleen op, op de zwarte rand langs het scherm, en zijn er gelukkig weer makkelijk af te poetsen :)

Met SSD erin maakt hij zo goed als geen geluid. Alleen wanneer je met je oren naast de fans gaat hangen hoor je heel zacht dat ze draaien, maarja dat is niet echt een normale houding om op je notebook te werken :+

Conclusie:
tot nu toe heb ik er nog absoluut geen spijt van (niet van het importeren en niet van de notebook zelf) :)
Absoluut een aanrader!

Hieronder de foto's. Klik = groot.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Bn0ObRjwbe0sRHdD0pgUejSo/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/C8u9cRGsfp7VJ150DZZVIc44/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LiOCzaFUKL0zsWQp7vBlGOeV/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HpAFB8DhrRl0PVbcwXiUQeSc/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kBWHWbUXY2WVU1VHn5KIY3dN/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VhZ1EaE4aQY1YrYhL8LleCRe/thumb.jpg

Zo, nog vragen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
pat42 schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 14:51:
[...] Oja, bij de zilveren versie treedt trouwens lichtelijk dit effect op als je naar de toetsen kijkt :P
Ik vroeg me af of dat effect niet irritant werkt als je niet blind kan typen?

Ok, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Pjotrski- schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 12:50:
[...]

Sorry, Dragon Age: Origins will not run on your computer.

* The Game-o-Meter detects that your video card has 128 MB onboard video memory. You need to upgrade to a video card with at least 256 MB onboard video memory.

Het tooltje herkend de CPU niet dus kon daar niks over zeggen.
Dankje,

Hmm erg jammer dit,...nja misschien dan toch maar de ul50vg, gezien de 30 en 80 toch nog lang niet hierheen komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
De Intel videokaart stelt niet veel voor, HD youtube kijken gaat dan ook licht schokkerig. Niet-flash HD kijken heb ik nog niet geprobeerd, maar anderen hebben al gemeld dat dat wel prima gaat. Hopelijk komt Adobe nog met mooie videoversnelling voor Intel kaarten, zeker nu youtube met full-hd flash gaat komen.
Je zou deze flash versie kunnen proberen. http://labs.adobe.com/technologies/flashplayer10/
H.264 Video Hardware Acceleration Support
Flash Player 10.1 supports hardware decoding of H.264 video on Windows platforms when running with supported hardware. Use the following recommended hardware and driver combinations to experience hardware acceleration of H.264 videos in Flash Player 10.1. Unless otherwise noted, the following hardware will support H.264 hardware decoding with supported drivers under Windows XP 32-bit, Windows Vista (32/64-bit), and Windows 7 (32/64-bit).

Intel Hardware video decoding of H.264 content in Flash Player 10.1 is supported on the Intel® 4 Series Chipset family, starting with the graphics driver version 15.16.2.1986 for 32/64-bit Windows Vista and Windows 7. These drivers are available from:
• 32-bit EXE: http://downloadcenter.int....aspx?agr=Y&DwnldID=18334
• 64-bit EXE: http://downloadcenter.int....aspx?agr=Y&DwnldID=18336
Or automatically detect the latest driver for your system by using this link: http://www.intel.com/support/graphics/detect.htm.
To determine if you have the Intel 4 Series Chipset,
1. Right-click on Desktop -> Personalize -> Display Settings. It should say “Generic PnP Monitor on Mobile Intel® 4 Series Express Chipset”.
2. If you click on Advanced Settings under Display settings, it should bring up an Intel-specific
window where the chip Type mentions “Intel® 4 Series Express Chipset Family”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Ik heb hem er gisteren even op gehad, maar helaas is het nog erg beta (filmpjes blijven bufferen, flash verschijnt niet als het focus verliest). Dus ik wacht op de final :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65601

net rma aangevraagd van mijn asus ul30-qx057x wegens defect bij levering...de toetsen aan de linkerkant van mijn toetsenbord rammelen bij het typen. Heel irritant. Zijn er nog meer mensen die dit probleem hebben? Het betreft de toetsen de toetsen q,w,e,r,a,s,d,f,z,x,c,v,1,2,3,4, esc,`~, tab, caps lock, shift, ctrl, fn, windows, alt en spatiebalk.

edit:ik zie dat klaashof ook een melding maakt van rammelende toetsen......ah nee he, het zal toch weer niet de hele partij zijn die dit probleem heeft? @klaashof: als je een oplossing vindt voor het probleem dan hoor ik het graag! Heb jij hem trouwens ook bij 4launch gekocht?

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 65601 op 21-11-2009 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
klein update;

-blij dat ik de 5600mah accu heb, met (voor mij) normaal gebruik schat de accu dat ie 4,5 uur haalt.
-heb de 15.16.2.1986 drivers + flash 10.1 gedownload en daarna 1 voor 1 geinstalleerd, Youtube1080p HD speelt nu vloeiend met 30/40% CPU load.
-vind de pc erg vlot met installeren, kopieren, etc.
-nog geen fix voor mijn rammelende caps lock
-erg wennen aan win7 na van XP te komen (zowel de grafics als de schijfindeling)
-verschillende powergear4 modes nog afstellen (erg irritant dat je windows layout/kleur ook mee veranderd)

Enkel de Caps Lock rammert (eerst de tab ook maar ik heb hem stevig ingedrukt en nu zit ie toch vast)
ik denk eraan om de laptop ondersteboven te houden en dan een drupje secondelijm in de toest te doen.
Wil eerst weten hoe het mechaniek werkt, straks gaat ie namelijk helemaal niet meer in...
Review komt nog wel. (besteld bij Centralpoint)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:37
KlaasHof schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 23:29:
klein update;

-blij dat ik de 5600mah accu heb, met (voor mij) normaal gebruik schat de accu dat ie 4,5 uur haalt.
Oe das toch wel tegenvaller had toch wel verwacht dat je van die 12 uur nog wel 6 of 7 uur zou overhouden.
maar misschien gebruik jij hem vrij intensief?

edit: ik zie dat klaashof en esentim bij 4launch en central point hebben besteld, maar volgens mij halen die de laptop bij dezelfde leveranciers aangezien ze beide een beetje voorraad hadden een paar dagen geleden en op hetzelfde moment door de voorraad heen waren.

[ Voor 25% gewijzigd door Michel242186 op 22-11-2009 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik vind dat ook raar, ik dacht dat die 5 uur haalde bij een Accumark benchmark, in de Full-load, dus CPU en GPU is volledig belast, noem jij dat normaal gebruik??? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Ik haal bij normaal gebruik (muziek aan, beetje internetten en zo) ook gemakkelijk 8 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

pat42 schreef op zondag 22 november 2009 @ 11:56:
Ik haal bij normaal gebruik (muziek aan, beetje internetten en zo) ook gemakkelijk 8 uur.
Met mijn 123 versie haal ik ook zeker wel uur of 4..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Hmmm, tijdens kijken van films is de inkijkhoek van de ul30a wel erg krap. Nog meer mensen die hier last van hebben?

Hopelijk wordt het wat beter als het scherm goed gekalibreerd is, dat zal ik komende week eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

pat42 schreef op zondag 22 november 2009 @ 23:20:
Hmmm, tijdens kijken van films is de inkijkhoek van de ul30a wel erg krap. Nog meer mensen die hier last van hebben?

Hopelijk wordt het wat beter als het scherm goed gekalibreerd is, dat zal ik komende week eens proberen.
maakt dat echt zoveel uit denk je? Ikzelf heb geen idee hoe ik dat zou moeten doen..misschien leuk/goed om eens te beschrijven in dit nederige topic ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:15

WoutF

Hoofdredacteur
Weet iemand of het dmv software/drivers mogelijk is om pinch-to-zoom te activeren op een Asus UL30?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8

De performance is prima. Ik heb er een clean win7 pro opgezet, en hij boot in 18 seconden naar het login-scherm (dit is natuurlijk wel met ssd, hdd-opstarttijden heb ik niet). Hij is dan ook snel langs de bios, vergeleken met mijn Dell. Na het inloggen staat de desktop zo klaar, maar dat hangt natuurlijk voornamelijk af van hoeveel programma's je erop knalt.
Dat is erg rap zeg! Van aanzetten tot het aanmeldscherm van Win7 duurt bij mij 45 seconden.
Ik heb er geen clean Win7 opgezet, vind al die Asus apps wel geinig.
Ben nu wel benieuwd hoelang een clean Win7pro 64bit boot duurt op een hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

xon schreef op maandag 23 november 2009 @ 09:24:
[...]

maakt dat echt zoveel uit denk je? Ikzelf heb geen idee hoe ik dat zou moeten doen..misschien leuk/goed om eens te beschrijven in dit nederige topic ? ;)
Kalibreren is eenvoudig met de juiste apparatuur. Ik ken iemand die een Spyder 3 Pro heeft, en die kan ik af en toe lenen. Je kan het hem dan gewoon op je beeldscherm 'plakken', zo dus.
Het apparaat maakt dan een kleurprofiel van je beeldscherm, dus de kleuren komen dan meer overeen met de werkelijkheid (ervan uitgaande dat je bronmateriaal goed is natuurlijk ;) ). Geen idee wat voor een resultaat dat heeft op de inkijkhoek, maar ja, daar kom ik snel genoeg achter :P

Soms hebben de betere fotowinkels die dingen trouwens te huur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

pat42 schreef op maandag 23 november 2009 @ 19:02:
[...]

Kalibreren is eenvoudig met de juiste apparatuur. Ik ken iemand die een Spyder 3 Pro heeft, en die kan ik af en toe lenen. Je kan het hem dan gewoon op je beeldscherm 'plakken', zo dus.
Het apparaat maakt dan een kleurprofiel van je beeldscherm, dus de kleuren komen dan meer overeen met de werkelijkheid (ervan uitgaande dat je bronmateriaal goed is natuurlijk ;) ). Geen idee wat voor een resultaat dat heeft op de inkijkhoek, maar ja, daar kom ik snel genoeg achter :P

Soms hebben de betere fotowinkels die dingen trouwens te huur.
Op de inkijkhoek zou het geen invloed hebben. Misschien zou het minder erg zijn tov eerste situatie, maar nooit tov de rechte inkijkhoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:46
Zo te zien is de UL30Vt in pre-order gegaan op amazon. Hopelijk komt ie snel naar hier, want ik zie zo'n kerstcadeautje wel zitten ^^.

Hoe zit het trouwens met de multi-gpu support in linux? Het zou meer dan leuk zijn als het switchen tussen de GPU's oook gewoon werkt in linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Jormungandr schreef op woensdag 25 november 2009 @ 00:02:
Zo te zien is de UL30Vt in pre-order gegaan op amazon. Hopelijk komt ie snel naar hier, want ik zie zo'n kerstcadeautje wel zitten ^^.
Tja, de UL80Vt is in Amazon al zelfs een tijdje te koop, maar daar zien we, zeer jammer genoeg, nog steeds niets van hier in Nederland... Dus of de UL30Vt snel hier komt is maar zeer de vraag, laat staan voor Kerst. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Regeneration op 25-11-2009 00:34 ]

• german8
pat42 schreef op zondag 22 november 2009 @ 11:56:
ik houd n,u na 3 uur internetten, nog 66% (6 uur 30min) accu over.
Heb het standaard Windows gebalanceerd energie schema actief, brightness 25%.

Anoniem: 329220

Wat is het verschil tussen de UL50Vg-XX012V en XX027V ? Dit heb nergens terug kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84021

De UL30A-QX123V (http://www.4launch.nl/sho...019/#p-4-productid-083589) is bij 4launch in de aanbieding. Tenminste, ik zag dat vandaag in de nieuwsbrief en op de site staat 'op=op', dus denk dat het een aanbieding is.

Het lijkt mij wel een leuke laptop. Dual core, 8 uur accutijd, dun en licht, Windows 7 en positieve ervaringen. Alleen ik twijfel nog erg met kopen, en dat komt door al die modellen. Ligt het aan mij of is dit erg verwarrend?
Ik lees bijvoorbeeld ook veel over de VT. Is dat hetzelfde maar dan met een extra sterke videokaart en een simpele in 1, en nog eens 10 uur accutijd?

Bij de UL30A-QX123V van 4launch, klopt dat daar de verschillen tov andere UL30 types vooral de Dual Core CPU (veel anderen hebben singlecore), geen 10uur accutijd en dualGPU zoals de VT en Bluetooth (deze niet, anderen wel, maar geen probleem) zijn? Tenminste na een paar keer lezen van dit topic heb ik die indruk, is dat correct?
Of zijn er nog andere redenen om voor een ander type te gaan?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 84021 op 27-11-2009 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
@Kev0: het OS verschilt nog -> Home Premium t.o.v. Professional.

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste