Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325727

Weet iemand toevallig of de Asus UL30VT ook in Nederland zal uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 16:19

xon

Anoniem: 325727 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 23:50:
Weet iemand toevallig of de Asus UL30VT ook in Nederland zal uitkomen?
Soms vraag ik me wel eens af of mensen de moeite nemen om even 6 pagina's reacties door te lezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Pjotrski-
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Gisteren mijn QX057X ontvangen van Salland.
Ze hadden er opeens 1 op voorraad dinsdag en ik kon hem bestellen.

Hij is:
- Zwart
- Met bluetooth
- Met VGA en HDMI
- Windows 7 Prof
- Grote 5600mAh accu

Ik heb hem een paar uur gebruikt en ben tot nu toe zeer tevreden.
Vingerafdrukken valt mee, geen dealbreaker voor mij.

Geen wifi problemen, haal evenhoge snelheid en stabliliteit als andere laptop.
Accuduur nog geen goed inzicht, hij was 56% vol uit de doos en hield het 4 uur vol terwijl ik van alles aan het (de)installeren was.

Een 1080p WMV filmpje van de MS site speelde prima af.

Windows 7 opstarten duurt 1 minuut, Asus Express Gate 5 seconden en je kunt surfen.

Je kunt in de BIOS de CPU 5% overklokken en je hebt heel veel opties om het energiebeheer aan te passen waarbij je de CPU kunt instellen tussen de 5 - 100% perfermance. Verder nog niet echt gemultitasked maar tot nu toe zeer tevreden over de snelheid.

Ik zie dat de release datum van de QX057X alweer is verschoven naar 2 december, maar ik had geluk dus houd de winkels/pricewatch in de gaten.

Nog vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-083091

Daar staat ie nog, maar wel andere levertijd nu.:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

pat42

» lurkt

xon schreef op woensdag 11 november 2009 @ 08:44:
[...]

Soms vraag ik me wel eens af of mensen de moeite nemen om even 6 pagina's reacties door te lezen....
Of de zoekfunctie te gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Anoniem: 325998 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 19:58:
[...]

nou, dat klinkt niet echt bemoedigend, hou me op de hoogte!
Net gebeld met 4launch, ze hebben het product nog niet gekoppeld aan het RMA nummer (met andere woorden, ze zijn hem kwijt :P). Ze hadden het erg druk, maar ik zou vandaag of morgen bevestiging krijgen dat het product ontvangen was, en dat ze gaan overgaan tot crediteren. Ben benieuwd...

oh ik zie dat ik dubbelpost, sorry

[ Voor 5% gewijzigd door pat42 op 11-11-2009 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324123

-Pjotrski- schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:20:
Gisteren mijn QX057X ontvangen van Salland.
Ze hadden er opeens 1 op voorraad dinsdag en ik kon hem bestellen.

Hij is:
- Zwart
- Met bluetooth
- Met VGA en HDMI
- Windows 7 Prof
- Grote 5600mAh accu

Ik heb hem een paar uur gebruikt en ben tot nu toe zeer tevreden.
Vingerafdrukken valt mee, geen dealbreaker voor mij.

Geen wifi problemen, haal evenhoge snelheid en stabliliteit als andere laptop.
Accuduur nog geen goed inzicht, hij was 56% vol uit de doos en hield het 4 uur vol terwijl ik van alles aan het (de)installeren was.

Een 1080p WMV filmpje van de MS site speelde prima af.

Windows 7 opstarten duurt 1 minuut, Asus Express Gate 5 seconden en je kunt surfen.

Je kunt in de BIOS de CPU 5% overklokken en je hebt heel veel opties om het energiebeheer aan te passen waarbij je de CPU kunt instellen tussen de 5 - 100% perfermance. Verder nog niet echt gemultitasked maar tot nu toe zeer tevreden over de snelheid.

Ik zie dat de release datum van de QX057X alweer is verschoven naar 2 december, maar ik had geluk dus houd de winkels/pricewatch in de gaten.

Nog vragen?
Ben blij dat de vingerafdrukken meevallen. Ik heb nog wel een speciaal doekje liggen voor m'n pianolakgekleurde lcd :). Win7 Prof is ook prima,..32 of 64bit? Die express gate heb ik geprobeerd op de UL50 in MM utrecht, wat is dat handig zeg. Vooral gezien ik most of the time surf en msn gebruik. Met een beetje mazzel komt er een update dat je ook word ofzo kunt gebruiken, dan hoef ik win7 helemaal niet meer te gebruiken :P scheelt waarschijnlijk ook weer accutijd (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Pjotrski-
  • Niet online
Windows is 64bit, volledige 4 GB RAM wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

.
.
.
Even een moment van bezinning...........
.

Nu het er toch echt niet uitziet dat dat er een zilverkleurige naar ons kikkerlandje komt dwing ik mezelf om niet te kortzichtig te blijven en denken en msischien wel te wachten op iets wat nooit gaat komen. We hebben het hier over een kleur?!?! (ja ook ik was aan het wachten)

Ik denk dat ik toch maar voor de UL30A-QX123V ga....enige verschil is is de pro versie van win 7 en poepie minder accu want blauwe tant heeft ie ook gewoon!. Je betaald dan EN minder geld EN je hoeft niet te wachten.

Me tweede optie is de HP DM3 amd X2..ook zilver schilletje en mooie specs en optische drive (extern)..688 euro inclusief verzendkosten uit engeland.

wat jullie? Is zilver echt doorslaggevend om te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
xon schreef op woensdag 11 november 2009 @ 12:56:
.
.
.
Even een moment van bezinning...........
.

Nu het er toch echt niet uitziet dat dat er een zilverkleurige naar ons kikkerlandje komt dwing ik mezelf om niet te kortzichtig te blijven en denken en msischien wel te wachten op iets wat nooit gaat komen. We hebben het hier over een kleur?!?! (ja ook ik was aan het wachten)

Ik denk dat ik toch maar voor de UL30A-QX123V ga....enige verschil is is de pro versie van win 7 en poepie minder accu want blauwe tant heeft ie ook gewoon!. Je betaald dan EN minder geld EN je hoeft niet te wachten.

Me tweede optie is de HP DM3 amd X2..ook zilver schilletje en mooie specs en optische drive (extern)..688 euro inclusief verzendkosten uit engeland.

wat jullie? Is zilver echt doorslaggevend om te wachten?
Ik wilde ook wachten, maar heb zojuist de UL30A-QX123V bij 4Launch besteld, wacht al lang genoeg.:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
xon schreef op woensdag 11 november 2009 @ 12:56:

[...] wat jullie? Is zilver echt doorslaggevend om te wachten?
Je probeert jezelf over te halen? :P Ik wil me je niet weer op andere gedachte brengen, maar het feit dat je al hebt zitten wachten en (dus) de voorkeur hebt aan de zilver kleurige versie. Ja we hebben het over een kleur, maar je zal toch zeker zo'n 2 - 3 jaar met dit apparaat rondlopen, met de kleur die je iets minder mooi vind. Maar aan de andere kant is de zwarte niet echt lelijk ofzo. Natuurlijk is het moeilijk aangezien je niet weet of over een paar weken wellicht een zilver kleurige versie uitkomt, die je zelf liever hebt. (Ik betwijfel sterk of Asus het zelf weet... :X )

Zelf vind het wel erg vervelend gebracht van Asus, ze hebben de systemen al 7 september aangekondigd. En 2 maanden later zijn de bepaalde systemen, zoals de QX057X, slecht leverbaar en sommigen gewoon niet leverbaar zoals de UL80 (in NL althans). Verder hebben ze aangekondigd twee kleur varianten te leveren, lijken ze alleen 1 kleurvariant te leveren: zwart. Ik heb even wat gezocht en ook in buitenland wordt alleen of grotendeels alleen de zwarte versie geleverd. Ik heb verder vandaag een pagina grote advertentie in de spits gezien van UL serie, met alleen de UL50VG, UL50AG en UL30A en dus totaal geen vermelding van de UL80 én alle afbeeldingen van de laptops zijn zwart... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Heb net mijn QX123V geleverd gekregen van Quote en ook nog even gevraagd naar de QX057X. Dat model is in backorder voor begin december...

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga de 057x bestellen bij salland (goeie ervaring met service), ik heb geen haast (lees: geen geld), dus wacht nog even tot begin/half december en mail dan nog even of ze eventueel een zilveren variant hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
Roamor schreef op maandag 09 november 2009 @ 18:27:
[...]

Hoe heb je die stick geformatteerd? Als Fat32 of NTFS?
Ik heb het nu op verschillende manieren geprobeerd, maar krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar. De usbstick is ook net nieuw, Freecom ding van bol.com (4GB). Ik snap er echt niks van, hij kan geen bootdevices vinden zegt ie.

Zal nu deze tutorial is volgen:
http://www.intowindows.co...tailed-100-working-guide/

En kijken of het dan werkt.

[ Voor 16% gewijzigd door Vraaag op 11-11-2009 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suyunhai2
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-12-2024
UL50VG-XX012V kwam gister binnen. Heel erg mooie laptop. Initial installatie + factory status back-up maken duurt ongeveer 2 uur en kost 4 DVD. Windows 7 HP standaard meegeleverd in 64 bit. HD film speelt perfect!

Specs:
Asus UL50VG-XX012V 15.6iHD SU7300 4GB 500GB GT210 M 512MB Windows 7 Premium BT 2yr P&R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

suyunhai2 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 17:39:
UL50VG-XX012V kwam gister binnen. Heel erg mooie laptop. Initial installatie + factory status back-up maken duurt ongeveer 2 uur en kost 4 DVD. Windows 7 HP standaard meegeleverd in 64 bit. HD film speelt perfect!

Specs:
Asus UL50VG-XX012V 15.6iHD SU7300 4GB 500GB GT210 M 512MB Windows 7 Premium BT 2yr P&R
Ook een mooi laptopje. Begin ik nu toch te twijfelen over 13.3 of 15.6 inch? Hmmm, naja de ul30 zal dragon age origins (wat een gaaf spel lijkt me dat, ookal speel ik nooit meer spelletjes :P) ook wel draaien, ookal zal de kwaliteit niet hoog zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Anoniem: 324123 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 19:06:
[...]

Ook een mooi laptopje. Begin ik nu toch te twijfelen over 13.3 of 15.6 inch? Hmmm, naja de ul30 zal dragon age origins (wat een gaaf spel lijkt me dat, ookal speel ik nooit meer spelletjes :P) ook wel draaien, ookal zal de kwaliteit niet hoog zijn...
Zelf vind ik de UL80 dus een goede compromis. Een tussenmaat qua schermdiagonaal: 14", draagbaarder dan de UL50 maar meer functionaliteit dan de UL30. Hoewel ik zelf liever een 13" zou willen, echter daarbij wil ik wel een optische station die in de UL80 zit net als de UL50. Bovendien is er een VT versie van de UL80 die uitgerust zal zijn met de G 210M dedicated GPU net als de VT versie van de UL50. Maar goed Asus heeft voorlopig de UL80 niet in Nederland uitgebracht. En laat ik maar niets zeggen over voorkeuren van uiterlijke kleuren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik doe t ook voor de ul30VT hoor :P maar die komt al helemaal niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Regeneration schreef op woensdag 11 november 2009 @ 13:14:
[...]

Je probeert jezelf over te halen? :P Ik wil me je niet weer op andere gedachte brengen, maar het feit dat je al hebt zitten wachten en (dus) de voorkeur hebt aan de zilver kleurige versie. Ja we hebben het over een kleur, maar je zal toch zeker zo'n 2 - 3 jaar met dit apparaat rondlopen, met de kleur die je iets minder mooi vind. Maar aan de andere kant is de zwarte niet echt lelijk ofzo. Natuurlijk is het moeilijk aangezien je niet weet of over een paar weken wellicht een zilver kleurige versie uitkomt, die je zelf liever hebt. (Ik betwijfel sterk of Asus het zelf weet... :X )

Zelf vind het wel erg vervelend gebracht van Asus, ze hebben de systemen al 7 september aangekondigd. En 2 maanden later zijn de bepaalde systemen, zoals de QX057X, slecht leverbaar en sommigen gewoon niet leverbaar zoals de UL80 (in NL althans). Verder hebben ze aangekondigd twee kleur varianten te leveren, lijken ze alleen 1 kleurvariant te leveren: zwart. Ik heb even wat gezocht en ook in buitenland wordt alleen of grotendeels alleen de zwarte versie geleverd. Ik heb verder vandaag een pagina grote advertentie in de spits gezien van UL serie, met alleen de UL50VG, UL50AG en UL30A en dus totaal geen vermelding van de UL80 én alle afbeeldingen van de laptops zijn zwart... :/
haha nee ik probeer mezelf niet over te halen...maar zilver...sja..het wordt een sport om zo'n zilveren te krijgen maar na een week denk je er niet meer aan en wil je gewoon dat het ding doet wat je op dat moment vraagt. Of denk ik te simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xon schreef op woensdag 11 november 2009 @ 21:21:
[...]

haha nee ik probeer mezelf niet over te halen...maar zilver...sja..het wordt een sport om zo'n zilveren te krijgen maar na een week denk je er niet meer aan en wil je gewoon dat het ding doet wat je op dat moment vraagt. Of denk ik te simpel?
Ik denk dat de sport een kwestie van geduld is,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-f
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-09-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-06 15:07
Pfff, wie weet welke winkel binnenkort een qx057x krijgt?

Heb het vermoeden dat ik de 30e ben die alle winkels gaat mailen.

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Topicstarter
Ik denk als je de zilveren neemt dat je na een tijdje denkt 'de zwarte is toch mooier' en andersom ook.

• german8
Ik wil juist de zwarte!

Wil na 4 jaar niet weer een zwart/zilver kleurstelling (na een jaartje zag je op zilver precies waar mijn handpalm ruste)

Zwart maakt de laptop ook optisch kleiner.

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-05 10:17

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik zie dat de UL80VT al op voorraad is in enkele Belgische winkels... Dus het zou wel heel snel komen denk ik...

Hoewel, ik heb geen geld, dus ik zou het bij de UL30A houden (eens er duidelijkheid is modellen - functies, want er is nog niks bekend over de azerty-versies...), zal het mezelf kopen als kerstcadeautje :)

[ Voor 13% gewijzigd door Dima_2005 op 12-11-2009 10:40 ]

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• Regeneration
  • Niet online
Anoniem: 324123 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 20:53:
ik doe t ook voor de ul30VT hoor :P maar die komt al helemaal niet :D
Ze hebben wel ergens gelezen dat in de topic op Amazon dat ze nagenoeg bevestigd hebben hem brengen en er was in dit topic zelf gezegd van iemand die drivers al voor de UL30Vt zouden zijn. :) Maar dat zegt inderdaad jammer genoeg niet of hij (binnenkort) naar Nederland komt.

Philflow schreef op donderdag 12 november 2009 @ 08:54:
[...]

Ik denk als je de zilveren neemt dat je na een tijdje denkt 'de zwarte is toch mooier' en andersom ook.
Hoewel ik het niet helemaal met je eens ben, stip je hier wel een goed punt aan. Je moet heb natuurlijk eerst "in het echt zien" als het kan. Wellicht is de zilverkleurige versie toch niet helemaal zoals we dat verwachten.

Dima_2005 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 10:39:
Ik zie dat de UL80VT al op voorraad is in enkele Belgische winkels... Dus het zou wel heel snel komen denk ik...
Interessant. Hopelijk dat, dit ook klopt en ook geldt voor Nederlandse winkels. Kan je wat linkjes geven of winkelnamen noemen? En wat was de prijs?

De al langer bekende QX197V staat nu ook in de pricewatch: Asus UL30A-QX197V.

[ Voor 6% gewijzigd door Regeneration op 12-11-2009 14:07 ]

• xon

xon

zooo mensen

KAAATJEENNGG

dat was de kogel die door de kerk ging...

ik heb de " 123" zojuist aangeschaft

vanaf nu...zwart is mooi haha

Anoniem: 285518

Kan iemand misschien wat gebruikersfoto's posten van de UX30?

Weet iemand overigens of de Asus UX30 wel in het zilver geleverd wordt?

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 285518 op 12-11-2009 16:29 ]

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Anoniem: 285518 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 16:27:
Kan iemand misschien wat gebruikersfoto's posten van de UX30?
hier wat echte plaatjes http://www.flickr.com/search/?w=all&q=Ux30&m=text

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 12-11-2009 16:40 ]

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

pat42 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 12:22:
[...]

Net gebeld met 4launch, ze hebben het product nog niet gekoppeld aan het RMA nummer (met andere woorden, ze zijn hem kwijt :P). Ze hadden het erg druk, maar ik zou vandaag of morgen bevestiging krijgen dat het product ontvangen was, en dat ze gaan overgaan tot crediteren. Ben benieuwd...
Net is de RMA status veranderd naar ontvangen :) ! Ik had bij 4launch besteld vanwege de goede reviews, ik was al bang dat ik nu nog gezeik ging krijgen.

UL40VT, inderdaad interessant,...scheelt ook weer een externe dvdbrander, en vt dus betere grafische performance,...hmmm

• Regeneration
  • Niet online
Anoniem: 324123 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 17:39:
UL40VT, inderdaad interessant,...scheelt ook weer een externe dvdbrander, en vt dus betere grafische performance,...hmmm
Ik dacht even een model had gemist. Ze noemen hem de UL80Vt. Mijn inziens zou UL40Vt wel veel logischer zijn, maar er is wel meer niet zo logisch bij Asus (zoals de informatie voorziening momenteel). :P Dima_2005 heeft ze al gespot, maar zelf heb ik nog niets kunnen vinden in Nederlandse / Belgische webshops. Wie meer weet, hoor ik het graag!

[ Voor 8% gewijzigd door Regeneration op 12-11-2009 17:47 ]

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Regeneration schreef op donderdag 12 november 2009 @ 13:58:
Interessant. Hopelijk dat, dit ook klopt en ook geldt voor Nederlandse winkels. Kan je wat linkjes geven of winkelnamen noemen? En wat was de prijs?
Het is een franstalige site:
http://www.ldlc.be/fiche/PB00094375.html

Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/8743/ul80vtwx007xth.jpg
Deftige resolutie
Dat is prijs incl. BTW!

Andere gevonden links:
http://www.sabmegastore.com/fiche-asus-8828CY.html
http://www.lcdi.fr/index....e_produit&id_produit=8431
http://www.lapcorner.com/...e-constructeur-2-ans.html

[ Voor 47% gewijzigd door Dima_2005 op 12-11-2009 17:55 ]

• Regeneration
  • Niet online
Bedankt! Ziet er inderdaad netjes uit. :)

Als de info klopt op de sites dan krijg voor ~ 800 - 830 euro het volgende:
* SU7300
* 4 GB RAM
* 14" (1366 x 768 pixels) LED-backlight
* nVidia Geforce G210M
* HDMI-uitgang (en D-Sub)
* 320GB HDD
* Wireless N Wi-Fi
* Bluetooth
* Webcam en microfoon
* 8 Cell Battery - 5600 mAh
* Windows 7 Professional 64 bits
* 2 jaar garantie
* Tas en muis
* DVD supermulti**

Hij zou wel iets duurder zijn dan de UL50VG die nu in de pricewatch staan, maar dat is ook de VG versie en niet de VT. [Edit: opgezocht, de VT heeft een ingebouwde Turbo33 functie en de VG niet, dat verklaard ook het prijsverschil] Verder heeft 1 winkel gespecificeerd dat hij zwart is en 3 van 4 hebben afbeelding van een zwarte. Als ik hem nu kon aanschaffen zou ik dat zelf voor lief nemen. :P

**Edit: n.a.v.
Dima_2005 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 19:22:
[...]
Je bent wel een optische drive vergeten ;)
Inderdaad he-le-maal vergeten :o, een van de grootste reden waarom ik de voorkeur heb voor de UL80. En dus toegevoegd. :)
Klopt volledig! Je kunt goed frans :)
offtopic:
Qua hardware is het niet zo moeilijk. Je ziet al snel wat getallen of andere herkenbare woorden / letters. Bovendien helpen vertalingsprogramma's ook een beetje en ... ok ik heb, gelukkig, wel wat opgestoken op school. :P :)

[ Voor 36% gewijzigd door Regeneration op 12-11-2009 22:10 ]

Regeneration schreef op donderdag 12 november 2009 @ 17:45:
[...]

Ik dacht even een model had gemist. Ze noemen hem de UL80Vt. Mijn inziens zou UL40Vt wel veel logischer zijn, maar er is wel meer niet zo logisch bij Asus (zoals de informatie voorziening momenteel). :P Dima_2005 heeft ze al gespot, maar zelf heb ik nog niets kunnen vinden in Nederlandse / Belgische webshops. Wie meer weet, hoor ik het graag!
foutje, ul80vt indd :D twee vragen:
Belgie: azerty?
Belgie: Franse versie Win7?

Op de asus site staat de ul80v en de ul50vg, er is dus geen vt versie van de ul50 (en ul80)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 324123 op 12-11-2009 18:39 ]

• Regeneration
  • Niet online
Ldlc specificeert dat inderdaad.
Belgie: Franse versie Win7?
Onder andere, denk ik. Je kan geloof ik uit meerdere talen kiezen, maar of Nederlands / Belgisch of Engels erbij zit zou ik niet durven zeggen.

Hopelijk dat ze snel ook in Nederland uitkomen.

[ Voor 5% gewijzigd door Regeneration op 12-11-2009 18:39 ]

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Regeneration schreef op donderdag 12 november 2009 @ 18:36:
[...]

Ldlc specificeert dat inderdaad.

[...]

Onder andere, denk ik. Je kan geloof ik uit meerdere talen kiezen, maar of Nederlands / Belgisch of Engels erbij zit zou ik niet durven zeggen.

Hopelijk dat ze snel ook in Nederland uitkomen.
Inderdaad, in Belgie worden de laptops in AZERTY verkocht en voor de Belgische klanten is er inderdaad een keuze voor taal van OS:
Nederlands/Frans/Engels (en soms Duits!)
HOEWEL, dit staat wel niet op de site, wat meestal het geval is, kan hier een uitzondering zijn!
Klopt volledig! Je kunt goed frans :) Je bent wel een optische drive vergeten ;)

Ik wil er ook graag op wijzen dat de prijsverschil ook een beetje kan oplopen in België! Want de UL30A wordt hier ook verkocht tegen zo'n 780€! Dus het kan zijn dat de UL80 verkocht wordt in Nederland voor zo'n 650€!

[ Voor 30% gewijzigd door Dima_2005 op 12-11-2009 19:27 ]

Jammer van AZERTY, anders was ik ff over de grens gegaan :P

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 15:38

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

In other news:

Een UL30 met non-glare scherm?
Zie http://geizhals.at/eu/a477206.html
Core 2 Duo SU7300 2x 1.30GHz • 2048MB • 250GB • kein optisches Laufwerk • Intel GMA X4500HD (IGP) shared memory • 3x USB 2.0/Gb LAN/WLAN 802.11bgn • HDMI • 5in1 Card Reader • Webcam (0.3 Megapixel) • Multi-Touch Trackpad • 13.3" WXGA non-glare LED TFT (1366x768) • Windows 7 Professional • Li-Ionen-Akku • 1.70kg • 24 Monate Herstellergarantie
ASUS UL30A-QO228X (90NWTA2741745XLC9511) => zou de zilveren zijn
ASUS UL30A-QO229V (90NWTA2741721VLC951) => zou een zwarte zijn

Zouden ze dan toch komen?

[ Voor 44% gewijzigd door Ultraman op 12-11-2009 20:28 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Ultraman schreef op donderdag 12 november 2009 @ 20:26:
In other news:

Een UL30 met non-glare scherm?
Zie http://geizhals.at/eu/a477206.html

[...]

ASUS UL30A-QO228X (90NWTA2741745XLC9511) => zou de zilveren zijn
ASUS UL30A-QO229V (90NWTA2741721VLC951) => zou een zwarte zijn

Zouden ze dan toch komen?
Leuk, maar niet in nederland, en puntje kritiek: de specs kloppen nogal ns niet van asus

• chris-f
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-09-2023
Misschien is het een invoer fout: de verkopers hebben gecorrigeerd wat voor hun volstrekt onlogisch moet zijn. In de zin van, welk merk zou nou willen adverteren met het feit dat een scherm glanst, als er decennia lang is gevraagd om beter ontspiegelde schermen?

Edit: of niet, deze winkel hier schrift:
Asus UL30A-QO228X silber - SU7300 2GB/250GB 13"HD GMA4500 n/BT W7Pro64
http://www.cyberport.de/n...gma4500-n-bt-w7pro64.html
13.3 Zoll HD Glare Type 16:9 Display (matt)

Dus, ze benadrukken dat het Glare Type is en zetten er in het Duits (ontspiegeld) achter :+ |:(

• Regeneration
  • Niet online
Dima_2005 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 19:22:
[...]
Je bent wel een optische drive vergeten ;)
Inderdaad he-le-maal vergeten :o, een van de grootste reden waarom ik de voorkeur heb voor de UL80. En dus toegevoegd. :)
Ik wil er ook graag op wijzen dat de prijsverschil ook een beetje kan oplopen in België! Want de UL30A wordt hier ook verkocht tegen zo'n 780€! Dus het kan zijn dat de UL80 verkocht wordt in Nederland voor zo'n 650€!
Dat zou helemaal fantastisch zijn.

chris-f schreef op donderdag 12 november 2009 @ 21:37:
[...] Dus, ze benadrukken dat het Glare Type is en zetten er in het Duits (ontspiegeld) achter :+ |:(
:D

Doe dan gelijk ook de UL80 met een non-glare scherm. Maar zoals anderen zeggen denk ik dat het veel eerder weer een foutje al dan van de webshop of dan wel van Asus... Maar hopen dat het (dit keer) wel klopt kan altijd. :)

[ Voor 55% gewijzigd door Regeneration op 12-11-2009 22:18 ]

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Ik dacht dat de UL30A geen overclock ondersteunde (turbo 33 noemt ASUS het zelf volgens mij), maar ik zie net dit youtubefilmpje:
Asus UL30A-A1 CULV Laptop door PCMagazine

En zij hebben het toch over een overclockfunctie. Misschien kan iemand die hem al heeft dat bevestigen of ontkrachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Pjotrski-
  • Niet online
Ik kan alleen in BIOS 0% tot 5% overklokken, standaard staat hij al op 3%.

Trouwens gisteren even bezig geweest met de power management van mij UL30.
De CPU SU7300 loopt normaal op mulitplier 6,5x 200MHz FSB = 1300MHz
Als de CPU niet wordt gebruikt klokt hij terug naar 8x 100 MHz FSB = 800 MHz (CPU-Z snap dit niet en leest 1600MHz). Best raar dat de mulitplier verhoogt en de FSB lager wordt maarja.

Het ligt aan je Power setting hoe vaak de CPU na idle op 800MHz weer naar 1300 springt bij gebruik.
Bijvoorbeeld bij het openen van Firefox of een flinke website blijft hij op 800MHz in Battery saving mode, maar hierbij gaat hij wel naar 1300MHz in High Performance mode. Je kunt in High Performance mode zelfs de minimale CPU performance op 100% zetten zodat hij nooit terugklokt, maar dit kost je 2-3 uur accutijd.

Mijn setting is nu High Perfomance maar wel een minimale CPU performance van 10% zodat hij na enkele seconden idle terugklokt naar 800 MHz en bij enig gebruik weer naar 1300 gaat. Je kunt met een slider dus wel de minimale CPU performance van 1-100% instellen, maar in praktijk heeft hij maar 2 settings: 800 (1-99%)of 1300 (100%) MHz.

Accuduur tot nu toe niet heel goed bijgehouden, ongeveer 8 uur surfen/videos (fullscreen) kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-05 10:31

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Gisteren de Asus UL30A-QX123V opgehaald. Prachtig apparaatje. Alleen was ik de hele avond bezig geweest om de overbodige software eraf te halen.

En ook alvast een anti-reflex folie besteld want het spiegelend scherm is toch wel storend.

Verder zeer tevreden ermee. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
@TweakJerommeke: Welke software kan ik "veilig" deinstalleren? Hoe heb jij je energiebeheer ingesteld? Gebalanceerd? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
pat42 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 23:10:
Ik dacht dat de UL30A geen overclock ondersteunde (turbo 33 noemt ASUS het zelf volgens mij), maar ik zie net dit youtubefilmpje:
Asus UL30A-A1 CULV Laptop door PCMagazine

En zij hebben het toch over een overclockfunctie. Misschien kan iemand die hem al heeft dat bevestigen of ontkrachten?
Die zit er als het goed is niet op. Hij dacht waarschijnlijk dat die functie algemeen over alle UL30 te gebruiken is, of degene heeft verkeerder of niet helemaal duidelijke info van Asus gehad. Zoals -Pjotrski- ook al noemde is er wel een overklok functie in de bios waar je het syteem 5% mee zou kunnen overklokken.

TweakJerommeke schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 11:50:
En ook alvast een anti-reflex folie besteld want het spiegelend scherm is toch wel storend.
Het is wellicht offtopic, maar waar heb je die folie gehaald en hoeveel koste dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
nieuws: YouTube begint volgende week 1080p-uitzendingen

Gaat de UL30a dit trekken? Full HD Flash?

[ Voor 10% gewijzigd door german8 op 13-11-2009 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Dat denk ik niet, aangezien hij al moeite heeft met 'normaal' Full HD. En Flash is niet echt CPU-vriendelijk :/

edit:
Flash 10 heeft btw wel GPU versnelling, maar alleen voor nVidia- en AMD kaarten }:|

[ Voor 11% gewijzigd door pat42 op 13-11-2009 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116063

ck2000nl schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 12:10:
@TweakJerommeke: Welke software kan ik "veilig" deinstalleren? Hoe heb jij je energiebeheer ingesteld? Gebalanceerd? _/-\o_
Ik zou van Asus zelf de AIrecovery en de Power4Gear laten staan, Atheros en ATK laten staan, alsmede ETDware.

Alle andere Asus zooi kan er vanaf, Adobe Air ook, en als je niet van plan bent ExpressGate te gebruiken zou ik die er ook eraf gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Nu mijn Acer Timeline 3810T is overleden en ik een refund van acer krijg ben ik van plan om asus UL30 te gaan halen.
aangezien ik ook al een SSD had aangeschaft wil ik deze ook gebruiken in de UL30 en neem ik aan dat er onderaan gewoon een kleppie zit waarmee ik harde schijf kan vervangen?

Zijn er al mensen die een SSD in de UL30 hebben gepropt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Onderaan zit idd een klepje voor de vervanging van de HDD. Deze zit vast met 3 schroefjes. Over SSD weet ik niks :P
Deed je 3810T helemaal niks meer? Heb die namelijk ook overwogen, voordat ik de UL30 ging kopen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke

TweakJerommeke

Stay a while and listen

@CK2000NL

Dit staat er na de opschoning nog op: Adobe Flash; Alcor driver; ATK drivers; Atheros drivers; ETDware (nog geen idee wat dit is); Express Gate; Intel driver; Realtek driver; Webcam driver; Bluetooth software.

De powermanagement van Asus is ook niet nodig, kan je net zo goed zelf allemaal instellen en tweaken in de power options.

@Regeneration

Bij smartfolie.com; heeft mij 25e gekost maar het verschil is groot.. alleen hebben ze me het 2mm te kort afgesneden en ik had zelf er al een 1mm eraf geteld tijdens het bestellen...

Snap wel een glanzend scherm mooiere kleuren oplevert maar deze laptops zijn gemaakt voor portabiliteit dus raar dat je de dan buiten of met een lamp achter je niet kan gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door TweakJerommeke op 14-11-2009 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
TweakJerommeke schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 15:14:
@Regeneration

Bij smartfolie.com; heeft mij 25e gekost maar het verschil is groot.. alleen hebben ze me het 2mm te kort afgesneden en ik had zelf er al een 1mm eraf geteld tijdens het bestellen...

Snap wel een glanzend scherm mooiere kleuren oplevert maar deze laptops zijn gemaakt voor portabiliteit dus raar dat je de dan buiten of met een lamp achter je niet kan gebruiken.
Hmm das wel interessant, zal eens kijken naar dat AntiReflex.

[ Voor 28% gewijzigd door Vraaag op 14-11-2009 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-05 20:52
Zijn er al mensen die een SSD in de UL30 hebben gepropt?
Vind ik ook een interessante vraag, hoewel ik me nog niet goed genoeg in SSD heb verdiept. Wellicht een vraag die ik zelf uit kan zoeken maar hoe zit het met het stroomverbruik van SSD? Is het de prijs (in relatie met capaciteit) dat fabrikanten nog weerhoudt om ze in mid-range laptops te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
TweakJerommeke schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 15:14:
@Regeneration

Bedankt. :) Ziet er netjes uit. Mooi dat je zelf het formaat kan bepalen. Prijzen lijken me op het eerste gezicht ook wel mee te vallen. :) Dan nog wat even verder een vraagje over het werken daarmee. Merk je dat het scherm minder helder is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Regeneration schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 16:14:
[...]

Bedankt. :) Ziet er netjes uit. Mooi dat je zelf het formaat kan bepalen. Prijzen lijken me op het eerste gezicht ook wel mee te vallen. :) Dan nog wat even verder een vraagje over het werken daarmee. Merk je dat het scherm minder helder is?
Ik heb zelf ook zo'n folie uitgeprobeerd voor mijn Toshiba-laptop... Moet zeggen dat het wel leuk is dat je eindelijk donkere beelden kunt bekijken als het licht is, maar langs de andere kant...
De kleuren zijn gewoonweg ZIELIG! Dus in het geval je wilt Photoshoppen, video's bewerken, foto's bekijken,... raad ik je de folie niet aan...
Maar als je gewoon een filmpje wilt zien in het licht of gewoonweg surfen, dan is dit een interessant goedje!

Van helderheid heb ik niet veel gemerkt, qua verschil...

Ik praat wel over een andere folie dan die van de site, maar ik schrijf gewoon mijn ervaring op over het onderwerp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Regeneration schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 16:14:
[...]

Tja omdat het folie voor het scherm zit verlies je iets van de helderheid maar de kleuren blijven nagenoeg hetzelfde (alleen minder helder dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Nu online
markiew schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 16:11:
[...]

Vind ik ook een interessante vraag, hoewel ik me nog niet goed genoeg in SSD heb verdiept. Wellicht een vraag die ik zelf uit kan zoeken maar hoe zit het met het stroomverbruik van SSD? Is het de prijs (in relatie met capaciteit) dat fabrikanten nog weerhoudt om ze in mid-range laptops te plaatsen?
Ik heb een intel SSD van 80gb(Postville) gekocht en deze een tijdje gebruikt in de Acer 3810T...volgens mij kun je wel iets langer met je accu maar schokkend veel langer zal het niet zijn....ik heb hem te kort gebruikt om echt goed te testen....maar ik ga ervanuit dat hij ook wel zal werken in de UL30.
Ik ga dan ook zeker wachten op de QX057 versie...nog grotere accu en SSD dan moet ik de 12 uur wel halen!!!

edit: prestaties van de SSD zijn natuurlijk vele malen beter dan de standaard harde schijf en ook de boottime is heel kort.

[ Voor 14% gewijzigd door Michel242186 op 14-11-2009 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Dima_2005 en TweakJerommeke, bedankt voor jullie ervaringen. :)

Edit: Heb even moeten zoeken, maar heb het gevonden. Op Youtube is een filmpje waarbij de Asus UL80 met SSD tegenover eentje met een HDD 5400RPM. De boottime zou dus wel een stukje korter kunnen zijn, hoewel je niet precies weet of er verschillen tussen de systemen zijn. Ik heb hier en daar ervaringen op GoT gelezen dat met een SDD de boottime stukken korter kan maken en andere voordelen heeft. Zelf denk ik dat een SDD zeker qua prestaties voordeel heeft, maar je moet wel een goede SDD kopen om dit voordeel zo veel mogelijk te kunnen zien. Die zijn logischerwijs ook wat duurder. Naast de prijs is het aantal beschikbare opslagruimte ook wat beperkter dan een traditionele HDD.

[ Voor 89% gewijzigd door Regeneration op 14-11-2009 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-06 15:00
Het lijkt me logisch dat hij natuurlijk niet zo snel is als een gewone laptop. Wat is je ervaring met het draaien van meerdere applicaties tegelijk op de UL30? Blijft hij 'direct' of start alles direct merkbaar trager op en werkt het ook trager? Dat een rarretje uitpakken 30 seconden duurt in plaats van 10 seconden boeit me niet zoveel, als de programma's an sich maar vlot draaien.. :P (en dat is ook de reden waarom ik dit zo aan je vraag, want zo'n benchmark zegt me niet zoveel.. :P)

Dit draai ik bijvoorbeeld tegelijk: SABnzbd+ uTorrent, Microsoft Word, ontwikkelpakket zoals Eclipse, foobar2000, MSN en Google Talk tegelijk.. Zou dit vlot blijven draaien of kan ik dan toch beter voor een 'gewone' laptop gaan (met een normale laptop processor ipv een ultra mobile?).

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

op dt moment aan het reageren op me nieuwe ul30...

WAAAROM zetten ze er zoveel belachelijke asus sjit op ..weg met die bende! Lastige is dat ze ook niet vertellen waar al die programma's voor zijn.

Een trial office installatie kan gewoon weg maar de rest wil je toch wel even weten wat het is. Waarom niet gewoon even een lijstje met software zou je zeggen..

Verder sja...de laptop is geen verassing eigenlijk meer omdat we er al zoveel over geluld heben haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Meeste software zul je toch ook wel weer kunnen downloaden of van de CD kunnen plukken? Mocht je iets wat je toch graag zou willen hebben er op mikken?

Ik zit ook serieus naar dit apparaat te kijken trouwens. En dan wel de variant met BT en 5600 mAh accu, dat zou dan de QX057X zijn.
Ik denk dat ik eerst de Win7 installatie probeer en alle tooltjes. Opschrijf wat ik nuttig acht, een image trek en dan de boel leeg mik. Dan kan ik altijd Windows 7 terug zetten, via de image of zelf met de tooltjes die ik nodig acht.
OS zou dan Arch Linux worden. Zijn er hier al mensen met Linux ervaring op deze systemen? Ik lees op fora dat Ubuntu gebruikers zo'n beetje alle werkend hebben, incl suspend en hdmi. Wat je nog wel mist is de hardware decoding van h264 AVC / VC-1 video, maar dat zou in Q2 2010 in de open source intel drivers opgenomen gaan worden voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Ultraman schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 21:08:
Meeste software zul je toch ook wel weer kunnen downloaden of van de CD kunnen plukken? Mocht je iets wat je toch graag zou willen hebben er op mikken?

Ik zit ook serieus naar dit apparaat te kijken trouwens. En dan wel de variant met BT en 5600 mAh accu, dat zou dan de QX057X zijn.
Ik denk dat ik eerst de Win7 installatie probeer en alle tooltjes. Opschrijf wat ik nuttig acht, een image trek en dan de boel leeg mik. Dan kan ik altijd Windows 7 terug zetten, via de image of zelf met de tooltjes die ik nodig acht.
OS zou dan Arch Linux worden. Zijn er hier al mensen met Linux ervaring op deze systemen? Ik lees op fora dat Ubuntu gebruikers zo'n beetje alle werkend hebben, incl suspend en hdmi. Wat je nog wel mist is de hardware decoding van h264 AVC / VC-1 video, maar dat zou in Q2 2010 in de open source intel drivers opgenomen gaan worden voor zover ik weet.
BT zit ook op de 123 he? Ik zie het hier nu voor me..:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik overweeg nu een zilvere asus ul30 uit duitsland te kopen inclusief een QWERTY (US) toetsenbord layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

xon schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 21:21:
[...]

BT zit ook op de 123 he? Ik zie het hier nu voor me..:-)
Maar geen 5600mAh accu toch?

Hoe houdt 4400mAh zich bij jou na 6 a 7 uur wifi, internet en office/coding ?

[ Voor 16% gewijzigd door Ultraman op 15-11-2009 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325727 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 21:58:
Ik overweeg nu een zilvere asus ul30 uit duitsland te kopen inclusief een QWERTY (US) toetsenbord layout.
welk typenummer is dit en op welke website heb je deze gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

[quote]Ultraman schreef op zondag 15 november 2009 @ 00:40:
[...]

Maar geen 5600mAh accu toch?

Hoe houdt 4400mAh zich bij jou na 6 a 7 uur wifi, internet en office/coding ?

daar heb ik hem nog te kort voor. Ik zit nu bij elkaar uurtje of 2.5 te internetten op de battery save mode en still 81% resterend.

ik ben achteraf blij dat ik het gedaan heb "de zwarte" ...vingers..jep..klein beetje maar so what..het is een gebruiksvoorwerp die je niet achter glas zet. Ook kijk ik doorgaans niet naar de achterkant van me scherm als ik de laptop gebruik :-)

overigens..wat mij opviel waren de extreem mooie kleuren van het scherm..kan ook zijn dat ik 3 jaar achterliep ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Werkt CPU-Z overigens goed met de SU7300 CPU, om te checken of hij bij IDLE ook de CPU terug klokt? Of raden jullie een ander progje aan daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

ck2000nl schreef op zondag 15 november 2009 @ 14:38:
Werkt CPU-Z overigens goed met de SU7300 CPU, om te checken of hij bij IDLE ook de CPU terug klokt? Of raden jullie een ander progje aan daarvoor?
Waarom probeer je het niet gewoon? Waarschijnlijk werkt CPU-Z er prima mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Nu online
iemand al geprobeerd om een refund te krijgen als je windows 7 niet wil gebruiken en hoe dat in zijn werk gaat bij Asus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-05 20:52
Oh ja dat wilde ik ook nog vragen... iemand enig idee, of ervaring hoe een refund is te verkrijgen via asus?

@ck2000nl is asus ai suite niet geïnstalleerd? Volgens mij levert asus altijd wel zo'n tooltje met zijn laptops mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Michel242186 schreef op zondag 15 november 2009 @ 20:26:
iemand al geprobeerd om een refund te krijgen als je windows 7 niet wil gebruiken en hoe dat in zijn werk gaat bij Asus?
Dat lijkt me ook interessant, maar ik denk niet dat het gaat lukken:
Windows Refund
Getting a refund for pre-installed Windows

Volgens de EULA heb je natuurlijk wel recht op een refund, dus laat het vooral weten als het lukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Vind de UL30 echt een super mooie notebook.
Ik ga nog even rustig wachten op de VT versie, waarvan ik na wat lezen toch redelijk zeker bent dat hij er komt.
Ben erg benieuwd naar de prijs...

Drivers staan nu ook al op de asus site

Dan even kijken of OS X er op wilt draaien >:)

[ Voor 20% gewijzigd door Extera op 16-11-2009 00:43 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
markiew schreef op zondag 15 november 2009 @ 21:26:
@ck2000nl is asus ai suite niet geïnstalleerd? Volgens mij levert asus altijd wel zo'n tooltje met zijn laptops mee.
Is die utility niet gewoon voor het maken van backups?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Ultraman schreef op zondag 15 november 2009 @ 14:47:
[...]

Waarom probeer je het niet gewoon? Waarschijnlijk werkt CPU-Z er prima mee.
Volgens mij werkt ie er niet goed mee, hij geeft een kloksnelheid aan van pak em beet: 1600 Mhz?
Ik vraag dit omdat ik het gevoel heb dat hij de CPU niet terugklokt als de laptop Idle is. Heb hem nu overigens in de Balanced mode. Bij Battery Saving mode, wordt alles heel lelijk: flets thema en 16-bits kleuren. Zijn die 2 instellingen, zo van invloed op energieverbruik? Kan ook niet in de Advanced settings vinden hoe je die 2 instellingen aan kunt passen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Pjotrski-
  • Niet online
ck2000nl schreef op zondag 15 november 2009 @ 14:38:
CPU-Z werkt, maar niet helemaal goed.
Je kunt zien of hij terug klokt, maar hij geeft dan de verkeerde waarde aan.

Op volle snelheid doet de SU7300 6.5x 200MHz FSB = 1300MHz
Op idle doet hij 8x 100MHz FSB = 800MHz.

Maar CPU-Z ziet niet dat de FSB daalt naar 100 dus leest hem als 1600MHz.
Bij die waarde is je CPU dus teruggeklokt naar 800MHz.
Je kunt het ook trouwens zien aan het voltage wat daalt van 1 naar 0.8V.

Het verschil in kleuren tussen de Modes heb ik niet gemerkt.
Ik heb High Performance gekozen en deze naar eigen inzicht aangepast en opgeslagen.

[ Voor 9% gewijzigd door -Pjotrski- op 16-11-2009 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Extera schreef op maandag 16 november 2009 @ 00:21:
Vind de UL30 echt een super mooie notebook.
Ik ga nog even rustig wachten op de VT versie, waarvan ik na wat lezen toch redelijk zeker bent dat hij er komt.
Ben erg benieuwd naar de prijs...

Drivers staan nu ook al op de asus site

Dan even kijken of OS X er op wilt draaien >:)
Ik wacht ook nog maar even,maar dan op de ul80vt (o.i.d.). Daar zijn de drivers ook van beschikbaar, maar de vraag is of die naar nederland komt. Net als de ul30vt trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Regeneration schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 16:39:
Op Youtube is een filmpje waarbij de Asus UL80 met SSD tegenover eentje met een HDD 5400RPM.
En de UL80 met een 160GB SSD en turbo functie: genaamd UL80Vs, is verschenen op de Asus gobal site. Ben benieuwd wanneer deze komt en of hij wel komt en wat de prijs dan mag zijn. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

ck2000nl schreef op maandag 16 november 2009 @ 08:23:
[...]

Volgens mij werkt ie er niet goed mee, hij geeft een kloksnelheid aan van pak em beet: 1600 Mhz?
Ik vraag dit omdat ik het gevoel heb dat hij de CPU niet terugklokt als de laptop Idle is. Heb hem nu overigens in de Balanced mode. Bij Battery Saving mode, wordt alles heel lelijk: flets thema en 16-bits kleuren. Zijn die 2 instellingen, zo van invloed op energieverbruik? Kan ook niet in de Advanced settings vinden hoe je die 2 instellingen aan kunt passen :?
ja ik vind het ook ERG lelijk worden bij batt saving mode, het kijkt erg vermoeiend.

Overigens..weet iemand hoe het zit met die backup dvd? Er wordt bij eerste installatie direct gevraagd een DVD te branden (op wat ?!?! >:) ) voor de restore cd maaaaaar ik heb er ook gewoon een dvd'tje bij gehad...waar is die dan voor?

Leuk als ie crashed trouwens..moet ik eerst een optische drive ergens vandaan fixen? :-) Waarschijnlijk zal die ook wel van usb kunnen booten en moet ik de dvd daar naartoe kopieren. Of denk ik te makkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
xon schreef op maandag 16 november 2009 @ 14:17:
Overigens..weet iemand hoe het zit met die backup dvd? Er wordt bij eerste installatie direct gevraagd een DVD te branden (op wat ?!?! >:) ) voor de restore cd maaaaaar ik heb er ook gewoon een dvd'tje bij gehad...waar is die dan voor?
Tja, het is meer een standaard vraag, van mocht je willen en in dit geval ook wel of niet kunnen dan kan je nu een restore DVD maken. Ik weet zelf totaal niet wat er op die meegeleverde DVD staat, maar ik vermoed (Asus) programmaatjes en drivers enzo. De restore DVD is om alles in een keer terug te zetten zoals het systeem was op het moment van het maken van die DVD, volgens mij.
Leuk als ie crashed trouwens..moet ik eerst een optische drive ergens vandaan fixen? :-) Waarschijnlijk zal die ook wel van usb kunnen booten en moet ik de dvd daar naartoe kopieren. Of denk ik te makkelijk?
Nou, de kans dat hij crashed is niet ook weer niet zo groot lijkt me. Verder heb je als het goed is wel een Windows OEM DVD gehad. Je installeert dan (met het toolje van Microsoft) en zet alles gewoon handmatig de programmaatjes, drivers, backups terug. Iets minder prettig, maar het kan wel. Verder kan je ook een externe DVD brander kopen en later (maar voordat hij crashed) nog een restore DVD maken als dat nog kan, als je dat echt nodig acht.

[ Voor 4% gewijzigd door Regeneration op 16-11-2009 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Anoniem: 324123 schreef op maandag 16 november 2009 @ 12:25:
[...]

Ik wacht ook nog maar even,maar dan op de ul80vt (o.i.d.). Daar zijn de drivers ook van beschikbaar, maar de vraag is of die naar nederland komt. Net als de ul30vt trouwens.
Naar NL komt ie wel, op welke manier is de vraag :+

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312857

hey ik wil de Asus UL50AG-XX004V gaan halen. maar ik wil eerst weten of dat deze cpu in staat is om 1080p af te spelen. ik wil hem namelijk graag aan me tv koppelen met behulp van hdmi om zodoende gedownloade films te kijken. ik wil er alleen wel zeker van zijn dat deze cpu 1080p kan afspelen want de gpu kan het al zeker niet en ik wil toch wel op deze manier dvd's kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Mijn Asus UL30A-QX123V (helemaal default) speelt Transformers.Revenge.Of.The.Fallen.2009.IMAX.1080p.BluRay.x264-HDMI zonder problemen af. Ook zonder storingen tijdens de battle scenes. Heb tijdens het kijken geen andere programma's actief. Verder gebruik ik Media Player Classic en CoreAVC 1.9.0.

Oh ja heb gewoon op de laptop zelf, de film gedraaid!

[ Voor 8% gewijzigd door ck2000nl op 16-11-2009 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat maakt dan wel verschil. want voor de resolutie van je laptop (1366x768) hoeft hij minder hard te werken dan voor de resolutie van je Full HD (1920x1080) tv. of werkt dat niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Anoniem: 312857 schreef op maandag 16 november 2009 @ 20:07:
dat maakt dan wel verschil. want voor de resolutie van je laptop (1366x768) hoeft hij minder hard te werken dan voor de resolutie van je Full HD (1920x1080) tv. of werkt dat niet zo?
Dat werkt idd niet zo. Hij moet namelijk de volledige video decoden voor al het beeld en vervolgens resizen naar de 1366x768 resolutie. Anders zou hij een deel van de video niet zien.
Resizen is verder peanuts qua processorbelasting.
Maar h264 (t/m L4.1 High Profile?) decoding zou afaik door de Intel GMA X4500MHD in hardware gedaan moeten worden, waardoor je CPU belasting laag blijft.
Klopt het dus ook dat de CPU maar licht belast wordt of tegen welke belasting zit je aan te kijken ck2000nl?

[Edit]
Lees wel her en der dat voor die hardware encoding een zekere BIOS optie aan dient te staan, namelijk "PAVP to Lite".

De Samsung X420 lijkt het iig prima te doen, die is voorzien van dezelfde X4500MHD IGP. En die heeft een SU4100 als processor.

[ Voor 16% gewijzigd door Ultraman op 16-11-2009 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja maar de GMA X4500MHD is niet krachtig genoeg om full hd te encoden en dus af te spelen. je zult dus alles met de cpu moeten doen maar ik weet niet of die sterk genoeg is voor alle soorten videoformaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nebuch
  • Laatst online: 01-05 15:07
Ben nu al een tijdje aan het kijken naar een UL30. Echter ben ik, ergens aan het begin van mijn zoektocht op het internet, een review van de UL30 tegen gekomen met een 1,6 Ghz CPU en een SIM-reader. De 1.6 GHz CPU, dat is inmiddels duidelijk, is gewoon een CPU-Z bug.

Echter, de Sim-reader is een heel ander verhaal. Deze was duidelijk te zien op de foto's bij de review en zat boven de SD-cardreader. Zo'n Sim-reader lijkt me wel handig, ondanks dat tethering ook prima kan. Heeft iemand hier toevallig wat van gehoord? Zijn er al mensen die internetten via BT en mobiel internet, en hoe bevalt dit?

Jammer genoeg ben ik de review daarna nooit meer tegen gekomen, ook na een avond googelen. Bewijs heb ik dus niet voor jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou iemand zo vriendelijk kunnen zijn om een aantal mooie foto's te maken van zijn/haar Asus UL30 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand al een zilveren versie van de UL30 geimporteerd? Zo ja, wat zijn je ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Anoniem: 285518 schreef op maandag 16 november 2009 @ 23:30:
Heeft iemand al een zilveren versie van de UL30 geimporteerd? Zo ja, wat zijn je ervaringen?
Ik ben er mee bezig (uit USA), maar hij staat ondertussen al anderhalve week bij de douane. Dus houd rekening met lange levertijden. Ik zal nog wel laten horen wat de importheffing gaat worden.
Het is wel raar dat ze de heffing ook rekenen over de verzendkosten. Heb ik extra betaald voor snelle verzending, houden ze hem al bijna 2 weken vast én betaal ik ook nog heffing over de snellere verzending :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iemand die met zekerheid kan vertellen of de su7300 sterk genoeg is voor (vrijwel) alle full hd videoformaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Ultraman schreef op maandag 16 november 2009 @ 21:58:
[...]

Dat werkt idd niet zo. Hij moet namelijk de volledige video decoden voor al het beeld en vervolgens resizen naar de 1366x768 resolutie. Anders zou hij een deel van de video niet zien.
Resizen is verder peanuts qua processorbelasting.
Maar h264 (t/m L4.1 High Profile?) decoding zou afaik door de Intel GMA X4500MHD in hardware gedaan moeten worden, waardoor je CPU belasting laag blijft.
Klopt het dus ook dat de CPU maar licht belast wordt of tegen welke belasting zit je aan te kijken ck2000nl?
De CPU belasting zit in de range van 60% - 100%. Hangt een beetje af van de soort scene.

Heb overigens zo 1 2 3, niet de optie "PAVP to Lite" gezien in de BIOS. Onder welk kopje/tabje
zou dat moeten staan?

[ Voor 7% gewijzigd door ck2000nl op 17-11-2009 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
pat42 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 00:17:
[...]
Het is wel raar dat ze de heffing ook rekenen over de verzendkosten. Heb ik extra betaald voor snelle verzending, houden ze hem al bijna 2 weken vast én betaal ik ook nog heffing over de snellere verzending :/
Soms met Fedex heb je en snelle verzending en komt ie door de douane zonder heffing.
ck2000nl schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 07:30:
[...]
De CPU belasting zit in de range van 60% - 100%. Hangt een beetje af van de soort scene.
Dan zit je of geen H264 te kijken of er is iets niet goed ingesteld. CPU belasting zou lager moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Welke instellingen zou ik dan moeten gebruiken voor een lagere CPU belasting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Anoniem: 312857 schreef op maandag 16 november 2009 @ 22:05:
ja maar de GMA X4500MHD is niet krachtig genoeg om full hd te encoden en dus af te spelen. je zult dus alles met de cpu moeten doen maar ik weet niet of die sterk genoeg is voor alle soorten videoformaten.
Dat zou hij wel moeten kunnen voor zover ik weet. Ik lees ook reviews, waaruit blijkt dat het afspelen van 1080p h264 prima gaat op een CULV SU4100 met een belasting van ongeveer 10%. Wat voor video het precies is en waar de limieten liggen blijkt er echter niet uit, ik verwacht dat 1080p h264 L4.1 High Profile de limit zal zijn, maar onderbouwen kan ik dat dus totaal niet.
ck2000nl schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 07:30:

Heb overigens zo 1 2 3, niet de optie "PAVP to Lite" gezien in de BIOS. Onder welk kopje/tabje
zou dat moeten staan?
Dat is niet hardware decoded dan. Dan zit er nog iets iets mis met de instellingen of de video kan niet door de hardware gedecode worden.
De instelling in het BIOS zou "PAVP" heten en die moet je op "Lite" zetten, maar ik heb geen idee waar het in het Asus UL30 BIOS zou kunnen zitten en of het er uberhaupt wel op zit. Bron waar het o.a. beschreven wordt, onderaan.
Nieuwste drivers ook geïnstalleerd? Release van 7 nov 2009: GMA X4500(M)HD driver Win7 x64
Philflow schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 10:13:
Dan zit je of geen H264 te kijken of er is iets niet goed ingesteld. CPU belasting zou lager moeten zijn.
Kan ook zijn dat het h.264 encoded video is welke niet door de GPU kan. h.264 L5(.1) is namelijk vaak standaard niet (goed) ondersteunt. Met ATi Radeons weet ik dat het niet zomaar werkt altijd, maar er zijn daarvoor workarounds. Kan echter niet vinden tot wat de Intel zou ondersteunen...
ck2000nl schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 11:14:
Welke instellingen zou ik dan moeten gebruiken voor een lagere CPU belasting?
Die BIOS instelling dus kijken of je die kunt vinden, doe eventueel mailtje richting Asus dat je probs hebt met de decoding van h264/AVC.

Als je Media Player Classic Home Cinema gebruikt zou ik ook kijken of onderin de statusbalk, naast "Playing", "[DXVA]" komt te staan. Dat zou namelijk aangeven dat hardware decoding wordt geprobeerd/gebruikt. Ook met rechts op de video klikken en dan Filters -> Video Decoder, kijk of de GPU juist vermeld staat. Misschien moet je wel ergens een setting wijzigen, zoek daarvoor even op het web over dit onderwerp, genoeg te vinden.
Probeer ook wat andere video's, zowel 720p als 1080p en kijk of je veel verschil ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Media Player Classic Home Cinema had ik ook ernaast geinstalleerd en deze zorgt wel voor een lagere CPU belasting (40%), maar dan werken de subtitles (losse SRT of ingebakken) niet. Daarom de keuze voor de gewone MP Classic i.c.m. VSFilter 64-bit.
Heb de UL30 niet bij me, ga vanavond wel even proberen en gerichter zoeken naar PAVP in het BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Laatst online: 27-04 02:19

RSpliet

*blink*

Michel242186 schreef op zondag 15 november 2009 @ 20:26:
Jah, die aanvraag heb ik nog steeds lopen. Maand geleden inmiddels alweer gebeld met Asus. Zij hebben een procedure hiervoor, maar de formulieren heb ik vooralsnog niet ontvangen.

Heb zelf gekozen voor de UL50Vg, dus 15" en een nVidia grafische chip. Alhoewel ik de nVidia chip als Linux gebruiker nog niet kan gebruiken (driver niet stabiel voor deze GPU), ben ik zeer te spreken over de notebook. Alles werkte uit het Fedora DVD'tje (webcam, intel graphics met 3d acceleratie, wifi), en bij normaal gebruik haal ik circa 5 uur. En dat is een hele verbetering tov. de A6K waar ik pak m beet 2 uur mee haalde.

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Seven of Nine schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 12:54:
[...] bij normaal gebruik haal ik circa 5 uur. En dat is een hele verbetering tov. de A6K waar ik pak m beet 2 uur mee haalde.
Zou je misschien even kunnen kijken hoeveel mAh je batterij is? Het zou 4400 of 5600mAh moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Laatst online: 27-04 02:19

RSpliet

*blink*

Regeneration schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 13:05:
[...]

Zou je misschien even kunnen kijken hoeveel mAh je batterij is? Het zou 4400 of 5600mAh moeten zijn.
Natuurlijk! Dat is een heuse 5600mAh. Nu moet ik ook zeggen dat Linux de zuinigste niet is, maar ach, voor mij is 5 uur al heerlijk.

Schaadt het niet, dan baat het niet

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste